Erős déjà vu érzés. A Pesti Srácok címlapja hétfő reggel, a vezércikk:

Volt már ilyen: 2000 novemberében a Demokrata hetilap központi cikke, Bencsik személyesen írta -hatalmas öröm, hogy a "jobboldali" George Bush legyőzte a "baloldali" Al Gore-t.
A cikk tele volt a valóság elemi érzékelésének teljes hiányával.
Én akkor már szakítottam MIÉP-pel, de volt sok jobbos ismerősöm, meg persze balos is. S döbbenten láttam, kb. senki se érti mi a helyzet:
- a baloldaliak tömegesen szomorkodtak, hogy nem az "ő" jelöltjük nyert,
- a jobboldaliak meg tömegesen elhitték, valamiért jó lesz magyar jobboldalnak ez a győzelem.
Nagyon kevesen értettek meg, amikor elmondtam: Amerikában egypártrendszer van valójában, az eltérés a 2 állampárt között kb. nulla (s ez így is maradt egészen Trump megjelenéséig), szóval teljesen abszurd bármelyik jelölt veresége/győzelme kapcsán komoly következtetéseket levonni, ugyanis semmi lényeges nem fog változni. S persze gyorsan igazam lett: a Bush-kormányzat semmivel se lett barátságosabb Orbánék felé, mint az azt megelőző Clinton-kormányzat.
Itt ugyanaz: komolyan örülni kellene egy román liberális győzelmének? Mi lett volna, ha a másik nyer? Lehet, hogy rossz lett volna, de lehet, hogy nem. Míg a mostani esetben garantáltan rossz lesz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
IdomitottFoka 2025.05.21. 06:54:44
vasútihíd 2025.05.21. 07:23:46
élveteg 2025.05.21. 07:28:48
kiskisutca 2025.05.21. 08:23:03
Katalángyűlölő?
Ha igen, akkor miért nem probléma? Mert nem vagyunk katalánok?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 08:26:42
Az ott nem szimplán kisebbségi kérdés.
kiskisutca 2025.05.21. 08:30:34
"nem szimplán kisebbségi kérdés"
Szuverenitási.
Ez egy fontos topic, nem?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 08:32:10
Arról van szó, hogy mit jelent katalánnak lenni?
Ez egy önálló nemzet, vagy egy regionális identitás, vagy egy spanyol részidentitás.
Serény Vélemény 2025.05.21. 08:33:35
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2025.05.21. 08:34:49
Nem szabad támogatni a magyarellenes román szélsőjobbot akkor se ha az illiberális kánaánt akarják elhozni.
A politika bármikor fordulhat, de ha elűzik Erdélyből a magyarokat akkor nincs tovább.
Románia tekintetében csakis azokat az erőket szabad támogatni akik a legtöbb mozgásteret kínálják a magyaroknak.
Az erdélyi magyarok jól szavaztak, és az eredmény számunkra a lehető legjobb.
kiskisutca 2025.05.21. 08:43:15
Gondolom a katalánok az önálló államiság mellett vannak, a spanyolok meg a próbálnak más lehetőségeket felkínálni.
Bűvészkedni lehet Erdéllyel kapcsolatban is.
Mit jelent székelynek lenni?
Ez egy önálló nemzet, vagy egy regionális identitás, vagy egy magyar részidentitás?
kiskisutca 2025.05.21. 08:48:34
"ha elűzik Erdélyből a magyarokat"
Ez a legszélsőbb álláspont.
Van, hogy "csak" asszimilálni akarják őket.
P. Szurkoljanak a román válogatottnak, mint a finnországi svédek a FINN válogatottnak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 09:04:45
De ez nálunk nem probléma, senki se hiszi, hogy a székelyek románok.
Ott viszont ez nem így van. Csak a katalánok egy része hiszi, hogy ők egy külön nemzet.
Sokan azt hiszik, hogy ők egyszerre spanyolok és katalánok.
Sőt egy kisebbség egyenesen azt hiszi, hogy a "katalán" az a spanyolság része.
IdomitottFoka 2025.05.21. 09:24:17
Sajnos simion színeváltozása sem nem hozna változást, sem nem túl valószínű, így a brüsszelfóbiátok se látszik gyógyíthatónak, hacsak fel nem fedeztek a családfátokon néhány belgát...
kiskisutca 2025.05.21. 09:33:31
"Sőt egy kisebbség egyenesen azt hiszi, hogy a "katalán" az a spanyolság része."
Santiago Abascal likes them.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 09:42:07
Ez ott örök vita.
Kicsit olyan ez, mint az orosz-ukrán kérdés.
A katalán nacionalizmus fő baja az, hogy a katalán lakosságnak csak a fele egyértelműen nacionalista. A másik fele vagy spanyolnak mondja magát vagy spanyolnak és katalánnak is.
A legutolsó katalóniai statisztika:
- 38 % – nemzeti identitású, azaz „katalán vagyok”,
- 36 % – regionális identitású, azaz „spanyol és katalán vagyok”,
- 12 % – országos identitású, azaz „spanyol vagyok”,
- 8 % – nem foglalkoztatja ez a kérdés,
- 6 % – külföldi identitású (bevándorolt idegenek, a 3 legnagyobb migráns csoport Katalóniában az arabok, a románok, s az angolok).
A katalán parlamentben 8 párt van, 4 szeparatista és 4 anti-szeparatista:
Függetlenségpártiak:
- Junts (középjobb) – 35 mandátum,
- Esquerra (középbal) – 20 mandátum,
- CUP (szélsőbal) – 4 mandátum,
- Aliança (szélsőjobb) – 2 mandátum;
Függetlenségellenesek:
- PSC (fő országos középbal párt) helyi részlege – 42 mandátum,
- PP (fő országos középjobb párt) helyi részlege - 15 mandátum,
- Vox (szélsőjobb) – 11 mandátum,
- Comuns (szélsőbal) – 6 mandátum.
kiskisutca 2025.05.21. 09:52:39
"Kicsit olyan ez, mint az orosz-ukrán kérdés."
Szívesebben lennék katalán, mint ukrán.
Katalán állam történelmileg létezett, az ukrán nem.
Tapi2021 2025.05.21. 10:14:17
Egyébként Simion is küldött pozitív jeleket, szóval nem feltétlenül jött volna valamilyen PLUSZ elnyomás az ottani magyaroknak.
Külpolitikai szempontból egyértelműen rosszabb nekünk egy EU párti, ukrán háborút támogató - már mint ezt az EU-t - román elnök. De majd meglátjuk.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:15:50
Tapi2021 2025.05.21. 10:18:27
Én megértem az erdélyi magyarokat. Nekik most ez tűnt a jobb választásnak. Megértem Simionék előélete miatt is.
Meglátjuk mi jön.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 10:20:52
Mennyi? 55-60 % esetleg, több biztos nincs.
De nem láttam friss adatot.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:21:54
Olyan ez, mint a sokadik aradi vértanú esete, Hauk Lajos ezredesé, akinek amikor Uhrytka, a cseh börtönőr este kikézbesítette az ítéletet, udvariasan felkérte, hogy nem volna-e kedve esetleg még az este felakasztatni magát, mert ő, Uhrytka reggel menne a lánya lakodalmába, a hóhérral már megbeszélte, itt vár kinn. Szegény Hauk meg úriember volt ...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 10:21:58
Önmagában ez nem érv.
Tapi2021 2025.05.21. 10:22:13
Vagyis, egyszerre lehetek magyar és matyó.
Anélkül, hogy kellene egy külön ország a matyóknak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 10:26:01
Nehéz ügy.
A modern spanyol állam alapja Kasztília és Aragón szövetsége a XV. században.
A katalán nacionalizmus viszont Aragónból vezeti le magát.
Azaz a kérdést bárhogy lehet nézni: úgy is, hogy a kasztíliaiak „spanyolok” néven meghódították a katalánokat, de úgy is, hogy a katalánok a spanyolok részei lettek.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:27:53
Tapi2021 2025.05.21. 10:30:12
Nagyon nem biztos, hogy egy önálló Katalónia jobban működne, mint Spanyolország. Vagy magasabb lenne ott az életminőség.
Persze ez érzelmi kérdés, amit nem lehet pénzben, jólétben mérni.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:30:43
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:32:36
Tapi2021 2025.05.21. 10:33:01
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:38:36
Képzeljük el ugyanezt Ditrón például.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 10:40:42
Alapvetően ez történelmi kérdés.
A népek 99 %-a sose válik nemzetté. Hanem eltűnnek, beolvadnak.
Kis részből lesz nemzet.
A baj az, amikor a kettő határesete van:
- annyira sose lett erős a körülmény, hogy nemzet legyen,
- de annyira gyenge e lett a körülmény, hogy beolvadjon.
Ilyenkor a megoldás:
- szövetség alakítása,
- beletörődés az idegen uralomba,
- harc a függetlenségért,
- betagozódás egy birodalomba.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 10:46:12
Tapi2021 2025.05.21. 10:50:15
Mennyivel lennének előrébb egy külön országgal, amit levágnak az összes spanyol rendszerről?
Serény Vélemény 2025.05.21. 10:55:57
Serény Vélemény 2025.05.21. 11:34:20
SZERINTEM ezt nem érti sok bolsevik tőgyön felnőtt internacionalista "magyar", hogy sehol a világon nem divat a normális emberek között a saját hazájuk gyűlölete. Ez egy hungarikum. A románok meg románok.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 11:54:23
Persze nem lennének előrébb, anno a hülye index Kis Finnországnak álmodta Katalániát, hetekig röhögtem.
Nevem senki. 2025.05.21. 11:55:16
Yt-n belenéztem az élő közvetítésbe, írták chat-en hogy már kezdenek MP felé húzni. Szegények így is szopnak ott kint, de még rátesznek egy lapáttal. Hát gratulálok.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 11:55:32
Gery87 2025.05.21. 11:57:55
Trump se.
Ennyit a nagy haverságról.
Gery87 2025.05.21. 11:59:02
Persze, nyerjen a fasiszta magyar gyűlölő faszkalap mi?
Te beteg vagy.
Teljesen belebuzultál ebbe a normalitás antiglob fasságba....bárki bazmeg, csak orbánista putyinista legyen.
Jézusisten bazmeg.
Nevem senki. 2025.05.21. 12:00:30
Ez így van. Rosszabb estben mint Jakab Péter.
Gery87 2025.05.21. 12:01:35
Persze, biztos megváltozi...a rohadt fasiszta kurvaanyja biztos majd szépelegni fog a székelyeknek...bizonyára.
Édes faszom, ne legyetek már ennyire Orbán seggében.
Csak azért mert kinyitja a száját még nem kel mindenben egyetérteni.
Gery87 2025.05.21. 12:02:09
Mint a morvák.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 12:02:17
De, Trump igen. Ez ténykérdés.
Nevem senki. 2025.05.21. 12:10:12
Tapi2021 2025.05.21. 12:14:01
Én nem is bántom őket emiatt. Olyasmiket éltek meg, amiket mi nem.
Lásd még a lengyeleket! Nekik sem magyarázhatod meg, hogy az oroszok nem eleve a patásördögök, és hogy nekik Ukrajna csak a kezdet, a következő meg Lengyelország...
Ők is olyasmiket éltek meg, amiket mi nem.
Egyébként nagyon sok jó vezető, jó államférfi vesztét okozta már az, hogy ők látták a magasabb, tágabb, hosszútávú összefüggéseket és célokat, a nép meg nem.
Közülük sokan szintén nem tudták azt amit ők látnak, jól kommunikálni az embereknek.
Gery87 2025.05.21. 12:35:28
Nem látjuk.
Gery87 2025.05.21. 12:39:13
Ez a Simion inkább a Toroczkai kategória. ha kihúzzák alóla az aktuális fasiszta pártot, akkor csinál másikat....
Ezzel a fasszal nem lehetett egyről a kettőre jutni magyar ügyben.
Orbán ebbe önként belelépett, beárazta a magyarkodását és kiderült hogy semmit ér neki a Putyin seggéhez képest, az erdélyiek pedig elküldték a picsába.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 12:59:26
Lásd pl. Rogán.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.05.21. 13:04:26
Gery87 2025.05.21. 13:08:41
Kurva jó, "nagy segítség a magyar családoknak", hogy az egyik gecinket felmentették...
Már majd elfelejtettem hogy a magyarság az a fidesz....a fidesz érdek magyar érdek...én hülye.
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.21. 13:09:55
s a politikusi barátkozás sose látott jó viszonyt teremtett a két nép között, vajdasági autonómiával stb.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 13:12:33
Nem ez volt a kérdés.
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.21. 13:15:36
nekünk, magyaroknak egyértelműen jobb.
Tapi2021 2025.05.21. 13:32:18
index.hu/gazdasag/2025/05/21/koltsegvetes-allamhaztartas-demokratikus-koalicio-kormany-tiborcz-istvan-dobrev-klara-ellenzek/
Tapi2021 2025.05.21. 13:41:09
Gery1987 2025.05.21. 14:03:11
Orbán mit kapott azon kívül hogy lekerült az a fasz?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 14:05:13
Nem ez volt a kérdés, ne csúsztass.
Gery1987 2025.05.21. 14:05:24
A két politikai elit között.
Az autonómiát tito adta.
A szerbeknek van fontosabb ellenségük.
Simionek sose adtak volna semmit, a O identitásuk alapja a magyarsággal szembenállás.
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.21. 14:17:42
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.21. 14:22:07
az a tito-féle az autonómia pedig a rendszerváltás óta nem is létezett.
Alöksz Róz Unbanned 2025.05.21. 14:23:46
Gery1987 2025.05.21. 14:29:05
Szerb sovinisztak már többször kérvényezték a felszámolását.
Mi most nem vagyunk elsődleges ellenség, ennyi történik.
Azt nagy barátságot én fenntartásokkal kezelem.
Gery1987 2025.05.21. 14:29:54
Emlékeim szerint a NATO állíttatta vissza nem maguktól jofejsegbol.
Ugye elvesztették két háborút.
Gery1987 2025.05.21. 14:50:20
Az volt a felvetés akkora haverok lettek hogy majd ennek lesznek gazdasági hatásai pl vammentesseg.
Semmit nem látunk ebből.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 14:52:48
Nem, hanem ez volt állításod:
""a Bush-kormányzat semmivel se lett barátságosabb Orbánék felé, mint az azt megelőző Clinton-kormányzat."
Trump se.
Ennyit a nagy haverságról."
Gery1987 2025.05.21. 15:14:01
Nyilván a hónapokig szajkozott előnyöket szarjuk le. Az mindegy.
Tóni megmenekült, nagy nap ez.
Gery1987 2025.05.21. 15:15:11
Továbbra is ez az állításom. Mivel korábban meg nekik voltak állításaik, amikből semmi nem lett eddig.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 15:41:44
Azaz nem igaz állításod, hogy Trump ugyanaz mint Bush, magyar szemszögből.
Tapi2021 2025.05.21. 16:38:41
Csak hát ezt ti fel sem ismeritek. Mert ahhoz tudnotok kéne, mi a magyar (érdek)!
Tapi2021 2025.05.21. 16:46:59
Hegedűs hadnagy is jószándékból vitte a törököt a várba, hogy hamarabb érjen véget a háború. Csak hát így ugye... nem az igazi.
Csupa jószándékkal vagyunk övezve.
Most is vannak, akik szerint a magyar érdek az, ha meghajlunk mindenki előtt, befogjuk a pofánkat, egyetértünk mindennel, elfogadjuk a Péntek - Gazda viszonyt..., mert akkor lesz pénz, buksi simogatás...
A Gazda akkor szereti Pénteket.
Lehet így is nézni, nyilván.
Gery1987 2025.05.21. 17:25:24
Kend a hajadra,megmentette rogant. Máris jobb az élet.
Gery1987 2025.05.21. 17:26:00
Szerencsére itt vagy te mint igaz magyar.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 17:26:15
Nem ez volt a kérdés.
Gery1987 2025.05.21. 17:27:04
48-ban harcoltak a szabadságért, most ti medve ellen nem tennének ha jól értem a narrativad...
Szóval a mai labancok ti vagytok
Gery1987 2025.05.21. 17:28:36
Leszarom, nem akarod érteni az eredeti állítást Trump és Orbán viszonylatában.
Több volt ígérve várva mint Rogán seggenek kimentése.
A többibol semmi nem lett, ami valóban magyar érdek is lehetne...
Gery1987 2025.05.21. 17:29:40
Hát te pont így nézed.
Adja meg magát az ukrán aztán kész...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.21. 17:32:19
A lényeg hogy nem igaz hogy ugyanaz van most mint a liberális Bush-kormányzat alatt.
vasútihíd 2025.05.21. 17:33:00
Gery1987 2025.05.21. 17:35:49
Hát eddig miben kiveteleznek velünk jobban?
Nem a Tóni személyes problémáját nézve csak?
Ha nem úgy országosan?
Gery1987 2025.05.21. 17:36:26
Remek, de ez nem magyar érdek. Ez Putyin érdeke.
vasútihíd 2025.05.21. 17:51:56
Tapi2021 2025.05.21. 17:53:49
Talán akkor is van előrébb sorolandó problémája, ha egyébként pozitívan áll hozzánk.
Tapi2021 2025.05.21. 17:58:23
A korábbi amerikai vezetés, függetlenül attól, hogy demokrata vagy republikánus volt, más (ideológiai, világnézeti) platformon volt, mint mi.