magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Népszerű feladatok a neten

Amikor kikapcsolom a FB-on az algoritmusblokkolót, gyakran látok ilyet. (Az algoritmusblokkolóm nem megy Android alatt, így telefonon nézve a FB-ot, mindig az eredeti FB-algoritmus szándéka szerint látok ilyet.)

Alapvetően ezek a feladatok rendkívül népszerűek. Logikai feladványok címen mennek.

A valóságban a 90 %-uk nem ez, hanem átverés vagy nemtudásra alapozás. Amit megfigyeltem: ezek hozzák a legtöbb vitát. S minél kisebb valakinek a tudása, annál többet vitázik.

A nemtudásos feladványok alaptípusa a "számold ki ezt!" feladvány, majd jön több művelet. Pofonegyszerű, ha az ember tudja mi a matematikai műveletek sorrendje, de a többség ezt nem tudja. Az amerikai iskolákban ezt Pemdas-szabályként oktatják, itt a "pemdas" szó minden betűje egy műveletet jelent: parentheses, exponents, multiplication/division, adition/subtraction. Azaz ez a sorrend, de oda kell figyelni, hogy nem mindenhol vessző van, hanem az utolsó négy valójában 2 pár, ezért van / jel.

Egyszer láttam többezer kommentet a 6 / 2 (2 + 1) feladvány alatt, 85 %-ában különböző hibás megoldásokat támogatva. Pedig a szabály szerint 6 / 2 (2 + 1) = 6 / 2 (3) = 3 (3) = 9, s más válasz nem lehetséges. Ahhoz, hogy a válasz 1 legyen - mert ez szokott lenni a fő hibás megoldás - a feladatnak 6 / (2 (2 + 1)) alakban kellene lennie, de nem ebben van.

Ennél jobb feladat nem a nemtudásra alapszik, hanem a félreérthetőségre.

Íme a legnépszerűbb: 40 osztva 1/2-del, hozzáadva 15, mi az eredmény? Itt az eredmény: (40 / (1/2)) + 15 = 80 +15 = 95. Egyesek mégis 17-et mondanak, mert az 1/2-et "félnek" olvassák, s úgy értik "40 fele", akkor pedig tényleg (40 / 20) + 15 = 2 + 15 = 17. Ez azonban olyan értelem hozzáadása a feladványhoz, ami nem szerepelt benne.

Vannak persze valóban érdekes feladványok is, melyeknél tényleg végig kell gondolni a kérdést, s első gondolatként szinte mindenki hibás választ ad, majd csak azután döbben rá, a válasz nem nem lehet jó. Íme 3 kedvencem, melyekben az emberek nagy többsége belebukik, legalábbis elsőre.

első - A boltban egy pingpongütő és egy pingponglabda együtt 11 dollárba kerülnek, de külön is megvehetők, ebben az esetben a labda ára 10 dollárral kevesebb, mint az ütő ára. Mennyi az ütő és a labda ára?

Mindenki rávágja: a labda 1 dollár, az ütő meg 10 dollár. Pedig nem jó, ebben az esetben az árkülönbség köztük csak 9 dollár, márpedig 10-nek kell lennie. Aztán persze mindenki rájön: az ütő ára 10,50, a labdáé meg 0,50.

második - Az órás kérdés: egy nap alatt hányszor keresztezi egymást a kis- és a nagymutató egy hagyományos órán?

Meginti mindenki rávágja: 24-szer. Pedig megint nem. Csak azt kell végig gondolni, hogy a percmutató mindig kicsit később keresztezi az óramutatót, mégpedig minden órában 1/12 az elmozdulás: lásd éjfélkor mindkét mutató a 12-es számnál keresztezi egymást, 1 órával később már az óramutató nem a 12-es számnál van, hanem az 1-es számnál, s itt keresztezi őt a percmutató, azaz nem 1 órakor, hanem 1 óra 5 perckor.

Szóval egy 12 órás körbeforgás alatt nem 12, hanem 12 - 12(1/12) keresztezés van, ez pedig 11. Azaz naponta a keresztezések száma 22.

harmadik - Ez a legjobb feladat, mert semmi matematika nincs benne, hanem tiszta logika. A kérdés: X gyerek megette pizzája 4/6 részét, Y gyerek pedig pizzája 5/6-ot részét, mégis X gyerek evett több pizzát, hogyan lehetséges ez?

Itt egyébként nem estem csapdába, azonnal átláttam a kérdést. De a legtöbben azt a választ adják, hogy "nem lehetséges, hiszen 4/6 az kevesebb, mint 5/6".

Pedig világos a válasz. Hiszen nem ehető meg egy pizza 4/6 + 5/6 része, ez több mint az egész pizza, azaz világos, nem ugyanazt a pizzát ette a két gyerek. Az pedig nem tiltott sehol a feladatban, hogy a két különböző pizza különböző méretű legyen.

Címkék: közélet
112 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4318471301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2024.09.07. 08:12:15

ahogy én látom a legtöbb hozzászólás és vita a globális felmelegedésről szóló bejegyzéseknél szokott lenni. pedig elég egyértelmű hogy csupán csak természetes ingadozások vannak nem pedig emberi okok.

vergyula 2024.09.07. 09:01:36

@vasútihíd: Az emberi tevékenység egy rakás üvegházhatású gázt termel. Ezek koncentrációja növekszik a légkörben, tehát az üvegházhatás is növekszik, tehát melegszik a bolygó. Melyik részét cáfolod?

Gery87 2024.09.07. 10:28:45

@vasútihíd:

Hogy a büdös francba ne lenne hatása az emberi tevékenységnek?

Már az is hatással volt a klímára hogy az indiánok teremtették meg a prérit azzal hogy kivágták az erdőségeket hogy könnyebb legyen a nagy nyílt terepen bölényre vadászni...tehát a péri nem természetes táj.
Az ember amióta létezik alakítja az éghajlatot.

GyMasa 2024.09.07. 14:01:04

Szerintem az első példa az 1 és nem kilenc.
A 6/2(3) ugyanis 6/6 lesz (a szorzás magasabb preferenciával rendelkezik mint az osztás
Amúgy már maga a feladatmegadás is megtévesztő.
Ugyanis a 6 / 2 (2 + 1)
Lehet 6 / (2 (2 + 1)), ami 1 lesz, vagy
lehet (6 / 2) (2 + 1) ammi pedig 9.
Szóval, ezek egyszerűen szar feladatok, amik direkt szarul vannak megadva, hogy lehessen rajta vitatkozni.

GyMasa 2024.09.07. 14:09:47

@vergyula:
Senki nem cáfolja, vagy tagadja ennek a ténynek a meglétét vagy a hatásait.
Én azt kérdőjelezem meg, hogy a klímarettegők konklúziója igaz lenne.
Pl. a '80 as években azzal riogattak, hogy 2000-re elolvad az összes sarki jég és az ÖSSZES tengerparti vérost elmossa majd a 30 méteres tengerszint emelkedés.
Ma 2024 van és a tengerek szintje 30 CENTIMÉTERT sem emlekedett, és még Tuvalu is velünk van, holott annak a legnmagasabb pontja kb 1m-rel van a tengerszint felett.
De, mondhatnám neked a hírhedt "hokiütő" grafikon esetét is.
Az, mostanra joegrősen is cáfolva lett.
De, a kedvencem az az roppantul áltudományos mondat, miszerint a "klímatudósok" 97%-a egyetért ezzel.
Azaz, nincs teljes konszenzus a témában, és ez csak egy behasalt szám, mivel én pl soha nem léttam erre konkrét kutatást, vagy közvéleménykutatást.

Ezen felül, ha megézed azokat a kutatásokat, amik nem a CO2 mennyisége vs hőmérséklet, hanem a nap-aktivitás vs hőmérséklet grafikonokat vették fel, visszamenőlegesen évmilliókra, akkor azt láthatod, hogy ez a ciklusosság mindig is itt volt és az a CO2 mennyiségével nem olyan arányban áll, mint a nap ciklusaival.
Ezen felül volt már sokkal melegebb aa Földön ezelőtt is, mégsem halt ki az emberiség...
(Lásd a 13 századi, Lnodon környéki borvidékeket)

vergyula 2024.09.07. 14:39:33

@GyMasa: A szorzás és az osztás ugyanolyan preferenciával rendelkezik, szóval balról jobbra.

vergyula 2024.09.07. 14:43:24

@GyMasa: A 97% azért jóval több, mint az imádott 2/3-od (ami valójában 54%), konszenzusnak szerintem megjárja.
Amúgy itt:
24.hu/tudomany/2023/08/29/amoc-leallas-meteorologus-interju-klimavaltozas-molnar-laszlo/
a tudósember 98.4%-ot említ.

jónévez 2024.09.07. 15:00:35

@GyMasa:
:)
Na, ezért nem árt, ja valóban emlékszünk a számtanórákra (messze áll ez a matematikáról, számtan, és kész).
Amikor szövegesen adjak meg, akkor azt mondják, hogy "ossz el hatot kettővel, es ezt szorozd meg a kettő és az egy összegével. Ezt írod fel úgy, hogy 6/2(2+1).
Ez csak kilenc lehet.
Azt az értelmezést, amit gondoltál, az úgy írják fel: 6/[2(2+1)].
Ezt szóban talan úgy fogalmaznám: oszd el a hatot a kétszer a kettő és egy összegével.
Ez valóban egy. De a feladat nem ez volt.

jónévez 2024.09.07. 15:07:04

@vergyula:
Említi.
Állítja.
Lódítások, hiszen aki utananez, valóban azt latja, amit fentebb említett társunk. A klímaváltozasban oly kis szerepünk van, hogy szinte említésre sem méltó lenne.
De azért a szinte az ott van. Tehát: nem hazudozni, rémisztgetni, masokat erre hivatkozva elnyomni kellene sötétzöld mód.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.07. 15:11:47

@GyMasa:

"a szorzás magasabb preferenciával rendelkezik mint az osztás"

Nem, egyenrangúak, azaz sorrendben megy.

ZorróAszter 2024.09.07. 15:30:17

Használjanak Lengyel-formát.

ZorróAszter 2024.09.07. 15:32:19

Én ezekben egész jó lehetnék, ha nem idegesítene azzal, hogy arra emlékeztet állandóan, milyen pocsék az oktatás. Mennyire semi köze a valósághoz.

jónévez 2024.09.07. 15:45:16

@ZorróAszter:
:D Volt rá 30 év, hogy romoljon. (Pedig eleg jó volt előtte, ha a vilagnézetit nem nézzük).
De hát mostanában azellen igyekeznek sokan, hogy nehogy javítsanak már rajta.
Most épp az ellen ment a hőzöngés, hogy nem szabadna automatikusan okoseszközt bevinni az iskolaba. (Csakis a tanár eseti engedélyével.)
Amíg nem ez a kormányzat javasolta ezt, addig mindenki így gondolta pedig...

ZorróAszter 2024.09.07. 16:31:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Amíg nem ez a kormányzat javasolta ezt, addig mindenki így gondolta pedig..."

Nem hiszem. A szokásos látszatintézkedés a "Nálunk a hatalom - bármit megtehetünk" jegyében.

Söt minél nagyobb állatságot erőltetünk át, annál jobban látszik, hogy mekkora nagy is a mi hatalmunk.

ZorróAszter 2024.09.07. 16:33:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nem is lehet jó az oktatás."

Amíg a célja a társadalmi piramis fenntartása BÁRMI ÁRON, addig nem is.

Csakhogy ez így az elit méginkábbi elhülyülését eredményezi, és hosszabb-rövidebb távon katasztrófát okoz.

vergyula 2024.09.07. 16:37:45

@jónévez: A névtelen kommentek nyilván ütik egy elismert szakember véleményét.

jónévez 2024.09.07. 16:48:00

@vergyula:
Tisztazzuk:
A "klímaszakértők 97%-a egyetért abban, gogy a klímaváltozás az emberi ráhatás, és emberi ráhatással döntően befolyasolható" ez arról szól: vannak önjelölt "klímatudósok, klímaszakértők", akik kizarják a "klímanemszakértő" embereket.
A valódi hozzáértők közt valódi vita van, valódi információkhoz is hozzájuthatunk, ha tudunk és AKARUNK olvasni.
De csak politikai ügy lett ebből -is.

jónévez 2024.09.07. 16:52:34

@ZorróAszter:
Egyrészt: nem is ő írta, hanem én. Velem vitázol, vagy csak szórod ;)
Mastészt: már te is kezded? Tehát ez mégiscsak diktátorság? Vagy mar nem is a némettőke, csak az orbándiktatúra?
Azt hittem, ennyire megsem vagy korlátok közt, -hamár az oktatás jobbításáról beszélnénk.
Megint kár volt veled...

jónévez 2024.09.07. 17:21:59

@ZorróAszter:
Valójában mi az állatság abban, hogy nem szabad majd az iskolában okoseszközt használni?
Semmi, hiszen pont azt szeretnék elérni: tanuljanak meg dolgokat, ne kipuskázzák.
Jó az, ha az ember fejből tudja a Π értékét, sőt, közel pontosan tud vele fejből szorozni is.

Digitális_Fater 2024.09.07. 17:34:41

@jónévez: Be kéne vennie a gyógyszert az Alzheimerre, papa. Már a mi időnkben is volt ún. Függvénytáblázat, amit bármikor lehetett használni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.07. 17:59:38

@alöksz róz:

A közoktatás mindig az átlaghoz igazodik, nem is tehet mást.

Az eredmény: alacsony tudásszint, a tehetségek elkallódása.

jónévez 2024.09.07. 18:08:30

@Digitális_Fater:
A függvénytáblázat sem helyettesítette a tudást. Csak segített azt használni.
A mobiltelefonon/tableten is lehet a tudasunkat hasznalva jól "dolgozni" (ha jó szó ez).
A tudás helyetti használata nem célszerű.
Mint ahogyan összefutottam fuvarozási szerződéssel, netről összevagdalt jogszabálygyűjteményb állt több, mint 100 oldalon. Elég lett volna rájuk hivatkozni pedig, a szerződés öyszes szövege összeállt volna 8-9 oldalból. De fontosabb volt internetezni, hogy azt higyyék (egymás közf): ők értik...
Dehogy...

jónévez 2024.09.07. 18:15:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem.
A közoktatás (ha jól akar működni) nem az átlagbutasághoz igazodik. Hanem az átlagképességekhez. Az azért magasabb ma is, mint az a szint, amit képviselnek a "jobbhíján" tanítóként végzettek. És tanárként is sokan "jobbhíján" végeztek az utóbbi 30-40 évben. Lesüllyedtünk arra a szintre, amit pedig elrettentésként emlegettünk a nyugatról. Hogy ott ilyen az állami.
Nem tudom, olyan volt-e valóban. De a mai (tegnapi) elég rossz volt. Én nem bánom a változtatásokat.

alöksz róz 2024.09.07. 19:14:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: marhaság.
1. az átlagot is lehet csökkenteni és emelni is.
2. történelmi példákkal lehet igazolni egy komolyabban vett vagy jobban működő közoktatás eredményeit.

és erre se tudsz egy nagy buta lózungon kívül semmit se mondani, nem az első eset már...
csak azt nem értem, minek ilyenekre építeni

erol 2024.09.07. 20:43:40

@jónévez:
"És tanárként is sokan "jobbhíján" végeztek az utóbbi 30-40 évben."

Pedig milyen jó buli tanárnak lenni, akár annyit is kereshetsz mint egy áru feltöltő.

alöksz róz 2024.09.07. 21:02:35

a gogle mára már teljesen használhatatlan lett.
már a covid idején feltűnt, hogy nagyon szűri a találatokat, hogy ne találhasson rá az ember mindenre. de most már hétköznapi keresésre is teljesen alkalmatlan.

(gondolom a tanult tehetetlenségre játszva a mesterséges intelligenciájukat akarják ehelyett is erőltetni)

vasútihíd 2024.09.07. 21:27:38

@vergyula: @Gery87: a föld történetében sokkal szélsőségesebb éghajlati változások is voltak. nem az ember körül forog a természet. amit az emberiség produkál az légypiszok az isteni természet erejéhez képest.

jónévez 2024.09.07. 21:30:36

@erol:
:)
Tulajdonképp az egyik nem okvetlen zárja ki a masikat.
Azt pedig biztosan tufod te is: annyira kevés lett mar a '90-esekben is tanítónsk/tanarnak lenni, hogy FŐLEG (nem csak, de főleg) csak a futottak még kategória ment annak. Látjuk is az eredményt.
De régebben is erre haladt, a tanító/tanar urak helyébe tanító/tanárnénik kerültek.

Gery87 2024.09.07. 21:31:37

@vasútihíd:

Valóban, de ugye érzed hogy ez nem érv az ellen hogy az ember is tényező ebben most!

"amit az emberiség produkál az légypiszok az isteni természet erejéhez képest."

Nos, számos és igen régi bizonyíték van rá hogy nem, igenis hatása van.

erol 2024.09.07. 21:43:56

@jónévez:
És szerinted mi a megoldás?

jónévez 2024.09.07. 21:50:41

@erol:
A megoldást én nem tudhatom. De attól még elmondhattam az állaspontom, főleg hogy szarmazasom folytán sok a csaladban a tanító, a tanar, sőt, iskolaigazgató is akad.

0dzsud0 2024.09.07. 22:58:28

@vergyula: "az imádott 2/3-od (ami valójában 54%)"

Dehogy is, az valójában 82% (már ha én is olyan fogyatékos módon szeretnék érvelni, mint vergyula, aki az egyéni és a listás eredmények közül csak azt hajlandó figyelembe venni, ami számára kedvezőbb, ezért jobban tetszik neki).

0dzsud0 2024.09.07. 23:06:42

@erol: "Pedig milyen jó buli tanárnak lenni, akár annyit is kereshetsz mint egy áru feltöltő."

Azért azt el ne hazudjuk már, hogy a pegagóguspálya generációk óta a legnagyobb megúszós alibik egyike. :D Valahogy a sírás mindig megy, hogy többet keres az "áru feltöltő", de azt a munkát mondjuk az évek alatt egyre jobban elkényelmesedő tanárok ritkán is bírnák...pedig egyszerűen ki lehetne cseszni a rendszerrel, csak TÉNYLEG fel kéne állni, hogy ebből most már elég és nem tanárkodni. Erre mit látunk? Hogy még többen is jelentkeznek tanárszakokra, mint eddig...

gigabursch 2024.09.08. 08:11:23

@jónévez:
Ehhez azt is tisztázni kell, hogy ki minősül klímaszakértőnek és kik akkreditálják.

gigabursch 2024.09.08. 08:12:40

@jónévez:
Az, hogy így nem lehet kamerára venni az iskolán belüli erőszakot, ÁNTSZ állapotokat vagy épp a pedagógusi alkalmatlanságot.

gigabursch 2024.09.08. 08:14:12

@alöksz róz:
Vegyes.
Nálam alap a duckduck, de a yandex, sőt a bing is előkerül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 09:05:11

@alöksz róz:

Yandex. Nem szűri ki a politikai inkorrekt és szerzői jogot sértő tartalmakat.

0dzsud0 2024.09.08. 10:12:48

@gigabursch: Mondjuk ezen nem az segít, ha a gyerek kézben ott lehet a tanórán a telefonja.

Hogy az iskolai erőszak zömét feltárd, a mosdókat kellene bekamerázni, olyat meg nem szabad.

ZorróAszter 2024.09.08. 11:17:36

@jónévez:

"Egyrészt: nem is ő írta, hanem én. Velem vitázol, vagy csak szórod ;)"

Miért? Mi a különbség?

"Mastészt: már te is kezded? Tehát ez mégiscsak diktátorság? Vagy mar nem is a némettőke, csak az orbándiktatúra?"

Hol mondtam hogy diktatúra. Vagy hogy Orbán diktátor?

Hatalmi gőg. Buta emberek hatalmi gőge.

"Azt hittem, ennyire megsem vagy korlátok közt, -hamár az oktatás jobbításáról beszélnénk.
Megint kár volt veled..."

Minősítgetés érvek hiányában.

ZorróAszter 2024.09.08. 11:23:19

@jónévez:

"Valójában mi az állatság abban, hogy nem szabad majd az iskolában okoseszközt használni?
Semmi, hiszen pont azt szeretnék elérni: tanuljanak meg dolgokat, ne kipuskázzák.
Jó az, ha az ember fejből tudja a Π értékét, sőt, közel pontosan tud vele fejből szorozni is."

Ebből az következik, hogy maga szerint az is elfogadható, ha a puskázást elkerülendő dolgozatírás előtt testüregekre kiterjedő motozást hajtanak végre mindenkin.

Sőt biztos vagyok benne, ha majd ez következik, maguk automatikusan ezt is helyeselnék. Első a fidesznyik propaganda.

0dzsud0 2024.09.08. 12:06:20

@ZorróAszter: "Mi a különbség?"

Semmi. Mindhárom account te vagy, Zavaleta!

0dzsud0 2024.09.08. 12:10:49

@ZorróAszter: "Ebből az következik"

Nem, ez ebben a formában agyhalott ballib "logika". Bezzeg te minden szart kikérsz magadnak, Zavaleta, hogy hát te azt nem is mondtad (csak implikáltad), mert fel sem tudod fogni sajnos még a saját szavaid jelentését sem. Bezzeg más biztosan úgy gondolja, hogy a puskázás elkerülése érdekében minden megengedett...vagy ha mégsem így gondolja, akkor biztosan nem szabad támogatnia a telefonok tanórai tiltását sem, igaz, te nullIQ-s selejt? :D

vasútihíd 2024.09.08. 19:14:19

@Gery87: pedig az emberi hatás az éghajlatra minimális. az ezzel kapcsolatos pánikkeltés a liberalizmus káros hatása.

Gery87 2024.09.08. 20:39:19

@vasútihíd:

Akármekkora is van, az tény, hogy van.
És ehhez alkalmazkodni kell.
Aminek előjelei jelenleg nem igazán látszanak...

jónévez 2024.09.08. 21:07:00

@ZorróAszter:
De mondtam ilyent? Nem. Valami üldözési mánia uralkodott már el rajtad...

jónévez 2024.09.08. 21:08:03

@ZorróAszter:
Érveket én szeretnék. Azt vártam volna tőled.

jónévez 2024.09.08. 21:13:19

@gigabursch:
Aha. Tehát az az okoseszközök iskolában használásának a célja, hogy felvegyék a tanári erőszkot...
Ez butaság.
Az iskolában használt okoseszköz az épp a butaság ellen van
Amikor nem, azt pont a tanár javasolja, sőt.

jónévez 2024.09.08. 21:30:51

@gigabursch:
Így van. Mert az, hogy egy újsagbsn (netesben is akár), vagy egy blog kommentrészeben valakit/valakiket klímaszakértőnek neveznek -az bizony vsak duma.
Valójában nincs olyan: klímaszakértő.

gigabursch 2024.09.08. 21:33:34

@jónévez:
Ehhez meg kéne tanítani a tanárokat, hogy hogy hogyan tanítsák meg a gyerekeket a mobilt használni.

Viszont amit írtam, tény.
Ha a sok C+ erőszak nem rögzíthető eszköz hiányában, akkor nem lehet velük szemben eljárni.

ZorróAszter 2024.09.09. 00:50:19

@0dzsud0:

"Semmi. Mindhárom account te vagy, Zavaleta!"

Melyik három, Zavaleta?

Elfelejtette bevenni a gyógyszerét?

Vagy hogy mi felejtettük el, milyen kis sunyi patkányok maguk, lebukott fidesznyik bérkomentelők?

:o)

ZorróAszter 2024.09.09. 00:55:17

@0dzsud0:

"Nem, ez ebben a formában agyhalott ballib "logika"."

Akkor ezek szerint erre se tud válaszolni semmi értelmeset, csak a megszokott fidesznyik fröcsögést.

:o)

ZorróAszter 2024.09.09. 01:01:00

@jónévez:

"Érveket én szeretnék. Azt vártam volna tőled."

Akkor meg kellene mondania, hogy mire. Tekintettel arra, hogy nem vagyok gondolatolvasó.

0dzsud0 2024.09.09. 06:07:37

@ZorróAszter: És akkor azt mondja a boomer:

"Elfelejtette bevenni a gyógyszerét?"

:DD

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.09. 09:55:39

A klímaváltozás észlelhető (senki sem tagadhatja) és teljesen téves az az állítás, hogy egyértelműen emberi tevékenység okozza illetve emberi tevékenységgel bizonyosan módosítható.
Pont a Gyula által említettt üvegházhatás miatt riogattak anno az ózonlyukkal illetve azzal, hoggy minden nyáron félméteres hó lesz Nizzában. Korabeli Galaktika és Robur újság sokat segíthet.

gigabursch 2024.09.09. 10:57:14

@Deak Tamas:
Pontosan!
A megélhetési klímabűnözők azzal támadnak, hogy klímaváltozás tagadó valaki.
Holott nem.
Csak azt kérdőjelezi meg, hogy minden emberi hatás-e.

(tök analóg a COVID oltások megkérdőjelezésével)

Ami meg magát a klímaváltozást illeti:
A jelenlegi ismereteink alapján a Naprendszer többi bolygójára nincs hatással ez emberiség (még).
Az elmúlt 60 évben az ottnai légkörök hőmérséklete mennyit változott?
Mert ha mondjuk mindegyiké emelkedne, akkor nem kérdés, hogy a Nap antropogén hatása minden mást felülír.
Ha viszont stagnál, vagy adott esetben hüű, az már egy másik sztori és valóban vitathatatlan lenne az emberi hatás.

Akik meg jól hallhatóan kussolnak, azok a csillagászok.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.09. 12:15:56

@gigabursch: biztos, hogy a legkisebb része van ebben az embernekl.
A Föld 70%-án nincs emberi tevékenység. Az meg épp egy valós üvegházban is lemodellezhető, mi (nem) történik ez esetben.

alöksz róz 2024.09.09. 13:13:36

@Deak Tamas: "A Föld 70%-án nincs emberi tevékenység." - :DDD

alöksz róz 2024.09.09. 13:19:09

@Deak Tamas: "Az meg épp egy valós üvegházban is lemodellezhető, mi (nem) történik ez esetben." - totál fogalmatlan vagy...
ha fingasz egyet egy kis üvegház egyik sarkában, a szag az egészben érződni fog, nem csak a sarokban.
ha beraksz egy hősugárzót az egyik sarkába és fűtesz, az egészben meleg lesz.
ha letakarod a felét fényvisszaverő fóliával, akkor is az meleg lesz az egészben.

azt meg már meg se kérdezem, milyen ózonréteget károsító anyagok kerültek a légkörbe az antarktiszról :-)

GyMasa 2024.09.09. 18:18:42

@0dzsud0:
Egészen pontosan CSAK a listás eredményekre hivatkozott, az egyénit azt nagyvonalúan átlépte...
(most eszembe jutott a legutolsó-előtti "megmagyarázásuk" (ugye, amikor nem 54% lett, hanem valami 49.7x%), miszerint "a fidesz nem is kapott 50% felett, szóval illegitimek... "
Anyám... )

GyMasa 2024.09.09. 18:20:05

@0dzsud0:
Meg, ne feledjük, ha egy árúfeltöltő lébecol, az repül a picsába'!
Egy tanár meg évtizedekig el tud lébecolni, kb. NULLA közeli eséllyel rá, hogy kirúgják...

GyMasa 2024.09.09. 18:22:49

@Deak Tamas:
Amúgy egy globális lehülés sokkal rosszabb lenne az emberiségnek.
Akkor aztán tényleg eljönne az éhezés..

vergyula 2024.09.09. 20:01:00

@GyMasa: Szánom-bánom, hogy csak úgy hirtelen rákerestem, és az első adatot leírtam. Rászedtek, kihasználták a naivitásomat.
A lényeg, hogy az akárhány százaléknyi szavazatot a győzteskompenzáció vitte fel 2/3-ra, és az még mindig messze van a 98.4%-tól. Vajon melyik tekinthető leginkább konszenzusnak?

vergyula 2024.09.09. 20:03:40

@GyMasa: A cikkben említett prognózis szerint nyáron 45-48 fok lesz, télen pedig - 30. Ez alapján rossz lesz így is, úgy is.

GyMasa 2024.09.09. 20:07:24

@vergyula:
Ez egy teljesen lényegtelen dolog.
A két számnak semmi köze nincs egymáshoz, és semmiféle hatásuk nincs egymásra.
Szóval, ez a hsz nem lett cáfolata annak, amit eddig gondoltam rólad.
Azzal az 54%-kal Orbánék a világ bármelyik országban nyert volna bármelyik választáson.
Egy választáson semmi szükség konszenzusra, az győz, akire a legtöbben szavaztak.
Dehát, gyanítom, te nagyon is jól tudod mindezt, csak kötözködni akarsz velem.

GyMasa 2024.09.09. 20:08:40

@vergyula:
Hol?
Mert, az, ugye teljesen világos, hogy az egész világon nem lehet ugyanaz a hőmérséklet...

vasútihíd 2024.09.09. 20:25:20

@alöksz róz: a mars is melegszik ráadásul regen volt rajta víz és mind elpárolgott. a vénuszból meg pokol lett. a föld őstörténetében pedig volt hogy hogy krokodilok éltek az északi sarkon vagy hogy észak európa nagy részét gleccserek fedték. mindez az úgynevezett modern ember nélkül.

vergyula 2024.09.09. 20:34:45

@GyMasa: Ha jól rémlik, mindkét jóslás a Kárpát-medencére vonatkozik.

vergyula 2024.09.09. 20:37:57

@GyMasa: Én ezt el is fogadom. De te mit vársz klímaügyben? Tudósok ezrei 100%-ban értsenek egyet? A 98.4 kevés?

alöksz róz 2024.09.09. 20:46:32

@vergyula: a kárpát-medencében nagyobb változások vannak, ez már most látszik.

és sokkal jobban érvényesül az emberi behatás (erdőirtás, folyószabályozás, vízhasználat, intenzív földművelés).
viszont emiatt sokkal könnyebb is lenne helyi szinten tenni ellene.
de hát leszarják...

vergyula 2024.09.09. 20:49:10

@alöksz róz: Igen, több riportot is megnéztem a napokban pl. a Homokhátság haldoklásáról.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 20:53:22

@vergyula:

Én örülök a melegedésnek. Kisebb lesz a fűtésszámla. S lesz a helyi mandarintermés.

alöksz róz 2024.09.09. 20:54:21

@vergyula: meg az egész ilyen lesz a dunától keletre...

az a durva,hogy mezopotámiában több ezer év kellett hozzá, hogy a termékeny területet sivataggá változtassa az ember, itt meg elég lesz kétszáz.

vergyula 2024.09.09. 21:02:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez egy elég butuska hozzászólás, de gondolom ilyen aranyosan trollkodsz.
Mindenesetre minden ember más klímán érzi jól magát. Nekem pl. az idei nyár már nagyon sok volt. Aszontam, ha csak 5 fokkal lenne enyhébb a kánikula, bevállalnék 10 fokkal hidegebb telet.
Ajánlom figyelmedbe, hogy a telek az előrejelzés szerint sokkal hidegebbek lesznek.
Amúgy én aszittem, hogy mandarin termesztéséhez jelenleg is megfelelő a klíma Szófiában.

vergyula 2024.09.09. 21:04:43

@alöksz róz: Jó, hát ennyit fejlődtünk. :S

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.10. 14:48:22

@GyMasa: így igaz, lásd mammutok sorsa. Ezért is lenne veszélyes ha Maris lenne az elnök, ez olyan mint Liz Truss. Joe Drebin csak akkor nyomta volna, ha a gondozója rászól, ez magától is lenne ilyen fejlett. Akkor aztán lenne hideg az biztos.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.10. 14:53:24

@alöksz róz: oztán a Földtekét 70%-ban beborító vízfelületen milyen emberi tevékenység van, fogalmaskám?
Most hogy végre le kell adnod a telódat, figyelhetsz végre az órákon és próbaképp finghatsz az osztályteremben is, ha lemérted, hogyan aránylik hozzád.

gigabursch 2024.09.10. 15:55:00

@Deak Tamas:
Mondjuk légi- és vizi szállítás elég sok.
De a halászat sem okvetlenül csak a parti háromszáz méteren belül van...

alöksz róz 2024.09.10. 16:43:53

@Deak Tamas: :DD

ekkora ostobaságot már régen olvastam.

GyMasa 2024.09.10. 22:34:52

@vergyula:
Hát, akkor nem állnak túl jól...
Most voltam Szegeden, kb 2 hete, de nem volt 45-48 fok, hanem olyan 35.
Télen meg egészen biztosan SOHA nincs -30.
Szóval, ez eddig coki.

GyMasa 2024.09.10. 22:36:08

@vergyula:
Én csak annyit várok, hogy tárgyilagosak legyenek, minden(bármi)féle propagandától.
De, ez egy teljesen irreális elvárás részemről.

GyMasa 2024.09.10. 22:37:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
PLusz, ne feledjük, hogy egy esetleges, _tényleges_ lehűlés egy igazi probléma lenne az emberisgnek.

GyMasa 2024.09.10. 22:37:56

@vergyula:
"Ajánlom figyelmedbe, hogy a telek az előrejelzés szerint sokkal hidegebbek lesznek."
Elég nagy kár, hogy ezek az előrejelzések eddig nagyon nem jöttek be...

GyMasa 2024.09.10. 22:38:41

@Deak Tamas:
Nemcsak hideg lenne, hanem eléggé túl erős sugárzás is...

GyMasa 2024.09.10. 22:43:06

@Deak Tamas:
Nos, az óceánokon ott vannak azok a csúnya, "Bunk 3 olajat" használó óceánjárók.
Amelyik "olaj" egyrészt szobahőmérsékleten szilárd (régebben ezt hívtuk "Pakurának") azaz, mielőtt használni akarnák, fel kell fűteni, hogy felolvadjon, másrészt, ez az "olaj" eléggé gazdag kénben.
AMi egyrészt ugye savas esőket okoz a légkörben, másrészt viszont egy csökkenti az üvegházhatású gázok hatásait.
EZ az üzanyag be lett tiltve vilűágszerte nemrég, és látszik is az adatokból, hogy a kén kiesésée nem fékezte tovább az üvegházhatású gázok hatását.

gigabursch 2024.09.11. 07:54:08

@GyMasa:
Jujjj.
Már annyiszor kifejtettem, hogy ebben a bunkerolajban mennyi a hibásan rögzült ismeret idehaza, a 10 millió tengerhajózási tüzelőanyag szakember országában, hogy baromira nincs kedvem még egyszer leírni.

Se kén, se pakura.
Röviden és tömören.
Pakura nélkül nincs még aszipirin se, a kén meg baromi drága alapanagya a vegyiparnak, semhogy elfüstöljék.
A különbözetet meg felzabálja az élelmiszeripar és velünk eteti meg.

Ráadásul mindenféle szabályozás _ELŐTT_ már kivették az alapaanygból a cuccot, mert
1.) Nagyobb biznic kivéve
2.) A hajógépek nehezen viselik a kéntartalmat és annak füstgázban keletkező, vizes oldódású oxidjait

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.11. 09:14:04

@GyMasa: és az az óceánok hány százalékát foglalja el? Még annál is lényegesen kevesebbet mint amennyit az alöksz-típusú szarvasmarhák telefinganak a szárazföldeken.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.11. 09:16:26

@gigabursch: de az területileg és hatásában is szinte nulla, nem azonos mondjuk azzal a kibocsátással amit egy Sanghaj méretű város okoz a szárazföldön.
A halászatban sokkal veszélyesebb a mennyiség, és a korlátlanság, elég sok hal- meg emlősfajta van már veszélyben emiatt régóta.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.11. 09:19:14

@alöksz róz: akkor olvasd vissza a hozzászólásaidat, világrekorderek mind kezdve az orbán cigánytól zárva a fidesz nem engedi az újraszámolást témáig.
(A helyesírás nem az enyém, a tied.)

GyMasa 2024.09.11. 09:35:03

@gigabursch:
Dehát, nemrég volt erről cikk, hogy az a pár tízezer óriáshajó annyi ként pöfög a légkörbe, mint a bőven 1 milliárd felett lévő összes autó a világon.
És, a kén, a savas esők mellett hűti a légkört.

GyMasa 2024.09.11. 09:39:21

@Deak Tamas:
Igen, aki azt hiszi, hogy az ember képes egy Föld méretű, milliárd éves rendszert kibillenteni az egyesúlyából 100 év alatt, az nagyot téved.
Az egyik egyetemi oktatóm mondta, hogy semmiféle katasztrófát nem okozunk, hanem csak visszaállítjuk a kb. 65 millió évvel ezelőtti légkört, amiben szintén remekül eléltek a dínók...

vergyula 2024.09.11. 09:43:26

@GyMasa: "csak visszaállítjuk a kb. 65 millió évvel ezelőtti légkört, amiben szintén remekül eléltek a dínók..."
Az nyilván nekünk is tökéletesen megfelel.

Amúgy a 2 mondatod között ellentmondás feszül.

alöksz róz 2024.09.11. 10:07:54

@vergyula: "Amúgy a 2 mondatod között ellentmondás feszül." - igen.
csak nincs annyi esze, hogy megértse :-)

GyMasa 2024.09.11. 10:11:33

@vergyula:
Igen, meg fog felelni.
Az mindenesetre igaz, hogy nem fog kipusztulni az élet még abban a környezetben sem, mert akkor is volt élet a Földön.
És, aztán, milyen "ellentmondásokat" véltél felfedezni a mondataim között?

vergyula 2024.09.11. 10:16:52

@GyMasa: "Az mindenesetre igaz, hogy nem fog kipusztulni az élet még abban a környezetben sem, mert akkor is volt élet a Földön."
Egészen más fajokkal. Sebaj, majd evolválódunk.

Az első mondat szerint nincs hatásunk a Föld "egyensúlyára". A második szerint viszont van.

gigabursch 2024.09.11. 13:26:33

@GyMasa:
Volt cikk arról is, hogy politikus többet nem hazudik...

Ha az ominózus TC cikkre gondolsz, ott azoknak kiadósan leírtam, hogy mennyi faszsagot mondanak.
A TeCsőn is, csak ott kidobta a sok link miatt.
Mindegy, a kedvedért elő fogom keresni.

GyMasa 2024.09.11. 21:13:35

@vergyula:
Nem mondtam, hogy nincs rá hatásunk, csak annyit, hogy semmi nem bizonyítja, hoyg CSAK az ember okozza ezt a változást!
Nem tudom, ezen mit nem lehet megérteni?

GyMasa 2024.09.11. 21:17:23

@gigabursch:
Köszi!
Érdekes olvasnivaló!

ZorróAszter 2024.09.12. 15:09:05

@GyMasa:

"Az egyik egyetemi oktatóm mondta, hogy semmiféle katasztrófát nem okozunk, hanem csak visszaállítjuk a kb. 65 millió évvel ezelőtti légkört, amiben szintén remekül eléltek a dínók..."

Ilyen jók a román egyetemek szomáliai tanárokkal? A magyarok szerint viszont a borostyánkövekből kinyert légbuborék minták sem ezt mutatják. Például az oxigén aránya másfélszer nagyobb volt mint ma.

alöksz róz 2024.09.13. 11:07:49

@vergyula: tényleg hamar meg lehet szokni.
pl pesten pár százalékkal alacsonyabb a levegő oxigéntartalma.

ZorróAszter 2024.09.13. 13:05:36

@vergyula:
@alöksz róz:

Van erre valami vicc, hogy a cigány lova is megszokta volna az abrak hiányát, de sajnos még előtte megdöglött.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása