magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Elbizonytalanodás

Azt mondják, nem jó mozgósítás. Inkább én ezt érzem: elbizonytalanodás.

Saját, egyáltalán nem reprezentatív felméréseim is ezt igazolják.

Magyar ismerősi köröm eddig kb. így oszlott meg:

  • 60 % "baloldali",
  • 40 % "jobboldali.

A nagy változás a baloldalon lett: a baloldaliak egy része lelkes tiszás lett, még egy része kényszertiszás (ez az "utálom a Magyar Pétert, de legalább nem a Zorbán" típus), s csak egy kisebbség - 20 % - maradt klasszikus ballib, azaz szerinte a Tisza a Zorbán projektje az ellenzék megzavarására.

A jobboldalon a változás kisebb. Háromnegyedük ma is ott van, elsősorban ez a Fidesz, kisebb mértékben a Mi Hazánk. Egynegyedük átállt a Tiszához.

Alapvetően minél fiatalabb valaki, annál könnyebben lesz tiszás.

Alapvetően az most Orbánék nagy problémája, hogy nem tudják folytatni az életszínvonal érezhető emelését, ami volt kb. 2012-2022 között, egyszerűen rosszabb a globális gazdasági-pénzügyi helyzet. Márpedig szinte mindenki - egy szűk, elkötelezett tábort leszámítva - nem eszmék alapján szavaz, hanem közvetlen életérzékelése szerint.

Eddig ez két okból se volt probléma: egyrészt volt érezhető emelkedés, másrészt Gyurcsányékról senki se hitte el, hogy alatta majd jobb lenne bármi is.

S most mind a két probléma megjelent egyszerre: se érezhető emelkedés, se Gyurcsányék.

A Tisza-projekt sajnos rendkívül sikeres, nagyon jól össze lett ez állítva ott a tengerentúli agytrösztökben. A Soros-csapat kiváló munkát végzett. A felületes szemlélő könnyedén elhiszi, hogy az egész mögött van valami jó.

Ennek hatása pedig mindenre kihat, innen ez az elbizonytalanodás.

Mi lesz ebből, nehéz még látni. Szerintem a nemzetközi politika hatása lesz igazán fontos. Mindenesetre most lesz az első választás 2010 óta, melyen nem biztos ki lesz a győztes.

115 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2518863110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2025.05.23. 09:54:48

@IdomitottFoka:
És, viccesnek tartod magad valószínűleg, pedig ez inkább csak szénalmas.

Serény Vélemény 2025.05.23. 09:56:05

@IdomitottFoka: Nem akarlak elszomorítani, de ez a véleményem. És akár a fidesz soraiban, akár a tiszában, akárhol is vannak, a kommunista unokák mérgezik elsősorban a magyar közéletet. Persze nem mindenki, de egyértelműen látszik, hogy a gyerekkori neveltetés és szocializáció nem múlik el magától. Nagyon sokan természetesnek tartanak olyan dolgokat, amiket csak a kommunisták tartanak természetesnek. és ez látszik - de egyébként főleg a "balliberális" ellenzék soraiban.

Serény Vélemény 2025.05.23. 10:01:40

@GyMasa: Vannak életképes, meg életképtelen emberek. Mondok egy példát: régebben a katonáéknál voltak azok, akik beszopták az életpályamodellt, meg voltak az értelmesek, akik szimplán elmentek lövésznek, aláírtak mondjuk öt évet, aztán addig forgolódtak, amíg el nem jutottak egy egyszerű btr vezető beosztásig. Ez nem bonyi. Csakhogy mivel a btr asszem 18 tonna, ezért a sofőrjének pont olyan jogsi kellett, mint ami egy kamionsofőrnek.

és tádám, miután leszereltek akár havi kettőezer ajrót is tudnak keresni. A probláma csak az volt, hogy egy idő után gyanús volt, hogy nagyon sok btr vezetőnek képzett katona lelép menet közben, leszerelteti magát.

Ezért mi a amagyarosch megoldás?

Most már a btr vezetőknek nem jár kamionos jogosítvány.

IdomitottFoka 2025.05.23. 10:35:11

@Serény Vélemény: Nem én vagyok szomorú, hanem az h ha vki még ezek után adekvátnak tartja az apákfiúkozást, az nem a saját portán sepergetne kicsit össze.

@GyMasa: "Pont az ilyen mondataiddal bizonyítod, hogy nem vagy szabad, vagy civil..."

????

"viccesnek tartod magad valószínűleg" - irónia volt, valóban

", pedig ez inkább csak szénalmas" - hát ez van. nem lehet mindenki olyan szép és okos mint te. csak allah tökéletes, mint az közismert.

Úgy sipákoltok mintha a ner lenne 15 éve ellenzékben, pénzügyileg sakkban tartva, 2/3-os törvényhozási lehetőség nélkül.

"A gyerekeim 25 alattiak és a magyar barátaik mind egészen jól keresnek. (azért nem rossz ám, ha <25 évesen már van 2+ millió HUF állampapír befektetésed, ugye?)"

Az anekdotikus érvelésnek nincs relevanciája, nem hinném h az emlegetett fiak barátai reprezentatív példa lenne. Mondjuk azt hittem, kisebbek a gyerekeid.

bircahang.blog.hu/2025/04/14/a_politika_egy_szakma?full_commentlist=1#c42918086

Amúgy ha a magyar fiatalok ilyen jól állnak, akkor a bank és értékpapírszámlájuk majd jól megnyugtatja őket és a fideszre szavaznak, nem kell itt aggódnotok a jövő miatt.

_Neville 2025.05.23. 10:44:32

@Serény Vélemény: "régebben a katonáéknál voltak azok, akik beszopták az életpályamodellt, meg voltak az értelmesek"
Mondjuk nem túl örömteli, hogy a magyar állam annyira becsüli meg a honvédeit, hogy beszopást jelent, ha valaki komolyan akarja venni a hivatását

0dzsud0 2025.05.23. 11:38:18

@fofilozofus: Még ezekből sem mindenki. Például én sem. Azt viszont tudni kell, hogy egy fiatal ha a legkisebb mértékben is szimpatizálna a Fidesz elképzeléseivel, soha a büdös életben nem fogja a környezete tudomására hozni, hiszen a másik oldalon egy totál vitaképtelen szekta áll (ez 2010-ben is épp így volt). Ők szépen elmennek és leszavaznak csendben a Fideszre, ha meg a társaságban valaki habzó szájjal O1G-zik, még adja is alá a lovat.

0dzsud0 2025.05.23. 11:41:39

@IdomitottFoka: "Ezt a fidesz igéri"

A Fidesz eleve nem az ígérő, hanem a kormányzó szerepében van, te temus politikai elemző, te...

A Tisza pedig nagyon is azt az életérzést szeretné eladni (korábban a Momentum is ugyanez volt, semmi újdonság), hogy most Európa sereghajtói vagyunk és Orbán miatt minden nagyon rossz, de válaszd meg az ellenzéket és akkor majd velük minden nagyon jó lesz. Vagy most komolyan azt akarod mondani, hogy ennyit sem észlelsz ebből az egészből?

0dzsud0 2025.05.23. 11:46:30

@IdomitottFoka: "pénzügyileg sakkban tartva"

Mondjuk ezt röhögés nélkül az ellenzékről sem lehet épp leírni. Meg a többit is nehezen, hiszen velük van egész Brüsszel, a közelmúltig meg még az USA is. Aztán brühühü csak nem sikerült elbánni eddig az egy szem Orbánnal Európa közepén, hát ez roppant szomorú. :(((

IdomitottFoka 2025.05.23. 11:47:49

@0dzsud0: azt mondja rosszabbul élünk mint 4 éve? nem értem honnan vehették ezt.

0dzsud0 2025.05.23. 11:49:41

@IdomitottFoka: Nocsak. 2010-ben még nagyon tudtátok a megfejtést (hát nem is a gyúsány volt, hanem nálunk már 2006-ban is világválság volt), most meg elfelejtettétek? :))

Boldeone2 2025.05.23. 12:21:31

Ennél van most egy komolyabb vita, a " téveszmék" , blogon. Ott "Medve1978" nagyon jól és részletesen kielemezte a jelen politikai helyzetet, érdemes elolvasni, illerve én is írtam pár dolgot...

Egy pár gondolat itt is:

- Az életszínvonal már jó ideje stagnál, ha nem romlik széles rétegeknek Magyarországon. Az infláció elképesztő, lényegében ezert kellett már a kormánynak ármoratórimot bevezetni az élelmiszerekre
A lakbér- és lakásárak már majd a nyugati szinten vannak. Debrecenben egy átlag lakás kb 250 000 ft/ hó, miközben sokan csak 350-400 ezer körül keresnek, de előfordul a 200 nettós fizetés is

- A kormány meghirdetett egy politikát," no migration" , ezzel ellentétben ide ÖZÖNLENEK a bevándorlók, mert a multik őket alkalmazzák

- A közszolgáltatások brutálisan leépültek: a Klinika sürgőssin simán lehet 10 órát várni, nem vicc! Embergyilkos rezsim!

- A nagy szavazói réteg a nyugdíjasok, viszont a bér és nyugdíj közti olló kinyílt, az inflációkövető emelés = stagnálás

- A Fidesz vidéki kispolgár szavazói anyagilag megroppantak, egy részük mi gatyánkos lett, más részük Fidesz

- A Fidesz oligarchák ezermilliárdos vagyont birtokolnak, a kis közember vegetál, egyre több a hajléktalan...Ez a diszkrepancia egyre feltűnőbb...

Ez most a magyar rögvalóság...folyt..

IdomitottFoka 2025.05.23. 12:26:37

@0dzsud0: ez 2006 szlogenje volt, elfelejtettétek?

Gery87 2025.05.23. 12:30:02

"Alapvetően minél fiatalabb valaki, annál könnyebben lesz tiszás."

Meg minél iskolázottabb.

A Fidesz tábor jelentős része 65 év feletti nyugger meg iskolázatlan vidéki.

Boldeone2 2025.05.23. 12:30:04

A való világ realitásai mellett más dolgok is vannak:

- A Fidesz " kiöregedett" , maga Orbán is. Az új generációk már nem szeretnék, hogy kivénhedő kriptokonzerv emberek vezessék az országot

- A Fidesz propagandagépezet kontraszelektívvé vált, A Partizán, de Puzsér egymaga agyonveri őket.

- A köznyilvánosság urai az influencerek, a szociális média, ebben megint nem legyőzhető az ellenzék ; hiába a 100 ezer online Fidesz harcos, nincs szürkeállomány..

- Maguknak a fideszes potentátoknak is elegük van. Fábry is már jól beszólt nekik, Lázar simán hátbaszúrná Orbánt...
Nincsenek EU- pénzek, elindult a burzsoázia lázadása...

- A nem családtag vagy haver burzsoázia már nem akarja Orbánt, Magyart szeretnék. Már nekik is elegük van...

Kb ez most a helyzet...

Boldeone2 2025.05.23. 12:32:19

egy részük mi gatyánkos lett, más részük Fidesz"- Ezt rosszul írtam. A Tisza jön fel a Fidesz helyett vidéken. A Mi hazánk stagnál

Gery87 2025.05.23. 12:34:06

"Mi lesz ebből, nehéz még látni. Szerintem a nemzetközi politika hatása lesz igazán fontos. Mindenesetre most lesz az első választás 2010 óta, melyen nem biztos ki lesz a győztes."

Nagyon sokan úgy vannka már vele hogy elég volt ebből Döbrögiből 15 év, elég volt az állandó békehracból, félelemkeltésből, fingszagú hugyfoltos kuruckodásból, gyűlölködésből, újgazdag suttyó bunkóságból...

gyurcsányt ismerjük, Orbán is ismerjük jöjjön valaki más, és ha nem válik be, nem baj, addig se Orbán van + ha nem Orbán van akkor aki a helyébe lép LEVÁLTHATÓ, mert nincs NER.

A Fidesz nem kezdte meg a konszolidációt jópár éve, ennek a levét issza, mert egyre kevesebben hiszik el hogyha maradnak akkor hosszútávon itt lesznek választások!

Ez kurva nagy hiba volt.
Orbán nem tanult semmit a korábbi regnáló rezsimektól.

Kádár helyett Rákosi lett.

Serény Vélemény 2025.05.23. 13:13:34

@Boldeone2: Orosz.

A helyes válasz arra a kérdésre, hogy "Ukrajna eu-s csatlakozása esetén melyik lesz az európai unióban a legnagyobb nemzeti kisebbség?"

Érzet a helyzet iróniáját és az ukránpártiak elképesztő hülyeségét ebben az egy tényben?

TE szeretnéd, hogy az eu-ba bekerüljön 10-12 orosz úgy, hogy a franc se tudja ellenőrizni, hogy közülük hányan kémek?

0dzsud0 2025.05.23. 13:43:28

@IdomitottFoka: Tekintve, hogy azzal a Fidesz nem nyert választást, talán érdemes is elfelejteni. Jellemző, hogy ti pont csak azt tudjátok eltanulni, amiről már kiderült, hogy nem hozza el a győzelmet (mondjuk ezt támogatom srácok, így tovább!).

0dzsud0 2025.05.23. 13:44:17

@Gery87: "Meg minél iskolázottabb."

Nem, ilyen összefüggés nincs.

0dzsud0 2025.05.23. 13:48:54

@Gery87: "+ ha nem Orbán van akkor aki a helyébe lép LEVÁLTHATÓ, mert nincs NER."

Egyrészt Orbán is leváltható, épp arra készültök. Másrészt ha Orbán "nem leváltható", akkor az a helyes feltételezés, hogy a helyébe (a leváltásával??) lépő sem lesz leváltható. Az egy 3 éves gyerek értelmi szintje, hogy Peti nem beleülni akar az őt kényelmesen kiszolgáló rendszerbe, hanem saját maga ellenében megváltoztatni és hátralépni, hadd jöjjön a Momentum, meg a DK. Ehhez konkrétan, de frankón fogyatékosnak kell lenni, hogy ezt ilyen simán beszopjátok.

"mert egyre kevesebben hiszik el hogyha maradnak akkor hosszútávon itt lesznek választások!"

Szerintem az egyre kevesebben-ben nincs igazad. Pontosan ugyanazok vagytok, akik ezen visítoztok 2010 óta, és azt hiszitek, hogy ha sokat visítoztok, azzal szaporodtok is. Egyelőre úgy áll a helyzet, hogy ti veszítetek folyamatosan a hiteletekből, hiszen választások továbbra is vannak. A farkast kiáltó fiúra meg mindenki nagy ívben szarik.

"Kádár helyett Rákosi lett."

Naggyon durva, milyen igaz tőlled! Sőt Putyin, sőt Hitler lett! Vagy Trump!!
(Ez még egy olyan, amit lehetetlen tőletek komolyan venni, önmagatok paródiái vagytok, gery...)

GyMasa 2025.05.23. 14:04:08

@Serény Vélemény:
Az mindenkinek járt, aki akkor meg akarta csinálni a teherautó jogsit.
Egy csomó haver meg osztálytárs így szerzett teherautó-jogsit.
Mondjuk, ez még '95 előtt volt, amikor volt sorkötelezettség

GyMasa 2025.05.23. 14:33:44

@IdomitottFoka:
"????"
Baszki, ti Gyulával ketten tényleg nem tudtok szöveget értelmezni?
Már 2x leírtam, hogy miért. harmadszorra nem fogom!

"irónia volt, valóban"
Hát, akkor úgy tűnik, hogy nekem van baj a humorérzékemmel...

"hát ez van."
Ugen, de amúgy nincs ezzel semmi baj.

" nem lehet mindenki olyan szép és okos mint te."
Nos, ettől alehető legmesszebb állok.
Így 50 felett már beláttam, hogy szép nem lehetek, így igyekszem ápolt lenni.

" csak allah tökéletes, mint az közismert."
Azt nem tudom, nem vagyok iszlamista.

"Úgy sipákoltok mintha a ner lenne 15 éve ellenzékben, pénzügyileg sakkban tartva, 2/3-os törvényhozási lehetőség nélkül."
Ha valakik itt "sipákolnak", azok pont ti vagytok...
O1G, meg társaik...
Az ellenzék meg csak saját magának köszönheti a jelenlegi helyzetét...
Én legalább 2018 óta pofázom, hogy az összefogósdi nem fog eredményt elérni, de rendre lapot húztok 19-re...

"Az anekdotikus érvelésnek nincs relevanciája,..."
...jaja, csak akkor, ha vergyula anekdótázik az orosz médiabefolyásról...
AKkor az tény, ha én mondom el, amit a gyerekem haverjai elsőkézből megélnek, akkor az "anekdóta".
Mekkora balekok vagytok...

" nem hinném h az emlegetett fiak barátai reprezentatív példa lenne."
Jah, nyilván nem 100%-ban reprezentatív, de reprezentatívabb, mint az itt is sokat megszólaló ellenzékieknek, akiknek valami érthetetlen módon a 100%-a éhezik, munkanélküli és egyik napról a másikra él csak meg.
Én leírtam, hogy NEM MINDEGYIK haverja ilyen, mert ott is vannal lúzewrek, meg olyanok, akiknek NINCS 2 milliója. De, ugyanúgy, ahogy a "civil-es" példámat, valószínűleg ezt sem sikerült értelmezni. Amivel amúgy nincs baj, csak finomítanom kell a kommunikációmon, és levinni a szintet oda, ahol talán megértitek...

" Mondjuk azt hittem, kisebbek a gyerekeid."
Miért hitted ezt?

"Amúgy ha a magyar fiatalok ilyen jól állnak, akkor a bank és értékpapírszámlájuk majd jól megnyugtatja őket és a fideszre szavaznak, nem kell itt aggódnotok a jövő miatt. "
Pontosan.
Nem igazán aggódom, de ezt is leírtam már eddig is többször.
Nekem 2022 volt egy ilyen sarkallatos időpont.
A választások előtt én is bedőltem a balos sajtópropagandáank, és elbizonytalanodtam, hoyg mi a helyzet, de megnyugodtam, amikor az ellenzék az összefogósdi történelmének legrosszabb eredményét érte el a legteljesebb összefogásával.
Persze, azóta a CIA is tanult a hibáiból és stratégiát váltottak.
Majd jövőre kiderül, mekkora sikerrel.

Ahogy többször leírtam, én nem látom MP meg a tisza mögött azt a támogatottságot, amit az újságok írnak.

Persze, ettől még tévedhetek is.
De, mint mondtam, én a piacról élek, semennyire nem függök sem az egyik, sem a másik oldaltól.
Sőt mások véleménye sem érdekel.

GyMasa 2025.05.23. 14:35:07

@0dzsud0:
Ez így van!
Sőt, nagyon nem lennék meglepődve, ha a közvéleménykutatóknak is hazudnának.
Ha engem most felhívnának, lehet én is bekamuznám nkik, hogy bírom a selyemmajmot.

GyMasa 2025.05.23. 14:35:57

@0dzsud0:
Dehát a tisza gyakorlatilag SEMMIT nem ígért!
MP minden kérdés elől elbújik!

GyMasa 2025.05.23. 14:36:46

@IdomitottFoka:
Jah, de igaz volt végül, nem?

Boldeone2 2025.05.23. 15:06:22

nepszava.hu/3280793_felmeres-partok-nepszeruseg-tisza-part-fidesz

"Hét százalékkal verné a Tisza Párt a Fideszt, ha most vasárnap tartanának parlamenti választást – a többi között ez derül ki a Publicus Intézet friss, lapunk számára készített felméréséből. Tízből hat ember annak örülne, ha 2026-ban a Fidesz elveszítené a parlamenti választást."

-Ez a legújabb felmérés, Publicus....

Természetesen Magyarnak nem szabad elbízni magát, a rurális Magyarországon építeni kell a Tisza szigeteket és jó jelölteket kell taláni 2026- ra. Pl egy népszerű helyi orvos, aki be van ágyazva a közösségbe...

Boldeone2 2025.05.23. 15:08:29

@GyMasa: Ahogy többször leírtam, én nem látom MP meg a tisza mögött azt a támogatottságot, amit az újságok írnak."

- Honnan látnád, amikor München mellett élsz, meg tipikus fideszes bárányvak vagy...

0dzsud0 2025.05.23. 15:15:43

@IdomitottFoka: Miért? Szerinted én azt írtam, hogy nem volt igaz? Mert szerintem azt írtam, hogy rossz kampánytaktika volt.

0dzsud0 2025.05.23. 15:20:11

@Boldeone2: Node ti ilyeneket ugyanúgy láttatok korábban is, csak épp egyszer sem volt igaz. És most megint ti jöttök, hogy nektek kéne hinni? A Pulai vezette Publicus bazmeg a választás előtti napon kihozta, hogy zárul az olló, fej-fej mellett Fidesz és az ellenzék, csak nektek nem világos, hogy ezek nem mérnek, hanem rajzolnak. Pláne ennyivel a választások előtt, ilyenkor még a Publicusnál sokkal megbízhatóbbak is ugyanezt csinálják.

nepszava.hu/3152177_valasztas-2022-publicus-kozvelemenykutatas-fidesz-ellenzek

Szóval egyelőre úgy áll a helyzet, hogy egy fideszes ha egy kő alatt él is jobban eltalálja a valóságot, mint ti valaha...

IdomitottFoka 2025.05.23. 15:21:32

@GyMasa: "Miért hitted ezt?"

Ott egy link egy hozzászólásodhoz, ahol 10 évesen zaklatja egy másik 10 éves.

Az anekdotikus érvelés az egy kifejezés arra hogy egy kontextus, bázis nélküli érvet hozol fel jelen esetben arra h milyen lehet a fiatalok anyagi helyzete általában. Biztos nagyon csodás népszerű leszármazottaid vannak, de aligha képezhetők országosan releváns ténymegállapítások pusztán csak az ismerősi körükre alapozva...

"Dehát a tisza gyakorlatilag SEMMIT nem ígért!"

Ígért ezt-azt. Rendszerint csak az utolsót jegyzem meg, az most a szuterénhivatal besózása.

IdomitottFoka 2025.05.23. 15:22:53

@0dzsud0: Mért, szted én tagadtam? Csak a 2010-et helyesbítettem.

0dzsud0 2025.05.23. 15:35:36

@IdomitottFoka: Szerintem csak tologatod a kapufát, és már azt sem tudod, mit szeretnél mondani.

Nagyjából így néz ki most a dolog.

- A fiatalok beszopják a most minden szar, de MP-vel minden jobb lesz dumát.
- Ilyet a Fidesz mond, hogy minden jobb lesz, repülőrajt höhö.
- Nem, tök nyilvánvaló, hogy a fenti dolgokat MP nagyon is mondja, legfeljebb csak te nem látod.
- Jó, én is látom, de 2006.
- 2006-ban a Fidesz vesztett ezzel a módszerrel. Amúgy ti akkoriban bőszen tagadtátok, hogy szar lenne a kormányzás, valahogy olyankor az mind valami külső körülményre volt visszavezethető, még a válság előtti évek elqrásaira is ez volt a magyarázat. De most persze nem, mert most a Fidesz szar, hát persze.
- 2010.
- Mi bajod van?
- Nem 2006, 2010.
- Jólvan, idomított majom, pihenj egy kicsit!

Boldeone2 2025.05.23. 15:38:03

@0dzsud0: Már megint hülyeségeket írogatsz! Ott van kristálytisztán : Fidesz vs Egységben 35%> 33%

Tehát ott is vezet a Fidesz

Olyat hogy 7%- al vezet egy ellenzéki erő mint most, eddig soha nem mértek!

Boldeone2 2025.05.23. 15:41:53

Nekünk teljesen jó, hogy kormánypárti oldalon ennyi sok agymosott hülye van, és elhiszik hogy jól àllnak, hogy ugyanaz a helyzet mint 3 vagy 7 éve...

Ott sem mindenki hülye, persze:

Zárug Péter:

"Ki kérte Orbánt, hogy Simionról beszéljen éppen a tihanyi apátságban? Dobrev Klára? Vagy Orbán Balázst vajon a Kutya Párt szedte rá ’56 kapcsán, hogy úgy beszéljen, ahogy tette? Nem. És ezek az ügyek már az előzőektől eltérő konfliktusstruktúrájuk miatt irreverzibilis folyamatokat indítanak el”

Érdemes elolvasni ezt a cikket:

telex.hu/belfold/2025/05/23/zarug-peter-farkas-szerint-valami-tulcsordult-a-nerben-kegyelmi-ugy-orban-viktor-george-simion-magyar-peter

Boldeone2 2025.05.23. 15:50:46

@0dzsud0: A fiatalok beszopják a most minden szar, de MP-vel minden jobb lesz dumát"

- Nemcsak a fiatalok. Az újdonság, hogy már a 40 alattiak esetében is vezet a Tisza. Eddig - korábban- csak a 30 alattiaknál volt erős az ellenzék; sőt, vidéken is jelentős az erősödés

Ha a jelen trendek érvényesülnek, maradnak, akkor tényleg nyerhet a Tisza. Ezt a 7% +-2% - os vezetést kell még fokozni,
az egál, 2-3% vezetés nem elég, mert a vidéki térségekben dől el sok minden, ahol a legkevésbé tanult emberek élnek, ahol kirajzolt vk- k vannak...

Szerencsére Orbán hibát hibára halmoz: sem az ukrán csatlakozás, sem a buziparádé nem fajsúlyos kérdés. A migrációs és a háborús hazugság az ütött....

Amire rájöttek: a közösségi médiában agyon vannak verve. Ez valószínű így is marad már

Gery1987 2025.05.23. 15:58:35

@0dzsud0:

Magyar Péterrol jelenleg nem lehet feltételezni hogy lukasenkai útra lépne akár..orbanrol igen.

Ha O is hasonlóan geci lesz, akkor nyilván majd ellene is lesz fellépés.

Gery1987 2025.05.23. 16:03:07

@0dzsud0:

Orbán nem konszolidált.
15 éve megy a budosbunko bekeharcos poloskazo hazaarulozo kuruckosas.

Ez a bekeharcos Rákosi féle tempó, nem a kádári.

Mindenki aki nem fideszes az áruló, ellenség.

alöksz róz 2025.05.23. 16:55:40

"A felületes szemlélő könnyedén elhiszi, hogy az egész mögött van valami jó." - ez pont olyan, mint amilyen a 89-90-es rendszerváltás lehetett. a garnitúra igencsak kérdéses, de attól még meg kellett lépni.

GyMasa 2025.05.23. 17:03:23

@IdomitottFoka:
"Ott egy link egy hozzászólásodhoz, ahol 10 évesen zaklatja egy másik 10 éves."
Igen. 12 éve élünk itt. Ez egyből az elején volt.

"Az anekdotikus érvelés az..:"
Tudom mi az, de általában az az olyan térténetekre vonatkozik, amikor a "nagybáétyám munkatárásnak a nővérének a kutyája" a történet alanya.
Ha azt írom,hogy a fiamnak, 23 évesen van 5000 EUR megtakarítása, az anekdótikus érvelés lenne?
(nem, bár az meg azért nem számít, mert itteni munkával tette félre, és nem Magyaorrszágon...)

"milyen lehet a fiatalok anyagi helyzete általában."
Ezt nem jelentettem így ki, ha jól emlékszem, de pl. az egyetemen tanultam statisztikát. És aszerint, na egy tetszőleges mintában (anekdőtikus, vagy sem) adott egy bizonyos előfordulás (80% rendelkezik milliós megtakarítással), akkor nagyon-nagyon valószínűtlen, hogy a valóság az, hogy a 80+% nincsetelen és éhezik (ahogy azt az Orbánfóbiások kijelentik, szintén pisztán anekdótikus történetekre alapozva )...
Nem tudom, sikerült-e érthetően megfogalmazni?

" Biztos nagyon csodás népszerű leszármazottaid vannak, de aligha képezhetők országosan releváns ténymegállapítások pusztán csak az ismerősi körükre alapozva..."
Akkor mire lehet alapozni? a Telexre?
AMit én látok, amikor otthon vagyok az mindig az, hogy bárhová megyek, a nap bármely szakában, a Tesco-k meg a plázák mind dugig vannak emberekkel, akik csurig megpakolt kocsikat tolnak maguk előtt.
Szóval, hajlok arra, hogy, ami úgy néz ki, mint egy kacsa, meg úgy is hápog, mint egy kacsa, az a legnagyobb valószínűség szerint kacsa is.
Csak, mert, akik hivatalosan ezzel foglalkoznak, azok szerintetek mind csak hazudnak.
Nem gondolod, hogy kissé furcsa érvelés ez?

"Ígért ezt-azt. Rendszerint csak az utolsót jegyzem meg, az most a szuterénhivatal besózása. "
Jah, csípi a CIA szemét, hogy a mucsai magyarok is öntudatra ébredtek, és meginték a baszogatást. AZt ugye tudod, hogy az USA-ban a miénknél sokkal szigorúbb törvények vannak ugyanerre az esetre?
Szóval, nekem nem teljesen világos, miért is probléma, ha itthon is lesz egy ilyen törvény?

alöksz róz 2025.05.23. 17:04:28

@Gery1987: a lófaszt.
rákosi idején ha rosszat szóltál, jött a fekete autó, és vagy elvittek, vagy ha el nem vittek, akkor is kiverték a fogad.
kádár idején meg, a konszolidáció után, ha rosszat beszéltél, egyszerűen csak egzisztenciálisan ellehetetlenítettek, mehettél a diplomával is segédmunkásnak.

alöksz róz 2025.05.23. 17:07:29

@IdomitottFoka: "Biztos nagyon csodás népszerű leszármazottaid vannak" - az egyiket valami aldiba vették fel segédmunkásnak részmunkaidőbe.

azért hazudozik ennyit, nehogy bárki odamenjen nekik konkurenciának.

alöksz róz 2025.05.23. 17:15:03

@GyMasa: "Ha azt írom,hogy a fiamnak, 23 évesen van 5000 EUR megtakarítása, az anekdótikus érvelés lenne?" - na ugye hogy mennyivel könnyebb boldogulni németországban...

alöksz róz 2025.05.23. 17:16:06

@GyMasa: "Ha azt írom,hogy a fiamnak, 23 évesen van 5000 EUR megtakarítása, az anekdótikus érvelés lenne?" - magyarországon meg ennyi idősen az összkeresete nem volt ennyi...

Gery1987 2025.05.23. 18:24:15

@alöksz róz:

Nem ugyanaz a kor.
Orbán mai viszonylatban nem egy Kádár, inakbb Rákosi, persze nyilvan nem az a szint, nem visz el a meseauto...

Digitális_Fater 2025.05.23. 19:34:17

@Gery1987: Orbánéknak a lukasenkói útra kellene lépnie, és bíróság elé citálni a hazaáruló szar Poloska Petit. De nem fogják meglépni, inkább mosolyogva vállalják a választási bukást. Remélem, azért a szarlibek által sokat emlegetett fideszes mélyállam nem csak a mesékben létezik, különben két év elég lesz a hazátlanoknak, hogy lebontsák a NER vívmányait.

Gery1987 2025.05.23. 20:23:40

@Digitális_Fater:

Ennyire nem lehetsz jobbágy hogy diktatúrát akarsz?
Ti mindig elfelejtem hogy addig jó a libsi verő pofanvaszis gumibotos lukasenka felé diktatúra amíg nem titeket ütnek..
Vagy amíg meg nem változik a véleményed, életed vagy maga a rendszer gondolja úgy hogy már te is ellenség vagy.
Akkor lehet rinyalni jogallamert majd meg demokráciáért.
Ennyi eszetek van.

Igen, remélem lebontják a mert egyszer.

2025. 2025.05.23. 21:06:27

Tollmágnes poszt.

2025. 2025.05.23. 21:14:03

Trollmágnes poszt.

Az Európai Néppárt az illegális migráció fenntartása, az lmbtq lobbi és az uniós közösség gazdasági tönkretétele mellett van. A Tisza EP-képviselői az EPP frakciójában ülnek.

A vicsorgó orbángyűlölet felülírja a racionális gondolkodást. Nincs értelme több szót pazarolni erre.

Amúgy '26-ban jön az ötödik fidesz kétharmad. Akárhogy oszlik meg az ellenzéki szavazótábor, a végeredmény mindig ugyanaz.

Alöksz Róz Unbanned 2025.05.23. 21:24:38

@Gery1987: "Nem ugyanaz a kor." - azért nagyon messze nincs tőle. akkor már bőven a szabadság, emberi jogok, nyugati liberalizmus, ilyenek voltak a civilizációs etalon... és most is vannak rákosik, pl ott az erdogán

GyMasa 2025.05.23. 21:36:00

@Digitális_Fater:
Várd ki ennek a végét! Csak nehogy készüljön egy törvény, amicsak azokat enged miniszterelnök jelöltnek lenni, akik nem EU parlamenti képviselők...
Akkor péternek le kell mondania az EU parlament mandátumáról, és azonnal letartóztatható lesz a mobiltelefonos rablása meg a garázdasága miatt.

valis47 2025.05.23. 21:55:12

@Alöksz Róz Unbanned: Erdogan csak úgy vezeti a törököket, amilyen a legjobban fekszik a kultúrájukhoz. A választásokat meg szokta nyerni, és van ellenzék, bár, ha külföldi zsoldba áll, megrendszabályozzák kissé.
Sajnos Orbán nem egy Erdogan... meg mi sem vagyunk a törökökkel egy súlycsoportban. Erdogan simán levert egy valódi fegyveres CIA-puccskísérletet, elbánt a sok nyavajás ottani r/hungary-s bocs r/turkey-s kreténnel, amikor tüncikéztek, komolyan szét lettek veretve, és nem bukott bele, pedig a nemzetközi sajtó narratívája szerint vége kellett volna legyen a "diktátornak", mert a "szabadságvágyó fiatalok" mind fellázadtak ellene. De nem sikerült a török tavasz, sem az utána szervezett pancserpuccs... utóbbi bukása állítólag az oroszok érdeme is, mert ők figyelmeztették rá Erdogant, pedig ellenségek voltak Szíriában. De Putyin nem érzelmi alapon politizál, mint az ösztrogéntúltengéses nyugat-európaiak, hanem jéghideg érdekalapon. Ahogy Erdogan is. Minden nagyformátumú, történelemformáló vezető gátlástalan machiavellista, az ilyen Baerbockok, Kallasok, Von der Leyenek meg ostoba bábuk.
Ja és a török lírát is hiába ütik, mint a bolondóra, nem rokkant bele a török gazdaság. Mert van reálgazdaságuk.
Sajnos minket épp a törökök tettek tönkre annak idején, és ezért nem lett belőlünk középhatalom, még lengyel szinten se, nem hogy török. 1918-ban meg nem volt Atatürkünk, csak Károlyink, Kun Bélánk, Horthy Miklósunk. Tisza Istvánt meggyilkolták az akkori tiszások...

vergyula 2025.05.23. 22:17:30

@GyMasa: "a Tesco-k meg a plázák mind dugig vannak emberekkel, akik csurig megpakolt kocsikat tolnak maguk előtt."
Ebből következően nincsenek szegények. Aha.

Alöksz Róz Unbanned 2025.05.23. 22:24:07

@vergyula: azért vannak ott sokan, mert az összes többi bolt bezárt...

Gery87 2025.05.23. 22:25:28

@Alöksz Róz Unbanned:

Ebben igazad van.
Amit ma nyugatnak hívunk akkor már létezett.
De Orbán (még) nem egészen Rákosi, de ha választani kell hogy merre halad a NER akkor hát nem a Kádári út felé...

És hát ennek az lesz a következménye hogy:
- vagy bukni fog, (mert ezt a permanens békeharcos nyuggerkommandós félelemkeltő szart nem lehet a végtelenségig nyújtani....pláne úgy hogy gazdaságilag stagnálás van, infláció, nincsenek külpolitikai eredmények sem, nem jönnek az EU-s pénzek, "nincs mibű" adni..) és csalást meg külföldi beavatkozást kiáltva elkaszálja a választási eredményt...
- vagy még elötte nem indulhat a Tisza és gyorsított eljárásban megyünk a Lukasenkai úton tovább bele Putyin negédes betyárkörtés seggében még mélyebben ki az EU-ból és a NATO-ból...és akkor már mindegy ki mit gondol róla...

Az biztos hogy ez a faszkalap nem fogja átadni hatalmat önszántából.

Gery87 2025.05.23. 22:28:15

@valis47:

Erdoan egy mocskos rohadt sovinisza, kurd ellenes, az iszlám húrjain játszó büdösbunkó, a demokrácia és a jogállam ellensége.
Aki még az ISIS-t is sunyin támogatta nehogy a kurdoknak jó legyen...nehogy valami demokrácia fejlődjön ott is....régi szép ottomán birodalmi álmok ugye...
Persze nektek az ilyen bunkó diktátorok tetszenek.

Bili 2025.05.23. 22:32:24

@Boldeone2: Te olyan kibaszott hülye vagy hogy az lenne a csoda ha nem ballibsi lennél:

hu.m.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6zv%C3%A9lem%C3%A9ny-kutat%C3%A1sok_a_2022-es_magyarorsz%C3%A1gi_orsz%C3%A1ggy%C5%B1l%C3%A9si_v%C3%A1laszt%C3%A1sra

2021 májusában a publicus szerint 10%-kal vezetett az ellenzék 2021 novemberében pedig 7%-kal. De 2022 áprilisban döntetlent hozott ki a publicus és 20%-kal nyert a fidesz akkor most 13%-kal vezet ha 7%-os a Tisza előny a publicus szerint. Mellesleg 2022 áprilisában az ellenzéki összefogásnak 47%-ot mért, most a Tiszának csak 43%-ot...

valis47 2025.05.23. 22:34:24

@Gery87: 2002-ben is az volt a duma, hogy nem fogja átadni a hatalmat a zorbán...

Bili 2025.05.23. 22:36:09

@Gery1987: Elfelejted, hogy minket ütöttek 2006-ban titeket meg sosem a nagy orbáni diktatúrában...

GyMasa 2025.05.23. 22:59:47

@vergyula:
Nem, ebből az következik, hogy nem igaz, amit az ellenzék szajküzik, miszerint az egész ország éhezik...
AHogy azt eddig is leírtam.
Már megint azt bizonyítod, hogy nem vagy képes megérteni, amit leírok...

vergyula 2025.05.23. 23:02:41

@GyMasa: "amit az ellenzék szajküzik, miszerint az egész ország éhezik..."
Ezt még sosem hallottam.

"Már megint azt bizonyítod, hogy nem vagy képes megérteni, amit leírok..."
Hátha nem az én hibám.

Gery87 2025.05.24. 09:33:30

@valis47:

Akkor még nem volt NER.

Gery87 2025.05.24. 09:42:03

@Bili:

Én a hozzáállásról beszéltem, valaminek az éltetéséről ami ehhez vezethet!
Nem arról hogy most mi van. Egyébként az erő, erőszak nem csak fizikai lehet.
A fidesz karakter gyilkolt már eleget, mocskolt, gyalázott, rúgatott ki embereket.

2006 pont arról szólt hogy mondjon már le a Fletó a büdös picsába.
Mert demokrácia van és méltatlanná vált.

Sok autoriter jobbágy meg pont azt akarja legyen olyan rendszer ahol már tiltakozni sem lehet és akár már 20 ember is össze lesz gumibotozva.

Ezek mindig azt hiszik,
-ők a hatalom oldalán lesznek mindig, mindig egyetértve azzal.
-a hatalom mindig úgy tesz majd ami nekik jó..
-a hatalom ellenörizhető

aztán jön a meseautó...

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2025.05.24. 11:34:07

Az USA, Oroszország, Izrael érdekelt Orbán hatalomban tartásában. Valamelyik titkosszolgálata majd csak megoldja.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2025.05.24. 11:41:33

@valis47: azért Atatürkünk ha lett volna de rühelltük volna. Egy kemény kezű nyugatosítási hullámot vezetett le miközben a törökökből nemzetet faragott. Itthon ez a kombináció nem létezik.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2025.05.24. 11:45:18

@2025.: "Amúgy '26-ban jön az ötödik fidesz kétharmad. Akárhogy oszlik meg az ellenzéki szavazótábor, a végeredmény mindig ugyanaz."

Magyar ezt már rég megugrotta, sose a ballibeknek kampányolt, ő a fideszeseknek akar eladni egy jobb fideszt.

Ez az egyetlen győzelmi stratégia, a kormányváltás egyedül a fidesz szavazókon múlik.

valis47 2025.05.24. 13:02:46

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Egyetértek, és már MZP is erre tett volna kísérletet eredetileg, de már úgy összeballibezte magát, hogy nem fog működni, ahogy MZP-nek sem működött, végül. Egyedül Dobrevvel együtt van esélye, ami egybe ki is zárja, hogy további fidesz szavazókat nyerjen meg tömegesen. De kiadhatja neki a matek, a lengyel modell, ahol a "jobboldali" Tusk és az ottani ballib maradványpártok fogtak össze.

Atatürk: Magyarország nem volt Törökország azért, itt nem kellett kötelezni a népet arra, hogy latin betűket tanuljon és európai divat szerinti ruhákba öltözzön.
Az is látszik 100 év után, hogy mindez a felszín volt, Törökország nem lett nyugati ország és nem is lesz az soha. Az iszlám sosem lesz nyugati.

valis47 2025.05.24. 13:04:54

@Gery87: Na látod, és mégis mondták. Sőt még 1994-ben is mondták, hogy Boross puccsra készül, nem adja át a hatalmat. Annak is sok realitása volt. De elhitték egyesek.

2025. 2025.05.24. 16:52:02

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Nincs átvándorlás a Fideszből a Tiszába. A Tisza ugyanazt mondja, mint a ballib, tehát elégedetlen fideszes oda nem megy.

2025. 2025.05.24. 17:28:46

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: "...a kormányváltás egyedül a fidesz szavazókon múlik."

A biológián...hogy a választásokig minél kevesebb kormánypárti (időskorú) halljon meg. 15 év nagy idő. A Fidesz szavazótábora sokáig folyamatosan újratermelte magát. Békeidőben, 2020-ig még működött a tendencia, hogy főleg fiatal-és középkorú ellenzéki szavazók időközben kormánypártiakká váltak, és ez elég is volt a 2022-es újabb kétharmadhoz - a Covid-járvány, a rengeteg halott és az akkor még átmenetinek bizonyuló gazdasági visszaesés sem őrölte fel a párt népszerűségét. Azóta viszont az intenzív bér-és nyugdíjemelések, szociális juttatások, családvédelem ellenére nehezebb, bár nem tragikus időket élünk. Főleg rajtunk kívülálló okok miatt nehézségekkel küszködünk, infláció van, így a Fidesz bevonzási képessége alaposan lecsökkenhetett - még úgyis, hogy '22 óta változatlanul tart a háború, hazai és külföldi erők változatlanul bele akarják sodorni az országot a háborúba, le akarják választani az orosz energiahordozókról, stb. Amikre '22-ben egyértelműen nemet mondott a nép, és megteheti ezúttal is. Kérdés: ezek elegendőek lesznek-e '26-ban vagy tényleg átszakad a gát?

Alöksz Róz Unbanned 2025.05.24. 20:35:55

@2025.: 2022-ben a háború mentette meg a fidesz kétharmadát.
és gyurcsány ferenc kiállása.

0dzsud0 2025.05.25. 00:09:02

@Boldeone2: A fogyatékos... :)

Hát figyelj, Boldi, ezt már megint mindenki tudja, csak te nem (persze szerintem te is, csak most tagadni kell, mert szerinted az erősíti a mondanivalódat), hogy a biztos pártválasztókat kell nézni, abban pont egál is van az ábra szerint. Mellesleg ezt a "fej-fej mellett" marketingszöveget sem én találtam ám ki, ezt így hozta le 2022 áprilisánan egy nappal a választások előtt mindenki, hiába próbálod itt utólag építgetni az alternatív múltat, te fogyatékos, te hazug kis geci. :))

És akkor az érdemi rész: te most ezt a Publicust szopkodod fényesre. Mert akkor nem jött be ugyan a "kutatásuk" (hahaha), de most ám mindenki kezelje tényként. Hát, nem fog menni. Tőlem abban reménykedsz, amiben csak akarsz, a blogfölde legnagyobb csicskája vagy ever. :D

0dzsud0 2025.05.25. 00:16:35

@Boldeone2: "mert a vidéki térségekben dől el sok minden, ahol a legkevésbé tanult emberek élnek"

Hát igen. Nem elég tanultak, hogy a Tiszára szavazzanak sajnos, de majd MP lemegy közéjük. :DD

"Amire rájöttek: a közösségi médiában agyon vannak verve. Ez valószínű így is marad már"

Megint mekkora újszerű gondolat. :DDD Az életben nem győzött a Fidesz a közösségi médiában, semmilyen online felületen, egyszer sem. :DD Inkább neked kéne itt pár dologra rájönni végre, dehát lóval sakkozom.

0dzsud0 2025.05.25. 00:18:31

@Gery1987: "Magyar Péterrol jelenleg nem lehet feltételezni hogy lukasenkai útra lépne akár..orbanrol igen."

Az természetesen teljesen mindegy, hogy ti kiről és mit deliráltok össze.

"Ha O is hasonlóan geci lesz, akkor nyilván majd ellene is lesz fellépés."

Fellépés, mi? Táncot is mutatsz be?

0dzsud0 2025.05.25. 00:24:30

@Gery1987: "15 éve megy a budosbunko bekeharcos poloskazo hazaarulozo kuruckosas."

És hány éve megy Orbán ellen a gusztustalan bolsevik tempó?

"Ez a bekeharcos Rákosi féle tempó, nem a kádári."

Tök érdektelen. A fogyatékos ballibek (igen, te is ide tartozol) 2010-ben is arról mémeltek, hogy Orbán=Rákosi. Ez a ti belterjes Sas kabarés, Heti Heteses, Hócipős, bűzlő kultúrkörötök, szerencsére vagytok vagy 30-an mára, amúgy mindenki hatalmas ívben szarik rátok. Egymásnak nyugodtan sírhattok, hogy hát ez a Zorbán már rosszabb, mint a Rákosi. Sírjatok csak, zokogjatok! :D

"Mindenki aki nem fideszes az áruló, ellenség."

Egyrészt mindenki nem, de sajnos rendkívül sokan vannak, bár ne lenne ebben igaza a Fidesznek és ne lennétek a CIA által pénzelt ballib sajtóval együtt nemzetbiztonsági kockázat. Másrészt viszont ez a kommancs "aki nem velünk, az ellenünk" mentalitás sokkal igazabb a mindenkori magyar ellenzékre, a maira meg aztán pláne. A kommancs tempónak persze az is része, hogy megvádoljátok az ellenfelet akár már előre azzal, amit ti műveltek, hátha ezzel sikerül magatokról elterelni a figyelmet és a gyanút. Rossz hírem van, kommancs gery, nem sikerül és soha nem is fog már sikerülni.

Gery87 2025.05.25. 01:09:55

@valis47:

Az akkor volt, most meg most van.

Az hogy farkast kiáltanak sokszor hiába, nem jelenti hogy nem jön el akkor sosem!

Gery87 2025.05.25. 01:12:06

@0dzsud0:

15 évnyi NER áll szemben MP-vel.

Táncikálni nem fogok.

Részemről a Tisza csak protest szavazatot fog kapni.

Ha a nerednyik útra lép, ugyanúgy ellenezni fogom mint most a fideszt.

Gery87 2025.05.25. 01:17:11

@0dzsud0:

"És hány éve megy Orbán ellen a gusztustalan bolsevik tempó?"

és mi ennek az oka?
jó reggelt.

"Tök érdektelen."

Szerintem meg nem.

" A fogyatékos ballibek (igen, te is ide tartozol)"

Nem, de mindegy....

" 2010-ben is arról mémeltek, hogy Orbán=Rákosi. Ez a ti belterjes Sas kabarés, Heti Heteses, Hócipős, bűzlő kultúrkörötök, szerencsére vagytok vagy 30-an mára, amúgy mindenki hatalmas ívben szarik rátok. Egymásnak nyugodtan sírhattok, hogy hát ez a Zorbán már rosszabb, mint a Rákosi. Sírjatok csak, zokogjatok! :D"

"Sírnak a libsik", aztán majd pislogtok, meg éretlenkedtek hogy mi van....

"Egyrészt mindenki nem,"

NEm, csak az ország aktuális ellenzéki fele...

" de sajnos rendkívül sokan vannak, "

ja, "kurva anyjukat..."

"bár ne lenne ebben igaza a Fidesznek és ne lennétek a CIA által pénzelt ballib sajtóval együtt nemzetbiztonsági kockázat. "

Megnyugodhatsz, nem azok.

"Másrészt viszont ez a kommancs "aki nem velünk, az ellenünk" mentalitás sokkal igazabb a mindenkori magyar ellenzékre,"

Nem úgy tűnik.

" a maira meg aztán pláne. A kommancs tempónak persze az is része, hogy megvádoljátok az ellenfelet akár már előre azzal, amit ti műveltek, hátha ezzel sikerül magatokról elterelni a figyelmet és a gyanút. "

ja ezt csinálja a fidesz, meg kommacsozik, viccesen full liberálisokat is, 15 évniy lopás és hergelés mellett.
Agybaj, kétbit.

"Rossz hírem van, kommancs gery, nem sikerül és soha nem is fog már sikerülni."

Majd meglátjuk "fasiszta dzsud" polgártársam.

GyMasa 2025.05.25. 11:14:46

@vergyula:
"Ezt még sosem hallottam."
Kamu.

"Hátha nem az én hibám. "
Hidd el, én próbálkozok...
Felneveltem 3 gyereket, van egy unokám, majdnem megcsináltam egy PhD-t. és örök életemben nemzetközi környezetben dolgoztam.
De, úgy tűnik, van az a szint, ahová már nem tudok lemenni...
Ígérem, hogy igyekszem még ennél is egyszerűbben fogalmazni.

vergyula 2025.05.25. 11:34:41

@GyMasa: ""Ezt még sosem hallottam."
Kamu."
Asszem ilyenkor szokás legalább egy linket követelni.
Még ha akad is, aki szerint "Az egész ország éhezik", a véleménye nem komolyan vehető. Ugyanígy komolytalan a boltok telítettsége alapján Kánaánt vizionálni. Van egy réteg, amelyik megtölti az üzleteket és a bevásárló kocsit. Egy másik réteg erre képtelen, és egy részük konkrétan éhezik.

GyMasa 2025.05.25. 12:17:19

@vergyula:
"Asszem ilyenkor szokás legalább egy linket követelni."
Ahogy gondolod.
Különben sem szoktátok elolvasni, amit linkelek.
Plusz te is nyugodtan rákereshetsz a Google-n bármire.

"Még ha akad is, aki szerint "Az egész ország éhezik", a véleménye nem komolyan vehető."
Alapvetően ez egy rónikusan eltúlzott mondás, ami arra utal, hogy a mai ellenzéki megmondóemberek teljesen el vannak rugaszkodva a valóságtól, fogalmuk sincs róla (vagy tudatosan hazudnak).

" Ugyanígy komolytalan a boltok telítettsége alapján Kánaánt vizionálni."
Ott vannak mág a KSH adatai is, amiről szinté vagy "nem hallottál", vagy egyszerűen azt jelented ki, hogy "hazudnak"
VOlt olyan is, hogy valami ellenzéki balfék konkrétan az Eurostat adatait hazugozta le.
Ilyen emberekkel teljesen felesleges bármiféle vitába belemenni.
Ezen felül én egyáltalán nem "kánaánt vízionáltam", csak rámutattam, hogy egyáltalán nem olyan rossz a helyzet, ahogy azt gondoljátok.
Erre utal az 5x 2/3 is.
Mert annak két oka lehet:
- A magyar nép egyszerűen Stockholm szindrómás lett, és mintegy internalizált elnyomás eredményeképpen a saját érdeke ellen szavaz rendre fölényesen
VAGY
- Nem igaz, amit te is hajtogatsz, miszerint az rszág tübbségének rettentően szar, és "majd, most aztán tényleg" megbukik a gonosz zOrbán...

Ennek két oka lehet:
- a gonosz zOrbán valamit azért ccsak jól csinál és nem az van, amit az ellenzéki oldaltól lehet hallani, máérmint, hogy mindent IS MINDIG elbaxik
- Vagy lehet a fentebbi, de a nép úgíy téli meg, hogyha leváltanák a gonosz zOrbánt, akkor még ennél is sokkal rosszabb lenne nekik

Rád bízom, hogy elgondolkodjál mindezeken

" Van egy réteg, amelyik megtölti az üzleteket és a bevásárló kocsit. Egy másik réteg erre képtelen, és egy részük konkrétan éhezik. "
Igen, mint mindegyik országban, beleértve Németországot is (na jó, talán az arab olajállamokban ez nem igaz...)
Tudod, olyan mércét állítasz Orbánék elé, amit még a szocik sem tudtak megugrani.

vergyula 2025.05.25. 12:54:40

@GyMasa: "Különben sem szoktátok elolvasni, amit linkelek."
De, én többnyire igen.

"mai ellenzéki megmondóemberek teljesen el vannak rugaszkodva a valóságtól, fogalmuk sincs róla (vagy tudatosan hazudnak)."
Én nem vagyok megmondóember, csak egy mazochista kommentelő.

"Ott vannak mág a KSH adatai is"
Tudtommal a "szegénység"-ről egy ideje nem tesznek közzé adatokat.

"Nem igaz, amit te is hajtogatsz, miszerint az rszág tübbségének rettentően szar"
Ezt írtam volna? Vagy csak egy újabb "irónikusan eltúlzott mondás"?

"Tudod, olyan mércét állítasz Orbánék elé, amit még a szocik sem tudtak megugrani."
Csak a kommunikált Kánaánt árnyalom, a szocikat meg leszarom.

GyMasa 2025.05.25. 13:15:18

@vergyula:
"De, én többnyire igen."
Remek! Akkor majd megpróbálok erre emlékezni.
Ennek ellenére, az, hogy " az egész ország éhezik" nem olyan kifejezés, amire rá tudsz keresni, de javaslom, hogy keress rá, mondjuk a 444-en a "forint" kifejezésre, és nézd meg a cikkeket, amiket kidob a kereső!
Newsbreak, csak olyan cikkeket fogsz találni, ahola forintgyengülés a téma.
Egyetlen egyszer sem írnak arról, hogy a forint erősödött volna.

"Én nem vagyok megmondóember, csak egy mazochista kommentelő."
Az lehet, de te is eléggé tájékozatlannak mutatod magadat.

"Tudtommal a "szegénység"-ről egy ideje nem tesznek közzé adatokat."
Jah, de a kivándolásról, az átlagérről, meg sok minden másról igen, de az is mind "hazugság", ha mondjuk arra akarok hivatkozni.

"Ezt írtam volna? Vagy csak egy újabb "irónikusan eltúlzott mondás"?"
Konkrétan te leseperted az én mondandómat azzal, hogy a fiam barátainak milliós megtakarításai az nem zárja ki, hogy az ország nagy része éhezik.
(amúgy, közben a fiam elárulta, hogy általában több megtakarításuk van, mint 2 millió... Persze, nyilván ők is hazudnak, mag amúgy is csak "pletykák ezek")
Tulajdonképpen, meg azt gondolsz és mondasz, amit csak akarsz.
Nekem semmiféle értelemben nem kütelesséágem, hogy kiszolgáljam a kényedet-kedvedet.
Felnőtt ember vagy, ha éárdekel egy téma, akkor szépen utánakeresel, olvasgatsz és levonod magadnak a következtetéseket.
Nem az én feladatom, hogy a te dolgodat elvégezzem.

"Csak a kommunikált Kánaánt árnyalom, a szocikat meg leszarom. "
Senki nem "kommunikált kánaánt"
Mélységesen el vagy tévedve.

vergyula 2025.05.25. 14:00:47

@GyMasa: "Newsbreak, csak olyan cikkeket fogsz találni, ahola forintgyengülés a téma.
Egyetlen egyszer sem írnak arról, hogy a forint erősödött volna."
444.hu/2025/02/05/nagy-formaban-a-forint-mar-406-alatt-is-jart-az-euro-ara
Szívesen.

"Konkrétan te leseperted az én mondandómat azzal, hogy a fiam barátainak milliós megtakarításai az nem zárja ki, hogy az ország nagy része éhezik."
Az nem én voltam. Én a telített boltokból levont következtetést árnyaltam.

"közben a fiam elárulta, hogy általában több megtakarításuk van, mint 2 millió..."
Hajrá, fiúk!

"Tulajdonképpen, meg azt gondolsz és mondasz, amit csak akarsz."
Mocskos libsi hozzáállás.

"Senki nem "kommunikált kánaánt""
Az egyik szélsőség túloz, aztán a másik is. Nekem sem tetszik.

valis47 2025.05.25. 14:07:56

A diktatúra nem már 2011-ben jött el? (Vagy az az év az volt, amikor az IMF megbuktatja őket?)

Ha már szélsőséges dumákról van szó. A ballib értelmiség azzal hiteltelenítette magát, hogy már Antallékban fasisztaveszélyt látott, az első Orbán-kormányban meg még inkább.
Persze ők mondhatják, mert "ők már akkor láttak mindent előre", csak úgy jártak, mint a mindig farkast kiáltó fiú.
Ja, diktatúra most sincs. Félsz, hogy ellehetetlenítenek, ha kiderül, hogy fidesz-ellenes vagy? Egy nyugati lakos számára nagyobb egzisztenciális veszély, ha kiderül, hogy valamelyik "szélsőjobb" párttal szimpatizál, mint itthon O1G-snek lenni. Ott politikai foglyok is vannak, ha tekinthetjük őket annak. Tommy Robinson nem politikai üldözött?

2025. 2025.05.25. 17:27:57

@0dzsud0: "Az életben nem győzött a Fidesz a közösségi médiában, semmilyen online felületen, egyszer sem. :DD I "

A tévében viszont a TV2 már évek óta rommá veri az retekklubbot. A Tények a RTL Híradót. Azért ez jelent valamit.

2025. 2025.05.25. 17:37:30

@0dzsud0:

"Ha O is hasonlóan geci lesz, akkor nyilván majd ellene is lesz fellépés."

"Fellépés, mi? Táncot is mutatsz be?"

Nyilvánvalóan hazudik. Semmiféle fellépés nem lenne részéről a Poloska ellen, hiszen Brüsszel parancsára az illegális migránsok beengedése, az óvodai-iskolai lmbtq lobbi és Ukrajna mindenáron való támogatása vadliberálisként az ínyére lenne, mint ahogyan a többszörösére emelkedő rezsiköltségek ellen sem emelne kifogást, miközben sivalkodik, mennyire szar most a lakosságnak.

alöksz róz 2025.05.25. 18:03:13

@2025.: @0dzsud0: na itt van a két harcosokklubja, ismételgetni a köpködőpropagandát...

Bili 2025.05.25. 19:23:55

@Gery87: Mert a fideszt meg az Orbánt nem karaktergyilkolta, gyilkolja folyamatosan az ellenzéki média és pártok? Olyan diktatúra van, hogy a kormánypárt pont azt csinálja, mint az ellenzéke. Borzasztó. 2002-ben a fidesz pont azért vesztett, mert uriember volt. Megtanulták a leckét. Visszalőnek. Szerinted meg ez diktatúra. Mindig rácsodálkozok a ballib csőlátású észjárásra...

valis47 2025.05.26. 12:09:36

@Bili: Jó, de azért az a "közmédia", ami jelenleg van, unikum, kb. az utcai óriásplakátok mozgóképes, hangos verziója színvonalban (m1 híradóra gondolok). Persze nem kell nézni, én sem nézem. Az ellenzéki médiát sem. Ami fontos, az eljut hozzám így is.

valis47 2025.05.26. 12:11:38

@2025.: Azért majd az óóórbán lesz a felelős. Mert már rég le kellett volna válnunk az orosz energiahordozókról meg bezárni Paksot. Hiszen ez szinte semmibe sem került volna, meg az unió is kifizette volna az "átállás" költségét (irónia)

IdomitottFoka 2025.05.26. 15:33:27

@GyMasa: "Ha azt írom,hogy a fiamnak, 23 évesen van 5000 EUR megtakarítása, az anekdótikus érvelés lenne?"

Igen, erre használod. Uis az anekdotikusság nem az igazságtartalmára vonatkozik a kijelentésnek, ha nem lenne igaz, akkor nettó hazugság lenne. Attól anekdotikus h nem következik belőle az az állításod h amúgy a fiatalok anyagi helyzete rendben van.

Ennek te is utánanézhetsz ám, nem kell nekem elhinned h mit jelent az anekdotikus érvelés kifejezés.

" az egyetemen tanultam statisztikát"

Akkor a reprezentatív minta fogalmát kell átismételned, h helyén tudd kezelni a fiad és baráti köre (tetszőleges minta) anyagi helyzetéből levont következtetésed.

"mert, akik hivatalosan ezzel foglalkoznak, azok szerintetek mind csak hazudnak"
Talán hivatkozd be őket, mert csak a családi mintádra sikerült hivatkoznod.

"a Telexre?"
ha adatokra hivatkoznak, szokott lenni forrás.

"Szóval, nekem nem teljesen világos, miért is probléma, ha itthon is lesz egy ilyen törvény?"
Ezt már csak a nettó propaganda mondatja veled. Távolról hasonlít csak, és az alanyai is teljesen mások, van jogorvoslati lehetőség és a felettes szerv sem egy noname mameluk egy tilcsákbea pecséttel a kezében, aki hasraütésre jelölhet ki bárkit célpontnak, felelősség nélkül.

"AMit én látok, amikor otthon vagyok az mindig az, hogy bárhová megyek, a nap bármely szakában, a Tesco-k meg a plázák mind dugig vannak emberekkel, akik csurig megpakolt kocsikat tolnak maguk előtt."

Ebből is fájdalmasan hiányzik h mennyi minta van, és mikorról. Hazajöttél karácsonykor és láttad a sok bevásárlót? Vagy hetente jársz ide tescoba? Ki tudja miből vonsz le következtetéseket.
Ugyanakkor térdprotézisre nem a hazai eübe jelentkezel be, és szerencsédre már az iskolai időszakon is túl vagy, h azon aggódj h egyáltalán lesz e vki tanárszerű a hatodik órában a konténerosztályban, és valszeg kórházba sem itt visznek be egy betegséggel, h kettővel menj haza onnan.

Billy Hill 2025.05.26. 20:58:29

@vergyula: "Van egy réteg, amelyik megtölti az üzleteket és a bevásárló kocsit. Egy másik réteg erre képtelen, és egy részük konkrétan éhezik."

Pont ezt szerettem volna írni, hogy az általános és nem árnyalt "itt nyomor van" állítás nem fedi a valóságot, inkább lehetne a társadalom szétnyúlásáról (vagy akár szakadásáról) írni; vannak akiknek jól megy, másoknak nagyon nem. De akkor ezt a problémát így értelmes megnevezni, mert a "jaj mind meghalunk"-ra rögtön jön a "de hát tele vannak a boltok" válasz.

U. i. Amúgy tényleg tele vannak a boltok; nálunk legalább is amikor nyit egy új élelmiszer kisker üzlet, akkor az is tele lesz emberrel, meg a korábbiak is... De vannak más környékek, ahol ez máshogy van.

vergyula 2025.05.26. 21:17:51

@Billy Hill: Így.

"a "jaj mind meghalunk"-ra rögtön jön a "de hát tele vannak a boltok" válasz."
Egyik sem tőlem van, bár az első mindenképp igaz. :(

gigabursch 2025.05.27. 12:15:26

Komoly szellemi képesség hiény kell ahhoz, hogy egy olyan zsúrmajomra tegye valaki a voksát, aki a nerből ki lett hajítva, mert:
- ostoba,
- arrogáns,
- látens buzi,
- tolvaj,
- vérkorrupt és
- nettó hazaáruló

Ugyanis az első dolga lenne tágra nyitott farpofákkal Ursuláák odvas picsáját nyalni, csak azért, hogy egy kis pszichopata hatalomhoz jusson.
A hatalmi vágya amúgy Kóhn Bélákhoz hasonló, mondjuk ez nála rokonsági kérdés is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.27. 17:17:26

Öröm látni hogy a sok balfi milyen jól elemezgeti a saját altervilágát. Most volt a novellapályázat, ott szupernyerő lenne mind.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása