magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A 11. parancsolat

Nemrég beszéltem egy izraeli emberrel. Esete sajátos, többszörösen sajátos: a Szovjetunióból (Ukrajnából) bevándoroltak gyereke, ő is még ott született, de kisgyerek kora óta Izraelben él, szóval nincs semmilyen szovjet/orosz/ukrán identitása - eleve a szovjet zsidók nemigen asszimilálódtak -, viszont felnőtt korában keresztény lett.

Ez sajátos dolog, mert az ilyen embereket nagyon rossz szemmel nézik Izraelben. Van egyébként kb. 15-20 ezer zsidó nemzetiségű keresztény Izraelben. Helyzetük eléggé visszás: mert se az átlag izraeli keresztény (akik 90+ %-a palesztín) nem fogadja el őket, se az átlag izraeli zsidó, ők a kettő között vannak, két szék között a földre esve. Hivatalosan persze nincs diszkrimináció, de a társadalmi megítélés negatív.

A mostani háború kapcsán mondta azt: az izraeli társadalom a Tízparancsolat 11. pontja szerint él. Ez persze vicces, de találó. A 11. pont így hangzik: "soha többé!", utalva arra, hogy nem szabad megengedni azt, amit a nácik csináltak velük a 40-es években.

S ez mindent felülír. Az általános következtetés: az a biztos, ha erő van a kezükben, így az erő pozíciójából tudnak diktálni. Mert nem szabad senkiben se bízni, az egyetlen biztos megoldás a kényszerítés.

Ő egyébként eléggé kritikus volt ehhez. S egyet is értettem vele. Azt mondta: persze jó az erő, de semmilyen erő nem tart örökké, s akkor baj van.

De ami a konkrét mostani háborút illeti, ő is azt mondja: helyes volt Irán megtámadása, mert minden más megoldás rosszabb lett volna. S logikusan végig gondolva - izraeli szemmel - ez így is van:

  • Iránnak nincs igazi szövetségese, aki harcolna is vele együtt - Kína és Oroszország, valamint több muszlim ország támogatják Iránt, de csak mint külső segítő, nem lépnének be soha tevőlegesen is a háborúba, míg ha Izrael tényleg veszélybe kerülne, az USA és Anglia megtámadnák közvetlenül Iránt,
  • Izrael képes több katonai kárt okozni jelenleg Iránnak, mint fordítva, egy idő után egyszerűen el fognak fogyni az iráni rakéták, melyeknek eleve alig 10 %-a ér célba, míg Izrael képes sokkal olcsóbb módon támadni, s hiába állt helyre a háború 2. napján az iráni légvédelem - úgy tűnik, kínai segítséggel -, a végtelenségig képes Izrael harcolni,
  • Irán nem képes likvidálni fontos izraeli vezetőket, míg fordítva láttuk, hogy ennek semmi akadálya: ez talán a leginkább demoralizáló elem, az iráni kisember erre úgy reagál, ahogy várható: "miféle ország vagyunk, mely a saját vezetőit se képes megvédeni".

Szóval izraeli győzelem várható. Bár az valószínűleg nem lesz maximális, ahogy ezt tervezték a zsidók, azaz se nem fog megdőlni a rendszer Iránban, se nem áll le végleg az iráni atomprogram.

Sok tekintetben hasonlít az orosz-ukrán esetre. Persze sok eltérés is van: az egy proxy háború, itt meg tényleg két nemzet harcol egymással.

Az egész eszmei haszna persze az, hogy a rendszerkritikát, az antiliberalizmust erősíti. Hiszen ismét kiderült, a "nemzetközi jog", az "emberi jogok" és társai semmit nem jelentenek azon kívül, hogy "az lesz, amit a nyugat akar, s kuss", szóval nem szabad ezeket komolyan venni. S nem szabad ezt primitív "a zsidóknak mindent szabad" szintre levinni, mert nem erről van szó: a valóságban Izraelnek azért szabad mindent, mert a nyugat része, a nyugat Közel-Keletre kihelyezett telepesállama. Szóval:

  • a nyugat szabadon oszthat fel országokat, lásd Szerbiából Koszovó kihasítása, ennek tapsolni kell, míg amikor Oroszország a Krímet hasította ki Ukrajnából, az agresszió, s szankciók vannak,
  • a nyugat szabadon akarhatja más országban a rendszerváltozást, szabadon bombázhat, hajthat végre irányított gyilkosságokat, elég csak biztonsági érdekeire hivatkoznia - mert ez a mostani Irán elleni háború -, ez taps, de ugyanezt nem mondhatta Oroszország 2022-ben, s az agresszió, meg szankciók máig.

A következtetés világos: nem kell komolyan venni a nemzetközi jogot, az emberi jogokat, mert ezek csak a nyugat propagandája. Ahogy Putyin nyíltan kimondta 2007-ben: "mostantól nem fogadjuk el a játékszabályokat". Ehelyett erőt kell építeni, hogy a nyugat ne legyen képes velünk szemben hatékonyan fellépni.

A mostani iráni-izraeli háború pedig még bárhová vezethet. Lehet akár világháború is, de lehet az is, hogy az egész leáll pár napon belül. Én úgy érzem, hogy Trump valami köztes verziót szeretne, s ehhez szeretné megnyerni Putyint.

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8118889146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2025.06.18. 12:57:51

"a valóságban Izraelnek azért szabad mindent, mert a nyugat része, a nyugat Közel-Keletre kihelyezett telepesállama."

Így van, és mivel a nyugat része vagyunk és a felkínált alternatívák közül még ez a legjobb/legkevésbé rossz, most sincs semmi okunk Irán mellé állni, ahogy Oroszország mellé se.

(Kivéve a Bircáknak mert ők most mehetnének békeharcolni a teokratikus feudális földesurakért a szent háborúba az Ajatollahért vagy Putyinért....hogy nem teszik mutatja hogy még mindig a rohadó nyugatban a legjobb nekik is.)

Kivételes esetekben nem muszáj csak valamelyik tőkés imperialista rezsim közül választani pl Erdogan, Asszad és az ISIS közül, hanem lehet ez Rojava is...

"Kína és Oroszország, valamint több muszlim ország támogatják Iránt, de csak mint külső segítő, "

Kína nem fog háborúzni soha senkiért, ő üzletelni akar és leszarja milyen rezsim van hatalmon, Oroszország meg gyenge már ehhez.
A SZU még légihídon támogatta a távoli Etiópiát a Szomália ellen harcban ma már Szíriát is feladta...és az örményeket is cserben hagyta.

Azt még meglátjuk Irán mennyire papírtigris, de nem lennék meglepve ha újra visszatérne a Sah.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.18. 13:01:26

@Gery87:

Anyagi érdekből a rossz mellé állni? Rendkívül rossz választás.

Gery87 2025.06.18. 13:06:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem anyagi okból.
Hisz van egy pár gazdag diktatúra is, míg a demokráciák többsége nem gazdag.

De még nyugaton van a leginkább demokrácia, jogállam még akkor is ha ez tőkés (liberális) demokrácia, és nem tökéletes, de van...

A te világodban meg még az sincs biztonságban aki támogatja a rendszert, mert bármilyen ürüggyel jöhet érte a meseautó.

valis47 2025.06.18. 13:30:45

@Gery87: Csak tőkés (liberális) demokrácia létezik történelmileg, szocialista nem létezik, mert elvi képtelenség. A szocialista egyenlősdit és fosztogatást ugyanis rá kell kényszeríteni erőszakkal az emberekre.

Szocializmus nem jóléti államot jelent, Svédország nem volt sosem szocialista ország.

De a tőkés (liberális) világban is nagyon esetleges, hogy mikor meddig terjed mondjuk a szólásszabadság, vagy az egyéb szabadságjogok.

valis47 2025.06.18. 13:37:49

@Gery87: "Kína nem fog háborúzni soha senkiért, ő üzletelni akar és leszarja milyen rezsim van hatalmon"

Alapvetően így van, de amikor a "liberális demokráciák" Kína megfékezéséről beszélnek, akkor igazából arról beszélnek, hogy a végső cél a kínai rezsimváltás - és esetleg nem csak rezsimváltás, hanem Kína feldarabolása is, mert a mérete miatt Kína eleve fenyegetés, ahogy Oroszország is, akár nacionalista, akár kommunista ideológiát követ.

A KKP tisztában van vele, hogy ők az utolsó, a legnagyobb trófea... azzal is, hogy rájött a Nyugat, hogy hibát követett el, és most korrigálni akarja azzal, hogy ki akarja idővel szankciózni Kínát a világpiacról. Persze ez nagy fa a nyugati fejszének is, egyelőre nem is látszik, hogy meg lehet csinálni, de az elhatározás megszületett.

valis47 2025.06.18. 13:39:38

És azért nem hinném, hogy ok nélkül fegyverkezett Kína az elmúlt évtizedekben gyors ütemben. Tudják, hogy ha erőt nem tudnak majd felmutatni, nekik is annyi.

IdomitottFoka 2025.06.18. 15:01:39

Legyen szó bármiről, bárkiről, mindig a szegény elnyomott oroszoknál lukadunk ki. H őket mér nem tapsolják meg.

IdomitottFoka 2025.06.18. 15:08:30

@valis47: különben a bmw lebonbázza őket. hagyjuk már ezt, h a kkp önvédelemből olyan, amilyen, a lófaszt. ezzel biztosítják be a hatalmukat, azért ilyenek.

"amikor a "liberális demokráciák" Kína megfékezéséről beszélnek, akkor igazából arról beszélnek, hogy a végső cél a kínai rezsimváltás"

persze hiszen a lipcsik vásárolták fel a kínai kikötőket és adtak hitelt olyan feltételekkel Kínának, h 100 évig fizethetik vissza. szóval nem, a liberális demokráciák a kínai államot a saját országuk területéről szeretnék visszaszorítani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.18. 15:32:41

@IdomitottFoka:

Borzasztó lenne, ha liberális tapsot kapnának az oroszok. Ez azt jelentené: valahol durván hibáztak.

Gery1987 2025.06.18. 17:05:37

@valis47:

Látjuk hogy időnként életképes amíg az ellenérdekelt hatalmak le nem verik.

A kapitalizmust sem kérte a nép, szóval....

Svédország tőkés állam, csak nagyfokú újraelosztással amit a mások kizsákmányolásáról fedeznek...nem mondta senki hogy szocialista lenne.

Gery1987 2025.06.18. 17:07:45

@valis47:

Kína nem rendszerszintű fenyegetés mivel nem is akarja exportálni terjeszteni a modelljét másrészt tőkés állam.
Jól integrálva a tőkés világrendbe.

Csak mint gazdasági konkurencia létezik, de a rendszeren belül.

Ha megfigyeled a kínai kommunista pártállami jellegét sosem bírálják, Trump sem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.18. 19:11:36

A 11. parancsot már az országhatáron belül élő kétmillió magyarnak megtanulni és alkalmazni.
Amúgy Szíriával analógiában, itt mutatkozik meg az egész angloszász Nyugat mély ostobasága. Sikerült kipiszkálni a sahot a vérbe, mert korruptnak nevezte a korrupt amerikaiakat. De jó is lett ami utána jött/van ! Boldeone meg a hasonszőrűek ostoba példaképei.

vasútihíd 2025.06.18. 20:00:42

az atom a modern szuverenitás záloga. izraelnek van. iránnak még nincs.

Gery1987 2025.06.18. 20:46:02

@Deak Tamas:

Izrael épp most tervezi a fiát újra trónra ültetni.

MEDVE1978 2025.06.19. 09:37:20

Hát, olyan sohasem volt, hogy az emberi jogokat úgy teljes egészében minden nagy játékos tiszteletben tartotta volna vagy akár a nemzetközi jogot, bármi is legyen az. Inkább a kivételek azok, amikor ez ténylegesen sikerült. A Népszövetség boldogan létezett a második világháborúig, de sikeres válságkezelést nem nagyon tudott felmutatni, bár voltak mindenféle gesztusai. Pl: a finnek megtámadásakor kizárták a Szovjetúniót. Ugyanakkor a nagyhatalmakat akkor sem zavarta, hogy a szovjetek hasonlóan kegyetlen mészárosok, mint a náci németek. Churchill a balti államokat konkrétan orosz érdekszférának tartotta, szart a szuverenitásukba, meg abba, hogy irtják őket vagy nem. A finnek is azért számítottak nagyjából neki, hogy nehogy német szövetségbe lépjenek. (Érdemes megnézni az egykori nyugati beavatkozási tervet a téli háborúba: a fő célja az volt, hogy Nagy-Britannia egész Skandináviát kontroll alá vonja és így elvágja a németeket a svéd vasérctől. Nagyon magasról szartak arra, hogy itt egy szuverén és nyugati mércékkel demokratikus államot támad meg egy diktatúra).

Az ENSZ-nek volt néhány jó pillanata, de a csúcspontja talán a Koreai háború volt, amikor egységesen léptek fel Észak-Korea (+ Kína + szovjetek) ellen. De a későbbiekben helyreállt a nagyhatalmi egyensúly, az ENSZ BT-vel gyakorlatilag lehetetlenné vált az olyan konfliktusok "nemzetközi jog" alapján történő kezelése, amelyben a hidegháború két fő tábora érdekelt volt. Az ENSZ mindössze egy mediációs szervezetként tudott működni és néhány olyan ügyben tevékenykedni, aminek nem volt túl nagy tétje.

Az 1990 utáni nagyobb háborúk, konfliktusok is hasonlók voltak: A Jugoszlávia felbomlását követő háború, Koszovó, Irak, Afganisztán stb. A nyugat számtalan alkalommal sértette meg a nemzetközi jogot annyiban, hogy egy szuverén országot támadott meg.

A nemzetközi jog tehát igazából nem létezik, egy fiktív konstrukció. Az sem véletlen például, hogy az USA sohasem egyezett bele, hogy a Nemzetközi Büntetőbíróság ítélkezzen az állampolgárai felett, ahogy az oroszok sem nagyon.

MEDVE1978 2025.06.19. 09:55:23

Attól, hogy ha Iránt jól pofánbasszák, egyébként nekünk is csak jobb lehet. Egy csomó olyan dolog mögött, ami ma szar a Közel-Keleten, Irán áll. Ők finanszírozták a Hamaszt, ami palesztinságától függetlenül egy végtelenül barbár, középkori törzsi jellegű szervezet (A Hamasz "belpolitikája" úgy nézett ki, hogy a szintén palesztin politikai versenytársakat szimplán megölték, megcsonkították, családjukat megölték). A valaha a Közel-Kelet egyik gazdag államának számító Libanont ők züllesztették le a Hezbollah csőcselék támogatásával. Irakban a siíta milíciák nagy része is az ő szponzorációjukból él. A legkártékonyabb bábjuk viszont a jemeni huszi bohócszekta, akik sokmilliárdos kárt okoztak Európában a Szuezi csatorna felé tartó hajók rakétázgatásával.

Ez az idióta banda atomfegyverrel felszerelve még gázabb lenne. Annak tudatában, hogy anno Homeini az iráni fiatalok vérével állította meg Szaddamot = a fanatikus iszlamista fiatalokat küldte tízezrével meghalni a frontra a sokkal fejlettebb iraki haderő ellen, illetve, hogy egyértelmű céljuk Izrael megsemmisítése, valószínűleg nem rettennének vissza attól, hogy az atombombájukat használják is.

Szóval remélem, hogy legalább az izraeliek annyit elérnek, hogy az iráni atomprogram pár évet visszaessen.

Tapi2021 2025.06.19. 12:09:49

Róznak írtam másik topichoz, de ide is illik:

@Alöksz Róz Unbanned: "barátom, izrael pártján is ti álltok... "

Igen, mert mi nem mérünk kettős mércével, mint ti! Ez a lényeg!

Izraelnek joga van megvédeni magát az iráni rakétáktól, atomfenyegetéstől, és Oroszországnak is, az USA/NATO rakétáktól, FENYEGETÉSTŐL, amiket lényegében már a szájába dugnának.

SEMMI KÜLÖNBSÉG nincs.

Iránnak nem kellene fenyegetnie Izraelt, az USA-nak és csatlósainak meg Oroszországot! És akkor nem lenne feszkó, háború.
Pont ez a lényeg.
Ezekből lett a konfliktus.

Tapi2021 2025.06.19. 13:16:58

@MEDVE1978: Az a baj igazából, hogy maga az iszlám a bomba!
Annak vannak békésebb, meg agresszívabb verziói, de maga ez a vallás a veszélyes, mert küldetése van.

Gery87 2025.06.19. 13:18:15

@MEDVE1978:

Iránt is ilyen fanatikus begyöpösödött vén hülyék irányítják:)

Mindig ezekkel a korpásbajszú, ostoba, elhülyült kibaszott nyuggerekkel van a gond: Biden, Trump, Putyin, Erdogan, Az iráni vének...a kínai micimackó..
Hogy nem tudnak már ezek eltakarodni a büdös picsába és szépen csendben otthon a verandán magukban motyogva ellenni.

IdomitottFoka 2025.06.20. 12:23:18

@Tapi2021: "de maga ez a vallás a veszélyes, mert küldetése van."

Amelyik vallásnak nincs küldetése, az nem is vallás, legfeljebb filozófia.

"Iránnak nem kellene fenyegetnie Izraelt, az USA-nak és csatlósainak meg Oroszországot!"

Hát igen, az EU-nak nem lett volna szabad az oroszokat azzal fenyegetni h nem kereskednek velük ha nem tisztelik a 3* garantált ukrán határokat, meg az ukránokat támogatni h az ukrán földön ártatlan orosz katonákra lövöldözhessenek. Mármegin a szegény oroszok, nem hagyják őket szovjetúniót restaurálni, hüpp. Pont uaz, mint irán fenyegetése izrael tengerbetolásáról és az összes izrael-ellenes terrorista szervezet finanszírozása.

Tapi2021 2025.06.20. 13:42:14

@IdomitottFoka: Igen, jól felmondtad ezt a HAMIS, atlantista hülyeséget.
Csak hát a valóság más. És nagyon remélem, nem ti írjátok meg majd ezen évek HAMISÍTOTT történelmét!

Tapi2021 2025.06.20. 13:45:42

@IdomitottFoka: Igaz, minden vallásnak van küldetése, de az iszlám az egyetlen nagy, amely ehhez minden további nélkül hozzárendeli az erőszakot és mindenki irtását, elnyomását..., ha (még) nem muszlim.

Melyik másik vallás ígér még pl. 70 szűzet a túlvilágon, ha felrobbantasz magaddal több tucat nem muszlim embert??? ... Stb.

Tapi2021 2025.06.20. 13:48:39

@IdomitottFoka: Ez a hamis narráció Ukrajnáról egy célból készült: megindokolni az olyanoknak, mint te/ti, hogy MIÉRT folyt bele ebbe a konfliktusba minden értelmes ok és érdek nélkül az EU?!

IdomitottFoka 2025.06.20. 14:47:00

@Tapi2021: " jól felmondtad ezt a HAMIS, atlantista hülyeséget"
ez mostanában történt, a szomszédban, képzeld. nem kell semmi h elmagyarázza, most történik még mindig, a hős szovjetúnió az ősi orosz földeken védekezik a nato csapatok ellen, de szorgos népünk győzni fog. btw inkább atlantizmus, mint putyinizmus.

"az iszlám az egyetlen nagy, amely ehhez minden további nélkül hozzárendeli az erőszakot és mindenki irtását, elnyomását..., ha (még) nem muszlim....
Melyik másik vallás ígér még pl. 70 szűzet a túlvilágon"

minden vallásnak voltak/vannak/lesznek erőszakos cselekményei, a keresztények esetében sem kell a keresztes háborúkig visszamenni, az írek rémtettei az anyaotthonokban és a terroristáik által egyaránt bigott kereszténykedések voltak. az ortodoxok is megáldják a gyilkosságot elkövetni készülőket. a muszlimoknak legalább be van ígérve némi hancúr a másvilágon, a keresztényeknek meg még ennyi se jut, sőt nem is más vallásúakat kell gyilkolniuk, hanem gyakran uolyanokat, nakiahüje?

"hogy MIÉRT folyt bele ebbe a konfliktusba minden értelmes ok és érdek nélkül az EU?!"

az ukránok azért vállalták, h ne a kibaszott fszb (akiknek a hazugságait böfögitek vissza) irányítsa az országukat, az usa h visszanyesse a poszszovjet nagyhatalmi vágyait, az eu meg azért h a posztszovjet ne jusson arra a következtetésre h olcsón foglalhat el országokat. elég értelmes okoknak tűnnek, az meg h viki emiatt nem tud eleget lopni, nem az ő problémájuk. kérdés h TE miért kardozol a ner luxijogáért. mert az önvallomásaid alapján ingyenhülyéjük vagy, ha legalább megbecsülnének...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.20. 16:04:11

@Tapi2021: főleg a hozzászólásom felett olvasható utolsó bekezdés függvényében ismételném meg az észrevételemet az értelemről, azaz annak hiányáról.

valis47 2025.06.20. 16:52:42

@IdomitottFoka: "Fuck the EU", mint hallottuk Nulandtól 2014-ben, mikor megbeszélte az új ukrán kormány összetételét az amcsi nagykövettel...

Tapi2021 2025.06.20. 17:07:54

@IdomitottFoka: Látom a vallásokhoz is értesz. Legalább annyira, mint ahhoz, mi az ukrajnai konfliktus OKA?!

Tapi2021 2025.06.20. 17:11:53

@Deak Tamas: És ezek fognak tömegével szavazni és határozni a jövőnkről jövő tavasszal!!!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.20. 17:43:29

@Tapi2021: nem történt ez ellen semmi, sem nemzetnevelés, sem semmi. Így ahogy a bölcs mondja: ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni !

Gery87 2025.06.21. 00:40:00

@Tapi2021:

Ta meg még ahhoz sem értesz muzskavezető aranyhal.

Gery87 2025.06.21. 00:41:55

@Tapi2021:

Hála istennek.
Reméljük vége lesz ennek a büdösbunkó moszkovita tolvaj rezsimnek.
Hogy rohadnának meg a Döbrögi kurva anyjukba ezek a hazaáruló tolvaj férgek.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása