magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

2016. április 26. 07:07 - BircaHang Média

A száműzetés vége

Jelképes és önkéntes száműzetésem véget ért. Több, mint 8 éven keresztül nem léptem át egyetlen országhatáron sem.

Ez nálam rekord, eddigi rekordom 6 év volt, még gyerekkoromban.

Mivel két hazám van, természetesen egyik hazámból a másikba való utazással fejeztem be száműzetésemet.

DSC09943_DxO

DSC00176_DxOAzaz Bulgáriából elutaztam Magyarországra. Aztán persze visszajöttem. Odafelé Szerbián keresztül mentem, visszafelé Románián keresztül. Ezen az útvonalon utoljára 10 éve jártam, így most össze tudom hasonlítani a változásokat:

  • a szerb-bolgár határ mentén a szerb falvak 10 éve még fejlettebbek voltak, ma a bolgár és szerb falvak egy szinten vannak,
  • a külsőleg mindigis nyugatos Szerbia – mint mindig – most is saját móädon nyugatos: az országot sem háborúval, sem békével nem tudta letörni a nyugat,
  • döbbenetes a fejlődés Romániában, mind az utak minősége, mind a házak állapota hatalmasat javult, ma már a román utak semmiben sem maradnak el a magyar utaktól, míg 10 éve nem ez volt még a helyzet,
  • a román-bolgár határ bolgár oldalán lévő falvak elmarodottsága maradt a régi, nem véletlenül Északnyugat-Bulgária az EU legszegényebb régiója: a gyakorlatilag teljesen elcigányosodott községekben gond nélkül, külön díszlet alkalmazását mellőzve lehetne forgatni poszt-apokaliptikus tematikájú filmet.

DSC09964_DxODSC09956_DxO

De most a lényeg, ami inkább fogja érdekelni olvasóimat: Magyarország.

A közvilágítás maradt igencsak alacsony szintű: a nagyobb települések központi részeit leszámítva olyan az esti Magyarország, mintha még nem találták volna fel az elektromos áramot.

Budapest igencsak pozitívan változott az elmúlt 10 évben: a város színesebb és zöldebb lett, csökkent a romos részek aránya, s a legnagyobb siker talán a tömegközlekedés, mely korábban is nagyon jó lett, most viszont kiváló. Ennek persze van negatív oldala is: magasak a jegyárak, s mindenhol ellenőrök nyüzsögnek.

DSC00117_DxODSC00102_DxODSC00066_DxO

A magyar emberek viszont szegények, pont ugyanúgy, ahogy ez volt 10 éve. Növekedtek a bérek, de az élelmiszerárak is. Érezhető a városközpont felett működő hatalmas zöldes-sárga-szürke színű nyugati szivattyú, mely nyugatra szívja a dolgos magyar emberek jövedelmét.

DSC00159_DxODSC00187_DxO

Budapest felett is köröznek a NATO rombolói, melyek láthatatlan gázokat kibocsátva magukból próbálják agymosni az embereket. Az emberek viszont, nagyon nagy arányban, határozottan elvetik az idegen, nyugati téveszméket.

Hagyományosan Szófia és Budapest között az volt a különbség, hogy a bolgár nők divatosabban öltözködtek. Mára ez már nem így van, sőt ma már az mondható: a magyar nők nagyobb arányban vannak jól öltözve, mint a bolgár nők.

DSC00113_DxO

Az összkép Magyarországról pozitív: az emberek nyugodtak, az ország fejlődik, épül, szépül, a vicsorgók nagy bánatára, bár sajnos ennek gyümölcseit nem a magyar kisember szüreteli le, hanem a nyugati liberális oligarchák.

Címkék: magyarország
17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr158662868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2016.04.26. 09:19:06

Nincsenek képeid az említett északi régióról? Mondjuk azt elhinném, hogy a fényképezőgép elővétele veszélyes lehet ...

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.26. 09:31:11

@Deak Tamas:

Egyszer próbáltam egy cigányházat fényképezni Szófiában. Röviden: aztán nagyon gyorsan kellett a helyről távoznom...

De mindjárt megkeresem, megvan-e a kép valahol.

Sztbeni 2016.04.26. 18:36:43

Romániában tényleg döbbenetes a fejlődés. Én először 2006-ban jártam arra, akkor egyértelműen rosszabb volt, mint Magyarország minden téren. 2009-ben amikor következő alkalommal mentem már csodálkoztam, hogy gyakorlatilag feljöttek arra a szintre mint ahol Magyarország van. Azóta évente járok, és évről-évre érzékelhető a fejlődés. Példaértékű, hogy mennyire megváltozott az az ország, pedig nagyon mélyről indultak.

Gerilgfx 2016.04.27. 01:51:05

@Sztbeni: én csak románia technológiai/szakmai fejlődéséről tudok nyilatkozni, kb ott vannak most, mint ahol japán és délkorea volt a nagy technológiai fejlődésük kezdetekor. nagyon brutális, a magyar csúcstechnológia 20-30 évvel van lemaradva tőlük.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2016.04.27. 08:25:01

@BircaHang Média: köszönöm szépen, impresszív - sajnos ...

Sztbeni 2016.04.27. 18:57:23

@Gerilgfx: Erről hallottam, hogy ilyen téren nagyon jól állnak. Kolozsvár környékén elméletileg már annyi tech-cég működik, hogy a környéket kelet-európai Szilícium völgynek is becézik. De elég csak a Digire gondolni, akik itthon is a legjobb netet nyújtják, Romániában pedig még jobbak. Internet sebességben például Romániát csak pár távol-keleti városállam (Hong Kong, Szingapúr) előzi meg.

Gerilgfx 2016.04.27. 19:03:33

@Sztbeni: mi sajnos leginkább egy banánköztársaságra hasonlítunk. 10 éven belül románia és bulgária is másfélszer-kétszer akkora életszínvonalon él majd, mint mi

okoska77 2016.04.28. 13:56:35

te impotens idiota!

szexrolnyiltan.blog.hu/2016/04/27/5_teny_a_kapuzarasi_panikrol#comment-form

2016.05.01. 06:58:28

@Gerilgfx: Bulgária talán nem, de Románia le fogja hagyni Magyarország jó részét. És Románián belül is iszonyatos különbségek vannak. Bukarest, Kolozsvár, Marosvásárhely nem vethető össze a magyar határ mentén lévő apró zsákfalvakkal.

A posztnak igaza van abban, hogy a magyar gazdaságban képződött profit bizony nyugatra folyik. A mostani kormány még az EU-s forrásokat is a multikhoz tolja. Bankadó, hitelkiváltás, szabadságharc csak névleg van. Valójában a kemény számok azt mutatják, hogy a magyar állam is a muktikat pénzeli. Így nem is lesz magyar csoda.

A kormányközeli alakok közben hatalmas földbirtokokat szereznek meg. Mintha lenne egy megállapodás a kormány és a külföld között: megosztoznak az EU-s pénzeken, a földtámogatást a magyar oligarchák kapják, az iparban meg a multikhoz nyomja a támogatást a Fidesz. Ipart építeni ugyanis nem tud a sok jogászból lett politikus. Földesúrnak lenni könnyebb.

2016.05.01. 07:02:06

@BircaHang Média: ilyen képeket lehet Kelet-Szlovákiában is készíteni. Vagy Romániában.

Mekkora most Bulgáriában a cigányok aránya? És ők minek vallják magukat? Bolgárnak, töröknek, cigánynak, románnak? Nyelvileg hova tartoznak?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.01. 07:26:00

@karandash:

A bulgáriai cigányok nem alkotnak egységes csoportot.

A legfőbb választóvonal a vallás. Kb. 1/3 muszlim, ezek a legelmaradottabbak, anyanyelvük cigány és kisebb részben török.

Kb. 2/3 keresztény, anyanyelvük cigány és kisebb részben bolgár. A keresztények egy jelentős hányada protestáns, ez új fejlemény, 25 év óta van így. A nyugati protestáns missziók a 90-es évek hatalmas sikert tudtak elérni BG-ban, de tartósan szinte csak a cigányok között. A többi ortodox.

2016.05.01. 08:26:03

@ poszt

Szerbiába önti az Unió a pénzeket, mióta vége a harcoknak. Ezzel akarják megnyernina szerbeket. Vajdasági ismerősöm évekkel ezelőtt is arról számolt be, hogy nagyüzemi szinten folyik az uniós források szétlopása ott. Az emberek hivatalos jövedelme alacsony, de a vajdaságiak valahogy sose voltak szegények. Most meg már magyar útlevéllel mehetnek bárhovavaz Unióba dolgozni.

2016.05.01. 08:32:38

@BircaHang Média szerkesztősége: köszönöm. A nyugati protestáns az mit jelent? Holland kálvinisták, német lutheránusok, Jehova tanúi, mormonok?

Franciaországba, Angliába, Németországba tudtommal sokan mentek bolgár cigányok közül. Ezek melyik csoportból kerültek ki?

És tényleg visszazsuppolták őket Bulgáriába? A francia szoci kormány visszanyomta őket (vagy a román cigányokat). Mennyire téma ez Bulgáriában?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.01. 09:05:28

@karandash:

A bulgáriai cigányok nyugatról való kiutasítása viccnek számít BG-ban: ugyanis NEM LEHET őket kiutasítani.

Az idióta franciák fejpénzt osztogatták a cigányoknak: menjenek haza, írják alá, nem jönnek vissza, s kapják a pénzt. Mindenki fel is vette a pénzt, majd pár hét múlva ment vissza. A franciák meg megdöbbentek, bírósági ügy is lett belőle, majd a francia bíróság kimondta: nem kényszeríthető ki európai állampolgártól, hogy ne jöjjön Franciaországba.

Gerilgfx 2016.05.02. 17:51:00

@karandash: rengeteg oka van annak, hogy miért folyik a pénz nyugatra. vegyük például a számítástechnikát, ahol már nagyon rég nem a terméklétrehozás a divat, hanem a külföldi technológiák szakértgetés. pl minden vállalat vegyen 300 millióért erp rendszert, amit aztán az erre a célra idomított ,,informatikusok'' megszakértgethetnek. a lényeg, hogy dolgozni ne kelljen, és ha valaki felveti, hogy hát talán mégsem kéne évi 300 millió forintot kifizetni arra, hogy egy webes felületen beiírhassák, hány csavart rendelt meg a vállalat, akkor a félinformatikus közösség rendesen összezár a téma mögött, és jön a köpködés, és a kifogások, hogy az xyz rendszer milyen fantasztikus, nemérteszhozzá, és hogy miért kell alá egy olyan 40 milliós ibm mainframe, amit egy asztali i7 agyonver.

ezeknek az embereknek egy része nyilván tudatos áruló, és kenőpénzt kap, a másik része pedig retteg attól, hogy dolgozni kell, meg kell tanulnia programozni, fejleszteni, vagy átveszi a helyét egy olyan, aki erre képes.

a mai informatikusok 98-99%-a ilyen, de gyanítom, hogy a többi technológia kapcsán is ez megy.

lényegében a kommunista pártfunkcionáriusok unokái a nyugat kenőpénzén dőzsölnek azért, hogy nem engedik a technológiai fejlődést, hogy a társadalom egésze miattuk nyomorban él, azt leszarják.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása