magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Feketeöves halandzsa

Igazi gyöngyszem:

Az ex-politikus először is elmond egy valós tényt: hogy a magyar emberek zöme baloldali.

Direkt nem teszi hozzá ehhez, hogy természetesen ez a klasszikus baloldali értékrendet jelenti.

Persze pont azért nem teszi hozzá, hogy aztán lehessen egy jót halandzsázni.

Jön egy kis önkritika is, hogy a baloldali politikusok a hibásak, mert rosszul politizálnak. Pedig ez baromság: ha valami jó, azt egy azt rosszul képviselő embertől is elfogadják az emberek.

Aztán kiderül: az a baloldali amit a baloldali pártok mondanak.

Szép csavar. De ha így van, akkor az egész szövegnek semmi értelme. Hiszen akkor ezzel bizonyítva lett: a magyar emberek zöme nem baloldali.

Mint azokban a vicces YT-videókban, ahol "bizonyítják", hogy 1=2.

Mert hiszen mi a baloldali érték, ezt a legszélesebben értelmezve? Alapvetően 5 pont:

  • nagyobb, erősebb állam, hiszen az állam tudja megvédeni a gyengéket - de mit is mondanak erről Lendvai elvtársai? azt, hogy kis, gyenge állam kell, mert a piac megoldja,
  • igazságosabb társadalom - itt Lendvaiék válasza: csak esélyegyenlőséget kell adni, de ami ezen túl megy, az durva beavatkozás a szabad egyének életébe,
  • anyagi egyenlőtlenségek enyhítése - itt a szabványos balllib válasz: a jól kereső bérmunkást agyon kell adóztatni, míg a vállalkozót meg kell dicsérni, milyen nagyszerű "munkaadó" ő,
  • állami szerepvállalás a gazdaságban - itt a ballibek ordítanak, ezt tilos, mert zavarja a "versenyt", plusz "igazságtalan", mert a "zoligarchák megtöltik olcsó farháttal a kerti medencéjüket",
  • békepártiság a nemzetközi kapcsolatokban - itt a ballibek fanatikus NATO-pártisága az alapérték.

Szóval, mint látható, a magyar emberek zöme tényleg baloldali. S éppen ezért nem szavaz a "baloldali" pártokra.

A röhej, hogy ki is mondja a vége felé. Hogy nem "osztályalapú" baloldal kell? Oké, de akkor az nem baloldal. A baloldal alapja, hogy a munkaerejük eladásából élőket képviseli. A beszélgetőpartner még meg is jegyzi ezt, teljesen jogosan, de halandzsán kívül más válasz nem jön.

Az egész anyag kiválóan jelképezi az egész ballib szalonbeli bűzlő szellemiséget: hirdessünk klasszikus jobboldali, liberális értékeket, ezekhez adjunk hozzá egy kis buzi- és cigánydicséretet, majd mindezt nevezzük baloldalnak.

87 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3218422039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2024.06.19. 10:17:58

A magyarok többsége olyan, amilyenre az indoktrináció- a politikai célnak vagy eszmének alárendelt céltudatos nevelés fejleszti őket
Az államszocializmusban a többség a szocializmusban hitt, többé- kevésbé, most meg az Orbán rezsim úri hazugságaiban
Ez egy szerencsétlen, kiszolgáltatott nemzet, anyagi és szellemi értelemben is...

Gazdasági értelemben valóban baloldali, mivel túl sok a szegény; társadalmilag konzervatív, jobbos
Ezt a kormány politikája is segíti, pl LMBTQ- ellenes hisztériakeltéssel; ha pedig szar az életszínvonal, lényegében mindig, akkor nyugaton keresnek bűnbakot...

A lényeg: a kismber soha ne forduljon a valódi kizsákmányolók és elnyomók- a NyeR - elit ellen...

Boldeone2 2024.06.19. 10:29:39

A klasszikius baloldal lényegében megszünt, mindenhol

3 új választás van:

1. Progresszív-zöld, talán ez van a legközelebb hozzá, mert új gazdasági rendszert is akar
2. Progresszív- liberális, nem akar új gazdasági rendszert, de a kisebbségi és emberjog a fő hangsúly,
3. Kontervatív- liberális, lényegében már teljesen jobboldali, a piac uralmát hirdeti, a kis államot
+ A megmaradt szociáldemokrácia kb az első kettőt hirdeti...
+ kereszténydemokrácia ami már a mainstream jobboldal, mérsékelt

Nagyjából ez az elfogadható, a mainstream, ami ezen kívül van, az a "világrontás", a jobboldali populizmus; amely hamis illúziókat ígér az embereknek...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.19. 10:43:33

@Boldeone2:

Ez mind a 3 eltista rendszerhű politika.

A kisemberek nem akarnak semmi ilyet.

Tapi2021 2024.06.19. 13:32:54

@Boldeone2: "Az államszocializmusban a többség a szocializmusban hitt, többé- kevésbé, most meg az Orbán rezsim úri hazugságaiban
Ez egy szerencsétlen, kiszolgáltatott nemzet, anyagi és szellemi értelemben is..."

Állítólag a többség NEM a Fidesz-KDNP-re szok szavazni! Akkor ez most hogy????

Tapi2021 2024.06.19. 13:37:23

@Boldeone2: "Ezt a kormány politikája is segíti, pl LMBTQ- ellenes hisztériakeltéssel"

Mire gondolsz? Hogy a kereszténydemokrata kormány - mivel keresztény értékeket képvisel, amely szerint az LMBTQ minden betűje egy BŰNT jelöl - nem engedi, hogy többek között a keresztények, még hívő zsidók, muszlimok, krisnások... és mindenki másnak a gyerekeit, akik nem értenek egyet az LMBTQ tanokkal, az iskolákban, a szülők kifejezett beleegyezése nélkül, MEGRONTSÁK az LMBTQ-valamely bűnében élő pogányok?

Gery87 2024.06.19. 14:13:26

A világ szégyene hogy ezek baloldalinak mondhatják magukat!
De még nagyobb szégyen hogy ez nincs percenként a pofájukra olvasva.

Boldeone2 2024.06.19. 14:23:23

@Tapi2021: akik nem értenek egyet az LMBTQ tanokkal, az iskolákban, a szülők kifejezett beleegyezése nélkül, MEGRONTSÁK az LMBTQ-valamely bűnében élő pogányok?"

- Nincsenek LMBTQ- tanok, csak LMBTQ emberek. "Megrontani" senkit nem lehet, csak az lesz buzi, akinak hajlama van rá.
Be kellene fejezni a felesleges hisztériakeltést !

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.19. 15:25:14

@Gery87:

Pedig ők a magyar baloldal.

Volt egy vicces Pogátsa-interjú Lendvaival pár éve. Hosszú percekig faggatta, hogy akkor most döntse el "baloldali vagy liberális", mert olyan, hogy "ballib" nincs. S Ledvai csak nem válaszolt semmit, percekig félrebeszélt.

Gery1987 2024.06.19. 17:13:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Elképesztő.
Az egész azért van, mert meg akarják magukat különböztetni a "nemzeti" jobboldaltól, a legegyszerűbb azt mondani hogy ők pont a másik oldalon vannak.
Csakhogy az ieológiailag már foglalt.

Gery1987 2024.06.19. 17:36:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ledvai csak nem válaszolt semmit"

Én a politikusi lét feltételéhez kötném hogy az illető tudjon igent meg nemet mondani egy nyavalyás kérdésre.

Tapi2021 2024.06.19. 19:19:56

@Boldeone2: Hogy nem lehet szellemileg, rossz tanításokkal, rossz példákkal, rossz társasággal megrontani az embereket, különösen a fiatalokat? Ezt gondold újra át!

Arról nem is beszélve, hogy van a keresztény (muszlim, zsidó...) tanítás az LMBTQ-ról, hogy ezek bűnök. Isten szerint, akiben hiszünk. Egy vallásnak joga van ezt gondolni és mondani! Joga van a saját tanításához és hitéhez ragaszkodni, és a gyerekeiket az ilyen hívő családokban e hitelvek szerint nevelni. Vallás- és hit szabadság van.

Az LMBTQ propaganda ennek ellenkezőjét hirdeti és propagálja!

Ami ellen a hívőknek, bármely más vallásban, joga van védekezni. Joga van nem egyetérteni ezzel a felfogással.
És joga van ettől a SAJÁT gyerekeit megvédeni.

Ez a védelem megilleti a nem hívőket, ateistákat és gyermekeiket is! Senki nem kötelezhető, hogy keresztény előadásokat hallgasson meg, vagy keresztény hittanra járjon.
Mi keresztények is csak ennyit, ezt a jogot akarjuk.

Senki ne tarthasson semmiféle előadást, "érzékenyítést" a gyerekeinknek, az akaratunk ellenére. A miénktől eltérő, sőt ellentétes tanításokkal, (hit)elvekkel, erkölccsel.

Ennek annyira természetesnek kellene lennie, hogy nem kellene erről törvényt hozni! Az a durva, hogy ma kell.
És azért kell, mert a mi jogunkat ELVITATJÁK, semmibe veszik. Működik a kettős mérce a kárunkra.

Tapi2021 2024.06.19. 19:22:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Lassan túl kéne lépni a bevett kategóriákon, mert rég nem jelentik azt, amit eredetileg jelentettek.

Mindenkit az alapján kell tenni valahová, mit tesz, mit gondol, mit hirdet, mi a politikája, a világnézete. És nem matricákkal bűvészkedni, amelyek már igazából senkire sem illenek.

Tapi2021 2024.06.19. 19:27:15

@Boldeone2: Itt egy friss probléma, és egy egyértelmű álláspont:

"Ami történt, megtörtént. 11635 aláírás és többünk telefonhívása ellenére megesett a szégyen: június 13-án egy evangélikus lelkész bölcselkedett az „LMBT-inkluzivitás a történelmi egyházakban” című Pride-kerekasztalon.
Nagyon szomorú, hogy Németh Zoltán lelkész következmények nélkül elmehet a Pride-programra, sőt, évek óta úgy lehet a Magyarországi Evangélikus Egyház Gyülekezeti és Missziói Osztályának vezetője, hogy nyilvánosan és büszkén érvel a Bibliával szemben.

Sajnos nem viccelünk, és még csak nem is esünk túlzásba: Németh Zoltán lelkész nyilvánosan hirdeti, hogy nem bűn a homoszexuálisok közti szexuális kapcsolat, vagy ahogy ő írja: „egymás kölcsönös megelégedéssel megvalósuló boldogítása”.
„Tiszteletben tartom és elfogadom két felnőtt ember között kölcsönös megegyezéssel létrejövő szexuális kapcsolat minden formáját”, szögezi le Facebook-bejegyzésében.

És ami még megdöbbentőbb, a Gyülekezeti és Missziói Osztály vezetője szerint a „nemváltó” vagy „nem-átalakító” műtétek magvalósulásának támogatása embertársi kötelesség, „annak megtagadása vagy akadályozása pedig az érintett embertársaim ellen elkövetett bűn”!

Emellett ne haladjunk el szó nélkül…
• Lelkész úr szerint nem bűn a homoszexuális kapcsolat, nincs probléma az úgynevezett „nemváltással” sem.
• Lelkész úr szerint az a bűn, ha megtagadjuk valakitől a „nemváltó” műtétek megvalósulását!

Szolgamód másoljuk a nyugati devianciát, ahol már-már kötelezővé vált a gender-séma vallásként való tisztelete.
Meggyőződésem, hogy mindent megtettünk a botrány elkerülése végett. Körbejártuk a témát, utánakérdeztünk lelkipásztori körökben, és magunk is beszéltünk telefonon Németh Zoltánnal.

Telefonbeszélgetésünk után még több mint 55-en telefonon próbáltuk átadni üzenetünket a Magyar Evangélikus Egyház Országos Irodáján. A megoldásuk az volt, hogy egy idő után nem vették fel a telefont.
Németh Zoltán lelkész úr pedig eltéríthetetlen maradt, és érinthetetlenül vezetheti tovább a Gyülekezeti és Missziói Osztályt.

Mégsem mondhatjuk, hogy hiábavalóságra fecséreltük az erőnket. Megmutatkozott egy szélesebb összefogás a számtalan, támogató visszajelzés tanúsága szerint. Biztosra vehetjük, hogy sikerült elbátortalanítanunk olyanokat, akik keresztényként részvételüket tervezték az LMBT-vigasságban. Segélykiáltásunk az egyházi vezetőkig is eljutott.

Tulajdonképpen ez volt a cél. A magyar egyházak LMBTQ-eltolódását ezúttal fülön csíptük.
Kampányunkról Vágvölgyi Gergely is tudósított az Axiómán, és részletesen utánajárt az evangélikus egyházon belüli disszonanciának. Mi is osztjuk a megszólaló Kiss Máté lelkész aggodalmát, aki hangsúlyozta, hogy a csütörtöki alkalom „nem biblikus missziós lehetőség, hanem nyílt propaganda” volt. A propagandának márpedig áldozatai vannak.
Ezért jó látni a keresztények között elindult értékvédő szerveződéseket, mint amilyen az evangélikus vezetők által 2021-ben elindított novemberi állásfoglalás is volt.

Ezen felbuzdulva nem hagyjuk abba. Hiszen a Budapest Pride csúcspontja (mélypontja), a globalista nagy erődemonstráció még hátra van: június 22-én szivárvány színbe öltözik fővárosunk, hazánk szíve megdermed.

A CitizenGO nem hagyja ki, hogy hallassa a csendes többség hangját a zűrzavar tengerében. Farkas ne bújjon bárány bőrébe!
Egyelőre azonban hálásan köszönjük Önnek az aláírást, különösen, ha másokkal is módja volt megosztani ezt a fontos felhívást

Figyelme, visszajelzése megtisztel minket és megerősíti az élet, a család és a szabadság védelmében folytatott közös küzdelmünket.
Üdvözlettel, a CitizenGO csapata"

Tapi2021 2024.06.19. 19:35:47

@Boldeone2: Az előző bejegyzés is jól mutatja, hol tart és mekkora a fertőzés már az egyházakban, keresztényekben is.
Régiesen szólva, hogy mekkora részt hasított már ki az ördög az egyházakból.

Nem véletlenül tartunk ott ahol, nem véletlenül számolnak fel, szorítanak ki minket. Hiszen, ha ilyen(ek) a pásztor(ok), akkor vak vezet világtalant, és mindketten a gödörbe esnek!!! :-(

élveteg 2024.06.19. 19:38:05

"anyagi egyenlőtlenségek enyhítése - itt a szabványos balllib válasz: a jól kereső bérmunkást agyon kell adóztatni, míg a vállalkozót meg kell dicsérni, milyen nagyszerű "munkaadó" ő,"

Ha ez így van akkor ezek idióták? Mert minden párt nyerni akar de ki szavaz jól kereső melós ezekre hogy aztán agyonadóztassák ?

Tapi2021 2024.06.19. 19:48:37

@élveteg: Ugyanazok, akik inkább az ideológiai és politikai harcra, dacolásra, sok területen az eddigi káosz folytatására szavaznak a fővárosban, pedig nem ez az érdekük. Nem az, hogy stagnálás meg szar vezetés legyen még öt évig.

És mégis.

Az ember nem racionális lény, hanem érzelmi!

Ja, és irigy. ("Dögöljön meg a szomszéd tehene.") Ha esélye van megszívatni a nálánál csak kicsit is jobban élőt, jobban keresőt, simán megszavazza.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.19. 20:16:57

@Gery1987:

Történelmi ok is van.

A modern magyar baloldal alapja a kommunista párt. S közben ezekből liberális lett.

Így az lett a magyarázat, hogy ők nem is változtak maradtak baloldalon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.19. 20:18:10

@Gery1987:

Ott olyanokat mondogatott, hogy ő szociálisan érzékeny, azaz baloldali, meg a szabadság mellett áll, azaz liberális, tehát együtt véve balliberális.

Gery87 2024.06.19. 21:52:31

@Tapi2021:

"Hogy nem lehet szellemileg, rossz tanításokkal, rossz példákkal, rossz társasággal megrontani az embereket, különösen a fiatalokat? Ezt gondold újra át!"

És a Nerednyik tolvaj férgeskedés bunkóság mint minta hogy segíti a fiatalok erkölcseit?

Gery87 2024.06.19. 21:55:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Csakhogy ez butaság, a magyar baloldal főleg a szocdemekig nyúlik vissza, nem '45-49-ben kezdődött a történet, sőt ott ért véget bizonyos értelemben, az organikus, alulról építkező baloldal.

Gery87 2024.06.19. 21:56:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Összevissza beszél.
Van szociálisan érzékeny liberális....akkor mondja azt.

ZorróAszter 2024.06.20. 00:24:44

Minden kapitalista országban a fő ellenség egy valódi baloldali párt. Azt igyekeznek minden erővel megakadályozni.

Magyarország ezen túl meg a németeket fehérniggergyarmata, úgyhogy itt különösen fontos a valódi baloldali pártok szétverése, korrumpálása, ellieralizálása, akár titkosszolgálati eszközökkel is. És annak a megakadályozása, hogy a semmiből előjöjjön egy ilyen párt.

Ezért vásárolták fel a gyarmattartóink csaknem a teljes médiapalettát.

Ezért ma már meg se tudnánk, ha alakulna egy ilyen párt. Vagy hogy valaki ilyet szeretne.

És tegyük fel megalakulna, akkor mindent bevetnének ellene ugyanúgy.

De más lehetőség mégsincs. Addig csak azt lehet mondani, hogy ezeknek a kollaboráns hazaárulóknak egy szavát se hisszük. Azt se amit kérdeznek. Orbántól Gyurcsányig és Karácsonytól Vonáig senkinek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.20. 08:09:06

@Gery87:

A szocdemeket likvidálták a komcsik 1948-ban. Azóta nincsenek.

Amikor pedig 1989-ben megpróbáltak újraalakulni, az MSZP semmisítette meg őket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.20. 08:10:31

@Gery87:

A félrebeszélés legjobb módja a szavak kiforgatása. Lendvai magasan képzett értelmiségi, kiválóan ért ehhez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.20. 08:17:29

@ZorróAszter:

Mo-on maga a baloldal szüntette meg a baloldalt, lásd az MSZP mint liberális párt, sokkal kaptalizmuspártibb, mint a magyar jobboldal.

Gery87 2024.06.20. 14:34:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Erről beszélek.

A volt mszmp káderek, se komcsik, se libsik nem voltak soha és ma sem azok.
A valódi baloldalt azért nem képviselik mert nem érdekük.

Régen azért nem mert az államszocializmusban eszük ágában nem volt a hatalmat átadni a munkásosztálynak.
Most meg azért nem mert tőkés gecik lettek.

Gyurcsány egy tőkés vállalkozó milliárdos, annyi köze van a szocdemséghez meg a munkásokhoz is mint a kormányra kerüléshez. Nulla.

Gery87 2024.06.20. 14:35:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ennek ellenére 2 perc alatt le lehetne buktatni, csak az van hogy a média nem enged a közelébe ezeknek olyat aki valóban megizzasztaná, hisz a média sem érdekelt ebben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.20. 14:41:13

@Gery87:

Nem lehet, mert akkor elkezd olyanokat mondani "én kicsit másképp értem ezt a szót".

Ezért mondom mindig: fogalmi tisztaság kell, e nélkül nincs értelmes vita.

A liberálisok kedvenc módszere pl. a "liberalizmus" szó kiforgatása, lásd "nem vagy liberális? tehát a szabadság ellen vagy?".

Ha meg elmondod, a liberalizmus nem ezt jelenti, akkor megkapod, hogy "én nem ezt értem alatta".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.20. 15:09:37

@Gery87:

Az ok történelmi alapvetően.

A kommunizmus belülről bukott meg. Persze alapvetően moszkvai hatásra. de aztán belül: nem a nép lázadt fel ellene.

Már Kádár alatt volt egy nyugatos és egy marxista frakció.

A nyugatos rész kényszerből mondta magát marxistának, valójában még szocdem se volt, abszolút liberális nézeteket vallottak.

S a rendszerváltás során ez a nyugatos kényszermarxista csoport csinálta meg az MSZP-t.

Tulajdonképpen az én szüleim is ide tartoztak, csak ők sose akartak politizálni. Amint már nem kellett a Párt, azonnal kiléptek, még 1989 tavaszán. S amint lehetett már választani a pártok között, azonnal oda álltak, ami a legszimpatikusabb volt számukra: akkor ez az SZDSZ és a Fidesz volt, utóbbi persze csak 1992-1993-ig.

Az MSZP meg azoké, akik szintén innen származtak, de ők politikai hatalmat is akartak.

S a legkönnyebb így volt az egész legitimálása: mi mindig baloldaliak voltunk, s a liberalizmus az valójában valami balos dolog.

Kapóra jött, hogy a magyar jobboldal sose volt igazi, nyugatos jobboldal. Az MDF nagy nevei jobban utálták a kapitalizmust, mint egy hívő kommunista.

Szóval így jött az "balos" narratíva: "mi modernitást, nyugatosságát, szabadságot akarunk", míg a csúnya jobboldal meg feudális, zavarosan harmadikutas, keleties, nem-polgári. Plusz "mi vagyunk a szakértők", "ők meg zavaros fejű bölcsészek".

Aztán az SZDSZ-es értelmiség felismerte ezt: befogadta az MSZP-t. Lásd Demokratikus Charta.

S így végkképp kialakult, hogy a "baloldal" szó jelentése valamiféle modern, polgári értékrend, míg a "jobboldal" meg a buta mucsaiak, az elit tehát balos, a nép meg jobbos.

ZorróAszter 2024.06.20. 15:41:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Mo-on maga a baloldal szüntette meg a baloldalt, lásd az MSZP mint liberális párt, sokkal kaptalizmuspártibb, mint a magyar jobboldal."

Az MSZP-t a német tulajdonú propagandagépezet, a politikai korrupció és titkosszolgálati módszerek változtatták meg, és lökték a szakadékba.

Magyarország gyarmatosítása a médiák felvásárlásával kezdődött. Attól kezdve a németek mondják meg, ki a jó és ki a rossz. Kire kell szavazni, mi tetszik a népnek.

A következő kérdés, hogy akkor ez a propagandagépezet miért juttatta és tartja hatalmon Orbánt?

Mert annyira a magyarok érdekeit szolgálja a német érdekekkel szemben?

ZorróAszter 2024.06.20. 15:48:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S így végkképp kialakult, hogy a "baloldal" szó jelentése valamiféle modern, polgári értékrend, míg a "jobboldal" meg a buta mucsaiak, az elit tehát balos, a nép meg jobbos."

Mintha bizony ez valami véletlen lenne, vagy követhetetlen folyamat, és nem ezt döngölné a fejekbe a német kézben lévő propagandagépezet több mint harminc éve.

Összefogva ma is ebben a kérdésben is a fidesznyikek és a libernyákok. Hogy a baloldal=liberálisok.

A dolgozókat és kapcsolódó rétegeket képviselő pártról meg lehetőleg egy szó se essék sehol. Pláne valaki ilyennek próbálkozzon.

Ebből látszik, hogy valamennyien a németek zsebéből kikandikáló hazaárulók.

Gery87 2024.06.20. 21:53:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nem lehet, mert akkor elkezd olyanokat mondani "én kicsit másképp értem ezt a szót"."

Nincs mit máshogy érteni, 2+2=4 és kész....lehet hogy DK-MSZP árnyékuniverzumban ez nem így van, de azt ki nem szarja le.

Gery87 2024.06.20. 21:58:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Kapóra jött, hogy a magyar jobboldal sose volt igazi, nyugatos jobboldal. Az MDF nagy nevei jobban utálták a kapitalizmust, mint egy hívő kommunista."

Ennek ellenére azért a privatizációt - tudjuk hogy - véghezvitték szépen.

A magyar jobboldal nem a kapitalizmust utálta, hanem hogy abban nem ő "az úri keresztény magyar ember" van felül, nem ők benne a legjobbak, legsikeresebbek....hanem az "idegenek, zsidók, svábok"...ezért kell a kapcsolatok, a nagybirtok jogán a Döbrögiskedés, a haverizmus, meg kell a tőke nyújtotta előny és hatalom is, de nem piaci alapon.

Gery87 2024.06.20. 22:01:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S így végkképp kialakult, hogy a "baloldal" szó jelentése valamiféle modern, polgári értékrend, míg a "jobboldal" meg a buta mucsaiak, az elit tehát balos, a nép meg jobbos."

Mivel Kádár alatt nem lehetett jobboldal, el volt nyomva a nemzeti, keresztény, nacionalista elem....ezért mikor jött a rendszerváltás teljesen kitöltötték a teret a jobboldalon.
Mindenki más tőlük balra állt, a libsik is, ennyi az egész.

Gery87 2024.06.20. 22:05:22

A magyar embernek 45 év után nagyon nehezen lehetett volna megmagyarázni hogy a nyugatos kapitalista libsi miért ugyanúgy politikai jobboldal, mint a zsidó tőkéseket szidó Csurka meg a nemzeti keresztény konzik csak máshogy....

Kellett egy kétbit megoldás.

Nemzeti perspektíva = jobboldal.
Nem nemzeti perspektíva = baloldal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.21. 05:07:38

@Gery87:

Csak hát ők találták ki a "ballib" szót, s meg is tudták határozni, hogy a "baloldal" azt jelentse, amit ők akarnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.21. 05:20:16

@Gery87:

Mert eleve ez a magyar gondolkodás.

A nyugati értelemben vett jobboldal az, hogy kell egy erős nagypolgárság, mely felhúzza magával az országot, s lesz egy széles középosztály, meg az alső rétegek is profitálnak ebből. Ilyen eszme Mo-on mindig marginális volt.

Utoljára 1918-ban volt ennek valami hatása, lásd Jászi Oszkár, de akkor is törtpepárt volt, nem több.

S azóta is minden sikeres magyar jobbos párt azért lett sikeres, mert NEM lett nyugati értelemben jobbos.

Antallék azért lettek lenullázódva annak idején, mert a nyugatos jobbos Antallt nem támogatta saját pártja, a hangadók olyanok voltak, akik semmiben se értettek egyet vele.

S aki azóta megpróbála mind megsemmisült: MDNP, Centrum, kései MDF, kései Jobbik.

Szóval ez nem kétbites megoldás, hanem a tényhelyzet:
- baloldal = kapitalista, globalista, euroatlantista, polgári,
- jobboldal = a fentiek korlátozott verziója, de nemzeti, sőt a lelke mélyén egyenesen antikapitaista, nem-polgári, harmadikutas. semlegességpárti.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.21. 05:22:21

@Gery87:

S miért nem lett hagyományos jobbos erő? Mi akadályozta meg? Nem az, hogy ez idegen a magyar lélektől?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.21. 05:23:49

@Gery87:

A magyar jobboldal sose szerette úgy a kapitalizmust, mnt a baloldal, ez szimpla tény.

A privatizáció ellen is a jobboldalon voltak hangok, sose a baloldalon.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.06.21. 10:43:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Jászi nem ezt képviselte, ő szélsőbaloldali kriptokommunista volt. Lásd az aradi produkcióját :

"Itt a tizenkettedik óra arra, hogy új állapotokat hozzunk létre, amelyek megóvhatnak bennünket a bolsevizmustól, ami mindnyájunkat egyformán fenyeget …; a békekötés nem Fochnak és a többi generálisnak a kezében van, akik, mint éppen Belgrádban láttuk, semmiben sem különböznek a kardcsörtető Hindenburgoktól és Ludendorffoktól, hanem azt az európai szovjet köztársaság, a munkások és a katonák tanácsa fogja megkötni. Azokkal az ígéretekkel szemben, amelyeket egyes hatalmak a cseh és egyéb imperializmusoknak tettek, a szovjetköztársaság semleges fog maradni."

Gery87 2024.06.21. 21:20:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát elég baj, ennek mint mondtam megvolt a történelmi oka.

Gery87 2024.06.21. 21:27:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A nyugati értelemben vett jobboldal az, hogy kell egy erős nagypolgárság, mely felhúzza magával az országot, s lesz egy széles középosztály, meg az alső rétegek is profitálnak ebből. "

Hát de tudjuk hogy ez fasság.

"Ilyen eszme Mo-on mindig marginális volt."

A többség nem hitte el ezt sose, de az elit ezt kommunikálta.

"Utoljára 1918-ban volt ennek valami hatása, lásd Jászi Oszkár, de akkor is törtpepárt volt, nem több."

Igen.

"S azóta is minden sikeres magyar jobbos párt azért lett sikeres, mert NEM lett nyugati értelemben jobbos."

Reakciósok valójában.

"Antallék azért lettek lenullázódva annak idején, mert a nyugatos jobbos Antallt nem támogatta saját pártja, a hangadók olyanok voltak, akik semmiben se értettek egyet vele."

Persze, mert nem gyakorlatilag létező réteg narratíváját az országnak kínálni nem működik.

"S aki azóta megpróbála mind megsemmisült: MDNP, Centrum, kései MDF, kései Jobbik."

Persze.

"Szóval ez nem kétbites megoldás, hanem a tényhelyzet:
- baloldal = kapitalista, globalista, euroatlantista, polgári,
- jobboldal = a fentiek korlátozott verziója, de nemzeti, sőt a lelke mélyén egyenesen antikapitaista, nem-polgári, harmadikutas. semlegességpárti."

De kétbites mert van egy antikapitalista narratíva is, csak nem volt érdeke az elitnek ezt tematizálni, megmutatni, kommunikálni.
Inkább ellopták a baloldal jelzőt, a reakciósok meg ellopták a jobboldal jelzőt.
És olyasmiket domborítottak ki ezekben amik nem sértik érdekeiket.
A jobboldal a nemzeti részre ment rá, miközben népellenes, a ballibek meg az egyenlősítést meg a kissebbségekkel jelenítették meg.

Gery87 2024.06.21. 21:29:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az hogy a többség nem vallásos, nem keresztény, nem ideologikusan konzervatív és erősen individualista.

Gery87 2024.06.21. 21:32:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A valódi baloldal marginális kvázi, a kortárs magyar "baloldal" valójában libsi, tehát kapitalizmus párti.

A jobboldal meg mint mondtam, csak annyiban kritikus a tőkével hogy az a baj vele hogy "zsidó" meg idegen és nem magyar, ami fasság, mert a tőkének nincs nemzetisége, de ez van. Ez volt mindig a baja csak a rendszerrel.
Ennyi.

Gery87 2024.06.21. 21:33:54

@Deak Tamas:

Jászi demokrata volt, te szerencsétlen ezért nem akart bolsevik diktatúrát, a tanácsrendszer ugye nem ez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.22. 06:58:31

@Gery87:

Egyszerű felismerés: ha már kapitalizmus van, legalább legyen a tőkés helyi, ennyi az egész. Semmi köze ennek a zsidókérdéshez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.22. 07:00:02

@Gery87:

"az elit ezt kommunikálta"

Mikor? Esetleg a baloldal mondja ezt a rendszerváltozás óta. Más nemigen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.22. 07:01:01

@Gery87:

"van egy antikapitalista narratíva is, csak nem volt érdeke az elitnek ezt tematizálni, megmutatni, kommunikálni"

Mert az ki lett próbálva 45 éven keresztül, s látványosan nem lett népszerű.

alöksz róz 2024.06.22. 15:22:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "ha már kapitalizmus van, legalább legyen a tőkés helyi, ennyi az egész." - de minek?

az lenne a kitűzött cél h jobb legyen, és nem az h rosszabb

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.22. 15:40:21

@alöksz róz:

Mert a helyi tőkés visszaad a társadalomnak is, míg az idegen nem. Plusz a helyi tőke felett inkább van hatalma az államnak, mint az idegen felett.

alöksz róz 2024.06.22. 17:04:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mert a helyi tőkés visszaad a társadalomnak is, míg az idegen nem." - kár h a fideszes nagytőke esetében a tapasztalat nem ezt mutatja.
az idegen meg valamit visszad, pl eu-s pénzek, ilyenek.

alöksz róz 2024.06.22. 17:05:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Plusz a helyi tőke felett inkább van hatalma az államnak, mint az idegen felett." - hát vagy pont a fideszes tőkének van inkább hatalma az állam felett

alöksz róz 2024.06.22. 18:02:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: honnan veszed ezt a marhaságot?
én azt mondom, nincs.
mutass egyet.

alöksz róz 2024.06.22. 18:04:18

@alöksz róz: én megmutattam, hogy van olyan, amiről te azt mondod, nincs.

Gery1987 2024.06.22. 18:31:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mikor, mikor 90 után: "támogatjuk s kis- és középvállakozókat.." ez ment 20 évig.
A "lecsorgás" elmélet...jobbról balról.

Gery1987 2024.06.22. 18:33:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Részben ez is igen.
De azóta már kikopott az a politika és van helyette új, más alternatíva a baloldaon.
Az államszocializmusnak gyakorlatilag nincs támogatottsága.
Vagyis a tanulság le lett vonva.

Gery1987 2024.06.22. 20:06:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó hát tudjuk hogy nem értesz hozzá.

A mai marginális újbaloldali szocialista formációk mind elmentek egy progresszív és demokratikus irányba. Elöbbibe nem kéne, de most ez mindegy...

Gery87 2024.06.22. 21:04:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tehát mindegyik pártállamot, diktatúrát és tervgazdaságot akar?
Hülyeségeket ne írj le ha nem muszáj.

Gery87 2024.06.23. 12:17:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tehát mindenki más hazudik? Mert te azt mondod, onnan a fotelból Bulgáriából, úgy hogy nem is érdekel meg nem is ismered a baloldalt?
Érdekes...

alöksz róz 2024.06.23. 12:20:57

@Gery87: a baloldal mindenütt egyforma, szóval ezt pont bulgáriából is meg lehet ítélni...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.23. 12:40:33

@Gery87:

Rendszeresen olvasom sok országból a helyi kommunista médiákat. Mindenhol ugyanaz megy, minden országban.

Nagyjából 5 fő álláspont van.

A. A baloldal fogalma megváltozott, azaz a mai baloldal - helyesen - nem a bérből élőket védi, mert vannak náluk sokkal elnyomottabbak. Ez mondjuk azt, amit "woke" alatt szokás érteni.

B. Marxot nem szabad dogmatikusan értelmezni, ő eleve nem ígért semmit. A marxizmus egy módszer, nem tanítás. Amint eljön az ideje, úgyis kommunizmus lesz, ezt nem lehet siettetni. Nagyjából ez amai hivatalos kínai eszme.

C. Leninék/Sztálinék elrontották. A marxi eszme nem akart szovjet diktatúrát. Helyette tanácskommunizmus, szövetkezeti szövetségek, gyári demokrácia, stb. kell.

D. Lenin túl korán meghalt. A szovjet állam feladat a világkommunizmus elősegítése lett volna. Még keményebb kéz kellett volna. Ez a klasszikus trockista eszme.

E. A szovjet rendszer jó volt. Persze hibák akadtak, de az alapok helyesek voltak. Összeesküvés miatt omlott össze. Vissza kell csinálni. Ez a mostani orosz kommunista fősodor.

Gery1987 2024.06.23. 15:15:34

@alöksz róz:

Hogy lenne már egyforma:)?
Ez butaság.

Mikor olvastál tőlem akár progresszió, woke pártiságot vagy akár szovjet, pártállami rendszer nosztalgiát?
Sokféle megközelítés van.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A C-t jelölném meg.

Az A és a B D tévedés.
Az E meg kb nosztalgia alapú, ki fog halni.

alöksz róz 2024.06.23. 15:24:28

@Gery1987: a baloldal mindenütt egyforma.
mit jelenthet ez a mondat?
mindenki ugyanazt gondolja mindenről?
vagy netán mindenütt ugyanazok a típusok vannak?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.23. 16:26:02

@Gery1987:

A C abszolút kisebbség még a kommunistákon belül is.

Alapvetően ezek amolyan értelmiségi klubok, nulla támogatottsággal.

Gery87 2024.06.23. 21:08:10

@alöksz róz:

Egyik se igaz.
Nálunk pl gyakorlatilag nem létezik egyik sem.

Gery87 2024.06.23. 21:08:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igaz, de ettől még létezik.
Te azt mondtad, nem létezik.
Döntsd már el.

alöksz róz 2024.06.24. 18:07:49

@Gery87: de létezik.

az előbb derítetted ki.

Gery87 2024.06.25. 15:06:45

@alöksz róz:

Magyarországon közéleti szempontból érdemi szoci baloldal nincs, se komcsi, se szocdem, se demszoc, se anarchisták...
Pár ezer emberről beszélünk akik "láthatatlanok" sajnos.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.25. 15:42:30

@Gery87:

Én követem őket.

A legviccesebb, hogy a mai magyar szélsőbal kb. 2-3 ezer ember, de így is 5-6 csoportra oszlanka, melyek jobban utálják egymást, mint az antikommunistákat.

Ugye vannak a Thürmerék.

Aztán van a Vajnay-féle ex-thürmeristák.

Aztán a Szikrázók.

Aztán Pogácsáék.

Aztán Partizán-Mérce körül pár ember.

Aztán a Szemlélet szerkesztősége és haveri kör.

Ezek közül csak a Szikrák és a partizánosok-mércések nem gyűlölik egymást, hanem van valami korrekt viszontuk. Mindenki más árulónak, megvett embernek, a legjobb esetben idiótának tart mindenki mást.

Gery87 2024.06.26. 14:57:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Én követem őket."

Nem hinném.
Különben nem kéne heteken át magyarázni hogy mi a szocializmus, meg miben különbözik a kommunizmustól, hogy a szocdem demszoc egyáltalán létezik....stb.

Ha csak a Mércét olvasnád, (meg a Tett, Balra Át!, PTI cikkek) nem aranyhalaznál itt.

"Ezek közül csak a Szikrák és a partizánosok-mércések nem gyűlölik egymást, hanem van valami korrekt viszontuk. Mindenki más árulónak, megvett embernek, a legjobb esetben idiótának tart mindenki mást."

Thürmerék egy lassan kihaló nemzedék nosztalgia majálisa decemberben....
Ezt tudnám most így elmondani erről:)

Nem hiszem hogy bárki komolyan foglalkozna velük.

Pogácsa meg az Eszmélet "haveri kör" utál mindenki mást meg egymást?
Nem gondolnám. Thürmerék kivételével mindegyikük demokrata és szocialista.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.26. 15:00:29

@Gery87:

Olvasom őket, persze rendszeresen csak az értékesebbeket. Mondjuk Vajnayék, Thürmerék és a Szikrák nagyon lett vannak intellektuálisan, buta brosúrákat adnak ki. De a többieknél akad értékes iromány.

Hallgasd meg miket mond Pogácsáról Krausz!

Demszoc meg természetesen nem létezik.

Gery87 2024.06.26. 20:59:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Mondjuk Vajnayék, Thürmerék és a Szikrák nagyon lett vannak intellektuálisan"

Ezeket én se olvasom.

Gery87 2024.06.26. 21:01:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Demszoc meg természetesen nem létezik."

:D

Látom elérted megint az akvárium falát...
Ezek szerint mást sem olvasol figyelmesen.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása