magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Kádár alatt kommunizmus volt

Először arra számítottam, szörnyű adás lesz Csalódtam pozitívan, Papp István azért nem akárki: hiába marxista meggyőződésű, azért ezt sose teszi szakmája kárára:

Persze maga a cím erősen kétséges, hogy "nem kommunizmus volt Kádár alatt, csak diktatúra", s ezt maga Papp cáfolja meg végülis, amikor szépen kifejti, mennyi sok dolgot jelent a kommunizmus.

Maga Gulyás se próbál már kommunistát játszani, így alig akadékoskodik. Rendes kérdéseket tesz fel.

Ami erősen pozitív az több dolog is.

Először is, tisztázza azt a korai ballib halandzsát, mely egyenlőségjelet tett baloldal és kommunizmus közé. Itt tisztázódik, a kommunizmus egy specifikus áramlat a baloldalon belül, nem pusztán "igazságos társadalmat akartak", hanem egy pontosan meghatározható ideológia.

Aztán azt a ma is divatos mítoszt is eloszlatja, hogy a "sztálinizmus" az valami idegen test, melynek semmi köze a kommunizmushoz. Papp szabatosan elmondja, a kommunista erőszak eredete Lenin, s az egész társadalmi környezet szinte kikényszerítette a "sztálinizmust".

S még a legújabb marhaságot, hogy "56-ban a nép szocializmust akart" is szépen cáfolják.

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6618749610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2024.12.13. 17:16:09

Az hogy mi volt a szocializmus, az valójában senkit se érdekel. Ezek mind csak újabb és újabb alkalmak arra, hogy ismét előkapják és felböfögjék a betanult propagandalzungokat, aztán hazamenjenek.

Akit érdekelne, annak először arra kellene válaszolni, hogy miért tette mást a kommunisták, mint amit Marx mondott. Marx ugyanis azt mondta hogy a termelőerő fejlettsége kialakítja a neki megfelelő és a további fejlődéshez szüséges társadalmi és gazdasági szerkezetet.

Ezt a kommunistá nem tudták? Vagy tudták de elvetették?

Tudták és nem is tagadták. De akkor mi volt?

Vagy például: Igazi marxisták alig voltak. Miért követték és támogatták őket tömegek? Olyanok is, akik a hátuk közepére se kívánták azt a társadalmat, amit a kommunisták igértek a legvégére?

Ezek és más súlyos kérdések elhallgatásából látszik, hogy itt csak a propagandalózungokat akarják egymáshoz vagdosni, de valójában nem kiváncsiak arra, hogy mi volt a valóságban.

Gery87 2024.12.13. 21:38:02

"Először is, tisztázza azt a korai ballib halandzsát, mely egyenlőségjelet tett baloldal és kommunizmus közé. "

???

"a "sztálinizmus" az valami idegen test, melynek semmi köze a kommunizmushoz."

Senki nem mondta sose hogy semmi köze, csak azt hogy nem egyenlő vele.
Ahogy a nacionalizmus sem egyenlő a fasizmussal nácizmussal és nem "mindenképpen ebbe a szörnyűségbe fut ki az eszme" jellegű!

" szépen kifejti, mennyi sok dolgot jelent a kommunizmus."

Biztos ez?
Volt idő amikor a szoci/komcsi a köznyelvben kb egymás szinonimái volta, de azért maguk a K-Európai rezsimek is elmondták nem egyszer hogy "kommunizmus majd csak lesz, most még úton vagyunk..."

"a kommunizmus egy specifikus áramlat a baloldalon belül, nem pusztán "igazságos társadalmat akartak", hanem egy pontosan meghatározható ideológia."

Tehát akkor mégsem jelent olyan sok mindent...

"S még a legújabb marhaságot, hogy "56-ban a nép szocializmust akart" is szépen cáfolják."

Mások - hazai és külföldi történészek - meg nem cáfolják.
Ennyit erről.

Gery87 2024.12.13. 21:40:45

@ZorróAszter:

Szíria kapcsán most emelgetik a kurdokat, meg hogy őket Amerika támogatja.

Arról már egy büdös szó nem esik hogy egyébként ott most ezerszámra szövetkezetek, munkástanácsok vannak, hogy a közvetlen demokrácia mentén szerveződnek...immáron 10 éve!
Ez "nem érdekes" úgy látszik.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.13. 23:11:10

@Gery87: "Szíria kapcsán most emelgetik a kurdokat, meg hogy őket Amerika támogatja." - amerika jól átbaszta őket.

véletlenül épp trump elnök idejében.

Gery87 2024.12.14. 01:10:37

@Alöksz Róz Unbanned:

Nem lep meg.

Gery87 2024.12.14. 01:16:14

Egyébként Birca megint csúsztatsz.
Megnéztem az adást.

"s ezt maga Papp cáfolja meg végülis, amikor szépen kifejti, mennyi sok dolgot jelent a kommunizmus."

Papp azt mondja amit én is, államszocializmus volt Kádár alatt, nem több.
A kommunizmus mint valami utópia jelent meg a rendszerben, de nem volt sose és később már nem is hittek benne papíron se.

'56-ról, a munkástanácsokról meg annyit mond, "munkás alternatíva volt", nem cáfolja a szocialista jellegét, szépen hazudsz megint a saját narratívád szerint, arra számítva a sok kétbit gyökér jobbágy úgyse nézi meg a videót mert hosszú meg minek...

valis47 2024.12.14. 01:20:39

@Gery87: Miért kellene megnézni két marxista barom beszélgetését arról, hogy mi volt Kádár alatt?

Gery87 2024.12.14. 09:36:44

@valis47:

Igazad van, sokkal egyszerűbb Birca részrehajló csúsztatásait elhinni és akkor nem sérül a jobber világkép...
Vagy két fasiszta beszélgetését kell meghallgatni arról hogy mi volt az átkosban....hisz ehhez ők értenek a legjobban.

vektortér 2024.12.14. 09:56:08

@Gery87: Mind tudjuk, hogy itt te értesz mindenhez a legjobban.

valis47 2024.12.14. 12:00:00

@Gery87: Mármint az eggyel korábbi átkosban. Megállapítanák, hogy Horthy nem volt fasiszta, nem volt fasizmus alatta (ami egyébként tényszerű megállapítás, Horthy alatt üldözték a fasisztákat, nemzetiszocialistákat, az ilyen pártokat betiltották, legalábbis a II. vh. kitöréséig).

valis47 2024.12.14. 12:01:21

Gömbös próbált csak valami olasz mintájú korporatív rendszert bevezetni, de csak azért nem menesztette Horthy, mert halálos beteg volt.

valis47 2024.12.14. 12:02:26

Imrédy-t lehetne még felhozni, mint aki "úri fasizmust" akart, de őt is eltávolították hamar, a zsidó felmenőinek kiderítésével buktatták meg.

valis47 2024.12.14. 12:05:06

@Alöksz Róz Unbanned: Szíriát szétszedik, a zsidók már építik Nagy-Izraelt. Erdogan pedig Törökországhoz csatolná Idlibet és Aleppót... a kurdok még zsidó támogatásban bízhatnak. Ha Izrael nyíltan odaáll a fű alatt eddig is támogatott kurdok mellé, akár egy független Kurdisztán mögé, az viszont elkerülhetetlenné teszi a törökökkel való összetűzést.

Gery1987 2024.12.14. 12:45:45

@vektortér:

Nem, de én még tudok nézni egy 40 perces videót hogy ellenőrizzem valóban úgy van e amit nerednyik barátunk állít.

Gery1987 2024.12.14. 12:46:16

@valis47:

Horthy nem volt fasiszta. De most mit akarsz ezzel?

Gery1987 2024.12.14. 12:48:12

@valis47:

A kurd szuverenitás senkinek nem érdeke a régióban. Sajnálatukra.
Egy szocialista, demokratikus kurdisztáni még pláne nem.

Wildhunt 2024.12.14. 13:21:01

@Alöksz Róz Unbanned: tegyük hozzá, az ukránokkal együtt. Mindkettőnek 17-ben adtak komolyabb fegyvereket.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.12.16. 15:07:50

" az egész társadalmi környezet szinte kikényszerítette a "sztálinizmust". "

Azért ez nem igaz teljesen. Bár Sztálin kommunista volt, de közben pedig orvosilag igazolt módon elmebeteg is. A paranoiája miatt megyei szintű kivégzési terveket készített, hogy havonta hol hány embert kell kivégezni. Jó bizonyíték erre, hogy mikor odakerült Hruscsov, abban a pillanatban abbamaradtak a tömeges kivégzések. Persze mocskos, büdös kommunista volt ő is, de onnantól csak azt végezték ki, aki ténylegesen belekeveredett valamibe, előtte meg kb. mindenkit

Tehát a sztálinizmust a kommunizmus tette lehetővé, de az azon belül is kivételesen szadista volt. A konkrét személy nélkül sokkal kevesebb orosz halt volna meg (meg finn, tatár, stb.).

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.12.16. 15:09:55

@valis47: "Miért kellene megnézni két marxista barom beszélgetését arról, hogy mi volt Kádár alatt? "
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ez jó volt, teljesen egyetértek.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.12.16. 15:20:28

Sosem támogattam ezt a szavakon lovaglást, hogy kommunizmus volt vagy szocializmus. Az egész arra vezethető vissza, hogy eredetileg kommunizmusnak hívták azt a fost, amivel kísérleteztek, és az annyira lejáratódott, hogy kialálták ezt a szómágiát, hogy akkor ez még csak a szocializmus, de majd jön a csudajó kommunizmus, de még csak sokára.
Szerintem nem ennek a marketingakciónak sok figyelmet szentelni, cska játék a szavakkal.

A kommunizmus eredete szerintem: szegény, viszonylag tehetségtelen emberek irigyelték mások vagyonát (nagy méretekben zsidók, pl. Marx), és kitalálták hogy az valami baromi igazságos rendszer lenne, ahol mindenkinek ugyanannyi vagyon jut (= azaz nekem, aki ezt kitaláltam). Ehhez tudományosnak ható hablatyot kevertek (filozófiai rizsa, materializmus) és eladták, hogy ők tudják, merik teszik. Még az is lehetséges, hogy a kitalálói sem tudták azt magukról, amit én tudok, hogy a sima irigység vezette őket. A mindent járó malmocska meséje tudományos rizsával leöntve. Mikor a szegény ember álmodozik, hogy de jó lenne ilyen csodagép, ami mindent elővarázsol. Aztán meg jött pár ember, aki azt mondta, hogy de hisz ez létezik, csak támogatnod kell engem. :-)))))
Ennyi a kommunizmus alapja.
Aztán meg persze, mikor elkezdték csinálni, fokozatosan kiderült, hogy lehetetlen marhaság az egész. Az okos ember ha eddig nem vette észre, most már átlátja, hogy hülye volt, a buta ember meg egyre agresszívabb lesz, és egyre több embert öl meg, hogy bizonyítsa, hogy igaza van. Aztán a végé meg megadják magukat, és elfogadják, hogy ha nem is sikerült, de legalább éljünk meg belőle jól. Kb. ezek a fázisai.

Gery1987 2024.12.16. 16:39:54

@fofilozofus:

Ilyen alapon miért kéne meghallgatni Orbánt a Kossuth rádióban hogy mi van a ner alatt?

Gery1987 2024.12.16. 16:42:02

@fofilozofus:

"Sosem támogattam ezt a szavakon lovaglást, hogy kommunizmus volt vagy szocializmus"

Tudjuk igen hogy fingotok nincs a különbségekről....

"eredetileg kommunizmusnak hívták azt a fost, amivel kísérleteztek, és az annyira lejáratódott, hogy kialálták ezt a szómágiát, hogy akkor ez még csak a szocializmus, de majd jön a csudajó kommunizmus, de még csak sokára."

Nem, eredetileg is volt különbség és most is van.

Gery1987 2024.12.16. 18:01:56

"A kommunizmus eredete szerintem: szegény, viszonylag tehetségtelen emberek irigyelték mások vagyonát (nagy méretekben zsidók, pl. Marx),"

Szerinted, de tévedsz.
Olvasgatni kéne...nem hasrautesre marhaságokat bemondani.

Marx meg nem volt vallásos.
De legalább lehetett zsidózni együtt.

ZorróAszter 2024.12.16. 19:48:09

Mondjuk a Horthyt hatalomba segítők közül Prónay és Ostenburg alapította a Magyar Fasiszta Pártot, és csak később csatlakoztak Szálasi Nyilaspártjához. Héjjas Iván és Francia Kiss Mihály nem tett kitérőt: ők rögtön a nyilasohoz csatlakoztak.

ZorróAszter 2024.12.16. 19:57:28

@fofilozofus:

Maga azért gondolja mindezt, mert lusta utána nézni. hogy milyen iszonytató nyomor volt mondjuk Angliában évszázadokon keresztül a fejlődés hasonló fázisában.

És ha maga nem gyárosok vagy nagybirtokosok ivadéka, akkor nagy valszínűséggel a maga őseit is ők mentették meg a nyomortól.

Tudom, snassz dolog ebbe belegondolni.

Egyszerűbb hazudozni. És a nyomorral kapcsolatos tényeket tagadni, terelni. Mint ami manapság szokás.

Gery1987 2024.12.16. 20:48:42

@ZorróAszter:

Ezek a lumpenek bele se gondolnak sose hogy a baloldal, a munkásmozgalom nélkül a földet turnak ma is vagy 16 órát gebednenek a szalag mellett, éhbérért, felvilagosodast meg hagyjuk is...

Gery1987 2024.12.16. 20:54:47

@ZorróAszter:

Azt hiszik a 8 órás munkaidőt, a fizetett szabadságot, nyugdíjat, táppénzt, szabad szombatot...a kiscica hozta, csak úgy lett..

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.12.17. 10:13:19

@ZorróAszter:
"Mondjuk a Horthyt hatalomba segítők közül Prónay és Ostenburg "

Olvasgatni kéne, ecsém. Horthyt KONKRÉTAN az antant emelte hatalomba. És az arisztokratákat ennyire eszményítő ember meg nem lehet fasiszta. Mert az neki proli.
Hozzáteszem, hogy nekem is.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.12.17. 10:22:11

@Gery1987:
"Tudjuk igen hogy fingotok nincs a különbségekről"

Igen, tényleg igaz. A kommunizmusban tarkón lőttek az árokba, a szocializmusban meg csak akasztottak. Bocs, hogy nem fejtettem ki alaposan a különbségeket.

Értem, hogy nem fogadod el, de ez akkor is csak szómágia. Ugyanaz a szarfingfos csak máshogy beadva.

Van egy jó film, a Vurstli. Sajnos nagyon gagyi a minősége, de meg lehet találni a neten. Ott is csodálattal töltött el, hogy a 10-es években milyen kifinomult, magas filozófiai rizsát adtak ennek a marxizmusnak. Csupa tudomány. Aztán persze csak sima agyonlövés lett belőle, mint a nagy társadalmi átalakítások többségéből (lsd fr. forradalom). De jó volt látni, hogy milyen mesével alapozták meg ezt a kommunizmust. A végén kiderült, hogy nem finom filozófusok, hanem konkrétan rablógyilkosok, de addig roppant tudományos volt.

Én nem esek hasra ezektől az entellektüelnek HATÓ okoskodásoktól. Vidékről Budapestre csöppent kisebbségi komplexusos emberek szoktak hasra esni tőle, hogy igen, ez tudomány, ehhez te úgysem értesz.

Baromság. Szocializmus=kommunizmus.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2024.12.17. 10:26:58

@ZorróAszter:
"... mert lusta utána nézni. hogy milyen iszonytató nyomor volt mondjuk Angliában évszázadokon keresztül ..."

Pontosan tudom. De nem végeztek ki embereket tömegesen azért, mert mondjuk szemüvegesek (Pol Pot) vagy mert mérnök Sztálin) stb. És nem vették el az összes magántulajdont.

"... akkor nagy valószínűséggel a maga őseit is ők mentették meg a nyomortól."
:-))))))
A kurva anyjukat mentsék meg a nyomortól ezek a nyomorultak. Mindig akkor jársz a legrosszabbul, ha ilyen mocskok meg akarnak menteni. Kösz, nem kértem volna belőle. Nem is értem, hogy a termelési viszonyok brutális lepusztítása mitől is lenne megmentés.

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.17. 11:54:36

@fofilozofus: "Mert az neki proli.
Hozzáteszem, hogy nekem is." - olyan vagy, mint a djangóból a samuel l. jackson karaktere

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.17. 12:01:49

@fofilozofus: "Aztán persze csak sima agyonlövés lett belőle, mint a nagy társadalmi átalakítások többségéből (lsd fr. forradalom)." - kivégezték a rablógyilkosokat.
és elkobozták a rablott vagyonukat.

ez tényleg hallatlan igazságtalanság.

Gery1987 2024.12.17. 14:11:45

@fofilozofus:

Nem szómágia baszod a különbség, csak leszarom mert frocsogni marhaságokat könnyebb.

Gery1987 2024.12.17. 14:18:12

*Leszarom, mert fröcsögni könnyebb.
Hülye vagy fiam az van...

Gery1987 2024.12.17. 14:19:46

@Gery1987:

*Leszarod...

(Kib. korrektor)

Gery87 2024.12.17. 20:57:04

@fofilozofus:

De nem végeztek ki embereket tömegesen azért, mert mondjuk szemüvegesek (Pol Pot) "vagy mert mérnök Sztálin) stb. És nem vették el az összes magántulajdont."

Áhh, nem, csak elvették a földjeiket, aztán mivel munka és tulajdon nélkül maradtak, a városokba mentek, ott meg letartoztatták őket "csavargásért"...és mentek a gyarmatokra.
Csodálatos.

A kapitalizmusnak is van annyi áldozata mint az államszocialista rezsimeknek csak nem annyira látványos meg hát régebb óta tart!

Rabosítva lenni a GULAG-on az látványos, azt észre veszd, de 8 évesen gyémántot bányászni Afrikában..."háát ez van.."

Alöksz Róz Unbanned 2024.12.17. 21:30:06

@Gery1987: de minek javítod?
úgyse tűnik fel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.18. 06:35:58

@Gery87:

Tény: a liberalizmusnak több az áldozata, mint a fasizmusnak és a kommunizmusnak együttvéve.

Gery1987 2024.12.18. 11:12:35

@Alöksz Róz Unbanned:

Hogy ne legyen félreértés...
Meg ugye itt bármibe bele lehet kötni:)

Gery1987 2024.12.18. 11:13:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem a liberalizmusnak hanem a kapitalizmusnak, de méginkább az puszta zsarnokságnak.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása