magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A valóságmentes elit

A kozmopolitizmus is már gond, mert aki mindenhol otthon van, az sehol sincs otthon. Viszont ha ez kombinálódik az elitbuzizmussal, az immár hatalmas baj.

Krasznohorkoló tipikus díszpéldánya ennek a furcsa, de káros fajnak.

Kijelenti, hogy milyen rossz emberek ezek a buta magyarok. Pedig szégyellniük kellene magukat a fogatlanoknak, hiszen "a magyar történelem csak vereségekből áll". A fő probléma szerinte az, hogy nem elég, hogy a fogatlanok léteznek, de még jogaik is vannak - ez így nácizmust fog okozni!

Vicceskedni is próbál a makákó, megjegyzi, hogy nincs értelme Trianonról beszélni, mert "Trianon csak egy kastély Franciaországban".

Orbán nagy érdeme, hogy az ilyen Krasznohorkoló-félék már nem akarnokoskodnak Magyarországon. Hanem kénytelenek Berlinben bérretegni.

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4318787812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2025.02.05. 12:18:14

Valaki frappáns válaszában írta neki, hogy valóban elveszítettünk sok nagy csatát, meg leverték forradalmainkat, de akik győztek és leverték, ma már sehol sincsenek!

Nincsen Oszmán-török birodalom, nincs Habsburg Birodalom, nincs tatár birodalom...

Tapi2021 2025.02.05. 12:19:48

Elég átfutni ennek a K. embernek is az életútját, és hát nemigen kétséges, a politikai és ideológiai hovatartozása!

Tapi2021 2025.02.05. 12:21:56

Ja és szovjet-szocialista birodalom sincs már! ('56 ugye.)

_Neville 2025.02.05. 12:51:07

Ez az interjú az oldschool szadeszizmuson edzettek számára is durva, gyakorlatilag ennyi faszságot már művészet összehordani. Eleve a népvándorlás korában érkezett népek már szinte mind eltűntek, mi viszont itt vagyunk, ez már önmagában minden, csak nem vereség... Aztán azt ne is firtassuk, hogy az író úr úgy látszik még a metonímiát sem ismeri, ha nem érti, hogy Trianon nem a földrajzi helyet jelöli ilyen esetben. Vagy amikor azt mondjuk pl, hogy "Washington tiltakozik", akkor szerinte maga a város teszi? :D

Gery1987 2025.02.05. 12:51:58

Hát tényleg ezt és így mondta, akkor valóban okorsegeket beszél.

_Neville 2025.02.05. 12:52:10

@Tapi2021: Papírforma alapján már kb ezer éve sehol se kéne lennünk, mint a legtöbb hasonló népnek. Aztán mégis itt vagyunk.

Gery1987 2025.02.05. 12:53:28

@Tapi2021:

A felgyarmati státusz viszont megmaradt azóta is, jelenleg épp a saját életünk lop szarrá minket a neolib tokesekkel együtt.

Gery1987 2025.02.05. 12:54:52

@_Neville:

Az hogy egy ezer éve a sztyeppen megalakult nomád állam és identitása a mai napig megvan a nyelvével együtt valóban sikertörténet.

Digitális_Fater 2025.02.05. 13:05:58

Régen jó író volt, de hosszú ideje már csahos kutyaként pitizik a külföldi díjakért, és nemcsak az interjúiban, hanem a könyveiben is. Grammra kimérve azt mondja és azt írja, amiért liberóék adják a koncot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.05. 13:13:54

@_Neville:

Tulajdonképpen a népek 99 %-a idővel eltűnik.

Szóval aki marad, az már a felső elit tagja.

Vagy végük lett nyom nélkül vagy nagyobb egységbe beolvadtak: vandálok, gótok, szarmaták, gepidák, kunok, hunok, stb.

Aki megmaradt az a kivétel: alánok, avarok, magyarok, bolgárok.

vasútihíd 2025.02.05. 14:41:47

@Gery1987: pedig tényleg ezt a trianon csak egy kastély marhaságot mondta. legalább is ha lehet a hvg-nek hinni. másrészt mondott jót is mint például hogy magyarország az elmúlt évtizedben egyre jobban eltávolodott a nyugattól orbán nemzeti konzervatív uralma alatt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.05. 14:50:49

@Gery87:

A mai Észak-Kaukázusban ott vannak. Az alánok másik neve "oszét", de az "alán" verziót is használják.

Pár éve ki lett harcolna, hogy Észak-Oszétia legyen átnevezve, ami neve azóta Észak-Oszétia Alánia.

Tapi2021 2025.02.05. 15:17:10

@_Neville: "Ez az interjú az oldschool szadeszizmuson edzettek számára is durva, gyakorlatilag ennyi faszságot már művészet összehordani. "

Ne hidd. "Neves" művészek, közismert emberek (persze mind ballib, a régi rendszer és az utódainak kegyeltje és rajongója, akiket NAGYON frusztrál, hogy nem ők fújják már a Passzát szelet!!!), sora gyalázza FOLYAMATOSAN az országot, a magyarságot külföldön!

Tapi2021 2025.02.05. 15:21:43

@Gery1987: Kis országoknak, kisebb népeknek korlátozottak a lehetőségeik.
Főleg, ha a szomszédok tettek is róla, hogy kétharmadnyival kisebbek legyünk.

Tapi2021 2025.02.05. 15:23:56

@Digitális_Fater: És adják is neki! Szép hosszú a listája. Tehát bejön a (sz)ámítása.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.05. 15:27:04

@Gery87:

Tudom, hogy az avarok esetében a tudomány nem fogadja el, hogy azonosság van a 2 avar között (maguk az avarok ebben hisznek), de az oszét esetben a tudomány is állítja az azonosságot.

Gery87 2025.02.05. 15:27:07

@Tapi2021:

Így van, de Mészáros 1 billiójával, ha még mindig a mi zsebünkben lenne, azért egy picit beljebb lennénk, talán jutna pályaudvarra is meg kórházakra, utakra....:)
ugye lehet így is csinálni a dolgokat a félgyarmatokon, meg úgy is.
Én inkább látnám szívesen a "buzerátrosorosista" cseh utat mint a Lölőset...

Trianonnak meg már ehhez semmi köze.
Ausztria pont ugyanúgy ennyi területet veszített, kis ország és ők még a határontúli németjeiket is elvesztették - nem kisebbségbe kerültek, nincsenek ott! - de nem hinném hogy ott bárki a Habsburg biodalom elvesztésében látná a MA gondjait!

Gery87 2025.02.05. 15:28:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha már nomád népek, akkor még a Krími tatárokat említhetjük mint sikeres államalapítókat.
Persze már az is a múlté.

Tapi2021 2025.02.05. 15:44:31

@Gery87: "Így van, de Mészáros 1 billiójával, ha még mindig a mi zsebünkben lenne, azért egy picit beljebb lennénk, talán jutna pályaudvarra is meg kórházakra, utakra....:)"

Fenéket. Ez a pénz sosem volt a "mi" zsebünkben, és ha nem Mészároséban lenne, akkor máséban! Miután mindannak, amit most ő birtokol, akkor is lenne gazdája - és nem te, nem én, nem mi! -, ha az nem Lölő lenne.

Hagyd már el ezt a proletár gondolkodást!

Mészáros szegény ember a nyugati (meg keleti) tőkésekhez képest!

Tapi2021 2025.02.05. 15:47:28

@Gery87: Hát, ha minket is úgy kezeltek volna aztán, mint Ausztriát...
Arról sem tudok, hogy az osztrákok egyharmada külföldi hatalmak uralma alá került volna... Az iparuk 90%-a, a bányáik 99%-a...

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.05. 15:59:18

@Gery87: az avarok mi magunk vagyunk :-)

Tapi2021 2025.02.05. 16:09:18

@Alöksz Róz Unbanned: Na, én meg csak úgy rakom a komposztálóba.

Gery1987 2025.02.05. 16:37:53

@Tapi2021:

Most mondtam hogy került, de azóta őket mind egy szálig még ki is telepítették, .mintha ma székelyföld román lenne.
Rémlik?

Gery1987 2025.02.05. 16:42:48

@Tapi2021:

"Fenéket. Ez a pénz sosem volt a "mi" zsebünkben, és ha nem Mészároséban lenne, akkor máséban! "

Hitegesd csak magadat!
Ez a közpénz mind mehetett volna a közszolgáltatásokba, nem arra hogy magántulajdon legyen belőle!

"Miután mindannak, amit most ő birtokol, akkor is lenne gazdája - és nem te, nem én, nem mi! -, ha az nem Lölő lenne."

Jó részének biztos, ha pl magyar vállalkozókat nem fenyegetnek meg hogy adjak el a cégüket, akkor biztos több kézben lenne...

"Hagyd már el ezt a proletár gondolkodást!"

hagyd a komcsizást, akkor használd ha helyén való...

"Mészáros szegény ember a nyugati (meg keleti) tőkésekhez képest!"

:D
Mindjárt megsajnálom bazmeg.

És ha "szegényebb" akkor már rendben is van a korrupció?
Nem tudom felétek mi az helyes és helytelen, de nálam nem összegfüggő és az erkölcsömet nem lehet kivásárolni...

Gery1987 2025.02.05. 16:43:26

@Tapi2021:

"Az iparuk 90%-a, a bányáik 99%-a..."

Csehország rémlik?

MEDVE1978 2025.02.05. 18:09:42

Az jut erről eszembe, hogy a születési hely mennyire más helyzetbe hozza az embereket, milyen nagy mértékben determinálja, hogy mi történik velünk. Nem feltétlenül a kongóira kell gondolni, lehet a magyarra vagy a svájcira, németre, franciára is.

A másik az, hogy volt egyszer egy kutatás, hogy ha megszűnnének a civilizációhoz köthető ellátások (kaja a boltból, egészségügy, közrend stb.) mennyi ideig tartana, hogy az emberek alternatív utakat kezdjenek keresni (értsd: összeomoljon az általunk ismert társadalom és mindenki elkezdjen az erővel érvényt szerezni a dolgoknak). Ezt valamilyen természeti katasztrófára vezették vissza. Az eredmény 1,5-2 hét volt. Tehát a Krasznahorkai által valószínűleg felsőbbrendűnek tartott svéd entellektüell ugyanúgy két hét után ölné meg a szomszédot kajáért, mint a magyar vagy a török.

A magyarok egyértelmű győzelme, hogy még létezünk, mint nemzet, nem tűntünk el.
Krasznahorkai amolyan TGM csak íróként. Az öreg TGM volt ennyire nyavajgós, keserű. Ez a generáció, a buta nép, a gonosz rabszolgatartói stb. stb. Persze lehet ezt gondolni, meg így élni, de annak meg mi értelme. Az életnek vannak élvezhető, szép részei.

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.05. 19:16:09

ez nagyon jó

Ezek a kötelező iránymutatások egyébként olyan banálisnak tűnő, de hosszú távú következményekkel járó változtatásokat kérnek a szervezetektől, mint hogy ne szerepeljenek a weboldalakon olyan kifejezések, mint a gender, transznemű, terhes személy, terhes ember, LMBTQ, transzszexuális, nembináris, férfiként vagy nőként született személy, biológiai férfi vagy biológiai nő. Az ezekkel kapcsolatos programokat is sok szervezet leállította.
telex.hu/techtud/2025/02/05/donald-trump-tudomany-cdc-nih-cenzura-nasa-who-klimavaltozas

ez kibaszott fontos ám

Ez azért különösen nagy probléma, mert számos orvostudományi témánál nagyon fontos tényező például az, hogy a vizsgált alanyoknak milyen a szexuális beállítottságuk. Például egy majomhimlővel foglalkozó tanulmány biztosan tartalmaz olyan táblázatokat, amikben leírják az alanyok szexuális hovatartozását, ez az információ rendkívül hasznos lehet járvány esetén, mivel segít a klinikusoknak kidolgozni irányelveket, vakcinációs ajánlásokat, tesztelési menetrendet.

ha a terhes nőt terhes személynek mondják, jobban hat a vakcina

Gery87 2025.02.05. 19:30:47

@MEDVE1978:

"Tehát a Krasznahorkai által valószínűleg felsőbbrendűnek tartott svéd entellektüell ugyanúgy két hét után ölné meg a szomszédot kajáért, mint a magyar vagy a török."

Lehet de ugye civilizációt, társadalmat nem azért építünk hogy aztán majd bedöntsük:)

"A magyarok egyértelmű győzelme, hogy még létezünk, mint nemzet, nem tűntünk el."

Vitathatatlan eredmény, csak a létezés minőségére is kéne szánni időt végre!
De még mindig ott tartunk hogy "önnön nagyszerűségünk és múltunk felett búsan vígadunk, miközben a 30 percet késő zötyögő vonattal visszük a WC papírt a gyereknek a suliba ahol megrepedt a fal és beázik a tető....meg eltemetjük egy vagyonért a nagyit aki nem volt nagyon beteg, de kórházi fertőzésbe halt meg"

"Krasznahorkai amolyan TGM csak íróként. Az öreg TGM volt ennyire nyavajgós, keserű. "

Nem is szerettem az újbalos nyálcsorgatást körülötte...
Biztos rohadt művelt meg olvasott volt, de egy élet is kevés volt hozzá hogy egyszerűen elmondja szerinte mit kéne tenni.

Tapi2021 2025.02.05. 22:02:04

@Gery1987: " az erkölcsömet nem lehet kivásárolni... "

Mindenki ezt mondja, míg nem jön a kísértés. Könnyű úgy erkölcsösnek lenni, ha nincs mód másra.

Ez a vicc jutott erről eszembe:

Férfi odalép az utcán egy csinos, lengén öltözött szőke nőhöz:
- Asszonyom, lefeküdne velem 200000 Ft-ért?
-Persze uram!
-És 2000-ért?
-Mit gondol, mi vagyok én?
- azt, hogy Ön micsoda, már megbeszéltük, most már csak az áron vitatkozunk.

Tapi2021 2025.02.05. 22:05:16

@MEDVE1978: Benéztem a spájzba. Nagyon optimista prognózis az a két hét! :-)
(Csak vicceltem. Vagy nem?)

Tapi2021 2025.02.05. 22:09:48

@Gery87: Filozófusok (írók, művészek) tervezéssel, cselekvéssel nem foglalkoznak!

Államot szervezni, országot működtetni, alakítani a jelent egy vélhetően jobb jövőért... az a tanulatlan mucsai népnek a dolga, meg a politikusoknak, akik sosem dolgoztak egy percet sem, csak lopnak...

Billy Hill 2025.02.05. 23:56:30

OK, részéről ez nyilván egy kötelező virtue signalling a Nobel-díj érdekében. Amivel már szédítették, ha jól emlékszem a cikkekre. De tenni is kell érte! ;-)

Gery1987 2025.02.06. 06:03:46

@Tapi2021:

Kurva keresztényi gondolatok, Jézus leesik a keresztelő...
Igazold csak szevilizmusod.

gigabursch 2025.02.06. 06:46:33

Most mégis?
Mit lehet várni egy hazátlan lézengő rittertől?
Ez sose volt és sose lesz magyar, mindig is egy - ahogy írtad - kozmopolita mocsok marad.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.06. 08:36:25

@Gery87:

TGM megmondta mit kell tenni: mivel a marxizmus megbukott, így semmit, mert az egyetlen megoldás a marxizmus, de annak vége lett, mert megszűnt a társadalmi alapja.

MEDVE1978 2025.02.06. 10:49:58

@Gery87:

"Tehát a Krasznahorkai által valószínűleg felsőbbrendűnek tartott svéd entellektüell ugyanúgy két hét után ölné meg a szomszédot kajáért, mint a magyar vagy a török."

Lehet de ugye civilizációt, társadalmat nem azért építünk hogy aztán majd bedöntsük:)

Nyilván, ezt azzal kapcsolatosan mondtam, hogy a Krasznahorkai félék a nyugatfelszopási mániájukban általában arra jutnak, hogy a gyönyörű nyugat mennyire fejlettebb, civilizáltabb, jobb a barbár keletnél (ebben az esetben a magyaroknál). Nos a fejlettebb, parfümöt fingó nyugati entellektüellek is két hét után esnének egymás torkának és mi magyarok is, ez valamennyire mutatja a civilizáltságuk mélységét.

Történelmileg és gazdaságtörténetileg ráadásul ez egy szép paradigma: kicsit torzítva, de a tőke újratermeli önmagát és helyzetbe hozza az adott országot. A mai nyugat lényegében azért olyan gazdag, mert nagyon jelentős tőkével rendelkezik, amit újra és újra megforgatott, multiplikált, egészen az újkor óta. Ellenben Magyarország nem multiplikált szart se, mert a fél/teljes gyarmata volt először az Oszmán Birodalomnak és a Habsburgoknak, utána meg csak a Habsburgoknak, akik döntően nyersanyagkinyerő, mezőgazdasági termelő területként használták. A gazdagság pedig egyértelműen korrelál a Krasznahorkai által tisztelt idolokkal, mint a plurális demokrácia, szólásszabadság és hasonlók. Teljesen ott vagyunk, ahogy logikusan lennünk kell körülbelül. Persze Orbánbasi módosító tényező, ami valóban szar, de nélküle sem lenne messze olyan rendszer, ami megfelel Krasznahorkai kényes ízlésének.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.06. 14:32:33

@Tapi2021: pedig az úgy volt, hiszen Ausztria a saint-germaini békében 400 ezer négyzetkilométerről 83 ezerre csökkent. Csak épp Dél Tirol kivételével a gyarmatait vesztette, nem az országát.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.06. 14:37:09

@_Neville: az író úr még a helyes mondást sem ismeri, hiszen feltehetően a Vesszen Trianon-ra gondol az író, minden libbancs nagy sportbarát. Az interjú egész szövegkörnyezete is a "vesszen"-re utal, kiváncsi lennék, milyen nyelven értekeztek.

Gery87 2025.02.06. 14:37:54

@MEDVE1978:

"A mai nyugat lényegében azért olyan gazdag, mert nagyon jelentős tőkével rendelkezik, amit újra és újra megforgatott, multiplikált, egészen az újkor óta. "

Így van, ezért sem olyan meglepő hogy a hidegháborút is ők nyerték meg.
Leegyszerűsítő magyarázat hogy azért mert "jobb volt".

"Persze Orbánbasi módosító tényező, ami valóban szar, de nélküle sem lenne messze olyan rendszer, ami megfelel Krasznahorkai kényes ízlésének."

Olyan valószínűleg nem, de látjuk hogy NER nélküli a régió országai vagy kb ott vannak ahol mi (nincsenek eredményei a NER-nek) vagy picit jobban állnak.

Kivételek azért vannak hogy egy periféria nem 500 éve, hanem úgy 100-150 éve kezdett el gazdagodni sikeresen pl Skandinávia meg a finnek.
De Japán és Korea is jó példa.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.06. 14:39:49

@Digitális_Fater: @Billy Hill: az alapprobléma az, hogy ezen interjú után is halad tovább a József Attila-díj havi apanázsa az én adómból, amit nyilván nem vet meg a művész úr.

Gery87 2025.02.06. 17:00:55

@Deak Tamas:

Az hogy a te adódból mit lop el a NER az persze már nem zavar.
Az én adómból felújítják a kastélyokat aztán kvázi hugyér odaadják Lázáréknak...áhh.
Az semmi.

vergyula 2025.02.06. 17:14:32

@Gery87: Épül-szépül az ország, te meg itt hisztizel. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.06. 17:16:10

@vergyula:

Gery szerint a tőkének nincs nemzetisége, szóval mindent oda kell adni a nyugati tőkéseknek, mert ők legalább nem fideszesek.

Billy Hill 2025.02.06. 17:28:39

"Krasznahorka csak egy vár" ;-)

vergyula 2025.02.06. 17:29:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "mert ők legalább nem fideszesek"
Azért ez erős érv a szimpátiára.
Mindemellett nem hinném, hogy Gery a nyugati tőkéseknek szeretné adni a mindent.

Gery87 2025.02.06. 17:49:00

@vergyula:

Hát valamelyik ország biztos, csak nem ez:)

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tudom eldönteni hogy direkt tetteted az értetlent mert nyomni kell önigazolásként is a propagandát, vagy a fasznak reménykedem benne, egyszerűen ennyire vagy értelmileg képes!

"Nincs a tőkének nemzetisége, nincs a tőkének ideológiája, sem erkölcse, a tőkének egy célja van, hogy több legyen."

A tőkésnek - mint embernek! - van nemzetisége, csak a kapitalista működésnek nincs ehhez semmi köze.
Olyan mintha azt mondanád "ez a vállalkozás nő, az meg férfi" mert a tulaja nő vagy férfi...
Olyan mint azt mondani ha egy autó tulajdonosa magyar, akkor az autó "magyarként egy gépjármű"...nettó fasság. A gépkocsi az gépkocsi, eszköz, eszközként funkcionál.

Nem az a célja a magyar tőkésnek a vállalkozásával hogy a magyar embereknek jobb legyen.
Ő a profitját, a növekedési lehetőséget, versenyképességét nézi és pont kurvára leszarja hogy te is magyar vagy meg ő is...
ha így tenne, versenyhátrányba kerülne, tehát nem teszi.

Mit nem lehet ezen érteni?

Azt meg végképp nem mondtam hogy a külföldi tőke "mindenképp jobb" csak mert "nem Fidesz" vagy hazai.
De hát a gyakorlat ennek ellenkezőjét sem igazolja!

Attól hogy Mészáros, Orbán, Tiborcz stb magyar hát pont kurvára nem lett jobb a magyar dolgozónak a cégénél!

Sőt, a munkavállalói jogok és munkahelyi feltételek évek óta rosszabbak a NER alatt.
Tapasztalom magam is.

Gery87 2025.02.06. 17:50:19

@vergyula:

Gery nem akar a nyugati tőkéseknek adni semmit, Gery nem akart tőkéseket egyáltalán;)

vergyula 2025.02.06. 18:33:06

@Gery87: De legalább a tőkés récék maradhatnak? :)

Gery87 2025.02.06. 18:49:39

@vergyula:

Igen, de az "elnyomó reakciós címek, rangok, nevek" viselése tilos, ezért át lesznek nevelve..őő...nevezve vadkacsává:)

GyMasa 2025.02.07. 10:49:49

@MEDVE1978:
És a "nyugat" azért olyan gazdag, mert, pl. Magyarországgal szemben, ott csak a két világháború vetette vissza a "tőkefelhalmzosát", míg Magyarországon jöttek a kommerek is padlást söpörni, majd, miután "felszabadultunk", jöttek a "nyugatiak" is a piacainkért.
(Az 500+ éve felhalmozott vagyonukkal a hátuk mögött.)
Itt, most nem kívánom az országot 100%-ban felmenteni, hiszen a magyar gazdaság szereplőinek is öles része volt benne, hogy a magyar ipar, és mezőgazdaság elhalt, de csak az ő versenyképtelenségükre fogni mindezt, erős túlzás.
Pont ugyanúgy, mint azt állítani, hoyg az EU és a multik az ország megmentői, mert a pénzük nélkül rég éhen haltunk volna.
Nem, a multiknak egy hatalmas üzlet Magyarországon lenni. Az, hogy "nem hagynak minket éhen halni" sajnos csak egy mellékterméke a profitjuknak.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása