magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Retteg a nyugat

Ha jól számolom, megvan az esély rá, hogy még a hónap végéig Zelenszkij elnök át lesz sorolva a hős státuszból az áruló státuszba.

A valóság kijózanító hatása csodákra képes. A halivúdi báb elkezdett gondolkodni, ez nagyjából március 10. óta látható. Aztán még nemzettestvére, az izraeli kormányfő is rászólt, nem kellene-e inkább kiegyezni - kapott is ezért kemény szavakat Izrael Washingtonból.

Erősen érezhető: az ukrán elit egy része komolyan elkezdett azon gondolkodni: vajon tényleg érdemes-e pl. Kijevet leromboltatni orosz tankokkal és bombákkal csak mert a washingtoni héjáknak ez így lenne ideális?

A nyugat pedig egyre idegesebb. Semmi se lenne rosszabb számára, mint egy orosz-ukrán kigyezés. A liberális médiák hetek óta folyamatosan erősítik az oroszellenes háborús hisztéria fokát, nem véletlenül.

341 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9217780032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2022.03.18. 09:44:29

@kunzoo:
"Ugyanaz a szitu csak a mi forintunk keményvaluta a mostani Rubelhez képest. "
Látom, neked sincs túl sok konkrét fogalmad ezekröl a dolgokról...

GyMasa 2022.03.18. 09:46:10

@tűz fal:
"Korábban tényleg azt gondoltam hogy te nem az a szint vagy mint Boldi elvtársad, de már látom hogy tévedtem. "
Én is kezdek egyre ingerültebb lenni, ahogy egyre nagyobb idiótaságokat mond...
Szerinte kezd beütni a kognitív disszonancia nála.
Addig jó, amíg nem kezd el személyeskedni, meg gyalázkodni...

GyMasa 2022.03.18. 09:47:51

@kunzoo:
"Putyin ma nyilatkozta le hogy gond van az élelmiszerellátással. 15 százalek drágulás egy hét alatt. Meg központi szám ahol be lehet jelenteni ha nincs kaja. Friss hír."
Jaja, itt, Németországban most 2,24 a benzin literje.
Itt volt egy 70% körüli drágulás 2 hét alatt.
Akkor most itt is baj van???
(Istenem, te nagyon egyszerü vagy!)

GyMasa 2022.03.18. 09:49:12

@tűz fal:
"Vonatról nem hallottál még?"
Jajj, most jön majd a "dehát ahhoz vagonok kellenek!" mantra...

Serény Vélemény 2022.03.18. 10:04:04

@kunzoo: a gáztermelés sajátossága, hogy nem lehet elzárni a kutat, ha jön a gáz, akkor valahova vezetni kell.
Vagy elégetni. Ha csak simán elégetik, akkor meg globális felmelegedés és co2 kibocsátás.
Még ezzel is a nagyon hülye nyugat szúrná magát tökön...

kunzoo 2022.03.18. 10:47:25

@GyMasa:
Minden irányba betiltotta.

kunzoo 2022.03.18. 10:56:23

@GyMasa:
Is is. A gabona ott van a tárolóban. A termelőnek nem mindegy hogy eladhatná a világpiacon keményvalutáért, akár Jüanért. Vagy eladja hazai felhasználasra Rubelért. Ami most nagyon bizonytalan hogy ér is-e valamit. Azt se feledd hogy a keszlet egy része már biztosan eladás4a került még békeidőben. Most már biztosan nincs meg az egész készlet. A termelők kivárasra játszhatnak, csak a malomnak kell a gabona. Emiatt lehet egyszerre a nyersanyagból többlet, és egyszerre hiány. A tárolóban nem lesz belőle kenyér. Emiatt exporttilalom van, ez kikényszeríti a belföldi piacra a gabona egy részét. Kicsiben ez megy most Magyarországon is. Mivel drágulásra vár mindenki, kivár. Ha a regebben eladott készletet feldolgozzák kenyérnek, takarmánynak időleges áruhiány alakulhat ki.

2022.03.18. 11:08:10

@GyMasa:
orosz-ukrán relációban ukrajnában van fölös agrártermény. oroszoroszágban fölös nyersanyag, energiahordozó. és az árut elcserélik. úgy, hogy a pénz is árupénz. nemesfém alapú alapú rubel. ez a klasszikus liberalizmus. ez teremthet békét. ennek nyertese eurázsia és európa. ez egyik opció.

a másik, hogy az oroszok lerombolják ukrajnát. a nyugat (kína hallgatólagos támogatásával) lerombolja oroszországot. ennek nyertese azonban nem a nyugat, hanem kína.

tűz fal 2022.03.18. 11:14:10

@kunzoo:
Persze hülyegyerek, neked minden cikk mese, neked az a valóság, ami a retardált fejedben születik minden alap nélkül :)

tűz fal 2022.03.18. 11:17:27

@Deak Tamas:
Ezek a droidok csak azt tudják, hogy vég nélkül ismételgetik a minden alap nélküli párhuzamos valóságukat, amíg a másik meg nem unja. Mutathatsz nekik cikket, azt mondja "mese". Ami a hülye fejében minden alap nélkül születik, azt meg el kellene hinni. És akkor csodálkoznak, hogy nem lehet őket másnak gondolni mint trolloknak.

tűz fal 2022.03.18. 11:20:10

@GyMasa:
Egyébként nekem arról sincs információm hogy tényleg nem elég a vezeték kapacitása, ezt is csak ő dobta be. Először azzal próbálkozott hogy nincs is vezeték, és valami lehetetlen tájon kellene megépíteni, azután miután írtam hogy de van, átfogalmazta a hülyeségét ahogy szokta.

kunzoo 2022.03.18. 12:24:57

@tűz fal:
Nem irtam olyat hogy nincs vezeték.

GyMasa 2022.03.18. 13:04:53

@cvsvrs:
"a másik, hogy az oroszok lerombolják ukrajnát. a nyugat (kína hallgatólagos támogatásával) lerombolja oroszországot. ennek nyertese azonban nem a nyugat, hanem kína. "
Nem fog a nyugat semmit lerombolni Oroszországban! Az egyenlő lenne a 3. VH-val, és az egy atomháború lenne, amivel senki nem nyer...

GyMasa 2022.03.18. 13:08:43

@tűz fal:
Oh, ez a vita nekem már megvolt a másik észlénnyel Igazamvanvagyigazamvan-nal.
AKkor utánanéztem, és jelenleg 2 vezeték is van közöttük.
Ő azon rugózott, hogy nincs is tenger kína meg Oroszország között, illetvem hogy a beidézett cikkében a "szakértő" nyilatkozta, hogy nincs ELÉG csővezeték.
És, mivel a cikkben csak a csővezetékről volt, szó, ő le is vette, hogy akkor máshog nem is lehet szállítani.
Ami már magában is kissé khm... érdekes meglátás, de az a legsúlyosabb, amikor utána még bele is állnak a hülyeségükbe...

kunzoo 2022.03.18. 13:19:12

@GyMasa:
No tessék, egy remek cikk.
www.portfolio.hu/gazdasag/20220204/30-eves-uj-gazszerzodest-kotott-oroszorszag-kinaval-euroban-fognak-elszamolni-525013
Majd ket három év múlva érheti el az a volumen az europai szint max harmadát. Csővel, hajóval mindennel. Az is benne van a cikkben hogy ez egy külön rendszer, emiatt ha elzárják Európa felé a gázt, azt ebbe nem tudják csak úgy átterelni.

kunzoo 2022.03.18. 13:22:20

@Serény Vélemény:
A földnek mindegy hogy a gázvezeték melyik végén égetik el...nagyrészt azért vesszük hogy elégessük.

2022.03.18. 15:23:35

@GyMasa:
az oroszországot gazdasági értelemben lerombolhatja a nyugat feltéve, hogy ezt kína is támogatja. és most is ez egy lehetőség. kína meggyengítheti az oroszokat, meg is erősítheti (úgy a nyugat szívja meg) és maradhat semleges.

2022.03.18. 15:29:25

@kunzoo:
az európaiak megveszik az orosz gázt. különben kifagy a seggük. ez ennyire egyszerű. persze az európai bizottság tele van idiótákkal, az állam és kormányfők tanácsban felelős vezetők ülnek. ha a háború lecsitul, akkor a ruszkik mellett a jenkik is közutálatnak örvendenek európában.

mzp bukásával ez a demokrata párti think tank, soros alapítvány és tsai elsüllyednek. a politikai underground világába. leszámítva budapestet ahol amíg a hatalomban marad utálni fogják orbánt. csakhogy a fővárosok jelentősége csökken.

Tapi2021 2022.03.18. 16:41:31

@kunzoo: Jól bírod! A két vitapartner komoly buborékokban él.
Ráadásul sokszor nem azzal vitáznak, amit írtunk, hanem azzal, amit belegondolnak, hogy írtunk.

kunzoo 2022.03.18. 16:49:12

@cvsvrs:
Ezzel egyetértek. Tulságosan rácuppantunk az energiahordozókra. Talán a megujulók+atom nagyobb függetlenseget hoz.

Tapi2021 2022.03.18. 16:51:03

@GyMasa: A legolcsóbb szállítás, ha kiengedik, amikor délre fúj a szél...!!! :-)

Tapi2021 2022.03.18. 16:59:22

@GyMasa: "Jaja, itt, Németországban most 2,24 a benzin literje.
Itt volt egy 70% körüli drágulás 2 hét alatt.
Akkor most itt is baj van???"

Ezzel annyi a baj, hogy 1 cent áremelkedés sem lenne (és már háború sem!), ha a nyugat nem avatkozott volna bele a HELYI konfliktusba a két szláv/orosz tesó között! És nem szankcionálja SAJÁT MAGÁT/minket! Meg nem húzza el a háborút az odaöntött fegyverekkel...

És a barom nyugati polgár inkább fizet, mint, hogy seggbe rúgja a SAJÁT POLITIKUSAIT, akik ezt neki összehozták! A hirtelen jött nagy ukrán szerelemmel.

Meg sem érezte volna senki az ukránokon kívül ezt a konfliktust a beavatkozás nélkül!!!

kunzoo 2022.03.18. 17:25:59

@Tapi2021:
Mar a háború előtt is emelkedett az olajár. Szerintem a konfliktus csak jó ürügy volt az emelésre. A ruszkik teljesítik a szállításokat, Ukrajna meg nem olajtermelő ország. Bar az igaz hogy sokan önként kivonultak.
Az üzemanyag 70% ban adó, tehát van mozgástér a fékentartásra.

kunzoo 2022.03.18. 17:30:43

@Tapi2021:
Meg lehet erteni a kemenykedést, ki merte volna ezt meglépni a balti államok esetén? Ott jobban el vannak nyomva az oroszok mint az ukránoknál. Ha ott tör ki valami hasonló, ket lehetőség van. 1. Atomháború 2. Elengedi a baltikumot a nato, de akkor vége a szervezetnek és mindenki szabad préda.

tűz fal 2022.03.18. 21:08:00

@kunzoo:
Na így "mutatott fityiszt" Kína, csak nem úgy ahogy libsi hülyegyerek álmodja, hanem Oroszország helyett a NATO-nak :)

www.globaltimes.cn/page/202203/1255099.shtml

Ez már nem is annyira diplomatikus, hanem elég egyértelmű válasz.

tűz fal 2022.03.18. 21:16:00

@kunzoo:
Az atomháborúval mellényúltál, mert akinek írtad azt gondolja hogy az "Az atomot másik atomhatalom ellen nem fogják bevetni, mert öngyilkosság és világvége." ráadásul azt írta hogy ez tény :)

kunzoo 2022.03.18. 22:17:48

@tűz fal:
Erre mondom hogy akkor elengedik a balti államokat. Emiatt ennyire erős a nyugati támogatás Ukrajna ügyében. Itt még kisebb kockázattal lehet demonstrálni a ruszkik felé hogy mire számíthatnak. Atomháború nélkül.

kunzoo 2022.03.18. 22:20:00

@tűz fal:
Ha Oroszország megtámadja a bbalti államokat, nato tagot támad meg, de nem atomhatalmat. Tehát egy támadás egy nato tagország ellen nem feltétlenül ugyanaz mint amit írtál.

tűz fal 2022.03.19. 09:16:12

@kunzoo:
Nem én írtam, a másikat idéztem. NATO tag megtámadása esetén az 5. cikkely alapján a NATO-nak elvileg mérlegelés nélkül azonnal kötelessége lenne háborúba lépni, függetlenül attól hogy Oroszország atomhatalom.

kunzoo 2022.03.19. 09:42:33

@tűz fal:
Hát elvileg. A balti államok olyan kicsik hogy valóban esélyes lenne egy nap alatt megszállni őket. Utána kész helyzet van. Megeri-e kockáztatni az atomháborút egy már elfoglalt állam miatt? Ukrajnában ezt jóval kisebb kockázat mellett lehet demonstrálni hogy igen, beavatkoznak.

GyMasa 2022.03.19. 12:46:15

@kunzoo:
"No tessék, egy remek cikk."
Biztosan az, de nem fogok előfizetni, hogy elolvassam

"Majd ket három év múlva érheti el az a volumen az europai szint max harmadát."
Az tök jó, mert akkor az EU-nak van ideje csinálni valamit, mielőtt az oroszok elkezdhetnek jobban keménykedni..

" Csővel, hajóval mindennel."
Az jó hír, csak ne feledd, hogy ma az EU gázszállítás 100%-át realizálják az oroszok.
És, ez bizony nagyon sokáig így is marad, mert az EU nincsen felkészülve semmiféle olcsóbb alternatív ellátásra.

" Az is benne van a cikkben hogy ez egy külön rendszer, emiatt ha elzárják Európa felé a gázt, azt ebbe nem tudják csak úgy átterelni. "
Hát, akkor majd összekötika rendszereket. Mindent meg lehet oldani, csak költség-haszon elemzés kell rá, hogy megéri-e és hogyan?

Ezzel kapcsolatban én már kb. 5 éve hajtogatom, hogy a mestereséges üzemanyagok termelésével kellene inkább a klímaváltozás ellen harcolni, de senkit nem érdekelt. Pedig milyen kirély lenne, ha most az EU a határain belül állítaná elő az olaj/gázszükségletének mondjuk a 20%-át...

GyMasa 2022.03.19. 12:59:30

@cvsvrs:
"az oroszországot gazdasági értelemben lerombolhatja a nyugat feltéve, hogy ezt kína is támogatja. és most is ez egy lehetőség. kína meggyengítheti az oroszokat, meg is erősítheti (úgy a nyugat szívja meg) és maradhat semleges. "
Hát, szerintem ebben a helyzetben Kína most inkább az Oroszok oldalán áll.
Az elsődleges céljuk most kipuhatolni, hogy Tajvannal milyen esélyeik lennének, ha lerohannák.
És, emiatt bizony akár nagyon messzire is elmehetnének az oroszok támogatásával, hogy meglássák, hová fut ki a dolog.

GyMasa 2022.03.19. 13:01:27

@Tapi2021:
"A legolcsóbb szállítás, ha kiengedik, amikor délre fúj a szél...!!! :-) "
Ja, és ki fogja összezedni?

GyMasa 2022.03.19. 13:15:14

@Tapi2021:
"Ezzel annyi a baj, hogy 1 cent áremelkedés sem lenne (és már háború sem!), ha a nyugat nem avatkozott volna bele a HELYI konfliktusba a két szláv/orosz tesó között! "
Ezzel, részben egyet értek!
Az elejével nem, mert a német energiaszektor mér novemberben elkezdett összeomlani, amikor a háború még sehol nem volt...
- Hiába készült el az Északi áramlat 2, a kiváló, német hivatal kitalálta, hogy mégsem adja meg a működési engedélyt a csővezetéknek, mert a teljes vezeték a Gazporm tulajdonában van, és, jelenleg ez a tulajdonosi struktúra akadályzoná a szabad versenyt
- december 31-én (ugye, ekkor már legalább egy hónapja tombolt itt az enerigárak elszabadulása) a németek, a tervek szerint lekapcsolták a maradék atomkapacitásuk FELÉT!
- Azt nem tudom, miért, de a gáztározók pedig nem voltak feltöltve télre.

Ezt 2, teljesen egyszerű tollvonással nagyrészt elkerülhették volna:
- Kiadni egy 3-6 hónapos ideiglenes engedélyt a csővezetékre
- Meghosszabbítani megint csak 3-6 hónappal az atomerőművek üzemidejét.
Mindkét akció csak annyit igényelt volna a németektől, hogy kihúzzák a seggükből a karót, és kicsit rugalmasabbak lennének...

"És nem szankcionálja SAJÁT MAGÁT/minket! Meg nem húzza el a háborút az odaöntött fegyverekkel..."
Ebben is teljes mértékben egyet értek!
A legnagyobb vesztese ennek amúgy, sajnos Ukrajna, hiszen Zöld Vladimir, szerintem komolyan gondolja, hogy az utolsó emberig feláldozza az Ukránokat ebben a háborúban...
Ha lett volna esze, akkor kb a 2. napon leteszika fegyvert, és ugyanezzel a nemzetközi háttérrel szerintem marginálisan járt volna rosszabbul az ország, mint most.

"És a barom nyugati polgár inkább fizet, mint, hogy seggbe rúgja a SAJÁT POLITIKUSAIT, akik ezt neki összehozták! A hirtelen jött nagy ukrán szerelemmel."
Nana!
Itt mindenki ki van akadva a magas árakon, csak ugye Németországban a mai napig úgy nő fel minden gyerek, hogy folyamatosan szítják bennük a bűntudatot a 2. VH miatt.
Tehát hivatalosan nekik befogadónak kell lenniük, és tűrni az ilyen helyzeteket.
Viszont a németek is csak emberek, ezért nekik is van egy másik arcuk, ami bizony jobban hasonlít pl. mihozzánk is. Csak ezt az arcukat cak akkor mutatják meg neked, ha elég szoros batrátságot tudsz vele kialakítani (amihez sok sikert kívánok)

"Meg sem érezte volna senki az ukránokon kívül ezt a konfliktust a beavatkozás nélkül!!! "
Ez így van!
Sőt, ha 2-3 nap után leteszika fegyvert, akkor menekültek sem lettek volna, hiszen még most is az látszik, hogy az oroszok a civilakat kímélve harcolnak.
(Nyilván a lehetőségekhez képest, de egészen biztos vagyok benne, hogy valaki megint előjön az orosz népirtással)

GyMasa 2022.03.19. 13:20:02

@kunzoo:
"Mar a háború előtt is emelkedett az olajár."
Igen.

" Szerintem a konfliktus csak jó ürügy volt az emelésre."
Ezek a konfliktusok MINDIG emelkedéssel járnak, a befektetők bizonytalansága miatt.

"A ruszkik teljesítik a szállításokat, Ukrajna meg nem olajtermelő ország."
Nono' Emlékezz az első 2 hétre, amikor attól zengett a belelkesőlt sajtó, meg Eurokraták, hogy "most aztán egy csepp olajat nem veszünk az oroszoktól, hogy jól megbüntessük őket!"
Csak, aztán szembejött a valóság, és nagyon kellemetlen mondanivalója volt neki..

"Az üzemanyag 70% ban adó, tehát van mozgástér a fékentartásra. "
Persze, hogy van, aztán nézd meg, hogy ekézték orbánt is amiatt, hogy élt ezzel e lehetőségével (függetlenül attól, hogy ő nem mondott le az adóról, hanem áttolta a veszteséget a kínálati oldalra. AMi nem is volt akkora veszteség, amíg a háború ki nem tört, hiszen nekem nem rémlik a tömeges benzinkútbezárások hírei)

GyMasa 2022.03.19. 13:24:06

@kunzoo:
"Meg lehet erteni a kemenykedést, ki merte volna ezt meglépni a balti államok esetén?"
Eleve a balti államoknak az volt a rettentő nagy szerencséje, hogy az Oroszok éppen nem voltak a helyzet magaslatán, és alkalmas volt a pillanat elszakadni tőlű, és NATO taggá válni.
Szerintem Putyin pontosan emiatt is támadt, mert nem akarta ugyanezt még egyszer átélni, plusz most megvan neki a potenciálja erre a háborúra.

" Ott jobban el vannak nyomva az oroszok mint az ukránoknál."
Jajj, te ezt nem érted!
Az "Jófajta, liberális elnyomás".
Olyat szabad a felvilágosul nyugaton is!

" Ha ott tör ki valami hasonló, ket lehetőség van. 1. Atomháború 2. Elengedi a baltikumot a nato, de akkor vége a szervezetnek és mindenki szabad préda. "
Nem fog kitörni semmi!
A Balti államok NATO tagok, Ukrajna nem volt az.
Putyin nem hülye, mert nagyon jól tudja, hogy egy NATO államot megtámadnia egyenlő lenne a tényleges öngyilkossággal.

GyMasa 2022.03.19. 13:28:45

@kunzoo:
"Erre mondom hogy akkor elengedik a balti államokat."
Az oroszok már elengedték őket.

" Emiatt ennyire erős a nyugati támogatás Ukrajna ügyében."
Nem, csak hisztéria van, meg USA propaganda.
Ukrajnát az CIA hajszolta bele ebbe a háborúba!
Kezdve ugye az USA bábállammal, amit kár lenne tagadni, hiszen nyilvánvaló!
Putyin nem akart egy USA bábállamot a kertje végében.
Mivel 8 év alatt nem sikerült elérnie ezügyben semmit, hát lekevert egy pofont.

"Itt még kisebb kockázattal lehet demonstrálni a ruszkik felé hogy mire számíthatnak. Atomháború nélkül. "
Hát, szerintem ezügyben csúnyán leszerepelt a nyugat már most is.
Ahogy nézem, ez a háború akkor ér majd véget, mikor Putyin elérte, amit akart.

kunzoo 2022.03.19. 14:47:07

@GyMasa:
Pontosabban majd azokra az eredményekre azt mondja, ezeket akarta elérni. Egyenlőre az nem tűnik reális célnak hogy moszkvabarát kormány legyen Ukrajnában. Szerintem ez volt a fő cél. A többi csak resztli. Követeli a Krímet meg a Donyecket. Ezek eddig is az ő uralma alatt voltak. Követeli Ukrajna semlegességét. Eddig sem volt a nato tagja.

tűz fal 2022.03.19. 15:11:51

@GyMasa:
Kína már nem "inkább", hanem nyíltan az oroszok mellé állt. Miután a NATO főtitkár üzengetni kezdett nekik követelve hogy álljanak ki Oroszország ellen ezt a választ kapták:

www.globaltimes.cn/page/202203/1255099.shtml

Az van a cikkben hogy Kína nem felejti el a kínai nagykövetség lebombázását Jugoszláviában és nem kér a hidegháborús maradvány, nemzetközi jogot sértő NATO erkölcsi kioktatásából.

tűz fal 2022.03.19. 15:24:52

@kunzoo:
Oroszország nem követelte a Krímet, mert a Krím már Oroszország része, nincs mit követelni.
Oroszország nem követelte Donyecket, hanem azt követelte hogy tartsák be a Minszki Egyezményt.
Oroszország írásos garanciát követelt és követel Ukrajna semlegességére, mivel a szóbeli ígéret az már akkor megvolt amikor ennek fejében engedték a Szovjetunió tagállamait leválni és Németországot egyesülni, de azóta a NATO folyamatosan terjeszkedett.

GyMasa 2022.03.19. 15:55:13

@kunzoo:
"Pontosabban majd azokra az eredményekre azt mondja, ezeket akarta elérni."
Nyilván, ez is egy lehetséges forgatókönyv...

" Egyenlőre az nem tűnik reális célnak hogy moszkvabarát kormány legyen Ukrajnában. "
Ebben egyetértónk.
Én már az első napon sem értettem, miért csinálta ezt.
Én nem láttam, hogyan tudna egy stabil bábkormányt kialakítani Ukrajnában.
kb. 3 módot látok rá, hogy stabilizálni tudná:
- kőkemény katonai megszállással, kb. mint Észak Írországban
- Gazdaggá tenni az Ukránokat, (amire szerintem semennyi pénz nem lenne elég, ismerve az Ukrán korrupciós viszonyookat
- A lehető legkisebb területet hagyná meg "Ukránnak", azt is jól porig rombolva. (Mondjuk egy Kijevi városállam keretén belül

"Szerintem ez volt a fő cél."
Nem tudod, mi volt a cél, amit tudunk (semleges, demilitarizált Ukrajna, nincs NATO tagság, és nácimentesítés) azok viszont, szerintem egyáltalán nem földtől elrugaszkodott követeléssek.

" A többi csak resztli. Követeli a Krímet meg a Donyecket. Ezek eddig is az ő uralma alatt voltak. Követeli Ukrajna semlegességét. Eddig sem volt a nato tagja. "
Az Ukrán alkotmányban benne van, hogy NATO tagok akarnak lenni.
Az a rész, ugye megvan, hogyha csatlakoznak a NATO-hoz, akkor mér csak egy 3. VH keretein belül tudna bármit is tenni???

GyMasa 2022.03.19. 15:58:21

@tűz fal:
Igen, olvastam!
De én ezt már 2 hete is megírtam. Nekem rengeteg kínai kollégám van, és beszélünk is erről. Valahogy ők kíváncsiak voltak a véleményemre, és egyet is értettünk a dolgokban.
De, nyilván, én nem tudhatom, mi ott a helyzet, mert nem az indexen olvastam róla...
Ja, és ne feledjük Indiát sem. Ék sem kapkodnak, hogy beszálljanak az embargókba...
Meg Pakisztán sem...
Szóval, csak ez a 3 ország kb. a világ népességének az 1/3-a.

tűz fal 2022.03.19. 16:38:09

@GyMasa:
Pedig Pakisztánnak biztosan hálásnak kellene lennie amiért Obama esküvőket bombáztatott náluk.

kunzoo 2022.03.19. 16:56:58

@GyMasa:
Szerintem a nato visszahőkölt volna egy ukrán tagságtól. Az az oroszoknak óriasi lehetőséget adott volna hogy beépüljenek a nato vezetésébe. Emiatt modern technikát sem adhatnának az ukránoknak mert mi van a volodimirről kiderül hogy Vlagyimir, és az F35 géppel egyenesen Moszkvában landol. Az hogy az ukránok leírják egy sajtpapírra hogy tagok szeretnének lenni, semmit nem jelent. Az csak annyit biztosít hogy nem csatlakozhatnak egy nem nato katonai szövetséghez. Tehát alkotmányos akadályt gördít a belarusz vagy kazah út elé.

GyMasa 2022.03.19. 18:14:55

@kunzoo:
"Szerintem a nato visszahőkölt volna egy ukrán tagságtól."
Szerintem az soha nem is volt prioritás.
A magyar vétó pedig pontosan annyira volt rossz a NATO vezetősgnek, mint a 2015-ös menekültválság esetén orbán kerítése!
Arcvesztés nélkül tudtak kijönni a dologból.
"Hát, mi felvettük volna Ukrajnát, de azok a szemét magyarok megint megvétózták"
Illetve:
"Mi befogadnánk akármennyi menekültet, de orbán nem engedi be őket!"
Azért, lássuk már be, hogy Ukrajnaelég messze áll pl. egy EU tagságtól.
Szinte semelyik kritériumot nem teljesíti, és kultúrálisal sem áll teljesen egy vonalban az EU értékekkel (Itt konkrétan pl. az Azov hadseregükre gondolok, akik egy nyiltan nacionalista magánhadsereg, kellő idegengyűlölettel megtolva)
Ja, és egy előrehozott Ukrán NATO csatélakozás ezt a háborút is előbbre hozta volna...

" Az az oroszoknak óriasi lehetőséget adott volna hogy beépüljenek a nato vezetésébe. "
EBben nem vagyok annyira biztos.

"Emiatt modern technikát sem adhatnának az ukránoknak mert mi van a volodimirről kiderül hogy Vlagyimir, és az F35 géppel egyenesen Moszkvában landol."
EZ valós félelem, de ezt könnyű semlegesítani azzal, hogy nem engedsz ukránt az érzékeny technológia közelébe, ugyanis semennyire nem kell kiderülnie Vladimirről, elég ha:
- A családját elrabolják
- Megzsarolják mondjuk egy kurvával
- Egyszerűen lefizetik (ez, ugye Európa legszegényebb országában sokkal olcsóbb, mint mondjuk Svájcban lenne...)

" Az hogy az ukránok leírják egy sajtpapírra hogy tagok szeretnének lenni, semmit nem jelent."
Nana! Az alkotmányukba van leírva, szóval azért a "sajtpapír" és a "semmit nem jelent" az nagyon nem igaz erre a helyzetre!

" Az csak annyit biztosít hogy nem csatlakozhatnak egy nem nato katonai szövetséghez. Tehát alkotmányos akadályt gördít a belarusz vagy kazah út elé. "
Ebben nem értünk egyet!

kunzoo 2022.03.19. 19:34:29

@GyMasa:
Ha a nato alapokmányában lenne benne hohy fel kell venni az ukránokat, az lenne a komolyabb.

mgdé 2022.03.20. 02:37:41

Úgy tűnik, az ukrán kisemberek elszántan HARCOLNAK a támadó oroszok ellen.
Azok a kisemberek, akikre folyton hivatkozol.
Semmi "só és kenyér"
Ehhez mit szólsz, Birca?
Vagy ezek akkor már "nem jó" kisemberek??

Valamint:

HA
ez netán igaz
"A Kyiv Independent azt írja, hogy a mariupoli városi tanács azt közölte, az orosz erők helyi lakosok ezreit költöztetik Oroszországba. A civileket először táborokba viszik, ahol ellenőrzik az irataikat és a telefonjukat, majd közülük valamennyi embert Oroszország távoli városaiba szállítanak.

Az ukrán lap értesüléseit a CNN is megerősítette. „Amit a megszállók ma tesznek, az ismerős az idősebb generáció számára, akik látták a második világháború borzalmas eseményeit, amikor a nácik erőszakkal foglyul ejtettek embereket” – mondta a város polgármestere, Vadim Bojcsenkó.
"
akkor ez mi a ..... ..f@sz???

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.20. 07:16:48

@mgdé:

Ez csak a liberális médianarratíva, része a háborúnak a propaganda, Ne hidd el.

fotelzsukov 2022.03.20. 08:12:05

@mgdé:
"ez netán igaz
"A Kyiv Independent azt írja, hogy a mariupoli városi tanács azt közölte, az orosz erők helyi lakosok ezreit költöztetik Oroszországba. A civileket először táborokba viszik, ahol ellenőrzik az irataikat és a telefonjukat, majd közülük valamennyi embert Oroszország távoli városaiba szállítanak."
Ezt mivel tudja bizonyitani? Ja, hogy a "Kyiv Independent" irta. Es az elvtars olvasta is? Betenne errol egy linket. Elore is koszonom.
"Az ukrán lap értesüléseit a CNN is megerősítette."
Igy mar ertem. Ha a CNN megerositi, akkor az biztosan ugy van. En meg olvastam, hogy Elvis Presley él. A Kiskegyed is megerositette. Azt meg a radioban hallottam, hogy sajtbol van a Hold.:) De a CNN meg ezt nem erositette meg. De nem is cafolta! :)
---
"akkor ez mi a ..... ..f@sz???"
Ukran naci propaganda! Az olyan fasszopok meg beveszik, mint mgdé. :)
---
„Imádom a reggeli napalm illatát!” :) Peace! ☮
God Bless Putin! God Bless Russia! :)
---
PS: ket video, ahol a felszabadito orosz csapatok ellenorzik a Mariupol-bol kimenekulo civil ferfiakat, hogy van e rajtuk naci tetovalas utana szabadon mehetnek tovabb:
www.youtube.com/watch?v=ScK5QLwl-iw
www.youtube.com/watch?v=k7NBdNQTxTU

mgdé 2022.03.20. 10:55:39

@fotelzsukov:
Ostoba orosz propahantista kiscsillag, te, legalább magyarul írnál ... Tudod, ékezetek.

Egész Ukrajna "náci" lenne? Nem tűnt még fel neked, hogy az ukránok jelentős része még a SZU-ban született és nevelkedett. A SZU-ban nevelték volna őket "nácinak"? Akkor az oroszokat is annak nevelték ...

Tökmindegy miket hantázol, ártatlan civilekre lőttök.
EZ a tény.

mgdé 2022.03.20. 10:56:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ne félre, hanem az ukrán kisemberekről beszélj, pupák ...

tűz fal 2022.03.20. 12:53:33

@mgdé:
A "szegény ukrán kisember" sorsát a libernyák elvtársaiddal beszéld meg, megtalálod fentebb a kommentet meg a beíróját:

"Irakban nem gyártottak az EU piacra kaját meg kábeleket a Mercibe. Itt igen. Naná hogy a szívükre vették Európában. Az ukrán melós elmeg harcolni ahelyett hogy az EU nak állítana elő termékeket. "

Az összehasonlítás alapja a libernyák hülyegyerek agyát mosó USA ami csak Irakban meggyilkolt egymillió embert.

mgdé 2022.03.20. 13:22:40

@tűz fal:

Trollocska kiscsillag,
NE TERELJ, s ne beszélj valótlanságokat, bődületes ostobaságokat.
Hol mondtam én, hogy rendben van, amit az USA Irakban, Szíriában stb. csinált? Ja, hogy csak hadoválsz? :D
Honnan szeded, hogy én "libernyák" lennék? Ahhoz túl sok fegyveres SS-t lőttek le apámék.

Nem a sorsukat kérdeztem a kedves Bircától.
(Nem mondod, hogy te vagy Birca? :DDD)

AZT kérdeztem, mi van a hivatkozási alapjával?
Mindig rájuk, a kisemberek érdekeire hivatkozik a "nyugat" ellenében. Az - éppen az őket megtámadó oroszokkal harcoló - ukrán_kisember ember ebben nem játszik nála?
(Ne kezd magyarázni, hogy de mert ... Én is tudom az USA játékait, nem is tetszik, az EU - Oroszország közeledéssel sokkal jobban járt volna a világ, de ettől még az oroszoknak NINCS JOGUK fegyveresen megtámadni Ukrajnát, s civileket ölni ott.)

S igen, a lelőtt, súlyosan sebesült civileket, azok családtagjait, a menekülőket normális ember sajnálja. Mindenhol. Ha te netán nem, akkor, khm, beszélgess hiénákkal, az való neked. Pá, öcsi!

tűz fal 2022.03.20. 13:28:59

@mgdé:
Onnan tdom hogy libernyák vagy, hogy fel lehet ismerni a szövegmintádról hogy te ugyanaz a hulladék buzi vagy, csak más néven

2022.03.20. 13:37:48

@mgdé:
az ukrán kisember érdeke az, hogy kijev egyenlő távolságban álljon varsótól és moszkvától. ez az ausztriához hasonló, csak éppen kelet felé elkötelezett semleges státusz. amit ugye ajánl a lavrov. és amit maga zelenszkij el is fogadna miután elmagyarázták neki, hogy nem lesznek se nato, se eu tagok. csakhogy ő egy báb. az ukrán kisember nincs képviselve.

mgdé 2022.03.20. 13:53:32

@tűz fal:

:DDD

Nem mondod, hogy magaddal keversz össze, te szerencsétlen sokniches trollocska.

tűz fal 2022.03.20. 13:58:23

@mgdé:
Ne hisztizz Boldika, inkább gyere vissza ugyanazzal a névvel, mivel senki se hiszei el hogy bekapcsolódott egy 5 nappal ezelőtti beszélgetésbe egy ugyanolyan szövegmintájú hisztis buzi aki ezzel a nevével korábban nem írt Birca blogjára (vagy nagyon régen). Ezt könnyű ellenőrizni ha valaki megnézi az aktivitásodat és rákeres a "birca" mintára.

mgdé 2022.03.20. 14:00:08

@cvsvrs:

Ettől még Birca az orosz lépéseket a "kisemberek érdekei"-vel szokta magyarázni.

S lehet, hogy az ukrán_kisember érdekei valóban az egyenlő távolság lennének, de az viszont semmiképpen nem, hogy lőjenek rá, lőjenek a családjára, lőjék a házát, lakását, kocsiját az oroszok. Ennél még a bölényfüves lengyel vodka permanens szopogatása is jobb lenne a számára.

Úgyhogy Birca továbbra is tartozik a magyarázattal.
(Ha másért nem, kedves Birca, hát azért, mert az általad szintén oly sokszor meghivatkozott Legfelsőbb Jó igazmondást vár el tőled.)

mgdé 2022.03.20. 14:03:06

@tűz fal:

"Boldika"

:D

Te tényleg nagyon hülye vagy, öcsi!
Kérsz egy poroltót?

Amúgy kérdezd meg Bircát, ki volt II. Baszileiosz. Szerintem ő már tudja. :P

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.20. 14:12:00

@mgdé:

Az ukrán ksembernek nem érdeke, hogy országából NATO-anyahajó, oroszellenes támaszpont, s szivárványos rablóállam legyen.

tűz fal 2022.03.20. 14:22:20

@mgdé:
A poroltót azt szerintem te önkielégítésre használod, te hulladék buzi :)

tűz fal 2022.03.20. 14:23:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ez nem igaz. Az ukránok buzivonulásokat szeretnének. Azt szeretnék, ha Kijev lenne a világ pride fővárosa.

tűz fal 2022.03.20. 14:25:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Birca! Írta nekem a buzi hogy kérdezzem meg tőled hogy ismered-e a Baszileiosz mintájú ki tudja hanyadik nevét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.20. 14:25:40

@tűz fal:

Valamennyire simerem az ukrán nacionalizmust. Valószínűleg még az Oroszországhoz csatlakozást is inkább elfogadnák, mint a homoklobbis értékrendet.

tűz fal 2022.03.20. 14:29:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"Valamennyire simerem az ukrán nacionalizmust. Valószínűleg még az Oroszországhoz csatlakozást is inkább elfogadnák, mint a homoklobbis értékrendet."

Orosz dezinformácó! Az ukrán nácik azért harcolnak, hogy joguk legyen átoperáltatniuk mgukat és szivárvány meséket olvashassanak fel az óvodákban!

kunzoo 2022.03.20. 15:10:28

@tűz fal:
Miert fedítesz? Ez a válazom arra volt hogy miert aggódik jobban Európa ezen mint anno Irakon. Könnyen belátható hogy ha a szomszédod háza ég akivel szoros kapcsolatban vagy, az erősebb reakciót szül mintha tőled kétezer kilométerre történik mindez.

kunzoo 2022.03.20. 15:12:03

@cvsvrs:
Hogy lesz új hrivnya? Ha sok dolcsiért hrivnyát vesznek, az felviszi a hrivnya értékét.

tűz fal 2022.03.20. 15:29:05

@kunzoo:

Semmiféle ferdítés nem volt, konkrét idézetet másoltam.

"Irakban nem gyártottak az EU piacra kaját meg kábeleket a Mercibe. Itt igen. Naná hogy a szívükre vették Európában. Az ukrán melós elmeg harcolni ahelyett hogy az EU nak állítana elő termékeket."

Értem én hogy ciki amikor nemzettelentestvéred előtt beégsz, de még ki is kérted magadnak, hogy:

"Sosem írtam hogy szegény ukránok. Valamit félreolvastál."

Csak Irakban egymillió embert öltek meg azok, akik a libernyákok agyát mossák - jaj bocsánat - eljuttatják a libernyák fejekbe a kiváló PR-jukat.

Azt hogy közelünkben halnak meg ne használd érvként, mert benneteket a magyarok se érdekelnek, folyton a magyarok ellen áskálódtok az EU-ban.

kunzoo 2022.03.20. 15:33:10

@cvsvrs:
Ha átváltod, akkor a hrivnya erősödik. Ha csak úgy forgalomba hoznak hrivnyát, akkor gyengül. Attól mert dollárt nyomtatnak, majd ebből forgalomban levő hrivnyát, vagy bármit vesznek, nem gyengül az a valuta amit vesznek. Sőt, erősödik. Amikor egy jegybank erősíteni akarja a saját pénzét, dollárért vesz a piacról saját pénzt.

kunzoo 2022.03.20. 15:35:40

@tűz fal:
De a kerdést már nem másoltad ide, amira ez a válasz született. Kiragadsz egy hosszabb beszélgetesből .

kunzoo 2022.03.20. 15:47:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Auert tegyük hozzá, az utóbbi időben nagyon benézted a dolgok folyását. Emiatt nem lennék ebben annyira biztos. Túltolod ezt a homoklobbi dolgot, közel sem olyan fontos téma mint amilyennek láttatod.

tűz fal 2022.03.20. 16:06:37

@kunzoo:
Milyen kérdés? Bepróbálkoztál azzal hogy az USA Jugoszlávia elleni háboirújához hasonlítod Oroszország Ukrajna elleni háborúját. Erre írtam, hogy "Példálózzunk inkább Irakkal. Kb. egymillió ember."

Nem kell a púder.

Gondoltam én hogy magadnak is ciki lesz majd a szöveged.

mgdé 2022.03.20. 16:40:29

@tűz fal:

:D Ostoba orosz trollocska, a silány szexuális életed miatti felfokozott fantáziálásodra max. Szájer Jocó elvtársad kíváncsi.

tűz fal 2022.03.20. 16:43:11

@mgdé:
Még mindig sírsz, buzi?

mgdé 2022.03.20. 16:44:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Jól tudod Birca, hisz már megbeszéltük párszor II. Baszileiosz, a Bolgárölő-t.
Szerinted a boldirajongó, lükebeszédű orosz trollocskád érti miről van szó? :D

mgdé 2022.03.20. 16:46:46

@tűz fal:

Megint kínoznak a nemtelen vágyaid, öcsi?!
Valld meg Bircának, ő majd jóságosan feloldoz, csak ne imádd ennyire a bűnt! :D

tűz fal 2022.03.20. 16:51:28

@mgdé:
Ne sírjál köcsög, legyél büszke buzi.

tűz fal 2022.03.20. 16:52:49

@mgdé:
Te buzi, képzeld már kunzoo hiányolta hogy csak egy rövid szöveget idéztem tőle, ezek szerint ő is azt gondolja rólad, hogy olyan hülye vagy hogy nem tudsz a szövegben keresni.

mgdé 2022.03.20. 17:07:48

@tűz fal:

Kiscsillag trollocska, annyi ostobaságot hordasz össze folyton-folyvást, hogy hozzád képest akár még Németh Sziszi is egész Kazohinia és Pápua Új-Guinea szerte is ismert és tisztelt univerzális zseni. :P

(Persze érthető, hogy téged és egyéb hozzád hasonlókat küldenek a téma eltereléséhez, hisz rajtatok kívül mindenki más látja/tudja, hogy civileket lőni valóban gazemberség. Bizony, tőled is az. Nem véletlenül dobtad ki a tükröt az odúdból.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.20. 17:11:02

@mgdé:

Ő csak BG-ban közismert, érthető okokból. Szerintem még egy átlag mai görög se ismeri.

tűz fal 2022.03.20. 17:23:56

@mgdé:
Akik a libernyák droidok agyát mossák azok csak Irakban egymillió embert öltek meg.
Meséljél harcibuzi hogy varrja-e már szülő2-d a szivárványszínű bakaruhádat.

tűz fal 2022.03.20. 17:46:54

@kunzoo:
Nézd már mit írt rólad a buzi:

"rajtatok kívül mindenki más látja/tudja, hogy civileket lőni valóban gazemberség"

Szerintem egyszerűen nem érti a te nemes értékeidet, miszerint nem az számít hogy hány embert ölnek meg, hanem hogy közel vannak és az EU-nak dolgoznak.

mgdé 2022.03.20. 18:38:13

@tűz fal:

Neked "szülő2-d" van trollocska?
Az első, a megszülőd, az rögtön kidobott az udvarra, a sárba, amikor először és utoljára rád nézett?
Ó, te szegény! Sajnálom ám sanyarú sorsodat, de ez nem változtat azon, hogy folyamatosan semmi értelmeset nem írsz, csak és kizárólag orbitális f@sságokat. Boldog is a gazdád, milyen jól beváltál! :D

tűz fal 2022.03.20. 20:25:00

@mgdé:
Még mindig sírsz, buzi?

kunzoo 2022.03.20. 21:23:32

@tűz fal:
De ez így van. Például Magyarországon meghal sok ember. Nyilván azok halála ráz meg jobban aki valamilyen okból közel áll hozzád. Most azon pattogsz hogy valaki siratja az 1db halott rokonát, pedig naponta még meghalnak százak rajta kívül. Ilyen az emberi magatartás, részben ilyen a közösségek magatartása is. Ugyhogy igen, sokkal nagyobb visszhangja van Európában annak ha pl. ölik egymást a grúzok, örmények azeriek, törökök stb. mint amikor a hutuk irtották a tuszikat. Lehet a zuluk meg azt tartották fontosnak és teljesen hidegen hagyja őket ez az ukrán háború.

mgdé 2022.03.20. 22:23:52

@tűz fal:

Látom, továbbra is rendkívül széles a szókincsed, trollocska. :D
Már csak a rejtett homoszexualitásodat kellene kibeszélned magadból a pszichológusoddal, aki - nagy bánatodra - nem én leszek. Ja, s ismeretlenül is üdvözlöm mindkét - miattad oly nehéz sorsú - anyádat!

tűz fal 2022.03.20. 22:29:00

@kunzoo:
Nem kell a púder, nem jelentenek neked semmit az ukránok, csak szarrá égetted magad már megint. ahogy már beszéltük korábban, amikor beégsz akkor jön megint a másik duma.

tűz fal 2022.03.20. 22:29:21

@mgdé:
Még mindig sírsz, buzi? :)

tűz fal 2022.03.20. 22:33:35

@kunzoo:
Amikor az USA által szétbombázott távoli országokból jönnek a határhoz és dobálják a rendőröket, akkor a szektád be akarja fogadni mindet, amikor magyarok jönnek, akkor új Orbán szavazóktól fostok. Ennyit a példádról.
Annyira szánalmas már ez a szöveg :)

tűz fal 2022.03.20. 22:34:20

@mgdé:
Ne sírjál buzi nincs rá okod amíg nem találkozol egy ukránnal :)

tűz fal 2022.03.20. 22:39:25

@kunzoo:

"Irakban nem gyártottak az EU piacra kaját meg kábeleket a Mercibe. Itt igen. Naná hogy a szívükre vették Európában. Az ukrán melós elmeg harcolni ahelyett hogy az EU nak állítana elő termékeket."

Közel állnak hozzád :)

mgdé 2022.03.20. 23:26:28

@tűz fal:

Lám, lám, kicsi trollocska, továbbra is minden egyes hsz-edből dől az ostobaság.
Le sem tagadhatnád, hogy te írtad őket. :D

kunzoo 2022.03.21. 06:32:50

@tűz fal:
Mikor írtam új szavazókról??????
Az összes frusztrációd ne rám vetítsd ki. A szomszédok reakciója nyilván erősebb. Te is jóval lelkesebben élteted itt Putyin invázióját mintha valahol Csecsenföldön történt volna mindez. Ennyi. A szomszedban történtek mindig erősebb reakciót váltanak ki mindenkiből, nézettől függetlenül. Ebbe ennyit kell belelátni. Aztán te meg miket fantáziálsz bele, a te dolgod. Heves, káromkodós reakciód az én szemléletemet igazolja. Szerbiában Putyint istenítik, Lengyelországban démonizálják. Ki hogy látja. De az biztos hogy sokkal erősebbek az európai országok reakciói mint pl. Amikor ket afrikai ország rugja össze a port. Ezt már ennél szájbarágósabban nehezen tudom elmondani. Aztán hogy kinek milyen irányú a reakciója, egyeni izles kerdése. Pl. Birca atomháborúrol ábrándozik az általa elképzelt "jó" győzelme erdekében. Ez eddig fel sem merült nála. Heves reakció.

Tapi2021 2022.03.21. 14:19:34

@kunzoo: "De az biztos hogy sokkal erősebbek az európai országok reakciói mint pl. Amikor ket afrikai ország rugja össze a port."

Aminek az oka...? A közelség-távolság, VAGY az, hogy azokat leszarják, mert nem riválisai az USA-nak!?
Ahogy senkit nem izgat fel pár százezer arab, afgán, iraki... CIVIL halála sem!
Nem így Oroszország, amelyet alkalom nyílt megfingatni, miután beletolták, provokálták ebbe a háborúba. (Ők is hülyék voltak persze. Nem így kellett volna érdeket érvényesíteni.)

Érdekes, hogy még Sztálin zsarnoki diktatúrája is jó haver volt, amikor a nyugat segge égett. De békében rohadék oroszok, "ősellenség"...!

És ezt az oroszok is tudják. Hogy le vannak nézve, nem tartják őket európainak.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása