magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Nem tanultak

A németek mindig fanatikusak. Most éppen liberális-ateista-szivárványos lobogók alatt.

1941 október és 1944 áprilisa között övék volt a Krím, most szeretnék ezt megismételni.

Ha ez tényleg megvalósul, akkor persze tudható a végeredmény: mint múltkor.

Ebben az esetben azonban keményebben kell majd bánni az elhülyült németekkel. Egyrészt országuk megszüntetendő, fel kell osztani teljes területét a szomszédos államok között, valamint a lakosság deportálandó átnevelési céllal.

Túl sokáig hetvenkedtek a németkék és éltek vissza az emberiség bizalmával.

108 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3918346323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nevem senki. 2024.03.07. 11:50:20

Szerintem usások németek hiába mondják hogy ők márpedig nem küldenek katonákat a frontra, valójában ez a terv. Macron pedig jó fiú a történetben, mert ki mert beszélni. Persze megteheti mert utolsó ciklusát tölti. Von der Leyen szintén.

élveteg 2024.03.07. 11:59:38

Megszűnik az majd önmagától is Csak ki kell várni míg az innen onnan becsődült nem német tömeg elérjen egy kritikus mennyiséget De ez nem évszázadok hanem pár évtezed ,egyébként meg a francnak sem hiányzik majd ez a pöffeszkedő ország európa közepén

Serény Vélemény 2024.03.07. 12:21:53

@élveteg: Ja, de ha ugyanazt félholdasan adják elő, akkor abból megint világégéses tömeghalál lesz.

Munkásőr 2024.03.07. 13:01:17

"Ebben az esetben azonban keményebben kell majd bánni az elhülyült németekkel. Egyrészt országuk megszüntetendő, fel kell osztani teljes területét a szomszédos államok között, valamint a lakosság deportálandó átnevelési céllal."
- - -
Ez volt az usakok egyik terve a 2. vh. utani Nemetorszaggal kapcsolatban, az un. "Morgenthau-terv", ami lenyegeben "karthagoi beke" lett volna.
Sajnos a Marshall-terv gyozott. :(
Az orosz-ukran korlatozott hadmuveletek egyik titkos celja a fasiszta Nemetorszag vegso megbuntetese.

ZorróAszter 2024.03.07. 13:03:11

"Egyrészt országuk megszüntetendő, fel kell osztani teljes területét a szomszédos államok között, valamint a lakosság deportálandó átnevelési céllal.

Túl sokáig hetvenkedtek a németkék és éltek vissza az emberiség bizalmával."

Hogy írhat le ilyeneket?

Megint rakival indította a napot?

ZorróAszter 2024.03.07. 13:05:52

A náci tervek szerint egyébként a Krím és környéke tényleg közvetlenül Nagy-Németországhoz tartozott volna.

Próbáltam utána nézni, hogy miért de nem találtam semmi magyarázatot.

Lehet hogy Hitler nünükéje volt.

Gelmerrrrr 2024.03.07. 13:40:34

@Nevem senki.: Szerintem téged senki ne
-------------
Rekkintem...

Van olyan hogy valóságtagadás: olyhol nyalja az ember a szart a fagyi laguján(helyett).

_Neville 2024.03.07. 13:42:17

Érdemes a 30-as 40-es évek sajtóját olvasni, pár szót kicserélve mintha csak ma íródtak volna. Akkor is a németek és híveik folyamatosan azzal basztatták a magyarokat, hogy mit pöcsölünk már, a zsidókat se akarjuk rendesen megregulázni, ezt így nem lehet, nem értjük a haladást és az idők szavát... :)

ZorróAszter 2024.03.07. 14:17:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Antialkoholista vagyok. Még sört se szoktam inni."

Csak mentegetni próbáltam valamivel.

"Azt hiszem, német telepeseket akart volna ott elhelyezni."

Én azt hiszem, hogy valami előkelő nyaralóövezetnek szánták.

GyMasa 2024.03.07. 14:18:28

@Nevem senki.:
"Szerintem usások németek hiába mondják hogy ők márpedig nem küldenek katonákat a frontra, valójában ez a terv. Macron pedig jó fiú a történetben, mert ki mert beszélni. Persze megteheti mert utolsó ciklusát tölti. Von der Leyen szintén. "
Macron már azt is ki merte mondani hosszú évekkel ezelőtt, hogy szó sincs itt semmiféle egyenrangú Európáról! Ott vannak a magállamok, és mellettük a "2. sebesség", kvázi gyarmat, déli és keleti országok, akiknek kuss a neve, és csak az a feladatuk, hogy biodíszletet biztosítsanak a magállamok jólétéhez.
Ugye, még az is szóba került, hogy a szavazati jogaikat is manipulálni kellene, hogy ne tudjanak érdemben beleszólni a kizsákmánxolásukba.
És az is milyen vicces, hogy az EU vétójog is pont azért került bele az alapszabályok közé, hogy pl. a németeket ne lehessen a többségnek sarokba szorítania.

GyMasa 2024.03.07. 14:22:27

@élveteg:
Erre mesélt a fiam egy jó kis viccet:
Közvéleménykutatás a távoli jövő Magyarországán:
- Valóban probléma a német bevéndorlás?
- 21% szerint igen
- 79% szerint "Es gibt kein Problem damit!"

Gery87 2024.03.07. 14:25:17

"Egyrészt országuk megszüntetendő, fel kell osztani teljes területét a szomszédos államok között, valamint a lakosság deportálandó átnevelési céllal."

Újabb keresztényi gondolatok, gratulálok:)
Mehetsz lassan te is a fasiszták közé, nem fogsz kilógni.

GyMasa 2024.03.07. 14:26:27

Amúgy, a megbeszélés nem az oroszok megtámadásáról szólt a németek által, hanem specifikusan a "Kercsi híd lerombolása Taurus rakétákkal" célzott projekttel volt kapcsolatos.
Theát az alapállás az szigorúan technikai-szakértői volt, azaz, azt boncolgatták, hogy le lehet-e egyáltalán és ha igen, akkor hogyan rombolni a hidat.
EZután kerültek elő a morális kérdések is.
(most ezt nem azért írom, mintha támogatnám a dolgot, csak hozzátartozik a tisztánlátáshoz.)

Gery87 2024.03.07. 14:28:15

@Boldeone2:

A magyar ember ahogy idősödik annál hülyébb lesz és annál fideszesebb:)
Látványosan sok megőszült celeb, zenész, híres akárki hülyül meg és áll be szopkodni a rendszer mögé (alá).

Gery87 2024.03.07. 14:28:49

@ZorróAszter:

A krími gótok miatt, ez volt a hivatkozás!

Gery87 2024.03.07. 14:29:56

@_Neville:

Ha a NER sajtót olvasod akkor is visszajön az a kor.

Gery87 2024.03.07. 14:36:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egy dolgot kell csak megtenned önmagadért és másokért mielőtt fasságokat beszélsz és borzalmas cselekvésekre buzdítasz:
- "akarnám e hogy ugyanezt megtegyék velem is mások, mint amit most én akarok velük"?
Ha a válasz nem, akkor meg miről beszélünk?

De ha te felosztanád MO-ot és kitelepítenéd a magyarokat csak mert mondjuk meglibsültek...akkor nem szóltam semmit, már nincs értelme.

2024 2024.03.07. 14:54:55

@Boldeone2: "Ezért sem kommentelek monstanában..."

Ennek itt legtöbben örülünk. Tartsd a jó szokásodat.

Gelmerrrrr 2024.03.07. 15:00:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Emberbarát dolog az átnevelés.
-------------
1. A dolog a Schuld, így halandzsa.
2. A nevel egy bullshit hang, de most mondjuk hogy rakta.

3. Igen, igen, én is azon vagyem, de rakni kell, hogy hogyan is van az apriori és aposteriori, hogy van raku és stuma, erre rakta példa mondjuk a magyar nyelv, ana indogermán és germán nyelv.

???????? De he? Most így kommcsi vagy, vagyis libcsi? Azoknál van stak ilyen nevelés, én inkább mondanám, hogy laissaz faire... de moshogy újra a magyar nyelvtől enterdünk, hogy a számok nem magyarok, így nakta stak az akasztás, hogy a számokat dúrgerjük.

Vagy marrizmus?

2024 2024.03.07. 15:14:25

A nyugati világ képtelen megérteni, Oroszország miért nevezi konzekvensen "különleges katonai műveletnek" az ukrajnai inváziót háború helyett. A mi fogalmaink, az alapján, amit látunk és a nemzetközi jog szerint is háborús esemény zajlik keleti szomszédunkban, de Moszkva nem véletlenül tartózkodik a "háború" kifejezéstől. Ugyanis az orosz politikai és hadvezetés fejében a háború fogalma egészen mást jelent. Oroszország akkor fog háborúzni, ha a nyugati ellenség összehangolt támadást hajt végre ellene és akkor a világnak az a része, amely nem volt hajlandó a "különleges katonai művelet" kifejezésről tudomásul venni, megtudja, mit jelent a háború orosz értelmezésben.

Gery87 2024.03.07. 15:28:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ne komolytalankodjál, mi van, bolondgombát ettél?

Gery87 2024.03.07. 15:29:44

@2024:

Azért nevezik KKM-nek mert jogi okai vannak + tudják ők is hogy ők a támadó fél, így háborúzni meg nem "menő".
Ezért kell ilyen nyakatekerten megfogalmazni hogy mit csinálnak.

Gelmerrrrr 2024.03.07. 15:50:59

@2024: A nyugati világ képtelen megérteni, Oroszország miért nevezi konzekvensen "különleges katonai műveletnek" az ukrajnai inváziót háború helyett.
--------------
Magyarul: ana eresztai, estei erda reknalosza rakni, Oroszrejku hogyan-hogy namatja konzekvensen különleges öreszui örökunak az ukrajnai inváziót öreszu laguján.

_Neville 2024.03.07. 15:51:15

@2024: Szerintem belpolitikai okokból nem nevezik háborúnak. Ettől még persze nemzetközi jogilag egyértelműen az.

cvsvrs 2024.03.07. 16:07:30

@2024:
csakhogy ebben a háborúban legjobb esetben is több százezer ember hal meg. és az egy ostoba narratíva, hogy ezért elsődlegesen az amerikaiak a felelősek. a nyugat. mert integrálni akarták ukrajnát. így nevezeik eufemisztikusan a gyarmatosítást. putyin nem kínált, kínál semmiféle valós alternatívát. hülyék ülnek a kremlben, akiknél sokkal sokkal képzettebb elit kell ahhoz, hogy létrehozzák eurázsiát. anélkül, hogy még százezreket öletnének meg ezek a barmok.

cvsvrs 2024.03.07. 16:13:33

és az, hogy hány embernek amputálták a végtagjaikat, hány embernek rombolták le az életét, ezen férfiak mellett családok, gyerekek életét tették tönkre milliószámra orosz és ukrán oldalon egyaránt. putyinék elbaszták.

és a leghüylébbek azt gondolják, hogy létrejön egy új világrend, amiben a kelet győzedelmeskedik a nyugat felett. franckarikát. megölnek több száz ezer embert egyszerűen azért, mert nem elég képzettek a kreml-ben. nincsenek elképzeléseik, túl azon, hogy nem elég iskolázottak. nincs orosz reálértelmiség.

cvsvrs 2024.03.07. 16:30:20

az nem reálértelmiség, hogy van 10-20 haver, akit kitömnek pénzzel. az lófaszkarika. humán értelmiség sincs. az orosz elit nem érti, hogy papokat kell küldeni kijevbe úgy, hogy az orosz oligarchiának a zsebébe kell nyúlnia. arisztokratává kellene válnia. ebből nem kell sok. és ezek után több tízezer embernek kellene azon dolgoznia, hogy mi legyen misznkben és kijevben.

tehát nem az az a reálértelmiség, hogy felveszik bakondi ezredest és maróth professzort. több tízezer főből álló szakappártus . ezek a barmok a kremlben nem is értik, hogy erre van szüségük. nekik versenyezniük kell az amerikai befektetési ügynökségekkel. és alternatívát kell nyújtani.

és nem bakondi ezredes kell hozzá, meg maróth professzor. parragh lászló. azért van háború, mert ilyen emberek ülnek csúcspozíciókban. és az ukrán oldalon is persze.

Boldeone2 2024.03.07. 17:45:09

@2024: Oroszország akkor fog háborúzni, ha a nyugati ellenség összehangolt támadást hajt végre ellene és akkor a világnak az a része, amely nem volt hajlandó a "különleges katonai művelet" kifejezésről tudomásul venni, megtudja, mit jelent a háború orosz értelmezésben."

- Már megint hülyeségeket beszélsz! A "különleges katonai művelet", csak játék a szavakkal. Háború zajlik, nem is kicsi, ahol Oroszország az agresszor a támadó fél

Ez a megnevezés a degenerált oroszoknak szóló propaganda- narratíva, csökkenteni a dolog valós súlyát

Aki háborúról ír, azt megbüntetik, ami tragikomédia... és ezt ünneplitek ti... az is nagy tragédia...

Munkásőr 2024.03.07. 19:24:39

@Boldeone2:
Jatek a szavakkal:
"humanitarian intervention"
Ez a megnevezés a degenerált Nyugati polgaroknak szóló propaganda- narratíva, csökkenteni a dolog valós súlyát.
The North Atlantic Treaty Organization (NATO) carried out an aerial bombing campaign against the Federal Republic of Yugoslavia during the Kosovo War. The air strikes lasted from 24 March 1999 to 10 June 1999. NATO launched its campaign without the UN's approval, stating that it was a humanitarian intervention. The UN Charter prohibits the use of force except in the case of a decision by the Security Council under Chapter VII, or self-defence against an armed attack – neither of which were present in this case. It was the first time that NATO had used military force without the expressed endorsement of the UN Security Council and thus, international legal approval, which triggered debates over the legitimacy of the intervention.

ZorróAszter 2024.03.07. 19:25:44

@Gery87:

"A krími gótok miatt, ez volt a hivatkozás!"

Ezt még nem hallottam.

Munkásőr 2024.03.07. 19:30:43

@cvsvrs:
"és nem bakondi ezredes kell hozzá, meg maróth professzor. parragh lászló. azért van háború, mert ilyen emberek ülnek csúcspozíciókban."
Meg olyanok, mint peldaul a budos bunko egyhazi ertelmisegi protestans pispek. :)

ZorróAszter 2024.03.07. 19:31:44

@cvsvrs:

"az orosz elit nem érti, hogy papokat kell küldeni kijevbe úgy, hogy az orosz oligarchiának a zsebébe kell nyúlnia."

A CIA ellen nem lehet nyerni.

Ha a CIA akar valamit, akkor arra annyi pénz áldoz, amennyit senki más nem tud.

A Szabad Európa propagandát sem lehetett lenyomni, túlüvölteni, mert ha nem működik, akkor nyomnak még kétszer annyi pénzt nekik és abból már bárkit megvehetnek.

2024 2024.03.07. 20:02:39

@Boldeone2: Na mi van, csak nem bírod ki?

"Már megint hülyeségeket beszélsz!"

Soha nem beszélek (írok) hülyeségeket. Azt is leírtam, hogy normál értelmezésben Oroszo. ukrajnai inváziója háború. Viszont az oroszok másképp gondolkodnak.

A "különleges katonai művelet", csak játék a szavakkal."

Hülyeség! Nincs általános mozgósítás Oroszországban és a haderőnek is pusztán egy kisebb része van lekötve az ukrajnai hadszíntéren. Rengeteg zsoldos vesz részt a harcokban. Egy háborúban a teljes hadsereg a frontvonalakon lenne és soroznák be a lakosságot, ha szükség lenne rá.

Fogadjátok el, hogy az oroszok máshogy gondolkodnak. Egyszersmind figyelmeztetés a Nyugatnak; ráébreszteni őket arra, mi történik most Ukrajnában amire a világ háborúként tekint, és mi várna rá akkor, ha oroszok saját értelmezésükben is háborúba kezdenének. Majd ha lelövik az összes nyugati műholdat, Nato alakulatokat lőnek széjjel a mezőn és égni fog a húsz legnagyobb amerikai város Londonnal, Berlinnel és Varsóval egyetemben, az lesz a háború az oroszok szemében.

2024 2024.03.07. 20:08:40

@Boldeone2: "Aki háborúról ír, azt megbüntetik, ami tragikomédia... és ezt ünneplitek ti."

Én azt ünnepelném, ha tényleg és végleg távol tartanád magad a blogtól.

Boldeone2 2024.03.07. 22:07:30

@2024: Hülyeség! Nincs általános mozgósítás Oroszországban és a haderőnek is pusztán egy kisebb része van lekötve az ukrajnai hadszíntéren. Rengeteg zsoldos vesz részt a harcokban"

- Annyi katona van az ukran fronton, amennyit fel tudnak fegyverezni. Többre nincs lehetőség
Ezért kérnek óriási mennyiségű lőszert Észak-Koreaából, és rakétákat Iránból
Nincs elég orosz fegyver sem

Nato alakulatokat lőnek széjjel a mezőn és égni fog a húsz legnagyobb amerikai város Londonnal, Berlinnel és Varsóval egyetemben, az lesz a háború az oroszok szemében."

Hamarabb pusztulna Moszkva, mert a nyugat jóval erősebb szövetség, 1 milliárd ember, 20x nagyobb GDP, 20 nagyobb hadiköltségvetés
Oroszország szegény és kicsi a NATO- hoz kéoest

Boldeone2 2024.03.07. 22:11:25

@2024: Fogadjátok el, hogy az oroszok máshogy gondolkodnak. Egyszersmind figyelmeztetés a Nyugatnak"

- Az a figyelmezetés Oroszországnak, hogy 2 éve kinlódnak csak Ukrajnában, de még a Donbasst sem tudták megszerezni, egy 38 milliós, gazdasagi csődben lévő országtól!

A nyugatnak nincs mitől tartani, sokkal erősebb mint Oroszország, a NaTO bővül: erős hadseregek csatlakoznak

Boldeone2 2024.03.07. 22:17:29

@Munkásőr: Gondolom olyan mond valamit, mint Srebrenica? Több mint 8700 boszniai muszlimot végeztek ki a szerb erők, férfiakat és fiúkat, és 20 000 nőt erőszakoltak meg a muszkabarát szerb nacionalisták!

Tehát: Szerbia kijárta magának a nemzetközi beavatkozás útját, hosszú évek alatt. Ez megint csak egy nemzetközi koala volt, nemcsak az USA, az ENSZ határozat is széleskörben támogatott volt, a latrok kivételével...

Nevem senki. 2024.03.07. 23:07:50

Az van hogy a bábmesterek be vannak szarva, hogy majd jön Trump és bezárja a játszóteret. Ezért kijjebb akarják terjeszteni a háborút. Azt hiszik jobban járnak, nagyobb háború nagyobb üzlet. Csak Trump azt is el foglya fojtani. Ő már eleve milliárdosként érkezett a politikába. Nincs az a pénz amivel megtudják venni maguknak.

2024 2024.03.08. 00:45:55

@Boldeone2: Akkor viszont el kéne döntenetek: most rettegni kell Oroszországtól vagy szánakozni rajta? A kettő együtt nem megy.

A Nato-csapatoknak Ukrajnába való küldését feszegető megnyilatkozások nem éppen az utóbbiról árulkodnak.

2024 2024.03.08. 01:12:55

@Boldeone2: "Az a figyelmezetés Oroszországnak, hogy 2 éve kinlódnak csak Ukrajnában, de még a Donbasst sem tudták megszerezni, egy 38 milliós, gazdasagi csődben lévő országtól!"

Most meg átváltottál fitymálló üzemmódba. A Donbass egészét nem tudták megszerezni, legalább légy pontos. Eddig felőrlő taktikát alkalmaztak az ellenség kifárasztására, haderejének apasztására. Sikerrel. Ez nyilvánvalóan időt vett igénybe, de ti túl hülyék voltatok ahhoz, hogy ezt átlássátok. Helyette a jövőbeni dicső ukrán ellentámadást éltettétek hónapokon keresztül. Ahogy beérett ennek a daráló taktikának a gyümölcse, az oroszok megindultak. Haladnak előre, csak a hülye nem látja. A Donbass maradékát elfoglalják, irány a Dnyepper. Az lesz a kérdés, akkor mit fognak csinálni idővel, ha odaérnek. Az előrenyomulás mértékével egyenes arányban nő az ukrán összeomlás esélye. A déli fronton is általános támadás zajlik az ottani két megye egészének megszerzéséért. Herszon várost vissza fogják foglalni, Odesszát elfoglalják a fekete-tengeri partvidék egészével egyetemben.

Csak idő kérdése. Az oroszok ráérnek. Ebbe csak az kavarhat be, ha a nyugati őrültek tényleg lesznek annyira elvetemültek, hogy csapatokat küldenek Ukrajnába. Kérdés, mely nato országok katonai lesznek készek meghalni az USA nagyhatalmi érdekeiért Szerintem egy sem. É mit fog szólni ehhez a lakosság? A másik tényező, amely módosíthat Moszkva tervein, az Donald Trump győzelme és békeajánlata, illetve az arra adott orosz reakció.

Trumpgyűlölőként és az ukrán terrorállam imádójaként a pacifista Trump győzelmének kellene szurkolnod, mert Ukrajnának akkor van esélye a létezésre. Amennyiben a demokraták maradnak hatalmon és tovább erőltetik az ellenállást, Ukrajnának előbb-utóbb vége.

Bayaz 2024.03.08. 02:41:54

@2024: "Hülyeség! Nincs általános mozgósítás Oroszországban és a haderőnek is pusztán egy kisebb része van lekötve az ukrajnai hadszíntéren."

Amikor az USA megtámadta Irakot akkor se volt semmiféle mozgósitás, mégis háborúnak nevezték a sajtóban. Hivatalosan, az Egyesült Államok nem lépett háborúba senkivel 1945 óta.

Boldeone-nak igaza van abban, hogy ez csak játék a szavakkal.

"Akkor viszont el kéne döntenetek: most rettegni kell Oroszországtól vagy szánakozni rajta? A kettő együtt nem megy.

A Nato-csapatoknak Ukrajnába való küldését feszegető megnyilatkozások nem éppen az utóbbiról árulkodnak."
Igen, ez a vicc: egyszerre lúzer Oroszország és halálos veszély.

A valóság valahol a kettő között van: nem gondolom, hogy atomfegyverek nélkül az oroszok le tudnák gyűrni akár a NATO európai részét, de az ukránokat le fogják győzni, és ez hatalmas csapást jelent az amerikai katonai mindenhatóság mitosza számára.

Bayaz 2024.03.08. 02:46:01

@2024: Boldi-nak igaza van abban hogy eredetileg nem az ukránok kifárasztása volt a cél, hanem egy gyors győzelem és bábkormány kinevezése, ebben az oroszok elszámitották magukat és a győzelmük nem lesz teljes.

A Nyugatnak legkésőbb 2022 végén meg kellett volna próbálnia békét kellett volna kötnie az oroszokkal (invázió előtti határok+igéret hogy Ukrajna nem lép be a NATO-ba talán elég lett volna), de tényleg beleélték magukat abba az illúzióba, hogy az oroszokat kiűzhetik Ukrajna teljes területéről.

Serény Vélemény 2024.03.08. 09:12:30

@2024: " mert Ukrajnának akkor van esélye a létezésre."
Naja, az a baj, hogy most már (szeritnem kb tavaly nyár óta) már nagyon kicsi esély van arra, hogy Ukrajna egyáltalán fennmaradjon. Lehet, hogy néhány évtizedig még fog vegetálni, de az biztos, hogy vagy az EU gyarmata lesz teljesen egy tört részén a háború előtti területének, vagy az oroszok gyarmata. És nem biztos, hogy ez utóbbi a rosszabb forgatókönyv nekik...

Serény Vélemény 2024.03.08. 09:14:31

@Bayaz: "Boldi-nak igaza van abban hogy eredetileg nem az ukránok kifárasztása volt a cél, hanem egy gyors győzelem és bábkormány kinevezése, ebben az oroszok elszámitották magukat és a győzelmük nem lesz teljes."
Ezt nem Boldi mondja, hanem az általa fikázott realista iskolához tartozó elemzők nagyjából mindannyian, nagyjából a háború kezdete óta.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.08. 10:02:41

@Boldeone2: ha ez az elhülyülés jele szerinted, akkor mennyire hülye az, aki azt írja le, hogy a(z őshonos) felvidéki magyarokat ki kellett telepíteni mert a nacionalizmusuk háborús veszély volt, meg hogy a székelység idomuljon a földjüket hadsereggel elfoglaló románokhoz?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.08. 10:25:26

@_Neville: Otto Braun, a Transdanubia vezérigazgatójának Hitlerhez írt jelentése, 1940 novembere.

"A fiatal Horthyról azonban tudjuk, hogy liberális be állítottságú ember, aki a legmesszemenőbben a zsidók függvénye. Azonkívül azt is tudjuk róla, hogy tehetségtelen, és mindenekelőtt tudjuk róla, hogy németellenes. Gróf Teleki miniszterelnök közben készítgeti a maga alkotmányreformját. Ezt nemrég már be is jelentette a mérnöki kamarában tartott beszédében. Ebből a bejelentésből az tűnik ki, hogy Teleki szemei előtt olyan új alkotmány lebeg, amely keveréke lenne a rendi állam- nak és a kamarai képviseletnek. Felmerül a kérdés, hogyan merészel egy csődbe jutott kormány alkotmányt ajánlani a népnek? Egyáltalán fel kell vetnünk a kérdést, miért nem vonja le egy csődbe jutott kormány a konzekvenciákat. Erre magyarázatot csak a magyar kormányzó személyében találhatunk. Egy, a kormányzóhoz nagyon közel álló személy ki- jelentette nekem, hogy őfőméltósága nem gondol gróf Teleki Pál miniszterelnök elejtésére. Öfőméltósága nem gondol arra, hogy a kormányt Szálasi- vagy Imrédy-féle bűnözőknek engedje át. Öfőméltósága inkább maga is kardot ránt még, ha így kell lennie, hogy egye dül harcoljon e bűnözők ellen.A kormányzóban ma egy olyan öreg embert kell látnunk, aki sohasem volt nagyon okos, de közben még rövidlátó és egyoldalú is lett, akinek környezete kivétel nélkül a ma uralkodó liberális-zsidó-klerikális feudális rendszerből áll. Volt már a közelmúlt történel- mében egy államelnök, aki éveken át éppen olyan változatlan határozottsággal állt ellen az idők szavának, és azt hitte, megállíthatja a történelmet. De ennek az államelnöknek olyan környezete volt, amely azon fáradozott, hogy őt naponta befolyásolja jó irányba. Modernül gondolkodó, intelligens környezete volt. Ilyet azonban a kormányzó környeze- tében, sajnos, nem találunk.
[...]
Befejezésül el kell még mondanom a következő jellemző tényt: Magyarország Németor- szág legnagyobb felháborodására f. évi február és március hónapokban 35 ezer sovány marhát szállított Franciaországnak. A Magyarország és Franciaország közötti üzletet egy Bálint nevű magyar zsidó közvetítette. A zsidó Bálint felesége barátnője annak a gróf Te- leki Andornak, aki a háború kitöréséig a Magyar Külkereskedelmi Hivatal párizsi delegá- tusa volt. Bálint 3 millió francia frank közvetítési jutalékot kapott.
Ezt a jutalékot megosztotta protektorával, Teleki Andorral. Teleki Andor időközben, a Magyar Külkereskedelmi Hivatal alelnöke és helyettes árkormánybiztos lett. A Magyar Külkereskedelmi Hivatalban alelnöki ténykedését még nem gyakorolja, bár kinevezése már fél éve megtörtént: csupán a fizetést veszi fel. Hasonló magas fizetést kap mint árkor- mánybiztos is. Látható tehát, hogy a miniszterelnöknek igen nagy érzéke van a családi ügyekhez"

Telekit kicseréled Zorbánra, és már megis kapod azt a hülyeségtömeget amit Boldili szokott ideömleszteni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.08. 10:30:23

@Boldeone2: a holland békefenntartók szeme láttára. Ők épp mással voltak elfoglalva.

youtu.be/-tQCQzdfnKc?t=69

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.08. 10:31:42

@Bayaz: @Serény Vélemény: azt honnan tudjuk hogy az oroszok villámháborút akartak?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.08. 10:38:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: eltekintve attól, hogy mekkora képességekre vall Cisco Webexen tárgyalgatni ilyen dolgokat, szerintem itt valamelyik épeszű német katona szivárogtatott az oroszoknak. Nyilvánvaló, hogy lett volna következménye, ha kiderül a német asszisztencia ilyen cselekményhez, jogos és tökéletes casus belli.
Dehát Ursula is olyan képességű, hogy kirúgja az informacicust aki figyelmezteti műszaki dolgokra.

24.hu/kulfold/2019/07/03/von-der-leyen-europai-bizottsag-botrany-nemetorszag/

Serény Vélemény 2024.03.08. 10:59:36

@Deak Tamas: "azt honnan tudjuk hogy az oroszok villámháborút akartak?"

Szimpla és logikusnak tűnő érv: a kezdetben bevetett katonai erő nem volt alkalmas egy igazi háború megvívására. Inkább egy "kabuli forgatókönyv" szerinti - vagy szerű - kívülről kierőszakolt puccs volt a cél, ami retorikában a "náci" ukrán kormány leváltásaként, és "nácitlanításként" jelent meg.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.08. 12:24:09

@Serény Vélemény: hát abszolút igaz lehet. Nekem a részletek a gyanúsak, kabuli forgatókönyv esetén nem lett volna prioritás a légierő elpusztítása. Az akkor prioritás, ha nem vagyok biztos a védekező fél magatartásában.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.08. 12:45:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: van még benne pár elgondolkodtató részlet.

" Gazdasági helyzet
Németország a háború kitörésekor kijelentette, hogy a délkeleti térségnek meg kell őriznie nyugalmát és termelnie kell. Ha ma megnézzük a magyar gazdasági helyzetet, ügy elmondhatjuk, hogy Magyarország kétségtelenül mindent megtett annak érdekében, hogy ezt a német kívánságot ne teljesítse. Magyarország iránt érzett minden barátságunk mel lett is arra a meggyőződésre kell jutnunk, hogy a magyar kormány mindent megtett ar ország tönkretételére. Ez angol kívánság volt, semmi esetre sem német. Én vagyok az utol 16, aki azt állítanám, hogy a magyar kormány tudatosan teremtette meg a mai helyzetet. De a tehetetlenségnek olyan tömegével találkozunk, hogy ki kell jelentenünk ez a tehe- tetlenség közveszélves. Ez a tehetetlenség a mi német érdekeink ellen irányul, és lehetetlen dolog továbbra is elnézni Magyarország hanyatlását.
[...]
Ma a magyar kormány tisztában vart azzal, hogy túl hatalmas szomszódját a külszin szerint respektálnia kell, Másrészt aggodalmasan fáradozik azon, hogy magában a népben aláássa Németország tekintélyét. Hiszen a Németország iránti túl nagy rokonszeny köny nyen vezethetne a rezsim megbuktatására. A kormány azon fáradozik, hogy célját gyak ran meglehetősen najv eszközökkel érje el, és biztos, hogy ebből a gonosz játékból a bel ügyminiszteren és miniszterelnökön, kormányzői kabinetirodán kívül gróf Csáky kül ügyminiszter is kiveszi a részét, Igaz, hogy Csáky gróf azon fáradozik, hogy mindenek előtt követünk előtt megjátssza az áldozati bárányt, de ha ő csak áldozati bárány akkor Ingalábbis jellemtelen, ha szó nélkül nézi ezt a garázdálkodást. A következő pon tokat sorolom fel:
1. Magyarországot változatlanul elárasztják olyan rúplapok, amelyeken azt magyarázzák a népnek, hogy Németország minden élelmiszert elvett Magyarországtól, és a népnek emiatt éheznie kell. A kormánynak még eddig nem sikerült a röplapok szerzőit felderítenie.
[...]
2. A lengyel követség ma is szabadon folytathatja Magyarországon németellenes tevé kenységét, Ismeretes és erre német kézben bizonyítékok vannak, hogy a londoni len gyel kormány illegális képviselőinek is volt Budapesten rezidenciája, és hogy ezeket a mi niszterelnök veje idejekorán figyelmeztette, amikor a Honvédelmi Minisztérium által ki vánt letartóztatásuk küszöbön álit.
3. Elismert és kipróbált magas rangú németbarát tiszteket rendszeresen nyugdijaznak és bocsátanak el a hadseregből. Utalok Barabás altábornagy önagyméltóságának nyugdíjazá sára, akit a kormányzó személyesen minősített politikailag megbízhatatlannak, különösen, mert volt bátorsága a hányászsztrájk idején szót emelni a bányamunkások jogos követelé seinek teljesítése érdekében. Utalok az attasécsoport főnöke, Juhász alezredes nyugdíjaztatására Juhász alezredest az angol követ vacsorán látta vendégül a Hotel Ritzben. A vacso rán még különböző ismert magyar mágnások is részt vettek. Az egész vacsora alatt csak böherokról beszéltek és a Führert ócsárolták. Az angol követ ezután így szólt Juhász al ezredeshez: Nos alezredes úr, most hallhatja, hogyan vélekednek a magyarok Némator szágról." Juhász így válaszolt: „Ennél az asztalnál csak két magyar ül, nevezetesen én és a feleségem, és mi még nem szóltunk hozzá ehhez a témához." Ennek következménye Ju hász alezredes azonnali nyugdíjazása lett, akit én erre föl azonnal alkalmaztam. Az így nyugdíjazott tisztek felsorolását tetszés szerint folytathatnám. A német katonal attaré erre vonatkozó jelentésel bizonyára úgyis rendelkezésre állnak. Ma már ahhoz, hogy egy magyar tisztet nyugdíjazzanak, elég, ha német személyekkel baráti kapcsolatokat tart fenn. Ezeknek a vádpontoknak a felsorolása még tetszés szerint folytatható.
[...]
Azok az információk, amelyeket mostani magyarországi tartózkodásom alatt rendel kezésemre bocsátottak azt mutatják, hogy Szálasi szabadlábra helyezésének okairól meg alkotott nézeteim hamisak voltak, Amint ezt most meg tudtam állapítani, ennek a szabad- läbra helyezésnek a következő volt a háttere.
Ruszkay altábornagy önagy méltóságának, az új nyilaskeresztes vezérnek, óriási vonzereje volt. A kormány mindenekelőtt azzal volt tisztában, hogy a tisztikar 80%-a Ruszkay mogött áll. Ruszkay kifejezetten veszélyes lett a kormányra. Számoltak tehát a tipikus ma gyar mentalítással, és kiengedték a börtönből Szálasi örnagyot abban a reményben, hogy Szálasi őrnagy és Ruszkay tábornok között majd vezetői vetélkedés tör ki, amivel a nyilas keresztes csoportok egyesülését akarták megakadályozni. A kormánynak ez a reménysége nem teljesült. Szálasi azonnal megegyezett Ruszkayval.
Szálesít a nép legnagyobb része messiásként fogadta. A nép benne látta megmentőjét min den bajból, és nem túlzás, ha még ma is kijelentjük, hogy a magyar lakosság legnagyobb része Szálasiban látja szabadítóját,"

Külön figyeljünk arra, hogy Juhász alezredest utána Otto Braun "alkalmazta."

GyMasa 2024.03.08. 12:49:13

@2024:
Ez egy teljesen korrekt, és precíz áttekintés!
Gratulálok!
Kár, hogy a címzett híjján van a felfogásához szükséges értelmi képességeknek...

Serény Vélemény 2024.03.08. 13:16:13

@Deak Tamas: olyan nagy erőfeszítést nem tettek az ukrán légierő, és légvédelem teljes kiiktatására. Szerintem abból a megfontolásból, hogy jó lesz az még utána is...

Serény Vélemény 2024.03.08. 13:19:31

@Deak Tamas: tök érdekes, hogy pont ez a narratíva a magyar kormány ellen - szinte tökéletesen ugyanaz a mai napig.

vasútihíd 2024.03.08. 13:20:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a német felosztás-átneveléses ötleteddel az a gond hogy a szomszédos mégateistább abortusszerető franciákat vagy oroszgyűlölö lengyeleket jutalmazná ami mégrosszabb irányba vinné a dolgokat. vagy esetleg pontosíthatnád a tervedet hogyan is működhetne

Gery87 2024.03.08. 13:59:24

@vasútihíd:

Tökmindegy, nincs értelme filózni ezen, értelmetlen hablaty az egész.

GyMasa 2024.03.08. 14:30:20

@Nevem senki.:
Trumpnak 3 dolgot kell tennie, ha nyer:
- Kitakarítani a Fehér házat teljesen, MINDEN olyan elemtől, aki egy kicsit is demokrata szimpatizáns (láttuk, hogy onnan kapta az egyik legnagyobb hátbaszúrást
- Keményen odabaszni a sajtónak és a közösségi média felületeknek!
* felállítani egy semleges hivatalt/bíróságot, amelyiket az összes, ilyen vállalat finanszíroz, és, ahol semleges emberek ítélhetik meg, hogy az adott ember kitlitása valóban jogszerű volt-e.
* törvényben tiltani a közösségi plpatformokról való végleges, megfellebezhetetlen kitlitást
* INdítani egy alapos, egész országra kiterjedő auditot a választási rendszerrel kapcsolatban. Ideje tiszta vizet önteni a pohárba.

GyMasa 2024.03.08. 14:39:07

@Bayaz:
Viszont 2024-nek meg abban van igaza, hogyha Kócos Borisz nem tiltja meg a békeszerződés aláírását 2022 március végén, akkor sikerrel is jártak volna.
Azt ukránok nem "verték ki az oroszokat Kijev alól", hanem az oroszok vonultak vissza a jószándékuk jeleként.
Ezután jött "ruszofil" Borisz, és fosott bele a ventilátorba.
MOndjuk, azzal teljesen egytértek, hogy az a sereg, amivel az oroszok támadtak, az alkalmatlan lett volna az ország katonai megszállására.
Ezt nem is vették észre az oroszok 2022 októberig.
Akkor beásták magukat (Szurovikin) és onnatól indult a felőrlő fázis.
Persze, még akkor is úgy, hogy szem előtt tartották a civilek életét.

vasútihíd 2024.03.08. 14:43:29

@Gery87: birca nem szokott hablatyolni ilyen témával viccelődni vagy tombolni-toporzékolni az a libsik jellemzője. ő higgadtan elemez és a tervei megfontoltan a természetes jó érdekében születnek. azaz bizonyára jelen esetben is van pontos magyarázata a felosztó-átnevelő elméletéhez mégha azt teljes mértékben nem is osztja meg velünk nyílvánosan

GyMasa 2024.03.08. 14:43:43

@Serény Vélemény:
Azt se feledjük már, hogy az ÉSSZERŰ ukrán reakció a megadás lett volna.
Senki, egy csöppnyi éddzel, nem akarja porig romboltatni a hazáját idegen érdekek miatt.

GyMasa 2024.03.08. 14:45:38

@Deak Tamas:
Nem volt elég az a sereg egy hagyományos, katonai megszálláshoz.
Ahhoz olyan 1 milliós sereg biztosan kellett volna.
Az oroszuok meg olyan 230 000 emberrel vágtaK neki.

GyMasa 2024.03.08. 14:47:41

@Deak Tamas:
AZ is cél volt, hogy semleges maradjon Ukrajna.
Ahhoz meg az kell, hogy ne legyen erős hadserege.
(és, ismerve az ukránok track recordját, szavatartóság tekintetében, azért egy kicsit biztosra is kellett menni.)
Ezen felül a légierő az sok problémát okozhat.

vasútihíd 2024.03.08. 15:01:53

@GyMasa: a nyugat mindig átbaszta az oroszokat és putyint azok jó szándékkal tett gesztusai után szóval jobban jártak volna ha maradnak kijevben.

cvsvrs 2024.03.08. 15:21:02

@vasútihíd:
oroszország nem épített egy a nép által is szerethető ukrajnát. és azért indított háborút, hogy a nyugat se tudjon. ezért elsődlegesen nem az amerikaiak a felelősek.

cvsvrs 2024.03.08. 15:27:24

@GyMasa:
hja, persze. az oroszok megindultak egy óriás konvojjal kijevbe. hogy aztán visszaforduljanak. ne viccelj már. ezt még a ruszkik se mondják.

a kozákok a nagyvárasokat ért támadásokat visszaverték. a ruszkik elbukták kijevet, harkovot és odesszát. ezekben a várososkban az oroszul beszélők is az ukrán oldalra álltak. és ez komoly kudarc.

GyMasa 2024.03.08. 15:37:13

@vasútihíd:
Igazad van, de az időrend miatt nem lehetett ez.

GyMasa 2024.03.08. 15:45:13

@cvsvrs:
"hja, persze. az oroszok megindultak egy óriás konvojjal kijevbe. hogy aztán visszaforduljanak. ne viccelj már. ezt még a ruszkik se mondják."
De, mondják.
Nézz utána.

"a kozákok a nagyvárasokat ért támadásokat visszaverték."
Nem.
2014-ben a Krímet csont nélkül foglalták el, és elég nagy területeket is Zaporizzsjában és Herszonban. Körbefogták Harkovot is.
Csak nem volt elég haderejök megtartani azokat.
Nem az volt baj, hogy egy sikeres villámháborúval számoltak, hanem, hogy nem számoltak azzal, hogy az nem sikerül és nem volt készen a B-terv.
Azért ne feledd, hogy 2022 áprilisa és augusztusa között az ukránok semmit nem szereztek vissza. Akkor indult meg nyáron az ellentámadásuk, ami csak azért lehetett sikeres, mert egyszerűen nem volt elég orosz katona a sikeres megtartáshoz.
Még a Herszoni hadműveletben is, ahol ugye voltak igazi harcok is, az ukránok hatalmas veszteségek árán tudtak csak ekőrehaladni, addig, amíg az oroszok végül vissza nem vonuultak a Dnyeperen túlra.
Csak azután tudtak az ukránok bevonulni az üres területekre.

" a ruszkik elbukták kijevet, harkovot és odesszát. ezekben a várososkban az oroszul beszélők is az ukrán oldalra álltak. és ez komoly kudarc. "
Majd meglátjuk.
Nem látom már a "szabad" "demokratikus" sajtóban sem a jelét ennek az optimizmusnak.
SZeirntem az oroszok el fogják foglalni Odesszát, Harkovot biztosan.
Azután addig mennek tovább nyugatra, amíg az ukránoknak lesz esze arra, hogy békét kössenek.

vasútihíd 2024.03.08. 16:55:43

@GyMasa: ez nem időrend kérdése. ha maradtak volna ma már belorusz-féle oroszbarát kormány és béke lenne. mondom ezt annak ellenére hogy az elhúzódó harcok nekem személyesen anyagi hasznot hoznak orosz oldalról

Gery1987 2024.03.08. 18:51:06

@vasútihíd:

:D
jaj ez jó volt, már majdnem bevettem hogy komolyan gondolod:)

Gery1987 2024.03.08. 18:51:52

@GyMasa:

"Ahhoz meg az kell, hogy ne legyen erős hadserege."

Pont ellenkezőleg.

GyMasa 2024.03.08. 19:20:16

@vasútihíd:
Igen, én is így gondolom...
Kicsit kezdek hajlani arra, hoyg egyetértsek Putyinnal, aki szerinte az ukránok legnagyobb baja, hogy soha nem kellett semmiért megküzdeniök, hanem inndent csak úgy, megkaptak.
(és, az külön szégyen, hogy még ehhez képest is mekkora egy pöcegödör lett az ország...)

GyMasa 2024.03.08. 19:24:28

@Gery1987:
Ukrajna nem svájc, akinek (katonai értelenben) töketlen kis pöcsök a szomszédai.
EGy Oroszországgal a szomszédban te nem tudsz elég erős hadsereget felállítani, szóval, elviekben igazad is lehet, de a gyakrolat most is szépen mutatja, hogy tévedsz.
Kizártnak tartom, hogy Ukrajna önmmaga képes lett volna, vagy bármikor a jövőben képes lenne akár csak egy akkora hadsereget felállítani és fenntartani, amivel eddig nem sikerült legyőznie az oroszokat.
Ha pedig valami csoda folytán ez sikerült volna is nekik, akkor az oroszok első lépése az lenne, hogy lenukizzák a TOP5 Ukrán várost.
Azt' akkor mekkora nagy értelme volt felépíteni azt az óriási, hatlamas erős sereget.

GyMasa 2024.03.08. 19:26:48

@Gery1987:
Meg, ugye az sem árt, ha mondjuk az ország rendelkezik egyéb, a semlegesség szempontjából hasznos tulajdonságokkal:
- végeláthatatla óceán veszi körül
- Tele van magas hegyekkel
- Az orosz oligarchák ott tartják a bankokban a vagyonuk akkora részét, amit nagyon fájna elveszíteni.
Na az ukráánoknak egyik sincs meg.

Boldeone2 2024.03.08. 20:47:50

@GyMasa: * felállítani egy semleges hivatalt/bíróságot"

- Mit akarsz felállítani te degenerált! A legfelsőbb bíróság 9 tagja közül 6- ot a rebuplikánusok delegáltak, a többségük konzervatív szemléletű

INdítani egy alapos, egész országra kiterjedő auditot a választási rendszerrel kapcsolatban. Ideje tiszta vizet önteni a pohárba."

- Mit akarsz auditálni? Mindent átszámoltak, többször is, mindent szabályosnak találtak, Trumpot minden bíróság elutasította !

Boldeone2 2024.03.08. 21:07:06

@2024: A Donbass egészét nem tudták megszerezni, legalább légy pontos. Eddig felőrlő taktikát alkalmaztak az ellenség kifárasztására, haderejének apasztására. Sikerrel "

- Tényleg qúrva nagy sikerrel! Ott van Avdijivja, amit több ezer, ha nem tízezer áldozat árán 4-5 hónap alatt foglaltak el. Pusztul az orosz is ebben a húsdarálóban, nemcsak az ukrán!
Avdiivka ostroma olyan, mintha Budapest ostomolná Pilisvörösvárt hónapokig, Donets k mellett...

Ahogy beérett ennek a daráló taktikának a gyümölcse, az oroszok megindultak. Haladnak előre, csak a hülye nem látja. A Donbass maradékát elfoglalják, irány a Dnyepper."

- Pár km- ert mentek előre, a hülye is látja, ja és van vagy 300 ezer orosz áldozat...Ja, mindezt úgy, hogy az USA nem küld szinte fegyvert jó ideje...

déli fronton is általános támadás zajlik az ottani két megye egészének megszerzéséért. Herszon várost vissza fogják foglalni, Odesszát elfoglalják a fekete-tengeri partvidék egészével egyetemben."

- Túl sokat álmodoztok! Emlékezzünk csak vissza mit mondtatok két éve: Kievnek 2 napja van, azóta két év eltelt, és nagyobb orosz előretörésre keves az esély, bármit hazudtok

Majdnem minimális az esélye Odessza vagy más nagyvárosok elfoglalására. Egyszerűen az orosz hadsereg kapacitása kevés erre
A fekete- tengeri flottájuk tropára ment...

Amennyiben a demokraták maradnak hatalmon és tovább erőltetik az ellenállást, Ukrajnának előbb-utóbb vége."

- Álmaidban lesz vége Ukrajnának! Trump megválasztásával csak minden rosszabb lenne, mivel Ukrajna nem adja fel a létezésért vívott harcot, ebben pedig Európa segíteni fogja

Gondolkozzál már ember! Putyin nem akar békét, egy aljas diktátorról van szó aki csak hódítani akar! Ha " békét kötnek" vele az meddig lesz érvényes?? Nagyjából semeddig...Épp úgy, mint a Budapesti Memorandum...

Putyint valahogy le kell győzni ez a demokratikus világ érdeke, ehhez pedig DEMOKRATA elnök kell!

Boldeone2 2024.03.08. 21:21:51

@2024: Az USA védelmi költségvetése közel 900 milliárd dollár éves szinten!

Ukrajna csak 60 md dollárt kér...Tehát minimális összeg....Ennyit megér a szabad világnak, hogy megleckéztessék a diktatórikus muszka hadiállamot!

Legyen szuverén és területileg nagyrészt helyreállított Ukrajna, de a vak is látja: itt nem a Donbassért folyik a haború, de nem is az orosz nemzetiségért!

Egy diktátor vívja harcát egy ruszo- fasiszta hadiállam élén, Európa és a liberális demokracia és a nyugat ellen!

Putyin erőskezű, véreskezű gazemberként legitimálja magát, mert saját népének nem tudott sem szabadsagot, sem fejlődést, sem prosperitást adni!

Azért támadja a szerencsétlen ukránokat akiket évszázadokig elnyomtak, mert ha egyszer Ukrajanak sikerül nyugatias állammá válni, akkor bebizonyosodik hogy van kiút a primitív orosz társadalmi rendből is!

Ez a gyűlölet és félelem vezeti Putlert! Valójaban irigylik a nyugatot ezért gyűlölik....

Nyilvánvaló, hogy a nyugati szövetséget és az agresszió áldozatát pártolom, nem pedig a keleti agresszort!
Ki mást kellene? PUTYINT?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.09. 11:24:46

@Serény Vélemény: akkor valamire rosszul emlékszem, nekem az rémlett hogy már február 25-re megsemmisítettek mindent, ott helyben, a földön álló gépeket, ahogy a németek 81 éve.
A magyarellenes narratíva meg azért azonos, mert azonos a forrása: az itt élő magyarul beszélő idegenek, akiknek csak a személyije magyar. Lásd a cikkben is említett Juhász alezredes, aki el is fogadta az alkalmazást.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.09. 11:36:13

@GyMasa: így van, én ezeket ugyanígy látom, de ez nyilvánvaló hogy nem érhető el villámháborúval.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.09. 11:40:01

@Boldeone2: úgyse fogod fel a sztorit, de elmesélem, hátha mégis.
Dr. Aranyi Sándort 1944. decemberében a Kiss János-Tartsay ügyben tartóztatták le és vitték kihallgatásra a nyilasokhoz. A kihallgatás végén mondja a vezető alezredesnek:
- Hallgatva a vádakat, azt szűrtem le, hogy ma Magyarországon van angolbarát, van németbarát, van szovjetbarát és van zsidóbarát. Ha ez így van, akkor mondja meg alezredes úr, ki a magyarbarát? Van itt ilyen egyáltalán?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.09. 11:44:23

@GyMasa: a legutolsó biztos, hogy lehetetlen lesz, hiszen az "tagállami" hatáskör, azért van az egyik helyen szavazólap, máshol meg touchscreen.

Boldeone2 2024.03.09. 12:11:40

@Deak Tamas: Bethlen István és Teleki Pál is angolbarátok voltak, mert az szolgálta a magyar érdeket..

Ez egy kis ország, így valahova mindig csapódni kell. Ausztria speciális helyzetben volt. A semlegesség egy ilyen kis országnál értelmetlen. Egy fegyveres konfliktusban eltörlik a szomszédai

Ezért kell mindig időben lépni! Ebben a románok a jók... Ők mindig tudják hova kell állni...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.09. 15:00:20

@Boldeone2: tehát nem sikerült megérteni a példát.

PS: Teleki is, Bethlen is elsősorban magyarbarátok voltak.

Gery87 2024.03.09. 20:51:38

@GyMasa:

"Ukrajna nem svájc, akinek (katonai értelenben) töketlen kis pöcsök a szomszédai."

De az nem volt mindig így pl a 45 elötti Németország vagy Franciaország, meg Olaszország vagy a Monarchia...
Esetükben a hegyek védelme és az hogy a világ pénze ott van, nem kis tényező.
De ezeket részben Ausztria is birtokolja.

Svédország meg földrajzi helyzete, páratlan történelmi lehetőség végett lehetett 200 évig semleges, most ezt botor módon feladják, ami szerintem hiba.
Finnországnak ilyen garanciái múltja nem volt, de lehetett volna, ők is elbaszták.

Ilyen amikor egy országot a tőke és bábjai vezetik, immár kontroll nélkül.

Senki nem beszél arról hogy a világ legélhetőbb, legdemokratikusabbnak, népszuverénebbnek mondott országaiban miért nem volt erről népszavazás!
Erről a nem kicsi történelmi jelentőségű ügyről!!!

Érdemes ezen elgondolkodni.

GyMasa 2024.03.10. 12:56:23

@Deak Tamas:
De igen, számtalan esetben sikerrel jártak.
Szerintem az ukránokkal az volt a legnagyobb hiba, hogy a kijevi támadóegység lett alulméretezve, akiket a repülőtéren az ukránok bedaráltak.
Egy ilyen puccs esetén az a fontos, hogy a komrányt minél előbb ki kell iktatni.
Ha az nem sikerül, akkor becsődöl a puccs.

GyMasa 2024.03.10. 12:59:24

@Deak Tamas:
EZt én értem, de mostanra túl sok lett a kérdőjel az egész választás körül, és senki nem tudja bizonyítani, hogy a rendszere bombabiztos.
Ezen felül az sem túj egészséges, szerintem, hogy az egyik olyan cégnek, amelyik ezeket a sszámítógépes rendszereket szállítja, Nancy Pelosy, volt demokrata házelnök , az USA akkor 3. legfontosabb embere a résztulajdonosa.
GOndolj már bele, mekkora sivítozás lenne itt, ha a magyar választási rendszer szavazógépeit Áder János egyik cége szállítaná???

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.10. 15:36:11

@GyMasa: egyetértünk, de szerintem nem lesz változás, épp azért, amit részleteiben írsz.
Amerikában ott kellene kezdeni, hogy bevezetjük a szövetségi szintű személyazonosító dokumentumot. (Gépkocsivezetésre nem jogosító gépkocsivezetői jogosítvány, bzmeg. És ez nem vicc.

en.wikipedia.org/wiki/Driver%27s_licenses_in_the_United_States )

GyMasa 2024.03.10. 22:27:37

@Deak Tamas:
Nincs baj az olyan jogsival...
A mi jogsink is lehetne pl. simán személyi, ha egy kategória sincs bejelölve rajta.
Nem tartana sokáig összevonni.
Az USA-ban inkább az a vicces, hogy nincsenek igazán kategóriák...
Azaz egy "jogosítvánnyal lehet bérmit vezetni, még nyergesvontatót is.
Csak akkor kell plusz jogsi, ha az ember hivatalos sofőr akar lenni, (az a "commercial licence")

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.11. 08:33:42

@GyMasa: hát csak az elnevezés is röhejes meg nyilván egy ostoba átlagamerikainak már az elnevezés is zavaró lehet. "Állampolgári jogokra nem jogosító személyi igazolvány" meg - ahogy a cocilizmusban is majdnem volt ilyen - "Határátlépésre nem jogosító nemzetközi útlevél"

GyMasa 2024.03.11. 11:23:48

@Deak Tamas:
Hát, igen, az USA mostanában elég érdekes...
Pl, Biden "inflációellenes csomagja, ami annyiból áll, hogy a frissen nyomtatott, fedezet nélküli pénzt önt az országra, "zöldberuházások" finanszírozására...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.03.11. 12:21:09

@GyMasa: az már a weimari köztársaságra is pozitív hozadékkal járt, illetve, a filmiparban valóban arra, hiszen a folyamatos olcsósodás miatt Stinnes egyre több és jobb filmet gyárthatott.

alöksz róz 2024.03.11. 18:18:21

@Deak Tamas: má 44-be jársz? :D

nagy haladás amúgy.

Gery87 2024.03.11. 20:14:18

@alöksz róz:

'45 után megáll, a képzelte meg a buborék addig tart nála.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása