magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A látszatra se adnak

Alapvető szabály: amikor megsértünk valamit, legalább úgy teszünk, mintha nem sértenénk meg. Vagy kitalálunk egy nyomós álokot a sértésre.

Modern szokás. Lásd a katonai agressziót. A XIX. sz. végéig senki se gondolta, hogy kamuzni kellene más ország megtámadásakor: egyszerűen megtámadta és pont. Hiszen mindenki elfogadta: a háborúindítás joga a szuverenitás egyik alapvető eleme. Akit megtámadtak, az is így látta, s nem panaszkodott, hogy "jajj, megtámadtak!", hanem tervezni kezdett, hogyan lehetne visszatámadni.

A XX. sz. elején ez megváltozott. Azóta hazudni kell minden ilyen esetben. Még a nemzetközi rendet nyíltan elutasító politikusok is hazudnak, lásd még Hitler is kitalált kamuindokot Lengyelország megtámadásakor 1939-ben, ahogy Sztálin is Finnország megtámadásakor, szintén 1939-ben. Pedig mondhatták volna az igazat is, de nem tették.

Ez is ilyen most: Lengyelországban hirtelen helyre állt a "jogállamiság" nevű kamu. Mi változott? Az EU-nak nem tetsző kormány helyére az EU-nak tetsző kormány került. Magyarul: ez egy beismerés, hogy a jogállamiság szó jelentése az EU-nak való tetszés.

Legalább kiküldhettek volna pár kamubizottságot a helyszínre, ezek nézhetté volna a semmit pár hétig, majd összeülhettek volna pár napra, aztán kijöhetett volna - hosszas kamuviták után - a döntés: "hurrá, megvan a jogállamiság!".

Nem értem. Az egyetlen magyarázat: a brüsszeli szivárványkúróknak annyira sürgős valami, hogy már kamuzásra sincs idő.

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8618397935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2024.05.10. 07:14:04

"Modern szokás."

Ez nem szokás, hanem elsősorban a baloldali háborúellenes propagandának a következménye.

"Ez is ilyen most: Lengyelországban hirtelen helyre állt a "jogállamiság" nevű kamu. Mi változott? "

Ezek olyan kamuk, mint például az hogy a FIDESZ vagy régen Horthyék a nemzeti oldal.

Miért? Mert ők azt mondják, ezt sulykolják. Közben idegen érdekeket szolgálnak a magyar nép ellen. És még a "nép" szótól is irtóznak.

rrh19 2024.05.10. 07:23:17

A középkorban is sokszor elvárták az uralkodóktól, hogy valamilyen módon megideologizálják az általuk indított háborúkat.

vasútihíd 2024.05.10. 07:41:01

minden háború az erőforrások feletti kontrollért megy. ideológiai körítés hozzá meg mindíg is volt. régen is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.10. 10:05:21

Érdekes az első bekezdésben leírt gondolatsor.
Jó példát adhat a felvilágosodás szellemi rombolására két logikailag analóg történet. Most nincs kedvem kikeresni a könyvet a pontos nevekkel, de valamikor az 1770-es években XVI. Lajost felkereste egy feltaláló, és egy géppuskaszerű valamit mutatott be neki, valami kezdetleges sorozatlövőt. Mondta Lajosnak hogy ezzel a találmánnyal Őfelsége addig tágítja a birodalma határait ameddig kegyes akarata óhajtja. Lajos erre azt mondta, hogy mit képzel ez a feltaláló, milyen erkölcsű ember ez, ennyi életet a birodalom növelése nem ér meg, és kidobta.
Amikor bő százhúsz évvel később a Maxim-géppuska hatására megriadt mindenki, akkor csak az 1907-es hágai konferenciára tellett, ahol "kitalálták", hogy kell "etikusan" használni ezt a fegyvert. Ahogy a hágai konvenciót senki be nem tartotta, legkevésbé Winston Churchill.

Serény Vélemény 2024.05.10. 10:14:23

@Deak Tamas: Hát a géppuska miatt nem riadtak meg, mert ha megriadtak volna, akkor máshogy alakul az első vh. (A tüzérség és az ipar által vívott háború tulajdonságait már az amerikai polgárháború tapasztalatai előre vetítették, ott már pl. volt Gatling.)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.10. 10:33:18

@Serény Vélemény: pedig ez is benne volt, hiszen gondolj bele, hogy pl. a "népek csatájában" 13 ezer ember halt meg, egy mai újságolvasó ásítva lapoz tovább ilyen számra.
A königgratzi totális vereség idején hatezer osztrák katona rohangált a a hradeci lankákon.
A Gatling valóban az akkori felfogáshoz képest tömeggyilkos fegyver volt, de ott még szerintem lényegesen több lehetett az utántöltési idő, illetve hát a polgárháborús fényképek akkor annyira megrázónak minősültek, hogy az akkor még lassította ezt a folyamatot. Addig ugye szép romantikus festményenken vezette a Szabadság a hullahegyeken a cilindereseket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.10. 10:51:12

@Deak Tamas:

A kínaiak is ebbe buktak bele annak idején: feltalálták a puskaport, de azt mondta a császár, ezt csak ipari robbantásra, építkezésre etikus használni, nem háborúban, ott az az etikus, ha a vitézek kivont karddal küzdenek vagy a nyilászok ölnek, de tisztességtelen lenne messze lőni halálos fegyverrel, nem szabad vakon ölni az ellenséget, rendes ember esélyt ad az ellenséges katonának.

Aztán bejött a puskapor Európába, s ott már nem volt etikai probléma vele.

De a 100-éves háborúról is írják: kezdetben a lovagoknak nagyon nem tetszett az angol király ötlete, hogy egyszerű parasztokat képez ki íjásznak, majd íjászszázadokat vet be, akik lenyílazzák a francia lovagokat. Azt mondták: ez így nem rendes harc, a normális az. ha a lovagok kimennek egyenként a harcmezőre, mi ndenki választ magának egy rangban passzoló francia vitézt, majd megküzdenek egymással.

A kezdetekben az angolok azért nyertek minden csatát, mert ők tömegesen átálltak az íjász parasztokból álló tömeges támadásokra, míg a franciák még ragaszkodtak a lovagok kardozásához. A franciák akkor kezdtek nyerni, amikor elfogadták: a lovag már csak dísz, nem lehet lovagokkal háborúzni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.10. 11:10:23

@Deak Tamas:

Meg amikor arról olvas a mai ember, hogy évszázadokig harcoltak egymással az itáliai városállamok.

A valóságban közben ment az élet, sokszor a paraszt szántott, míg mellette éppen "háború" folyt.

Meg amikor megbeszélte 2 város előre: jövő szombaton háború lesz, naplementéig. Aztán kiment 5-5 vitéz kardozni egymással, a tömeg meg nézte, mintha focimeccs lenne. S ki volt adva mindkét félnek, ne harcoljon túl hevesen, mert megsérül a felszerelés, aztán drága lesz pótolni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.10. 12:02:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az utóbbi bekezdés minden bizarrsága ellen abszolút igaz. Asszem a verőcei törökök egyszer írtak levelet az eszékieknek, hogy háború lesz mert az eszékiek valami olyan adót szedtek ami szerintük nem lett volna szabad. Az eszékiek azt mondták ne legyen háború, csak viadal, a verőceiek ebbe belementek.
Megy a viadal amikor asszem egy Káldy nevű vitéznek eltörik a fegyvere, odaugrik a fia egy ép fegyverrel. A török nekiáll reklamázni mint egy sima Real -Barca meccsen, a reklama vége, hogy belemártják a törökbe a bicsakot. Erre egymásnak esik az egész társaság.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.10. 12:04:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: és a spanyol birodalom is gyakorlatilag abba bukik bele, hogy még a XVII. században is lovagokkal háborúzának, ráadásul azzal a mentalitással tengeri csatákat. A Nagy Armada a legjobb tantörténet.

ZorróAszter 2024.05.10. 13:00:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A kínaiak is ebbe buktak bele annak idején: feltalálták a puskaport, de azt mondta a császár, ezt csak ipari robbantásra, építkezésre etikus használni, nem háborúban, ott az az etikus, ha a vitézek kivont karddal küzdenek vagy a nyilászok ölnek, de tisztességtelen lenne messze lőni halálos fegyverrel, nem szabad vakon ölni az ellenséget, rendes ember esélyt ad az ellenséges katonának."

Téved. A nyílhegyes röppentyűt csaknem azonnal feltalálták hozzá, és el is kezdték alkalmazni.

Gery87 2024.05.10. 14:15:54

"Lengyelországban hirtelen helyre állt a "jogállamiság" nevű kamu. Mi változott? Az EU-nak nem tetsző kormány helyére az EU-nak tetsző kormány került."

És mi van ha tényleg ez történt? És ez az EU által támogatott kormánnyal történt, csak kérdezem:

-Tehát Lengyelországban soha nem lehet jogállamisági probléma, mert az mindig csak kamu....?
- Ha Lengyelországban jogállamisági probléma van, az mindig csak baloldali kormány esetén lehetséges?

Én még emlékszem amikor Orbán meg a Fidesz pont a demokrácia romlását és a jogállam sérülését vágta Gyurcsány fejéhez.
Akkor az is kamu vagy az előző kettő eset áll fenn itt is mindig?

Gery87 2024.05.10. 14:19:46

@Deak Tamas:

Az hogy kéne egy gyorstüzelő fegyver, már azóta izgatja az emberek fantáziáját amióta lőfegyver létezik.
Viszont a korabeli technológia, gyártókapacitás, meg a füstölő, szennyező feketelőpor erre alkalmatlan volt amúgy is.
Szóval ez nem valószínű hogy így megtörtént.

"milyen erkölcsű ember ez, ennyi életet a birodalom növelése nem ér meg, és kidobta."

Mindjárt megkönnyezem az aranykanalas ingyenélő Dörbrögijét, annyira emberbarát.

Gery87 2024.05.10. 14:25:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor egy városban laktak átlag 10.000-en....meghalt 1000 ember és oda a nép 10%.
Ma ehhez kb egy világháború kell.

Persze hogy kevesebb ember halt meg, mert kevesebb ember is volt és persze a logisztika meg a fegyvergyártás is marha kezdetleges a maihoz képest.

(Egy Vietnamban harcoló jenki katona, ha sebesülést kapott, 75 perc alatt a tengeri kórházhajón volt.)

Nem az erkölcs igazította a háborút, hanem a lehetőségekre alakították amazt...

Parasztokat statuálásképp legyilkolni, meg embereket válogatott eszközökkel kínozni, karóba húzni, vaskörtét dugni a szájukba vagy élve elégetni, széttépetni, nem derogált....

Gery87 2024.05.10. 14:27:32

*utáni Orbán.

(Nem volt már akkor liberó)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.10. 15:17:02

@Gery87:

De, liberális-konzervatív volt.

2006-ig mindenképpen, de később is csökkenő erővel.

Gery87 2024.05.10. 17:19:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"2000 novemberében az Európai Néppárt tagja lett és egyidejűleg kilépett a Liberális Internacionáléból."

"2003-ban a párt más konzervatív–jobboldali pártok és szervezetek bevonásával szövetséggé alakult, és nevét Fidesz – Magyar Polgári Szövetségre változtatta."

0dzsud0 2024.05.10. 17:50:35

@Gery87: "És mi van ha tényleg ez történt?"

A helyzet az, hogy az EU-nak nulla hitele van a kérdésben (meg bármelyik kérdésben).

"-Tehát Lengyelországban soha nem lehet jogállamisági probléma, mert az mindig csak kamu....?"

Nem tudom, de ez nem is következik abból, amit birca írt. Az mondjuk a most zajló események kapcsán eléggé világos, hogy nem a jogállamiság volt Brüsszel problémája Lengyelországgal.

"- Ha Lengyelországban jogállamisági probléma van, az mindig csak baloldali kormány esetén lehetséges?"

Brüsszel szerint épphogy balos kormány alatt nem lehetséges, csak jobbos kormány alatt. A normális emberek ezt tagadják, de a tagadás nem egyenlő az állítás megfordításával (amire a komplett érvedet tévesen építetted).

alöksz róz 2024.05.10. 18:37:31

@Gery87: szerintem orbán még mindig liberális.

ZorróAszter 2024.05.10. 19:27:07

@alöksz róz:

"szerintem orbán még mindig liberális."

Orbán és bandája semmilyen. Mindig az ami a hatalomhoz kell. A többi csak duma.

Úgyhogy lehet még akár liberális is megint. Vagy valami egészen más.

Gery87 2024.05.10. 21:22:01

@0dzsud0:

"Brüsszel szerint épphogy balos kormány alatt nem lehetséges,"

Igen, úgy értettem hogy Birca szerint csak balosoknál, hisz sorosisták meg libsik...

Gery87 2024.05.10. 21:22:54

@alöksz róz:

igen, gazdaságilag neoliberális.
Meg persze az "ő egyéni szabadsága" (zsarnoksága) a legelső.

alöksz róz 2024.05.11. 08:24:31

@Gery87: "Meg persze az "ő egyéni szabadsága" (zsarnoksága) a legelső." - szerintem ez a liberalizmus lényege.

Gery87 2024.05.11. 09:05:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"kereszténydemokrácia konzervativizmus
konzervatív liberalizmus
liberális konzervativizmus
Európa-pártiság"

@alöksz róz:

Orbán meg a NER politikailag hivatalosan "keresztény nemzeti konzervatív" képet mutat, persze tudjuk hogy ezek csak álszent gecik,nem gondolnak ezek semmit komolyan a saját zsebükön kívül....

0dzsud0 2024.05.11. 10:43:12

@Gery87: Értem, de ne fordítsd meg! Erre mondom, hogy ha Brüsszel szerint láthatóan csak jobbos kormány bontja le a jogállamiságot, akkor kicsit gyenge érv birkánál rákérdezni, hogy "miért, szerinted csak a balos"? Már csak a két szereplő súlya miatt is problémás így érvelni, arról nem is beszélve, hogy az univerzális kvantorhoz nem annyira a birka ragaszkodik, hanem sokkal inkább Brüsszel. :)

Guruló dollár 2024.05.11. 19:35:40

@Gery87: nem az volt a kamu hogy qurcsany alatt nem volt jogallam hanem az hogy a coming out után is az unió jogallamnak tartott minket! Megint fordítva ülsz a lovon. Tornából felmentett kis buzik vagytok:)

Gery87 2024.05.11. 21:14:22

@Guruló dollár:

Az EU nevű gittegylet érdekeit Gyurcsány nem sértette, azért.
Ettől még ezek ketten ugyanolyan férgek.

Gery87 2024.05.11. 21:15:21

@Guruló dollár:

"Tornából felmentett kis buzik vagytok:)"

Mondja ezt egy guruló dollár nevű szekta tag.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása