magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az elit kamuállásai

A konkrét személy lényegtelen: szürke ballib bukott politikus, aki nem csinált soha semmit, se jót, se rosszat. Szóval nem róla írok, hanem a jelenségről.

A probléma persze ősrégi. Amióta ki lett találva a demokrácia nevű oligarchikus diktatúra, kiderült: megoldhatatlan probléma a hivatásos politikusok kategóriája.

Jó példa Anglia. Angliában ez a rendszer évszázadok óta létezik, s sokáig ellen is álltak ennek a sajátos problémamegoldásnak. Egészen az I. vh. előtti évekig Angliában a hivatásos politikusok nem kaptak semmilyen fizetést, azaz csak politikusságból nem lehetett megélni. Ternészetesen ha valaki kormánytisztviselő lett az más, ott járt fizetés, de az angol parlamenti képviselők egészen 1911-ig nem kaptak semmilyen pénzbeli juttatást, ahogy csapatuk tagjai se.

Az alapgondolat az volt, ez nem munka, hanem megtiszteltetés. Persze az eredmény az lett, hogy csupa gazdag ember lett képviselő, akinek akkora tőkejövedelme volt, amiből meg tudott élni munka nélkül. Az angol baloldal (Munkáspárt) persze tudatosan indított nem gazdag embereket, már 1911 előtt is, ezek jellemzően a Munkáspárttal szimpatizáló szakszervezetek tisztviselői voltak, onnan kaptak fizetést.

A kérdés azonban maradt: de mi van a politikából távozó politikussal? Hiszen ha nem gazdag emberként lett politikus, akkor hirtelen nincstelen lesz. A hivatalos elmélet, hogy "visszamegy a szakmájába" a valóságban nem szokott működni, hiszen egy hosszú évekig hivatásos politikus nincs hová visszamenjen: elvesztette gyakorlatát, kapcsolatait, sokszor tudását is.

A korai szovjet rendszer persze ezt is meg akarta reformálni. Az alapötlet az volt: a politikus csak szabadidejében az. Persze azonnal működésképtelennek bizonyult, ez csak valóságos politikusi tevékenység hiányában működik, lásd szovjet parlament, ahol évente 5 ülésnap volt, melyen meg kellett szavazni mindent.

Emellett azonban gyorsan kialakult a valódi politikusi tevékenységet űzők köre, a Párt tisztviselői, ezek - a legalsó szint felett - mind fizetett állások lettek, hiszen ezek a tisztviselő teljes idejét igénybe veszik.

Sztálin haláláig még nem volt különösebb probléma az ex-politikusokkal, ezeket ugyanis jellemzően elküldték a gulágra.

Sztálin után ez megszűnt: hacsak valaki nem követett el valami nagyon nagy illetlenséget, nem hagyták soha az út szélén. Igazán megbukni sose lehetett. A legmagasabb szinten se. Az 1964-es szovjet puccs után, amikor a korábbi vezető Hruscsov el lett távolítva a hatalomból, senki se bántotta őt, s megmaradt minden anyagi privilégiuma: szolgálati lakás, szolgálati autó sofőrrel, jogosultság a zárt bolthálózatban való vásárlásra - neki munkahely nem kellett, hiszen már nyugdíjas korban volt, de persze kiemelt nyugdíjat kapott (a nyugdíja 400 rubel lett, mikor ebben az időszakban az átlagbér 120 rubel volt).

Aki meg még nem volt nyugdíjas, az bukás esetében el lett helyezve a számtalan kamuintézmény valamelyikében.

De ez igazán tökélyre nyugaton lett fejlesztve. A számtalan alapítvány, oktatási intézmény mind nyitva áll az ex-politikusok előtt: mindenhol kell "tanácsadó", aki persze a valóságban nem ad tanácsot senkinek. Aztán vannak a nagy nemzetközi sóhivatalok is. De a nagy cégek vezetősége is jó, sőt ez még jobb anyagilag. Egyetlen dolog fontos: "helyesen" kell politizálni a politikusi karrier alatt, azaz nem szabad a rendszerrel szemben kritikusnak lenni.

Szerencsére Újhelyityúkleves Pista elvtársnak ilyen problémája nincs: mindig a rendszer hű és lelkes támogatója volt. Az elvtárs még 50 éves sincs, szóval szédítő karrier áll előtte. Most csak intézményekkel kapcsolattartó "nagykövet" lesz, de lesz ez még jobb is. Talán sikerül egy nap felküzdenie magát valamelyik nagy óriáscég igazgatótanácsáig, ahol aztán "szakértősködhet" sok millióért.

Az én kedvencem az "emberiességi ügyi tanácsadó" - ez a "tényleg semmit se csinál" szinonímája.

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5318419037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IdomitottFoka 2024.06.07. 08:56:59

Soha nem fognak a nyomába érni az olyanoknak mint a hivatásos vej vagy a szerencseistenésorbánviktorbarátja.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.06.07. 09:35:39

Hát ez a szemszög érdekes, de mondjuk még az is fontosabb, hogy mi legyen azokkal a politikusokkal akik államtitkok tudói, meg túl kiterjedt nemzetbiztonságilag veszélyes internacionális networkben vannak, mint a Nyomorentum hoertjéi.

Serény Vélemény 2024.06.07. 09:47:58

@IdomitottFoka: Ez igaz, de nem is kell. Életük végéig megvan a teljesítménykényszer nélküli biztos betevő, meg a felső-közép kategóriás autó.

IdomitottFoka 2024.06.07. 10:12:22

@Serény Vélemény: Elnézést, ha azt sugallaná a hsz-em h sztem utol kéne érniük. A lézerjani szerint kéne még néhány ilyen tehetséges ember. Pedig az államkassza már így is üres.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A modern kor több ingyenélőt tud eltartani. Azért előtte is léteztek, Európában az egyházban rekkentették el őket.
Nagyot kevesen tudnak szakítani, úh még jó is, h a nagyja beéri ennyivel, különben állandósulna a hirig a koncért, így is megy a taposás ezerrel.

IdomitottFoka 2024.06.07. 11:04:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az volt a kádertemető és középszerű szarkavarók mentsvára. Pl a római bíborosgárdából sem ölthetett mindenki fehéret és nem is manipulálhatta mind a pápát, a legtöbb elvolt a most is ismert kamufeladatokkal (atűhegye meg ilyenek) és egymás baszogatásával.

GyMasa 2024.06.07. 11:15:25

Igen, Újhelyi Pityu a tökéletes ellenzéki politikus!
Az indexes "vélemény"-írásaiban rendszeresen benyal csontig az EU-nak, fogalma sincs (vagy csak játssza a hülyét) a magyar viszonyokról, és mindig az a konklúziója, hogy teljességgel be kell feküdni az EU alá.
Mindig ott van az ellenzéki lista első helyén, szóval, nincs semmi félnivalója, hogy a közeli jövőben szakmát kellene váltania.

MEDVE1978 2024.06.07. 11:55:08

Anno kb. 18 éve találkoztam vele. Egy állami cégnél voltam középvezető és a vezérigazgató körbevitte az egyik délután, viszonylag későn, fél hat körül. Amolyan "bemutatom az én birodalmamat" stílusban. Már csak én voltam benn az osztályról, a 60 körüli asszisztens Marika. Újhelyi bejött és nagy vigyorral Szia felkiáltással kezet nyújtott. Majd ugyanezt 60 körüli Marikának is.... (Akit én is magáztam a korkülönbség miatt és hogy a tiszteletet megadjam).

Sohasem volt elsővonalas politikus, igazából mindig az a háttérben manipulátor. Bár nem utálom, de valóban nem csinált semmit.

MEDVE1978 2024.06.07. 11:55:59

@MEDVE1978:
EGy és lemaradt:
Már csak én voltam benn az osztályról és a 60 körüli asszisztens Marika.

ZorróAszter 2024.06.07. 15:04:05

Nyugaton az igazgatótanácsi tagság a legjobb. A politikus dolgozik a cégnek ingyen, és amikor kiöregszik, akkor beül az igazgatótanácsba 10 évre havi egy milláért. Vagy amiben megállapodnak.

Kisebbek biztonsági igazgató meg hasonló posztokat kapnak.

Horthyék alatt is az igazgatótanácsi tagság dívott.

A legviccesebb az amerikaiaknál a pénzes támogatók nagyköveti kinevezése.

Innen látszik hogy Magyarország valójában baráti ország, mert az ilyen hülyéket 90 óta például ide nevezik ki. Mert egy baráti országban legfeljebb botrányt okozhatnak, de Moszkvában akár világháborút is. Oda un. karrierdiplomatákat neveznek ki.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.07. 15:07:49

@ZorróAszter:

Fontos helyre: karrierdiplomata, máshová: haver. Ez az amerikai szokás.

Kádár alatt meg az volt, hogy a "balosokat" elküldték baráti országokba, nyugatra meg technokratákat. Kivéve Moszkva: oda fontos embert neveztek ki, minden más sértés lett volna.

Ha az ember meghallgatta a havannai magyar nagykövetet a 80-as években, azt lehetett volna hinni, hogy Rákosi Mátyás nevezte ki őt. Teljesen szürreális volt.

ZorróAszter 2024.06.07. 15:16:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"haver"

Nem egyszerűen haver. A pénzes támogatókat aki ilyet szeretne cserében hogy nagykövet lehessen.

"oda fontos embert neveztek ki, minden más sértés lett volna."

Igaz.

"Ha az ember meghallgatta a havannai magyar nagykövetet a 80-as években, azt lehetett volna hinni, hogy Rákosi Mátyás nevezte ki őt. Teljesen szürreális volt."

Szerintem az udvarlás lehetett Castroéknak, hogy igazi kemény elvtársat küldenek oda.

Nyers Rezső lehet hogy nem tudta volna türtőztetni magát amikor meglátja hogy hogyan gazdálkodnak Che Guevaráék.

Gery87 2024.06.07. 21:16:21

"Hruscsov....persze kiemelt nyugdíjat kapott (a nyugdíja 400 rubel lett, mikor ebben az időszakban az átlagbér 120 rubel volt).""

Teljesen korrekt, kb én is ezt mondom 3-4-szeres vagyoni különbség a normális az alap és a legfelső szint között, ami e felett van az indokolhatatlan.

Madarász Henrik 2024.06.08. 01:43:28

Ez a mostani rendszerben is így van, Magyar Péter a kirúgása előtt több kamuállás után vette fel a milliós fizetését.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.08. 07:42:57

@Gery87:

Csak épp a SZU-ban kommunizmus volt, nem a pénz volt a fő szempont. Ahogy részben Mo-on Kádár alatt se a pénz volt a mindent meghatározó tényező.

A kommunizmusban a legfontosabb elem a jogosultságok rendszere volt. Ebben kemény hiererchia volt: az átlagembernek semmi, legfelelül meg minden, s a hatalom rendszerében meg emelkedő szintek.

A SZU-ban ez tökélyre volt fejlesztve. Mo-on kisebb mértékben, de megvoltak a nyomai.

Pl. telefonvonal. Az átlagemebr vár rá 10-15 évet. A fontos elvtárs meg 3 napot. A kevésbé fontos elvtárs meg 1-2 évet.

1970-ben "kaptunk" lakást - az akkori nyelven ezt így mondták -, ez Zugló volt, egy új építésű lakótelep, 4 darab 4-emeletes ház, 64 lakás.

Volt egy fontos elvtárs, neki még a telefonkábelek lefektetése ELŐTT kihúztak saját kábelt, hogy legyen vonala. A legtöbb lakásban csak 1980-1985 között lett telefon. Apám fontos ember volt, de annyira fontos azért nem, nekünk 1977-ben lett.

S egy csomó hasonló.

Szócval Hruscsov nem 4-szer élt jobban az átlagnál, hanem sokszorosan jobban.

ZorróAszter 2024.06.08. 10:27:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
@Gery87:

Volt néhány kollégám aki kint tanult vagy még dolgozott is a Szovjetunióban. Kérdeztem őket a hiányról.

Több forrásból is azt hallottam, hogy a cégeknél rengeteg anyagbeszerző dolgozott kifejezetten abból a célból, hogyha valakinek kellett valami, például egy bicikli, akkor szólt ezeknek az anyagbeszerzőknek, és ők kvázi munkaköri kötelességként elkezdték a pacáknak felhajtani a biciklit.

Vagy esküvőre kellett 20 üveg jobb pezsgő, vagy jobb marhahús, akkor a vállalati büfés anyagbeszerzője hajtotta fel.

Bizonyos termékeknél viszont maradt a szerencse és a sorbanállás. Ott meg kellett egy cípő, akkor megvette a pacák azt amit épp lehetett, és aztán elcsereberélte neki megfelelőre.

ZorróAszter 2024.06.08. 11:31:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ő mindig így viselkedett. Magyarok előtt is."

Hát persze. Úgy hiteles. Ha ott mást mond, akkor a kubaiak is előbb-utóbb gyanút fogtak volna, hogy retek.

Gery87 2024.06.08. 11:47:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Szócval Hruscsov nem 4-szer élt jobban az átlagnál, hanem sokszorosan jobban."

Meg a hatalma is sokszorosan nagyobb volt, persze.

_Neville 2024.06.08. 13:42:00

@ZorróAszter: volt párszor karrierdiplomaták is azért itt, de valóban nem ez a jellemző.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.08. 16:30:13

@Gery87:

Hatalma pont nem volt, hiszen megpuccsolták és nyugdíjazták.

De életszínvonala maradt a régi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.08. 16:43:56

@ZorróAszter:

Pedig ennek semmi értelme. Más se szidta a kubai rendszert, de azért még nem csinált magából elkvakult marxistát.

Ez az ember odáig ment, hogy a magyar rendszert szidta, hogy nem elég elvhű!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.08. 17:00:19

@ZorróAszter:

Igen, teljesen abszurd volt.

Mivel kevés áru volt, de ami volt, az olcsó volt, így mindenki mindent megvett. Aztán hátha el tudja cserélni.

Bulgária fogyasztói társadalom volt a SZU-hoz, de ott is megvolt ez az iszonyú pazarlás. Lásd, nyugdíjas nénik vettek naponta 3-4 liter tejet és 7-8 jpghurtot, 2 kiló kenyeret, stb Aztán ha megromlik, kidobták.

Meg jöttek az egyéni gazdák venni 200 kiló kenyeret a disznók etetésére, s hasonlók.

Szóval az irreálisan olcsó állami árak hatalmas pazarlást eredményeztek.

Gery1987 2024.06.08. 17:48:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Úgy értem mikor még főtitkár volt, meg úgy a szovjet pártelit meg a nép viszonyában..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.08. 17:50:55

@Gery1987:

Hatalmas eltérések voltak.

Úgy saccolva 20-szoros.

A sajátosság: nem volt örökölhető, s megszűnt a pozíció végével.

Gery1987 2024.06.08. 19:07:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"nem volt örökölhető, s megszűnt a pozíció végével."

Nagyon helyes.

(É-Korea mondjuk kivétel lett.)

ZorróAszter 2024.06.08. 21:58:32

@_Neville:

"volt párszor karrierdiplomaták is azért itt, de valóban nem ez a jellemző."

Én csak Palmer nagykövetre emlékszem, ha ő az volt.

ZorróAszter 2024.06.08. 22:05:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Pedig ennek semmi értelme. Más se szidta a kubai rendszert, de azért még nem csinált magából elkvakult marxistát.
Ez az ember odáig ment, hogy a magyar rendszert szidta, hogy nem elég elvhű!"

Mondom: ezzel udvaroltak Castroéknak, hogy ilyen jó elvtársat küldenek hozzájuk, akivel szót értenek.

Maga is mondta, hogy konkrét gazdasági kapcsolatokra nem törekedtek, de a jó hangulat az ingyen van.

Szerintem egyébként lehettek volna konkrét hasznos gazdasági kapcsolatok is például a maga édesapja foglalkozásában, mert a magyar külkeresek sokkal többfelé megfordultak, és eladhattak volna sokkal több kubai árút, mint a kubai külkeresek, sokkal kevesebben és sokkal rosszabb kapcsolatokkal.

Még a gyengébb minőségű rumra és szivarra is találhattak volna vevőt a világban és kaszálhattunk volna rajta.

ZorróAszter 2024.06.08. 22:19:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én is úgy tudom, hogy a végső hatás nem az volt, hogy nem volt valakinek cipője, hanem ez a tortúra, hogy megveszek egy új cípőt két óra sorbanállás után, ami nem is jó nekem, de remélem, hogy majd kimegyek a piacra, és ott elcserélhetem egy nekem megfelelőre.

Vagy nem volt hús vasárnap, hanem hogy a gyári büféstől kellett megrendelni.

Szóval mindez nem is látszott, ha valaki elment valakihez vendégségbe, vagy csak úgy beesett hozzá váratlanul. Mert akkor minden úgy tűnt, hogy minden rendben van.

Nem látszott, hogy öt helyen volt sörért, és az ötödik helyen két órát állt sorban érte.

"Meg jöttek az egyéni gazdák venni 200 kiló kenyeret a disznók etetésére, s hasonlók."

Gondolom ez nem friss kenyér volt, hanem a közértben megszáradt kenyér. Mert ilyenért még a késő szovjet korban is minimum meghurcolták a pacákot ha már esetleg le nem is ültették érte. Gondolom Bulgáriában is.

ZorróAszter 2024.06.08. 22:42:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Úgy saccolva 20-szoros."

Ha ennyire rossz lett volna az arány, akkor kiszámolják és a fejükre olvassák a kiszámolt értéket.

A ruhabónuszt, a zárt üzletek árkülönbségét, az üdülési lehetőségek valós árkülönbségével kapott plusz jövedelmet. Ezeknek utólag is utána lehetne nézni konkrétan.

Azt hogy ezt nem teszik a dübörgő antikommunista propaganda ellenére, abból azt a következtetést vonom le, hogy nem nagyon dobta meg a havi fizetésüket.

Még Schmidt Mariskát is igénybe vehetnék hogy hazudjon valami orbitálisat, de még őt se.

ZorróAszter 2024.06.09. 14:24:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S hol itt a hazugság?"

Nincs hazugság. Maga szerintem csak túloz, túlértékel dolgokat, holott azokat 12-vel osztva kellene hozzáadni a havi fizetésükhöz, és akkor már rögtön látszik, hogy nem 20-szoros volt a fizetéskülönbség.

"Persze, tilos volt. Dehát az emberek kreatívok."

Igen, de a rendszer is nagyon ideges lett, amikor nyilvánvalóan látszott valamiből a baromsága. És akkor minimum jól meghurcolták érte a pacákot meg kipellengérezték, aztán Sztálin után meg persze megúszta a dolgot egy rendőrhatósági figyelmeztetéssel, de ez elég volt ahhoz, hogy ne csinálja többet.

"Mert Castro olyan hülye volt, hogy ezzel át lehetett verni?"

Nem értem, miért rúgózik ezen ennyire. Annyira nem sarkalatos kérdés.

Nem, nem volt hülye. Elfogadta a gesztust, hogy egy véresszájú komcsit küldtek hozzá nagykövetnek. Persze vehette volna gúnyolódásnak is, de gondolom annyira azért nem volt ciki a fazon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.09. 16:49:33

@ZorróAszter:

A túl nagy az érdek csinálni valamit, akkor az emberek a büntetés hatására nem abbahagyják a tiltott dolgot, hanem ügyesebben csinálják.

ZorróAszter 2024.06.09. 20:01:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én csak azt mondom, hogy nem volt veszélytelen. Pazarlás meg főleg kenyér terén ma is hatalmas pazarlás folyik a világban. Ja jól emlékszem, több mint 50%. (Forrás: Ételmentők)

Én speciel pont nem, mert engem hiába hogy nem érdekel a pénz, és nem nézem mire megy el, de azt erkölcsi kérdésnek tekintem, hogy ételből ne dobjak ki semmit csak ami esetleg nagyritkán tényleg ehetetlen lesz, mert elfeledkeztem róla teljesen.

Kenyérrel meg pláne. Pedig én annyira nem is szeretem a pirítóst vagy a bundáskenyeret. És még vallásos se vagyok.

A friss ropogós finom fehér kenyeret szeretem.

De ha jól emlékszem, maga is pont ilyen.

Tapi2021 2024.06.09. 23:50:27

Újhelyi ma este is szakértett. EU konform beszéde szerint a normális európai ember az vagy populista vagy széljobb.
Mi más lenne, ha ellene szavaz a jelenlegi ballib uralomnak.

"Élvezet" volt hallgatni. :-(

Tapi2021 2024.06.09. 23:58:39

"De ez igazán tökélyre nyugaton lett fejlesztve. A számtalan alapítvány, oktatási intézmény mind nyitva áll az ex-politikusok előtt: mindenhol kell "tanácsadó", aki persze a valóságban nem ad tanácsot senkinek. Aztán vannak a nagy nemzetközi sóhivatalok is. De a nagy cégek vezetősége is jó, sőt ez még jobb anyagilag. Egyetlen dolog fontos: "helyesen" kell politizálni a politikusi karrier alatt, azaz nem szabad a rendszerrel szemben kritikusnak lenni."

Az amerikai rendszer "zseniális".
Ők ezzel, amit írsz és a sajátos lobbista rendszerrel egyszerűen legálissá tették a korrupciót!

A lobbisták is végig korrumpálják az egész politikai, közéleti szférát. Az alapítványi kamuállások, tanácsadói állások..., stb. sem ingyen vannak! Azokért előre "fizetett" az, aki kapja!

Ügyes.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.10. 07:56:37

@ZorróAszter:

Veszélytelen nem volt, de a veszély nem volt akkora, a haszon meg nagy volt.

Saját szememmel láttam ilyet többször is.

ZorróAszter 2024.06.10. 18:47:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Veszélytelen nem volt, de a veszély nem volt akkora, a haszon meg nagy volt.
Saját szememmel láttam ilyet többször is."

De honnan tudja, hogy az nem emberi fogyasztásra már alkalmatlan maradék száraz kenyér volt?

"Mostanában már jobban szeretem a fekete kenyeret."

Egyszer hallgathatna a nejére, és legalább másban is megpróbálhatná tartani a diabetikus diétát. Mert az az érzésem, hogy elhanyagolja. Pedig az nagyon rossz dolog.

ZorróAszter 2024.06.10. 18:51:07

"Mostanában már jobban szeretem a fekete kenyeret."

Ja! Ezt nem is arra mondtam, hogy a fehér kenyeret szereti, hanem hogy maga is elvből nem dob ki ételt csak végső esetben ha megromlik.

És kenyeret se. Megcsinálja pirítósnak vagy bundáskenyérnek.

Vagy rosszul emlékszem?
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása