magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Változás

A dolgok ismétlődnek.

Korosztályombeli mondta pár éve: "ha neked azt mondta volna valaki 20 éve, hogy az oroszokat fogjuk 20 évvel később dicsérni, mit mondtál volna, ugye nagyot nevettél volna?".

A napokban hallottam ugyanezt: "ha neked azt mondta volna valaki 20 napja, hogy az amerikaiakat fogjuk 20 nappal később dicsérni, mit mondtál volna, ugye nagyot nevettél volna?".

Nemrég még komolyan ilyenekben hitt a nyugati közvélemény:

fantáziakép: az ukrán hadsereg győzelmi felvonulása a moszkvai Vörös téren

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5618801362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2025.02.22. 10:43:48

Soha nem hitt ilyenekben a nyugati közvélemény, hanem abban hitt, hogy Ukrajna megmarad független országnak, ez - mint relatív győzelem - sikerült. Ukrajna jól harcolt, különösen úgy, hogy késve vagy nem kaptak fegyvereket, amiket korlátosan használhattak ( meddig lehet belőni, stb)
Tehát, ez egy több 3x népesebb, katonai nagyhatalom országgal, nagy siker
Vagyis: az egyik fő cél teljesült
A másik kevésbé: meggyengíteni az agresszor hadiállamot, a hosszú tavú cél ez ( is) lenne: egy békés, demokratikus, veszélytelen orosz állam...
Persze, anno a hidegháború sem 3 év volt, most is tartani kellene a szankciókat hosszú távon...
Folyt...

Boldeone2 2025.02.22. 10:54:08

Megint másik dolog a magyar érzület....Honnan ered a diktátor - a tömegyilkos agresszor - megdicsősítése?

Lényegében volt 45 év államszocializmus, amikor is a SZU volt a jó, az USA rossz...A rendszerváltás után is volt egy ilyen politikai vonal, amely a nyugatellenes nézetekből politikát csinált, de a non-plusz ultra az Orbán rezsim kommunikációs küzdelme az európai szellemiség ellen: " Elfoglaljuk Prüsszelt! " Stb.., Ehhez jön még a maszkulinitás, az erőszakkultusz újjáéledése, a homofób-, és idegenellenes gyűlöletkeltés
Vagyis a fideszes erőszakpolitikának és elnyomó rezsimnek a putyini a megfelelője...

Hozzá lehetne tenni, a nyugat sem mentes a szélsőségektől! A globalizációvesztes prolit könnyen áthangolja a ruszki propaganda, vagy maga a szélsőjobb populizmus, a modern idők legnagyobb népátverése

Wildhunt 2025.02.22. 11:22:33

@Boldeone2: hogy Ukrajna megmarad független országnak

Még most. Ezért kellene békét kötni, nem megvárni a kapitulációt.

Gery87 2025.02.22. 11:36:00

Senki nem hitt ilyesmiben.

Pont az a baj hogy nem volt koncepció arra hogy oké támogatjuk, fegyverezzük Ukrajnát de mi lesz később? Mi lesz akkor ha elhúzódik a háború, ha Putyin nem vonul vissza., ha a szankciók nem elegek vagy nem működnek? Mi van ha tárgyalni kell? stb.

Pont ugyanúgy ahogy nem volt terv arra sem terv hogy oké Hitler viszi Ausztriát, Szudéta vidékiket...de mi lesz utána? Mit kezdünk vele?

Boldeone2 2025.02.22. 11:51:02

@Gery87: A " véletlen faktor" az minden háborúban ott van. Pl mi van, ha a Wagner- puccs sikeres stb...

Most Trump megközelítése szintén egy "nem várt faktor" ami az oroszoknak kedvez...

De, még mindig lehet egy váratlan csavar, amit nem látunk előre...

Pl. lehet, hogy a béke rosszabb lesz Oroszországnak, mint Ukrajnának? Hiszen utána - ha nincs külső ellenség- rögtön a belpolitika lesz fókuszban, ott is...

A faisztoid államoknak mindig kell a külső ellenség, a valós harc, de Soros már nem elég...

Boldeone2 2025.02.22. 11:54:31

Tehát a háború mindig egyfajta haladék a politikának, valamire...Mindkét elnök addig lehet "nyugodt " amíg tart...

A nagy ellenség elvesztése is traumát okoz...Sőt...A gyalogkakukk sem érdekes az őt üldöző prérifarkas nélkül, vagy Tom és jerry.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.02.22. 11:56:49

Nagyon helyes ez a magatartás, ami sokak szemében pálfordulás: egy nemzetnek MINDIG a saját érdekét kell néznie. Ha akkor éppen az oroszok ellen voltunk, mert az volt rossz, most meg félig mellettük vagyunk, mert az a jó. Tudjátok, Magyarországnak nincsenek barátai meg ellenségei csak érdekei. :-)

(Jó példa Románia átállása a háború végén, amit mi is megtettünk, csak nekünk nem sikerült. Mégis egy csomóan fikázzák ezért a románokat, mert nem értik a világot. A kitartás meg a hűség csak a családdal szemben erkölcsi kötelesség.)

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.02.22. 11:57:59

@Boldeone2:
"A gyalogkakukk sem érdekes az őt üldöző prérifarkas nélkül"

Hogy erre nem gondoltam. De legalábbis is jól nem fogalmaztam még meg, köszi! :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.22. 12:05:40

@Gery87:

Sorosék terve volt az egész. Nem jó hogy bukik az ukrán projekt?

Boldeone2 2025.02.22. 12:34:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mondok egy példát. Tegyük fel, hogy igazad van: a Donbass- ban megöltek 12 ezer oroszt ( más kérdés, hogy ez kb 12 év alatt volt, 40 %- a ukrán, 70%- a katona)

De, tegyük fel igaz volt...Te államfő vagy, orosz, mit csinálsz? Arányosan beavatkozol a Dombassban, vagy egy egész ország ellen viselsz hadat, mint most Putyin?

Azóta, 3 éve már több százezer áldozat van! Erre mondom, hogy tömeggyilkos! Erkölcsi érzék és józan ítélőképesseg hiányzik, de az nagyon!

Wildhunt 2025.02.22. 12:40:20

@Boldeone2: azt mondod hogy az USA mocskos háborús bűnös jugoszlávia, Irak meg Afganisztán miatt?

Wildhunt 2025.02.22. 12:41:30

@Boldeone2: hogy mondhatod, hogy az USA "Erkölcsi érzék és józan ítélőképesseg" nélküli náci diktatúra? Te megőrültél?

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.02.22. 15:10:20

@Boldeone2:
"Azóta, 3 éve már több százezer áldozat van! Erre mondom, hogy tömeggyilkos! "

Hát ez egy elég érdekes hozzáállás. Tegyük fel, hogy igazad van! De akkor Franklin D. Roosevelt is tömeggyilkos volt, mert OK, hogy Japánt leigázta, de minek támadta meg a németeket? Ha hagyja őket, akkor sokkal kevesebb ember halt volna meg. De igazából a történelemben ez mindenkire áll. Mátyás király is hagyhatta volna a törököket, tömeggyilkos volt stb. Nézhetjük így is. Végül is mind az volt.

De a történelem valójában nem arról szól, hogy ki a rendes, ki alatt jó élni, hanem az, hogy ki győzi le a másikat. Ez a mai világszemlélet, hogy az embereknek jól kell élniük, ez csak egy szivárvány. Valójában te a saját szempontodból nézed (mindenki, én is veled együtt), hogy jó legyen az élet, a hatalmasok meg azt, hogy nekik legyen jó. Leszarják, ha emberek döglenek meg. De akkor Bidenre meg a franciákra is mondd, akik pl. Líbiát "felszabadították". :-)

Boldeone2 2025.02.22. 16:06:13

@fofilozofus: Mindenki a saját szempontjai szerint tekint a világra, vagy lehet mondani: az érdekei szerint

Az államférfi vagy a bölcs ember azért csak túl tud ezen a világszemléleten lépni!

Tehát: akció vs reakció

Pl: bemászik egy cigángyerek a kertedbe, lelop 10 almát, erre nyilván kurva mérges vagy, de nem fogod lelőni egy puskával!
Erkölcsi érzék és józanság irányítsa a világot!

Donbass= 12-14 ezer áldozat, a jelen háború meg már több százezer....

Megérte? qurvára nem! Szerintem az orosznak sem! Az egész világ részben putyini agyrém miatt szenvedett

vasútihíd 2025.02.22. 16:11:56

a nyugati közvélemény talán pár radikálist leszámítva sohasem abban hitt hogy az ukrán hadsereg bevonul moszkvába hanem arról álmodozott hogy putyin és rendszere belülről bukik és valami nagy örömünnep keretében egy liberális nyugatbarát vezető és úgymond szakértő kormány kerül az ország élére.
viszont evidens hogy egy ilyen fordulatnak a realitása méginkább a lázas képzelgés szintjén mozog még az ukrán hadsereg diadalmas győzelméhez képest is. szóval a nyugati álmok irracionalitásában teljesen igazad van. igaz most az amerikai pofon hatására kicsit visszavettek ebből.

Boldeone2 2025.02.22. 16:16:55

@fofilozofus: Lényegében buborékokban élnek az emberek.

A jobboldali Putyint éljenzi, hololozik, Ukrajna pusztulásán örömködik...Mit is tehetne mást? Implicit módon, de ez jön le a sajtóból
Trump sem különb, egy világban uralmodó nézet butaságait harsogja vissza...

Mit gondolok én? Qurva egyszerű: adott egy 38 milliós ország, az nem fog veszélyeztetni egy 145 milliós atomhatalmat, ez kamu narratíva
NATO- tagság" a másik kamu...Egyrészt a NATO soha nem támadná meg Oroszországot, miért is tenné? Reálisan Ukrajna NATO tagsága soha nem jött képbe, bár az ENSZ és a NATO alapokmány szerint mégsem lehetne...

Tehát a háború kamu indokok miatt folyik! Nézzük csak vissza a történelmet, ki itt a valós agresszor? A lengyelek meg tudnák mondani, a finnek is, a baltiak is..

Csak a magyarok felejtették el 1945 tavaszát, vagy 1945 - öt? Tudnék mesélni, mit műveltek a családommal, az őseimmel...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.22. 16:19:52

@Boldeone2:

Ha várt volna Oroszország a védelmi háború megindításával, több áldozatot lett volna az eredmény.

Így is késett Putyin: sokáig hittem hogy lehet tárgyalni a kijevi euroatlantista huntával.

Wildhunt 2025.02.22. 16:42:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: lehetett, de nem volt szabad. Úgy látszik az ukránok még most sem tárgyalhatnak.

vasútihíd 2025.02.22. 16:47:36

@Boldeone2: pedig egy nyugat által felbérelt nato tag ukrajna komoly biztonsági fenyegetés az oroszokra nézve. még atomot is telepíthettek volna oda. mindezt csak putyin megelőző lépése akadályozta meg. a mégkisebb baltikum és finnország is hasonló fenyegetés de a realitást jobban felismerő új amerikai politikával az európai nato már nem lesz tényező. azaz az utóbbiak már újabb orosz védelmi manőver nélkül leszerelhetőek.

Boldeone2 2025.02.22. 17:55:59

@vasútihíd: Ez orosz kamu! Sehol nincs atom, sem Közép- Eu- ban, sem a Balti államokban

Amúgy atomot senki sem fog használni

gigabursch 2025.02.22. 18:35:47

@Wildhunt:
Már amit meghagynak belőle...

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2025.02.22. 21:47:53

@Boldeone2: Brüsszel nem az európai szellemiség hanem az azt bitorló globohomo fellegvára

Tapi2021 2025.02.22. 21:53:35

@Boldeone2: Mitől független?

2022 előtt az volt, nem? Minek provokálta ki, hogy megtámadják? Nem lett volna más út? De.

Csak a játszótéri hülyegyereknek nagy lett az arca, mert ott volt mögötte a nagytestvér!
Aztán most ráfázott.

Tapi2021 2025.02.22. 21:58:35

@Boldeone2: A több százezer értelmetlen áldozat a FEGYVERSZÁLLÍTÁSOK KÖZVETLEN KÖVETKEZMÉNYE! Ahogyan azt számtalanszor elmondtuk.
Azok nélkül gyorsan vége lett volna, már 2022-ben az egésznek!

Ha nem lőnek, az oroszok sem lőnek vissza. A több fegyver mindig több fegyvert - és több áldozatot! - eredményez a másik oldalon is, és ezzel elhúzódó, értelmetlen vérontást!

Az USA és európai cinkosai pontosan ezt csinálták!

Szóval az első fegyverszállítmánytól máig, az összes PLUSZ halott és kár azokat terheli, akik nem állították meg, hanem folyamatosan ESZKALÁLTÁK , újabb és újabb, egyre erősebb fegyverekkel a háborút!

Bíróság elé mindet!

Tapi2021 2025.02.22. 22:02:29

@Boldeone2: "Megérte? qurvára nem! "

Egyetértünk! Pont erről beszéltem! Megérte a több fegyverrel több hullát csináltatni???

Qurvára nem!

Wildhunt 2025.02.22. 22:06:37

@Boldeone2: ezt még mindig a lieblingjeidtől kellene megkérdezni. BoJo tiltotta meg a békekötést.

Wildhunt 2025.02.22. 22:08:43

@gigabursch: az elején minden megmarad, még a krímről sem kellett volna hivatalosan lemondani. Most már érik egy Trianon. Ha megmarad egyáltalán valami.

Tapi2021 2025.02.22. 22:10:06

@Boldeone2: "A jobboldali Putyint éljenzi, hololozik, Ukrajna pusztulásán örömködik"

Ne hazudozz!
Csak a te/ti beteg világotokban mondhatják arra, aki NEM akart háborút, aki minden nap a háború ABBAHAGYÁSÁRA szólított fel..., hogy örömködik a szomszéd ország pusztulásán.

A szomszéd ország azt nézte hülyének és azt gyűlöli, aki éppen, hogy a vesztét NEM AKARTA!

Ezek után... Mit mondjunk még?

Három éve azt halljuk, hogy harcolni kell, hogy jobb tárgyalási feltételek legyenek. AZ SEM BAJ, ha ezért nagyon sokan MEGHALNAK közületek. Mert MEGÉRI!!!

Jobb feltételek lettek? Megérte???

Ébredj már fel!

Az ukrán emberek ellenségei mondták ezt, akik fegyvereket dobtak át nekik a biztos távolból, hogy megdögöljenek. Valaki MÁS érdekeiért.

Az igazi barátot meg, aki ezt nem akarta, gyűlölik.

Hát akkor mit lehet erre mondani? Egyék, amit főztek.

Wildhunt 2025.02.22. 22:10:38

@Tapi2021: boldili most telefloodolja az összes topicot a sajnálkozó, békére vágyó hülyeségeivel. Azt hiszi szerintem hogy mindenki olyan hülye mint ő.

Tapi2021 2025.02.22. 22:12:27

@Boldeone2: A Salamon szigeteket miért fenyítette be az USA, hogy nem léphet szövetségre Kínával???

Tőle sok ezer kilométerre?

Mit veszélyeztette volna az az USA-t?

Komolyan, nőjj már fel.

Tapi2021 2025.02.22. 22:15:43

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Ja, ma Orbán mondott egy olyat, hogy szerinte nem nagyon kéne megszervezni Pesten az idei Prájdot, az érintettek és a ballib slepp azonnal befeszült, szerte az interneten. Már jönnek a rózsaszín háromszöggel!!!

Tapi2021 2025.02.22. 22:21:05

@Wildhunt: Megmarad, de kurvára kifogják fosztani Ukrajnát, éveken, évtizedeken át.

Ők választották a vezetőiket...

Ja és minket is, mert nyilván önteni kell majd bele a mi lóvénkat is, hogy Amerika meg a nagy nyugati cégek, mindent, a mi pénzünket is, zsebre tehessék!
Humanitáriusok és "jóemberek" leszünk. És szegényebbek.

Tapi2021 2025.02.22. 22:23:05

@Wildhunt: Az a baj, hogy egy vastag réteg az. Ugyanolyan.

Wildhunt 2025.02.22. 22:23:23

@Tapi2021: ha visszakapjuk a kárpátokat, megéri.

Tapi2021 2025.02.22. 22:26:43

@Wildhunt: Nem kapunk mi semmit. Csak majd perkálunk. Az újjáépítésre, hogy ne omoljanak össze a közszolgáltatások... "Erkölcsi kötelességünk" lesz!

Köszönjük minden ebben részes európai vezetőnek, megmondónak, újságírónak, politikusnak...

Tapi2021 2025.02.22. 22:31:29

"Donald Trump benyújtotta a számlát Kijevnek, horribilis összeget követel

Ukrajna lítiumlelőhelyei a legnagyobbak között szerepelnek Európában, és az Egyesült Államok fizetséget vár a korábbi katonai segítségért.

Múlt héten Kijevbe látogatott az új amerikai pénzügyminiszter, Scott Bessent, aki felvázolta az ukrán elnöknek, hogy igényt tart az ország ásványkincseinek felére, valamint az olajra, gázra és az infrastruktúrára, például a kikötőkre. Az 500 milliárd dollár értékű „számla” az Ukrajnának nyújtott korábbi amerikai katonai segítség kompenzációja – írja a The Guardian."...

index.hu/kulfold/2025/02/22/ukrajna-amerika-donald-trump-volodimir-zelenszkij-asvanykincs/

A pincér már hozza is a számlát.

Tapi2021 2025.02.22. 22:35:21

Eközben Franciaországban: "Allah akbart kiáltott a késes támadó Franciaországban, egy ember meghalt, több rendőr súlyosan megsebesült".

vasútihíd 2025.02.22. 23:06:57

@Boldeone2: nem állítottam hogy van jelenleg a baltikumban vagy a finneknél atom. de az európai nato ballépéseit elnézve nem is vennék rá mérget hogy nincs. vagy hogy a rosszul értelmezett biztonság érdekében nem akarnak oda telepíteni. ezért teljesen érthető hogy oroszország erre mint komoly veszélyforrásra tekint.

Boldeone2 2025.02.22. 23:08:18

@Wildhunt: Te mongolidióta funkcionális analfabéta! Közöd nincs a témához! 5 értelmes, koherens mondatot nem tudsz összerakni!

Boldeone2 2025.02.22. 23:10:23

@Tapi2021: több százezer értelmetlen áldozat a FEGYVERSZÁLLÍTÁSOK KÖZVETLEN KÖVETKEZMÉNYE"

- Baromság! A több százezer értelmetlen áldozat annak a következménye, hogy Putler támadja Ukrajnát, az ukránok pedig csak védiik a hazájukat!

Boldeone2 2025.02.22. 23:15:03

@Tapi2021: Ha nem lőnek, az oroszok sem lőnek vissza. A több fegyver mindig több fegyvert - és több áldozatot! - eredményez a másik oldalon is, és ezzel elhúzódó, értelmetlen vérontást!"

- Ez megint baromság! Az első napokban szétbombázták Ukrajnát, és expedíciós hadsereget küldtek MEGSZÁLLNI Ukrajnát, csakhogy az Ukránok nem adták fel így a mai napig VAN független Ukrajna, és NINCS orosz szolgasors!

Boldeone2 2025.02.22. 23:18:31

@Tapi2021: az összes PLUSZ halott és kár azokat terheli, akik nem állították meg, hanem folyamatosan ESZKALÁLTÁK , újabb és újabb, egyre erősebb fegyverekkel a háborút!
Bíróság elé mindet!

- A lófaszt! Itt egyedül Putyinnak kell bíróság elé állni! A nyugat jól tette amit tett és összhangban is volt a nemzetközi joggal és az európai érdekekkel!

A lator agresszor Oroszországot ott kell megállítani: Ukrajnában, nem Vilniusznál!

Boldeone2 2025.02.22. 23:26:04

@Tapi2021: A jobboldali Putyint éljenzi, hololozik, Ukrajna pusztulásán örömködik"

- Ez pedig abszolút igaz! Ne játszd a hülyét, Tapi! A jobboldali és kormánymédia full ukránellenes, minden médiájuk hemzseg a gyűlölködéstől!

Három éve azt halljuk, hogy harcolni kell, hogy jobb tárgyalási feltételek legyenek. AZ SEM BAJ, ha ezért nagyon sokan MEGHALNAK közületek. Mert MEGÉRI!!!"

- Megint hazudsz! Putyin nem akart békét soha! A célja Ukrajna elpusztítása, nem pedig a fair béke!

Most is csak gusztustalan dikátumok vannak, amiket rá akarnak erőszakolni az ukránokra, amiből lehet nem lesz semmi!

Boldeone2 2025.02.22. 23:30:55

@Tapi2021: Ja, ma Orbán mondott egy olyat, hogy szerinte nem nagyon kéne megszervezni Pesten az idei Prájdot, az érintettek és a ballib slepp azonnal befeszült, szerte az interneten. Már jönnek a rózsaszín háromszöggel!!!"

- A pride pedig meg lesz tartva, ha toporzékoltok, akkor is! Sőt, olyanok is kimennek az idén, akiknek averziójuk van , de a diktatórikus rezsim nyomulása felháborítja őket!

Fogadunk, hogy lesz pride? A zsebdiktátor erről nem dönthet!
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása