magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Mire fel a térdepeltetés?

Nincs jobb terepe a politikai vagy világnézeti harcnak, mint amikor mi állapítjuk meg mi legyen a terep, hogy nézzen ki. Lásd a focimeccsen adottság, hogy mik a játék szabályai, hol van a kapu, mik a méretei, stb., mindezen senki se harcol, mert aki játszani kezd, az eleve ezekkel az adottságokkal számol.

Aztán a csapatok persze harcolnak egymással, de nem azon, mik legyenek a szabályok. Hanem a szabályok alapján elérhető győzelemért.

Vegyük mondjuk a zászlófelvonást, a himnuszt. Az is tiszteletet tanúsít, aki esetleg az adott ország ellen érzelmekkel bír. Vagy azon se illendő gúnyolódni, hogy az amerikaiak rendszeresen szívre teszik a kezüket az amerikai himnusz alatt, pedig nálunk ez furcsán hat.

A BLM-térdepeltetés valódi célja: a térdepelést a normalitás, a semleges magatartás részévé tenni. Azaz legyen egy szimpla normális szokás, amin akkor se szabad felháborodni, ha nem értünk egyet vele. Aztán egy idő múlva mindenki letérdel, hiszen ez illemszabállyá válik, mint ahogy akkor is sapkát veszünk fel a zsinagógában, ha nem is vagyunk zsidók.

Azaz itt magát a pályát akarják megváltoztatni az érdekeltek. Ezért is rendkívül alattomos ez a játék. S erre csak agresszívan lehet reagálni, azaz demonstratívan nem teljesíteni az elvárást, sőt gúnnyal élni.

Pontosan ezért támogatandó a kifütyülés. Hamis az a népszerű többségi magyar álláspont, hogy "én ellenzem mind a térdelést, mind annak kifütyülését", ez ugyanis a bűn és a bűnellenesség egybe mosása. Igenis fütyülni kell, míg szabad. Mert ha hagyjuk beépülni a térdepeltetést a normalitásba, már nem lehet fütyülni.

Mondok egy teljesen politikamentes példát arra, amikor valaki megpróbált új divatot teremteni. Amikor 20 éve még nem volt a rögzített magyar telefonszolgáltatás tulajdonosának mobilhálózatos érdekeltsége is, reklámkampányt indított a cég, hogy kimutassa, a rögzített telefon "valahogy" jobb, mint a mobil telefon. Ennek egyik eleme egy olyan tv-reklám volt, melyben egy 40 év körüli hölgy a mobilján beszél, majd hirtelen azt mondja "ez a téma nem mobilra való", aztán vágás, ugyanaz a hölgy immár otthon ül egy karosszékben és boldogan beszél a vezetékes telefonján. A kampány persze nem lett sikeres, hiszen azt még megérti az ember, mi az, hogy "nem telefontéma", azaz beszéljük meg személyes találkozó keretein belül, de ahhoz már nagyon ostobának kell lenni, hogy bárki elhiggye, vannak olyan témák, melyekhez nem jó a mobil, hanem vezetékes telefon kell.

 

180 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2716589322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone Bull 2021.06.14. 07:16:42

Hamis az a népszerű többségi magyar álláspont, hogy "én ellenzem mind a térdelést, mind annak kifütyülését", ez ugyanis a bűn és a bűnellenesség egybe mosása. "

Mièrt is bűn a tèrdelès , egy tiszteletadás , ha mások - a saját èrtèkredszerükben , ezt üdvözlendőnek, fontosnak tartják?

Igenis fütyülni kell, míg szabad."

Szabadni szabad, csak nem illik : nettó bunkóság, tiszteletlensèg kifütyülni a vendègeket , saját rituálèik miatt

Mert ha hagyjuk beépülni a térdepeltetést a normalitásba"

Ez a szokás nyugaton van elterjedve,ott sem mindenhol, miért èpülne be az a magyar normarendbe? Nagyjából semmiért ...

vergyula 2021.06.14. 08:09:36

Felőlem aki akar, térdel, aki nem, nem. Én nem szeretnék.
Csak annyi a gond, hogy mivel a térdelés elvileg az antirasszizmust fejezi ki, a nem térdelőket egyesek automatikusan rasszistának bélyegzik.
Azért a kifütyülés semmiképp sem szép dolog.

Mr. Hyde 2021.06.14. 08:47:13

A térdelés a hajbókolást és a szervilizmust fejezi ki, nem az antirasszizmust.

midnight coder 2021.06.14. 09:47:01

@Boldeone Bull: Bocs, de a nyugati civilizációban térdelés nem tiszteletadás, hanem az alávetettség kifejezése. A tiszteletadás az a fõhajtás.

chrisred 2021.06.14. 09:48:45

@Mr. Hyde: A tiszteletet fejezi ki. Amikor az NFL játékosok gesztust akartak mutatni a rendőri erőszakkal szemben, a mérkőzések előtti himnusz alatti vigyázállás helyett akartak valamilyen eltérő pózt. Viszont olyan testhelyzetet akartak, amit senki sem tart a nemzeti zászlóval/himnusszal szembeni tiszteletlenségnek. Állítólag több veterán katonát is megkérdeztek, és ez alapján választották a térdelést.

midnight coder 2021.06.14. 09:50:04

Amúgy egyébként simán el tudom képzelni, hogy az elsõ letérdelõk, nem szándékosan akarták az alávetettséget kifejezni, csak egyeszerûen tahók voltak. De benne lehet a szándékosság is, elvégre a BLM nem az egyenlõségrõl, hanem a fehérekkel szembeni rasszizmusról szól.

chrisred 2021.06.14. 09:53:09

@vergyula: Én nem olvastam soha olyat, hogy a vigyázzállásban a rasszizmus elleni kampány jelképére mutató magyar játékosokat bárki is rasszistának bélyegezte volna. Az egy nagyon jól kitalált gesztus volt, amit a füttyösök tönkretettek.

chrisred 2021.06.14. 09:55:02

@midnight coder: Lásd az előző kommentet, egyébként 2016/2017 tájékán még sehol nem volt a BLM mozgalom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.14. 09:56:13

@chrisred:

Ők térdelnek, mi fütyülünk. Pont. Mi ezzel a gond? A térdelők tiszteljék fütyülésünket!

chrisred 2021.06.14. 09:59:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ti a kibicek vagytok, akik mások gesztusait értékelitek. A gond, hogy értékelhettétek volna a mieink gesztusát is, de helyette mással foglalkoztatok.

vergyula 2021.06.14. 10:05:07

@chrisred: Dehogynem, az előbb tőlem. :)
Jó, lehet, hogy csak az üldözési mánia beszél belőlem, legyen úgy, ahogy te mondod, én annak csak örülnék.
Ahogy mondtam, felőlem térdelhet vagy állva maradhat bárki, a fütyülés meg tahóság.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.14. 10:10:29

@chrisred:

Jött az agresszió, erre mi válaszolunk. Miért kellene átadnunk a focit a liberálisoknak?

vergyula 2021.06.14. 10:11:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Igen, agresszíven letérdeltek. Szerencsére nem egy néger nyakára.

erol 2021.06.14. 10:17:10

"Jött az agresszió, erre mi válaszolunk."
Hát a térdelés tényleg nagyon durva agresszió, kb. mint amikor ránézel egy bunkóra, aki mit bámulsz felkiáltással kiveri a fogad.
Egyébként szerintem ez a térdelgetés tényleg tök béna, kínos, remélem hamar kimegy a divatból. Viszont valamelyik régi filmben volt egy jó beszólás: "tiszteljük barátaink agybaját".
Szóval szerintem fütyülgetni is béna.

chrisred 2021.06.14. 10:24:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Szóval a magyar válogatott a liberálisoké, és ha velük foglakoztok, akkor átadjátok nekik a focit. Ezért inkább kifütyülitek az ellenfelet.

kiskisutca 2021.06.14. 10:30:48

@midnight coder:

"térdelés nem tiszteletadás, hanem az alávetettség kifejezése."

Nem. Az a félfehér fickó, aki kitalálta a féltérdre ereszkedést, pont azért választotta ezt a mozdulatot, mert nem akart ülve maradással tiszteletlennek tűnni az amerikai himnusszal szemben.

kiskisutca 2021.06.14. 10:33:11

"Igenis fütyülni kell, míg szabad."

Elméletileg egyetértenék, de nem szeretnék suttyó focihuligánokkal azonos módon cselekedni.

Boldeone Bull 2021.06.14. 10:45:20

@midnight coder: A nyugati civilizációban IS elsősorban a tiszteletadást jelenti , imadkozást Istenhez:

24.hu/belfold/2019/10/25/orban-terdelve-imadkozott-a-karmelitak-kertjeben-nick-vujiciccsel/

Ezt csak szèlsőjobb forgatja ki a " megadás jelènek " . Azèrt forgatják ki ennek szimbólumának a jelentèsèt, mert valójában nem a szimbólummal van bajuk , de mèg csak nem is a BLM- el . Valójában rasszista módon cselekszenek a fütyülők , de ezt a 21- ik században már kevesen merik nyilvánosan bevállalni , mèg a szèlsőjobb soraiban sem. Nem az a problèma , hogy ezzel mondjuk az ír focisták megszegtèk a magyar normákat, csak egyszerűen belső utálat -motivációk hajtják a fütyölő embereket , ennyi...

chrisred 2021.06.14. 10:45:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Azt látom, de ez azoknak a problémája, akiket a futball nem érdekel, csak a közfigyelemre vágynak.

Sadist 2021.06.14. 11:08:18

@Boldeone Bull: "A nyugati civilizációban IS elsősorban a tiszteletadást jelenti , imadkozást Istenhez"

Isten előtt nem azért térdel az ember, mert úgy fejezi ki a tiszteletét, hanem mert hívő ember számára a legfőbb hatalom, te igen művelt...

"Valójában rasszista módon cselekszenek a fütyülők"

Fordítva ülsz a lovon, pajti. A BLM majmoló tetvek a valódi rasszisták a sztoriban. Az a minimum, hogy normális ember kifütyüli őket a picsába.

chrisred 2021.06.14. 11:18:25

@Sadist: "Isten előtt nem azért térdel az ember, mert úgy fejezi ki a tiszteletét, hanem mert hívő ember számára a legfőbb hatalom,"

Ebben nem látok ellentmondást. Kifejezi a tiszteletét, mert számára a legfőbb hatalom.

kunzoo 2021.06.14. 11:27:29

@erol:
Az F1 ben Hamilton már számonkérte a versenytársaitól a térdeplés hiányát. Úgyhogy csak idő kérdése mikor lesz a fociban is elvárás.

midnight coder 2021.06.14. 11:28:53

@kiskisutca: "Az a félfehér fickó, aki kitalálta a féltérdre ereszkedést, pont azért választotta ezt a mozdulatot, mert nem akart ülve maradással tiszteletlennek tűnni az amerikai himnusszal szemben."

Aki letérdel, az kegyelmet kér - azt fejezi ki, hogy feladta a harcot, behódolt. Nem véletlenül térdeltek le a lovagok is amikor a király lovaggá ütötte õket - arról szólt a dolog, hogy hûséget esküdtek a náluknál nagyobb hatalomnak. Ugyanezt fejezi ki az imádságnál a letérdelés is. Azt fejezi ki, hogy Isten jóval hatalmasabb mint az imádkozó, és hogy az õ kegyelmébe ajánlja a lelkét. És nem azt, hogy tiszteletét fejezi ki Jézusnak a vízenjárás terén nyújtott kiváló teljesitményéért.

Boldeone Bull 2021.06.14. 11:30:32

@Sadist: Isten előtt nem azért térdel az ember, mert úgy fejezi ki a tiszteletét, hanem mert hívő ember számára a legfőbb hatalom" azaz tiszteli istent, elfogadja legfőbb hatalomnak

Az a minimum, hogy normális ember kifütyüli őket a picsába."

A hozzád hasonló ignoráns, primtív , bunkó nácik fütyülik ki mások tiszteletet kinyilvánítását ! Nem vèletlenül háborodtak fel az írek ezen a viselkedèsen...

midnight coder 2021.06.14. 11:33:54

@Boldeone Bull: A térdelés megalázkodást jelent. Az, amikor a fehér ember megalázkodik a négerek elõtt az bizony sérti a magyar normákat. Ezért a fütyülés. Amúgy ezt is képzeled el fordítva: mondjuk a néger sportolóknak kellene letérdelniük hogy "tiszteletüket fejezzék ki" a fehérekkel szemben. Szerinted ez nem lenne rasszizmus? És szerinted, ha ezt mondjuk egy négerekkel teli stadionban játszanák el, akkor arra a feketék hogy reagálnának?

Boldeone Bull 2021.06.14. 11:56:16

@midnight coder: térdelés megalázkodást jelent."

Akik tèrdelnek , azok a tiszteletüket akarják tenni , tulajdonkèppen imádkoznak a rendszerszintű - államhoz köthető rasszizmus áldozataièrt , bőrszíntől függetlenül

Az, amikor a fehér ember megalázkodik a négerek elõtt az bizony sérti a magyar normákat. Ezért a fütyülés. "

Dehogy sèrti a magyar normákat ! Hol van olyan magyar norma, amely megtiltaná egy kb 1- 2 perces megemlèkezèst , amiben senki nem várja el hogy rèszt vegyünk, de mások megemlèkezèse mièrt sèrti a magyar szurkolókat?

Egyèbkènt, nem " fehèr emberek alázkodnak meg nègerek előtt " Hanem emberek emlèkeznek meg a rasszizmus áldozatairól , emberekről
Nem vèletlen volt a FIFA kampánya sem èvekig : Say no to racism "- mivel a huhogás, a rasszista megnyilvánulások igen elterjedtek voltak szurkolói körökben
Ez egy lètező jelensèg sajnos , amire fel kell hívni a figyelmet.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.06.14. 12:28:16

Újabb tanulság: a magyarnak a magyarokkal kell törődnie. Ne foglalkozzunk az idegenekkel, akárhol is vannak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.14. 12:31:44

@Deak Tamas:

Az idegenekkel kell foglalkozni, de az út saját ügyekkel foglalkozáson keresztül vezet.

kiskisutca 2021.06.14. 13:14:51

@chrisred:

"vigyázzállásban a rasszizmus elleni kampány jelképére mutató magyar játékosokat bárki is rasszistának bélyegezte volna. Az egy nagyon jól kitalált gesztus volt,"

Ja, jól kitalált, de erőltetett volt.

Szerintem egyszerűen ki kell menni a büfébe sörér', ameddig ez a bohóckodás zajlik.
Kifütyülni bunkóság, kb., mint a huhogás, banándobálás. Talán a néma hátat fordítás is jobb egy fokkal. Minket nem érdekel ez a kérdés. Nem az ingünk, nem vesszük magunkra. Undorító dolog a rákényszerítés.
Keressék meg az igazi rasszistát (pl. huhogót, banánbedobálót), ítéljék el, de ne általánosítsanak!

midnight coder 2021.06.14. 13:50:18

@Boldeone Bull: "Akik tèrdelnek , azok a tiszteletüket akarják tenni , tulajdonkèppen imádkoznak a rendszerszintű - államhoz köthető rasszizmus áldozataièrt , bőrszíntől függetlenül"

Eleddig senki nem emlegetett imádkozást ezzel a dologgal kapcsolatban, ez tisztán a te ötleted. Amúgy meg az amcsiknál sokkal több fehéret ölnek meg a rendõrök mint feketét, csak a megölt bûnözõk között nagyobb a feketék aránya. Ahogy a gyilkosságok elkövetõi között is. Kb. ugyanannyi néger követ el gyilkosságot az USA-ban egy év alatt mint ahány fehér - csak ugye valamivel kevesebb a néger mint a fehér. Ennyit a rendszerszintû rasszizmusról... Ja, és érdekes módon a négerek szinte kizárólag négert ölnek, a fehérek pedig szinte kizárólag fehéret. Azaz, ha jobban szabadjára engedik a bûnözést, azzal az antirasszisták a fekete áldozatok számát növelnék meg.

kiskisutca 2021.06.14. 14:30:09

@Boldeone Bull:

"rendszerszintű - államhoz köthető rasszizmus"

Az amerikai állam eleinte a fehérekhez volt köthető, az alapító atyák fehér férfiak voltak. Ez tény. Fehérek voltak az elit, nekik volt médiájuk is. (közben volt white trash is, de az elitre szavazott!)
A rabszolgatartás amúgy nem fehér sajátosság, a rabszolgakereskedők feketéktől vették a rabszolgákat és Amerikában is volt fekete(!) rabszolgatartó!

Most a sportban, show business-ben keletkezett jövedelmük nyomán kialakult egy fekete befolyásos réteg. Ha tényleg létezne rendszerszintű, állami rasszizmus, akkor ez egyszerűen nem létezhetne!

A rasszizmus egy buta leegyszerűsítés. Az antirasszizmus meg egy fegyver.

midnight coder 2021.06.14. 14:49:52

@kiskisutca: Na ja, elég vicces rendszerszintû rasszizmusról beszélni egy olyan országban, ahol a kettõvel elõzõ elnök néger volt és ahol a rendõrök nagy része is fekete.

Billy Hill 2021.06.14. 14:58:57

Az ír állam hány feketét nyomott el? Az ír focicsapatnak milyen koloniális bűnök száradnak a lelkén?

vergyula 2021.06.14. 15:14:02

Skócia - Csehország: nem térdelt senki, de a skótok megígérték, hogy az Anglia elleni meccsen fognak, mert az angolok is térdelnek. Érdekes megoldás.

chrisred 2021.06.14. 15:17:15

@vergyula: Amolyan first world problem, hogy ki térdel és ki nem.

kiskisutca 2021.06.14. 15:19:24

@vergyula:

Fő a következetesség! :-)

vergyula 2021.06.14. 15:35:19

@chrisred: Már minden mást megoldottunk, csak ez maradt.

Boldeone Bull 2021.06.14. 15:52:43

@kiskisutca: Ha tényleg létezne rendszerszintű, állami rasszizmus, akkor ez egyszerűen nem létezhetne!"

Lètezik nem kodifikált , - mert egy modern liberális demokráciában nem is lehetne - de az állami szervekhez kötődő rasszizmus, pl a rendőrsègi intèzkedèsi gyakorlatban : rendőrsèg - bár tagjai között vannak afroamerikaik is - a rendőrök jelentős rèsze alapvetően előítèletes hozzáállást tanúsít. Kriminalisztikai tanulmányok sora született a faji előítèletes motiváció által vezèrelt rendőri intèzkedèsekről: pl ha egy afroamerikai közössègben elkövett bűnügyhöz , vagy csak egy családi peratvar helyszínère afroamerikai rendőrt küldenek, sokkal kisebb az esèlye, hogy fegyvert használjanak , mintha fehèr rendőrt küldenènek. Most a 20- ik szazad USA exrajudikális ítèlkezèsi gyakorlatról nem is beszèlnek , amely nem kevèsszer fordult elő, a viszonylag modern id őkben is , mely következmènye a tömeges lincslès volt , tehát nagy a hagyománya is a rendszerszintű rasszizmusnak ...
Ezek a problèmák nagyon is !èteztek , nem vèletlenül hozott - teljesen jogosan - új rendőrsègi törvènyt Biden - adminisztráció
A rendszerszintű problèmak mellett , a társadalmi előítèletek mèg mindig erősen jelen vannak , erről is számos szociológiai tanulmány született...

Örömhernyó 2021.06.14. 15:55:47

@Boldeone Bull:
A térdelés nem a vendégek (írek) saját rituáléja, ők csak átvették a feketéktől, mert a mai szélsőliberalis tömegmédiában, közösségi oldalakon ezért jó pontokat kapnak. Stockholm-szindróma, virtue signaling.
Az a borzasztó, hogy pont az írek vették át ezt a térdelést. Holott az írek talán múltban legjobban elnyomott egyik európai nép. A britek összefogdosták és korra tekintet nélkül rabszolgasorba adták el őket a gyarmatokra, ahol megtizedelődtek (Barbadoson máig a legmegvetettebb társadalmi réteg a fehér írek leszármazottai), rosszabbul bántak velük, mint a négerekkel, az amerikai ír közösség jó része ilyen indentured servant státuszban érkezett alávetettek leszármazottja.

A térdelés pont annyira az írek hagyományos rituáléja, mint amikor a Prágába bevonuló nácikat karlendítéssel kellett köszöntenie a helyi lakosságnak. Vagy amikor a Kedves Vezető végigvonult a parádén és a tömegnek integetni kellett. Kikényszerített gesztus, a megfélemlített alávetettek alkalmazkodása.

@chrisred: A térdeplős cirkuszt pont a rasszisták, a fehéreket gyűlölő, fekete felsőbbrendűségben hívők találták ki. És az a poén, hogy sok fehért is alkalmazkodásra vettek rá. Nem-fekete egyetemi oktatókat szégyenítenek meg Amerikában, állítanak félre, munkahelyen kötelező az érzékenyítés. Elgurult a gyógyszer nyugaton.

Magyarországon sose tartott senki fekete rabszolgákat. Esetleg a török hódítók. De ők magyar, tót, oláh foglyokat is tartottak rabszolgaként.

Vajon a berberek (mórok), szaúdiak, törökök térdepelnek? Mert ők sokkal több európait, afrikait hurcoltak el rabszolgának, mint a nyugatiak.

ulpius66 2021.06.14. 15:58:07

Aki letérdepel, az antirasszista.....

Aki állva marad, az rasszista!!!!!

Amikor a térdepelők felállnak, ők is rasszisták lesznek!

Örömhernyó 2021.06.14. 16:09:34

@Boldeone Bull: "peratvar helyszínère afroamerikai rendőrt küldenek, sokkal kisebb az esèlye, hogy fegyvert használjanak , mintha fehèr rendőrt küldenènek"

Ez egy hatalmas csúsztatás. A fehér és fekete rendőrök fegyverhasználata közt nincs szignifikáns eltérés.
Ahol brutális eltérés van, az a férfi és nőnemű rendőrök fegyverhasználati valószínűségében van. Ha nőnemű rendőr szembesül ellenállással, akkor nagyságrendekkel nagyobb annak az esélye, hogy lőfegyvert használ. Mert a nőnemű rendőrök híjján vannak a határozottságnak, tekintélynek, fizikai erőnek, amivel halálos lövések nélkül is megoldhatnák a helyzetet.
Valamint az is tény, hogy ha egy férfi rendőr nőnemű járőrtársat kap, akkor nem hogy nem számíthat rá, de jó eséllyel neki kell megvédenie majd a nőnemű társát, mert az belekeveri őket valami veszélyes helyzetbe, ha fegyverhasználatra kerül a sor, akkor elég nagy az esélye, hogy a nőnemű rendőr véletlenül lelő valaki ártatlan bámészkodót vagy a járőrtársát.

Mindez a női kvóták miatt van. Alkalmatlan emberek kerülnek olyan állásokba, ahol emberéletek múlnak a döntéseiken.

A fekete férfiak az amerikai lakosság 6%-át teszik ki. Mégis ő a felelősek az emberölések 50-60%-áért. Nyilván az áldozataik többsége fekete. A feketékre a többi fekete jelenti a legnagyobb veszélyt.
A rasszok közötti emberölések adatai azt mutatják, hogy sokkal nagyobb az esélye annak, hogy egy fehér ember fekete gyilkos áldozata legyen, mint annak, hogy egy fekete polgár fehér bűnöző áldozata legyen.
Ázsia és fekete viszonylatban még durvább a különbség.
Ezek a tények, tudom, hogy némelyekben ez idegrángást okoz, de ez van.

Boldeone Bull 2021.06.14. 16:27:41

@Örömhernyó:
A térdelés nem a vendégek (írek) saját rituáléja, ők csak átvették a feketéktől"

Ha átvettèk, akkor onnantól fogva már az ő rituálèjuk. Megítèlni meg lehet - szerintem a magyarok jelentős rèsze tèvesen viszonyul ehhez a kèrdèshez , számos okból . Az emberek tele vannak előítèletekkel , ha az átlag nyugati polgárral hasonlítom.
Az átlag akár ír, finn, svèd ,izlandi sokkal elfogadóbb ebben a kèrdèsben, pedig gyarmataik sem voltak, de mivel a társadalom polgáribb , fejlettebb, "haladóbb" - így nyitottabb, elfogadóbb is egyben
Magyarország kicsit mèg mindig premodern társadalom: pár èvtizede mèg az egymással szomszèdos két falu lakossága is gyűlölte egymást, ès kèpesek voltak egymást agyonverni a kocsmában
A szegènysèg , a világtól való izoláció , irracinálissá fokozza az idegenektől való fèlelmet
Az elfogadás mindig a nagyvárosi , iskolázottabb, ès jómódú rètegek jellemzője , a rasszizmus ès idegengyűlölet pedig mindenhol a szegènyebb , elmaradottabb rètegek sajátossága általában ...
Tèrdelni èn sem tèrdelnek , sem ezèrt, sem másèrt , viszont akik emiatt kifütyölnek más embereket azok bunkók!

Boldeone Bull 2021.06.14. 16:39:45

@Örömhernyó: Ez egy hatalmas csúsztatás. A fehér és fekete rendőrök fegyverhasználata közt nincs szignifikáns eltérés."

Èn azt állítottam ,ha a fekete közössègben törtènik egy bűncslekmèny, vagy csak egy családi perpatvar , akkor sokkal kisebb lesz a fegyverhasználara az esèly , ha afroamerikai rendőrt küldenek ki, mintha fehèrt ès erről vannak különböző tanulmányok , te viszont a saját koncepciós szerint - valóságalap nèlkül spekulálsz!
Egyèbkènt jól ismerem az amerikai rendőrsègi rendszert , valóban gyakoriak a túlkapások. Több èvig èltem az USA- ban , afroamerikai közössègben is , így nem a magyar szèljobb sajtóból tájèkozódom!

Sadist 2021.06.14. 18:09:37

@chrisred: Nem. Azért térdel, mert aláveti magát Isten akaratának. A térdelésnek semmi köze a tisztelethez.

Sadist 2021.06.14. 18:12:13

@Boldeone Bull: "A hozzád hasonló ignoráns, primtív , bunkó nácik fütyülik ki mások tiszteletet kinyilvánítását !"

Te majmolod azt a rasszista mozgalmat, aminek többmilló dolláros anyagi kár, több ezer sérült és több tucat halott írható a számlájára. Az ignoráns, primitív, bunkó náci itt egyedül te vagy.

Sadist 2021.06.14. 18:14:05

@Boldeone Bull: A BLM (Burn, Loot, Murder) egy kibaszott szélsőbaloldali, rasszista szervezet, aminek nem titkolt célja a keresztény alapú nyugati civilizáció lerombolása. És te ehhez tapsikolsz.

midnight coder 2021.06.14. 18:16:24

@Boldeone Bull: "pl ha egy afroamerikai közössègben elkövett bűnügyhöz , vagy csak egy családi peratvar helyszínère afroamerikai rendőrt küldenek, sokkal kisebb az esèlye, hogy fegyvert használjanak , mintha fehèr rendőrt küldenènek."

És ehhez nyilván semmi köze nincs annak, hogy esetleg a családi perpatvarban résztvevõk kisebb eséllyel támadnak a "testvérre" mint a fehér rendõrre... Mert hogy a négerek dehogy rasszisták...

midnight coder 2021.06.14. 18:18:13

"Az átlag akár ír, finn, svèd ,izlandi sokkal elfogadóbb ebben a kèrdèsben, pedig gyarmataik sem voltak, de mivel a társadalom polgáribb , fejlettebb, "haladóbb" - így nyitottabb, elfogadóbb is egyben"

Vagy csak egyszerûen nincsenek történelmi tapasztalataik mint 140 éves török uralom, Trianon, honi cigányság...

Sadist 2021.06.14. 18:21:44

@kiskisutca: "Szerintem egyszerűen ki kell menni a büfébe sörér', ameddig ez a bohóckodás zajlik."

A passzivitással az a baj, hogy ezek a tetvek csak tovább fognak terjeszkedni. Ebbe sajnos bele kell állni és elküldeni őket a jó kurva anyjukba, különben megfertőzik és letarolják az egész nyugati kultúrát.

Boldeone Bull 2021.06.14. 18:22:57

@Sadist: Te mocskos , rohadèk náci ! Nem egy mozagalomról írtam , hanem azokról a hozzád hasonló primitív kriplikről, akik nem ismerik a tisztelet, mások vèlemènyènek elfogadását , nem tudnak viselkedni, bűzös előítèleteiktől motiválva kifütyölik mások tiszteletadását!

Sadist 2021.06.14. 18:24:26

@Boldeone Bull: "Kriminalisztikai tanulmányok sora született a faji előítèletes motiváció által vezèrelt rendőri intèzkedèsekről: pl ha egy afroamerikai közössègben elkövett bűnügyhöz , vagy csak egy családi peratvar helyszínère afroamerikai rendőrt küldenek, sokkal kisebb az esèlye, hogy fegyvert használjanak , mintha fehèr rendőrt küldenènek."

Hazudsz.

"Ezek a problèmák nagyon is !èteztek , nem vèletlenül hozott - teljesen jogosan - új rendőrsègi törvènyt Biden - adminisztráció"

Na még csak ez kellett, hogy azt a szenilis, vén, pedofil faszt is szopkodd...

Boldeone Bull 2021.06.14. 18:26:40

@Sadist: passzivitással az a baj, hogy ezek a tetvek csak tovább fognak terjeszkedni. Ebbe sajnos bele kell állni és elküldeni őket a jó kurva anyjukba, különben megfertőzik és letarolják az egész nyugati kultúrát."

Leginkább a hozzád hasonló náci fèrgek tárolják le a nyugati kultúrát , emberellenes gyűlölködèsükkel !

Boldeone Bull 2021.06.14. 18:28:41

@midnight coder: Vagy csak egyszerûen nincsenek történelmi tapasztalataik mint 140 éves török uralom, Trianon, honi cigányság..."

Vagyis te a bűnök áteredèsèben hiszel? Csak jelzem , ez nem keresztèny szemlèlet, hanem náci!

Sadist 2021.06.14. 18:34:48

@Boldeone Bull: "Az elfogadás mindig a nagyvárosi , iskolázottabb, ès jómódú rètegek jellemzője , a rasszizmus ès idegengyűlölet pedig mindenhol a szegènyebb , elmaradottabb rètegek sajátossága általában ..."

Lófaszt, a "nagyvárosi , iskolázottabb, ès jómódú" réteg jellemzője a libernyákság, azaz az ostobaság, erkölcstelenség és mentális defektek tömkelege.
A vidéki, általában konzervatív közösségek sokkalta befogadóbbak azokkal szemben, akik hajlandóak a közösség értékeit magukévá tenni. A gyökér városi libernyákok meg csak hangoztatják, hogy befogadóak, valójában szarnak az egészbe, csak amiatt kell pl. a migránssimogatás, BLM majmolása, szivárvány zászló kitűzése, stb., hogy lehessen a twitteren mutogatni, hogy ők mennyire kibaszott toleránsak és befogadóak.

Sadist 2021.06.14. 18:36:37

@Boldeone Bull: "Èn azt állítottam ,ha a fekete közössègben törtènik egy bűncslekmèny, vagy csak egy családi perpatvar , akkor sokkal kisebb lesz a fegyverhasználara az esèly , ha afroamerikai rendőrt küldenek ki, mintha fehèrt ès erről vannak különböző tanulmányok , te viszont a saját koncepciós szerint - valóságalap nèlkül spekulálsz!"

Megint hazudsz.

"Egyèbkènt jól ismerem az amerikai rendőrsègi rendszert , valóban gyakoriak a túlkapások. Több èvig èltem az USA- ban , afroamerikai közössègben is , így nem a magyar szèljobb sajtóból tájèkozódom!"

Lófaszt tudsz te a rendőrségi rendszerről.

Sadist 2021.06.14. 18:38:23

@Boldeone Bull: Már megbeszéltük, hogy a náci féreg te vagy.

vergyula 2021.06.14. 19:06:45

@Sadist: Végre egy kis szépirodalom...

Boldeone Bull 2021.06.14. 19:23:11

@Sadist: A vidéki, általában konzervatív közösségek sokkalta befogadóbbak azokkal szemben, akik hajlandóak a közösség értékeit magukévá tenni. "

Ez az állítás csak nagyon ritkán igaz ! A deep south terültèn , az amerikai vidèken èlnek a legignoránsabb , katonai egyenruhákba öltözködő, automata fegyveres, szèlsősèges politikai eszmèk hívei, a világösszeesküvès - hívők, azok akik leginkább előítèletes, gyakran explicit rasszista emberek
A nagyvárosi környezet - ezzel szemben sokkal elfogadóbb , sokkal toleránsabb

Magyarországon Budapest szavazóinak, polgárainak többsège ellenzèki - lehet mondani , hogy liberális
beállítottságú, ahogy Pècs, Szeged, Miskolc lakossága is inkább errefelè hajol . Minèl inkább iskolázottabb valaki, ès nagyobb lèlekszámú települèsen èl, annál nagyobb esèllyel szavaz valamely liberális(abb) , Fidesz a falvakban a legerősebb , az alacsonyabb iskolai vègzettsèggel rendelkezők körèben

Te vagy a rohadék náci." Náci csak te lehetsz , èn a humanizmust vèdem , az egyenlő emberi mèltósagot veled szemben , aki már nem csak ebben a posztban , de máskor is folyamatosan nègerezel, migránsozol és gyűlölködsz!

Boldeone Bull 2021.06.14. 19:38:34

A faji diszkrimináció pedig egy valós problèma az USA- ban , erről számos átfogó szociológiai tanulmány ès felmères született :

eu.usatoday.com/story/news/politics/2020/06/08/survey-higher-percentage-us-agree-black-people-face-discrimination/3143651001/

A fehér amerikaiak többsège elismeri , hogy ez egy lètező társadalmi problèma. Nekünk magyaroknak persze nem kell ebben az ügyben politikai diskurzus szintjèn belefolyni , de ha itthon kifütyülik azokat akik tèrdepelnek , akkor az erős negatív visszhangra fog találni a nyugati világban. Egy biztos : nem lesz jobb hírünk tőle!

Örömhernyó 2021.06.15. 05:04:32

@Boldeone Bull: Dolgoztam Amerikában, volt traffic stop, ahol egy nőnemű rendőr volt egyedül, aki lehúzott minket az úton. Eleve tudta, mit beszéltünk az autóban megállítás előtt. Ugyanis volt parabolikus lézermikrofon a kocsijában, amivel belehallgathat a távoli járművekben folyó zajokba is. Elég más világ mint amit te leírsz.

Fekete férfiak a lakosság 6%-át teszik ki, ők felelősek a gyilkosságok 50%-áért. Ez van, ezt nehéz lenyelni, de ezek a kőkemény tények.

Örömhernyó 2021.06.15. 05:14:19

@Boldeone Bull: "A deep south terültèn , az amerikai vidèken èlnek a legignoránsabb , katonai egyenruhákba öltözködő, automata fegyveres, szèlsősèges politikai eszmèk hívei, a világösszeesküvès - hívők, azok akik leginkább előítèletes, gyakran explicit rasszista emberek
A nagyvárosi környezet - ezzel szemben sokkal elfogadóbb , sokkal toleránsabb"

Ez hazugság. Dolgoztam a nagyon vidéki Amerikában. Ott sokkal kevésbé van szegregáció, mint a nagyvárosokban. Nagyvárosokban komplett negyedek vannak egyféle bőrszín alapján. Baltimore, Detroit, Chicago, New York, mind faji alapon létrejött részekre tagolódik. Van fekete iskolák, koreai iskolák, fehér és latino iskolák. Vidéken sokkal kevésbé szegregált a lakosság. Vidéken a szegény fehér és szegény fekete egymás mellett él. A nagyvárosi amerikai nem toleránsabb. Sehol nem találkoztam olyan kedves emberekkel, mint az amerikai vidéken.
Katonai egyenruhát pont annyian hordanak, mint Magyarországon. Te csak a CNN-ból tajékozódsz.

Automata fegyvert átlag polgár nem tarthat, csak specialis license-szel (ez a korlátozás amúgy alkotmányellenes). Félautomatát igen, ég és föld a különbség.

Ömlik belőled az előítéletesség az amerikai fehérekkel szemben.

Örömhernyó 2021.06.15. 05:15:44

@Boldeone Bull: "te a bűnök áteredèsèben hiszel"

A térdeplést kikövetelők hisznek abban, hogy a régmúlt hibái miatt ma a fehéreket el kell nyomni.

Örömhernyó 2021.06.15. 05:56:22

@Boldeone Bull: Magyarországon a középkor óta tilos a rabszolgaság, a feudális társadalomban jobbágyok lettek a lesüllyed szabadokból és felemelkedett szolgákból. Nyilván nem volt mai szemmel kellemes jobbágynak lenni, de ők már nem rabszolgák (igaz nem is szabadok). Volt elég szenvedés a magyar történelemben, rengeteg magyart elhurcoltak a tatárok, törökök rabszolgának. A magyaroknak semmi köze a nyugati fehérek beléjük táplált öngyűlöletéhez.
Senki se beszél arról, hogy Brazíliában mennyi fekete van, mert ott nem várhatnak anyagi előnyöket. Brazíliában eleve a rassz kérdése értelmetlenné vált, annyira kevert a lakosság.
Mennyi feketét vittek keletre Arábiába, az Ottomán Birodalomba vagy Perzsiába, egészen Indiáig? A keletre hurcolt feketéket kiherélték, így nem hozhattak létre népességet keleten.
A nyugati rabszolgáknak meg engedték, hogy szaporodjanak, így nőtt pár százezer importált feketéből sok millióssá az amerikai fekete lakosság.

Afrikában eleve egymásra vadásztak a törzsek, egymást is rabszolgaként tartották, egymást adtak vették. Ez ma is így van. Afrikában a rabszolgakereskedelem a mai napig jelen van. Feketék kereskednek feketékkel.

Aki a nyugati társadalmak mesterségesen felkorbácsolt belső feszültségeit magyar földön akarja kihisztizni, azt a magyar ember kifütyüli.
Az külön vicces, hogy az írek térdepelnek, amikor őket adták-vették a britek rabszolgaként. Írország nem volt gyarmattartó, rabszolgatartó, sőt a mór, mohamedán kalózok Írországból (a mai Olaszországból, Görögorszagból, Spanyolországból) is hurcoltak el nagy számú embert rabszolgának. Partta szálltak a mohamedánok és komplett ír falvak lakosságát rabolták el. Az se véletlen, hogy az írek genetikai öröksége mutat sok észak-afrikai "hatást". Végigerőszakoltak az ír partvidéket a mohamedán barbárok. Ugyanez folyt Italiában is, nem véletlen, hogy a szicíliai és dél-olasz népességben ott van a mórok által elkövetett tömeges nemi erőszakok genetikai nyoma.

www.historynet.com/how-long-did-the-moors-have-white-slaves.htm

Pont annyira vadásztak a mohamedán mór kalózok (barbárok) az európaiakra, mint amennyire vadásztak a feketékre is.

en.m.wikipedia.org/wiki/Barbary_slave_trade

Az írek tragédiája az, hogy elhitették velük, hogy minden fehér ember bűnös. A vicc az, hogy az íreket (és olaszokat, spanyolokat) a legutóbbi időkig nem is tekintették fehérnek Amerikában és Angliában. Mondjuk a 20. század elején még mindig elég szar volt olasz vagy ír bevándorolónak lenni.

Boldeone Bull 2021.06.15. 06:37:38

@Örömhernyó: Fekete férfiak a lakosság 6%-át teszik ki, ők felelősek a gyilkosságok 50%-áért. Ez van, ezt nehéz lenyelni, de ezek a kőkemény tények."

....ès ez akkor igazolja a rendőrsègi túlkapásokat, gyilkosságokat , vagy az afroamerikaiakkal szembeni diszkriminációt mèltanytalan bánásmódot ?
Az afroamerikai között valóban több a bűnelkövető, de a szegènysègnek ès a szegregációnak is sokkal jobban ki vannak tève , mint a általában a fehèr lakosság

Dolgoztam a nagyon vidéki Amerikában. Ott sokkal kevésbé van szegregáció, mint a nagyvárosokban. Nagyvárosokban komplett negyedek vannak egyféle bőrszín alapján"

Vdèken ugyanolyan , ha nem erősebb a szegregáció, mint a városokban , csak annyi a jelentős különbsèg , hogy a "városi" lakosság általában a fekete közössègek irányában jobban elfogadó. A demokrata párt fehér szavazó is jellemzően a nagyvárosi szuburbanizációk jómódú ès progresszív gondolkodású lakosaiból kerülnek ki.
Ma már elmondható az, hogy minèl magasabb társadalmi osztályba tartozik valaki , minèl tanultam , annál nagyobb

Boldeone Bull 2021.06.15. 06:54:43

Folyt: általában , a demokrata párt fehér szavazói a nagyvárosi agglomerációk közèp - vagy felsőbb osztalybel lakosai közül kerülnek ki, a republikánusok pedig a inkább a rurális tèrsègeiben erősek , a kevèsbè jómódú ès kevèsbè iskolázott rétegek közül

Katonai egyenruhát pont annyian hordanak, mint Magyarországon. Te csak a CNN-ból tajékozódsz"

Amerikában jóval nagyobb kultusza van a fèlkatonai jellegű szerzeteknek, ezt ha èltèl volna kint , tudhatnád . Illetve a fegyvertartás alkotmányos jog ( 2. Amendment)
Èn három is èltem :
Savannah - Port Wentworth, Georgia
Celeveland Heights , Ohio
Illetve 2x New York , rövidebb ideig

Ömlik belőled az előítéletesség az amerikai fehérekkel szemben."

Èn az embertelensèggel ès a cinizmussal szemben lèpek fel, te viszont cinikus vagy : előítèleteid vannak az afroamerikaikkal szemben !

Boldeone Bull 2021.06.15. 06:59:30

@Örömhernyó: térdeplést kikövetelők hisznek abban, hogy a régmúlt hibái miatt ma a fehéreket el kell nyomni."

Honnan tudod, hogy a tèrdeplők miben hisznek ? Másrèszt , mi jogod van őket megítèlnil? Nagyjából semmi!
A tèrdeplő focisták embersègesek, Ti viszont az emberetelen bunkók , a fütyülők prókátorai vagytok!

Boldeone Bull 2021.06.15. 07:05:07

@Örömhernyó:
Aki a nyugati társadalmak mesterségesen felkorbácsolt belső feszültségeit magyar földön akarja kihisztizni, azt a magyar ember kifütyüli."

Más emberek -különösen ha vendègek- tiszteletadását nem illik kifütyülni , ezt akárhogy nèzzük , alpári bunkóság !

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 07:08:51

@Boldeone Bull:

Ha a vendég erőszakoskodni kezd, meg szokták mutatni neki a kijáratot.

Szóval az írek legyenek hülyék otthon, de ne akarnak másokat is bekényszeríteni ahülyeségbe.

Boldeone Bull 2021.06.15. 07:16:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az írek nem erőszakoskodtak senkivel és nem is kèrtek senkit hogy tèrdeljen ...Ezt a kb 2 perces " aktust " mièrt nem lehetett csendben vègighallgatni ? Nagyjából te is tudod a választ, ahogy olvasom mai posztod lènyegèt..

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 07:21:07

@Boldeone Bull:

Nyomás van, hogy mindenki fogadja be a BLM eszméját, ez az erőszakoskodás. Az ír csapat csak agyatlan eszköz e cél érdekében. A mi válaszunk meg a fütty.

Boldeone Bull 2021.06.15. 07:25:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Egyèbkènt , - ahogy már írtam - èn sem tèrdelnèk , de az idegenellenessèg ès a rasszizmus szerintem ma már beteges , hisztèrikus szintre jutott Magyarországon , ès erre a kormánypolitika is rátesz egy lapáttal , meg úgy enbloc a korszellem ..
A legtöbben önző , kegyetlen ès cinikus módon tekintenek " más" embertársaikra , azok èrdekeit nem ismerik el , ès ez óriási problèma ...
Azt persze senki sem ismeri be , hogy embertelen , előítèletes rasszista hanem minden módon igazolni , mentegetni próbálja magat ( mint itt a " kollègák ")

Boldeone Bull 2021.06.15. 07:28:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ha önkènt választották , akkor ezt el kell fogadni! Maga Putyin is azt mondta , hogy lehet valami igaza a BLM - mozgalomnak , nyilván az erőszak elvetendő, de az általuk felvetett társadalmi problèmák lètező jelensègek

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 07:29:14

@Boldeone Bull:

Szerintem ellenkezőleg: CSÖKKENT Orbán alatt az idegenellenesség 2 ponton is:
- az antiszemitizmus jelentősen lement, az ok Orbánék zsidópártisága,
- a környező népek iránti ellenszve is kisebb lett, az ok ismét Orbán, aki igyekezett bennük nyugatellenes szövetségeseket találni.

Boldeone Bull 2021.06.15. 07:33:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Èppen olyan , hogy valami analóg dolgot mondjak, mint a kommunista mozgalmak: erőszakos hatalomátvètelt , forradalmat hirdettek anno , azaz veszèlyesek voltak a fennálló társadalmi rendre, de ettől mèg az általuk felvetett problèmák jelentős rèszben igazak voltak

Boldeone Bull 2021.06.15. 07:42:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Általános társadalmi szinten - ahogy halad a polgári fejlődès - csökkenhet az idegenellenessèg ,de szerintem az a rèteg amely hajlamosabb erre , azok mèg inkább explicit rasszisták lettek , a jelenlegi kièlezett politikai küzdelemben . A zsidó kèrdès egy megint más dolog: az európai jobboldalnak megtetszett Izrael kemèny politikaja, hiszen itt sok az arab migráns ,akik a nagyobb ellensègek : az ellensègem ellensége a barátom...Meg úgy általában Izreallel jó jóban lenni ...
Korábban pl volt Haider , láttuk mi lett a vège ... A baloldal pedig az" arabok felszabadításáért " küzd ..

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.06.15. 08:08:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: meg egyébként szóhoz jutottak például tisztességes történészek is sok helyen, lásd Zuzana Falathova estét, aki jól rá is fázott erre, de korántsem olyan mértékben, mint mondjuk ahogy húsz évvel ezelőtt lett volna.

kiskisutca 2021.06.15. 08:22:47

@Boldeone Bull:

"pár èvtizede mèg az egymással szomszèdos két falu lakossága is gyűlölte egymást, ès kèpesek voltak egymást agyonverni a kocsmában"

Ja, az emberiség sárkányfog vetemény. :-(
De ez teljesen normális.
Le kell játszani az erőviszonyok tisztázását, ez a bennünk élő biológiai meghatározottságból fakad. A nagyonballibek ezt tagadják. Szerintem csak humanizálni lehet ezt a véres versenyt, megszüntetni nem.

Amúgy a példádban említett két falu között mindig volt egy kis különbség: református/katolikus, magyar/tót/sváb/délszláv, mezei/erdei, régi/új.

Ha ránézésre nem volt, akkor találtak valami ürügyet. Így megy ez.

kiskisutca 2021.06.15. 08:26:48

@Sadist:

"a "nagyvárosi , iskolázottabb, ès jómódú" réteg jellemzője a libernyákság, azaz az ostobaság, erkölcstelenség és mentális defektek tömkelege.
A vidéki, általában konzervatív közösségek sokkalta befogadóbbak azokkal szemben, akik hajlandóak a közösség értékeit magukévá tenni. A gyökér városi libernyákok meg csak hangoztatják, hogy befogadóak, valójában szarnak az egészbe"

Én is így látom.
A nagyvárosok mágnesként gyűjtik a sok perverzt, de lehet normálisnak maradni nagyvárosban is. A vidékre meg belterjesség jellemző, az sem túl egészséges.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 08:29:22

@kiskisutca:

Amikor Pátyon laktam, az egyik választáson az volt az érv z egyik jelölt ellen, hogy nem igazi pátyi, azaz "jöttment", mert az egyik nanyapja zsámbéki.

Semmi etnikai, vallási eltérés Páty és Zsámbék között. MIndkettő színmagyar, kevés elnagyarosodott svábbal, s a lakosság 80 %-a ref., 20 %-a katolikus.

S a távolság köztük 7-8 km.

chrisred 2021.06.15. 08:33:06

@Sadist: Vagyis az istentiszteletnek sincs köze az isten tiszteletéhez.

chrisred 2021.06.15. 08:34:52

@midnight coder: A finnek a történelmük java részében gyarmatiak voltak.

chrisred 2021.06.15. 08:38:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Legközelebb az ellenfél himnuszát fogják majd provokációnak tekinteni. Bár az ír himnusz tényleg provokáció, csak éppen az angolokkal szemben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 08:52:56

@chrisred:

A cél éppen ez: a térdepelés ne válhasson a normalitás részévé.

chrisred 2021.06.15. 09:00:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A cél az volt, nhogy a rasszista hatósági erőszak ne váljon többé a normalitás részévé. Az eszköz lényegtelen, ha másnak nem okoz kárt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 09:01:41

@chrisred:

Nem volt rasszista hatósági erőszak. S ha lett is volna, ez ellen nem hat a focista marháskodás.

Itt ez Sorosék harca a normalitás ellen. Az írek letették voksukat Sorosra.

chrisred 2021.06.15. 09:04:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nekem nem tűnik hatástalannak a focisták térdelése, ha már majdnem öt éve Trumptól kezdve egészen a fociultrákig hőbörög miatta az abnormalitás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 09:09:21

@chrisred:

Ez háború. S mindenki választ magának oldalt.

Ők térdelnek és rasszistáznak, mi állunk és fütyülünk.

midnight coder 2021.06.15. 09:33:48

@Boldeone Bull: "de az idegenellenessèg ès a rasszizmus szerintem ma már beteges , hisztèrikus szintre jutott Magyarországon , ès erre a kormánypolitika is rátesz egy lapáttal , meg úgy enbloc a korszellem"

Ez az egész BLM-esdi és letérdelõsdi egy, a fehérek elleni neonáci mozgalom része. Ezt fehérként támogatni kb. olyan, mintha anno a zsidók építették volna önként és dalolva a koncentrációs táborokat.

Boldeone Bull 2021.06.15. 09:57:03

@midnight coder: A legtöbb fehèr BLM- aktivista , nagyvárosi , fehèr , relatíve magasan iskolázott fitatal ( 66%)
Olyan emberek , aki èppen az ellenkezőjèt gondolják mint a nácik: sokan közülük a totális egyenlősèg társadalmának hisznek , az afroamerikai polgárjogi ebben egy rèsz
A BLM tüntetők többsège fehèr :
www.prnewswire.com/news-releases/new-report-reveals-demographics-of-black-lives-matter-protesters-shows-vast-majority-are-white-marched-within-their-own-cities-301079234.html

Maguk a fehèr emberek egy jelentős rèsze , sőt , többet mondok , a közèp ès felsőbb osztályok, 18-30 közötti , progresszív és iskolázott gyermekei utálták meg a legjobban az amerikai rendszert!

chrisred 2021.06.15. 09:58:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ők térdelnek, mi vigyázzban állunk és a rasszizmus elleni jewlképre mutatunk, ti fütyültök.

chrisred 2021.06.15. 10:01:34

@midnight coder: Ja, persze, a többségi zsidó társadalom Németországban. Más vicces hasonlatod nincs?

Amúgy nincs merszed a BLM mozgalmat a cionista mozgalomhoz hasonlítani, pedig jellegében ahhoz hasonlított.

Boldeone Bull 2021.06.15. 10:12:29

@kiskisutca: Szerintem csak humanizálni lehet ezt a véres versenyt, megszüntetni nem."

Nyugtat - Európán legfejlettebb rèszein azért elèg jól sikerült megszünteti (persze, van ahol nem , pl èppen Írországban )

Pl Nèmetországban már majdnem teljesen kiveszett a nemzeti identitáshoz kötődès ès a genetikailag determinált faji\törzsi versenyharc
Ezt a pártok nèpszerűsège is jól mutatja : a progresszív vonal van jelentős társadalmi többsègben ès az is erősödik , nem az AFD , pedig a migráció valóban hatalmas mèreteket öltött ès annak árnyoldalai is...
Az átlag nèmet sokkal nyitottabb ès liberálisabb gondolkodású , mint az átlag magyar ...Ott elfogadta a többsèg , hogy egy multiulturális társadalom alakult ki, ennek megfelően szerveződik a gondolkodás ès a politikai rendszer

kiskisutca 2021.06.15. 10:12:56

@Boldeone Bull:

"nagyvárosi , fehèr , relatíve magasan iskolázott fitatal"

Én értem, hogy lenézik a white trash-t, meg a redneck-eket, de miért hiszik, hogy az egy-két médiában futtatott feketén túl a többségi feketék jobb fejek, mint a white trash?
(Fiatalság, bolondság.)

kiskisutca 2021.06.15. 10:15:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez háború. S mindenki választ magának oldalt."

A háborúban is több oldal van. Pl. Baltikum, Litvánia, Lengyelország az I. vh után.

chrisred 2021.06.15. 10:16:39

@Boldeone Bull: A németek számára mindig is mást jelentett a nemzeti identitáshoz való kötődés, mint mondjuk a franciáknak.

kiskisutca 2021.06.15. 10:17:55

@Boldeone Bull:

"Ott elfogadta a többsèg"

Ez nem biztos, max. ráhagyja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 10:30:31

@chrisred:

Nem, a cionisták azt vallották, a zsidók önálló nemzet voltak és ismét annak kell lenniük. S mindenki menjen haza Palesztínába.

A BLM hol hirdeti, hogy legyen önálló amerikai néger nemzet, majd térjenek haza Afrikába?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 10:33:12

@chrisred:

A fütyülés békés nemtetszés nyilvánítás a térdepelés erőszaka ellen.

Nézd meg a neten az ír lapokat az ügy kapcsán. Kb. az az vélemény, hogy a magyarok rasszista bunkók, ezért nem térdeknek, meg Mo. máig szovjet szellemben él, ezért szavaznak a csőnya magyarok a fasiszta Orbánra.

chrisred 2021.06.15. 10:41:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A cionisták saját államot akartak, de
1. nem volt egységes álláspont, hogy hol legyen, eredetileg Európában akarták
2. nem volt olyan célkitűzés, hogy minden zsidó térjen haza a zsidó államba. Éppen ellenkezőleg, a cionizmus másik fő clkitűzése a zsidó érdekek vlédelme volt az egész világon

Összességében a cionizmus lényege az asszimiláció elleni küzdelem, ebben olyan, mint a BLM.

chrisred 2021.06.15. 10:45:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem igaz, ez teljesen alaptalan ferdítés. Az írek egyáltalán nem foglalkoztak azzal, hogy a magyar válogatott nem térdelt le, nem nevezték a magyar játékosokat rasszista bunkónak.

A fütyülés támadás a véleménynyilvánítás szabadsága ellen, a vigyázban állás és a jelképre mutatás pedig maga a véleménynyilvánítás szabadsága melletti kiállás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 10:55:24

@chrisred:

BLM az asszimiláció ellen küzd? Mikor mondtak ilyet? Eleve már asszimiláltak! Az amerikai négerek amerikaiak, angol nyelvűek, keresztények.

chrisred 2021.06.15. 11:06:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: És? Herzl Tivadar is egy asszimilált zsidó családba született.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 11:26:41

@chrisred:

Így igaz. Majd kiasszimilálódott.

De hol van ilyen törekvés az BLM-ben?

chrisred 2021.06.15. 11:51:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A végső cél a fekete emberek teljes felszabadulása."

chrisred 2021.06.15. 11:57:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ilyesmi szóba sem került, arról volt szó, hogy az asszimiláció elutasítása a közös.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 12:26:24

@chrisred:

Mi köze a felszabadulásnak az asszimiláció elutasításához?

chrisred 2021.06.15. 12:39:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: brooklyneagle.com/articles/2020/07/13/opinions-observations-what-the-black-lives-matter-movement-means-for-black-immigrants/

"The stories of Ayiana Jones, Shantel Davis, Rekia Boyd and Breonna Taylor could have been my story, my sister’s story, my mother’s story. Assimilation does not protect us. The stories of Eric Garner, Freddie Gray, Ahmaud Arbery and George Floyd could have been my father’s story, my uncle’s story, my grandfather’s story. Assimilation does not protect them."

Boldeone Bull 2021.06.15. 12:43:51

@kiskisutca: Ott elfogadta a többsèg"

Ez nem biztos, max. ráhagyja.

- Ha nem így lenne , akkor mièrt nem szavaznak az AFD- re a nèmetek ? A lehetősèg adott lenne, hogy antimigráns irányba kormányozzák a nagypolitikát, az emberek mègis a progresszív szemlèletű pártokra szavaznak inkább , pedig már minden volt Nèmetorszagban a migránsok kapcsán , de úgy tűnik , az általános szellemisèg nem fordul olyan irányba, mint pl Magyarországon , vagy Lengyelországban : a társadalom alapvetően nyitottabb ès elfogadóbb mint Kelet- Közèp Európában

kiskisutca 2021.06.15. 12:56:26

@Boldeone Bull:

"a társadalom alapvetően nyitottabb ès elfogadóbb"

Mert gazdagabb és hamis biztonság érzetben van.

Boldeone Bull 2021.06.15. 13:04:35

@kiskisutca: Mièrt lenne hamis biztonságèrzetben ? A bevándorlók többsège , a jelentős többsège , ott is törvènytisztelő állampolgár , de a deviancia nyilván nagyobb hirverèst kap.
A migrációt senki nem tudja megállítani, azt szabályozni , terelni , tervezni lehet , de a homogèn társadalomba visszalèpni a nyugati országokban már nem lehet
Ehhez igazodnak a társadalmi folyamatok, a közgondolkodas is

Boldeone Bull 2021.06.15. 13:19:33

@kiskisutca: A migráció valójában a közèp- európai , volt szoci országok irányába is gyorsul , ahogy fejlődnek , nő az èletszínvonal , a bèrek, ez egy termèszetes folyamat . Èn pl az ország második legnèpesebb városában èlek , egyre " multikultibb hely" , persze mèg nagyon az eljèn vagyunk a folyamatnak ,de már jönnek : vietnámiak, arabok, török, kínaiak ès nem mindegyik egyetemista , hanem gazdasági bevándorlók ..
A múltkor megkeresett egy vietnámi üzletember , aki vegyesiparcikk kiskereskedelemmel foglalkozik , hogy megvennè a házam , van egy házprojektem ,ami most kèszül. Megkèrdeztem üzletre kellene - e neki ,erre ő pedig azt válaszolta , hogy jönne mèg kèt család vietnámból ...Ezek lesznek jövőbeli trendek Magyarországon , szinte 100% hogy 10 èv múlva több külföldi lesz , 20 èv múlva pedig sokkal több ...

kiskisutca 2021.06.15. 13:36:56

@Boldeone Bull:

Összemosod a gazdasági bevándorlókat az illegális bevándorlókkal. Nem mindegy, hogy szabályozottan, ellenőrzötten történik a bevándorlás, vagy beözönlésszerűen. Az ausztrál modellt támogatom.

chrisred 2021.06.15. 13:42:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A protestkampányok általában nem szoktak javasolni semmi alternatívát. A migránsellenesek sem teszik.

chrisred 2021.06.15. 13:44:32

@kiskisutca: "Összemosod a gazdasági bevándorlókat az illegális bevándorlókkal. "

Ez nem két eltérő halmaz.

"Nem mindegy, hogy szabályozottan, ellenőrzötten történik a bevándorlás, vagy beözönlésszerűen."

Ez sem ellentétpár. Ez úgy hangzik, mintha a szórványos illegális határátlépést nem elleneznéd.

chrisred 2021.06.15. 14:11:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Harmadszor is leírhatom: az asszimiláció elutasításában.

chrisred 2021.06.15. 14:18:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A protestkampányok általában nem szoktak javasolni semmi alternatívát. A migránsellenesek sem teszik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.15. 14:20:15

@chrisred:

Dehát hogyan lehet az asszimiláció ellen tiltakozni alternatíva nélkül? Ez nem olyan, hogy NEMet az atomra, hogy szimplán ne legyen atomenergia. Az aszzimiláció ellentéte nem lehet a semmi.

chrisred 2021.06.15. 14:30:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ennek ellenére nagyon sok protestkampány létezik mindenfléle aléternatíva nélkül.

Sadist 2021.06.16. 19:38:01

@Boldeone Bull: "Ez az állítás csak nagyon ritkán igaz !"

Hazudsz, nagyon gyakran igaz, szinte mindig.

"A deep south terültèn , az amerikai vidèken èlnek a legignoránsabb , katonai egyenruhákba öltözködő, automata fegyveres, szèlsősèges politikai eszmèk hívei, a világösszeesküvès - hívők, azok akik leginkább előítèletes, gyakran explicit rasszista emberek
A nagyvárosi környezet - ezzel szemben sokkal elfogadóbb , sokkal toleránsabb"

Megint csak hazudsz, automata fegyvere nagyon kevés embernek lehet, baromi szigorú engedélyhez kötött.
A nagyvárosi emberek meg nem elfogadók és toleránsak, hanem egyszerűen leszarják a másikat vagy egyenesen intoleránsak.

"Minèl inkább iskolázottabb valaki, ès nagyobb lèlekszámú települèsen èl, annál nagyobb esèllyel szavaz valamely liberális(abb) , Fidesz a falvakban a legerősebb , az alacsonyabb iskolai vègzettsèggel rendelkezők körèben"

És ez mire érv, nácikám? Bármibe mernék fogadni, hogy valami kora huszonéves, nyápic, belpesti, szójalattét szürcsölgető, bölcsészdiplomás, magát értelmiséginek és morálisan feljebbvaló intoleráns kis gyökér vagy.

Sadist 2021.06.16. 19:41:20

@Boldeone Bull: "A faji diszkrimináció pedig egy valós problèma az USA- ban , erről számos átfogó szociológiai tanulmány ès felmères született"

Akkor valós tanulmányt linkelj, ne egy liftben eleresztett fing szintű felmérést, amiben arra kérdeztek rá, hogy úgy ÉRZIK-E, hogy valamilyen diszkrimináció éri a kisebbségeket!

Sadist 2021.06.16. 19:51:16

@Boldeone Bull: "ès ez akkor igazolja a rendőrsègi túlkapásokat, gyilkosságokat , vagy az afroamerikaiakkal szembeni diszkriminációt mèltanytalan bánásmódot ?"

A feketékkel szemben elkövetett rendőri túlkapások aránya semmivel se nagyobb, mint az egyéb etnikumúakkal szemben elkövetettek. Valójában alacsonyabb is, mert ha egy fehérrel szemben alkalmaznak túlzott erőszakot, még a városi híradóba se fog bekerülni, viszont ha egy feketét a szokásos rendőri eljárás szerint a földre visznek és közben drogtúladagolásban leáll a keringése, akkor egy órán belül az egész világ tudni fog róla és legalább egy évig tartó zavargások, fosztogatások, gyilkosságok fogják követni.

"Vdèken ugyanolyan , ha nem erősebb a szegregáció, mint a városokban , csak annyi a jelentős különbsèg , hogy a "városi" lakosság általában a fekete közössègek irányában jobban elfogadó."

Attól, hogy milliószor megismételsz egy hazugságot, még nem lesz igaz.

"A demokrata párt fehér szavazó is jellemzően a nagyvárosi szuburbanizációk jómódú ès progresszív gondolkodású lakosaiból kerülnek ki."

A demokraták mind ostoba, erkölcstelen gyökerek. A baloldaliság mentális betegség.

Sadist 2021.06.16. 19:54:37

@Boldeone Bull: "Amerikában jóval nagyobb kultusza van a fèlkatonai jellegű szerzeteknek, ezt ha èltèl volna kint , tudhatnád . Illetve a fegyvertartás alkotmányos jog ( 2. Amendment)"

Hú de tájékozott valaki. Azt mégsem tudtad, hogy civilnek gyakorlatilag nem lehet automata fegyvere.

"Èn az embertelensèggel ès a cinizmussal szemben lèpek fel, te viszont cinikus vagy : előítèleteid vannak az afroamerikaikkal szemben ! "

Előítéletességről csak esetedben beszélhetünk, nácikám, szerinted ostoba bunkók a vidékiek, kisebb településen élők, nem szerintünk.

Sadist 2021.06.16. 19:56:16

@Boldeone Bull: "Honnan tudod, hogy a tèrdeplők miben hisznek ? Másrèszt , mi jogod van őket megítèlnil? Nagyjából semmi!"

Mindenkinek alapvető joga véleményt mondani bármiről. Persze nálatok nácikoknál ez úgy hangzik, hogy mindenkinek joga van véleményt nyilvánítani, ha az egyezik a miénkkel.

Sadist 2021.06.16. 19:58:13

@Boldeone Bull: "A tèrdeplő focisták embersègesek, Ti viszont az emberetelen bunkók , a fütyülők prókátorai vagytok!"

A térdelő focisták nem emberségesek, hanem ostoba gyökerek. Takarodjanak a kurva anyjukba politikai véleményt nyilvánítani, ne a pályán (gyakorlatilag a munkahelyükön) faszkodjanak.

Sadist 2021.06.16. 20:02:09

@Boldeone Bull: "Más emberek -különösen ha vendègek- tiszteletadását nem illik kifütyülni , ezt akárhogy nèzzük , alpári bunkóság !"

Ha valaki a munkahelyén nem a munkájával foglalkozik, nem az adott helynek megfelelően viselkedik, azt elküldeni a picsába nem alpári bunkóság.

Sadist 2021.06.16. 20:04:50

@Boldeone Bull: "Az írek nem erőszakoskodtak senkivel és nem is kèrtek senkit hogy tèrdeljen ...Ezt a kb 2 perces " aktust " mièrt nem lehetett csendben vègighallgatni ?"

Politikai állásfoglalás és aktivistáskodás nem a focipályára való. Pont. Az olimpiai bizottságnak szerencsére volt esze és kitiltották a BLM-et, a térdelést és minden hasonló gyökérséget az olimpiai játékokról.

Sadist 2021.06.16. 20:07:01

@Boldeone Bull: "Èppen olyan , hogy valami analóg dolgot mondjak, mint a kommunista mozgalmak: erőszakos hatalomátvètelt , forradalmat hirdettek anno , azaz veszèlyesek voltak a fennálló társadalmi rendre"

Az ugye megvan, hogy a BLM is egy ilyen szélsőbalos, erőszakos mozgalom, aminek nem titkolt célja a teljes nyugati kultúra és társadalom lerombolása?

Sadist 2021.06.16. 20:07:38

@chrisred: Kevered a szezont a fazonnal.

Sadist 2021.06.16. 20:10:09

@chrisred: "A cél az volt, nhogy a rasszista hatósági erőszak ne váljon többé a normalitás részévé."

Már rég nem az, lehet pezsgőt bontani és ünnepelni.

Sadist 2021.06.16. 20:12:56

@Boldeone Bull: "A legtöbb fehèr BLM- aktivista , nagyvárosi , fehèr , relatíve magasan iskolázott fitatal ( 66%)"
"Maguk a fehèr emberek egy jelentős rèsze , sőt , többet mondok , a közèp ès felsőbb osztályok, 18-30 közötti , progresszív és iskolázott gyermekei utálták meg a legjobban az amerikai rendszert! "

És ez megint mire érv? Ezek mind megvezetett idióták. Te komolyan azt képzelted, hogy az iskolázottság élettapasztalatot és bölcsességet is ad?

Sadist 2021.06.16. 20:17:17

@Boldeone Bull: "a társadalom alapvetően nyitottabb ès elfogadóbb mint Kelet- Közèp Európában "

És ennek megfelelően pusztulnak is szépen kifele, helyükre pedig jönnek a más kultúrájú nem keresztények.

Sadist 2021.06.16. 20:21:54

@Boldeone Bull: "Mièrt lenne hamis biztonságèrzetben ? A bevándorlók többsège , a jelentős többsège , ott is törvènytisztelő állampolgár , de a deviancia nyilván nagyobb hirverèst kap."

Csak ott van a bibi, hogy Ahmed a határt átlépve nem akasztja szögre a kultúráját és asszimilálódik, hanem hozza magával a saját törvényeit és azok szerint lesz törvénytisztelő. A sharia meg mondjuk úgy nem vall valami progresszív és liberális nézeteket pl. a nők egyenjogúságával vagy a más vallásúak tolerálásával kapcsolatban.

Sadist 2021.06.16. 20:28:18

@chrisred: "A protestkampányok általában nem szoktak javasolni semmi alternatívát. A migránsellenesek sem teszik."

Dehogynem. A migrik szépen asszimilálódjanak vagy pedig maradjanak otthon a saját pöcegödrükben.
A "migránselleneseknek" nem az a bajuk, hogy más országokból jönnek bevándorlók, hanem az, hogy úgy akarnak Európában/USA-ban/egyéb fejlett országban élni, hogy közben megtartják azt a kultúrát, ami miatt a szülőhazájuk pöcegödör lett.

chrisred 2021.06.17. 08:27:27

@Sadist: A tények mást mondanak.

chrisred 2021.06.17. 08:28:18

@Sadist: Vagyis nincs alternatíva.

Sadist 2021.06.17. 18:07:17

@chrisred: "A tények mást mondanak."

Nem, a tények pontosan ezt mondják.

Sadist 2021.06.17. 18:08:56

@chrisred: Mi az, hogy nincs alternatíva? Két alternatívát is mondtam, asszimiláció, vagy pedig maradjanak otthon és ne akarjanak más országokból is pöcegödröt csinálni.

chrisred 2021.06.18. 08:00:17

@Sadist: Nem, a tények semmi ilyesmit nem mutatnak.

chrisred 2021.06.18. 08:02:22

@Sadist: Ez semmi, nem alternatíva. Az a szöveg, hogy legyen asszimiláció, annyi, mintha a betegnek azt mondanád, hogy gyógyuljon meg, ahelyett, hogy gyógymódot javasolnál. A "maradjanak otthon" pedig maga a migránsellenesség, nem pedig altternatíva hozzá képest.

Sadist 2021.06.18. 17:48:36

@chrisred: De, a tények szerint nyoma sincs rendszerszintű rasszizmusnak, feketék elleni diszkriminációnak a rendőrség részéről.

Sadist 2021.06.18. 17:52:46

@chrisred: "Ez semmi, nem alternatíva. Az a szöveg, hogy legyen asszimiláció, annyi, mintha a betegnek azt mondanád, hogy gyógyuljon meg, ahelyett, hogy gyógymódot javasolnál."

Az asszimiláció maga a gyógymód, te szerencsétlen.

"A "maradjanak otthon" pedig maga a migránsellenesség, nem pedig altternatíva hozzá képest."

Nem migránsellenesség, hanem legfeljebb migrációellenesség lehetne. Aki betartja a bevándorlásra vonatkozó szabályokat és felveszi az európai szokásokat, magáévá teszi az európai alapértékeket és kultúrát, azt szeretettel várja Európa.

chrisred 2021.06.19. 05:40:01

@Sadist: Ezek a tények számomra nem imsertek.

chrisred 2021.06.19. 05:42:34

Az asszimiláció nem gyógymód, hanem a végeredmény. Arról fogalmad sincs, hogyan lehetne elérni.

"Nem migránsellenesség, hanem legfeljebb migrációellenesség lehetne. "

A kettő egy és ugyanaz. Ha nincs migráció, akkor migránsok sincsenek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.19. 08:35:17

@chrisred:

Az eredeti kérdés az volt: lehet-e asszimilációellenesnek lenni alternatíva felmutatása nélkül?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.06.19. 09:52:58

A következő táblázat Moravek Gyula: Magyarország nemzetiségei című kötetéből való. Az okosoknak szomorúan érdekes lesz, a hülyék meg valószínűleg még a számokat sem fogják tudni értelmezni.

FÜGGELÉK
I. Nagymagyarország nemzetiségei az összeomláskor
Nemzetiség

A XVIII. szazad ota vandorolt be Regebbi lakos
német 1,901.000 1,200.000 (63⁰/0) 701.000 (36 9⁰%)
tót 1.946.000 30000 15% 1,646.000 (84 6⁰%)
román 2948000 15000 50% 1448000 49%
rutén 464000 150000 23% 314000 67%
horvát 182000 80000 44% 102000 56%
szerb 462000 400000 86% 62000 13%
bunyevác, sokác 88000 88000 100%
vend 75000 3000 4% 72000 96%
bolgár 23000 23000 100%
cseh-morva 31000 31000 100%
lengyel 38000 20000 52% 8000 47%
cigány 109000 60000 55% 49000 45%
egyéb 10000 10000 100%

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.19. 09:58:55

@Deak Tamas:

Ez közismert. A kezdeti sokféléseg eltűnt a török idők kezdetére, nagyrészt magyarrá lett a nagy többség. S aztán a török idők után masszív bevándorlás indult.

Sadist 2021.06.19. 14:09:29

@chrisred: "Ezek a tények számomra nem imsertek."

Akkor ismerd meg: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6080222/

Glokta 2021.06.19. 14:10:12

@chrisred: @Boldeone Bull: @kiskisutca: @vergyula: Én egyáltalán nem vagyok valami konzervatív, de azt kéne megérteni, hogy a fő probléma azzal van, hogy az UEFA engedélyezi a térdeltetést, miközben minden más politikailag megosztó állásfoglalást tilt.

Az az elv, hogy a sportba ne vigyük be a politikát (mert az egy csomó konfliktust generálna - ezt is látjuk itt) és ennek megsértéséért kemény büntetéseket szoktak kiszabni - de amikor a BLM-ről van szó, akkor kivételt tesznek, kvázi elfogadva az egyik politikai oldal álláspontját (vagyis hogy ez antirasszista tiltakozás).
Ettől a kettős mércétől joggal lehet undorodni.

Sadist 2021.06.19. 14:27:44

@chrisred: "Az asszimiláció nem gyógymód, hanem a végeredmény. Arról fogalmad sincs, hogyan lehetne elérni."

Nem, a végeredmény egy egészséges európai társadalom, az odavezető út pedig az asszimiláció. Amit pedig úgy lehet elérni, mint ahogy fentebb is írtam: a bevándorlóknak el kell fogadniuk és magukévá tenniük az európai értékeket és kultúrát, gyk. nincs többé világi ügyekbe beavatkozás vallási alapon, nincs többé nők másodrendű állampolgárokként kezelése, nincs többé önbíráskodás sharia alapján, stb.
Vagyis végre ők is átesnek a felvilágosodáson és szekularizáción, vagy pedig takarodjanak innen. Ha Rómában vagy, viselkedj úgy, mint a rómaiak, egyáltalán nem bonyolult.
Senkinek nem kötelessége a saját értékeit, kultúráját, tulajdonát feladni, csak hogy ne kerüljön konfliktusba az európaisággal teljesen inkompatibilis migránsokkal.

Sadist 2021.06.19. 14:35:57

@Glokta: "azt kéne megérteni, hogy a fő probléma azzal van, hogy az UEFA engedélyezi a térdeltetést, miközben minden más politikailag megosztó állásfoglalást tilt."

A büdös életben nem fogják megérteni, a szélsőbalos lipsik mindenhez tapsikolnak, ami a saját beteg ideológiájukkal egyezik, hírből se ismerik, hogy mi az a következetesség, objektivitás és pártatlanság.
Bezzeg ha valamilyen sporteseményen vagy rendezvényen pl. a fidesz a saját ideológiáját propagálná, akkor visítanának, mint a leszúrt pengős malac.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.19. 14:37:16

@Glokta:

Pont ez a lényeg. Ki akarják erőszakolni, hogy egyes nekik fontos eszmék ne számítsanak politikának.

Nekem már a rasszizmus elleni kiállás sem oké. mert az is politika. Komolyan: miért ne lehetne egy focista éppenséggel rasszista, ez mennyiben gond a sportban?

Glokta 2021.06.19. 14:57:02

@Sadist: "Bezzeg ha valamilyen sporteseményen vagy rendezvényen pl. a fidesz a saját ideológiáját propagálná, akkor visítanának, mint a leszúrt pengős malac."
Igen, amikor a Nélküledre nem állt fel Miklósi Gábor és emiatt a teljes kormánymédia meghurcolta, akkor még tökéletesen értették.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2021.06.19. 18:19:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen, én csak az asszimiláció meg bevándorlás témaköréhez segítettem volna némi fényt pislákoltatni, hogy például a magyarok milyen jól is jártak mindkettővel.

chrisred 2021.06.20. 06:00:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem, az eredeti állítás az volt, hog a protestkampányok úgy is működnek, ha nem állítanak fel semmi alternatívát annak a helyébe, ami ellen tiltakoznak.

chrisred 2021.06.20. 06:05:38

@Glokta: "Én egyáltalán nem vagyok valami konzervatív, de azt kéne megérteni, hogy a fő probléma azzal van, hogy az UEFA engedélyezi a térdeltetést, miközben minden más politikailag megosztó állásfoglalást tilt."

Ez mondjuk nem igaz, mert a rasszizmus elleni egyéb tiltakozási formákat is engedélyezi, például az MLSZ elég ködös "a gyűlölet nem pálya" kampányát, sőt, maga az UEFA is kampányol a rasszizmus ellen.

chrisred 2021.06.20. 06:08:14

@Sadist: Továbbra is azt táncolod körbe, hogy a migránsellenesség egy negatív irányú, tagadó állítást fogalmaz meg, mármint hogy ne legyenek migránsok.

chrisred 2021.06.20. 06:09:27

@Sadist: Ez elég kevés egy általános állítás bizonyításához.

Sadist 2021.06.20. 11:35:51

@chrisred: "Továbbra is azt táncolod körbe, hogy a migránsellenesség egy negatív irányú, tagadó állítást fogalmaz meg, mármint hogy ne legyenek migránsok."

Te meg továbbra is értetlenkedsz/direkt trollkodsz és összemosod a legális, társadalmat gazdagító és az illegális, asszimilációra képtelen migránsokat. Ha nem vagy képes megérteni, amit fentebb már részletesen leírtam, akkor javaslom, hogy helyeztesd magad gyámság alá.

Sadist 2021.06.20. 11:38:49

@chrisred: "Ez elég kevés egy általános állítás bizonyításához."

Idáig semmi mást nem csináltál, csak szokásos szélsőbalos propaganda paneleket puffogtattad, az általam linkelt hard proof statisztika pontosan végtelenszer több, mint amivel eddig te előálltál, úgyhogy innentől befe téma van.

chrisred 2021.06.20. 11:47:21

@Sadist: Ezt nem te döntöd el.

chrisred 2021.06.20. 11:50:59

@Sadist: Összevissza beszélsz. Azt kellett volna valahogy bizonyítanod, hogy a migránsellenesség tartalmaz egy negatív irányú követelésen kívül más alternatívákat is, miután ezzel befürödtél, összezagyválod a migránsellenes propagandaelemeket. Amivel csak azt bizonyítod, hogy a migránsellenesek nem csak a migránsok ellen vannak, hanem mindenki ellen, aki nem migránsellenes.

chrisred 2021.06.20. 11:57:33

@Sadist: Most már kétszer többször, mint aminek értelme lett volna.

Glokta 2021.06.20. 15:49:53

@chrisred: Azt kéne megérteni, hogy annak tekintetében van egy politikai vita, hogy a térdelés a rasszizmus ellen szól-e vagy nem, míg az UEFA gyűlölet elleni kampánya kapcsán nem. Az egyik nem való a focipályákra, a másik igen.

Mondjuk szerinted mi történne, ha a magyar válogatott "Kiállunk a nemzeti kisebbségek jogaiért" felirattal a mezén állna ki? Ők is (a térdelőkhöz hasonlóan) mondhatnák, hogy ez nem politikai állásfoglalás, hiszen az EU-ban alap, hogy a nemzeti kisebbségeknek vannak bizonyos jogaik.
Az azonban egészen biztos, hogy a románok ezt nem így értelmeznék.
Engedélyezné szerinted az UEFA? Nem, nem engedélyezné, egyébként helyesen, mert ez egy politikailag megosztó téma, és a politika nem való a pályára.

Glokta 2021.06.20. 15:52:40

@chrisred: jobban belegondolva azt se mondanám, hogy az UEFA gyűlölet elleni kampánya mindenképp a pályákra való lenne (ez vitatható), de ott arról van szó, hogy a sportszövetség kiáll univerzális értékekért (a gyűlölet ellen).

A BLM vagy az általam hozott magyar válogatottos példa esetén nem egyértelmű az értelmezés, ez a gond, ezek politikai témák, amiket nem kéne bevinni a sportba.

chrisred 2021.06.20. 17:22:14

@Glokta: Na de csak az ellenzők kötik a térdelést a BLM-hez (vagyis tulajdonképpen ők csinálnak belőle politikai kérdést), a térdelők egy, a BLM előtt évekkel elkezdett gesztust gyakorolnak, ami közismerten a rasszizmuson alapuló hatósági erőszak ellen irányult. A te példád ott bukik meg, hogy a futballszövetségek szabályzatai explicite tiltják a mezfeliratozást a szponzorációs felületek kivételével, a térdelést meg nem.

Delhiböjtje 2021.09.10. 16:32:46

@chrisred:

buta kis makkancs, nem évekkel ezelőtti a gesztus, hanem évtizedekkel ezelőtti, legkésőbb 68-tól gyakorolt. koppantál
bukta kis makkancs, a rasszizmuson alapuló hatósági erőszakot tényekkel cáfolták, koppantál. ahogy azzal is hogy te csak buta panelmantrázó vagy, nulla tényt prezentáltál. koppantál
BLM-hez: ugyanazon fehérellenes, hazugságokra alapuló ideológia keretében működik mindkettő, majd ténylegesen össze is fonódott a blm-mel (ők is használták, a térdelők egy része is arra hivatkozik stb), szóval ne hazudozz buta makkancs
a térdelést nem tiltják: ja, explicite nem tiltott akkor már csináljuk, hát bocs, ezt számos ballerka témára is lehetne alkalmazni, il. véletlenül sem a szabályozás a hülye
mennyire kis buta fostroll vagy te, édes istenem
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása