magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Csak ballibek lehetnek doktorok!

Bosszúhadjárat a mérvadók által: micsoda dolog, hogy fideszes doktorálhat!

Akkora demagógia megy, hogy a gyűlölködők azt se veszik észre, hogy Rácz András "független" szakértő szerint is Orbán Balázs doktorijának 87 %-a eredeti munka - ez jóval az elvárt arány felett van.

Az egész érvrendszer az, hogy a szerző idéz saját magától, meg a tartalomjegyzéke idegen gépen készült - egyik se szabálysértés.

Annak idején Semjénnek volt hasonló esete, s magasan megnyerte: egyszerűen nem szállt vitába a gyűlölködő libbant hordával. A horda pedig lassan elfogyott.

180 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2318740396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valis47 2024.12.01. 00:50:58

@Alöksz Róz Unbanned: Lengyelben is vannak távolkeletiek, délkelet-ázsiaiak is, nyugi.
A Fidesz alkalmazottai? Vagy mit akarsz ezzel mondani? A tehenészetben dolgozó filipinók a Fidesz alkalmazottai, a nyugati multi gyárában dolgozók is?

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 00:59:36

@valis47: nem, ez ennél konkrétabb: a miniszterelnök kiccsaládjának tulajdonába került cégektől elbocsátották a magyar dolgozókat, hogy távol-keletieket vegyenek fel helyettük.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 01:01:51

@Alöksz Róz Unbanned: és utána orbán kiállt a parlamentben, és azt mondta, nem veszik a vendégmunkások a magyarok munkáját.

és nem szakadt rá a plafon.

tudták ezek a tervezők már százegynéhány éve, kik fognak a parlamentben hazudozni :D

valis47 2024.12.01. 01:08:37

@Alöksz Róz Unbanned: Melyek lennének ezek a cégek? A Continentalt megvette az Orbán-család? Vagy a koreai tulajdonú akkumulátorgyárat? A gyöngyösi Braunt (német multi)? Mert ezek voltak a nagy port felvert esetek.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 01:14:34

@valis47: és én azt mondtam, hogy ezeket a cégeket megvette az orbán családi és baráti köre?
nem, nem azt mondtam.
akkor mi a faszt játszod itt az értetlent?

gigabursch 2024.12.01. 08:29:23

Azóta kibújt a szög a zsákból.

Ez a hiteltelen szarfészek nyíltan kimondta, hogy ő volt a pénzosztó jobbkeze pérsbuzinak.

Wildhunt 2024.12.01. 13:21:14

@Alöksz Róz Unbanned: amit ide összehánytál abból csak annyi az igaz, hogy magaddal elhitethesd.

Wildhunt 2024.12.01. 13:22:34

@valis47: bezony. Elvették a munkáját, mert olcsóbban és jobban dolgoznak mint ő.

alöksz róz 2024.12.01. 13:34:22

@Wildhunt: nem az enyémet vették el, de attól még rokonságilag lehetek érintett annyira, hogy személyes sértésnek vegyem, elmondtam már ezt neked.

alöksz róz 2024.12.01. 13:36:53

@valis47: szabolcs megyei agrárcégek.

(egyébként a continentalnak ki teszi lehetővé, hogy ezeket meglépje, nem tán a magyar kormány?)

alöksz róz 2024.12.01. 13:39:28

@Wildhunt: pontosan ott tartasz, ahol a ballibek 2015-ben. már ott álltak a migránshordák a határon, de még mindig azt hajtogatták, hogy nincsenek is.

Gery1987 2024.12.01. 15:39:55

@Alöksz Róz Unbanned:

Ezt mondom én is birca-nak, hogy a nernek nincsenek eredményei...

A válasz mély hallgatás.

Gery1987 2024.12.01. 15:42:41

@valis47:

Ha ott is van annyi mint itt akkor vagy a sorosista buzi kormány mégse olyan migrancs simogató, vagy a zorban se tesz ellenük jobban. Válassz, szabadon. De egyik se lesz érv a rendeleti kormányzás mellett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.01. 16:03:48

@Gery1987:

Mindig elmondtam az eredményeket. Talán még le is írtam az 5 fő eredményt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.01. 18:03:16

@alöksz róz:

1. A sajtó- és szólásszabadság növelése.
2. Az antiszemitizmus visszaszorítása.
3. Keleti nyitás.
4. A független szakértőség mítoszának kétségbe vonása.
5. Kisemberpártibb politika.

alöksz róz 2024.12.01. 18:19:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: :D látom nehezen sikerült összeszedni az 5 pontot, mit keresne különben itt a 4.

alöksz róz 2024.12.01. 18:24:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: 1. bár voltak változások, ebben javulás nem történt. az egyoldalúságban volt változás, ugyanakkor szólásszabadság (és sajtószabadság) ellenes törvényeket a fidesz fogadott el, ez nyilvánvaló romlás. a nemfideszes sajtó vegzálása szintén romlás.

3. mi volt abban a jó nekünk?

5. erről meg már egy korábbi vitánkban beláttuk, hogy hazugság.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.01. 18:24:51

@alöksz róz:

Van több is. De mosyt ezek jutottak az eszembe.

A lényeg: nincs semmi, amiben ne lenne jobb a mostani helyzet a ballibhez képest. Vagy ugyanaz van - a legtöbb dologban -, vagy jobb, semmi nincs, amiben rosszabb lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.01. 18:25:54

@alöksz róz:

Akkor teljesen marginalizálva volt minden ellenvélemény. A rendszer kritikája meg egyenesen fasizmusnak számított.

alöksz róz 2024.12.01. 18:25:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a kettesről meg a véleményem az, hogy átestünk a ló túloldalára a zsidóseggnyalással.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.01. 18:26:33

@alöksz róz:

"mi volt abban a jó nekünk?"

Mindig jobb több lábon állni. Tanultunk Horthy hibájából.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.01. 18:27:47

@alöksz róz:

Lehet.

Én se értek egyet a kormányzat Izrael-imádatával.

Mégis fontos eredmény, hogy már nem kötelező eleme a jobboldaliságnak a zsidóellenesség.

alöksz róz 2024.12.01. 18:29:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: több lábon állni jobb. több oldalról kihasználva lenni meg rosszabb.

jónévez 2024.12.01. 18:39:40

@alöksz róz:
Az, hogy szabadon csinálhat sajtót a jobboldal (is), az a sajtószabadság.
Ha valamelyik oldal nem csinálhatna -na ott volna a baj.

"Természetesen" fáj az egy bizonyos oldalnak, hogy hosszú idő után az ellenoldal is szót kap. Majd beleszoknak.

vasútihíd 2024.12.01. 18:39:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pedig kiváló taktika az orbán részeről folytatott izrael politika. leszereli a nyugat egyes nagy befolyással rendelkező köreit és megakadályozza az ellenünk való egységes fellépést.

jónévez 2024.12.01. 18:43:18

@jónévez:
És (természetesen) nagy duma így utólag, hogy szabadon csinálhatott sajtót bármikor a "jobboldal".

jónévez 2024.12.01. 18:47:26

"Az egész érvrendszer az, hogy a szerző idéz saját magától, meg a tartalomjegyzéke idegen gépen készült - egyik se szabálysértés"

Ezt én is olvastsm, mert kíváncsi voltam.
Tényleg nem értem, hogy miért kellett volna odaírnia:
"Itt és itt mondam már ezt"
Azért az ilyeneket akkor kell, ha másokat idézünk, mások írásaira támaszkodunk.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 19:53:05

@jónévez: "És (természetesen) nagy duma így utólag, hogy szabadon csinálhatott sajtót bármikor a "jobboldal"." - tény, hogy szabadon csinálhatott sajtót a jobboldal.

jónévez 2024.12.01. 20:33:56

@Alöksz Róz Unbanned:
Tény?
Ja, mint Rózsa Sándor igazsága.

alöksz róz 2024.12.01. 20:47:20

@jónévez: mert volt neki igazsága? az egy igen kegyetlen gyilkos volt, nem vagyok fostos, de nem szívesen álltam volna vele szemben, nézd csak meg a szemét:
hu.m.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Photo_Portrait_Hungary_-_R%C3%B3zsa_S%C3%A1ndor_(colored).png

jónévez 2024.12.01. 21:05:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem olyan nagy a kormányzat Izrael-imádata, de Izrael olymód tudomásulvétele, mint minden kormányunké a rendszerváltás óta, az pozitívum.

Az ún. "jobboldaliságnak" soha nem volt kötelező eleme a zsidóellenesség, ezt csak az általad "balliba"-ként megnevezettek szajkózták.
Az ő szószedetükben (régebben) jobboldali, azaz NÁCI volt, aki kritikusan viszonyult néha Izraelhez.
Ma ugyancsak szerintük NÁCI, aki kritikusan viszonyul a palesztinokhoz.

jónévez 2024.12.01. 21:07:23

@alöksz róz:
Hát erről beszéltem, te ;)
Hogy lenne egy rablógyilkosnak igazsága? Na, ennyit a "tény" nevű dolgokról.

Meghát: értsd már a neved...

jónévez 2024.12.01. 21:15:10

@jónévez:
(Gonosz dolog más nevével viccelődni -de te választottad a kifacsart Rózsa Sándor nevet)

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 21:25:36

@jónévez: hitlernek is volt igaza valamiben. pl. egészséges életmód.

rózsa sándor rabolt és gyilkolt, ebben nem látni hogy igazsága lett volna.

én értem a nevemet, te pedig nyilvánvalóan nem.

nem gonosz dolog, egy humoros könyvből van. abban nyilván nem egy gonosz rablógyilkos volt.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.01. 21:29:43

@jónévez: na, remélem felvilágosítottalak. most azt áruld el, hogy ugyan mi az anyjapicsája köze van rózsa sándornak ahhoz, hogy a jobboldal is szabadon csinálhatott saját sajtót.

mert jelenleg azzal a zseniális érveléssel röhögteted ki magad, hogy rózsa sándor rablógyilkos, tehát a jobboldal nem csinálhatott sajtót :DDD

jónévez 2024.12.01. 21:47:33

@Alöksz Róz Unbanned:
Ha nem erted a felvetett párhuzamot -az téged jellemez. (...Nem az első eseted...)
Mint a többnickű válaszok sem engem jellemeznek...

jónévez 2024.12.01. 21:55:50

@Alöksz Róz Unbanned:
Hitlernek? Persze, mint mindenkinek, aki arrol hadovál.
Sőt, a munkával elért jóletet is többre mondta a tőkejövedelemnél.
Attól még igaz, hogy egy rablógyilkos (is) hadoválta.

Annyi butaságot összeboronálsz a különböző neveiden, és csak ritka a helytálló ellenvetésed (de néha vsn azért.

Annak örülök, hogy olvastal könyvet. Párszázat még tudok ajánlani.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 00:40:35

@jónévez: teljesen valid a két nick.
hiszen nem rejtem el magam és nem is anyázásra csináltam, mint a tompi.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.02. 10:47:26

@jónévez: akkor foglaljuk össze hol tartunk:
rózsa sándor rablógyilkos volt, tehát a jobboldal nem csinálhatott sajtót ÉS nem értem a felvetett párhuzamot.

0dzsud0 2024.12.04. 14:16:33

Orbán Balázs summa cum laude doktorált tegnap, Boldi meg Rácz Andrással együtt szaladt bele tátott szájjal a faszerdőbe. Minden rendben. :)

Gery87 2024.12.06. 00:22:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én meg már elmondtam róla a véleményem és hogy nincs igazad összességében.
Azok vagy nem Orbán eredményei vagy nincsenek úgy.

Gery87 2024.12.06. 00:24:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Akkor teljesen marginalizálva volt minden ellenvélemény. "

A köztévében meg ma jobban propaganda megy mint akkor...

"A rendszer kritikája meg egyenesen fasizmusnak számított."

Ma meg hazaárulásnak és sorosügynöki létnek.

Gery87 2024.12.06. 00:28:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A Fidesz sose volt kifejezetten antiszemita.
Ami történt az annyi hogy a radikális jobboldal kifingott, annak az ellenkultúrának részben leáldozott, részben a Fidesz elvitte a szavazóikat illetve hogy a "migráncsválság" miatt a kocsmák népe ma jobban utálja a muszlimokat mint a zsidókat.

De ez nem jelenti hogy megszűnt teljesen.
Gigafosch barátunk erre a jó példa, de a való életben is naponta hallom hogy a világ bajaiért a zsidrákok a felelősek.

Gery87 2024.12.06. 00:29:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó lenne ha szólnál akkor a NER médiakurváinak is.

Gery87 2024.12.06. 00:38:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mert a fasz se volt rá kíváncsi.

Én is próbáltam anno olvasni jobber sajtót pl Magyar Hírlap, de egy rakás szar volt, pedig akkor még jobber voltam.

A nemzeti radikális média meg még rosszabb, 16 évesen is kurva ciki volt....

Ma se változott a helyzet semmit, sőt, nemcsak hogy vacakabb,, de egyenesen arcátlan propaganda.
A világ pénzét beleölik és ezzel nőtt az elérhetősége, meg sok helyen nincs más, de akkor is fos.

Ez van, nem tudtok írni, nincs tehetség, akármennyi is a pénz.

30 éves tapasztalatom:
A magyar jobboldal sértettsége, frusztráltsága, tekintélyelvűsége, szervilizmusa nem összeegyeztethető, az alapvetően nem érték semleges, de szabadelvűbb és nyitottabb újságírásnak!

Mondtam már más esetben is: jobbágyokkal nem lehet demokráciát csinálni.
Bayerekkel, Jeszenszkykkel, Farhát Ádámokkal, Kohán Mátyásokkal, stb meg nem lehet jó sajtót csinálni!

valis47 2024.12.06. 02:36:31

@Gery87: Ugyan, a válaszonline-osokkal, meg a magyarhangosokkal sem lehetett, ők is tehetségtelen nímand propagandisták voltak, amíg hirtelen át nem lényegültek tehetségessé, amikor antiorbánistákká váltak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 05:36:44

@Gery87:

A Fidesz sose volt antiszemita, de a magyar jobboldal az volt. S amikor a Fidesz átment jobboldalra, ehhez látványosan nem idomult, majd 2010 után sikerült megváltozttania az egész narratívát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 05:39:03

@Gery87:

A tények mást mutatnak. Most Orbán fanatikus nyugatpárti? Nem az.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 05:39:57

@Gery87:

A köztévét nagyon kevesen nézik, nem számít a 90-es évek második fele óta.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 05:43:59

@Gery87:

Ez szokott lenni, amikor valaki beszorított helyzetből indul: szektásodás alakul ki.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 05:44:56

@Gery87:

"jobbágyokkal nem lehet demokráciát csinálni"

Nem lehet mindenki pöffeszkedő polgár. Ilyen társadalom nem létezhet.

Gery87 2024.12.06. 10:15:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te teljesen félreérted a polgár jelentését ebben az esetben.

Gery87 2024.12.06. 10:17:14

@valis47:

Nem mondtam hogy a liberó oldalon meg mindenki tehetséges.

Gery87 2024.12.06. 10:20:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A fasz rossz végén vagyunk megint mint akkor Horthy idején.
A "gazemberek, hullarablók" oldalára álltunk ismét.

Gery87 2024.12.06. 10:21:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez a válaszod?
Hogy a közpénzből üzemelő médiák nyugodtan lehetnek egyoldalúak és tolhatnak full kretén propagandát, "nem számít" mert "kevesen nézik"...
Egyébként nem, nem nézik annyira kevesen. Főleg az idősebbek közül.

Gery87 2024.12.06. 10:22:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

14 éve övék minden....aztán mégis egy nagy büdös nulla amit csinálnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 10:44:08

@Gery87:

A baloldali médiák mögött korlátlan pénzek vannak, ezeket valahogy ellensúlyozni kell.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 10:44:46

@Gery87:

Mire gondolsz?

Éppen hogy ellenállunk a háborús agressziónak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 10:46:13

@Gery87:

Ezt már sokszor megbeszéltük. Te ragaszkodsz a "polgár" ballib meghatározásához.

Gery87 2024.12.06. 10:46:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Osotobaság.
A világ pénzét beleölheted, akkor is a propaganda az propaganda marad és silány ócska kétbites vacak.

Gery87 2024.12.06. 10:49:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen, Ukrajna ne kapjon pénzt.
Aminek eredményeképp összeomlik, elveszti a háborút és az oroszok győznek, azt csinálnak amit akarnak.
Itt lesznek Kárpátalján.

Ez nekünk miért jó?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 10:49:09

@Gery87:

Az igazi ellenségünk a nyugat, de ezt nyíltan nem lehet kimondani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 10:50:07

@Gery87:

Nem érdekünk egy nyugatos, erős Nagy-Ukrajna.

A jó megoldás a semleges Ukrajna volt. Amerika nem akarta ezt.

Gery87 2024.12.06. 10:50:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez nem ballib meghatározás te szerencsétlen, már akkor ez volt a kulturális tartalma amikor a ballib mint fogalom és politikai oldal még nem is létezett!

Gery87 2024.12.06. 10:52:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De te legalább nyíltan kimondtad.

Ukrajna és Magyarország is legyen egy Belorusz, orosz báb.
Ez a cél.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 10:53:19

@Gery87:

Mi a polgár?

Állampolgár? Akkor minek új szó?

Művelt ember? Arra is van már szó.

Mi akkor a polgár?

Egyetlen valós jelentése: anyagilag független ember. Ilyen sose lehet a társadalom többsége. Még a leggazdagabb országokban se alkotnak 15-20 %-nél többet.

Gery87 2024.12.06. 10:53:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Most örülhetsz akkor, minden esély megvan egy nem semleges oroszbarát Ukrajnára.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 10:54:30

@Gery87:

Nem, mi semlegesek akarunk lenni. Ez a normális szerepünk.

Mindig hivatkozol 56-ra. 56 egyik követelése is ez volt.

Gery87 2024.12.06. 10:55:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Már megbeszéltük ezt.
Nem akarod érteni, ez a baj.
mert sehogy nem illik bele a kétbit emberképedbe.
Ha szegény akkor proli, ha gazdag akkor sorosista libsi...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 10:56:23

@Gery87:

A polgárság egyik eleme a vagyoni helyzet.

A "szegény polgár" az olyan, mint az "ugató macska".

Gery87 2024.12.06. 10:57:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

'56-ban az ország egy olyan utat akart járni ami Moszkvának nem tetszett és ezért beavatkoztak, hogy továbbra is olyan kormány legyen ami nekik érdekük.

Ukrajnában is hasonló történt.

Egy út, modell volt megengedve, különben jön az intervenció.
Ez történt.

Gery87 2024.12.06. 11:11:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, a polgár szegényen is mindenkor az öntudatos, felelősségteljes, tájékozódó, művelődő, a közösségi elköteleződéseire büszke, politikailag aktív, a polgári jogok és kötelességek fontosságát elismerő "citoyen".

Ehhez nem kell vagyon.

"A "szegény polgár" az olyan, mint az "ugató macska".

Tehát sok politikus, költő, író, filozófus aki szegénynek született, úgy élt vagy azzá lett, de reformer volt, elkötelezett híve a polgári átalakulásnak, felvilágosodásnak....az valójában ugató macska volt....értem.

Gery87 2024.12.06. 11:11:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nyugodtan elmondhatod miért lesz nekünk jobb egy orosz báb Ukrajna és miért kéne ezért tennünk!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 11:16:46

@Gery87:

Így is nyom minket az euroatlanti tömb, mi lenne, ha még egy nagy szomszéd is e tömb része lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 11:17:29

@Gery87:

Kevered az értelmiségivel. Az lehet szegény is. A polgár nem lehet szegény.

Gery87 2024.12.06. 11:23:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

úhh bazmeg, nem, nem keverem.

Az értelmiségi az általános értelemben szellemi pályán dolgozó embert jelent.
Szellemi foglakozású, magas végzettsége van, olvasott ember....de látjuk hogy a NER-ben is bőven vannak ilyenek akik valahogy mégis a polgári eszme és a nyugat értékrend ellen vannak.
A náciknál, fasisztáknál talán nem voltak értelmiségiek?

Gery87 2024.12.06. 11:24:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez nem válasz.
MI lenne?

És ha Putyin nyomna?
Mivel lenne jobb?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.06. 11:28:44

@Gery87:

Értelmiségi lehet bármilyen eszme híve. A lényegi elem: ne legyen közömbös a közélet iránt.

Én is az vagyok, bár munkaügyileg csak egy irpdai segédmunkás vagyok, s nem végzek tipikus értelmiségi munkát, lásd tanár, író, kutató, stb.

Gery87 2024.12.06. 13:00:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tudom kérdezzük meg a Cseheket, azok körbe veszi.
Gyanítom nem műtenek át ott sem ovisokat sorosista tranyók..

Gery87 2024.12.06. 13:01:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem nyom, persze csak akkor küld tankokat ha nem "megfelelően" szavazol.

Gery87 2024.12.06. 13:03:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ebben egyetértünk, tehát nem keverek semmit.

Te fehérgalléros melós vagy.

Gery87 2024.12.07. 00:01:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Proletár, az...szellemi lumpenproletár vagy:)

"jellemzője a megvesztegethetőség, az erkölcsi ingatagság; az osztályharcban mint réteg reakciós erőként jelenik meg....a burzsoázia válsághelyzetekben e demoralizált réteget megvásárolható eszközévé teszi, s felhasználja a munkásosztály forradalmainak leverésére, így a lumpenproletariátus az ellenforradalmak tömegbázisának fontos részét alkotja"

Gery87 2024.12.07. 00:01:53

@valis47:

Mire gondolsz?
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása