magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Liberális diktatúrát terveznek

A Tisza Párthoz átállt ballib jogászok őszintén kimondják: alkotmányozni fognak, ha győz a Tisza. Feles többséggel.

Cél: polgári-liberális diktatúra létrehozása, majd annak alkotmányos bebetonozása.

Jó, hogy előre szólnak!

111 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6718860190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Billy Hill 2025.05.19. 13:52:46

Ha (!) lesz ilyen, azzal sem lesz gond, mert a gonosztól kell megszabadítani Európát, ilyen szent küzdelmekben pedig minden megengedett. A gonosz ún. jogállamát a jó jogállammal helyettesíteni kötelezettség!

vergyula 2025.05.19. 14:01:31

@Billy Hill: Jónak mondod.
Birca pont az az ember, akinek semmi sem drága, ha a cél a "normalitás", a szakrális állam, meg az isteni akármi.

GyMasa 2025.05.19. 14:08:14

@vergyula:
Hát, szerintem ő egyrészt nem hivatkozik folyton a jogállam szentségére, és pl szerintem nem fog semmi olyat tenni, ami segítené, hogy elérje a céljait, de ellentmond az elveivel.
A cikk pont arról szól, hogy a magukat a jogállam teljesjogú híveinek mondó emberek nyíltan a sutba akarják dobni ezeket az elveiket, ha az kell ahhoz, hogy elérjék a céljukat.
És, akkor itt jön a nagy kérdés, hogyha ezt megteszik, akkor tulajdonképpen mennyivel jobbak, mint mondjuk Orbánék, akik az elmúlt 15 évben végig ügyeltek rá, hogy legalább formailag megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak.

Gery1987 2025.05.19. 14:29:02

Szerintem feles többséggel nem lehet.
Majd ha kétharmaduk lesz.
Még ha Orbán megengedi egyáltalán hogy induljanak...

"polgári-liberális diktatúra"

Van ebben valami nevetséges.
Ha a fidesz alkotmányozó akkor az maga a népi demokrácia, ha a többség a Tiszara szavazna és tudna alkotmányozni az diktatúra?

vergyula 2025.05.19. 14:30:13

@GyMasa: Elég sokszor említette, hogy akár bűnt is lehet elkövetni a "magasabb jó" érdekében. Akár a piros gombot is megnyomná.

Gery1987 2025.05.19. 14:31:37

"Jó hír a magyar (erdélyi) családoknak", Simon nem lett elnök.

A moszkovitak kisembereknek meg várniuk kell a normalitasra.

Gery1987 2025.05.19. 14:33:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze, kérdés hogy ha a Tisza jutna ennek a lehetőségekhez, a fidesz mit lépne...

Én mindent el tudok képzelni, de azt hogy Orbán ("a nemzet") átadja a hatalmat, ráadásul alkotmanyozasra, azt nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 14:34:41

@Gery1987:

Nincs mit tenni ilyen esetben.

Aztán persze készülni kell a kormányzat elgáncsolására.

Gery1987 2025.05.19. 14:34:45

@vergyula:

Röviden nem hisz a nepszuverenitasban, de a fidesz mellett folyton hivatkozik rá.

Gery1987 2025.05.19. 14:35:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Na persze, mert úgy ismerjuk a fideszt, hogy " nincs mit tenni"....

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 14:37:45

@vergyula: ahogy Jézus is eléggé keresztényietlenül tette ki a kufárokat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 14:38:25

@Gery1987:

Átadja a hatalmat, aztán akadályozza az új kormányt - kiváló módszer, nem?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 14:40:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát azért a feles alkotmányosdival csak azt üzennénk meg a világnak amit Veesenmayer is sokszor leírt. alkalmatlanok vagyunk az állami létre.
A szomszédaink pedig idővel le is vonják az ebből adódó logikus következtetést.

Gery1987 2025.05.19. 14:40:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha kétharmada lesz a "labancoknak"akkor mivel?
15 éve a magyar ellenzék sem tud tenni semmit.

GyMasa 2025.05.19. 14:42:05

@vergyula:
Hát, füllenteni vagy hazudni a jószándékból azért nem ugyanaz (hiszen, az csak engem meg még max pár embert érint szigorúan magánemberként), mint egy 9,8 milliós ország alkotmányát akarod megváltoztatni csak azért, mert, szerinted, aki amúgy nyilvánvaló kisebbségben vagy, nos, az számomra nem az elfogadható kategória.

Gery1987 2025.05.19. 14:42:28

@Deak Tamas:

Ez a te paranojad a dunai szlovák román határról...

GyMasa 2025.05.19. 14:43:22

@Deak Tamas:
Most nézem a video-t.
Hihetetlen az a kettős mérce, meg inkompetencia, amit rendre hallok.
Nem csodálom, hogy nem szavaz rájuk senki...

GyMasa 2025.05.19. 14:45:53

Ezeken is világosan látszik, hogy:
- Egy kiszabott véleménybuborékban élnek
- Semmiféle fogalmuk nincs róla (vagy csak konkrétan leszarják azt), hogy mi van az országban
- Végül pedig látszik, hogy a gombhoz varrják a kabátot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 14:50:40

@GyMasa: én inkább azon csodálkozom hogy Fleck ott taníthat meg doktori bíráló bizottsági tag lehet.
Per analógiam : holnap a Pázmányon Raffay kijelenti ugyanezeket. Lenne vagy 27 hetes cikkely egyből.

Gelimtredfd 2025.05.19. 14:51:27

Hát olyan hang, hogy tervez nem van, nyelvkakilasi hang, remu és remni van, stakhogy ma is libcsi diktatúra van, de ahogy látom nem fogod fel, de írtem erről bőven.

Tapi2021 2025.05.19. 14:52:00

Ezt már elmondták az előző választáskor is!

Most kéne okosan politizálnia a Fidesznek, hogy az emberek szemét felnyissa és a döntésüket maga felé fordítsa.
Ezt sajnos nem látom. :-(

A tegnap meghirdetett HK sem lesz jó semmire, ha nem okosakkal csinálják. (Nem olyanokkal, mint te meg én, akik már sokat tanultunk az ellenzékkel folytatott vitákban, vitákról. :-) )

Most már nagyon óvatosan kéne csak konfrontálódni, és konfliktusokat kéne kerülni és nem egyre újabbakat csinálni. ...
Mert látható, hogy nem sikerül leválasztani most már Péteréket és a válaszóikat. Szóval a választóik is támadva érzik magukat, ha MP-t és társaikat támadják.

Sokszor leírtam, hogy volt egy időablak, amíg MP-t semlegesíteni, hitelteleníteni lehetett volna. De ez már elmúlt. Nem a jó módszert/embereket választották a feladatra. Ez van. A kommunikáció nem megy.

Billy Hill 2025.05.19. 14:52:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Akinek alkotmányozó többsége van, az alkotmányozhat, nem?"

Ha jobbos, akkor természetesen nem. Olyankor az alkotmányt a teljes népnek kellene megállapítania, az Írástudók vezetésével természetesen, és ha ezt egy sima törvényhozó hatalom megkerüli, akkor az egész illegitim.

Progresszív parlamenti többség viszont 50%+1 szavazattal is alkotmányozhat, mivel ők a jók. Igazából kisebbségből is megtehetnék, hiszen ők nem mucsaiak.

Tapi2021 2025.05.19. 14:54:02

És amikor Lázár úgy köszönt el, hogy "dicsőség Magyarországnak", a kardomba dőltem volna, ha lenne kardom. :-(
Szörnyű.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 14:56:14

@Gery1987:

Kiderül majd.

De szinte biztosan nem lesz ilyen.

Szerintem a Fidesz fog nyerni egyszerű többséggel.

Ahhoz nagy hiba kellene a Fidesz részéről, hogy a Tisza nyerjen. S ha nyer is, az egyszerű többség lesz.

GyMasa 2025.05.19. 14:57:52

@Deak Tamas:
Nem igazán ismerem őket... Bárándy-t is csak egy büntetőjogi sztárügyvédként emlékszem rá....
Az meg elég messze áll az alkotmányjogásztól...
Mondjuk amiket mond azért nem azt mutatják, hogy különösebben értene hozzá...

GyMasa 2025.05.19. 14:59:37

Na, végignéztem...
Elvesztegetett 51 perc volt.

Tapi2021 2025.05.19. 15:02:09

@GyMasa: Mivel mindenki tudja itthon is, Európában is, a világon mindenütt, hogy ezek a DUMÁK a demokráciáról, jogállamiságról, ilyen-olyan "emberi" jogokról, mind MASZLAG!

A politikai kommunikáció és MANIPULÁCIÓ szerves részei és eszközei, semmi több.

Mindenkinek csak a HATALOM megszerzése számít! Amíg ezt lehet szépen csomagolva megtenni, akkor úgy, amikor már nem lehet, nem tudják, akkor meg előjönnek a lólábak!

Erről szólt a román eset, a francia törekvés, a németek szarozása az AfD-vel, az amerikai demokraták kb. teljes ciklusa, előtte a háttérből irányított BLM, stb. Erről szól a napnál világosabban jogtalan és egyértelműen a kormánybuktatást szolgáló EU-s forrásvisszatartás... stb.
Ha nem tudják jól púderezni a fenti DUMÁKKAL a szándékokat, akkor szépen jönnek felszínre. Ahogy ez a szarunk az Alkotmányra is, ha útban van.

Tapi2021 2025.05.19. 15:05:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Átadja a hatalmat, aztán akadályozza az új kormányt - kiváló módszer, nem?"

Vagyis pont azt csinálná, mint most az ellenzéke! Kb. Talán az egész hazának ártó dolgok nélkül, mint elérni a források visszatartását...

Tapi2021 2025.05.19. 15:08:43

@Deak Tamas: Lengyelországban is áthágnak törvényeket most Tuskék, és mi bajuk van belőle? Semmi.
Mert nem ez számít. Hanem, hogy az erősek haverjaként vagy ellenfeleként csinálod!!!

Minden más duma.

Szaddámmal sem volt baj, amíg úgy táncolt, ahogy fütyültek neki! Amikor már nem...

Serény Vélemény 2025.05.19. 15:09:13

@Deak Tamas: Mondjuk azon is érdemes elmélkedni egy sort, hogy Jézus ostort font, kihajtotta a kufárokat a Templomból, a farizeusok meg kussban voltak ezalatt.
(A Templomnak volt saját, fegyveres őrsége, ami ha kellett, beavatkozhatott volna. Egy feloldását tudom ajánlani a sztorinak: igazából a farizeusok sem szerették a bankolást a Templom határain belül.)
Egyébként meg nem volt keresztényietlen a templom megtisztítása, hiszen: "Mivel a te házadhoz való féltő szeretet emészt engem, a te gyalázóidnak gyalázásai hullanak reám."

Tapi2021 2025.05.19. 15:11:32

@GyMasa: "Hihetetlen az a kettős mérce, meg inkompetencia, amit rendre hallok.
Nem csodálom, hogy nem szavaz rájuk senki..."

Rájuk nem, de MP-re igen! És az ő hátán simán visszamászhatnak a kormányzásba. Ha hagyjuk!
Mert ez a terv!

Gery1987 2025.05.19. 15:12:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én nem látom biztosra hogy van még 50% fideszes szavazó.
Lehet nagyot bukni, lásd a legutóbb az örmény kormánypárt esetet.
Kétharmaduk volt, a következő választáson be sem jutottak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 15:12:40

@Serény Vélemény:

Valójában a pénzváltás fontos volt.

Ugyanis a Templomban csak zsidó pénzzel volt szabad adakozni.

Márpedig a zsidók jöttek sok helyről, s az átlag zsidónak RÓMAI pénze volt. Azaz át kellett váltania.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 15:14:25

@Gery1987:

Minden lehet, de nem valószínű.

A magyar választás az egyéni körzetekben dől el.

S ha nyerne a Tisza, szerintem össze fognak veszni a képviselői, hiszen tapasztalatlan, új emberek. Plusz semmi se tartja össze őket a Fidesz ellenzésén kívül.

Serény Vélemény 2025.05.19. 15:15:14

@Gery1987: "Én mindent el tudok képzelni, de azt hogy Orbán ("a nemzet") átadja a hatalmat, ráadásul alkotmanyozasra, azt nem."

Ez szimpla hisztériakeltés. Volt már ilyen? Mármint hogy a Fidesznek át kellett adnia a hatalmát?

Ja, volt.

Akkor már nem elképzelni kell, hanem emlékezni rá.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.19. 15:16:45

@Deak Tamas:

Én még emlékszem: a nemrég meghalt Karsai - aki egyébként kifogástalan ballib - szabályozan azt mondta a ballib feles alkotmányozási tervekre, hogy "hülyeség".

Tapi2021 2025.05.19. 15:21:52

@Serény Vélemény: Ez a hisztéria és uszítás, hangulatkeltés (HAZUDOZÁS) megy non-stop amióta csak nyert a Fidesz-KDNP!

A tüntetések 98%-a is erről szól.

Kb. a 2%-nak tényleg van alapja. A többi meg a hisztériázás, hangulatkeltés, a tábor összehúzása, fellelkesítése, hogy szavazzanak a kormány ellen. No meg a jól eladható - "kurva jó képek készülhetnek" - SZÍNHÁZ a KÜLFÖLDNEK!!!
(A külföldi támogatóknak - megbízóknak? - )

vergyula 2025.05.19. 15:24:27

@Tapi2021: "Mindenkinek csak a HATALOM megszerzése számít!"
Beleértve Vityát is, vagy csak a libsikről van szó?

vergyula 2025.05.19. 15:27:01

@Tapi2021: "hisztériázás, hangulatkeltés, a tábor összehúzása, fellelkesítése"
Nem bántsd a Békemenetet.

Gery1987 2025.05.19. 15:32:10

@Serény Vélemény:

Ez nem hisztériakeltés, ez nagyon is következik Orbán orszaglasabol.
Hisz minden arról szól. 15 éve hogy ők a nemzet, mindenki más kihívó pedig labanc hazaáruló komcsi ügynök pedofil...

Átadja az ügynököknek a hatalmat?
Mit jelentene ez?
A haza lehet ellenzékben?

Jajaj...

Ez a fidesz már nem a régi "polgári fidesz" 1998-bol...
Annak 2002-ben vége lett.
Azóta a cél, ha egyszer megszerzik a hatalmat, soha ne veszítsék el újra. Ezt jelenti a NER.

2025. 2025.05.19. 15:34:33

KÉTHARMADOS választói döntésen alapuló KÉTHARMADOS többségi akarat azt csinál amit akar, annál kisebb többségi akarat NEM!! Így volt az 1989-es konszenzusos Alkotmány és így van jelenleg az egypárti Alaptörvény hatálya alatt egyaránt. Gyakorlatilag mit számít, hogy a kétharmados felhatalmazást egyetlen párt hozza össze vagy egy szivárványkoalíció, vagy éppen kormánypárti és ellenzéki képviselők közösen bólintanak egy új alkotmányra? Mert az utóbbi szebbnek tűnik és demokratikus értelemben mást jelent? Nem!

A Fidesz 2010-ben megkapta a kellő mértékű felhatalmazást a választóktól. És ugyan ők nem az Alkotmány sürgető felváltása miatt szavaztak az azóta regnáló kormánypártra, hanem a szocik elhajtása miatt és jólétért cserébe, de bizony a Fidesz élt a kínálkozó lehetőséggel, és lecserélte a '89-es alkotmányt. Lehet neheztelni rá, erkölcsi kifogásokat emelni, de meg volt a joga hozzá! Nem bűnben fogant tehát az Alaptörvény, a korábbi választási szisztéma alapján előálló kétharmados támogatottság volt az alapja. A fleckzoltán-féle liberálfasisztáknak viszont nem lesz joga kellő választói felhatalmazás hiányában azt figyelmen kívül hagyni! Ha győznek és megteszik: megyek az utcára én is.

2025. 2025.05.19. 15:46:11

@Tapi2021: "Most már nagyon óvatosan kéne csak konfrontálódni, és konfliktusokat kéne kerülni és nem egyre újabbakat csinálni. ..."

A brüsszeli nyomásgyakorlás nem engedi. Aki itthon a migránspárti, lmbtq-t és Ukrajnát fegyverrel támogató Brüsszelt képviseli, az ellen verbálisan kőkeményen kell fellépni. Az erőt csak megfelelő ellenerő képes ellensúlyozni. A világok harca zajlik és aki abban gyengeséget mutat, az elbukik.

2025. 2025.05.19. 15:47:50

@Tapi2021: "Most kéne okosan politizálnia a Fidesznek, hogy az emberek szemét felnyissa és a döntésüket maga felé fordítsa."

Hogyan kellene okosan politizálnia fidesznek szerinted?

vasútihíd 2025.05.19. 15:48:20

az összevisszatiszának még feles többsége sem lesz. és mert egyetlen negatív cél köré alakultak utána meg szétesnek mintha misem lettek volna. azaz egyénileg megpróbálnak majd további hazaáruló liberális pénzforrások után nézni.

vergyula 2025.05.19. 15:48:29

@2025.: "kormánypárti és ellenzéki képviselők közösen bólintanak egy új alkotmányra? Mert az utóbbi szebbnek tűnik"
Szerintem szebbnek tűnik, bár jogilag nem különb.

2025. 2025.05.19. 16:15:27

@Tapi2021: "Most kéne okosan politizálnia a Fidesznek, hogy az emberek szemét felnyissa és a döntésüket maga felé fordítsa."

Túl sokat vársz a Fidesztől. Kormánypártként az a dolga, hogy a társadalom javát szolgálja, az ország teljesítőképességéhez mérten igyekezzen elősegíteni az emberek boldogulását, teremtsen munkahelyeket, törekedjen a felzárkóztatásra, csökkentse a szegénységet, érjen el eredményeket az oktatásban és az egészségügyben, stb.

Csak a hülye és a vak nem látja, hogy idestova 15 éve az Orbán-kormányok mennyi mindent tettek ezek érdekében, ami kulcs volt a Fidesz újra-és újraválasztásában. Természetesen a különféle pártjelmezekbe öltözött ballib ellenzék milyensége is vaskosan szerepet játszott ebben.

De hiába az összességében jó kormányzás és a letaroló, orrba-szájba tolt kommunikáció: az ellenzéki választót mindezek nem győzik meg. 2002-ben a Medgyessy-féle 100 napos program egyik intézkedése volt a nyugdíjasoknak beígért 19 ezer Ft kifizetése. Emlékszem, sokan dacból (nyilván fidesz-szavazók) vissza akarták adni vagy elajándékozták, mondván ettől a kormánytól nem kell "alamizsna".

Ültessük át ezt a mába. Megkapják az édesanyák az szja-mentességet felmenő rendszerben? Megkapják. Érdekelni fogja ezt az ex-jobbikos, ex-ékás, ex-momentumos petista anyukákat? NEM! Még csak meg sem fogják köszönni. Politika meggyőződést nem lehet semmilyen kommunikációval felülírni. Amire van esély, hogy az életkorban és élethelyzetben bekövetkező változás, a személyes prioritások megváltozása az illető politikai meggyőződésében is idővel változást idéz elő. Lehetnek szép számmal olyan fiatalként még fideszellenes választók, aki azóta családot alapítva stabilan kormánypártiakká váltak. De ehhez rengeteg kormányzati intézkedés, személyes felismerés és mindehhez idő kell.

2025. 2025.05.19. 16:25:25

@vergyula: "Szerintem szebbnek tűnik, bár jogilag nem különb."

Erről van szó! Szíve jogod morálisan kifogásolni egy egypárti alkotmányt, de jogilag nem támadható. Aki mégis megteszi, az hazudik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 16:35:22

@GyMasa: magyarnemzet.hu/belfold/2021/11/igy-alkotmanyozna-a-baloldal

"Nagy valószínűséggel egy ’22-es ellenzéki győzelem után időlegesen le kell mondanunk a jogállam tiszta érvényesüléséről. De ez soha nem volt másként rendszerváltáskor, nagy forradalmak után.”

Most ezt képzeld el a Viktátortól :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 16:37:42

@Serény Vélemény: persze, én ezt a mostanában divatos hippikereszténység más fénybe helyezéséért hoztam.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 16:38:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze, de attól még ez lett volna. De láthatjuk, hogy máshogy is megy, Le Pen, Georgescu meg a többi.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 16:44:08

@Tapi2021: ami itt hagyományidegen, hiszen az a köszöntés a Slava je Isos Christos torzolmánya.
De legalább jól jelzi az eszméletlen tudatlanságot, meg az ősbűnt : kultúra és külügy.

valis47 2025.05.19. 17:06:24

@Billy Hill: Ezt @Boldeone2 sem mondhatta volna szebben. :)

valis47 2025.05.19. 17:12:08

@2025.: Novák Elődnek igaza van:
Papírforma szerint 15 év Fidesz-kormányzás után jövőre kormányváltás lesz, főként a gátlástalan korrupciójuk miatt. Kisgömböcként fognak kidurranni, miután az utolsó évükben végképp túlzabálják magukat, most épp az ellenzéknek járó, egyetlen felügyelőbizottsági helyet is képesek elvenni, Csath Magdolna helyett egy fideszes mameluknak adni inkább, pedig a magyar történelem legnagyobb bankrablása után különösen fontos volna betartaniuk a Magyar Nemzeti Bankról szóló törvényt, mely szerint a felügyelőbizottságnak csak az elnökét jelölik a kormánypárti képviselőcsoportok, a tagokat az ellenzék is. A „leghűbb ügyésszel” való fideszes trükközés alternatívájaként három saját alkotmánybíró-jelöltet is állított a Mi Hazánk, de a Fidesz csak a saját pártkatonáit támogatja – világított rá Novák Előd napirend előtt.
Forrás: kuruc.info/r/2/287987/

Fónagy elvtársnak meg már nyugdíjban lenne a helye, hány éves ez az ember, 85?

valis47 2025.05.19. 17:16:57

@2025.: Nem jön a pénz, a gazdasági repülőrajt elmaradt. Orbán egyre több balfasz lépést tesz, pl. Simion ügyében. Most már gyorsan úgy tesz, mintha sosem állt volna ki Simion mellett, és örülne a vereségének.
Szavazókorba léptek azok már kellő számban, akik nem éltek felnőtt fejjel 2010 előtt... Ők beveszik a dumát, hogy Orbán alatt az ország állapota minden eddiginél rosszabb, összeomlott az egészségügy és az oktatás, de ha a Tiszára szavaznak, akkor nyugat-európai bérek lesznek itt, meg minden megjavul varázsütése, a Brüsszelből korlátlanul dőlő pénzből stb.

valis47 2025.05.19. 17:22:19

@Gery1987: Ez nem paranoia, hanem már 2022-ben is erre készültek a feles győzelmük esetére.
Kérdés, Magyar Péter kiáll-e ezen elképzelések mellett... MZP úgy emlékszem elsumákolta, vagy még rosszabb, gyakorlatilag egyetértett.

Billy Hill 2025.05.19. 17:52:30

@valis47: Köszi. De azért meg fogja próbálni. :-)

valis47 2025.05.19. 18:11:10

@Gery1987: A hatalom megőrzésére egy út, ha háttérhatalommá válsz, és létrehozod a saját váltópártodat.
Még azt sem zárnám ki, hogy ez történik most. Bár kicsi az esélye.

Gery1987 2025.05.19. 18:20:15

@valis47:

A konteok nagy hibája hogy egyszerre túl egyszerűen máskor túl bonyolultan látják a világot...
A Tisza mint brüsszeli párt vs Orbán ravasz átmentoje...

Gery1987 2025.05.19. 18:21:20

@valis47:

A közös a kettőben hogy a valóság nem tetszik, ezért biztos valami szar van a háttérben csakhogy nekem/nekünk rossz legyen...

Gery1987 2025.05.19. 18:22:52

@valis47:

Csakhogy ez nem lehetséges.
Ahhoz illegitimnek kell nyilvánítani a ner alkotmányt, kormányzást.

Tapi2021 2025.05.19. 18:24:04

@vergyula: A mindenkiben mindenki benne van.

A politika célja a hatalom, vagyis az irányítás megszerzése. Ezért van. Nem ez a gond vele. Hanem az a "körítés", AHOGYAN meg akarják szerezni. És az a nem mindegy.

Gery1987 2025.05.19. 18:26:39

@valis47:

Én éltem a fleto alatt és bizony rosszabb lett, gazdaságilag egy dobrogi uradalomma vált az ország, a közmédia propagandát tol, a társadalom megosztottabb mint valaha, miközben kormányoznak ki minket a nyugati közösségből, a közélet mucsaiva vált és munkavállalói jogok is a béka segge alatt, nem beszélve a civil szférarol...

vergyula 2025.05.19. 18:26:43

@Tapi2021: "AHOGYAN meg akarják szerezni"
És ahogyan meg akarják tartani.

Tapi2021 2025.05.19. 18:30:15

@2025.: Csak okosan kéne csinálni! Nem úgy, hogy egyre fogy a tábor.

Ehhez kellene egy sokkal profibb kommunikáció. De nincs.

Aztán jön Lázár a slava Magyarországgal...
Mintha nem lenne agyuk.

Már én is ott tartok, hogy csak azért szavazok erre a sok semmit nem érőre, mert nincs más. :-(
Látom itt a városban is, meg országosan is, hogy mennyit érnek - mindig tisztelet a kevés kivételnek -, tényleg csak azért mereszthetik a seggüket a bársonyos fotelekben, mert nincs más, JOBB helyettük.

Tapi2021 2025.05.19. 18:39:49

@2025.: "Hogyan kellene okosan politizálnia fidesznek szerinted?"

Az elmúlt időszakban, különösen a kegyelmi ügy és főleg MP óta számtalanszor leírtam. Röviden úgy, hogy 1. kifogja a szelet az ellenfél vitorlájából, úgy, hogy 2. közben nem rúg fel komplett társadalmi csoportokat, ellenséggé téve őket.
Mert velük is fogynak a potenciális szavazók.

Nem, nem gondolom, hogy bármi megengedett.
De azt igen, hogy normális beszéddel is elérhető lenne ez a cél. És úgy, hogy közben nem csúsznak kicsizős, mi van, mi van... kocsma szintre.

Most is itt van pl. a szuverenitásvédelmi törvény. A szándék tökéletesen védhető. Idegen hatalmak ne befolyásolhassák, ki van kormányon Magyarországon.
De a törvény tervezet meg egy kalap szar.
Bármi beleérthető, meg az ellenkezője is.... Stb.
Tehát lehet jól tüntetni ellene és úgy narrálni, ahogyan az az ellenzéknek jó és ahogy "Brüsszelnek" is jó...
A politikában nem nem járatos TÖBBSÉG pedig megveszi valamelyik narrációt. És nem feltétlenül a kormányét.

Amatőrség. ...Stb. És sorolhatnám.

A politika LÉLEKTAN és manipuláció is. Aki ezt nem érti és nem ért hozzá, az nagyot bukhat!

Tapi2021 2025.05.19. 18:49:01

@Deak Tamas: Nekem már a Tegyük újra naggyá Magyarországot, meg Magyarország az első... Amerika majmolások sem tetszettek. De ez kiverte a biztosítékot.
Azóta is azon gondolkodom, hogy Lázár - aki okos - vajon mit akart ezzel?
Mert segíteni nem segített vele az biztos. Miközben éppen Ukrajnát basztatják, benne a slavázást is. Pl. von der Leyen esetében.

Nem lepne meg, ha Lázár már a saját pecsenyéjét sütögetné, és ezzel trollkodot egy jó nagyot, odabaszott az egész HK indításnak.
Mert az egész műsorban ez volt az új elem. Sokak figyelmét ez ragadhatta meg.
OV semmi újat nem mondott.

valis47 2025.05.19. 18:51:07

@Gery1987: A közérzeted lehet, hogy jobb volt Fletó alatt, egyebek kétlem.
Munkavállalói jogok? A "rabszolgatörvény" ellen tüntető bölcsészekre emlékszel, akik egyike sem dolgozott életében gyárban vagy hasonló helyen? Melós egy sem ülősztrájkolt a villamossíneken, csak ezek...

Tapi2021 2025.05.19. 18:58:29

@vergyula: Igen, az sem mindegy.

Ezért kell nagyon figyelni, ki hazudik, ki akar átverni? És az jó-e nekem?
Vagy melyik hazug jobb nekem és az országnak. Vagy a kisebb közösségemnek? Vagy a hosszútávú céljaimnak? ...
Egyszer lehet jól elbaszni érzelemből a választást és olyanra bízni a vezetést, aki majd nem jó irányba vezet. Csak jól ki akartunk baszni X-el, meg Y-nal. Aztán kibaszunk magunkkal is.

Szóval jól meg kell nézni, kivel VALÓJÁBAN mi jönne?

Nem minden a brüsszeli pénz...

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.05.19. 18:59:28

Nekem a bolsevik hatalomátvétel jut eszembe erről. Ők is elmondták sokszor, hogy (proletár)diktatúrát fognak csinálni. Oszt azt csináltak. A sok hülye tudta, de azt hitte, hogy ez majd csak a csúnya gazdagokra fog vonatkozni. :-) A munkásoknak megszüntették a sztrájkjogot, a paraszoknak elvették mindenét, oszt agyonlőttek vagy 30 millió embert. Ők megmondták. Hát most is megmondják, és meg is csinálják, ha odakerülnek. Őszintén remélem, hogy végül nem nyernek. Még azt is el tudom képzelni, hogy több szavazatot kapnak, mint a Fidesz, de az egyéni körzetek miatt mégis buknak. Csak utána nagyon nagy pofájuk lenne a birodalmiaknak.

Gery1987 2025.05.19. 19:08:40

@valis47:

Lehet nem volt ott melós, de mit vártál? A melosok többsége egyrészt nem ér rá, (ha már bölcsészek meg fiatalok szoba kerulte..) na meg semmiféle civil meg munkás ontudattal nem bír manapság.
Ez egy atomizalt társadalom.
Vidéken sincs semmi tüntetés soha semmi miatt.
Ez nem jelenti hogy nincs is baj, csak annyit hogy ez egy megtört társadalom.

Tapi2021 2025.05.19. 19:08:47

@fofilozofus: Ezt nem értik sokan. Annyira O1G lázban élnek, hogy behívják ellene akár a "tatárokat" is, akik meg majd nem mennek el...
És igen, pont úgy járunk, mint a bolsikkal, szocikkal.

Gery1987 2025.05.19. 19:09:54

@Tapi2021:

Jól haladsz, meg 1 év és talán kiábrándulás ezekből:)

Gery1987 2025.05.19. 19:10:37

@Tapi2021:

15 év moszkovitak ner után a MP Ben látni dzsingiszkant meg a bolsikat...elég meredek:)

2025. 2025.05.19. 19:16:54

@Tapi2021:"...egyre fogy a tábor."

Ne dőlj be az ellenzéki közvélemény kutatóknak.

Tapi2021 2025.05.19. 19:27:07

@2025.: Sajnos a környezetemben látom és érzékelem. És mivel keresztény, konzi, nemzeti érzelmű... vagyok a környezetem jó része is az.
És ebben változnak meg emberek!

2025. 2025.05.19. 19:28:56

@Tapi2021: "Csak okosan kéne csinálni!"

Ez így nagyon tág és nagyon kevés másodjára is. Én alaposan alátámasztottam, szerintem miért hibás álláspont azt hinni, hogy az ellenzéki szavazó pusztán egy kommunikációs hadjárattal meggyőzhető. Ezekre nem reagáltál és ellenérvekre sem futotta. Csak megint annyira, hogy okosabban kéne csinálni. Megjegyzem: kurva okosan csinálják, mert az ellenzék hőbörgésére és hazugságaira mindenki javát szolgáló kormányzati intézkedésekkel "válaszolnak".

"Ehhez kellene egy sokkal profibb kommunikáció."

Kevés. Ötleteket! Nem a te dolgod, de aki ennyire köti az ebet a karóhoz, az bizonyára rendelkezik megoldási javaslatokkal is.

2025. 2025.05.19. 19:33:33

@Tapi2021: Jó, akkor hidd azt. Én meg azt mondom: '26-ban meg lesz újabb 2/3. Vagy nem, de akkor is nagyon közel áll majd hozzá a Fidesz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.19. 19:49:38

@Tapi2021: Lázár nemigen okos, ő tahó örménynek tűnik. Aki biztosan okos, hiszen polgármesterként sokat letett az asztalra, az Kósa Lajos.
Olyat én is látok a környezetemben amiket írsz, mintha ilyen kollektív jódolgukban elmehülyülés lenne (ezek most férfiak, a nők egyértelmű ösztönlénnyé süllyednek ha meglátják a Petit), kb. az a szint amit itt az alöksz szokott tolni. Románia 86% (mialatt az illető legközelebb Romániához a legkeletibb kazinczyutcai romkocsmában volt), Nyugaton röhögve fizetik ki a megemelt számlákat mert a szankciók működnek (a sok paraszt nyilván unalmában tüntet) szlavaukrajinizés ami a szabadság szimbóluma (aztán mutatok nekik képeket) megélhetési válság és mutatja is a számokat a legújabb félmilliós ájfonon stbstbstb.
Lehet hogy sajna tényleg kell időnként ide egy Mohács.

2025. 2025.05.19. 20:12:39

@Tapi2021: "Az elmúlt időszakban, különösen a kegyelmi ügy és főleg MP óta számtalanszor leírtam."

Lehet, de én bizonyára egyszer sem olvastam.

---------

"Röviden úgy, hogy 1. kifogja a szelet az ellenfél vitorlájából..."

Kormánypárt csak megfelelő kormányzati intézkedésekkel képes erre. Ezeket pedig orrba-szájba kommunikálják is. A ballib médiafölény közepette ezért kellett leuralni a közmédiát is, ahol 24 órában sikerpropaganda megy. Ott a Hír TV és a két nagy kercsatorna közül az egyik. A kormány országos lapokban hirdet, a Fidesszel együtt ott van a közösségi médiában, rengeteg kormánypárti influenszer közvetíti az álláspontjukat...mi kell még?! Persze nem csak a mennyiség, a minőség is számít, hogyne! Én viszont nem látok ebben problémát, jobbára helyénvaló érvelésekkel találkozok. Néha én is falra mászok egy, két kijelentéstől, de ennek jelentősége Ukrajna uniós tagságának erőltetése, az orosz gáztól való elzárási szándék és az eLMeBeTeQ-ség közepette NULLA! És akit nem lehet meggyőzni, azt nem fogják meggyőzni. TÉVEDÉS azt gondolni, hogy lehet. Kormányozni kell és az eredményeket megfelelően kommunikálni. Ez a dolguk! Rossz kormányzás közepette ugyanis kommunikációs trükkök százainak nem ül fel a nép. Lásd Gyurcsány-kormány.

"2. közben nem rúg fel komplett társadalmi csoportokat, ellenséggé téve őket.
Mert velük is fogynak a potenciális szavazók."

Aki a "poloskázást" magára veszi, az meg is érdemli. Miközben ő maga putriscigányozza Orbánt ki tudja mióta. Amúgy egyetlen társadalmi csoportot nem tettek ellenséggé, nem ugrasztottak össze senkit senkivel. Gyakorlatilag minden korosztály és minden társadalmi réteg előnyére vált a 15 éve tartó Fidesz-kormányzás. Általánosnak volt mondható a magyar társadalom helyzetének javulása. Egyik szegmens boldogulása sem a másik kárára történt meg.

GyMasa 2025.05.19. 20:17:21

@Tapi2021:
Hát, várjuk ki, mennyien fognak a selyemmajomra szavazni....
Én nem vagyok biztos benne, hogy egyáltalán el fog indulni...

GyMasa 2025.05.19. 20:19:02

@Serény Vélemény:
Gerike BÁRMIT el tud képzelni, amiben benne van hogy "nem Orbán"...
Nincs ezzel semmi baj.
Majd ez is elmúlik...

GyMasa 2025.05.19. 20:21:02

@Tapi2021:
"A tüntetések 98%-a is erről szól. "
Az hagyján, de a linkelt videoban meg az az "érv" az alkot,ámnyosság ellen, hoyg "dehűt a bírók, meg az akadéámikusok is kimentek tüntetni"
Jah, kár, hogy csak 1x és az sem lett egy sikertörténet...
És, mindezt azzal a hangsúllyal, mintha akkora lenne az elégedetlenség, hogy az számítana valamit...

GyMasa 2025.05.19. 20:21:31

@vergyula:
Csak a libsikről van szó.

GyMasa 2025.05.19. 20:25:43

@2025.:
"megyek az utcára én is. "
Szerintem nem lesz arra szükség.
A magyar hadsereg NEM a komráényra esküszik fel, hanem az ország és az alkotméány védelmére.
Azaz, ha ezek elkezdik pedzegetni az egyszerű többséggel történő alkotmányozást komolyabban, akkor lehet, hogy a hadsereg körbeveszi a parlamentet.
Mert már ez a beszélgetés is elég rizikós volt szerintem (ugye a "forradalommal kell megdönteni a jelenlegi alkotmányt") de, ha el is kezdik, az nyíltan kimeríti az "alkotmányos rend megbontására irányuló összeesküvést".
Ugyanis , azt a mindenkori kormány is elkövetheti.

élveteg 2025.05.19. 20:27:27

Nagy balfaszságot csinálnának Mert akkor utánnuk bárkik is jönnének ,bármilyen töbséggel is ,azzal kezdenék hogy alkotmányoznának .

2025. 2025.05.19. 20:28:17

@Tapi2021:

1. Kormányozni kell mindenki javára. A Fidesz erre kapott felhatalmazást, a kormány erre kapott mandátumot.

2. Az eredményeket propagálni kell, de MINDENKIT NEM LEHET MEGGYŐZNI kommunikációval. Semmiféle kormányzati eredmény, béremelés, stb. nem írhatja felül a kormányzattal alapvetően ellenséges érzületet.

A kormányzati kommunikáció két választói szegmenst irányoz:

a., A saját tábort. A nyájat egyben kell tartani.

b., A bizonytalanokat. Mindig ők döntik el a választás kimenetelét. Ők korosztály, végzettség, jövedelem, stb. szerint több választói szegmenst képviselnek. De üres propagandának ők sem ülnek fel, saját anyagi helyzetükön kell hogy érezzék, jobb lett-e nekik vagy sem, illetve mi várna rájuk egy ellenzéki győzelem esetén. Na ehhez kell megfelelő kommunikáció.

GyMasa 2025.05.19. 20:31:52

@vasútihíd:
Én, alapvetően esélyét sem látom, hogy egyéniben képesek lennének megverni a fidesz.
Anélkül meg kb. semmit nem érnek a listás szavazataik.
Abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán ki tudnak majd állítani 106 egyéni jelölltet.
Abban meg teljesen biztos vagyok, hogy 106 olyat nem lesznek képesek, aki le tudja győzni a helyi, beágyazott fideszes jelöltet.
Egyszerűen nincs már rá idejük!
A választásokig kevesebb, mint 1 év van hátra.
Jelenleg két lehetőségük van:
- Kiállítanak valami noname jelölltet, akit kívülről hoznak magukkal, akit fel kell hozniuk minden tekintetben: ( azaz, karizmatikus, jó szónok, személyre lenne szükségük, akit meg kell ismertetniük a néppel. Ehhez sok sikert kívánok szűk egy év alatt!)
- Összegereblyézik az ellenzéki politikusokat a felszámolt pártokból. EZ egyszerűbb eset, de velük meg ott van a terhelt múlt igen jelentős problémája. Azt hiszem, hogy akik az elmúlt 15 évben képtelenek voltak nyerni, azok csak attól nem fognak, ha MP neve alatt indulnak.

GyMasa 2025.05.19. 20:32:54

@vergyula:
...tehát, azt mondod, hogy a fidesz nem követett el sem jogsértést sem erkölcsileg kétséges dolgot az alkotmány módosításával?

GyMasa 2025.05.19. 20:34:28

@2025.:
"Még csak meg sem fogják köszönni."
... de el fogják tenni....
pont ugyanúgy, mint az egykulcsos adó miatt a zsebükben maradt pénzeket is elteszik...

GyMasa 2025.05.19. 20:35:36

@Deak Tamas:
Mondom, az alkotmányos rend megdöntésére irányuló összeesküvés...

GyMasa 2025.05.19. 20:37:52

@Deak Tamas:
Ezek mind csak időhúzásra jó dolgok.
A tendencia évek óta jelen van, és nem váltzik különösebben.
És, a végső példának itt vna pont Magyarország.
UGyanaz fog lezajlani az összes, ilyen woke-fasiszta orszábna, mint itthon.
Addig rázzák a pofonfát a balosok, hogy majd kapnak a nyakukba egy-egy 2/3-ot.
Meg évtizedes jobbos kormányzást.

GyMasa 2025.05.19. 20:39:45

@valis47:
Annyira nem kicsi az...

GyMasa 2025.05.19. 20:42:10

@vergyula:
Mindenki meg akarja tartani a hatalmat. Fleto pl. nem riadt vissza attól, hogy hazudozzon, meg a magyarok elől eltitkolja a 2005-ös adatokat...
Amiket ugye kiküldött az EU-nak, akik, annak ellenére, hogy nyilvánosságra KELLETT volna hozniuk azokat, elegénsan kijelentették, hoyg megvárják a választásokat, mert NEM AKANAK MAGYARORSZÁG BELÜGYEIBE BEAVATKOZNI!
AZóta ez eléggé megváltozott. Most már nagyon is bele akarnak avatkozni.

Gery1987 2025.05.19. 20:51:16

@Tapi2021:

És nem lehet hogy nem változtak meg, csak nem fideszesek már?

Gery1987 2025.05.19. 20:52:40

@2025.:

A fidesz közeli mérések sem ezt mutatják.
Persze lehet reménykedni hogy van még egy év....de azok alapján ahogy reagálnak biztató hogy nem fog a javukra változni.

Gery1987 2025.05.19. 20:55:13

@2025.:

Tehát minden fasza? A propaganda is dolgozik...
Akkor miért van hogy mégis 40% ön áll legalább egy darab ellenzéki párt?
Valami mégsem kerek.

Vagy a választó hülye de akkor a fideszes is vagy vannak problémák csak nem akarjátok látni...vagy alabecsulitek ezeket.

Gery1987 2025.05.19. 20:56:05

@GyMasa:

Minél jobban selyemmajomozzak annál többen állnak mellé.

Tehát el lesz tiltva?

Gery1987 2025.05.19. 20:57:28

@GyMasa:

Azért mindent nem.
Fletora nem szavaztam volna akkor se ha most úgy állna mint a Tisza.
Akkor marad a kétfarkú..

A Tisza szavazat is nálam protest szavazat semmi más.

Gery1987 2025.05.19. 20:59:33

@GyMasa:

Te el tudok képzelni a honvédséget mint önálló cselekvő, a demokrácia és alkotmányosság védőjét?
Én nem.

Politikailag ugyanúgy kézi vezérelt mint minden más.

Ez nem a török hadsereg.
Mondjuk a Erdoani tisztogatás óta már az se képes ilyesmire...

Boldeone2 2025.05.19. 21:09:45

Én azt látom, hogy - szerencsére - a Fidesz brutálusan elqúrja most a kommunikációt.

1. AZ Ukrajna - népszavazás totális kudarc. Alig érdekel valakit, hogy 10 év múlva Ukrajna EU- tag lesz- e vagy sem...

2. A buzikampány is nagy betli....

Ezek ÁLPROBLÉMÁK!

3. Harcosok klubja" - egy újabb baromság! Az átlagembert az ilyen agresszívista dolgok taszítják vs Magxar megbékélést hirdet

4. Elindult egy kontraproduktív online kampány. Napi milliókból teleszarják a facebookot ugyanazzal a hülyeséggel kb harmincan; de valójában több százan...

Amit folyton az arcodba tolnak, az unszimpivé válik

5. Sehol nincs százezer " online harcos" a fidesz szavazók jelentős része nemhogy gondolatot nem tud közölni, de digitális analfabéta

Gery1987 2025.05.19. 21:23:24

@Boldeone2:

Elnézve a harcosok klubja korosztályat, troll haderejét, nem kell tőlük tartani:)

Orbán szerencsére nem jött rá, a pofátlan ketbit, bunkó stílusú propaganda nem hoz be új szavazókat a Tiszara atmenteket meg nem hozza vissza.

Orbán elfelejtett, nem tud vagy épp nem is akart tudatosan konszolidalodni és most épp ennek issza meg a levét.

Bizonyára arra számított nem is kell hisz a farhatjobboldali nagy intervencio majd elsöprő az ellenséget, Putyin jön lát győz, O meg majd lukasenkakent megy nyugdíjba....

vergyula 2025.05.19. 22:10:59

@GyMasa: Említettem volna erkölcsöt?

valis47 2025.05.19. 22:23:15

@Boldeone2: Hát ja, a végén lehet, hogy győz a Tisza, és mi is akkora demokrácia leszünk, mint a példaképeid, ahol börtönbe lehet kerülni azért, mert Schwachkopf-nak nevezted a facebookon a minisztert. Ellentétben a borzalmas autokráciával, ahol szabadon lehet gyalázni a kormány tagjait (is).

GyMasa 2025.05.19. 22:27:00

@vergyula:
Közvetlenül nem:
"Szerintem szebbnek tűnik, bár jogilag nem különb. "
Persze, lehet, hogy ez azt jelenti, hogy legális, csak nem erkölcsös, bár kicsit furcsa az elgondolás...
De, kíváncsi vagyok, szerinted mi az "erkölcsös" módja egy alkotmányozásnak, ha már abban kiegyeztünk, hogy jogilag rendben volt?

valis47 2025.05.19. 22:37:02

@GyMasa: Erkölcsös módja az alkotmányozásnak az lenne talán, ha először népszavazást tartanak arról, hogy kell-e új alkotmány, majd ha igen a válasz, alkotmányozó nemzetgyűlést választani, amely kijelölné azokat a jogi szakértőkből, tudósokból álló testületet, akik részletesen kidolgozzák az új alkotmányt, végül azt az alkotmányozó nemzetgyűlés többsége által elfogadni, vagy akár újabb népszavazással szentesíteni.

valis47 2025.05.19. 22:37:53

hu.wikipedia.org/wiki/Alkotm%C3%A1nyoz%C3%B3_Nemzetgy%C5%B1l%C3%A9s

Chilében is népszavazás döntött arról, hogy a nép akar e új alkotmányt akként, hogy azt egy speciálisan e célra összehívott Alkotmányozó Nemzetgyűlés („Convencion constitucional”) alkossa azt meg.

A nép 51%-os részvétel mellett 2020. október 25-én elsöprő 78%-os többséggel döntött, elfogadva az Alkotmányozó Nemzetgyűlés („Convencion constitucional”) koncepcióját.

E koncepció szerint az Alkotmányozó Nemzetgyűlés minden tagját a nemzetgyűlési választásokon kell megválasztani.

A Testület az új alkotmány megalkotására 9 hónapot kapott, mely indokolt esetben 3 hónappal meghosszabbítható.

valis47 2025.05.19. 22:39:24

Egyébként Chilében végül hatályban maradt az 1980-as, Pinochet-féle alkotmány, mivel a javasolt új alkotmányt a népszavazáson a szavazók kétharmada elutasította.

vergyula 2025.05.19. 22:40:49

@GyMasa: ""Szerintem szebbnek tűnik, bár jogilag nem különb. "
Persze, lehet, hogy ez azt jelenti, hogy legális, csak nem erkölcsös, bár kicsit furcsa az elgondolás..."
Azt jelenti: Szerintem szebbnek tűnik, bár jogilag nem különb.

Az erkölcsi kérdést te hoztad be, esetleg hozd be mellé az erkölcsi választ is. Vagy inkább köss bele egy névelőbe.

valis47 2025.05.19. 23:00:37

@Deak Tamas: Kósa Lajos? Valaha sikeres polgármester volt, de azóta nagyon mélyre süllyedt, agyilag is. Tönkretette a felesége leszbikus kapcsolata az olimpikon úszónővel, meg az, hogy erről a sztoriról a pesti libsi szalon ünnepelt színházi rendezője színdarabot csinált, amiben asszonyverőnek stb. festi le Lajosunkat (és évekig ment a darab tömött nézőtér előtt). Az is sokat elmond a szellemi állapotáról, hogy beugrott egy csalónak, a csengeri örökösnőnek.

Lázár János viszont nem buta, csak bunkó.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása