magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A választókerületes műbotrány

A legújabb ballib érv: nem lehet választási körzeteket létesíteni más ország területén, erre az adott ország nagyon mérges lesz, hiszen sérti szuverenitását.

Teljesen fals.

Valójában minden ország, mely engedi a külföldön élő állampolgárainak a szavazást ezt teszi.

Jelenleg a következő verziók léteznek a világban. Alapvetőn minden 2 kérdéstől függ:

  • Ki szavazhat?
    • minden állampolgár szavazhat, lásd pl. USA,
    • csak az adott országban élő állampolgár szavazhat, pl. Málta,
    • az előbbi kettő közti esetek, pl. csak az országban már élt állampolgár szavazhat bizonyos ideig még, vagy külön regisztráció kell, vagy csak bizonyos emberek szavazhatnak, erre számtalan példa van, pl. Németországban csak az a külföldön élő német szavazhat, aki kevesebb mit 25 éve hagyta el Németországot;
  • Hol lehet szavazni?
    • bárhol,
    • csak belföldön,
    • a kettő közti eset: azaz van lehetőség külföldi szavazásra, de csak egyes emberek élhetnek ezzel, pl. Izrael: izraeli követségeken is vannak szavazóurnák, de csak az izraeli állam hivatalos kiküldöttjei szavazhatnak, mindenki másnak is van szavazati joga, de csak ha Izraelbe utazik a választás napjára.

Az minden ország számára irreleváns, hogy más országban mi a választási rendszer. Miért? Mert ez a másik ország belügye.

A szuverenitás kérdése egyetlen esetben merül fel: ha az idegen állam választásokat tart az adott ország területén, de ezt fizikailag értve, azaz idegen ország szavazóhelyiségeinek létesítése.

Ebben két modell van:

  • az ország szuverenitása megsértésének tekinti, ha területén más ország szavazást tart: ennek eredménye az, hogy csak diplomáciai képviseleteken lehet szavazni, hiszen azok mentességet élveznek, lásd ilyen Németország, ott magyar választásokon csak magyar külképviseleten lehet szavazni, máshol a német hatóság nem enged szavazást, lásd a magyar követség nem bérelhet ki pl. egy termet a követségen kívül a választások céljára,
  • az országot nem érdekli más ország szavazása, példa erre Magyarország: Budapesten pl. a bolgár választásokat jellemzően nem az Andrássy úti bolgár követségen szokták tartani, mert ott kicsi a hely, hanem máshol, én pl. voltam már választani a IX. ker., Fehér Holló utcai Rila Szállóban, ahol a követség kibérelte a nagytermet erre a célra.

Ami biztos: olyan nincs, hogy valaki amiatt tiltakozik mert ilyen vagy olyan egy másik ország választási rendszere.

Az, hogy egy ország hogyan szervezi meg külföldön élő állampolgárai szavazását, milyen rendszer szerint az teljesen belügy. Alapvetően itt 3 modell van:

  • a külföldi szavazatokat a belföldiek közé számítják:
    • személyi alapon: pl. az USA ilyen: a külföldön élő amerikai legutolsó amerikai lakhelye szerint szavaz, s ha sose élt az USA-ban, akkor meg legközelebbi USA-ban élő rokona lakhelye szerint,
    • beosztásos alapon: azaz el van döntve, hogy egy adott helyen leadott szavazat hová számít, pl. Bulgáriában ez van, van 31 választókerület, s minden választáskor ki van sorsolva, hogy pl. a Magyarországon leadott szavazatok Sumen választókerületbe mennek,
  • a külföldi szavazatokat a belföldiektől külön számítják, azaz van egy külön "külföld" körzet meghatározott számú mandátummal, ilyen pl. Horvátország - 3 mandátum jár a határontúli horvátoknak.

114 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3018478385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2024.09.05. 11:53:54

@Tapi2021: Nem az a magyar, aki itt lakos és itt fizet adót!
Hanem akinek számít a magyarsága és a teljes magyarság sorsa."

- 100 év eltelt, a határon túli magyarság már nem a mi mentalitásunk, szavazzanak ott, ahol élni akarnak, pl Romániában
Őskonzerv bumburnyákok, tisztelet azoknak, akik belátják, hogy a MI életünkbe ne szóljanak bele!

Sok határontúli magyar magyarabb nálatok!"

- Majd ha annyi adót befizet, mint mi, akkor igen! Addig csak magyarkodás a pénzért!

Boldeone2 2024.09.05. 11:58:13

@Tapi2021: Nem sírni kell a szabályok miatt, amelyek MINDENKIRE EGYFORMÁN vonatkoznak"

- A szabályok rosszak, azokat kell megváltoztani, hogy fair verseny legyen!

MP, mint gátlástalan és erkölcstelen ember, ezt a réteget viszi magával"

- Akárcsak Orbán, aki milliárdost csinált a saját famíliájából, hatalmát pedig leginkább a félrevezezett, iskolázatlan, kistelepülési rétegek manipulációira alapozza

Van aki már az ördögöt is elfogadná, Orbán helyett...

gigabursch 2024.09.05. 12:21:23

@Boldeone2:
Nem tiszta, és csak a hülyeségre jó.
Nézd meg az összes ilyet. Mind béna kacsa.

Tapi2021 2024.09.05. 13:01:37

@Boldeone2: Csak ismételni tudom, ha nektek annyi a magyar, hogy adót fizet. Akkor Hardy Misiék se, te sem, meg a komplett ellenzék se csodálkozzanak, kire szavaznak a határontúli magyarok.

Tapi2021 2024.09.05. 13:05:20

@Boldeone2: Orbán MP-ből is multimilliomost csinált, a havi 4-5 millával! Ha már itt tartunk.

Viszont nem árulta el a saját feleségét - amikor titokban felvett kiprovokált, általa irányított beszélgetéseket, még az volt -, sem azokat, akiknek a vezetői pozícióját köszönheti, köszönhette.

MP a sarkáig nem ér Orbánnak.

Tapi2021 2024.09.05. 13:06:22

@Boldeone2: "Van aki már az ördögöt is elfogadná, Orbán helyett..."

Nagy tehertétel ők az országnak.

Ámde Táska. 2024.09.05. 13:13:54

@Boldeone2: de nagy fasz vagy te bazdmeg hogy basznád véresre a tetves anyádat.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.05. 13:17:30

@Boldeone2: Du bist eine Schweinehund, enie Verrater.

Boldeone2 2024.09.05. 13:42:08

@gigabursch: Nézd meg az összes ilyet. Mind béna kacsa."

- Olyannyira béna kacsa, hogy Romániában volt vagy 20 kormány, megis jobban teljesítenek, mint Orbánék a "stabil kormánnyal

Egyébként fiatal demokráciának arra lenne szüksége, hogy könnyen forogjon a politikai hatalom

Boldeone2 2024.09.05. 13:51:53

@Tapi2021: Pont olyan mint Orbán, őt is az Orbán- rezsim teremtette...A gátlástalansága orbáni szinten, csak fiatalabb kiadásban és az esze is gyorsabban forog..

Nincs más lehetőség, mint Magyar Péterre szavazni, ha ki akarunk valahogy egyszer vergődni az orbáni elnyomó, egypárti, autoriter rendszerből!

A lengyeleknek sikerült, mert erősebb volt a nagyvárosi polgárság, a választási rendszer arányosabb, az emberek felvilágosultabbak- elutasították a kriptokonzervatív kormányzást, a kiépülő elnyomást

Nálunk sokkal rosszabb a helyzet, csak Magyar Péter tud tenni valamit, mert Orbán szisztematikusan kinyírta az ellenzéket
Donáth Annát már börtönbe küldenék...

Jövőre ha az USA - ban a megfelelő elnök kerül hatalomra, úgy néz ki igen, akkor Orbánékat kipurgálhatják a hatalomból...úgyis elege van már mindenkinek belőlük...

Boldeone2 2024.09.05. 14:03:53

@Tapi2021: Valójában azokat a disznóságokat, amelyeket Orbánék véghez vittek a magyar választási rendszerrel, régen ki kellett volna vinni EU- szintre
Ez az EU legrosszabb, legaránytalanabb rendszere ! ( tehát EU, nem a westminsteri parlamentáris rendszer ...)

Egy fiatal demokráciának nem az lenne az érdeke, hogy nehezen forogjon a politikai hatalom, hanem pont az ellenkezője!

Az állampárti rezsim kialakulására senki sem számított...

Orbánék innen már csak lefelé mennek, abszolút többségük valószínű soha nem lesz, ezért foggal- körömmel védik azt a választási rendszert, amely már egy közepes relatív többségre is alkotmányozást biztosít nekik...

Tapi2021 2024.09.05. 14:52:26

@Boldeone2: "Pont olyan mint Orbán, őt is az Orbán- rezsim teremtette...A gátlástalansága orbáni szinten, csak fiatalabb kiadásban és az esze is gyorsabban forog..

Nincs más lehetőség, mint Magyar Péterre szavazni, ha ki akarunk valahogy egyszer vergődni az orbáni elnyomó, egypárti, autoriter rendszerből!"

E két mondat teljes ELLENTMONDÁS!
Pont olyan, mint Orbán, csak fiatalabb (és még gátlástalanabb, amit már igazolt is) tehát szavazzunk rá..., hogy...

Ez a baj veletek.

Tapi2021 2024.09.05. 14:54:54

@Boldeone2: A "felvilágosult" lengyelek az USA és az uralkodó ballib, woke körök elnyomását választották inkább. Tusk ügynökkel az élen.
Szívük joga.

A magyaroknak talán több esze és gerince van.

Tapi2021 2024.09.05. 14:57:08

@Boldeone2: "Donáth Annát már börtönbe küldenék..."

Tanultam jogot is, úgy emlékszem, a jogszabályok, törvények elég jól meg vannak fogalmazva. Tehát könnyen kiderül, hogy valaki megsértette-e őket vagy nem.

Nem kell megsérteni. És, ha megsértik, ne legyen már mentesség azért, mert valaki ballib politikus.

Tapi2021 2024.09.05. 15:03:32

@Boldeone2: Tény, Trump kampánya szar. Kit érdekel, kiféle, miféle Kamala?
Azt kellene világossá tenniük az embrek számára, hogy mi a választás valódi tétje?

A liberális totális elnyomás, a demokraták mögött álló mélyállam és érdekkörök kontroll nélküli hatalma... vagy a szabadság, a normalitás.

Sajnos nem ezekről beszélnek.

Nálunk azért nem tudnak az ember-, nemzet-, normalitás ellenes pogány erők győzni, mert az emberek tisztában vannak az ideológiai háttérrel és értékválasztással is. És senkit nem érdekel, hogy XYZ politikusnak hogy áll a nyakkendője, mekkora a vagyona...

Nem sértegetni, lejáratni kellene az USA-ban sem az ellenfelet, csak világossá tenni MIT, kiket KÉPVISEL!
A megválasztásával mi jut hatalomra.

Tapi2021 2024.09.05. 15:08:08

@Boldeone2: " Valójában azokat a disznóságokat, amelyeket Orbánék véghez vittek a magyar választási rendszerrel, régen ki kellett volna vinni EU- szintre"

Ott vagytok eltévedve, sajnos Brüsszel is, hogy az EU NEM a felettes szerve, felettes hatósága a tagállamoknak, nem A birodalmi, nem létező EEÁ központja!
Magyarország nem az ő egyik megyéjük.
És nem is lesz, amíg tehetünk ellene bármit.

vergyula 2024.09.05. 15:09:37

@Tapi2021: Milyen elnyomást gyakorolnak a woke-körök Lengyelországban?

Tapi2021 2024.09.05. 15:12:24

@Boldeone2: "Egy fiatal demokráciának nem az lenne az érdeke, hogy nehezen forogjon a politikai hatalom, hanem pont az ellenkezője!"

Forogna is, HA lenne elég szavazótok! De a szarra nem szavaznak elegen.

"Az állampárti rezsim kialakulására senki sem számított..."

Állampártoznak a lúzerek, akik nem képesek elég szavazót meggyőzni. Persze, ha szart kínáltok... úgy nehéz. (Vevőtök van rá, így is, csak hál Istennek nem elég.)

Tapi2021 2024.09.05. 15:15:13

@vergyula: Kulturális, ideológiai, politikai elnyomást. Például. Mint lassan egész nyugaton.

Az új kormányzat meg konkrétan törvénytelenül jár el számos esetben, csak a nyugati elvtársak nekik elnézik, mert ők csak "helyreállítják" a... az uralmukat.

vergyula 2024.09.05. 15:18:44

@Tapi2021: Valami konkrét példa a woke-elnyomásra?

Tapi2021 2024.09.05. 15:19:35

@vergyula: Pl.:

"Andrzej Duda: Jogot sért a lengyel kormány

Az európai uniós intézmények vezetői, köztük Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke a lengyelországi jogállamiság helyreállításáról beszélnek, szemet hunyva afelett, hogy a jelenlegi varsói kormány kirívóan jogot sért – jelentette ki Andrzej Duda lengyel elnök egy vasárnap esti tévéinterjúban.

A TV Republika konzervatív lengyel hírtelevízió műsorvezetője azt kérdezte Andrzej Dudától, hogyan tekint arra, hogy vezető kormánypolitikusok „nyíltan megsértik a Lengyelországban érvényes törvényeket”.

„Aggodalommal figyelem ezt” – válaszolt Duda. Reményét fejezte ki, hogy a törvénysértéseket a társadalom is észleli, és a választáson ennek politikai következményei lesznek.

„Kár, hogy az Európai Unió, az európai intézmények vezetése, a bizottság nem látja mindezt” – tette hozzá Duda. Kifogásolta, hogy Ursula von der Leyen, valamint Vera Jourová, az értékekért és átláthatóságért felelős biztos a lengyelországi látogatásaikkor nem veszik észre, hogy „a szemük láttára a jogtalanság újabb és újabb aktusai történnek”.

Példaként nevezte a lengyel ügyész januári leváltását, amely az államfő írásos jóváhagyása nélkül történt.

Az uniós vezetők „nemcsak nem látják minden elv megsértését, a lengyel alkotmány megsértését”, hanem még „azt merik állítani, hogy Lengyelországban jelenleg visszaállítják a jogállamiságot” – fogalmazott Duda."

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.05. 15:22:48

@Tapi2021: a legjobb az lenne amúgy ha polgárháború törne ki az USA-ban, az az emberiség egyetlen túlélési esélye.
Ha Kamala lesz az elnök, két bugyuta táncikálás között meg fogja nyomni az atomgombot, annyira ostoba.

vergyula 2024.09.05. 15:26:24

@Tapi2021: Nem látom a woke-ságot.

Tapi2021 2024.09.05. 16:00:51

@vergyula: "Nem látom a woke-ságot."

Járj nyitott szemmel! Nézz új amerikai filmeket, nézz szét lassan az egész nyugaton... hátha.

Tapi2021 2024.09.05. 16:03:52

@Deak Tamas: Semmilyen háború nem jó. A jó az lenne, ott is, az EU-ban is, meg itthon is, ha az emberek megértenék, mit választanak egyik vagy másik jelölttel.
Nem, nem egy embert.

De látva itt is, mennyire fogékonyak az emberek a megértésre - semennyire - nem vagyok optimista.

vergyula 2024.09.05. 16:17:03

@Tapi2021: Ez volt a kérdés:
"Milyen elnyomást gyakorolnak a woke-körök Lengyelországban?"

vasútihíd 2024.09.05. 16:32:58

@Deak Tamas: nem a polgárháború a megoldás hanem trump győzelme. ami meg is lesz. rendet fog rakni és ami a mi azaz a normalitás európájának szempontjából a legjobb hogy leveszi a kezét ukrajnáról. bedől a kijevi rezsim és megoldódik a konfliktus további nagy vérontás nélkül.
ezt annak ellenére mondom hogy ez nekem anyagilag nagy veszteség lesz. de mégis megéri.

alöksz róz 2024.09.05. 16:59:32

@Tapi2021: "Viszont nem árulta el a saját feleségét" - :D
1. az biztos, inkább milliárdos szőlőbirtokot lopott neki.
2. viszont elárulta az egész országot.

alöksz róz 2024.09.05. 17:00:59

@vergyula: sose fogja neked belátni, hogy amitől retteg itt, az csak a fejében létezik.

Boldeone2 2024.09.05. 17:01:35

@vasútihíd: Nem lesz meg Trump győzelme, egyre rosszabbul áll, már a kulcsállamokban is Kamala vezet, ha jól emlékszem Nebraska államot kivéve..
Trump egyre több hibát vét

Boldeone2 2024.09.05. 17:15:19

@Tapi2021: Forogna is, HA lenne elég szavazótok! De a szarra nem szavaznak elegen."

- Ezt az érvet hozza fel Putyin is, meg a többi elnyomó, diktátor!

A Fidesz állampárti rezsimet épített, mögötte az államgépezet, a jogállam sérült, ezért üldözik Donáth Annát, koholt vádak alapján, "rendőrt vert" ezt már ismerjük az 50- es évekből!

Mégegyszer mondom: A Fidesz mögött az állam, az ezermilliárdos propagadandagépezet, az Alkotmány a jog

Nagyon jól tudja mindenki, Gyurcsány csak egy diszkreditálódott kesztyűbáb volt, akinek el kellett játszani az ellenzéki szerepet, de egyet ne feledj, és nézd meg Lengyelországot!

Ha egyszer a demokratikus erők hatalomra kerülnek, akkor kíméletlenül felszámolják a Fidesz velejéig korrupt, állampárti rezsimet!

Lehet, neked sem lesz munkád, mert olyan világ jön, ahol már nem kell több bértollnok!

Emlékezzünk vissza, volt egy normális jobboldali párt MDF, és miniszterelnök, tehát volt már alternatíva!!

Kell nekünk egy olyan pszichopata, hatalommániás akarnok, mint Orbán? Nagyon nem!

A Fidesz állampártot fel kellene oszlatni, ebben a formában ahogy van, és "Orbánmentesíteni", hogy 20 év után - végre -legyenek különböző, egymással versengő programok, és valódi verseny a pártvezetésért

Orbán és a Fidesz = a modernkori Magyarország legnagyobb szégyene! Nem párt, hanem egy elmebeteg szekta, Orbán szektavezérrel

jónévez 2024.09.05. 20:23:26

@Boldeone2:
Én értem, hogy leesik némi aprópénz. Csak kilóg a lóláb.

jónévez 2024.09.05. 20:27:35

@Boldeone2:
És itt fölösleges a megfizetett hittérítésed. Eléggé kívülesik ez a blog a fősodorból, és elég nehéz meggyőzni BÁRMELY oldal elkötelezettjeit.
Azt viszont mindenki látja, mit és miért teszel.
Mert ukrán önkéntesnek sem jelentkeztél. Gyava nagyszájú.

jónévez 2024.09.05. 20:35:10

Posthoz:
Ezeket külön el kell mondani embereknek? (Talán igen. Mert egyébként csak propagandát olvasnak.)
Gáz.

vasútihíd 2024.09.06. 06:21:06

@Boldeone2: már múltkor leírtam de most megint ránéztem. trumpot nagyon alulmérik a közvéleménykutatások főleg a kulcsállamokban. államtól függöen 4-10 százalékkal. és ennyivel még közel sem nem vezet sehol sem kamala. azaz trump biztosan menetel újbéli győzelme felé. annyira ugye hogy megpróbálták lelőni. de mégcsak elcsalni sem fogják tudni a győzelmét.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 08:14:56

@Tapi2021: Én most kutatási okokból végignéztem a San Francisco utcáin sorozat jórészét és még mindig megdöbbent, hogy az amerikai erőszakkultuszos társadalom milyen normális alapkonfliktushelyzetekben ránt fegyvert, illetve még fikciószinten is milyen helyzetekben érzi ezt életszerűnek.
Nem éreznék egy csepp sajnálatot sem ha ez rájuk égne.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 08:29:31

@jónévez: sajnos az "embereket" nem érdekli mindez, akit érdekel és van agya, úgy is tudja, a többi meg amúgysem, pedig szerintem legalább félévet elmagyarázzák az iskolában.
Az irigy fafejű prolinak meg az elég amit ez a szemét geci tróger Boldeone írogat, hogy "etnikai alapoin beleugatnak" az ő szart sem érő életébe.

vergyula 2024.09.06. 08:58:30

@Deak Tamas: Egyik sem lengyel történet, de tudod mit, kitalálom egyedül. A jelenlegi nem elég nemzeti, nem elég keresztény, ellenben euroatlantista lengyel kormány vezetése alatt hamarosan ott is hasonló esetekre számíthatunk.

"ennyi legyen elég Gyulának a blogmotor amúgy is csak linket hagy,."
Ezt a mondatot nem értem.

MEDVE1978 2024.09.06. 09:01:09

Két nagy stratégia merült fel:
1. Az egyik a határon túli egyéni körzetek. Ezt persze meg lehet lépni, elvében nem sérti sokkal "jobban" a rendszer fair mivoltát, mint az eddigi. A jelenlegi rendszerrel kapcsolatos kritika egyértelműen, hogy olyan emberek szavazhatnak, akik nem az adott államban viselik a közterheket, tehát bizonyos értelemben nem kell viselniük a következményeket. Persze ugyanez a helyzet a tartósan külföldön tartózkodókkal is, csak a mérték sokkal nagyobb.

2. A másik a körzethatárok újabb átírása. Fidesz részről ez szinte biztos, hogy szelektív lesz, ha megvalósul = en.wikipedia.org/wiki/Gerrymandering
Amióta a modern politika létezik alkalmazzák, természetesen ez nem jelenti, hogy tisztességes, fair vagy bármilyen lenne, a pillanatnyi erőfölény alkalmazásáról szól.

Érdekes, hogy a választási földrajz nevű csatorna (?) vagy csoport is vizsgálta ezt és egyébként indokoltak lennének korrekciók, mivel egyes választókerületekben több választót képvisel egy egyéni képviselő, mint másokban. Ez nyilvánvalóan az egyes választókerületek elnéptelenedése vagy esetleg a népesség növekedése miatt van.

Persze ez "tisztességtelen, illetve a demokratikus elvekkel úgy általában szembe megy" a FIDESZ részéről, de hát már rég megszoktuk.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 10:00:05

@vergyula: az eredeti kérdésed az volt, hogy adjunk példát a woke elnyomásra. Ott vannak.

vergyula 2024.09.06. 10:07:45

@Deak Tamas:

vergyula
2024.09.05. 15:09:37
@Tapi2021: Milyen elnyomást gyakorolnak a woke-körök Lengyelországban?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 10:15:52

@vergyula:

Tapi2021
2024.09.05. 15:15:13
@vergyula: Kulturális, ideológiai, politikai elnyomást. Például. Mint lassan egész nyugaton.

Az új kormányzat meg konkrétan törvénytelenül jár el számos esetben, csak a nyugati elvtársak nekik elnézik, mert ők csak "helyreállítják" a... az uralmukat.
Válasz erre
vergyula
2024.09.05. 15:18:44
@Tapi2021: Valami konkrét példa a woke-elnyomásra?

Az első bekezdést most válaszoltam meg én, a másodikat pediga Tapi már tegnap.

vergyula 2024.09.06. 10:33:52

@Deak Tamas: A kérdés a woke-elnyomásra vonatkozott Lengyelországban. Ehhez képest kaptam nyugati woke-példákat, és Lengyel törvénytelenségeket. Az első nem lengyel, a második nem woke.

vergyula 2024.09.06. 10:34:22

@Deak Tamas: Na, ez legalább lengyel. A woke-ságot nem látom, de ez lehet az én hibám is.

Tapi2021 2024.09.06. 10:55:39

@vergyula: Nem élek Lengyelországban, nem olvasom a lengyel sajtót...
Azt viszont tudjuk, látjuk, hogy az a hatalom, amely most Tuskékkal átvette a vezetést, ugyanazt az ideológiát követi, mint a nyugati ballib, woke, genderista, újpogány hatalmak.

És, lásd a linkelt cikket, meg is kezdték az ország átformálását, nem egészen törvényes eszközökkel is. Minden zokszó nélkül, az ugyanolyan ideológiájú hatalmak (USA, EU) felől.

Kérlek, ne játszd a hülyét, mintha nem látnád, mi az a "fősodor", amit ezek a kormányzatok - szerte a világon - tolnak.
Ugyanez lenne itt is egy ellenzéki, pláne "gyurcsányos" kormány alatt. A teljes behódolás a nyugati újpogány erőknek.

Tapi2021 2024.09.06. 11:04:59

@vergyula: Most történt, miközben Párisban az Olimpián az újpogányság győzelmét ünnepelték a megnyitón a kereszténység felett, a fővárosban keresztényeket tartóztatott le a francia rendőrség, mert egyetlen felmatricázott busszal Krisztust hirdették!

Megalázták, egy éjszakára becsukták őket!!!...

A számtalan egzisztenciális fenyegetésről már sokat írtunk, amikor a keresztény/normális emberi értékek melletti kiállásért akár az állásával is fizethetnek emberek. Stb.

Ez az az újpogány "mainstream", ami most Lengyelországban is tovább tud erősödni, ahogy a szinte teljes nyugati világban. Jobb híján hívhatjuk ezt woke-nak, újpogányságnak, ballibnek, genderistának..., nem a név a lényeg, hanem az, ami történik a nevek alatt.

vergyula 2024.09.06. 11:17:55

@Tapi2021: "Nem élek Lengyelországban, nem olvasom a lengyel sajtót..." - Akkor csak óvatosan a feltételezésekkel, bár Deák Tomi úgyis kisegít.

"És, lásd a linkelt cikket, meg is kezdték az ország átformálását, nem egészen törvényes eszközökkel is. Minden zokszó nélkül, az ugyanolyan ideológiájú hatalmak (USA, EU) felől."
Nem minden kormány olyan szerencsés, hogy 2/3-dal a saját javára faraghatja a törvényeket is. Vedd úgy, hogy ez egy vérnélküli forradalom. :)
Amúgy tényleg nem szerencsés, ha egy kormány átgázol a törvényeken, de ezen a blogon is elég sokan hisznek "a cél szentesíti az eszközt"-ben.

Én abban hiszek, hogy nem csak végletek vannak, pl. az egyik az őrült woke-ság, 1000 gender, BLM, a másik meg az irdatlan illiberalizmus.

GyMasa 2024.09.06. 11:20:04

@vasútihíd:
EZ egy érdekes szempont, de, akik személyesen szavaznak külföldön, azok egy szavazatot adhatnak le pártlistára, egyet pedig a Magyar lakóhelyük szerinti képvislőre.
A külföldi (értsd pl, Kárpátaljai) magyaroknak, akiknek nincs magyar lakhelye, csak egy szavazata van, amit pártlistára adhatnak le.
De, ezt megtehetik levélben is, csak emiatt nem kell követségre menni.
Ha akarsz képviselőt adni nekik, akkor az első probléma, hogy milyen körzeteket alakítasz ki?
Országonként? - Az _akár_ 200 plusz képviselőt jelntene -> nem realisztikus
Földrészenként? - Ez is majdnem 10 plusz képviselő lenne
Itt az első gond egyból, hogy mondjuk Új Zélandon él <100 magyar, míg Németországban >10 000.
Hogy garantálod a népképviselet elvét, azaz, hogy mindegyik képviselő kb. ugyanannyi embert képvisel?
Már a 10 plusz hellyel is kinyitod Pandora szelencéjét, hiszen az a 10 hely az plusz 5% parlament részesedés! Méghozzá a könnyen megszerezhető fajtából!
Egészen biztos vagyok benne, hogy a csalások és manipulációk teljes térhézét szabadítanánk a magyar parlamentre vele.
Szerintem, a mai rendszer megfelelően működik, és ezeknek a választókerületeknek a kialakítása inkább csak adminisztratív lépés a kormány részéről. (Még egyszer, akinek létezik magyar lakcíme, de külföldön szavaz, az TECHNIKAILAG a magyar szavazókörzetében szavaz, ez az egész csak az egy szavazattal rendelkező emberekre vonatkozna. Viszont, ott meg nincs tulajdonképpen értelme az 1-nél több körzetnek, hiszen annak a körzetnek nincs képviselője, így irreleváns, hogy hány ember van a "körzetben". Persze, lehet, hogy eztis csak valami buzerán EU szabály miatt KELL meglépnie Orbánéknak...)

GyMasa 2024.09.06. 11:20:58

@ez a nevem senki:
Te ilyen "Hig
h" IQ
Haiku
Mest
er va
gy?

GyMasa 2024.09.06. 11:24:06

@Tapi2021:
Ráadásul, mivel magyar állampolgárok, emiatt alapvetően megvan ez a joguk.
A Boldi féle kriptokommunistáknál az ideális szavazati jog kb. úgy nézne ki, hogy csak rájuk lehet szavazni.
Aki ellenük szavaz, azoktól UTÓLAG is elvennék a szavazati jogot, mert az eredmény a fontos!
És, ezek nevezik magukat DEMOKRATÁNAK.
Eszem megáll...

GyMasa 2024.09.06. 11:29:51

@Tapi2021:
Hát, szerintem meg nagyon nem!
MP szinte kizárólag az ellenzéki csapatban rendezett vérfürdőt.
Javaslom a témában Varga Ádám, Fair Rigth nevű blogját, aki a választások előtt többször kiment a MP tüntetésekre, és NULLA, kiábrándult fideszes szavazót talált a résztvevők között.
És, az eredmények pontosan ugyanezt igazolják vissza!
- MP az ellenzéki táborban rendezte át az erőviszonyokat (Ami, szerintem a CIA célja volt mostanra)
- MP megmozgatott olyan ellenzékieket is, akiknek tele volt már a zsákja a gyurcsány (le)uralta operett ellenzékkel, és az utóbbi években inkább otthon maradt a választások napján, "valódi választás" hijján. (szerintem ez okozta a fidesz, viszonylagos (százalékban jelentkező rosszabb szereplését)

Tapi2021 2024.09.06. 11:32:39

@Boldeone2: "Forogna is, HA lenne elég szavazótok! De a szarra nem szavaznak elegen."

- Ezt az érvet hozza fel Putyin is, meg a többi elnyomó, diktátor!

A Fidesz állampárti rezsimet épített"

Tudom, hogy az igazság fáj. Hazudjatok tovább magatoknak, mentegetőzzetek..., hogy ti nagyon jók vagytok, de hát az a rohadt diktatúra, meg az állampárti rezsim, meg Putyin...

Hogy lehet egyszerre valaki értelmiségi és elmeháborodott, elvakult kétbites?

GyMasa 2024.09.06. 11:32:47

@Tapi2021:
MP soha nem is lesz az ország Miniszterelnöke.
Szerintem a CIA soha nem is azt tervezte vele.
És, a kis Facebookos szavazási malőrje után ennek még a lehetősége is lehkerült az asztalról.
Tippem szerint valamikor '25 első félévében fog megjelenni az "ÚJ, KORMÁNYVÁLTÓ MESSIÁS PÉTER", aki nem ő lesz.
AKkor még van elég idő "felépíteni" őt is.

GyMasa 2024.09.06. 11:33:50

@Tapi2021:
Nos, szerintem BÁRMILYEN váltás esetén ténylegesen is azt kapná az ország...

GyMasa 2024.09.06. 11:36:47

@Tapi2021:
Nem, a lengyelek Morawieczkiékre szavaztak.
Csak ott a CIA meg tudta szervezni az össz-ellenzéki üsszefogást, amivel szépen szembementek a nép akaratával és a saját bábjukat ültették a hatalomba.
Pont, mint itt, Németországban!
(vagy, az elmúlt 1-2 évben, szinte mindegyik EU-s válastáson, Hollandia, Spanyolország, stb)

Tapi2021 2024.09.06. 11:39:22

@Boldeone2: "Ha egyszer a demokratikus erők hatalomra kerülnek, akkor kíméletlenül felszámolják a Fidesz velejéig korrupt, állampárti rezsimet!"

Erről beszélek! Erről nyilatkozott Duda államfő is.
Pont ezt csinálják az USA bábok Lengyelországban! TÖRVÉNYTELENÜL IS, mert a BIRODALOM ezzel bízta meg őket és MEGENGEDI, sőt, parancsolja, hogy elhallgattassák az ő minden ellenfelét.

Mocsok "jakubinusok", bolsevik fajzatok vagytok, úgy is gondolkodtok, úgy is cseleked(né)tek.

Nektek a saját diktatúrátok csak a JOGÁLLAM!
Ha a jog útban van, simán felrúgnátok. Ezt már számtalanszor leírtad.

Az országra és a magyarságra a legnagyobb veszélyt ti jelentitek.

GyMasa 2024.09.06. 11:42:51

@Tapi2021:
És, nem mellesleg, semmiféle disznóságot nem műveltek Orbánék a magyar választási rendszerrel.
- A képviselő számának felezése nem csak az ő ütletük volt, anno a mszp-szdsz is azt akarta, csak valahogy kényelmesebb volt felvenni a képviselői fizetést, mint piaci munkát keresni
- A kétfordulós rendszer felszámolása pedig egy kiváló ötlet volt! Ezzel kényszerítik ki, hogy a nép is tudja, hogy kire szavaz egy adott pártformáció/szövetség esetén. (Ezt a lépést teljesen értem is a 2002-es fidesz kudarc után, amikor az MDF árulása miatt lett szoci kormány.
- A választókerületeket pedig nem jókdvükben rajzolták át, hanem, egy 2007-es alkotmánybírósági döntés miatt, amelyik KÖTELEZTE a kormányt, hog igazítsa a választókerületek határait amegváltozott demográfiai körülmányekhez!
(na, és a találós kérdés: Ki volt kormányon 2007-ben?)

vergyula 2024.09.06. 11:44:15

@GyMasa: Boldi pont inkább vadkapitalista.

GyMasa 2024.09.06. 11:44:21

@vergyula:
Azon kívül, hogy összefogtak, hogy ne a legtöbb szavazatot kapott párt alakítson kormányt, és, hogy pl a nemzeti TV-ben olyan politikai tisztogatásokat hajtottak végre, amihez még Sztálin is könnyes szemmel gratulálna?

vergyula 2024.09.06. 11:44:56

@GyMasa: Tölgyessy szerint MP szavazóinak kb. ötöde jött a Fidesztől.

GyMasa 2024.09.06. 11:45:19

@vergyula:
Nem, Boldi egy értelmi fogyatékos nagy gyerek, akinek semmi fogalma nincs a valódi életről, egy beteges álom/fantáziavilágban él, ahol Magyarországon armageddon van.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 11:46:16

@vergyula: Tapi válaszának első kérdésében nem specifikáltad Lengyelországot, a második kérdésedben igen, azt Tapi meg is válaszolta.
A wokeság nem látása azonos annak a tévedésfolyamatnak a funckiójával amely tavaly a "Nem értem ... nem értem ... nem értem" ismétléséhez vezetett.

GyMasa 2024.09.06. 11:49:05

@vergyula:
Nem néztem ennek utána, de úgy rémlik, hogy ez biztosan nem igaz.
A fidesz kb ugyanannyi szavazatot kapott, mint '22-ben, viszont az a 4%-nyival gyengébb eredmény onnan jött, hogy az ellenzéki oldalon többen mentek el szavazni.
Ha igaza lenne Tölgyessynek, akkor a fidesz nem 4%-kal, hanem 20%-kal kapott volna kevesebb szavazatot.
Mert a másik lehetőség, hogy igaza van, és 20% VOLT fidesz szavazó MP-re szavazott, de akkor meg "LETT" 20% ÚJ fidesz szavazó, akik vagy semlegesek voltak eddig, vagy az ellenzéki oldalról szavaztaák át a fideszre.

vergyula 2024.09.06. 11:49:42

@GyMasa: Fentebb linkeltem egy cikket, mely szerint az NVI friss javaslata a választókörzeti variára nem éppen a megváltozott demográfiai körülményekhez igazodik.

GyMasa 2024.09.06. 11:52:24

@vergyula:
Hát, attól, hogy ez a woke oldal starégiája, amivel tíz körömmel ragaszkodnak a hatalomhoz.
Leszarni a nép akaratát (nem a legtöbb szavazatot kapott párt alakít kormányt), és a saját "alapelveinket" (nyílt politikai tisztogatást végrehajtani a TV-ben.)
Ugyanis mind a kát lépés szöges ellentétben áll az állítólagos, demokratikus értékeikkel.
A SAJÁT maguk által hangoztatott értékeikkel.

Tapi2021 2024.09.06. 11:54:06

@vergyula: "Én abban hiszek, hogy nem csak végletek vannak, pl. az egyik az őrült woke-ság, 1000 gender, BLM, a másik meg az irdatlan illiberalizmus."

Ebben meg tudunk egyezni.
Csak most éppen a "régi", eddigi zsidó-keresztény" civilizáció áll egyre őrültebb támadás alatt, abban a világban, amelyet nagy részt ő hozott létre.
Ez "szokatlan" és komoly feszültségek forrása. Szokatlan az is, hogy ez a régi, "keresztény Európa, amelyet lassan két évezrede építgetünk, a támadott fél és védekezésre szorul.

Jó lenne egy kiegyezés, egy újabb vallási "türelmi rendelet", avagy vallásbéke.
Ez azonban az erősödő - "újpogány" - félnek pillanatnyilag nem érdeke, hiszen tudja, hogy a kultúrharccal most ő nyer új területeket, nagyobb hatalmat.

Erővel pedig csak erőt lehet szembe állítani. Tehát a harc is egyre kíméletlenebb lesz. A régi civilizációnk, a "keresztény világ" áll most vesztésre. Aztán majd meglátjuk, mi jön még.

vergyula 2024.09.06. 11:55:18

@Deak Tamas:
Ezzel kezdte Tapi:
-------------------------------
Tapi2021
2024.09.05. 14:54:54
@Boldeone2: A "felvilágosult" lengyelek az USA és az uralkodó ballib, woke körök elnyomását választották inkább. Tusk ügynökkel az élen.
Szívük joga.

A magyaroknak talán több esze és gerince van.
-----------------------------------------------------------------

És ez volt az első reakcióm:
--------------------------------------
vergyula
2024.09.05. 15:09:37
@Tapi2021: Milyen elnyomást gyakorolnak a woke-körök Lengyelországban?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

De nincs ebben ennyi.

vergyula 2024.09.06. 11:57:54

@GyMasa: Szerintem a "woke" nem egy újabb szinonima arra, hogy liberális, nyugati, euroatlantista.

Tapi2021 2024.09.06. 12:04:03

@GyMasa:

Igaz, amit írsz, de azért MP veszélyes a Fideszre is, nem lehet félvállról venni.

Most így áll a verseny:

"
A Závecz Research augusztus végi kutatása alapján a Fidesz–KDNP, a Tisza Párt, a Demokratikus Koalíció, valamint a Mi Hazánk Mozgalom lépi át az 5 százalékos parlamenti küszöböt.

A pártok rangsorában a nyár végén is tartja előnyét a Fidesz, a teljes népesség körében 26 százalékon áll. A Tisza Párt 20 százalékos, ami azt jelenti, hogy a kormánypártnak jelenleg nagyjából félmillióval több szavazója van, mint az idén tavasszal elindult politikai szervezetnek – olvasható a Závecz Research kutatásában.

A Demokratikus Koalíciónak és a Mi Hazánknak 5-5 százalékos a tábora, a Momentumnak és a Magyar Kétfarkú Kutyapártnak 3-3 százalékos. A Jobbik és az MSZP mögé a választók 2-2 százaléka sorakozik fel, 1-1 százalék áll az LMP, a Párbeszéd, a Mindenki Magyarországa Néppárt és a Szocialisták és Demokraták mögött. A nyár végén a választópolgárok 29 százalékának nem volt pártpreferenciája.

A biztos részvételt ígérő pártot választók között a sorrend a Závecz kutatása alapján:

Fidesz – 42 százalék
Tisza – 33 százalék
DK – 8 százalék
Mi Hazánk – 7 százalék
Momentum – 2 százalék
Magyar Kétfarkú Kutya Párt – 2 százalék
MSZP – 2 százalék
Jobbik – 1 százalék
LMP – 1 százalék
Szocialisták és Demokraták – 1 százalék
Mindenki Magyarországa – 1 százalék
Párbeszéd – 0 százalék

Az adatfelvétel ideje 2024. augusztus 21–31., a kutatás személyes megkérdezésen alapult."

Itt felhívnám Boldi figyelmét arra, hogy a Závecz, amely aligha fideszes is IGAZOLJA, amit sokszor leírtam, az EMBEREK NEM SZAVAZNAK A PÁRTJAITOKRA!!!!
Pedig szabadon ikszelhetnek, ahová csak tetszik!!!!

EZÉRT nem vagytok sehol, nem azért, mert állampárti rezsim, meg diktatúra, meg Putyin!!!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 12:05:28

@GyMasa: @Tapi2021: én sem követem semelyik ország belpolitikáját olyan nagy mértékben (noha csak határon túli magyar sajtót olvasok, az nyelvileg is jó és tartalmilag is a fontos kérdésekkel foglalkozik) de Spanyolországban az erőszkos ballib-woke mosléknak nagyon erős társadalmi támogatottsága van (jó a bor, sok a túlfogyasztott gyengeelméjű).
Az egész ország tele van szélsőbalos jelképekkel, plusz az áltag baloldali spanyol pontosan analóg a magyar proli gondolkodással.
A VOX egyelőre csak olyan helyeken jön föl, ahol például a migránsok lakásfoglalása már arcátlan. A hülye spanyol törvények miatt ha például elmész három hónapra és közben elfoglalják a lakásod, a rendőr nem dobhatja ki a sáskát ha pl. bemutat egy számlát arról hogy rendelt oda pizzát, neked kell kajtatnod kvázihajléktalanként, hogy visszajuss az otthonodba, Utána meg amit látsz, elfog a sírógörcs.
Portugáliában a Chega feljövetelének alapoka, hogy Lisszabon tele van paki maffiózókkal. Minden turistás pontot ellepnek, erőszakkal tukmálják rád a tuktukot meg a drogot, csomó kajálda az övék gyanús kinézetű étkekkel.

GyMasa 2024.09.06. 12:10:09

@MEDVE1978:
"1. Az egyik a határon túli egyéni körzetek. Ezt persze meg lehet lépni, elvében nem sérti sokkal "jobban" a rendszer fair mivoltát, mint az eddigi. A jelenlegi rendszerrel kapcsolatos kritika egyértelműen, hogy olyan emberek szavazhatnak, akik nem az adott államban viselik a közterheket, tehát bizonyos értelemben nem kell viselniük a következményeket. Persze ugyanez a helyzet a tartósan külföldön tartózkodókkal is, csak a mérték sokkal nagyobb."

Külön kell választani a határon túli magyarokat (és, azokból is a magyar lakcímmel nem rendelkezőket!!!) és a küldöldön élő/éppen kiránduló magyarokat!
- A határon túli magyaroknak csak egy szavazatuk van, amit pártlistára adnak le és, amit levélben is megtehetnek. EMiatt az ő esetükben nincs értelme a körzeteknek, ugyanis nem választanak egyéni képviselőt!
- A külföldön élők/tartózkodók pedig hivatalosan a magyarországi lakóhelyük körzetében szavaznak. És, pk szavaznak egyéni képviselőkre is, emiatt náluk fontos, hogy a körzethatárok jól legyenek meghúzva!

"2. A másik a körzethatárok újabb átírása. Fidesz részről ez szinte biztos, hogy szelektív lesz, ha megvalósul = en.wikipedia.org/wiki/Gerrymandering
Amióta a modern politika létezik alkalmazzák, természetesen ez nem jelenti, hogy tisztességes, fair vagy bármilyen lenne, a pillanatnyi erőfölény alkalmazásáról szól."
Tudod, az, hogy leírod, hogy ezt mindenki alkalmazza, majd emiatt csak a fideszt tartod felelősnek, nem vet túl jó fényt az érveid súlyára...

"Érdekes, hogy a választási földrajz nevű csatorna (?) vagy csoport is vizsgálta ezt és egyébként indokoltak lennének korrekciók, mivel egyes választókerületekben több választót képvisel egy egyéni képviselő, mint másokban. Ez nyilvánvalóan az egyes választókerületek elnéptelenedése vagy esetleg a népesség növekedése miatt van."
Igen, indokoltak, de a Telexes cikk tele van maszatolással és féligazságokkal.
Ahogy olvastam, az ugrott be róla, hogy egy "áltudományos fingreszelés".
Szépen megfogalmazott mondatok, ahol a számok nem támasztják alá teljesen a leírt szavakat. Itt-ott a narratíva érdekében fel- vagy lefelé torzítva a számokból levont konzekvenciát.

"Persze ez "tisztességtelen, illetve a demokratikus elvekkel úgy általában szembe megy" a FIDESZ részéről, de hát már rég megszoktuk. "
Jah, kár, hogy a 2007-es alkotmánybíróségi döntés után a szocik 3 évig szabotálták a rájuk kirótt feladatot, miszerint módosítani kellene a választókerületek határait, hiszen az új demográfia miatt azok most nekik kedveznek.
Szóval, megint az a csúnya, kettős mérce...
Kezdek egyre csalódottabb lenni benned...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 12:19:18

@Tapi2021: kb. ennyi gyerektelen macskás picsa van az országban, akik a Tisza szavazói, stimmel is jól, ha a Randivonal óriásplakátjaiból indulunk ki.
Nemrég az egyik régi cégem pénzügyi igazgatónője - megfelel a fenti kritériumoknak - ugyancsak elkezdte osztogatni ezeket a selyemmajmos faszságokat (Magyarországon a cigánygyerekek lakhatási támogatása 0 EUR, Luxemburgban 349853495734 EUR per perc) hát mostmár világos miért is ment csődbe aztán.
Az Unikum topikhoz tartozna, de ha már itt folyik a tudomány, normális országban a Selyemmajom azzal se dicsekedhetne következmények nélkül, hogy az ingeit Londonból hozatja, ha valaki Boldili hazájában, az Amerikai Egybesült Állatokban így kampányolna, a nulladik körben kiesne. A profi így csinálja:
www.youtube.com/watch?v=0VNUOO7POXs
Asszem Lee Iaccocca írja, hogy a Ford nagyon lemenő fázisában jött valami új igazgató, Mercivel. A szakszervezet vezető szólt neki, hogy ez így nem lesz jó, a kocsi nem amerikai.
-De a kocsi amerikai, itt rakták össze - mondja faszkalap.
- Az mindegy, mert az alkatrész külföldi - mondja a szakszervezetis.
- De én ezt leszarom.
Pár nappal később véletlen ki is égett az autója. A tompaagyú hülye emberek csak az erőből értenek.

GyMasa 2024.09.06. 12:26:12

@vergyula:
"Nem minden kormány olyan szerencsés, hogy 2/3-dal a saját javára faraghatja a törvényeket is. Vedd úgy, hogy ez egy vérnélküli forradalom. :)"
Nos, akkor nem ki kell lépni a demokratikus keretek közül, hanem kussolni!
Többet dolgozni rajta, hogy legközelebb meglegyen az a 2/3!
Orbánék pedig nem "szerencsések" voltak, hanem Gyurcány és a szocik intézték el nekik az elsp 2/3-ot, pontosan az ilyenfajta viselkedéssel, amikor csak a nevükben voltak deomkraták, és semennyire nem voltak államférfiak!
(ha GYF nem ragaszkodik hozzá, hogy a szocik MINDENKÉPPEN hatalmon maradjanak a ciklusuk végéig, hanem 2006-ban az elkúrás után feláell, akkor:
- A fidesznek nem lett volna 2/3-a, csak egy egyszerű többsége
- a 2008-as válságba jó eséllyel belebukott volna a fidesz kormány
- Nem szakad szét és indul el a lezüllés útján az msz(m)p
- Szerintem azóta lehetett volna még legalább egy másik Gyurcsány kormányunk.

De, nem ezt választották.
Javaslom figyelni Németországot, ugyanis ott is nagyon hasonló helyzet van kialakulóban:
- A jelenlegi kormánypártok óriásit buktak, buknak minden egyes választáson idén
- A kormány csak maszatol, mondván, hogy "nem mondanak le, mert nem most kell egyenleget vonni a teljesítményükről, hanem majd jövő szeptemberben. (Hát, így az 5-ből 4 év kormányzás után, adilettáns, hazaáruló tetteik anyagi következményét elnézve, mégha esetleg lenne igényük egy, a német népet egyáltalán figyelenbe vavő politikára a maradék egy évben, a lehetőségeik már igencsak korlátozzottak ebben a témában.)
Szóval, én látok egy valós esélyt, hogy jövőre itt is beáll egy erős fordulat...
(Bár, a német politika sokkal szélesebb palettán mozog, sokkal sajátságosabb paraméterek között, illetve a lehetséges váltópárt, a CDU meg gyakorlatilag pont ugyanazt a woke vonalat képviseli, mint a mostani kormány, sőt Ukrajna ügyében ha lehet, akkor mégnagyobb héják, mint Olaf.

"Amúgy tényleg nem szerencsés, ha egy kormány átgázol a törvényeken, de ezen a blogon is elég sokan hisznek "a cél szentesíti az eszközt"-ben."
Az a baj, hogy a "a cél szentesíti az eszközt"-ben." tökéletesen szembemegy a demokrácia alapelveivel, illetve személyesen is eléggé egy visszataszító jellemvonás, ugyanis azt mutatja, hogy az illetőnek sem erkölcsei, sem semmiféle gátlásai nincsenek, és akár a saját alapelveit, vagy ígéreteit is megszegi, hogy teljesítse a céljait (amik alapvetően emberiségellenesek, már önmagukba is...)
Nem éppen az, amire én BÁRMIT is rábíznék.
Az ilyen, szavahihetetlen csőcselék csak ártani fog a népnek.

"Én abban hiszek, hogy nem csak végletek vannak, pl. az egyik az őrült woke-ság, 1000 gender, BLM, a másik meg az irdatlan illiberalizmus. "
Az a baj, hogy ahol te állsz, (szélsőbalon), onnan ténylegesen is MINDENKI nácinak látszik.
Még azok is, akik mondjuk teljesen középen állnak, en adj' Isten mérsékelt balosok!

GyMasa 2024.09.06. 12:29:08

@vergyula:
Megírtam MEDVE-nek a véleményemet részletesen.
Neked csak annyit írok, hogy az a cikk, habár tartlmaz igazságokat, egy propaganda írás.
Ahogy írtam, egy fingreszelés.

vergyula 2024.09.06. 12:30:29

@GyMasa: Melyik megnyilvánulásom sodort a szélsőbalra?

vergyula 2024.09.06. 12:34:49

@GyMasa: Erre következtettem ebből:
"Hát, attól, hogy ez a woke oldal starégiája, amivel tíz körömmel ragaszkodnak a hatalomhoz.
Leszarni a nép akaratát (nem a legtöbb szavazatot kapott párt alakít kormányt), és a saját "alapelveinket" (nyílt politikai tisztogatást végrehajtani a TV-ben.)
Ugyanis mind a kát lépés szöges ellentétben áll az állítólagos, demokratikus értékeikkel.
A SAJÁT maguk által hangoztatott értékeikkel."

Lengyelországban egy jobbközép, liberális kormány van, ettől még nem woke-ok.

GyMasa 2024.09.06. 12:41:22

@Tapi2021:
Várjuk ki, mi lesz ennek a vége:
- MP beleköpött a CIA alkuba, amikor önjáró módon úgy döntött, hogy inkább mégis EU parlamenti képviselő lesz. Az ő feladata a jelenlegi ellenzék megregulázása ÉS Gyurcsány hatalmának a teljes felszámolása volt.
- SEMMIT nem tudunk arról, hogy a TISZA párt, mit akar. MP eddig csak maszatolt, nem állt kiegy-egy téma mellett vagy ellen ügyek mentén.
- Az EU parlamentben színt kell majd vallaniuk.
+ Ha a woke fasiszta oldalra állnak, akkor a fidesznek igaza lett, és a TISZA bukni fog, hiszen a szavazóinak nem kellett a woke, hazaáruló csőcselék, és akkor ők is azok lesznek
+ Ha a nemzeti oldalra állnak, akkor repülnek az EPP-ből és Gyurcsány teljes haragját rájuk fogja zúdítani, és ki fogja csinálni őket (Lássuk meg, hogy ő most sarokba van szorítva, és ténylegesen a pártjának és az ő, személyes politikai jövője a tét)
+ Ha pedig "csak ott lesznek" és semmire nem szavaznak sehogy, akkor mind a két féle azzal fogja őket
- Ugyanez Budapesten is:
+ Ha beállnak Kagrigeri mögé, akkor egyrészt egy veszett ügy mellé állnak, plusz összegyurcsányozzák magukat
+ Ha a fidesszel fognak össze, akkor elveszítik a szavazóikat
+ Ha pedig csak alibizni fognak, akkor azzal lesznek megvádolva, hogy ők is csak megélhetési politikusok.

Nincsenek egyszerű helyzetben, na!

GyMasa 2024.09.06. 12:43:19

@vergyula:
A kettős mérce, meg az, ahogy úgy teszel, mintha a woke-fasizmus nem is létezne.

GyMasa 2024.09.06. 12:45:27

@vergyula:
De, woke-ok.
Hiszen kiszolgálják az USA-t elvtelenül.
ÉS
Nem attól lesz egy kormány "jobbközép", hoyg azt mondják magukról.
Ezen felül ne nevezzük már azt a kormányt "jobbközépnek" amelyik a jobbos PiS- től balra álló ÖSSZES politikai formációt tartalmazza!
Ne csinálj már bohócot magadból...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 13:04:40

@GyMasa: Gyula inkább liberális* de a jóindulatú fajtából. Annyira nem liberális - remélem nem is lesz soha, én el sem tudnám képzelni - hogy mocskos szája legyen és személyeskedjen, mindig érveket ír, annyira viszont az, hogy különböző hipotéziseket ténynek vegyen és arra építsen dolgokat.
Sokkal előbbre lennénk ha minden antifidesz o1g demensnél ez a szint lenne a vitaalap, dehát látod az ideíró férgek stílusát.

*=értelemszerűen itt a szót a jelenlegi sokkal tágabb értelmében értem.

vergyula 2024.09.06. 13:19:51

@GyMasa: "Ha a woke fasiszta oldalra állnak...."
"Ha a nemzeti oldalra állnak...."
Csak egy sith tárgyal végletekben. :)

vergyula 2024.09.06. 13:20:36

@GyMasa: Létezik, és nem kedvelem. És eddig Lengyelország kapcsán még nem láttam.

vergyula 2024.09.06. 13:21:21

@GyMasa: De woke sem attól lesz, hogy barátkozik az USA-val.

Tapi2021 2024.09.06. 13:28:17

@GyMasa: "MP beleköpött a CIA alkuba, amikor önjáró módon úgy döntött, hogy inkább mégis EU parlamenti képviselő lesz. "

Gerinces ez is, előbb mást mondott!!! De biztos, ami biztos! Öt év erős, zsíros egzisztencia!
Ő ehhez van szokva! Nem ahhoz, hogy vagy van lóvé, havi pár milla, vagy nincs.

A többivel egyetértek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 13:50:29

@vergyula: melyik irányba a felsorolt lehetőségekből?

vergyula 2024.09.06. 13:51:43

@Deak Tamas: Majd feldobok egy érmét. (de naponta, hogy izgalmas legyen)

GyMasa 2024.09.06. 14:45:19

@vergyula:
Meg a woke-ok.
Neki vannak a "MI" és van a "NÁCIK", akik mindenki más.
Akkor ki is a szélsőséges?

GyMasa 2024.09.06. 14:49:45

@vergyula:
Az, hogy TE és MÉG nem láttad, az semennyire nem jelenti azt hogy ne lenne ott, vagy a Tusk kormány ne dolgozna rajta.
AZ biztos, hogy Tusk egy szignifikáns képviselője a woke-fasiszta őrületnek Európában.
Hiszen az USA narratívát tolja, és pl. a TV-tisztogatásokkal kapcsolatban is jellegzetesen azt az irányvonalat képviselte.
És, ott is ott van a kettős mérce:
- Hiszen, már a hatalomra kerülésük elég volt - anélkül, hogy bármit is tettek volna - hogy Lenygelországban egy csapásra helyre állt a Jogállamiság.
Aztán lerendezték a tisztogatást, és nyugaton csak tapsikoltak nekik.
Bezzeg, ha a PiS így tett volna, akkor már a német hadsereg állna Varsó központjában...

vergyula 2024.09.06. 14:57:39

@GyMasa: A woke-ok mindenképp. Nem az én világom.

vasútihíd 2024.09.07. 08:06:59

@GyMasa: természetesen ne jusson kevesebb választópolgár egy képviselőre a külföldi egyéni választókerületekben sem mint a legkisebb létszámú magyarországi választókerület. vagy nézzük az átlagot 9 és fél millió lakosra jut 106 magyarországi választókerület azaz úgy kilencvenezer. tehát szűken talán jutna egy képviselő az ukrajnai magyaroknak és több a szlovákiai és romániai magyarok részére, és persze a képviselő ottani lakos kell hogy legyen.

GyMasa 2024.09.07. 14:19:33

@vergyula:
Nem tudom, mert nem ismerlek személyesen.
Én csak a hozzászólásaidat olvasom, és azokból ezt a következtetést vontam le.
Minden lehetőséged megvan, hogy megcáfold az eddigi véleményemet, és teljesen nyitott vagyok rá!

vergyula 2024.09.07. 14:47:06

@GyMasa: Hátha rosszul következtetsz.

GyMasa 2024.09.09. 18:24:04

@vergyula:
NByitott vagyok a cáfolatodra!
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása