magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A Kertész-effektus

Van aki a halál közelében rosszabb ember lesz, s van aki jobb.

A magyar Nobel-díjas Kertész Imrére pl. a halál rendkívül pozitívan hatott. Élete utolsó 2-3 évében már kezdett értelmesen beszélni, ami elég meglepő volt korábbi tevékenysége fényében. A végén már annyira értelmes dolgokat mondott, hogy a ballib szalon majdnem fasisztának nyilvánította - ez mindenképpen hatalmas elismerés!

Alapvetően ha valakit mérvadó ballib értelmiségi még sose nácizott, fasisztázott, antiszemitázott le, annak érdemes önvizsgálatot tartania: hol rontotta el?

Én ezért tisztelem Kertész Imrét. Mert irodalmi munkássága jelentéktelen, eleve a Nobel-díjat sose valós tevékenységért adják (legalábbis az irodalom és a béke kategóriában). Ha megnézzük az 1901 óta irodalmi Nobelt kapottak listáját (1901-től adják át a díjat), kb. 10 % az olyan ember, aki tényleg alkotott valami maradandót, a nagy többség olyan név, akiről az irodalomtörténészek is csak utánanézés után tudnak mondani bármit. Kertész se kivétel, senki se fogja ismerni a nevét 20-30 év múlva, de mégis tisztelendő ember, mert képes volt élete végén szembemenni azzal, aminek egész életében szolgált.

Valami ilyesmi alakul Karsai Dániel esetében. Amint tényleg szembesült a halállal, már nem is akar meghalni. Ki lesz ő még átkozva a Szalonból, ha így folytatja, s nem fogad szót Soros gazda ukázainak...

Címkék: közélet
48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8518406555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.22. 14:07:53

Pedig a Nobel-díj átvétele után még azon meditált, hogy Butapest legyen egy nagy liberális város.

Gery87 2024.05.22. 15:12:26

"Valami ilyesmi alakul Karsai Dániel esetében. Amint tényleg szembesült a halállal, már nem is akar meghalni."

Nem ez volt eddig a problémátok hogy "miért nem öli meg magát a szenvedés helyett, ha ennyire fáj az élet"?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.22. 15:23:07

@Gery87:

A baj vele, hogy személyes problémáját gonosz céllal használta.

vasútihíd 2024.05.22. 15:32:50

naivság azt gondolni hogy minden évre jut történelmileg jelentőset alkotó művész. arról nem is beszélve hogy az ilyen oszkár meg nobel plecsnik csak a liberális alkotókat díjjazák.

Tapi2021 2024.05.22. 15:47:51

@Deak Tamas: "hogy Butapest legyen egy nagy liberális város."

És az is. Karácsony vezet. Ők az ellenállást választják, nem az együttműködést. :-(

Gery87 2024.05.22. 21:42:26

@Tapi2021:

:D
MI lenne az együttműködés? Leszavazni a Fideszre?

gigabursch 2024.05.23. 08:30:07

Továbbra is fenntartom, hogy az aktív eutanáziának van helye.
Az, hogy a szabályzók kérdésében nagy odafigyelés kell, az viszont vitathatatlan.

Karsai esetében az a szörnyű, hogy ez a kórság nem rajta vagy máson múlt (a tudomány jelenlegi állása alapján) és valóban menthetetlen, ahogy halad az élőhalott roncs irányába.

ZorróAszter 2024.05.23. 08:39:24

"Én ezért tisztelem Kertész Imrét. "

Maguk mindig épp azt tisztelik, akit a propaganda szempontjából épp célszerű.

Ha kell akkor a liberálisokat a kommunisták elleni propagandához, ha kell, akkor a nácikat a liberálisok elleni propagandához, az oroszokat Brüsszel ellenében és folytatható a sor a végtelenségig.

Hogy ez az ember vagy Kertész épp miért, az teljesen érdektelen. Biztos meg van a maga oka.

ZorróAszter 2024.05.23. 09:18:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Miért, te azokat kedveled, akikkel nem értesz egyet?"

Úgy látom, magukat tényleg semmi se érdekli a propagandán kívül. És azt se veszik észre, hogy az ilyen kérdésekből még nyilvánvalóbb mindez.

Igen, például akiket kedvelek, a legritkább esetben értek egyet. És nem az alapján válogatok, hogy olyanok legyenek akik mondjuk utálják Orbánt.

ZorróAszter 2024.05.23. 09:24:05

@gigabursch:

"Továbbra is fenntartom, hogy az aktív eutanáziának van helye."

Mindigis volt, csak minden rá van tolva minden felelősség az orvosra.

Ha nem mondja ki a kamerák és újságírók előtt, hogy aktív eutanáziát hajtott végre, soha senki nem vonhatja felelősségre.

És az se érdekel senkit, és főleg nem a Nagy "Életvédők"-et hogy éppen ez a szabályozatlanság adhat lehetőséget visszaélésekre is.

IdomitottFoka 2024.05.23. 09:50:05

@Tapi2021: nem kéne minden fogalmat újraértelmezni, az egy dolog h a nácilibsikomcsi már csak annyit jelent h a k..anyád, de az együttműködés az nem az engedelmeskedés szinonímája. pláne nem a csicskaságé.

IdomitottFoka 2024.05.23. 09:58:01

Amúgy Karsai eddig se meghalni akart, hanem nem szenvedve, magatehetetlenül elpusztulni.

Tapi2021 2024.05.23. 11:19:50

@Gery87: "MI lenne az együttműködés? Leszavazni a Fideszre?"

Igen. :-)

Nem, konstruktívan együttműködni, NEM ELLENSÉGESKEDNI mindenáron, aztán panaszkodni, hogy nem szeretik őket, nem jön PLUSZ forrás a kötelezőn kívül, nem elgáncsolni számos fővárosi állami fejlesztést csak azért is..., stb.

Tapi2021 2024.05.23. 11:21:45

@gigabursch: És mi az akadálya az öngyilkosságnak? Miért kell bevonni egy másik embert gyilkosnak?

IdomitottFoka 2024.05.23. 11:46:52

"nem elgáncsolni számos fővárosi állami fejlesztést csak azért is"
He? Nem is lipcsi projekt volt, de az esedékes Lánchíd felújítással is szívóztak, csak mert a bűnösváros nem szavazta meg tarlóspityut nertartónak.

Gery87 2024.05.23. 12:17:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ti mindig azokat kedvelitek és értetek velük egyett, amivel a Fidesz.

Tapi2021 2024.05.23. 12:19:03

@IdomitottFoka: A Lánchíd fel lett újítva.

Igazodni, lobbizni annak kell, aki a több forrást akarja attól, akinél van! És nem fordítva.

Azt nem értik még mindig a magyarok, hogy a választásoknak TÉTJE VAN!
Nem mindegy, kiket választunk. Akár egy önkormányzat élére is. Olyat, akik vakon küzd egy ideológia, párt érdekében, ha kell, ha nem, vagy olyat, aki polgármesterként mondjuk hajlandó leülni NORMÁLIS HANGON tárgyalni az ellentétes "színű" kormányzattal is a saját városa jól felfogott érdekében.

Az ritkán eredményes lobbi, hogy: "dögölnétek meg, mocskos tolvaj banda, autokraták, népnyúzók, el fogunk titeket takarítani, mentek a börtönbe... ... Tudnátok adni még három milliárdot az X projektünkre, mert rosszul volt belőve a költségvetés, nem tudjuk befejezni..." Stb.

Gery87 2024.05.23. 12:19:09

@Tapi2021:

Mondjuk ha a Fidesz nem büntetné azokat az önkormányzatokat, amikben ellenzéki vezetés van, akkor az is segítene...

Tapi2021 2024.05.23. 12:20:02

@Gery87: Ami nem csoda, hiszen minket ők képviselnek. Ezért szavazunk rájuk. Mily meglepő.

Gery87 2024.05.23. 12:21:22

@Tapi2021:

- eutanázia gépről hallottál már?
- dumálni könnyű, lehet te sem tudnád bevenni az a marék altatót, vagy leugrani a tetőről...

Gery87 2024.05.23. 12:22:31

@Tapi2021:

:D
Hát ez amit művelnek képvisel titeket akkor komoly bajok vannak:)

Gery87 2024.05.23. 12:25:41

@Tapi2021:

forrásmegvonással...

Rengeteg sztori volt eddig is arról hogy X faluban nem mernek másra szavazni az emberek, mert akkor "nem lesz pénz, megmondta a polgi ezt mindenki tudja...."

Persze ha az ember külföldről osztja az észt, meg csak m1-et néz....akkor persze, erről fingja nincs.

Tapi2021 2024.05.23. 13:22:34

@Gery87: Akkor hogyan nyomja meg az eutanáziagép indítógombját?
Hogy kerül az oda, ki teszi bele a mérget...?

Tapi2021 2024.05.23. 13:26:53

@Gery87: "forrásmegvonással..."

Nem tudok olyan kormányrendeletről, jogszabályról, amely kizárólag - felsorolva - az ellenzéki önkormányzatoktól vonna el bármit. A többitől meg nem.

Te tudsz?

"Rengeteg sztori volt eddig is arról hogy X faluban nem mernek másra szavazni az emberek, mert akkor "nem lesz pénz, megmondta a polgi ezt mindenki tudja....""

És ez igaz is, mindenhol így működik! Ezt hívják lobbierőnek!
Mindenki megkapja, ami jár! PLUSZ forrásokért lobbizni kell!
És ekkor nem mindegy, kinek mekkora a lobbiereje, milyen a kapcsolatrendszere.

Ezért van tétje a választásoknak. Többek között.
Különben mindegy lenne, kiket választunk.

Tapi2021 2024.05.23. 13:27:32

@Gery87: Mit művelnek, ami rossz nekem?

Tapi2021 2024.05.23. 13:32:55

@Tapi2021: "És ekkor nem mindegy, kinek mekkora a lobbiereje, milyen a kapcsolatrendszere."

Vagy, ha már ellenzéki vagy "független" a polgi és a közgyűlés, legalább az számít, milyen a hozzáállása!

Diktatúrázva, börtönözve nem lehet eredményesen lobbizni, kérni.
Remélem, ebben egyetértünk.

Én pl. ellenzéki városban élek, ennek ellenére rengeteg plusz forrást adott a kormány. Nyilván tekintettel arra is, hogy az ő szavazóik is itt élnek, és a polgi sem volt velük paraszt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.23. 13:39:21

@Gery87:

Ez a tékozló fiú effektus.

Nagyobb öröm, ha valaki megtér a normalitáshoz, mintha valaki mindig normális volt.

Ezért tapsolunk Kertésznek.

De maga Orbán is ez az eset: fiatalon abnormális eszmék híve volt, s megtért azóta.

IdomitottFoka 2024.05.23. 14:13:49

@Tapi2021: Azért említettem pont a Lánchidat, mert azt még tarlósék ütemezték és számolták, de aztán eljött a Karácsony, és máris nem volt jó. És persze ne tolvajozzuk már le a nert, mert megsértődnek rajta szegénykék. Hiszen joguk volt megtízszerezni a "szolidaritási" adót, Rákosrendezőt elvenni és odaadni vmi arab befektetőnek, felhatalmazni az egyházat h einstandoljon nyugodtan az önkormányzati vagyontárgyakból. Emiatt utolsó rohadt tolvajnak nézni őket, háhogy?

"Nem tudok olyan kormányrendeletről, jogszabályról, amely kizárólag - felsorolva - az ellenzéki önkormányzatoktól vonna el bármit. A többitől meg nem."

Hát bircától és a megafontól nem is fogsz tudni róla az tuti. De azért segítek

archiv.budapest.hu/Lapok/2023/igy-vette-el-a-kormany-a-fovaros-megtakaritasait.aspx

De ott van még az iparűzési adó általános csökkentése, de szelektív kompenzálása egyes önkormiknak. A szelekció alapja, na találd ki mi volt.

Gery87 2024.05.23. 20:15:49

@Tapi2021:

Ilyen alapon ha kinyitják előtte az ajtót amin keresztül hazamegy beadni...is már részese vagy?

Gery87 2024.05.23. 20:20:13

@Tapi2021:

"És ez igaz is, mindenhol így működik! Ezt hívják lobbierőnek!
Mindenki megkapja, ami jár! PLUSZ forrásokért lobbizni kell!"

Hát de ennek nem így szabadna működnie, ez szimpla zsarolás, nem demokrácia!
Egy kormánynak el kell fogadnia ha egy önkormányzat nem kormánypárti, nincs olyan hogy zsarolok...

Gery87 2024.05.23. 20:21:49

@Tapi2021:

Neked semmi mivel erkölcsileg is, meg morálisan is azonosak vagytok.

Gery87 2024.05.23. 20:23:19

@Tapi2021:

"Remélem, ebben egyetértünk."

Nem, szerintem nem pitizni kell, meg szépen beszélni mint egy büdös alázkodó jobbágy vagy egy kutya...
Ami jár az jár.

Eleve nagyobb nem korlátozottabb önkormányzatiság kéne.
Nem centralizáció.

Gery87 2024.05.23. 20:27:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A "normalitás" amit képvisel a jobboldal (valójában még ennyi se történik, csak reakciósak a másik oldalra) ugyanolyan szélsőséges hazug marhaság mint a ballibek.

Elit pénzemberek úgy csinálnak mintha Ludas Matyik lennének, miközben a rendszeren magán eszük ágában sincs változtatni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.24. 07:53:41

@Gery87:

A jobboldal zöme nem képvisel normalitást.

A klasszikus jobboldal eleve a legnagyobb rendszerpártiságot jelenti.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.24. 10:12:34

@Tapi2021: tegnap voltam bent, annak függvényében ahogy ez a város most kinéz, értelmezhetetlen a vezetése.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.24. 10:39:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én azt, ahogy írtad. Van több - nem meglepően belpesti - haverom akik például harcos agybeteg ateisták. Egy ízben végigbeszéltük a témát, rájöttünk hogy annyira más amit ő mond ahhoz képest amit én, hogy mindenkinek világos lett, hogy ezt a témát nem kell erőltetni. Intelligencia kérdése az egész.

Tapi2021 2024.05.24. 12:07:39

@IdomitottFoka: Vagyis a szabályok, elvonások mindenkire vonatkoztak.

PLUSZT meg az kapott, aki normálisan viszonyult a kormányhoz, AMELYTŐL plusz pénzt KÉRT!
Beleértve a mi ellenzéki vezetésű városunkat is.

Logikus. Miért adjak PLUSZ pénzt, ami NEM JÁR, hanem lobbizni kell érte, annak, aki tolvajoz, börtönnel fenyeget engem?

Tapi2021 2024.05.24. 12:11:27

@Gery87: Amint az imént írtam, az elvonások MINDENKIRE VONATKOZTAK.

PLUSZ támogatást meg az kap, akinek jobb a lobbiereje. (Egyébként Miskolc is kapott!)
Ezért kell meggondolni, mit, kit választunk!
Tétje van minden választásnak.

Tapi2021 2024.05.24. 12:19:03

@Gery87: "Hát de ennek nem így szabadna működnie, ez szimpla zsarolás, nem demokrácia!
Egy kormánynak el kell fogadnia ha egy önkormányzat nem kormánypárti, nincs olyan hogy zsarolok..."

Korlátozott források esetében, amikor dönteni kell, mire van, mire nincsen forrás, ez így működik.
A világon mindenütt.

A lobbizás nem zsarolás. Az ellenzékiek is megkapnak mindent, ami jár. A pluszokért - a korlátos forrásért - meg lobbizni kell. Mint mindig.
A lobbinál meg számítanak a kapcsolatok, a korrekt partnerség... Ami az ellenzéki önkorik részéről, különösen a fővárosban, nyomokban sincs meg.

Újra írom, nem lehet egyik percben diktatúrázni, tolvajozni, a másikban plusz támogatást kérni ugyanazzal a szájjal!!!

Érted, hogy itt nem az a gond, hogy ellenzéki a polgi.

Tapi2021 2024.05.24. 12:22:22

@Gery87: "Ami jár az jár."

Huszadszor írom: ami jár, azt mindenki meg is kapja! A plusz támogatásért kell lobbizni.

Tapi2021 2024.05.24. 12:25:21

@Gery87: "Eleve nagyobb nem korlátozottabb önkormányzatiság kéne.
Nem centralizáció."

Volt már, aminek a vége tömeges önkormányzati csődök lettek, és a kormánynak - az OV kormánynak! - kellett mindent kifizetni helyettük!

Mert, a tisztelt választott képviselőknek, polgiknak, pártembereknek fingjuk nincs általában a hatékony és felelős gazdálkodásról.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása