magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az ellenség pofája

Rövid lesz.

Így néz ki az ellenség, íme 3 ellenség egyszerre:

Ritka pillanat, hogy ilyen nyíltan látni őket. Gágognak ezerrel és mocskos pofájukat nem szégyellik.

226 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8718908426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.22. 09:43:49

@Gery1987:

De, az. Hiszen nem mondja magát vallási pártnak.

A keresztény elveket érvényesíti, ez pedig tény.

GyMasa 2025.07.22. 09:47:52

@vergyula:
"a kormány torzítja a médiát."
HOgyan?

"Mi van akkor, ha egy médium külföldi támogatás nélkül is ugyanazt mondja, és kritizálja a kormányt? A te logikád szerint úgy is külföldi érdekeket szolgál. "
Akkor az van, hogy él a szólásszabadságának a jogával.
(ahogy te is azt teszed, remélhetőleg a saját magad véleményét mondva)

Tapi2021 2025.07.22. 09:51:02

@valis47: Direkt nem értik, hogy a NER egy PR-marketing szlogen, nem egy valós SZERVEZET!

A kedvezményezett holdudvart máshol egyszerűen nem nevezik el sehogy.
A Fidesz úgy gondolta, hogy jól hangzik és összefogást sugall, AJÁNL, a nemzeti együttműködés rendszere.

Nem hozott nagy összefogást. Lehet, hogy eleve nem is kinyújtott kéznek szánták. Lehet hogy igen. Lehet, hogy ez is csak egy ötlet volt, mint a polgári Magyarország. Amit szintén vagy komolyan gondoltak, vagy nem. Vagy csak jó ötletnek tűnt, de az élet nem úgy alakult.

Akik állandóan NER-eznek, úgy akarnak tenni, mintha egy valódi szerveződésről, szervezetről lenne szó. Holott semmi ilyen NINCS!

Ez azért kell nekik, mert ha van/lenne szervezet, akkor azt már lehet pl. maffiának hívni. Lásd: szervezett bűnözés.
Ez is egy kommunikációs trükk. Ehhez nyilván a Fidesz dobta fel a labdát, ők meg örömmel játszanak vele.

vergyula 2025.07.22. 10:00:30

@GyMasa: Nekem az asszony mondja meg, hogy mit gondolok.

GyMasa 2025.07.22. 10:00:46

@Tapi2021:
A NER a fidesz "összefosás-a".
Csak az működik...

vergyula 2025.07.22. 10:00:52

@Tapi2021: "a NER egy PR-marketing szlogen"
És hogy bejött!

GyMasa 2025.07.22. 10:01:25

@vergyula:
Ez most vicc volt, vagy tényleg ilyen puhapöcs vagy?

GyMasa 2025.07.22. 10:01:57

@vergyula:
Hát, sokkal jobban, mint az "ellenzéki összefogás".

vergyula 2025.07.22. 10:08:35

@GyMasa: Vicc volt, valójában az anyós mondja meg. (ez is vicc volt)

GyMasa 2025.07.22. 10:15:40

@vergyula:
Ehhez lehet köze annak, hogy az "ellenzéki összefogás" pöppet kirekesztő, míg a NER nem az?

Tapi2021 2025.07.22. 10:16:13

@vergyula: "Arra céloztam, hogy a fideszeseket nem zavarja, hogy a kormány torzítja a médiát."

Mint minden kormány, amely eldönti hogyan oszt pénzt. Ez a fejezet is beletartozik abba az egész csomagba, ami eldől egy választáskor!
Mit gondolsz, mi lesz, ha MP-ék ne adj' Isten nyernek?
Mennyire fognak pénzt osztani az akkori ellenzéki médiának?
Németeknél mennyire kedvezményezik pl. az AfD párti médiát? ...

"Ezért lenne szükség egy törvényre, hogy magyar politikai sajtó (álcivil szervezet) ne szolgálhasson idegen érdekeket!"
Mi van akkor, ha egy médium külföldi támogatás nélkül is ugyanazt mondja, és kritizálja a kormányt?

Semmi. Ezt teszik. Szabadon. Ez normális, és nem vetődhet fel, hogy az idegen pénz ezt BEFOLYÁSOLJA!
Ha van idegen pénz, és tudjuk is, kik, mire szokták azt adni, máris ott a gyanú, hogy a külföldi érdek (is) van képviselve, tolva.
Ki ad pénzt a vele ellentétes tevékenységre?

"A te logikád szerint úgy is külföldi érdekeket szolgál."

Nem az én logikám szerint eshet egybe egy hazai médium és külföldi erők érdeke - ahogy esik is, lásd az ellenzékkel közösen elszabotált uniós pénzeket, KORMÁNYBUKTATÓ SZÁNDÉKKAL! -, de ha nem fizetnek érte, nincs gyanú sem, hogy a pénzért egy szerkesztőség elvárásokat teljesít!
Tehát inkább tudható, hogy maguktól szabotálnak, szítják a gyűlöletet, keltik a hangulatot, hazudoznak..., és nem csak idegen érdekből.
Ez a tisztább helyzet.

Tapi2021 2025.07.22. 10:36:40

@vergyula: Ez elnevezés nélkül is pont így bejött volna nekik.
Mondom, azt nem tudom, hogy eleve egy nyitott együttműködésnek szánták-e, és mások is beléphettek volna, vagy tényleg csak a saját holdudvart nevezték el, mert jól hangzik így.

Adok esélyt arra, hogy tényleg vártak új együttműködőket is.

vergyula 2025.07.22. 11:02:00

@Tapi2021: Van az országban több millió kormánykritikus ember, ezek egy picinyke része újságíró. Nem azért írja azt, amit, mert lefizetik. Nem a pénzen múlik a véleménye.

Amúgy azon kéne változtatni, hogy az állami támogatás a kormányon múlik. Nem túl demokratikus. Persze ehhez soha egyik párt sem akart hozzányúlni.

vergyula 2025.07.22. 11:03:08

@GyMasa: Meglehet, nekem inkább az a szó jutott eszembe, hogy összetartó. (a NER)

Tapi2021 2025.07.22. 11:17:18

@vergyula: "Van az országban több millió kormánykritikus ember, ezek egy picinyke része újságíró. Nem azért írja azt, amit, mert lefizetik. Nem a pénzen múlik a véleménye."

És ezt honnan tudjuk? :-)
Senkit nem alkalmaz egyik szerkesztőség sem, aki nem azt írja, amit ott írni kell!
Az világos, hogy az megy oda, aki ezt önként bevállalja, vagy mert egyetért, vagy mert neki mindegy kinek a szekerét kell éppen tolni, csak fizu legyen.

És ahogy már többször írtam, addig, amíg nincsen idegen pénz/befolyás, addig nincsen GYANÚ SEM, hogy magától írja azt, amit, vagy mert azt rendelték?
De ezt nem olyan nehéz megérteni, nem értem, miért nem megy?

Ha pl. jobb-konzi médium kapna orosz pénzeket, máris értené minden ellenzéki, aki szerint most nincs ott semmi látnivaló, ahol egy magyar szerkesztőség külföldi pénzeket kap.

"Amúgy azon kéne változtatni, hogy az állami támogatás a kormányon múlik. Nem túl demokratikus. "

De. Annál, nincsen demokratikusabb megoldás, mint amikor a demokratikusan megválasztott képviselők (pártok, kormányok) joga és kötelessége a közpénzekkel való gazdálkodás.

Hogy hogyan gazdálkodnak majd vele, az is kb. előre tudható minden választáskor, tehát ezzel együtt választjuk meg őket, ergo kapnak rá felhatalmazást.

Milyen más szervezet lenne a nép által megválasztottaknál demokratikusabb?

valis47 2025.07.22. 11:45:21

@Gery1987: Nem tudom, mennyire fonódtak össze ezek a politikával, az egyikük mondjuk maga a volt miniszterelnök.

Mindenesetre érdekes, hogy a többi régiós országban vannak Mészárosnál is jóval gazdagabb nagyvállalkozók, Magyarország 35 év alatt nem tudott kitermelni a cseh vagy a román csúcsgazdagokkal egy kategóriájút egyet sem.

A magyarázat: a ballibek (és Antallék) mindent eladtak, máshoz nem értettek, csak hogy bagóért eladjanak mindent, és zsebre tegyék a csúszópénzt (vagy valami felügyelőbizottsági szinekúrát cserébe). Nem történt meg az a fajta eredeti tőkefelhalmozás, mint más régiós országokban. A zömében ballib "nagyburzsoáziát" a külföldi multik alkalmazottai, kitartottjai alkották. Csak nagyon elkésve indult el valami ilyesmi a Fidesz első kormányzásakor, majd 2010-től. Persze nyilván Orbán a saját hatalmára gondolt, haverokat tömött ki.

Gery1987 2025.07.22. 12:20:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hivatalosan keresztény.
És kereszténydemokrata és kdnp is a ott van.

Gery1987 2025.07.22. 12:22:23

@valis47:

A csehek nem privatizálták szarrá anno mindent mi. A lengyelek se.

Az hogy Mészáros kozpenzzel, nekik írt pályázatokkal csak ennyire jutottak mutatja hogy nem épül is semmiféle nemzeti életképes tőkés osztály.
Közpénzen logo piocak.
Ha bedől a ner, megdoglenek.

GyMasa 2025.07.22. 12:43:44

@vergyula:
HOgy érted, hogy az "állami támogatás ne a kormányon múljon"???
Mégis, ki s fenén?
Ezt most te komolyan le tudtad írni???

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.22. 12:43:52

@Gery1987:

Ezt is megbeszéltük 100-szor.

A kereszténydemokrácia egy liberális-konzervatív politikai ideológia és nem vallás.

Szóval hivatalosan se keresztény a Fidesz. Ellenben sok dologban keresztény politikát visz:
- korlátozza ahomokosokat,
- harcol a genderizmus ellen,
- kiemelten támogatja a vallást,
- nem írja alá a isztanbuli diktátumot,
stb.

GyMasa 2025.07.22. 12:45:56

@Tapi2021:
"Milyen más szervezet lenne a nép által megválasztottaknál demokratikusabb? "
Ez engem is nagyon érdekelne!

"Hogy hogyan gazdálkodnak majd vele, az is kb. előre tudható minden választáskor, tehát ezzel együtt választjuk meg őket, ergo kapnak rá felhatalmazást. "
Erre vannak a 4 évenklénti, választások!
Ha egy kormány elkúrja, nem is kicsit, hanem nagyon, akkor azt az emberek elküldik a francba.

gigabursch 2025.07.22. 13:21:27

@GyMasa:
Miért is kapaszkodtok azért, hogy valami demokratikus(abb)egyén?
Az egész egy zsákutca

Gery1987 2025.07.22. 13:24:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem keresztény de kereszténykent politizál, kereszténydemokrata de az még libsi, de nem libsi hanem keresztény politikát visz...

A kutya se érti:)

Most mert kell görcsösen letagadni?
Ezt ők mondják magukról.
Mert annyira nyilvánvaló hogy csak maz, és hiteltelen hogy már ciki?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.22. 13:26:54

@Gery1987:

Nyilvánvaló, hogy ez nem máz. Minek tenne olyat, amiből csak baja van?

Gery1987 2025.07.22. 13:27:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"korlátozza ahomokosokat,
- harcol a genderizmus ellen,
- kiemelten támogatja a vallást,
- nem írja alá a isztanbuli diktátumot,"

Mindezt a kereszténységre, keresztény erkolcsre hivatkozva.

valis47 2025.07.22. 13:29:45

@Gery1987: Mindegyik ellentétes a kereszténységgel. Jó, most nem a modern "kereszténységre" gondolok, amely szerint Isten sem létezik valójában, Jézus sem a fia stb. hanem ezek csak jelképek, valójában woke-nak kell lenni, az az igazi keresztény erkölcs.

Gery1987 2025.07.22. 13:29:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Maz, mert nem tesz olyat amiből már baja van.
Nem tiltotta be az abortuszt pl.
És a Pride-ot se tiltotta be, nem lettek szankciók azok ellen akik kimentek...
Megmérték, nem tették.

Màz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.22. 13:31:38

@ez a nevem senki:

Az erkölcsi kérdésekben nincs nagy eltérés a 2 vallás között.

Gery1987 2025.07.22. 13:31:47

@valis47:

Mondjuk voltak mar 700 éve is ilyen eretnek egyházak amik ezeket mondták...

valis47 2025.07.22. 13:35:17

Vagy hol mond olyat Jézus, hogy "a homoszexuális kapcsolat a szeretet megnyilvánulása", hol ad össze két férfit, vagy hol mond olyat, hogy a nőnek nem kell engedelmeskedni a férfinak?
Perintfalvi apostol helyett Pál apostol talán valamivel megalapozottabb hivatkozási alap, nem?
Persze lehet mondani, hogy mindez idejétmúlt, de ez a woke eretnekmozgalom, ami valamilyen okból kereszténynek mondja magát (Hodász András, Perintfalvi Rita, német katolikusok nagy része stb.) az csak egy eretnekmozgalom, semmi több.
Bogumilok, katharok, hlisztek stb. kései utódai.

valis47 2025.07.22. 13:35:45

@Gery1987: Azért mondom, ezek eretnek tanok. :)

Tapi2021 2025.07.22. 13:36:42

@valis47: "A magyarázat: a ballibek (és Antallék) mindent eladtak, máshoz nem értettek, csak hogy bagóért eladjanak mindent, és zsebre tegyék a csúszópénzt (vagy valami felügyelőbizottsági szinekúrát cserébe). Nem történt meg az a fajta eredeti tőkefelhalmozás, mint más régiós országokban."

Egy másik ok meg az, hogy máshol nagy ívben leszarták a "rendszerváltók", hogy a hazai ellenzék hogy kiabál korrupciót, meg azt is, hogy ha "Európa" azt kiabálta!!!
Volna. Mert, hogy ez - ahogy én láttam - főleg csak nálunk volt jellemző. Főleg az, hogy a hazai ellenzék külföldre szaladgált volna ezek miatt.
Meg az EU is leszarta máshol, hogy ki, mit, hogyan lop el, ha egyébként engedelmesek voltak.

Azt se felejtsük, hogy nálunk akkoriban szinte minden ilyen kérdésből VALAKIK azonnal zsidó/antiszemita kérdést csináltak!!! Aztán azzal házaltak külföldön.

Főleg, ha a javak, pozíciók, befolyási övezetek újragombolásáról volt szó. Akkor nem tulajdonosok, igazgatók, sajtómunkások, stb. álltak hirtelen szembe egymással, hanem zsidók és antiszemiták!

Ha a volt pártkádert támadtad, ha ezeket akartad kitenni a megszerzett zsákmányokból, akkor nálunk a zsidót támadtad!!! Nem az exkomcsikat, szocikat, akik kivétel nélkül MEGÚSZTÁK a diktatúraépítést, és akik gyorsan átvedlettek igazi demokratákká, akikkel szemben állt a mucsai magyar, fasiszta csőcselék. (Lásd még Sorost!)

És véderőnek bevonták a külföldet is. (Ez milyen ismerős gyakorlat MÁIG!)

vergyula 2025.07.22. 13:45:53

@Tapi2021: @GyMasa: Biztos nem tudtam/tudom eléggé pontosan megfogalmazni. Talán legjobb, ha onnan indulok, hogy van egy valamilyen kormány, viszont az ország lakossága nem csak kormánypárti szavazókból áll. És ha - elvileg - senkit nem érhet hátrányos megkülönböztetés a politikai meggyőződése miatt (hahaha), akkor valamiféle igazságosabb megoldás a sajtótermékeknek is járna. (Én egyébként nem amellett lennék, hogy a kormánykritikus lapok ugyanannyit kapjanak. Inkább senki se kapjon, az tisztább.)

Kicsit hasonló dolog ez, mint az önkormányzatok kezelése. Ugye mondjuk egy kórházat nem ott kell felújítani, ahol kormánypárti a polgi, hanem ahol romos (a kórház, nem a polgi).

Tapi2021 2025.07.22. 14:14:33

@vergyula: "És ha - elvileg - senkit nem érhet hátrányos megkülönböztetés a politikai meggyőződése miatt"

És nem is ér. :-)

"akkor valamiféle igazságosabb megoldás a sajtótermékeknek is járna. (Én egyébként nem amellett lennék, hogy a kormánykritikus lapok ugyanannyit kapjanak. Inkább senki se kapjon, az tisztább.)"

Kétféle sajtó van: az állami (önkormányzati), ahol nem kérdés, kinek kell azt fenntartania. És a magán, ahol szintén nem kérdés, kinek kell azokat fenntartania.

Ez az alap, kiindulási pont.

Ezen túl lehet az, hogy egyes magán vállalkozások - mert nem a sajtó!, minden sajtótermék egy vállalkozás terméke! -, kaphatnak, nem kötelezően különböző támogatásokat.
Államtól - ami konkrétan a kormány valójában -, önkormányzattól (ez szinte nincs), vagy egyéb támogatóktól, amelyek lehetnek nemzeti vagy nemzetközi szervezetek, magán támogatók.

És plusz persze a reklám piac, ha oda tudnak prezentálni eladható, kereskedelmileg is értelmezhető számokat. Pl. nézettség, olvasók száma, példányszám...

És mindezek keveréke. Olyan is van, hogy egy cégnek kereskedelmileg nem éri meg egy adott médiumban hirdetni, de megteszi, mert ezzel támogatja.

Ez a szempont lehet az államé, kormányé is. De ez már eldöntendő kérdés. Nem köteles adni, és nem köteles mindenkinek adni, egyébként nem járó támogatást.

És kinek ad egy cég, egy magánszemély, egy kormány? Annak akit támogatni akar. És miért éppen annak, mert abban látja azokat az értékeket, amelyekhez ő is közel áll. Vagy pusztán, mert annak tevékenysége az ő érdekét is szolgálja.

Mivel az erre fordítható büdzsé mindig korlátos, ezért sem juthat ebből sem mindenkinek. Még azok mindegyikének sem, amelyek szintén közelállók adott céghez, kormányhoz.

Tehát mindig DÖNTENI kell a támogatásról. És minden ilyen döntés egyik alapja, hogy a támogatandó velem baráti, vagy legalább korrekten ellenzéki, vagy kifejezetten és inkorrekten ellenséges.
Te melyeket támogatnád, ha te döntenél?

GyMasa 2025.07.22. 14:53:39

@gigabursch:
Attól, hogy zsákutca, még ez a jelenlegi rendszer.
Jobbat nem tudok (a woke fasiszták sem, mert, amit ők akarnak az nem "jobb"), így megpróbálok annak a keretein belül élni, és értelmezni az életet.

GyMasa 2025.07.22. 15:06:18

@vergyula:
" Talán legjobb, ha onnan indulok, hogy van egy valamilyen kormány, viszont az ország lakossága nem csak kormánypárti szavazókból áll."
Ezt ne nekem mondd, hanem azoknak, akik en-bloc "mucsaizzák" meg "gombázzák" meg börtönnel meg cenzussal fenyegetik azokat akik nem szavaznak megfelelően...

" És ha - elvileg - senkit nem érhet hátrányos megkülönböztetés a politikai meggyőződése miatt (hahaha), akkor valamiféle igazságosabb megoldás a sajtótermékeknek is járna."
Nem feltétlenül!
Itt most összekevered a természetes személyek alkotmányos jogait a jogi személyekként működő sajtóternékek (amúgy nem létező) "jogaival"...

" (Én egyébként nem amellett lennék, hogy a kormánykritikus lapok ugyanannyit kapjanak. Inkább senki se kapjon, az tisztább.)"
Én úgy gondolom, hogy a piacnak kell eltartania minden piaci szereplőt.
Pl. az Index pár évvel ezelőtti pénzkuncsorgása bizonyította, hogy van pénz arra, hogy eltartsák az ellenzékiek az ellenzéki sajtótermékeket, csak vagy szándék nincs rá, vagy kitartás... (igaz, ott nekem nagyon durván kibaszta a biztosítékot, hogy a céllistájukon, a "még több korrektor alkalmazása" az UTOLSÓ ELŐTTI helyen volt, közvetlenül a "saját focicsapat" előtt... ENnek kellett volna az ELSŐ pontnak lenni, (de legalábbis top3-ban ) hiszen az Index szakmai szempontból igencsak egy durván igénytelen hírportál volt mindig is.
A kormányzatnak ebbe közvetlenül nem szabadna beleavatkoznia.

"Kicsit hasonló dolog ez, mint az önkormányzatok kezelése. Ugye mondjuk egy kórházat nem ott kell felújítani, ahol kormánypárti a polgi, hanem ahol romos (a kórház, nem a polgi). "
MOndjuk ha korlátosak az anaagi lehetőségeid, (remélem, ebben nincs vita közöttünk), akkor nyilvánvalóan oda fogsz hamarabb beruházni, ahol kapsz vissza cserébe valamit...
Te pl. adnál pénzt egy olyan városnak, akit egy karigeri jellegű picsogó kis fasz vezet, akinek minden problémára kb. az a zsigeri reakciója, hogy "adjon a kormány még több pénzt!"
Mert én nem.
Persze, te ezt diszkriminációnak nevezed, én pedig következménynek.

Gery87 2025.07.22. 15:20:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azaz hivatalosan keresztény párt.

"Orbán Viktor azt mondta: a KDNP dolga, hogy képviselje azokat az eszméket és értékeket, amelyek horgonyként rögzítik a pártszövetségüket. ......A kormányfő a párt 75. születésnapja alkalmából köszöntötte a kereszténydemokratákat, s azt mondta, lélekben maga is annak tartja magát."

"A magyar keresztény külpolitika egyik fő pillére a bajban lévő keresztény közösségek segítése
Magyarország felelős kereszténydemokrata kormányzati politikai stratégiát hajt végre, és ennek fontos építőköve a magyar keresztény külpolitika, amelynek az egyik fő tartóoszlopa a bajban lévő keresztény közösségeknek nyújtott segítség - közölte a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szombaton."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.07.22. 15:22:27

@Gery87:

Nem vallási párt azonban.

Keresztény szellemiséget követ, de szekuláris módon.

vergyula 2025.07.22. 15:34:07

@Tapi2021: "Te melyeket támogatnád, ha te döntenél?"
Egyiket sem, ahogy már írtam.

vergyula 2025.07.22. 15:40:43

@GyMasa: "hanem azoknak, akik en-bloc "mucsaizzák" meg "gombázzák""
A gombát még nem hallottam, honnan jön?

A másik oldalon meg "romkocsmában drogozó libsik" meg "kígyóvállú kis szarjancsik" hangzanak el. Nincs ebben különbség.

"Én úgy gondolom, hogy a piacnak kell eltartania minden piaci szereplőt."
Én is, bár lehetnek kivételek, de azok nem a sajtótermékek.

"akkor nyilvánvalóan oda fogsz hamarabb beruházni, ahol kapsz vissza cserébe valamit..."
Ha ez amolyan krumpliosztogatásnak tűnik.

Gery87 2025.07.22. 15:55:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Keresztény szellemiséget követ, de szekuláris módon."

Szóval keresztény, Európában ez van.

fasságokon rugozol.

GyMasa 2025.07.22. 17:25:29

@vergyula:
"A másik oldalon meg "romkocsmában drogozó libsik" meg "kígyóvállú kis szarjancsik" hangzanak el. Nincs ebben különbség."
Az lehet, de én nem nagyon hallottam még börtönnel meg akasztással meg vagyonelkobzással fenyegetőzni kormánypárti embereket.
Abban vezet a mai ellenzék, de nagyon.
(És, most itt nem a NER közvetlen haszonélvezőivel szembeni ilyen dolgokról beszélek, hanem egyesek szerinte MINDENKIT meg kellene büntetni, akik nem az ellenzékre szavaznak...)

"Ha ez amolyan krumpliosztogatásnak tűnik. "
Ahogy írtam: Következmény.
Krumplit a választások ELŐTT szokás osztogatni, ráadásul, nekem nem rémlik, hogy ez valaha is be lett bizonyítva...

vergyula 2025.07.22. 17:35:15

@GyMasa: "én nem nagyon hallottam még börtönnel meg akasztással meg vagyonelkobzással fenyegetőzni kormánypárti embereket."
Tiszásokkal szemben elég gyakori, mondjuk a vagyonelkobzást kivéve.

"Krumplit a választások ELŐTT szokás osztogatni, ráadásul, nekem nem rémlik, hogy ez valaha is be lett bizonyítva..."
Ez egy metafora, a krumpli behelyettesíthető.

valis47 2025.07.22. 17:40:10

Bernd Leno, Angliában játszó német futballista ellen vizsgálódik a német állambiztonság... egy AI-generált videó állítólagos lájkolása miatt.

A nagy nyugati demokrácia helyzete jelenleg.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.22. 18:16:02

@vergyula: Tiszásokkal szemben akasztás meg börtön kormánypárti oldalról? Nagyon nehéz lesz konkrét példával bizonyítanod.

Gery87 2025.07.22. 18:17:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

fasságokon rugózol.
Európa szekuláris államokból áll, ezért ilyen kereszténydemokrata pártok vannak.
Nem Hezbollahok..

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.22. 20:19:03

@Tapi2021: demokráciában az állam nem a kormánypárt.

tehát az állam, az állami cégek nem támogathatják hirdetésekkel a kormánypárt haveri médiáit, az állami hirdetések az elérhetőség alapján kell hogy megjelenjenek.

eleve nem értem, minek hirdet pl. az mvm, vegyél áramot?

GyMasa 2025.07.22. 20:44:50

@vergyula:
"Tiszásokkal szemben elég gyakori, mondjuk a vagyonelkobzást kivéve."
Milyen Tiszásokkal???
Eddig ismerjük a selyemmajmot, Kollár Kingát, meg Kulja Andrást...
Én soha, senkit nem hallottam mg tiszást börtönnel fenyegetni!
Holott, konkrétam MP egy köztörvényes bűnöző!

"Ez egy metafora, a krumpli behelyettesíthető. "
Oh, értem.
Bár, itt nem az volt a kérdés, hogy krumplit osztogattak-e, hanem, hogy nekem nem rémlik, hogy bármikor is ilyen dolgokat osztogattak volna.
Nyilváűn pénzt, meg olcsó hitelt, meg adókedvezményeket osztogatnak, de azt "krumplinak" nevezni eléggé érdekes elgondolás...

valis47 2025.07.22. 22:08:18

@Gery87: 40 éve még lehetett ez igaz, egy Helmut Kohl még nevezhető volt ilyennek.
A maiak már semmiképp.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.23. 09:10:36

@vergyula: te tényleg nem tudhatsz jól magyarul. Az hol van a cikkben, hogy ez kormánypárti megnyilvánulás volt? Az elkövetőről honnan tudod, hogy közéleti szereplő, egyáltalán kormánypárti? Merthogy az ifaplatózó közéleti szereplő volt.

nemzeti.net/lampavas-ifa-plato-fejloves-ezek-ilyenek-voltak-es-ilyenek-is-maradtak-11219276.html

vergyula 2025.07.23. 09:27:12

@Deak Tamas: Felmondja az orbáni propagandát.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.23. 09:57:17

@vergyula: akkor idézd légy szíves ahol az orbáni propaganda ellenzékiek hóhérszükségletéről beszél, ugyanígy linkkel mint az előbb.

vergyula 2025.07.23. 10:01:36

@Deak Tamas: Az orbáni propaganda felmondása azt mutatja meg, hogy kormánypárti.

Tapi2021 2025.07.23. 10:29:38

@Alöksz Róz Unbanned: Minden államot, minden állami alrendszert a kormány működtet, mint végrehajtó hatalom. Csak szólok. :-)

Az MVM pont azért támogat, mint bármely kormány, az EU, vagy a Soros Alapítvány.

Tapi2021 2025.07.23. 10:32:19

@vergyula: Az egyik oldalon a vezető, maga MP üvöltözi fennhangon, hogy van egy programja, Út a börtönbe címmel.
A másikon meg random, ismeretlen járókelők szitkozódnak...

Tapi2021 2025.07.23. 10:34:34

@vergyula: "Felmondja az orbáni propagandát. "

Vagy: elmondja a véleményét! Amely egyezik a kormányéval, meg a több millió szavazójáéval. (Itt nyilván van összefüggés.)

vergyula 2025.07.23. 10:40:47

@Tapi2021: Ja, igaz. Nem emlékszem pontosan, hogy 2010 előtt miket beszélt a Fidesz pontosan, de szerintem az "elszámoltatás" benne volt. Ha megtörtént volna, lett volna belőle börtön is.

vergyula 2025.07.23. 10:43:01

@Tapi2021: "Vagy: elmondja a véleményét! Amely egyezik a kormányéval, meg a több millió szavazójáéval."
Könnyen lehet. Ahogy a kormánykritikus sajtó véleménye is esetleg megegyezhet az EU fősodrával, és több millió ellenzéki szavazó véleményével.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.23. 10:46:16

@vergyula: Keller László és Berkecz Mária neve mond valamit, fideszes bebörtönzésről deliráló barátom?

valis47 2025.07.23. 10:46:39

@vergyula: Amennyire emlékszem, az akkori amerikai nagykövet nyomatékosan figyelmeztette Orbánékat, hogy Gyurcsánynak nem eshet baja, nem "hurcolhatják meg".

Meg hát a probléma akkor is a fránya jogállamiság volt, a bizonyíthatóság stb.

Lásd Hagyót is végül felmentették, ahogy a BKV per többi vádlottját is. A nokiásdobozos sztorival előállt csávó is simán visszavonta a vallomását később. Amit még a választások előtt tett, ugye (Bajnaiék valamiért akkor elengedték az ügyészség, rendőrség kezét, hogy nyugodtan utána mehetnek a BKV-s és pár más ügynek... a BKV esetében állítólag Vitézy Dávid érintettsége miatt a Fidesznek sem volt akkor érdeke forszírozni az ügyet tovább, még azelőtt legállt a nyomozás, hogy Dávidka dolgai is sorra kerülhettek volna, az állítólagos buzibarátja, aki informatikai igazgató volt, meg gyorsan lelécelt külföldre).

valis47 2025.07.23. 10:47:51

Ha jól emlékszem a nagykövet hetente kért találkozót Orbánnal akkoriban, hogy megtudakolja a helyzetet, szóval volt nyomás, hogy ne legyen "boszorkányüldözés".

vergyula 2025.07.23. 10:57:30

@Deak Tamas: Keller feljelentette Berkeczet, akit később felmentettek.

Tényleg gond lehet a szövegértésemmel. Nem vagyok benne biztos, hogy a "fideszes bebörtönzés" Fidesz általi bebörtönzést, vagy fideszesek bebörtönzését jelenti.

vergyula 2025.07.23. 10:59:07

@valis47: "az akkori amerikai nagykövet nyomatékosan figyelmeztette Orbánékat, hogy Gyurcsánynak nem eshet baja, nem "hurcolhatják meg"."
Én nem szoktam bizonyítékokért sipítozni, de erről érdekelne egy link.

Tapi2021 2025.07.23. 11:17:42

@vergyula: De érzed, hogy az elszámoltatás és az Út a börtönbe, nem ugyanaz a szint.

Tapi2021 2025.07.23. 11:18:54

@vergyula: "Ahogy a kormánykritikus sajtó véleménye is esetleg megegyezhet az EU fősodrával, és több millió ellenzéki szavazó véleményével. "

Minden további nélkül.

vergyula 2025.07.23. 11:19:58

@Tapi2021: Persze. Ez fejlődés, csak rossz irányba.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.23. 14:44:57

@vergyula: fidesz általi bebörtönzést jelent.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.23. 14:46:21

@Tapi2021: nem, papám, demokráciában az állam nem a kormánypárt.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.23. 14:47:53

@Tapi2021: te a pártállamról beszélsz, abban tényleg így volt.
és most is így van.

Tapi2021 2025.07.23. 15:11:42

@Alöksz Róz Unbanned: És én azt írtam? NEM!

A mindenkori kormányzat IRÁNYÍTJA az államot, az ÖSSZES állami alrendszert. Mert ez a dolga, erre kap felhatalmazást. (Beszédes a kormány kifejezés!)

Ha azt mondod, nem, azt kérlek indokold!

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.23. 15:28:49

@Tapi2021: nem, azt én írtam, hogy felvilágosítsalak, hogy mekkora tévedésben vagy.

ugyanis amiről te beszélsz, az a pártállam.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.23. 15:30:16

@Tapi2021: "A mindenkori kormányzat IRÁNYÍTJA az államot, az ÖSSZES állami alrendszert." - pontosan. irányítja, és nem egyenlő vele.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.23. 15:32:48

@Tapi2021: javítok, nem pontosan. ugyanis NEM AZ ÖSSZESET. csak a pártállamban az összeset.
demokráciában vannak a kormánytól független állami szervek és rendszerek.
a fidesz pártállamában viszont nincsenek ilyenek.

időnként nem tudom eldönteni, hogy vajon tényleg ilyen hülye vagy, vagy tényleg ilyen aljasul hazudozol.

Gery1987 2025.07.23. 20:47:06

@valis47:

De ma is ezt mondják magukról...
Az más kérdés hogy nem hitelesek.

Tapi2021 2025.07.24. 10:26:59

@Alöksz Róz Unbanned: " irányítja, és nem egyenlő vele. "

Ennyiről van szó.

Tapi2021 2025.07.24. 10:29:42

@Alöksz Róz Unbanned: "demokráciában vannak a kormánytól független állami szervek és rendszerek."

Gondolom ezek nem is hirdetnek a Népsza... , akarom mondani a Mediaworks médiában.

Tapi2021 2025.07.24. 10:35:58

@Alöksz Róz Unbanned: Amit én írok az a világ összes demokráciájában kb. ugyanígy működik. Főleg az ex-szoci államokban.
(Ahol a médiumok jó része nagyon gazdag és ezért nagyon erős TŐKÉSEK kezében van, ott persze a kormány kevésbé tud hatni a média piacra. De ahogy látjuk - pl. Németországban a "sajnálatos kölni események és egyebek" kapcsán -, a magán nagytőkések médiumai is gyorsan igazodnak, amikor az állam/kormány azt nagyon akarja.)

Ti kapálóztok a valóság ellen. Persze csak, ha nem a tieitek vannak kormányon és csinálják UGYANAZT!

Szerinted hogy működne ez, ha MP kormány jönne???
Ezt már most pontosan lehet tudni.

Tapi2021 2025.07.24. 10:36:42

@Alöksz Róz Unbanned: Egyébként szerinted mi az állam?

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.24. 14:50:09

@Tapi2021: igen. a fidesz esetében pedig nem ennyiről van szó.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.24. 14:51:48

@Tapi2021: "Amit én írok az a világ összes demokráciájában kb. ugyanígy működik" - hát nem.
az autokráciákban és a pártállamokban működik így.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 14:56:04

@vergyula: tehát akkor talán megállapíthatjuk, hogy nem a Fidesz foglalkozott elszámoltatással elsőnek, és így az ő esetükben a börtön felé még annyi lépés sem volt, mint a testüregmotozott Berkecz ügyében, amely aktus, ha a Fidesz alatt történt volna, nem túl nehezen elképzelhető reakciókat eredményez.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 14:58:11

@vergyula: megismétlem a kérdést: várnám az orbáni propaganda elemeit belinkelve a hóhérszükséglettel kapcsolatban.

vergyula 2025.07.24. 17:21:51

@Deak Tamas: Nem volt szó ilyesmiről.
Hanem:
Likvidálással fenyegetés kormánypárti oldalról az ellenzék felé. Aztán jött a kérdés, hogy miért is kormánypárti? Mert felmondja az orbáni propagandát.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 18:47:57

@vergyula: harmadszor is megérdeklődném a linket amelyben az ellenzékiek kormánypárti oldalról való likvidálása megjelenik az orbáni propagandában. Emlékeztetőül az eredeti szöveged:

vergyula
2025.07.22. 17:35:15
@GyMasa: "én nem nagyon hallottam még börtönnel meg akasztással meg vagyonelkobzással fenyegetőzni kormánypárti embereket."
Tiszásokkal szemben elég gyakori, mondjuk a vagyonelkobzást kivéve.

vergyula 2025.07.24. 19:31:48

@Deak Tamas: Megvárnám a tizenhetediket, de sajnos a jóember erősebb bennem.
Szóval, a bácsi akasztással fenyeget. Aztán bizonyítja a kormánypártiságát a propaganda felböfögésével, mely szerint "háború, mind meghalunk, blablabla".
Nem, nem az akasztás a kormánypropaganda, ha esetleg ez okozott zavart. Bár itt utalhatnék rá, miket beszélt az ország (ex)bajsza, de csak a vicc kedvéért.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.24. 20:15:13

@vergyula: tehát akkor neked az orbáni propaganda ez a "háború, mind meghalunk, blablabla.". Ez mind nagyon értelmes megfogalmazás, akár az alöszkosz is írhatta volna, így legalább az látszik, hogy miért volt világos az általa megfogamzott hadiipari izé.
Szerintem ne várd meg a tizenhetediket hiszen most már végképp, de azért az elején is kiderült talán, hogy eszméletlen hülyeségeket beszélsz. A köteles beszéd felidézése a lehető legjobb példa, az pont ugyanolyan dolog, mint amikor XVI. Benedek iszlamofób volt, mert felolvasott egy idézetet valami ezerötszáz évvel ezelőtt írt krónikából. Bár ha a vicc kedvéért írtad, akkor lehetne Kuncze ciánozása is, ami ugye nem kapott ekkora svungot, az zárójeles exbajusz zavart meg, hogy pontosan megértsem a nagyívű gondolatot.

vergyula 2025.07.24. 21:55:51

@Deak Tamas: "tehát akkor neked az orbáni propaganda ez a "háború, mind meghalunk, blablabla.". Ez mind nagyon értelmes megfogalmazás"
Hát bizony, örülök, hogy te is belátod. Hasonló ahhoz, hogy "a magyarok nemet mondtak az ukrán maffia terjeszkedésére".

"A köteles beszéd felidézése"...bejött, ahogy elképzeltem.

"az zárójeles exbajusz zavart meg, hogy pontosan megértsem a nagyívű gondolatot."
Semmi gond, én nem szoktam az ilyeneket mások orra alá dörgölni.

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.24. 22:44:00

@vergyula: a nagy keresztény tapi is bekommentelte, hogy neki kéne állni legyilkolni az ellenség ellenzékieket

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.07.25. 08:34:59

@vergyula: összefoglalva tehát: nem történt olyan hogy kormánypárti emberek tiszásokat fenyegettek volna akasztással sem singularis sem pluralis, az egy videón csak a te feltételezésed szerint kormánypárti ittas magánszemély mond ilyet kis nyilvánosság előtt míg mondjuk Kuncze ugyanezt mondja a nagy nyilvánosság előtt. A köteles beszéd idézése nem tudom milyen sejtés alapján jött be neked, amelyben a tájékozottabb ember számára köztudomású, hogy Bajusz pontosan azt jelenti ki hogy ilyet nem fog mondani. Naivul több tájékozottságot feltételeztem, azért hoztam a Benedekes példát.

Tapi2021 2025.07.25. 10:55:06

@Alöksz Róz Unbanned: "a nagy keresztény tapi is bekommentelte, hogy neki kéne állni legyilkolni az ellenség ellenzékieket "

Esetleg idéznéd?

Alöksz Róz Unbanned 2025.07.26. 13:04:34

@Tapi2021: megkeresem.
remélem nem alaptalanul vádoltalak vele.

valis47 2025.08.11. 23:17:45

@vergyula: A találkozókon mi hangzott el pontosan, ez nyilván nem nyilvános.
Elena Kamalakisz vagy hogy hívták nagykövet asszony viszont valóban kiemelt érdeklődést tanúsított a téma iránt.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása