magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A csúnya zemberek...

Nem lehet megbízni a zemberekben!

Nem akarják az Igazságbeszéd-mondót, sőt csúnyán elárulták őt! De még olyan gonoszok is, hogy a Nyelveket Beszélő, Okos, Szakember, Européer Nőt - akit tilos Gyurcsánynének nevezni - se akarják! Felháborító!

221 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6118440541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2024.07.11. 21:09:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen, csak elfelejted hogy mások voltak a körülmények !!!
Volt erős baloldali alternatíva és folyt a hidegháború.

Most a tőkét nem fenyegeti senki, nincs ok a kiegyezésre, engedményekre.

Gery87 2024.07.11. 21:13:31

@alöksz róz:

Ez Birca szempontjából kivétel, szerintem a kedvező történelmi folyamatok anomáliája volt a "jóléti tőkés állam" ami nem tartható hosszú távon.

Volt egy 50 éves periódus amikor minden összejött és kedvezően alakult ahhoz hogy a tőke kicsit összeszarja magát, mára ennek annyi.
Még motorfékkel gurulunk, de a tank már üres.

alöksz róz 2024.07.11. 21:39:55

@Gery87: jó, tegyük fel hogy igazad van. de ha elhajtod a tőkét és csinálsz helyette egy munkásmozgalmat, abból hogy lesz jólét?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 08:01:41

@Gery87: @alöksz róz:

Nem.

Egyszerűen nem jött be Marx jóslata a folyamatos versenyről, s annak következtében beálló profitcsökkenésről.

A nagytőke megoldott a gyarmatosítással: az onnan bejövő pénzek részét meghagyta az embereknek, így fantasztikus életszínvonal-növekedés lett a magállamokban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 08:02:40

@Gery87:

S mégis: kell a szociális béke.

Különben miért fizetne a tőke sokszorosan többet egy helyen, mint máson?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 08:04:22

@alöksz róz:

Szerintem Talpramagyar előtt 2 út áll:
- azt csinálja amit a Fidesz: ekkor szavazói lassan elhagyják őt,
- azt csinálja, amit a ballibek: ekkor egyszerűen átveszi a ballib szavazókat.

Egyik eset se vezet a Fidesz bukásához.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 08:05:10

@Gery87:

Azaz adjunk oda mindent a nyugati tőkének? De hisz azt próbáltuk már.

alöksz róz 2024.07.12. 09:53:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de közben a fidesznek szép lassan csökken a támogatottsága.
ha nem a magyart, akkor a vonát vagy valaki mást, de valakit mindenképp ki fog emelni a tömeg.
(még az is tényleg lehet, hogy valami mérsékeltebb influencereket. nyilván nem a habzó szájú pöttyöndit.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 09:55:53

@alöksz róz:

Meglátjuk.

A lényeg: ne térjen vissza a polgári-liberális-euroatlantista kurzus.

alöksz róz 2024.07.12. 09:58:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: magyar a legtöbb kérdésben ugyanazt mondja, amit a fidesz.
ez alapján teljesen indokolatlan és érthethetetlen az ellenszenved.

alöksz róz 2024.07.12. 10:29:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez nem "szerintem" kérdése... adatok és objektív szempontok alapján el lehet dönteni.

alöksz róz 2024.07.12. 10:35:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a fidesznek meg hiszel.
pedig a fideszről már kiderült, hogy biztosan hazudik abban, amit mond.

most nem rosszból, de racionális autistának mondod magad, csak hát kb pont annyira tűnsz annak, mint a gréta thunberg :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 10:48:23

@alöksz róz:

A Fidesz bizonyított, hogy komolyan gondolja. Ezért hsizek neki.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 10:51:48

@alöksz róz:

A nyugatos út elvetését, az idegen tőkén alapuló modell korrekcióját, a liberális demokrácia leváltását.

alöksz róz 2024.07.12. 11:02:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pl.:
- a betelepülésükhöz nyújtott közvetlen és közvetett támogatások.
- a nekik adott előző kategóriába nem tartozó egyéb engedmények és erőforrások.
- a betelepült tőke ad-e vissza és mennyit a profitjából.
- az ott dolgozó kisemberek jövedelme és egyéb körülményei.
- ez egy kicsit szubjektívebb: a keleti és nyugati tőke által megvalósított fejlesztések, beruházások és szolgáltatások színvonala
(intő példa: telex.hu/belfold/2024/05/21/budapest-belgrad-vasutvonal-eso-soroksar )

alöksz róz 2024.07.12. 11:04:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát jó, legyen.

akkor jön a következő kérdés: melyik az a háromból, ami önmagában, minden körülmények között pozitív?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 11:05:49

@alöksz róz:

Meg kellene szüntetni minden idegen tőkét hirtelen? Katasztrófa lenne belőle.

A megosztás jó megoldás. A kínai tőke jelenléte csökkenti a nyugati tőke erejét, mert tőkénekk VAN nemzetisége.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 11:06:51

@alöksz róz:

Mindenképpen pozitív a nyugatos út elvetését és az idegen tőkén alapuló modell korrekciója.

alöksz róz 2024.07.12. 11:14:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: önnagában egyik se az...
pl egy közép-amerikai diktatúra se nyugatos, mégse pozitív.
vagy pl a venezuelai gazdaság is az idegen tőkén alapuló modell korrekciója, megse pozitív

alöksz róz 2024.07.12. 11:15:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Meg kellene szüntetni minden idegen tőkét hirtelen?" - az állítással vitatkozz...

alöksz róz 2024.07.12. 11:17:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A kínai tőke jelenléte csökkenti a nyugati tőke erejét, mert tőkénekk VAN nemzetisége." - önmagában ez se pozitív.

milyen áron csökkenti?
és mi lesz a hozama/eredménye ennek a csökkentésnek?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 11:17:38

@alöksz róz:

Ezért mondtam, lehet a liberális demokráciát rosszul is megdönteni.

A latin-amerikai diktatúrák zöme egyébként eleve amerikai érdekeket szolgált ki, azaz NEM ment szembe a nyugattal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 11:18:34

@alöksz róz:

Más út nincs.

Saját tőke nincs. Ellopta a nyugat ami volt.

Valahogy csökkenteni kell a függőséget.

alöksz róz 2024.07.12. 11:19:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: csak nem ez volt a kérdés.

(lásd fidesz-tőke v nyugati tőke)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 11:19:39

@alöksz róz:

Azt kritizálod mlért nem volt erősebb ellenállás. Leírtam az okot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 11:28:53

@alöksz róz:

Minden társadalom célja ugyanaz: a tagjainak a lehető legjobb szellemi és anyagi létezés biztosítása.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 11:30:23

@alöksz róz:

Ezt írtad:

"- a betelepülésükhöz nyújtott közvetlen és közvetett támogatások.
- a nekik adott előző kategóriába nem tartozó egyéb engedmények és erőforrások.
- a betelepült tőke ad-e vissza és mennyit a profitjából.
- az ott dolgozó kisemberek jövedelme és egyéb körülményei.
- ez egy kicsit szubjektívebb: a keleti és nyugati tőke által megvalósított fejlesztések, beruházások és szolgáltatások színvonala"

alöksz róz 2024.07.12. 11:47:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen. a szempontokat megadva ahhoz az állításhoz, hogy a nyugati tőkével jobban járunk, mint a keletivel.

hol van ebben, hogy szüntessünk meg hirtelen minden tőkét? vagy hol van ebben, hogy miért nem volt erősebb ellenállás a nemtudommivel szemben?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.12. 12:48:40

@alöksz róz:

Mondtam: a nyugati tőke hatalma rossz, Orbánék csökkentették erejét.

alöksz róz 2024.07.12. 13:00:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szinte az összes intézkedésük a társadalom többségét alkotó kisember ellen van.

alöksz róz 2024.07.12. 13:01:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: cserébe nagy erőforrásokat elpocsékolva növelték az erejét egy még rosszabbnak.
hurrá.

Gery87 2024.07.12. 23:50:30

@alöksz róz:

Nem élhet mindenki úgy mint ma a főbb magállamokban.
És persze ne lehetséges a tökéletesen egyenlő elosztás sem.

A szocializmus nem hoz akkora jólétet mint a kizsákmányolásból felépült jóléti tőkés állam, de fenntartható.
Az elosztás pedig arányosabb és igazságosabb, emellett szolidáris.

A jövő vagy nem lesz, vagy szocialista lesz.

A jelen rendszer ugyanis fenntarthatatlan, nincs hozzá végtelen erőforrás, alap hajtóereje ugyanis a korlátlan növekedés, fő célja a profit.
Ez káros és fenntarthatatlan.

Gery87 2024.07.12. 23:53:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, de a közpénz pumpálást a haveroknak is próbáljuk már 14 éve és láthatóan nem működik.

Gery87 2024.07.12. 23:57:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A tőkének versenytársai vannak, nem etnikai alapú a rivalizálás!

A Holdingok amik kb "kozmopoliták", ugyanúgy egymás konkurensei!

Gery87 2024.07.12. 23:59:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Attól még hogy egy ország (itt most: gazdasági értelemben) nem gyarmat hanem kondominium (‘két vagy több állam közös gyarmata’.) még nem lesz jobb a sorsa!

Gery87 2024.07.13. 00:00:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt a sokféle gyarmatosító behívása nem oldja meg a NER-nek meg láthatóan nem is célja!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.13. 07:58:57

@Gery87:

Pedig nem igazolja ezt semmi. Lásd Korea, Japán, Kína. Éppenhogy az ellenkezője igaz, kell nemzeti tőke, S jó ha államközeli.

Gery87 2024.07.13. 11:22:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A tőkeérdek közös, szóval nem lesz eredménye.

Van egy macskád ami kikarmolja a kanapét, majd "megoldásképp" veszel 3 másik fajtát is.
Az is mind ki fogja.

A probléma ugyanis nem a macska fajtájával van.

Gery87 2024.07.13. 11:24:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Minden ezt igazolja.
Nem volt nemzeti érdek, a többség érdeke hogy Kínába vándoroljon a tőke és globális függés alakuljon ki, mégis megtették.

A magyar helyzet más, senkinek nem érdeke az erősödés,gazdagodás, így nem történik meg, hiába vársz még 14 évet.
Egyébként sem jöttek létre új cégek, piaci alapú sikersztorik sem születtek.

Gery87 2024.07.13. 11:25:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mikor kibasznak a Moszkvai ablakon elég sok mindent látsz, csak épp utoljára....
Ha neked ez kell...

alöksz róz 2024.07.13. 11:28:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Megoldja." - ezt az állításodat se tudod a világon semmivel se alátámasztani...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.13. 15:58:56

@alöksz róz:

Orbán ki tudott csikarni engedémyekt a német nagytőkétől? Igen. Miért volt erre képes? Mert nyitott keletre.

alöksz róz 2024.07.13. 16:04:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez még mindig nem tartalmaz semmi konkrétumot.

- milyen engedményeket csikart ki és mikor?

- milyen engedményei vannak, amik a többi k-európai országoknak nincsenek?

- feltételezve hogy orbánnak vannak engedményei, a többi k-európai országoknak meg nincsenek: milyen eredményei vannak orbánnak az engedményeivel és milyen eredményeik vannak a többi k-európai országoknak a kicsikart engedmények nélkül?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.13. 16:05:07

@Gery87:

Mivel nem tudpd megszüntetni a kapitalizmust, így ez marad: ellenérdekelt tőkések segítségével a helyzet enyhítése.

alöksz róz 2024.07.13. 16:06:50

@alöksz róz: "milyen eredményeik vannak a többi k-európai országoknak a kicsikart engedmények nélkül?" - jobbak.

1. akkor inkább nem kérjük ezeket az engedményeket :D
2. ezek nem is engedmények, hanem büntetések.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.13. 16:12:11

@alöksz róz:

Meg lettek teremtve a feltételek a független politikához.

A nyugat ma már nem lenne képes csak gazdasági eszközökkel megfojtani Mo-ot.

A készülő háborúból ki fogunk tudni maradni.

Megszűnt az az érvrendszer, ami 1990-2010 között volt, hogy a kisember nem számít, mert verseny és piac kell, s ha adunk bármit az embereknek, akkor a milliárdosok megtöltik olcsó meleg vízzel kerti medencéiket,

alöksz róz 2024.07.13. 20:46:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A nyugat ma már nem lenne képes csak gazdasági eszközökkel megfojtani Mo-ot." - dehogynem. a magyarországon működő cégek profitja a nyugatra történő értékesítésből származik. a mezőgazdaságunk az eu-s támogatásnak köszönhetően képes fennmaradni.

alöksz róz 2024.07.13. 20:48:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A készülő háborúból ki fogunk tudni maradni." - nem, ha kitör egy nagyobb konfliktus, nem tudunk belőle kimaradni.

kár ilyen illúziókba ringatni magunkat.

alöksz róz 2024.07.13. 20:52:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "a kisember nem számít, mert verseny és piac kell" - te nagyon el vagy tévedve... pontosan erről szól a fidesz gazdaságpolitikája.

alöksz róz 2024.07.13. 21:21:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a fidesz gazdaságpolitikája is ugyanez.
de könnyű eldönteni, lózungok sorolása helyett meg kell nézni az intézkedéseket.

varga mihály egy ősliberális forma. nem véletlen, hogy ő az egyetlen, akit a ballib szakértők pozitív figurának tartanak.
pont ugyanazt képviseli, amit a ballibek a 90-es években. semmit se változott, és mióta matolcsy a jegybankba került, a fidesz gazdaságpolitikája teljesen elment a ballib irányba.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.13. 21:23:37

@alöksz róz:

Csökkentek az adók.
Lett rezsicsökkentés.
Családtámogatások.

Ezek mind baloldali intézkedések, azaz nem liberális gazdaságpolitika.

alöksz róz 2024.07.13. 21:24:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "S mégis nőtt szabadságunk foka." - megint egy lózung...

viszont cáfolni könnyű: hol a nyugat érdekeinek megfelelően szavaz a orbán, hol az oroszok érdekeinek megfelelően, hol az arabok érdekeinek megfelelően, hol a kínaiak érdekeinek megfelelően. egyik se a mi a szabadságunk.
ahol a nyugatnak nincs elvárása, ott van a többinek: azaz pont hogy kisebb a szabadságunk foka.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.13. 21:32:32

@alöksz róz:

Ügyesen lavíroz Orbán jelenleg, ez a lényeg. Nyilván nem indíthat nyílt harcot a nyugat ellen.

Gery87 2024.07.13. 22:09:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:D
Persze, ami nem jó neked az nincs....
legalább erőltesd meg magad.

alöksz róz 2024.07.13. 22:25:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Csökkentek az adók." - pont csak a kisemberé nem csökkent.
egyébként ez definíció szerinti liberális intézkedés.

"Lett rezsicsökkentés." - aminek az árát megfizetjük az elszálló árakban.
na ez tényleg baloldali.
lenne, ha nem pont a jobb módúak részesülnének belőle nagyobb arányban.

"Családtámogatások." - azok korábban is voltak, de akkor még valóban baloldali formában (újraelosztás).
most abban különbözik, hogy kifejezetten a liberális formában valósul meg.

alöksz róz 2024.07.13. 22:31:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ügyesen lavíroz Orbán jelenleg, ez a lényeg." - igen, a saját maga szempontjából jól lavíroz. de ami jó az orbán-maffiának, az nem feltétlenül ügyes lavírozás az ország szempontjából.

"Nyilván nem indíthat nyílt harcot a nyugat ellen." - nyilván abban a pillanatban elzavarná a nép, mert annyi esze azért még van a többségnek, hogy ne hagyja hogy ekkora irdatlan nagy baromságot csináljon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.14. 07:12:33

@alöksz róz:

Azaz az országnak egy nyugatosabb, atlantistább, liberálisabb politika lenne jobb?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.14. 07:22:48

@alöksz róz:

Mind a 3 eset javulás a ballib időszakhoz képest, ez a lényeg.

alöksz róz 2024.07.14. 11:37:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez egyáltalán nem egyértelmű mindhárom esetben.
kinek javulás, az is kérdés.

alöksz róz 2024.07.14. 11:39:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen.

de hát viszonyítás kérdése ez is.
hogy melyik alternatívától jobb a nyugatosabb, liberálisabb politika

alöksz róz 2024.07.14. 14:01:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de melyik alternatívától jobb a kisember szemszögéből nézve.

alöksz róz 2024.07.14. 14:07:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pont az imént mutattam rá, hogy a kisembernek nem javulás, hogy
- többet adózik (és jóval kevesebbet kap a befizetett adójáért cserébe),
- kevesebb családtámogatást kap.
ez a kettő kifejezetten rosszabb.
szükséges indokolnom, miért, vagy még neked is egyértelmű

- a rezsicsökkentést pedig megette az infláció, ami a kisembert sújtja leginkább. az egyenleg nem lett jobb.

alöksz róz 2024.07.14. 16:15:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: teljesen komolyan vehetetlen, amit írsz...

ha többet adózik, akkor kevesebbet ad?
ha kevesebb támogatást kap, akkor többet kap?

alöksz róz 2024.07.14. 19:08:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: dehogynem. a multikkal kevered. azok valóban kevesebbet adóznak.

a kisembernek nőtt az adóterhe: az adójóváírás kivezetésével nőtt az szja kulcsa.
(és pl. magasabb az áfa is.)
a kapott szolgáltatások (kiemelten az oktatás és egészségügy) pedig sokkal rosszabbak.

alöksz róz 2024.07.14. 19:11:49

@alöksz róz: "azok valóban kevesebbet adóznak." - pl. ezért nem hajtotta még el orbánt a nyugati tőke.

(meg a közvetlen és közvetett támogatások miatt. meg a munkavállalói jogok megnyirbálása miatt. meg a környezetpusztítás engedélyezése miatt. meg a fülöpszigeteki, indiai mongol vendégmunkásokkal történő bérleverés miatt.)

alöksz róz 2024.07.14. 19:13:36

gátlástalanul kiszolgál ez a tolvaj cigány mindenkit, csak lopni tudjon.

gátlástalanul kiszolgáltatja ez a tolvaj cigány a kisembert mindenkinek, csak ő lopni tudjon.

Gery87 2024.07.15. 14:16:31

@alöksz róz:

"meg a közvetlen és közvetett támogatások miatt. meg a munkavállalói jogok megnyirbálása miatt. meg a környezetpusztítás engedélyezése miatt..."

És a már a munka világából kilépett, nemdolgozó nyugdíjas horda, meg külföldön élő vastagbőrű, és a krumplis cigány mind ezt leszarja.

MI meg szívunk.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása