magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

2015. június 28. 07:07 - maxval bircaman felelős szerkesztő

Harc a jogokért

Ismerősöm, Buzinkó Barnabás ököritófülpösi születésű, székely származású férfi, de ő magát nigériai származású, japán identitású biszexuális transznőnek vallja.

Barnabást tavaly a rémisztő Orbán-diktatúra kiüldözte Londonba, az Egyesült Brit Köztársaság fővárosába mosogatni. Ott, a haladó, felvilágosult, liberális, demokrata nyugaton szembesült azzal, hogy a nyugaton sem minden fenékig tejfel, pl. fontos alkotmányos alapjogok nincsenek biztosítva,

Bár a brit kormány jelenleg teljes egészében a liberális párt képviselőiből áll, mégis egy sor diszkrimináció van az országban. Pl. Barnabás munkahelyén kizárólag női, férfi, s meghatározatlan nemű mellékhelyiség van. Barnabás ezt súlyosan sértőnek találta. Szólt is a főnökének, hogy ő mint biszexuális transznő nem tud vécét választani magának, s kénytelen az utcán szarni a bokrok alatt. A főnöke javasolta neki a meghatározatlan neműek számára fenntartott mellékhelyiség használatát, de Barnabás ekkor elmagyarázta, hogy ő nem meghatározatlan nemű, hanem meghatározott identitású transznő, így számára súlyos megaláztatás lenne a meghatározatlan neműekkel együtt vécézni, mivel neme meghatározott, hiszen ő transznő. A főnök azonban – aki nyilvánvalóan egy orbánista angol – megtagadta plusz 2 mellékhelyiség kijelölését, egyet a transznőknek, egyet meg a transzférfiaknak.

Barni egy skandináv barátja, Pilaf Koetschoeg még súlyosabb gondokkal küzd. Ő egy homoszexuális identitású kanmacskával él tartós párkapcsolatban. Emiatt homofób állatvédők állandó támadásainak áldozata. S a hatóságok semmit sem tesznek!

Persze minketten tudják, problémáik semmik a világ azon gonosz országbeli problémáihoz képest, melyek az egész haladó emberiséget izgatják. Például Putyinföldön – szinte hihetetlen – a homokosoknak nincs joguk gyermekeket megrontaniuk. Szintén iszonyú a helyzet a fasiszta Orbániában, ahol az alkotmány egy nő és egy férfi kapcsolataként határozza meg a házasságot!

amrhmk

íme egy haladó amerikai hazafi bal oldalon, míg jobb oldalon pedig egy orosz fasisztát láthatunk

Címkék: humor homoklobbi
40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr637578654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sexual Harassment Panda 2015.06.28. 17:23:12

Valamit nem értek, örülnék ha felhomályosítanál.
Eddíg úgy tudtam, hogy európa lakossága öregszik, és szükség van bevándorlókra.Ez akkor nem igaz?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.06.29. 06:03:24

@Sexual Harassment Panda:

Így igaz. Ami nem jelenti azonban azt, hogy az egész világ költözzön be.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.06.29. 09:02:30

@Sexual Harassment Panda: Ha jól tudom, akkor itt ugye mi vagyunk otthon, és ha otthon van valaki, akkor jogában áll meghatározni, hogy kit enged be a házába. Persze egy házban (országban, kontinensen) többen is élnek, de véleménykülönbség esetén a túlnyomó többség véleményét kell figyelembe venni. Ha ilyen nincs, akkor marad az eredeti állapot, hiszen avval nagyvonalakban eddig mindenki ki volt békülve.
Másik kérdés a valóban menekülők ügye. Az azért nagyjából borítékolható, hogy akinek menekülnie kell, az örül, hogy él, és nem fog balhézni sosem volt jogaiért. Ha így van, akkor felvetődik a kérdés, hogy akik mégis követelőznek, azok kik, mit akarnak, hogy kerültek ide, kik fizették az útjukat, kik lobbiznak össze-vissza, hogy ne legyen megegyezés, stb...

Valaki Alfonz 2015.06.29. 09:36:47

@Sexual Harassment Panda: Az igaz, hogy öregszik, de hogy bevándorlókra lenne szükség, az nem. Ahogy a II. világháború után is meg tudtuk oldani bevándorlók nélkül a veszteségeink pótlását, úgy most is meg lehetne. Nem kell ide semmilyen bevándorló. Inkább a mérhetetlen önzés helyett kellene 3-4 gyereket vállalniuk a magyar családoknak, és rögtön nem lenne semmi baj.

Sexual Harassment Panda 2015.06.29. 16:29:06

@F.M.J.: @Valaki Alfonz:
és az nekünk hogyan esne, hogyha kilépnénk az euból, és a kint dolgozó magyarokat hazatoloncolnák?

soad1221 2015.06.29. 17:31:23

@Valaki Alfonz: ez szép gondolat, de a második világháború után bekövetkezett megoldás engem annyira nem villanyoz fel.
másrészről jól hangzik ez a 3-4 gyerek vállalása, de azért az átlag magyar jövedelmi viszonya nem biztos, hogy ezt megengedi... és nem csak a napi eltartásról, élelemről és fűtésről beszélek, hanem mondjuk az iskoláztatásról, ami nem olcsó mulatság. merthogy ugyebár duplájára emelkedő képzetlen munkaerő nem biztos, hogy akkora áldást jelentene a gazdaságnak...
valamint a mai problémákat ez nem igen oldja meg, ez mondjuk a 25-30 év múlva esedékes problémákra lenne gyógyír...

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.06.29. 17:51:21

@Sexual Harassment Panda:
1. A kint dolgozó magyarok, mint mondod dolgoznak! Nem eltartottak.
2. Egy szerződés (EU csatlakozási) biztosítja számukra a munkalehetőséget. Ugyan ez a szerződés biztosítja az EU multicégeinek, hogy nálunk gazdasági-randalírozzanak, és lenyúlják a GDP jelentős hányadát, valamint hogy beengedjünk mindenféle nálunk is előállított, de árfolyamtrükkökkel olcsóvá tett külföldi ócskaságot. Az egyenleg a szerződés megszűntével átrendeződést mutatna, és a végén jobban jönnénk ki, mint ahogy most állunk.
3. Az EU tagság előtt is dolgoztak kint nagy számban magyarok, pedig semmilyen jog nem tette ezt kötelezővé, csakhogy beszélték a fogadó ország nyelvét, vagy legalábbis gyorsan megtanulták, jól ismerték a szakmájukat, szorgalmasak voltak, nem hőzöngtek jogokért, ezért megbecsülték őket. Nem kell félni, hogy hazaküldik őket. Mi sem problémáznánk, ha hasonló hozzáállású és nagyságrendő letelepedő kopogtatna legális határátkelőkön, törvényes módon lehetőséget KÉRVE.

Sexual Harassment Panda 2015.06.29. 18:08:53

@F.M.J.: Tévedsz.Lehet h eu előtt is dolgoztak kint, de nem ennyien!
Ez marhaság.
És ha most te kint dolgozol eus alapon, és közben ez megszűnik, akkor megszűnik a jogalapod ia arra h ott dolgozz, ergo haza kell menned.
Nyilván aki már állampolgárságot szerzett az nem, de a 90% igen.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.06.29. 18:14:46

@soad1221: "jól hangzik ez a 3-4 gyerek vállalása, de azért az átlag magyar jövedelmi viszonya nem biztos, hogy ezt megengedi..."
- Már ne haragudj, de ez mellébeszélés. Nekem épp négy van, bár már csak egy eltartott, a többi felnőtt. Egy eltartóval lettek felnevelve. Nem a jövedelem határozza meg az ember utódokkal szembeni elkötelezettségét. Nem állítom, hogy nagy lábon éltünk volna, de diplomával hagyták el a fészket. Erre persze jó replika lehetne a perui indiánok túlszaporodását citálni, csakhogy azok emberi igénytelensége nem az anyagiak hiányából táplálkozik. Művelődni lehet könyvekből is, ahhoz meg hozzá lehet férni ingyen a könyvtárban. A csóróság nem indok a sötétségre!

"duplájára emelkedő képzetlen munkaerő nem biztos, hogy akkora áldást jelentene a gazdaságnak..."
- Mit jelent a képzetlen? Egy-két rendesen megtanult szakmával, normális minőségi munkával, elvárható szorgalommal bárki elfogadható körülmények között megélhet. Napjaink diplomagyártása értelmetlenül sokba kerül, és nincs hozadéka, csak statisztikája. Húsz évvel ezelőtt egy irodai adminisztrátor a munkáját simán elvégezte érettségivel. Most diploma kell hozzá, de miért is. Észre kell venni, hogy csak a képzés rétekei szaporodtak, a minőség valójában romlott. Vannak magasan képzett diplomák, és vannak ruhatárkezelői blamadiplomák. Helyre kell állítani az oktatás hatékonyságát, és megadni a végzettség rangját, de ehhez megint nem statisztikai megoldásokat kell keresni.

"a mai problémákat ez nem igen oldja meg, ez mondjuk a 25-30 év múlva esedékes problémákra lenne gyógyír..."
- Azoknak a problémáknak a megoldása is a mi felelősségünk, mert azokat a problémákat most lehet előre megoldani, akkor nem lesz rá lehetőség. A mai problémáink jelentős részben abból adódnak, hogy a korábbi generáció is csak a napi gondjaival volt elfoglalva, és nem vette figyelembe a mostani korosztállyal szembeni felelősségét. Lassan fel kellene már nőni!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.06.29. 18:20:42

@Sexual Harassment Panda: Na és, akkor mi van? Tudod mennyibe kerül Mo-nak a tagság? Nem lehet személyes ambíciók alapján szervezni egy ország életét. Pont ebből adódnak a problémáink. Országos gondokat makroszámok alapján orvosolnak. Hazajön pl száz kinti magyar melós, ezzel egyidőben bevezetésre kerül X védővám a magyar termékek érdekében, és ez generál kétszáz munkahelyet. Lehet, hogy Gipsz Jakabnak ez nem kedvező, a személyes indítékai alapján, de országos szinten igenis hatékony előremozdulás.

Sexual Harassment Panda 2015.06.29. 18:33:43

@F.M.J.: és 500.000 embernek ez hogy fog tetszeni?
Mi lesz az eus piacokkal?Autógyárakkal?

Sexual Harassment Panda 2015.06.29. 18:34:47

@F.M.J.: ja és azt se hiyzem h az az 500.000 ember és a családja a kilépésre fog szavazni.
Hülyeség az egész, a gazdaság az eus források nélkül életképtelen.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.06.29. 19:03:32

@Sexual Harassment Panda: Először is nincs kiírva semmilyen szavazás, csak elméleti vitát folytatunk.
Másodszor.: Az EU-s piacokon most sem nagyon mozgunk, inkább felvásároljuk az ő termékeiket, és hogy ne kelljen sokat szállítgatni, hát előtte előállítjuk nekik itthon apróért. Az autógyárak nem lojalitásból jöttek, hanem gazdasági érdek alapján. Ha a magyar gazdaság (haha) eljutna odáig, hogy a Mercédes, vagy az Audi nem tud a magyar cégekhez képest versenyképes bért fizetni (hahaha), és kivonul, akkor már nem is lesz rájuk szükségünk. Mit parázol? Megszoktad a kalitkádat, és nem mered körberepülni?
Harmadszor.: Az EU-ba rengeteg adót fizetünk a tagságunkból kifolyólag. Az EU-ból pályázatokon keresztül ennél valamivel többet van módunkban visszakuncsorogni az általuk írott szabályoknak megfelelően, majd a megkapott pénzek felhasználásakor az ő cégeik visszaviszik a lóvét kivitelezési díj formájában, miközben magyar alvállalkozókkal végeztetik el a melót aprópénzért. Micsoda üzlet! Lenne egy tanácsom. Kapcsold ki az RTL-t, nézz szét, számolj, gondolkodj, és bármennyire is fájnak a következtetések, próbáld meg elfogadni a valóságot!

Sexual Harassment Panda 2015.06.29. 19:15:27

@F.M.J.: Szerintem baromságot beszélsz.Kíváncsi vok az a kormány amelyik felvállalja h 500.000ember elveszíti a munkáját, mennyire lesz népszerű.
És ehet fikázni az audit, de ha még azok is elmennének mi a fene lenne itt?

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.06.29. 19:27:17

@Sexual Harassment Panda: Még mindig nem érted a lényeget. Egy kormánynak nem az a feladata, hogy népszerű legyen, hanem hogy felelősséggel irányítson.
Akik kimentek (tisztelet a kivételnek), azok a jobb életet választották a hazával szembeni lojalitás helyett. Nem félreértendő! Nem a kormány, nem a rendszer, hanem a Hazával szembeni lojalitásról beszélek. Engem személy szerint kicsit sem érdekel a véleményük. Persze ez csupán a magánvéleményem.
Az Audit nem "fikáztam", csak példaképp hoztam, mint jól fizető multit, illusztrálandó, hogy miért is nálunk dolgoztatnak, és mennyire reális, hogy a kilépésünk esetén lelépnének. Semennyire. Akkor fognak lelépni (erre utaltam a korábbi kommentemben), ha a magyar gazdaság olyan erős lesz, hogy ők már nem lesznek versenyképes munkáltatók. Na arra még sokat kell várni, de az EU tagsághoz ennek semmi köze sincs.
Megismétlem: Hagyd már a süket ballib RTL mantrát, és gondolkodj egy keveset!

Sexual Harassment Panda 2015.06.29. 19:39:24

@F.M.J.: Hogyne!Próbálj úgy kormányra kerülni hogy nem vagy népszerű!LOL..Elég kevés szavazatot kapnál.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.06.29. 19:45:44

@Sexual Harassment Panda: Hogy jön ez ide? Az volt a kiindulás, hogy a kormány már adott, de mi az intézkedése?! Nem az a helyes, ha azt teszi amitől népszerű, hanem ha azt, ami az országban a legtöbb embernek a legjobb, vagy legalábbis a legkevésbé rossz. Ide tartoznak a közép és hosszútávú érdekek is függetlenül attól, hogy a TV-vel meg sztárpletykákkal butított agyhalott tömegek ezt felfogják-e, vagy sem.

Sexual Harassment Panda 2015.06.29. 19:53:57

@F.M.J.: Micsoda?Sajnos a "TV-vel meg sztárpletykákkal butított agyhalott tömegek " fognak szavazni.Meg lehet próbálni úgy kormányt alakítani, hogy nem vagy népszerű, sok sikert és jó egészséget kívánok hozzá!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.06.29. 20:10:14

@Sexual Harassment Panda: Így van, de nem ez volt a téma!!! Sajnos kezd a polémia lapos lenni. A felvetéseidre válaszolok, a kijelentéseidet megpróbálom más nézőpontból is megmutatni, míg te úgy viselkedsz, mint egy utcai hittérítő, aki nem tudja mit beszél, ezért minden kizökkenés után újrakezdi a mantráját. Nem tudom eldönteni, hogy ennek mi az oka (bár vannak sejtéseim), ezért ha nem tudod a beszélgetést érveléssel folytatni, akkor a magam részéről kiszálok, mert nics időm meddő vitákra, ha vannak konstruktív logikus érveid, akkor folytathatnánk magvasabb érvek sorolásával lózungok dobálása helyett.

soad1221 2015.06.30. 08:12:15

@F.M.J.: figyelj én úgy mondom ezt, hogy 2 nevelt és 3 saját gyermekem van.
Lehet, hogy félreérthető voltam, nem a mostanában divatos "majd, ha mindent megtudok adni" kategóriára a követendő, de a mindenhol legen 3-4 gyerek az egy nagyon szép gondolat, de egy gyerek márpedig költséggel jár. nem kell (és nem is lehet) mindent megadni, de van egy minimum amit azért nem árt...

mi a képzetlen? mondjuk akinek se szakmája, se érettségije, semmi nincs.. a többiben egyetértek, az oktatás szintje ma Mo-n 0. A felsőoktatásé is. Van néhány komolyan vehető (ezek rendszerint igen költségesek - még ha államilag finanszírozott is) DE én nem kizárólag a felső oktatásról beszélek, ez az óvodától indul, már ott komoly hiányosságok vannak, és megy végig az egészen... és nem kell mindenhez diploma. kellenek jó kőművesek, asztalosok, villanyszerelők, stb... csak éppen képzés nincs...

a 3-ik ban szintén egyetértek, nem kétséges, hogy nekünk kell megoldani. ezt csak arra reagáltam, hogy az nem a mostanira életre lesz hatással, nincs ilyen jellegű kapcsolat a jelenlegi elöregedett társadalommal, és annak a jelenkori problémáival...

soad1221 2015.06.30. 08:17:24

@F.M.J.: nanana... méghogy nem mozgunk az Eu-s piacokon? ez borzasztó nagy tévedés, elképesztően sok kis és közepes magyar cég van "bekötve" ezekre az Eu-s piacokra... nagyon sokszor nem a nagy"márkanevekre" kell gondolni. A magyar gazdaság összeomlana egy kilépéssel. nagyon sok cég gyárt külföldre, szállít be nagy multivégnek alkatrészt, alapanyagot, stb...

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.06.30. 11:08:38

@soad1221:
Öt eltartott gyerekhez őszintén gratulálok! Fontos, hogy az ember tudja, hogy miről beszél, amikor a véleményét hangoztatja. Ezek szerint te tudod, és ez tiszteletet érdemel. A fogalmazás pontosságában olykor vannak hibák, de talán érthető a félreértés is, hiszen tömegével olvasok olyan megnyilvánulásokat, amikben egygyerekes szülők két jövedelem mellett akarnak éhen halni, mert nem tudták megvenni a csemetének az aktuális divatkütyüt, pedig vélhetően az a gyerek sem hülye, bizonyára el lehetne magyarázni neki, hogy a vágyak és lehetőségek nem mindig járnak kéz a kézben. Na persze ezt már foglalkozásnak nevezhetnénk, és ugye azt nem lehet megvenni.
Azon az állásponton vagyok a „mindent megadni” témakörben, hogy rossz úton jár az a szülő, aki megad mindent ami tőle telik. A gyerek fejlődéséhez kellenek a motivációk. Ha úgymond megad mindent, akkor hogyan jutalmazza az érdemeket? Mi módon fogja rávenni a tőle telhető maximum igényére? Hogyan ébreszt benne önbecsülést, és elvárásokat önmagával szemben? Egyszerűbben feltéve a kérdést: Hogyan farag belőle EMBERT? Büntetéssel nem fog menni, az önmagában csak agresszivitást szül.

„mindenhol legen 3-4 gyerek az egy nagyon szép gondolat”
- Ezt a véleményt nem tudom feltétlenül elfogadni. Akinek a gyerek nem kellő elhivatottság igénye, hanem valamiféle rosszul értelmezett társadalmi státusszimbólum, annak jobb, ha egy sincs. Attól még lehet rendkívül értékes életet élni. A gyerek olyan felelősség, amit nem lehet, nem is szabad „másodállásnak” értelmezni.

„mi a képzetlen? mondjuk akinek se szakmája, se érettségije, semmi nincs..”
- Örülök, hogy ebben sincs vitánk. Sajnos valóban félreértettelek. Azt hittem, hogy te is semmire sem jó diplomás nyafogógépek mellett érvelsz, és ez súlyos tévedés. Egy jó minőségben dolgozó szakember valahogy mindig el van foglalva. Az állandóan „átképzetteket” meg nem lehet munkára fogni, de panaszuk az van ezer.
Abban is egyetértünk, hogy már az alapoknál el van rontva az egész. Emlékszem, amikor az akkor még ovis leánykámnak kanalat adtak a rakott krumplihoz, pedig akkor már vagy két éve késsel villával evett otthon. A szakemberek szerint mi felelőtlenek voltunk, mert um. megsérthette volna magát. Ostobaság. A kultúra kialakításának vannak ingyenes eszközei is, mint például a táplálkozás körülményeinek minősége. Az a legegyszerűbb, hogy aki veszi a fáradtságot hozzá, az leszólják. Hát így tényleg nem lesz felemelkedés.

A társadalom átlagéletkorának témájához fűzném, hogy ez a mi keresztünk. Volt akiknek az volt a keresztje, hogy elessenek Mohácsnál, vagy elveszítsék minden családtagjukat egy járványban, volt akiknek egy országot kellett újraépíteni tatárjárás, törökkor, VH után. Ez a történelmi feladatunk, és valljuk be, sokkal kevésbé riasztó, mint a Donn-kanyarban várni az utólsó gyilkos rohamot, és sejteni, hogy az ellenség továbbmegy az otthonunkba, és halomralövi a szeretteinket. Ha ezt adta a sors, hát ez a feladat, és aki elszalad az jellemtelen ember. Nem tudom becsülni őket.

Részvétel az EU-s piacokon. Mint minden, ez is relatív. Én úgy értettem, hogy csupán beszállítók vagyunk szinte bármiben. De vannak távol-keleti beszállítók is, és azok ugye nem tagállamok. Beszállítók tehát lehetünk tagság nélkül is, mert az üzlet nem lojalitási elveken szokott szerveződni. Viszont nemigen vannak echte magyar termékek az EU-s piacokon, és ezt megint arányosan kell értelmezni más hasonló országhoz viszonyítva. A lényeg, hogy egyáltalán nem gondolom olyan biztosnak, hogy egy átrendeződéssel járó megrázkódtatást követően valóban rosszul járnánk egy kilépéssel. Sajnos nem lehet objektív elemzésekhez hozzájutni, mert minden elérhetőben benne van a készítő véleménye. Mondhatnám a statisztikákat mindig mások hamisítják :). Marad az önerőből való gondolkodás, és az alapján nem nagy ötlet tagnak lenni.

soad1221 2015.06.30. 14:17:00

@F.M.J.: hát köszönjük, igen, a pontatlan és nem elég részletes fogalmazás hiánya... :)
nem sokat tudok hozzátenni egyet értek szinte mindennel...
Az oktatásról meg nagyon lesújtó a véleményem. bár nyilván nem pontos, de a tapasztalataim szerint a benne dolgozok kb 20%-a az aki valóban és feltétel nélkül most is alkalmas arra, hogy a dolgát végezze. (ahogy lenni szokott az egyik nagyon fiatal és jó eséllyel vagy pályát vagy országot fog váltani a másik nyugdíj előtt van...)
van még 20-30% aki feltételekkel, de alkalmas lehet, a maradékot vagy a kőzettani intézetbe vagy arborétumba küldeném, mert emberekkel képtelen kommunikálni normálisan, nemhogy gyerekeket tanítson..
tudom ez nagyon drasztikus, de sajnos tényleg tömegével vannak olyan pedagógusok, akiket nem is értek, hogyan gyűlölheti ennyire azt amit csinál.

Eu: igen beszállítók vagyunk. és azok is leszünk. semmi köze a lojalitáshoz, ez üzlet. Ha mi a termékeiket megállítjuk és vámot vetünk ki rá, ők azt mondják, hogy ok, viszem 300 km-el arrébb a gyárat, és szevasz. vayg megrednelem 80 km-el északabbról azt az alapanyagot...

A jelenlegi EU egy teljesen működésképtelen szerveződés, a németek fölényével. Ez nem kérdéses.
Viszont a kiutat a sokkal nagyobb integrációban látom, nem a szétesésben, de ez egy hosszabb téma...

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.06.30. 18:07:37

@soad1221: A pedagógusi pálya nem foglalkozás, hanem hivatás. Van még néhány ilyen, de mintha nem akarnának az emberek tudomást venni róla. Elvárják az orvostól, hogy szabadságon is segítsen valakinek szükség esetén (amúgy teljesen jogosan), de amikor oda illő témában szükségen kívül állást kell foglalnia, akkor nem akarja ezt tiszteletben tartani. A pedagúgustól is elvárnám, hogy példaértékűen viselkedjen minden körülmények között, mert az ifjúság nem tartja számos az ő munkaidejét, csak azt látja, hogy a tanára egy tapló, mert köp az utcán, káromkodik, fenntartott helyre parkol, áthajt a piroson, stb., stb., stb.. A felsorolt arányokkal nem tudok mit kezdeni, bizonyára igazad lehet, bár én sosem gondolkodtam rajta.

Az EU-s gazdasági függőségünk igazából fa/erdő problémát mutat. A világ GDP, meg költségvetési hiány, meg kamat, meg egyébb részletkérdéssel van elfoglalva. Vissza kellene menni a "kályhához"! Az élethez kell tető, melegszoba, ruházat, élelem, energia. A többi ebből következik, és nem fordítva. Nálunk elő lehet állítani minden szükséges építőanyagot, van élelmünk, van tüzifánk, van szelünk, napsütésünk, és vannak kreatív koponyáink, akiket most vagy elszipkáznak, vagy mellőznek. Jobban átgondolva nem nekünk kell az EU, hanem fordítva, bár ez már egy másik társalgás témája lehet.

"a kiutat a sokkal nagyobb integrációban látom, nem a szétesésben, de ez egy hosszabb téma..."
- Nos itt nem vagyunk egy állásponton. Úgy vélem, hogy egészen más hasonló szemléletű, gondolkodású, értékrendű társadalmak életkönnyítő társulása, mert az egy előrelépés, és egészen más egy különböző kúltúrájú és identitású országok érdek alapján verbuvált egylete, mert ott csak az érdekek dominálnak, és ennek hatására a nézetkülönbségek is kiélesednek. Ennek vagyunk tanúi, és ezért ezt a gittegyletet szerintem fel kellene számolni, majd egészen más szempontok alapján fel lehet építeni egy egymás tiszteletén alapuló szövetséget. Na ehhez még sokat kell aludni, de az is igaz, hogy ez egy nagyon hosszú téma.
Ha jól látom az eredeti poszttól már sikerült vastagon messze kerülni. Mielőtt még birca kiteszi miatta a szűrünket, ajánlanám valamelyik saját posztomat. Elég sok témát tárgyaltam már ki, bizonyára akadna miben továbbfűzni a beszélgetést. A poszternek pedig köszönjük az eddigi lehetőséget!

soad1221 2015.06.30. 18:15:03

@F.M.J.: most idő hiányában nem fogom tudná elolvasni, de pár nap múlva megnézem... aztán folytatjuk :)

Gerilgfx 2015.07.06. 03:13:00

@soad1221: . ,,A magyar gazdaság összeomlana egy kilépéssel.''

ez nem egyszerűen tévedés, hanem egy hazugság. a gazdaság nem attól omlik össze, mert te azt mondod.

hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1gyvez%C3%A9relt_gondolkod%C3%A1s

maximum a te személyes gazdaságod omlana össze, ha az európai birodalom egyik intézményében aladárkodsz. ebben az esetben persze el kell majd menned dolgozni, de ettől az országnak nem lesz roszabb.

igazából sokkal jobb lenne, hogyha nem kellene eurócoinért felépített buszmegállók fépítésébe belefizetnünk valamennyit a 80%-os adónkból.

valójában az európai unióból való kilépés elég kemény gazdasági és politikai megkönnyebbüléssel járna.

azért élünk úgy, ahogy, mert az általunk elvgézett munkának a világpiacon és a belső piacon annyi az értéke, amennyi.

,,nagyon sok cég gyárt külföldre ,szállít be nagy multivégnek alkatrészt, alapanyagot, stb''

európai unióból való kilépés VS nagyon sok cég gyárt külföldre

a.te.ervelesi.hibad.hu/hamis-okozat

a ,,baloldali'' ,,gondolkodók'' írásai általában minden szempontból BRUTÁLIS gazdaságismereti dillentantizmust jelenítenek meg. javaslom, hogy te ne kövesd el ezeket a hibákat.

persze demagógia lenne azt állítani, hogy az euból való kilépés esetén nem száguldana, vagy szágulhatna végig egy sokk a gazdaságon valamilyen értelemben, ez vitathatatlan. DE általában azok szoktak nagyon ágálni az euból való kilépés ellen, akik nem termelnek, hanem valamilyen kényelmes hivatal mélyén szarnak az emberek adójából, és még attól a gondolattól is borsódzik a hátuk, hogy esetleg el kell majd menniük dolgozni, mert hansz jürgen nem fogja nekik kifizetni a falu végén az érdemi munka nélkül történő pocaklakóminimanószakértést.

Gerilgfx 2015.07.06. 03:14:14

@Sexual Harassment Panda: bizonyíték? ja, hogy az nincs, természetesen.

Gerilgfx 2015.07.06. 03:21:05

@Sexual Harassment Panda: basszus, minnél feljebb görgetek, annál több nyílt hazugságot, orbitális faszságot, eszetlen demagógiát találok. ember, miről beszélsz? :D az autógyárak munkásainak most is forintban fizetnek, teljesen mindegy, hogy az eu-ban vagy, vagy sem, ebből semmi előnye vagy hátránya nem származik az autógyárnak.

ha van valami, ami nem függ az eu tagságunktól, akkor az az eu-ba irányuló export.

mindig öröm olvasni a baloldali megmondóemberek dilettáns gazdasági hozzászólásait, amikor az általuk korábban hallott féligazságokat belehányják a netbe, abban a tévhitben ringatva magukat, hogy ezzel majd jó pontot szereznek maguknak gondolkozás nélkül egyszerűen, holott bárki, aki eddigi életében eladott legalább egy pár cipőt, ízekre szedni azonnal betűről betűre.

soad1221 2015.07.06. 10:16:37

@Gerilgfx: ha lesz több időm, majd részletesebben kifejtem a véleményem.
de:
1. nem vagyok baloldal. nagyon-nagyon-nagyon nem :) jujj..
2. termelő vállalatnál dolgozom mérnökként, projekteket irányítok, vezénylek le.. ez a vállalat 100% magyar tulajdon, árbevételünk kb 30%-a export, a cég bővüléséről kizárólag export növekedés esetén lehet beszélni. Ha ezt csak 5% vámmal terhelné bármelyik EU-s ország,akkor nem tudnánk versenyképesek lenni, a cég sorvadásnak indulna. A megrendelések pl. szlovákiába futnának, jó eséllyel bizonyos termelési tevékenységek átkerülnének oda. A többi megszűnne, az alvállalkozói (egyébként termelési) tevékenységeket is szlovák cégekhez kerülnének, hogy a vámot kikerüljük/kikerülje a cég..
A környezetemben sok-sok ilyen céget ismerek. sok esetben ha csak a mi beszállítóinak nézem, ott is ugyanez a helyzet. így hirtelen olyan 800-1000 főről beszélünk, az ő munkahelyükről, az ő családjuk megélhetéséről, és ezen cégek működéséről.
Hogy a növekedés, a termelés szélesítése és a többi dolog amit a cég (és minden cég) szeretne elérni, az jó-e már vitatkozhatunk, de hogy ez így van, és így is fog még egy darabig maradni az biztosra vehető.

Hogy a kilépéssel a magyar gazdaság összeomlana? vagy végigfutna egy gazdasági sokk (aminek nagyon sok kárvallottja lenne értelemszerűen...)? szerintem kurvára lényegtelen, hogyan fogalmazom meg, valószínű ugyanarról beszélünk. Véleményed szerint az jó lenne, ha egy kilépésnek köszönhetően a Ft brutális mértékben leértékelődne, a fogyasztás/hitelezés, stb nagy mértékben csökkenne, és a gyenge ft-ot az exportra termelő cégek sem tudnák "használni", mert vámot vetnek ki a termékeikre, így a versenyképességük rögtön meg is szűnne? egyúttal belső piacokra a fogyasztás csökkenése, a beszállított alapanyagok gyenge ft miatti növekedése miatt egyszerűen értelmetlen lenne gyártani? amiről beszélsz az pont azt a termelői réteget szüntetné meg amit szükségesnek tartasz..

semmi közöm az állami szférához és a tanácsadói semmittevéshez...

Dilettánsnak nevezni egy gazdasági elméletet/véleményt úgy, hogy annak részelteit nem is ismerheted, illetve amit ismersz belőle meg egyszerű tény (pl, hogy a cégek növekedni akarnak), na ezt meg... inkább nem minősítem, ok? :)

Gerilgfx 2015.07.06. 11:55:26

@soad1221:

,,m1. nem vagyok baloldal. nagyon-nagyon-nagyon nem :) jujj..
2. termelő vállalatnál dolgozom mérnökként, projekteket irányítok, vezénylek le''

kissé rosszul fogalmaztam, dehát így éjjel már nem nagyon koncentrálok rá. ha esetleg megsértődtél volna, akkor bocsánatot kérek, nem konkrétan rád értettem az állami vállalatnál való üldögélést, hanem általánosságban próbáltam fogalmazni, csak épp a gondolatmeneteket nem határoltam el egymástól megfelelően.

de amúgy még mindig hülyeség, ami állítasz. attól még, hogy kilépsz az euból, nem lesz két ország között varázslatosan vám. ezek az állítások nincsenek logikai kapcsolatban egymással (leszámítva azt a tényt, hogy az eu a tagállamok között megköveteli a vámmentességet).

az a baj, hogy amiből kiindulsz, az feltételezgetés, ami mindenféle alapot nélkülöz. ezek a feltételezések a következők:
-ha kilépsz az eu-ból, az eu vámot fog bevezetni
-tehát szlovákia is vámot fog bevezetni a termékeid ellen
-a vámtól csődbe mész, és a szegény magyar családok csődbe mennek, és jaj
-a forint leértékelődik brutális mértékben

a.te.ervelesi.hibad.hu/csuszos-lejto

ráadásul az állításaidban az is érdekes, hogy ha ezek közül egyik-másik esemény bekövetkezik, az sem vonza magával a másik eseményt.

mert például ha mondjuk 5%-os vám lenne, akkor lehet, hogy csak a fizetésed fog 5%-al csökkenni, hogy ezt kompenzálják. az is lehet, hogy a belső fogyasztás (a vám miatt) fog megemelkedni, mert a külföldi versenytárs sem tud itt eladni, és akkor ugyanott vagy, mintha nem lenne vám.

és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a forint értékének meg az egészhez semmi köze. megjegyzem, hogy szerintem ma a forint erősen túlértékelt, a valódi értéke inkább olyan 1 usd = 400-600 forint körül lehet, és erre a szintre le is fog konvergálni majd szép lassan 1-2 éven belül, eu ide, vagy oda.

az, hogy a forint reálértéke ennyi, amennyi, az elsősorban az eu dilettáns gazdaságpolitikájának a következménye (buszmegálló-franchize, pocaklakóminimanószakértés). az pedig, hogy egyelőre még 300 forintért is adnak neked egy dollárt, miközben a forint egyáltalán nem ér annyit, az pedig megint az eu miatt van, mert ölel minket, mint don corleone a kuncsaftjait.

amit az eu művel, annak sok köze a kapitalizmus fogalmához nincs. kilépve az euból minden ilyen hatás megszűnne, ami LEHET, hogy rövid távon inflálná a forintot, LEHET hogy hosszú távon a forint erősödését hozná, de az is LEHET, hogy hirtelen forintfelvásárlási hullám indulna meg, ami erősítené a forintot, aztán később gyegülne, sőt, az is LEHET, hogy az árfolyam még csak meg se mozdulna a dolog hírére.

tehát ezek mind feltételezgetések, csak azért, hogy megpróbáld valami elkeseredett gondolatmenettel alátámasztani, hogy az eu az miért olyan kurva jó dolog.

politikai szempontokból nem igazán lehet, ezért aztán marad a gazdasági. csak manapság az eut gazdasági demagógiával sem igazán lehet reklámozni, egyszerűen brutális az a kár, amit eddig az eu nekünk gazdaságilag okozott.

és most lássuk a tényeket a számok tükrében:
az elmúlt évtized gazdasági növekedése kisebb, mint amilyen a kommunista terror LEGROSZABB évtizede alatt volt. ez viszont nem feltételezgetés, hanem tény. be lehet írni a googleba, hogy hungary gdp, és egy kicsi grafikont kirajzolva ez a számok tükrében meg is mutatja neked.

eddig a féreg európai unió neked személyesen 3-10 millió forintodba került, és ez a végösszeg, amiben már minden benne van. az eu lényegében elvett tőled egy kis falusi házikót, egy autót, 2-3 gyermek felnevelését.

ezek a tények.

www.google.hu/search?q=hungary+gdp&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=glCaVcKsA8yYsgHajaD4DA

soad1221 2015.07.06. 12:50:38

@Gerilgfx: eszembe sincs megsértődni, a gond valóban a logikai menet határvonalaival volt... :)
bár ezt is írtad: "maximum a te személyes gazdaságod omlana össze, ha az európai birodalom egyik intézményében aladárkodsz. ebben az esetben persze el kell majd menned dolgozni, de ettől az országnak nem lesz roszabb. "
de ezt a részt hagyjuk is...
Az hogy feltételezés. Márhogy mi? Az hogy ha kilépünk és vámot vezetünk be minden EU ország termékére (merthogy a beszélgetés lényegében innen indult),akkor az lesz a válasz, hogy ők is? valóban az. de látok rá némi esélt, hogy ha mi 10 M fős piac kilépünk, és rábaszunk a termékeikre 5%-ot, akkor ők pont ugyanezt fogják tenni a miénkkel... Te nem? :) feltételezés, de van rá esély.
Ha 5% vám van a termékeken, akkor abból az következik szerinted, hogy 5%-al csökken a fizetésem? bocs, de ezt hogy? Az általam elmondott logika alapján a gond: ha 5%-al drágábban tudom eladni, mert rátették ezt a vámot, akkor:
1. nem leszek versenyképes, nem tudom eladni a terméket, csökken a termelékenység, csökken a realizálható fedezet az adott munkán, stb.stb..
2. ha ennek ellenére versenyképes akarok maradni, akkor jön a költségcsökkentés. ebben igazad van egy megoldás lehet a fizetés csökkentés. ha a végtermék előállításán 5%-ot akarok csökkenteni, és ezt csak a bérköltségeken akarom meghúzni, akkor bizony (persze ipartól függően ez változhat, de a sajátomban nagyjából igaz), az nem 5%-os lesz, hanem mondjuk 18-20%, merthogy a bérköltség csak egy része a termékre rakódó költségekből.
nem beszéltünk a jó eséllyel külföldről származó alapanyagok vételéről. mivel vámot tettem rá, az is növekszik 5%-al, tehát újabb költség megtakarítást kell valahol elérnem, hogy a végterméken ne látszódjon, ez a bérköltségen mondjuk 1%-al jelentkezhet (lévén az alapanyag ktg sem egyenesen arányosan rakódik rá). Nem beszéltünk a feldolgozás, a rezsi, stb költségekről, tegyük fel azok változatlanok (bár egy ilyen lépésnél bizony ez nem így lenne közép-hosszútávon)
Hogy szlovákia is bevezetné azt nem tudom, viszont, ha az EU igen, akkor velük együtt szlovákia is jó eséllyel.. vagy nem? tudom ez eleve mind feltételezés, csak ebből a feltételezésből indult ki a beszélgetés...

A külföldi cég a terméket még akkor is el fogja tudni adni, ha 5%-al drágább. egészen egyszerűen az iszonyatos fölénye miatt, ő egyrészt jobban el tudja mosni azt az 5%-os vámot, lévén sokkal nagyobb cég, meg ha nem is teszi, akkor is megteheti, hogy 5%-ot rátesz a termékre, ugyanis az ő terméke kapható szinte mindenhol, borzalmas versenyelőnyben van már csak a megjelenés mennyisége miatt is. Nem úgy működik, hogy akkor majd mi termelünk magunknak, mert ő az árat tudja lejjebb nyomni, míg az itthoni nem fog tudni költséghatékonyan termelni.
Ha a multi piacot akar irtani, akkor megteszi. Számot vet, hogy ez milyen távon milyen költséget fog jelenteni, és ha bólint, akkor kiirtja a versenytársat. Hidd el, tudom :)

és akkor most nem beszéltem arról, hogy egy munkavállaló motiváltságára milyen hatással van a fizetés csökkentés. mondjuk csak egy 10%-os, nem is 20%.

nem mondtam, hogy az Eu csodászép és jó. sőt, ha olvasnád a kommentjeimet, akkor azt is láttad volna, hogy az EU jelen állapotában még közép távon is működésképtelen, hülye bürokraták szarakodnak sok-sok mindennel.

ellenben nem látom a tényeket. hogy került 3-10 millió ft-ba? hol látsz te ilyen számokat? egyáltalán hogyan lehet ilyen számokat kimutatni? a mi lett volna, ha már a történelem oktatásban is egy buta és megválaszolhatatlan kérdés, pláne gazdaság terén. Te meg tudod mondani, hogy 10 év alatt milyen gazdasági események következtek volna be, ha nem lépünk be az EU-ba? Bocs, Te mondod, hogy az elméletem kizárólag feltételezésekre épül? Akkor a "mi lett volna ha" szerinted milyen kategória?

ÉS akkor a vége még csodásabb. Te a kommunista évek GDP-ét állítod szembe a mostanival? most ez komoly? :)

Gerilgfx 2015.07.06. 13:14:38

@soad1221: ,,maximum a te személyes gazdaságod omlana össze, ha az''

ott a ,,HA'', és igen, ez úgy tűnik, mintha azt sugalmaznám, mintha te is ilyen lennél, pedig itt a ,,HA'' az szó szerint azt jelenti, hogy HA ez és ez fennáll, akkor. persze ez a te esetedben nem áll fenn.

,,és vámot vezetünk be minden EU ország''

HA kilépünk (megint itt egy ha) ÉS vámot vezetünk be, biztosan lesznek bizonyos pozitív és negatív következményei. megintcsak ott az állításodban a HA. HA kilépünk, és vámot vezetünk be, HA kilépünk, és meztelenre vetkőzünk, HA kilépünk, és kutyákkal fogunk párosodni, HA kilépünk, és ránkesik egy meteorit, HA kilépünk, és (...).

,,Ha 5% vám van a termékeken, akkor abból az következik szerinted, hogy 5%-al csökken a fizetésem? bocs, de ezt hogy?''

elnagyoltan mondtál egy feltételezett eseményt, aminek bekövetkezésére én az általad elmondott körülmények figyelembe vételével szintén mondtam néhány elnagyolt válaszesemény bekövetkezését. ez az egyik. elképzelt dolgokkal kapcsolatban vitatkozni nem tudunk.

mellesleg megjegyezném, hogy szerintem elhibázott koncepció a vámozgatás 2015-ben. az országok általában csak 1-2 termékre szoktak védővámot alkalmazni manapság. én nem mondtam olyat, hogy alkalmazzunk vámot az eu országaira. amúgy megjegyzendő, hogy eun belül sem valósult meg a gyakorlatban a teljes vámmentesség azóta sem, és nem is fog. egy csomó termék esetében szigorúan korlátozva van, hogy mit vihetsz be, és mit, milyen körülmények között hozhatsz ki eu-eu országok esetén is (alkoholok, cigaretta, számítástechnikai eszközök), csak most az adózásra hivatkoznak, régebben egyszerűen vámnak nevezték.

,,ellenben nem látom a tényeket. hogy került 3-10 millió ft-ba? hol látsz te ilyen számokat? egyáltalán hogyan lehet ilyen számokat kimutatni? ....ÉS akkor a vége még csodásabb. Te a kommunista évek GDP-ét állítod szembe a mostanival? most ez komoly? :) ''

ki lehet számolni, ez nem magánvélemény. a szuverén gazdaságok gdp növekedése általában 10 évente 50% körüli. ha megnézed a szuverén magyar gazdaság mutatóit, az is így teljesít, illetve ha megnézed a nem eu-tagországok gazdasági mutatóit manapság, azok is körülbelül 10 évente 50%-ot növekednek. ezzel szemben összehasonlíthatod az európai unió országainak mutatóit, meg összehasonlíthatod a kommunizmusét. ez nem szubjektív vélemény kérdése, hanem a sokkolóan kijózanító valóság. a kommunizmussal csak azért szoktam szembeállítani az eu gazdasági mutatóit, hogy ennek a szánalmas birodalomnak a gazdasági képességeire egyértelműen rá tudjam világítani mindenki figyelmét a nyers számok tükrében. amikor azt mondom, hogy a kommunista diktatúra gazdasági teljesítménye jelentősen jobb, mint az eu teljesítménye, akkor tényeket mondok, amiket le lehet olvasni a grafikonról.

Gerilgfx 2015.07.06. 13:25:22

www.multpl.com/chart/hungary-gdp-per-capita-26851206de5624eb.png

a következőket kell leolvasni:

kb 1949- kb 91 (kommunyizmus, rendszerváltás 89-ben, kapitalizmus kb a 90-es években indul, az eleje nincs rajta)
kb 1990-2006 (szuverén magyarország, eu belépés kb 2004-ben, gyakorlatban kb 2006-ban elkezd összeomlani a gazdaság a hirtelen aktiválódó eu gyarmati státusz miatt)
kb 2006-2015 (eu)

soad1221 2015.07.06. 14:35:21

@Gerilgfx: igen, mi végig egy elméletileg bekövetkező esemény elméletileg bekövetkező hatásairól beszéltünk. Ne haragudj.. :) ezek mind nem történtek meg, és pici esély van a bekövetkezésükre.. Erre reflektálsz te, hogy hazugság amit írok. persze abban az értelemben az, hogy ezek mind nem történtek meg, de mondjuk ilyet nem is állított senki..
Tényleg nem akarok nagyon mélyen belemenni a politikába, de Te az EU-t tartod fő felelősnek a 2004-2006-os megcsúszásért? én abban az években nagyon másnak látom probléma forrását, de mindegy...

a kommunizmus és az EU gazdasági mutatóinak összevetése.. meg nem is tudom, hogyan jellemezzem...

Gerilgfx 2015.07.10. 03:43:43

@soad1221: bocs a kései reakciómért, kikerült a fókuszomból ez a beszélgetés, mert az érvek további cserélésének már nem lenne értelme, nem fognak az álláspontjaink belátható időn belül közeledni. valamikor a távoli jövőben valószínűleg írni fogok néhány cikket, amiben részletesen kifejtem majd az euval kapcsolatos álláspontomat, de még van néhány téma magyarország kapcsán, amivel kapcsolatban fikázódnom kell, és először inkább azokat szeretném körbejárni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása