magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Rálőttek a magyar kocsira

1982-ben történt Havannában: az egyik magyar kocsijára rálőttek, mégpedig Fidel Castro testőrsége.

Az illető éppen haladt valahová, közben megjelent Fidel, aki mindig kemény testőri csapattal járt, 5-6 kocsi ment konvojban. A magyar elkövette azt a hibát, hogy nem reagált azonnal a szirénázásra, s nem húzódott azonnal félre. Pár másodpercet késett, majd persze félrehúzott, de emiatt a konvoj első kocsijának egyik ablakából rálőtt egy testőr. Az se érdekelte, hogy a kocsinak diplomata rendszáma van.

Persze a testőr profi volt, azaz úgy lőtt, hogy ember ne sérüljön meg, tulajdonképpen a baloldali első kerékbe és a motorháztetőbe lőtt.

Ilyen esetekben persze a nagykövet feladata volt reagálni, sőt, csak ő reagálhatott. Szemben a mai rendszerrel, a kommunista rendszerben a nagykövet tényleg minden kiküldött főnöke volt, még azoknak is, akik nem tartoztak alá munkaügyi értelemben. A korabeli rend szerint a kiküldöttek 3 nagy csoportra oszlottak:

  • "külügyesek" - ezek hivatásos diplomaták, diplomata rangú egyéb kiküldöttek, s diplomata rang nélküli diplomáciai kisegítő személyzet voltak, akiket a Külügy nevezett ki, vagy egymagában vagy más szervvel konzultálva (pl. katonai atasé, őt a Külügy nevezte ki, de csak a Honvédelmi Minisztérium egyetértésével): ezek felett a nagykövetnek munkaadói jogai is voltak, azaz pl. az illetőt hazaküldhette, leválthatta, büntethette,
  • "külkeresek" - ezek vagy diplomata rangúak vagy diplomata rang nélküliek voltak (ez utóbbiak úgynevezett "szolgálati" útlevelet kaptak, mely többet ért a magánútlevélnél, de kevesebbet a diplomatánál): itt a nagykövet csak a helyi hatóságokkal szemben járhatott el, ha kellett, de az ilyeneket pl. nem válthatta le, mert őket Budapestről a külker miniszter nevezte ki, nem a Külügy,
  • "szakértők" - alapvetően magánszemélyek, akik az adott országban munkát vállaltak, a későkádári rendszerben ilyen munkavállalás lehetséges volt egy erre szakosodott állami szerv, a Nemzetközi Műszaki Tudományos Együttműködési Iroda - de mindenki "Teszkó" néven emlegette, a szerv angolnyelvű rövidítéséből (International Technical and Scientific Cooperation Bureau, röviden Technical and Scientific Cooperation) - segítségével, sőt egyes kiemelt cégek megkapták a jogot, hogy embereket küldjenek külföldre dolgozni a Teszkó közvetítése nélkül, Kubában pl. az Ikarusznak voltak ilyen, nem a Teszkón keresztül kiküldött dolgozói.

Elvileg létezett egy negyedik csoport is, a teljesen magánemberek, akik önállóan mentek külföldre dolgozni, teljesen magánúton. Ezt a magyar állam azonban szinte sose engedte, kivételt csak az oktatási-kulturális szférában lehetett elérni, ahhoz is jó kapcsolatok kellettek: lásd pl. külföldi egyetemek által meghívott vendégtanárok a magyar hatóságok közvetítése nélkül.

A lényeg: ha baj akadt a kubai hatóságokkal, akkor mindenképpen a nagykövet volt illetékes, akkor is, ha nem közvetlen alá tartozó kiküldöttekről van szó.

A meglőtt kocsijú ember is ez a kategória volt. Persze tudta a rendet: személyesen nem léphet, így jelentette az ügyet a nagykövetnek.

A nagykövet meg hivatalosan nem akart tenni semmit. Ez ugyanis az az időszak volt, amikor a kubai vezetés éppen nagyon haragudott Kádárra amiatt, hogy Magyarország belépett a Nemzetközi Valutaalapba. A nagykövet persze informálisan tapogatózott, de azt a reakciót kaphatta, hogy nem alkalmas az időpont az egyébként is meglévő feszültség miatt az ügy megvitatására. Meg eleve, a lövést nem valami eltévedt kubai rendőr adta le, akiből bűnbakot lehetne csinálni, majd lezárni az ügyet, hanem a kubal Állambiztonság legbelsőbb körének, a Testőrségnek egy tagja. Ez egy rettegett szervezet, egyetlen feladata a Castro-fivérek védelme volt, s maximálisan fanatikus emberekből állt: a kubai rendszer azt az egyébként ókori módszert találta ki, hogy a jövendő testőröket árvaházakban toborozza, így elérhető volt, hogy a testőrök egyetlen lojalitása a főhatalom felé legyen.

Végül a nagykövet Budapesthez fordult, mi a teendő. Aztán jött is válasz: tessék a nagykövetség pénzéből kijavítani az érintett ember kocsiját, s nem csinálni semmit.

Címkék: közélet
66 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7118447685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez a nevem senki 2024.07.23. 06:38:18

jappánba mégnem lőttek rá magyar koc
sira

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.23. 08:54:33

Az állami szervek viszonylag gyors fegyverhasználata Trujillo esete óta némileg érthető magatartásforma Latin-Amerikai kies tájain.
A városi legenda szerint egyébként az 1962-es de Gaulle-féle petit clamart-ig merénylet alkalmával, amikor a veje, aki a biztonsági szolgálat vezetője volt, lerántotta az apóst az ülésre, aki rászólt : mértnem lő vissza maga idióta? Majd a reptéren a kiszálláskor azt mondta a kissé sápadt népeknek akik meglátták a szarrá lőtt Kiskacsát: mit néznek, nem tudtak célozni.
Én de Gaulle természetét ismerve kétlem mindkét sztorti, arról nem is beszélve, hogy amint tudjuk, A NYugaton az ember családtagjai ezen az alapon nem kerülhetnek poziba meg előnyt sem élvezhetnek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.23. 08:58:47

Egyébként a luzofón világban ez volt a jeitinho, a kiskenés, ahogy a kocsit megjavították.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.23. 09:05:47

@Deak Tamas:

Dehát ez Kuba. Ahol totális rendőrállam van. Ott még egy zsebkésért a táskádban is mész a börtönbe.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.23. 09:59:16

@Deak Tamas:

Abszolút.

A legjobb közbiztonság van egész Latin-Amerikában.

A legnagyobb veszély a trükkös zsebtolvaj meg az átverős pénzváltó.

Baromi ritka a tényleg erőszakos bűncselekmény.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.23. 12:52:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: akkor azok a szerencsétlen kikötői lányok meg maguknak dolgoznak? Mindig azt hittem, hogy az kokótisztáramosás délebbről.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.23. 12:58:37

@Deak Tamas:

Szerintem nincs ilyen. Ami van, azt az állambiztonság kontrollálja és az tranzit. Marihuána az van.

S ma már rendes prostitúció van.

ZorróAszter 2024.07.24. 09:40:37

Ez már megint egy Szabad Európa színvonalú propaganda. Bell ezredes és hasonlók.

Minden biztonsági ember ugyanúgy reagál a világon egy hülye civil botladozására, aki akár merénylő is lehet: jó alaposan ráijeszt. Nekimegy a kocsival, durván félretolja, fellöki, végső esetben lő egyet.

Mindenhol ezt csinálják.

Rendőrállam: Amerika vagy akár a mai Magyarország sokkal inkább rendőrállam, csak a rendőrök egy része biztonsági őr, behajtó, stb. De a törvényi felhatalmazása ugyanaz mint egy rendőrnek.

Rákosi idejében nem voltak annyian mint ma.

Láttam amerikai behajtót, aki szólt a kollégájának, hogy "Kijött a házból valaki. Igazoltasd." Erre a másik behajtó ráfogta a pisztolyát a házból kijövő emberre, és igazoltatta.

Hogy mereszel ráfogni egy pisztolyt egy járókelőre gyanú alapján egy kvázi civil behajtó?

Miféle szabad ország az ahol meg lehet tenni ilyet büntetlenül?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 10:07:19

@ZorróAszter:

Nem, nem csinálják így. A profik tudják hogyan kell lépni. Ez tiikus "bármit megtehetek" magatartás volt, ami a tudatlanság jele.

_Neville 2024.07.24. 10:25:39

@ZorróAszter: Én még nem nagyon láttam Európában, hogy a biztonsági konvojból random civilekre lövöldöznének, de hát biztos csak én nem kerestem eléggé.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 11:24:19

@ZorróAszter:

"Miféle szabad ország az ahol meg lehet tenni ilyet büntetlenül?"

Kuba nem szabad ország semmilyen szemszögből.

ZorróAszter 2024.07.24. 13:55:06

@_Neville:
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nem, nem csinálják így. A profik tudják hogyan kell lépni. Ez tiikus "bármit megtehetek" magatartás volt, ami a tudatlanság jele."

"Én még nem nagyon láttam Európában, hogy a biztonsági konvojból random civilekre lövöldöznének, de hát biztos csak én nem kerestem eléggé."

Orbán Viktor autója körül sündörgő pacákra lött rá a mostani TEK vezér, akkor még a testőre. Jó nagy botrány volt belőle.

Gondolom most jön a szokásos fidesznyik hamukálás, hogy az teljesen más volt.

ZorróAszter 2024.07.24. 14:01:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Kuba nem szabad ország semmilyen szemszögből."

Legalábbis azt mondja a Szabad Európa meg az amerikai propaganda. És elvárják, hogy minden tisztességes polgár axiómaként kezelje, hogy Amerika viszont szabad ország. Különben rákerül a felforgató elemek listájára.

"Ma hajnalban kubai szabadságharcosok szálltak partra hogy megdöntsék Fidel Castro despota igáját és a nemzetközi kommunizmus kíméletlen elnyomását."

Ennyi egyenruhás és fegyveres biztonsági őr és ilyen-olyan hatósági felhatalmazású kvázicivil szerintem lakosságarányosan egy kommunista országban sem volt mint Amerikában. Akkor ki a rendőrállam?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 14:14:29

@ZorróAszter:

Én 6 évet éltem ott. Nem a SZER mondta nekem mi van ott.

Még a Kádár-féle Mo-hoz képest is kevésbé volt szabad akkor Kuba.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 16:42:47

@ZorróAszter:

Sajtószabadság - nulla. Minden média a Párt kezében van.

Szólásszabadság - nulla. A rendszer kritikája börtönt eredményezhet nagyon gyorsan.

Ami azóta javult:
- akkor nem lehetett utazni, már lehet,
- vallásszabadság: akkor nulla, ma már lehet, ha nem érinti a politikát.

ZorróAszter 2024.07.24. 17:17:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Sajtószabadság - nulla. Minden média a Párt kezében van."

Amerikában a sajtószabadság nulla. Minden média a Nagytőke kezében van és központilag irányított. Mellesleg ma Magyarországon is.

Csak arról szabad szabadon beszélni, amiről szabad. De a kényes kérdéseket, a propagandaaxiomákat tilos feszegetni.

Minimum a felforgatóelemek listájára, feketelistára kerülhet az ember. Esetleg végez vele a COINTELPRO.

A COINTELPRO célzott likvidálásai is a tiltott témák egyike.

ZorróAszter 2024.07.24. 17:21:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"vallásszabadság: akkor nulla, ma már lehet, ha nem érinti a politikát."

Amerikában, egy szabad országban miért hazudják tömegek azt, hogy vallásosak, amikor nem hisznek Istenben?

Egy valóban szabad országban az emberek leszarják hogy mit gondolnak róla.

FIDESZes politikus gyerek sztoria az állítólag lierális Yale-en, amikor megmondta a dékánnak hogy nem hisz Istenben.

Gery87 2024.07.24. 20:59:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Amerikában bárki kiadhat lapot."

HA van elég pénze.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.25. 14:40:18

@Gery87:

Azaz @ZorróAszter: érve marhaság.

Valami készttetés van benne, hogy védje mindenáron a kommunista rendszert.

ZorróAszter 2024.07.25. 15:38:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Amerikában bárki kiadhat lapot."

Az egymillióegyediket. Ha szava se hallatszik. Mert ha esetleg valamiért kezdene hallatszani a hangja, akkor vagy megveszi valami giganagytőkés csoport, vagy hirtelen elveszíti az összes hirdetőjét és nem jön egy újabb se, és egy csomó érdekes jelenség amiket nem szoktak felsorolni a sajtószabadság alatt.

Ezeket az elnyomó eszközöket és a színjátékot csak a gazdag országok engedhetik meg maguknak.

"S a nagytőke se egységes."

Nem az állítólagos sajtónyilvánosság előtt rendezik a vitákat, hanem belső tárgyalásokon a képviselőik útján.

Ha lenne valódi sajtószabadság, akkor nem lennének jól feliserhető tabutémák amik mindenki számára tilosak (pl. id. Bush elnök elszólása a hidegháborúról), és nem lennének olyan kötelezően beteendő baromságok, mint a húgyszagú MIR űrállomás esete. Hanem mondjuk legalább a szupervezető amerikai lapok nem beszélnének a húgszagú MIRRről.

ZorróAszter 2024.07.25. 15:39:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Mert a kisember szeret alkalmazkodni."

És hazudozni is szeret csípőből értelmetlenül?

ZorróAszter 2024.07.25. 15:43:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Valami készttetés van benne, hogy védje mindenáron a kommunista rendszert."

Nincs bennem késztetés. A beteges hazudozás váltja csak ki belőlem az érdeklődést és az ellenkezést is.

Politikával se foglalkoztam volna.

Annak a rühes, egymást taposó patkánycsordának a látványára figyeltem csak fel, akiket ma "rendszerváltó elit"-nek szoktak aposztrofálni, a mait meg "politikai elit"-nek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.25. 15:47:52

@ZorróAszter:

Hol itt a hazudpzás?

Ha egy társadalomban a vallásosság az alap, akkor az is igyekszik alkalmazkodni, aki nem az.

Mint mondjuk Kádár alatt, az antikommunisták zöme is mint "a szocializmus javítása", "reformok" címszó alatt adta elő antikommunista elképzeléseit

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.25. 15:48:57

@ZorróAszter:

"Az egymillióegyediket. Ha szava se hallatszik. "

Azaz kiadhat. Míg Kubában nem.

Akkor miről vitázunk, hiszen ugyanazt mondjuk?

ZorróAszter 2024.07.25. 15:49:54

Konkrétan Kubával is ezer bajom volt és van is.

Például hogy a vezetők teljesen figyelen kívül hagyták az alapvető gazdasági törvényszerűségeket és azt hitték hogy a forradalmi lendület majd mindent megold.

Ehhez képest csoda hogy eddig kihúzták. És csodásak az eredményeik is. Bár nehéz megmondani, mennyi ezekből a szovjet segély. Illetve hogy a háttérben elkezdtek dolgozni azért a gazdasághoz értő emberek is.

ZorróAszter 2024.07.25. 15:51:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Mint mondjuk Kádár alatt, az antikommunisták zöme is mint "a szocializmus javítása", "reformok" címszó alatt adta elő antikommunista elképzeléseit"

Hát ez pont nem a szabadság jele ugye maga szerint se.

ZorróAszter 2024.07.25. 15:58:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Azaz kiadhat. Míg Kubában nem.

Akkor miről vitázunk, hiszen ugyanazt mondjuk?"

Én arról vitázom, hogy Amerikában sincs sajtószabadság, csak ugyanazt a célt költségesebben és hazugabb módon érik el.

A cél pedig az, hogy nem kívánatos vélemények ne jussanak el az emberekhez.

És látszik az is, hogy ha a látszat valamiért épp nem működik, akkor Amerika is kimutatja a foga sárgáját, és jönnek a betiltások, megfélemlítések, a bestiális kínzások, gyilkosságok, stb.

Csak épp a propagandaaxiómák olyan jól működnek, hogy senki nem kérdezi meg, egy szabad országban hogyhogy mindenki minden telefonját lehallgatják, minden e-mailjét elolvassák.

Azért mert jól működnek a propagandaaxiómák. Ha a halálbrigádok Brooklynban az utcán hagynák az ellenzék hulláit, az amerikai jópolgár arra gondolna, biztos nem lehet sajnos másként megoldani, és Pekingben iztos kétszer ennyi hulla hever az utcán, úgyhogy örüljünk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.25. 16:06:37

@ZorróAszter:

Sajtószabadság = ki lehet adni lapot, más médiát, meg lehet írni a véleményt köznyilvánosan.

A szó ezt jelenti, s nem mást. S nem azt, hogy amit megírok, az eljut mindenkihez,s azt se, hogy nincs semmilyen tilalom vagy következmény.

Szóval az USA-ban van sajtószabadság, míg Kubában nincs. Ez szimpla tény.

Arról perse lehet vitázni, hogy az amerikai sajtószabadságnak milyen problémái vannak, de ez már egy másik vita.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.25. 16:10:44

@ZorróAszter:

Nyilván nem.

Hanem az alkalmazkodás jele,

Ha megírta volna egy reformista közgazdász, hogy ő kapitalizmust akar és polgári demokráciát, mi lett volna? Megmondom:
- letiltás minden publikációtól,
- tiltás, hogy utazhasson,
- kitiltás a médiákból,
- tanítástól eltiltás,
- munkahelyről kirúgás.

Ezt kockztatni abszurd lett volna. így maradt az, hogy mondta amit akar, de becsomagolta egy "javítsunk a szocializmuson" burokba.

Nem így volt? De igen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.25. 16:12:16

@ZorróAszter:

Marxot követték, hogy az államosítás és a tervezés eleve hatékonyabb gazdaságot teremt, így a dolgok maguktól megoldódnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.25. 16:13:31

@ZorróAszter:

"csodásak az eredményeik is"

A régió egyik leggazdagabb országából Kuba a második legszegényebb lett, ez tényleg "csoda".

ZorróAszter 2024.07.25. 16:56:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem igaz. Ez szimpla amerikai propaganda.

Annak a párja, mint hogy Rákosi miért nem varázsolt Svájcot vagy amerikai életszínvonalat Magyarországra.

Amerikában ugyanúgy nincs semmi sajtószabadság mint Kubában, csak éppen iszonyat mennyiségű pénzből fenntartanak egy bábszínházat.

Lehet olyan lapot alapítani, aminek semmi jelentősége és senki se olvas. De ha van jelentősége, akkor már megfojtják.

És más vonatkozásban sincs. Van központi irányítás, van központi cenzúra, és van központi feketelista.

Most a célzott likvidálásokról ne beszéljünk.

Kuba ezt nem engedheti meg magának anyagilag. Ha akár egy lap is ellenőrzés nélkül lenne, a CIA megtalálná a módját, hogy az legyen a leggazdagabb és legbefolyásosabb lap, és aztán hogy kormányon is azok legyenek, akik a legkészségesebben szolgálják az amerikai maffia érdekeit.

Mint Magyarországon a németekét.

Itt sincs semilyen sajtószabadság.

Az ugyanis nem öncél, nem egy szép dísz, hanem politikai tartalma lenne. AMi se itt nincs, se Amerikában. Se Kubában.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.25. 16:58:23

@ZorróAszter:

"Amerikában ugyanúgy nincs semmi sajtószabadság mint Kubában, csak éppen iszonyat mennyiségű pénzből fenntartanak egy bábszínházat."

Azaz látszat az egész? Minden lapot egy kéz irányít?

ZorróAszter 2024.07.25. 16:59:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ha megírta volna egy reformista közgazdász, hogy ő kapitalizmust akar és polgári demokráciát, mi lett volna? Megmondom:
- letiltás minden publikációtól,
- tiltás, hogy utazhasson,
- kitiltás a médiákból,
- tanítástól eltiltás,
- munkahelyről kirúgás."

Ezt akár Amerikáról is írhatta volna.

Lásd például Steinbek-Capa páros könyvét a Szovjetunióról. Alig tudták kimagyarázni magukat.

Még az útlevelük elvétele is stimmel.

Pedig csak félreértés volt.

ZorróAszter 2024.07.25. 17:07:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Vannak objektív adatok.

Kuba lement, nem fel."

Nem ismerem Kubát, és annyira nem is érdekel. De valamiért csak megúszták ilyen sokáig ilyen iszonyat külső nyomás mellett.

Például maga is beszélt az iszonytató déli nyomorról.

Plusz a kapitalizmusban a szociálpolitika első pontja a nyomor eltüntetése a szemek elől.

Magyarországon is csak ezzek törödnek: ne látszanak az éhező gyerekek.

Ne a Blaha Lujza téren áljon sorba a nagymama a kisunokájával két konzervért nyolc órán keresztül mint 2014-ben.

Álljanak sorba a Népligetben a fák között, ahol senki nem látja őket.

Ne közöljön a KSH nyomorra lefordítható statisztikákat. Mint nálunk 2015-től.

ZorróAszter 2024.07.25. 17:10:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Azaz látszat az egész? Minden lapot egy kéz irányít?"

Igen. Ez látszik abból, amikor porszem kerül a gépezetbe, és a teljes sajtónak adnak parancsba valaminek az elhallgatását, vagy valami iszonytató baromságnak a közlését.

Holott ugye a sajtó egy része elvben ugye ellenzéki. Sőt vannak szélsőséges sajtótermékek is állítólag.

És állítólag vannak minőségi lapok is. Amiktől ugye elvben idegen lenne a húgyszagú MIR:

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.26. 07:44:44

@ZorróAszter:

Ez az egész teljes relativizálása.

Mintha a mindent szabad és a semmit se szabad között nem lenne semmi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.26. 07:45:40

@ZorróAszter:

"Ne a Blaha Lujza téren áljon sorba a nagymama a kisunokájával két konzervért nyolc órán keresztül mint 2014-ben."

Ami eleve egy liberális PR-akció, semmi más. Ez a nagymama nem éhezik a valóságban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.26. 07:46:50

@ZorróAszter:

"Ezt akár Amerikáról is írhatta volna."

Csak ott egyik se igaz:
- se letiltás minden publikációtól,
- se tiltás utazásra,
- se kitiltás a médiákból,
- se tanítástól eltiltás,
- se munkahelyről kirúgás.

ZorróAszter 2024.07.26. 21:36:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez az egész teljes relativizálása."

Nincs itt semmi relativizálás. Akinek iszonyat pénze van propagandára az szépen berendezheti a bábszínházat. Mintha lenne demokrácia, szabadság, sajtószaadság, stb.

Egy csóró ország ezt nem teheti meg. Ha enged egy kis rést is, akkor vége. Akkor oda megy az iszonyat propaganda. Pénz.

És elbukik függetlenül attól, hogy a pénzes propaganda csupa hazugság.

Így kényszeríti bele Amerika minden vélt vagy valós ellenségét hogy csúnyaságokat műveljen.

Vagy ha túl finnyás, mint például Allende, akkor megbuktatják és megölik.

Lehet választani.

Szabadon.

A lényeg: nem a bábszínház részletei a lényegesek, hanem a lényeg. Hogy a népet elszigeteljék az olyan véleményektől, amiket nem akarunk, hogy a tudomására jussanak.

És ezt Amerika ugyanúgy megteszi évtizedeken keresztül mint Kuba.

Nincs semmiféle szabadság.

Pénz van sokkal több a szabadság hiányának elfedésére és a kapcsolódó hazudozásra, és mindenki más túlüvültésére.

ZorróAszter 2024.07.26. 21:42:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ami eleve egy liberális PR-akció, semmi más. Ez a nagymama nem éhezik a valóságban."

Akkor közölne nyomorstatisztikákat a KSH, de 2015 óta nem közöl.

És akkor a Krisnásokat nem üldözik ki a Népligetbe. És a Népligetben nem kígyózna ugyanúgy a sor, mert hiszen akkor nem lenne semmi értelme.

És én se tudnám, mert véletlenül láttam meg az új helyüket, ahová Orbánék üldözték.

Csak ne látszódjon semmi. Akkor nincs is nyomor, ha kirugdossuk a Népligetbe ahol senki se látja.

EZ az orbáni szociálpolitika.

Nem hagyunk senkit az útszélen. Hanem odamegyünk és felrugdossuk: menjen oda ahol nem látja senki.

ZorróAszter 2024.07.26. 21:49:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Csak ott egyik se igaz:
- se letiltás minden publikációtól," ....

Hol van például az a pacák, Gary Webb, aki leleplezte a CIA nicaraguai fegyverért kábítószert akcióját?

Vagyis hogy a maffia vitt egy szállítmány fegyvert a nicaraguai contráknak, és cserébe behozhattak ellenőrzés nélkül egy repülőgéprakomány kábítószert?

alöksz róz 2024.07.26. 22:20:03

@ZorróAszter: "EZ az orbáni szociálpolitika.
Nem hagyunk senkit az útszélen. Hanem odamegyünk és felrugdossuk: menjen oda ahol nem látja senki." - lásd pl munkanélküli statisztikák, amikor addig próbálkoznak a munkanélküli hivatalban, amíg valami olyan szabálytalanságot ki nem tudnak kényszeríteni, ami alapján törlik a nyilvántartásból az embereket.

ZorróAszter 2024.07.27. 00:08:59

@alöksz róz:

"lásd pl munkanélküli statisztikák, amikor addig próbálkoznak a munkanélküli hivatalban, amíg valami olyan szabálytalanságot ki nem tudnak kényszeríteni, ami alapján törlik a nyilvántartásból az embereket."

Szerintem itt sokkal nagyobb tétel azoknak a munkavállalóknak a tömegei, akiket belekényszerítettek a magánvállalkozó létbe, és így már semmire se jogosultak. Nincs munkaszerződésük, nincs biztos jövedelmük, és ha fél éve nincs semmi bevételük, akkor se jár nekik semmi szociális juttatás amíg vissza nem csinálnak mindent, fel nem mondanak minden szerződést és utána jelenkezhetnek munkanélkülinek a havi 22800 forintos segélyre.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.27. 09:17:07

@ZorróAszter:

Nem tudom ki ez, de eleve nem is releváns.

A tény az, hogy az amerikai kormányzat nem tartja a kezében apublikéciós forrásokat, így le se tud tiltani róluk senkit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.27. 09:18:14

@ZorróAszter:

A krisnások olynok, mint Iványi, alapvetően Sorosék ukázait teljesítik. Minden mozdulatuk politikailag motivált.

ZorróAszter 2024.07.27. 21:39:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nem tudom ki ez, de eleve nem is releváns."

Jellemző magára. Semmi nem releváns, ami nem illik bele a világnézetébe. Vagy a fejébe jól belevésett propagandaaxiómákkal.

Gary Webb az a pacák, akit feketelistára tettek a CIA lebuktatása miatt.

ZorróAszter 2024.07.27. 21:41:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A krisnások olynok, mint Iványi, alapvetően Sorosék ukázait teljesítik. Minden mozdulatuk politikailag motivált."

Ahhoz képest Orbánék parancsára is egész szépen kiköltöztek a Népligetbe eldugni a nyomort.

Pedig a nyomorultaknak többet kell így utazgatni és gyalogolni.

ZorróAszter 2024.07.27. 21:42:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Érdekes konteó. Én nem hiszek benne."

A múltkor már egész szépen megírta hogy ki és mikor beszél konteoról.

Had ne olvassam rá a saját fejére.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.28. 07:26:37

@ZorróAszter:

Az nem érv, hogy keresek egy esetet, majd ezzel lesöpröm az összes többit.

Lásd:
- A négerek bőre fekete.
- Nem, nekem van egy albínó ghánai ismerősöm.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.28. 07:27:39

@ZorróAszter:

Nincsenek nyomorultak, ez marhaság. Sokak szívesen veszik az ingyen ajándékot, semmi más.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.28. 07:28:20

@ZorróAszter:

Konteóval nem lehet érvelni, mert minden biuzonyítható konteóval és mindennek az ellenkezője is.

ZorróAszter 2024.07.28. 17:12:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az nem érv, hogy keresek egy esetet, majd ezzel lesöpröm az összes többit."

Az, hogy töegek állítják haisan, hogy vallásosak, az nem egy eset.

És én csak a propagandaaxiomákat kérdőjeleztem meg.

Ahol szeernyi szabadság van, ott egy egy ilyen pacákot nem lehetne így elhalgattatni, mert tömegével vannak az újságok szerény képességű fazonokkal, akik kapva kapnak egy ilyen fazon után.

Ha nem így van, akkor nagyon nagy hatásfokkal működik a feketelista rendszer és a megfélemlítő rendszer.

És más forrásokból is tudjuk, hogy igen: jól és nagyon hatékonyan működik.

ZorróAszter 2024.07.28. 17:16:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nincsenek nyomorultak, ez marhaság. Sokak szívesen veszik az ingyen ajándékot, semmi más."

Tegnapelőtt voltam a Lidlben, és a dohánybolt elé kitett dobozból ami nem tudom milyen célt szolgál, egy 14 körüli fiú és egy 10 körüli lány kivett egy kakaóscsigát, és elosztották egymás között.

Nem látszottak szegénynek ruha alapján, és fehérek voltak, nem romák.

Akik órákat álnak sorban ennyi élelemért, azok nem propagandából vagy zsugoriságból teszik.

Szégyelhetné magát hogy ennyire az agyára ment a propagandaisten.

ZorróAszter 2024.07.28. 17:19:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Konteóval nem lehet érvelni, mert minden biuzonyítható konteóval és mindennek az ellenkezője is."

Már megfogalmazta a múltkor, ki és miért emleget állandóan konteot.

Itt nem volt semiféle konteo. Csak maga emlegette.

Itt csak a propagandaaxiomák megkérdőjelezéséről volt szó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.28. 17:29:35

@ZorróAszter:

Nem mondtam, hogy nincsenek szegények. A magyar lakosság fele szegény.

Azt mondtam, nincsenek nyomorgók. Talán csak egyes cigánygettókban vannak tényleg nyomorgók.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása