magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Liberális diktatúrát terveznek

A Tisza Párthoz átállt ballib jogászok őszintén kimondják: alkotmányozni fognak, ha győz a Tisza. Feles többséggel.

Cél: polgári-liberális diktatúra létrehozása, majd annak alkotmányos bebetonozása.

Jó, hogy előre szólnak!

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4518860190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Billy Hill 2025.05.19. 13:52:46

Ha (!) lesz ilyen, azzal sem lesz gond, mert a gonosztól kell megszabadítani Európát, ilyen szent küzdelmekben pedig minden megengedett. A gonosz ún. jogállamát a jó jogállammal helyettesíteni kötelezettség!

vergyula 2025.05.19. 14:01:31

@Billy Hill: Jónak mondod.
Birca pont az az ember, akinek semmi sem drága, ha a cél a "normalitás", a szakrális állam, meg az isteni akármi.

GyMasa 2025.05.19. 14:08:14

@vergyula:
Hát, szerintem ő egyrészt nem hivatkozik folyton a jogállam szentségére, és pl szerintem nem fog semmi olyat tenni, ami segítené, hogy elérje a céljait, de ellentmond az elveivel.
A cikk pont arról szól, hogy a magukat a jogállam teljesjogú híveinek mondó emberek nyíltan a sutba akarják dobni ezeket az elveiket, ha az kell ahhoz, hogy elérjék a céljukat.
És, akkor itt jön a nagy kérdés, hogyha ezt megteszik, akkor tulajdonképpen mennyivel jobbak, mint mondjuk Orbánék, akik az elmúlt 15 évben végig ügyeltek rá, hogy legalább formailag megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak.

Gery1987 2025.05.19. 14:29:02

Szerintem feles többséggel nem lehet.
Majd ha kétharmaduk lesz.
Még ha Orbán megengedi egyáltalán hogy induljanak...

"polgári-liberális diktatúra"

Van ebben valami nevetséges.
Ha a fidesz alkotmányozó akkor az maga a népi demokrácia, ha a többség a Tiszara szavazna és tudna alkotmányozni az diktatúra?

vergyula 2025.05.19. 14:30:13

@GyMasa: Elég sokszor említette, hogy akár bűnt is lehet elkövetni a "magasabb jó" érdekében. Akár a piros gombot is megnyomná.

Gery1987 2025.05.19. 14:31:37

"Jó hír a magyar (erdélyi) családoknak", Simon nem lett elnök.

A moszkovitak kisembereknek meg várniuk kell a normalitasra.

Gery1987 2025.05.19. 14:33:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze, kérdés hogy ha a Tisza jutna ennek a lehetőségekhez, a fidesz mit lépne...

Én mindent el tudok képzelni, de azt hogy Orbán ("a nemzet") átadja a hatalmat, ráadásul alkotmanyozasra, azt nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 14:34:41

@Gery1987:

Nincs mit tenni ilyen esetben.

Aztán persze készülni kell a kormányzat elgáncsolására.

Gery1987 2025.05.19. 14:34:45

@vergyula:

Röviden nem hisz a nepszuverenitasban, de a fidesz mellett folyton hivatkozik rá.

Gery1987 2025.05.19. 14:35:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Na persze, mert úgy ismerjuk a fideszt, hogy " nincs mit tenni"....

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 14:37:45

@vergyula: ahogy Jézus is eléggé keresztényietlenül tette ki a kufárokat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 14:38:25

@Gery1987:

Átadja a hatalmat, aztán akadályozza az új kormányt - kiváló módszer, nem?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 14:40:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát azért a feles alkotmányosdival csak azt üzennénk meg a világnak amit Veesenmayer is sokszor leírt. alkalmatlanok vagyunk az állami létre.
A szomszédaink pedig idővel le is vonják az ebből adódó logikus következtetést.

Gery1987 2025.05.19. 14:40:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha kétharmada lesz a "labancoknak"akkor mivel?
15 éve a magyar ellenzék sem tud tenni semmit.

GyMasa 2025.05.19. 14:42:05

@vergyula:
Hát, füllenteni vagy hazudni a jószándékból azért nem ugyanaz (hiszen, az csak engem meg még max pár embert érint szigorúan magánemberként), mint egy 9,8 milliós ország alkotmányát akarod megváltoztatni csak azért, mert, szerinted, aki amúgy nyilvánvaló kisebbségben vagy, nos, az számomra nem az elfogadható kategória.

Gery1987 2025.05.19. 14:42:28

@Deak Tamas:

Ez a te paranojad a dunai szlovák román határról...

GyMasa 2025.05.19. 14:43:22

@Deak Tamas:
Most nézem a video-t.
Hihetetlen az a kettős mérce, meg inkompetencia, amit rendre hallok.
Nem csodálom, hogy nem szavaz rájuk senki...

GyMasa 2025.05.19. 14:45:53

Ezeken is világosan látszik, hogy:
- Egy kiszabott véleménybuborékban élnek
- Semmiféle fogalmuk nincs róla (vagy csak konkrétan leszarják azt), hogy mi van az országban
- Végül pedig látszik, hogy a gombhoz varrják a kabátot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 14:50:40

@GyMasa: én inkább azon csodálkozom hogy Fleck ott taníthat meg doktori bíráló bizottsági tag lehet.
Per analógiam : holnap a Pázmányon Raffay kijelenti ugyanezeket. Lenne vagy 27 hetes cikkely egyből.

Gelimtredfd 2025.05.19. 14:51:27

Hát olyan hang, hogy tervez nem van, nyelvkakilasi hang, remu és remni van, stakhogy ma is libcsi diktatúra van, de ahogy látom nem fogod fel, de írtem erről bőven.

Tapi2021 2025.05.19. 14:52:00

Ezt már elmondták az előző választáskor is!

Most kéne okosan politizálnia a Fidesznek, hogy az emberek szemét felnyissa és a döntésüket maga felé fordítsa.
Ezt sajnos nem látom. :-(

A tegnap meghirdetett HK sem lesz jó semmire, ha nem okosakkal csinálják. (Nem olyanokkal, mint te meg én, akik már sokat tanultunk az ellenzékkel folytatott vitákban, vitákról. :-) )

Most már nagyon óvatosan kéne csak konfrontálódni, és konfliktusokat kéne kerülni és nem egyre újabbakat csinálni. ...
Mert látható, hogy nem sikerül leválasztani most már Péteréket és a válaszóikat. Szóval a választóik is támadva érzik magukat, ha MP-t és társaikat támadják.

Sokszor leírtam, hogy volt egy időablak, amíg MP-t semlegesíteni, hitelteleníteni lehetett volna. De ez már elmúlt. Nem a jó módszert/embereket választották a feladatra. Ez van. A kommunikáció nem megy.

Billy Hill 2025.05.19. 14:52:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Akinek alkotmányozó többsége van, az alkotmányozhat, nem?"

Ha jobbos, akkor természetesen nem. Olyankor az alkotmányt a teljes népnek kellene megállapítania, az Írástudók vezetésével természetesen, és ha ezt egy sima törvényhozó hatalom megkerüli, akkor az egész illegitim.

Progresszív parlamenti többség viszont 50%+1 szavazattal is alkotmányozhat, mivel ők a jók. Igazából kisebbségből is megtehetnék, hiszen ők nem mucsaiak.

Tapi2021 2025.05.19. 14:54:02

És amikor Lázár úgy köszönt el, hogy "dicsőség Magyarországnak", a kardomba dőltem volna, ha lenne kardom. :-(
Szörnyű.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 14:56:14

@Gery1987:

Kiderül majd.

De szinte biztosan nem lesz ilyen.

Szerintem a Fidesz fog nyerni egyszerű többséggel.

Ahhoz nagy hiba kellene a Fidesz részéről, hogy a Tisza nyerjen. S ha nyer is, az egyszerű többség lesz.

GyMasa 2025.05.19. 14:57:52

@Deak Tamas:
Nem igazán ismerem őket... Bárándy-t is csak egy büntetőjogi sztárügyvédként emlékszem rá....
Az meg elég messze áll az alkotmányjogásztól...
Mondjuk amiket mond azért nem azt mutatják, hogy különösebben értene hozzá...

GyMasa 2025.05.19. 14:59:37

Na, végignéztem...
Elvesztegetett 51 perc volt.

Tapi2021 2025.05.19. 15:02:09

@GyMasa: Mivel mindenki tudja itthon is, Európában is, a világon mindenütt, hogy ezek a DUMÁK a demokráciáról, jogállamiságról, ilyen-olyan "emberi" jogokról, mind MASZLAG!

A politikai kommunikáció és MANIPULÁCIÓ szerves részei és eszközei, semmi több.

Mindenkinek csak a HATALOM megszerzése számít! Amíg ezt lehet szépen csomagolva megtenni, akkor úgy, amikor már nem lehet, nem tudják, akkor meg előjönnek a lólábak!

Erről szólt a román eset, a francia törekvés, a németek szarozása az AfD-vel, az amerikai demokraták kb. teljes ciklusa, előtte a háttérből irányított BLM, stb. Erről szól a napnál világosabban jogtalan és egyértelműen a kormánybuktatást szolgáló EU-s forrásvisszatartás... stb.
Ha nem tudják jól púderezni a fenti DUMÁKKAL a szándékokat, akkor szépen jönnek felszínre. Ahogy ez a szarunk az Alkotmányra is, ha útban van.

Tapi2021 2025.05.19. 15:05:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Átadja a hatalmat, aztán akadályozza az új kormányt - kiváló módszer, nem?"

Vagyis pont azt csinálná, mint most az ellenzéke! Kb. Talán az egész hazának ártó dolgok nélkül, mint elérni a források visszatartását...

Tapi2021 2025.05.19. 15:08:43

@Deak Tamas: Lengyelországban is áthágnak törvényeket most Tuskék, és mi bajuk van belőle? Semmi.
Mert nem ez számít. Hanem, hogy az erősek haverjaként vagy ellenfeleként csinálod!!!

Minden más duma.

Szaddámmal sem volt baj, amíg úgy táncolt, ahogy fütyültek neki! Amikor már nem...

Serény Vélemény 2025.05.19. 15:09:13

@Deak Tamas: Mondjuk azon is érdemes elmélkedni egy sort, hogy Jézus ostort font, kihajtotta a kufárokat a Templomból, a farizeusok meg kussban voltak ezalatt.
(A Templomnak volt saját, fegyveres őrsége, ami ha kellett, beavatkozhatott volna. Egy feloldását tudom ajánlani a sztorinak: igazából a farizeusok sem szerették a bankolást a Templom határain belül.)
Egyébként meg nem volt keresztényietlen a templom megtisztítása, hiszen: "Mivel a te házadhoz való féltő szeretet emészt engem, a te gyalázóidnak gyalázásai hullanak reám."

Tapi2021 2025.05.19. 15:11:32

@GyMasa: "Hihetetlen az a kettős mérce, meg inkompetencia, amit rendre hallok.
Nem csodálom, hogy nem szavaz rájuk senki..."

Rájuk nem, de MP-re igen! És az ő hátán simán visszamászhatnak a kormányzásba. Ha hagyjuk!
Mert ez a terv!

Gery1987 2025.05.19. 15:12:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én nem látom biztosra hogy van még 50% fideszes szavazó.
Lehet nagyot bukni, lásd a legutóbb az örmény kormánypárt esetet.
Kétharmaduk volt, a következő választáson be sem jutottak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 15:12:40

@Serény Vélemény:

Valójában a pénzváltás fontos volt.

Ugyanis a Templomban csak zsidó pénzzel volt szabad adakozni.

Márpedig a zsidók jöttek sok helyről, s az átlag zsidónak RÓMAI pénze volt. Azaz át kellett váltania.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 15:14:25

@Gery1987:

Minden lehet, de nem valószínű.

A magyar választás az egyéni körzetekben dől el.

S ha nyerne a Tisza, szerintem össze fognak veszni a képviselői, hiszen tapasztalatlan, új emberek. Plusz semmi se tartja össze őket a Fidesz ellenzésén kívül.

Serény Vélemény 2025.05.19. 15:15:14

@Gery1987: "Én mindent el tudok képzelni, de azt hogy Orbán ("a nemzet") átadja a hatalmat, ráadásul alkotmanyozasra, azt nem."

Ez szimpla hisztériakeltés. Volt már ilyen? Mármint hogy a Fidesznek át kellett adnia a hatalmát?

Ja, volt.

Akkor már nem elképzelni kell, hanem emlékezni rá.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 15:16:45

@Deak Tamas:

Én még emlékszem: a nemrég meghalt Karsai - aki egyébként kifogástalan ballib - szabályozan azt mondta a ballib feles alkotmányozási tervekre, hogy "hülyeség".

Tapi2021 2025.05.19. 15:21:52

@Serény Vélemény: Ez a hisztéria és uszítás, hangulatkeltés (HAZUDOZÁS) megy non-stop amióta csak nyert a Fidesz-KDNP!

A tüntetések 98%-a is erről szól.

Kb. a 2%-nak tényleg van alapja. A többi meg a hisztériázás, hangulatkeltés, a tábor összehúzása, fellelkesítése, hogy szavazzanak a kormány ellen. No meg a jól eladható - "kurva jó képek készülhetnek" - SZÍNHÁZ a KÜLFÖLDNEK!!!
(A külföldi támogatóknak - megbízóknak? - )

vergyula 2025.05.19. 15:24:27

@Tapi2021: "Mindenkinek csak a HATALOM megszerzése számít!"
Beleértve Vityát is, vagy csak a libsikről van szó?

vergyula 2025.05.19. 15:27:01

@Tapi2021: "hisztériázás, hangulatkeltés, a tábor összehúzása, fellelkesítése"
Nem bántsd a Békemenetet.

Gery1987 2025.05.19. 15:32:10

@Serény Vélemény:

Ez nem hisztériakeltés, ez nagyon is következik Orbán orszaglasabol.
Hisz minden arról szól. 15 éve hogy ők a nemzet, mindenki más kihívó pedig labanc hazaáruló komcsi ügynök pedofil...

Átadja az ügynököknek a hatalmat?
Mit jelentene ez?
A haza lehet ellenzékben?

Jajaj...

Ez a fidesz már nem a régi "polgári fidesz" 1998-bol...
Annak 2002-ben vége lett.
Azóta a cél, ha egyszer megszerzik a hatalmat, soha ne veszítsék el újra. Ezt jelenti a NER.

2025. 2025.05.19. 15:34:33

KÉTHARMADOS választói döntésen alapuló KÉTHARMADOS többségi akarat azt csinál amit akar, annál kisebb többségi akarat NEM!! Így volt az 1989-es konszenzusos Alkotmány és így van jelenleg az egypárti Alaptörvény hatálya alatt egyaránt. Gyakorlatilag mit számít, hogy a kétharmados felhatalmazást egyetlen párt hozza össze vagy egy szivárványkoalíció, vagy éppen kormánypárti és ellenzéki képviselők közösen bólintanak egy új alkotmányra? Mert az utóbbi szebbnek tűnik és demokratikus értelemben mást jelent? Nem!

A Fidesz 2010-ben megkapta a kellő mértékű felhatalmazást a választóktól. És ugyan ők nem az Alkotmány sürgető felváltása miatt szavaztak az azóta regnáló kormánypártra, hanem a szocik elhajtása miatt és jólétért cserébe, de bizony a Fidesz élt a kínálkozó lehetőséggel, és lecserélte a '89-es alkotmányt. Lehet neheztelni rá, erkölcsi kifogásokat emelni, de meg volt a joga hozzá! Nem bűnben fogant tehát az Alaptörvény, a korábbi választási szisztéma alapján előálló kétharmados támogatottság volt az alapja. A fleckzoltán-féle liberálfasisztáknak viszont nem lesz joga kellő választói felhatalmazás hiányában azt figyelmen kívül hagyni! Ha győznek és megteszik: megyek az utcára én is.

2025. 2025.05.19. 15:46:11

@Tapi2021: "Most már nagyon óvatosan kéne csak konfrontálódni, és konfliktusokat kéne kerülni és nem egyre újabbakat csinálni. ..."

A brüsszeli nyomásgyakorlás nem engedi. Aki itthon a migránspárti, lmbtq-t és Ukrajnát fegyverrel támogató Brüsszelt képviseli, az ellen verbálisan kőkeményen kell fellépni. Az erőt csak megfelelő ellenerő képes ellensúlyozni. A világok harca zajlik és aki abban gyengeséget mutat, az elbukik.

2025. 2025.05.19. 15:47:50

@Tapi2021: "Most kéne okosan politizálnia a Fidesznek, hogy az emberek szemét felnyissa és a döntésüket maga felé fordítsa."

Hogyan kellene okosan politizálnia fidesznek szerinted?

vasútihíd 2025.05.19. 15:48:20

az összevisszatiszának még feles többsége sem lesz. és mert egyetlen negatív cél köré alakultak utána meg szétesnek mintha misem lettek volna. azaz egyénileg megpróbálnak majd további hazaáruló liberális pénzforrások után nézni.

vergyula 2025.05.19. 15:48:29

@2025.: "kormánypárti és ellenzéki képviselők közösen bólintanak egy új alkotmányra? Mert az utóbbi szebbnek tűnik"
Szerintem szebbnek tűnik, bár jogilag nem különb.

2025. 2025.05.19. 16:15:27

@Tapi2021: "Most kéne okosan politizálnia a Fidesznek, hogy az emberek szemét felnyissa és a döntésüket maga felé fordítsa."

Túl sokat vársz a Fidesztől. Kormánypártként az a dolga, hogy a társadalom javát szolgálja, az ország teljesítőképességéhez mérten igyekezzen elősegíteni az emberek boldogulását, teremtsen munkahelyeket, törekedjen a felzárkóztatásra, csökkentse a szegénységet, érjen el eredményeket az oktatásban és az egészségügyben, stb.

Csak a hülye és a vak nem látja, hogy idestova 15 éve az Orbán-kormányok mennyi mindent tettek ezek érdekében, ami kulcs volt a Fidesz újra-és újraválasztásában. Természetesen a különféle pártjelmezekbe öltözött ballib ellenzék milyensége is vaskosan szerepet játszott ebben.

De hiába az összességében jó kormányzás és a letaroló, orrba-szájba tolt kommunikáció: az ellenzéki választót mindezek nem győzik meg. 2002-ben a Medgyessy-féle 100 napos program egyik intézkedése volt a nyugdíjasoknak beígért 19 ezer Ft kifizetése. Emlékszem, sokan dacból (nyilván fidesz-szavazók) vissza akarták adni vagy elajándékozták, mondván ettől a kormánytól nem kell "alamizsna".

Ültessük át ezt a mába. Megkapják az édesanyák az szja-mentességet felmenő rendszerben? Megkapják. Érdekelni fogja ezt az ex-jobbikos, ex-ékás, ex-momentumos petista anyukákat? NEM! Még csak meg sem fogják köszönni. Politika meggyőződést nem lehet semmilyen kommunikációval felülírni. Amire van esély, hogy az életkorban és élethelyzetben bekövetkező változás, a személyes prioritások megváltozása az illető politikai meggyőződésében is idővel változást idéz elő. Lehetnek szép számmal olyan fiatalként még fideszellenes választók, aki azóta családot alapítva stabilan kormánypártiakká váltak. De ehhez rengeteg kormányzati intézkedés, személyes felismerés és mindehhez idő kell.

2025. 2025.05.19. 16:25:25

@vergyula: "Szerintem szebbnek tűnik, bár jogilag nem különb."

Erről van szó! Szíve jogod morálisan kifogásolni egy egypárti alkotmányt, de jogilag nem támadható. Aki mégis megteszi, az hazudik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 16:35:22

@GyMasa: magyarnemzet.hu/belfold/2021/11/igy-alkotmanyozna-a-baloldal

"Nagy valószínűséggel egy ’22-es ellenzéki győzelem után időlegesen le kell mondanunk a jogállam tiszta érvényesüléséről. De ez soha nem volt másként rendszerváltáskor, nagy forradalmak után.”

Most ezt képzeld el a Viktátortól :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 16:37:42

@Serény Vélemény: persze, én ezt a mostanában divatos hippikereszténység más fénybe helyezéséért hoztam.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 16:38:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze, de attól még ez lett volna. De láthatjuk, hogy máshogy is megy, Le Pen, Georgescu meg a többi.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 16:44:08

@Tapi2021: ami itt hagyományidegen, hiszen az a köszöntés a Slava je Isos Christos torzolmánya.
De legalább jól jelzi az eszméletlen tudatlanságot, meg az ősbűnt : kultúra és külügy.

valis47 2025.05.19. 17:06:24

@Billy Hill: Ezt @Boldeone2 sem mondhatta volna szebben. :)

valis47 2025.05.19. 17:12:08

@2025.: Novák Elődnek igaza van:
Papírforma szerint 15 év Fidesz-kormányzás után jövőre kormányváltás lesz, főként a gátlástalan korrupciójuk miatt. Kisgömböcként fognak kidurranni, miután az utolsó évükben végképp túlzabálják magukat, most épp az ellenzéknek járó, egyetlen felügyelőbizottsági helyet is képesek elvenni, Csath Magdolna helyett egy fideszes mameluknak adni inkább, pedig a magyar történelem legnagyobb bankrablása után különösen fontos volna betartaniuk a Magyar Nemzeti Bankról szóló törvényt, mely szerint a felügyelőbizottságnak csak az elnökét jelölik a kormánypárti képviselőcsoportok, a tagokat az ellenzék is. A „leghűbb ügyésszel” való fideszes trükközés alternatívájaként három saját alkotmánybíró-jelöltet is állított a Mi Hazánk, de a Fidesz csak a saját pártkatonáit támogatja – világított rá Novák Előd napirend előtt.
Forrás: kuruc.info/r/2/287987/

Fónagy elvtársnak meg már nyugdíjban lenne a helye, hány éves ez az ember, 85?

valis47 2025.05.19. 17:16:57

@2025.: Nem jön a pénz, a gazdasági repülőrajt elmaradt. Orbán egyre több balfasz lépést tesz, pl. Simion ügyében. Most már gyorsan úgy tesz, mintha sosem állt volna ki Simion mellett, és örülne a vereségének.
Szavazókorba léptek azok már kellő számban, akik nem éltek felnőtt fejjel 2010 előtt... Ők beveszik a dumát, hogy Orbán alatt az ország állapota minden eddiginél rosszabb, összeomlott az egészségügy és az oktatás, de ha a Tiszára szavaznak, akkor nyugat-európai bérek lesznek itt, meg minden megjavul varázsütése, a Brüsszelből korlátlanul dőlő pénzből stb.

valis47 2025.05.19. 17:22:19

@Gery1987: Ez nem paranoia, hanem már 2022-ben is erre készültek a feles győzelmük esetére.
Kérdés, Magyar Péter kiáll-e ezen elképzelések mellett... MZP úgy emlékszem elsumákolta, vagy még rosszabb, gyakorlatilag egyetértett.

Billy Hill 2025.05.19. 17:52:30

@valis47: Köszi. De azért meg fogja próbálni. :-)

valis47 2025.05.19. 18:11:10

@Gery1987: A hatalom megőrzésére egy út, ha háttérhatalommá válsz, és létrehozod a saját váltópártodat.
Még azt sem zárnám ki, hogy ez történik most. Bár kicsi az esélye.

Gery1987 2025.05.19. 18:20:15

@valis47:

A konteok nagy hibája hogy egyszerre túl egyszerűen máskor túl bonyolultan látják a világot...
A Tisza mint brüsszeli párt vs Orbán ravasz átmentoje...

Gery1987 2025.05.19. 18:21:20

@valis47:

A közös a kettőben hogy a valóság nem tetszik, ezért biztos valami szar van a háttérben csakhogy nekem/nekünk rossz legyen...

Gery1987 2025.05.19. 18:22:52

@valis47:

Csakhogy ez nem lehetséges.
Ahhoz illegitimnek kell nyilvánítani a ner alkotmányt, kormányzást.

Tapi2021 2025.05.19. 18:24:04

@vergyula: A mindenkiben mindenki benne van.

A politika célja a hatalom, vagyis az irányítás megszerzése. Ezért van. Nem ez a gond vele. Hanem az a "körítés", AHOGYAN meg akarják szerezni. És az a nem mindegy.

Gery1987 2025.05.19. 18:26:39

@valis47:

Én éltem a fleto alatt és bizony rosszabb lett, gazdaságilag egy dobrogi uradalomma vált az ország, a közmédia propagandát tol, a társadalom megosztottabb mint valaha, miközben kormányoznak ki minket a nyugati közösségből, a közélet mucsaiva vált és munkavállalói jogok is a béka segge alatt, nem beszélve a civil szférarol...

vergyula 2025.05.19. 18:26:43

@Tapi2021: "AHOGYAN meg akarják szerezni"
És ahogyan meg akarják tartani.

Tapi2021 2025.05.19. 18:30:15

@2025.: Csak okosan kéne csinálni! Nem úgy, hogy egyre fogy a tábor.

Ehhez kellene egy sokkal profibb kommunikáció. De nincs.

Aztán jön Lázár a slava Magyarországgal...
Mintha nem lenne agyuk.

Már én is ott tartok, hogy csak azért szavazok erre a sok semmit nem érőre, mert nincs más. :-(
Látom itt a városban is, meg országosan is, hogy mennyit érnek - mindig tisztelet a kevés kivételnek -, tényleg csak azért mereszthetik a seggüket a bársonyos fotelekben, mert nincs más, JOBB helyettük.

Tapi2021 2025.05.19. 18:39:49

@2025.: "Hogyan kellene okosan politizálnia fidesznek szerinted?"

Az elmúlt időszakban, különösen a kegyelmi ügy és főleg MP óta számtalanszor leírtam. Röviden úgy, hogy 1. kifogja a szelet az ellenfél vitorlájából, úgy, hogy 2. közben nem rúg fel komplett társadalmi csoportokat, ellenséggé téve őket.
Mert velük is fogynak a potenciális szavazók.

Nem, nem gondolom, hogy bármi megengedett.
De azt igen, hogy normális beszéddel is elérhető lenne ez a cél. És úgy, hogy közben nem csúsznak kicsizős, mi van, mi van... kocsma szintre.

Most is itt van pl. a szuverenitásvédelmi törvény. A szándék tökéletesen védhető. Idegen hatalmak ne befolyásolhassák, ki van kormányon Magyarországon.
De a törvény tervezet meg egy kalap szar.
Bármi beleérthető, meg az ellenkezője is.... Stb.
Tehát lehet jól tüntetni ellene és úgy narrálni, ahogyan az az ellenzéknek jó és ahogy "Brüsszelnek" is jó...
A politikában nem nem járatos TÖBBSÉG pedig megveszi valamelyik narrációt. És nem feltétlenül a kormányét.

Amatőrség. ...Stb. És sorolhatnám.

A politika LÉLEKTAN és manipuláció is. Aki ezt nem érti és nem ért hozzá, az nagyot bukhat!

Tapi2021 2025.05.19. 18:49:01

@Deak Tamas: Nekem már a Tegyük újra naggyá Magyarországot, meg Magyarország az első... Amerika majmolások sem tetszettek. De ez kiverte a biztosítékot.
Azóta is azon gondolkodom, hogy Lázár - aki okos - vajon mit akart ezzel?
Mert segíteni nem segített vele az biztos. Miközben éppen Ukrajnát basztatják, benne a slavázást is. Pl. von der Leyen esetében.

Nem lepne meg, ha Lázár már a saját pecsenyéjét sütögetné, és ezzel trollkodot egy jó nagyot, odabaszott az egész HK indításnak.
Mert az egész műsorban ez volt az új elem. Sokak figyelmét ez ragadhatta meg.
OV semmi újat nem mondott.

valis47 2025.05.19. 18:51:07

@Gery1987: A közérzeted lehet, hogy jobb volt Fletó alatt, egyebek kétlem.
Munkavállalói jogok? A "rabszolgatörvény" ellen tüntető bölcsészekre emlékszel, akik egyike sem dolgozott életében gyárban vagy hasonló helyen? Melós egy sem ülősztrájkolt a villamossíneken, csak ezek...

Tapi2021 2025.05.19. 18:58:29

@vergyula: Igen, az sem mindegy.

Ezért kell nagyon figyelni, ki hazudik, ki akar átverni? És az jó-e nekem?
Vagy melyik hazug jobb nekem és az országnak. Vagy a kisebb közösségemnek? Vagy a hosszútávú céljaimnak? ...
Egyszer lehet jól elbaszni érzelemből a választást és olyanra bízni a vezetést, aki majd nem jó irányba vezet. Csak jól ki akartunk baszni X-el, meg Y-nal. Aztán kibaszunk magunkkal is.

Szóval jól meg kell nézni, kivel VALÓJÁBAN mi jönne?

Nem minden a brüsszeli pénz...

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.05.19. 18:59:28

Nekem a bolsevik hatalomátvétel jut eszembe erről. Ők is elmondták sokszor, hogy (proletár)diktatúrát fognak csinálni. Oszt azt csináltak. A sok hülye tudta, de azt hitte, hogy ez majd csak a csúnya gazdagokra fog vonatkozni. :-) A munkásoknak megszüntették a sztrájkjogot, a paraszoknak elvették mindenét, oszt agyonlőttek vagy 30 millió embert. Ők megmondták. Hát most is megmondják, és meg is csinálják, ha odakerülnek. Őszintén remélem, hogy végül nem nyernek. Még azt is el tudom képzelni, hogy több szavazatot kapnak, mint a Fidesz, de az egyéni körzetek miatt mégis buknak. Csak utána nagyon nagy pofájuk lenne a birodalmiaknak.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása