Bármennyire is undorítő alak ez a Talpramagyar Péter, el kell ismerni: rendkívül ügyesen kampányol.
Úgy képviseli a ballib célokat, hogy mindig - abszolút mindig - beletesz a mondandójába valamit, ami kiveri a biztosítékot a ballib törzsszavazóknál.
Ezzel semmi se veszélyeztet, hiszen a ballib szavazótábor legnagyobb részét már úgyis megnyerte a "bárki, csak ne Zorbán" jelszó mentén, akit meg nem nyert meg ezzel, az eleve megnyerhetetlen, azok a fanatikus DK-sok, de számuk egyre csökken.
Így viszont mehet rá a ballib törzstábor dühe, ami viszont más részről nehezíti a Fidesz ellenkampányát.
Mostani húzása: egyik fő célja rávenni a szlovák kormányzatot, adja fel a többes állampolgárság elutasítását.
Abszolút telitalálat. Ez egy olyan téma, mellyel garantált a dühroham a mértékadóknál ugyanis. A mértékadók ebben a témában nagyjából 3 csoportra oszlanak:
- feketeövesek: a szlovákiai magyarok szlovákok, s pont,
- barnaövesek: a szlovákiai magyarok nemzetiségileg magyarok, támogassuk őket, de minek nekik állampolgárság?,
- zöldövesek: a szlovákiai magyarok lehessenek állampolgárok, de szavazati jog minek nekik?.
S mind a három csoport szent dala a "nem itt adózik" refrénű nóta.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gery1987 2024.12.11. 06:10:58
Azért azt nehéz...
Gery1987 2024.12.11. 06:21:14
Aki nem itt él, nincsenek rá hatással a politikai döntések, az ne szavazzon....pont.
Wildhunt 2024.12.11. 06:54:06
Gery1987 2024.12.11. 07:01:19
Meg. Aki huzamosabb ideig nem itt él, ne szavazhasson..aztán ha visszajön akkor egy idő után újra lehet.
Nonszensz hogy az évtizedek óta külföldön élő vagy soha itt nem élő hatarontuli, ugyanúgy elmehet szavazni akár mint aki itt él.
Wildhunt 2024.12.11. 07:03:05
Gery1987 2024.12.11. 07:19:41
Az ellenérv az szokott lenni hogy a magyar állam a magyar nemzet anyaországa, így minden magyarnak köze van hozzá. Ami igaz.
Ha kulturális, nyelvi, nemzeti alapú vitáról van szó akkor mindegy ki hol él. Pl nemzeti jelképek lasd címer kérdés...nyelvtani szabályozás...stb. ebben nem látok problémát.
Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2024.12.11. 08:14:58
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 08:24:52
S akkor aki itt él miért nem szavazhat? Miért követelnek tőle állampolgárságot?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 08:26:35
Ez abszurd.
Ezen az alapon aki halálos beteg, ne szavazhasson, mert meg fog halni.
Ne szavazhasson, aki egész nap otthon ül, mert alig hat rá a politika.
Stb.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 08:27:15
Mert ilyen juppi tipus, fiatal sikeres vállalkozó embertípus.
Gery1987 2024.12.11. 08:35:10
Nem követelnek minden esetben. És ez érthető is szerintem.
"Az önkormányzati képviselők és polgármesterek általános választásán, valamint a helyi népszavazáson választójoggal rendelkezik minden, Magyarország területén lakóhellyel rendelkező nagykorú magyar és európai uniós állampolgár,"
Gery1987 2024.12.11. 08:40:31
Ez is abszurd?:)
Ez mind magánügy, meg szavazni se kötelező.
Az viszont egy tiszta helyzet hogy nem itt élsz, de a törvények, rendeletek adok ide vonatkoznak. De nincs rád hatással.
Gery1987 2024.12.11. 08:41:52
Ez nem jó érv. A többi is nerednyik vállalkozó, újgazdag proli.
De az neked nem baj.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 08:51:26
Bayer vállalkozó?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 08:52:07
Egy csomó dolog nem hat sok mindenkire. Na és?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 08:54:32
Tehát az itt lakó nem EU-s állampolgár hiába adózik???
Gery1987 2024.12.11. 09:13:28
24.hu/belfold/2023/06/02/bayer-zsolt-cege-1100ev-kft-merleg-beszamolo-profit-nyereseg/
De nem ez a lényeg, neked csak a pofaja nem tetszik MP-nel,tökmindegy milyen háttere van.
Gery1987 2024.12.11. 09:18:23
Mit na és?
Gery1987 2024.12.11. 09:18:54
Most rajtam kéred számon hogy miért ez a törvény?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 09:26:56
Csak mondom, hogy ez ellen fel kellene háborodnod.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 09:28:24
Hogy ez nem érv semmire.
Van egy közösség: ez a közösség dönt szavazáson, pont.
Teljesen értelmetlen azon vitázni, hogy ennek a közösségnek nem mnden tagja egyformán érintett a közösség ügyeiben.
Wildhunt 2024.12.11. 09:38:01
Megoldás lehetne a külföldön élők esetében a lakcímkártyával visszaélés büntetése, ezt támogatom is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 09:56:12
Nyilván lehet sok megoldás, sok országban sokféle megoldás van.
A kérdés mániává fejlesztése a baj.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 10:01:06
Az a gond, hogy 2013-ban el lett törölve az a szabály, hogy a lakcímkártyát le kell adni, ha az ember 90 napon túl külföldön tartózkodik.
Egyébként a szabályt 2013 előtt se tartotta be senki. Ezért is törölték el. Az átlagember nem is tudta, hogy van ilyen szabály.
Most már csak akkor kell leadni, ha az ember "állandó" jelleggel költözik külföldre.
Viszont az mindenki maga dönti el, mi az "állandó".
Szóval akkor kell leadni, ha le akarod adni.
Nekem pl. van érvényes lakcímkártyám, óbudai lakos vagyok, pedig életvitelszerűen nem élek Mo-on 2007 óta.
Wildhunt 2024.12.11. 10:11:36
Én viszont azt mondom, hogy ezt kellene világossá tenni, hiszen itt van értelme a vitának. Amit a ballenzék most erőltet, az a cenzus/kasztrendszer. Kellemes meglepetés volt @Gery87:
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 10:17:19
Lehet cenzust alkalmazni, de minek? - ez az alapvető kérdés.
Gery1987 2024.12.11. 10:46:08
Nem szoktam ok nélkül haborogni. De egyébként igen, megadnam a nem EU polgároknak is ugyanúgy.
Gery1987 2024.12.11. 10:48:43
Hát pedig szerintem ez fontos hogy mennyire érintett!!!
Ha elmegyek Kanadába és 30 éve ott élek nem fogom eljátszani hogy a magyar politikai élet szerves aktív része vagyok és szavazni! Nem lenne korrekt.
A közösség az egy aktív cselekvő társulás nem az hogy kinek mi van a papíron...
Gery1987 2024.12.11. 10:49:19
De most nem azokkal beszélgetést akiknek mániája....
Gery1987 2024.12.11. 10:50:53
Én elmondtam miért.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 10:51:20
Az országon belül is eltérő az érintettség foka.
Wildhunt 2024.12.11. 11:13:32
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.11. 11:18:24
A magyar gyakorlat: életkori és állampolgársági cenzus. Ez teljesen általános a világban.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 11:53:44
indiai pakisztáni vietnami vendégmunkásokat szállásol el valami nagymagyarország parkban, amit közpénzből építettek és ő ingyen megkapott.
az alkalmatlan feleségét meg kinevezték valahova igazgatónak.
tele van ilyennel az ország.
Gery1987 2024.12.11. 12:01:35
De nem mindegy hogy aktív tagja vagy e egy klubnak csak nem akarsz beleszólni semmibe, vagy 10 éve feléjük se néztél de megszavazod hogy vegyék fel a Józsit...
Gery1987 2024.12.11. 12:02:33
Ez nem egy jó érv hogy máshol is ez van...
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 12:11:55
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 12:19:15
a fejedben létező szellemekkel harcolsz
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 12:21:11
és megint
Gery1987 2024.12.11. 12:53:04
A helyi választásokon? Ott ahol el?
A saját jól felfogott érdekeben, remélhetőleg.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 12:57:13
és parlamenti választáson? gondolom ez egyértelmű :-)
ez a nevem senki 2024.12.11. 12:58:54
egy most vasárnapi szavazáson a résztvevők – a biztos szavazó, pártot választani tudók – 43 százaléka adta volna le a voksát Magyar Péter pártjára, miközben a Fidesz–KDNP-t csak 37 százalékuk támogatta volna 2024 végén.
Gery1987 2024.12.11. 13:03:18
Mi volt Pesten? Nem ugrik be...
Aki tartósan külföldön él, az már annak a közösségnek a tagja. Remélhetőleg ezt fel is fogja. Már érdemes felvenni az állampolgárságot is. 10-15 év után már nem sok köze van eredeti hazája belugyeihez.
A választásoknak eredetileg arról kell szólnia: mit akarok magam körül látni.
Ha gyuttment vagyok, akkor is...
Gery1987 2024.12.11. 13:06:44
A Tisza egyetlen egy ember, ha 2026-ra idegileg kicsinaljak a faszit, vagy nem sikerül több arcot adni a pártnak akkor csúnya vége lesz...
MEDVE1978 2024.12.11. 13:20:42
MP mindegyik fenti pontban nagyon hasonlót gondol, mint amit Orbán képvisel, csak a sallangok és a súly (az elmúlt 14 év történései) nincs rajta. Meg ugye nincs rajta a bélyeg, hogy ő az antikrisztus, az illiberális próféta, ami elfogadhatatlanná teszi a plurális demokraták számára.
Ezért ideális MP Orbán versenytársaként.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 13:40:58
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 13:47:14
magyarország ellen szavaznak, ha abból nekik hasznuk van.
nem érdekli őket hogy itt mi van, leszarják ha lepusztulnak a közellátások, leszarják ha tönkrebasszák a környezetet, leszarják ha minden a fidesz kezébe kerül, leszarják a lépésről lépésre kiépülő diktatúrát is, hiszen nekik hasznuk van belőle.
és az ő hasznuk az romániáé, nem magyarországé.
Gery87 2024.12.11. 14:19:22
Orbánnak jól jön az a pár % szavazat, identitást s tud rá építeni, arra belföldön is jön pár %, aztán meg további közpénzt lehet magánosítani a határontúliak támogatásával.
(mielőtt bárki félreérti, nem az anyagi támogatásukkal, önmagában van bajom)
Gery87 2024.12.11. 14:20:00
A pesten élő külföldiek?
Annyira számított volna? érdekes.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 14:28:01
pl. a magyarországi adófizetők befizetéseit miért kell a romániai adófizetőkre költeni?
GyMasa 2024.12.11. 14:28:11
Szerintem az első lépésnek annak kellene lennie, hogy az ellnezék megérti, hogy működik a magyar választási rendszer.
Ezzel a lépéssel nagyrészt okafogyottá válna a teljes vita, ugyanis, ahogy helyesen leírod, a törvény egyértelmű, MINDEN benne van.
- A külhoni magyarok, mivel nem rendelkeznek magyar lakcímmel, így csak listára szavazhatnak
- A külföldön életvitelszerűen tartózkodó magyarok tulajdonképpen csalást követnek el, amikor leadják mind a két szavazatukat, hiszen olyan körzetben szavaznak, ahol nem élnek ott.
- EZ akkor sem lenne szabályos, ha ezt levélben megtehetnék... Hiszen a külföldi szavazás lehetősége alapvetőan az adott országban éppen akkkor IDEIGLENESEN tartózkodó magyarok számára van biztosítva (azaz pl. turista vagy kiküldetésben lévő állampolgár.
- AZ, hogy a Londonban mosogató proletár leadhatja mind a két szavazatát, és nem csak listára szavazhat (Amit ma is megtehet, ha regisztrál rá ÉS lemond az egyéni képviselőre szavazásról) az kizárólag a magyar kormány jóindulatának köszönhető, azaz, hogy nem tartatja be szigorűan a hatályos törvényeket...
GyMasa 2024.12.11. 14:29:14
Nekem is van magyar lakcímkártyám, mert bizony vannak dolgok, amikhez praktikus a megléte.
GyMasa 2024.12.11. 14:31:23
"Én viszont azt mondom, hogy ezt kellene világossá tenni, hiszen itt van értelme a vitának. Amit a ballenzék most erőltet, az a cenzus/kasztrendszer. Kellemes meglepetés volt @Gery87: "
Számomr nem teljesen világos ez az egész, hiszen nem az van, hogy az összes, külföldre vándorolt magyar ORbán személyesen űzte el az országból és MINDEGYIK egy biztos ellenzéki szavazó???
Ha elveszik tőlük a szavazati jogot, akkor pont saját magukkal tolnak ki, nem?
GyMasa 2024.12.11. 14:33:16
És, aki elment Londonba mosogatni, annál hol húzod meg a határt?
Meddig szavazhat?
És, mit csinálsz azzal, hogy ellenzéki állítás szerint az összes, külföldön élő magyar ellenzéki szavazó.
Ha ez iagz lenne, akkor csökkentenéd a kormányváltás esélyét, és pont a NER szekerét tolod!
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 14:34:56
van többtízezer eu-polgár szavazó budapesten, de nem volt szoros a 2019-es főpolgi választás.
2024-ben viszont tényleg nagyon kevés szavazaton múlt...
GyMasa 2024.12.11. 14:35:50
Annyiban pontosítanék, hogy azt nem tudjuk, mit gondol, csak azt halljuk amit mond.
És én egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy azt tenné hatalomra jutva, amit mond.
Gery87 2024.12.11. 14:36:26
MP Orbán fiatalos, frissített verziója, az elmúlt 14 év tanulságaival, tapasztalataival kiegészítve.
A baj az hogy a szavazók viszont nem változtak.
Semmit nem tanultak, megint várják a csodát "fentről".
A Tisza nem organikusan létrejött, mélyen beágyazott, demokratikus civil mozgalmak, körök, emberek közös párttá formálódása hanem egy mém...a "nem kell Orbán" megtestesülése élettelen műanyagflakonokon amiket bedobáltak a folyóba ami most árad.
Nem lett polgáribb, demokratább a társadalom attól hogy megtapasztalta az önkény szelét egy koleszhaverság alapú mafiiapárt és az ő Döbrögis feudális hűség alapú romlott és hazug színjátékának képében.
És ez szomorú.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 14:38:26
folyamatosan ezt bizonyítod.
Gery87 2024.12.11. 14:39:27
Mert az az elv hogy egy nemzet vagyunk és fontos hogy mi van velük, illetve 1000 év kulturális és épített hagyatéka van a jelen határainkon túl, ami érzelmi alapon szintén fontos.
Ezt egy érvényes álláspontnak tartom.
A baj hogy errefelé ezt nem tudod úgy támogatni hogy ne legyen iszonyúan számító, manipulatív és korrupt.
Gery87 2024.12.11. 14:45:07
Nem az a lényeg hogy ki kivel tol ki és ki mit nyer vele.
Ez számomra egy elvi kérdés, az szavazzon aki viseli a következményeit legyen az jó vagy rossz, akit érintenek a hozott döntések! Ez így etikus.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 14:46:28
semmi akadálya nincs annak hogy ezek az organikusan létrejött mélyen beágyazott demokratikus civilek részt vegyenek benne, és a saját képükre formálva a mémet, alakítsák a politikát/közéletet (akár az egész magyarországot).
sőt egyenesen fel vannak rá kérve.
Gery87 2024.12.11. 14:49:18
Jó kérdés hol kell meghúzni a határt, ezen lehet vitatkozni.
Én kapásból azt mondanám hogy 4 év tartós életvitelszerű kinttartózkodás.
Ez olyan mint a minimálbér: nem az a legelső lépés hogy mennyi legyen, mert azon lehet vitatkozni, hanem hogy legyen.
"Ha ez iagz lenne, akkor csökkentenéd a kormányváltás esélyét, és pont a NER szekerét tolod!"
Nem érdekel, nem ilyen számító pitiáner oldaláról nézem ezt!
Gery87 2024.12.11. 14:49:56
Igen, valami párezer vagy párszáz...
Tapi2021 2024.12.11. 14:51:09
Egyáltalán nem mindegy a határontúlra ÖNHIBÁJUKON KÍVÜL - tehát nem saját döntéssel kivándorolt! - magyaroknak, hogy milyen kormányzat van az anyaországban!
A magyar nemzet tagjai értik ezt. Hogy attól még magyar a magyar és MAGYARORSZÁG az országunk, hogy győztes hatalmak, az ELLENSÉGEINK, "földrajzilag határokkal választották szét a nemzet egyes részeit.
Ami mindegy, az éppen a példának hozott önkori választások, amin NEM is szavaznak.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 14:51:53
(ránk ebből csak a nyelv igaz.)
nem szorulnak a támogatásunkra, sőt. magunkkal basszunk ki, hogy nekik még jobb legyen?
Tapi2021 2024.12.11. 14:54:58
Hú, kíváncsi lettem, te hogyan tapasztaltad meg az önkény szelét?
Gery87 2024.12.11. 14:57:02
Nincs akadálya, legyen így, jelenleg viszont nem látni őket.
Egy arcot tolnak elénk már hónapok óta.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:00:30
1. nyugodt szívvel ki lehet jelenteni, hogy nagyon is jól vannak. nincsenek elnyomva, használhatják a nyelvüket, boldogulnak, anyagilag gyarapodnak.
2. @Gery87: az erdélyiek meg az oroszok meg az ukránok meg szerbek meg az eu-tagországok is nyilvánvalóan viselik a mi döntéseink következményeit, akkor azok is beleszólhatnak?
Gery87 2024.12.11. 15:02:11
"hogy milyen kormányzat van az anyaországban!"
Erről már fentebb írtam.
Az ország a magyarság nemzetállama, anyaországa.
De ez nem jelenti azt hogy olyan döntésekbe is bele kell szólniuk ami nem nemzeti ügy, hanem az "adófizető lakosságé".
Márpedig a legtöbb dolog ilyen.
Székelyföldről ne szóljanak bele hogy mennyi legyen az ÁFA vagy a nyugdíjkorhatár.
stb.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:04:01
a mi életünkről mi döntsünk már, ne a romániai magyarok mondják már meg, hogy itt mi legyen.
az anyagi támogatásuk meg közvetlen károkat okoz nekünk.
Gery87 2024.12.11. 15:05:30
Szerintem se a pénzen múlik ez főképp.
Attól nem lesz székely autonómia hogy felújítunk egy templomot közpénzből 10 milliárdért...
Gery87 2024.12.11. 15:06:41
Hát csak nagyjából erről beszélgetünk itt évek óta hogy mi a NER, jó reggelt.
Tapi2021 2024.12.11. 15:07:30
Az ember azt hinné, hogy ezt már tisztáztuk, hogy nagyon is érinti a határontúliakat, hogy kik és hogyan, merre vezetik az országot, és milyen elvek, értékek és politikák mentén. Pl. milyen nemzetpolitikát valósítanak meg?
Tehet nagyon is VISELIK a döntéseik következményeit!
Hogy pénzt mennyire lehet nekik átadni, milyen elvek és célok mentén és MENNYIT, az egy adekvát és más kérdés.
Az ADÓFIZETŐI kérdés is. De a sima listás választás csakis POLITIKAI, ÉRTÉKVÁLASZTÁSI kérdés. Amihez minden magyarnak van/lehet köze!
Ha te élnél mondjuk Romániában mindegy lenne, hogy a kormányod, anyaországod elkönyvelne románnak és szarna rád (lásd Kádárék, és minden balos, libsi utódaik), vagy a nemzet szerves részeként tekintene rád?
Ez mindegy?
Gery87 2024.12.11. 15:08:34
Nyilván nem, a végtelenségig nem lehet tágítani a kört.
Ők abba szólhatnak bele hogy a saját kormányuk a miénkére mit reagál és hogyan kezeli.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:09:03
és kitömjük itthon is közpénzekkel a lehúzós romániai magyar vállalkozókat.
Gery87 2024.12.11. 15:10:35
"Pl. milyen nemzetpolitikát valósítanak meg?"
A nemzetpolitika az nemzetpolitika, de nem minden vitás kérdés, adókérdés, törvény, rendelet, jogszabály, országos ügy az!
Tapi2021 2024.12.11. 15:10:46
Ja, kinek mi. Nektek, a buborékban és a fantáziátokban egy erős, országos maffia. Nekünk egy betűszó, ami egy politikai termék és valójában nem jelent semmit.
Nem kell ahhoz név, hogy a MINDENKORI kormányoknak maguk és saját köreik felé hajoljon a keze!!!
Ezért kérdem, hogy személyesen TE, hol és miben tapasztaltad meg az önkényt?
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:12:32
ők úgy döntenek, hogy nekik jobb legyen, leszarva hogy itt szarabb. akkor ezt miért kéne nekünk hagyni?
Tapi2021 2024.12.11. 15:13:43
Gery87 2024.12.11. 15:17:38
"Tehet nagyon is VISELIK a döntéseik következményeit!"
Korántsem annyira mint akik itt élnek!
Ők a román, szlovák stb kormány döntéseinek következményeit viselik elsősorban...
Nem úgy mennek boltba hogy "magyar vagyok", hanem hogy szerbiában dolgozom, ennyit vonnak le, ebből ennyi marad, a vaj meg annyi....az út szar, a járdát felújították...a polgi meg egy pöcs...
"Hogy pénzt mennyire lehet nekik átadni, milyen elvek és célok mentén és MENNYIT, az egy adekvát és más kérdés."
Ez egy fontos kérdés.
"Az ADÓFIZETŐI kérdés is. "
Bizony.
"De a sima listás választás csakis POLITIKAI, ÉRTÉKVÁLASZTÁSI kérdés. Amihez minden magyarnak van/lehet köze!
Ha te élnél mondjuk Romániában mindegy lenne, hogy a kormányod, anyaországod elkönyvelne románnak és szarna rád (lásd Kádárék, és minden balos, libsi utódaik), vagy a nemzet szerves részeként tekintene rád?"
Nem lenne mindegy, de a nemzet részének lenni nem egyenlő az anyaország állampolgárának lenni!
Én nem pofáznék bele legyen e Magyarországon minimálbér emelés, alacsonyabb ÁFA vagy házasodjanak e a buzik és milyen legyen a munkavállalói jog....
Semmi közöm hozzá.
Ha Romániában élek, a román kormány felelős ezekért.
Tapi2021 2024.12.11. 15:17:47
És nem is szólnak ezekbe bele!
Eleve 1-2 !!!! képviselői hely múlik rajtuk! Az említett szabályokat meg a kormány hozza. Amit NEM mi választunk.
És általában nem is az 1-2 képviselőn múlik, milyen kormány alakul és az majd milyen nyugdíjszabályozást csinál.
Az a baj, hogy FANTÁZIÁLTOK hülyeségeket. Hogy mi múlik a határontúliak szavazatán és mi nem.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:19:00
ha a náci németországban bement a gestapo az utcátokban valakihez és agyonlőtte, akkor téged nem érintett személyesen az elnyomás, mégis tudtad hogy van. és jól meggondoltad, hogy fogsz viselkedni.
ez a természete a dolognak.
ugyanígy működött a diktatúra a szovjetunióban, kínában, japánban, az arab országokban stb.
Tapi2021 2024.12.11. 15:20:30
Nyilván nem, az egy másik küzdelem a ROMÁNOKKAL!
Az azonban múlik egy templomon, iskolán, sőt, magyar vállalkozáson is, hogy mennyi és meddig lesznek ott magyarok!
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:22:28
az csak nektek agymosottaknak érv, hogy "balos" meg "jobbos".
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:24:47
Tapi2021 2024.12.11. 15:24:51
Mint már írtam, ezekről, a mértékekről, célokról, van értelme vitázni!
Hogy pl. a befektetés arányosan hoz-e annyit nemzetpolitikailag vagy sem. Pl. az anyaországi támogatás valóban segíti-e a helyben maradást, boldogulást? Stb.
Tapi2021 2024.12.11. 15:26:34
Mondd, ha tudsz valamit, hogy kin múlik a Székely autonómia megadása, ha nem a románokon?
Tapi2021 2024.12.11. 15:29:29
És hogyan befolyásolja Kiss Pista erdélyi magyar ember listára behúzott X-je az adónkat?
És főleg, milyen MÉRTÉKBEN?
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:31:06
és nem szimbolikus, a 2-3 képviselővel eldönthetik a 2/3-ot vagy a választást is.
egyébként én támogatom, hogy legyenek képviselőik a magyar törvényhozásban. csak nem ebben a formában.
azt meg határozottan visszautasítom, hogy bűntudatot kelljen éreznem miattuk.
Tapi2021 2024.12.11. 15:31:39
Kik azok a nekünk? Az itt lakó idegenszívű labancidentitásúak?
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:32:25
Gery87 2024.12.11. 15:33:20
"Ja, kinek mi. Nektek, a buborékban és a fantáziátokban egy erős, országos maffia."
Mert az.
" Nekünk egy betűszó, ami egy politikai termék és valójában nem jelent semmit."
:D
Ó, szóval semmit....érdekes.
Orbán tudja?
"Nem kell ahhoz név, hogy a MINDENKORI kormányoknak maguk és saját köreik felé hajoljon a keze!!!"
Ja a szokásos, "nincs itt semmi látnivaló...ez van mindenhol.."
Nem, nem mindenhol ilyen fokú és jellegű!
"Ezért kérdem, hogy személyesen TE, hol és miben tapasztaltad meg az önkényt?"
Minden nap "magánosítják" a hűbéreseknek a befizetett adóm jelentős részét és ami marad abból szar, alacsony színvonalú ellátást és szolgáltatásokat kapok.
Nem sztrájkolhatok szabadon és még kártérítést is fizettethetnek velünk...
Kizsarolták a magánnyug. pénzünket.
Indokolatlan veszélyhelyzet van évek óta. rendeleti kormányzás, ami nem épp bizalomgerjesztő.
A közmédia egyoldalú propaganda lett "az én adómból"..
Normális, kulturált vita helyett a politikából egy kocsmai késdobálót csináltak, nem kapok észérveket és normális tájékoztatást azoktól akiknek ez lenne a dolga..
A választókerületek visszatérő manipulálásával meg mindent megtesznek azért hogy az ellenzéki szavazókkal kibasszanak, ezzel az én képviselethez való jogomat is csorbítják..
Röviden építik le szépen 14 éve a jog- és szociális államot.
Nyilván egy fekete autónak kéne elvinnie ahhoz hogy azt mond, baj van.
De ez imnd nekem igenis rossz.
Gery87 2024.12.11. 15:34:53
Nem fantáziálok, az elvi álláspontom mondom el.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:35:25
nem a fideszes a magyar egyébként se. a fideszes csak betért cigány.
a tiszás az magyar.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:37:38
Gery87 2024.12.11. 15:38:09
24.hu/belfold/2022/04/09/a-levelszavazatok-a-fidesz-valasztas-2022/
Tapi2021 2024.12.11. 15:39:02
Egyrészt minimális a hatásuk arra, hogy egy választás után milyen kormány alakul. Másrészt mivel ők tényleg magyarok és ezt száz évet ellenséges környezetben élve is megőrizték, magyar kormányt és nem balos-libsi, internacionalista... labanckormányt akarnak. (Bár ott sem mindenki szavaz jobbra!)
Másrészt eddig MINDEN jobb-konzi kormány alatt JOBB élete lett mindenkinek. Úgy, hogy nem világos miről beszélsz?
Tapi2021 2024.12.11. 15:41:00
És nyilvánvaló, hogy ezekbe nem is pofáznak bele!
Gery87 2024.12.11. 15:42:28
"Az itt lakó idegenszívű labancidentitásúak?"
Miért kell mindig mélyebbre úsznod drága aranyhal barátom?
Elkezdesz siránkozni hogy micsoda dolog, "itt nincs önkény, meg diktatúra!" meg hogy "magyarok vagyunk, meg nemzetállam"...
Aztán előjössz ezzel a fassággal, amivel meg is válaszoltad mi a NER.
Ez a kirekesztő, identitáskisajátító, sudribunkóság!
Tapi2021 2024.12.11. 15:42:42
És itt is vannak a nácik. Gyorsan kifogytál az érvekből!
Gery87 2024.12.11. 15:43:38
Dehogynem, mivel pártra szavaznak és az alakít kormányt ami ezekben dönt...
Gery87 2024.12.11. 15:45:10
A példa a lényeg nem a nácik.
Akkor képzeld oda az ÁVH-t.
Tapi2021 2024.12.11. 15:46:36
Ha figyelsz látod, hogy ezzel NEM érveltem! Csak leszögeztem, mint tényt. Amit nehéz lenne vitatni, látva, kik, hogyan viszonyulnak immár lassan 90 éve a kérdéshez és a határon túlra KÉNYSZERÍTETT magyarokhoz.
Gery87 2024.12.11. 15:46:56
"magyar kormányt és nem balos-libsi, internacionalista... labanckormányt akarnak. "
Uhh, bazmeg.
Fáj.
vergyula 2024.12.11. 15:47:23
A második mondatot biztos így akartad?
Gery87 2024.12.11. 15:48:52
"Ha figyelsz látod, hogy ezzel NEM érveltem!"
Áh, csak internaci idegenszívű labancozol:)
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:49:20
hát kin múlik? oldják meg felülről ezt is? legyen benne az igazi civil, de ne kelljen dógozni érte? :D
Gery87 2024.12.11. 15:51:32
Ez így tökéletes.
Úgy lett minden jobb, hogy nem érti miről beszélnek a kritikusok:)
Tapi2021 2024.12.11. 15:51:35
Ezek ellenzéki bull shitelések. Amivel egy gondjuk van, hogy őket kihagyják belőle.
Marha hosszú listát tudnék én is írni, mi nem tetszett a ballibes kormányok alatt. Hogyan voltam én is "elnyomva".
Tapi2021 2024.12.11. 15:53:27
Aki nem nyert annak le kell nyelnie, hogy nem az ő szája íze szerint fognak menni a dolgok. Mi is lenyeltük mindig.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:54:05
és mire fel sértődik meg, ha a romániai magyarokra azt mondják hogy románok?
Tapi2021 2024.12.11. 15:55:28
a tiszás az magyar. "
Csak így tovább! Hadd lássuk, ki vagy valójában!
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:55:45
Gery87 2024.12.11. 15:58:30
Ebben nincs vita hogy nem megy másképp.
Én mondjuk elég hiteltelen lennék köztük mint "konzervatív nemzeti liberalis jobbos centrista":)
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 15:59:33
szégyellned kéne magad, nemzetáruló.
nem még itt arcoskodni, hogy ti vagytok az igazi magyarok :D
Tapi2021 2024.12.11. 16:00:25
Ez a kirekesztő, identitáskisajátító, sudribunkóság!"
Pedig úgy érzem, nem én akarom kirekeszteni a magyarokat, meg ágálok állandóan ellenük. Hmmm....
A labanc az labanc, mindig kijön. Itt él, de a császárnak szurkol, itt él, de Moszkvának szurkol, itt él, de Washingtonnak, Brüsszelnek... szurkol, szemben az aktuális magyarokkal.
Tapi2021 2024.12.11. 16:01:26
Hát bocsi, hogy ezt kihoztam belőled.
Gery87 2024.12.11. 16:03:16
"Vagyis sehogy."
Ne mond már meg nekem mi fáj:)
"Ezek ellenzéki bull shitelések."
A fejedben, ott van sok shit meg bull...ja.
"Amivel egy gondjuk van, hogy őket kihagyják belőle."
:D
igen, a tipikus saját burkos kétbit érv: "csak irigyek! "
Mert ugye ha te így gondolkozol, akkor a másik is, csak a fasz rossz végén van de ennyi.
"Marha hosszú listát tudnék én is írni, mi nem tetszett a ballibes kormányok alatt. Hogyan voltam én is "elnyomva"."
Ha nem voltatok elnyomva akkor miért kellett a "fülkeforradalom"?
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 16:03:47
a civisvárosi néppártja, ha emlékszel
Gery87 2024.12.11. 16:04:33
Nem, nem ilyen a demokrácia és ne mosd össze azzal ki nyer, és ki nem, nem ez a probléma lényege.
Tapi2021 2024.12.11. 16:04:40
Amikor szavazol, nem tudod, ki fog nyerni! Azt sem, kell-e majd koalíciós társ... Stb. Azt pláne nem, hogy majd egy kormány milyen adó- vagy más gazdasági törvényeket kénytelen hozni regnálása alatt.
Gery87 2024.12.11. 16:05:58
Mert azt "igaz magyar emberekre mondják" de mi csak "büdös labancok" vagyunk, akiket csak szembesítenek a valójukkal:)
Gery87 2024.12.11. 16:06:40
Mondod te?:)
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 16:06:42
olyan jó érv, hogy köpni nyelni nem tudtál rá semmit.
így hát maradt a büfögés.
Tapi2021 2024.12.11. 16:06:45
Akkor képzeld oda az ÁVH-t. "
A Fidesz kormány alatt van ilyen?
NINCS!
Akkor ki képzel oda azt, ami nincs?
Tapi2021 2024.12.11. 16:08:48
Csak következtetek ebből a véresszájú (határontúli) magyarellenességből. Lehet rosszul?
Tapi2021 2024.12.11. 16:11:02
Miért miről? Hogy Európa letérdelt mert a barmok háborúznak inkább? Németország Jól van? Franciaország jól van?
Nézz már híreket! Akár az RTL-en!
Gery87 2024.12.11. 16:14:01
"Pedig úgy érzem, nem én akarom kirekeszteni a magyarokat,"
Érezheted úgy, csak nem lesz igaz.
A választási cenzusról folyt a diskurzus, nem magyarság kérdés ez.
Bár szeretnél belőle azt csinálni.
A "Londonban mosogató ellenzékiek" választójogát persze nem félted:)
"meg ágálok állandóan ellenük. Hmmm...."
Miért ki ágál állandóan itt és hogy?
Hmmmm...
"A labanc az labanc, mindig kijön."
:D
"Ezek ilyenek...már .így születnek..."
"Itt él, de a császárnak szurkol, itt él, de Moszkvának szurkol, itt él, de Washingtonnak, Brüsszelnek... szurkol, szemben az aktuális magyarokkal."
Most az Orbánról beszélsz.
Csak mondom.
Jó hát hol és mikor éppne kit és miért, de megvót' má' neki mind..
:)
Gery87 2024.12.11. 16:19:57
"Amikor szavazol, nem tudod, ki fog nyerni! "
:D
de bammeg azt tudod kit akarsz nyerni látni és miért nem?:)
"Azt pláne nem, hogy majd egy kormány milyen adó- vagy más gazdasági törvényeket kénytelen hozni regnálása alatt."
Hát bazmeg....aztakurva...:)
Én sejtettem hogy a fideszes előbb szavaz, aztán majd később megmondják neki miről mit kell gondolnia.
De ez most fájt.
Gery87 2024.12.11. 16:22:45
A Mariana árok nincs már messze ugye?
Gery87 2024.12.11. 16:26:46
"Csak következtetek ebből a véresszájú (határontúli) magyarellenességből. Lehet rosszul?"
Az nem kifejezés.
Gery87 2024.12.11. 16:29:21
Az itthoni állapotokról volt szó.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 16:30:32
nehogy már még a cigány mondja meg, ki a magyar :D
Wildhunt 2024.12.11. 16:36:31
Ez pont nem igaz
Tapi2021 2024.12.11. 17:25:45
Annyira rossz nálunk, és a kormány annyira elkúr mindent...:
"Németországot dobta, inkább Magyarországra jön egy svájci cég
Költséghatékonysági okokból bezárja baden-württembergi gyárát a svájci Feintool cég és a gazdaságosabb feltételeket kínáló Tokodra költözik. A szakértő szerint ez figyelmeztető jel Németország számára és azt mutatja, hogy az ország egyre kevésbé vonzó a nemzetközi cégek számára.
Tokodra helyezi át a termelést a svájci Feintool cég és bezárja baden-württembergi gyárát a költséghatékonyság érdekében. Az Mfor cikke szerint
a döntés miatt 200 német munkahely szűnik meg.
Mint közölték, Tokod gazdaságosabb feltételeket kínál, miközben Németországban a magas energiaköltségek, a bürokratikus akadályok és a politikai bizonytalanságok nehezítik a cégek működését."
index.hu/gazdasag/2024/12/11/nemetorszag-magyarorszag-feintool-baden-wurttemberg-tokod-termeles-athelyezes/
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.11. 17:56:48
Boldeone2 2024.12.11. 18:09:34
Az akkugyártásnak pl alig van hozzáadott értéke, de veszélyes-kizsákmányoló
vergyula 2024.12.11. 18:51:24
m.hvg.hu/gazdasag/20241209_MNB-nem-jott-be-a-kormany-szamitasa-tevedes-eroltetni-az-akkugyarakat-akkumulatorgyartas-alacsony-hozzaadott-ertek-Termelekenysegi-jelentes
Tapi2021 2024.12.11. 18:55:21
Tapi2021 2024.12.11. 18:57:11
Ja, juszt se menjen oda senki dolgozni!
Menjenek inkább a ... Hová is?
Tapi2021 2024.12.11. 19:04:00
Lehetőleg olyanokat, amelyek lenyomják a nyugati konkurenciát is simán, piaci alapon.
Ja, hogy az nem megy? Pofázni könnyű...
Ez kb. az a "fotel-kibicelés", mint amikor a senki, aki nem vezetett még soha semmit, céget sem, arról mereng, milyen szörnyű diktátorok már azok, akik ERŐVEL, szigorú törvényekkel és akár karhatalommal tartanak össze több tucat népből álló országokat, vagy alkalmasint több tucat terrorszervezetből állókat.
Mintha tudnák, ez mivel jár? Vagy mintha ők biztosan jobban csinálnák.
Tapi2021 2024.12.11. 19:06:41
Mert más diktátorok lesznek. Akik plusz még vallási fanatikusok is.
Haladás.
vergyula 2024.12.11. 19:43:09
Nyugi, le is lesz váltva a korábbi zseni Matolcsy.
vergyula 2024.12.11. 19:50:04
valis47 2024.12.11. 23:29:08
Ők még az őszintébbek, az elborultabbak tényleg azt hiszik, hogy az oktatásegészségügybe invesztálva hipp-hopp Finnország lesz itt... ja mert pl. Alsózsolcán tisztára mintha finnek lennének... csak a gonoszorbán miatt nem tudnak kibontakozni!
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.12. 01:33:28
az alzsózsolcai finneknek meg annyira nem jött be az aksigyár, hogy bottal elzavarták.
badum tssssss :-)
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.12. 02:17:46
hát csak nem jött be, van ilyen, nem mindig jön be a kétásznegyven. brüsszelbe se jött be. trumpnál bejött.
kigyúrt börtönviselt formával meg azért nem szabad leülni játszani, mert ha azt mondja hiába van kétásznegyvened, papám, nekem nincs színem, azt sajnos a lapjai megmutatása nélkül is kénytelen leszel elhinni.