Viszonylag közeli ismerősöm: az átlaghoz képest csillagászati fizetéssel egy úgynevezett civil szervezetnél. Persze nem az aktatologató és koordinátor kategória, azok nem keresnek többet, mint egy irodai munkás normál cégnél, hanem középvezető ember, szóval ez a "tanácsadó", "projektfelelős", "részlegigazgató" típus.
Beszélgetünk, mire lassan kiderül: az ügyek 90+ %-ában egyetért velem.
Mire meg is kérdezem: dehát te egy olyan szervezetet képviselsz, mely mindenben ennek az ellenkezőjét képviseli! mire jó ez neked?
Elmondja: megváltozott a véleménye, de csapdában van. Nincs elegendő vagyona a független élethez, dolgoznia kell, maximum fél évet bírna ki megtakarításaiból, ha rendszeres munkajövedelem nélkül maradna. Elmehetne tanárnak egy gimnáziumba - mert eredetileg angol-magyar tanár diplomája van -, de ez akkora esés lenne jövedelemben, hogy egész családja megszenvedné. Persze, mindenképpen fel fog mondani, mert zavarja a helyzet, de előtte keresni próbál egy jobb multi cégét, a civil szférában - mármint valóban civilt, azaz normál profitéhes kereskedelmi céget -, ahol el tud csípni valami középvezetői állást, mondjuk havi bruttó 1,5-1,6 millió Ft körüli jövedelmezéssel, ez a minimum, ameddig még le tud menni.
Addig meg tűr, hiszen nincs más. Azt mondja, ez nem szégyen, hiszen ez volt a múlt rendszerben is. Én meg mondom: "persze, ez volt, dehát nem azért volt rendszerváltozás, hogy ne így legyen?".
Aztán mesél meg. Hogy amint elkap a rendszer, nincs menekvés. S mindegy melyik oldalon - a fideszes álcivilség tök ugyanaz, mondja, csak ott kevesebb a pénz, mint a liberális álcivileknél -, mert az egész rendszer lényege: kinevelni jövőbeli politikusokat, parkolópályát adni visszavonultaknak, persze kiléphetsz, de akkor az utcán találod magad. Csak a nagy nevek, a vezető személyiségek igazán szabadok, ők ugyanis képesek akkor is megélni, ha szakítanak a rendszerrel. De az átlag számára ilyen nincs. Mint a maffia: kilépni sose lehet, itt csak annyival jobb, hogy nem ölnek meg, csak egzisztenciálisan lehetetlenülsz el.
Én ezt mindig tudtam. Ezért nem fogadtam el soha semmilyen támogatást senkitől.
Életemben egyszer kaptam pénzt kifizetőhelyről. 1992-ben a Soros Alapítványtól. Azt se személyesen, hanem egy egyetemi projekt tagjaként, tulajdonképpen párszáz dollár volt utazási költségre. A projekt felelősének jó kapcsolata volt az Alapítvánnyal és elintézte. Kétszer kellett bemenni: egyszer aláírni és átvenni a pénzt, majd aztán más alkalommal elszámolni, beadva a felhasznált repülőjegyeket. Baromira nem tetszett az egész sznob-nyakiggombolt-helyidegen-hurráoptimista környezet az alapítványi irodában - bár akkor még liberális voltam -, szóval másodszorra nem is mentem be, hanem ajánlott tértivevényes levélben küldtem be az elszámolást a felhasznált repülőjegyekkel.
Amikor néha sajnálom magamat munka közben, hogy már megint pénzhiány miatt marhaságokkal töltöm az időmet, mindig eszembe jut: sokan nálam sokkal rosszabb helyzetben vannak, pl. ez az ismerősöm.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tapi2021 2024.08.27. 12:44:25
Személyesen, egzisztenciálisan magyarázható, de ahogy te is írtad, ezzel maguk, magunk éltetjük és NÖVELJÜK ezt a rendszert!
A megalkuvásainkkal, a (tanult) tehetetlenségünkkel, azzal, hogy hagyjuk, hogy így legyen.
A nyugaton néhány év alatt extra erőssé lett pogányság, woke, gender, LMBTQ... világ pontosan így és ezért tudott ilyen gyorsan győzni! Mert mindenki félrenézett, nem szólt, beletörődött, elfogadta, részt vesz benne.
Mindenki egy szem a láncban! "Hol elnyomás van, ott elnyomás van..."
Ha az emberek azonnal kiléptek volna pl. a Coca-Cola-tól, amint beállt építeni a pogány világot, meg a többi cégtől, más lenne a helyzet.
De inkább mindenki benyeli a békát, és akkor is elmegy pl. a Pride-ra, mert ez akarja a CÉG, ha nem ért ezzel egyet. De inkább kussol, és felveszi a fizut.
Minden elnyomó rendszer így épül fel!
Gery87 2024.08.27. 14:26:59
Pár évig alacsonyabb szinten él, félre tesz egy millát és máris pl van egy lakása amit kiadhat, így elmehet olyan helyre ahol kevesebb a bér, de nincs önellentmondás.
Gery87 2024.08.27. 14:29:08
"Hány és hány ember alkuszik meg ugyanígy!?"
És ez nektek nagyon bejön, mást se olvasni tőletek mint hogy nincs más, meg nincs jobb, meg jóvanazúgy...máshol is ez van.
"ezzel maguk, magunk éltetjük és NÖVELJÜK ezt a rendszert! A megalkuvásainkkal, a (tanult) tehetetlenségünkkel, azzal, hogy hagyjuk, hogy így legyen."
Bizony jól kiépítettétek a NER-t.
vergyula 2024.08.27. 14:30:07
vergyula 2024.08.27. 14:30:57
Gelimtrtrddddd 2024.08.27. 14:35:31
------------
1. Nem közép, hanem innento, a köz jevevényhang. Nem vezet, hanem végat, de inkább rak vagy rekk.
2. Jövedelem hangot dúrgerni, bullshit.
Ezeket fel kell akasztani, libcsik. Nem attól libcsik, hogy libcsiknél vannak, hanem ez a mentalitás és a sok lové a libcsi. A liberáliákat loszni kell róla. Ennyit erről! Ez a faszi egy libernyák!
Stak 200 000 és ennyi! Éljen az egyenlőség, éljen az illiberalizmus!
Gelimtrtrddddd 2024.08.27. 14:38:57
-----------
1. Nem kép, hanem hép. Nem visel, hanem bírong.
2. Nem ellen, ez alna volna, így anta és antanda.
3. Sajna egal, hogy most ennél a libcsi vagy egy másik libcsinél van, a libcsi mentalitás a fenti.
Le a libcsizmussal, le a liberáliákkal!
Gelimtrtrddddd 2024.08.27. 14:50:17
A nagy lófaszt!
Tapi2021 2024.08.27. 15:04:35
Ki másra szavazhatnánk racionálisan???
Egészen más kilépni egy cégtől, amely vonalával nem értünk egyet, miközben van még X száz másik cég vagy alternatív lehetőség.
Ha tőlem olyan anyagok megírását kérnék - eddig "ellenzéki" médiumnál dolgoztam, nem ellenzékiként -, amikkel nem értek egyet, kiléptem volna. Pedig nagycsaládom van. Van az a szint, amin túl már lépni kell. Feltéve, ha valóban van saját, erős és elkötelezett világnézeted.
Tapi2021 2024.08.27. 15:06:24
A pénz dönt és győz a világnézet felett.
Mint oly sokaknál.
Tapi2021 2024.08.27. 15:09:19
A legtöbben így is tesznek, más országokban. Legyen Tusk vagy Gyurcsányék, mert akkor lesz pénz...
Gelimtrtrddddd 2024.08.27. 15:12:53
----------------------------------------------------------
1. Nem dönt, dent vagy dánt, de fát szoktunk denteni, inkább antorak.
2. Győz laguján leöröng.
3. Világja stak a libcsinek van, ide rakumány.
4. A píz jevevényhang, a systemja is, úgy nem magyar. A probléma ott van, hogy a píz is már ideológia, vagyis folyton ez volt az ideológiája, akinél a píz leöröng? Nem! Nem van hogyan.
vergyula 2024.08.27. 15:23:56
vasútihíd 2024.08.27. 15:43:13
persze az egész bukni fog tehát az ilyen munkahely is csak átmeneti a libsi hívők meg talán mehetnek alacsonyabb beosztásba máshova. vagy külföldre amíg nem bukik meg ott is a rendszer.
másrészt a illiberális normalitással szimpatizálók már most is találhatnak olyan extrém jól fizető pozíciókat ahol munkájukkal a természetes jó harcát tudják támogatni. a ner-es állások csak egy kis része ilyen viszont vannak cégek akik mint közvetett beszállítók az igaz orosz keresztesháború oldalán vannak a gonosz ukrajna ellenében és nagyon jó pénzeket adnak köszönhetően a kockázatoknak és gazdag orosz háttérország kincseinek. annyira jól fizetnek hogy pár év alatt nyugdíba vonulhat az ott dolgozó persze úgy kell berendezkedni hogy ne az ilyen magas jövedelemhez szoktassa magát az ember. vagy ha igen akkor folytatni kell a munkát. végül is a jó oldalért megéri.
Tapi2021 2024.08.27. 16:04:39
A különbség meg nem abban van kormányok között, hogy kinek hajlik maga felé a keze, kinek nem? Mert mindnek maga felé hajlik. Mind "lop", a te fogalmad szerint.
Tehát nem ezért, hanem másért választasz meg valakit. Az pedig általában ideológiai, világnézeti kérdés, szempont, értékválasztás. Az igazi különbség egyik vagy másik között.
vasútihíd 2024.08.27. 16:21:31
vergyula 2024.08.27. 16:25:31
De tényleg szükségszerűen lopnak a politikusok? Engem ez sokkal jobban zavar, mint a világnézeti különbség Vitya politikája, és az elképzeléseim között.
Lehetne fasza egészségügy, oktatás, jobb közlekedés, kevesebb kisvasút, meg kisiklott IC, aztán talán még rá is szavaznék, akármit is beszél az illiberális szája.
vasútihíd 2024.08.27. 16:28:39
Madarász Henrik 2024.08.27. 17:06:37
GyMasa 2024.08.27. 20:49:14
Mondjuk, vannak olyanok is, akik amikor elkezdték, 20 évvel ezelőtt, tényleges hívők voltak, aztán, ahogy léptek előre a ranglétrán, meg egyre több veszítenivalójuk lkezdett lenni azzal, hogy lett család, meg megtakarítások, meg vagyontárgyak, úgy toloódhatott a világnézetük is egyre inkább a libernyák irányból a konzervatívba...
És, akkor már csak idő kérdése, hogy mikor ül le önmagával számot vetni, hogy mennyit bír el a gerince...
gigabursch 2024.08.27. 22:53:49
Az ismerősöd az opportunizmus és a szervilizmus balkézi szerelemgyereke.
gigabursch 2024.08.27. 22:55:21
Ahogy évtizedekkel ezelőtt kádárjaninak integettek a felvonulási téren...
gigabursch 2024.08.27. 22:58:28
Hofi és a meztelen csiga...
vasútihíd 2024.08.28. 07:12:27
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.28. 09:25:35
Akkor lett ugyanis kötelező jelleggel bevezetve az ETCS, az EU kompatibilis biztosítóberendezés, amely annyit hibásodik, mert ugyan EU kompatibilis tisztakezű nemkorrupt, cserébe szar. Az EU csatlakozáskor kellett kicserélni a korrupt szovjet felsővezetékeket tisztakezű EU kompatiblisre, mondjuk az elsőnek volt egy olyan apró előnykéje, hogy a transzszibérai vasút volt az alap, ahol 300 kilométerre volt a legközelebbi város, magyarán nem szakadhatott le. Sosem. A románok nem szedték le ezeket a vezetékeket, ott sosincs felsővezetékszakadás.
Ha már vasút meg tisztakezűség: milyen érdekes, évtized óta járna Taigo vonatok a véres putyler diktatúrájában, mi meg nem vehetjük meg. Sebaj, legalább itt a precedens a jövőre.
www.railwaygazette.com/passenger/talgo-trains-enter-service-in-russia/40960.article
vergyula 2024.08.28. 12:14:57
Tehát a 20 évvel ezelőtti csatlakozásnál már sejteni lehetett, hogy ebből bizony kisiklás lesz, a karbantartás sem segíthet.
És egyébként a többi EU-tagországban is leromlott a vasút állapota? Vagy csak minket büntetett az EU (mint mindig)?
Tapi2021 2024.08.28. 12:22:23
Abban az értelemben, ahogy ti értitek - a saját holdudvarnak megy az állami megbízások egy jó része - igen. Mind "lop"!
"Engem ez sokkal jobban zavar, mint a világnézeti különbség Vitya politikája, és az elképzeléseim között."
Pedig ez a bevett rend mindenhol. A megválasztott vezetők azokat tolják a világon mindenütt, akik őket megválasztották, fizették a kampányukat..., stb.
"Lehetne fasza egészségügy, oktatás, jobb közlekedés, kevesebb kisvasút, meg kisiklott IC, "
Nem vagy tisztában a nagyságrendekkel! Hogy mennyit "lopnak el" - miközben azért a megbízásokat is TELJESÍTIK!, tehát a pénz egy jó részét mégis csak ráköltik az útra, épületre, stadionra...-, és mennyi kellene mindezen rendszerek működtetésére, modernizálására.
Komoly nagyságrendi különbségek vannak.
Tehát nem, nem azért nincsen elég forrás mindenre, mert az aktuális vezetés "lop".
Több adót, hogy legyen fedezet a vágyott fejlesztésekre, meg nem akar fizetni senki.
(És a "kapitalistákat" is utáljuk, akik pénzt csinálnak. ... Akkor honnan lenne több pénz?)
Tapi2021 2024.08.28. 12:28:57
De Putyintól nem vehetünk, tehát ránk tolják a nyugatiak levetett szarait. ...
Ki van ez találva.
vergyula 2024.08.28. 12:41:01
alöksz róz 2024.08.28. 13:17:24
egyébként a ganz elvileg vonatgyár, gyártson vonatot. és ne vásároljon fel semmit a mi pénzünkből az oroszok részére.
alöksz róz 2024.08.28. 13:20:13
Tapi2021 2024.08.28. 13:22:04
Tudod, nekem is azért van Skodám, mert a BMW-re nincs keretem. És nem adják ide Skoda árában.
Tetszik, hogy mindenki jobban tudná vezetni az országot otthonról, fotelből... (elméletben).
Tapi2021 2024.08.28. 13:24:47
Barmok.
Tapi2021 2024.08.28. 13:27:09
Most ez működik.
alöksz róz 2024.08.28. 13:28:17
alöksz róz 2024.08.28. 13:31:42
neked legalább 90%-ban fingod nincs miről beszélsz, csak agyatlanul szajkózod a propagandát.
a ganz közeli üzleti kapcsolatot tart fenn az oroszokkal, konzorciumot meg hasonlókat hoztak létre. az oroszok be is vásárolták magukat.
Tapi2021 2024.08.28. 13:32:49
Pénz?
Tudod, kell az egészségügyre, oktatásra... is! A tanárok is még mindig rosszul keresnek... Nem szórhatják el csak úgy drága mozdonyokra.
(Ja, tudom, ellopják, azért nincsen pénz, azért hiányzik pár ezermilliárd, amiből mindent megvehetnénk, német fizetéseket adhatnánk... )
alöksz róz 2024.08.28. 13:33:24
talán esetleg egy banánköztársaságban vagy afrikai katonai diktatúrában.
alöksz róz 2024.08.28. 13:34:02
Tapi2021 2024.08.28. 13:34:22
Ja, erről vagyok ismert. Jó, hogy a számat megtalálom a kanállal, különben éhen halnék.
Tapi2021 2024.08.28. 13:36:16
Akkor hogyan lett hirtelen ekkora ellensége EURÓPÁNAK? Cui prodest?
Tapi2021 2024.08.28. 13:37:25
Még jó, hogy te igen. Igazolni is tudod?
Tapi2021 2024.08.28. 13:40:54
Elhiszem, ha konkrétan ezt igazolod, valós számokkal minden országra vonatkozóan. Beleértve a korrupció- és holdudvarmentes Nyugatot, az USA-t is!
Különben csak az ellenzéki szád/szátok jár és hazudtok.
Tapi2021 2024.08.28. 13:42:58
alöksz róz 2024.08.28. 13:43:35
már lepusztították az uraid az egészségügyet és az oktatást is. tizenpár évig szisztematikusan pusztították mind a kettőt.
és most miután lepusztult és alig maradt tanár a pályán, mutogatják hogy mennyi a keresetük, de még abban is hazudnak.
ugyanezt eljátszották az orvosokkal. a szakdolgozókat jelenleg is szándékosan űzik el a páylyáról, miközben magánkórházakat építenek maguknak a mi pénzünkből.
de nem baj, ti országotok, ti fogtok itt benne lakni a cigányokkal meg a bevándorlókkal.
alöksz róz 2024.08.28. 13:44:22
Tapi2021 2024.08.28. 13:46:22
Persze, én láttam is őket, ahogy mentek be a kórházakba, iskolákba pusztítani!
Nem barátod az igazmondás, meg a számok (hogy mely kormány alatt mennyi ment ezekre a területekre).
alöksz róz 2024.08.28. 13:49:10
ha fideszes és orosz vegyes tulajdonban van a gyár, attól a gyártól akkor is meg kell venni ugyanúgy a mozdonyt.
csak fideszes kézből már drágábban és szarabb minőségben. és kétszer fizetünk érte.
egyszer amikor a mozdonygyárat vesszük, egyszer meg amikor a mozdonyt vesszük.
hát ki az a hülye, aki szerint ez megéri nekünk?
abból nekünk csak kárunk származik, ha a fidesz mozdonygyárat vesz magának és az oroszoknak a pénzünkből.
Tapi2021 2024.08.28. 13:49:42
Ha az én országom Magyarország, akkor téged mit izgatnak ezek a dolgok? Közöd?
alöksz róz 2024.08.28. 13:50:17
Tapi2021 2024.08.28. 13:54:02
És Európában nyilván csak a Ganz-nak van orosz befektetője...
Amúgy mi a bajod az oroszokkal? Mitől rosszabbak, mint az USA, amely bárhol háborút csinál, ha kicsit is sérülnek az érdekei? Pl. Ukrajnában is...
Tapi2021 2024.08.28. 13:56:23
Az, hogy a Fidesz lop, sőt, a GDP 20%-át...,meg nem ilyen szám vagy igazolt eset!
Hanem un. VÉLEMÉNY. (Vagy hazugság, ha tudod, hogy nem igaz, amiket állítasz.)
alöksz róz 2024.08.28. 13:58:42
nem hüyeség mozdonyt gyártani, de a fenti feltételekkel nagy baromság. nekünk.
a rablóbandának, fidesz-haveroknak és családtagoknak nyilván rendkívüli módon megérné.
alöksz róz 2024.08.28. 14:00:24
www.portfolio.hu/gazdasag/20231018/a-beruhazasok-helyett-az-arak-robbantak-fel-magyarorszagon-643883
gigabursch 2024.08.28. 14:24:22
Ezek szerint nem Magyarorszgáon élsz.
S nincs hazád, amit a sajátodnak mondhatsz...
Ez több, mint beszédes.
Két eset lehetséges:
A) világcsavargó vagy, avagy
B) kozmopolita
De bármelyik is, hontalannak, hazátlannak lenni, nem egy jó minpség.
Viszont akkor ne minősítsd azt, akinek van hazája.
gigabursch 2024.08.28. 14:25:53
Az a baja, hogy a GANZ-ot kivásárló izraeli céget kivásárolták az oroszok....
Tapi2021 2024.08.28. 16:01:23
Milyenek a feltételek?
Tapi2021 2024.08.28. 16:05:11
Tapi2021 2024.08.28. 16:10:47
GyMasa 2024.08.28. 16:12:42
Hát, jah...
Nekem SOHA nem volt semmiféle késztetésem semmiféle állami állsára.
Sőt, élénken emlékszem a '90-es évek végén, hogy mennyire nem értettem azokat a "vállalkozókat" akik mind arról picsogtak, hogy a "fidesz kormány milyen gücsög, mert az állami megrendelésekhez csókosnak kell lenni'"...
Mindegyiktől megkérdeztem, hogy miért ragaszkodik az állami megrendelésekhez, miért nem próbálja ki magát a piacon is?
Ha meg csak abból akar élni, akkor miért picsog itt?
Aztán jó 10 év múlva meg már széleskörűen elterjedt az internet is, és akkor meg azt mondtam nekik, hogy az egész világ az ügyfelük lehet, miért ragaszkodik a magyar állami megrendelésekhez?
GyMasa 2024.08.28. 16:15:06
Kijelenthetem, hogy itt a (khm...) "Mintademokrácia" Németország, leggazdagabb, Bajor régiójában egy rakás fos a vasúti szolgáltatás!
Az S-Bahn az pedig különösen egy rakás szar.
Tapi2021 2024.08.28. 16:18:38
Itt a pont!
Ezt érdemes tovább is gondolni.
Tapi2021 2024.08.28. 16:20:16
De legalább kolbászból font kerítések között fut.
GyMasa 2024.08.28. 16:23:28
Orbánék nagy újítása az volt, hogy az országhatáron blül oldották meg mindazt, amit ma az ellenzék "lopásnak" nevez. (már többször kifejtettem, hogy mi erről a véleményem, most ebbe a részbe nem mennlék bele).
A szoci módszer az külföldi strómanokat (STabag, Sodexho, meg akárkik is voltak a MANYUP "szolgáltatói") alkalmazott, akiket sajnos EURÓ-ban kellett kifizetni, és akik csak a maradékból dobtak csontokat vissza s szoci pértkasszába.
A jelenlegi rendszerben, becslésem szerint az amúgy elfogadható, EU és világszerte normális , 10-20%-os alap árréssel meg lehet teremteni a pártkasszának ugyanazt a bevételt, amihez a szociknak 10x-es mennyiségő tendert kellett kiírniuk a saját kormányaik alatt.
plusz akkor a bevétel-nyereség nagy része azonnal távozott az országból (sőt, a tenderek alatt is totál természetes volt, hogy a résztvevő külföldi cégek, még a papírt is a saját országukból vették meg) most pedig a legjava itt marad. (Tudom, erre szokták megemlíteni az agysejtűek, Lölö Jachtjait, meg a magángépeket, ami igaz, de azok csak aprópénzek ahhoz képest, ami vagyon az országban marad. Elég csak elképzelni, hogy Lölö mostani, talán 1000 milliárdos vagyonoa a szocik alatt Franciaországban, vagy Németországban lenne valakinek a magánvagyona, és ebből olyan 10 milliárd "Jutott" volna csak vissza a szoci kesszába...)
alöksz róz 2024.08.28. 16:23:48
(persze nyilván nem mindegy, mire ruháznak be, betonozásból nem lesz fejlődés)
alöksz róz 2024.08.28. 16:25:51
GyMasa 2024.08.28. 16:31:45
Nem feltétlenül csak a pénz...
DE, csak gonodlj bele, hogy a teljes magyar vasóti gördülőállomány alapos felújításra (cserére) szorul.
Egy-egy ilyen motorvonat az 1-3 milliárd HUF magasságában mozog piaci áron.
A Talgo-t 283milliárd HUF-ért akartuk megvenni.
Az maximum 300db, 1 milliárdos motorvonat ára.
Annál pedig nyilván többre lenne szüksége a MÁV-nak a hálózat üzemeltetéséhez.
Ráadásul, ez a 300 motorvonat is szerintem legalább 10 éves teljes gyártókapacitásuk lenne nekik., azaz, a Talgo, szerintem legalább 50%-ban csak azzal lenne elfoglalva, hogy a magyar igényeket kielégítse.
A MÁVnak tökéletes lenne, hogy csak egyféle motorvonatot kell üzemben tartania, és az országnak is jó lenne, hogy a 27%-os ÁFA házon belül marad, és a feltételezett 10%-os haszonkulcs is 28,3 milliárd HUF. Azaz kvázi a 283 milliárdos ajánlat eleve csak 255 milliárd érdemben.
GyMasa 2024.08.28. 16:34:26
Mondjuk, ha annyira "tény" vagy "egzakt szám" lenne, akkor nem személyeskedne, hanem belinkelné a bizonyítékait...
Innentől csak egy picsogó fasz.
GyMasa 2024.08.28. 16:38:04
Nem Alöksz egy egyszerű értelmi fogyatékos, akin elhatalmasodott az Orbánfóbia...
GyMasa 2024.08.28. 16:39:32
Szerintem fogalma sincs róla...
Nála, valszeg még mindig az "Állam orssz gazda" van beakadva...
A fentebbi hsz-mben szépen levezettem, hogy ezen az áron egy kiváló befektetés lenne a Talgo megvásárlása.
GyMasa 2024.08.28. 16:41:08
Érdemes, de ezek számára az nem létezik...
Egyszerűen nem értették a kérdésemet.
Akkor meg nincs mit továbbgondolni!
Pont olyanok, mint Alöksz itt.
Ő sem képes megérteni még a kérdéseidet sem...
GyMasa 2024.08.28. 16:41:49
Itt lófaszt van kolbász.
Csak mondom, hogy elindult a visszaköltözés projekt.
vergyula 2024.08.28. 16:49:34
vergyula 2024.08.28. 17:05:28
Számodra vagy általában?
alöksz róz 2024.08.28. 17:14:20
Az maximum 300db, 1 milliárdos motorvonat ára." - te nagyon hülye, ha azt a 300 motorvonatot így is úgyis meg kell venni, akkor is ha a fideszes haverok megveszik maguknak a gyártót a pénzünkből, azt a 300 x 1 milliárdot akkor is ki kell fizetnünk nekik...
alöksz róz 2024.08.28. 17:18:08
tudja hogy ott sokkal jobban meg lehet élni és jobb minden közszolgáltatás mint itt.
azért hazudozik itt, hogy
1. nehogy kimenjenek konkurenciát csinálni neki.
2. jobb dolga van neki is németbe, ha a fidesz teljes mértékben kiszolgálja a német multikat.
ennyi, ezért imádja ennyire külföldről a rendszert.
vergyula 2024.08.28. 17:21:50
Sógorék Ausztriában, ők sem terveznek hazaköltözést.
vergyula 2024.08.28. 17:24:07
vergyula 2024.08.28. 17:50:06
Ezt még önmagában nem is hívnám lopásnak. Ez mutyi, persze ez is zavar. Onnantól viszont, hogy a holdudvar túlárazva nyeri el az ilyen megbízásokat, már lopás. Konkrétan hűtlenül kezelik a közpénzt, részben saját zsebre.
vasútihíd 2024.08.28. 19:06:16
pedig a természetes jót szolgáló fideszes állás sem rossz ráadásul nem valami libsi piacot hanem az igaz magyar államot támogatja közvetlenül a belefektetett munka. a tűzhöz közelebb még egész jól is fizethet ráadásul rombolja a magyar ballibeket.
de lehet ennél jóval több tonnányi pénzt is keresni állami megrendelésre az igazság oldalán orosz beszállítóként és akkor a liberalizmus rombolásához már nemzetközi szinten történik a hozzájárulás. mintha erre lenne az a találó angol kifejezés hogy win-win.
persze csak óvatosan és alapvető hogy nem szabad a gonosz birodalmába utazni mert ott letartóztathatnak. ebben is nagy hülye volt horváth bence.
index.hu/kulfold/2024/08/28/egyesult-allamok-amerika-oroszorszag-exportkorlatozas-csempeszes-spanyolorszag-magyar-ferfi-buncselekmeny/
vasútihíd 2024.08.28. 19:07:36
vasútihíd 2024.08.28. 19:26:23
ha ez nem jön össze akkor meg huxit. de lehet az sem elég birca szerint nyugat-európát agyon kell bombázni és sivataggá kell változtatni mert az az emberiség egyetlen esélye.
bircahang.blog.hu/2024/04/17/ilyen_europa
alöksz róz 2024.08.28. 19:28:12
amiért vettünk nekik egy vonatgyárat.
ami meg ide sok és külföldre megy, az a tiszta haszon.
vasútihíd 2024.08.28. 19:36:21
vergyula 2024.08.28. 19:42:32
"Szövetségbe forrt szabad köztársaságok, a nagy Oroszország kovácsolta frigy..."
Szerintem alig várjuk.
Bili 2024.08.29. 00:10:23
www.portfolio.hu/global/20240807/szep-lassan-hasznalhatatlan-lesz-a-vasuthalozat-europa-legerosebb-orszagaban-megis-mi-tortenik-702745
Tehát akkor holnaptól fidesz szavazó és egy bocsánatkéréssel tartozik a fidesz felé, ugye? Mint a minimum elvárható ebben esetben. Vagy csak belátja, hogy szimplán benyeli a balliba propagandát gondolkodás nélkül.
Tényleg, azt nem értem még, magyarázza már meg nekem kérem, hogy olyan jóltájékozott minden balliba, mint ön, mégis alapvető dolgokkal nincsen tisztában? Hogy lehetséges ez?
vergyula 2024.08.29. 07:20:18
Már rohanok is bocsánatot kérni, benne lesz az M1 Híradóban.
Bili 2024.08.29. 07:56:46
vergyula 2024.08.29. 08:25:44
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.29. 08:37:10
A Felvidéken Regiojet üzemeltette a Pozsony-Komárom vonalat, olyan nagy sikerrel, hogy most szedi vissza az állam.
Portugália számottevő vasútvonal híján ilyesmit nem élt át.
vergyula 2024.08.29. 08:39:40
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.29. 08:43:26
youtu.be/qz8r2lTfw6I
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.29. 08:46:09
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.08.29. 08:50:51
Ha érhető a párhuzam, akkor ne válaszolj, ha nem, akkor se.
Serény Vélemény 2024.08.29. 09:16:52
B.... Kínában kb a 2000-es évek elején 10 év alatt 40 ezer (!) km nagy sebességre alkalmas vasúti pályát építettek. (350 km/h, vagy a fölött.)
Az EU gazdasági potenciálja lehetővé tette volna, hogy az összes EU tagállam fővárosát összekössék ilyen vasútvonalakkal, és ez valóban zöldítette volna az EU-t és valóban hatott volna a gazdaságra, természetesen nem tették meg.
Úgyhogy igen: főleg relatívan, romlott a vasúti közlekedés az EU-ban.
vergyula 2024.08.29. 10:47:03
A váltókról annyit, hogy Vitézy szerint rég esedékes a cseréjük, be is volt tervezve, pénz is volt rá, de Lázár lehúzta.
vergyula 2024.08.29. 10:49:57
Tapi2021 2024.08.29. 12:31:40
Irónia. A magyar ellenzék szerint abból van. Minden jobb, mint itthon. Náluk ez az alap.
Tapi2021 2024.08.29. 12:33:23
A Ganz pénze, az hogy a tiéd?
"Tiéd az ország, magadnak építed." alapon?
Tapi2021 2024.08.29. 12:35:39
És, azt, hogy egy másik kormány alatt nem lennének "túlárazva"???
alöksz róz 2024.08.29. 13:38:59
alöksz róz 2024.08.29. 13:41:28
a többi része is olyan, egy kalap szart nem ér. ezermilliárdokból.
alöksz róz 2024.08.29. 13:43:48
1. tőlünk lopták 2. még most tömik őket közpénzből és államadósságból. 3. mit gondolsz, ki fizette volna a felvásárlást, a ganznak nincs pénze.
alöksz róz 2024.08.29. 13:45:42
Tapi2021 2024.08.29. 14:12:57
Vajon mit mondana erről Ganz Ábrahám és mai örökösei?
Tapi2021 2024.08.29. 14:32:22
Másrészről szintén bevett gyakorlat, hogy kormányok támogatják a honi MAGÁN iparvállalatok külföldi befektetéseit. Nem magyar (NER) találmány ez sem.
Ügettek döglött lovakon.
vergyula 2024.08.29. 15:55:21
Ne erőlködj, az ultimate "honnan tudod, hogy más kormány nem tenné meg?" érveddel már legyőztél.
alöksz róz 2024.08.29. 16:45:33
alöksz róz 2024.08.29. 16:46:32
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.29. 16:49:25
Tőlem a Zorbán a 158 millió Ft manyup-megtakarításomat rabolta el, s mindebből stadiont épített!
vergyula 2024.08.29. 16:52:23
Tapi2021 2024.08.29. 17:50:02
És főleg, hogy csak a falak vannak benne az árban vagy egy és más is?
Ezek a lopnak, túl van árazva... bullshitek, amíg nem teszed mellé, hogy UGYANAZT más cég mennyiért csinálná meg.
Ugyanakkor nem kétlem, hogy van olyan, hogy vastagon fog a cerka. Ez sem újdonság.
Terveztettem egy nagyobb ház - korábban kis iskola - átépítését. Olyan számok jöttek ki, hogy csak néztem. Megkérdeztem a tervezőt, aki "baráti alapon" dolgozott (elvben, gyakban persze nem), aki köntörfalazás nélkül megmondta, hogy egy ilyen projektben minimum benne van egy új Mercedes ára...
És mindezt ezt kis nonprofit cégnek tervezte, ahol azt is megnéztük, kell-e új ceruza vagy használhatóak még?
És ez kis cég, kis épület, vidéken, elvileg baráti tervezőtől!
Nem egy autópálya vagy vonatgyár.
Tapi2021 2024.08.29. 17:59:37
Nem mondod.
alöksz róz 2024.08.29. 18:36:52
alöksz róz 2024.08.29. 18:40:50
"UGYANAZT más cég mennyiért csinálná meg"
nem kell mindenkinek irodaházépítőnek lenni, pont erre van az ősszehasonlítás ésa szakértői becslés.
ennek a projektnek a negyven százaléka tiszta lopás.
vergyula 2024.08.29. 18:46:26
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.29. 18:46:58
158 millió Ft volt, a mind ellopta a Zorbán!
vasútihíd 2024.08.29. 20:11:58
bircahang.blog.hu/2024/04/17/ilyen_europa
viszont van még egy pár erős keresztény bástya mint magyarország és szerbia akik harcolunk a normalitásért. behozzuk majd a kínai gyorsakat váltóstul azokkal megoldjuk a problémát. az eu meg elmehet a szivárványos lerohadt vonataival játszani. az orosz vonathálózatról sem olvasok semmi rosszat csak jót tőled is úgyhogy azok is jöhetnének.
vasútihíd 2024.08.29. 20:18:54
vergyula 2024.08.29. 20:55:45
Bili 2024.08.30. 19:46:45
"És egyébként a többi EU-tagországban is leromlott a vasút állapota? Vagy csak minket büntetett az EU (mint mindig)?"
Most magyarázzam el neked vagy játszod a hülyét?
Bezzegnémetországban lerohadt a vasút. Máshol is lerohadt a vasút, bizonybizony. Nem csak itthon vannak bajok. Ha egy minimális rálátásod lenne a világra akkor tudnád, hogy máshol is komoly problémák vannak. Tessék, neked mégegy:
edition.cnn.com/travel/britain-railways-hs2-nervous-breakdown/index.html
Igen, Magyarországon is vannak bajok, de amit írtál azzal azt sugalltad, mintha csak itthon lennének. Úgyhogy szépen kérjél bocsánatot az agyatlan tájékozatlan ostoba hergelésedért és álljál neki olvasni, mielőtt hülyeségeket írsz.
vasútihíd 2024.08.30. 23:38:18
az eu egyéb ként kiadott egy vasútbiztonsági statisztikai kiadvány ahol mintha magyarország vezetne az 1000 kilométer vasútvonalra jutó halálozási statisztikában a negyedik oldalon. márha a google fordítója jól tolmácsolta. persze ez egyrészt liberális felnagyított propaganda másrészt a hallottak nagy része a sok ballib hülye gyengefelfogású normális magyar szabályokat követni nem tudó sínrehajtók meg öngyilkosok miatt van nem pedig a gyenge minőségű váltók és egyéb vasúti eszközök miatt
ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/SEPDF/cache/94376.pdf
Bili 2024.08.31. 09:37:52
Senki nem mondta, hogy itthon minden jó, csak ne gyertek azzal, hogy máshol minden jobb, mint azt tette a haverod.
A minimum erkölcsi teljesítmény az lenne, hogy bocsánatot kértek a tudatlanságotokért és meghunyászkodtok. Ezt még soha a büdös életben egy ballibsitől sem láttam. Legjobb esetben elkussolnak.
De te az a ballibsi idióta vagy akinek még utána neki áll följebb. Nem csak ostoba és tájékozatlan ideológiavezérelt vagy hanem még erkölcsileg is egy sub zero. Aki legalább magában elismerné, hogy lebukott és kussolna.
Elmondom Neked miért nem jelent semmit az a link amit sikerült nagynehezen kikutatnod az interneten: egy 2022-es adat, nem érv. Ez egy kiragadott pillanatkép, ami nem jelent semmit. Kérlek, ha ilyen tájékozott vagy és meg akarsz győzni, akkor 2010-től kezdve vezesd le 2024-ig, hogy nálunk nagyobb arányban növekedett a vasúti balesetek száma az elhanyagolt pálya miatt, mint más Eu országokban.
(Sőt, ha egy picit is korrekt akarsz lenni, akkor még azt is mutasd be, hogy jobban romlott a vasút állapota, mint 2002-2010 között, tudod, amikor olyan miniszterelnöke volt az országnak - akiket te és a haverjaid szavaztatok ide és szavaznátok most is ide - hogy még a ballibsi haverjaitok is kiborultak a performanszaitól. Pont egy vonatbaleset kapcsán, micsoda véletlen:
index.hu/velemeny/jegyzet/bruhuhu/
Ne egy évnek egy kiragadott mutatójával operálj! Ez nem méltó, egy olyan felvilágosult tájékozott múvelt logikus ballibához, mint amilyen Te vagy! Ez érvelési hiba lenne, amit az olyan rendkívül okos és móvelt O1G fan, mint Te nem követhet el! Ha bizonyítani akarsz valamit akkor vedd a fáradtságot és fúrjál le, járj utána. Tudod a 2022-es év lehet valamiért egy kiugró év, egy egyszeri eset, ami nem bizonyít semmit.
Statisztikát szeretnék lebontva minden tagállamra 2002-2010 között valamint 2010 és 2022 között ahol kimutatod, hogy szignifikánsabban sokkal jobban romlott Magyarországon a vasút állapota, mint más Eu-s országokban a fidesz kormányzás alatt, mint a nem fidesz kormányzás alatt.
Ha ezzel megvagy, bemutattad és levezetted nekem, akkor bizony bocsánatot kérek tőletek és elismerem, hogy ebben jelen tudásom szerint igazatok volt. Addig viszont kiragadott egyszeri statisztikai adatokkal ne dobálozzál ultima ratióként, mert ez nem méltó a szürkeállományára méltán olyan büszke balliberális oldal jeles képviselőire, mint amilyen te is vagy.
Amíg viszint ez nem történik meg, addig viszont csak annyit sikerült ismét bizonyítani az olyan ostoba tájékozatlan ballib idiótáknak, mint Ti vagytok, hogy egy dolog vezérel titeket, az O1G mentalitás, semmi más. Ezért nem lehet adni a szavatokra semmit.
vasútihíd 2024.08.31. 15:59:50
az eu kívül mint kína vagy oroszország nincs ilyen probléma legalább is én nem olvastam róla. igaz orosz és kínai nyelvtudásom minimális. mindenesetre meg kéne próbálni az ottani technikát importálni és adaptálni esetleg kilépni az euból akkor valószínű kevesebb gond lenne a hazai vasúttal.
Bili 2024.08.31. 17:03:43
vasútihíd 2024.08.31. 17:13:20
gigabursch 2024.08.31. 18:16:46
Szerintem ne baráti tűzben emésszétek egymást. Azt hagyjátok meg a liberál-jakobino-internáci-bolsiknak.
vergyula 2024.08.31. 19:03:34
GyMasa 2024.09.01. 12:06:01
Nem, Alüksz meg sem kapja a "pénzét", mert egy lusta proletár, aki nem tud/képes/akar semmit tenni azért, hogy több legyen neki, és csak csipogni tud itt (megfelelő betűrendet rád bízom), meg kb mindenhol.
Ha ennek a hozzászólásszámnak csak a felét mondjuk arra szánná, hog ymegtanul egy nyelvet, és uténa egy másikat, akkor egyből kiemelné magát a nincstelen proletárok közül, és kb 50%-ot tudna dobni a fizetésén.
De, ő is a Gery féle vonalat viszi, ami szerint a társadalom feladataa róla gondoskodni, hiszen ő egy éldozat, aki nem tehet semmiről.
GyMasa 2024.09.01. 12:08:37
Bizony a 100 milliók úgy röpködnek, mint a sóhaj egy könnyed nyári estén...
GyMasa 2024.09.01. 12:15:45
A MANYUP besántása egy teljesen ésszerű lépés volt.
Orbánék nagy szarban vették át az országot, és a MANYUP egy elképzelhetetlenül drága kifizetőhely volt a szoci hátországnak. (ugye, emlékezzünk csak az éves, 4,8% "kezelési költségre, ami nem az éves befizetésekre vonatjkozott, hanem a teljes, bent lévő vagyonra. AMi ugye azt jelenti, hogy <4m8% hozam alatt csökkent az ember bent lévő tőkéje is az év végére...)
Ugye Orbánék akkor azt kérték, hogy hadd eresszék el a költségvetési hiányt, hogy azzal tudják egyenesbe hozni az országot, de az EU erre nemet mondott.. (Surprise-surprise).
Ezután nem igazán volt nekik túl sok választásuk.
És, Orbánra jellemzően ez szintán egy olyan lépés volt, amivel több legyet ütött egy csapásra (szerzett 3000 milliárd HUF-t, és kirúgott egy igen vaskos lábat a szoci pártkassza finanszírozása alól)
Azt, azért lássuk már be, hogy az ország nyomokban sem állt olyan helyzetben, hogy ezt megengedhesse magának anyagilag. (és, fogalmam sincs róla, mikor lesz egyáltalán olyan helyzetben, hogy ez legközelebb egyáltalán szóba jöhessen...)
Nekem a mai napig megvan a MANYUP-om, mert én nem engedtem azt elvennni anno.
GyMasa 2024.09.01. 14:04:00
A fiam München legbelebb lbelvárosában kapott munkát májustól.
Az csak egy dolog, hogy nekem az az érzésem, hogy egyfolytában dolgozik, pedig vasárnap és ünnepnapokon soha, valamint van naki heti egy másik szabad napja is, de a távolság miatt (ami kb 25 km autóval), és elvileg egy busz-S-Bahn váltással oda tudna érni, azért mégis 1-1,5 órával előbb kell elindulnia minden egyes nap és 2-3 óra neki hazajutnia majdnem minden nap. Az ok egyszerű:
- A busz az utolsó 5 km-re nincs szinkronizálva az S-Bahn-nal. Azaz, 2 S-Bahn jár óránként, de busz csak 1x van (az óra-negyvenes S-Bahnhoz) azaz, ha nem éred el, azt az egy buszt, akkor 40 percet ülhetsz a megállóban.
- A vonatok rendszeresen nem közlekednek végig az S2 vonalán, és rendszeresen vannak problémák, ami miatt a teljes S-Bahn hálózat leáll hosszú órákra.
- A busz NEM KÖZLEKEDIK vasárnap és ünnepnapokon.
gigabursch 2024.09.01. 14:08:08
Dettó.
Akkor közigazgatásban dolgoztam.
Az ott dolgozók kb 9/10-e bement a kincstárba és nyilatkozott.
Volt vagy átlagosan fejenként 10 perc a mutatvány...
vasútihíd 2024.09.01. 19:38:56
Bili 2024.09.01. 22:44:13
Bili 2024.09.01. 22:50:34
Ezek után lehet nekem mesélni, hogy hogy kibaszott velem az Orbán, elvette azt tőlem amihez nem férhetek hozzá, olyan faszán fektetik be, hogy elveszítem egyharmadát és még ezért fizessek. És kötelező ide utalnom, nincs más választásom. Hát akkor inkább lopja el a Patás.
vasútihíd 2024.09.02. 06:50:03
vasútihíd 2024.09.02. 06:52:06
ja és patásnak a libbancsok hívják orbánt.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.02. 08:19:15
Vitézy szerint lehet hogy Lázár a hibás a váltónemcséréért, de a fenti példázat alapján én megvárnám a vizsgálat végét.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.02. 08:20:35
GyMasa 2024.09.02. 11:23:53
Igen, az első körben még elég volt talán levélben nyilatkozni, de utána a másodikban már személyesen kellett. EMlékszem, én 3 másik kollégámmal mentünk a Fiumei útra aláírni. És egy teljesen elfogadható, talán fél órás program volt négyünknek.
GyMasa 2024.09.02. 11:25:29
Nekem valami 1,2 millió HUF volt akkor bent.
Mára talán elérte már a 4 milliót is.
Viszont akkoriban még az éves befizetéssel sem gyarapodott a bent lévő összg, hiszen a 4,8%-os "kezelési költség" rendszeresen többet vitt el, mint a haszon volt az előző évben.
GyMasa 2024.09.02. 11:27:11
Milyen eremek, hogy azzal nincs semmi bajod, hogy a 37%-ból ELŐTTE a szocik vettek el tőled 29%-ot.
Az teljesen rendbne van, de az egyszeri 8% az nem faja.
Bárcsak látnád magadat kicsit külsőbb szempontból...
gigabursch 2024.09.02. 11:34:09
Amint megszólalt a TV-ben Selmecici Puncinella, rögtön tudtam, hogy másnap megyek a helyi MÁK irodába.
GyMasa 2024.09.02. 14:26:05
Oh, nekem minden percáben az esetnek az volt az álláspontom, hogy amíg csak lehet, ragaszkodom hozzá!
alöksz róz 2024.09.04. 12:14:52
gigabursch 2024.09.04. 14:40:44
A hazafiság nem azt jelenti, hogy valaki ostoba, hőbörgő idióta legyen.
A másik meg, ahogy elhangzott: Ha már megdolgoztam érte, ne legyen mindenféle ürügyön naplopó senkiké.
Mindettől függetlenül senkit nem érdekel a rosszmájú cinizmusod, mert se nem kritika, se nem észrevétel, csak üres fröcsögés.
alöksz róz 2024.09.04. 17:05:14
ha mégiscsak jó volt vkinek, akkor annak nem túl hiteles a véleménye, inkább csak üres fröcsögés, pláne kívülről imádva a rendszert.
nem volt kötelező elolvasni :-)