magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Pedig jól tudnám csinálni

Életem egyik látszólag tragikus eleme: csupa olyan anyagilag profitáló dologban vagyok jó, amit viszont valamilyen magasabb elvi ok miatt nem akarok csinálni. Amit viszont csinálni akarok, abban vagy nem vagyok jó, vagy az anyagilag nem hoz profitot.

A probléma súlyos. Hiába is próbálja bárki is azt mondani, az anyagiak nem fontosak, pedig azok. Én jellemzően szerencsével szoktam kivédeni anyagi sikertelenségemet, s tényleg be is jött ez sokszor, bár nem annyiszor és annyira, ahogy szerettem volna. De nem panaszkodom, az átlag kisember helyzete mindenképpen rosszabb, mint az enyém.

De mi is az a három dolog, ami anyagilag hasznos, s mégse csinálom.

Az egyik a neo-ezoterikus megmondóember szakma. A rendszerváltozás után ez egy hatalmas újdonság volt, még ma is vannak nyomai. Jó esetben szimpla csalók csinálják, akik pl. közhelyeket "jósolnak", felesleges egészségügyi tanácsokat adnak, mindezt valami szinkretikus vallási-misztikus halandzsával keverve. Rosszabb esetben tényleges jósok csinálják - ez miért rosszabb, most nem részletezném, mert nem az a téma, de ez a "szakma" az, ahol a csalók a kisebb rossz.

Egyszer megpróbáltam. Viccből. De a halandzsát azért kihagyva, oda nem akartam süllyedni. S megijedtem, milyen sikeres vagyok! A lényeg: soha többe nem csináltam ilyet. Arra jutottam: ez egy veszélyes terep, s ebből élni még akkor se szabad, ha az ember jóhiszemű.

A másik az erotikus iparág. Kiderült: kiváló ötleteim vannak, érzem a "közönség" ritmusát. Tudok gyártani a szoftpornó üzletágban.

Próbáltam magyarázni magamnak, ez nem is bűn, pedig dehogynem. Már más ember dolgoztatása is kellemetlen számomra, s végképp, ha az a testét adja el, akkor is, ha a műfaj nem pornó. Szóval örökre dobtam.

A harmadik kevésbé veszélyes, sőt morálisan problémamentes. Ez a PR-szakemberség. A gondom vele csak az, hogy ha az ember ezt csinálja hivatásszerűen, akkor elveszti szabadságát.

Néha nem is tudom, az ilyen szakemberek tényleg hülyék vagy csak munkaügyi okokból tesznek úgy, mintha azok lennének.

Lásd most a friss ügyet, Talpramagyar Péter esetét. Komoly emberek komolyan állítják: a Fidesz retteg, ezért folytat lejárató kampányt. Miközben ez teljesen abszurd logika. Jelenlegi alakjában hasznos Talpramagyar a Fidesznek, hiszen elvisz ballib szavazatokat. S csak hosszú távon válhatna veszélyessé. A lejárató kampány pedig nem mutatja a rettegést, sőt ha jelenlegi alakjában a jelenség segíti a Fideszt, akkor éppen a lejárató kampány segíti növelni Talpramagyar hasznosságát.

Pofonegyszerű, nem hiszem el, hogy ezt nem lehet átlátni.

127 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9318356793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2024.03.20. 06:37:26

"Pofonegyszerű, nem hiszem el, hogy ezt nem lehet átlátni."

Az a pofonegyszerű és könnyen átlátható, hogy a gazdái egyelőre meg vannak elégedve Orbán kollaboráns kormányával.

Amíg Orbán nem kapja meg a selyemzsinórt a gazdáitól Berlinből, addig az ellenzék is Orbán szekerét tolja. És mindenféle kínos hülyeséggel próbál úgy tenni, mintha Magyarországon legalább a demokrácia csírája meglenne, és létezne valamiféle ellenzék.

Csakhogy nem létezik, ezért minden ilyen színjáték kínos ripacskodás.

Legalább annyira mint Orbán Brüsszel és álnémetellenes ripacskodása, szabadságharca, pávatánca, miközben folyamatosan a markát tartja.

SoltBrain 2024.03.20. 07:39:16

Az erotikus iparág alatt pontosan mit értesz? :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.20. 08:05:46

@SoltBrain:

A művészet és a pornó közti határterület: erotikus képek. Lásd amik mondjuk merészebb reklámokban mennek.

Tapi2021 2024.03.20. 11:12:18

Várj, most van az ügyészségen Péter, aztán kijön és bukik a kormány!

vasútihíd 2024.03.20. 14:03:30

ha valakinek sok a felesleges pénze és hajlamosak bedőlni a neo-ezoterikus megomdóembereknek beszedni a pénzt tőlük végül is csak egyfajta társadalmi igazságosztás. így folytathattad volna tovább.

vasútihíd 2024.03.20. 14:07:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de az ha úgymond arra érdemes emberektől szeded be a pénzt

vasútihíd 2024.03.20. 14:09:48

@vasútihíd: azaz pont hogy a pénzbeszedő része a lehetséges igazságosztás

Gery87 2024.03.20. 14:39:43

"amit viszont valamilyen magasabb elvi ok miatt nem akarok csinálni. "

igen látjuk elveiteket, pl mekkora keresztények vagytok ha a NER bevédéséről van szó:)

"Lásd most a friss ügyet, Talpramagyar Péter esetét. "

Ó, már hiányoltam is az átkötést...

"Komoly emberek komolyan állítják: a Fidesz retteg, ezért folytat lejárató kampányt. "

Márpedig folytat, ez olyan keresztényi....imádom.

"Miközben ez teljesen abszurd logika. Jelenlegi alakjában hasznos Talpramagyar a Fidesznek, hiszen elvisz ballib szavazatokat."

Ha hasznos neki, akkor miért folytat lejáratást? Pont az lenne a jó nem, hogy népszerűbb legyen, ha a megosztás a cél?
A DK meg a többi szar, sokkal hasznosabb, hiszen törpék, megosztottak és ostobák....nem veszélyeztetnek semmit.
A demokrácia látszata megvan, aprópénzből fenn vannak tartva, az ellenzékiek megkapják a nemfideszt és kész.

Én eddig azt mondtam Magyar a NER trükkje hogy a pedóválság miatt zsákutcába jutott vonalat idővel leváltsa, kiegészítse egy olyan párttal ami elhiteti hogy "vannak rendes emberek a Fideszben", a "NER megreformálható és konszolidálható, csak nem a Fideszben, Fidesszel..." stb...
Orbán meg felbukik elnöknek mint Putyin és akkor már olyan mindegy mi van a fidesszel.
Az ma sem egy párt. hanem a NER klubja.
Olyan mindegy minek hívják.

Én ebben most is látok rációt, bár ki tudja...

Olyanokat nyilatkozik hogy pislogok, őszintén szólva:
1. Gyanús nekem ez a "olyat mondok, megdől a rendszer" dolog....túl szép.
2. Ez is egy populista, jobboldali, szokásos europeer párt lesz...
Én mint szoci, pártokrácia kritikus ebben nem látok semmi újat....
Nem fog változni tőle semmi.
Az emberek sem változtak meg, semmivel nem lettek polgáribbak meg demokratikusak.

Most is már szolgaian mennek az ánusza alá, várják a csodát, a messiást..."mert változni nem akarok, majd jöjjön valaki és oldja meg a rendszerváltást".....szánalmas!

De az is igaz hogy abból kell főzni ami van.
kis ország, egy csőcselékünk van, ez jutott.
Honnan is jönne mint a NER-ből.

"S csak hosszú távon válhatna veszélyessé. A lejárató kampány pedig nem mutatja a rettegést,"

Csak a szokásos, aki nem mi vagyunk annak a kurva anyját. Olyan konzi keresztény családbarát...

" sőt ha jelenlegi alakjában a jelenség segíti a Fideszt, akkor éppen a lejárató kampány segíti növelni Talpramagyar hasznosságát."

Hülye egy logika.

ez a nevem senki 2024.03.20. 14:55:15

ír
ján má egy gyúrcsányit dí
csérő cikket akko
reza gerő87 le
nyugodna

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.20. 15:02:41

@Gery87:

Mi köze a NER-nek a kereszténységhez? Semmi. A NER politika, nem vallás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.20. 15:03:18

@Gery87:

" folytat, ez olyan keresztényi"

Keresztény nem kampányolhat?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.20. 15:11:38

@Gery87:

"Ha hasznos neki, akkor miért folytat lejáratást? Pont az lenne a jó nem, hogy népszerűbb legyen, ha a megosztás a cél?'"

S ebből mi következik?

Tapi2021 2024.03.20. 15:40:29

@vasútihíd: A hülyék fizessenek! :-)

Tapi2021 2024.03.20. 15:42:16

@Gery87: "igen látjuk elveiteket, pl mekkora keresztények vagytok ha a NER bevédéséről van szó:)"

Vajh mit tett a "NER", ami ellentétes a kereszténységgel? Avagy ami miatt másokra kellene bíznunk a politikai érdekképviseletünket? (Kire?)

Tapi2021 2024.03.20. 15:45:54

@Gery87: "a hasznos neki, akkor miért folytat lejáratást?"

Mire gondolsz? Hogy a HVG és Magyar nyilvánosságra hozott egy rendőrségi jelentést?

Mert eddig ami történt, az mind MP SAJÁT tevékenysége és dumája alapján/miatt történt.
Ha valaki tátott szájjal rohan a faszerdőbe ÖNKÉNT - sőt, erős nekibuzdulással -, az kinek a hibája?

Tapi2021 2024.03.20. 15:52:01

@Gery87: "Én eddig azt mondtam Magyar a NER trükkje hogy a pedóválság miatt zsákutcába jutott vonalat idővel leváltsa, kiegészítse egy olyan párttal ami elhiteti hogy "vannak rendes emberek a Fideszben", a "NER megreformálható és konszolidálható, csak nem a Fideszben, Fidesszel..." stb..."

Érdekes, ez nekem is megfordult a fejemben ma délután, amikor kijött MP az ügyészségről ÉS NEM MONDOTT SEMMIT! Bizonyíték nuku.

Pedig úgy ment be, hogy amikor kijön, bukik a kormány!!!!

Ezt prolongálta. LUFI!!!!

Persze nem gondolom, hogy ez valóban a Fidesz trükkje. Inkább azt, hogy ez a faszi is hülye, mint a segg. Egy acsarkodó, akinek kiesett a szájából a "NER csecs", havi négy-öt MILLIÓ!

ZorróAszter 2024.03.20. 17:54:33

@Tapi2021:

"Persze nem gondolom, hogy ez valóban a Fidesz trükkje. Inkább azt, hogy ez a faszi is hülye, mint a segg. Egy acsarkodó, akinek kiesett a szájából a "NER csecs", havi négy-öt MILLIÓ!"

Akkor majd nézze meg ugyanezeket azután, hogy Orbán megkapta a selyemzsinórt a gazdáitól Berlinből.

Hogy meg fognak táltosodni egyszerre. És hirtelen a fideszesek kezdik el játszani a hülyét. A Hattyú (bocs: Páva) halálát.

ez a nevem senki 2024.03.20. 18:24:20

mieza punny
adás
miköz
ben talpas petike forr
adalmatcsinál

Gery87 2024.03.20. 19:50:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

MI köze?:)
Hát ők mondják orrba-szájba 13 éve hogy "keresztény-konzervatív értékrendűek!" és e e mentén politizálnak!!!
Csak ennyi!

Gery87 2024.03.20. 19:53:01

@Tapi2021:

"Vajh mit tett a "NER", ami ellentétes a kereszténységgel?"

Mit nem?

2024 2024.03.20. 19:55:36

"Komoly emberek komolyan állítják: a Fidesz retteg, ezért folytat lejárató kampányt."

Dezső András (HVG) fideszes? Amikor februárban a Partizánban MP előre menekülve arról beszélt, hogy amennyiben politikai színre lép, rögtön bántalmazási ügybe fogják belekeverni, valószínűleg arra ő sem gondolt, hogy ez a szellőztetés nem a nermédia, hanem a "független objektív sajtó" berkeiből fog érkezni. Naná, hiszen amint kiderült, hogy a csalódott fideszes, mint választói közösség továbbra sem létezik, ellenben MP pártja az ellenzék szavazóinak átcsábítására nagyon is alkalmas, az ellenzékben, szellemi holdudvarában és sajtójában rögvest megszólalt a vészcsengő.

Azóta kibékültek, Petike bocsánatot kért Dezsőtől és a laptól, amit ők nagy kegyesen elfogadtak. Úgyhogy szent a béke, kész a kölcsönös nemmegtámadási szerződés, lehet koncentrálni a Fideszre, mint közös ellenségre és lehet rogánozni. A Soros-birodalomba becsatornázott hvg-nek úgyis mindegy, ki veri meg a fideszt, csak verje meg valaki, mint ahogy Gyuri bácsinak is mindegy, csak legyen változás.

Gery87 2024.03.20. 19:57:03

@Tapi2021:

"Avagy ami miatt másokra kellene bíznunk a politikai érdekképviseletünket? (Kire?)"

Hát én mondjuk mint bérből élő heteró agnosztikus rohadék balos szoci kisember, mocskos tőkés gecikre, akik keresztény ájtatos szentfazekat játszanak, közben meg kurváznak és lopnak, titokban buzik...szóval ezekre a Szarházyakra biztos nem.

Gery87 2024.03.20. 20:01:02

@Tapi2021:

"+Mire gondolsz?"Hogy a HVG és Magyar nyilvánosságra hozott egy rendőrségi jelentést?"

Ja ez olyasmi mint a PestiSrácok Osváthos botránya amit végül bevallottak hogy nem igaz?

"Mert eddig ami történt, az mind MP SAJÁT tevékenysége és dumája alapján/miatt történt."

Bevallotta hogy verete a Juditot?

"Ha valaki tátott szájjal rohan a faszerdőbe ÖNKÉNT - sőt, erős nekibuzdulással -, az kinek a hibája?"

Ja hogy szerinted rendben van hogy a közéleti erdőnkben faszok nőnek?
Amivel baszni lehet az eget meg súrolni a mindenséget...
De aki rossz irányba megy azt megvesszőzik?
Értem.
Mondom én hogy közötök nincs a kereszténységhez.

Gery87 2024.03.20. 20:08:05

@Tapi2021:

"Érdekes, ez nekem is megfordult a fejemben ma délután, amikor kijött MP az ügyészségről ÉS NEM MONDOTT SEMMIT! Bizonyíték nuku."

Igen, ez elég ciki már...

"Pedig úgy ment be, hogy amikor kijön, bukik a kormány!!!!"

Nem fog. Szeretném, de nem fog.
Ehhez tényleg DK-s szinten kell szektásnak lenni hogy ennyire bízzon valaki egy még létre sem jött erőben, pártban be nem váltott ígéretekben.

Mélységesen elszomorít és taszít ez a végtelen butaság és szervilizmus ami most köréje a "Péter" köré fonódik....
Nem mondom hogy 100% hogy ez meg az...
De bazmeg, azért egy józan kritika meg kétség legyen már az emberekben!

"Ezt prolongálta. LUFI!!!!
Persze nem gondolom, hogy ez valóban a Fidesz trükkje. Inkább azt, hogy ez a faszi is hülye, mint a segg. Egy acsarkodó, akinek kiesett a szájából a "NER csecs", havi négy-öt MILLIÓ!"

Én ezt gondolom a legkevésbé, hogy hülye lenne és puszta sértettségből csinálná!
Ez egy okos ember. Kérdés mennyire van mögötte erő, bizonyíték és mennyi egó.

- Vagy fideszes terelés az egész.
- Vagy belső hatalmi játszma része...
- Vagy valóban egyéni akció és elhiszi hogy sikerülhet támogatókat találnia a NER-ben majd....
+1: Ahogy Zoro mondaná: a német helytartók kiadták a parancsot hogy Orbánnak buknia kell.

2024 2024.03.20. 20:10:11

@Tapi2021: "...a HVG és Magyar nyilvánosságra hozott egy rendőrségi jelentést?"

Nem együtt hozták nyilvánosságra.

2020-ban történt a családi affér, a sajtó nem foglalkozott vele. Kampány van, valahogy most hozakodtak elő vele. MP pedig előremenekült, amikor korábban arról beszélt, hogy erőszak ügybe fogják keverni. Valószínűleg álmában nem gondolta volna, hogy az pont a hvg lesz.

Gery87 2024.03.20. 20:20:11

@2024:

1, ha megtörtént akkor az azért ciki mert ezek szerint amíg benne volt a brancsban, elsikálták neki...."jóvan petike, semmi gond, elintézzük, megy a telefon Pintéréknek és el lesz sikálva.."
most hogy kijött a táborból, elővették az ügyet hogy bemocskolják mint asszonyverőt.
2, nem igaz ebből semmi, vagy nem pont ez történt, csak a lejáratás megy.

2024 2024.03.20. 20:28:55

@Gery87: Ki vette elő? Nem a Fidesz. Vagy azt állítod, a hvg összejátszott Pintérrel?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.21. 06:03:36

@Gery87:

Ez nem Orbán szintje. Nem ő találja ki a kampányt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.21. 06:05:38

@Gery87:

S nem ezt teszik?

Számtalan ügyben segítik a keresztény ügyet, ez szimpla tény.

Te is tudod, sikerült megváltoztatni a korábban ultraliberális konszenzyst.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.21. 06:08:26

@Gery87:

Pedig alapvető és logikus.

Ha nekem hasznos X tevékenysége, s azt akarom, hogy X sikeres legyen azok között, akik ellenem vannak, akkor mit fogok tenni? Dicsérni fogom X-et? Semmiképpen, hiszen ez vészjelzés lesz azoknak, akik ellenem vannak. Éppenhogy "karaktergyilkolni" fogom, hogy mindenki azt higgye, X az ellenségem.

Gery87 2024.03.21. 11:48:23

@2024:

A rendőrség adott át valamit a HVG újságírójának ami vagy igaz vagy nem.

Gery87 2024.03.21. 11:49:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem nem segítik.
Amit művelnek nem keresztényi.

Gery87 2024.03.21. 11:52:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ennek addig van értelme, amíg ezzel nem teszem annyira tönkre, hogy végül ne legyen ellenzéki erő.
Vagy ne üssön vissza rám annyira hogy az már gond.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.21. 13:01:12

@Gery87:

Nyilván ez veszélyes, mint minden más politikai eszköz is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.21. 13:02:19

@Gery87:

Minden politika ilyen.

Ha nem alkalmazpd bevett módszereit, akkor veszítesz.

2024 2024.03.21. 14:02:26

@Gery87: Ugye ez még 2020-ban történt. Azzal egyet tudok érteni, hogy a nyomozati szervek MP ügyét akkor eltussolták. A sajtó a nyilvános rendőri anyagokból, az ORFK honlapjáról szerzi az információit, bíróságra jár. A médiának minden bizonnyal nem volt értesülése a "bántalmazási" esetről. Azért idézőjel, mert ha minden igaz, itt hangos szóbeli vita volt a felek között, és a másikat maximum a szabad mozgásában korlátozták, amikor a férj az ajtóban útját állta és Vargának az ablakon át kellett távoznia. Amennyiben a média tud az esetről, lehozza. Nem tette, mert nem volt értesülése róla. Ellenkező esetben az ellenzéki sajtó legkésőbb a 2022-es választási kampányban felhasználja a Fidesz ellen.

Magyar Péter Simicskához hasonló dobbantása után a Belügyminisztérium bosszúból feloldotta a zárlatot. Az ügy logikus boncolgatása azzal folytatódik, miért pont egy ellenzéki sajtótermék birtokába került az információ. Nem a kormánypárti média szellőztette meg. Csak a hvg hozta le; nem a a rendőrség honlapjára került ki, amiből bárki, bármilyen médium tájékozódhat. Ha így történt volna, az összes online újság, másnap a nyomtatott sajtó egy napon hozza le. Hogy miért a hvg, arra korábban adtam egy szerintem logikus magyarázatot.

Gery87 2024.03.21. 14:10:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mondjuk a pedósegítés, a lopás, hazudozás, meg a kurvázás, megcsalás, a buziság megélése, mások mocskolása, a gyűlöletkeltés nem annyira...

Gery87 2024.03.21. 14:10:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azért ilyen a politika, mert elfogadjuk hogy ilyen a politika.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.21. 14:12:00

@Gery87:

A kereszténység nem ad tökéletességet.

A keresztény ember éppenhogy felismeri maga tökéletlenségét.

vasútihíd 2024.03.21. 14:24:27

@2024: mp magánélati frusztráltságát is viszi politikai szintre és a fidesz pedig jól taktikázik a lehetőséggel

Gery87 2024.03.21. 15:40:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Csak akarod hogy így legyen, mert akkor nem kell szembesülnöd azzal hogy a NER politikája menynéire tudatosan undorító.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.21. 15:42:36

@Gery87:

Mi egyedien undorító benne, ami más politikában nincs meg?

2024 2024.03.21. 18:12:24

@vasútihíd: Én csak azt nem értem, hogyan és miért kerül egy ellenzéki újságíró birtokába olyan információ Magyar Péterről, ami annak nyilvánosságra hozatalával őt egyértelműen hátrányos helyzetbe hozza? Arról az oldalról egy zsurnalisztának őrülnie kellene, ha előkerül valaki, akibe az ellenzéki oldal az n+1-ik reményét helyezheti. A "független objektív" sajtó saját térfelén csak az ellen indít támadást és azt vadássza le, aki egyértelműen útban van (lásd a zuglói Tóth Csaba). Amikor Dezső András birtokába került az anyag, MP még éppen csak megjelent a közéletben.

ZorróAszter 2024.03.21. 23:33:29

@2024:

"Én csak azt nem értem, hogyan és miért kerül egy ellenzéki újságíró birtokába olyan információ Magyar Péterről, ami annak nyilvánosságra hozatalával őt egyértelműen hátrányos helyzetbe hozza?"

Úgy, ahogy előkerült több mint tíz évvel később a hangfelvétel arról, hogy az MSZP elnök Mesterházy eredetileg a FIDESZ-be jelentkezett.

Vagy akár öszödi beszéd.

Titkosszolgálatok a politikában.

Külföldiek pláne.

ZorróAszter 2024.03.21. 23:34:56

@2024:

"A "független objektív" sajtó"

Még idézőjelbe téve is: Muhahaha!!! :o)

Gery87 2024.03.21. 23:52:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nézd már meg milyen a közbeszéd máshol!
Szerinted mindenhol olyan büdösbunkó mucsai Döbrögiskedő szar gyűlölködő mint a NER-ben?
Ne hülyéskedjünk már.

Gery87 2024.03.21. 23:53:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Minden más demokráciában az a válasz hogy " Boldog Karácsonyt" meg "Aki amennyit kers annyit is ér..", meg "Soros" meg "Brüsszel" meg "hazaáruló balliberális bolsevikok"...

Ugyanmár.

Gery87 2024.03.21. 23:54:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezeknek az uszító büdösbunkó proli férgeknek a dumája Kipcsakföldön lehet elmegy, de máshol meg ezek miatt lemondanak meg választásokat írnak ki...

Gery87 2024.03.21. 23:54:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Lófaszt nem.
Annyira keresztények mint egy bekokózott Harlemi buzeráns.

Bayaz 2024.03.22. 00:12:37

@Gery87: Nyilván ott még mindig a "liberális konszenzus" van hatalmon ott "kultúráltabb" a közbeszéd mert lényegében csak álkérdésekröl vitáznak.

Magyarországon (vagy legújabban az USA-ban), ahol komoly különbségek vannak a mainstream pártok közt, nyilván durvább lesz a stílus.

Bayaz 2024.03.22. 00:14:41

@Bayaz: @Gery87: szóval amint nagyobbak a különbségek (és legaláb két eröközpont létezik), nagyobb is a "gyülölködés"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 08:08:54

@Gery87:

Átadni a hatalmat Soroséknak? Mire lenne ez jó?

Nem tetszik a Fidesz az elit nagy részének? Igen, így van. Na és ez kit érdekel?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 08:12:27

@Gery87:

Nyugaton pont ez van: aki nem ért egyet, az szélsőséges, populista, fasiszta, Putyin embere.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 08:15:04

@Gery87:

Nézem. Pl. a spanyol helyzetet követem elég rendesen. Az amerikait meg mindenki ismeri.

Alapvetően apróságok felnagyítása a "vita" módszere.

Láttálmár bármi komoly kérdésben vitát Biden és Trump között? A "vita" arról szól, hogy Biden demenciás idióta, Trump meg hazug tolvaj.

Gery87 2024.03.22. 10:23:49

@Bayaz:

"Nyilván ott még mindig a "liberális konszenzus" van hatalmon ott "kultúráltabb" a közbeszéd mert lényegében csak álkérdésekröl vitáznak."

Gondolod hogy ennyi lenne? Érdekes, szerintem itt is tele vagyunk gumicsontokkal.
A lényegi kérdésekben nincs vita az ellenzék és a kormány között, az igazán égető kérdések itt se kerülnek elő.
A Sorosozás, Brüsszelezés, Présemberezés, buzizás....lehet ezek mögött őszinte ellentétek állnak, de attól még "az én apukám erősebb.." féle vita.

"Magyarországon (vagy legújabban az USA-ban), ahol komoly különbségek vannak a mainstream pártok közt, nyilván durvább lesz a stílus."

Azzá teszik, hergelik.
Álproblémákat, álellentéteket gyártanak csak sokszor ott is.

Gery87 2024.03.22. 10:37:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Átadni a hatalmat Soroséknak? Mire lenne ez jó?"

És Orbán mire lenne még jó? Hol vannak az eredmények? Hol vannak a NER eredményei akárcsak régiós szinten? 13 év alatt mi az amit fel tudunk mutatni pl Szlovákiához, Csehországhoz képest ami "sorosista buzeráns migránssimogató fertők" nyilván? Voltál te már ezekben manapság?
Erre sokszor rákérdeztem, sose tudtál válaszolni!

Szóval hagyjuk ezt a Sorosozát.

"Nem tetszik a Fidesz az elit nagy részének? Igen, így van. Na és ez kit érdekel?"

Majd ha komolyan nem tetszik a tőkének meg a Washingtoni fejeseknek, akkor el lesz puccsolva szépen...
Komolyan elhiszed hogy egy 9 milliós ország ami USA/EU befolyási övezet és szövetséges (csatlós) az pattoghat kuruckodhat az ő érdekeiken kívül?
ugyan már...
Ismered a történelmet.

200 évnyi svéd semlegesség ment a levesbe mert ezek kitalálták hogy NATO tag kell legyen, lett rá végre ürügy.
Érdekes módon 2 világháború, a hidegháború, a kubai rakétaválság meg a Brezsnyevi SZU nem volt elég ok rá, meg grúzia...most épp egy regionális proxiháború szaratta be őket annyira hogy "most már nincs más választás"!
Szó szerint, mert népszavazást nem tartottak róla....eddig ér a demokrácia ott is!

Nevetséges!

Szóval Orbánodat meddig tartana kibaszni a karmelitából szerinted?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 10:39:28

@Gery87:

Számtalan eredmény lett, pl.:
- nőtt a szólásszabadság,
- csökkent az euroatlantista hatás,
- erősdödtek az egyházak,
- több figyelem a magyar kisebbségekre,
- a balllibbant szakértők folyamatosan sarokb szorítáa.

Már ez az 5 pont is hatalma sreedmény.

Gery87 2024.03.22. 10:40:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Megint mondom: leszarom hogy máshol mi van!
Ez nem érv!
Attól a te szarod a küszöbön nem lesz kevésbé büdös, hogy van másik elmebeteg is a küszöbre szarik.
Ezt az érvelési hibát gyerekkorban megtanulja az ember levedleni.
De "jobb később mint soha..."

Gery87 2024.03.22. 10:47:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"- nőtt a szólásszabadság,
- csökkent az euroatlantista hatás,
- erősdödtek az egyházak,
- több figyelem a magyar kisebbségekre,
- a balllibbant szakértők folyamatosan sarokb szorítáa."

1 nem igaz, a propagandájuk nőtt, de ezt ellensúlyozza az internetes tartalom amit nem tudnak úgy ellenőrizni, korlátozni, ami 2010 előtt kisebb súlyú volt, ennyi történt.
2 nem csökkent. Sőt kölcsönös zsarolás megy, a pénzt is rég megkaptuk volna ha nem épít NER-t.
3 ez nem jó hír egy ateista társadalomban. meg hát ez szubjektív.
4 OK, kivéve persze ha Ficó szövetsége fontosdabb.
5 megint szubjektív

"Már ez az 5 pont is hatalma sreedmény."

Nem, nem az.

Szerinted ezek hiányában rosszabb lenne itt az élet, vagy most rosszabb a környéken?
Dehogy is.

Gery87 2024.03.22. 10:49:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem szarom le, csak nem úgy vagyok vele hogy azt nézem van e példa arra hogy más is akkora féreg e mint én, hanem inkább nem leszek az.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 10:51:41

@Gery87:

Korábban: nyomasztó ballib akarnokság, számtalan tabuval.

Ma: nyoma sincs ennek.

Gery87 2024.03.22. 10:51:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincsenek eredmények.
Menj el Szófiától Tallinig...
Sehol se sokkal rosszabb vagy épp már jobb az élet mint itt.
Pedig nekik nincs NER.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 10:52:33

@Gery87:

"kölcsönös zsarolás megy, a pénzt is rég megkaptuk volna ha nem épít NER-t"

Így igaz. Ha szót fogad, ezzel nem védve a magyar érdekeket, jött volna a pénz.

Gery87 2024.03.22. 10:52:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Internet.
Amit a Fidesz hozott az csak a bunkóság intézményesítése.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 10:53:05

@Gery87:

"ez nem jó hír egy ateista társadalomban"

Nyilván nem, de nekünk meg éppen jó.

Gery87 2024.03.22. 10:53:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mit védett? A lopását? Az magyar érdek hogy lopjon?

Gery87 2024.03.22. 10:55:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Neked, nektek, szubjektíve...de akkor ne mond hogy erre a többségnek igénye volt és azért jó! mert nem volt erre társadalmi igény.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 10:59:47

@Gery87:

A ballib marhaságokra se volt igény, mégis nyomták ezerrel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 11:01:30

@Gery87:

Kapitalizmus van: valaki mindenképpen lop. A kérdés csak az, ki lopjon.

A ballibek szerint a nyugati nagytőke lopjon, mert ez így jó és jogállami. A Fidesz szerint meg legyen nemzeti tőke.

Gery87 2024.03.22. 11:05:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Már megint ez a "de..de...de mások is, akkor én is.."

Gery87 2024.03.22. 11:08:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincs "nemzeti tőke".
Azt a pénzt ami a NER összelopott az uniós forrásokból, meg közpénzből, nem látod viszont se közvetve se közvetlenül soha hasznosulni a köz részére!

És igen, ezt lehetett volna jobban csinálni a köz javára!

Nézz már körül pl a Dunától északra basszameg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 11:22:09

@Gery87:

Ezek a műfaj szabályai.

Ha nem fogadod el a műfaj szabályait, ne akarj részt venni benne.

Gery87 2024.03.22. 14:11:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ne is:)
Eddig se tudtad megmondani hol van az az új innovatív versenyképes piacból élő eladható nagy magyar nemzethy tőkés szektor ami felszántja a magyar ugart.

Én csak azt látom hogy ezek a Döbrögik közpénzen cégeket vesznek meg maguknak, amik eddig is voltak, jobb egyik se lett ettől, se olcsóbb, se hatékonyabb, se versenyképesebb...és nem látom miért lett nekem ez most annyira jó....pedig nekem most annyira örülnöm kéne hogy MAGYAR a tulaj és én is az avgyok és úristen dejóóóó ez!
Andi biztos örül...de ő haszonélvezi is.

Gery87 2024.03.22. 14:12:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A szabályok változtathatóak.
Csak szerinted nem kéne, mert neked ez a jó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 14:19:24

@Gery87:

A szabályok változhatnak, de jelenleg nincs bennük változás.

Gery87 2024.03.22. 14:57:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És hogy fog megváltozni ha nem akarsz változtatni?

Gery87 2024.03.22. 15:05:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Lemaradtam úgy látszik.
Mióta fér hozzá a társadalom a tőke magántulajdonához a kapitalizmusban hogy pusztán engedik lopni, növekedni? Mesélj kérlek.
Mészáros Offshor számlái meg a cégei számának növekedése mibe jó nekünk?
Mesélj...

Te is mondod mindig hogy Magyarország nem magállam, márpedig csak egy magállamban van olyan alku, hogy a felhalmozott, zsákmányolt vagyon egy része adóelvonással visszaforgatódik a köz javára.

Magyarország nem magállam és tudtommal dán, svéd adópolitika sincs, hasonló gazdasági teljesítményről nem is szólva.

Szóval mesélj, hogy lett 13 év alatt magasabb az életszínvonal Mészáros meg Tiborcz pénztárcájának dagadásával?

Gery87 2024.03.22. 15:06:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez egyébként egy kibaszott neolib duma, a "szakértők" dumája a rendszerváltás után hogy: "a tőkések gyarapodó vagyona, jóléte, majd lecsorog a kisemberhez is.."
Ezt fikázod is...

Most meg előadod te is ezt.
Aztaszégyen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 15:10:48

@Gery87:

Nem mindegy a profit kimegy-e vagy bent marad, ez nem lecsorgási teória.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.22. 15:12:25

@Gery87:

Most kapitalizmus van. Meg tudod változtatni? Nem.

Akkor mi a helyes lépés? Megpróbálni a keretek között a jobbat választani?

Jó, ha a profit kimegy? Nem.

Azaz helyes, ha bent marad.

Mi kell ehhez? Hazai tőkések.

Ennyi az egész.

Gery87 2024.03.22. 21:02:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez nem igaz.
Ha meg még meg is haladjuk a képviseleti demokrácia szar kereteit, akkor pláne.

Gery87 2024.03.22. 21:05:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De nem marad bent, szerint az összelopott vagyonok "forintban vannak a Felcsúti Takarékban"? Ne nevettess már.

Másrészt ami itt maradt azzal mit érünk mint magánvagyonnal, magánföldekkel és magáningatlanokkal?
"Elveztette közpénz jellegét", azzal már a kisembernek dolga nincs mert ilyen a kapitalizmus.

Ne áltasd magad.

Gery87 2024.03.22. 21:10:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A Latin-Amerikai meg Afrikai helyi maffiák, junták, bandavezérek, rezsimek régóta ezt csinálják.
Hol a külföldi/gyarmattartói vagyont államosítják, hol az államit privatizálják maguknak meg családtagjaiknak, tehát az ő zsebüket tömi meg a svájci bankszámlát...és lám a többség a kisember ebből semmi hasznot nem lát!

Te ezt nagyon jól tudod mint "világlátott" ember, Latin-Amerika ismerő...és mégis vagy beszopod ezt a rablást vagy minket nézel hülyének!

Gery87 2024.03.22. 21:16:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Most kapitalizmus van. Meg tudod változtatni? Nem.
Akkor mi a helyes lépés? Megpróbálni a keretek között a jobbat választani?"

Mióta jobb a NER?
Hát kurvára semmi eredménye.

"Jó, ha a profit kimegy? Nem."

Nem jó.
Jó ha strómanok meg kormányközeli gazemberek zsebébe meg számláira megy?
NEM.

Tudod az hogy "más történik mint eddig" nem jelent alapból "alternatívát!!!" pláne nem jót!

"Azaz helyes, ha bent marad."

Nem ilyen egyszerű.
Kinél? Hogyan? Mire? vannak még kérdések...ez nem kint/bent dolga csak.

"Mi kell ehhez? Hazai tőkések."

A tőkének nincs nemzetisége! A tőkének érdekei vannak.
Fogjátok fel.
Eszköz lehet a tőke az államnak, de Orbán jelenleg ezt csak a családja gyarapodására használja, semmi másra.
Azt is megbeszéltük hogy nem vagyunk magállam.
Se Korea, Se Szingapúr...

"Ennyi az egész."

marhaság.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.23. 09:53:03

@Gery87:

Történelmi tény: a saját gazdasági elittel rendelkező országokban jobb élni. Vajon miért?

alöksz róz 2024.03.23. 10:19:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az egész.

jó ha levágják a lábadat? nyilván nem.
tehát helyes ha levágják a kezedet.

Gery1987 2024.03.23. 16:11:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Gyakorlatilag nincs.
Ha nincsenek rákényszerítve nem tőkés szempontok vezérelte elvek, erők által (állam, társadalom, szakszervezet) akkor ez semmit nem jelent.

Mészáros többet adózik e mert magyar, többet fizet e egy magyarnak, jobbak e a munka körülménynek? stb?
Lófaszt jobb.

De mint mondtam a rablott vagyon úgy is külföldi számlákon köt ki...

Gery1987 2024.03.23. 16:12:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

persze persze...ezért voltak/vannak 10 évente puccsok, meg válságok...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.24. 08:21:14

@Gery1987:

Ennek oka egész más.

Egyrészt elitek harca, másrészt koncepciók harca.

A népi támogatás szinte sose biztosítható, hiszen az ígért jólétet senki se képes megadni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.24. 08:23:19

@Gery1987:

Mo-on rá van kényszerítva. A baloldal egyik igaz érve Zorbán ellen, hogy korlátozza a versenyt, különadókat talál ki, beavatkozik a piacba - mindez persze éppenhogy jó a kisembereknek.

alöksz róz 2024.03.24. 08:41:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nagyon el vagy tévedve.
mindegyik eredményeként többet fizet a kisember.
azaz rosszabbul jár.

Gery87 2024.03.24. 09:40:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nálunk se képes megadni.
Látni hogy nem jobb itt élni mint a "buzisimogató lmbtq sorosista libsi" régiós országokban!
Nincsenek eredmények. Helyette van rekord infláció, korrupció, cicaharc Brüsszellel, dedós plakátok, intézményesített bunkóság és Putyin csicsákáskodás a diplomáciában...
A megítélésünk a béka segge alatt.

Nem úgy van ám hogy bemondom hogy "jobb lett", csak mert érzelmileg így akarom.
Nézz már körül...
Menj el Krakkóba, Pozsonyba, Tallinnba.

Az meg külön vicces hogy mindezt Bulgáriából teszed.

Gery87 2024.03.24. 09:43:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincs rákényszerítve.
Ezek álintézkedések, kampányfogás, a vége mindig szopás lett!
A "szociális intézkedés" nem olyan hogy a végén a kisember szopja meg, fizeti meg, te is tudod.

Gery87 2024.03.24. 18:44:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem javult - sőt romlott - és eddig se tudtad ezt bebizonyítani!

Tapi2021 2024.03.26. 09:41:46

@Gery87: Kíváncsi lennék, milyen "gyűlölködést" tudnál pontosan idézni a kormány oldaltól?

Egyébként eszembe jutott, hogy vajon Dobó gyűlölködő volt-e, amikor árulásért felakasztatta Hegedűst?

Tapi2021 2024.03.26. 09:44:25

@Gery87: "Nem javult - sőt romlott - és eddig se tudtad ezt bebizonyítani!"

Mert neked a SZÁMOK nem számítanak! Csak a HITED abban, hogy bármi legyen is a VALÓSÁG, minden szar.

Gery87 2024.03.26. 14:28:52

@Tapi2021:

Milyet nem?:D
Itt élsz akkor tudod, ne játszd a hülyét.

Brüsszel ellen, ukránok ellen, buzik ellen...az ellenzék ellen...

Nem nézel Bayer Show-t?:)

Az összefoglalja mindazt amit tudni kell a kormánypropagandáról.

Gery87 2024.03.26. 14:30:07

@Tapi2021:

Hited neked van, nekem meg számláim:)
És én itt is élek.
Lehet te szatyorban, az Orbán seggében vagy "Merkelisztánban", de itt mifelénk tudunk számolni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása