magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Billiárdkarrierem

Nagyjából 28 éves korban eldöntöttem: sznúkerbajnok leszek.

Először is sokat néztem tv-ben a játékot. Aztán elolvastam több szakkönyvet. Fejből tudtam már hogyan kell a célgolyór megcélozni, mik a helyes szögek, s miként lehet elérni, hogy a célzógolyó előremenjen, hátramenjen, vagy megálljon.

Ezek minden billiárdjáték alapjai. Innen jön a profi szint: ahol már ki kell tudni számítani az ütéserejét, s már úgy kell megütni a célzógolyót, hogy az ne csak az adott pillanatnyi célt elérje, hanem immár a következő célhoz megfelelő helyre kerüljön az asztalon. A nagy profik erre az esetek döntő többségében képesek, míg aki erre nem képes legalább az esetek felében, az örökre amatőr marad.

1997-ben olyan házba költöztünk, ahol lett egy szoba, mely alkalmasnak bizonyult billiárdhoz. A billiárdasztalok mindig 1:2 méretarányúak, a profi asztalok közül a sznúkerhez jellemzően 12:6 láb a méret, erre persze gondolni se tudtam, ehhez legalább 55-60 négyzetméteres szoba kellene. De a "normál" - értsd: nem sznúker - billiárd 2 legnépszerűbb verzióját, a 8-as billiárdot s a 9-es billiárdot kisebb asztalon játsszák 9, 8, sőt 7 láb hosszú asztalon is.

A 7 lábas asztalhoz pedig elegendő egy 20 négyzetméteres szoba is, ha a szoba hosszúkás, pl. 5x4 méteres. A házban pedig a pince egy része majdnem ilyen volt, ez egy volt kazánhelyiség volt, kb. 4,8 m hosszú és 3,8 m széles.

A billiárdasztalok ára az egymillió dollár és az ezer dollár között mozog, ami meg ezernél is olcsóbb, az alkalmatlan komoly játékra. Kell ugyanis egy minimális stabilitás és súlyelbírás.

Szóval lett egy olcsó, de jó asztalunk.

Gyorsan kiderült: hiába minden elméleti tudás, teljesen hiányzik a kézügyességem, 10-ből 9-szer még kb. se tudtam megcélozni a célzógolyót. Még a normál billiárdgolyókkal is bajom akadt, pedig azok kb. 10 %-kal nagyobbak a sznúkergolyóknál.

Próbálkoztam még egy ideig, s abbahagytam. Majd eladtuk az asztalt.

Ennek ellenére máig szeretem nézni a játékot.

Címkék: közélet
9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6617792657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nevem senki. 2022.04.06. 12:24:59

Az a baj hogy 28 éves korodban döntötted el. Az már nagyon késő. A profik szinte mind kisgyerekkorukba kezdték és 19-20 éves korukra lettek profik. A legjobbaknak 28 éves korukra, már több kisebb nagyobb tornagyőzelem van a hátuk mögött.

Sztbeni95 2022.04.06. 18:15:33

Ez olyan, minthogy én 16 évesen találtam ki hogy szívesen lennék focista. Hiába lett volna tehetségem hozzá, sose tudnám behozni azokat akik kisgyerekként is már fociztak.

erol 2022.04.07. 19:39:24

Asztal vásárlás előtt érdemes lett volna kipróbálni a játékot, pont a 90-es években nagy divat volt a billiárd, sok szalon volt, még a kocsmákban is volt asztal, én is rengeteget játszottam a barátaimmal. Akkoriban nem is tudtam, hogy ezt komolyan is csinálják, azt hittem ez csak egy egyszerű kocsmai játék.

erol 2022.04.07. 19:57:07

Vicces, hogy úgy akartál bajnok lenni, hogy sokat olvastál róla. Ebben pont az a lényeg, hogy végtelenül sokat kell gyakorolni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.07. 20:48:40

@erol:

Igazán kipróbálni csak magányosan, legalábbis szűk körben lehet. Ez pedig képtelenség nyilvános helyen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.07. 20:50:05

@erol:

Ilyen típus vagyok mindenben: mindig túl nagy súlyt helyezek az elméletre, s elhanyagolom a gyakorlatot.

Lásd, előadást tudok tartani a helyes angol kiejtésről, de én magam nem tudok helyesen beszélni angolul.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása