magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Kit lehet kirúgni?

Lássuk a ballib tanítást az alkalmazottak szólásszabadságáról!

Amikor a liberális focicsapat edzője interjúban olyan véleményt fogalmaz meg, mely nem egyezik a csapat vezetőségének véleményével, akkor is ha a vélemény nem érinti az edző munkáját, akkor a hibás az edző, hiszen minek ugrál, meg eleve megsértette a munkaszerződését. Ha aláírta, akkor kussoljon, pont. Örüljön, hogy nem pereli be őt a munkáltatója!

Ha viszont a magyar kormányintézmény alkalmazottja ellenzéki tüntetésen szónokol, s hangoztatja a kormány leváltásának szükségességét, akkor ez botrány. Hihetetlen jogtiprás az ilyen ember kirúgása, merénylet a szólásszabadság ellen!

Az ultraliberális érv: mert az egyik magáncég, a másik az állam. Önleleplező érv, hiszen azt jelenti, a magánérdek korlátlan, míg az állam erőtlen - tulajdonképpen ez a liberális utópia, csak épp ez a liberális utópia senkinek se jó a társadalom felső 0,1 %-át leszámítva.

Valójában a kérdés megoldható lenne. Nyilván egyetlen alkalmazott se dolgozhat munkáltatója ellen, hiszen ha ezt akarja tenni, akkor ne dolgozzon ott, s mindegy ki a munkáltató. Viszont egyetlen munkáltató se szólhat bele dolgozója minden olyan tevékenységébe, mely nincs kapcsolatban a munkával, s ez utóbbi nem értelmezhető kiterjesztően. Mert ez a legnagyobb baj, a kiterjesztő értelmezés.

S ez a kiterjesztő értelmezés a szokás az egész nyugati világban. Amikor a Coca-Cola alkalmazottja voltam 2015-2017 között, a munkaszerződés 40-oldalas volt, s feketén-fehéren benne volt, hogy az alkalmazott mindig, mindenhol köteles a céghez "méltó" magatartást tanúsítani. Abszolút gumiszabály, persze senki se veszi komolyan, se az alkalmazott, se a cég, de ha bármi "baj" akadna, a cég könnyedén megszabadulhat az alkalmazottjától.

Na, ez az, amit tiltani kellene. Mert ha ez tilos lenne, akkor megszűnne a külső nyomásgyakorló civilek hatalma is a cégekre.

84 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6018376527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2024.04.11. 07:20:02

ha a kapitalista liberális rendszer ellen vagy akkor érdemes olyan munkahelyet választani ami a rendszert belülről gyengíti. mondjuk orosz import export profilú ami fű alatt kijátsza a szankciókat. ezzel ráadásul manapság még a kisember is nagyon jól tud keresni.

ZorróAszter 2024.04.11. 07:58:29

Sokkal súlyosabb, hogy nem csak Amerikában létezik máig a Feketelista, hanem Magyarországon is.

Legutóbb egy youtube csatornán mondott olyat egy pacák, hogy bocs fiúk, nem akarlak titeket kellemetlen helyzetbe hozni, de én már feketelistán vagyok.

A dolgot nem értettem. Valami fideszes csatorna volt, ahová meghívtak dumálni egy nemfideszes újságírót és a folytatással kapcsolatosan mondta ezt, hogy azon már nem lehet rajta.

Legelőször ezt attól a faszitól hallottam, aki újságíró létére kaját lopott a közértben miután pár hónapja már nem kapott munkát. De rá a lopás miatt senki se figyelt.

Szerintem ezt is a németek hozták be. A németeknél van az eufemisztikus Berufsverbot.

Technikailag külföldön üzemeltetett szerver az ideális erre meg a Kubatovlistára is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.11. 08:01:56

@ZorróAszter:

Az azért más. ELeve politikai állásban lenni nyilván nem érdemes, ha az ember aztán független akar lenni.

ZorróAszter 2024.04.11. 08:04:37

Egyébként ez a közértben kaját lopó pacák is néhol megjelenik huszadrangú fóruokon.

Meg Havas Henriket is láttam az N1 televízióban. De ő már lekerült róla.

Ők a nácik, nem?

ZorróAszter 2024.04.11. 08:10:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az azért más. ELeve politikai állásban lenni nyilván nem érdemes, ha az ember aztán független akar lenni."

Annyiban más, hogy ő képviselőjelölt lehet.

Akkor gond feketistára kerülni, ha nincs más területen álláslehetőség.

Ez a B betűs közértben lopó liberális megmondóember is ilyen.

No meg az is, hogy sehová se mehet.

Mondjuk ez nemcsak az lehet, hogy a teljes média ugyanabban a német zsebben van, hanem az is lehet, hogy a közérti lopással ennyire lejáratta magát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.11. 08:11:23

@ZorróAszter:

Nácik Mo-on? Szubkultúra, törpe mennyiségben, kb. mint a komcsik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.11. 08:14:52

@ZorróAszter:

Nehéz ügy.

A legjobb ilyenkor vagy beismerni és valami magyarázatot adni, vagy keményen tagadni.

A harmadik út a legrosszabb: a lassú, csúszó bizonyosulás.

Lásd mondjuk plágium ügy. Semjén profi, hívő is, tudja mit kell tenni, s hiéba volt ellene hetekig plágium vád. ő kiröhögte. S megnyerte: az egész feledésbe merült.

Ha elkezdett volna magyarázkodni, perrel fenyegetni, stb., elvesztette volna a csatát.

ZorróAszter 2024.04.11. 08:29:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nácik Mo-on? Szubkultúra, törpe mennyiségben, kb. mint a komcsik."

Ezt az N1 tévét mondom. Nem ismeri?

Nem tudom, honnan vettem hogy ők a náci tévé.

ZorróAszter 2024.04.11. 08:31:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Csak azért érdekes, mert miután Havas Henrik feketelistára került, és évekig nem lehetett látni sehol, ott láttam. Ezért furcsállom a dolgot.

ZorróAszter 2024.04.11. 08:37:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Közben beugrott: Bakács Tibor.

Mindig elfelejtem a nevét pedig a Bakács térről beugorhatna.

De ezért érdekelne, hogy mivel húzta ki a gyufát. Arról semmit se lehet tudni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.11. 08:38:56

@ZorróAszter:

Nem tartozott igazán sehová, egyik táborhoz se, így senki se védte meg.

ZorróAszter 2024.04.11. 08:39:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Bakács Tibor"

Ja?!

Akkor csak operettnyilasok. Azt hittem, echte nácik.

De azért furcsa volt Havast ott látni.

ZorróAszter 2024.04.11. 08:40:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nem tartozott igazán sehová, egyik táborhoz se, így senki se védte meg."

Azt hiszem a Klub Rádiónál dolgozott most hogy megnéztem.

Azt nem tudja , mivel húzta ki a gyufát?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.11. 08:41:01

@ZorróAszter:

A Jobbikban a kezdeti szakaszban volt valami reformnáciság, de ez rég elmúlt. Ma már unalmas liberális párt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.11. 08:44:02

@ZorróAszter:

A Tilos Rádióból ismertem. S még ők se védték meg.

Keresztény hívőnek vallotta magát mindig, ezzel idegen test volt a ballib táborban. Viszont alegtöbb kérdésben ballib volt, így a nemzeti tábor számára is ellenség volt.

ZorróAszter 2024.04.11. 09:17:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A Jobbikban a kezdeti szakaszban volt valami reformnáciság, de ez rég elmúlt. Ma már unalmas liberális párt."

Jó, de azért furi volt Havas Henriket ott látni.

"A Tilos Rádióból ismertem. S még ők se védték meg."

OK, de engem érdekelne, hogy mivel húzta ki a gyufát.

Most lehet hogy nem is politikai dologgal, hanem mondjuk hasra: piásan járt be, vagy a Klubrádióban összeverekedett Bolgár Györggyel, vagy miért?

_Neville 2024.04.11. 09:35:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"ELeve politikai állásban lenni nyilván nem érdemes, ha az ember aztán független akar lenni."
Ez eléggé az egyszerre baszni és szűznek maradni ellentmondás problematikája.

_Neville 2024.04.11. 09:41:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Még az inkább afféle reformnyilas, mint oldschool náci PHM is pár éve beszüntette a tevékenységét a teljes érdektelenség miatt.
Ekkora a náciveszély Magyarországon :D

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.11. 09:43:17

Próbaidő alatt az és azt rúg ki akit akar, nyilván aki nem dolgozott még piaci körülmények között (amit pedig ugatnak mindenki másnak) annak ez kissé fájni fog, mint pl. legutoljára Jakupcsek Gabriellának.

_Neville 2024.04.11. 09:46:09

@ZorróAszter: A nácizmus Magyarországon mindig is marginális irányzat volt, még akkor is, mikor divatos volt Európában. A kommunizmus szintúgy. A büdös életben nem került volna egyik irányzat se hatalomra itt külső katonai segítség nélkül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.11. 10:01:40

@ZorróAszter:

Alapvetően magányos farkas volt mindig.

Egyrészt fúl ballib volt. Másrészt a tilosrádiós szubkultúrát érezte jónak, a hivatalos ballib közeg neki börtön volt. Harmadrészt egy dologban nem engedett a ballib szellemiségnek: hívő katolikus volt és ezt komolyan gondolta.

Szóval sehová se fért be igazán.

Nem csoda, hogy nem fizették meg rendesen sehol.

Boldeone2 2024.04.11. 10:20:16

Ha viszont a magyar kormányintézmény alkalmazottja ellenzéki tüntetésen szónokol, s hangoztatja a kormány leváltásának szükségességét, akkor ez botrány. Hihetetlen jogtiprás az ilyen ember kirúgása, merénylet a szólásszabadság ellen!"

Így van! Be kell perelni a munkáltatót! Attól még hogy valaki a magyar kormány ellen van, nem követett el bűncselekményt, de szabálysértést sem! Nincs összeférhetetlenség, és ilyen törvény sem!

A kormánynak nincs egy fillérje sem elvileg, pénzünk nekünk van, akik befizetik az adót, eleve úgy kellene a kormányzáshoz hozzáállni, hogy az egy megbízás
, közfeladat, de ez egy pártállam...

Ki kell vinni az ügyet az Európai Parlament elé!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.11. 12:23:33

@_Neville: így van, az statisztikailag bizonyított, hogy az 1939-es nyilas és az 1945-ös kommancs 16% nagyjából ugyanaz a társadalmi réteg volt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.11. 12:26:47

@Boldeone2: látszik hogy az istenített kapitalizmusodban egy másodpercet sem voltál munkavállaló. Tehát for your information: legalább 30 éve úgy van, hogy munkaszerződés megkötése és munkaviszony kezdetekor próbaidőt kötnek ki a felek, amely alatt indoklás nélkül elmehetsz vagy elküldhetnek. Tarr elvtárspásztorral is ez történt. Vigyed csak a bíróságra meg az euba, ki is fognak röhögni mielőtt kidobnának.
Azt meg sajnos semelyik munkáltató nem tűri, hogy látványosan illojális legyél hozzá.

Tapi2021 2024.04.11. 14:24:34

A TISZA Párt Tarr-é volt? Vagy milyen egyesületet adott át?

A TISZA, amiket írtak róla egy tömény zagyvaság. "Ideológia mentes - de azért jobbközép!? - POLITIKAI párt"..., stb. Ilyen NINCS!

Minden politikai cselekvés ALAPJA valamely ideológia, étékválasztás, különben mi alapján hozunk döntést, mit támogatunk, mit nem? Mik a céljaink, mik nem? ...

MP-nek való párt!

Gery87 2024.04.11. 14:34:51

"Ha aláírta, akkor kussoljon, pont. Örüljön, hogy nem pereli be őt a munkáltatója!
Ha viszont a magyar kormányintézmény alkalmazottja ellenzéki tüntetésen szónokol, s hangoztatja a kormány leváltásának szükségességét, akkor ez botrány. "

1, a munkáltató abban az esetben teheti ki a szűrét egy alkalmazottnak ha az a cégen belül a többi dolgozóval valami összeférhetetlenséget okoz.
PL valakiről kiderül hogy pedofil és senki nem akar vele egy légtérben lenni, érthető ha kibasszák.
Az nem elég indok hogy a főnök libsi vagy jobboldali és a beosztott meg nem az, meg nem szereti a sajtot a főnök meg igen....
nyilván ha valaki az adott cég termékeit fikázza nyilvánosan és tudni róla hogy annál a cégnél van, az se fér bele.

2, Ha valaki a kormányt fikázza és annak tagja, két dolgot tehet : kritikája részeként megpróbálja megváltoztatni azt ahogy szerinte jó, belső reformot akar....vagy kilép.
Nem kötelező kormánytagnak meg fideszesnek lenni!

Ha viszont valaki csak állami alkalmazott akkor elsősorban az állam alkalmazza, a nép szolgálatában áll, nem Orbánéban....ő egy bürokrata, kormánytól függetlenül, miért ne kritizálhatná bármelyik kormányt vagy ellenzéket, ha egyébként a munkáját elvégzi?

Bárkivel előfordul hogy egyébként megcsinálja a munkáját de tudja úgy véli hogy az szar vagy szarul akarják hogy megold és másképp kéne.
Miért ne lehetne erről beszélni?

Tapi2021 2024.04.11. 14:41:58

@Boldeone2: Persze, szaladgáljatok a külföldi Nagy Testvérhez mindig, (feljelentgetni, mint a komcsi házmesterek) az sokat dob a HAZAI megítéléseteken a választóknál!!!

Donáth és Cseh is közkedveltek...

Tapi2021 2024.04.11. 14:50:24

@Gery87: Mi volt ez a munkahely amúgy?

Gery87 2024.04.11. 14:52:32

@Deak Tamas:

Te is a nyilasmisik közt lettél volna buzigyerek!

Gery87 2024.04.11. 14:53:35

@Tapi2021:

"Minden politikai cselekvés ALAPJA valamely ideológia, étékválasztás, különben mi alapján hozunk döntést, mit támogatunk, mit nem? Mik a céljaink, mik nem? ..."

Na mi van, olvasod a Mércét?:)

Tapi2021 2024.04.11. 14:55:39

@Gery87: Sokan vannak úgy, hogy egy új dolog az elején jó ötletnek tűnt.

Meg olyan is, hogy utólag mondja meg a győztes ellenfeled, hogy jó vagy rossz volt-e, amit te csináltál.

Tapi2021 2024.04.11. 14:56:30

@Gery87: Nekem a gondolkodáshoz nem kell Mérce. Az a Mérce. :-)

Gery87 2024.04.11. 14:56:58

@Tapi2021:

"Tarr próbaidős alkalmazott volt egy állami technológiai cégnél."

Na most ha 'állami' akkor az nem 'kormány"...elvileg.
Tehát miért is ne kritizálhatná a kormányt?

persze tudjuk hogy ma az állam az a ner az meg a fidesz, szóval nem meglepő ez az eset.

De ha én egy politikamentes állami cégnél vagyok miért ne kritizálhatnám a kormányt?

Gery87 2024.04.11. 14:58:13

@Tapi2021:

(..Csak mert pont azt mondtad amit ott is egy cikkben.)

pedig jó lenne néha kilátnod a bubiból:)

Gery87 2024.04.11. 15:01:41

@Tapi2021:

Nyilasnak lenni mindig szaremberkedés volt, '39 előtt is...nem '44-ben derült ki hogy hoppá ezek rossz emberek.

Tomika egy öntudatos Macák, nem kell rájönnie utólag semmire....

Tapi2021 2024.04.11. 15:03:53

@Gery87: De melyik volt ez a cég?

És - ahogy Birca írja - nem csak a részvétel, meg a vélemény volt az ok, hanem, hogy átadott valami egyesületet?

Én híve lennék, hogy a másként gondolkodókat ne rúgják ki, ha egyébként nem tesznek keresztbe adott cégnek. Csak a világ nem így működik. Különösen, ha valakinek nem csak úgy meg van a véleménye, hanem önként kiáll a szarviharba. Az már kicsit több, mint a szimpla másként gondolkodás. Az már aktív POLITIZÁLÁS.

Emlékszel, amíg Soros csak jótékonykodott, senki nem támadta. Amint aktív politika alakítóként lépett be a ringbe, rá is vonatkozni kezdtek a box szabályai.

Most is kár volt ballib mártírt csinálni ebből a "lelkészből". (Aki mindennel foglalkozik, csak a lelkészkedéssel nem.)

Tapi2021 2024.04.11. 15:05:05

@Gery87: Ez azt jelenti, hogy néha a Mércénél is talál a vak tyúk szemet. :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.11. 15:41:19

@Gery87:

"a munkáltató abban az esetben teheti ki a szűrét "

Bármikor kiteheti. Elég ok, hogy nincs szükség a munkájára. Plusz számtalan egyéb ok.

Ha nem lojális valaki, az nem alkalmas. Képzeld el: a Coca-Colánál dolgpzol, s részt veszel a kóla kártékonyságát hirdető rendezvényen.

ZorróAszter 2024.04.11. 15:44:56

@_Neville:

"A nácizmus Magyarországon mindig is marginális irányzat volt, még akkor is, mikor divatos volt Európában. A kommunizmus szintúgy. A büdös életben nem került volna egyik irányzat se hatalomra itt külső katonai segítség nélkül."

A kommunisták 1917-ben Oroszországban, 1919-ben Magyarországon és negyvenvalahányban Kínában se külső katonai segítséggel került hatalomra hogy más példákat ne is hozzak.

Olaszországban és Franciaországban meg olyan is volt, hogy a kommunista párttagok se szavaztak a pártra, nehogy megnyerjék a választást, mert a választások előtt az elnök jó "jobboldaliak"-ra cserélte le a vezérkari főnököket, vagy de Gaulle kint tárgyalt egy hasonszőrű tábornokkal Németországban (a francia zóna parancsnokával) és attól féltek, hogy ha győznek, jön helyettük a katonai hatalomátvétel.

ZorróAszter 2024.04.11. 15:46:10

@_Neville:

Ezek egyébként szerintem is operettnácik.

ZorróAszter 2024.04.11. 15:51:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nem csoda, hogy nem fizették meg rendesen sehol."

Nem az a gond, hogy nem fizették meg rendesen sehol, hanem hogy kifejezetten fekete listára került. Csak ez a bolti lopás miatt már senkit se érdekel.

De mint mondtam, az ő eseteben lehetségesnek tartom, hogy nem is feketelistán van, hanem hogy ezek miatt feketelista nélkül se kell senkinek.

Ez utóbbinak csak az mond ellent, hogy azért valahová nagyon lentre, mondjuk a Bibalybasznádi Hírlap Online Youtube csatornájára csak beférne.

ZorróAszter 2024.04.11. 15:54:30

@Deak Tamas:

" így van, az statisztikailag bizonyított, hogy az 1939-es nyilas és az 1945-ös kommancs 16% nagyjából ugyanaz a társadalmi réteg volt."

Schmidt Mariska régi kutatása.

Csakhogy megvan nemcsak az MKP és az MDP tagnyilvántartása, hanem a nyilasok tagnyilvántartása is. Ráadásul egy helyen.

Tehát nyilvánosságra lehetne hozni az átfedéseket ha lenne.

alöksz róz 2024.04.11. 16:45:41

teljes mértékben egyetértek :-)

alöksz róz 2024.04.11. 16:46:21

@alöksz róz: mármint a posztban foglaltakkal, nem a zorróval :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.11. 16:51:02

@ZorróAszter:

Megállapodások voltak a régió felosztásáról.

Ahogy a magyar 56 győzelme a megállapodás megsértése lett volna, úgy egy esetleges komcsi győzelem Párizsban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.11. 16:52:17

@Gery87:

"az állam alkalmazza, a nép szolgálatában áll, nem Orbánéban."

Orbánék az állam képviselői.

vasútihíd 2024.04.11. 17:15:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így van. orbán és az állam meg a népet képviseli. szóval a nép rúgta ki.

ZorróAszter 2024.04.11. 18:22:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ahogy a magyar 56 győzelme a megállapodás megsértése lett volna, úgy egy esetleges komcsi győzelem Párizsban."

Hát igen. Erről nekem is vannak horrorsztoriaim. Például az egyik metroállomáson kivégeztek a rendőrök 27 embert, azok közül hárman a Francia Kommunista Pártnak volt a tagja. És csak miattuk interpellált az FKP egyik képviselője és egyébként meg sűrűkuss.

Vagy például amikor botrány lett abból, hogy a CGT vezetője kinyögte, hogy egy kommunista képviselő átlag 125 ezer ember szavazatával bír, a kormányzó gaullistáknak meg 25 ezer választó kell csak a mandátuhoz. (Ezek csak körülbelüli számok de ő mondta a pontos száokat) Szóval pont olyan aránytalan mint a brit rendszer.

Arre az FKP KB reakciója - sajtótájékoztató: X elvtárs a továbbiakban csak szigorúan a CGT ügyében nyilatkozhat. Pont.

"Sose volt fehérlistán."

Ok, csak kíváncsiskodtam, hátha tudja konkrétan is, mi volt. Vagy esetleg egy itteni másik olvtárs.

alöksz róz 2024.04.11. 19:39:07

feszít benne az urak közt.
ünneplős melegítő :-)

Gery87 2024.04.11. 20:16:20

@Tapi2021:

Nem tudom melyik cég volt.

Had politizáljon, elvileg mind polgárok vagyunk, függetlenül attól hogy hol és kinek dolgozunk, az állam van értünk és nem mi érte, a kormány van értünk és nem mi érte...
Demokráciában igenis lehet "kibeszáélni"...

Az állam, a nép, a kormány pedig külön fogalmak.

Állami cégnél dolgozni, nem azt jelenti hogy eladtad a lelked a fidesznek.

Gery87 2024.04.11. 20:19:41

@Tapi2021:

Elég sokszor, jók a cikkek, a témák, hiánypótló ahogy szokták mondani...nincs reklám, nincs bulvár...

Náluk rendszer kritikusabb média nem igen van ma.

Még az Azonnalit szerettem - szintén ritka mód foglalkoztak a Közép-Európai régió ügyeivel - de sajnos megszűnt.

Gery87 2024.04.11. 20:25:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze, az egy jó indok.
Írtam is. De az a piac.

Csak hogy itt most egy sima állami alkalmazott mondta el a véleményéét amihez egy polgárnak joga van, pláne hogy közpénzből működik, abból fizetik....ahogy Orbánt meg a kormányt is....nehogy már még mi fizetünk nekik aztán ők mondják meg ki mit mondhat!

Ilyen alapon sztrájkolni se lehetne soha mert az is szembe megy a lojalitással vagy akkor tüntetni se lehessen annak aki állami alkalmazott mert "sérül a lojalitás".

Gery87 2024.04.11. 20:27:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Pont ezért nem kérhetik ki maguknak ha bírálják őket!
Ők vannak értünk és nem fordítva!
Nem azonosak az állammal, az a miénk, nem az övék!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 08:01:43

@Gery87:

Csak épp az állami cégben nem szívesen látnak olyan alkalmazottat, aki nem ért egyet a cég vezetésével. S joggal teszik ezt.

Tapi2021 2024.04.12. 08:40:01

@ZorróAszter: "Ez utóbbinak csak az mond ellent, hogy azért valahová nagyon lentre, mondjuk a Bibalybasznádi Hírlap Online Youtube csatornájára csak beférne."

Ha nincs alattunk egy erős kapcsolati háló, simán ki lehet esni a szakmából évekre vagy végleg.
Főleg, ha már nem kezdő vagy, mert ők még "mindenre jók". De akinek már van múltja, neve, az nehezen fér be skatujákba, parancsot sem teljesít lelkesen...
Ezért inkább nem kell. "Fentről lehet nagyot esni."

Tapi2021 2024.04.12. 08:43:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Pedig a franciák megérdemelték volna a szocializmust (a gyakorlatban, nem csak pofázni róla, ahogy nyugaton csinálják)!!!

Tapi2021 2024.04.12. 11:08:42

@Gery87: Szerintem is ostobaság volt Tarrból "mártírt" csinálni.

Gery87 2024.04.12. 14:39:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A kérdés az a cégen belül számít e az ideológiai elköteleződése vagy sem!
ha semmit nem számít, akkor nem tök mindegy mit mond?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.12. 14:40:09

@Gery87:

Multinál kevesebbért is repülsz, pedig ott állítólag nincs politika.

alöksz róz 2024.04.12. 17:55:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szóval állami cégnél és intézménynél csak fideszes dolgozhat szerinted is.

a fidesz is így gondolja, ezért van tele minden is hozzánemértő hülyével meg tolvajjal

Gery87 2024.04.12. 21:23:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Attól függ mit dolgozol, mi a munkád.
Egy takarítónőt nem fognak kirúgni azért mert nyílvánosan szidja az Orbánt a faszbukon és a főnöke látja:)

vasútihíd 2024.04.12. 23:07:26

@Gery87: így igaz. a kisember szabadabb ráadásul hitelesebb is.

alöksz róz 2024.04.13. 00:13:28

@Gery87: "Egy takarítónőt nem fognak kirúgni azért mert nyílvánosan szidja az Orbánt a faszbukon és a főnöke látja" - ne legyél te ebben olyan biztos...

ZorróAszter 2024.04.13. 06:55:13

@Tapi2021:

Jó, de kis lapoknál sok a fakezű. Ott elkelne egy rutinos tollnok. Hogyhogy ilyen helyen se tudott elhelyezkedni?

Vagy az van, mint amikor a komcsik fekete listára kerültek Amerikában és a Pillangó és a Római vakáció és hasonlók forgatókönyvírója, Dalton Trambo álnéven írta a forgatókönyveket, és két tökismeretlen álnevén is Oscar-díjat kapott.

Szóval lehet hogy Bakács is ír valamilyen álnéven.

jónévez 2024.04.13. 10:06:34

@alöksz róz:
Csakhát van egy alapvető félremagyarázás. Nem simán "állami cég"-nél dolgozott, hanem a kormány egyik minisztériumának egyik "csap"-jánál. Ott elváras lehet, hogy a kormány megbízottja ne tegyen hitet a kormány ellen.

Sőt, még külsős alvállalkozó sem kívánatos, ha a megbízó elleni ténykedést folytat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.13. 10:12:25

@alöksz róz:

Dolgozhat ellenzéki is, de nem kampányoló ellenzéki.

A legfontosabb minden munkahelyen a lojalitás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.13. 10:29:48

@Gery87:

Pedig ez szokott lenni Amerikában:
- XY alkalmazott kiáll a homoklobbi ellen,
- homoklobbi megkérdezi a cégtől: maguk képesek ilyen emberekkel dolgozni?
- cég védekezik: az alkalmazott véleménye nem egyezik a cégével,
- homoklobbi: önöknek belefér az, hogy egy alkalmazottjuk gyűlölködik???
- cég: ez a magánvéleménye, mi mást hiszünk.
- homoklobbi: akkor megy a bojkott a gyűlölködést toleráló cég ellen,
- cég kirúgja az alkalmazottat.

alöksz róz 2024.04.13. 10:35:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mert ha ellenzéki vki, akkor nem lojális a magyar államhoz?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.13. 10:37:44

@alöksz róz:

Nyilván nem.

Ha a Coca-Cola alkalmazottja a Pepsi jóságáról szónokol, az alkalmas munkájára?

Az ha ebben hisz, semmi gond, de véleményét ne terjessze nyilvánosan.

alöksz róz 2024.04.13. 11:09:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát dehogynem.
nem attól lesz valaki lojális a magyar államhoz, ha fideszes.
sőt

amit te szeretnél, az már volt az előző rendszerben... szar is volt, tény.

Gery87 2024.04.13. 11:34:45

@vasútihíd:

Cserébe ugyanúgy kiszolgáltatott, csak máshogy..

@alöksz róz:

Hát igen, volt már rá példa ugye a "mosolygós szmájlis" eset a polgival.

Gery87 2024.04.13. 11:37:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

- A woke, gender, LMBTQ...nem a szólás szabadságról szól, hanem "egyesek" szabadságáról..
- A kapitalizmusban a cég leszarja mihez kell alkalmazkodni, profitot akar.

alöksz róz 2024.04.13. 15:54:37

@ZorróAszter: "Jó, de kis lapoknál sok a fakezű. Ott elkelne egy rutinos tollnok." - minek.
rogán művekből készen kapják az anyagot.
megtartják inkább azt a kis pénzt is maguknak.

ZorróAszter 2024.04.13. 19:28:26

@alöksz róz:

Én csak azt szoktam mondogatni, hogy a Mediaworks és az RTL csoport a fontos médiák túlnyomó többségét uralják, de azt nem hogy szó szerint minden média német kézben van.

Szerintem még fontos médiák is lehetnek magyar kézben, csak nem tudhatjuk, hogy az a magyar épp nem strómanja egy németnek, mint Simicska volt a MAHÍR-nál.

De maga ezzel azt mondja, hogy minden média német vagy esetleg FIDESZ vagy liberális kézben van.

jónévez 2024.04.14. 00:11:45

@Gery87:
De itt nem Orbánt szidta a faszbukon, hanem a kormány alkalmazottja jelentette ki azt: ő a kormány ellen kíván tevékenykedni.
A takarítónős hasonlatod is sántít, úgy, ahogyan minden hasonlat ;)
Ha neked majd lesz takarítónőd, akkor neked majd megmondhatja, hogy neked mi a dolgod?

alöksz róz 2024.04.14. 06:51:27

@jónévez: "Viszont egyetlen munkáltató se szólhat bele dolgozója minden olyan tevékenységébe, mely nincs kapcsolatban a munkával, s ez utóbbi nem értelmezhető kiterjesztően. Mert ez a legnagyobb baj, a kiterjesztő értelmezés."
:-)

Gery87 2024.04.14. 10:36:59

@jónévez:

Megmondhatja, leírhatja, hőbölöghet faszbukon....max leszarom:)
(egyébként már elvi okokból se lenne takarítónőm soha)
Nyilván a határ a rágalmazás meg hazudozás.

De egyébként meg nehogy már a lelkét is megvegyük annak akit alkalmazunk!

Ilyen alapon senki ne mondjon semmit nyilvánosan mert az a munkahelyén egyes embereknek nem tetszhet.
A DK-s Marika meglátja a faszbukon hogy a portás Józsi Toroczkai-t lájkolja és úristen....

Viselkedjünk meg polgár módjára, fogadjuk már el hogy a másik esetleg mást gondol.

"a Nemzetgazdasági Minisztérium egyik háttérintézményénél, a Neumann János Nonprofit Kft.-nél dolgozott,...
Tarr Zoltán digitalizációs technológiai témákkal foglalkozott a cégnél, az volt a dolga, hogy közvetlen uniós forrásokat kutasson fel és szakmai háttéranyagokat készítsen."

alöksz róz 2024.04.14. 14:42:06

@ZorróAszter: nem erre gondoltam, egyszerűen csak nem olvastam végig a beszélgetést :-)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása