magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Déjà vu

Erős déjà vu érzés. A Pesti Srácok címlapja hétfő reggel, a vezércikk:

Volt már ilyen: 2000 novemberében a Demokrata hetilap központi cikke, Bencsik személyesen írta -hatalmas öröm, hogy a "jobboldali" George Bush legyőzte a "baloldali" Al Gore-t.

A cikk tele volt a valóság elemi érzékelésének teljes hiányával.

Én akkor már szakítottam MIÉP-pel, de volt sok jobbos ismerősöm, meg persze balos is. S döbbenten láttam, kb. senki se érti mi a helyzet:

  • a baloldaliak tömegesen szomorkodtak, hogy nem az "ő" jelöltjük nyert,
  • a jobboldaliak meg tömegesen elhitték, valamiért jó lesz magyar jobboldalnak ez a győzelem.

Nagyon kevesen értettek meg, amikor elmondtam: Amerikában egypártrendszer van valójában, az eltérés a 2 állampárt között kb. nulla (s ez így is maradt egészen Trump megjelenéséig), szóval teljesen abszurd bármelyik jelölt veresége/győzelme kapcsán komoly következtetéseket levonni, ugyanis semmi lényeges nem fog változni. S persze gyorsan igazam lett: a Bush-kormányzat semmivel se lett barátságosabb Orbánék felé, mint az azt megelőző Clinton-kormányzat.

Itt ugyanaz: komolyan örülni kellene egy román liberális győzelmének? Mi lett volna, ha a másik nyer? Lehet, hogy rossz lett volna, de lehet, hogy nem. Míg a mostani esetben garantáltan rossz lesz.

90 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6218862326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IdomitottFoka 2025.05.21. 06:54:44

Lehet, de csak lehet, h ott Erdélyben jobban tudják nálad h kire volt érdemesebb szavazni az erdélyi magyarok szempontjából.

vasútihíd 2025.05.21. 07:23:46

nem jó a párhuzam. bush vagy gore tényleg ugyan az volt magyarországról nézve. viszont itt most simion sokkal többet segített volna a közös cél érdekében azaz a brüsszelközpontú liberális eu meg a habzó szájú nyugateurópai nato szétveréséhez.

élveteg 2025.05.21. 07:28:48

És mi van akkor ha éppen az Orbán nyilatkozat segítette győzni a Nicusort ?Mert a román gondolhatta azt is hogy hohoóó magyar miniszterelnök van amiben egyetért a Simionnal Akkor én ugyan nem szavazok rá Viszont ellenkező esetben ha csak anyit mond hogy az Erdélyi magyarok támogassák a Nicosort mint kisebb rosszat na akkor viszont szinte biztos a Simion nyer

kiskisutca 2025.05.21. 08:23:03

Mit gondoljunk Orbán másik európai szövetségeséről Santiago Abascalról a VOX vezetőjéről?

Katalángyűlölő?

Ha igen, akkor miért nem probléma? Mert nem vagyunk katalánok?

kiskisutca 2025.05.21. 08:30:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"nem szimplán kisebbségi kérdés"

Szuverenitási.

Ez egy fontos topic, nem?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 08:32:10

@kiskisutca:

Arról van szó, hogy mit jelent katalánnak lenni?

Ez egy önálló nemzet, vagy egy regionális identitás, vagy egy spanyol részidentitás.

Serény Vélemény 2025.05.21. 08:33:35

@IdomitottFoka: A magyarok szempontjából a brüsszelizálódás egy olyan, visszafordíthatatlan és javíthatatlan folyamat, aminek a vége a szívás, a megszűnés. Ezzel szemben egy magyargyűlölőnek mondható politkai erő még változtathat a politikáján, megváltozhat, mint mondjuk Szegedi Csanád...

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2025.05.21. 08:34:49

Ebben az esetben a magyar nemzetstratégiai érdek feülírja a globális politikai érdeket.

Nem szabad támogatni a magyarellenes román szélsőjobbot akkor se ha az illiberális kánaánt akarják elhozni.

A politika bármikor fordulhat, de ha elűzik Erdélyből a magyarokat akkor nincs tovább.

Románia tekintetében csakis azokat az erőket szabad támogatni akik a legtöbb mozgásteret kínálják a magyaroknak.

Az erdélyi magyarok jól szavaztak, és az eredmény számunkra a lehető legjobb.

kiskisutca 2025.05.21. 08:43:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Gondolom a katalánok az önálló államiság mellett vannak, a spanyolok meg a próbálnak más lehetőségeket felkínálni.

Bűvészkedni lehet Erdéllyel kapcsolatban is.

Mit jelent székelynek lenni?

Ez egy önálló nemzet, vagy egy regionális identitás, vagy egy magyar részidentitás?

kiskisutca 2025.05.21. 08:48:34

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

"ha elűzik Erdélyből a magyarokat"

Ez a legszélsőbb álláspont.
Van, hogy "csak" asszimilálni akarják őket.
P. Szurkoljanak a román válogatottnak, mint a finnországi svédek a FINN válogatottnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 09:04:45

@kiskisutca:

De ez nálunk nem probléma, senki se hiszi, hogy a székelyek románok.

Ott viszont ez nem így van. Csak a katalánok egy része hiszi, hogy ők egy külön nemzet.

Sokan azt hiszik, hogy ők egyszerre spanyolok és katalánok.

Sőt egy kisebbség egyenesen azt hiszi, hogy a "katalán" az a spanyolság része.

IdomitottFoka 2025.05.21. 09:24:17

@Serény Vélemény: Csanád nem egy politikai erő volt, hanem csak az arca. Az a politikai erő nem változott meg, csak Csanád. Nota bene, ő sem a politikája helytelenségét ismerte fel, hanem h zsidó származású. Vagy nettó pszichopata, vagy a származás az elsődleges (vagy egyetlen) identitás képző motorja, de egyik esetben se mondhatjuk h megváltozott volna, mindössze egy másik tévúton jár. Jelen esetben se képzelhetjük h simion egyszercsak megszűnik a magyarságellenességre építeni a politikáját, ha meg kiderül róla h esetleg eléggé magyar, akkor nem az aur változik meg, hanem az aur vezetője cserélődik le.

Sajnos simion színeváltozása sem nem hozna változást, sem nem túl valószínű, így a brüsszelfóbiátok se látszik gyógyíthatónak, hacsak fel nem fedeztek a családfátokon néhány belgát...

kiskisutca 2025.05.21. 09:33:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Sőt egy kisebbség egyenesen azt hiszi, hogy a "katalán" az a spanyolság része."

Santiago Abascal likes them.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 09:42:07

@kiskisutca:

Ez ott örök vita.

Kicsit olyan ez, mint az orosz-ukrán kérdés.

A katalán nacionalizmus fő baja az, hogy a katalán lakosságnak csak a fele egyértelműen nacionalista. A másik fele vagy spanyolnak mondja magát vagy spanyolnak és katalánnak is.

A legutolsó katalóniai statisztika:
- 38 % – nemzeti identitású, azaz „katalán vagyok”,
- 36 % – regionális identitású, azaz „spanyol és katalán vagyok”,
- 12 % – országos identitású, azaz „spanyol vagyok”,
- 8 % – nem foglalkoztatja ez a kérdés,
- 6 % – külföldi identitású (bevándorolt idegenek, a 3 legnagyobb migráns csoport Katalóniában az arabok, a románok, s az angolok).

A katalán parlamentben 8 párt van, 4 szeparatista és 4 anti-szeparatista:

Függetlenségpártiak:
- Junts (középjobb) – 35 mandátum,
- Esquerra (középbal) – 20 mandátum,
- CUP (szélsőbal) – 4 mandátum,
- Aliança (szélsőjobb) – 2 mandátum;

Függetlenségellenesek:
- PSC (fő országos középbal párt) helyi részlege – 42 mandátum,
- PP (fő országos középjobb párt) helyi részlege - 15 mandátum,
- Vox (szélsőjobb) – 11 mandátum,
- Comuns (szélsőbal) – 6 mandátum.

kiskisutca 2025.05.21. 09:52:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Kicsit olyan ez, mint az orosz-ukrán kérdés."

Szívesebben lennék katalán, mint ukrán.

Katalán állam történelmileg létezett, az ukrán nem.

Tapi2021 2025.05.21. 10:14:17

@IdomitottFoka: Igen, most úgy tűnik eltért az ottani magyarok és az anyaország érdeke.

Egyébként Simion is küldött pozitív jeleket, szóval nem feltétlenül jött volna valamilyen PLUSZ elnyomás az ottani magyaroknak.

Külpolitikai szempontból egyértelműen rosszabb nekünk egy EU párti, ukrán háborút támogató - már mint ezt az EU-t - román elnök. De majd meglátjuk.

Tapi2021 2025.05.21. 10:18:27

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Most úgy tűnik. De nem biztos, hogy a rövidtávú haszon (ha lesz), több, mint egy esetleges hosszabb távú kár, amit a mostani "Európa-politika" okoz.

Én megértem az erdélyi magyarokat. Nekik most ez tűnt a jobb választásnak. Megértem Simionék előélete miatt is.

Meglátjuk mi jön.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 10:20:52

@Deak Tamas:

Mennyi? 55-60 % esetleg, több biztos nincs.

De nem láttam friss adatot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:21:54

Tökmindegy minden részletkérdés, minden román egyetért abban, hogy a kisebbségeket el kell tüntetni Romániából illetve MRGA. Most nyert az ottani, egyébként saját szülőföldjét nagyívben leszaró magyarság kis időt, de ha egyszer Aradon azzal kezdi a prominens professzor, hogy nem az a kérdés, hogy kihalunk-e mert igen, akkor nem tökmindegy mikor?
Olyan ez, mint a sokadik aradi vértanú esete, Hauk Lajos ezredesé, akinek amikor Uhrytka, a cseh börtönőr este kikézbesítette az ítéletet, udvariasan felkérte, hogy nem volna-e kedve esetleg még az este felakasztatni magát, mert ő, Uhrytka reggel menne a lánya lakodalmába, a hóhérral már megbeszélte, itt vár kinn. Szegény Hauk meg úriember volt ...

Tapi2021 2025.05.21. 10:22:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Kívülről persze nehéz belelátni, főleg beleszólni, de nekem a spanyol-katalán "identitás" kérdés inkább tűnik magyar-matyó kérdésnek.

Vagyis, egyszerre lehetek magyar és matyó.
Anélkül, hogy kellene egy külön ország a matyóknak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 10:26:01

@Tapi2021:

Nehéz ügy.

A modern spanyol állam alapja Kasztília és Aragón szövetsége a XV. században.

A katalán nacionalizmus viszont Aragónból vezeti le magát.

Azaz a kérdést bárhogy lehet nézni: úgy is, hogy a kasztíliaiak „spanyolok” néven meghódították a katalánokat, de úgy is, hogy a katalánok a spanyolok részei lettek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:27:53

@Tapi2021: nem lehetsz, mert a két nyelv ugyan rokon, de nagyon nem azonos, nagyon sok nyelvtani különbség van. Ez nem rosszul beszélt orosz, mint a szurzsik, önálló nyelv, mint akár a szárd, vagy a korzikai, önálló történelemmel, múlttal. A katalánok a vidék hollandjai, ugyanolyan gátlástalanok voltak mint a példaképeik, nem véletlen szereti annyira a holland futballutánpótlás a Barcát.

Tapi2021 2025.05.21. 10:30:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az identitás mindig bonyolult kérdés. Főleg, ha szándékosan bonyolítják. Ha politikát csinálnak belőle.

Nagyon nem biztos, hogy egy önálló Katalónia jobban működne, mint Spanyolország. Vagy magasabb lenne ott az életminőség.

Persze ez érzelmi kérdés, amit nem lehet pénzben, jólétben mérni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:30:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát ez kb. a hungarus dolog lenne, de egy katalán nem fogja magát ilyen értelemben spanyolnak érezni, még annyira sem mint mondjuk a szlovákok szerint Benyovszky. A spanyolságuk maximum addig terjedhetne, hogy elfogadnának valamifajta dualizmust, trializmust vagy hasonlót.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:32:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én sem, de a népszavazáson egyértelműen kiderült, hogy többség.

Tapi2021 2025.05.21. 10:33:01

@Deak Tamas: Valamilyen autonómia nem megoldás? Most is van nekik valamennyi nem?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:38:36

@Tapi2021: full autonómiájuk van, állam az államban, önálló parlament. Szigorúan betartott nyelvtörvény van amely a katalán nyelv köztéri megjelenésének minimumát írja elő például, territoriális alapon.
Képzeljük el ugyanezt Ditrón például.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 10:40:42

@Tapi2021:

Alapvetően ez történelmi kérdés.

A népek 99 %-a sose válik nemzetté. Hanem eltűnnek, beolvadnak.

Kis részből lesz nemzet.

A baj az, amikor a kettő határesete van:
- annyira sose lett erős a körülmény, hogy nemzet legyen,
- de annyira gyenge e lett a körülmény, hogy beolvadjon.

Ilyenkor a megoldás:
- szövetség alakítása,
- beletörődés az idegen uralomba,
- harc a függetlenségért,
- betagozódás egy birodalomba.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:46:12

A hatodik bekezdéshez pontosításként, a Kennedy-Nixon párharckor is volt befutó harmadik, George Wallace, meg talán később is még egy alkalommal valaki.

Tapi2021 2025.05.21. 10:50:15

@Deak Tamas: Igen, ez rémlett. Így nem is értem, min megy még a vita?
Mennyivel lennének előrébb egy külön országgal, amit levágnak az összes spanyol rendszerről?

Serény Vélemény 2025.05.21. 10:55:57

@IdomitottFoka: Hát, itt röhögtem azon, amikor hozzászóltam, hogy mibe fogsz belekötni :)

Serény Vélemény 2025.05.21. 11:34:20

@Deak Tamas: "Tökmindegy minden részletkérdés, minden román egyetért abban, hogy a kisebbségeket el kell tüntetni Romániából illetve MRGA. "

SZERINTEM ezt nem érti sok bolsevik tőgyön felnőtt internacionalista "magyar", hogy sehol a világon nem divat a normális emberek között a saját hazájuk gyűlölete. Ez egy hungarikum. A románok meg románok.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 11:54:23

@Tapi2021: nem kellene "eltartani" a sok "here", "lusta" egyéb spanyolokat.
Persze nem lennének előrébb, anno a hülye index Kis Finnországnak álmodta Katalániát, hetekig röhögtem.

Nevem senki. 2025.05.21. 11:55:16

Szerintem se lett volna olyan szar Simion. Orbán már kezdte puhítani meglettek volna a közös álláspontok. Ezt most a kinti magyarok baszták el.
Yt-n belenéztem az élő közvetítésbe, írták chat-en hogy már kezdenek MP felé húzni. Szegények így is szopnak ott kint, de még rátesznek egy lapáttal. Hát gratulálok.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 11:55:32

@Serény Vélemény: igen sajnos, erre mondta Csurka azt az értelmetlenséget (amit Szabó Dezsőtől lopott) hogy idegenszívűség, hát, ahhoz először is szív kellene.

Gery87 2025.05.21. 11:57:55

"a Bush-kormányzat semmivel se lett barátságosabb Orbánék felé, mint az azt megelőző Clinton-kormányzat."

Trump se.
Ennyit a nagy haverságról.

Gery87 2025.05.21. 11:59:02

"Mi lett volna, ha a másik nyer? Lehet, hogy rossz lett volna, de lehet, hogy nem. Míg a mostani esetben garantáltan rossz lesz."

Persze, nyerjen a fasiszta magyar gyűlölő faszkalap mi?
Te beteg vagy.

Teljesen belebuzultál ebbe a normalitás antiglob fasságba....bárki bazmeg, csak orbánista putyinista legyen.

Jézusisten bazmeg.

Nevem senki. 2025.05.21. 12:00:30

@Serény Vélemény: " megváltozhat, mint mondjuk Szegedi Csanád..."

Ez így van. Rosszabb estben mint Jakab Péter.

Gery87 2025.05.21. 12:01:35

@Serény Vélemény:

Persze, biztos megváltozi...a rohadt fasiszta kurvaanyja biztos majd szépelegni fog a székelyeknek...bizonyára.

Édes faszom, ne legyetek már ennyire Orbán seggében.
Csak azért mert kinyitja a száját még nem kel mindenben egyetérteni.

Nevem senki. 2025.05.21. 12:10:12

@Gery87: Van az a pénz amiért változnak. (lmp jobbik agyar Péter)

Tapi2021 2025.05.21. 12:14:01

@Nevem senki.: Ők sem látnak tovább a maguk helyzeténél, buborékjánál.
Én nem is bántom őket emiatt. Olyasmiket éltek meg, amiket mi nem.

Lásd még a lengyeleket! Nekik sem magyarázhatod meg, hogy az oroszok nem eleve a patásördögök, és hogy nekik Ukrajna csak a kezdet, a következő meg Lengyelország...
Ők is olyasmiket éltek meg, amiket mi nem.

Egyébként nagyon sok jó vezető, jó államférfi vesztét okozta már az, hogy ők látták a magasabb, tágabb, hosszútávú összefüggéseket és célokat, a nép meg nem.

Közülük sokan szintén nem tudták azt amit ők látnak, jól kommunikálni az embereknek.

Gery87 2025.05.21. 12:39:13

@Nevem senki.:

Ez a Simion inkább a Toroczkai kategória. ha kihúzzák alóla az aktuális fasiszta pártot, akkor csinál másikat....

Ezzel a fasszal nem lehetett egyről a kettőre jutni magyar ügyben.

Orbán ebbe önként belelépett, beárazta a magyarkodását és kiderült hogy semmit ér neki a Putyin seggéhez képest, az erdélyiek pedig elküldték a picsába.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 13:04:26

@Tapi2021: no meg azért a lengyeleknél ugyanúgy vannak eltitkolandó árnyalatok az orosz elnyomásban mint a katalánoknál. A lengyeleknél nevezetesen az, hogy úgy éltek mint a Zöld Marczi Hevesen, ott és úgy verték át az oroszokat üzletelve, ahogy tudtak, hízva is gazdagon.

Gery87 2025.05.21. 13:08:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kurva jó, "nagy segítség a magyar családoknak", hogy az egyik gecinket felmentették...
Már majd elfelejtettem hogy a magyarság az a fidesz....a fidesz érdek magyar érdek...én hülye.

Alöksz Róz Unbanned 2025.05.21. 13:09:55

@Gery87: ott vannak pl a szerbek, a régióban messze a legnacionalistább nép a legnacionalistább politikusokkal.
s a politikusi barátkozás sose látott jó viszonyt teremtett a két nép között, vajdasági autonómiával stb.

Alöksz Róz Unbanned 2025.05.21. 13:15:36

@Tapi2021: "Külpolitikai szempontból egyértelműen rosszabb nekünk egy EU párti, ukrán háborút támogató - már mint ezt az EU-t - román elnök." - orbánnak rosszabb, hogy nem simion nyert.
nekünk, magyaroknak egyértelműen jobb.

Tapi2021 2025.05.21. 13:41:09

@Alöksz Róz Unbanned: Amennyiben az EU és a külföldi érdek nektek az elsődleges. Meg az alárendeltség.

Gery1987 2025.05.21. 14:03:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Orbán mit kapott azon kívül hogy lekerült az a fasz?

Gery1987 2025.05.21. 14:05:24

@Alöksz Róz Unbanned:

A két politikai elit között.
Az autonómiát tito adta.
A szerbeknek van fontosabb ellenségük.

Simionek sose adtak volna semmit, a O identitásuk alapja a magyarsággal szembenállás.

Alöksz Róz Unbanned 2025.05.21. 14:17:42

@Tapi2021: az eu-val közös érdekeink vannak. külföldi érdeket pedig egyértelműen képvisel az orbán-kormány... pl. az oroszok kedvéért odadobja a magyar külpolitikai érdekeket és eleve feladja a képviseletüket.

Alöksz Róz Unbanned 2025.05.21. 14:22:07

@Gery1987: nemcsak a két politikai elit között, hanem a két nép között is. ha valamennyire ismered a történelmet, akkor láthatod, hogy a második gyakorlatilag mindig következik az elsőből.

az a tito-féle az autonómia pedig a rendszerváltás óta nem is létezett.

Alöksz Róz Unbanned 2025.05.21. 14:23:46

@Nevem senki.: "Szegények így is szopnak ott kint" - dehogy szopnak. csak nekünk sajnáltatják magukat.

Gery1987 2025.05.21. 14:29:05

@Alöksz Róz Unbanned:

Szerb sovinisztak már többször kérvényezték a felszámolását.

Mi most nem vagyunk elsődleges ellenség, ennyi történik.

Azt nagy barátságot én fenntartásokkal kezelem.

Gery1987 2025.05.21. 14:29:54

@Alöksz Róz Unbanned:

Emlékeim szerint a NATO állíttatta vissza nem maguktól jofejsegbol.
Ugye elvesztették két háborút.

Gery1987 2025.05.21. 14:50:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az volt a felvetés akkora haverok lettek hogy majd ennek lesznek gazdasági hatásai pl vammentesseg.
Semmit nem látunk ebből.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 14:52:48

@Gery1987:

Nem, hanem ez volt állításod:

""a Bush-kormányzat semmivel se lett barátságosabb Orbánék felé, mint az azt megelőző Clinton-kormányzat."

Trump se.
Ennyit a nagy haverságról."

Gery1987 2025.05.21. 15:14:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nyilván a hónapokig szajkozott előnyöket szarjuk le. Az mindegy.
Tóni megmenekült, nagy nap ez.

Gery1987 2025.05.21. 15:15:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Továbbra is ez az állításom. Mivel korábban meg nekik voltak állításaik, amikből semmi nem lett eddig.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 15:41:44

@Gery1987:

Azaz nem igaz állításod, hogy Trump ugyanaz mint Bush, magyar szemszögből.

Tapi2021 2025.05.21. 16:38:41

@Alöksz Róz Unbanned: Az Orbán kormány egyetlen érdeket képvisel: a magyart.
Csak hát ezt ti fel sem ismeritek. Mert ahhoz tudnotok kéne, mi a magyar (érdek)!

Tapi2021 2025.05.21. 16:46:59

@Alöksz Róz Unbanned: E fajtának a magyar érdek 1848-49-ben is az volt, hogy jóban legyünk a Habsburgokkal és minél tovább fennálljon a szuper jó monarchia. (Amely bizonyos tekintetben az EU elődje a térségben! Sok nép olvasztótégelye.)

Hegedűs hadnagy is jószándékból vitte a törököt a várba, hogy hamarabb érjen véget a háború. Csak hát így ugye... nem az igazi.

Csupa jószándékkal vagyunk övezve.
Most is vannak, akik szerint a magyar érdek az, ha meghajlunk mindenki előtt, befogjuk a pofánkat, egyetértünk mindennel, elfogadjuk a Péntek - Gazda viszonyt..., mert akkor lesz pénz, buksi simogatás...
A Gazda akkor szereti Pénteket.

Lehet így is nézni, nyilván.

Gery1987 2025.05.21. 17:25:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kend a hajadra,megmentette rogant. Máris jobb az élet.

Gery1987 2025.05.21. 17:26:00

@Tapi2021:

Szerencsére itt vagy te mint igaz magyar.

Gery1987 2025.05.21. 17:27:04

@Tapi2021:

48-ban harcoltak a szabadságért, most ti medve ellen nem tennének ha jól értem a narrativad...
Szóval a mai labancok ti vagytok

Gery1987 2025.05.21. 17:28:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Leszarom, nem akarod érteni az eredeti állítást Trump és Orbán viszonylatában.
Több volt ígérve várva mint Rogán seggenek kimentése.
A többibol semmi nem lett, ami valóban magyar érdek is lehetne...

Gery1987 2025.05.21. 17:29:40

@Tapi2021:

Hát te pont így nézed.
Adja meg magát az ukrán aztán kész...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 17:32:19

@Gery1987:

A lényeg hogy nem igaz hogy ugyanaz van most mint a liberális Bush-kormányzat alatt.

vasútihíd 2025.05.21. 17:33:00

@Gery1987: pedig trump segít a vérszomjas nato és libbancs eu szétverésében. és ez olyan magyar érdek amiben más demokrata de akár republikánus sem lenne partnerünk.

Gery1987 2025.05.21. 17:35:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát eddig miben kiveteleznek velünk jobban?
Nem a Tóni személyes problémáját nézve csak?
Ha nem úgy országosan?

Gery1987 2025.05.21. 17:36:26

@vasútihíd:

Remek, de ez nem magyar érdek. Ez Putyin érdeke.

vasútihíd 2025.05.21. 17:51:56

@Gery1987: persze vannak olyan magukat magyarnak vallóak mind boldi akik a hanyatló emberellenes libsi diktatúrák és az ő uralmukat szolgáló háttérhatalomnak a hívei. ők a bukásra itélt vízfejű kisebbség tagjai a magyar szuverenitás ellenségei.

Tapi2021 2025.05.21. 17:53:49

Biztosan nincs meg, ezért leírom: Trump néhány hónapja elnök és máris nyakig van legalább három - helyben folyó, de valójában - globális konfliktusban.
Talán akkor is van előrébb sorolandó problémája, ha egyébként pozitívan áll hozzánk.

Tapi2021 2025.05.21. 17:58:23

És igen, ő sem szerelemből viszonyul hozzánk vagy másokhoz úgy-ahogy, hanem érdekből és/vagy azért, mert bizonyos kérdésekben egy a platform.

A korábbi amerikai vezetés, függetlenül attól, hogy demokrata vagy republikánus volt, más (ideológiai, világnézeti) platformon volt, mint mi.

Tapi2021 2025.05.21. 18:16:48

2025-nek mondanám, hogy én pl. ezzel is kb. egyetértek:

index.hu/belfold/2025/05/21/ukrajna-unios-csatlakozas-becsey-zsolt-europai-unio-kormany-szavazas/

Írtam is, hogy ÍGY nekimenni az ukránoknak ostobaság. Mert így egyszerűen bunkónak látszunk, akik sajnálnák az ukrán EMBEREKTŐL az EU tagságot, meg a vele járó jobb lehetőségeket.

A konzultációval, "szavazással" sem értettem egyet, úgy, ahogy fel van téve a kérdés. Semmi határidő, semmi utalás a kritériumok betartására, semmi utalás arra, hogy AKKOR NEM támogatjuk, ha könnyített módon, ha a kritériumokat be nem tartva, ha gyorsítottan, ha politikai okokból..., stb.

És nem csak úgy an block nem.

Szóval, ha tanácsadóként megkérdeznek, ez sem így lett volna. Mert ez sem hoz hasznot. ÍGY. Sőt.

Tapi2021 2025.05.21. 18:18:35

A szavazást ebben a formában én szégyelném visszaküldeni. Pedig eléggé támogató vagyok, ez gondolom lejött már.

Tapi2021 2025.05.21. 18:53:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Angolnázik, mert különben megfognád! Csak a szokásos, ha betalálsz. Máris másról beszélnek.

Ha szembesíted, hogy mindenhol úgy van, azzal jön, hogy de hát kit érdekel, máshol mi van?
Ha cáfolod az egyik hazugságot, ott egy másik, máris arról beszél...

K..ra fárasztó.

Gery1987 2025.05.21. 19:06:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De ez a kérdés, jobb lett e az ország lobbikepessege trumppal Amerika felé és úgy néz ki hogy nem.
Az hogy nerednyIkek ék jobb lett....ha Tóni ak igen.
De ők nem az ország.
Akárhogy is úgy akarod láttatni hogy ami nekik személyesen jo, az nekünk jó.

Gery1987 2025.05.21. 19:08:17

@Tapi2021:

Nem vagyok hajlandó belemenni abba a narrativaba hogy a ner oligarchák érdeke egyenlo az országeval.

Mit látott a kisember eddig a magyar és az amerikai farhatjobboldali nagy ideológiai egymasratalalasaban?
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása