magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A lényeg

Végig néztem kb. 10 elemző műsort a magyar választásról. Olyan 8:2 arányban ballib:fideszes megosztásban.

Nagyrészt süketelés. Meg nem süketelés, de olyasmi, amit meg lehetett volna mondani évekkel ezelőtt is.

Meglepő, de az egyetlen értelmes és egyben új gondolatot az egyik ballib elemzőtől hallottam. Ruff Bálinttól az egyik Partizán-műsorban - hozzáteszem, Ruff azért nem fősodrú ballib, kissé balra áll a megszokotthoz képest, pl. utálja Gyurcsányt.

Amit mondott és ami érdekes tény: "megszűnt a ballib szalon hatalma", azaz immár nem képesek a "mértékadó" ballib értelmiségiek eldönteni milyen legyen a Fidesz "baloldali" ellenzéke, hiszen Talpramagyar Péter úgy lett az ellenzék veszére, hogy látványosan és direkt nem fogadott szót az "értelmiségnek".

Szerintem jó hír ez, akkor is, ha ez mindenképpen nehezebb helyzetet teremt a Fidesz számára.

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1818428037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2024.06.24. 12:29:01

Több mint 30 év kellett ehhez.

Meg "diktatúra", hogy kicsavarjuk a kezükből a média, a művészetek, az egyetemi katedrák úgy 100 százalékának legalább a felét...
Meg hát halnak is a múlt rendszerből itt ragadt nagy megmondók, csökken az agymosóképesség.

GyMasa 2024.06.24. 13:05:40

Várjuk ki, mit fog tenni MP a fövetkező szűk egy évben.
A hétvégi balhé azért mutatja, hogy lesz még mire rácsodálkoznia az őt támogató tömegnek!
Én, egyre kevesebb esélyt látok rá, hogy megtartja a CIA a messiási szerepben.

Gery87 2024.06.24. 14:26:05

Szerintem semmi jó hír nincs ebben az hogy a ballibek pofára estek, kárörömnek jó de ennyi.
Azt mutatja hogy tovább erősödött a nemzeti populista narratíva, és a magyar politika kihívói kizárólag jobboldali szereplőkből fognak állni továbbra is 2026-ban.
Vagy gazdaságilag azok mint a Dk, vagy populista szempontból mint a "kiáradt" Tisza.
Tragédia.

Gery87 2024.06.24. 14:26:48

@Tapi2021:

"csökken az agymosóképesség."

A NER ellensúlyozta, van elég agymosott most is.

MAGYAR_PÉTER 2024.06.24. 15:21:33

@GyMasa: Próbálok egyensúlyoznI a normalitÁs és az abnormalitÁs közÖTT!

ZorróAszter 2024.06.24. 15:24:07

Az állítólagos ellenzék ugyanazoknak a zsebében van mint Orbán kollaboráns kormánya.

Ez az állítólagos ellenzék és állítólagos ellenzéki médiák csak arról beszélhet, amiről megengedik hogy beszéljenek.

Példa erre a Partizán több mint egy órás beszélgetős műsora a fidesznyik médiatulsúlyról, amelyben úgy telik el a több mint egyórás műsoridő, hogy bárki csak egyszer is kiejtené a Mediaworks nevét, vagy hogy központi főszerkesztője van a több mint 100 nagy tévéjének, rádiójának, a megyei és nagy fővárosi újságoknak.

2024 2024.06.24. 15:24:36

@Gery87: "Szerintem semmi jó hír nincs ebben az hogy a ballibek pofára estek..."

Megértelek.

ZorróAszter 2024.06.24. 15:25:47

@Tapi2021:

"Meg "diktatúra", hogy kicsavarjuk a kezükből a média, a művészetek, az egyetemi katedrák úgy 100 százalékának legalább a felét..."

Muhahahaha!!!

:o)

Gery87 2024.06.24. 15:29:03

@2024:

Fejezd be a mondat idézését.
Mert ez így kiragadott és félreérthető.

"...kárörömnek jó de ennyi."

Megafon képzést kaptál, vagy mi van?:)

2024 2024.06.24. 15:45:12

@Gery87: "Fejezd be a mondat idézését."

Semmi szükség rá. Az indíttatásod ugyanis - mint az a következő bekezdésből kiderül - nyilvánvaló.

Boldeone2 2024.06.24. 15:45:18

Nekem egy a lényeg: egyszer legyen - végre - plurális demokrácia, normális politikai rendszer; az egypárti elnyomás, Orbáni abszolút állampárti rezsim országlása helyett!

1.pont: új - ARÁNYOS(abb) - választási rendszert, a rezsim hatalomban maradását szolgáló helyett

2.pont: takarítsák ki a Fideszt kuratóriumait az egyetemek éléről

3. Pont: Korlátozzák törvényben a kormány propaganda költéseit, fékezzék meg a 100 milliárdos agymosást!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.06.24. 15:55:37

@Boldeone2:

Le a brit, francia, amerikai diktatúrával, arányosabb választási rendszert!

Boldeone2 2024.06.24. 16:55:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Te is tudod: a westminsteri parlamentáris rendszer más alapokon működik

Nekünk anno a német választási rendszert kellett volna átvenni, de valóban

Orbánék csak rontottak rajta...

"Háttérhatalom"- olyan nincs, konteo elmélet.. Ami van: a valóság és igazság hatalma, a liberális konszenzus a világról, a "mainstream"

Gery87 2024.06.24. 18:45:02

@2024:

Csakhogy én a valódi, eredeti értelemben vett baloldalt hiányolom okoska, nem a ballibeket (liberálisokat).

Madarász Henrik 2024.06.24. 18:46:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Egyszerűen torz, tegyük fel két párt van egy országban, az egyiket az emberek 60 %-a támogatja, a másikat a 40 % és egy így van minden választókörzetben, akkor az emberek 40 % soha nem jut képviselethez.

élveteg 2024.06.24. 19:10:14

Hogy a fidesznek mi a nehéz Hár nem tudom .....de ha megnézzük mit ért el idáig a Magyar Péter A momentumot megsemmisitette Gy urcsányt visszalőtte a rajtvonal közelébe az Mszp megsemmisült Ezek közül melyik az amelyinek nem tapsol egy jobbos ?

vasútihíd 2024.06.24. 19:26:43

@GyMasa: mp provokálható. a megán és a közéletben is. és ezt persze jól ki lehet használni ellene politikailag. vele szemben orbán a nyugodt erő ő nem bulizik meg dobál telefonokat. egyértelmű hogy hosszú távon melyik a mérvadó győztes taktika. bár persze jó hogy így ketten a ballibeket mégteljesebben kiütötték.

2024 2024.06.25. 05:35:38

@Gery87: Sokan tekintették már magukat az "igazi" baloldal egyetlen és hiteles letéteményesének hazánkban a rendszerváltás óta. Ma ilyen virtigli balos alakulat a Szolidaritási Mozgalom és a Szanyi-féle ISZOMM. Valószínűleg maguk alá csinálnának ijedtükben ha kormányzati lehetőséghez jutnának, vagy fél év alatt csődbe vinnék az országot. Természetesen ettől nem kell tartani.

Furcsa mód, de amúgy pragmatikus okból hiteles és eredményeket felmutatni képes balos szociálpolitikát a 14 éve hatalmon lévő konzervatív, jobboldali kormánypárt, a Fidesz képvisel.

Tapi2021 2024.06.25. 11:56:51

@GyMasa: Nincs jobb.

A Fidesznek kell gyorsan kommunikációs stratégiát váltani!
Mind MP miatt, mint amiatt, mert még a potenciális szövetségesek sem értik, mit, miért csinálnak.
El kéne rendesen mondani. Külföldön is.

Tapi2021 2024.06.25. 11:59:29

@Gery87: Ott vannak Thürmerék. Csak igény nincs rájuk.
Amikor az emberek döntően jól élnek, és nyugalomban, nem akarnak balosok lenni, sem balosokat kormányon látni.
Mert az senkinek sem jó. Még a szegényeknek sem.

Tapi2021 2024.06.25. 12:02:28

@Madarász Henrik: Ilyen a demokrácia. A többség vezethet.
A 40%-osok előtt azonban ott a lehetőség, hogy még több embert meggyőzzenek, hogy velük jobban járnának. És így lehetnek ők a vezetők!

Másik módszer, hogy összefognak másokkal, akik az ő értékeiket is felvállalják és képviselik. És így együtt, talán 50% fölé mehetnek.

Tapi2021 2024.06.25. 12:04:42

@vasútihíd: MP "bosszújának" ennyi pozitív hozadéka mindenképpen van.
Most már a Fidesznél kell észnél lenni és jól kezelni ezt a váratlan szituációt.

Tapi2021 2024.06.25. 12:05:51

@2024: "Furcsa mód, de amúgy pragmatikus okból hiteles és eredményeket felmutatni képes balos szociálpolitikát a 14 éve hatalmon lévő konzervatív, jobboldali kormánypárt, a Fidesz képvisel."

Így igaz!

ZorróAszter 2024.06.25. 13:30:00

@Tapi2021:
@2024:

"hiteles"

Igen, az államadósság már 100 milliárd euró felett jár, ebből Orbán növekménye több mint 50 milliárd.

"eredményeket felmutatni képes balos szociálpolitikát "

Akkor miért nem közöl nyomorstatisztikákat a fideszKSH 2015 óta, például hogy hány dolgozó és nyugdíjas él nyomorszinten létminimum alatt?

Vagy kik és hányan laknak összetákolt dobozkunyhóvárosokban az erdőkben?

Tapi2021 2024.06.25. 13:37:18

@ZorróAszter: "Vagy kik és hányan laknak összetákolt dobozkunyhóvárosokban az erdőkben?"

Pár tucatnyian, sokukat ismerem is, vagy a Lidlnél vagy a Tesconál koldulnak itt nálunk.
Mind önkéntes koldus. Meg van kezük, lábuk... mást is csinálhatnának.

2024 2024.06.25. 16:10:28

@ZorróAszter: "Igen, az államadósság már 100 milliárd euró felett jár, ebből Orbán növekménye több mint 50 milliárd."

És? A külföldi szereplők nagyrészt kivonultak a magyar államadósság finanszírozásából, az állampapírpiac legnagyobb szereplője már a hazai magánszektor és a lakosság. Mindkét fél üdvére.

--------

"Akkor miért nem közöl nyomorstatisztikákat a fideszKSH 2015 óta, például hogy hány dolgozó és nyugdíjas él nyomorszinten létminimum alatt?"

Az Orbán-kormányok százezreket, ha nem milliókat emeltek ki a szegénységből 2010 óta. Hiteles és eredményes, igazából baloldali szociálpolitika egy virtigli konzervatív, jobboldali kormánypárttól. Családvédelmi intézkedések, intenzív bér-és nyugdíjemelések, a lakosság terheinek csökkentése - rezsivédelem, adókedvezmények és SZJA-mentesség. Az állami vagyon növelése. Nyugaton bármelyik szocialista, szociáldemokrata párt megcsinálhatná ugyanezt, de persze nem teszik, hiszen csak névben baloldaliak. A szivárványos gyerekinzultálás és a migránssímogatás nem baloldali érték; nyugaton pedig egy ideje ezek váltak meghatározóvá, miközben a bennszülött lakosság le van szarva.

A Fidesszel ellenben a "valódi" baloldali egykori nagy gyűjtőpárt (MSZP) 4+8 éves országlása alatt a lakossági terhek csökkentése helyett megszorításokra, adó-és gázáremelésekre, vizitdíjra, és (figyelem!) az állami vagyon elkótyavetyélésére futotta.

A rendszerváltás óta eltelt 24 év tanulsága, ha tudsz adni a népnek: kormányon maradsz. Ha nem, ha csak sanyargatásra vagy képes: megbuksz. Minden balos, liberális marhaság, mint a diktatúrázás, az elcsalt választásokra, a választási törvényre való hivatkozás közepette a Fidesz azért van még hatalmon, vagy legalábbis kétharmaddal, mert tud adni a népnek. Ha nem tudna, megbukna.

-------

"Vagy kik és hányan laknak összetákolt dobozkunyhóvárosokban az erdőkben?"

Országosan pár százan, maximum. Örvendetes, hogy gondolsz rájuk, de egy országot nem a nincstelenekre kell alapozni, hanem a középosztályra. Építsen nekik házat a Fidesz? A full balos latin-amerikai országokban talán nem hasonló körülmények között élnek nem százak, hanem milliók?

ZorróAszter 2024.06.25. 20:44:16

@Tapi2021:

@2024:

Akkor nem szüntetik meg a nyomoradatok közlését 2015-től, hanem büszkélkednek a javuló adatokkal.

Főleg a dolgozói nyomor a legkínosabb mert az leüvölt minden sunyi hazudozást.

Ám inkább meghamisítják például a máról holnapra élők számát azzal, hogy nem a szegénységi küszöb összegére vonatkoztatják a "Mekkora váratlan kiadást tudna gond nélkül kifizetni?" kérdést, hanem sokkal kisebbre, 100 forint alatt.

Márpedig az nem igazán irigylésre méltó, hogy a magyarok túlnyomó töbsége máról holnapra él.

ZorróAszter 2024.06.25. 20:51:02

@Tapi2021:

"Pár tucatnyian, sokukat ismerem is, vagy a Lidlnél vagy a Tesconál koldulnak itt nálunk.
Mind önkéntes koldus. Meg van kezük, lábuk... mást is csinálhatnának."

A gyorsforgalmin túli kiserdőben biztos többen laknak. Másodszor látom hogy egy hatalmas szatyor szalonnát vittek.

Tavaly a SPARban láttam őket, pár hónapja a piacról jöttek ki.

ZorróAszter 2024.06.25. 20:56:24

@2024:

"És? A külföldi szereplők nagyrészt kivonultak a magyar államadósság finanszírozásából, az állampapírpiac legnagyobb szereplője már a hazai magánszektor és a lakosság. Mindkét fél üdvére."

Orbán az 50 milliárd euró Európai Uniós segély mellé amit kapott csinált még több mint 50 milliárd euró államadósság növekményt is.

Az a 100 milliárd euró szabad szemmel is látható és nem is kellett nagy ész az előteremtéséhez.

Az eredmények nem látszanak. Pedig az elszórásához se kell nagy ész.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.06.27. 12:46:34

@2024: foglalni kell lakásokat mint Ilaria.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.06.27. 12:50:03

@Madarász Henrik: ez nálunk pont nem így van, mert aki az egyéni körzeteket nyeri, az fog nyerni.
Boldeone hülyeségeket beszél szokása szerint, ugyanis nálunk is német rendszer van, csakhogy ott - mivel tagállamok vannak - a magyar egyéni rendszert pótolja a regionális, türingiai, szászországi stb. választás.
Pontosan az volt a probléma 1990-ben, hogyha tisztán átvesszük a német rendszert, akkor az ország kormányozhatatlanná válik. Pontosan azt akarták elkerülni, ami Bulgáriában megy most.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása