magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az a csúnya sajtószabadság!

Nyílt, őszinte beszéd: a sajtószabadság rossz. A ballib megmondóember nyíltan kimondja az A szólásszabadság nem önmagában érték című interjújában. Érdekes olvasmány.

"Huszonöt éve még azt gondoltuk, hogy a médiapluralizmus jó dolog; minél nagyobb a pluralizmus, annál jobb. (...) azt gondoltuk, a szólásszabadság egyértelműen jó dolog, mert a sok beszéd közelebb visz a konszenzus megteremtéséhez. De időközben kiderült, hogy a sok beszéd nem a konszenzushoz visz közelebb, hanem éppen a polarizációhoz, mert a különböző álláspontok nem közelednek egymáshoz, hanem távolodnak egymástól. A szólásszabadság nem önmagában érték: egyformán lehet jó vagy rossz célra használni." - mondja. Lefordítom magyarra: addig kell szólás- és sajtószabadság, míg az a liberális álláspontot támasztja alá, azután ha már nem ezt szolgálja, akkor már veszélyes.

De bizonyára a szerző Fidesz-bérenc, mert azt is állítja, hogy "Sokan azt gondolják, hogy a kormány azért van hatalmon, mert van egy hatékony propagandagépezete. Ez valószínűleg nem igaz. Van két olyan empirikus vizsgálat is, ami nem azt méri, hogy kinek mennyi médiája van, hanem azt, hogy az emberek honnan tájékozódnak. Mindkettő azt mutatta ki, hogy a magyar társadalomnak csupán 10-12 százaléka az, amelyik csak kormánypárti médiumokból tájékozódik", majd: "Félreértés, hogy Magyarországon a média csak kormánypárti, a propaganda mindent elural, az embereknek pedig nincsen választásuk, mert agymosáson esnek keresztül. Magyarországon a médiának nagyjából a fele kormánypárti, de a másik fele nem (...) Az emberek, ha akarnak, tudnak sokszínűen tájékozódni. A másik félreértés az, hogy a propaganda varázsfegyver volna. Ez nem igaz. Csak azt lehet eladni az embereknek, amit megvesznek. A propaganda akkor működik, ha az emberekben már meglévő előítéleteket, félelmeket és vágyakat nagyítja föl. Akkor működik, amikor rezonál arra, amit az emberek egyébként is gondolnak."

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4618452511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alöksz róz 2024.07.31. 12:15:41

A szólásszabadság nem önmagában érték: erre puzsér a legjobb példa.

Tapi2021 2024.07.31. 12:38:54

"Van két olyan empirikus vizsgálat is, ami nem azt méri, hogy kinek mennyi médiája van, hanem azt, hogy az emberek honnan tájékozódnak. Mindkettő azt mutatta ki, hogy a magyar társadalomnak csupán 10-12 százaléka az, amelyik csak kormánypárti médiumokból tájékozódik","

Ne szopass, Zorróban meg Boldiékban egy világ omlik össze, hogy a jobb-konzi-kerdem. kormányt nem a KESMA tartja hatalmon!

Tapi2021 2024.07.31. 12:42:48

@alöksz róz: A szólásszabadság azt zavarja, akinek nincs igaza.
Avagy, akit zavar, hogy másoknak lehet más véleménye.

Puzsér is hadd mondja el, ez fontos. Egyszerűen megfelelő szintű ellenpólust kell vele szemben is képezni, és mehet a vita.

Pl. Amikor Schifferrel vitázott, rendesen szenvedett.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.31. 12:56:29

Benedek Elek unokája 32 éve pontosan elmondta amit én gondolok, és fájdalmasan igaza lett.

www.youtube.com/watch?v=6kE1z-1U6SQ&ab_channel=BlinkenOSAArchivum

Gelimtrtrddddd 2024.07.31. 14:21:09

A szólásszabadság nem önmagában érték
---------------------
1. Nem igen rakem se a szólásizét, attól, hogy a szó jevevényhang, ahogy a sajtnak a szabadságját se. Érték hang nem van, libcsi.

2. Ahogy írem,nem rakem a hangokat, de szelentni kell, hogy most a sajtról van a makogás, vagy arról, hogy egyes ember beszéljen. A sajt már egy konglomerátum, lincenszje van, ahogy kapitalja is, vagyis már az ökomókija részje. Egy sajt mögött így van ez és az is, ahogy egy szekta is, vegyük a mandilit, ott engedett a libcsizés, stakhogy a mandili is libcsi, és máshogy vagyis jól libcsizni már nem oké.

3. Ezeket a libernyák hangokat én totál le is szarem, nem is rakem, de nekem oké leszarni, attól, hogy engem az egész interneten folyton dúrgernek és bannolnak, úgyhogy ilyen libernyák izékről nem is makogem, de makognak azok a libcsik, akiket nem dúrgernek, nem bannolnak, na azok makognak.

Gery87 2024.07.31. 14:22:44

"A szólásszabadság nem önmagában érték: egyformán lehet jó vagy rossz célra használni."

A szólsászabadság önamgában érték, de nyilván lehet rosszra és jóra használni, de ez mindegy.

Senki nem mondta hogy a szólásszabadság az tökéletes éleslátást, igazságot és jóakaratot fogja csak előidézni.
Ahogy a demokrácia, népszuverenitás sem okoz önmagában jólétet és mindig helyes döntéseket.

Nem ez a lényegük!

Aki ezt hiszi, az totál félreértette az egészet!!!

A felnőtt lét sem hozza magával hogy mindig helyes döntéseket hozol innentől kezdve, és ennek nyomán minden jó és igazságos lesz, a gyereket a felnőttől nem ez különbözteti meg!

Gelimtrtrddddd 2024.07.31. 14:30:47

@Tapi2021: ogy másoknak lehet más véleménye.
---------------
Inkább: mások is bírnának más véleményt, vagy ha már más, úgy mások is bírnak véleményt.

A vélemény hangot rosszul beszélik.

Most vélemény lagujéán így inkább mondjuk, hogy Meinung. A probléma az, hogy Meinungoktól annyi van, ahogy stillag az égen, de nem raktarakuk. Mondjuk példának, az is stak egy Meinung, vagyis ideológia, hogy a magyar nyelv fingár, de az is egy Meinung, hogy a magyar nyelv sumér. Egyik se raktaraku, így a sok Meinung stak zavart tesz.

De erről is nehéz beszélni, attól, hogy a kúrományosok úgy vélik, hogy ők bírják a Wahrheit-ot,ahogy erről volt egy cikk a Quibit-en, hogy sírnak, hogy ma már a Wissen stak Meinung. Stakhogy a kúromány egy ideológia, nem Meinung, hanem választás, nem is igen vélemény, stak egy választás, ahogy a kreténység, az iszlám.

A vélemény és a választás egy stumától ered, de a raktraraku(Wahrheit, richtige Reihe) egy lenti részje a vélemény: a kávéfőző van ütésre. Ez egy vélemény.

Gelimtrtrddddd 2024.07.31. 14:33:31

@Gery87: sem hozza magával hogy mindig helyes döntéseket hozol
-------------
Nem bírongja magajával, hogy folyton raktagán antoraksz.... Nem dönt, hanem dent vagy dánt, de fát szoktunk denteni.
A hely laguján inkább lagu, de ide, hogy raktaga. Raktaga=rak-ta-ga, vagyis rendes, racionális.

vasútihíd 2024.07.31. 14:59:08

semmi gond nincs itt. amig nem fajul tettlegességig addig a sajtó és szólásszabadság része az is hogy valaki leírhatja és publikálhatja hogy szerinte rossz a sajtó és szólásszabadság.

Gelimtrtrddddd 2024.07.31. 15:17:10

@vasútihíd: gond nincs itt. amig nem fajul tettlegességig addig a sajtó é
-----------------

1. Nem fajul, hanem artul, nem amíg,nem addig, hanem ahová.

2. Úgy hogy a faszemot a sajt-libcsizmus és a mekegés-oké? Stak picsadohonszta, picsafüst az egész.

Habár a probléma ott van, hogy ezt is mondják, makogják a libcsik, de a retorzió folyton náluk van. A sajt libcsizmusjának namjának innen fúj az antiszemitákra, a rasszistákra!

ZorróAszter 2024.07.31. 16:17:45

"Sokan azt gondolják, hogy a kormány azért van hatalmon, mert van egy hatékony propagandagépezete."

A FIDESZt hatalomba juttató és hatalomban tartó média nem FIDESZ kézben van, hanem német kézben.

Ugyanazok kezében, mint az állítólagos ellenzéki média is amin épp most szájkosár van.

Magyar tulajdon alig van már Magyarországon. A földek külföldiek kezébe kerüléséről is szigorúan tilos írni.

Külön kérdés, vajon a gyarmattartóink miért pont Orbánt segítették és tartják hatalomban.

ZorróAszter 2024.07.31. 16:20:18

@Tapi2021:

"Van két olyan empirikus vizsgálat ..."

Muhahaha!!

Jóhogy nem FÜGGETLEN!!! egyetemi vagy FÜGGETLEN!!! akadémiai, .....

ZorróAszter 2024.07.31. 16:25:08

Nyugaton régen se volt semmilyen szólásszabadság, semmilyen demokrácia, semmilyen sajtószabadság.

Központilag irányított volt mind és ma is az.

Magyarország se kivétel.

Bábszínház hülyegyerekeknek. Régen is, ma is.

Különben nem lehetne ocsmányságokat titkolni évtizedekig, vagy primitív hazugságokat köztudatban megtartani.

Mert ugye állítólag pluralizmus van. Mindenkinak van vagy lenne állítólag ellenérdekelt fele legalább egy.

GyMasa 2024.07.31. 19:53:39

@Tapi2021:
Igen, az a magyar TV, amit senki nem néz...

GyMasa 2024.07.31. 19:56:13

Ez a cikk meglepően korrektűl írja le a dolgokat...
Mármint balos mércével.
Amíg az ellenzékiek nem hajlandóak megérteni, hogy mi folyik az országban, és csak a saját buborékjukból okoskodnak, addig esélyük sem lesz leváltani Orbánt.
Mert, emiatt még olyan hazudni sem tudnak, ami rezonálna az ország népével.
Úgy meg esélytelenek nyerni.

alöksz róz 2024.07.31. 23:34:46

@Tapi2021: hadd mondja el, de legyen köteles egy kereten belül maradni, a szólásszabadság se lehet korlátlan.

(a magyar bíróság baszta ezt el, amikor nem büntették meg a hajdupeti mocskolásáért.)

Billy Hill 2024.08.01. 12:21:26

Hát igen, valahol az lenne a jó, hogy szabadon lehet szólni - de aztán szabad viselni a következményeket is (perek, esetleges pénzbüntetések). Az meg a kedvenc szlogenem, hogy "a közszereplőnek többet kell elviselnie". Többet, az lehet. De nem mindent.

Egy Trace Adkins dalban van egy vonatkozó gondolat... ;-)

Excuse me. First Amendment? Son, the First Amendment protects you from the government, not from me. You can say whatever you want to out there, but you come within reach of me, I'll exercise my right to give you a good ol' country ass whoopin'...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása