Azt mondják, nem jó mozgósítás. Inkább én ezt érzem: elbizonytalanodás.
Saját, egyáltalán nem reprezentatív felméréseim is ezt igazolják.
Magyar ismerősi köröm eddig kb. így oszlott meg:
- 60 % "baloldali",
- 40 % "jobboldali.
A nagy változás a baloldalon lett: a baloldaliak egy része lelkes tiszás lett, még egy része kényszertiszás (ez az "utálom a Magyar Pétert, de legalább nem a Zorbán" típus), s csak egy kisebbség - 20 % - maradt klasszikus ballib, azaz szerinte a Tisza a Zorbán projektje az ellenzék megzavarására.
A jobboldalon a változás kisebb. Háromnegyedük ma is ott van, elsősorban ez a Fidesz, kisebb mértékben a Mi Hazánk. Egynegyedük átállt a Tiszához.
Alapvetően minél fiatalabb valaki, annál könnyebben lesz tiszás.
Alapvetően az most Orbánék nagy problémája, hogy nem tudják folytatni az életszínvonal érezhető emelését, ami volt kb. 2012-2022 között, egyszerűen rosszabb a globális gazdasági-pénzügyi helyzet. Márpedig szinte mindenki - egy szűk, elkötelezett tábort leszámítva - nem eszmék alapján szavaz, hanem közvetlen életérzékelése szerint.
Eddig ez két okból se volt probléma: egyrészt volt érezhető emelkedés, másrészt Gyurcsányékról senki se hitte el, hogy alatta majd jobb lenne bármi is.
S most mind a két probléma megjelent egyszerre: se érezhető emelkedés, se Gyurcsányék.
A Tisza-projekt sajnos rendkívül sikeres, nagyon jól össze lett ez állítva ott a tengerentúli agytrösztökben. A Soros-csapat kiváló munkát végzett. A felületes szemlélő könnyedén elhiszi, hogy az egész mögött van valami jó.
Ennek hatása pedig mindenre kihat, innen ez az elbizonytalanodás.
Mi lesz ebből, nehéz még látni. Szerintem a nemzetközi politika hatása lesz igazán fontos. Mindenesetre most lesz az első választás 2010 óta, melyen nem biztos ki lesz a győztes.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vasútihíd 2025.05.23. 07:06:59
Digitális_Fater 2025.05.23. 07:37:01
_Neville 2025.05.23. 08:56:17
GyMasa 2025.05.23. 09:09:57
Ebben egyet értek!
Nem látom, kikkel akarnak MP-ék nekimenni ÉS megnyerni a 106 egyéni körzetet.
Már nincs egy év hátra váalasztásokig, szóval kb. 2 lehetőségük van:
- Összegereblyézik a mai ellenzéki politikusaokt maguk alá
- Keresnek teljesen noname jelölteket.
Az első esetben az a probléma, hogy ma az ellenzéki oldalon szerintem nincs 106 jelölt, akik képesek lennének legyőzni a fideszt (sőt, nem vagyok biztos benne, hoyg egyáltalán lesz 106 jelöltjük...
A második esetben meg egyszerűen már nincs hátra elég idő, hogy minden jelöltet felhozzanak.
ha MP végig akarja mind a 106 körzetet kampányolni, akkor minden hétvégén 2 körzetet kellene meglátogatnia. (és, ahogy az idő telik az hamar 3-ra fog nőni... Ahhoz meg igen sok serkentőanyag kell, hogy valaki ilyen lángon tudjon egy teljes évig égni, és roppant rizikós, hogy kiég a végére...)
Annyi választó pedig nincs, akik magukban a "garantált" szavazataikkal győzni tudnának.
(Ezt kiválóan láttuk 2022-ben is)
GyMasa 2025.05.23. 09:15:16
Ezt én mind megértem, csak itthon az a baj, hogy MP-nek nincs semmiféle koncepciója (vagy, ha van neki, akkor gyanúsan sokkal (nyilvánvalóbban ) szarabb lesz a népnek, mivel nem beszél róla) ellenben Trumppal, aki bizony elég konkrét elképzelésekkel ment neki a 2. ciklusának.
Azaz MP győzelme esetén vagy totális káosz lesz az országban, vagy pedig azonnal kimutatja a foga fehérjét, és olyan intézkedéseket fog meghozni, amik NAGYON szarok lesznek a polgároknak.
Én 0% esélyt látok rá, hogy bármilyen szempontból jobb lenne alatta az prszágnak.
GyMasa 2025.05.23. 09:16:48
Sőt, 20 évesen tulajdonképpen veszíteni valód sincs...
(nincs vagyon, csaléd, karrier, gyerekek...)
Aztán, ahogy egyre idősebb lesz az ember. és ezek megjelennek az életében, őgy lesz egyre jelentéktelenbb az udeológiai rész...
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.05.23. 09:22:56
Ezzel csak az a baj, hogy nem mondhatom, hogy aki beszopta, az megérdemli, mert én is be fogom szopni. Ráadásul az eredménye is kb. olyan lesz, mint Ukrajnában: totál elszegényedés, káosz, és törvénytelen puccs lesz, nem engedik vissza a hatalomba a Fideszt. Mi leszünk a legszegényebb ország az EU-ban, de most már ténylegesen is, nem csak marketingrizsa szintjén.
Orbán mondta régen, hogy sokan vagyunk, de nem vagyunk elegen. Ez most is igaz, hiszen a volt munkásőrök egyrészt és a Netflix-agyú fiatalok másrészt többen sokan vannak. Ezért esszenciális pontja a Fidesz politikájának a nyugdíjasok. Most elkezdték nyomatni a pénzt a vidéki kistelepüléseknek. Ők hálásak lesznek szemben a városi "mi megérdemeljük" mentalitással. Majd meglátjuk. Orbán azt mondta szűk körben, hogy ezt "arcból" kell megnyernünk, azaz ő is tudja, hogy gazdasági eredményekkel nem fog menni.
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.05.23. 09:24:28
"Orbánt gyűlölik a fiatalok"
Azok, akiket te látsz. A városi, jól képzett fiatalok igen, hiszen ők beszopták a majd itt minden jobb lesz dumát. :-) Annyi felmentésük van, hogy én is elhittem fiatalon az SZDSZ-nek. :-) :-) :-)
Serény Vélemény 2025.05.23. 09:34:16
Serény Vélemény 2025.05.23. 09:36:39
IdomitottFoka 2025.05.23. 09:38:21
Ezt a fidesz igéri (repülőrajt, adókedvezmények, fantasztikus év, stb). Akkor szted hazudnak?
IdomitottFoka 2025.05.23. 09:41:49
GyMasa 2025.05.23. 09:48:41
Szerintem ez, itt amolyan genetikus dolog lehet, ha 80+ év liberális bűntudatkeltés és agymosás sem tudta kitörölni a német néplélekből...
GyMasa 2025.05.23. 09:51:29
Nem csak ígértek, a legtöbb intézkedés konkrétan meg is valósult.
A "repülőrajt" azért nem 100%-ban a fidesz hibája. A világhelyzet azért nem annyira rózsás ám...
A gyerekeim 25 alattiak és a magyar barátaik mind egészen jól keresnek. (azért nem rossz ám, ha <25 évesen már van 2+ millió HUF állampapír befektetésed, ugye?)
És, ez nem egy ember, hanem mondjuk a barátaik 80%-a
GyMasa 2025.05.23. 09:53:36
"Ezzel vékony jégen jársz, azt tudod? Az ötöspárttagkönyv meg a sulyok még megsértődik. Igen könnyen gladiátolképzőben találhatod magad, így nem lesz HK tagság."
Pont az ilyen mondataiddal bizonyítod, hogy nem vagy szabad, vagy civil...
Kivetíted a saját gondolataidat, tapasztalatodat, vagy egyszerűen alapos vagy alaptalan félelmeidet másokra is.
Nekem ezektől nem kell félnem.
GyMasa 2025.05.23. 09:54:48
És, viccesnek tartod magad valószínűleg, pedig ez inkább csak szénalmas.
Serény Vélemény 2025.05.23. 09:56:05
Serény Vélemény 2025.05.23. 10:01:40
és tádám, miután leszereltek akár havi kettőezer ajrót is tudnak keresni. A probláma csak az volt, hogy egy idő után gyanús volt, hogy nagyon sok btr vezetőnek képzett katona lelép menet közben, leszerelteti magát.
Ezért mi a amagyarosch megoldás?
Most már a btr vezetőknek nem jár kamionos jogosítvány.
IdomitottFoka 2025.05.23. 10:35:11
@GyMasa: "Pont az ilyen mondataiddal bizonyítod, hogy nem vagy szabad, vagy civil..."
????
"viccesnek tartod magad valószínűleg" - irónia volt, valóban
", pedig ez inkább csak szénalmas" - hát ez van. nem lehet mindenki olyan szép és okos mint te. csak allah tökéletes, mint az közismert.
Úgy sipákoltok mintha a ner lenne 15 éve ellenzékben, pénzügyileg sakkban tartva, 2/3-os törvényhozási lehetőség nélkül.
"A gyerekeim 25 alattiak és a magyar barátaik mind egészen jól keresnek. (azért nem rossz ám, ha <25 évesen már van 2+ millió HUF állampapír befektetésed, ugye?)"
Az anekdotikus érvelésnek nincs relevanciája, nem hinném h az emlegetett fiak barátai reprezentatív példa lenne. Mondjuk azt hittem, kisebbek a gyerekeid.
bircahang.blog.hu/2025/04/14/a_politika_egy_szakma?full_commentlist=1#c42918086
Amúgy ha a magyar fiatalok ilyen jól állnak, akkor a bank és értékpapírszámlájuk majd jól megnyugtatja őket és a fideszre szavaznak, nem kell itt aggódnotok a jövő miatt.
_Neville 2025.05.23. 10:44:32
Mondjuk nem túl örömteli, hogy a magyar állam annyira becsüli meg a honvédeit, hogy beszopást jelent, ha valaki komolyan akarja venni a hivatását
0dzsud0 2025.05.23. 11:38:18
0dzsud0 2025.05.23. 11:41:39
A Fidesz eleve nem az ígérő, hanem a kormányzó szerepében van, te temus politikai elemző, te...
A Tisza pedig nagyon is azt az életérzést szeretné eladni (korábban a Momentum is ugyanez volt, semmi újdonság), hogy most Európa sereghajtói vagyunk és Orbán miatt minden nagyon rossz, de válaszd meg az ellenzéket és akkor majd velük minden nagyon jó lesz. Vagy most komolyan azt akarod mondani, hogy ennyit sem észlelsz ebből az egészből?
0dzsud0 2025.05.23. 11:46:30
Mondjuk ezt röhögés nélkül az ellenzékről sem lehet épp leírni. Meg a többit is nehezen, hiszen velük van egész Brüsszel, a közelmúltig meg még az USA is. Aztán brühühü csak nem sikerült elbánni eddig az egy szem Orbánnal Európa közepén, hát ez roppant szomorú. :(((
IdomitottFoka 2025.05.23. 11:47:49
0dzsud0 2025.05.23. 11:49:41
Boldeone2 2025.05.23. 12:21:31
Egy pár gondolat itt is:
- Az életszínvonal már jó ideje stagnál, ha nem romlik széles rétegeknek Magyarországon. Az infláció elképesztő, lényegében ezert kellett már a kormánynak ármoratórimot bevezetni az élelmiszerekre
A lakbér- és lakásárak már majd a nyugati szinten vannak. Debrecenben egy átlag lakás kb 250 000 ft/ hó, miközben sokan csak 350-400 ezer körül keresnek, de előfordul a 200 nettós fizetés is
- A kormány meghirdetett egy politikát," no migration" , ezzel ellentétben ide ÖZÖNLENEK a bevándorlók, mert a multik őket alkalmazzák
- A közszolgáltatások brutálisan leépültek: a Klinika sürgőssin simán lehet 10 órát várni, nem vicc! Embergyilkos rezsim!
- A nagy szavazói réteg a nyugdíjasok, viszont a bér és nyugdíj közti olló kinyílt, az inflációkövető emelés = stagnálás
- A Fidesz vidéki kispolgár szavazói anyagilag megroppantak, egy részük mi gatyánkos lett, más részük Fidesz
- A Fidesz oligarchák ezermilliárdos vagyont birtokolnak, a kis közember vegetál, egyre több a hajléktalan...Ez a diszkrepancia egyre feltűnőbb...
Ez most a magyar rögvalóság...folyt..
IdomitottFoka 2025.05.23. 12:26:37
Gery87 2025.05.23. 12:30:02
Meg minél iskolázottabb.
A Fidesz tábor jelentős része 65 év feletti nyugger meg iskolázatlan vidéki.
Boldeone2 2025.05.23. 12:30:04
- A Fidesz " kiöregedett" , maga Orbán is. Az új generációk már nem szeretnék, hogy kivénhedő kriptokonzerv emberek vezessék az országot
- A Fidesz propagandagépezet kontraszelektívvé vált, A Partizán, de Puzsér egymaga agyonveri őket.
- A köznyilvánosság urai az influencerek, a szociális média, ebben megint nem legyőzhető az ellenzék ; hiába a 100 ezer online Fidesz harcos, nincs szürkeállomány..
- Maguknak a fideszes potentátoknak is elegük van. Fábry is már jól beszólt nekik, Lázar simán hátbaszúrná Orbánt...
Nincsenek EU- pénzek, elindult a burzsoázia lázadása...
- A nem családtag vagy haver burzsoázia már nem akarja Orbánt, Magyart szeretnék. Már nekik is elegük van...
Kb ez most a helyzet...
Boldeone2 2025.05.23. 12:32:19
Gery87 2025.05.23. 12:34:06
Nagyon sokan úgy vannka már vele hogy elég volt ebből Döbrögiből 15 év, elég volt az állandó békehracból, félelemkeltésből, fingszagú hugyfoltos kuruckodásból, gyűlölködésből, újgazdag suttyó bunkóságból...
gyurcsányt ismerjük, Orbán is ismerjük jöjjön valaki más, és ha nem válik be, nem baj, addig se Orbán van + ha nem Orbán van akkor aki a helyébe lép LEVÁLTHATÓ, mert nincs NER.
A Fidesz nem kezdte meg a konszolidációt jópár éve, ennek a levét issza, mert egyre kevesebben hiszik el hogyha maradnak akkor hosszútávon itt lesznek választások!
Ez kurva nagy hiba volt.
Orbán nem tanult semmit a korábbi regnáló rezsimektól.
Kádár helyett Rákosi lett.
Serény Vélemény 2025.05.23. 13:13:34
A helyes válasz arra a kérdésre, hogy "Ukrajna eu-s csatlakozása esetén melyik lesz az európai unióban a legnagyobb nemzeti kisebbség?"
Érzet a helyzet iróniáját és az ukránpártiak elképesztő hülyeségét ebben az egy tényben?
TE szeretnéd, hogy az eu-ba bekerüljön 10-12 orosz úgy, hogy a franc se tudja ellenőrizni, hogy közülük hányan kémek?
0dzsud0 2025.05.23. 13:43:28
0dzsud0 2025.05.23. 13:44:17
Nem, ilyen összefüggés nincs.
0dzsud0 2025.05.23. 13:48:54
Egyrészt Orbán is leváltható, épp arra készültök. Másrészt ha Orbán "nem leváltható", akkor az a helyes feltételezés, hogy a helyébe (a leváltásával??) lépő sem lesz leváltható. Az egy 3 éves gyerek értelmi szintje, hogy Peti nem beleülni akar az őt kényelmesen kiszolgáló rendszerbe, hanem saját maga ellenében megváltoztatni és hátralépni, hadd jöjjön a Momentum, meg a DK. Ehhez konkrétan, de frankón fogyatékosnak kell lenni, hogy ezt ilyen simán beszopjátok.
"mert egyre kevesebben hiszik el hogyha maradnak akkor hosszútávon itt lesznek választások!"
Szerintem az egyre kevesebben-ben nincs igazad. Pontosan ugyanazok vagytok, akik ezen visítoztok 2010 óta, és azt hiszitek, hogy ha sokat visítoztok, azzal szaporodtok is. Egyelőre úgy áll a helyzet, hogy ti veszítetek folyamatosan a hiteletekből, hiszen választások továbbra is vannak. A farkast kiáltó fiúra meg mindenki nagy ívben szarik.
"Kádár helyett Rákosi lett."
Naggyon durva, milyen igaz tőlled! Sőt Putyin, sőt Hitler lett! Vagy Trump!!
(Ez még egy olyan, amit lehetetlen tőletek komolyan venni, önmagatok paródiái vagytok, gery...)
GyMasa 2025.05.23. 14:04:08
Az mindenkinek járt, aki akkor meg akarta csinálni a teherautó jogsit.
Egy csomó haver meg osztálytárs így szerzett teherautó-jogsit.
Mondjuk, ez még '95 előtt volt, amikor volt sorkötelezettség
GyMasa 2025.05.23. 14:33:44
"????"
Baszki, ti Gyulával ketten tényleg nem tudtok szöveget értelmezni?
Már 2x leírtam, hogy miért. harmadszorra nem fogom!
"irónia volt, valóban"
Hát, akkor úgy tűnik, hogy nekem van baj a humorérzékemmel...
"hát ez van."
Ugen, de amúgy nincs ezzel semmi baj.
" nem lehet mindenki olyan szép és okos mint te."
Nos, ettől alehető legmesszebb állok.
Így 50 felett már beláttam, hogy szép nem lehetek, így igyekszem ápolt lenni.
" csak allah tökéletes, mint az közismert."
Azt nem tudom, nem vagyok iszlamista.
"Úgy sipákoltok mintha a ner lenne 15 éve ellenzékben, pénzügyileg sakkban tartva, 2/3-os törvényhozási lehetőség nélkül."
Ha valakik itt "sipákolnak", azok pont ti vagytok...
O1G, meg társaik...
Az ellenzék meg csak saját magának köszönheti a jelenlegi helyzetét...
Én legalább 2018 óta pofázom, hogy az összefogósdi nem fog eredményt elérni, de rendre lapot húztok 19-re...
"Az anekdotikus érvelésnek nincs relevanciája,..."
...jaja, csak akkor, ha vergyula anekdótázik az orosz médiabefolyásról...
AKkor az tény, ha én mondom el, amit a gyerekem haverjai elsőkézből megélnek, akkor az "anekdóta".
Mekkora balekok vagytok...
" nem hinném h az emlegetett fiak barátai reprezentatív példa lenne."
Jah, nyilván nem 100%-ban reprezentatív, de reprezentatívabb, mint az itt is sokat megszólaló ellenzékieknek, akiknek valami érthetetlen módon a 100%-a éhezik, munkanélküli és egyik napról a másikra él csak meg.
Én leírtam, hogy NEM MINDEGYIK haverja ilyen, mert ott is vannal lúzewrek, meg olyanok, akiknek NINCS 2 milliója. De, ugyanúgy, ahogy a "civil-es" példámat, valószínűleg ezt sem sikerült értelmezni. Amivel amúgy nincs baj, csak finomítanom kell a kommunikációmon, és levinni a szintet oda, ahol talán megértitek...
" Mondjuk azt hittem, kisebbek a gyerekeid."
Miért hitted ezt?
"Amúgy ha a magyar fiatalok ilyen jól állnak, akkor a bank és értékpapírszámlájuk majd jól megnyugtatja őket és a fideszre szavaznak, nem kell itt aggódnotok a jövő miatt. "
Pontosan.
Nem igazán aggódom, de ezt is leírtam már eddig is többször.
Nekem 2022 volt egy ilyen sarkallatos időpont.
A választások előtt én is bedőltem a balos sajtópropagandáank, és elbizonytalanodtam, hoyg mi a helyzet, de megnyugodtam, amikor az ellenzék az összefogósdi történelmének legrosszabb eredményét érte el a legteljesebb összefogásával.
Persze, azóta a CIA is tanult a hibáiból és stratégiát váltottak.
Majd jövőre kiderül, mekkora sikerrel.
Ahogy többször leírtam, én nem látom MP meg a tisza mögött azt a támogatottságot, amit az újságok írnak.
Persze, ettől még tévedhetek is.
De, mint mondtam, én a piacról élek, semennyire nem függök sem az egyik, sem a másik oldaltól.
Sőt mások véleménye sem érdekel.
GyMasa 2025.05.23. 14:35:07
Ez így van!
Sőt, nagyon nem lennék meglepődve, ha a közvéleménykutatóknak is hazudnának.
Ha engem most felhívnának, lehet én is bekamuznám nkik, hogy bírom a selyemmajmot.
GyMasa 2025.05.23. 14:35:57
Dehát a tisza gyakorlatilag SEMMIT nem ígért!
MP minden kérdés elől elbújik!
GyMasa 2025.05.23. 14:36:46
Jah, de igaz volt végül, nem?
Boldeone2 2025.05.23. 15:06:22
"Hét százalékkal verné a Tisza Párt a Fideszt, ha most vasárnap tartanának parlamenti választást – a többi között ez derül ki a Publicus Intézet friss, lapunk számára készített felméréséből. Tízből hat ember annak örülne, ha 2026-ban a Fidesz elveszítené a parlamenti választást."
-Ez a legújabb felmérés, Publicus....
Természetesen Magyarnak nem szabad elbízni magát, a rurális Magyarországon építeni kell a Tisza szigeteket és jó jelölteket kell taláni 2026- ra. Pl egy népszerű helyi orvos, aki be van ágyazva a közösségbe...
Boldeone2 2025.05.23. 15:08:29
- Honnan látnád, amikor München mellett élsz, meg tipikus fideszes bárányvak vagy...
IdomitottFoka 2025.05.23. 15:10:01
Boldeone2 2025.05.23. 15:11:18
hvg.hu/itthon/20250521_bencsik-andras-bekemenet-magyar-peter
0dzsud0 2025.05.23. 15:15:43
0dzsud0 2025.05.23. 15:20:11
nepszava.hu/3152177_valasztas-2022-publicus-kozvelemenykutatas-fidesz-ellenzek
Szóval egyelőre úgy áll a helyzet, hogy egy fideszes ha egy kő alatt él is jobban eltalálja a valóságot, mint ti valaha...
IdomitottFoka 2025.05.23. 15:21:32
Ott egy link egy hozzászólásodhoz, ahol 10 évesen zaklatja egy másik 10 éves.
Az anekdotikus érvelés az egy kifejezés arra hogy egy kontextus, bázis nélküli érvet hozol fel jelen esetben arra h milyen lehet a fiatalok anyagi helyzete általában. Biztos nagyon csodás népszerű leszármazottaid vannak, de aligha képezhetők országosan releváns ténymegállapítások pusztán csak az ismerősi körükre alapozva...
"Dehát a tisza gyakorlatilag SEMMIT nem ígért!"
Ígért ezt-azt. Rendszerint csak az utolsót jegyzem meg, az most a szuterénhivatal besózása.
IdomitottFoka 2025.05.23. 15:22:53
0dzsud0 2025.05.23. 15:35:36
Nagyjából így néz ki most a dolog.
- A fiatalok beszopják a most minden szar, de MP-vel minden jobb lesz dumát.
- Ilyet a Fidesz mond, hogy minden jobb lesz, repülőrajt höhö.
- Nem, tök nyilvánvaló, hogy a fenti dolgokat MP nagyon is mondja, legfeljebb csak te nem látod.
- Jó, én is látom, de 2006.
- 2006-ban a Fidesz vesztett ezzel a módszerrel. Amúgy ti akkoriban bőszen tagadtátok, hogy szar lenne a kormányzás, valahogy olyankor az mind valami külső körülményre volt visszavezethető, még a válság előtti évek elqrásaira is ez volt a magyarázat. De most persze nem, mert most a Fidesz szar, hát persze.
- 2010.
- Mi bajod van?
- Nem 2006, 2010.
- Jólvan, idomított majom, pihenj egy kicsit!
Boldeone2 2025.05.23. 15:38:03
Tehát ott is vezet a Fidesz
Olyat hogy 7%- al vezet egy ellenzéki erő mint most, eddig soha nem mértek!
Boldeone2 2025.05.23. 15:41:53
Ott sem mindenki hülye, persze:
Zárug Péter:
"Ki kérte Orbánt, hogy Simionról beszéljen éppen a tihanyi apátságban? Dobrev Klára? Vagy Orbán Balázst vajon a Kutya Párt szedte rá ’56 kapcsán, hogy úgy beszéljen, ahogy tette? Nem. És ezek az ügyek már az előzőektől eltérő konfliktusstruktúrájuk miatt irreverzibilis folyamatokat indítanak el”
Érdemes elolvasni ezt a cikket:
telex.hu/belfold/2025/05/23/zarug-peter-farkas-szerint-valami-tulcsordult-a-nerben-kegyelmi-ugy-orban-viktor-george-simion-magyar-peter
Boldeone2 2025.05.23. 15:50:46
- Nemcsak a fiatalok. Az újdonság, hogy már a 40 alattiak esetében is vezet a Tisza. Eddig - korábban- csak a 30 alattiaknál volt erős az ellenzék; sőt, vidéken is jelentős az erősödés
Ha a jelen trendek érvényesülnek, maradnak, akkor tényleg nyerhet a Tisza. Ezt a 7% +-2% - os vezetést kell még fokozni,
az egál, 2-3% vezetés nem elég, mert a vidéki térségekben dől el sok minden, ahol a legkevésbé tanult emberek élnek, ahol kirajzolt vk- k vannak...
Szerencsére Orbán hibát hibára halmoz: sem az ukrán csatlakozás, sem a buziparádé nem fajsúlyos kérdés. A migrációs és a háborús hazugság az ütött....
Amire rájöttek: a közösségi médiában agyon vannak verve. Ez valószínű így is marad már
Gery1987 2025.05.23. 15:56:18
Van róla statisztika.
Gery1987 2025.05.23. 15:58:35
Magyar Péterrol jelenleg nem lehet feltételezni hogy lukasenkai útra lépne akár..orbanrol igen.
Ha O is hasonlóan geci lesz, akkor nyilván majd ellene is lesz fellépés.
Gery1987 2025.05.23. 16:03:07
Orbán nem konszolidált.
15 éve megy a budosbunko bekeharcos poloskazo hazaarulozo kuruckosas.
Ez a bekeharcos Rákosi féle tempó, nem a kádári.
Mindenki aki nem fideszes az áruló, ellenség.
alöksz róz 2025.05.23. 16:55:40
GyMasa 2025.05.23. 17:03:23
"Ott egy link egy hozzászólásodhoz, ahol 10 évesen zaklatja egy másik 10 éves."
Igen. 12 éve élünk itt. Ez egyből az elején volt.
"Az anekdotikus érvelés az..:"
Tudom mi az, de általában az az olyan térténetekre vonatkozik, amikor a "nagybáétyám munkatárásnak a nővérének a kutyája" a történet alanya.
Ha azt írom,hogy a fiamnak, 23 évesen van 5000 EUR megtakarítása, az anekdótikus érvelés lenne?
(nem, bár az meg azért nem számít, mert itteni munkával tette félre, és nem Magyaorrszágon...)
"milyen lehet a fiatalok anyagi helyzete általában."
Ezt nem jelentettem így ki, ha jól emlékszem, de pl. az egyetemen tanultam statisztikát. És aszerint, na egy tetszőleges mintában (anekdőtikus, vagy sem) adott egy bizonyos előfordulás (80% rendelkezik milliós megtakarítással), akkor nagyon-nagyon valószínűtlen, hogy a valóság az, hogy a 80+% nincsetelen és éhezik (ahogy azt az Orbánfóbiások kijelentik, szintén pisztán anekdótikus történetekre alapozva )...
Nem tudom, sikerült-e érthetően megfogalmazni?
" Biztos nagyon csodás népszerű leszármazottaid vannak, de aligha képezhetők országosan releváns ténymegállapítások pusztán csak az ismerősi körükre alapozva..."
Akkor mire lehet alapozni? a Telexre?
AMit én látok, amikor otthon vagyok az mindig az, hogy bárhová megyek, a nap bármely szakában, a Tesco-k meg a plázák mind dugig vannak emberekkel, akik csurig megpakolt kocsikat tolnak maguk előtt.
Szóval, hajlok arra, hogy, ami úgy néz ki, mint egy kacsa, meg úgy is hápog, mint egy kacsa, az a legnagyobb valószínűség szerint kacsa is.
Csak, mert, akik hivatalosan ezzel foglalkoznak, azok szerintetek mind csak hazudnak.
Nem gondolod, hogy kissé furcsa érvelés ez?
"Ígért ezt-azt. Rendszerint csak az utolsót jegyzem meg, az most a szuterénhivatal besózása. "
Jah, csípi a CIA szemét, hogy a mucsai magyarok is öntudatra ébredtek, és meginték a baszogatást. AZt ugye tudod, hogy az USA-ban a miénknél sokkal szigorúbb törvények vannak ugyanerre az esetre?
Szóval, nekem nem teljesen világos, miért is probléma, ha itthon is lesz egy ilyen törvény?
alöksz róz 2025.05.23. 17:04:28
rákosi idején ha rosszat szóltál, jött a fekete autó, és vagy elvittek, vagy ha el nem vittek, akkor is kiverték a fogad.
kádár idején meg, a konszolidáció után, ha rosszat beszéltél, egyszerűen csak egzisztenciálisan ellehetetlenítettek, mehettél a diplomával is segédmunkásnak.
alöksz róz 2025.05.23. 17:07:29
azért hazudozik ennyit, nehogy bárki odamenjen nekik konkurenciának.
alöksz róz 2025.05.23. 17:15:03
alöksz róz 2025.05.23. 17:16:06
Gery1987 2025.05.23. 18:24:15
Nem ugyanaz a kor.
Orbán mai viszonylatban nem egy Kádár, inakbb Rákosi, persze nyilvan nem az a szint, nem visz el a meseauto...
Digitális_Fater 2025.05.23. 19:34:17