magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Alap és felépítmény

Marxnak ebben se volt igaza: nem az alap határozza meg a felépítményt.

Íme, a gazdag cégek sokkal inkább alkalmazkodnak, mintsem hogy harcoljanak bármiért is, ami nem a közvetlen gazdasági érdekük. Ha a tőkés gazdagodhat, elfogadja, hogy nem irányíthatja a politikát.

Azaz a következtetés sokadszorra előjön: nem a gazdasági alapot kell megteremteni - persze bizonyos szintig az is kell, hiszen pénz nélkül nem lehet semmit elérni -, hanem a társadalmit, az ugyanis képes lesz a gazdaságot maga alá rendelni.

Kína sikeres modellje is ezt igazolja: egy jó politika képes maga alá gyűrni a gazdaságot, így az nem lesz független tényező.

Ugyanis nincs rosszabb a polgári demokráciánál, ahol a gazdaság képes diktálni a politikának. Ez természetesen teljesen antidemokratikus is, így meg kell akadályozni.

129 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1118878922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erol 2025.06.10. 11:01:48

Szakrális államiság. Ezt már nagyon sokszor bedobtad, de még senki nem tudott rávenni arra, hogy néhány mondatban kifejtsd, hogy mi ez, hogy működne és miért lenne jó. Ez így nagyon kevés...

Tapi2021 2025.06.10. 11:08:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A kapitalizmus vagy piacgazdaság olyan gazdasági rendszer, amelyben a termelési tényezők többsége magántulajdonban van, amiket haszon elérésének céljából működtetnek, és ahol a termelt javak és szolgáltatások elosztását túlnyomórészt a szabad piac határozza meg.

A kapitalista, tőkés gazdaságok meghatározó eleme tőke. E gazdaságok növekedését a tőkefelhalmozódások és a bankok hitelei biztosítják, amelyek a gazdaság megtakarításainak összegyűjtésével fedezik az újabb és újabb befektetéseket. "

Wikipedia

Vagy van magángazdaság vagy nincs. Ha van, és az a domináns, a gazdaság alapja, akkor az tőkés, kapitalista gazdaság. A vállalkozások által termelt és felhalmozott tőke nem választható el a vállalkozásokra épülő gazdaságtól.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 11:08:45

@erol:

Mint most, csak nem polgári-liberális, hanem keresztény elvek az alapok.

A hatalom megoszlik: nem lehet demokratikusan leszavazni az alapelveket.

Volt ilyen, lásd rendi társadalom. Franco és Mussolini próbálták egy időben.

Gelimtrtrddddd 2025.06.10. 11:09:11

anem a társadalmit, az ugyanis képes lesz a gazdaságot maga alá rendelni.
------------------
1. Alá az túl volna, úgy le.
2. Rendel hang nem van, rengyni stak.

3. What the fuck? Te hogyan mekegsz ember? Már itt van az új-ónemmagyar struktúra, ahol gazdák, Gastok vannak és társak, ez a társadalom! Oké vagy, hogy nem fogod fel, hogy van már ez a libernyák system? Már van! Úgyhogy így hogyan mekegsz? A trásadaloom hangot is dúrgerni kell, attól, hogyha vn társadalom, úgy van gazdaság is, a kettő együtt van. Ezeket a hangot dúrgerni kell, úgy nem van probléma.

Tapi2021 2025.06.10. 11:10:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "
A premoderm európai rendszer felélesztése, persze módosítva az új körülményekhez."

Ezzel megint csak nem mondtál semmit arról, hogyan működne a társadalmi és gazdasági rend?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 11:12:51

@Tapi2021:

Hogyan működött az európai rend a felvilágosodás és a kapitalizmus előtt?

ez a nevem senki 2025.06.10. 11:16:14

@erol: anglikán pld

csak szittya módra
dakota-ninja-türk-kipcsák vallásalapítóva

Boldeone2 2025.06.10. 11:16:35

@Tapi2021: Demokratikus társadalmi, politikai rendszer, ahol a politikai hatalom forog és választható/leváltható, és a magánalapú - de nem kizárólagosan -, szabályozott gazdaság."

- De nálunk NEM FOROG a politkai hata

Tapi2021 2025.06.10. 11:17:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez játék a szavakkal.

"A kapitalizmus szó latin eredetű, a capitalis eredeti jelentése fej. Az ókorban a gazdagságot a magántulajdonban lévő marhák (ami tágabb értelemben hasznot hozó jószágokat, sőt, rabszolgákat is jelentett) fejének számával mérték. "

Wikipedia

Az ókorban pont úgy volt, mint most meg bármikor. Ha volt vállalkozásod, földed..., akkor az hasznot termelt és gazdag voltál. Ha nem akkor nem.

Egy ókori gazdag vállalkozó miben más, mint egy mai gazdag vállalkozó?

Egy ember alapít egy vállalkozást valamire. Ha van rá kezdő tőkéje, abból. Ha nincs KÖLCSÖNT vesz fel. Amit visszafizet...
A vállalkozás működéséből származó haszonból fizet, a maradékot újra befekteti vagy felhalmozza. Vagy ebből már ő ad kölcsön más vállalkozóknak..., forgatja a pénzét pl. pénzváltóknál (bank), ahogy már a Bibliában is leírták, a három szolga és a talentumok példabeszédben. Stb.

Mi a különbség?

Boldeone2 2025.06.10. 11:18:50

@Tapi2021: Tehát nem forog a politkai hatalom. Egy slepp- Orbán Vikror sleppje- fogja tartva az orszàgot, és megszállva a gazdaságot

Orbán "piaci szabályozása " valójában a közforrások megszerzését jelenti, politikai eszközökkel

Gelimtrtrddddd 2025.06.10. 11:20:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az ókorban is volt magángazdaság,
--------------

Magán hang nem van így, mond, hogy privát. A gazda-tól ered, hogy gazdaság.

Hol volt? Hát nem az ősmagyaroknál! A magyar nyelv indogermán és germán nyelv volna, de a mai stak sklavenaufstand. Nekem így nem volt olyan, a hang is bullshit, stak garázda, SS volt.

Tapi2021 2025.06.10. 11:22:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A hatalom megoszlik: nem lehet demokratikusan leszavazni az alapelveket."

Vagyis akkor diktatúra. De ki diktálhat és milyen felhatalmazással?

"Volt ilyen, lásd rendi társadalom. Franco és Mussolini próbálták egy időben."

Kösz ne! Egy ilyen társadalom mennyivel lenne jobb és igazságosabb vagy szabadabb?

Gelimtrtrddddd 2025.06.10. 11:22:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: polgári-liberális, hanem keresztény elvek az alapok.

Volt ilyen, lásd rendi társadalom. Fr

-------------------------------
1. Elv hang nem van, nyelvkakilás, stak rakvány van és raku, attól, hogy alap hang nem van, az al a túl.

2. What the fuck? Sajnos, hogy pogány, náci, antikretény, ősmagyar, nem libernyák új-ónemmagar vagyem nem fogem fel.

Nietzsche után és a ncizmus után: pógári=kretény. Libcsi=kretény.

3. Rendi társadalom? A társadalom már libcsizmus, ahol társadalom van ott már libcsizmus van, úgyhogy ezt se fogem fel.

Tapi2021 2025.06.10. 11:25:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Hogyan működött az európai rend a felvilágosodás és a kapitalizmus előtt? "

Szarul.

A kevés nemesnek, birtokosnak jól, a nagy többségnek rosszul.
És hatalmas társadalmi különbségekkel.

Boldeone2 2025.06.10. 11:26:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A hatalom megoszlik: nem lehet demokratikusan leszavazni az alapelveket"

- Miért ne lehetne? A társadalom, a nagy evidenciái folyamatosan változnak. A kereszténység egy régi evidencia, de az sem örök; illetve másképp értelmezzük

Az egyik nézet szerint a kereszténységből következik a hierarchia és az egyenlőtlenség, a másik nézet szerint pont fordítva

A keresztény eleve nem lehet szélsőjobboldali ember, csak konzervatív, de az nem ugyanaz

Boldeone2 2025.06.10. 11:27:46

@Tapi2021: kevés nemesnek, birtokosnak jól, a nagy többségnek rosszul.
És hatalmas társadalmi különbségekkel."

- Az egyház vezetői mégis ezen rendszer mellé álltak...

A kereszténység egyenlőséget hirdet, valójában

Tapi2021 2025.06.10. 11:28:43

@Boldeone2: Dehogy nem. BÁRMIKOR nyerhet az ellenzék is. Jövőre lehet, hogy fog is.
Előtte is volt ballib ormányzás...

Szóval hagyd el a marhaságokat.

A Fidesznek volt az előző években a JOBB AJÁNLATA. Ezért ők nyertek. Ennyi történt.
Ha magadba néznél, te is tudnád, hogy amit az ellenzék felmutatott a korábbi választásokon az nagyjából a nulla és kalap szar között volt. Azzal meg nyerni???

Persze, most is ezt kínálják, csak újracsomagolva.

Boldeone2 2025.06.10. 11:29:56

@Tapi2021: Református vallás = a kapitalista szellem dicsérete; katolikus= bigott, ultrakonzerv elmaradottság

Tapi2021 2025.06.10. 11:30:57

@Boldeone2: "Orbán "piaci szabályozása " valójában a közforrások megszerzését jelenti, politikai eszközökkel"

Mint minden kormány esetén. Mint te is tudod.

Boldeone2 2025.06.10. 11:32:21

@Tapi2021: Előtte is volt ballib ormányzás..."

"ELŐTTE" , igen... de most Orbán- rendszer van már, nemcsak Orbán- kormány..

Ballib nincs, Magyar jobbos...

Tapi2021 2025.06.10. 11:32:25

@Boldeone2: És hát nektek ez a bajotok! Hogy a forrásokat nem ti osztjátok el!
És egy részét nem tudjátok MAGATOKNAK és a sleppeteknek osztani!

Ez erről szól. Semmi másról.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 11:33:37

@Tapi2021:

Ma nagyobb életszínvonalbeli különbségek vannak. Még a fejlett világban is, nem beszélve a világ fejletlen többségéről.

Boldeone2 2025.06.10. 11:39:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez egy jó kérdés...

Van erről egy vita: napvilagkiado.eu/termek/hayek-es-popper-a-racionalitasrol-az-okonomizmusrol-es-a-demokraciarol/

A legnagyobb hatást Karl Popper tette rám. Ő nagyon ért mindent...

A személyes véleményem: mivel maga a politikai rendszer amiben a nyugaton élnek az "liberális demokrácia,", így leszavazni sem lehet, csak elvi szinten.

A modern társadalom minden elem a liberalizmuson alapul, az alapvető emberi jogoktól az autonóm társadalomig

Tapi2021 2025.06.10. 11:40:49

@Boldeone2: "- Az egyház vezetői mégis ezen rendszer mellé álltak..."

Nem álltak sehová, az egyház konzervatív és alapvetően apolitikus és nem akart sosem politikai rendszereket létrehozni vagy váltani.
"Nem evilágból való."

A másik ajánlat meg miért tűnt volna vonzónak, amikor egyik oszlopa az ateizmus, materializmus (és a tagadás) volt és ma is az?

"A kereszténység egyenlőséget hirdet, valójában "

ISTEN ELŐTTI egyenlőséget!

Sem politikai, sem gazdasági egyenlősítő programja nem volt Jézusnak össz társadalmi szinten.
Csak a saját közösségében volt vagyoni egyenlőség. De az meg egy speciális helyzet, egy zárt csoportban. (Kb., mint a későbbi szerzetes közösségekben.)

Tapi2021 2025.06.10. 11:42:43

@Boldeone2: "Református vallás = a kapitalista szellem dicsérete; katolikus= bigott, ultrakonzerv elmaradottság "

A te hited meg másnak nem jön be.

Boldeone2 2025.06.10. 11:45:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Látjuk, hogy a kapitalizmust megpróbálták leváltani, nem jött össze..

Látjuk, hogy a liberális demokráciát is megpróbálják leváltani; de nyugaton ez sem fog összejönni..Miért? Mert azok nem kollektív társadalmak, mint keleten, hanem individualisták..

Utálják a hierarchiát a hatalmat, a pátoszt, az ideológiát, vallást. A korlártlan és a parttalan szabadság, dívik. A szabadosság

Tapi2021 2025.06.10. 11:45:39

@Boldeone2: "Magyar jobbos... "

Értem, miért szeretnétek ezt elhitetni, de nem jobbos az, AKINEK A SZAVAZÓ ÉS TÁMOGATÓI TÁBORA 95%-BAN balos, LIBERÁLIS!

Mi Magyarékban az, amitől jobboldaliak lennének?

Mert ezt mondják?

Boldeone2 2025.06.10. 11:47:37

@Tapi2021: Sem politikai, sem gazdasági egyenlősítő programja nem volt Jézusnak össz társadalmi szinten."

- Az őskeresztényeknek volt, csak ezeket a tanokat elfojtotta a hierarchikus rendszer! Bogumilok, katharok, valdensek- mind eretneknek lettek kikiáltva

Boldeone2 2025.06.10. 11:49:32

@Tapi2021: Értem, miért szeretnétek ezt elhitetni, de nem jobbos "

Tisztelet és Szabadság Párt (röviden TISZA) egy magyarországi politikai párt. 2021-es öndefiníciójuk szerint olyan ideológiamentes formáció, amely jobbközép pártként középutas politikát folytat.

Plusz: A Néppárt is mellettük

Tapi2021 2025.06.10. 11:50:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ma nagyobb életszínvonalbeli különbségek vannak."

Ma Magyarországon? Vagy bárhol a demokratikus és kapitalista országokban? Szerinted a döntő többség olyan szinten él, mint a feudális rendszerben?
Gondold ezt újra.

"Még a fejlett világban is, nem beszélve a világ fejletlen többségéről. "

A fejletlenek problémája éppen az, hogy nem működik náluk a magángazdaság vagyis a kapitalizmus. Ezért fejletlenek.
A fejlődés pedig a kapitalista társadalmakhoz és gazdasághoz való FELZÁRKÓZÁST jelenti.

Tapi2021 2025.06.10. 11:53:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A pénzalapú diktatúra jobb lenne? "

Nem, de ilyet én nem is javasoltam. A társadalom által szabályozott magángazdaság a nyerő. Lényegében, ami most van.

Az általad javasolt "rendi", feudális, "szakrális" rend is diktatúra lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 11:54:02

@Tapi2021:

Egy eliember és egy szegény között ma NAGYOBB a különbség, mint a középkorban., erre utaltam.

Tapi2021 2025.06.10. 11:54:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A nagy vagyon mindig hatalmat adott.
Eleve a nagy vagyon által szereztek politikai pozíciókat.

Tapi2021 2025.06.10. 11:55:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Időhurokban vagyunk?

"A társadalom által szabályozott magángazdaság a nyerő."

Tapi2021 2025.06.10. 11:56:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Befolyást igen, hatalmat nem. "

Szómágia. Mi a hatalom?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 11:57:04

@Tapi2021:

Én is ezt javaslom. A pénz nem ad hatalmat, így a gazdaság állami kontroll alatt áll.

Tapi2021 2025.06.10. 12:02:07

@Boldeone2: Hát, akkor kár volt magukra engedni a világ első számú, elnyomó terrorvallását.

Hamar vége lesz a liberális szabadosságnak, amint ezek elfoglalják a pozícióikat.

Tapi2021 2025.06.10. 12:03:16

@Boldeone2: Sok nyugati nem hívő sírja majd vissza a "bigott" keresztényeket!

Tapi2021 2025.06.10. 12:11:43

@Boldeone2: "- Az őskeresztényeknek volt, csak ezeket a tanokat elfojtotta a hierarchikus rendszer! Bogumilok, katharok, valdensek- mind eretneknek lettek kikiáltva "

Mint írtam, a kezdeti csoportokban próbálkoztak ezzel, de ez nem volt kötelező érvényű parancs. A gyakorlatban sem működőképes, ha MINDENKI lemond a vagyonról, nem vállalkozik, nem ültet búzát, nem termel, nem fogad el jól fizetett állást...

Ez a szegénység útja. Az önhibából szegénységé. Ilyet Jézus nem akart. Az egyház is csak akkor tudja felkarolni a szegényeket és akkor tud alamizsnáskodni, ha van miből. Ahhoz bevétel kell, ami meg az egyháztagok ADOMÁNYAIBÓL jön, ami meg az egyháztagok munkájának, vagyonának, vállalkozásainak bevételéből, illetve hasznából.

Vagyis kisebb körökben működhet egy vagyon megosztás - ezt vitték tovább a szerzetes közösségek -, de világegyház méretben semmiképpen.
És az ilyen közösségek döntő többségben NEM ÖNFENNTARTÓK.
Támogatásra, adományokra szorulnak.

És kik tudnak támogatni? Azok, akiknek van ehhez bevételük.

Gery1987 2025.06.10. 12:13:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem a kínai nagytokenek is van ugyanúgy lobbiereje igen.

Gery1987 2025.06.10. 12:14:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tudjuk hogy te diktatúrát akarsz.
És azt is hogy azt hiszed akkor neked abban mindig nagyon jó lesz...
De érted is eljöhet ám a meseauto...

Tapi2021 2025.06.10. 12:15:45

@Boldeone2: " 2021-es öndefiníciójuk szerint olyan ideológiamentes formáció"

Ez már ordas nagy hazugság! És így indultak, erre építenek!
Már az alap is HAZUGSÁG!

Ideológiamentes POLITIKAI PÁRT?????
(Az éppen olyan, mint az ideológia- és világnézetmentes ember. NEM LÉTEZIK!)

Gery1987 2025.06.10. 12:16:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

:D
Pff....

Ja Irán is hogy hasít...
Még az iszlám állam is milyen fasza volt.

Gery1987 2025.06.10. 12:18:13

@erol:

Ez csak duma, nincs kidolgozva, nincs mogott semmi.

Csak valamit mondani kell az kívül hogy legyen Orbán örökre...
Az túl átlátszó lenne.

Gery1987 2025.06.10. 12:19:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Magyarul legyen fasizmus.

Csak eljutunk végre oda egyszer hogy nyíltan felvállaljatok.

Ez is a votmaa kategória...

Hogy bevált, ja nem.

Tapi2021 2025.06.10. 12:20:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Egy eliember és egy szegény között ma NAGYOBB a különbség, mint a középkorban., erre utaltam. "

Nem hiszem, hogy pl. gróf Széchenyi István és egy zsellér között ne lett volna legalább akkora távolság.

Ezt nem tények, számok alapján írod, hanem, mert így érzed, vagy így akarod érezni.

Másik fontos különbség, hogy míg az átlag zsellér, jobbágy, béres, nagyjából nincstelen volt, ma az átlag munkavállaló egyáltalán nem az.
Egy sokkal élhetőbb, kényelmesebb világot hozott létre a magángazdaságra épülő demokratikus társadalom.

Gery1987 2025.06.10. 12:21:54

@Tapi2021:

Te tényleg elhiszed hogy a szavazók fele libsi?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 13:03:25

@Tapi2021:

Minden adat az ellenkezőjét mutatja. A polgári rend növelte a különbségeket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 13:04:18

@Gery1987:

Pont fasizmus nem, de a fasiszta alapú rendszerek az alapokban helyesen okoskodtak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 13:05:02

@Gery1987:

HAsításhoz imperialzmus kell, azt meg csak a felvilágosult nyugat tudta sikeresen művelni.

Gery1987 2025.06.10. 13:08:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem is a szakrális rend akar visszatérni, hanem a neofasizmus.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 13:10:25

@Gery1987:

Ez így nem jelent semmit, mint a "neoliberalizmus", a szó semmit se jelent.

Gery1987 2025.06.10. 13:24:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor fasizmus, ha így jobb.
Azért Neo mert van egy időbeli és modszerbeli szakadék.

De szándékosan ne értsd...

Gery1987 2025.06.10. 13:25:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ebből nem következik hogy akkor menjünk vissza a kitalált istenek, a papok meg a dobrogik világába!

Tapi2021 2025.06.10. 13:49:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Minden adat az ellenkezőjét mutatja. A polgári rend növelte a különbségeket. "

Nem láttam ezt alátámasztó adatokat. De nem zárom ki, hogy köztem és MUSK között nagyobb a különbség, mint egy korabeli jobbágy és Széchenyi között.

De ez nem lényeges. A lényeges nem a különbség, hanem az, hogy az alant levők milyen szinten tudnak élni.

És ebben ég és föld a különbség.

Ugyanakkor MUSK is kb. napi fél kiló húst tud megenni és én is. MUSK kocsija ugyanoda tud elgurulni, mint az enyém... Stb.

A vagyona egy szám, ami csak egy szám. Statisztikai adat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 14:08:47

@Tapi2021:

Ma egy munkanélküli is jobban él, mint akkor egy gazdag ember.

Ennek oka a műszaki fejlődés.

Gery87 2025.06.10. 14:24:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze mert ha nem Orbán meg nem feudalizmus akkor Soros.
tudjuk.
Hallottuk eleget.

Ettől még fasság.

És egyre kevesebben hiszik el.

Tapi2021 2025.06.10. 14:25:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Amit a vállalkozók versenye okoz. Hogy egyre jobb termékeket kínálhassanak.

Tehát megegyezhetünk, hogy az átlagembernek most sokkal jobb, mint anno egy jobbágynak.
És ilyen szempontból mindegy, hogy milye volt egy grófnak, vagy milye van ma egy nagyvállalkozónak, tőkésnek.

Gery87 2025.06.10. 14:32:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Minden nem fér bele.

De tudod attól még hogy a kopasz fociultra Hitleres póloban cigány helyett azt mondja hogy "napon barnult", még náci.

Attól még hogy jelenlegi farhátjobber populistának meg "normalistának" meg "kereszténynek" nevezi magát és ezt puffogtatva rekeszti ki a társadalom felét a nemzetből, mondván ők a nemzet, mindenki más áruló, karakter gyilkol, gyűlölködik mindenre ami nem ő, építi le a jogállamot, demokráciát, tesz hitet a fehér Európa mellett, xenofób stb.... attól még az szélsőjobb.

De hát te mondtad: milyen jó volt az, mennyire közelítették az ideális társadalmi képedet.

Gery87 2025.06.10. 14:34:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kétbit.

Tipikus fasiszta duma: "vagy mi, vagy a nemzethalál" vagy mi, vagy a "az ellenség, árulók, ügynökök"

Vótmáá.

Alöksz Róz Unbanned 2025.06.10. 15:24:42

@Tapi2021: de technológiai fejlődés kapitalizmustól függetlenül is volt/van

Tapi2021 2025.06.10. 15:29:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Az embereknek nem érdeke a profitharc."

Pedig de, mert így van munkájuk. Hogy a cég, ahol dolgoznak, profitot termel.
Mindenki másnak pedig azért érdeke, mert - ahogy te is írtad - a verseny miatt pörög az innováció, a műszaki fejlődés.

Így van egyre jobb telefonod, tv-d, autód... :-)

Tapi2021 2025.06.10. 15:31:25

@Alöksz Róz Unbanned: Sokkal lassabb mértékben és sokkal rövidebb a lista.

Ahol nagy fejlődés volt, ott mindig gazdasági, politikai érdek volt mögötte és PÉNZ!

Gery1987 2025.06.10. 16:10:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Úgy jön ide hogy osszevissza hadobaltok aztán vége úgy is ez...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 16:19:28

@Gery1987:

Ez kb. olyan, mint azt mondani, hogy alternatív balos eszmék végcélja mindenkit szibériai gulágokba deportálni.

Gery87 2025.06.10. 16:37:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem olyan, mivel én nem mondtam hogy minden jobboldali populizmus, nacionalizmus vagy keresztény alapú politika vége a koncentrációs tábor!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 16:38:22

@Gery87:

Azt mondod "fasizmus", majd ebből következtesz, pedig ez logikailag hibás.

Gery87 2025.06.10. 16:41:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A farhátjobboldal igen, az oda vezet amit Orbán NER-ként építget...

Gery87 2025.06.10. 16:42:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincs majd 40%-os jobboldali populista párt a Fidesz kihívójaként?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.10. 16:53:00

@Gery87:

Én nem vagyok jobboldali. Legfeljebb a szó magyar értelmében. De a szó klasszikus értelmében jobbellenes vagyok.

Gery87 2025.06.10. 17:26:32

Ha nem akarsz jobboldalt, miért szavazol a Fideszre?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.11. 09:52:10

@Boldeone2: a száj- és körömfájás meleg, szappanos vízzel gyógyíthatóm, otthon a slaugot magad felé fordítod, és közepes erővel megnyitod.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása