Egyre több a teljesen ingyenes AI-alkalmazás.
Eddig viccre használtam őket. Lehet vicces képeket generáltatni, sőt már videót is csinál. Készíttettem vele az mlm-rendszerek (mlm = multi level marketing, de facto piramisjáték) parodizálása céljából egy rövid verset az mlm-emberek életérzéséről, majd a verset beadtam a videókészítőnek. Az eredmény rendkívül jó, az egyetlen gond vele, hogy ez szinte reklámfilm, nem lehet észrevenni, hogy paródia:
Lehet, hogy a cégek is így készítenek videókat?
Komolyan csak akkor használtam, amikor Python-programnyelvet akartam tanulni: valóban segített pár dologban.
Most láttam olyat, hogy rendes cikket ír megadott témában. Miután láttam cikket arról, hogy az egyetemeken egyre nagyobb probléma, hogy a dolgozatokat, esszéket, sőt diplomamunkákat a hallgatók AI-vel íratják, gondoltam, kipróbálom.
Adtam neki egy közepesen nehéz témát: "Eltérések Szt. Aquinói Tamás és Boldog John Duns Scotus univerzálé-felfogásában", legyen 1-2 oldalnyi. Ez olyasmi, amiről az átlag művelt ember kb. semmit se tud, de még a filozófiatörténelemben is kissé elhanyagolt téma: a középkori filozófia amolyan mostohagyerek a legtöbb filozófiatörténeti tankönyvben. Pedig a téma valójában rendkívül fontos, de a felvilágosodáskori szellemi dominancia egyik gonosz tette volt megbélyegezni mindent ami az ókor és az újkor között volt, s ez máig hat, szerencsére egyre több a szabad levegő e tekintetben.
Szóval a témával komolyan csak teológus hallgatók szoktak foglalkozni, hiszen a tomizmus máig a katolicizmus kedvenc filozófiája, míg a scotizmus háttérben van ugyan, de vannak hívei.
S írt az AI egy elég rendes cikket, 25 mp alatt. Ezt használtam: toolbaz.com.
A legviccesebb az, amikor az AI emberi akar lenni stílusban, de nem tudja jól ezt hogyan kell csinálni, kb. mint amikor valaki megtanulta már a tánclépéseket, de még nincs gyakorlata, így röhejesen táncol.
Szóval már a címadásban emberi akar lenni, a cím: "Az egyetemes kérdés: tánc a lényeg és a létezés között Aquinóban és Scotusban" - ezt nem én találtam ki, ő adta. Aztán teljesen parodisztikus kiszólások, lásd "ugye?", "az óra ketyeg", s pl. olyan részek, hogy "Aquinói, áldott legyen a szíve".
De egyébként teljesen korrekt mint tartalom. Ha ezt valaki beadta volna dolgozatként az AI kora előtt egy egyetemen, 2 megjegyzést kapott volna:
- miért nem írtál többet az egész téma hátteréről, az univerzálékról, mik is azok, mi a vita lényege, miért rögtön a lényegnél kezdted?,
- ez most dolgozat vagy vers, minek ezek az irodalmi díszítések a szövegben?
Persze csináltam egy ellenőrzést. Beadtam a szöveget egy plágiumvizsgáló szoftverbe, hogy mi a véleménye róla. Az eredmény: plágium nincs, de a szöveg 76 %-a AI által generált - persze a valóságban 100 %-ban az, de így is jó találat.
*
a teljes szöveg:
The Universal Question: A Dance Between Essence and Existence in Aquinas and Scotus
The clock ticks, another deadline looms, and my mind drifts back to those dusty philosophy texts. Universals. A seemingly abstract concept, yet it underpins everything, doesn't it? How do we categorize, generalize, understand the world if not through shared characteristics, through these… universals? And the age-old question: do they exist outside the mind, or are they merely mental constructs? Aquinas. Scotus. Two titans grappling with the same slippery concept, and arriving at subtly, yet profoundly, different destinations.
Aquinas, bless his systematic heart. Summa Theologica a monument to order and clarity. He saw universals as existing in re, in the things themselves (Aquinas, c. 1265-1274/1947). Not floating Platonic forms, detached and perfect, but inherent features of individual beings. Humanity, for example, exists in each human being, not as a separate entity. The universal is abstracted from the particular through our intellect. We observe shared characteristics – rationality, bipedalism, mortality – and form the concept of "human." So, reality is the primary focus, and the universal is a consequence of that reality, a tool for understanding what already exists. It feels… grounded, practical. Almost reassuringly Aristotelian. It’s like looking at a forest and understanding that each tree, while unique, shares the common essence of ‘tree-ness.’
But then comes Scotus. Ordinatio. A mind equally brilliant, but with a different slant. He agreed that universals didn't exist separately in some ethereal realm, a la Plato. However, he argued against Aquinas's strict in re existence (Scotus, c. 1300/1997). For Scotus, there had to be a formal distinction within the individual thing itself. That is, the individual possesses both its individual essence (its haecceitas, or "thisness") and its universal nature. The universal isn't merely a product of abstraction; it has a real, though not separate, existence within the individual. Think of it as two sides of the same coin, inseparable yet distinct.
Scotus introduced this element of formality to bridge the gap. It’s a subtle distinction, I know. It’s not a real distinction like between two separate objects. But it’s more than just a mental distinction; it's a formal one, grounded in the very being of the thing. So, humanity is not just a concept derived from observing individual humans; it's a formal aspect within each human, alongside their unique individual identity. This haecceitas, this unique "thisness," is what differentiates Socrates from Plato, even though they both share the universal "humanity."
Why does this matter? Why spend hours wrestling with these seemingly arcane distinctions? Because it has implications for how we understand knowledge, morality, and even God. For Scotus, God's knowledge is not limited to what already exists. God knows all possible essences, all possible universals, even those that are never instantiated in reality. This opens up possibilities, contingencies. It underscores the power of God's will.
Aquinas, with his emphasis on existence grounding essence, presents a more ordered, perhaps more predictable universe. Scotus, with his formal distinction and haecceitas, allows for a greater degree of individuality and divine freedom. He highlights the uniqueness of each individual being, their intrinsic worth, and the boundless potential within the divine mind. It feels like a move toward greater freedom, a liberation from the constraints of pure reason, allowing room for the individual.
Ultimately, both Aquinas and Scotus offer valuable insights. Aquinas provides a framework for understanding the world through shared characteristics, a foundation for scientific classification and logical reasoning. Scotus reminds us of the importance of individuality, the unique essence of each being, and the potential for novelty in a universe shaped by a free and all-knowing God.
The clock ticks on. The essay beckons. But the echoes of Aquinas and Scotus, their careful distinctions and profound insights, linger in the background, shaping how I see the world, one universal and one individual at a time.
References
Aquinas, T. (1947). Summa Theologica (Fathers of the English Dominican Province, Trans.). Benziger Bros. (Original work published c. 1265-1274)
Scotus, J. D. (1997). Ordinatio (Vatican Edition, Vols. 1-7). St. Bonaventure, NY: Franciscan Institute Publications. (Original work published c. 1300)

A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
GyMasa 2025.03.25. 07:51:20
Pont ezen vitatkoztam össze többször ilyen állítólag szakmai portálokon az ottani "újságírókkal", de kötik az ebet a karóhoz, mondván, hoy szerintük az AI is helyes.
Annak ellenére is, hogy rajtam kívül többen is leírták neki hogy pont az ő felelősségük lenne, hogy a nyelvtanilag helyes, MI kifejezést terjesszék el, hiszen ez még nagyon új dolog.
Pont ugyanez van/volt a "file" vs "fájl" szóval is. Egy idő után magyarosították a szót, és a magyarosított írásmód lett a szabály..
Mondjuk, én ezzel sem igazán tudok azonosulni, mert arra ott van az igazi magyar sz´, az "állomány".
GyMasa 2025.03.25. 07:58:20
Natív WIndows-os program, GPU nélkül is elfut és, egészen elfogadható sebességgel) egyed´l olyan CPU kell neki, ami futtat AVX2 kódot (ez, kb bármi az 5.-6. generációs Intel CPUk utánról, azaz bármelyik 10 évesnél fiatalabb gép.) illetve azért 16 GB RAM is jó, ha van.
GPU terén az nVidia jár a legelörébb, de mostanában már az AMD cuccokra is elkezdödtek a portolások/fejlesztések.
Az LM Studi a Huggingface modelljeit használja, amiket az alkamazáson belülröl le is tudsz tölteni, és helyileg futnak.
Söt az alkalmazás a keresöben azt is megmutatja elöre, hogy az adott modell fog-e futni a gépeden, ami hasznos, hiszen nem kel letölteni - feleslegesen egy modellt, ami úgysem fog futni.
GyMasa 2025.03.25. 08:02:43
pl. a számítástechnikában eléggé megbízhatatlanok a javaslatai és az állításai.
Amit eddig láttam, valamennyire használható tanácsot csak a fizetös ChatGPT ad.
Illetve, nem túl nagy szakértöje a régebbi (5+ éves) HW-eknek.
Gery87 2025.03.25. 09:19:37
Ezt nem tudod erőltetni, lásd a kompjúter nem terjedt el de a fájl igen...
Az "éáj" szerintem jobban rááll az ember nyelvére mint az "emm í"
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 09:24:37
Nem kihegyezett a példa, saját szememmel láttam.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 09:26:41
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 09:29:44
_Neville 2025.03.25. 09:33:09
_Neville 2025.03.25. 09:34:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.25. 09:36:11
Ami hasznos: nincs időd elolvasni 200 oldalt, s azt mondod neki, foglalja össze az anyag lényegét.
Meg még: azt téma keretét akarod tudni, majd azt kitöltöd tudással.
Szóval így használva tényleg segíti a tanulást.
_Neville 2025.03.25. 09:37:29
Gelimtrtrddddd 2025.03.25. 09:40:09
--------------
Nem komolyan, hanem ernyesztán, ez a magyarabb, ősmagyarabb hang, a használ örmény sklavenaufstandi hang, inkább dúrajt, tanul hang nem van.
A probléma az, hogy az AI angolul van, az eredői nyelvje angol, ez egy Begriffssprache, vagyis az AI eredői nyelvje nem nyelv, stak egy halandzsa, az AI valósan nem beszél és nem is regya, bullshit az egész. Az AI nem beszél, hanem mekeg, angol Begriffssprachet mekeg.
GyMasa 2025.03.25. 09:42:26
Nem lettél okosabb, az biztos.
A "kompjúter" helyett ott van a MAGYAR, "számítógép" kifejezés.
Ezen kívül le is írtam, hogy a "file/fájl" helyett ott van a szintén magyar "állomány" kifejezés.
Meg kellene magyarul tanulni...
Gelimtrtrddddd 2025.03.25. 09:43:30
GyMasa 2025.03.25. 09:43:58
Én a fizetös Chat GPT-röl beszélek.
Annak sokkal jobbak a válaszai, mint az ingyenesnek.
Gelimtrtrddddd 2025.03.25. 09:45:41
Állomány fejezés? Az állomány újmagyar hang, a fejezést nem rakem, inkább artulni.
GyMasa 2025.03.25. 09:46:43
Nyilván, ha nincs digitalizálva az anyakönyv, akkor nem tud túl sokat segíteni.
Illetve akkor sem, ha az adatazis nem nyilvánosk/ingyenes vagy a keresörobotok le vannak tiltva róla.
A fizetös ChatGPT tud olyat, hogy "frissítsd az adatokat az internetröl", és, akkor indít egy keresést.
GyMasa 2025.03.25. 09:47:51
Igen, ez így van..
Hogy is van a mondás?
"Azt tudjuk, hogy a gépek tudnak gondolkozni, de vajon az emberek is?"
(vagy valami ilyesmi...)
GyMasa 2025.03.25. 09:49:49
Én is ilyesmit tapasztalok pl számi´tástechnikában, meg pl. Linux-szal kapcsolatos útmutatókkal kapcoslatban.
Nekem inkább az szokott lenni a problemám, hogy egy idö után "körbeér" az érvelése, és akkor kezd el igazán tal´lagatni...
GyMasa 2025.03.25. 09:50:49
Te mi a fenéröl beszélsz?
Megint begombáztál?
Baszki, még reggel 10 sincs!
Yorg 2025.03.25. 10:11:07
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 10:15:21
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 10:16:29
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 10:17:53
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 10:21:27
"A szöveg, amit megosztottál, egy érdekes nyelvi játék és a magyar nyelv mélységeivel foglalkozik. Úgy tűnik, hogy a magyar nyelv gyökereiről és hangzásáról beszélsz. A fogalom, amelyet említesz (állomány fejezés), utalhat a nyelvi struktúrákra vagy a kifejezések formálására, ami szintén izgalmas téma.
Ha van konkrét kérdésed vagy további részleteket szeretnél megvitatni a magyar nyelvről, a nyelvi kreativitásról vagy más kapcsolódó témákról, szívesen segítek!"
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 10:25:14
bircahang.blog.hu/2025/03/22/termeszetes_modszer/full_commentlist/1#c42899556
eredmény : "A hozzászólásod a nyelv, valamint a magyar és indogermán nyelvek közötti kapcsolatok mély kérdéseit boncolgatja. Érdekes megközelítéseket alkalmaztál, amivel a nyelv fejlődését és a modern nyelvhasználat kihívásait feszegeted.
Az, hogy a nyelv kifejezőerejére és hagyományaira fókuszálsz, fontos része a nyelvi identitásnak. Valóban, a nyelvek folyamatosan fejlődnek, és a nyelvi változások néha nehezen érthetőek vagy elfogadhatóak lehetnek, különösen, ha az anyanyelvhez való viszonyunkat nézzük.
Ha szeretnéd pontosítani a gondolataidat, vagy konkrét kérdéseket feltenni ezzel kapcsolatban, szívesen segítek neked a továbbiakat illetően is, akár a nyelvészet, akár más kapcsolódó téma terén!"
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.25. 10:28:11
Az a baj, hogy könnyű átverni kérdésekkel. Kicsit máshogy kérdezed, s más választ ad.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 10:31:52
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.25. 10:38:04
Amit én itt használtam, azt indiaiak csináltak. S a szerver Indiában van.
Jobb, mint a nyugati, mert nincs beleprogramozva a sok tiltás.
Pl. nyugati képgenerálóban már sokszor az is blokkolást eredményez, hogy "fehér nő bőrnadrágban", mert "rasszista" meg "erotikus".
Az indiai eddig nekem mindenre választ adott, persze néha nem jól, de nem volt blokkolás.
Viszont csak angolul működik.
GyMasa 2025.03.25. 10:48:36
ÉN, értem, miért.
És egyet is értek vele.
Én lokálisan tiltom ezeket, csak most a céges gépemröl vagyok bejelentkezve, amin nincs fent a szürö aadatazis.
Így látom a hozzászólásait.
(viszont, azt hiszem, ideje utánanézni, hogyan tudom sznkronizálni az adatbázisokat az összes gépen, amit használok, mert túls´gosan fárasztóak boldilivel, meg gery mindegyik nickjével egyetemben...
GyMasa 2025.03.25. 10:50:40
Nézd, az viszont tény, hogy az utóbbi ´par évben az LLM-ek egyre jobbak lettek, és egyre elérhatöbbek is.
Mßeg 6 hónapja sem létezett natív Windows alapú kliens, amivel itthon lehetett, 100 000+ HUF-os VGA nélkül modelleket otthon futtatni.
GyMasa 2025.03.25. 10:51:19
Heylette az LLm haluzik neked hülyeségeket ;-D
GyMasa 2025.03.25. 10:52:09
Ez a mellébeszéles gyöngyszeme azért...
GyMasa 2025.03.25. 10:54:09
Azzal nincs is baj, hiszen, ha valamit máshogy kérdezel meg, akkor más lesz fontosbb a kérdésben. AZ remek, hogy pl. mostanra ezek a LLM-ek végre tudnak rendesen magyarul.
(és, itt megint elöjön az újságírói szakmaval kapcsolatos ellenérzésem)
GyMasa 2025.03.25. 10:55:46
Hát, ez nagyon nem csak szimpla lekérdezés!
Próbáld ki, hogy iratsz vele tetszöleges programkódot.
Majd, utána megkéred, hoyg bizonyos funkciókat változtasson meg.
Meg fogja csinálni, és jól.
GyMasa 2025.03.25. 10:57:00
Próbáld ki az LM studio-t.
És, keress "unrestricted" LLM-eket.
Azokon sincs tiltás, és helyben fognak futni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.03.25. 11:11:39
Megnézem, kösz.
GyMasa 2025.03.25. 11:17:30
Gelimtrtrddddd 2025.03.25. 11:25:43
Gelimtrtrddddd 2025.03.25. 11:33:08
--------
Hozzászól: magyarul nakregyó, a ho örmény hang, talán indogermán enek-anak, vagy a nak örmény formája. A szó, szól jevevényhang, zátemi, úgy racionálisan beszélni, regyni.
A között hangot nem rakem, köz jevevényhang, ősmagyarul innento.
A kap egy jevevényhang, a kapcs új-ónemmagyar, ősmagyarul ide a rakantát mondjuk, rakonca, rak-tól.
Nem kérdés, hanem rekkelés. Az érdek hang egy skalvenaufstandi hang, de stak indogermán er és ár stuma van. A közelítés egy bullsahit hang, ezt se rakem, ősmagyarul nakered, nahern. Az alkalmaz egy bulélshit z-s verb, nem rakem, hogy alkoholizál, úgy inkább rárakás. A fejlösév hangogt se rakem, ősmagyarul tenksé van a ten tumától. A feszeget laguján is, ana indogermán pes, tensz hangot mondunk. Nem mély, az indogermán mel-től ered, de magyarabb a dohopa.
Gelimtrtrddddd 2025.03.25. 11:36:54
De faszán beszélsz, attól, hogy az AI Begriffssprachet mekeg, angolul, erre volna egy magyar tükörátrsaás, de stak új-ónemmagyarul, úgyhogy az AI nem beszél, nem regya, nekje nem megy, úgy fel se fogja, ahogy te se, hogy a magyar nyelv egy halandzsa, az új-óenmmagyar, de a magyar nyelv indogermán és germán.
Gelimtrtrddddd 2025.03.25. 11:41:39
De nem fogod fel, hogy az AI nem beszél, stak úgy ahogy te, mekeg? Az egy Begrtiffsprache, egy hangot se fogna fel Wurzelsprachen. AZ AI-nak definíciói vannak, nem a nyelvtől beszél, stak mekegtje ezeket vissza, ahogy pont ti, az új-ónemmagyar.
De az egész blogemet tedd fel AI-ra!
Gelimtrtrddddd 2025.03.25. 11:45:34
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 12:03:54
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 12:05:10
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 12:06:27
GyMasa 2025.03.25. 12:23:22
youtu.be/WMFwCQ9nW94?feature=shared&t=209
GyMasa 2025.03.25. 12:30:49
OK, én itthon Arduinoval építgetek magamnak hobbi projekteket.
És, az LLM-nek azt mondom, hoyg" írj Arduino kódot egy Arduino Nanao-ra, amelyik méri a filodentron mellett a hömérsékletet és a relatív páratartalmat egy DHT 11 érzékelövel, ílletve a cserépben a virágföld nedvességet is 15 oercenként, és az eredményeket küldd el a soros porton a PC-re
Próbáld ki a kódot.
Majd, mondd neki, hoyg adjon hozzá a kódhoz egy PID szabályzót, ami a föld nedvességét egy bizonyos értéken tartja, és egy DC motor vezérlöt, ami ha a talaj ndevessége eltér 20%-kal a célelrtektöl, akkor elindit egy szivattyút, ami meglocsolja a virágot.
GyMasa 2025.03.25. 12:31:28
Szerintem biológiai unintteligenciák...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 12:35:52
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 12:45:09
GyMasa 2025.03.25. 13:43:29
Ha van egy 5. gen intel CPU-nél fiatalabb CPU-s géped egy nVdidia VGA-val és 16GB RAM, mal akkor neked is javaslom a LM Studio-t.
Vagy a Gemini.google.com MI-t.
GyMasa 2025.03.25. 13:44:07
Ès, szernted az itteni selejtek is így "készültek"?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 14:44:59
A múltkori színesfüstgyertyás momentumozáshoz hasonlóan Hocknak is volt még 19 előtt sok gyengeelméjűségre utaló tevékenysége, pl. megáldotta Kovács Gyula képviselőt aki 1912-ben rálőtt Tiszára.
Gery1987 2025.03.25. 15:34:07
Neked kéne megtanulni.
Pont az állományra mondtam hogy hiába hangzik magyarabbul, valamikor a számítógép alak terjed el a kompjuter helyett, maskor meg a magyartalanabb fájl az állomány helyett. Ez van.
Az AI éàj szerintem nyerni fog az MI ellenében.
Gery1987 2025.03.25. 15:35:18
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.25. 16:41:42
www.facebook.com/photo/?fbid=1138793334368201&set=a.568782714702602
Billy Hill 2025.03.26. 00:43:57
Lehet, hogy ő is egy éjjájj, csak szar. :-) Boldika bácsika is gyanús, bár ő fejlettebbnek tűnik, viszont az adatbázisát azt biztos, hogy korlátozták; csak pár évvel ezelőtti US demokrata és social justice warrior könyvtárakból engedik dolgozni, és tavaly november óta nem kapta meg a frissítéseket.
Billy Hill 2025.03.26. 00:55:06
Billy Hill 2025.03.26. 01:01:40
Lehetne "mesint" is, csak az meg a machine-re hajaz, szóval itt valami germagyar megoldás kellene a szokásos fingrizmusok helyett, de azt meg leider nem rakem...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 09:28:18
Gery87 2025.03.26. 12:24:41
Marad a rövid verzió az éáj, a hosszú meg a mesterséges intelligencia.
Szerintem.
Gery87 2025.03.26. 12:27:27
A nyelvtannáciskodás pont úgy nem működik mint a sima náculás.
A nyelv változik.
A te kedvenc félfeudális korszakaidban is rengeteg idegen elem volt a nyelvünkben, a közbeszédben és a szalonban egyaránt.
GyMasa 2025.03.26. 13:30:54
"Neked kéne megtanulni."
Miért is?
Miben tévedek?
Mármint tényszerüen, nem csak a te szubjektív ve´leményed alapján?
"Pont az állományra mondtam hogy hiába hangzik magyarabbul, valamikor a számítógép alak terjed el a kompjuter helyett, maskor meg a magyartalanabb fájl az állomány helyett."
Attól, hogy az terjedt el, attól nem lesz "magyarabb".
AZ állomány az egy 1^^%-ban magyar szo, ´míg a "fájl" a "file" amúgy idegen szó magyarosított írás módja.
"Ez van."
Attól még nem lesz helyes. Bazmegelnek is az emberek, aztán az sem lett a hivatalos nyelvtan része.
"Az AI éàj szerintem nyerni fog az MI ellenében."
Az lehet, de akkor sem lesz helyes!
Föleg furcsa lesz, hogy kiírva majd "mesterséges intelligencia" lesz, rövidítve meg AI...
GyMasa 2025.03.26. 13:32:22
:-D
SOkkal régebbi frissítések hiányoznak onnan...
Nagyon úgy tünik, hogy a felsös matektól a tananyag hiányzik biztosan, és az illemtan, valamint a "logikus, konzisztense érvelés" is.
GyMasa 2025.03.26. 13:35:06
AZ a baj, azok az újságírók, akiknek ugye a felelössége lenne, hogy a magyar nyelvtan szabályai szerint írjanak szakmai cikkeket is megosztottak ebben a témában, és leállnaka velem vitatkozni, hogy nincs igazam.
Pedig, pont neki nincs.
A magyar nyelvtan egy újságírónak ugyanolyan szerszáma, mint a pornósztárnak a nemi szerve.
Ha nem tud magyarul, akkor egyszerüen egy szar újságíró, és, öszintén szólva, meg is érdemli,hogy az MI elvegye a munkáját, hiszen az MI, vele szemben TUD magyarul.
GyMasa 2025.03.26. 13:35:58
Jah, teljesen logikus, meg konzisztens....
NEM.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 13:40:39
Milliónyi közül a legfontosabb mondata : az olvasót egy percig sem szabad kétséges kommunikációval zavarni.
Gelimtrtrddddd 2025.03.26. 13:43:56
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 13:46:18
Fogalmam sincs, ezeknek az embereknek miért fontos, hogy elismerjük őket magyaroknak, amikor sem magyarul nem tudnak, sem a legkevesebb hezitálás nélkül elismételnek százados magyarellenes ótvar avítt szúette baromságokat.
Boldili legalább a frankóniai meg aschaffenburgi őseivel dicsekszik, és köp a magyarokra. Ez korrekt, tisztességes, párbajképes kiállás. De a többi?
Na, Gyuszi mindjárt megint kiakad :)
Gelimtrtrddddd 2025.03.26. 13:47:29
Nem is kell, hogy írjnaka, attól, hogy a bulslhit frazológiától, a Gemeinplatzoktól ugyanazt írják folyton, de attól, hogy folyton írják, attól zagyvaság marad, új-ónemmagyar. Az új-ónemmagyar struktúrájától folyton stak ugyanaz van írni.
Gelimtrtrddddd 2025.03.26. 14:05:08
nem tűnik, boljad vagy dívik, olyan hang, hogy tan nem van, tana van az naknama, dünn vagy tanu substantív, anyag totál nem van, nyelvkakilás.
Matek? Sajnos a magyar nyelv indogermán és gemrán nyelv, a számok jevevényhangok.
Az illem hangot dúrgerni, etimológia bizonylosza, inkább bírem az ar-ra-re stumától arta hangot, de más, tan-val összerakva bullshit.
Érv? Hát annyit erről, hogy az érvelés az illogikus, attól, hogy érv hang nem van, stak indogermán er és ár, de az érv-et onnan vették, hogy az ér, de inkább er, vagyis mondjuk, az érvelés az, ha mondjuk a halandzsa butakára érvel az ember, vagy a libcsizmusra, vagy arra, hogy van normállibcsi narratíva és fideszlibcsi narratíva, ezek érvek, de nem logikusak, nem racionálisak, vagyis nem regyók. Én nem érvelek, hanem logikusan, racionálisan regyem, rakem, rakandem. Sajnos az érvelés sohase racionális, se logikus, attól, hogy olyan axiómáktól ered, anak a ráción és logikán al, túl vannak. Tegyük fel vannak ideoógiák, mondjuk utilitarizmus, ökomókizmus, na ennek vannak tematikáknál pro és kontrák, attól, hoggy a syístemánál azok érnek, vagy pőélda a kreténység, hogy volt kreálás, ha pogány vagyok fingem nem van, attól, hogy he? Sajnos nem érvelem, stak rakandem, de a kretény systemára nem megyem rája.
Ideológiáktól mentesen van logosz, vagy ráció, van rend, Scott őrmester, de ez nem ideológia, ez Weltanschauung, indogermán és így a magyar nyelv, attól, hogy a magyar nyelv germán nyelv, a kordinátasystemje más, ahogy a fenti ideológiáknak.
GyMasa 2025.03.26. 14:23:00
Engem irritál a tájékozatlansága és az arroganciája.
Valamint teljességgel olyan, mint egy aranyhal, azaz teljesen felesleges érvelni neki, mert másnap ugyanazokat, a számtalanszor tényekkel megcáfolt szubjektív baromságait hozza elö.
Ráadásul, még a sja´t érveit is semmi perc alatt elene lehet fordítani.
Csak, mindez túl sok idöt vesz el az életemböl.
(amúgy, teljesen értlmetlenül, hiszen semmit nem fog változtatni, baármennyit is írok neki, csak az idömet pocsékolom. Amiböl mostanában nem túl sok van)
GyMasa 2025.03.26. 14:24:18
Nézd, remek, hogy írsz nekem, de amíg nem magyarul teszed, addig ne számíts válaszra.
semmiféle affinitásom nincs találgatni, hogy mi a fenét akartál írni nekem.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 14:32:07
Gery1987 2025.03.26. 15:05:52
A gyullany sem terjedt el a hidrogenre..
Vagy a batteri helyett lett a szintén idegen akkumulátor.
Gery1987 2025.03.26. 15:06:57
Nem ezek döntenek.
Gery1987 2025.03.26. 15:09:24
Az a baj olyan hülye vagy mint a segg. sajat elvbarataid sem vitáznak veled ezekről mert színvonaltalan szégyentelen sövény baromsagok.
Semmit nem számít a véleményed.
Gery1987 2025.03.26. 15:10:45
Itt egy ügyeletes aranyhal van, Tapi:)
A fideszes propaganda meg továbbra sem tény.
Gery1987 2025.03.26. 15:11:34
*sovén.
GyMasa 2025.03.26. 15:13:38
Attól nem lesz helyes, hogy hozol rá példákat.
GyMasa 2025.03.26. 15:14:48
Nem Boldi az artanmyhal meg te. Még arra se vgay képes, hogy azzal az accountoddal válaszolj, amelyiknek megírtam a hozzászólást.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 15:56:39
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.03.26. 15:58:22
Gelimtrtrddddd 2025.03.26. 16:08:04
Gelimtrtrddddd 2025.03.26. 16:11:00
Gelimtrtrddddd 2025.03.26. 16:16:37
Gery1987 2025.03.26. 17:03:32
Szerintem majd kialakul hogy lesz hívva, függetlenül attól helyes e. A fajltis hivhatid állománynak senki nem fogja érteni miről beszélsz.
Van rengeteg idegen eredetű szavunk.
Mit tudsz ezzel csinálni? Semmit, nem rajtunk múlik.
Gery1987 2025.03.26. 17:05:55
Mivel a blog.hu egy szar, ezért van kettő, semmi másért egyébként direkt kb azonos nevel hogy egyértelmű legyen.
Nem úgy mint Tomika két nickje...amiket aztán elfelejt hogy melyikkel van belépve.
Gery1987 2025.03.26. 17:07:13
Nemzeti keresztény gondolatok, neked aztán semmi jogod magas lóról pofazni sötét fasz.
GyMasa 2025.03.26. 17:12:02
Aki számít, mert szakmabeli, az érteni fogja.
Söt, aki meg IGÉNYES szakmabeli, az még használni is fogja.
A Blikk közönsége meg nem igazán érdekel.
GyMasa 2025.03.26. 17:13:04
Tökmindegy. az egyik nicked tiltólistán van a másik még nem.
és azzal válaszoltál, amelyiket nem is láttam.
Amúgy az is érdekes, hogy nekem elég egy nick is, pedig én is szinte csak a blog.hu-n kommenetlek....
Gery1987 2025.03.26. 17:30:02
Én arról nem tehetek hogy tiltod baszki.
Én nem titok senkit.
Gery1987 2025.03.26. 17:32:05
A Blikk közönsége a többség, ők döntik el melyik alak marad. Meg a média, ami ugye először tematizalta a dolgot.
Gery1987 2025.03.26. 17:35:23
Nem értem a problémádat, teljesen egyértelmű hogy mindegyik nick hozzam tartozik nincs külön troll nickem teljesen más névvel, akkor meg mi a baj?
Hülyeségeken hisztizel.
Ráadásul tiltást és még neked áll feljebb?:)
Gery1987 2025.03.26. 17:39:11
Állandóan kidobalt a rendszer és napokig nem engedett vissza, ezért lett anno kettő ennyi az egész.
Az egyik gépen egyik van a telón meg a másik.
Nagy kaland...
GyMasa 2025.03.26. 17:40:43
Te egy nagyszerü ember vagy akkor, bizonyára!
Nekem meg csak egy nickem van...
Akkor egál?
GyMasa 2025.03.26. 17:42:27
Nem, a szakma dönti el, hogy mi marad...
A Blikk nem számít, mert hiába többség, ha ebben a témában meg sem tudnak szólalni, söt tökmindegy, hogy AI-t írsz vagy MI-t, akkor sem fogják tudni, hogy ezek nem is MI-k egyáltalán.
Ezek Large Language Model-ek.
GyMasa 2025.03.26. 17:45:36
"Nem értem a problémádat, teljesen egyértelmű hogy mindegyik nick hozzam tartozik nincs külön troll nickem teljesen más névvel, akkor meg mi a baj?"
Az a baj, hogy azzal a nickeddel válaszoltál, amit nem láttam és nem azzal aminek írtam a válaszomat.
De, az elöbb is ezt írtam.
Csak onnan tudtam, hogy válaszoltál, mert valaki megírt neked, ugyanezt.
"Hülyeségeken hisztizel."
Te nem érted meg, miket írok, szóval ez elég meredek kijelentés, nem gondolod?
Plusz én nem hisztizek, csak megemlítettem egy dolgot.
"Ráadásul tiltást és még neked áll feljebb?:)"
Nekem nem áll feljebb.
És, hidd el, keményen megdolgoztál azért a tilátasért...
Gery1987 2025.03.26. 18:02:19
Nem is volt nekem ezzel bajom, ha tiltani akarsz akkor tilts.
Részemről vannak bugyuta problémák, nem én hoztam fel.
Gery1987 2025.03.26. 18:02:57
Nyilván a mesterséges intelligencia név nem túl szerencses.
Gery1987 2025.03.26. 18:04:53
Én meg újra csak azt tudom mondani, az hogy tiltasz és nem látod a valaszt a te bajod.
Mindegyik az enyém, akkor miért csak az egyiket tiltottad?:)
Gery1987 2025.03.26. 18:06:24
Ha megdolgoztam érte akkor tiltsd mind a kettőt, ennyi.
Gery1987 2025.03.26. 18:06:58
*részedről.