magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Gyáva

A "gyáva" egy olyan szó, melyet szeretnek emberek a nekik ellenszenves emberekre ragasztani. Miközben a szó jelentése nem az, hogy "nem jól cselekvő ember", hanem kb. "aki indokolatlanul fél a veszélytől, az esetleges nehézségektől, kellemetlenségektől, s e szerint viselkedik".

Nem csak magyar jelenség ez. Amikor 2001. szeptember 11-én lezajlottak New Yorkban az iszlamista merényletek, az első amerikai reakció az volt, hogy "aljas, gyáva bűncselekmény" történt. Pedig egy dolog biztos: aki egy repülőgépet neki vezet egy felhőkarcolónak, a gépben benne ülve, az minden lehet, de gyáva biztosan nem, hiszen ez egy bátor, sőt vakmerő cselekedet.

A gond itt a nyelvi jelentés és a belső vágyak keveredése. A rossz célú bátor cselekedetet nem akarják az emberek bátornak mondani, mert a "bátor" szó eleve pozitív csengésű. Lehetne a "vakmerő" helyette, ez azt jelenti "túl bátor, indokalatlanul bátor, helytelen módon bátor", de ez is túl pozitívan hangzik sokaknak. Így marad a teljesen abszurd megoldás: egy bátor tettet gyávának minősítenek.

Valami ilyesmi lehet Juhi Peti, ismert egykori drogaktivista és bukott ballib politikus fejében.

Úgy érzi, az kevés, ha azt mondja, hogy ő nem ért egyet a Zorbánnal. Így azt mondja: gyáva. Pedig biztos nem a gyávaság jele éveken keresztül szembenni a teljes nyugati eliittel.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8318816538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2025.03.14. 13:16:12

Így van.

És milyen könnyű lenne ezekkel a Juhász félékkel felmosni a padlót, megfelelő profi kommunikációval!!!

Ami még mindig nincs. :-(

Nevem senki. 2025.03.14. 15:11:59

Gyorsan megöregedett. Biztos jó volt az anyag.

IdomitottFoka 2025.03.14. 16:45:53

"Pedig biztos nem a gyávaság jele éveken keresztül szembenni a teljes nyugati eliittel."

Éveken keresztül azt hitte h nem lesz következménye, mindig lesz egy merkel akivel meg lehet bindzsizni az asztalra szarást.

És hát nem egyedül megy szembe, és én nem is hiszem h önálló döntése ez. Ebben állapodott meg a kremllel, mindegy is h kényszerből vagy személyes érdekből.

vergyula 2025.03.14. 17:03:47

@IdomitottFoka: "Ebben állapodott meg a kremllel, mindegy is h kényszerből vagy személyes érdekből."
Engem azért érdekelne, hogy melyik. De egyetértek, hogy a két dolog egymást is jelentheti.

Madarász Henrik 2025.03.14. 18:46:01

A nyugati fősodor ilyen hazug nyelvezetet használ, a kedvencem a ki nem provokált ukrajnai háború, pedig az ukránok és az amerikaiak a végsőkig provokálták a háború előtt az oroszokat, hogy végre támadjanak.

jónévez 2025.03.15. 16:16:49

@IdomitottFoka:
Érdekes (és egyre divatosabb) kényszerképzet ez, amit mondtál:

"Ebben állapodott meg a kremllel, mindegy is h kényszerből vagy személyes érdekből."

Ez inkább ukrán eredetű, és a velük szimpatizáló ún. "európaiak" dumája.

Na, nekem is van hasonló összeesküvéselméletem. Szerintem pont az európai urak étdeke Orbán "ellenpolitikája". Hiszen így kimondható: mi akarnánk, de hat egy-két ellenszavazat mindig előjön. És így nincs konszenzus, nincs egyöntetű határozat.
Jó összesküvés-elmélet ez. Jobb, mint a Kreml-es.

alöksz róz 2025.03.15. 16:26:31

@jónévez: igen, és az eu-s támogatásokat meg jutalomból tartják vissza.

alöksz róz 2025.03.15. 16:28:20

@Madarász Henrik: "pedig az ukránok és az amerikaiak a végsőkig provokálták a háború előtt az oroszokat, hogy végre támadjanak." - álmodban.

jónévez 2025.03.15. 16:35:05

@alöksz róz:
Nem olyan nagyon.
Egyszercsak ideértek. És ideérnek.
Ez csak megint a "harc" felmutatása -miközben szép lassan megérkezik. És az megint "fegyvertény".

Mkndom: összeesküvéselméletet terjesztettem fel. Így értékeld ;)

jónévez 2025.03.15. 16:42:00

@alöksz róz:
(Nem, nem álmában. Ha akkoriban is figyeltél -valóban provokáltak. Csak ők is elhitték, mint én is, hogy az orosz nem él az erdjével. Tudod, mint a kiscigánygyerrk, aki mögött Gazsi áll. Mint a hülyegyerek, aki a kerítés mögötti kutyát hergeli. Aztán meg odaér, ahol luk van a kerítésen.
Magyarországot is feszt provokálta Ukrajna vezetése, csakhát Magyarorszég nem veszi, nem veheti fel a kesztyűt, több okból sem. Azt meg ezekután zokonvenni, hogy fegyvert sem ad annak, aki fenyegette a háború előtt is, na lehet. Csak nincs benne ráció)

alöksz róz 2025.03.15. 18:39:22

@jónévez: úgy értékelem, hogy faszság szerepel benne.

jónévez 2025.03.15. 21:50:32

@alöksz róz:
Szóval megse megvitatni akarod (ezen a neven sem) a dolgot, csak a szokásos "faszság", meg ilyesmik.
Kár.

alöksz róz 2025.03.15. 22:58:16

@jónévez: hiába károgsz, már leírtam korábban, hogy miért faszság

Billy Hill 2025.03.15. 23:57:58

@jónévez: Itt ha az ukránok valaha meg akarták volna szívatni Orbánt, akkor hoznak egy olyan jogszabályt, hogy "szívózunk minden kisebbségi nyelvvel és közösséggel, DE az uniós hátországgal rendelkezőket (értsd magyar, román stb) békén hagyjuk", és máris egy nagy hivatkozási alappal kevesebb.

De ez valahogy nem fért bele. Talán azért, mert már az EU-ra készülve kerülni akarták volna a diszkriminációt, és féltek volna máshogyan szabályozni az oroszokat és minden más kisebbséget... Viszont ez egy baromság, mert EU-n kívül úgy csinálták volna, ahogy akarják.. és egész okos lett volna ezt a fajta különbségtételt meglépni...

jónévez 2025.03.16. 17:23:25

@Billy Hill:
Az Ukran kormány nem Orbánt akarta szívatni -egyáltalan nem volt Orbán kormanyon, mióta ellenségeskednek. Nem attól függött. Amióta háború van, azóta Orbánt szeretnék ők is hátrebb látni, hiszen úgy látják, lenne barátabb is.
De nem volt Ukrajna kormány sohasem barát. És nem hiszem, hogy pár éven belül az lenne , -mégha az overkill-is átadtuk volna sem.
Nekik NGYON szükségük van az oroszokra. Mégha magyarnak is hívják.
(Ha akarjuk érteni az ellenségképet)

jónévez 2025.03.16. 17:29:18

@alöksz róz:
Nem, nem írtad le.
Két mondatot írtal-mindkettőre válaszoltam is. Egyikben sem írtad le, miért az.
Persze, ha megint más nicken írtad, azt értem. Csak nem tudom, úgy miért erre a nickre hivatkozol

gigabursch 2025.03.16. 18:33:12

@Tapi2021:
Ahhoz kellene egy Tóth Gy. László féle csapat.
Ami nincs...

IdomitottFoka 2025.03.17. 10:30:59

@jónévez: A te verziód nem magyarázza meg, h miért adtunk diplomáciai mentességet és eus szabadmozgást egy fszb-s fedőszervezetnek (kémbank) és miért hagytuk szó nélkül h az orosz hírszerzés ellenőrzést szerezzen egy külügyi informatikai hálózat felett, ami fordított esetben casus belli lenne.

gigabursch 2025.03.17. 12:51:43

@IdomitottFoka:
Sajnos az egész Ollyópaji Jujjdejó egy átjáróháza a titkosszolgálatoknak.
:-(

kiskisutca 2025.03.17. 13:18:19

@alöksz róz:
A minszki megállapodásokról hallottál?
Mit mondott róluk később Macron és Merkel?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.17. 14:09:45

@Billy Hill: Pontosan az első mondatban említett félmondatot kértük akkor. (Amúgy követelni kéne, mint Zelenszkij.)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.17. 14:17:31

@Madarász Henrik: most is van rá példa, hiszen Kurszkban az ukránok csak állítólagosan követtek el háborús bűnöket. Az oroszok természetesen mindig, mindenhol.

www.atv.hu/kulfold/20250204/kijev-putyin-trump-ukrajna-haboru/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.17. 14:25:19

@Deak Tamas:

Аz oroszok direkt lakóházakat, kórházakat, kisgyerekeket, terhes anyákat támadnak. Kínosan ügyelnek, nehogy ukrán katonai célpontok sérüljenek.

Miközben az ukránok még véltelenül se támadnak nem-katonai célpontot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.17. 14:34:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ilyenek ezek. Majd mindjárt Boldili vagy valamelyik másik mexakérti.
Most azon sírok, hogy a sokszorosan jobb sorsa érdemes Hermann Róbert is beszállt a sorba, hogy 1849-ben micsoda úriemberek voltak az oroszok, a Vörös Hadsereg meg nem.
Könyörgömmá, 49-ben az orosz csapatok parancsnokai lengyel, német, francia eredetű arisztokraták voltak, korrekt értékrenddel mint példáum ama nevezetes Ramiroff Leonin.
A Vörös Hadseregnél meg maga Ehrenburg állította össze a "csomagot", hogy miképp kell megbosszulni a meghódítandó országon magukat. Ez a fajta megbecstelenítés régi keleti mánia, asszem Assurbanapli maga dicsekszik a dicsőségfalán hány férfinek szaggatta le a nemzőerejét, akár az uborkát.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása