magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Megcsapta őt is a Szalon ostora

Neves ballib megmondóember, sztárolva évek óta.

Egyébként az értelmesebbek közül, azaz a valóságot is nézi, nem csak a Párt ukázait. (Semmi személyes érdekeltségem benne: engem régesrég letiltott, a legelső kommentem után.) S ez is lett a veszte: tilos az ukázok ellen menni, hiába minden hűség az alapeszméhez.

A baj persze már korábbi: nem kedvelte soha Gyurcsányt, de ez még belefért, a Szalon ebben megoszlik, fele gyurcsányista - vagy hardkór éljenferis verzióban, vagy szoft verzióban, lásd "okos européer többnyelvetbeszélő szakértő nő" -, fele antigyurcsányista. Ceglédit eddig is utálták a gyurcsányisták, de most a másik fél is megutálta. Ezt azzal érdemelte ki, hogy kapásból negatívan szólalt meg Talpramagyar Péterről, egyszerűen ismertetve a tényeket.

Most Zoli megérezte a saját bőrén az ostort: aki kibeszél, az gyorsan a "Hont-lejtőn" találja magát, melynek vége Schiffer András terepe.

Ez az egész műsor lényegében erről szól. S hiába a jóbarát másik Zoli, ő védettebb helyzetben van, lévén nyíltan homokos. A mi Zolink peches: még csak nem is homokos, így szabad préda.

Persze, minden körben vannak írott és íratlan szabályok, az ellenoldalon is van ilyen. De a nemzeti oldali megmondóemberei között nagyobb a szabadság, nem túrnak ki embereket csak mert másképp kedvelik a Fideszt. Mert itt pont ez van: Ceglédi ellenség lett, hiába beszél folyamatosan Orbán és a Fidesz ellen.

Vajon mi az oka annak, hogy a "baloldal" ilyen és a "jobboldal" meg nem? Miért sokkal toleránsabb a jobboldal, mint a baloldal?

Én azt hiszem, a legfőbb ok történelmi. A kommunista diktatúra túlsúlya természetes módon ment át liberális - mert Magyarországon a liberalizmus jelenti a baloldalt, bármennyire is abszurd ez - túlsúlyba, így a baloldali megmondóemberek alapélménye az, hogy ők az alap, a szakma, a szabvány, emiatt hatalmuk és túlsúlyuk a világ legtermészetesebb dolga. Azaz ettől bármi eltérés ellenséges cselekmény. Míg a jobboldaliak alapélménye az elnyomottság, a kirekesztettség, tulajdonképpen csak 2010 után kaptak igazán teret, de máig a 2010 előtti reflexek működnek, így minden anti-baloldali megszólalás elfogadott, akkor is, ha az nem illik pontosan a fő narratívába.

159 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3218362677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Neville 2024.03.27. 07:31:33

Cegó tényleg nem ostoba, de én sem értem, miért csinál FB-oldalt az, aki ennyire hisztérikusan reagál az ellenvéleményre. (Engem nem tiltott, de kb nekem esett anno, mert teljesen visszafogottan megkérdőjeleztem egy állítása megalapozottságát :) ). Hont haverjánál ehhez képest igazi szólásszabadság kánaán van, de még Puzsér(!) is ezerszer toleránsabb a vitában.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.27. 08:14:52

@_Neville:

Valmi olyan alapeszméje van, hogy ő a tartalomkészítő, mindenki más meg troll.

ZorróAszter 2024.03.27. 10:55:54

"Most Zoli megérezte a saját bőrén az ostort: aki kibeszél, az gyorsan a "Hont-lejtőn" találja magát, melynek vége Schiffer András terepe."

Viccesek amikor maguk beszélnek kibeszélésről.

Fidesz oldalon a papagájkórusból egy vessző erejéig nincs kibeszélés.

Lásd a most még fidesznyik Mediaworks 100 (összesen 500) média, TV, rádiók, országos napi és hetilapok KÖZÖS FŐSZERKESZTŐSÉGét.

Glokta 2024.03.27. 12:08:45

Szerintem félreérted ezt. A magyar jobboldal vezérközpontú: Orbán vezér kritikája tilos - míg a baloldal ideológiaközpontú: a 'szent eszmék' kritikája tilos.

GyMasa 2024.03.27. 12:38:45

@ZorróAszter:
EZ a peti gyerek éppen most "Beszél ki" igen erőteljesen a fideszből...
Aztán ott volt anno Simicska is, akiről mindenki azt hiszi, hogy "kibeszélt", holott az egy brilliáns, utolsó fedett akció volt a részéről a nyugdíjbavonulás előtt, amivel kicsinálta a Jobbikot.

GyMasa 2024.03.27. 12:39:46

@Glokta:
Én nem érzem, hogy tilos lenne Orbánt szidni vagy kritizálni.
Pl. bármelyik ellenzéki azt írhat róla, amit akar.

Gery87 2024.03.27. 14:25:37

"Én azt hiszem, a legfőbb ok történelmi. ....a baloldali megmondóemberek alapélménye az, hogy ők az alap, a szakma, a szabvány, emiatt hatalmuk és túlsúlyuk a világ legtermészetesebb dolga. Azaz ettől bármi eltérés ellenséges cselekmény. Míg a jobboldaliak alapélménye az elnyomottság, a kirekesztettség, tulajdonképpen csak 2010 után kaptak igazán teret, "

A jobboldal folytonossága megtört 45 után....de gyorsan sikerült bepótolni ott ahol abbahagyták - egy kis europer kitérőt követően - és beletorkollott a NER-be.

„Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a „jobboldaliság” címkéjével ismert különös valamit; a tudatot hogy ő, „mint keresztény magyar ember”, előjogokkal élhet e világban egyszerűen azért, mert ő „ keresztény magyar úri ember” joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem „kereszténymagyar” vagy „úriember”, tartani a markát, s kereszténymagyar markába baksist kérni államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potyanyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában.

Mert ez volt a „jobboldaliság” igazi értelme.

baksist kérni államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potyanyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a „jobboldaliság” igazi értelme.

S ez a fajta nem tanul: Aki elmúlt harmincéves és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett, reménytelen; talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rendszer előtt; de szíve mélyén örökké visszasírja a „jobboldali, keresztény, nemzeti” világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársat legyilkolni és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül.

S lehetett „előkelő közhivatalnok”-nak lenni és sérthetetlen, páncél-inggel védett katonatisztnek; s mindezért nem adni semmit, csak saját becses létezése tényét. Ez a fajta soha nem változik. De amíg ezeknek szavuk van, vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet.

A politikában az emberek mindig az ámítás és az önámítás együgyű áldozatai voltak és azok is maradnak.”"

Ebből is látszik hogy a jobboldaliság alapja Magyarországon mennyire a frusztráció, kissebbrendűségérzés meg a Döbrögiskedés.

Ha megszakad a lánc generációkra, akkor is újratermelődik.

Ebben az országban eredményeket, reformokat, biztonságot, előrejutást és szabadságot a tömegeknek a jobboldal sose tudott elérni...mert "ellenforradalmi" ,"reakciós"...és mindig csődbe vitték az országot, százezres hullákat hagyott maga mögött (világháborúk, holokauszt, kitelepítések, privatizáció, NER) a nagy pofájukkal meg a haverság, rang, pénz alapú politikai szelekcióval.

Gery87 2024.03.27. 14:32:16

"Vajon mi az oka annak, hogy a "baloldal" ilyen és a "jobboldal" meg nem? Miért sokkal toleránsabb a jobboldal, mint a baloldal?"

Az oka az hogy ez nincs így:)

A baloldalon sokkal nagyobb a mozgástér, a különböző vélemény, az elvetemült Dk-s szektástól kezdve egy Puzsérig rengetegen vannak akik sokfélét mondanak. ÉS kritizálják mindkét oldalt.

A jobboldali beszélőfejektől ilyet ne várj.

Teljesen felesleges egynél több ilyen propagandista véleményét meghallgatni, mert az összes többi is ugyanazt mondja.
És bármilyen ügy van, SOHA nem a Fidesz a hibás, sose éri kritika.

Megnézed a propaganda TV-t és tudod mi a véleménye farhátnak, Jeszynek, bayernek...
Ugyanez fordítva, meghallgatod őket és tudod mi a Fidesz álláspontja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.27. 14:39:47

@Gery87:

Puzsér nagyon rossz példa. Csak a 2022-es választások előtt állt be a ballibekhez. S a ballibek máig nem szeretik őt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.27. 14:41:31

@Gery87:

Nagyon nem.

A mai jobboldaliságnak semmi köze az akkorihoz. A mai tulajdonképpen szabadságvágy, protest a ballib erő ellen.

Gery87 2024.03.27. 14:52:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem számít mert a fideszes trollok, szektások meg a megafos és társai propaganda Bt. szerint ő is ballib...."mocskos rohadt hazaáruló libsi drogos elmebeteg"

Két tábor van a NER-ben..."vagyunk mi, magyarok, meg vannak ők, a mások....libsik, buzik, sorosisták stb".

Gery87 2024.03.27. 14:57:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A mai tulajdonképpen szabadságvágy, protest a ballib erő ellen."

:D
jaj, mindig meg tudsz nevettetni.

A mai populista jobboldal népszerűségének oka egyáltalán nem a "szabadságvágy"...
Hanem a "legyen minden úgy ahogy régen volt" a "biztonság" iránti igény, a "változatlanság kényelme"...ezen ígéretért cserébe tekintélytisztelő és szervilis a bázisa.
Nem kérdez, nem okvetlenkedik, nem kritizál és szemet huny.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.27. 15:06:32

@Gery87:

Nem éppen.

Az újjobb alapja a liberális börtön elleni lázadás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.27. 15:07:56

@Gery87:

Pedig Puzsér híveinek zöme fideszes volt, 2021 végéig. A ballib tábor gyűlölte őt.

_Neville 2024.03.27. 16:08:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát ha nem is mind konkrétan fideszes, de inkább jobbra húzó. Gyakorlatilag ez a közeg teljesen lekapott róla azóta.

_Neville 2024.03.27. 16:11:03

@_Neville: és rajtuk kívül + ilyen Schiffer féle antiglobalista "nemzeti balosok". Na most a fanatikus atlantizmussal ők is lekoptak. Tehát gyakorlatilag így a korábbi tábor 80%-a.

ZorróAszter 2024.03.27. 20:08:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az mintha a médiák zöme fideszes lenne."

Jelenleg a Mediaworks médiák fidesznyiknek látszanak, de csak amíg Orbán nem kapja meg a selyemzsinórt a gazdáitól Berlinből. Akkor ők is Orbánról kezdik majd tépkedni a gatyát.

Ezeket a számokat a Mediaworks állítja magáról. Ezek az országos médiák amik Mediaworks tulajdonban vannak:

mediaworks.hu/termekeink/

Gery87 2024.03.27. 20:52:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ami egy színjáték, mert kérik továbbra is azt ami a liberalizmusban nekik (elit) jó, tehát a neolib kapitalizmust, a kizsákmányolást.
Márpedig a rendszer alapja ez, nem a gender woke szarság.

Gery87 2024.03.27. 20:53:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem nem fideszeses, hanem pártnélküliek voltak azok...
És ma is azok.

Gery87 2024.03.27. 20:56:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egyébként ezzel megint nem cáfoltál semmit, Puzsér soha nem volt a Schifferi értelmében "jó ballib" a ner propagandában!

Mindig is a libsi sorosista drogos elmebeteg kategória jutott neki.

Az hogy ez nem látszik ennyire élesen, annak az az oka hogy több esze van mint az egséz megafonnal együttvéve, más súlycsoport, inkább kussolnak róla, de beleállni egyik geci se mer mert tudják hogy szénné lennének alázva...

bayer, farhát, jeszy...szinte sose emlíit, pedig elég nagy ellenzéki név és publicista..
Miért? Mert kevesek hozzá.

mondom úgy hogy Puzsér se hibátlan vannak fasságai és abba is ugat amibe nem kéne...mert nem ért hozzá.

Glokta 2024.03.27. 23:32:39

@GyMasa: nyilvánvalóan a kormánypárti táborról beszéltem

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.28. 05:54:20

@Gery87:

Én viszont emlékszem. Egészen 2021-es fordulatáig Puzsér közönsége elsősorban "jobboldali" volt. A ballibek utálták őt, mert egy sor ballib dogmát megkérdőjelezett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.28. 06:00:39

@Gery87:

Sokféle irányzat van.

Olyan is, ami szerint csak vissza kell térni a jó kapitalizmushoz, melyet még nem fertőzött meg a baloldal. Mondjuk Amerikában ez a tipikus újjobb eszme.

Pl. Trumpék alapja ez.

Amit számtalanszor kritizáltam.

Trump nem azért jó nekünk, mert igaza van ebben. Hiszen nincs igaza. Más ok miatt támogatandó.

Tapi2021 2024.03.28. 14:41:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A közösségileg, társadalmilag szabályozott magángazdaságnál (kapitalizmus) nincs jobb.

Trump számunkra és a világ számára azért jobb, mert nem egy birodalom politikusaként tekint magára, aki birodalmat akar építeni, kontrollálni az egész világot, hanem üzletemberként.

És ez nagyon más. Egy üzletember másképpen gondolkodik a másik félről, a "beszállítóiról", partnereiről, de még a versenytársairól (ellenfél, ellenség) is, mint egy birodalmi vezető.

Üzletel, aminek feltétele az, hogy rövid és hosszabb távon is, minden fél jól járjon. Mert akkor lehet velük sokáig GYÜMÖLCSÖZŐEN üzletelni.
Nem leuralni kell mindenáron, mindent és mindenkit, hanem KOMPROMISSZUMOKAT hozni, tárgyalni, MEGEGYEZNI, üzletelni. ...

Trump ebben és ezért más, mint a többiek, mint a Biden vezetés.

Bidéék birodalomként cselekszenek külföldön (legyen szó barátról vagy ellenségről!) Trump üzletemberként.

Ezekből a felfogásokból teljesen más politikák származnak!

A birodalomnak mindenki ellenfél, még a "barát" is, ha nem áll be a kívánt sorba, ez sok konfliktussal jár, akár sok háborúval is (mint látjuk), az üzletembernek meg potenciális partner, akivel lehet KÖLCSÖNÖSEN ELŐNYÖS üzletet kötni. (Legyen az Oroszország, Európa, Kína vagy a közel-keleti arabok.)

Melyik a jobb?

Gery87 2024.03.28. 15:24:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Puzsér soha nem volt a Schifferi értelmében "jó ballib" a ner propagandában!

Mindig is a libsi sorosista drogos elmebeteg kategória jutott neki.

Gery87 2024.03.28. 15:25:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Lényegtelen.
A NER szerint ő is "ellenség, hazaáruló és nem magyar".

Gery87 2024.03.28. 15:28:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Olyan is, ami szerint csak vissza kell térni a jó kapitalizmushoz, melyet még nem fertőzött meg a baloldal. "

Csakhogy ilyen nincs, a kapitalizmus baloldali kritika és nyomás nélkül elszabadult fenevad.

"Trump nem azért jó nekünk, mert igaza van ebben. Hiszen nincs igaza. Más ok miatt támogatandó."

Mindennek az alapja az hogy mekkora az egyenlőség egy adott társadalom tagjai között és milyenek a tulajdonviszonyok.
A többi csak sallang ehhez képest.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.28. 15:29:04

@Gery87:

Puzsér egyik táborhoz se tartozott, emiatt szimpatikusabb volt a "jobboldalnak". Ez megváltozott 2021 végén, amikor Puzsér ballib lett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.28. 15:56:32

@Gery87:

A kapitalizmus hibás eszme, "nyomással" se lesz jó.

A baloldal nyugaton csak azt érte el, hogy a tőke máshol csinálja a legcsúnyább dolgait, semmi egyebet.

Ez a "legyen szemétégető, de tőlem 50 km-re" logika. Ami sehová se vezet.

GyMasa 2024.03.28. 16:42:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Szerintem az egész világnak vissza kellene térnie a minél szabadabb versenyes kapitalizmushoz, mert pont ez a szabad verseny hiánytik belőle és amiatt szar miost.

GyMasa 2024.03.28. 18:04:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ez így van, de ez a szabad verseny nagyon erős korlátozásának a következménye, nem magának a kapitalizmusnak!
Pont ezt a részét kellene korlátozni a kapitalizmusnak.

GyMasa 2024.03.28. 18:10:51

@Glokta:
Úgy gondolom, hogy kormánypárti oldalról sem különösebben tiltott a dolog.
NYiolván van mindenkiben egy belső gát, ami miatt ezt nem teszi meg nyíltan, (mert, mondjuk tisztában van egy ilyen nyilatkozat esetleges negatív hatásaival, és nem kíván ártani az ügynek, egy ilyen kifejezetten ellenséges környezetben...)
Tudod, akinek ilyen barátai vannak, annak nem kellenek ellenségek...
Amúgy meg, az agyatlan kritikával minden rendszerben lapátra kerülne az ember. Még egy "hiperdemokratikus" rendszerben is. Szinte kizártnak tartom, hogy ne így lenne, mondjuk Németországban.
Szerintem, ha valaki elkezdene Gyurcsány ellen beszélni, az úgy repülne a DK-ból, hogy lába se érné a földet...

Gery87 2024.03.28. 20:31:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Puzsér annyiban változott meg hogy közben eltelt 11 évnyi NER, ami vállalhatatlanná gyalázta magát....másrészt nyilván látja hogy "ezek vannak, ebből kell főzni".

Egyébként már Magyar Péter óta az a mondása hogy "menjen a régi pár%-os ellenzék, ne csináljanak inkább semmit, jöjjön inkább egy magyar Péter vagy bárki....de a jelen ellenzék tűnjön el, mert az Orbánt segíti, a rendszer része"

(Mondjuk ez utóbbit, Gyurcsánnyal régóta mondja)

Gery87 2024.03.28. 20:34:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De igen.
Csak nem hallod sokat, mert mint mondtam, ezek a propagandista takonygerincű férgek kevesek ahhoz hogy vitázzanak vele!
(pedig simán lehetne, mert ő is téved és ő se tud mindent...és rengeteg sablonja van, csak ezzel rutinból érvel sokszor)
Pl Farhát megpróbálta, vissza lett rugdosva oda ahová való!

Gery87 2024.03.28. 20:37:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A kapitalizmus hibás eszme, "nyomással" se lesz jó."

Nem lesz jó, csak élhetőbb.

"A baloldal nyugaton csak azt érte el, hogy a tőke máshol csinálja a legcsúnyább dolgait, semmi egyebet."

Így igaz.
Persze nem ez volt a cél és ma sem az!
Nyugaton se lett valódi önigazgató demokratikus szocializmus.
Részeredmények vannak.
ÉS már ezeket is kikezdik.

"Ez a "legyen szemétégető, de tőlem 50 km-re" logika. Ami sehová se vezet."

Pont ezért kell meghaladni a fenébe.

Gery87 2024.03.28. 20:41:31

@GyMasa:

-A hatalom célja az abszolút hatalom maga.
-A kapitalizmus célja a verseny felszámolása.

Mit gondolsz miért akar mindenki "nagy" lenni? Mert akkor nem kell versenyezni.
Monopolkapitalizmus, trösztök, kartellek...

Csinálhatsz akármit a tőke mindig arra fog törekedni hogy felszámolja ennek gátjait!
Megreformálhatatlan.

Ált. Iskolai anyag.

Tapi2021 2024.03.28. 22:28:56

@Tapi2021:
És itt is van mindjárt egy mai cikk, amelyből látható, hogyan működik a világban a Birodalom! Hogyan hajlít meg gyakorlatilag minden akaratot a világban, hogy mindenki az ő érdekét szolgálja. Vagy jajj neki. Hiába nagy. :

index.hu/gazdasag/2024/03/28/bank-atutalas-penz-juan-dollar-rubel-oroszorszag-torokorszag-egyesult-arab-emiratusok-koolaj/

Tapi2021 2024.03.28. 22:32:49

@Gery87: "Mindig is a libsi sorosista drogos elmebeteg kategória jutott neki."

Ez igaz, de voltak még korábban tiszta pillanatai, amikor látta a valóságot és még volt érzéke ahhoz, hogy kimondja a szarra, hogy szar. Woke, feminácik, gender...
Ezeknek mindig örültünk.

Tapi2021 2024.03.28. 22:34:27

@Gery87: "A NER szerint ő is "ellenség, hazaáruló és nem magyar"."

Ez ellentmondás. Ha nem magyar, nem lehet hazaáruló sem!

Tapi2021 2024.03.28. 22:39:46

@Gery87: "Nyugaton se lett valódi önigazgató demokratikus szocializmus."

El is húztak a szocialista országoktól fényévekre. Sose hozzuk be.

Tapi2021 2024.03.28. 22:44:51

@Gery87: "Puzsér annyiban változott meg hogy közben eltelt 11 évnyi NER, ami vállalhatatlanná gyalázta magát....másrészt nyilván látja hogy "ezek vannak, ebből kell főzni"."

Inkább arról van szó, hogy élesedik a verseny/kulturharc/politikai és ideológiai küzdelem (ma kb. a polgárháború szélénél vagyunk!), és fogy a levegő a "függetlenek" körül. Tehát valahová tartozni kell.
Jobbra nyilván nem. Így maradt a bal. És igazodik.

Tapi2021 2024.03.28. 22:48:21

@Gery87: "-A hatalom célja az abszolút hatalom maga.
-A kapitalizmus célja a verseny felszámolása."

Ezt a hülyeséget is Marx találta ki?

Tapi2021 2024.03.28. 22:53:24

@Gery87: "Csinálhatsz akármit a tőke mindig arra fog törekedni hogy felszámolja ennek gátjait!
Megreformálhatatlan."

Már régen meg van reformálva. Jóléti, kapitalista társadalmak. Rémlik?
Szabályozott kapitalizmus. Sok tőkés, akik egymással versenyeznek. Kartell ellenes törvények, versenyjog, hatóságok... Stb.

Ha nem kapjuk a nyakunkba az imádott szocializmusodat, mi is osztrák szinten élnénk. Még Trianon után is!

Soha többé szocializmust!

ZorróAszter 2024.03.29. 07:02:40

@Tapi2021:

"Ha nem kapjuk a nyakunkba az imádott szocializmusodat, mi is osztrák szinten élnénk. Még Trianon után is!"

Azóta ugye eltelt több mint 30 év, és ebből a FIDESZé és Orbáné volt 15 év.

Kapott ajándékba az Európai Uniótól eddig 50 milliárd eurót és csinál mellé még plusz 50 milliárd euró államadósság növekményt.

Ez az osztrák Marshall-segély nyolcszorosa.

Ennyit tapsolt el eddig ez a hazaáruló tolvaj patkánycsorda.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.29. 08:49:41

@Gery87:

Puzsér keményen megváltozott.

A Gyurcsány ellenzésétől eljutni a kampányolásig a Gyurcsány-lista mellett elég kemény változás.

Persze, próbálta kimagyarézni, de ez csak a zavart jelzi a fejében.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.29. 08:50:58

@Gery87:

Meghaladása csak helyes értelmezési keretben lehet.

A fasiszta és a szocialista megoldás nem megoldás.

Gery87 2024.03.29. 11:32:36

@Tapi2021:

Ezt az ellentmondást Bayerékkel meg Rogánékkal meg a fideszes csürhével beszéld meg!

Gery87 2024.03.29. 11:34:23

@Tapi2021:

A magállami előny már 1000 éve is megvolt.
Az elhúzás oka meg a hatékonyabb kizsákmányolás.

Gery87 2024.03.29. 11:35:29

@Tapi2021:

Nem, ezt bármelyik neolib közgazdásztól is megkérdezheted!

Gery87 2024.03.29. 11:40:38

@Tapi2021:

"Már régen meg van reformálva. Jóléti, kapitalista társadalmak. Rémlik?"

A jólét oka hogy a tőke máshová vitte a kizsákmányolás és a profitsajtolás szarabbik részét.
Birca is említette már...

"Szabályozott kapitalizmus. Sok tőkés, akik egymással versenyeznek. Kartell ellenes törvények, versenyjog, hatóságok... Stb."

:D
Persze, ideig óráig talán itt ott egyeseknél működik....
Mondjuk a Twitter faszbuk google stb monopolhelyzete meg pont nemzavar senkit...

"Ha nem kapjuk a nyakunkba az imádott szocializmusodat, mi is osztrák szinten élnénk. Még Trianon után is!"

Sose voltam az államszocializmus híve, de mint egy aranyhal ezt is rendre elfelejted.
:D
Osztrák szinten max akkor élnénk ha megvalósul az a nyugati rendezési terv ami a bajor-osztrák-magyar föderációt tartalmazta volna!

"Soha többé szocializmust!"

El se kezdődött igazán:)

Gery87 2024.03.29. 11:52:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A középkori rendi társadalom meg a vallási hajbókolás visszahozása nem megoldás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.29. 12:02:58

@Gery87:

Pedig csak működik.

A mai pénznek hajbókolás teljesen abszurd. Ahogy az is, hogy a gazdasági hatalomból politikai hatalom ered.

Gery87 2024.03.29. 12:11:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A mai pénznek hajbókolás teljesen abszurd. Ahogy az is, hogy a gazdasági hatalomból politikai hatalom ered."

Az hát, de erre nem megoldás hogy másmilyen jellegű elnyomást és tekintélyt adsz magad fölé.

Gery87 2024.03.29. 12:13:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Gondolom az Összefogást érted ez alatt.
Igen.
Ez ellentmondásos, de nem volt sajnos Gyurcsány nélküli Összefogás/Összefosás és neki tetszett hogy MZP volt az arca nem a Gyurcsány...
Aztán rájött hogy ha semmi nincs nélküle, akkor változás se lesz soha.
Tehát ez az ellenzék nem kell, le kell váltani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.29. 12:55:39

@Gery87:

Vezetők mindig kellenek.

A lényegi eltérés: hogyan lesznek vezetők, mi a kiválasztás alapja.

Ma ez a harácsolási képesség. Ami nem jó elv, hiszen a kisemberek számára nem érdem ki képes jobban kizsigerelni őket.

A hagyományos megoldás: a szellemi hatalom vagy a fizikailag erősek, ill. ezek kombinációja.

Gery1987 2024.03.29. 15:48:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem sose volt ballib, "technikai okokbó"l támogatta az összefogást Orbán ellen, de nem az ellenzékért.

Gery1987 2024.03.29. 15:51:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

vezetők kellenek, csak nem mindegy mire, meddig és hogyan.
Lehet vezetőt választani úgy is hogy nagy a kontroll és kb nulla hatalma van, csak végrehajtó, ügyintéző.
Mint egy közös képviselő.
meg nyilván lehet diktátort is választani...

"A hagyományos megoldás: a szellemi hatalom vagy a fizikailag erősek, ill. ezek kombinációja."

A "hagyományos megoldások" pszichopata állatokat juttatnak vezető pozícióba.

Gery1987 2024.03.29. 19:37:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Senki nem is beszélt ilyesmiről.

Amire nincs szükségünk az hatalommal bíró pszichopata gecikre, akik isten/haza nevében basznak át bennünket közpénzből.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.30. 09:24:25

@Gery1987:

Ez ballib szöveg,

A ballibek szerint ha a profit nem a nyugati nagytőkéhez megy, akkor az lopás.

Gery87 2024.03.30. 20:22:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Neked minden ballib szöveg:, ami nem Orbán száját hagyja el:)

"A ballibek szerint ha a profit nem a nyugati nagytőkéhez megy, akkor az lopás."

Ami a nyugati nagytőkéhez megy az a magállamok általi kizsákmányolás, ami a nerednyik tolvaj gecik zsebébe, az lopás.
Egyik sem jó.

Tipikus sablonos érvelési hibáid egyike...

Tudod az hogy lopsz és ez olyannak sem tetszik aki másnak vagy magának akar lopni, attól még a te lopásod lopás marad!
Ezen semmi nem változtat.

Az meg hogy azt akarod beadni régóta hogy "nincs is semmi lopás csak mások mondják annak"....szánalmas már.
Még a fideszesek is tudják hogy lopnak, csak ők leszarják.

Akkor minek erőlteted még ezt a szar mentegetősdit?

Lopnak, közpénzt, eu-s pénzt...rohadt mocskos tolvaj gecik és mindenki tudja.
Pont.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 08:14:02

@Gery87:

Kapitalizmus van. Nem tudod megszüntetni. Azaz lopás mindenképpen van.

Mi a jobb, ha idegen lop vagy ha hazai?

alöksz róz 2024.03.31. 09:26:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mi a jobb, ha idegen lop vagy ha hazai?" - ha szigorúan csak ennyit nézünk, akkor egyik se jobb.
teljesen mindegy, ki lop meg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 09:34:34

@alöksz róz:

Nem, mert a mi tolvajunk itt él, így költ helyben, az idegen meg mindent kivisz a Kajmán-szigetekre.

Gery87 2024.03.31. 11:24:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tökmindegy!
Mivel mindegyik kiviszi a lóvét és abból te semmit nem fogsz már látni.
Erre mondtam hogy a tőkének nincs nemzetisége, Mészáros meg Tiborcz nem fog a magyar kisembernek kedvezni a pénzével, vagyonával csak mert az is magyar...
De már elmondtam.
Sőt, ezek tőlünk lopnak!

Szóval ez az érvelésed régi, de ettől még semmire nem jó.
A lopás az lopás, nincs "jó lopás"...hagyd ezt a szarságot már.

Gery87 2024.03.31. 11:33:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

ŐK is kiviszik a lóvét ne aggódj.

Nem tudom Andika hol veszi rendszeresen a HELL-t de ettől még megint csak nekünk jobb nem lesz!
Ez az érved is fasság.

Kb olyan hogy "a védelmi pénzt szedő majd a megzsarolt boltba fog járni kenyérért" és ennek örüljünk.
Örül a rossebb.

Elképesztő hogy elvileg keresztény létedre mennyire izzadva próbálod mosdatni a lopást, csak mert azok csinálják akikre szavazol!

(Ezért hozzuk vissza szerinted a rendiséget meg a vallásosságot, hogy továbbra is ilyen morális szinten éljünk és ilyenek legyenek felettünk? Hát nincs értelme, semmivel nem lenne erkölcsösebb világ ha a te erkölcseid szerint lenne keresztény!!!!)

alöksz róz 2024.03.31. 11:34:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: viszont ez esetben már más szempontot is nézünk.

a fideszes tolvaj is kiviszi a lopott pénzt. ráadásul duplán lop.
amit megszerez magának, azt se a saját pénzéből veszi meg, hanem a magyar kisember pénzéből. és lerohasztja ami a kezébe kerül, vagy ha véletlenül fejleszt az is a kisember pénzéből megy. és szarabbul fizet a dolgozóinak és drágábban is adja a termékét/szolgáltatását.
tehát szarabbul jár a ner-ben a kisember.

alöksz róz 2024.03.31. 11:35:19

@Gery87: "Kb olyan hogy "a védelmi pénzt szedő majd a megzsarolt boltba fog járni kenyérért" és ennek örüljünk." - ez jó analógia

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 13:52:24

@alöksz róz:

Jobban jár a kisember. A hazai tőkés fejleszti a köznek fontos környezetet is. Hiszen ez önérdeke.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 13:53:43

@Gery87:

"elvileg keresztény létedre mennyire izzadva próbálod mosdatni a lopást"

A lopás rossz dolog. De társadalmi rendünk, a polgári demokrácia a lopásra épül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 13:54:25

@Gery87:

"csak mert azok csinálják akikre szavazol"

Fordtva: azért szavazok rájuk, mert a legjobban rombolják a polgári rendet.

alöksz róz 2024.03.31. 14:07:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A hazai tőkés fejleszti a köznek fontos környezetet is." - dehogy fejleszti.

alöksz róz 2024.03.31. 14:09:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: semmi pluszt nem ad a ner-tőkés a kisembernek, hanem csak és kizárólag elvesz

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 14:22:08

@alöksz róz:

A környezetet, hiszen neki is érdeke.

A nyugat is így fejlődött.

alöksz róz 2024.03.31. 14:28:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az lehet hogy a nyugat így fejlődött, de a ner-tőkés a lopáson kívül semmit nem tesz hozzá, csak és kizárólag elvesz.

alöksz róz 2024.03.31. 14:29:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: egyetlen egy konkrét dolgot nem tudsz mondani, amit a ner-tőkés hozzátett volna bármihez.

alöksz róz 2024.03.31. 16:58:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: tehát nem tudsz egyet se mondani.
ha nem tudsz a világon semmit se mondani, amit a fideszes tolvajoknak köszönhetünk, akkor mégis mire alapozod a véleményedet?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 17:46:40

@alöksz róz:

Minden kapitalista ország úgy lett gazdag, hogy saját tőkésosztályat hozott létre.

Miért épp Mo. lenne a kivétel?

alöksz róz 2024.03.31. 20:33:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pl a kontraszelekció miatt.
vagy mert ezek nem hoznak létre semmit.

és amint arra már a geri is rámutatott, a helyi illetőségű tőkés réteg létezésétől még nem lesz gazdag egy ország, lásd pl dél-amerika.

Gery87 2024.03.31. 21:01:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem látunk erre példát az a helyzet.
Pláne ha a maffia folyamatosan biztosítja a közpénzt, a megrendeléseket, a nekik kedvező törvényeket, szabályozásokat, pályázatokat....akkor nem szorul rá hogy a piacon versenyképes legyen és hatékony!

Gery87 2024.03.31. 21:03:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ami rendszert elvileg megvetsz, de mégis azon belül elnézed a lopást olyanoknak akiktől a keresztény erkölcs elég távol áll!

Nem logikus. Se a célt nem érik el amit szeretnél, se erkölcsileg nem védhetőek.

Gery87 2024.03.31. 21:04:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ami logikád, mint már ezerszer mondtam, ostobaság.

"Nem lehet az igazságig keresztül hazudni magunkat!"

Ha gazemberek ellen, gazemberekkel küzdesz, rábaszol.

Gery87 2024.03.31. 21:07:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ilyen hozzáállással mint ami neked van, nem is fog menni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 21:36:01

@Gery87:

Hol itt a hazugság?

2 opció van: a Fidesz és a ballibek,

A ballibek minden erővel polgári rendet akarnak, európai szabályokkal.

A Fidesz meg ez ellen dolgozik.

Szerinted kire kellene szavazni? S hol ebben a hazugság?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 21:37:26

@Gery87:

Ez olyan, mint focizni, de úgy, hogy ne rúgjunk gólt, mert az csúnya dolog. Ha ezt teszed, egyetlen dolgot érsz el: mindig vesztesz. Ez mre jó?

A kapitalizmus alapja a lopás. Szóval a lopás szükségszerű.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.03.31. 21:38:56

@alöksz róz:

Valóban nem.

A helyi tőkés osztály szükséges feltétel, de önmagában nem elég.

Gery87 2024.04.01. 09:16:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, nem ez a lényeg, a lényeg hogy marhaságokat akarsz és alkalmatlan emberektől várod el hogy segítsenek benne!

Gery87 2024.04.01. 09:18:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A ballibek minden erővel polgári rendet akarnak, európai szabályokkal."

Inkább ez.
Te mondtad: jelenleg kapitalizmus van.
Ezen belül ha lehet választania liberális demokrácia és a posztfasizmus között, a "putyinizmus" között...akkor előbbi.

"A Fidesz meg ez ellen dolgozik."

A Fidesz egy maffia, azért dolgozik ami pénzt és szavazatot hoz.

"Szerinted kire kellene szavazni?"

Részemről senkire.

"S hol ebben a hazugság?"

Ott hogy azt hiszed amit tesznek érted teszik és amit tesznek azt eredményezi amit akarsz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.01. 09:20:27

@Gery87:

A ballib narratívát nyomod. Semmi gond ezzel. hihetsz ebben, de akkor miért mondod magadat komcsinak? Mert vagy komcsi vagy liberó, a 2 együtt nem megy.

Gery87 2024.04.01. 09:21:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A NER viszont nem szükségszerű!
Összemosod a dolgokat, mintha ami most van "szükségszerű lenne"..mert a kapitalizmus nert okoz, de látjuk hogy nincs így, máshol nincs NER....és mintha az ő lopásuk jobb lenne, de ez sincs így.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.01. 09:22:01

@Gery87:

Orbánék alkalmasak, ezt az bizonyítja legjobban mekkora ellenük az ellenállás nyugatról.

Gery87 2024.04.01. 09:29:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

- Magyarország nem magállam, hanem félperiféria.
- A tőke most nem áll kényszer alatt hogy jóléti államot építsen odahaza vagy máshol.
- A cél nem a "nemzeti tőkés osztály építése" és az ország fejlesztése, hanem egy szűk maffiaréteg kitömése közpénzzel....

Belaruszban is domináns a haza tőke ahogy a ruszkiknál is, mégse lett se jólét se jogállam...semmivel nem élnek jobban mint a K-európai régió "sorosista" országai.

Egyébként meg te sem akarsz kapitalizmust és tudod hogyan működik.

Mégis a NER miatt megpróbálod beadni hogy "sikeres kapitalizmust" építhet, majd később arról írsz, a rendszer alapjaiban rossz és le kell váltani.
Döntsd már el miről mit akarsz beadni.

Gery87 2024.04.01. 09:31:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

NER = maffia, közpénzen lógva, a versenyt kiiktatva a maguk számára.

Gery87 2024.04.01. 09:35:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

ÉN ezt az ellenzéket nem akarom, se azt amit kínálnak és tőlem szavazatot nem kapnak.
De ahogy te is mondod ez van.
Ha választani kell a "faiszták" meg a "libsik" között, akkor inkább a libsik.

A másik lehetőség a barlangba vonulás...:)

Sose mondtam komcsinak, se libsinek...demokratának igen.
A demokrácia meg a szocializmus összeegyeztethető.

Orbán egy NEM a jogra és a demokráciára.
Nem választhatom semmiképp.

alöksz róz 2024.04.01. 09:40:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Orbánék alkalmasak, ezt az bizonyítja legjobban mekkora ellenük az ellenállás nyugatról." - ez pont olyan érvelés, mint amilyet a zorró szokott előadni :-)))

Gery87 2024.04.01. 09:40:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A "fasizmus" meg a "komcsiság" se megy együtt. Miért kéne Orbánra igent mondanom?
Sőt, mit kéne tennem?

Sztálin is elfogadta a "tőke" meg a "libsik" szövetségét, segítségét a fasisztákkal szemben, mert az volt a nagyobb veszély, ez nem jelenti hogy egyet értett velük.
(Ahogy a nyugat is az államosító antikapitalista komcsik mellé állt, nem a tőkés nácik oldalára...)

Gery87 2024.04.01. 20:53:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

jelenleg egy maffiaállam épült még ki, ami haveri, függőségi, szivességi alapon működik....hűbéri láncokkal...kisebb-nagyobb Döbrögikkel, falubírókkal, szektor kiskirályokkal...

Gery87 2024.04.01. 20:53:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért támadja egyik politikus a másikat?:D
Hol voltál eddig?

Gery87 2024.04.01. 20:54:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Pont ez az hogy senki, erről szól a kapitalizmus: a célja minden szereplőnek az akkora méret és hatalom aminek eredménye a verseny nélküli profit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.02. 09:16:41

@Gery87:

Így igaz. Ha létezne valódi verseny, megszűnne a kapitalizmus.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.02. 09:18:52

@Gery87:

Azaz szabadabb rendszer épül.

Ezért kell Orbánékat támogatni.

Tapi2021 2024.04.02. 09:55:02

@Gery87: "Szerintem sose volt ballib, "technikai okokbó"l támogatta az összefogást Orbán ellen, de nem az ellenzékért."

Nem lehet egyszerre kurválkodni is, meg szűznek maradni is.
Avagy, ha belenyúlsz a szarba de facto szaros leszel, hiába magyarázod, hogy nem is, mert én csak...

Gyucsányékat ERŐSÍTVE nem lehet Gyurcsányékat leváltani!

Tapi2021 2024.04.02. 09:59:56

@Gery87: A lopáshoz az kellene, hogy valamit ellopjanak!

A valóságból arról van szó, hogy a kormány/állam éppen mikor, kikhez folyatja SZERZŐDÉSES megbízásokkal a forrásokat.
Ez nem lopás, hanem a pénzek, források irányítása. Minden kormány a világon pontosan így csinálja.

A különbség esetleg abban van, hogy adott kormánynak mennyire kell osztozkodnia mondjuk koalíciós társakkal.

Tapi2021 2024.04.02. 10:06:25

@Gery87: "Ha gazemberek ellen, gazemberekkel küzdesz, rábaszol."

Ezt írd meg Puzsérnak is, meg mindenkinek, akik rendszeresen összefognak és ERŐSÍTIK az Apró-Dobrev-Gyurcsány klánt!!!

Tapi2021 2024.04.02. 10:08:35

@Gery87: Ja, meg azoknak, akiknek a gerinctelen, áruló, a feleségét terrorizáló és titokban ELLENE felhasználható felvételeket készítő MP gazember az új messiás!!!

Tapi2021 2024.04.02. 10:15:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A kapitalizmus alapja a lopás. Szóval a lopás szükségszerű."

A marxista barmok szerint.

A nyugat jólétét a kapitalista rend szülte. A fejlesztések, az innováció, a haladás 90%-át is...

Jól mutatja, honnan, hová áramlanak az emberek, hogy melyik rendszer a jobb! Valahogy nem a balos, szoci-marxista rendszerek felé menekülnek az emberek, hanem fordítva.
Ez nem véletlen, és nem a "kizsákmányolás" meg a "lopás" miatt van, ahogy a balosok elképzelik, hanem azért, mert a magángazdaság teremti meg a versenyt és a jólétet.

A tőkés azt "lopja" el, amit eleve ő hoz létre és nélküle nem is lenne!!!

Elon Musk pl. mit lop el a munkásaitól?? A marxi "kisembertől"? ....

Tapi2021 2024.04.02. 10:24:30

@Gery87: "A NER viszont nem szükségszerű!"

Van aki csak úgy gyárt mosóport, más meg elnevezi Persil-nek. És csinál a mosópornak egy márkanevet.
Ennyi a különbség.

Mindenki a saját pozícióját erősíti, ha tudja, a saját holdudvart, kapcsolati hálót "eteti".
Ne csodálkozzunk már rá minduntalan a valóságra, evidenciákra, mintha valami rendkívüli lenne.

Tapi2021 2024.04.02. 10:28:14

@Gery87: "Belaruszban is domináns a haza tőke ahogy a ruszkiknál is, mégse lett se jólét se jogállam...semmivel nem élnek jobban mint a K-európai régió "sorosista" országai."

Náluk nem ötven, hanem minimum 80-100 évet kell behozni, ledolgozni! Ha csak a szocializmus dúlását nézzük. Előtte meg közvetlenül feudalizmus volt.

Tapi2021 2024.04.02. 10:32:45

@Gery87: "A demokrácia meg a szocializmus összeegyeztethető."

Láttuk!

Tapi2021 2024.04.02. 10:36:43

@Gery87: "A "fasizmus" meg a "komcsiság" se megy együtt. Miért kéne Orbánra igent mondanom?"

A szocializmus két versengő ága. Orbánnak köze nincsen egyik szocialista verzióhoz sem.
A magyar nemzeti-keresztény-konzi oldal nem szocialista. Így sem nem fasiszta, nemzeti szocialista, vagy kommunista, anarchista, antifa...

alöksz róz 2024.04.02. 10:41:45

@Tapi2021: "A tőkés azt "lopja" el, amit eleve ő hoz létre és nélküle nem is lenne!!!" - a fideszes tőkés meg azt lopja el, amit mások hoztak létre.

Tapi2021 2024.04.02. 10:42:42

@Gery87: "Sztálin is elfogadta a "tőke" meg a "libsik" szövetségét, segítségét a fasisztákkal szemben, mert az volt a nagyobb veszély, ez nem jelenti hogy egyet értett velük."

Sztálin sosem harcolt az olaszokkal! A német nemzeti szocikkal meg SZÖVETSÉGESEK VOLTAK, EGYÜTT támadták meg két oldalról - ebben ELŐRE MEGÁLLAPODVA! - Lengyelországot!...
A két szocialista diktatúra!

Csak akkor állt össze a nyugattal, amikor egymás ellen fordultak, és a nyugatnak is szükségük volt arra, hogy a német erőket keleten kössék le és morzsolják fel.
Annyival kevesebb jutott nyugatra.

alöksz róz 2024.04.02. 10:43:17

@Tapi2021: "A szocializmus két versengő ága." - marhaság.

Tapi2021 2024.04.02. 10:49:26

@Gery87: "(Ahogy a nyugat is az államosító antikapitalista komcsik mellé állt, nem a tőkés nácik oldalára...)"

Mivel nem a SZU foglalta el fél Nyugat-Európát (bár voltak ilyen tervei, a kommunizmus elterjesztésére!), hanem a németek. És így ők veszélyeztették a nyugati nagyhatalmak ÉRDEKSZFÉRÁIT. Ez a háború is a világ/Európa területi (újra)felosztásáról szólt.

Tapi2021 2024.04.02. 10:52:43

@alöksz róz: Igazold, hogy ellopják és nem szerződnek le egy munkára, amit el is végeznek!

Gery87 2024.04.02. 18:24:58

@Tapi2021:

A fasizmus gyűjtőfogalom!
Már megbeszéltük.

"A német nemzeti szocikkal meg SZÖVETSÉGESEK VOLTAK, EGYÜTT támadták meg két oldalról - ebben ELŐRE MEGÁLLAPODVA! - Lengyelországot!..."

ÉS pont, utánna nem.

"A két szocialista diktatúra!"

A nácik nem szocik, már megbeszéltük...

Gery87 2024.04.02. 18:30:59

@Tapi2021:

Nem, nem láttad:)
Vagy '56-ban voltál munkástanácsos?:)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.02. 18:54:59

@Tapi2021: a fasizmusnak természetesen nem volt semmi köze a szocializmusokhoz természetesen, az elnevezés szándékos összemosását az 1931-es Internacionálén határozták el (nem más, mint maga Dimitrov).
Sztálin olaszokkal harcolt ugyan (olasz önkéntesek voltak a fronton) de sokkal izgalmasabb, ami 1956. februárjában keringett pletyaszinten mindenhol, nevezetesen, hogy Hruscsov titkos iratokat semmisített volna meg a Hitler-Sztálin mézeshetek időszakából, amikor Mussolinit is bevonva volt arról szó, hogy viribus unitis menjenek az angolszász világnak.

Gery87 2024.04.02. 18:59:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De az nem jelent rendszerkritikát!

Gery87 2024.04.02. 19:00:05

@Tapi2021:

Ez a szokásos baromságod amit egyedül csak te mondasz, még hivatkozást nem találtál rá gondolom...

Gery87 2024.04.02. 19:01:27

@Tapi2021:

Példának hoztam miért nagyobb veszély számomra a NER mint a ballibek!

Gery87 2024.04.02. 19:02:08

@Tapi2021:

Rajtad kívül senki nem mond ilyet!

Gyerünk hozz egy forrást erre!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.03. 08:46:35

@Gery87:

Mi rendszerkritika ha nem a rendszer alapjainak tagadása.

A marxizmus abban hisz, hogy a polgári rend jó, csak nincs befejezve, tovább kell vinni. Ez fatális tévedés.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.03. 08:57:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szerintem nem hisz abban, hiszen forradalmi ideológia. A leninizmus továbbfejlesztette a dolgot, hiszen mér megoldása is van: a gerykorcsoknak olyan jó ejakulációt okozó tömeggyiilkosság.

Gery87 2024.04.03. 14:45:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tagadja az alapjait hisz az alap a neoliberális tőkebarát piacgazdaság és az hogy az elit tematizál a politikában és neked csak 4 évente ikszelned kell egy nagyot mondó "kevéssé szar" bohócra...
Orbán ezen semmit nem akar változtatni.

Gery87 2024.04.03. 14:47:38

@Deak Tamas:

Tömeggyilkossággal vádaskodik egy kisnyilas, ezt is megértük:)

Gery87 2024.04.03. 19:28:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

OK, akkor ne hívjuk "szabadságharcnak" se "rendszerkritikának"!!!
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása