magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Hazamennének

A cikk mondása: "A kinti jövedelem nagyjából kétharmadát biztosító hazai pozíció lenne a legfontosabb tényező, amiért a külföldön dolgozó magyarok megfontolnák a hazatérést.".

Fordítsuk ezt le magyarra! Mivel a magyar árszint kb. a nyugati kétharmada, ez azt jelenti: akkor mennének haza, ha ugyanazt a jövedelmi szintet élvezhetnék. Azaz: a kitántorgás egyetlen értelmezhető oka a magyar életszínvonal elmaradása a nyugatitól.

S mégis: a ballib narratíva máig megy, mintha tényleg Zorbán miatt nem lenne nyugati életszínvonal Magyarországon. Mert "urambátyám", meg "korrupció", meg "feudalizmus", meg "diktatúra", meg "nem igazi piac" és "oligarchák", miközben egyik se igaz.

Alapvetően az ok az, hogy 2010 óta Orbán van, így nincs összehasonlítási alap, így a hamis narratíva hiteles képes maradni.

Bulgáriában sokáig ugyanez ment: a baloldal szerint a jobboldali kormány miatt van kitántorgás, a jobboldal szerint meg a baloldali kormány miatt. Miután minden oldal sokszor volt kormányon, a szöveg lassan eltűnt, mindenki meglátta: semmi kapcsolat a kormány és kitántorgás között.

(Persze most leegyszerűsítettem, Bulgáriában csak 1989-2001 között volt baloldal-jobboldal ellentét, 2001-től ez megszűnt, de ez most nem releváns itt.)

Most már a bolgár vélemények két részre oszlanak. A butábbak szerint az egész politikai osztály, a mucsai nép, s a korrupció miatt nincs Bulgáriában nyugati életszínvonal. Az okosabbak szerint meg a világrend miatt, egyszerűen Bulgária nem lett meghívva a magállamok klubjába.

185 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5118383293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2024.04.21. 11:44:43

@ZorróAszter:
"Sosem voltunk befizetők. "
Látszik, hogy nem érted, hogy működik a nyugati pénzszivattyú a "gyarmati országokból" a nyugat felé.
Birca NEM a hivatalos EU be- és kifizetésekről beszélt.

ZorróAszter 2024.04.21. 13:00:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
@GyMasa:

"Birca NEM a hivatalos EU be- és kifizetésekről beszélt."

Én viszont arról beszéltem, hogy Orbán eddig több mint 50 milliárd euró segélyt kapott az Európai Uniótól.

Emellé csinált még 50 milliárd euró államadósságnövekményt.

Ebből a minimum 100 milliárd euróból stafírozza ki a segghülye andáját.

A német tulajdonban lévő például kereskedelmi láncok a magyar népet szipolyozzák közvetlenül. Kartellben a többiekkel.

És összefogva csinálják ki szép folyamatosan az egyes magyar ágazatokat. A cukoripart, a tejipart, a disznótartást, stb. stb.

És amiről szigorúan tilos beszélni, hogy már valószínűleg néetek a legnagyobb földesurak is a zsebszerződések életbelépése után.

És vajon miért Orbánt tartja hatalomban a német tulajdonú Mediaworks és az állítólagos ellenzéki RTL csoport médiái is?

ZorróAszter 2024.04.21. 13:01:57

@GyMasa:

"Látszik, hogy nem érted, hogy ..."

Papagájkórus tanfolyamon betanított jolly jocker érv rosszabb napokra.

0dzsud0 2024.04.21. 13:58:47

@Gery87: ""Nem az a feladat, hogy az ő bőrükre szociális alapon aránytalanul segítsd a szegényréteget!"

De,az."

Ezt választáson eldöntjük...az eddigi eredmények ismertek.

"Hogy aki keveset keres az kevesebbet adózzon"

Akkor örülhetsz, mert most is ez van.

"Más út is van, kérdés hogy az ad e olyan méltó életet, egzisztenciát mint mérnöknek lenni!"

Nincs olyan feltétel, hogy pont ugyanat adja. Ha pont ugyanaz kell, ahhoz mérnöknek kell lenni. Azé' ez nem olyan bonyolult ám.

"nincs ellentmondás."

De van.

"nem az szja a lényeg....."

Egyszer az a lényeg, másszor a számításból is kihagyod. Oké, nem az én problémám.

0dzsud0 2024.04.21. 13:59:47

@Gery87: "Talán az egyetlen jó példa."

Hagyd a könnyes szemű, érzelemalapú érvelést, egyszerűen azért nem volt jó példa, mert kilóg a nyugati városok sorából. :DD

0dzsud0 2024.04.21. 14:04:08

@ZorróAszter: Na, már a Mediaworks is megint előkerült a papagájkórus meg az uralkodó német nagytőke mellett...még ha lennének is megfontolandó érveid néhol, sajnos akkor sem lehet már komolyan venni egy önismétlő demens boomert. Reagálni is felesleges rád. :(

Nyugodj békében!

Üdv,

Zavaleta

ZorróAszter 2024.04.21. 14:21:28

@0dzsud0:

"Reagálni is felesleges rád."

Muhahaha!!! :o)

Mintha bizony képes lenne egy épkézláb érvet is kipaszírozni az agyacskájából ha nem rágták a szájába a kész választ a fidesznyik papagájkórusképzőben.

:o)

0dzsud0 2024.04.21. 18:02:36

@ZorróAszter: Jaja, a szájamba rágták, hogy papagájkórus, meg német nagytőke.

Számtalanszor leérveltelek, boomer, hiába erőlködsz. :) Azt nyilván nem kétlem, hogy te minden egyes alkalommal úgy érzed, hogy nyerted a vitát, dehát ez úgy általában igaz a bolondokháza minden lakójára, te sem vagy kivétel.

GyMasa 2024.04.21. 20:18:18

@ZorróAszter:
Az megvan, hogy 100 milliárd EUR az 39 455 400 000 000 HUF.
Eszerint (igaz, csak 2022.es adat.)
www.portfolio.hu/gazdasag/20220526/kijott-a-friss-lista-ime-a-100-leggazdagabb-magyar-547017
A száz leggazdagabb magyar összvagyona 6 223 500 000 000 HUF
És, ebben a listában nem mindenki NER közeli vállakozó, azaz, nyugadtan kijelenthetjük, hogy teljesen zöldésgeket beszélsz!
Az meg nem "lopás", amit te annak hiszel, miszerint csak Lölőék kapnak meg minmden állami megrendelést!
Ugyanis, ha Lülő cége képes azt a megrendelést a világszerte teljesen elfogadott 10-20% nyereséggel, határidőre, jó miőségben elkészíteni, akkor az országot nem érte kár, tehát lopás sem történt!
Az összes "kár" az az, hogy a szoci közeli vállakozóknak nem jut a koncból.
Az meg a lőtéri kutyát sem érdekli.

Gery87 2024.04.21. 20:24:03

@0dzsud0:

Elég baj hogy kilóg.
Itt van a közelben miért ne lehetne példa?

Gery87 2024.04.21. 20:24:59

@0dzsud0:

meg se említtetem külön az szja-t...!
Nemtom mit pattogsz ezen.

GyMasa 2024.04.21. 20:28:00

@ZorróAszter:
"A német tulajdonban lévő például kereskedelmi láncok a magyar népet szipolyozzák közvetlenül. Kartellben a többiekkel."
Pont, hogy nem!
Az index pontosan utánajárt tavaly, hogy kik is kaszáltak óriásit pl a tavalyi, rekord magas infláción, és - maglepetés - NEM a kereskedelmi láncok voltak, hanem az élelmiszerfeldolgozó ipar.
index.hu/gazdasag/2023/11/06/kereskedelem-valsag-elelmiszer-inflacio-beszallitok/

"És összefogva csinálják ki szép folyamatosan az egyes magyar ágazatokat. A cukoripart, a tejipart, a disznótartást, stb. stb."
Bocs, de ezeket már 20+ éve kicsinálták, pont a szocik...
Pl. a ciukoripart azt azzal, hogy eladták a cukorgyárakat külföldi cégeknek, akik egy vagy két gyár kivételével mindet be is zárták.
A tejipart éppen a szlovák dömpingtej teszi tönkre.

"És amiről szigorúan tilos beszélni, hogy már valószínűleg néetek a legnagyobb földesurak is a zsebszerződések életbelépése után."
Ebben nem vagyok biztos. ESetleg van erre valami lnked is, vagy megint csak mondani fogsz valamit?

És vajon miért Orbánt tartja hatalomban a német tulajdonú Mediaworks és az állítólagos ellenzéki RTL csoport médiái is?

GyMasa 2024.04.21. 20:28:33

@ZorróAszter:
Nem ez a szín tiszta valóság!
Fogalmad sincs róla, mik a tények.

0dzsud0 2024.04.21. 21:27:56

@Gery87: Szerintem játszod a hülyét és másodjára is úgy viselkedsz, mintha én nem akarnám, hogy Bécs önkormányzati lakáshelyzete példa legyen, mert nekem biztosan nem tetszik, hogy náluk jól működik a bérlakáshelyzet, és nem pedig azt írtam volna, hogy egyszerűen outlier ebben a tekintetben.

Úgy általánosságban is roppantmód unalmas már ez a csillogó szemű, fogyatékos, bamba szoci felfogás, amit szerintem szándékosan azért tolsz, hogy hátha ezzel sikerül palástolni, hogy baromságokat írsz:
- miért nem akarod, hogy a szegények is meg tudjanak élni?
- te tényleg azt akarod, hogy legyenek hajléktalanok?
- miért nem vagy olyan jószívű jó ember, mint én?

Ez nekem baromira ájtatos és álszent (az álcát lerántva pedig látszik, hogy káros is). Pont, mint a szocik általában, kell hányi. :)

0dzsud0 2024.04.21. 21:40:49

@GyMasa: Hagyjuk is, aki szerint "segélyt" kap Magyarország az EU-ból, az csakis gyerek vagy értelmi fogyatékos lehet, más megoldás egyszerűen erre nincs. Ezek azok az emberek, akik szerint a jótét lélek uniós politikusok úgy döntöttek, hogy nekik nem kell az a sok pénz, inkább ideadják nekünk adományként, mert nekik az lenne a jó, ha mi is olyan fejlett ország lennénk, mint ők. És cserébe csak annyit kérnek, hogy a mindenkori miniszterelnök ne ugráljon, egységesen képviselje az uniós értékeket a többi kultúremberrel, erre mit csinál a csúti csüngőhasú patás köpcös kertitörpe? Az asztalra szarik, oda, ahonnan enni kap, hát így nem csoda, hogy nem akarnak több ajándékpénzt adni neki.

És akkor jön ez a rakás retardált ballib szar, és komoly arccal megpróbálják ezt előadni. Nem zavarja őket, hogy a színesvirágos profilképes, korábban Vágó István-moderálta Facebook-csoportokban edződött cukorbeteg angyalföldi szocinyugdíjasok szintén sipítozzák mondatról mondatra ugyanazt a hulladék propagandát (még a helyesítási hiábik is ugyanott szoktak lenni, annyira ctrl+c, ctrlv+vben nyomják). Szerintük ők a gondolkodók, akik még tudják használni az eszüket, propagandát pedig csak a kormányoldalon tolnak.

Ráadásul még a nagyságrendekről sincs semmi fogalmuk...ezeknek mentek anno a betelefonálós játékok, "válaszolj helyesen a kérdésre, nyerd meg a 150.000 Ft-os fődíjat és változtasd meg az életedet". Szerintük így kellene az uniós "segélyekből" mára luxemburgi anyagi helyzetben lennünk, mint pl. a románoknak. Sosem jártak még ott, igazából az országhatáron túl sem úgy eleve, de azt tudják, hogy már mindenki lehagyott minket.

jónévez 2024.04.21. 22:52:45

@Gery87:
Meg sem említetted? Vegig arról beszéltel, hiszen progresszív adózás csakis személyi jövedelmeknél eshet szóba. Tőkejövedelmeknél, azaz osztalékadóknál nincs ilyen sehol, értelmetlen is lenne.

Személyi adóknál is az, csak azt rá lehet erőltetni személyekre -teljesen igazságtalanul.

jónévez 2024.04.21. 22:55:39

@ZorróAszter:
Izé...
Annyiszor engem neveztél annak a zavatela-nak, most miért ruháztad másra e nevet?
A papagájkórusba azért még beleférek?

jónévez 2024.04.21. 23:23:51

@Gery87:
Azt írtad:
"Azt szeretném ...
... aki keveset keres az kevesebbet adózzon, több maradjon neki megélhetésre, mert neki nehezebb."
Akkor itt van épp, amit szeretnél. Aki kevesebbet keres, az kevesebbet adózik. Pontvakkora arányban, amekkora arányban kevesebbet keres.
A többi mondandód csak irigység. Jóindulattal az, mert az össz szoci duma inkább a kirablásra hajaz. Persze, a másikok kirabládsára, mert a te javaid senki ne lássa, adóztassa. Csak a rohadt másikokét.

GyMasa 2024.04.21. 23:27:29

@0dzsud0:
Jaja, ezeken mind én is fel tudom húzni magam.
És, igen, nem tudják elhelyezni egy számegyenesen, hogy mekkora összeg 100 milliárd EUR.
Arról mér nem is bezsélve, hogy faarccal kijelentik, hogy
- Orbánék azt az utolsó fillérig ellopják
- De csak ez a pénz tartja életben az országot, különben jönne a csőd.
(elég nagy kár, hoyg vagy 3 éve nem keptuk azokat a pénzeket, és valahogy nem hogy kedden de egyáltalán nem csődölt me az ország... Illetve, ugye ezek a pénzek kb. a kültségvetés 1-1,5%-a lennének, azaz, mégha levonjuk a 3%-os GDP növekedésből azt a 1,5%-ot, akkor sem megy minuszba a GDP. Dehát azon az oldalon a számokkal nem szokás jó viszonyban lenni. Az a jó ezekben a bohócokban, hogy már egy geyzserű, felsős matek példával is ki lehet őket készíteni.)
És, emellett még olyanok is, mint az aranyhalak...
Mert, 5 percenként el kell nekik magyarázni az összes dolgot, de, mire végigolvassa a kommentemet, már megint el is felejti amit olvasott. (agy, ha nagyon gonosz akarnék lenni, akkor azt feltételezném, hogy vagy olvasni nem tudnak, vagy leírt szöveget értlemezni.)

ZorróAszter 2024.04.21. 23:28:14

@0dzsud0:

"Számtalanszor leérveltelek, boomer, hiába erőlködsz. :)"

Igen, eddig minden alkalommal pontosan ennyi tellett magától érvek helyett. Se több se kevesebb.

Szóról szóra, vagy legfeljebb kisebb szórendi változtatásokkal.

De szellemi fogyatékosoktól mi sem várunk csillogó-villogó csodákat.

"dehát ez úgy általában igaz a bolondokháza minden lakójára, te sem vagy kivétel."

Ehhez elég ugye körbenéznie a kórteremben mielőtt kiosztják maguknak a torazint.

:o)

ZorróAszter 2024.04.21. 23:32:00

@jónévez:

"Izé...
Annyiszor engem neveztél annak a zavatela-nak, most miért ruháztad másra e nevet?
A papagájkórusba azért még beleférek?"

Zavatela!
Rajtam ne múljék. Osztozzanak 0dzsud0-val bátran a címeken vagy amin akarnak.

:o)

jónévez 2024.04.21. 23:35:27

@ZorróAszter:
Na, ennek örülök, már azt hittem lefokoztál ;)

ZorróAszter 2024.04.21. 23:39:27

@GyMasa:

"A száz leggazdagabb magyar összvagyona 6 223 500 000 000 HUF"

Jóember! Ki beszélt itt arról, hogy hová lett ez a 100 milliárd euró?

Maga saját magával vitatkozik: Álmában két kiscica volt játszott egymással. :o)

De ha már előhozta, ki mondta hogy ennek a pénznek ott kell lenni a szumma alatt a 100 állítólagos leggazdagabb magyar vagyonánál?

És például Kajmán-szigetekről nem hallott?

ZorróAszter 2024.04.21. 23:49:15

@GyMasa:
@0dzsud0:

"Nem ez a szín tiszta valóság!
Fogalmad sincs róla, mik a tények."

"Hagyjuk is, aki szerint "segélyt" kap Magyarország az EU-ból, az csakis gyerek vagy értelmi fogyatékos lehet, más megoldás egyszerűen erre nincs."

Nagyon jók lennének ezek a jolly jocker érvek, ha nem ordítana róluk, hogy gözük sincs, mit kellene válaszolni.

A fidesznyik papagájkórus tanfolyamon betanítják a leggyakoribbakat, de ezektől eltérő konkrét esetekben már maguknak kellene érvet kitalálni.

És mindez túlságosan jól látszik ilyenkor.

Így hát maradnak ezek az átlátszó silánykák:
"Számtalanszor leérveltelek, boomer, hiába erőlködsz. :)"

és a hasonlók.

:o)

Tapi2021 2024.04.22. 12:18:11

@0dzsud0: Szélmalomharc. Ha a balos-szocialista-komm... értené a világot, nem lenne balos-szocialista....

Akkor nem mindig valami ELLEN fenekedne, hanem valamiÉRT.
Nem utópiák, irracionális álmok után futna, nem "kívánná a másét", hanem jobbítani akarná azt, ami tényszerűen működőképes. ...

alöksz róz 2024.04.22. 12:48:25

@Gery87: jó, de ezen mit segít a progresszív adózás?

(mert hogy a gyakorlatban miben rossz, azt könnyű megmutatni)

ZorróAszter 2024.04.22. 14:35:01

@Tapi2021:

"értené a világot,"

Maga érti a világot? Aki képes ilyeneket leírni, hogy

"nem "kívánná a másét""

Mintha bizony a maga példaképei nem a világ kirablásával, világméretű, gigászi tömegrablógyilkossággal jutottak volna vagyonhoz évszázadokon keresztül.

vagy

"hanem jobbítani akarná azt, ami tényszerűen működőképes. ..."

Mintha bizony a britek nem tartották volna iszonyatos nyomorban a népüket évszázadokon keresztül. És maguktól kezdtek volna a tőkések jobbítani a viszonyokon, emberbarátságból. Nem a robbanástól való félelmükben.

Gery87 2024.04.22. 14:37:07

@0dzsud0:

Akkor hányjál, leszarom.:)

Te jobber vagy, gazdaságilag meg libsi....más meg nem az.

Gery87 2024.04.22. 14:42:49

@jónévez:

van progresszív vagyonadó.

A lényeg hogy a legszegényebbek adózzanak a legkevesebbet, százalékosan is.
Az ebből keletkező hiányt nyilván a tehetősebbeknek kell vállalnia. azzal hogy nem csak számszerűleg de százalékosan is többet adnak be...
Társadalom vagyunk, létezik szolidaritás is.

De ez érdekük is. Ha több marad az alul lévők zsebében az csökkenti a szociális kiadásokat, több pénz marad a zsebükben fogyasztásra, tanulásra, szórakozásra, pörgetik a gazdaságot, lesz mire vállalkozást alapítani, lesz vásárlója a tőkés középosztálynak...
Többet nyernek mint amit elvonnak tőlük.

Lásd csak tavaly 8%-al csökkent a fogyasztás, ez boltbezárásokkkal jár, elbocsátásokkal, az meg szociális kiadásokkal stb....
Még a kocsmák is bezárnak.

Ezen az alsó szinten nagyon mindegy 250-et viszel haza vagy 300-at.

Gery87 2024.04.22. 14:43:30

@jónévez:

"Akkor itt van épp, amit szeretnél. Aki kevesebbet keres, az kevesebbet adózik. "

De százalékosan is kevesebbet azt mondtam. Lásd fent.

Gery87 2024.04.22. 14:46:27

@alöksz róz:

A prog. adózás ellenére a vagyonosoknak mindig jobb, a pénz, pénzt csinál....
Persze hogy nő az egyenlőtlenség, ez tendencia.

A tőke érdeke ez.
Csak a kovid alatt duplájára nőttek a felső elitben a vagyonok.

Nincs már mire, mi ellen, fenntartani a jóléti államot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.22. 14:53:20

@Gery87:

Nem veszed észre a lényeget.

Az óriás adók mindig csk a középosztályt fosztják ki. Mert ő magas bért kapnak, ami le van papírozva és nem lehet csalni.

A gazdagok meg simán meg tudják oldani az adóelkerülést.

Eleve minden vállalkozó meg tudja oldani, míg egy bérmunkás nem.

Tapi2021 2024.04.22. 16:27:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A progresszív adózás lényege: meg kell büntetni a jpbban kereső bérmunkásokat, közben pedig a vállalkozók jövedelmével nem kell foglalkozni, az lehet bármennyi."

A balosok, szocialisták... ezt sem értik. (Nyilván, mivel fingjuk nincsen a gazdaság működéséről.) Hogy a valódi gazdagok NEM BÉRT kapnak, NEM BÉRBŐL SZÁRMAZIK a sok pénzük!!!

Tapi2021 2024.04.22. 16:29:41

@0dzsud0: "De magánszemélyek szintén is lehetne azért pár jó ötletet bedobni, pl. az üresen álló városi ingatlanok rommáadóztatását."

Ehhez kinek, mi köze is van???

Tapi2021 2024.04.22. 16:33:41

@Gery87: "A probléma igazi megoldását már sokszor elmondtam, mivel a kapitalizmust érdemben megreformálni nem lehet."

Szabályozni, törvények betartására szorítani, nagyon is lehet.
Ma messziről sem úgy működik a nyugati, kapitalista gazdaság, ahogy száz éve Angliában.

Tapi2021 2024.04.22. 16:38:30

@Gery87: "Láttuk már ahogy közpénzből megmentik a csődtől a "szabadversenyes piac hű híveit"."

Ez viszont nem a "kapitalisták", magánvállalkozások hülyesége, hanem azoké, akik megtették. Vagyis az államé (USA pl.).
De még nekik is lehet "mentségük", ha pl. egy bankcsőd elvinné sok-sok proletár minden megtakarítását.

Gery87 2024.04.22. 16:40:01

@Tapi2021:

A tőke lobbizta ki!
NE legyenek kétségeid.

Gery87 2024.04.22. 16:42:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezért kell szocializmus és a magántőke alapúságpt felszámolni.

Tapi2021 2024.04.22. 16:43:39

@0dzsud0: "Nem az a feladat, hogy az ő bőrükre szociális alapon aránytalanul segítsd a szegényréteget! Láthatóan ezt szeretnéd, különben semmi bajod nem lenne az egységes adókulccsal fizetésektől függetenül."

De ez a szocialista ESZME lényege! Az egyenlősdi.
És, ha már nem lehet az agysebésznek ugyanannyit adni - mer azér na, bár szeretnék -, mint az autómosónak, legalább ne legyen nagy a különbség.

A szocialisták ezt komolyan gondolják.

Tapi2021 2024.04.22. 16:44:37

@Gery87: "Ezért kell szocializmus és a magántőke alapúságpt felszámolni."

Isten mentsen!

Soha többé szocializmust!

Gery87 2024.04.22. 16:45:00

@Tapi2021:

"közben pedig a vállalkozók jövedelmével nem kell foglalkozni, az lehet bármennyi."

Mondjuk én ilyet nem mondtam.
Sőt, hát arról pofázok neked régóta hogy elveim szerint ilyen tőkés osztály nem is igen létezne:)

Tapi2021 2024.04.22. 16:47:54

@alöksz róz: "védeknél ki van egyenlítve adóval a jövedelmi különbség, de mégis nagyon nő a vagyoni egyenlőtlenség"

Mert a gazdagok nem fizetést kapnak!!! Nem bérből gazdagodnak!!!

Tapi2021 2024.04.22. 16:54:28

@Gery87: ""Nem az a feladat, hogy az ő bőrükre szociális alapon aránytalanul segítsd a szegényréteget!"

De,az."

Látod ez a baj a szocialistákkal! Mindig a MÁSOK PÉNZÉBŐL akartok jótékonykodni!

Egész más lenne, ha TE lennél a gazdag és ÖNKÉNT osztogatnád a SAJÁT PÉNZED a szegényeknek!!!

Ezt kéne kipróbálnia a szocialistáknak!

Tapi2021 2024.04.22. 16:55:36

@Gery87: "Hogy aki keveset keres az kevesebbet adózzon"

És lám, ez így is van!

Tapi2021 2024.04.22. 16:56:53

@Gery87: "A kapitalizmusban a többség mindig szegény lesz , ha épp nincs mód mások (külföld) szegénységén élősködni."

A szocializmusban, meg mindenki az volt! És még diktatúrát is csináltatok mellé.

Tapi2021 2024.04.22. 16:59:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A gyarmati uralomban a gyarmat kap vagy ad?"

Ajjaj, ezzel jól összezavarod.

Most komolyan, van aki azt hiszi, Magyarország nem fizet BE IS az uniónak?

Tapi2021 2024.04.22. 17:02:55

@0dzsud0: "Hagyd a könnyes szemű, érzelemalapú érvelést, egyszerűen azért nem volt jó példa, mert kilóg a nyugati városok sorából. :DD"

Na, de milyen öröm ez egy szocialistának, hogy talál egy full kapitalista országban EGY szociálisan pozitív intézkedést! (Aminek a fedezetét, gazdasági környezetét IS a kapitalista gazdaság kompenzálja, teremti elő.)

Tapi2021 2024.04.22. 17:04:50

@ZorróAszter: @0dzsud0:
"Mintha bizony képes lenne egy épkézláb érvet is kipaszírozni az agyacskájából ha nem rágták a szájába a kész választ a fidesznyik papagájkórusképzőben."

Fut a gyáva! Gyere, hadd harapjam le a lábadat...

Tapi2021 2024.04.22. 17:16:19

@GyMasa: "És, emellett még olyanok is, mint az aranyhalak...
Mert, 5 percenként el kell nekik magyarázni az összes dolgot, de, mire végigolvassa a kommentemet, már megint el is felejti amit olvasott. (agy, ha nagyon gonosz akarnék lenni, akkor azt feltételezném, hogy vagy olvasni nem tudnak, vagy leírt szöveget értlemezni.)"

Szerinted miért létezik még pl. a DK Gyurcsánnyal, miért és kik szavazzák be az ŐK-kba, a parlamentbe, az EP-be, a hozzájuk HASONLÓ elme- és lelki sérülteket???

Tapi2021 2024.04.22. 17:23:17

@ZorróAszter: Beszéljünk a máról!
MA melyik gazdasági rendszerrel járunk jobban, melyikben van haladás, innováció, melyik termel hasznot, hoz létre ÚJ értékeket?...

A MAI, SZABÁLYOZOTT nyugati kapitalista, vagy a szocialista verziók?

Nem nehéz a válasz.

Az meg van, hogy a "kapitalisták" 99%-a egyszerű vállalkozó, munkaadó a saját hazájában?

Tapi2021 2024.04.22. 17:27:49

@Gery87: "De ez érdekük is. Ha több marad az alul lévők zsebében az csökkenti a szociális kiadásokat, több pénz marad a zsebükben fogyasztásra, tanulásra, szórakozásra, pörgetik a gazdaságot,"

Erre a gyógyír nem a szocialista szabadrablás, igazságtalan rekvirálás, hanem az, hogy a dolgozók legyenek rendesen megfizetve.
Ennyike.
Ezt meg biztosítani lehet. Ahogy nyugaton biztosítva is van. Anélkül, hogy "progresszíven" elkoboznák mások pénzét, jövedelmét.
És főleg a bérből élőkét, mivel adóztatni őket lehet.

Tapi2021 2024.04.22. 17:32:20

@Gery87: "Lásd csak tavaly 8%-al csökkent a fogyasztás, ez boltbezárásokkkal jár, elbocsátásokkal, az meg szociális kiadásokkal stb....
Még a kocsmák is bezárnak."

Talán nem kellene egy új világháború tüzének fújogatásával stresszelni a népet. Talán ide kellene adni a nekünk járó forrásokat és nem kormánybuktatásra használni..., stb.

Persze, hogy az emberek visszafogják a költekezést. És ne feledjük az energiaválságot sem, amin éppen túl vagyunk, a COVID válság után, amik kivédésére SEM adták oda a nekünk járó pénzt a brüsszeli elvtársak.

Tapi2021 2024.04.22. 17:37:56

@Gery87: "De százalékosan is kevesebbet azt mondtam. Lásd fent."

Ez indokolatlan jövedelemelvonás/rablás.

Akinek többet fizetnek, nem véletlenül fizetnek többet. Ha ezt az állam lerabolja, akkor vagy azt károsítják meg, aki megérdemli a munkáltatójától a több FIZETÉST, vagy a cégét, amelyiknek még többet kell fizetnie, hogy kompenzálja a lerablást.
Hogy az adott szakember VALÓSAN jobban meg legyen fizetve, ami tükrözi a munkája ÉRTÉKÉT a CÉG SZÁMÁRA!

És ettől a "rohadt tőkések" semmivel nem lesznek szegényebbek!
Csak a MUNKAVÁLLALÓKAT szopatnátok.

Tapi2021 2024.04.22. 17:41:30

@Gery87: "Csak a kovid alatt duplájára nőttek a felső elitben a vagyonok."

Értsd meg!: a "tőkés" NEM bérből él! Tehát NEM őket adóztatnád a progresszív adóval! Hanem a bérből élő ALKALMAZOTTAIT.

Tehát a tőkések ellen NEM megoldás a fizetések progresszív lefölözése!
Ez nektek csak arra kellene - ahogy Tacher is mondta -, hogy osztogassátok a mások pénzét!

Tapi2021 2024.04.22. 17:45:55

@Gery87: "Sőt, hát arról pofázok neked régóta hogy elveim szerint ilyen tőkés osztály nem is igen létezne:)"

Ahogy millió más se létezne, amit ezek a tőkések hoztak létre! A villanytól, az Algopirintől a mobiltelefonon át a villanyautókig.

ZorróAszter 2024.04.22. 19:29:01

@Tapi2021:

"Fut a gyáva! Gyere, hadd harapjam le a lábadat..."

Ezt melyikünknek írta?

Mert egyelőre maga menekült ki a válasz alól az előző kommentemre:

"Beszéljünk a máról!"

Muhahaha!!!! :o)

"MA melyik gazdasági rendszerrel járunk jobban, melyikben van haladás, innováció, melyik termel hasznot, hoz létre ÚJ értékeket?..."

Ma is az országok kisebbségében az emberek kisebbsége él jól, a többi, a nagytöbbség vegetál vagy kifejezetten nyomorog.

"Az meg van, hogy a "kapitalisták" 99%-a egyszerű vállalkozó, munkaadó a saját hazájában?"

És az megvan, hogy a világ koncentrálható tőkéjének a felét 100-400 klán tartja kézben, akik a vagyonukat szervezett bűnözésből és/vagy tömeggyilkosságokból vagy más bűncselekményből szerezték?

És hogy Magyarországon is a vállalkozók többsége kényszervállalkozó, hogy ne rontsa a FideszKSH munkanélküli statisztikáját?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.22. 19:59:49

@Tapi2021:

Önmagának mond ellent.

Mert ha Mo. gyarmat, akkor nem lop Zorbán, hanem tőle lopnak.
Ha meg lop a Zorbán, akkor van miből, azaz nem gyarmat Mo.

Gery87 2024.04.22. 20:49:53

@Tapi2021:

Nem jótékonykodásról van szó basszameg hanem hogy működjön a társadalom normálisan!

Gery87 2024.04.22. 20:51:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Aranyhal vagy te is? Mikor próbáltuk azt amit én mondtam szocializmus alatt?
Állami szinten semmikor.

Gery87 2024.04.22. 20:52:49

@Tapi2021:

A tőke elött is volt innováció és utánna is lesz ÉS a munkások nélkül ezek nem is léteznének:) Mert egy dolog kitalálni valamit, meg más megcsinálni.

Gery87 2024.04.22. 20:53:42

@Tapi2021:

Én nem csináltam semmit és nem akarok diktatúrát.

Gery87 2024.04.22. 20:55:23

@Tapi2021:

Ausztria sokkal jólétibb, szociálisabb tőkés állam mint Orbán Magyarországa.

0dzsud0 2024.04.22. 22:03:24

@Tapi2021: "Ehhez kinek, mi köze is van???"

Hát ha befizeti utána az adót, akkor senkinek semmi. Ha meg nem akar adózni, de ott lakni sem, hát adja el vagy ki! Városról beszélünk, ott ez az egészséges, nem az üresen álló tulajdon, főleg ha százak állnak sorba albérletért.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.23. 06:32:43

@Gery87:

Akkor mondd el mi a konkrét különbség a te szocializmusod és a szocdem szocializmus meg a kommunista szocializmus között.

Tapi2021 2024.04.23. 12:16:31

@ZorróAszter: "Ma is az országok kisebbségében az emberek kisebbsége él jól, a többi, a nagytöbbség vegetál vagy kifejezetten nyomorog."

Vállalkozniuk kéne, új értékeket létrehozni, munkát teremteni másoknak. HELYBEN felépíteni a saját gazdaságukat... és így kijönni a szarból.
Erre a szocializmus teljesen alkalmatlan!

ÉSSZEL és tehetséggel lehet, vállalkozások által, jólétet teremteni, nem szocializmussal.
A szocializmus csak osztogatni tudja, amit MÁSOK megtermelnek.

A szegény országoknak egyetlen útja van, a vállalkozásoké. Hogy anyagi jólétet teremtenek abból, amilyük van. Ásványkincs, szép tájak/turizmus, jó szolgáltatások, másoknak egzotikus ételek, gyümölcsök értékesítése... stb. Pénz csak így lesz.

Ja, és csak akkor, ha a vállalkozások AZ ÖVÉK, vagyis ha van SAJÁT vállalkozói, "kapitalista" rétegük!
Ez a kiút a szegénységből, semmi más. Pénz nem terem a fán.

Tapi2021 2024.04.23. 12:24:33

@Gery87: "Nem jótékonykodásról van szó basszameg hanem hogy működjön a társadalom normálisan!"

Ez van most.

A szocializmus a normálisan működő társadalmat erőszakolja meg!
Egy utópiát kergetve.

És mivel ez utópia, csak erőszakkal tudjátok rákényszeríteni a népekre. Közben meg minden tönkre megy, lecsúszik. Ahogy láttuk is a gyakorlatban. És ami nem balsors, meg kapitalista összeesküvés miatt történik így, hanem a rendszer sajátossága.

Tapi2021 2024.04.23. 12:27:30

@Gery87: "Én nem csináltam semmit és nem akarok diktatúrát."

Elhiszem. Csak szocializmus másképp nincs. Mert az ilyen egyenlősdit csak kikényszeríteni lehet.

Tapi2021 2024.04.23. 12:30:29

@Gery87: "Ausztria sokkal jólétibb, szociálisabb tőkés állam mint Orbán Magyarországa."

Ezt nem hiszem.

De, ha így is lenne, a jótékonykodáshoz, szociális osztogatáshoz PÉNZ KELL. Ahol több van, ott jobban lehet osztogatni is.
(Ezt ismerte fel a fél, odaözönlő világ is.)

Tapi2021 2024.04.23. 12:32:12

@Gery87: A rávaló pénzt pedig a kapitalista gazdaság állítja elő!!!

Tapi2021 2024.04.23. 12:33:41

@0dzsud0: Egy szabad országban azt csinálok a saját tulajdonommal, amit akarok!

Gery87 2024.04.23. 15:55:46

@Tapi2021:

ez nem normális ami most van!

Gery87 2024.04.23. 15:56:40

@Tapi2021:

A felső 10-30%-o kívül mindenkinek érdeke, hosszú távon meg 100%.

Gery87 2024.04.23. 15:57:36

@Tapi2021:

most nyilván, mert ez a rendszer, és?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.23. 15:58:34

@Gery87:

Nem volt világos.

A szocdem megoldás: kapitalizmus, magas adók, erős munkajog.

A kommunista megoldás: állami tulajdon.

Gery87 2024.04.23. 15:58:37

@Tapi2021:

Ez csak a te mértéktelenséged lenne!
A szabadságod addig tart, amíg nem árt másoknak.

Gery87 2024.04.23. 16:00:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

a demszoc: dogozói tulajdon, munkahelyi demokrácia, közvetlen demokrácia.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.23. 16:02:18

@Gery87:

Ezeket tisztáztuk.

Dolgozói tulajdon = képtelenség a legtöbb esetben,

Munkahelyi demokrácia = abszurdum.

Közvetlen demokrácia = ez lehet, magyarul ez sok népszavazás.

Gery87 2024.04.23. 16:19:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Már beszéltük.
Nem kezdem újra.
Nem értesz egyett, ok.

Kár újra belefogni.....elmondtam már ezerszer.

Tapi2021 2024.04.23. 17:58:33

@Gery87: Senkinek sem érdeke, hogy visszahúzzuk a jobbakat, leállítsuk a versenyt, megszűntessük a motivációt a haladásra, ami a fejlődés záloga, szimpla irigységből, és így játsszunk egyenlősdit.

Tapi2021 2024.04.23. 17:59:39

@Gery87: Az éppen üres lakásom sem árt másoknak.

Tapi2021 2024.04.23. 18:02:19

@Gery87: "a demszoc: dogozói tulajdon, munkahelyi demokrácia, közvetlen demokrácia."

Szerintem jogod van most is ilyet csinálni. Ilyen céget, közösséget. Mondjuk egy kibucot.
A lényeg, hogy aki ehhez önként csatlakozik, az akarja ezt.

Gery87 2024.04.23. 18:45:10

@Tapi2021:

Csakhogy erről szó sincs .
Jó lenne ha elengednéd már ezt a "büdös padlássöprő komcsik" rögeszmét....
Nem velük beszélhetsz hanem velem.

"Az éppen üres lakásom sem árt másoknak."

(na megint elért az akvárium faláig)

Mondtam már ezerszer: a személyes tulajdon, teljesen rendben van.

"Szerintem jogod van most is ilyet csinálni. Ilyen céget, közösséget. Mondjuk egy kibucot.
A lényeg, hogy aki ehhez önként csatlakozik, az akarja ezt."

Vannak ilyenek igen.
Csak épp a tőkés rendszerben nem mind versenyképesek, mert ezek nem a profit maximalizálására, a tőkekoncentrációra vannak berendezve...hanem az egyenlőbb bérekre és a jó munkakörülményekre is tekintettel vannak.

GyMasa 2024.04.23. 19:51:33

@Tapi2021:
Szerintem az Orbánfóbiás, kemény mag...
Azok, akik a "szerinted ki lehetne Orbán méltó utódja a bal oldalon?" kérdésre ilyeneket válaszolnak, hogy:
- "én bárkire leszavazok, akár egy üres kabátra is, aki nem Orbán'!
Nos, szerintem ez a legalja. EZ tényleg az értelmi fogyatékosság csimborasszója.

GyMasa 2024.04.23. 19:56:00

@ZorróAszter:
"Jóember! Ki beszélt itt arról, hogy hová lett ez a 100 milliárd euró?"
Te állítottad, hogy Orbánék mindet ellopták.

"Maga saját magával vitatkozik: Álmában két kiscica volt játszott egymással. :o)"
Az lehet, mert veled lehetetlen vitatkozni, az biztos!

"De ha már előhozta, ki mondta hogy ennek a pénznek ott kell lenni a szumma alatt a 100 állítólagos leggazdagabb magyar vagyonánál?"
Te írtad le, hogy Orbáék ellopták. (nem azt, hogy loptak belőle,hanem, hogy ellopták, azaz az egészet)
Ez azt jelenti, hogy akik ellopták, azoknak benne kellene lenniők a magyar millárdosok listájában.
De a TOP3 ban is csak Lölő az egyetlen NER közeli "vállakozó".
Szóval, sajnos a SZÁMOK, (azok a fránya számok) cáfolják az állításodat.

"És például Kajmán-szigetekről nem hallott? "
De hallottam, bár, ugye a NER-eseknél, ha jól tudom, nem nagyon jellemző az offshore-ozás. Az inkább a másik oldal sajátossága.

GyMasa 2024.04.23. 19:57:54

@ZorróAszter:
Bocs, de ebből nekem elegem van.
Te is szűrve lettél! SOK sikert a további vitához valaki (BÁRKI) mással!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.25. 13:27:54

@GyMasa: persze, ugye itt arról volt szó, mikortól lehetett tényleg ennyi papírozás nélkül is menni, de a migránsnarratíva hazugságait nyilván nem cáfolja.

GyMasa 2024.04.25. 14:20:10

@Deak Tamas:
Nem tudom, olvastam valahol, hogy jelenleg kb 750 000 magyar él külföldön.
AZ nagyon nem az a millió feletti, amiről az ellenzéki oldalon folyamatosan beszélnek.
Sőt, a statisztikák szerint ez a 750k az stagnál, vagy enyhén csökken. Azaz nincs semmiféle "tömeges kivándorlás".

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.25. 14:41:44

@GyMasa: most kérdés, hogy a "külföldön élő magyar" mit jelent pontosan, magyar állampolgárról van-e szó nem magyar lakcímmel. Mert például akkor a kisebbségi magyarok jórésze is benne van a statisztikában.

GyMasa 2024.04.25. 15:03:28

@Deak Tamas:
Szerintem ez a szám a nyugaton élő, magyar állampolgárokról szól.
Ha jól tudom, ezt a listát a fogadó országok statisztikáiból rakják össze. Ennek minden problémájával.

GyMasa 2024.04.25. 15:18:04

@Deak Tamas:
Nagyon sokan vannak, akik ingáznak pl. Ausztriába.
És, sokan jöttek haza a COVID alatt is.
De, ezek tényleg vicces adatok.

ZorróAszter 2024.04.25. 19:12:04

@Tapi2021:

"Vállalkozniuk kéne, új értékeket létrehozni, munkát teremteni másoknak. HELYBEN felépíteni a saját gazdaságukat... és így kijönni a szarból.
Erre a szocializmus teljesen alkalmatlan!"

Tök olyan mintha közgazdasági és történelmi analfabéta lenne újságíró létére.

"Erre a szocializmus teljesen alkalmatlan!"
Schmidt Mária és a többiek legújabb kutatásai szerint.

"ÉSSZEL és tehetséggel lehet, vállalkozások által, jólétet teremteni, nem szocializmussal.
A szocializmus csak osztogatni tudja, amit MÁSOK megtermelnek."

Mintha megint elfeledkezne a nyomorról amiben a legfejlettebb kapitalista országok tartották a népeiket, és a gigászi rablótömeggyilkosságokról, amikkel a gazdagságukat megalapozták.

"A szegény országoknak egyetlen útja van, a vállalkozásoké. Hogy anyagi jólétet teremtenek abból, amilyük van. Ásványkincs, szép tájak/turizmus, jó szolgáltatások, másoknak egzotikus ételek, gyümölcsök értékesítése... stb. Pénz csak így lesz.
Ja, és csak akkor, ha a vállalkozások AZ ÖVÉK, vagyis ha van SAJÁT vállalkozói, "kapitalista" rétegük!
Ez a kiút a szegénységből, semmi más. Pénz nem terem a fán."

A második világháború után létrehozták az áhított költséghatékony gyarmati rendszert, amit mi globalizmusnak szoktunk nevezni.

Ennek a rendszernek a lényege, hogy a gyarmattartók kollaboráns kormányokat hoznak létre, akik aztán segítenek az országot és a saját népüket kifosztani.

Nem csak Magyarországon hanem világszerte.

Itt már minden forrást a külföldiek uralnak. Ők határozzák meg, milyen irányt kell venni. Mire kell beruházni. Mennyit méltóztatnak itt hagyni és kiknek.

Ez a hátránya, hogy több mint 30 éve hazaárulók vezetik az országot.

ZorróAszter 2024.04.25. 19:22:23

@GyMasa:

"Bocs, de ebből nekem elegem van.
Te is szűrve lettél! SOK sikert a további vitához valaki (BÁRKI) mással!"

Nincs is szebb, mint amikor két derék fideszes mint maga és Radu Deacu (Deak Tamas) szopja egymást zavartalanul a kommentszekcióbban minden zavaró véleménytől mentesen a kirakatban.

Egyébként Radu is azt szokta hazudni immár legalább hetedszer, hogy szűrőre tett, de rendszeresen elfeledkezik a saját hazudozásáról és reagál az állítólag nem is látható kommentekre ha éppen valamire ki tud préselni valami választ az agyacskájából.

Muhahahah!!!

:o)

ZorróAszter 2024.04.25. 19:30:52

@GyMasa:

"Te állítottad, hogy Orbánék mindet ellopták."

"Te írtad le, hogy Orbáék ellopták. (nem azt, hogy loptak belőle,hanem, hogy ellopták, azaz az egészet)
Ez azt jelenti, hogy akik ellopták, azoknak benne kellene lenniők a magyar millárdosok listájában."

Változatlanul azt kérdem, hol írtam ezt?

"De hallottam, bár, ugye a NER-eseknél, ha jól tudom, nem nagyon jellemző az offshore-ozás. Az inkább a másik oldal sajátossága."

Kajmán-szigetek:

Például gázszállítási biznisz. És például letelepedési kötvény iznisz.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása