Időnként a fideszes médiák megpróbálják igazolni a kapitalizmust, miközben a magyar jobbos szavazótábor zöme nem áll a kapitalizmus pártján.
Mint amikor néha euroatlantistáskodni akarnak, lásd amikor tavaly Martonyi elvtárs megpróbált az ukránok oldalán uszítani - gyorsan meg is kapta a kommentelőktől amit érdemel.
Íme egy ilyen cikk 2 napja. A kérdés: "Akinek pénze van, biztos lopta?" - a válasz könnyű: "Igen!".
A cikk a liberális gondolkodást igyekszik népszerűsíteni, mi szerint kommunizmus nem elfogadni a nagy vagyonokat.
A valóságban a társadalom tudja, hogy akinek sok pénze, az valószínűleg lopta azt. Nyilván mindenki tudja, hogy ez nem egy 100 %-os szabály, nem természeti törvény, hanem inkább egy szabályszerűség: azaz bár akadnak kivételek, de azért az mindenképpen igaz, hogy a legtöbb esetben a nagy vagyon alapja a lopás.
Abban nyilván igaza van persze a szerzőnek, hogy eléggé visszás az a ballib gyakorlat, mely szerint az ő embereik "tisztességes milliárdosok", míg a nekik politikailag nem tetszők pedig "gonosz tolvajok". De ez már más kérdés, a ballib szómágia része, lásd még:
- élelmes vállalkozó - simlis ügyeskedő,
- fantáziát lát benne - kihasználja a joghézagot,
- közbeszerzésen nyer - lefizeti a hatóságot,
- túlóra - rabszolgaság,
- munkát ad - kizsákmányol,
- piaci alapú - korrupciós alapú;
s lehetne folytatni.

A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gery1987 2025.05.15. 07:43:58
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.15. 07:48:10
Így van.
A kapitalizmus mindig lopás.
Ha a mienk lopnak, annak haszna van a nép számára. Ha meg ők lopnak, akkor ez a népnek alig segít.
Ezért fontos a hazai tőkésosztály megléte.
Gery1987 2025.05.15. 09:21:15
Bulshit
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.05.15. 09:21:21
Ezt 2 irányból lehet megközelíteni:
1. A lopás szó szorosan értelmezve nem ez. Konkrétan, mikor valaki kiemeli a zsebedből a tárcádat. Ezek az események, amikre gondolsz, nem ilyenek. Kihasználják a gyengébbek érdekérvényesítő képességét. Meg van korrupció meg sógor-komaság, és ugye sok pénzt tesznek el, de a szó szerinti lopás nem valósul meg.
2. Bár sokszor, mondjuk 100-ból 98-szor az így meglovasított pénz faszságokra megy el, mint luxuskocsi, dorbézolás, értelmetlen élet stb. , de az a 2 százalék az, ami megvalósíja a technikai haladást. Amitől meg jobban élünk. A kommunizmusban pont ez a 2% hiányzott. Ott minden pénzt elbaxtak hülyeségekre, és nagyon nem jutott oda, ahova kellett volna. EZért teljesített irgalmatlanul gyengén.
Szóval nem igazi lopás a kapitalizmus, de ettől működik elviselhetően a gazdaság. Minden amit próbáltak helyette, egy nagy szarhalmaz volt. Szóval vagy megbékélsz ezzel a "lopással" vagy szarul élsz. Nincs 3. út.
kiskisutca 2025.05.15. 09:50:33
Ami a BTK-ba ütközik és bizonyítani is lehet?
Gyakorlatilag a lopás minden etikátlan magatartás: puskázás az iskolában - előnyhöz jutsz másokkal szembe, megcsípheted a jobb állást, többet keresel, legálisan
Tulakodsz a buszon, miattad más lemarad, megint előnybe kerültél.
Tehát is van az ellentétpár:
határozott, rámenős - élhetetlen
kiskisutca 2025.05.15. 09:53:48
De egy kis ország nem egy sziget, nem ide forog vissza pénz.
Ez egy birodalomban működik, ott talán a birodalom rész "földi"-jei között létezhet valami szolidaritás.
GyMasa 2025.05.15. 10:11:45
Tudomásul kell venni, hogy egy vállakozónak sokkal szélesebbek a lehetöségei, mint egy egyszerü alkalmazottnak.
Pontosan emiatt tudnak nagy vagyont felhalmozni, akár teljesen jogszerüen is.
Persze, ez nem jelenti, hogy nincs özöttük tolvaj, meg huncutkodás, de nem is jelenti, hogy kizárólag illegálisan lehet nagy vagyont felhalmozni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.15. 10:13:53
Nyilván erkölcsileg. Nem tiltja a BTK a kapitalizmust.
kiskisutca 2025.05.15. 10:29:17
A keresztény etika az altruizmuson (az egy egyed akár saját kárára is segíti a társát) alapul, a kapitalizmus meg az önzésen?
Legalábbis az egyéni motiváció, a versenyszellem nagyon benne van.
GyMasa 2025.05.15. 11:09:32
Miért is tiltaná, ha alapvetöen nem tesz/eredményez semmi illegálisat?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.15. 11:41:05
Az csak döntés kérdése mi legális.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.15. 11:43:36
A keresztény szellem is önző, csak más szinten. Viszont a másnak sérelem okozásán alapuló önzés kizárt.
GyMasa 2025.05.15. 11:53:55
Az lehet, de JELENLEG nem az.
És, én nem látom jelét annak, hogy a közepes vagy a távoli jövöben azzá válna.
Tapi2021 2025.05.15. 11:57:30
Tapi2021 2025.05.15. 12:12:07
1. Piramis. Ahol természetszerűleg a legtöbben lent vannak. Ők a dolgozók. De fölöttük még van több réteg. Kis- és közepes vállalkozások, jól fizetett alkalmazottak, vezetők. Nagyobb és nagyvállalkozások. Gazdasági és politikai vezetőréteg. És végül a néhány leggazdagabb, általában család, vagy valamilyen friss találmánnyal milliárdossá lett személy.
A piramis akkor működik jól, ha nagyjából minden réteg elégedett. Lentre is jut a méltó élethez elegendő forrás.
Ilyenek az európai, nyugati, "jóléti" társadalmak a maguk magán/kapitalista gazdasági és demokratikus jogállami berendezkedésével.
2. A Diszkosz vagy lapos piramis. Ahol a döntő többség lent van. Fölöttük egy nagyon vékony vezetői, uralkodói réteggel. Közöttük szinte csak jelzés szerűen avagy filmrétegszerűen vannak értelmiségiek, vállalatvezetők...
A visszaosztható jövedelem kevés, mivel ez a rendszer nem ösztönöz sem beruházásokra, sem kutatás-fejlesztésre, mivel nincs verseny és a versenyzőnek sem lehet saját haszna abból, ha törekszik. Így nincs motiváció sem.
A diszkoszban tehát egyféle pangás van, éppen fenntartja magát az ilyen társadalom. Úgy-ahogy. A kevés jövedelem miatt a döntő többség kb. egyformán szegény.
Az állam a keveset, tehát a szegénységet osztja el.
Ilyenek a szocialista verziójú társadalmi és gazdasági berendezkedésű országok.
Mi mindkettőt kipróbálhattuk. Tudjuk mi a különbség.
Tapi2021 2025.05.15. 12:18:35
Sokat forgok vállalkozók között, most is épp egy vállalkozói konferenciáról jövök, és látom, tudom, hogy a legtöbben nem csak találják ("lopják") a pénzt, hanem keményen dolgoznak érte.
És bőven megérdemlik érte a Mercedest.
Tapi2021 2025.05.15. 12:20:18
Tapi2021 2025.05.15. 12:23:50
A jótékonyság, önfeláldozás nem zárja ki, hogy közben a vállalkozásod mind jobb működtetéséért és minél jövedelmezőbb működéséért IS dolgoz.
Sőt, a sikeres, jól működő, tehát jövedelmező vállalkozások nélkül lennénk igazán nagy szarban.
Gery1987 2025.05.15. 12:26:51
A melós is megérdemelné..
Jó lenne köztük is forognod.
Tapi2021 2025.05.15. 12:27:57
Azért van most is munkád, mert valaki megalapította és működteti a céget, ahol dolgozol.
Ezért semmilyen ütközés nincsen a vállalkozás, magáncégek, magántőke és a kereszténység között.
Gery1987 2025.05.15. 12:28:14
Nem dolgoznak 10000-szer annyit vagy többet.
Nem abból történik jellemzően az innováció.
A vállalati vagyon külön pénz.
Gery1987 2025.05.15. 12:33:26
Ja, a munkásokkal együtt működteti, azért van most munkád, mert előtted meg mellett a melós kollegad is működtette mások megvették amit nyújt..
A tőkés ennek csak egy szelete.
De jellemzően alkalmazottak vannak a legfelső vezetésben is.
A BMW részvényeinek egy nem kis részét birtokló német család konkrétan semmit nem tesz a cég vezetésében, csak a lovet veszik és már rég nem az alapítók ők csak a leszármazottaik.
Aki szerint ez igazsagos, az nem normális.
kiskisutca 2025.05.15. 12:54:14
"A lényeg: semmi szükség milliárdokra."
Ez egy szimbólum.
Kijelöli a helyet a piramis csúcsán.
A motiváció lényege, hogy törekedhetsz felfelé, no limits.
Ha lenne egy 40%-os különadó, az kedvezőtlenül hatna a motiváltságra.
Ezért gondolják az amerikaiak, hogy Svédországban kommunizmus van.
kiskisutca 2025.05.15. 12:59:34
"Aki szerint ez igazsagos, az nem normális."
Tegyük fel, gátlástalanul, de a formális jogszabályokat betartva meggazdagszol.
Ügyesen befektetsz, az unokáid megöröklik.
Na, az lenne igazságtalan, ha ezt tőlük elvenné valaki, mert csak.
De ha a többség hoz olyan törvényt, hogy 99%-os az örökösödési illeték, akkor az is a formális jogszabályok betartásával történő lopás.
Hogy mit érzel igazságosnak az eléggé szubjektív.
Tapi2021 2025.05.15. 13:19:06
Közben, ha nem hozták volna létre vállalkozók a cégeket, mert maradtak volna ők is prolik, akik várják, hogy valaki adjon már nekik munkát (lásd BMW...), akkor baxnánk rá csak igazán.
De a prolit ez sem érdekli, csak a pénz. Miért van a BMW tulajdonosainak sok pénze?! El kellene venni...
Innen ismerszik meg a proli gondolkodás.
GyMasa 2025.05.15. 13:27:03
Pl. szerintem pl. Musk 100%-ban legálisan lett a világ leggazdagabb embere.
GyMasa 2025.05.15. 13:31:19
A poén az, hogy nincsenek is "milliárdjai" a "milliárdosoknak".
Ezeknek az embereknek a "vagyona" szinte minden esetben egy virtuális összeg, ami az illetö teljes vagyonának a becsült illetve számított összege.
A legtöbbjüknek ezek az összegek nem amolyan Dagobert bácsi-féle formában vannak jelen, hanem valamiféle értékpapírban, részvényopcióban, vagy tulajdonrészben.
Ezért is nyerhetett Elon Musk 200 milliárd USD vagyonnövekedést Trump megválasztása után, és szenvedhetett el 100 milliárd USD vagyonvesztést a Tesla elleni bojkott eredményeként.
Az egész csak papíron történt meg, neki ez nem került egy fillérjébe sem...
kiskisutca 2025.05.15. 13:31:26
A jogrendszer olyan mint a pókháló:
A muslincák fennakadnak, a darazsak széttépik.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.15. 13:42:13
A vállalkozások ellen az égvilágon senkinek sincs kifogása. Az ellen már többünknek, hogy az ebből esetleg előálló tőke rendszerszintű támogatást élvez (kamatrendszer, hitelrendszer stbstbstb.) mialatt a sokkal többet kockáztató dolgozó, beosztott nem, vagy minimálisan részesül ilyesmiben, és egyébként akkor sem annak a tőkének/vállalkozónak költségén aki esetleg ezt a rossz helyzetet előidézte, hanem rendszerint a nem felelős közösségnke (gyk állam) kontójára.
Ez az alapproblémánk, nem más.
Lerágott csont ez ezerszer, én is elengedtem már a témát, de ezt fontosnak tartom kiemelni minden itt olvasónak.
GyMasa 2025.05.15. 14:01:36
Igen, mert a "darazsaknak" van pénzük ügyvédekre.
GyMasa 2025.05.15. 14:06:44
Nos, a "sokkal többet kockáztató alkalmazott" kifejezessel nem értek egyet.
Melósként, ha bebukik a cég, ahol dolgozol, legrosszabb esetben nem kapsz meg 1-2 havi fizetést.
Ha a tulaj vagy, akkor az összes vagyonod rámehet, söt, igen problémás esetekben akár sittre is kerülhetsz.
Tehát az alapprobléma nem ez, hanem, hogy a milliárdos vállalkozók esetleg nem fizetik meg rendesen azokat a melósokat.
Pl., nekem semmi bajom nem lenne, ha Jeff Bezosnak úgy van 200 milliárd USD vagyona, ha közben az Amazonban a legutolsó takarítónö is havonta 10 000 USD nettó fizetést visz haza.
És, itt jön a képbe a világ mindegyik kormányának a felelössége, miszerint a legföbb feladatuk az kellene legyen, hogy a szabadpiacot tartják fenn tüzzel-vassal...
kiskisutca 2025.05.15. 14:06:54
"becsült illetve számított összege"
Ilyen alapon egy adott ország állampolgárságának az értéke is kiszámítható:
Milyen hozzáférése van állampolgársági alapon? Pénzben kifejezve milyen értékű szolgáltatások illetik meg.
Etiópia, Katar, Svájc, Angola stb. EU?
GyMasa 2025.05.15. 14:46:51
Szerintem a kettönek semmi köze egymáshoz.
MEDVE1978 2025.05.15. 15:00:33
A magyar példa viszonylag egyszerű, a magyar milliárdosok döntő része kapcsolati tőke miatt lett az, ami. Ez ellentétben áll a meritokratikus kapitalizmus ideálképével, ahol a jó képességek, IQ, saját erőből elért versenyképesség miatt lesz valaki milliárdos. Mivel a magyar kultúra része a kapcsolati tőke "túlsúlyozása", ha úgy tetszik tradíció, ezért nagyon valószínű, hogy a milliárdosaink ezen az úton jutottak előre.
De ez nyugaton sincsen egyébként másként. Trump sokáig hirdette magáról, hogy ő egy self made man. Ehhez képest már gazdag családba született, az apja is ingatlanokkal foglalkozott. Olyannyira, hogy az apját a szenátus meg is vádolta még az 50-es években nyerészkedéssel, illegális építkezési gyakorlattal. Fiatal korában még Ku Klux klán gyűlésen is részt vett, később a négerek diszkriminálásáért perelték be. Maga Donald Trump nem fizetett nagyon adót szinte egész életében, mindenféle eljárások voltak ellene folyamatban emiatt. Tehát az ő pénze szinte biztosan piszkos.
Muskkal is hasonló a helyzet, ő dél-afrikai gazdag szülők gyereke és ugye hát tudjuk, hogy a dél-afrikai fehérek sem Kumbayat énekelve szerezték a vagyonukat.
De ez nagyjából mindenhol igaz, a másik oldalt Soros György is egy etikátlan spekuláns volt, aki szemrebbenés nélkül okozott sokmilliárdos károkat, csak, hogy gazdagodjon rajta.
Van az angolszász kultúrában egy közmondás, hogy soha se kérdezd az első millió honnan van. Ez nem véletlen, a meritokratikus kapitalizmus gyakorlatilag csak elméletben létezik, nagyon kevesen jutottak úgy magasra, hogy közben végig etikusan cselekedtek.
Ahogy azt már sokszor elmondtam, a NER-el nem az a baj, hogy lopnak, messze nem. A baj az, hogy politikai és gazdasági modellként nem működik.
GyMasa 2025.05.15. 15:13:46
"A baj az, hogy politikai és gazdasági modellként nem működik."
Nos, ezt cáfolni látszik, hogy ár 15 éve velünk van, és jutott a népnek is ebböl a gazdagodásból.
Sajnálatos módon pont a mszp-szoci féle rendszer volt az, ami "nem müködött", pontosabban az is müködött, csak ott NEM a magyar nép gazdagodása volt a cél, hanem az EU vállalatoké.
Gery87 2025.05.15. 15:17:31
"Ez egy szimbólum."
Ez egy rendszerhazugság.
Azt szokták mondani ugye: "bárki mehet feljebb, csak akarni kell meg tanulni.."
De nem, nem fér el mindenki a csúcson, a "többség többsége", bármit csinál is nem juthat fel oda...
Mert a rendszer lényege hogy kevesek vannak fent és sokak lent.
"Ha lenne egy 40%-os különadó, az kedvezőtlenül hatna a motiváltságra."
Ez is a hazugság része: "csak akkor működik a gazdaság ha potenciálisan mindenki lehet milliárdos."
"Ezért gondolják az amerikaiak, hogy Svédországban kommunizmus van."
Az amcsik tájékozatlanok és ők aztán tényleg abban nőnek fel hogy "bármi lehet belőled"...a kevés "Majkát" aki "kitört az Ózdi gettóból" azt látják....azt nem veszik észre, hogy van mellette sok millió másik "Majka" aki meg nem!
Akkor melyik a rendszer igazi arca?
Gery87 2025.05.15. 15:21:56
"Na, az lenne igazságtalan, ha ezt tőlük elvenné valaki, mert csak."
Van példa most is arra hogy nincs végtelen öröklődés és végtelen pénzcsap....
A szabadalom egy találmány után ma is max 20 évig tejel neked.
Utána semmit nem kapsz, senkitől, közkincs lesz.
Vagy igazságos lenne ha Rudolf Diesel ükunokája mai napig abból élne hogy kapja az utcán futó turbódízelek után a licenc díjakat a gyártóktól?
Gery87 2025.05.15. 15:24:19
" Miért van a BMW tulajdonosainak sok pénze?! El kellene venni..."
Látom hiába írtam le miért van neki, de nem érted.
Nem irigységről van itt szó, a vagyon a tulajdon és a hatalom közötti összefüggésekről.
Önmagában a vagyon nem gond, az azzal járó hatalom vagy annak hiányából fakadó kiszolgáltatottság a probléma.
De mivel kétbites fideszes nyugger vagy ezért nyilván ezt már felfogni képtelen vagy.
marad hát a prolizás...meg a mucsai érvelés.
"nincs igaza mert proli és mivel proli nem lehet igaza"
Tapi2021 2025.05.15. 15:39:21
Nekem pl. nincsen problémám azzal/akkor, amikor egy nagyvállalkozó kedvezményeket kap AZÉRT, hogy még több fejlesztést tudjon csinálni, még több embert tudjon ezáltal foglalkoztatni. Stb.
Ez sehogyan nincs egy lapon azzal, hogy "de miért nem kap kedvezményeket akkor a munkás is". Ez két dolog.
Egyébként a munkás jár jól azzal is, ha a BMW-nek Magyarországon is lesz gyára! Még ha komoly állami kedvezményekkel is.
A "kapitalista" gazdaság pedig a teljes vállalkozói szféra. Nem csak a Sorosok, a kisboltos is.
Tapi2021 2025.05.15. 15:44:30
Vagyis amit én is mindig írok: a kapitalista/magán gazdaságot kontrollálnia és szabályoznia kell a közösségnek! Ezt a demokratikusan megválasztott parlamenteken és kormányokon keresztül - vagyis az államon - tudjuk megtenni.
És szerintem több-kevesebb sikerrel meg is tesszük. Pláne Orbánék.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.15. 15:58:04
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.15. 16:00:22
A tulaj ott sem kerül nemhogy vizsgálatra, még csak kényelmetlen helyzetbe, hogy valaki megkérdezze, muszájból alakult-e így a csőd.
Tapi2021 2025.05.15. 16:02:20
Hanem dinamikus és a változásokkal nő vagy csökken.
Magyarán, nem igaz, hogy a "csúcsra csak kevesen férnek fel", EZÉRT mindenki másnak rossz.
Ugyanis, ha jönnek újabb és újabb milliárdosok, nagytőkések, nagyvállalkozók, akkor NŐ A PIRAMIS! A piramis csúcsa FELJEBB kerül!
Tehát ettől senkinek nem lesz rosszabb. Sőt!
Ergo, nincs olyan korlát, hogy ha már vannak ketten hárman a csúcson, akkor mindenki másnak reménytelen feljutni. Mert a csúcs is dinamikus. Ha lekörözöd azt a hármat, te leszel az AKTUÁLIS csúcs. De ők is ott lesznek, ahol voltak. Csak már nem ők az aktuális csúcs.
EZÉRT az előre, feljebb jutáshoz a motiváció nem korlátozott. Mindig nyitott.
Elon Musk pl. új csúcs lett egy időre, és úgy, hogy közben egy olyan teret foglalt el, ahol mások nem is voltak. Tehát újat hozott létre. Nem bántott vagy ütött ki senkit.
Gelimtredfd 2025.05.15. 16:07:02
---------------------
1. A szó-szav jevevényhang zátemi.
2. A nyelved az baszott szar kreol halandzsa, de ettől függlosza klasszifikálni kellene, hogy hogyan is van rakva a kapcsizmus.
Kapcsizmus= burzsuj tolvajodn, tulajdon, pógárság.
Kapcsizmus= ember embernek farkasja.
Magyar, sklavenaufstandi kommcsizmus: libernyák állam, nem rejku, ana véd a farkasoktól.
Sajnos az van, hogy a Sklavek kapcsi pártiak, az új-ónemmagyarok is, látva a nyelvet, utilitaristák(hord, haszon, jel, örmény hangok), de nekik kell erre a libcsi állam is, de nem vágynak valódi kapcsizmusra, attól, hogy Sklavek. A kapcsizmus utolsó formája Resident Evil.
Tapi2021 2025.05.15. 16:10:32
Arról szól, hogy a szemét BMW hogy kibabrál az emberekkel, mert épít egy gyárat és ad munkát, MERT mi lesz, ha bezuhan az autós piac és el kell nekik embereket küldeni! (Mert nyilván nem örömből építenek le!)
Szegény munkás emberek! Csúnya, rossz, gonosz BMW tulajok. Munkát adnak x ideig, aztán meg "csak úgy" elküldik az embereket.
(Ha nem építenek gyárat egyáltalán, nincs ez a gond! Probléma megoldva.)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.15. 16:14:10
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.15. 16:18:08
Ez tényleg proli gondolkodás valóban, én erre azt tudom mondani, hogy akkor legyen, ne építsen a BMW ide semmit.
Gelimtredfd 2025.05.15. 16:18:39
------------------------------
Hát az már gazdaság, de azokat fel kell akasztani. A gazdaságról így fingem nem van, attól, hogy ez a hang már azt rekkja, hogy vannak gazdák, vagyis egy Sklavenaufstand.
A működ az most mímel? Nem rakem, inkább örökni.
Bullshit, a fidesz is libcsi, részje a libcsi ökomókiának, úgyhogy a sklavenaufstandi modell folyton ment.
Gelimtredfd 2025.05.15. 16:23:24
----------
Stak a libcsi gondol, magyar rakand. Az épít laguján éprekk.
Hát jah, ha nem rakod a magyart, a léhány, reliktes magyart, hogy a gyár és a gyarmat egy stumától ered, indogermán ar, örmény jar(ar-ra-re stuma), vagyis ahol gyár van, ott gyarmat is van. Ez van!
Dehát erre van az új-ónemmagyar mekegés, a csimpánz szar, hogy az egész feld Auschwitz volna, egy lagra! Ajaj! Ezek a magyarok a nyelvkakilással és egyébbel valósan is stak egy Sklavenvolkvá válnak. Habár máshol Nietzsche nyert, itt így a fingristákkal Poesche! Stak szopás, hogy a magyar nyelv indogermán és germán volna, úgy a Herrenvolk az új-ónemmagyarokra máshonnan jen.
Wildhunt 2025.05.15. 16:27:08
Demokrata volt?
GyMasa 2025.05.15. 16:28:32
Az mindig rizikója az életnek, nem?
Ezen felül, azért a bank nem egy hónap alatt veszi el az ingatlant, ugye?
A bankokkal mindig meg lehet egyezni, ha az ember bajba kerül.
Ha kirúgnak valakit, akkor azonnal el kell menni a bankba és megegyezni velük, hoyg most mondjuk nem fizetsz pár hónapig, vagy csak a kamatokat fizeted.
Ha sunyítasz, akkor igen, a bank ki fog tenni az ingatlanból.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.15. 16:34:26
Amúgy a kecskeméti példánál maradva, ha bezárna a BMW ott a környéken nem lenne még csak közelítőleg sem hasonló típusú munkahely. Tehát mondjuk a családfő máris kezdhet ingázni vagy mehet albérletbe (máris szétbasztunk egy családot a kapitalizmus miatt) és ha albérletbe megy, akkor hogy fizeti a részleteket?
Pontosan a fordítottjára van amúgy szükség annak, amit írsz, minél kevesebb szabadpiac. A magyar ballib Lügepressével ellenétben nagyon is látszik az, hogy amit nem volt szabadott a Malévnak, szabadott volt másnak például.
GyMasa 2025.05.15. 16:37:07
- Egy BMW munkás egészen biztosan talál munkát igen hamar, hiszen már 15 éve is egymás elöl halászták el a szakképzett munkaeröt a különféle, autóipari cégek és beszállíók. (ezt saját szememmel láttam)
- Ahogy fentebb is írtam, a banknak sem érdeke azonnal kitenni a lakásából. Egyszerüen nen érdekük!
- Az autóipar az egész országban jelen van.
- A csödbüntett a világ fejlettebbb részén börtönnel "jutalmazott" cselekmény.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.15. 16:41:41
Az utolsó bekezdéshez kérnék egy listát, hogy hány Malév vezért illetve kapcsolódó felelőst csuktak le a csődbűntett miatt. Gyuszi taxis is vidáman ül, hogy Kulcsárnak szállította a titokzatos Gyurcsányitól azt a pénzt.
Szerintem így már egyre érthetőbb az én gondom.