magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Leesnek az emberek

Amikor kisgyerekként 3 évet Peruban éltem, akkor történt.

Még ma is elég hiányos az indián lakosság tudásszintje, bár ma már hatalmas fejlődés van azóta, de akkor, a 70-es években még tényleg az volt, hogy aki indián az teljesen tudatlan ember, nagyon kevés kivétellel. Ott esett meg egy magyar családdal a következő eset, nem vicc, valós eset.

Felvettek egy indián takarítónőt. Az meg egyszer észrevett egy földgömböt a szobában, s egy nap megkérdezte mi az. Nagyon meglepődött, addig nem tudta, hogy a Föld nem lapos. Sajnos kissé meg is ijedt, amikor megtudta, hogy Peru az "alsó" részen van, hogy esetleg akkor le fognak esni a peruiak az űrbe. Mondta is, hogy a magyarok szerencsések, mert "fent" vannak, így nem kell félniük a leeséstől.

Vicces, pedig a kérdés valós.

A tudomány nagyon sokáig laposnak és mozdulatlannak tartotta a Földet. Mert ez a logikus. Az egyetlen élmény, ami nem fért bele ebbe: a hajók lassan eltűnnek a távolban a tengeren, mintha valami görbület lenne a vízen. Azaz mintha nem lenne lapos a felszín.

Így elég gyorsan meglett az az elmélet, hogy a Föld mégis inkább gömbölyű. De maradt kérdés így is: akkor a lenti részről miért nem esnek le az emberek? A megoldás sok évszázadon keresztül az volt: a bolygó alsó fele lakatlan, ott csak valamiféle szörnyetegek élnek, nem emberek, hiszen nyilván ember nem élhet fejjel lefelé.

Persze a forgás sokaknak eszébe jutott. Tudta a tudomány, hogy mi a centripetális és centrifugális erő. Eleve tapasztalati tény volt: ha valamit forgatunk kellő erővel, akkor arról nem esik le semmi, az se, ami alul van, lásd a gyorsan forgatott vödörből nem folyik ki a víz, akkor se, amikor a vödör éppen lefelé néz.

De ez gyorsan el lett vetve: Arisztotelész kifejtette, hogy a Föld gömbölyű és nem mozog, hiszen ha mozogna, akkor folyamatosan szeles idő lenne a mozgó levegő miatt, márpedig sokszor szélcsend van.

Bár akadtak egyesek akik kitartottak a Föld forgása mellett, ezekre akkor úgy néztek, mint ma a laposföldesekre. Szóval a nyugati tudományban csak a XVI. században vált szabványossá a vélemény a Föld forgásáról. Keleten korábban, Indiában már az V. században megjelent az az elképzelés, hogy a levegő és föld egy egészet alkot, együtt forog, ezért nem okoz folyamatos vihart a Föld forgása.

A kettő között, a muszlim világban, melyre hatott mind a nyugat, mind a kelet, pedig nagyjából a XII. sz. óta elfogadott a Föld forgása.

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6318837106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gelimtrtrddddd 2025.04.12. 07:29:24

...laposnak és mozdulatnak tarotta a földet. Mert ez a logikus.
...a föld gömbölyű...
...vélemény a föld forgásjáról...
---------------------------
1. egy újabb halandzs a csimpánz makogáson!

2.Nem tart, a logikus hang rekkni.

3. Hát a kúrományod menjen a fenének, attól, hogy nem logikus, attól, hogy ez a nyelv egy csimpánzmakogás. Nem föld, az feld, indogermán pel tumától, az valósan tala és tana, lapos, dünn, de ide azt mondjuk, hogy erda az er és r stumáktól, ahogy ered az erda. Ez a hang az ősi, az erdának van feldje, az bír feldvel. Az erda raktányja nem az indogermán gheub stuma a gömb(germán vagyis magyar hang), hanem az uer stuma, az ör, vagyis ana erda örbály, úgy az nem forog, indsogermán sper stumától, hanem öröng, örbel, örjöng, örjed: erda örbály öröng, örbel, örjed.

4. A mert hangot dúrgerni, libcsizmus, takhát sajnos nem logikus,a hogy te beszélsz, vagy csimpánz makagáson makogsz. A magyar nyelv indogermán és germán nyelv, úgyhát logikusan, az uer és az indogermán er stuma összerakásjával kirakódik az ősmagyar, ősindogermán Weltanschauung, ez a logikus, attól, hogy itt összerakás vanm intelligibilis, két stumát raksz össze, az er, flektálva ár, és az uer stumát, attól, hogy ezek összerakódnak ab ovo(erről írtem a blogemon). Ígyhát ena erda egy örbály, örbelés, örjedés van, így erjeszed erda, úgy ered, de az árdától, ahogy a démonok, az erjeszják, az árnyak, stakhogy több árna van, van dohopa árna van, hogy van dohopa árna, onnan erednek a démonok, az árádától. A nyelvtől apriroi, hogy van örjedés, attól, hogy az örök hang az öröka, indogermán uerk stumától, vagyis attól öröka ez vagy az, hogy folytonos örjedés van(Hérakleitosz).

Ez az ősindogermán, ősmagyar Weltanschauung, ahol örbelés, örjedés van, úgy van örbály, ahogy van erda és árda.

Ennyit erről. Ez a raktai nyelv, az ősnyelv, ahol így nem kell keverni és ideszarni a sper és gheub stumákat, attól, hogy ide stak er és uer stumát mondunk, így a makogásod egy halandzsa,m nem raktai regyó, racionális beszéd.

Gelimtrtrddddd 2025.04.12. 07:55:24

...ez a logikus. Egyetlen élmény....
...tapasztalati tény volt...
------------------
1. Tapasztal? Tap-tap, tap stumától, germán tap, de tapatni vagy tapasztaln az baltát taptani, hogy fejet lékjünk. Az élmény egy új-ónemmagyar hang, nem rakem, de az él az indogermán al-tól eredne, ahogy aljan, allik nem ellik is, de az azt rekkja, hogy wachsen és enni, vagyis élmény az olyan, ha Kirgen fejet nyakról metsz, úgy van élményje, attól, az őserőtől él, az élmény. Kirgen tapatja a harut, hogy bírjon élményt.

2. Úgy látem kevered a szazont a foznnal, a logikát, a ráció az empirizmussal. Az első volna emprirista, a második racionalista, stakhát nem bírem a kúrományt, attól, hogy a kúromány empirista és így nem vágya látni a nyelvet és az Én-t, ahogy a logoszt, hogy már van egy eredeő Weltanschauung, ana részint a rációtól ered, részint az empíriától, attól, hogy uer és er-ár stumát öszrakni racionalista és már b ovo össze vannak rakva, de az összerakás részje volt az empíria vagy a rációtól ered az empirikus perspektíva,a nyelvi rendtől, a raktányoktól. Nem bolgyó, ez egy bulslhit hang, nyelvkakilás, attól, hogy nem bolyong, évje van, de a bolyong egy bulslhit német hang, a ballen-tól, német bolon, stakhogy ez objektívos verb, attól, hogy a ball a bö stumától ered, úgy bölyong az bölyöng, bö, de ahogy írtem, Planetra(plan-tól!) egy bullshit hang a bolyongm, filozófiailag is, Plotinos rekkint is, úgy a magyar örbály a Wirbel, az uer, ör stumától.

A másik probléma, hogyha az uer és az er-ár együtt van, és van az eredés az Oberflache és van a dohonkela matéria árda, úgy az eredés és áradás együtt van az örbeléssel, örjöngésvel, úgy logikusan örbelés nem van eredés és áradás nélkül, attól, hogy az örjöngés, örjedés, örbelés és egyebek attól vannnak, hogy van eredés és áradás.

vergyula 2025.04.12. 08:32:53

Na mondjuk a centrifugális erő inkább pont azon dolgozik, hogy "leessünk". Lásd a körhintát.
A gravitáció tart bennünket a Földön.

vergyula 2025.04.12. 08:38:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az lehet, de szerintem felfedezetlenül is működött.

vergyula 2025.04.12. 08:59:51

Mindenesetre a vödrös példa pont nem jó. A víz a vödörrel együtt éppen hogy szeretné elhagyni a körpályát kifelé.

Gelimtrtrddddd 2025.04.12. 09:13:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A felfedez egy bullshit hang, de nem, attól hogy folyton az ősnyelv, ősindogermán Weltanschauung részje volt, úgy a magyar nyelvnek, az universal kúromány historyd le van szarva, se nem ibcsi, se nem kretény, se nem egyéb nem vagyem. Az alna, egész az ősmagyar, ősindogermán démonológia részje volt,. Kirgentől ered.

Wildhunt 2025.04.12. 09:19:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: előtte a "minden a közép felé törekszik" elv volt az elfogadott.

Gelimtrtrddddd 2025.04.12. 09:20:03

@vergyula: Magyarul: az volna....örökött.

Felfedez? Bullshit hang. Egyrészt ismert volt, rakot volt, az ősmagyarnál folyton, az ősindogermnnál is, de a kúromány nem egyéb ahogy a kúthúrkampof resultánsja, úgyhogy offiziel annál van, aki a fingrizmusnál is van,a kúrománynál, de én azon kívül vagyem. Ahogy vannak, anak stak a kimondás után vannak, egy rakás ideológia izé.

Wildhunt 2025.04.12. 09:21:06

@vergyula: birca lehet hogy olvasott a filozófiáról, de a természettudományok történelméből kissé aluliskolázott.

ez a nevem senki 2025.04.12. 09:37:21

kommunista párt
indián rabszolganővel
milyen édes

Boldeone2 2025.04.12. 10:46:11

Miért van az, hogy a konzervatív oldal nem akar haladni? Nem ismeri el a haladás szükségszerűségét, sem a tudományos konzenzusokat?

Boldeone2 2025.04.12. 10:51:36

Fukuyama megírta, hogy a liberális demokrácia "az emberiség ideológiai fejlődésének végpontja", "a kormányzás végső formája, s mint ilyen az egyetemes történelem vége lehet. Ha mindenhol ehhez tartanák magukat, akkor egy békésebb, jobb, szabadabb világban élhetnénk, talán...A gond mindig azokkal van, akik nem akarnak haladni, akik nem akarják a " szép új világot"..

Wildhunt 2025.04.12. 11:10:45

@Boldeone2: ezt már Lenin is mondta.

Gelimtredfd 2025.04.12. 11:45:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A derül hang bullshit, dúrgerni való, úgy boljadt vagy kirakódott. De az is, hogy nem vagy lingvistikár, attól, hogy fingárkodsz, stak nyelvész, vagyis fingrista.

Gelimtredfd 2025.04.12. 11:56:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A tökéletes hangot dúrgerni, inkább éptenkta mondjuk, az Isten hangot is, Jehovát!

Hát, hát, Hegel mást mondana, de egal, attól se bírem Hegel, hogy keresztény-fingrista, libcsi. A probléma, hogyha azt mondod, hogy nem éptenkta, hanem stak vál épteknkta, úgy is keresztény vagy, attól, hogy ideákat vágysz tenkni, ahogy Hegel, úgyhogy nekem Hegel is keresztény, de persze máshogy is fel van fogni, Klageschrift-ként a libcsizmusra, a fingrizmusra, hogy hogyan is vágynak, hová, úgyhogy nekem a kereszténység és a libcsizmus egy, de már Nietzschetől is. Boldeon=libcsi, anat mekeg az totál Hegel fingrista-libcsi, de keresztény is, vagyis Boldeon keresztény,kretény.

Gelimtredfd 2025.04.12. 12:03:30

@Boldeone2: Történelem antoja volna,a vég laguján anto, a lehet hangot dúrgerni, ez a lehet olyan sklavenaufstandi hang, aljan ontológia, olyan totál Hegel libernyák-kretény. Nem is fogem fel, hogy a faszem ez a szar, de a Sklavenaufstandtól van itt. Egyéb ontológiai formákat inkább rakem,. ahogy wird getötet sein...werden.
A történelem ahngot is dúrgerni kell, stak van neked egy fáj hírem, hogy a történelem antoja onnantól enterd, ha leszarjuk a history, dúrgerjük a történelem hangot, attól, hogy a historynál van ranakeredva, de ha nem akceptáljuk a kauzalitást, a historyait, úgy az a history antoja, vagyis Hegel ist tot, Gott ist tot, Gott wurde, aber leider tot ist er, vagyis a democsokrácia, a libcsizmus, a parlament is morsadt, attól, hogy ezek a history részjei. Ha posztmodern van, úgy primitív Revolution van, antihistorizmus(hegelien, libcsijül), germagyar van, ősállapot.

Gery87 2025.04.12. 12:07:46

@Boldeone2:

Fukuyama tévedett, mert tipikusan buborékban élő, karrierista, felsőközéposztálybeli városi értelmiségi, aki a saját osztályhelyzetének megfelelő ideológiát és vágyálmait vetíti ki mindenre és nem ismeri az átlag embereket.

Tipikus példa még a migráció: a nagyon művelt nagyon okos de nagyon egzisztenciális buborékban élő középosztálynak 20 év kellett hogy rájöjjön "ha nagyon különböző vallású, szociális hátterű, nyelvű stb embereket nagy számban fogadunk be akkor abból baj lesz mert nem lehet őket integrálni..."
Ez nem azért van, mert valójában hülyék, hanem mert nincs rálátásuk a való életbeli folyamatokra...az a muszlim meg az szomáli akit ők ismernek szintén diplomás fehérgalléros...a török kebab árus bolti tolvaj fiát meg nem ismerik és nem egy környéken laknak.

Boldeone2 2025.04.12. 16:10:04

@Gery87: Fukyama nem " a népek elkeverdéséről" beszélt, hanem hogy a fejlődés elkerülhetelen, és haladunk - előbb- utóbb- a jó irányba, tehát a minél szabadabb társadalom felé...
Ő úgy gondolta, hogy ez a liberális demokrácia lesz...

Én sem tudok jobbat

Tapi2021 2025.04.12. 16:21:26

@Boldeone2: Például, mert a "tudományos" konszenzusok szinte mindegyike megdőlt előbb-utóbb!

Most pl. azt hiszik sokan, mert ez a "tudományos" konszenzus, hogy minden kvantumszámítógép (értsd emberi agy, minden elképzelhetetlenül komplex RENDSZER..) MAGÁTÓL jött létre, mégpedig a FÖLD anyaga és energiája által.
VALAHOGY.

Ilyen végtelenül faék, primitív keletkezéselmélet még sosem volt korábban. Még a tanulatlan indiánok is felismerték, hogy kell legyen egy Manitu!

Tehát...

Tapi2021 2025.04.12. 16:24:37

@Boldeone2: "Fukuyama megírta, hogy a liberális demokrácia "az emberiség ideológiai fejlődésének végpontja", "a kormányzás végső formája, s mint ilyen az egyetemes történelem vége lehet."

Még SOHA nem jött be, amikor egy ember kijelentette, hogy az aktuális állapot a VÉGSŐ állapot! És soha nem lesz már másképp.

Ebből is látszik, hogy az ilyen liberális okoskodók valójában segg hülyék.

Gelimtredfd 2025.04.12. 16:24:57

@Boldeone2: Nem jó irány, hanem rakta, raktaga raktajang.

Ettől se bírem ezt a bulslhit hangot, hogy fejlövés, akarem mondani fejlődés. Magyarul se rakem, hogy most fejtés vagy fej van, de ha fej, úgy egy ostoba hang, egy totál libcsi bullshit, dehát libcsijül is mekegik. Ősmagyarul inkább tenkni vagy éptenkni volna,a te-ten stumától.

Szabadabb társadalom? Ezt a ahngot se interpretálem, vagy összerakást! A társadalom egy libernyák jevevényhang, bulslhit, stakhogy a társadalom a libernyák diktatúra részje, a diktatúra részje, az új-óünemmagyar halandzsának. Ahol társadalom van, ott diktatúra van, burzsuj-libernyák! Társadalom hangot nem akceptálem. Szabadabb? A szabad nem a seu stumától ered, nem sippada, sippés, suebada, hanem a szab-tól ered. Dehát a szabadulás, szabad hangot így stak nietzscheiül interpretálem: bolondo dühorök kitörtének, kitarnak társadalmat vészejteni, ölni.

Nevem senki. 2025.04.12. 17:14:51

@Boldeone2: Itt vagyunk a végpontban. Innen tovább haladni már a ló másik oldala. Nincs szükség liberális demokráciara. Ahogy valamelyik poszt is szólt a héten, problémákat próbálnak szintén tartani, hogy még a látszatot fentartsak a jelenlétük értelmének.

IdomitottFoka 2025.04.12. 20:03:21

@Tapi2021: Ha az emberi agy - ami a legkevésbé sem kvantum számítógép, nem is hasonlít - nem jöhetett létre csak úgy magától, akkor a vélelmezett még bonyolultabb manitut is meg kellett terveznie vminek...

IdomitottFoka 2025.04.12. 20:07:47

@Boldeone2: Ez mondjuk egy teljesen természetes kultúrális jelenség, főleg ha a bizonytalan kimenetelű haladás pont ilyen érdekes időkben történik.

Billy Hill 2025.04.12. 22:37:42

@vergyula: "A víz a vödörrel együtt éppen hogy szeretné elhagyni a körpályát kifelé." - Igen, de az elefánt az ormányával folyton visszahúzza. ;-)

_Neville 2025.04.13. 00:23:29

@Boldeone2: És hova haladunk? És melyik ez a szép új világ? Csak mert ebben baromira nincs ám egyetértés. Elég sok irányba haladtunk már, amiről kiderült, totális tévút volt. Persze akkor is voltak, akik szóltak, talán óvatosabban kéne, de a nagypofájú haladárok pont ilyen hübrisszel ugatták le őket.

_Neville 2025.04.13. 00:25:23

@Gery87: Fukuyama egy fasz, akinek fogalma sincs sem a történelemről, sem az emberi természetről. És ilyen képességekkel lehetett a mainstream progresszívek sztárja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.13. 07:41:48

@Boldeone2:

Marx meg megírta, elkerülhetetlen a kommunizmus.

Fukuyuma jóslata ugyanúgy megdőlt.

Tapi2021 2025.04.13. 08:38:19

Ezt most találtam az FB-n. El kéne menteni kordokumentumnak. Amikor kihátráltak (ejtették) a ballib zsidók is Gyurcsány mögül.:

"Bruck András

A meggyőzhetetlenek

A meggyőzhetetlen ember életem során először egy antiszemita képében állt előttem saját testi valójában. Érveimmel, válaszaimmal tökéletesen tehetetlennek bizonyultam, angolnaként siklott a különböző, maga választotta „zsidó témák” között, így amikor már Kun Bélánál tartott, feladtam. Sok évtizeddel később a Fidesz szavazóinál találkoztam újra ugyanezzel a meggyőzhetetlenséggel, az érvek és tények teljes hiábavalóságával. Őket „csilli-villi” kórházakban kezelik – erről épp tegnap, itt a fészen szereztem tudomást egyiküktől –, az ő gyerekeik két idegen nyelvet beszélve jönnek ki a gimnáziumból, épül-szépül az ország, ők soha nem éltek ilyen jól. Most pedig a Demokratikus Koalíciónak a megszállottságig elkötelezett hívei bizonyítják a meggyőzhetetlenség felszabadító erejét.

Mi tartja őket még mindig a párt mellett? A kétségtelenül hatásos kommunikátor elnök, aki ilyesmiket mond és ír? „Hogy miért csináljuk, csinálom? Mert hisszük, mert hiszem. Mert ez az életünk. Azt meg nem adjuk.” Ennyi fellengzősség szót sem érdemelne, ha eközben nem kéne attól tartanunk, hogy a DK miatt 2026-tól végül nem Matolcsyék, T. István és O. Ráhel fog börtönkoszton élni, hanem inkább mi. De ugyanitt, ugyanő ezt is mondta: „Odaadtuk az országot egy bűnbandának.” Tuk? Hogyhogy nem tam? Az én odaadásom egyszerű DK-szavazóként épp olyan súlyú lett volna, mint az övé miniszterelnökként? Nem furcsa? Magyar Péter fel-felvillantja az önreflexió jeleit, de a DK elnökén még soha nem láttam ilyesmit. Ez vajon nincs benne ebben a kiesési határra süllyedt százalékban?

A rezsimmel szembeni – minek nevezzem? – ám, legyen: nemzeti ellenállásnak mindvégig volt két végzetes fogyatékossága. A régi ellenzéki pártok: MSZP, Momentum, LMP, DK, Jobbik, Párbeszéd tehetetlensége, nem ritkán érdektelensége, egyes képviselők megvehetősége és a tüntetések célnélkülisége. A kettő együttesen adta ki a végeredményt: az orbáni a hatalomgyakorlás fokozatosan végbement korlátlanná válását. Másfél évtized után végre változott a színtér. Látom a heti tüntetéseket az Erzsébet hídon, és mögöttük Hadházy Ákost, de az újabban fenyegetett emberi- és polgári jogok megvédése, a már elvettek visszavétele, velük együtt pedig Magyarország visszatérése Európába, az EU-ba nem lesz lehetséges a Tisza kétharmados győzelme nélkül. Vagy csak éveken át tartó fogcsikorgató, keserves harcok árán, azokban viszont mi nem vagyunk jók.

A DK most már – sajnos vagy szerencsére – egyetlen dolgot érhet csak el: szavazatveszteséget okozhat a Tiszának. Bár lassan, de biztosan fogynak a párt szavazói, tovább tart a mítoszépítés önnön nélkülözhetetlenségükről. Mindig úgy hallom, mintha azt mondanák, ha mi nem vagyunk, ti sem vagytok. Honnan ez a felsőbbrendűség képzet? Mi az alapja? A képtelenség a győzelemre? Az MNB 2014-ben kezdődött kifosztásának tétlen végignézése, holott az oknyomozó portálok az első perctől sok mindenről beszámoltak? Na és ha Orbán holnap századszor is átíratja a választási szabályokat, a DK-képviselők mit fognak tenni? Ülnek tovább, félrenéznek, és századszor is úgy tesznek majd, mintha ez őket nem érintené? Ja, tudjuk, nekik ez az életük.

Nekem mindegyik miniszterelnökkel szemben voltak nem is csekély ellenérzéseim, és Magyar Péter sem kivétel, de ez nem lehet ok arra, hogy ne rá szavazzak. Ez immár nemzeti létkérdés. Orbán Viktor két hete, a Kossuthon ezzel biztatta az övéit: “A kormányban vita volt arról, hogy a falu lelke a kisbolt vagy a kocsma, de döntetlent hirdettünk.” Döntetlent. Az intellektus micsoda koncentrátuma a kormányban! Eközben máshol ezermilliárdokat ölnek a mába, a közeljövőbe. Nekünk ezért nem csak a jogfosztottságainkkal, az ország lepusztultságával, a kormány haramia természetével, hanem ezzel a minden alatti nívótlansággal is szembe kell néznünk. A kocsma és a kisbolt között dúló öldöklő versennyel.

Csakhogy a dékás szavazók egy év elteltével sem voltak képesek megemészteni Magyar Pétert, a Tisza párt negyven feletti százalékát és a DK öt-hét körüli számait. Pedig ők is tudják, hogy az új párt a régi ellenzék által hagyott romok helyére épített reménypalotát, mégis állandó programjuk a Tisza elnökének pocskondiázása. Mindenért, bármiért. Mert kétharmadot akar - mennyit kéne ebben a kétharmadra kalibrált választási rendszerben, egyet? -, mert nem az ő szájuk íze szerint beszél, mert nem beszél mindenről. Magyar Péternek azonban maga a története radikális, nem szükséges, hogy minden egyes kérdésben az legyen. Ne is legyen az. " ... folyt. köv.

Tapi2021 2025.04.13. 08:38:38

Folytatás: "Máris minden tele van azzal a kormányzati reklámmal, amely a párt egyik brüsszeli képviselőjének két kiforgatható mondatára épült. Még most sem érthető Magyar extrém óvatossága? És miért olyan nehéz belátni, hogy egy ellenzéki lista és választókerületenként egy ellenzéki jelölt adja toronymagasan a kormányváltás legnagyobb esélyét? Hogyan merheti ezt az esélyt bármelyik párt is kockára tenni? Mintha a dékások tényleg nem értenék, hogy egy autokráciában nem csak magadért, a saját pártodért vagy felelős, hanem mindenekelőtt mindenki másért. Az egész országért. Persze ettől meggyőzhetetlenek."

Tapi2021 2025.04.13. 09:04:17

"Máris minden tele van azzal a kormányzati reklámmal, amely a párt egyik brüsszeli képviselőjének két kiforgatható mondatára épült."

Nem nagyon kell kiforgatni, hiszen EGYÉRTELMŰEN elmondta, amit mi is itt évek óta, hogy Brüsszel KORMÁNYBUKTATÓ POLITIKAI szándékkal és nem valós "bűnök" miatt fojtogatja az országot a források visszatartásával!!!

Most csak egy rutintalan Tiszás ki is mondta a VALÓT!!!

vergyula 2025.04.13. 09:10:27

@Tapi2021: Kollár Kinga: "Fejenként 800 ezer forint ingyenpénzt elbukni. Kimondani nem lehet, csinálni igen!?"

Tapi2021 2025.04.13. 09:20:09

@IdomitottFoka: Logikus a gondolatmenet.

Elvben tovább lehetne ezt is gondolni, a gyakorlatban azonban nincsen hozzá elég infónk Isten mibenlétéről.
Az általa teremtett világról azonban van.
Ez a különbség.

Tehát a világ létezőit, akár benne magunkat, tudjuk vizsgálni, és ebből tudunk következtetéseket levonni.
Vagyis innen minden további nélkül eljuthatunk egy tervező értelem felismeréséig.

Ahogy a példát szoktam írni:

Ha van mondjuk egy mobiltelefon, amit tudományosan meg lehet vizsgálni, a vizsgálatból elég könnyű levonni azt a teljes mértékben racionális és logikus következtetést, hogy a létezését legjobban egy (vagy több) tervező, létrehozó értelem magyarázza.

Ehhez kell a legkevesebb igazolatlan feltételezés. (Occam borotvája.)
Minden más válasz több igazolatlan feltételezést - fantáziálást - tartalmazna.

Tehát ha van egy létező, amelyet meg tudunk vizsgálni, abból eljuthatunk az őt tervező szükségszerű létezésének racionális feltételezéséhez.
(Remélem, eddig egyetértünk?)

Őt elnevezhetjük mondjuk Péternek. Tehát tudhatjuk, hogy Péternek léteznie kell. Különben nincsen megfelelő, kielégítő válasz arra, honnan van a mobiltelefon?!

Péterhez tehát minden további nélkül eljuthatunk, puszta józan ésszel és tudományos, logikus és racionális gondolkodással (is)!!!

De ezen túl, nem fogunk tudni semmit Péter származásáról. Arról sem, hogy fehér vagy fekete, vagy ázsiai? Férfi vagy nő? Hány éves? Mi a kedvenc kajája? ... Semmit.
Egyszerűen azért, mert nincs mit vizsgálnunk ebben a kérdésben. Még filozófiailag, teológiailag sem.
(Apropó teológia. Ha Péter maga jelentkezik, és mond el magáról dolgokat, az tudható róla.)

Tapi2021 2025.04.13. 09:23:07

@vergyula: Amit HAMIS vádak alapján, POLITIKAI okból tart vissza egy hatalmával visszaélő szervezet, azt nem a kormány bukta el!

A kormány - és a szavazói! - akkor bukna el, ha ENGEDNE a ZSAROLÁSNAK! És a pénzért becsicskulna!!!

vergyula 2025.04.13. 09:24:47

@Tapi2021: "A kormány - és a szavazói! - akkor bukna el, ha ENGEDNE a ZSAROLÁSNAK! És a pénzért becsicskulna!!!"
Akkor semmi gond. Azt teszi a kormányod, amit szerinte(d) tennie kell.

Tapi2021 2025.04.13. 09:26:37

@_Neville: A balosok, ateisták... célja egy földi Mennyország (kommunizmus) létrehozása. Valamilyen módon, akármilyen név, címke alatt.
Ezt próbálgatják. Ha kell erővel.

Tapi2021 2025.04.13. 09:28:18

@vergyula: Így van. A hazaárulókat meg, akik a hazájuk ELLEN dolgoznak, csak, hogy ők kerülhessenek kormányra!!! (kimondatott!, amit eddig is tudtunk), meg kell büntetni!

vergyula 2025.04.13. 09:29:45

@Tapi2021: A kis gecik, nem számítanak a spanyol inkvizícióra.

Wildhunt 2025.04.13. 09:31:03

@vergyula: de, van gond. Ugyanis a törvénytelen politikai zsarolás és az abban való ballenzéki együttműködés gond. Ha nem is érted.

vergyula 2025.04.13. 09:40:14

@Wildhunt: Értem én, csak mivel épp nem vagyok idealista hangulatban, nem várom el egyik szereplőtől sem a tisztességes játékot. Aki csak teheti, úgyis felrúgja a szabályokat.

Wildhunt 2025.04.13. 10:09:41

@vergyula: akkor visszavonod amit eddig a Fidesz ellen felhoztál?

vergyula 2025.04.13. 10:14:50

@Wildhunt: Valami konkrétumra célzol, vagy mindenre?
Amúgy meg dehogy vonom vissza. A politikai szereplők, de különösen a kormánypárt, mindig, mindenhol megérdemlik a kritikát.

Tapi2021 2025.04.13. 11:05:40

@vergyula: "mindig, mindenhol megérdemlik a kritikát. "

HA jogos!

vergyula 2025.04.13. 11:17:57

@Tapi2021: "HA jogos!"
Az mindig véleményes. Enélkül pl. ez a blog is rohadt unalmas lenne.

Tapi2021 2025.04.13. 11:30:22

@vergyula: Ugye-ugye!
Tehát, ami véleményes, az nem tény.

vergyula 2025.04.13. 11:35:40

@Tapi2021: Persze. Általában az sem számít, ha bizonyított.

GyMasa 2025.04.13. 13:53:49

@Tapi2021:
A kommerek az ördög HAMIS mennyországát akarják elhozni a Földre.
A különbség pedig a szabad akarat.
A Mennyben mindenkinek lesz szabad akarata. a kommnuizmusban (pokolban) azt veszik el elsőnek...

GyMasa 2025.04.13. 13:55:15

@vergyula:
Orbánék egészen pontosa melyik szabáylokat rúgták fel?
(ráadásul, a nílt hazaárulás, legalábbis szerintem ) azért kicsit erősebb, mint "felrúgni a szabályokat"

GyMasa 2025.04.13. 13:56:28

@vergyula:
Mondjuk, jelenleg ebben pont az ellanzéki oldal jeleskedik... Legutolsó példájauk Varjú László...

Tapi2021 2025.04.13. 15:31:51

@GyMasa: "Mondjuk, jelenleg ebben pont az ellanzéki oldal jeleskedik... Legutolsó példájauk Varjú László... "

Bizony. Nálunk a semmiért is mentek a kukába kiváló politikusok - most konkrétan Varga Juditra gondolok -, aki/akik pedig komoly vérveszteségek a Fidesznek.

Egyébként őt ideje lenne visszahozni.

vergyula 2025.04.13. 17:29:25

@GyMasa: "Legutolsó példájauk Varjú László..."
Őszintén szólva a mostani újraválasztása alkalmával hallottam róla először. Miért nem tiltották el a közügyektől?

vergyula 2025.04.13. 17:30:25

@Tapi2021: "Nálunk..."
Na ettől hányok.

Tapi2021 2025.04.13. 19:07:00

@vergyula: Miért hánysz? Olyan elképzelhetetlen vagy hányingerkeltő, ha valaki tartozik valamely (ideológiai) politikai közösséghez?
Vagy akire szavaz, azt a(z oldalt, pártszövetséget) magáénak érzi?

vergyula 2025.04.13. 19:22:26

@Tapi2021: Elképzelhető, csak gusztustalan. Rajongani popsztárokért lehet, de az sem szép.

Tapi2021 2025.04.13. 19:31:41

@vergyula: Én nem rajongok. Még zenészekért sem rajongtam soha.
Egy (politikai) közösséghez tartozni nem rajongás!
Csak választás.

GyMasa 2025.04.13. 20:08:42

@vergyula:
"Őszintén szólva a mostani újraválasztása alkalmával hallottam róla először."
Nem figyeltél a "demokratikus TV székház "ellenőrzéskor"? Ő volt az, akit kidobtak a hylei biztonsági őrök.

" Miért nem tiltották el a közügyektől? "
Bizonyára azért, mert nálunk tombol a diktatúra!
Vagy, azért, mert Orbánék annyira amatőrök, hogy ezt _IS_ elbaxták!

GyMasa 2025.04.13. 20:10:09

@Tapi2021:
Igen, "csak", viszont, amíg egy popsztár nem kúrhatja el az életedet, addig egy szar politikus igen.
Szóval, pöppetr nagyobb a tétje annak, hogy egy politikusért rajong valaki, vagy egy popsztárért...

Tapi2021 2025.04.13. 21:51:54

@GyMasa: Én egyikért sem rajongok.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.04.14. 09:28:12

Az arisztotelészi gondolatot már nem tudom ki úgy cáfolta viccesen, hogy azért azok a 2500 kilométeres széllökések nem lennének egészségesek :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.04.14. 09:49:18

@Deak Tamas:

Igen, sokszor megesett az, hogy egy helyes gondolat áltudományosnak lett minősítve, mert a fennálló adatok nem voltak képesek megtámasztani.

Annak idején Newton ellen is az volt a vád, hogy visszahozza a babonákat, mert valami láthatatlan, titokzatos erőkről beszél, s ezek semmivel se igazolhatóak. Meg hogy vét az Ockham-borotva ellen, hogy a problémákat nemlétező, sőt misztikus entitásokkal magyarázza. Ez tehát visszazuhanás a középkori skolasztikába, s nem igazi modern tudomány, mondták neki.

Ráadásul tényleg volt skolasztikus teológus, aki megsejtette a newtoni elveket, csak ő még nem adott hozzájuk matematikát. 100 évvel Newton előtt egy dominikánus szerzetes, Domingo de Soto - bár inkább arról ismert, hogy ő volt az egyik pap, aki kiállt amellett, hogy az indiánok emberek, a híres indiánügyi vitában, az 1542-es indiántörvények meghozatala kapcsán.

S Newton nem plagizált, meg is említette Soto nevét, csak ezt aztán nem volt szokás mondani, mert ellenkezett volna a felvilágosodás elvével, hogy "csúnya sötét középkor".

alöksz róz 2025.04.14. 17:09:36

@Tapi2021: van neki három gyereke, szerintem egy darabig biztos nem fog visszajönni.
lehet ő se volt szent, sose tudni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása