magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Atomcélpontok

Az orosz egyes csatorna politikai műsorában a műsorvezető elsorolta és térképpel is bemutatta, melyek lennének az orosz atom-ellencsapás célpontjai, amennyiben a NATO háborút indítana orosz célpontok ellen.

A célpontok:

  • Csehország: Prága,
  • Egyesült Királyság: Birmigham, Gillingham, London, Manchester, Plymouth, Portsmouth,
  • Észtország: Tallinn,
  • Franciaország: Párizs,
  • Lengyelország: Varsó,
  • Lettország: Riga,
  • Litvánia: Vilnius,
  • Németország: Berlin, Garmisch-Partenkirchen, Ramstein-Miesenbach, Stuttgart,
  • Románia: Bukarest.

106 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6818448143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez a nevem senki 2024.07.24. 07:35:19

tisztelik a jappániakat
80 éve tar
t a há
ború ésmég atomot se aka
rnak rájuk dobni

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 08:07:19

@ez a nevem senki:

1978-ben 5. osztályban, az április 4-i iskolai ünnepségre felkérték a diákokat, írjanak rövid verset, elbeszélést a háború vége alkalmából.

Egyik osztálytársam a következő verset írta:

Hirosima - bumm!
Nagaszaki - bumm!
Ledobták az atombombát -
Bumm, bumm, bumm, bumm, bumm!

Nagyon népszerű lett, de aztán szólt az igazgató, ezt nem lehet előadni az iskolai ünnepségen, mert nem illik az ünnep hangulatába.

_Neville 2024.07.24. 09:44:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pedig tökéletes összefoglalás a háború végéről :D

Serény Vélemény 2024.07.24. 09:57:17

~6000 db atombombájuk van, ha akarják, bármit overkillelnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 10:03:14

@_Neville:

Igen, mindenkinek tetszett.

Lám, majdnem 50 évvel később is emllkszem a szövegre.

Amikor 15 évesen megírtam az A magányos permetszóró című eposzomat, betettem oda is.

alöksz róz 2024.07.24. 10:24:49

hát ha ennyi helyre atomot dobnának körülöttünk, akkor gyakorlatilag mindegy is, hogy rajta vagyunk-e a listán vagy nem...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 10:41:18

@alöksz róz:

A bomba méretétől függ.

A közhiedelemmel ellentétben, az atomtámadás nem okoz totális halált.

alöksz róz 2024.07.24. 11:07:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: azaz valószínűsíted, hogy ha az oroszok megszórnák atommal európát, akkor annyiban is maradna a dolog.

Boldeone2 2024.07.24. 11:08:28

Ez nem több, mint puszta propaganda. A NATO ellen Oroszország nem nyerhet háborút, ezt ők is tudják, de még a Donbass meghódítása sem megy. Az idei nagy orosz támadás lényegében kudarc, Harkov megszállásáról nincs már polémia, a több ezer km- es fronton esetleg egy falu elhódítása meg, de mindenért galaktikus árat fizetnek...
Otthon valahogy el kell adni a katonai kudarcot, így Európa meghódításáról delirál a média...

Az egyedüli esélyük Trump megválasztása lenne, de most megváltozott a politikai helyzet: Kamala energikus, vág az esze, képben van és fiatalabb jóval

Ha ő nyer, kutyavilág jön a putyini diktatúrára, mert akkor Ukrajna gigantikus támogatása fennmarad, vagyis hosszú távon kivérzik az orosz rezsim

Egyúttal az orbáni rezsimnek is annyi. Az európai csatát elvesztették, ha demokrata elnök jön, akkor vége a dalnak: megregulázzák őket

Boldeone2 2024.07.24. 11:13:20

Garmisch-Partenkirchen"

- Ott mi fact akarnak az oroszok?? Egy üdülőhelyről van szó, az Alpokban, jártam ott, meg Berchtesgadenben is...

Ott nyaral az európai elit, beleértve a Bilderberg- csoport tagjait, de talán még CIA- ügynökök is vannak...:)

Jó hely!:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 11:14:55

@alöksz róz:

Nem hiszem, hogy totális háború lenne belőle.

Lenne pár csapás, s kész.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 11:16:30

@Boldeone2:

Állítólag van a hegy alatt egy atom-irányítóközpont.

Nyilván nem a sípálya miatt került fel a listára.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 11:18:10

@Boldeone2:

Ha veszít Trump, akkor se fog se az USA, se a NATO nyíltan beszállni Ukrajnában.

Lassan elfogy az ukrán haderő, s béke lesz mindenképpen.

Boldeone2 2024.07.24. 11:18:35

Kamala Harris színlepépése megváltozathatja a világot, hiszen először lehet női és színesbőrű amerikai elnök. Ez történelmi döntés lenne, lényegében a szélsőjobb populista politika végét is elhozná a világban és a diktatúrák meggyengülését

Az előjelek jók:

www.reuters.com/world/us/harris-leads-trump-44-42-us-presidential-race-reutersipsos-poll-finds-2024-07-23/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 11:22:56

@Boldeone2:

Hiába nyer, attól az USA nem lesz egyedüli szuperhatalom megint. Az az idő elmúlt régen.

Megválasztása csak erősíteni fogja a belső ellentéteket az USA-ban.

Az amerikai oligarcha elit egyre kevésbé képes kézben tartani az országot.

Boldeone2 2024.07.24. 11:23:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Egyszer béke lesz, csak nem mindegy ki és milyen árat fizet érte...

Én Putyin bukását várom és egy békésebb, demokratiusabb Oroszországot. Amíg Putyin hatalmon van, nem látok rá esélyt...

Putyin hibát követett el, de soha nem fogja belátni. Bármi áron fenn akarja tartani a tekintélyét, ahogy egy félázsias, tekintélyelvű társadalomban elvárt

Ha nincs tekintély, oda a hatalom....Ezért viszont százezrek halnak meg...

Boldeone2 2024.07.24. 11:27:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Még mindig jobb mint Trump, mert ha Trump nyer, esély van rá, hogy a négrek és antifa együttt kimennek az utcára és szétvernek, felgyújtanak mindent

A legjobb a békéhez egy színesbőrű elnök, aki véghez viszi a szükséges társadalmi reformokat

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 11:28:53

@Boldeone2:

Putyin bukásának esélye 0 körüli.

A lakosság támogatja, az elit is.

Majd lemond valamikor, amikor idősebb lesz.

Nem követtek el hibát az oroszok. Ha nem reagáltak volna 2022-ben, később kellett volna egy immár NATO-csapatok által totálisan megszállt Ukrajna ellen.

A végső vesztes a nyugat: nem sikerült megszállni Ukrajnát, visszaszorítani Oroszországot. a Soros-Obama terv bukik lassan.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 11:32:39

@Boldeone2:

Nem tud semmit véghez vinni Kamala, ő az oligarchia bábja.

Persze biztos lesznek zavargások, hiszen a progresszívok képtelen elfogadni a választások nekik nem kedvező eredményeket. Dehát aztán megunják és hazamennek.

Trump győzelme jobb Amerikának és a világnak is. Mindenképpen jól hat majd az EU-ra, lehűti az ottani baloldali-atlantista héjákat.

A Politico már huhog, hogy becsapat őket Meloni. www.politico.eu/article/giorgia-meloni-mask-starting-slip-italy-europe-uk-ursula-von-der-leyen-europe-commission/

Boldeone2 2024.07.24. 11:47:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A végső vesztes a nyugat"

- A nyugat semmit nem vesztett, lényegében sehol nincs megélhetési válság, esetleg Magyarországon. Oroszországban van és lesz válság
A felszínen a háborús gazdaság tartja őket, miközben 1 millió orosz elment külföldre, munkaerőhiány van, extrém magas (18%) kamat, élelmiszerinfláció
A halottak száma több százezer
Előbb- utóbb úgyis megtörik a rezsim, csak Kína nem tudja megmenteni

Nem tud semmit véghez vinni Kamala, ő az oligarchia bábja."

- Miért, Trump nem az oligarchia része? Ne viccelj már

Kb a 90- es évek óta MINDIG több szavazata van a demokratáknak. Trumpli nem fog nyerni, ráadásul az Európának sokkal rosszabb: együtt erősebbek vagyunk, mint külön

alöksz róz 2024.07.24. 11:48:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pár csapás, pár válaszcsapás, körbedobálnak minket oszt baszhatjuk. a sugárzást nem állítja meg a határon a szuverenitásvédelmi hivatal...

alöksz róz 2024.07.24. 11:52:33

@Boldeone2: "ha Trump nyer, esély van rá, hogy a négrek és antifa együttt kimennek az utcára és szétvernek, felgyújtanak mindent" - felbujtja rá őket a demokrata párt. tehát nem a trump a hibás, hanem a demokrata párt.
egyébként meg akkor szét kell verni, lőni a hordát. az erőszaknak, a terrornak nem lehet engedni!

Boldeone2 2024.07.24. 11:54:14

Trump egy romlott, erkölcstelen pszichopata bohóc

A web ott van mint forrás bárkinek! Több száz vád van ellene a 70- es évek óta! Csalás, nemi erőszak és társai!

Ez egy pszichopata őrült, akinek még maffia kapcsolatai voltak.

Az egész életét végighazudta lényegében, a vagyonáról, mindenről...A hitelek tartották mindig fenn, annyira "tehetséges" volt

...szomorú, hogy a kőbuta, iskolázatlan, vidéki proli Amerikának ez kellett...

De azért tartanak ott ahol: a fejükre szarik a milliárdos elit

Boldeone2 2024.07.24. 11:56:51

@alöksz róz: egyébként meg akkor szét kell verni, lőni a hordát. az erőszaknak, a terrornak nem lehet engedni!"

- Ezek évtizedek óta felhalmozott dolgok/problémák, amit rendőri erővel nem lehet a szőnyeg alá söpörni

A legjobb, ha demokrata elnök győz, akkor stabil marad az USA

GyMasa 2024.07.24. 12:47:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Jah, AZONNAL NEM.
Csakhogy, ha az oroszok is meg az amerikaiak is ledobják a maguk 6-6000 robbanófejét, akkor elég nagy része a világnak lesz "kevéssé alkalmas az életre".

GyMasa 2024.07.24. 12:49:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az hagyján, hogy erős a támogatottsága, csakhogy a lehetséges utódok kb. mind sokkal durvábban bánnának Ukrajnával.
SOk ember szerint Putyin egy puhapöcs, mert nem baszott oda rendesen az ukránoknak, ahogy kellett volna.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 12:53:17

@Boldeone2:

Trump nem akarja a jelenlegi konszenzusos rendet az USA-ban, a kisemberek oldalára állt, míg a demokraték a pénzügyi elitet képviselik és a marginálisokat,

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 12:55:01

@Boldeone2:

Csak hát az orosz nép kibírja mindezt.

Míg ha egy nyugati állam katonákat küldene a frontra, a lakosság fellázadna.

Eleve nagyon más a honvédelem és a háttérhatalmista elit hódításáért küzdeni. Az utóbbi a nyugati átlagpolgár nem tűrné el.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 12:56:34

@alöksz róz:

Csak ha ebből totális háború lesz, de olyan nem lesz.

Az USA igyekszik arcvesztés nélkül kivonulni a frontról.

A baltiak és a lengyelek meg majd le lesznek öntve jeges vízzel, hogy higgadjanak le.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 12:57:18

@Boldeone2:

Ilyen kitalált vádakat bárki ellen lehet csinálni. Ez csak növeli a népszerűségét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 12:59:19

@GyMasa:

Én nem hiszem, hogy Sorosék képesek lesznek meggyőzni az amerikai elitet egy totális atomháborúra egy kijevi bábkormány miatt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 13:01:10

@GyMasa:

Igen, Putyin kifejezetten mérsékelt. Pl. nem engedi a civil célpontok támadását.

Boldeone2 2024.07.24. 13:08:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Trump nem állt soha a kisemberek oldalára, ő csak egy pszichopata őrült

A 70 - es évektől vannak ügyei, vagyis jóval azelőtt, hogy politikus vált belőle:

en.m.wikipedia.org/wiki/Personal_and_business_legal_affairs_of_Donald_Trump

A "kisembertől " nem kell nagyobb barom, a "kisember" támogatta Hitlert és Sztálint is! A" kisember" ostoba és kártékony!

Boldeone2 2024.07.24. 13:13:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak hát az orosz nép kibírja mindezt."

- A kérdés, hogy milyen áron...Oroszország hanyatlik, gazdaságilag és társadalmilag is. A társadalmi különbségek nagyobbak mint nyugaton, a demográfia siralmas..

A propaganda ezen valóság elmaszkolását szolgálja. Előbb- utóbb úgyis el fog bukni az orosz elnyomó rendszer!

Az összes szomszéd ellenük van, mert történelmi agresszor állam. Amíg ez az elnyomó rezsim van, nem is lesz megbékélés

Boldeone2 2024.07.24. 13:17:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A józanság útja a legjobb..

Ki tud józan lenni? Az elit. Egyszerű megérteni: ha beteg vagy, akkor a legjobb orvost keresed, ő is hibázhat, persze, de jobb lesz az esélyed, mintha megszavaztatnád a faluval, hogyan kezeljenek..

Ezért nem lehet soha leváltani az elitet és az elit társadalmi rendszerét

Boldeone2 2024.07.24. 13:23:08

Demokrácia csak ott tud működni, ahol erős polgári liberális elit van, jómód

Ahol ez nem adott, ott csak különböző elnyomó politikai rendszerek jönnek létre, mint Oroszország , ahol lényegében nulla civil szféra és polgárság van

Ott a szilovik elit a sovén, birodalmi és nyugatellenes szólamokkal vezeti félre a kisembert. De, kb ez volt a szocializmus idején is..

Évtizedek még, mire a fiatalabb és nyitottabb generációk hatalomra kerülnek, és elbukik a ruszofasiszta kurzus

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 13:57:56

@Boldeone2:

Az orosz nép tudja: a legrosszabb megoldás meghajolni az agresszió előtt, Történelemi tapasztalat. Minden más nagyobb árat jelent.

Tapi2021 2024.07.24. 14:02:47

@Boldeone2: "Ha ő nyer, kutyavilág jön a putyini diktatúrára, mert akkor Ukrajna gigantikus támogatása fennmarad, vagyis hosszú távon kivérzik az orosz rezsim"

Igazad van! Ha a háborúpártiak nyernek, akik eleve kiprovokálták és fenntartják a háborút Európában, (kinek az érdeke???) akkor MINDENKIRE kutyavilág jön.
És erre sajnos van esély.

Tapi2021 2024.07.24. 14:04:01

@Boldeone2: "Egyúttal az orbáni rezsimnek is annyi. Az európai csatát elvesztették, ha demokrata elnök jön, akkor vége a dalnak: megregulázzák őket"

És te, ti örültök az igának! :-(

Tapi2021 2024.07.24. 14:05:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Nem hiszem, hogy totális háború lenne belőle.

Lenne pár csapás, s kész."

Attól függ, az amerikai vezetés készen áll-e arra, hogy a saját területére is kapjon atomot? Vagy inkább csak nézi, ahogy Európa elfüstöl?

Tapi2021 2024.07.24. 14:09:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ha veszít Trump, akkor se fog se az USA, se a NATO nyíltan beszállni Ukrajnában.

Lassan elfogy az ukrán haderő, s béke lesz mindenképpen."

Ez józan elmét feltételezne, de az eddig sem volt! Különben nem lépik át az összes vörös vonalat a FIGYELMEZTETÉSEK és alapvető logika ELLENÉRE.
De átléptek mindent SZÁNDÉKOSAN.

Ha lenne józan ész és belátás az amerikaiakban, eleve sosem tör ki a háború!

Tapi2021 2024.07.24. 14:13:58

@Boldeone2: " Még mindig jobb mint Trump, mert ha Trump nyer, esély van rá, hogy a négrek és antifa együttt kimennek az utcára és szétvernek, felgyújtanak mindent"

Ez valószínű, hiszen a "demokraták" mozgósítják, mozgatják őket, amint az kiderült.

Sőt, újra rettegnének naponta a klímakatasztrófától is. (Kivéve az olyasmiktől, hogy hajókon szállítja Amerika a gázt, legalább két és félszeres áron Európába. Mert az nem árt a klímának...)

Gery87 2024.07.24. 14:17:33

Semmiféle atomtámadás nem lesz.

Tapi2021 2024.07.24. 14:18:43

@alöksz róz: "egyébként meg akkor szét kell verni, lőni a hordát. az erőszaknak, a terrornak nem lehet engedni!"

De akkor meg diktátor lenne az elnök! Ki van ez jól találva!
A demokraták mögött ott van a sok évezred alatt jól kicsiszolt ész...

Tapi2021 2024.07.24. 14:21:01

@Boldeone2: "A web ott van mint forrás bárkinek! Több száz vád van ellene a 70- es évek óta! Csalás, nemi erőszak és társai!"

BÁRKIT ki lehet csinálni puszta vádakkal! Erről már írtam korábban.
Nem szükséges, hogy egy is igaz legyen!

Velünk is ezt csinálják az EU-ban.

Tapi2021 2024.07.24. 14:23:12

@Boldeone2: "A legjobb, ha demokrata elnök győz, akkor stabil marad az USA"

A logika: legyen hatalmon az erőszakos, mert akkor nem veti be az erőszakot és nyugi van.

Tapi2021 2024.07.24. 14:28:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Míg ha egy nyugati állam katonákat küldene a frontra, a lakosság fellázadna."

Nem hiszem. Újraválasztották a háborúpártiakat. Meg volt a lehetőség a béke irányába mozdulni. Nem tették.
A sok éves agymosás után simán menne mindenki egy újabb totális háborúba.
Legfeljebb "orrukat befogva" morognának kicsit, de győzne a Boldi féle "erkölcs", moralizálás, hogy mindent fel kell áldozni az USA birodalom geopolitikai hatalmáért, akarom mondani, az ártatlan ukránokért.

_Neville 2024.07.24. 14:29:26

@GyMasa: Igen, elég viccesek ezek a naiv nyugati idióták, akik azt hiszik, hogyha Putyin bakuk, majd valami békés nyugatos demokrata jön :D Putyin egyetlen potens ellenzéke az orosz nacionalisták, akiknek az a bajuk, hogy nem elég kemény, és már rég rendes mozgosítás kellett volna, és rendesen nekikmenve bedarálni őket.

Kissinger óta elképesztő, milyen mélységekbe jutott az amcsik geopolitikai tudása. Bár lehet ez mindig is így volt, elvégre ő is igazából egy német zsidó volt, nem "igazi" amekai - látszott is rajta.

_Neville 2024.07.24. 14:31:12

@Boldeone2: Tehát azér nyerjenek a demokraták, mert különben akkor Amerikára szabadítják a randalírózó csürhéjüket? Óriási, ez aztán demokratikus logika :D

IdomitottFoka 2024.07.24. 14:35:36

Hát ez elég komolytalan haditerv az orosz egyes részéről. Észtországot menetből bevehetnék, ehelyett atomot dobnának a saját határuk mellé? Kijevet meg pont kihagyják?

"melyek lennének az orosz atom-ellencsapás célpontjai, amennyiben a NATO háborút indítana orosz célpontok ellen"

Az ezt követő NATO atom-ellencsapás után mik lennének a célpontok? Csak mert van néhány atomhatalom is a listán.

Ilyen halállisták írogatásával csak a saját frusztráltságukat bizonyítják.

Tapi2021 2024.07.24. 14:39:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Én nem hiszem, hogy Sorosék képesek lesznek meggyőzni az amerikai elitet egy totális atomháborúra egy kijevi bábkormány miatt."

Miért, úgy látod, hogy nagyon győzködni kell őket? Akik ott döntenek - és akik a döntéseiket ELADJÁK a népnek! -, azok globális, amerikai BIRODALOMÉPÍTÉSBEN gondolkodnak!

Ez nem XY ország bábkormányáról szól, hanem az USA HATALMÁRÓL.

Ezért van eleve a háború!

Azt nyilván nem akarják, hogy rájuk is lőjenek, de addig a falig még bőven van hová eltolni az oroszokat! Mindenki más kárára.
Ebbe még pár százezer amerikai halott katona is belefér, ahogy belefért Vietnámban, Irakban, Afganisztánban.. is.
Amíg maga az ország teljesen háborúmentes, addig minden csak pénz és propaganda - amivel eladják a veszteségeket, háborúkat - kérdése.

Amíg az átlag amerikainak a háborúk csak a tv-ben zajlanak - azok is, amikben az amerikai szegények gyerekei halnak meg KÜLFÖLDÖN -, addig fel sem fogják, mit is csinálnak világszerte MÁSOKKAL. :-( Az esti híradó is csak egy film. (Vagy leszarják.)

Tapi2021 2024.07.24. 14:48:40

@Boldeone2: "Ki tud józan lenni? Az elit."

Az amerikai demokrata elit kormány kirobbantott egy háborút majd' 80 év béke után EURÓPÁBAN!

IDEOLÓGIAI háborút vív a saját szövetségeseivel is - pl. velünk, a szintén nem mindenben meghajló korábbi lengyel kormánnyal -, ha azok nem hajolnak meg MINDENBEN neki..., stb.

Gratulálok!

Trump alatt meg Ábrahám-egyezményt írtak alá, és közel ideális, békés és konstruktív volt a viszonyuk mindenkivel. Velünk is.
Mert nem csicskaként kezeltek mindenkit. Mint most.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 14:50:46

@_Neville:

Boldogi eleve megmondta: csak akkor szabad választást rendezni, ha az emberek arra szavaznak, ami szerinte jó. Ha nem, akkor éretlen fogatlan mucsaiak a szavazók, s nincs joguk szavazni.

IdomitottFoka 2024.07.24. 14:54:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Soros-Obama terv bukik lassan"
Vicces h egy 90++ kriptaszökevény és egy utolsó ciklusát is kitöltő elnök nagy terve ez az ukrán megszállás. Amúgy érdekes h ezt megszállásnak nevezed de az orosz támadást még véletlenül sem. Ez a kreml propaganda messzire kilógó lófasza. Az meg még igazat nem mondott sose.

@_Neville: A történelmi tapasztalat az h az orosz rezsimek bukása után az oroszok belső vérengzéseikkel vannak elfoglalva egykét évtizedig, és addig nem érnek annyira rá exportálni azokat. A normális hatalomátadás hiánya, ugye. Azért a Nyugat elég jó példa arra, h az x évente leváltott vezérek nem vezetnek el oda h az akár kezdetben alkalmas vezető később totál elszakad a valóságtól és az ép mentalitástól.

@Tapi2021: "Ha lenne józan ész és belátás az amerikaiakban, eleve sosem tör ki a háború!"
Miért ne lett volna? Józanul belátták h pusztán pénz és logisztika árán letörhetik a posztszovjet hatalmi törekvéseit. Már a két pólus sem kevés, nem akartak hármat. Úh kapóra jött h amúgy az ukránok többsége nem akart tovább orosz befolyás alatt élni.

Tapi2021 2024.07.24. 14:58:29

@IdomitottFoka: "pusztán pénz és logisztika árán letörhetik a posztszovjet hatalmi törekvéseit. "

És az miben is nyilvánult meg? Gázvezetékek építésében? Fejlődő kereskedelemben?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 14:58:48

@IdomitottFoka:

A majdani puccs nem most volt, vedd észre.

Nyilván megszállás a keresztény ukrán föld halivúdizálásának kísérlete, mi más?

IdomitottFoka 2024.07.24. 15:28:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "immár NATO-csapatok által totálisan megszállt Ukrajna ellen"
"megszállás a keresztény ukrán föld halivúdizálásának kísérlete"

A halivúdizálást mióta végzik nato csapatok?

"A majdani puccs nem most volt, vedd észre."

Bakker tényleg, akkor még csak 85 volt a mumus. A legszebb férfikor. És Baracknak is volt még majd két éve.

@Tapi2021: Grúzia és ukrajna megszállásában, afrikai, szíriai térnyerésben. Meg gázvezetékben is, egyébként ja. Az még jó is volt, jobban is fájt az amcsikanak, ha elbírják engedni ukrajnát, megnyerik németországot. Most meg se ez, se az, na ki a hülye?

IdomitottFoka 2024.07.24. 15:39:23

@Boldeone2: Mondjuk erre pont alig van szükség, mármint h csaj legyen meg nem fehér, ezek nem szükséges feltételek, hanem irrelevánsak. Bőven elég lenne vki a vigyorgón kívülről és aki nem a 70 éve táplált mentális zavarainak a rabja, és ilyen még repub oldalon is lenne.

Boldeone2 2024.07.24. 15:59:26

@IdomitottFoka: A republikánusoknak Trumtól és szélsőjobb populizmustól
kellene megszabadulni, felőlem lehet normális rebublikánus elnök

Van rengeteg belső feszültség az USA- ban- nem az illegális migráció a fő gond, az már évtizedek óta folyik

Boldeone2 2024.07.24. 16:05:27

@Tapi2021: IDEOLÓGIAI háborút vív a saját szövetségeseivel is"

- Nem. Az ideológiai háborút ti vívjátok, a renegát, orosz hazugságokat terjesztő kisebbség!

A nyugat érdeke és -miénk is - a kollektív egység. Putyin és irracionális rendszerének megállítása közös érdek!!

Az nem tűnt fel neked, és Orbán elvtársnak, hogy EGYETLEN háborúpàrti van, az pedig Putyin!

Az ukránok csak a saját, nemzetközi jog által gatantált határaikat védik!

Putyint le kell győzni, ez a véleményem- totál irracionális diktátor!

Boldeone2 2024.07.24. 16:10:33

@Tapi2021: Legfeljebb "orrukat befogva" morognának kicsit, de győzne a Boldi féle "erkölcs", moralizálás, hogy mindent fel kell áldozni az USA birodalom geopolitikai hatalmáért, akarom mondani, az ártatlan ukránokért."

- Nem az USA- ról van szó abszolút, ez kőzös európai érdek! Oroszország, mondjuk ki: egy katonai diktatúra, mely lételeme az agresszió

Ott, Ukrajnában kell megállítani őket, nem pedig az észt, a lengyel, vagy román határon!

Másrészt Ukrajna választott: az európai utat, az EU - tagsàgot , így erkölcsi kötelesség kiállni értük, és jogszerű is!

Boldeone2 2024.07.24. 16:14:11

@_Neville: Igen, elég viccesek ezek a naiv nyugati idióták, akik azt hiszik, hogyha Putyin bakuk, majd valami békés nyugatos demokrata jön :D Putyin egyetlen potens ellenzéke az orosz nacionalisták"

- Ezt te nem tudhatod. Egy elnyomó rezsim valós belső viszonyait soha nem ismerjük pontosan, sokan azért szavaztak Putyinra , mert kötelezték őket, vagy félnek..

A liberális ellenzéket tiltják/ üldözik, azért vannak alig jelen...

Egyszer ennek az agyrémnek ott is vége lesz, szinte biztos

IdomitottFoka 2024.07.24. 16:29:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nagyon sok helyzetben számít. A fizikai és a szellemi teljesítmény is mélyrepülésbe kezd, az egészségi állapottal együtt. A "leigázzuk a világot, de legalábbis az oroszokat" projecthez pont nem ideális életkor. Látszik ez mostanában nagyon is, a 2010-es évek gerontokráciájának teljesítményén kiválóan lemérhető, putyin, maicimaci, trump, biden nagyon jól fémjelzi. Amúgy gyuri át is adta a stafétát, ha esetleg lemaradtál volna róla...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.24. 16:32:24

@IdomitottFoka:

Itt nem számít.

Hiszen egyrészt nincs hír, hogy Soros demens lenne.

Másrészt ő nem egy személy, hanem egy hatalmas intézményrendszer.

Nem lehet átadni a stafétát, ez egy intézmény.

Billy Hill 2024.07.24. 17:59:22

@_Neville: "elég viccesek ezek a naiv nyugati idióták, akik azt hiszik, hogyha Putyin bakuk, majd valami békés nyugatos demokrata jön" - Prigozsint is elég hamar elfeledte mindenki...

gigabursch 2024.07.25. 07:30:52

A németországi Garmisch vajon mitől célpont?
OK volt ott téli olimpia, meg minden évben itt kezdik a Négysánc-versenyt, de ezen kívül mi van ott?

_Neville 2024.07.25. 08:35:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Érdekes, pl Békés Márton szerint nincs itt ellentmondás, maga a liberalizmus szerinte alapvetően nem demokratikus eszme:

"A kritika nem kevésbé hevesebb, viszont átgondoltabb a neoliberális oldalon, ahol nem a lassan 250 éve halott Rousseau személyével viaskodnak, hanem örök szellemével veszik föl a harcot. A fókusz itt – egyébként jó érzékkel – azon van, hogy Rousseau modern keretek között hozott létre egy olyan „antiliberális filozófiát”, amelyből „az illiberális alkotmányozás hagyománya” származik, mégpedig egészen máig tartóan. Rousseau-t ezért gyakorta egyenesen a „demokratikus despotizmus” első megfogalmazójának és a „nemzeti populizmus” prófétájának nevezik, önkéntelenül megerősítve annak az állításnak az érvényét, hogy Rousseau demokráciája azért nem volt liberális, mivel a liberalizmus eredendően nem demokratikus.

Mindennek tudományos keretét az ún. illiberal studies biztosítja, erőt hozzá a lokális szuverenitást korlátozó föderális és globális nemválaszott tényezők (Európai Ügyészség, nemzetközi NGO-k, Nyílt Társadalom Alapítványok) kölcsönöznek. A nemzeti-populista és a globális-elitista erők közötti küzdelem, hiszen erről van szó, könnyen visszavezethető arra a nagy ellentétére, amely már a 18. század második felében is jelen volt. Akkortájt az antik és az itt-ott még meglévő korabeli népi-nemzeti lokalitásokat plebejus attitűddel védelmező Rousseau állt szemben korának kozmopolita fölvilágosítóival, akik racionalisták, deisták, ha nem egyenesen ateisták voltak, s jellemző módon a felvilágosult abszolutizmus híveivé szegődtek. Szintén tipikus jele ennek az alapellentétnek, hogy a puritán, agrárius, autarkiás Rousseau, majd strukturáltabb formában a nyomában járva a német romantikát politikai értelemben kifejezők (Fichte, Herder, Adam Müller) miképpen álltak szemben a nyugat-európai felvilágosodás haladáshitének képviselőivel (Adam Smith, Montesquieu, Voltaire), mely utóbbiak mindannyian üdvözölték a nemzetközi árucserét, a vámhatárok lebontását, az iparosodást és a tőkekoncentrációt, gyakran éppen a (kereskedelmi) univerzalizmust akadályozó nemzeti jellegzetességek eltörlőjeként. Érdemben semmi sem változott."
latoszogblog.hu/aktualis/kortarsunk-rousseau/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.25. 08:46:55

@_Neville:

Nyilván, eleve ellentmond egymásnak a liberaizmus és a demokrácia mint eszme.

GyMasa 2024.07.25. 10:50:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az a baj, hogy nem kell senkit "meggyőzni"...
Pont elég, ha történik 2-3, sajnálatos esemény, amiket nem tudnak időben, illetve rendesen lekezelni, és a világ belesodródik az atomháborúba.

GyMasa 2024.07.25. 10:51:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Így van!
Ezért járt kifejezetten jól a NATO vele, bármeynnyire is okádnak ezellen.

GyMasa 2024.07.25. 10:52:32

@Tapi2021:
Hihetetlen, mennyi nyomorult, Stockholm szindrómás őrült él a világban...

GyMasa 2024.07.25. 10:58:02

@Tapi2021:
Ebben a témában volt egy roppant érdekes elemzése talán RObert C-Castelnek.
Ő azon morfondírozott, hogy mi történne, ha az oroszok lebodnak pár taktikai atomot a balti államokra, és bevonulnak, majd ott megállnak.
Arra jutott, hogy az USA, és a NATO is inkább benyelné a könnyeket és odadobná a Balti államokat az oroszoknak.
AZ USA semmiképpen nem szállna úgy bele egy iolyen harcba, hogy a saját földján is atomot pukkantson bárki is.
Európa meg messze van nekik, szóval, minket gondolkodás nélkül odaodbna egy ilen konfliktus kedvéért.
Mondjuk, az egy másik kérdés, hogy egy ilyen esetben a NATO azonnali hatállyal meg is szűnne.

Ezen felül pedig Putyinnak semmi szüksége nice erre az egészre, mert, ha kell neki a Klainyingrád közvetlen kapcsolata az orosz anyafölfddel, pont elég feltüzelni a Litvániában élő, teljességgel jogfosztott orosz kisebbséget, őket hatalomra segíteni, és hagyni, hogy kilépjenek a NATO-ból és az EU-ból, majd csatlakozzanak Oroszországhoz.

Tapi2021 2024.07.25. 13:09:18

@Boldeone2: "Van rengeteg belső feszültség az USA- ban- nem az illegális migráció a fő gond"

Hanem az egyre durvább kultúrharc, amit az újjáéledő pogányság generál a keresztény alapokra épített nyugati civilizáció eltörlésére.

GyMasa 2024.07.25. 13:12:54

@Billy Hill:
...vagy Navalníjt is...
...Esetleg Hodorovszkij neve mond valamit?

Tapi2021 2024.07.25. 13:13:54

@Boldeone2: " IDEOLÓGIAI háborút vív a saját szövetségeseivel is"

- Nem. Az ideológiai háborút ti vívjátok, a renegát, orosz hazugságokat terjesztő kisebbség!

A nyugat érdeke és -miénk is - a kollektív egység. Putyin és irracionális rendszerének megállítása közös érdek!!"

Nyilván nem így van, mivel az újonnan érkező a támadó (az új pogányság, a woke-kal, genderrel, LMBTQ-val, plusz az USA birodalomépítési szándék), a régebbi (keresztény alapú kultúra és civilizáció) a védekező fél.

A kollektív egység kommunizmus. Ahol nem lehet saját véleményed, saját politikád, és egyet nem értési jogod! Ezeket mind el akarják venni tőlünk, az EU-ban is.
Ez csak az erősek és a szolgálói érdeke. Nem szabadság.

Tapi2021 2024.07.25. 13:18:22

@Boldeone2: "Az ukránok csak a saját, nemzetközi jog által gatantált határaikat védik!"

Ezt azzal kellett volna kezdeniük, hogy 1. nem válnak az USA/NATO játszóterévé, közvetlenül Oroszország határában, miközben egyértelmű volt, hogy ennek következményei lesznek, 2. nem kellett volna üldözniük a nemzeti kisebbségeket, köztük a több millió oroszt és a magyarokat is.

Ukrajna felelős azért, ami történik, nem ártatlan fél.

Tapi2021 2024.07.25. 13:22:39

@Boldeone2: "Nem az USA- ról van szó abszolút, ez kőzös európai érdek! "

Mi, az ellenségeskedés és háború a közvetlen szomszédunkkal, egy óceánon túli birodalom érdekében? És ezért bevállalni számos áldozatot?

Szerintem nem. Európa érdeke a béke és a korrekt együttműködés fenntartása lett volna. Tiszteletben tartva minden fél jogos (biztonsági) igényét. Amit egyébként az USA is mindig vindikál magának, akár háborúk indításával is!

Már megint kettős mércével mérsz.

Tapi2021 2024.07.25. 13:25:55

@IdomitottFoka: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tegnap előtti hírek is arról szóltak, hogy SGY állt be Kamala mögé, nem arról, hogy Alexa.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.25. 13:28:26

@Tapi2021:

Nincs semmi baj a vén tolvaj gazembernek, ez csak ballib szöveg, hogy "ne bántsák az idős bácsit!".

Tapi2021 2024.07.25. 13:35:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Igen, idős-kártya, zsidó-kártya.... Mikor mi jobb.

És igaz, amit írtál, itt már régen nem egy emberről van szó, hanem egy globális, baromira jól kiépített és túlzottan befolyásos HÁLÓZATRÓL. Szó szerint egy polipról.

Tapi2021 2024.07.25. 13:48:19

@GyMasa: Valid feladvány, hogy mi történne, ha az orosz (kínai) flotta nemzetközi vizeken, de bőven lőtávolban felsorakozna az USA két partja előtt a két óceánon, begyükben a hangsebesség fölött repülő, nukleáris fejet hordozó rakétákkal, és aztán szórnák meg az európai ellenségeiket Oroszországból.

Vajon az USA bevállalná-e, hogy ő is lőjön, miközben valószínűsíthető, hogy bizonyosan nem tudna minden hajóról és tengeralattjáróról - tehát relatíve közelről - indított rakétát kivédeni?

Nyilván ehhez a másik félnek is tudatában kellene lennie, hogy őt is könnyen leatomozhatnák. A kérdés az, hogy ezt az USA akkor is megtenné-e, ha őt magát nem érné támadás, csak az európai fiókjait?
Az oroszoknak meg az, hogy az Európából indított ellenrakétákat mennyire tudná kivédeni?

Jó lenne, ha ezekre a kérdésekre nem tudnánk meg soha a választ!

IdomitottFoka 2024.07.25. 21:53:20

@Tapi2021: hát akkor nem adta át, annál érvényesebb a gerontokrácia kritikám. A felvetésedről annyit h ha felsorakoznának, el is süllyednének mielőtt.

IdomitottFoka 2024.07.25. 22:03:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: na akkor ezek szerint nem is vagyok ballib hisz pont az idős bácsikba szálltam bele. Gyurit is hozzácsaphatjuk a felsoroláshoz nyugodtan.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.26. 10:34:20

@Boldeone2: "Kamala energikus, vág az esze, képben van és fiatalabb jóval" - te teljesen hülye vagy.

www.youtube.com/watch?v=S3dY1MFzPn8

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.26. 10:35:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Kamala Harris olyan ostoba és hülye, hogy hozzá képest a mostani Biden is Albert Einstein.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.26. 10:41:47

@_Neville: Kissinger volt a csúcspont, hiszen ha időben elé és utána nézel, látod a kizárólag hibás geopolitikai döntések sorozatát. Talán még Lincolnnak volt átlagfeletti képessége, amikor a Chesapeake-incidens után rá tudta venni a képességtelen környezetét, hogy tán nem kéne mégsem hadat üzenni a Brit Birodalomnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.26. 10:44:35

@Deak Tamas:

Ő olyan, mint Obama, aki azért kapott Nobelt, mert néger. Kamala is csak ilyen okból lett alelnök.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.26. 10:52:15

@GyMasa: dehát hasonló már történt 1945-ben épp velünk.

A project amúgy zajlik szépen :

mandiner.hu/kulfold/2024/07/dontott-az-esztek-nem-turik-meg-az-orosz-nyelvet-az-iskolakban

Geryfasz egyszer valami olyan böföngött amikor a magyar "nemzetiségi" "elnyomásról" volt szó, hogy nem az lényeg ki mikor meg hogy került oda, hanem hogy most ott van. Kíváncsian várom majd hogy oldja meg a haladó Észtország ezt a kérdést, az már most látszik, hogy ehhez képest bármilyen treforti vagy apponyi tevékenységet bírálni már most talpbakancsbőr vastagságú pofátlanság.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.26. 10:59:22

@Deak Tamas:

Az antidemokratáknak nem jár demokrácia.
Az oroszok antidemokraták.
Szóval meg is van oldva.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.26. 11:05:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a múltkor elemeztük az indiaiakat, hát ő is megtestesíti a felmenőo sztereotípiáit.

GyMasa 2024.07.28. 13:30:31

@Deak Tamas:
AZ én tippem az lesz, hogyha ez még sokáig így megy, a balti országokban élő orosz másodlagos állampolgárként kezelt oroszok majd szépen fel lesznek hergelve, és leváltják a "haladó", "náci rezsimeket", kilépnek a NATO-ból, az EU-ból, és csatlakoznak az Orosz föderációhoz.
Ezt ugye tulajdonképpen teljesen békésen is véghez tudnák vinni, igaz, az sokáig tartana, de Putyintól már láttuk, hogy ő nem siet.
Neki a számok az oldalán állnak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.29. 12:02:39

@GyMasa: abszolút valós forgatókönyv. Egyébként a magyar külpolitika továbbra is szar: ezt, amit az észtek csinálnak már régen ki kellene használni, és a saját ügyeinkre felhasználni.
Nem kizárt hogy a feltűnő román dörgölődzésnek ez az oka.
Ami most nekem nagyon furcsa, az a lengyel ismeretségi köröm modorváltozása, nem Donald kacsa-féle dolgok felé haladása.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása