magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az atlantizmusba beleőrült balliba

Szék(let)y János cikke annyira tipikus a szélsőliberális szélsőatlantista propagandára, hogy öröm olvasni, persze elrettentésként.

Az elvtárs rendkívül vonalas, neki Kijev az "Kijiv", szóval én meg Székletynek nevezem őt teljes nyugalommal.

Megértük azt is, egy ballib Trianont negatív éllel emlegeti. Pedig eddig az volt a Párt álláspontja: Trianont megérdemelten kaptuk, meg eleve régen volt, s hülye aki emlegeti. Most ez rossz dolog, persze csakis az ukránok miatt. A ballibek az életünket akarják adni az egyébként indokolatlanul óriásira nőtt Nagy-Ukrajnáért.

Aztán valami háborús bűncselekményekről hallucinál Széklety. Pedig ilyenek nem voltak. A független elemzők megírták: az orosz-ukrán háború sajátossága, hogy a felek - azaz az ukrán fél is! - kifejezetten óvatosak, s nem támadnak direktben polgári célpontokat. Láthatóan a felek nem tekintik egymás lakosságát ellenségnek. Persze nincs háború civil áldozat nélkül, de ez is igaz mindkét oldalra: ahogy orosz rakéták okoznak halált, úgy ukrán rakéták is, csak az utóbbiakról nem számolnak be a liberális médiák.

Széklety levonja a következtetést: "Az Orbán-rendszer morális szemétteleppé tette az országot, amellett, s ezzel összefüggésben, szellemi ócskapiaccá. A „szellemi” jelzőn ne valami művelt dolgot vagy követendő ideológiát tessék érteni, hanem a hétköznapi gondolkodáshoz is szükséges elemi józan észt és a tények alapfokú tiszteletben tartását. Az érvényesüléshez ma romlottnak és butának kell lenni, vagy legalábbis annak mutatkozni, és ez egyre rosszabb lesz. Kérdés, meddig működhet így az ország." - valójában nincs ezzel semmi gond: nyilvánvaló, hogy ami a székletyknek szeméttelep, az nagyszerű dolog a normálisoknak.

Háború van a széklet és a normalitás között. S a széklet túlhúzta a rúgót, aminek következtében éppen elveszteni látszanak egy fontos csatát. Most éppen a fontos washingtoni csatát, egyre valószínűbb Trump győzelme, ami után ismét Kijev lesz "Kijivből".

77 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr10018451027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2024.07.29. 06:45:35

semmi gond. trump teljesen biztos hogy nyerni fog ahogy attól függetlenül az oroszok is. a normalitás pedig helyreáll.
a cikk meg az és léte meg bizonyság a magyarországi sajtószabadságra. még a szélsőliberális szélsőatlantista hülyék is írhatnak. elrettentés képpen.
www.es.hu/cikk/2024-07-19/szeky-janos/mirre-gondol.html

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.29. 09:08:32

A Széky eleve horthysta elnevezés, Sicy lenne a románokat nem sértő kifejezés, a mostanában Lembergtől Temesvárig dúló németfelszopásban esetleg magyarosítson Seckendorferre, a székiek mindmáig azt mondják, hogy Székváros nagyközségből jöttem.

Boldeone2 2024.07.29. 10:49:40

A háborús bűncselekmények BIZONYÍTOTT dolgok, Ukrajnában, Bucsában és máshol, és pont az ellenkezője igaz annak, amit Birca ír: az átlagember - orosz és ukrán- ma már ellenségként tekint egymásra, köszönhetően Putyin háborújának
Nyilván ekkora pusztítás után nem lesz, nem lehet megbékélés a két fél között, történelmi ellenségekké válhatnak

Az, hogy ki lesz az USA elnöke nem tudom, de remélem egy demokrata, hogy erősödjön az euroatlanti szövetség és Európa. Ha demokrata elnök lesz, kifektetik az orosz despotát, elfogynak Oroszorszag lehetőségei, előbb- utóbb..

Boldeone2 2024.07.29. 10:52:09

@vasútihíd: trump teljesen biztos hogy nyerni fog "

- Nem biztos. A 90- es évek óta a demokratáknak mindig több szavazata van, szövetségi szinten

Ha egy idióta hatalomra kerül, az soha nem jó a világnak!

Boldeone2 2024.07.29. 11:03:38

Az orosz háborús bűnök jól dokumentáltak:
youtu.be/IrGZ66uKcl0?si=SNxMyxrbGDXiifj8

Ezek tények, de tudja mindenki, hiszen az ősök is ezt tették! Amikor bevonultak Magyarországra 1944 telén, szó szerint " halomra erőszakoltak" mindenkit. Több százezer magyar áldozat lehet, a magyar emberek szétrablasáról nem beszélve,
1956- ot sem feledve...

Azaz: hajrá euroatlanti szövetség! A keleti, primitív agressziót, despotizmust egyszer le kell győzni!

A nyugatellenes szólamok egyenesen az elmúlt rendszer bugyraiból erednek, a KESMA is ezt veszi át, a hazug ruszki állami narratívát!

Boldeone2 2024.07.29. 11:19:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem álhírek, ezek bizonyított tények. Ráadásul mi magyarok már tapasztalatból ismerjük őket, hiszen rengeteg bűnt követtek el 1944- 45 idején, Magyarországon

Boldeone2 2024.07.29. 11:38:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Minden bizonyított, annyira, hogy saját családom/ felmenőm egyik tagjai is áldozat volt, anno

A ruszkik most épp úgy hazudnak, ahogy az elmúlt rendszerben tették, anno...Ismerjük őket jól, a hazugságra építették magukat akkor is és most is...

Boldeone2 2024.07.29. 12:09:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Egyrészt Bucsában sem "kamu áldozatok" voltak, ezek dokumentált és bizonyított esetek..

1944 telén a "felszabadítók" itt is hasonló dolgokat tettek...A nagymamám testvérét 3 orosz katona erőszakolta meg, többször, a nagymamám megszökött tőlük, ez volt a szerencséje...
A nagyapám lovait elkobozták, a terményt elvitték...

Ezek mind TÉNYEK, ahogy az is tény, hogy ezt teszik mostanában is Ukrajnában..

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.29. 12:11:14

@Boldeone2: mi a problémád az 1944-es eseményekkel? Jászi Oszkár meg a többi felmenőid nagy haverja, Gábor Andor maga írja :

Magyar vagyok,
Magyar minden csepp vérem,
Hazám képe
Szívembe vésve mélyen,
Mint tündér-arc tekint rám ifjúságom,
Sajgó lélekkel egyre visszavágyom
Magyar kenyérre,
Színre, szagra, szóra,
De most, hogy itt
A nagy, halálos óra:
Mélyet lélekzem, hogy fennen kiáltsam:
Orosz, ne kíméld, öld a honfitársam !
Öld, mert idejött
Ágyutölteléknek,
Rongy gazda mellé
Mégrongyabb cselédnek,
Német kapcának, Hitler-talpnyalónak,
Alávetettnek és alávalónak,
Tolvaj mellé
Méghitványabb lopónak,
Embervadász elé
Csábos kópénak,
Hogy részt vegyen a véres, nagy karácsban:
Orosz, ne kíméld, öld a honfitársam !
Mert tűrte, hogy
Húsz esztendőn keresztül
Hossz urai
Elrothasszák tövestül,
Hogy ronda lelkűket beléleheljék,
Állattá és vadállattá neveljék,
S végül eladják
A német ripőknek,
Gálád hóhér mellé
Piszkos pribéknek,
Segítőnek a szennyes gyilkolásban:
Orosz, ne kíméld, öld a honfitársam!
Öld, hogy lohadjon
Haramia-láza,
Nehogy hazám’
Tovább is meggyalázza,
Magyar jelent a trágyadombra vesse,
Magyar jövőt örökre eltemesse,
öld, hogy sírás
Ne fojtogassa számat,
öld, hogy tovább
Szerethessem hazámat,
Várdai ákácom’, hetesi hársam’:
Orosz, ne kíméld, öld a honfitársam!

www.mek.oszk.hu/25400/25419/25419.pdf

A többi "vers" se kutya.

Ezek vagytok ma is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.29. 12:14:01

@Boldeone2: 444.hu/2022/06/02/a-haborus-nemi-eroszak-celja-hogy-az-aldozatok-es-a-ferjuk-apjuk-testvereik-is-erezzek-a-tehetetlenseg-szegyenet

Ilja Ehrenburg a Pravdában megjelent cikkét szokták idézni, mint amelyik hivatalosan buzdította volna a Vörös Hadsereg katonáit a nemi erőszakra.

Boldeone2 2024.07.29. 12:14:42

Nem véletlen utálja szinte az összes szomszédja Oroszországot, mindenkinek ott voltak az ősei, akik elmesélték az orosz rémtetteket, így ha már választani kell, sokkal inkább Ukrajna...Az ukránok legalább megpróbálnak civilizáltabb, európai nemzetté válni, az oroszok csak lefelé mennek..

A ruszofasiszta propaganda és az erőszakos szellem uralja azt a népet!

Boldeone2 2024.07.29. 12:27:15

@Deak Tamas: Ezek ismert tények, a Vörös Hadsereg így állt bosszút a megszállt területek lakosságán

Az, hogy én rendelkezem német és zsidó felmenőkkel, nem jelent semmit, identitás szerint magyar vagyok

Lényegében fél Budapest zsidó/ német gyökerekkel rendelkezik...

Apai ágon egy híres magyar családból származom. Az egyik ágon volt Vásáry István, Debrecen volt polgármestere, a fia Vásáry Tamás zongoraművész
A nagyapám a másik ágon volt, a kisgazdabált szervezte Debrecenben, pl ( amíg lehetett...)

Boldeone2 2024.07.29. 12:39:53

@Deak Tamas: Még annyit: Jászi Oszkár nem bolsevik volt, ő csak egy jobb, polgári liberális Magyarországot akart
Ki is keresztelkedett, ráadásul..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.29. 13:04:06

@Boldeone2:

Egész más volt 1944/1945. Hosszú hadjárat volt, sok erőszakkal. Pont ahogy az amerikai katonák tömegesen erőszakoltak olasz nőket.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.29. 13:25:03

@Boldeone2: Vásáry Tamás nem fia a polgármesternek, én azzal se dicsekednékl aki Sulyok Dezsővel össze bír állni (aki szintén nem rokona a köztársasági elnöknek, aki német)

Amúgy nem vagy magyar, ezen ne legyenek álmatlan éjszakáid. Magyarok nem írnak olyat, hogy a székelység asszimilálódjon az őket elfoglaló románokhoz, nem írnak olyat hogy a felvidéki magyarokat "ki kellett telepíteni" háborúveszélyt okozó nacionalizmusuk miatt, magyarok nem állítanak olyat hogy a magyar kultúra csak idegen eredetű és még sorolhatnám reggelig.

Gery87 2024.07.29. 14:47:21

@Deak Tamas:

Te a verseket se érted mi fafej?

Gery87 2024.07.29. 14:50:09

@Deak Tamas:

"Amúgy nem vagy magyar, ezen ne legyenek álmatlan éjszakáid. "

Tudjuk, neked senki nem az, kb rajtad kívül.

De nyugodj meg mindenki pont leszarja a hülye vén fasz fejedet, meg a magyarság definíciódat.

"magyarok nem állítanak olyat hogy"

Senki nem állított ilyet itt butaszar.
Vedd be a bogyóidat papó.

vasútihíd 2024.07.29. 15:56:23

@Boldeone2: már a merényletkísérlet előtt is trump volt az esélyesebb de azóta mégbiztosabb hogy ő nyer. ez egy eldőldt választás. ukrajna nem kap több pénzt paripát és fegyvert.

GyMasa 2024.07.29. 16:00:41

@vasútihíd:
AZért ezzel a kijelentéssel várjunk még!
Nem tudhatod, lesz-e elég halott szavazó, aki kisegíti Kamalát...

vasútihíd 2024.07.29. 16:02:25

@Deak Tamas: nem magyar de sajnos szavazhat és van magyar útlevele. az előbbi szerencsére nem változtat semmin az útóbbinak meg gondolom te a használatára buzdítod.

Boldeone2 2024.07.29. 16:56:17

@vasútihíd: ez egy eldőldt választás. ukrajna nem kap több pénzt paripát és fegyvert."

- Abszolút nem eldőlt, és Trump sem azt mondta, hogy Ukrajna nem kap több pénzt, csak nem ingyen, hanem hitelben...

Boldeone2 2024.07.29. 16:59:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az orosz katonák mindenkin túltettek. Több millió áldozat lehetett Európában

Boldeone2 2024.07.29. 17:07:13

@Deak Tamas: Nekem nem kell folyton magyarkodni, mint neked, identitászavaros bunyevácnak....

gigabursch 2024.07.29. 17:40:19

@Boldeone2:
A második ukrán front bármi furcsa nem oroszokból, hanem ukránokból állt.

Gery87 2024.07.29. 18:32:43

@gigabursch:

Bármi furcsa is ez nektek kétbites hülyéknek, ez nem igaz!

Egy hadseregcsoport szintű szovjet katonai alakulat volt, amit a Sztyeppei Frontból hozta létre, nem etnikai, hanem területi alapú volt, innen a neve.

'22 elött valahogy egy idiótának "nem jutott eszébe" hogy "ukránokból állt" volna.

Mióta mosdatni kell jobboldalon a ruszkikat, azóta van ez a fasság az "a 45-ös és az 56-os ukrán megszállókról".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.30. 07:57:40

@Gery87:

Аz igazság középen van.

Az ukrán front nem jelenti, hogy ukránokból állt. Ez egy földrajzi név.

Viszont alapvetően minden front többnyire helyiekből állt.

S mivel a legtöbb ukrán Ukrajnában volt, így a legtöbb ukrán katona az ukrán frontban volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.30. 08:18:09

@Boldeone2:

Nagy, hosszú háborúkban így szokott lenni: sok az erőszak. Nagymamáméknál 1944 végén két orosz katona karddal kettévágott egy csecsemőt, mert a szülők nem adták az órákat. Itt mondjuk megbüntették a két elkövetőt, de akkor is jelzi a körülményeket.

De mi közze ennek a bucsai színjátékhoz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.30. 08:57:05

@Boldeone2: na, a magyarkodás kifejezés használata is abszolút belpesti idegen identitásra vall, a bozgorozás meg pláne. Azt románok használják az erdélyi magyarok gyalázására, de románokból is csak az ótvarabbik fajta.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.30. 08:58:19

@GyMasa: de még csak az sem kell, hiszen a Teddy Roosevelt elleni merénylet sem döntött el semmit.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.30. 09:03:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Zilahy Lajos utolsó - talán kevésbé sikerültebb - regényciklusa a Dukay-család, az első részben ami még itthon jelenhetett meg, az egyik legsikerültebben leírt rész az, amikor az 1848-49-es szabadságharc romantikus szemléletébe épp az erőszakjeleneteket helyezi ellenpontként. A regény 1949-ben még megjelenhetett, és Zilahy nyilván nem véletlenül választotta ezeket a képeket.

GyMasa 2024.07.30. 11:31:11

@vasútihíd:
Honnan tudod?
Ne feledd, hogy az elektroi rendszer miatt, az USA választásokat durván lehet befolyásolni, mert nem kell mindenhol csalni, csak egy-két helyen.
Nyilván az eleve biztosan elbukott államokban semekkora erőfeszítést nem kell tenni, mert az csak erőforráspazarlás.
A billegő, csatatérállamokban is elég csak egy-két nagyobb városban beavatkozni, lásd Michigan-t, ahol pont elég volt, hogy előkerült a semmiből plusz 150 000 szavazat, ami MIND Bidenre volt leadva.
Mindez úgy, hogy a demokraták szépen hazaküldték a republikánul kötődésű szavazatszámlálókat, azzal, hogy "Mára végeztünk!", majd újbólkezdték a "számlást", de valahogy elfelejtettek szólni a hazaküldött számlálóknak.
AZtán ott van az nem kevéssé nyugtalanító tény is, hogy a szazvazógépek, azon felül, hogy egy igazi biztonságtechnikai validáción valószínűleg egyik sem menne át, mert ordító biztonsági hiányosságokkal vannak tele, na azokat a gépket egy olyan cég szállítja, amelyiknek a demokrata Nancy Pelosi az egyik fő tulajdonosa.
EZ kb. annyira összeférhetetlen, mintha a magyar szavazatszámláló rendszert mondjuk egy, a Kövér László résztulajdonában álló cég szállítaná le, közbeszerzés nélkül.
Szerinted mekkora lenne az ellenzéki oldalon a sipákolás egy ilyen esetben?

Tapi2021 2024.07.30. 15:22:34

Ez az elmebeteg "értelmiségi" komolyan párhuzamba állított egy politikai békemissziót, meg egy ELTÉVEDT rakétát???

Elmebeteg, rosszindulatú és hazug propagandista.

Azt miért nem fejti ki, hogy ha fegyverszünet és tárgyalások lennének, ahogyan azt mi két éve szorgalmazzuk, sosem esett volna az a rakéta egy kórházra!

Sőt, egyetlen ukrán sem halna meg!

A Trianon példát meg már én is régen felhoztam, hogy van precedens! Meg a délszlávoknál is!
Úgy, hogy.... Ha akkor jó volt...

Ugye, hogy ugye. Milyen más a bot túlsó felén.

Tapi2021 2024.07.30. 15:29:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "S mivel a legtöbb ukrán Ukrajnában volt, így a legtöbb ukrán katona az ukrán frontban volt."

"Nagymamáméknál 1944 végén két orosz katona karddal kettévágott egy csecsemőt, mert a szülők nem adták az órákat. "

Lehet, hogy ukránok voltak?

vasútihíd 2024.07.30. 15:30:10

@GyMasa: próbálkozhatnak nem fog menni. mert trump előnye olyan nagy a csatatérállamokban is. biztos a győzelme.

Tapi2021 2024.07.30. 15:33:37

@Boldeone2: "Az orosz katonák mindenkin túltettek. Több millió áldozat lehetett Európában"

Elképzelhető, hogy előbb megtámadták és milliószámra irtották őket, aztán viszonozták. Ki tudja?

Az európai városokat, sok százezer/millió emberrel együtt meg az USA-brit szövik robbantották, égették porrá.
Tudom, Drezda és a többi város civil lakossága magának kereste a bajt, mint a hirosimai gyerekek...

Tapi2021 2024.07.30. 15:36:56

@vasútihíd: Soha nem biztos!
Az összes tömegmanipulációs eszköz demokrata kézben van! A New York Times-tól az HBO-ig!
Szinte minden.
Nem beszélve más hálózatokról.

GyMasa 2024.07.30. 15:40:27

@Tapi2021:
Sőt, ha igen szigorúak akarunk lenni, akkor a SZovjetűnió felbomlás is ugyanolyan példa!

GyMasa 2024.07.30. 15:42:41

@vasútihíd:
Dehát, itt azt írja a "az eddig mindig is igaza volt!" kiválló, választási szkértő, hogy Trumpank szinte nincs is esélye!
index.hu/kulfold/usa/feher_haz/2024/07/30/donald-trump-kamala-harris-kulcsok-a-feher-hazhoz-eselyek-elnokvalasztas-egyesult-allamok/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.30. 15:44:34

@Tapi2021:

Nem mondta.

Egyébként félig-meddig a nagymamám intézte el, hogy meg legyenek büntetve.

A környéken tudták, hogy a nagymamám félig ruszin, így neki szóltak. Ő meg ruszinul elmondta egy orosz tisztnek mi történt. Nagyjából, 80-85 %-ban működik az orosz-ruszin érthetőség.

Az orosz tiszt azt mondta, mutassák meg neki a gyerek holttestét. Megnézte, aztán szólt a szülőknek, mutassák meg kik csinálták. Megmutatták. A tiszt kérdés nélkül tarkón lőtte a két katonát, majd azt mondta "dezertálni akartak a fasisztákhoz, ezt állapítottam meg".

Ez Budapest XVI, kerülete volt egyébként, a mai kertvárosi rész.

Tapi2021 2024.07.30. 15:53:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Meglepően korrekten járt el a tiszt.

Egyébként a szovjetekre általános névként is ráhúzzák, hogy oroszok, ruszkik, nem téve különbséget, hogy melyik országrész, melyik (nem orosz) népcsoportja. (Ahogy minden német náci volt, akkor is, ha nem.)

Én olyan történeteket is hallottam a régiektől, hogy ázsiai katonák is voltak szép számmal köztük, akik még a ruhásszekrényt sem ismerték. Azt hitték, az valami külön szoba vagy zárható fekhely.
Sanszosan a keleti sztyeppékről, sátrakból, jurtákból jöttek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.30. 16:03:03

@Tapi2021:

Nagymamám mondta, mindenféle akadt.

Rosszindulatú ember és barátságos is. Volt aki lopott, meg olyan is, aki ajándékot hozott (nagymamámnak akkor épp 2 csecsemője volt, az egyik az anyám).

Volt iszákos ember, aki folyamatosan részeg volt, meg akadt titokban imádkozó tiszt is.

Szóval azt mondta: abszolút vegyes kép alakult ki benne a szovjet hadseregről.

Annyit mondott: az első vonalban alig volt problémás ember, azaz akik elől harcoltak ténylegesen a fronton, a második és harmadik vionalban már több bűnöző kinézetű alak volt.

GyMasa 2024.07.30. 16:04:35

@Tapi2021:
Olyanok most is vannak az orosz seregben.
Azon a környéken nagy a córesz, szóval amit a hadsereg ajánl az ott egy vagyon.
AZtán, azok a srácok meg nem szarral gurigáznak. Ott azért a medvékkel is tudnak bírkózni, ha úgy alakul a helyzet.
Meg ott van igazi tél is, nem olyan, mint itt, a kicsivel nulla fok alatt, meg bokáig érő, 3 napig megmaradó hóval...

vasútihíd 2024.07.30. 16:05:49

@GyMasa: az ilyenek csak találgatások vagy is inkább ballib álmok meg egyéb háttérhatalom által megrendelt felmérések amik nem mutatják azaz nem akarják mutatni a nyilvánvaló valóságót.

Gery87 2024.07.30. 21:03:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az ukránok aránya kb 22% volt a vörös hadseregben!

qubit.hu/2023/07/08/valoban-ukranok-vertek-le-az-1956-os-magyar-forradalmat

"A Susan L. Curran – Dmitrij Ponomareff szerzőpáros által a nyolcvanas években végzett kutatásban több mint kétszáz szovjet hadosztályt vizsgáltak. Megfigyelték, hogy 1943 elején, amikor az ukrán és belorusz területek jelentős része német megszállás alatt állt, akkor az ukrán katonák aránya a vizsgált szovjet erőknél 11,8 százalék volt, míg a beloruszoké 1,9 százalék. 1944 elejére – amikor a szovjet erők már visszafoglalták a fent említett területek majdnem egészét – az ukránok aránya 22,27 százalékra, a beloruszoké pedig 2,66 százalékra nőtt."

Ennyit erről.

Gery87 2024.07.30. 21:04:46

@Deak Tamas:

" na, a magyarkodás kifejezés használata is abszolút belpesti idegen identitásra vall,"

Nem feltétlen, utalhat arra is hogy egy idegesítően melldöngető kis senki vagy aki annyit tud hogy magyarnak született de erre veri a faszát mert mása sincs, hisz egy ostoba büdös proli mint te.

Gery87 2024.07.30. 21:06:26

@Tapi2021:

Egy az öthöz az esélye, vagy annyi se.

Gery87 2024.07.30. 21:11:58

Egyébként is teljesen mindegy hogy ukrán vagy bármi más katonák voltak e X helyen, X Fronton....
A szovjet, és nem egy "ukrán soviniszta megszálló" állam nevében jártak el.

Ha pedig bármi gaztettet követtek el azt nem azért tették meg X nemzetiségűek, hanem mert szar alakok voltak.

GyMasa 2024.07.31. 00:34:10

@vasútihíd:
Nem, ezeket a nyugati sajtó által "orosz propagandának" titulált oldalakon hallottam.
Szóval az adat valszeg igaz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.31. 05:00:16

@Gery87:

Nem mindegy.

A mai ukrán hivatalos verzió szerint ők elnyomott nép voltak, akiknek semmi közük a szovjet rendszerhez.

Lásd kamudomor-elmélet és társai.

MEDVE1978 2024.07.31. 10:16:40

@Boldeone2:
Mindenki erőszakolt. Az amerikaiak is, a szovjetek is és a németek is. A németeknél ez kevésbé köztudott nálunk, egyszerűen azért, mert a németek nálunk a civilizáltabb arcukat mutatták, hiszen papíron végig szövetségesek voltunk. A szlávok viszont kimondottan ellenségek és alsóbbrendűek. A németek a megszállt területeken katonai bordélyokat működtettek és a néhány erre vonatkozó kutatás szerint szintén pár millió szláv nőt meg is erőszakoltak / valamilyen módon - akár megélhetésért - szexre kényszerítettek. Namármost ilyen helyzetben szinte biztos, hogy a hadjáratokban résztvevő szövetséges katonák sem maradtak "kielégítetlenül". Persze ez nem feltétlenül az a brutális és állati mód, ahogy az oroszok ugye végigmentek a megszállt területeken és sorra erőszakolták a nőket, de attól még nemi erőszak volt.

A nemi erőszak célja persze kettős: elsősorban hatalmat, dominanciát nyilvánít ki, másodsorban szexuálisan kielégíti a katonát.

A második világháború a nevéhez illően világháború volt, nem pedig traccsparti. Nagyjából mindenhol volt nemi erőszak is. A japánok Nankingban pl. több százezer nőt erőszakoltak meg, aztán mészároltak le.

Mi magyarok pont az oroszokat szenvedtük el, de ez messze nem azt jelenti, hogy csak ők tettek ilyet.
A mostani konfliktust illetően szinte biztos, hogy néha van ukrán elkövetőjű nemi erőszak is, csak azt nem publikálják. Ez az ilyen konfliktusok jellemzője.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.31. 10:36:19

@Tapi2021: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Polgár Tibor írja, hogy amikor az ő lakásukba érkezett a szovjet hadsereg, idősebb tiszt vezette őket, észrevette hogy zeneszerző. Eljátszatta vele az Internacionálét meg a többi szart, majd kiküldte a kiskatonánakat, odalépett hozzá és így szólt: játssza el nekem az igaz Oroszország tiszteletére a régi (cári) himnuszt. (Ami hallható Csajkovszkij 1814-ben is.)
Herczeg Ferencet felismerte a szovjet tiszt, elbeszélgettek németül az irodalomról.
A Muráti-Vaszary házaspárt, amikor kiderült hogy színész-író pár, a tiszt meg akarta vendégelni, de kissé bumfordi lett a dolog ahogy Vaszary írja: az asztal közepén egy mocskos vödörben állt a pezsgő, körberakva féligsült faggyús cupákokkal.
Nekem volt egy nagynagynénikém, aki enyhén szólva sem volt nagy szépség, viszont az unokahúga nagyon is az volt, a korabeli sztárok közül talán Szörényi Évához hasonlítható. Már jöttek meredező pecekkel az elvtársak, de a szomszéd, aki otthon volt, valószínűleg abban bízva, hogy a nagynénitől elmegy a kedvük, rábeszélte a katonákat, hogy menjenek a nagynénihez mert az sokkal szebb meg minden. Sajnos nem ment el a kedvük, évtizedekre kiható katasztrófát okozva.

MEDVE1978 2024.07.31. 10:58:21

Őszintén szólva nem értem ezt a történelmi vakságot vagy rövidlátást, amit elfed a mainstream háborús propaganda. De mintha az irányítói agyakban (tehát az USA think thankjeiben vagy az EU tanácsadóiban) sem lenne semmi, full üresek.

Kb. olyan a helyzet, mintha égne a ház, mi meg menekülünk a tető felé, mert arra nem ég. Hogy mi lesz ha kiérünk a tetőre? Azt senki sem tudja.

Most egyelőre mindenki nyugaton a Deus Io Voult!-ot kiabálja és támogatja a kereszteshadjáratot a nagybetűs demokráciáért.

De nézzünk meg egy pár scenariot:
1. Szinte lehetetlen, de a nyugati álom teljesül > az ukránok valahogy visszafoglalják a Krímet és a Donbasszt is. Ilyen katonai vereségek mellett nagyjából az alábbiak lehetségesek:
a) az oroszok még jobban elkezdenek mozgósítani (bár szerintem ez hamarabb bekövetkezne, mint, hogy érdemi esélyük legyen az érintett területek elvesztésére). A mozgósított csapatokkal ellentámadást indítanak. A háború folytatódik.
b) Putyin megbukik, egyszerű utódlás. Putyin megbukik, ki lesz az utódja? Szinte biztos, hogy "nem demokráciabarát" lesz. Elég visszagondolni arra, hogy mi történt Oroszországgal, amikor háborúkat vesztett el. Az 1905-ös japán vereség lázadást hozott, az 1917-es forradalmat és azt követően hosszú polgárháborút. Ha az afganisztáni kirándulást is ide hozzuk, akkor az meg részlegesen a korábbi rendszer teljes bukását és kapitalista oligarchiát, anarchiát. Az esetek többségében nem a demokratikus alternatíva nyert. Szinte biztos, hogy a nép csalódott lesz és a feszültséget le akarja majd vezetni. Ehhez kell ellenségkép, ami lehet a nyugat - ami újra élezi a konfliktust - és elvileg lehetne belső - az orosz társadalmon vagy országon belül. Ettől akár szét is szakadhat Oroszország.

A b) esetre semmi terve a nyugatnak, béna kacsaként nézné végig. Holott Oroszország még mindig tele van ásványkincsekkel és többek között nukleáris robbanófejekkel.

2. Az ukránok folyamatosan területet veszítenek és kiegyezésre kényszerülnek. Jelenleg ez tűnik valószínűbbnek. Ami önmagában nem lenne akkora probléma, hiszen az orosz kisebbség döntő része a szakadár tartományokban található.
Ami érdekes egyébként ebben, az Ukrajna elnéptelenedése. 1990 és 2022 között az ukrán népesség kb. 25%-al csökkent. Ezek döntően középosztálybeli orosz kivándorlók voltak az ország teljes részéből, akik egyszerűen a korrupt ukrán állam élhetetlensége miatt vándoroltak ki (részben Oroszországba, részben nyilván, ha tehették nyugatra).
Ahol oroszok maradtak, az leginkább pont a Krím és a Donbassz.

A nyugatnak erre sincs terve. Ha Trump nyer, vélhetően megvonja az amcsi segélyezést és ezzel vége. Az oroszok érdekében áll fegyverszünetet kötni (valószínűleg), de mi történik azután? Marad egy kisebb Ukrajna. Ásványkincsek és érdemi ipar nélkül, úgy, hogy a lakosságából kb. 6 millióan elmenekültek és kérdéses, hogy mennyien akarnak majd visszatérni egy szétlőtt Ukrajnába. Nagyon úgy tűnik, hogy Ukrajna ezt követően is a segélyekre lesz ráutalva, viszont itt az USA szintén bármelyik pillanatban ki fogja húzni a dugót. Marad hülye Van der Leyen, aki majd fizet, mint a katonatiszt. Egy darabig, mert az EU sajnos úgy tűnik, hogy gyengülni fog, tehát nem nagyon lesz majd miből fizetni.

Már korábban is eszembe jutott erről a konfliktusról az iszlám felemelkedése. A Római Birodalom már hosszú évszázadok óta folyamatosan háborúzott Perzsia különböző dinasztiáival. A két domináns vallás az akkor még friss kereszténység és az öregebb Zoroasztrizmus volt. Aztán jött a tevepásztor törzsfőnök, aki egyesítette a sivatagi törzseket. A rómaiak irtózatos erőfeszítéssel legyőzték a perzsákat, a Perzsa Birodalom összeomlott. A muzulmánok pedig ügyesen elkezdtek először szoft powerrel (üzleteléssel, beházasodással) bejutni a perzsák által uralt területekre. Amikor pedig már elegen voltak, elfoglalták a birodalmat 10 év alatt. A rómaiak nem vették őket komolyan, kit érdekelnek a tevepásztor követői. Amikor már komolyan vették, akkor késő volt, Yarmuknál a kisebb muzulmán sereg szétszedte őket, ezzel a Bizánci birodalomnak, mint világhatalomnak annyi volt. Utána 800 évig már csak regionális középhatalommá vált.

Mi ebből a tanulság? A győzelem a rómaiaknak végül a pusztulást hozta, egy rosszabb helyzetet, mint amiben előtte voltak. Ők sem terveztek vagy rosszul terveztek azzal, hogy mit okoz a hatalmi vákuum a legyőzöttnél.

Gelimtrtrddddd 2024.07.31. 11:44:27

@MEDVE1978: Mindenki erőszakolt. .......kutatás szerint szintén pár millió szláv nőt meg is erőszakoltak / valamilyen módon - akár megélhetésért - szexre kényszerítettek.
--------------------------------------
1. Nem erőszaku,szaku magyarul kés, így mondjuk, hogy erővel durrant, így így durrant és úgy is durrant.

Ha mindenki, úgy az már rakta, oké, attól, hogy úgy az ius gentium, így az empíriától rakunk, vagyis ha teszja az Amcsi, a Szovjet és egyebek, úgy az azt rekkja, hogy az ius gentium. Én bírem a relativizációt.

2. Nem kutatás szerint, hanem rekkés rekkint. Nem kényszer, hanem dúrong, az ért hangot dúrgerni kell, stak er és ár stuma van, így inkább imperatívval mondju hogy megéljen: szexre vált dúrongottvá, hogy megéljen.

3. Nő? A nő az ana partikel, de stak ontológiailag és raktailag konstituálódik, vagyis egy szláv nőt, nem a nép részje, nem álla rája a politikailag az ontológiai és raktai definíció, úgy nem azt monduk, hogy sie, stak azt, hogy es. Nem minden, nem az összes biológiai nő raktai és ontológiai, úgy mondjuk stak, hogy lotyót, nem nőt. A nő hangot stak úgy mondjuk, hogyha van baruja és egy néptől való mással, ahogy a rakta akceptálja.

4. Ígyhát ha az össes ember erővel durrant, úgy az ius gentium, de ne írjuk oda, hogy most nőt, attól, hogy logikailag nőt nem durrantunk erővel, stak a lotyót, szahajhát, ribát, ribancot.

Habár ma a magyar feld összes biológiai nője stämmisch nézve nem nő, raktailag és ontológiailag, úgy rakta őket a ius gentium rekkint erővel durrantani.

Tapi2021 2024.07.31. 11:50:20

@Gery87: "1944 elejére – amikor a szovjet erők már visszafoglalták a fent említett területek majdnem egészét – az ukránok aránya 22,27 százalékra, a beloruszoké pedig 2,66 százalékra nőtt."

Ennyit erről."

A teljes szovjet hadseregben! Birca meg az első és második UKRÁN FRONTRÓL írt.

Gelimtrtrddddd 2024.07.31. 11:57:50

@MEDVE1978: nemi erőszak célja persze kettős: elsősorban hatalmat, dominanciát nyilvánít ki, másodsorban s
---------------

Nemi erővel durrantás remuja. A cél egy libernyák hang. Nem sor, hanem raku, nem hatalom, hanem regerda, duadva.

A perspektíva nem oké, attól, ahogy írtem, hogy a cél egy libcsi jevevényhang, így remu volna, de ez inkább Jägernél van, űzőnél. Raktán a nemi erővel durrantás Selbstzweck, de remuja, vagy célja volna egy rakónál, egy raktárnál, ha mondjuk rakványvá teszja, hogyha egy biológiai nő nem ontológiai és raktai nő, úgy azt az úton engedett erővel durrantani és meredejteni, vagyis raktaga, engedett. Ide én inkább regerdát mondanám, hogy így a regerda látni teszja a lotyóval, hogy ő egy lotyó. A rakó, raktár rakványvá teszja, hogy így kell leírni a tettet, hogy Selbstzweck, hogy Énünk tettje.

Egy hülyének is raktán, jól jen a gecizés, hanem rakja, hogy attól kell erővel durrantani, hogy az nem nő, hanem egy lotyó, így rakvány, hogy Selbstzweck. Ha a páciens hülye, úgy annak nem kell raknija, hogy ez az Én-ünk, raktánk, stak azt, hogy Selbstzweck, a raktát teszja, a jót.

Tapi2021 2024.07.31. 11:59:36

@MEDVE1978: És pont erről ábrándoznak tovább, ez az elfogadott stratégia! Hogy MÉG TÖBB fegyverrel és hullával majd jobb lesz, jön a győzelem!

Elmebetegek.

index.hu/kulfold/2024/07/30/haboru-orosz-ukran-konfliktus-egyesult-allamok-beke/

Tapi2021 2024.07.31. 12:10:51

@MEDVE1978: "Amikor pedig már elegen voltak, elfoglalták a birodalmat 10 év alatt. A rómaiak nem vették őket komolyan, kit érdekelnek a tevepásztor követői. Amikor már komolyan vették, akkor késő volt, Yarmuknál a kisebb muzulmán sereg szétszedte őket, ezzel a Bizánci birodalomnak, mint világhatalomnak annyi volt. Utána 800 évig már csak regionális középhatalommá vált."

Ma pontosan ezt a stratégiát követik Európában!

Kicsiben ez volt a stratégia Buda elfoglalásakor is. Bejöttek nézelődni.

Amint elegen lesznek, elég pozíciót elfoglalnak, lépnek. Ahogy egyébként Michel Houellebecq is nagyjából lefestette.

Az olimpiai megnyitó kapcsán jutott eszembe, hogy a muszlimokat ugyanúgy sérti ez a pogányság, "istentelenség", de nem szólnak még bele, kivárnak. Hadd játszák le a keresztény és pogány kafírok.
Majd aztán.

Gery87 2024.07.31. 14:31:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mindegy, nem vagyunk ukránok, nem ott élünk.
Mi tudjuk mi volt és ennyi.

Gery87 2024.07.31. 14:32:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Így van.

Tehát a jobber fasság egy hazugság, szándékos ruszki mosdatás és ukrán ellenes propaganda.

Gery87 2024.07.31. 14:39:38

@Tapi2021:

Olvassál már!

"A második világháború időszakának Vörös Hadseregével kapcsolatban is felmerült az a téves feltételezés, hogy az 1., 2., 3., illetve 4. Ukrán Front elnevezése az ukrán származású katonák többségére utal. A Vörös Hadsereg frontjait azonban megalakulásukkor a földrajzi elhelyezkedésről nevezték el, így a Belorusz, Balti és Karéliai Front megnevezés is ezt tükrözte. Ez persze nem jelenti azt, hogy az egyes etnikumok – a Szovjetunió etnikai arányaitól némiképp eltérve – ne fordulhattak volna elő nagyobb számban a különböző alakulatokban. Elképzelhető tehát, hogy az Ukrán Frontok esetében is jellemző volt az ukrán etnikum kisebb arányú felülreprezentáltsága, de teljesen valószínűtlen, hogy ez túlnyomó többséget jelentett volna."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.31. 14:43:20

@Gery87:

Pedig manapság a libbantaknál kötelező a szélsőséges ukrán nacionalista baromságok hangoztatása.

vasútihíd 2024.07.31. 15:08:36

@Deak Tamas: az internacionálés és a legtöbb más kommunista dal zenelieg nem szar. sőt. vesd össze a kisemberellenes vallásgyalázó libbant zenékkel mint a puszirétes hallgathatatlan punkszámaival.

Gery87 2024.07.31. 21:22:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De, mert a cél az ukránok befeketítése volt, te is tudod.

Amikor a kétbit troll azt írja hogy "ukránok erőszakoltak pesten a háború alatt" meg "ukránok verték le 56-ot.." az nem "részigazság" itt, hanem nettó rágalmazás, rossz színben feltüntetés, ferdítés...

rtl.hu/belfold/2023/05/18/ferencvarosi-fideszes-kepviselo-ukran-tankok-56-os-forradalom-video

"Nagyon sok tankot láttam, amiben ott égtek bent, akik ott harcoltak, de nyolcvan százalékuk nem orosz volt. Tévedés. Ukrán volt. Azok ukrán tankok voltak. tehát nem orosz felirat volt rajtuk...
....Én azokat a tankokat láttam apámmal, amik az Üllői úti laktanyához készültek a harcra (...) Ezeknek a tankoknak jelentős része ukrán tank volt. Csak ennyit szerettem volna"

Mit akarnak sugallni a kétbit hülyéknek?
"Hogy a kurva ukránokat nem kell sajnálni, basszák meg, amúgy is ők szálltak meg és verték le 56-ot..."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.01. 08:02:10

@Gery87:

Nyilván hülyeség azt állítani, hogy a Mo-ot megszálló szovjet hadsereg ukránokból állt.

Ugyanolyan marhaság, mint azt állítani, a SZU-ban elnyomták az ukránokat, sőt ki akarták irtani őket.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.01. 08:25:37

@vasútihíd: ezek is lent zeneileg jó darabok mégsem hiszem hogy egy orosz, angol, vagy magyar nagyon szeretné bármelyiket is.

www.youtube.com/watch?v=Dp7p3DesaSk&ab_channel=Fu%C5%A1c
www.youtube.com/watch?v=fnvRI8jaYVA&ab_channel=Werth1939

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.01. 08:27:44

@Tapi2021: én azon csodálkozom hogy a hullagyalázásról abszolút nincs szó a megnyitó kapcsán, pedig az gusztustalanabb volt mint a buzukizás.

GyMasa 2024.08.01. 12:50:44

@MEDVE1978:
"2. Az ukránok folyamatosan területet veszítenek és kiegyezésre kényszerülnek. Jelenleg ez tűnik valószínűbbnek. Ami önmagában nem lenne akkora probléma, hiszen az orosz kisebbség döntő része a szakadár tartományokban található."
Erre igen kicsi az esély, ugyanis az ukrán hadsereg kemény magja az azov féle vérnácik, akik számára semekkora területvesztés nem elfogadható.
Rendszeresen nyilatkoznak az ukrán TV-ben, és mindegyik olyanokat mond, hogy többet kellene sorozni, és mindenkinek kötelességer meghalni a hazájáért.
Na, ezek az emberek azonnal megpuccsolnák zselét, amint reális esélyt látnak arra, hogy területvesztéssel ér véget a háború.

"Az oroszok érdekében áll fegyverszünetet kötni (valószínűleg),..."
Nekik nem áll érdekükben, amíg az USA nem áll le a feszkó szításával, és az EU farkét használni csalánverésre.
Trumppal pedig az a probléma, hogy szerintem koránt sem biztos, hogy nyer, vagy, hogy megéri a választásokat. Ha pedig nyer is, neki már csak 4 éve van.
Ha nem tudja Vance-t felépíteni egy erős jelöltté, akkor megint jön valami demokrata, és felújítja a konfliktust.
És, pont ezért nem érdeke az oroszoknak jelenleg tűzszünetet kötni, hiszen, ahogy a Minszk-i egyezmények , ez is valszeg csak arra lenne elég, hogy időt nyerjen az ukránoknak a felkészülésre.

"... de mi történik azután? Marad egy kisebb Ukrajna. Ásványkincsek és érdemi ipar nélkül, úgy, hogy a lakosságából kb. 6 millióan elmenekültek és kérdéses, hogy mennyien akarnak majd visszatérni egy szétlőtt Ukrajnába."
Egy nagyon kicsi.
Akkora, amelyik semmilyen formában nem tud az elkövetkező 100 évben fenyegetést jelenteni az oroszokra.
Akkor véget fog érni a háború.
Ezen felül, igencsak optimista vagy.
Ukrajna, szerintem az 1991-es népességhének kb. a 60%-át veszítette el.
(53--ról indultunk, olyan 8-10 millióan kerültek óat az oroszokhoz, lassan 1 millió lesz az elesettek száma, és olyan 10 millió élhet külföldön.)

" Nagyon úgy tűnik, hogy Ukrajna ezt követően is a segélyekre lesz ráutalva, viszont itt az USA szintén bármelyik pillanatban ki fogja húzni a dugót. Marad hülye Van der Leyen, aki majd fizet, mint a katonatiszt. Egy darabig, mert az EU sajnos úgy tűnik, hogy gyengülni fog, tehát nem nagyon lesz majd miből fizetni."
Ettől tartok én is!
Ha az EU nem lesz képes a sarkára állni, és megszabadulni a hazaáruló politikai elitjétől, akik önként hajtották az EU fejét az USAg gyarmati béklyóba, akkor mi IS tönkre fogunk menni Ukrajna támogatásában, ráadásul úgy, hoyg semmiféle érdeni javulás nem fog beállni az ukrán helyzetben.

Gery87 2024.08.01. 19:19:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt már megbeszéltük, voltak oroszosító és voltak ukránosító/nemzetiség barátabb korszakok.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása