magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Most már biztos Oroszország veresége!

Annak idején, még a 80-as évek első felében volt a Newsweekben - rendszeresen hozzá tudtam jutni, apám révén, bár akkor még nem tudtam folyékonyan olvasni angolul - volt egy nagyszerű karikatúra.

Le volt rajzolva az összes amerikai elnök 1959 óta, felettük pedig a felirat: "Nemsokára megbukik Castro!".

Valami ilyesmi jutott eszembe, amikor egy ismerősöm elküldött egy képet egy 24 évvel ezelőtti neves liberális lap cikkéről.

Szóval a szakértő megállapítja 2001 májusában, hogy Oroszországnak vége van:

A "szakértők" szerencsére azóta se lustálkodnak, megszakértik ugyanazt, átlag 2-szer havonta:

a "neves" "szakértő" persze kissé óvatos, szerinte csak "kezd vesztésre állni" - lehet, hogy Putyin lefizette őt pár zsák krumplival??? - konzultálnia kellett volna Bíró Zoltán vagy Rácz András "szakértőkkel", ők felvilágosították volna: még pár nap és szivárványos-ukrán zászló leng a Kremlen

Rákerestem a neten a karikatúrára. Az eredeti nincs sehol, de egy későbbi verzió megvan, az is nagyon jó:

138 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8018870074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2025.06.04. 06:43:42

a röhej ugye az hogy van aki meg oroszország pearl harbor-áról beszél a legújabb ukrán terrorakció kapcsán. miközben az oroszok esetében ez max szúnyogcsípés volt. pár bombázó kigyulladt és lehet még javíthatóak is. a legfőbb ukrajinka légibázis elleni akció pedig teljesen meghiúsult egy újfajta orosz védelmi technikának köszönhetően. miközben pearl harborban amerika szinte teljes csendes óceániai flottája és repülőgéparzenálja lenullázódott ráadásul több ezer katonát is vesztettek. és végső soron még abból is felálltak pár év alatt és úgy elverték japánt hogy atomcsapás lett a vége. szóval nem lennék az ukrán vezetés helyében. biztos a liberálfaszista rendszerük véres bukása.

Bili 2025.06.04. 09:10:39

@vasútihíd: Pearl Harbort ráadásul engedték, az amcsik, hogy megtörténjen, hogy legyen végre ürügy belépni a háborúba. Mivel már feltörték a japók kódolását ezért tudták, hogy mit terveznek, ezért a repülőgép anyahajóikat (amikkel később megnyerték a Midway szigeteki csatát) jó előre kimenekítették és csak a beáldozható hadihajóikat hagyták ott.

erol 2025.06.04. 09:11:38

Nálunk meg kb. 70 éve mondogatják, hogy a nyugatnak annyi. Ugyanaz.

GyMasa 2025.06.04. 09:19:09

@erol:
Látom, nem bírtad ki, hjogy ne tegyél hozzá egy demagóg butaságot az előtted szólók mondanivalójához.
Most okosnak érzed magad?

gigabursch 2025.06.04. 09:28:58

@vasútihíd:
Szánalmas, ahogy az index lelkendezik, aztán az olyan közismerten putyin-propagandista oldalak, mint a wsj, dw és társaik is leigazolták, hogy összesen 7, azaz hét gépet ért találat, ede ebből vsz egy javíthatatlan.

De ami igazán javíthatatlan:
Ezen megmondóemberek szarrágásai.

gigabursch 2025.06.04. 09:30:12

@Bili:
Konkrétan rá is szerveztek.
Leselejtezés hatérén álló öreg csatahajók bent.
Repülőgéphordózók messze, túl, keletre...

A japán nagykövet meg nincs beengedve, hogy átadhassa a hadüzenetet.

IdomitottFoka 2025.06.04. 10:28:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: dehogynem, sőt, már hetven éve az. oroszország meg így száll le a bicikliről, ez csak egy szúnyogcsípés, direkt jólesik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.04. 10:34:50

@IdomitottFoka:

Ilyen egy háború.

Mint Virág elvtárs mondta: "Csapásokat adunk és csapásokat kapunk.".

valis47 2025.06.04. 11:28:39

@erol: Bármit is gondoljunk A. H.-ről, az idézet tőle van:

"Nem sok jövőt látok az amerikaiaknak . . ez egy hanyatló ország. És megvan a faji problémájuk, és a társadalmi egyenlőtlenségek problémája ... az amerikanizmus elleni érzéseim a gyűlölet és a mélységes ellenszenv érzései ... minden az amerikai társadalom viselkedésében azt mutatja, hogy félig zsidó, félig pedig néger. Hogyan lehet egy ilyen államtól elvárni, hogy összetartson?"

80 évvel elsiette talán a jóslatot, de mára beteljesülni látszik.

ez a nevem senki 2025.06.04. 11:30:42

Mi lesz a háború vége?
By maxval bircaman | 2022-04-29

Mi az ukrajnai háború lehetséges kimenete?

Azt mondanám, az ukrán győzelem esélye kb. 1 %. Ehhez az kellene, hogy a nyugat sikeres puccsot hajtson végre Moszkvában, s biztosítsa, hogy az új vezetés nyugatpárti legyen – ez nagyjából lehetetlen feladat.

Tehát az orosz győzelem esélye 99 %, ennek azonban lehet több változata:

teljes győzelem, azaz az egész terület megszállása, kijevi puccs elősegítése, majd új államszövetség létrehozása Belarusz, Oroszország, Ukrajna részvételével,
ennek még lesújtóbb verziója: a NATO részleges kikapcsolása, azaz a szomszédos NATO-tagállamok bevonása a háborúba az orosz oldalon, ez Lengyelország, Szlovákia, Magyarország, s Románia bevonását jelentené, ukrán területekért cserébe,
részleges győzelem, azaz a kijevi kormányzat hatalomban hagyása, de egyes területek elcsatolása, ez minimum a Krím és az orosz határ közti 4 mai megyét jelenti,
ennek maximálisabb verziója: még 2 délnyugati megye, azaz lenne orosz-román közös határ.

3 év alatt ungrajna le térdepelt
éljen a közös orosz román magyar határ

valis47 2025.06.04. 11:34:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ezek az ukrán támadások elsősorban propagandacélúak, nem befolyásolnak szinte semmit a fronthelyzeten. Egyrész az oroszok tekintélyét akarják velük rombolni, másrészt a nyugati közvéleményben fenntartani a lelkesedést Ukrajna iránt, elhitetni velük, hogy Ukrajna még nyerhet, csak tovább kell pénzelni, illetve még több fegyvert adni neki. Oroszország elavult bombázóit és hadihajóit előbb-utóbb úgyis le kellett volna selejtezni, a haditechnika mai állása szerint szinte semmire sem voltak jók már, legfeljebb jelképként. A krími híd addig volt igazán fontos az oroszoknak, amíg nem volt szárazföldi összeköttetésük a Krímmel, ha sikerülne is kiütni hosszabb időre, most már nem számít annyit. Persze ahogy mondtam, presztízs szempontjából nagy pofonok ezek.

Boldeone2 2025.06.04. 12:12:16

@valis47: másrészt a nyugati közvéleményben fenntartani a lelkesedést Ukrajna iránt, elhitetni velük, hogy Ukrajna még nyerhet, csak tovább kell pénzelni"

- Ukrajna már nyert. Független ország, EU- aspiráns, Oroszország viheti a Donbasst, meg bukott pár százezer embert, és több tízmilliárd dollárt

Wildhunt 2025.06.04. 12:15:49

@Boldeone2: egt tag 10 éve nem lehet, de EU tag lesz?

Boldeone2 2025.06.04. 12:16:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az oroszok kőkemény bukásban vannak, demográfiailag, gazdaságilag és techmológiailag is
Csak az erőszak tartja össze az államot, de belülről rohad ( láttunk már ilyet...)

A nyugatnak nem kell " sietni" csak fokozni a szankciókat és fegyverrel tömni Ukrajnát, így Putyin kinyírja az országot

Boldeone2 2025.06.04. 12:17:11

@Wildhunt: Lesz. Ha a liberálisok - Navalnij lanya - győz, akkor EU tag lesz Oroszország. Ez lenne a terv

Boldeone2 2025.06.04. 12:19:03

@Wildhunt: minden egy hosszú folyamat. Ukrajna kb még 10 év, Oroszország még kb 20...

Csak Putyin dögöljön meg, minél hamarabb, és adjon utat a felszabadulásnak

Boldeone2 2025.06.04. 12:23:00

A legjobb lenne egy "euro - krasznaja plosagy " gyors hatalomváltás, puccsal. Be kell tiltani a "United Russia" nevű állampártot, az orosz fideszt , és megteremteni a plurális demokrácia alapjaiit

Ha ebben a formájában megszűnne Oroszorszàg az fellélegzés lenne Európának, mindenkinek

Soha nem látott európai béke és prosperitás köszönthetne be

gigabursch 2025.06.04. 12:28:24

@Boldeone2:
Az, persze....

Az egyébként nem zavar, hogy a te fajtád megdöglésére hányan szavaznának igennel?

Wildhunt 2025.06.04. 12:58:39

@Boldeone2: Oroszország viheti a Donbasst,

Ezt azért ukránok előtt ne hangoztasd, mert halállistára kerülsz. Olyan demokratikusra.

Wildhunt 2025.06.04. 12:59:32

@Boldeone2: Oroszország is hamarabb, mint Ukrajna?

gigabursch 2025.06.04. 13:08:50

@Boldeone2:
Ja, nyert...
8 millió oroszt, aki sose lesz hohol
12 millió elmenekült és soha haza nem térő ukránt, aki másfél év múlva még azt is letagadja, valaha járt hohóliában.
Meg legalább egy millió halottat-nyomorékot....

Nagy barom vagy te, hallod....

2025. 2025.06.04. 14:15:17

A háborút az a fél nyeri meg, amely a fronton előre tud haladni. A hátországban elszenvedett veszteségek ellenére.

2025. 2025.06.04. 14:35:51

@gigabursch: Az Index címoldalának legfelső hírblokkja (nem csak az) tömény háborús és belpolitikai hazugsággyűjtemény. Csak röhögés és szánakozás miatt kattintok oda, hogy lássam az igyekezetet, napról-napra hogyan veszik hülyébe a budapesti, nagyvárosi felvilágosult, modern és művelt, kutyás-cicás cikkekkel, életmódbeli ajánlásokkal és celeb bulvárhírekkel, RTL műsorajánlóval etetett ellenzéki felső középosztályt.

valis47 2025.06.04. 14:42:53

@2025.: Az ellenzékiek szerint az index fideszes... én inkább azt mondanám fideszközeli tulajdonú, de az ellenzékieket és semlegeseket próbálja megszólítani kvázi "középen állva". Kérdés, hogy erre mekkora kereslet van.

valis47 2025.06.04. 14:44:55

@2025.: Azért az orosz előrehaladás csigatempóban történik. Az egyesek által időnként beharangozott ukrán összeomlás sem történt meg soha.

GyMasa 2025.06.04. 14:46:15

@2025.:
Nekem a kedvencem az, hogy a rovat címei köszönő viszonyban sincsenek a cikkek tartalmával nagyon sokszor.
Úgy tűnik, mintha csak a boldi-féle értelmi fogyatékosok gyors informálása lenne a cél...
(szem előtt tartva a valós értelmi képességeiket és a valós időtartamot, amit egy témára való koncentrálással tudnak tölteni)

GyMasa 2025.06.04. 14:54:46

@valis47:
Ennek több oka van:
- Az oroszok vigyáznak az élőerőre, ezért legtöbbször fontosabb, hogy a katonák túléljék, mint, hogy gyorsan haladjanak
- Az oroszok nem akarnak túl gyorsan haladni, hogy ne ugorjon be véletlenül valaki a háborúba, mert megijed, hogy túl gyorsan haladnak (ezt csak párszor hallottam, mintha az öreg Nógrádi mondta volna régebben)
- Az oroszokat, szerintem mára inkább a saját logisztikájuk akadályozza, mint az ukrán ellenállás.
- AZ ukránok pedig kapják a támogatást, ÉS éppen a jövőjüket darálják be a fronton. Ebben a háborúban már régen le kellett volna tenni a feegyvert.
(Igen, olyan áron is, hogy "megszűnik Ukrajna", ami egyrészt nem igaz, hiszen az oroszoknak nem az a célja, másrészt ki kell várniuk pár évtizedet, és úgyis kimennek az oroszok, ahogy az anno Az egész keleti blokkban volt, 35 éve. És, akkor újból lehetne Ukrajna. Jelenleg úgy tűnik, hogy nem marad ember az országban. Ha véget ér a háború, akkor amint megnyitják a határokat, egy újyabb prá millió ember fog fejvesztve menekülni az országból, és kb. senki nem fog hazatérni.)

2025. 2025.06.04. 15:12:14

@valis47: Nem számít, hogy Fidesz-tulajdonú. Az ATV-t is egy Orbánhoz közelálló, hívő nagyvállalkozó birtokolja, de a tartalom a fontos, amivel jórészt az ateista kisnyugdíjas ellenzéki szavazókat etetik. Az Index az ellenzéki tábor egy másik, illetve jóval összetettebb szegmensét célozza. Szerkesztői, cikkírói ellenzéki beállítottságúak. Mindegy, hogy a tulajok maguk hogyan vélekednek a világról: az Index - ha nem is a 444 szellemi mélységeiben - ellenzéki médiatermék. Olvasónak túlnyomó többsége pedig az Index által is rajtuk naponta végzett agymosás miatt ellenzéki pártra és jelöltre fogja tenni a voksát.

2025. 2025.06.04. 15:20:14

@valis47: Fárasztás, húsdaráló. Három éve mondjuk. Ahogy kritikus szint alá csökken az ukrán élő haderő, a támadás intenzitása, ekképpen az előrehaladás is felgyorsul.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 15:26:42

@2025.:"Mindegy, hogy a tulajok maguk hogyan vélekednek a világról: az Index - ha nem is a 444 szellemi mélységeiben - ellenzéki médiatermék." - az index full fideszes, tollba mondott cikkekkel.

de persze értem, miért gondolhatod mégis ellenzékinek: az indexben maradt még valami színvonal. és ez megtévesztő lehet, hiszen az hogy színvonal, az összes többi fideszes médiában teljesen értelmezhetetlen.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 15:31:22

@valis47: "de az ellenzékieket és semlegeseket próbálja megszólítani" - őket próbálja megszólítani a fideszes propagandával. csak nem nagyon sikerül.
most újjal próbálkoznak, csináltak egy új fideszes függetlenobjektív médiát, hát az se fog bejönni, mert kevés hozzá a tehetség.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 15:36:06

@Alöksz Róz Unbanned: "mert kevés hozzá a tehetség." - és főleg a türelem.
mert megpróbálhatták volna valamennyire hitelesen felépíteni.
de nem, nekik rögtön az kellett, hogy essenek neki a magyarpéternek...
és hogy próbálják meg rákenni a saját szarukat az ellenzékre is.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.06.04. 15:37:09

@Boldeone2:
" Az oroszok kőkemény bukásban vannak, demográfiailag, gazdaságilag és techmológiailag is"

Ebből a többiről nem tudok nyilatkozni, de demográfiailag biztosan. A hadseregük egy jó része is muszlim már.

Ehhez csak annyit fűznék, hogy ez nyugaton is PONTOSAN ugyanúgy van. A fehér ember hanyatlik, elfelejtett baszni (+abortusz, fogamzásgátlók, médiakampány stb.). Igazából a fehér ember gazdasági rendje hanyatlik, aki követi ezt (Korea, Japán, Kína), az is beszopja hosszú távon. Csak mondjuk Kínának lesz majd még embere az észhez téréshez, de nekünk már nem.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.06.04. 15:38:17

@Boldeone2:

"Csak Putyin dögöljön meg, minél hamarabb, és adjon utat a felszabadulásnak"
helyesen, magyar szempontból (neked ez újdonság, tudom):

Csak Zselé dögöljön meg, minél hamarabb, és adjon utat a ruszki gáznak.

GyMasa 2025.06.04. 16:05:15

@fofilozofus:
Kínának egészen biztosan nem... AZ "egyke törvényükkel" ők mér régen fent vannak a szopórolleren, és náluk is földbe áll a népesség igen hamar.
Szerintem az oroszok ebből a szempontból jobban állnak.

vasútihíd 2025.06.04. 16:49:37

@erol: a különbség a tendencia. oroszország egyre erősebb a nyugati rendszer pedig egyre gyengébb.

gigabursch 2025.06.04. 17:17:07

@GyMasa:
Az egykézés csak városban volt kötelező.
Sem falun, sem más országokban.
A sokgyerekeseket migrálták a világ minden sarkába...

gigabursch 2025.06.04. 17:21:14

@vasútihíd:
Konkrétan megeszi a komplett natót és csatolt részeit.
Pakisztán kiseperve, Dél-Korea meg majdnem.
A többi meg nem tud két,-harom nullával többért sokat termelni.

Mai hír:
Oroszország gyémant exportja 6%-kal csökkent. (De a világ termelése is). Ez kb 95/100-ban ipar gyémánt.
Mi következik ebből?
1) saját spéci ipar termelés fokozása
2) a konkurencia meg nem kap....
3) lehet gondolkodni a következményeken....

gigabursch 2025.06.04. 17:22:07

@Alöksz Róz Unbanned:
Maradt...
Mindennapi helyesírási hiba...

gigabursch 2025.06.04. 17:27:30

@2025.:
Az lassan, de gyorsul... Mint a Trabi vagy a Kispók....
Napi 1000 feletti fpv drónt sütnek el, napi 1500 gyártasa mellett. Háborús helyzetben készletfelhalmozás....
Havi 60-80 ballisztikus rakétát lőnek el. Pedig már két éve kifogytak a készletekből...
Ja, és a hős ukik már a teljes orosz hadsereget kétszer kilőtték... Állítólag... Csak nem értem, hogy miért Kijev felé támadnak.... Mert arra tart, aki még tud járni.
Mert 2-3 hét tűzérségi előkészítés után nem sok járóképes marad, de aki hónapok óta még mindig a fronton túlél, se mosdás, se kaja, se ágy, se nő.... Az nem túl erős lelkileg...

gigabursch 2025.06.04. 17:29:29

@GyMasa:
Így számolja fel belülről a kazár vezetés a hohol sovinzmust....
S ők még tapsikolnak is hozzá.

gigabursch 2025.06.04. 17:30:32

@2025.:
Az biztos, hogy érdekes kontraszt egy index+kuruc....

GyMasa 2025.06.04. 17:43:43

@gigabursch:
Igen, és azok akik migráltak, bizonyára örömmel hazamennek majd meghalni egy felesleges háborúban...

GyMasa 2025.06.04. 17:45:17

@gigabursch:
...amíg marad valaki, akinek megvan mind a két keze, ÉS él, hogy tudjon tapsolni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.04. 17:53:47

@valis47: @GyMasa: ó, nem kell időben ennyire visszamenni. Van egy újságom, amely kb. az első hat cikket annak szenteli, hogy a bevándorlásnak, multikultinak véget kell vetni, mert az érkezők nem felelnek meg a minimum elvárható együttélési alapoknak, az eltartásuk drága, kompakt, egységes muszlim életstílust hoznak, amely abban az esetben ha támad egy háttérbeli támogató erő, nyugtalanságra, terrorcselekményekre vezethet.
Ez a Heti Válasz egyik 2007. márciusi száma.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.04. 17:56:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a mostani Rubicon Kubával foglalkozik. A múltkori lapszámba is engedtek be érdekes cikkírókat, de most Konok Péter beengedése döbbenetes egy ilyen lapba. Természetesen két szőrös hasonfajtájáról, Ernestóról és Camillóról ír.

Wildhunt 2025.06.04. 18:09:50

@valis47: hogyhogy nem? Ukrajna demográfiailag és gazdaságilag már összeomlott. Az, hogy politikailag és katonailag még nem, annak egyetlen oka, hogy a Nyugat kb példátlan erőforrásokat éget el náluk.

Tapi2021 2025.06.04. 18:10:52

@Boldeone2: "bukott pár százezer embert"

Ahogyan Ukrajna is!

", és több tízmilliárd dollárt"

Ahogyan Ukrajna és sajnos MI IS, mert az EU-s barmok ezt hajlandóak KIFIZETNI!!!

Tapi2021 2025.06.04. 18:12:49

@Boldeone2: "Ha a liberálisok - Navalnij lanya - győz, akkor EU tag lesz Oroszország. Ez lenne a terv"

Kezed meg a bilibe lóg álmodás közben... :-(

Ezt tényleg elhiszi bárki???

Tapi2021 2025.06.04. 18:17:06

@Boldeone2: Európa valódi ellenségei a jelenlegi vezetői!

Ha végre lógnának azért, amit tettek Európával azzal, hogy USA ÉRDEKBŐL beszálltak egy Oroszország elleni háborúba, amely SEHOGYAN SEM VESZÉLYEZTETETT MINKET!.
Azzal, hogy beengedték ILLEGÁLISAN a világ elsőszámú terrorvallásának hordozóit.
Azzal, hogy nekiestek EGYENJOGÚ és rangú TAGÁLLAMOKNAK? hogy ott kormányt buktassanak... stb.

A békétlenséget, szakadást, ellenségeskedést EZEK OKOZZÁK!

Tapi2021 2025.06.04. 18:22:01

@GyMasa: "gy újyabb prá millió ember fog fejvesztve menekülni az országból, és kb. senki nem fog hazatérni."

Ez nagyban függ attól, hogy az EU a saját polgárainak pénzéből mekkora pénzesőt zúdít az ukrán zsebekre!!!

Ha sokat, akkor jó bulika lesz hazatérni!!!

Tapi2021 2025.06.04. 18:24:57

@Alöksz Róz Unbanned: "csináltak egy új fideszes függetlenobjektív médiát, hát az se fog bejönni, mert kevés hozzá a tehetség."

Melyiket?

Tapi2021 2025.06.04. 18:29:50

@Alöksz Róz Unbanned: Osztom, hogy katasztrófa, amit a Fidesz/kormány kommunikáció címen művel. :-(

Most is csak tátott szájjal nézik, hogyan építi fel az ellenzék itthon és KÜLFÖLDÖN az üldözik a sajtót, című hazugságot, ami pedig nem szól másról, mint arról, hogy amelyik titkosszolgálat, idegen állam, pénzember... őket támogatja annak pénze jöhet, sőt, jönnie kell, akié nem, az mind beavatkozás a belügyekbe...

És a Fidesz ezt csak nézi, mint egy agyalágyult.

Pl. ezt is:

"ÜRES CÍMLAPOKKAL TILTAKOZNAK BUDAPESTI KERÜLETI ÚJSÁGOK AZ ÁTLÁTHATÓSÁGINAK NEVEZETT TÖRVÉNYTERVEZET ELLEN

Üres címlappal jelennek meg egyes önkormányzatok lapjai – köztük elsőként az Óbuda és az Újbuda újság – a III. kerületi Óbuda újság szerkesztőségének kezdeményezésére. A lapok Pion István, az Óbuda újság főszerkesztőjének felhívására tiltakoznak így “A közélet átláthatóságáról” címmel benyújtott fideszes („átláthatóságinak” és „szuverenitásinak” nevezett) törvényjavaslat ellen. A tervezetről a legfrissebb hírek szerint, a korábbi tervekkel szemben csak az őszi ülésszakon dönt majd az Országgyűlés. Újbuda elsőként jelentette meg üres címlappal az újságját, emellett a kezdeményezők hasonló kiállást kérnek a főváros kerületi önkormányzatainak lapjaitól.

Bár az önkormányzatokat formálisan nem érinti, a szabályozás közvetlenül sújtaná a kormánytól független sajtótermékeket és a civil szereplőket, különösen azokat, amelyek közösségi, helyi vagy jogvédő munkát végeznek. A tervezet a külföldről támogatott médiumokat és a civil szervezeteket kötelezné arra, hogy részletes pénzügyi nyilvántartást vezessenek, és tevékenységüket „külföldről támogatottként” címkézzék.

Ez a törvény nem átláthatóságot hoz, hanem politikai listázást, ami megbélyegzéssel, hatósági kontrollal és adminisztratív ellehetetlenítéssel jár. A cél egyértelmű: elriasztani a független hangokat a működéstől, és kiszorítani őket a nyilvánosságból, valamint a civil szféra tereiről. A szabályozás életbe lépése esetén szerkesztőségek és civil szervezetek tucatjai kényszerülhetnek arra, hogy vagy öncenzúrát gyakoroljanak, vagy beszüntessék működésüket. Ez a demokratikus nyilvánosság súlyos szűküléséhez vezetne – helyi és országos szinten egyaránt."... stb.

Tapi2021 2025.06.04. 18:36:51

@GyMasa: @fofilozofus: Az oroszok túl nagy területet birtokolnak túl kevesen. Ott ez lesz a baj.

És ebből az irdatlan erőforrásból sem tudtak meggazdagodni, prosperálni.
Mert ahhoz meg ugye MUSK-ok, JOBS-ok... kellenének! Tehát jól működő kapitalizmus!

Csak, ahogy mi sem, úgy ők sem tudják átugrani egykönnyen a saját, majd 80 éves SZOCIALISTA árnyékukat, amely KIÖLTE az emberekből a vállalkozókedvet, a motivációt és a kreativitást!!!

Tapi2021 2025.06.04. 18:43:38

@Wildhunt: A MI pénzünket és a MI erőforrásainkat! Ami mind egy az egyben a MI (Európa) VESZETSÉGE!!!!

És senkit nem tartóztattak még le! :-(

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.04. 18:47:51

@Tapi2021: Oroszország EU tagsága a woke tébolyig tökéletesen benne volt a hosszú távú tervekben.
Amúgy a kapitalizmust Jelcin után én nem dicsérném a nyílt színen arrafelé, de még így is lehet sejtésem, hogy több tehetséges ember van ott, mint hinnéd.

valis47 2025.06.04. 18:48:08

@Tapi2021: Akkor sem fognak visszamenni tömegesen, de majd hoznak máshonnét embert szükség esetén, gondolom ez a terv.

Tapi2021 2025.06.04. 18:49:57

@valis47: Az ukrán, jó pénzért hazamegy. Szerintem.

valis47 2025.06.04. 18:52:30

@Deak Tamas: Nem volt benne, kijelentették az illetékesek többször, hogy "Oroszország túl nagy", szóval max. a feldarabolása után...

Putyin eleinte a NATO-ba is szeretett volna belépni, de Bush közölte vele, hogy róluk szó sem lehet, míg (asszem) 2008-ban Ukrajna, Moldova és Grúzia ígéretet kapott a tagságra (bár határidő megjelölése nélkül), Bush nyomására. A németek és a franciák nem akarták, de lenyomták a torkukon. Ezt Putyin hadüzenetnek értelmezte, nem meglepő módon. Hiszen az a NATO, aminek nem lehetnek sosem tagjai még "majdegyszer" szinten sem, az ki más ellen irányulhatna, mint ellenük...

Tapi2021 2025.06.04. 18:55:44

@Deak Tamas: Nem a vad- és a gengszter/oligarcha/kiskirály kapitalizmusra (inkább feudalizmusra) gondolok nyilván, hanem arra, ami felszabadítja a kreatív energiákat, és az innovációt.
Mint az USA-ban.

Túl sok új találmányról, világújdonságról, nem hallani Oroszországból.

És egyik olyan országból sem, ahol nyakig ülnek az erőforrásokban, többen a pénzben is, mégsem jutnak sehová.

Ezek közös jellemzője szokott lenni, a balos, szoci, komm. múlt vagy jelen. Általában.
Az ehhez szocializálódott elmékkel.

Sajnos nálunk is ez van. Igen ritka kivétellel.
(Nem is tudom, hogy Béres és Rubik óta, rajtuk kívül, ki talált még ki bármit, amit nem máshonnan másolt?)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 19:02:10

@Tapi2021: hát ez az index + 5 akarna az lenni...
de ilyen amatőr, hiteltelenítő hibákkal, hogy pl a lázárék minisztériumának levelét lehozzák szó szerint, olyanokat benne hagyva, hogy "a sajtóban megjelentekkel ellentétben".
illetve a tematika is láthatóan görcsösen erőltetett.

ezt korábban kellett volna felépíteni (amikor átvették az indexet), és a nyilvánvaló befolyás látszatát se nagyon igyekeztek elkerülni. pedig ott volt a lehetőség, mert a telex is kamuval indította magát és az ellenzéki pártokkal is egyeztetett a főszerkesztőjük.
és igény is lett volna rá szerintem. még az is abszolút elfogadható és talán még hihető is lett volna (bár lehet ehhez már kicsit akkor is késő volt), hogy létezhet a kormánytól függetlenül is inkább kormánypárti média. megjelenhettek volna "egyedi" nézőpontok, adott esetben kritika a központosított kormánypropaganda kritikátlan közlése helyett.
ehelyett teljesen lejáratták már az egészet.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 19:05:49

@Tapi2021: ja, meg az adó 1%, mint külföldi befolyásolás, igen hülyének kell lenni ahhoz, hogy vki elhiggye.

nem, papám, ez pontosan arról szól, amit az ellenzékiek mondanak róla.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 19:11:49

@Tapi2021: "Csak, ahogy mi sem, úgy ők sem tudják átugrani egykönnyen a saját, majd 80 éves SZOCIALISTA árnyékukat, amely KIÖLTE az emberekből a vállalkozókedvet, a motivációt és a kreativitást!!!" - mert a csaucseszku romániája nem ölte ki? és mégis sokkal jobban tudnak vállalkozni ezek a székely származású üzletemberek. szerintem van köze ehhez annak, hogy erdély mindig is gazdag vidék volt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.04. 19:16:16

@Tapi2021: Finnországból sem hallasz semmi ilyesmit, pedig ott mindenki boldog meg gazdag meg minden.
Nézem közben a másokkal való vitádat, még mindig ott hibázol, hogy józanságot meg eszet feltételezel és valóságismeretet, úgyhogy kommunikálhat a Fidesz akármit, nem fog menni. Azért is írtam az Imane hasonlatot, de írhatok mást is, a pesti vonaton a vasutas, mély és igaz értelmet adva a viccnek, szépen elmagyarázta hogy a tőzsdén fenn van egy Magyarország ZRt, azért emelkedik az államadósság, de jön majd a Magyar Péter és leveszi onnan. Felszállt egy butapesti közbülső állomáson egy zöldhajú szivárványtarisznyás lány, az nem is bírta mindezt hallgatni, leült, de öt perc múlva lépett elfele.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.04. 19:19:05

@Tapi2021: ja az utolsó mondatra csak pl. valami Karikó Katalin meg Krausz Ferenc jött be hirtelen, a Hámori-Roska csoport, Gömböc, meg ilyenek.
A kapitalizmust megint összemosod a vállakozással, feltalálással. NINCS közük egymáshoz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.04. 19:21:37

@valis47: hát, pedig Vastagh Pali bácsi nekünk így tanította az egyetemen, de őt már nem kérdezhetjük meg.
Ami amúgy azért szomorú, mert ő megjósolta pontosan a politikai unióra törekvést és az ideológiai kényszereket is.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 19:33:57

@Tapi2021: tessék, az idegen állami beavatkozás tételei a nemzetbiztonsági veszélyt jelentő ügynökmédiában...
telex.hu/kozlemeny/2025/06/02/itt-a-telex-friss-atlathatosagi-jelentese

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 19:36:37

@Deak Tamas: és a rogán antal is nagy feltalálónk

GyMasa 2025.06.04. 20:43:10

@Deak Tamas:
Igen, MIlo Yannopulous mondta, hogy az iszlamisták az egyetlen kultúra, amelyik elszabadul abból a pöcegödörből, ide, és végül magávan hozza és megcsinálja ugyanazt a pöcegödröt ott is, ahová megy.

GyMasa 2025.06.04. 20:45:18

@Tapi2021:
Nem hiszem...
Abból a sok pénzből, szerintem egészen pontosan "egy fitying sem" fog eljutni a néphez.
És, te mennyiért maradnál egy olyan országban, ahol éppen megúsztad, hogy bedaráljanak, azzal a kilátással, hogy 10, max 20 éven belül biztosan meg fogsz halni a következő háborúban?

GyMasa 2025.06.04. 20:48:22

@Tapi2021:
Igen, de, amióta Putyin megregulázta az oligarchákat, azóta sokkal jobban eloszlik a pénz a nép körében is.
Plusz, Putyinnak abban igaza lett, hogy egy vereség esetén bizony sokkal durvábban ki lennének rabolva, és az a pénz elhagyná az országot az utolsó kopejkáig!
MI pont tudjuk, milyen faja az, amikor mi fizetjök a nyugati cégek profitját...
Pont azüta lett jobb, amióta Orbánék ezt leállították.

Tapi2021 2025.06.04. 20:59:09

@Alöksz Róz Unbanned: Van egy ilyen oldal, hogy index +5?

Gery1987 2025.06.04. 21:03:59

@GyMasa:
Mit állították le?
A nyugati cégek ugyanúgy megvannak, viszik a profitot, sőt rengeteg kedvezményt, adómentességet kaptak...
A hazai cégek még itt vannak, csak a család a maffia meg a loki zsebébe megy a pénzük, onnan meg külföldi számlákra hogy soha ne lehessen visszaszerezni.

Tapi2021 2025.06.04. 21:05:20

@Alöksz Róz Unbanned: Abban, hogy totál amatőr a kormányzati kommunikáció egyetértünk.

Ebben: "nem, papám, ez pontosan arról szól, amit az ellenzékiek mondanak róla.", nem. :-)

Napnál világosabb, mi van akkor, ha külföldiek fizetnek bármely országban belföldi POLITIKAI médiát, "civilszervezetet", stb.-t.

A legtöbbünk nem most jött le a falvédőről. A külföldi ÉRDEK NÉLKÜL kurva fillért nem kapna az ellenzéki média!
Azért kap, mert SZOLGÁLJA A KÜLFÖLDI finanszírozó ÉRDEKEIT!

Nincs ezen mit magyarázni.
Minden más púder, mese habbal.

Ezért lehetne ezt jól kommunikálni és nem átengedni MEGINT a terepet az ellenzéki NARRÁCIÓNAK. :-(
De, hát ... tényleg ennyit tudnak.

Tapi2021 2025.06.04. 21:11:25

@Deak Tamas: Én naiv vagyok, és hiszek az értelemben.
És a "népből" származom, a szüleim még munkások, a nagyxszüleim parasztok és munkások voltak. Ezért tudom, hogy nem hülyék!
Csak normálisan, egyszerűen, az Ő NYELVÜKÖN kell elmondani nekik, mi a helyzet.

Kb., mint a Csernobil filmben a szénbányászoknak. Semmi színes, szagos, értelmiségi félrebeszélés. Csak a lényeg.

És ők döntenek el választásokat, nem az itt is harcoló ellenzéki (vagy kormánypárti) hard core alakulatok.
(Ezért vagyok pesszimista a Harcosok Klubja kapcsán is.)

Tapi2021 2025.06.04. 21:25:58

@Deak Tamas: "A kapitalizmust megint összemosod a vállakozással, feltalálással. NINCS közük egymáshoz."

Szerintem van. Karikó és Krausz is ott ért el eredményeket, ahol erre volt pénz és volt megfelelő infrastruktúra. A kapitalista fellegvárakban.

A szocializmus, a nem verseny, az egyéni motiváció és HASZON hiánya, megöli a vállalkozókedvet és a kreativitást.

Nem véletlen, hogy a világraszóló és világsikerű találmányok és újítások döntő többsége a kapitalista országokból jön, ott valósul meg.

Musk aligha lett volna ilyen sikeres a Teslával, nemigen valósíthatta volna meg a visszatérő rakétát, Jobs az Iphone-t, Gates a Windows-r..., stb., Oroszországban, vagy bármely volt szoci országban. Még Kínában sem.

Ehhez vállalkozásbarát környezet kell, tőke kell, sikerélmény kell, személyes motiváció és haszon kell... És ezekhez kapcsolódó gondolkodás.
Ez sajnos nálunk, nálam sincs meg.
Pedig nagyjából mindent tudok egy vállalkozás működtetéséről. Vezettem is tíz évig a másét.
Munkavállalónak "neveltek". És ebből "agyilag" nem tudok kitörni. :-(

Mint amikor egy kismadárral elhitetik, amíg felnő, hogy nem tud repülni. Mi ilyen nevelést, ilyen szocializációt kaptunk. A fiatalságom sajnos főleg a 70-80-as évekre esett, munkás családban.
Ott ezt a pakkot kaptuk a legtöbben.

Tapi2021 2025.06.04. 21:41:57

@Deak Tamas: Minden "birodalmi" központ a maga hatalmának és befolyásának növelésére törekszik.

Az EU a kezdeti, másodvonalba szorult, otthon bukott politikusok és sleppjük lerakatából vált mára egy agresszív hatalmi központtá. Ahogy mind több, otthon labdába nem rúgó, de hatalmas ambícióval rendelkező - főleg fiatal - karrier politikus látta meg ebben a saját hatalomhoz jutás lehetőségét. És az otthoniak kvázi megfingatásának lehetőségét a tőlük átszervezett hatáskörökkel, jogkörökkel.

Most már az EU és az államok között is folyik a hatalmi harc!

Tapi2021 2025.06.04. 21:52:05

@Deak Tamas: Ez a hatalmi harc és játszma ma már arról szól, hogy ha valaki "fel akarja hívni Európa vezetőjét", akkor a telefon ne Berlinben, Londonban, Párizsban... csörögjön, hanem Brüsszelben.

Ma már a Bizottság elnöke azon filózik, miért nagyobb a hatalma egy tagországi kancellárnak (mondjuk a németnek), mint neki, aki 27 ország "kancellárja"? ...

Ezért robogtatnák a közös vonatunkat a mind szorosabb integráció felé, ami = a még nagyobb központi, brüsszeli hatalommal! Ezért céljuk a "nemzetközivé lett világ", az EEÁ, amelyben a nemzetiség nem számítana, így a nemzeti kormányzatok sem. Ezek az ÖSSZES szuverenitásukat átruháznák az EEÁ-ra.
Vagyis rájuk.

A kör bezárul.

Tapi2021 2025.06.04. 21:58:13

@GyMasa: Az összes ukránnak kolbászból van a kerítése Németországban?
És úgy is marad, ha már nem ők lesznek a kedvencek?

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 21:59:57

@Tapi2021: ott a telex beszámolója

mutass rá, hol az ügynöki tevékenység, hol a külföldi érdekekek kiszolgálása a magyarral szemben, vagy mutasd meg melyik tételből következik

Tapi2021 2025.06.04. 22:02:13

@Alöksz Róz Unbanned: A telex cikkeinek úgy 98%-ából derül ki, milyen propagandát fújnak.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 22:04:43

@Tapi2021: "Csak normálisan, egyszerűen, az Ő NYELVÜKÖN kell elmondani nekik, mi a helyzet." - de hát úgy van elmondva.
a leghülyébbek nyelvén.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 22:05:41

@Tapi2021: szóval meg se nézted, de tudod.

Wildhunt 2025.06.04. 22:08:32

@Tapi2021: addig egyik sem megy haza, míg nem kap garanciát, hogy
-nem kérik számon, hogy miért és hogy lépett le
-ismét bármikor átmehet a határon
-soha semmi köze nem kell legyen a hadsereghez (még alkalmassági vizsga szintjén sem)
-kap egy olyan munkát, amiből szerinte meg tud élni.
Ilyen nem lesz.

Tapi2021 2025.06.04. 22:17:39

@Alöksz Róz Unbanned: Na, mi is a probléma, ha mindössze az összes bevételük 10%-áról lehet egyáltalán szó? A 90%-ból még csak tudnának működni.

Ami így is milliárd feletti összeg!
Összehasonlításképp egy vidéki szerkesztőség tíz, legfeljebb száz milliókból él!
Nem több mint egy MILLIÁRDBÓL.

És vannak igen érdekes tételek, mint ez: journalismfund Europe A Szamos folyó magyar és román szakaszán, illegális sóder- és homokbányászat vizsgálata 5 280 076

Most komoly, hogy belpesti telexes fiúk, lányok mentek és keresték az illegális bányákat a Szamos mentén? Ötmillióból?

Jópofa.

A telexnek tehát úgy tűnik ezek a külföldi pénzek csak aprópénzek, nincsen mitől félniük. Akkor mire a para?

Más: ha az ellenzéki emberek simán összedobják az évi több mint egy milliárdot nekik, akkor sem lehetnek olyan nagyon elnyomva, meg kiszárítva pénzügyileg.

Szóval újra adódik a kérdés, miért nem tartják aggályosnak, ha külföldi érdekcsoportok magyar politikai újságírást finanszíroznak? (Hiszen őket NEM FNANSZÍROZZÁK ezek szerint.)
És, ha ez nem probléma XYZ országból, miért az VWS országból?

Gery87 2025.06.04. 22:21:48

@Tapi2021:

"Napnál világosabb, mi van akkor, ha külföldiek fizetnek bármely országban belföldi POLITIKAI médiát, "civilszervezetet", stb.-t."

Magyarországi magyarok, akár a kormány, fizet a határontúli magyar szervezeteknek egyesületeknek, egyházaknak, kluboknak, médiáknak? Akkor mi van pubi?
Az is rossz?

Az nem politika?
Az nem arról szol hogy a magyar állam, kormány, közvélemény beleszól abba hogy mi van/legyen az ottani magyarokkal?

Vagy van a rossz külföldi pénz meg a jó külföldi pénz?

Tapi2021 2025.06.04. 22:21:49

@Wildhunt: Nem lesz, ha sikerül leváltani az őket utolsó vérig, a mi pénzünkből támogató európai vezetőket.

Egyébként tolják majd oda a pénzt, újjáépítésre, haderőfejlesztésre, miegymásra.
Cserébe természetesen mindenki amnesztiát kap és maradhat az útlevél is.

De hamarosan kiderül. A gyarmatosítóknak kell a munkáskéz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.04. 22:25:55

@GyMasa: és ugye ez 2007, amikor Álprobléma Ágika még javában színművészetizett volna.

valis47 2025.06.04. 22:26:59

@Gery87: Jó, de itt nem a magyarországi külföldiek kapják a külföldi külföldiektől a pénzt... Vagy várjunk csak, lehet, hogy igen?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.04. 22:32:15

@Tapi2021: ezt megint hosszan írtad, feleslegesen, mert mégiscsak a Szovjetunió nyerte az űrversenyt, tehát megint nem lehet levezetni így a tételt.
Az értelemre való hatásban bízás szép dolog, de ez megint a klasszikus krisztusi dilemma a - megnemtörtént - kenyérdobálással: hogy hathatsz valakire, akit nem lehet rádöbbententeni például az erőszak értelmetlenségére, mert ösztönlény? (Tanulságosabb és sikeesebb a házasságtörő asszony példája, csak ott nem tudjuk a végét, mit írt a földre.)
Amit az EU-ról írsz sajnos nagyon igaz, a szomorú az, hogy mindezt a korlátolt marxista BAT 1998-ban levezette, és még a dolog eszkalációjának idejében sem tévedtek nagyot. Az EEÁ-t Vastagh Pali bátya politikai uniónak mondta, és még nem szupranacionális rendszert vázolt, hanem politikailag jobban legitimáltat, igaz, ez még a Valis által felidézett Bush korszak előtt volt.

Wildhunt 2025.06.04. 22:33:38

@Tapi2021: felteszem egy darab ukránnal sem beszéltél. A kárpátaljai magyarok hamarabb hazamennek, mint a tüncikéző ukránok.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 23:21:12

@Tapi2021: "Most komoly, hogy belpesti telexes fiúk, lányok mentek és keresték az illegális bányákat a Szamos mentén? Ötmillióból?" - nem, valószínűleg a transtelexes kollégáiknak szervezték ki.
lásd pl. telex.hu/techtud/2025/01/17/szamos-hordalekgazdalkodas-jogorvoslat-kavicsbanya-hatarfolyo
Ez a cikk a Journalismfund Europe támogatásával készült

azt te se gondolhatod komolyan, hogy ilyen pitiáner összegekért ügynökösködnek...

"A telexnek tehát úgy tűnik ezek a külföldi pénzek csak aprópénzek, nincsen mitől félniük. Akkor mire a para?" - mondjuk pl arra, hogy egy ilyen 5 milliós támogatásért kiszabnak 125 millió büntikét, plusz elveszik a felajánlott 1%-okat.
ez tényleg szó szerint ellehetetlenítési törvény.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 23:25:55

@Tapi2021: "És, ha ez nem probléma XYZ országból, miért az VWS országból?" - lehet ők tudnak különbséget tenni egy ellenséges ország rosszindulatú szarkavarása és egy szövetséges országbeli szervezet nyílt pályázata között :D

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.04. 23:28:29

@Tapi2021: és sajnálatos módon a fidesz tevékenysége igencsak indokolja és legitimálja a magyarországi, kormánytól független média támogatását

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.05. 08:00:32

@Deak Tamas:

Ő meg a tipikus nyugatos balos: azaz szavakban balos, a valóságban középosztálybeli liberális polgár.

GyMasa 2025.06.05. 09:38:25

@Tapi2021:
"A gyarmatosítóknak kell a munkáskéz. "
A munkához viszont kell a kéz. A sori munkáeg még nem árt, ha láb is van...
Tudod, ezek azok, amiket az ember általában elveszít, ha találkozik, mondjuk egy gyalogsági aknával.
Meg, nagyon sokat elvewszítenek még valamit, a munkakedvüket.
És, ilyenekből az ukránoknak még óvatos becslések szerint is van 50 000+ (de inkább milliós nagyságrendben).

Tapi2021 2025.06.05. 10:29:33

@Wildhunt: De, vannak nálunk ukrán ukránok. Az asszonyok, gyerekek most is hazajárnak, aztán jönnek vissza, csak apa dekkol itt.
Kb. mindenük ott van.

Ezek haza fognak menni. Főleg, ha megindulna oda a pénz és már nem a háborúra.
Pedig a gyerekek már szinte folyékonyan beszélnek magyarul.

Tapi2021 2025.06.05. 10:34:25

@Alöksz Róz Unbanned: "azt te se gondolhatod komolyan, hogy ilyen pitiáner összegekért ügynökösködnek..."

Ezt mondom. Ha nem ügynökösködnek, mi a gondjuk a törvénnyel, amely próbálja megakadályozni, hogy idegen erők, idegen érdekből befolyásolják a magyar választókat???

Ha nincs semmi vaj a fejükön, mire a hőbörgés???

Mert egyébként, ha pl. orosz pénzről van szó, úgy tűnik mind egyetértünk, hogy ne legyen. Oroszok ne finanszírozzanak magyar, román... újságokat, ne fizessenek TikTok kampányokat...

Szóval, akkor mi a gond?

Tapi2021 2025.06.05. 10:39:56

@Alöksz Róz Unbanned: "mondjuk pl arra, hogy egy ilyen 5 milliós támogatásért kiszabnak 125 millió büntikét, plusz elveszik a felajánlott 1%-okat.
ez tényleg szó szerint ellehetetlenítési törvény.2

Csak, hát ugye ez a törvény NEM ERRŐL SZÓL!

Ezért nem lenne szabad hagyni, hogy az ellenzék tematizálja ezt (is) és terjessze a saját HAMIS narrációit erről!

Ilyenkor kérdezem, alszik a kormányzati kommunikációs "agytröszt"???

Tapi2021 2025.06.05. 10:42:13

@Alöksz Róz Unbanned: Oroszország nem akarja megbuktatni a demokratikusan megválasztott kormányt, csak mert mer saját politikát folytatni, saját elvek mentén (ráadásul egy TAGORSZÁGBAN), az EU meg igen. Akkor ki az ellenségünk???

Wildhunt 2025.06.05. 10:42:40

@Tapi2021: nem fognak. Kérdezd meg tőlük, hogy a fenti feltételek hiányában mi lenne.

Wildhunt 2025.06.05. 10:44:20

@Wildhunt: politikailag az EU jelenlegi vezetése, katonailag az oroszok (és persze egyelőre az ukránok) .

Tapi2021 2025.06.05. 10:45:39

@Alöksz Róz Unbanned: "és sajnálatos módon a fidesz tevékenysége igencsak indokolja és legitimálja a magyarországi, kormánytól független média támogatását"

Azt hogy akár pl. a CIA fizessen újságírókat, fedőszervezeteken keresztül, vagy a kormánnyal ellenséges KÜLFÖLDI pénzemberek, vagy a szintén ellenséges EU mainstream..., SEMMI nem legitimálhatja!

Az mindenképpen beavatkozás és a szuverenitásunk megsértése.

Tapi2021 2025.06.05. 10:48:54

@Wildhunt: A feltételeket biztosítani fogják.
Sajnos a mi kontónkra.

Wildhunt 2025.06.05. 13:04:52

@Tapi2021: úgy érted, szerinted teljes amnesztia lesz, megint lehet oroszul tanulni, és eltörlik a sorkatonaságot?

Tapi2021 2025.06.05. 13:18:23

@Wildhunt: Amnesztia biztosan lesz, hiszen Ukrajnának is kell a lakosság és a munkaerő. És, hát akik ellógtak a háború elől, ők is ukránok. Háború meg már nem lesz.

Sorkatonaság nyilván lesz, de ezzel Ukrajna nincs egyedül.

És lesz nagyszabású újjáépítés, és számos - nyugati kézben lévő - üzem indul be vagy újra, meg a mezőgazdaság is, ahol ember nélkül szintén nem tudnak termelni. Pl. az USA/nyugati tulajok sem.

Szóval kell az ember. És mivel kb. ultranacionalisták, nem a Fülöp-szigetekről.

Ezért akit lehet, haza fognak csábítani.
Ha pedig az ajánlat elég jó lesz, mennek is sokan haza. Mégis csak az otthonuk. Ott élnek a nagyszülők, szülők, ott a hátrahagyott ingatlan, ingóság..., plusz a nemzeti érzés...

GyMasa 2025.06.05. 14:04:38

@Tapi2021:
Szerintem elég kevesen 8azaz kb. nulla közeli szám) fog hazamenni, sőt, szerintem még azok közül, akik most otthin vannak a javuk le fog lépni.

GyMasa 2025.06.05. 14:25:34

@Tapi2021:
Igen, meglátjuk. De én egyáltalán nem vgyok derűlátó. Ha velem így bánt volna a magyar kormány, akkor én biztosan lelépnék, de legalábbis alaposan átalakítanáűm az életemet olyan formán, hogy a legközelebb egy hasonló eset legkisebb jelére képes legyek azonnal megpattanni.

Tapi2021 2025.06.05. 14:42:46

@GyMasa: Sajnos nem tudhatod, min múlik, hogy egyszer csak jön egy addig normális országban (fél kontinensen) egy vagy több vezetői garnitúra, és pillanatok alatt szétkúrják a világodat, az életedet..., és mehetsz a frontra valahová, vagy csak áldozattá válsz bárhol az országodban.

Már a konfliktus kezdetekor írtam: ha időben leváltották volna azt a néhány tucat rohadékot, akik végső soron személyesen is felelősek abban, hogy ez a háború kitört, ÉS MÉG MINDIG TART!!!!, nem lett volna háború.

Gondoltad volna 2020 előtt, hogy pár év és majd' az egész Európa (proxy) háborúba áll be Oroszország ellen? Amely konkrétan SEMILYEN sérelmet nem okozott nekik???

És milyen érdekből?

Gondoltad volna 2015 előtt, hogy a MUTTI rád, mint németre ráereszti az arabokat? Velük a kereszténység és a NYUGATI CIVILIZÁCIÓ legádázabb ELLENSÉGEIT millió számra?

Stb.

Hová lehet költözni, ahol ilyen veszély nem fenyeget?

Gery1987 2025.06.05. 14:54:30

@valis47:

A szlovák Fico felé törvény bizony az ottani magyarok finanszírozását is veszélybe sorolhatja, rossz precedens volt ez.
De hát Orbánt nem érdekli a magyar érdek.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.05. 21:42:45

@Tapi2021: "Azt hogy akár pl. a CIA fizessen újságírókat, fedőszervezeteken keresztül, vagy a kormánnyal ellenséges KÜLFÖLDI pénzemberek, vagy a szintén ellenséges EU mainstream..." - szóval azt mondod a CIA lefizette a telexet, hogy a szamosmenti környezetpusztítással foglalkozzon? :DDD

pontosan az a baj, hogy ilyen szintű légbőlkapott, totál agymosottaknak szóló bemondásra építve fenyegetik megsemmisítéssel a velük szemben kritikus médiát és a független civil szervezeteket is.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.05. 21:47:44

@Tapi2021: "De, vannak nálunk ukrán ukránok." - tényleg vannak. szabolcs megyében rengeteg házat megvettek az ukránok.. szerintem nem azért, mert haza akarnak menni...

ezt leszámítva azért alapjában jól beszélsz, szerintem is rengetegen haza fognak menni, a többségük.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.05. 21:57:10

@Tapi2021: a mi ellenségünk jelenleg oroszország.
(ez tény, ezen nem változtat semmit az se, hogy ki, hogyan, miért felel a háborúért.)

orbáné meg a demokrácia :D

GyMasa 2025.06.05. 22:00:09

@Tapi2021:
Na, ezért fognak sokan inkább elmenni, hogy biztosra menjenek...

Wildhunt 2025.06.06. 08:28:01

@Tapi2021: ha marad a sorkatonaság, már kb senki nem fog vissza menni. A többi meg álom és feltételezés, aminek eddig pont az ellenkezője volt jellemző Ukrajnában.

Wildhunt 2025.06.06. 08:30:39

@GyMasa: akik most bezárkózva élnek (az ukránok szerint milliók) a határnyitás pillanatában lépnek le. És nem mennek vissza, míg a fentieket nem látják garantálva. Tapi szerint elég pénzért napok alatt elfelejtik az elmúlt éveket, mert ez a kapitalizmus.

GyMasa 2025.06.06. 08:32:56

@GyMasa:
Ezt úgy értem, hogy sajnos, ahhoz, hogy egy ilyen életet valaki kialakítson, ahhoz kell egy kezdőtőke illetve egy bizonyos szintű, fix havi jövedelem is, amivel a többség nem rendelkezik. (Ez kb. a "polgári életszínvonal" teteje, vagy afelett van, ami a havi 5+milliós nettó bevétel)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.06. 10:05:19

@Wildhunt: a legutolsó mondatot a magyarok is megtették 1994-ben meg 2002-ben is. 2006-ban az zavarta őket, hogy visszajönnek az urak meg a fasiszták.

Tapi2021 2025.06.06. 12:22:00

@Alöksz Róz Unbanned: "szóval azt mondod a CIA lefizette a telexet, hogy a szamosmenti környezetpusztítással foglalkozzon? :DDD2

Újra írom akkor: nem.

Én azt mondom, hogy mivel ezt SENKI SEM szeretné - úgy tudom az ellenzéki sajtó sem...??? -, jogos, hogy ezt, ennek lehetőségét KIZÁRJUK.

És mivel ebben egyetértünk - ha jól gondolom? - nem világos, miért a nagy álbalhézás már megint?

Ha ugye a telex és a többi ellenzéki sajtó, szervezet, politikus sem tartja jónak, ha a CIA vagy az FSZB, vagy a MOSZAD... vagy más fizeti a SAJÁT érdekű propagandáját a MI HAZÁNKBAN.

GyMasa 2025.06.06. 12:49:19

@Tapi2021:
Én úgy fogalémaznék, hogy a CIA bárkit lefizet, aki valamilyen szinten kormánykritikus hangot üt meg. Nem kell mindenben, mindig Orbánfóbiásnak lenne, és utólag lehet finomítani a juttatásokat is az előző ciklus teljesítménye alapján.
Attól pl. hogy a 444 a napi időjárásjelentésben nem említett egy O1G-t sem, még a többi hírben simán így tesz.

Tapi2021 2025.06.06. 14:39:14

@Alöksz Róz Unbanned: És sokan mondják ugyanezt. Mert ki is akarná, hogy idegenek, idegen érdekből LEFIZESSENEK hazai sajtósokat, civileket (értsd: politikai AKTIVISTÁKAT), hogy kívülről befolyásolják egy SZUVERÉN ország politikai és társadalmi RENDJÉT???

Aki ezt akarja....

Schiffer is világos állásponton van. Egyetértek vele. A probléma VALÓS! Kezelni kell. Csak azt kellene JOBBAN kitalálni - én is ezt írtam korábban - hogyan?

"A probléma valós, de az eszköz alkalmatlan

Schiffer András arról is beszélt lapunknak: a vitatott törvényjavaslat célját fontosnak és lényegesnek tartja, mert szerinte valójában egy olyan kérdésről van szó, amelyet a mai napig nem tárgyaltak ki érdemben. "

index.hu/belfold/2025/06/05/schiffer-andras-interju-atlathatosagi-torveny-fidesz-kormany-orban-viktor-ellenzek-eroszak-gyuloletbeszed-magyarorszag/

Tapi2021 2025.06.06. 14:44:29

@Alöksz Róz Unbanned:

Ahogy ebben is van igazság:

"A „független sajtó” – ezt a művésznevet használja a szodomita propaganda – háza táján most nagy a sírás-rívás. A mártíromkodás és az áldozati póz soha nem látott méreteket ölt. Pedig csak azt kellene megmutatniuk, honnan jön a pénz. Az egyszeri járókelő még rosszra is gondolhat – sőt, egyenesen sumákolást is feltételezhet –, ha azt látja, hogy az áruház kijáratánál valaki pánikszerű kapkodásba és méltatlankodásba kezd, amikor észreveszi, hogy felszerelték az áruvédelmi kaput, míg mások tudomást sem véve róla, teljes magabiztossággal sétálnak ki azon. Akkor valami csak van.

Van hát! Itt, kérem, diktatúra honol. Nem is akármilyen: lemaradt diktatúra. Úgy értem, van még hova fejlődnie, ha olyan olajozottan működő kíván lenni, mint például az Egyesült Államokban, ahol a 444 (666) meg Ács Dani most nem azon idegeskedne, hogy meg kell mutatni a bukszát, hanem azon, hogy mi lesz holnap az ebéd, és mennyire lesz fickós az examerikai futballista cellatárs, akit a többiek csak úgy hívnak a háta mögött: Mr. Farönk. Már akiket altatott már előzőleg a mellén.

Amerikában ugyanis a FARA-törvény (Foreign Agents Registration Act) lehetővé teszi, hogy vizsgálják:

Ha valaki más ország érdekében végez politikai tevékenységet anélkül, hogy ezt bejelentené a hatóságoknak, bűncselekményt követ el.

Ha szándékosan és megtévesztően jár el, pedig akár öt év börtön és pénzbüntetés is kiszabható.

Ugyan nem állítom tényszerűen, hogy a 444 esetleg más országok titkosszolgálataitól kapott volna meg olyan jelentéseket és dokumentumokat, amelyek más úton nem kerülhettek volna hozzá (az a bizonyos kézremegős dokumentumlengetés – hogy csak egyet említsek) –, de azt kijelenthetem, hogy ott most lenne mit megmagyarázniuk.

A példaként emlegetett demokráciák közül Németországot se felejtsük ki – oda is sokat kell még nőni. Ők például megoldották, hogy ne legyen szekértáborokra szakadt sajtó, mint nálunk: ott szodomita propaganda van, oszt’ jó napot! Persze néha a bátrabb civilek próbálnak Facebookon vagy itt-ott kicsit kilógni a sorból, de akkor meg Ein, zwei, Polizei! lesz a nóta vége. Szóval a mi diktatúránk még nagyon gyerekcipőben jár."...

"Ne foglalkozzunk azokkal a hangokkal, akik azt állítják, hogy épp az volt a dolguk, hogy egy hazug és torz képet alakítsanak ki a nyugati társadalmakról – ahogy elvtársaik is teszik a teljes Nyugaton, részegységekre lebontva, ahogy bábelista nagyuraik megálmodták a sátáni sakktábla felett. Ilyen nincs. Ez mese.

Természetesen az is csak a véletlen műve lehet, hogy Zelenszkij elnök úr előbb a stúdióban, majd az ukrán elnöki hivatalban is megkapta Ukrajna igazságos, bölcs és egyben tévedhetetlen szerepét, aki nem tud hibázni. Ez spontán. Mint a Netflix által gyártott – majdnem propagandát mondtam – dokumentumfilm, ahol az elnök úr olyan közvetlen, hogy a metróban ad interjút, ahol ötpercenként, de két órán át újabb metrókocsi száguld el a háttérben – mit ad Isten – ugyanazokkal az utasokkal.

Szintén a véletlen műve lehet, hogy a máskor oly éles szemű Ács Dani meg a többi „szabad” nem akarták meglátni a másfél ásónyom széles horogkeresztet az azovos hősök testére tetoválva, vagy a gyomron rugdosott civileket, akiket derék példakép ukránjaink olyan kisbuszokba tuszkoltak, amikről a Mónika Show pitbullja és Vámpír Ági csak álmodozhatnak.

Itt is figyelmen kívül kell hagyni azokat a hangokat, akik bárminemű narratívát vagy tudatipari agymosást említenek. Hazudnak.

Mint ahogy azok is hazudnak, akik szóvá teszik, hogy ennek a „szabad” művésznevű szodomita propagandának valahogy mindig épp ugyanaz a véleménye, mint az amerikai demokratáknak és azok brüsszeli hűbéreseinek. De valahogy mindig. Nem kel úgy fel nap, hogy ne Magyarország legyen a legrosszabb, legszégyenletesebb ország; hogy ne mindig mások – legtöbbször ócska, korrupt csődtömegek – előtt kelljen hajbókolnunk; hogy ne mindig ugyanazt az élet- és istenellenes szart kelljen olvasnunk és tolerálnunk, amit nagy függetlenségükben és elfajzottságukban pihenés nélkül tolnak, miközben Szabó Tímea már vissza sem utasítja a vádakat, hanem egy „és akkor mi van?” pecséttel névre veszi azokat."

pestisracok.hu/ne-felj-kicsi-fuggetlen-sajto-mutasd-a-tenyered/

Tapi2021 2025.06.06. 14:49:46

@Deak Tamas: "ezt megint hosszan írtad, feleslegesen, mert mégiscsak a Szovjetunió nyerte az űrversenyt, tehát megint nem lehet levezetni így a tételt."

Ez főleg attól függött, ki, mennyi német rakétamérnököt és rakétatechnikát tudott időben lenyúlni és elszállítani. :-)

Tapi2021 2025.06.06. 14:53:03

@Alöksz Róz Unbanned: "a mi ellenségünk jelenleg oroszország."

Ez attól függ, ki az a mi?

A miénk pl. nem. SEMMIT nem tettek ellenünk.

Tapi2021 2025.06.06. 14:54:35

@Wildhunt: Most háború van. Ha vége és dől oda a lé, más helyzet lesz.

Tapi2021 2025.06.06. 14:58:15

@Wildhunt: Elfelejted, hogy az a HAZÁJUK.
A szlávok még nálunk is szentimentálisabbak, érzelmesebbek. Főleg, ha a rogyináról van szó.

Nyugaton lehet, hogy nyugisabb élni (? még?), de ott ők is csak idegen, gyökértelen bevándorlók.

De, ahogy írtam, majd meglátjuk.

Tapi2021 2025.06.06. 15:04:03

@GyMasa: Persze. Bevett dolog, hogy adok X milliót a napi időjárásjelentésre, így "felszabadul" az az X millió arra, amit valójában tolni akarok!!!

Azt hiszik nem tudjuk ezt?

Tapi2021 2025.06.06. 15:11:45

@GyMasa: "Bevett dolog, hogy adok X milliót a napi időjárásjelentésre, így "felszabadul" az az X millió arra, amit valójában tolni akarok!!!"

Vagy, hogy egy kis magyar, belpesti ellenzéki szerkesztőség a Szamos mentén keresgéljen illegális sóderbányákat!!!!... :-)

Ötmillióért... :-)

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.06. 17:38:54

@Tapi2021: :DD

megnézted egyáltalán a transtelexes cikket?

GyMasa 2025.06.06. 18:21:13

@Tapi2021:
Hát, igen... az oroszoknak inkább az ex-Gestapo-s körömletépkedők kellettek jobban.
Valahogy azokra ott, keleten nagyobb volt az igény.
Ennek ellenére az USA csak az emberes holdraszállásban tudott első lenni. Minden másban tényleg megverték őket az oroszok.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása