Az egyik legérdekesebb dolog ugyanazon cégen belül a fizetések megnézése, összehasonlítása.
Talán nincs jobb érv a kapitalizmus ellen, mint ez: azonnal kiderül, nem igaz, hogy a picai kínálat-kereslet függvénye a bérezés. Hiszen ugyanabban a cégben ugyanaz a pozíció teljesen ugyanazt végzi minden országban.
Szerencsére adatok ma már vannak egyes cégek, melyek felhagytak a teljes titkolózással.
Íme a Lidl nevű német cégnél az áruházi munkás - pénztáros-eladó és árurendező - kezdőfizetése, havi bruttó összeg (s a nettó is, bár azt nem mindenhol könnyű egyértelműen kiszámolni):
- Bulgária: 1600 leva = 820 euró / nettó: kb. 1270 leva = 640 euró,
- Egyesült Királyság: 1900 font = 2200 euró / nettó: kb. 1630 font = 1850 euró,
- Magyarország: 390 ezer forint = 1000 euró / nettó: kb. 260 ezer forint = 670 euró,
- Svájc: 2500 frank = 2500 euró / nettó: kb. 2200 frank = 2200 euró,
- Szerbia: 55 ezer dinár = 470 euró / nettó: kb. 40 ezer dinár = 340 euró,
- USA: 2100 dollár = 1950 euró / nettó: kb. 1750 dollár = 1600 euró.

A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.08. 08:35:09
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 08:38:05
Akkor az több az átlagnál.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.08. 08:45:35
pbs.twimg.com/media/DNJgcqRXcAEtOVN.jpg
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 09:00:29
Szerintem bele lehet számolva ételjegy és hasonló.
ZorróAszter 2023.02.08. 09:03:05
Ott ahol egyéni szerződések vannak, ott fordul elő az, hogy egy sokkal jobb mérnök sokkal kevesebb bért alkud ki magának mint egy kutyaütő. De ez sem tekinthető a kereslet-kínálat elv megsértésének.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 09:14:23
Maga a szint politikai kérdés. Attól persze kicsit el lehet térni le és fel is.
ZorróAszter 2023.02.08. 09:59:44
Hát igen, de itt látszanak az országok gazdagsága és szegénysége, de az nem, hogy miért vannak a különbségek.
Plusz ezekből a számokból sem látszanak tragikus különbségek, hiszen a megélhetési költségek keleten jóval kisebbek.
Szóval ebből nem látszik az, hogy a Lidl rátelepszik az adott ország gazdaságára, a helyi gazdaság profitjának nagy része külföldre megy, célzottan kiválasztott szektorokat helyben szándékosan egymás után tesznek tönkre a dömpinggel. Stb. stb.
(Tejipar, aztán a sertéstenyésztők, aztán a cukoripar, aztán a csirkések, stb. Aztán megnézzük, hogy a korábbi export helyett már 50%-ban mindent impotálunk.)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 10:04:52
Nyilván, de ez más téma.
Az olcsóbbság meg nem akkora, hogy ez kompenzálná az alacsonyabb bérszintet.
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2023.02.08. 10:13:29
2. A világ legtermészetesebb dolga ez. Ha megnézzük pl. az USÁ-t, ott is óriási különbségek vannak a fizetésekben államonként. Több kalkulátor is van, hogy ha kapsz egy állást egy másik államban, akkor össze tudd hasonlítani a kereseteket. Mert a megélhetési költségek között is óriási a különbség. De Svájcon belül is nagyok a kölönbségek. Még 95-ben dolgoztam egy ürgének, aki Svájcból jött haza, és azt mondta, hogy Zürichben a havi fizetése elment lakbérre, de a másik feléből jól megélt. Vidéken ellenben nagyon olcsó a lakhatás, csak nincs munka. :-) Az ócska, de igaz közgazdasági közhellyel érvelnék: kereslet-kínálat. Azért keres valaki ugyanazért a munkáért kevesebbet vagy többet, mert helyben mások ezek a viszonyok. Csak az elvont naiv ideológusok gondolják, hogy ez nem igazságos. Ugyanis a Földön nincs igazság, mindenki annyira b*ssza át a másikat, amennyire tudja. A munkavállaló is a tulajt meg fordítva is. Ha majd sikerül rendesen munkaerőt importálniuk a tőkéseknek, akkor majd egyenlőbbek lesznek a bérek. Pl. Németországban is meglesz a szerb 340 euró. :-)
Egyébként az biztos, hogy a béreknek van egy felső korlátja: nem adhat többet a vállalkozó, mint amennyit megkeres. Megkeresni meg annyit tud, amekkora tőke segíti őt. Ebbe beleértendők a gépek, ingatlanok, de az állami infrastruktúra is. És a humántőke is fontos. Pl. Afrikában nem számíthatsz rá, hogy bemegy reggel dolgozni a polgár, Bulgáriában meg igen. Ezek a tényezők mind segítik a termelést. EGyszerűen azért élnek jobban, mert felhalmoztak tőkét (emberit, államit is). Japánban 3-szor annyi tőkével termel egy munkás, mint nálunk. Egy haverom mézeskalácssütésből él, és kiszámolta, hogy ha gyorsan dolgozik, mint az állat, akkor 5%-kal többet tud megsütni. Ha meg veszel egy jobb gépet (pl. ha lehet gépesíteni), akkor lehet, hogy 500%-kal fogsz tudni többet termelni. A tőke (főleg a gépek) a lényeg.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 10:15:21
Alapveteőn ez egy érdekes kérdés. Azt hiszem írtam már róla: bircahang.org/ketfajta-cirill/
ZorróAszter 2023.02.08. 10:30:08
Nem. De azért például a lakásköltségek jóval kisebbek, és százalékosan az egy elég nagy hányad egy család költségvetésében.
Én egyébként nem is akarom kipécézni a Lidl-t. A többi kereskedelmi lánc is ugyanezt csinálja. Ami szemétség, hogy látszik az is, hogy összehangoltan teszik tönkre mondjuk a sertéstenyésztőket.
Sőt az is, hogy ellenségesen teszik mindezt: a dömpingbe pénzt fektetnek, vagyis valójában nem olyan terméket hoznak be, ami tényleg olcsóbb mondjuk Írországban, hanem mesterségesen adják sokkal olcsóbban, mint a hazai termék.
ZorróAszter 2023.02.08. 10:36:17
A járvány alatt láttam egy ripotot egy tanyaközpontban. Hogy érinti őket a járvány ilyen elszigetelt helyen. (Négy-öt házas tanyaközpont négy-öt családdal.)
Aztán riport közben egyszercsak megjelent egy nagy merci egy 40-es német nővel. Ő a földbirtokos. Először kicsit meg volt szeppenve, de aztán rájött, hogy tényleg csak a járványról érdeklődnek, hogy hogyan élnek a járvány alatt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 10:36:36
Ezért van vásárlóértáék számítás.
Pl. 100 londoni euró Budapesten 135 eurót ér, Szófiában meg 145 eurót.
ZorróAszter 2023.02.08. 11:34:04
Ezekből mindig nagy viták vannak.
Például az általam felhozott lakbérekben sokkal durvábbak a különbségek.
És most ne is beszéljünk Londonról, mert ott iszonyatos lakbérek vannak.
A családi költségvetés jelentős része meg ugye lakbér.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 11:39:04
Persze.
Van ismerősöm, aki csak emiatt jött vissza.
Kiszámolta, vagy kb. szükséglakásban kell élnie, vagy annyi pénz megy el lakásra, hogy nem érdemes ott lenni, hiába a 4-szeres bér.
tűz fal 2023.02.08. 12:13:43
Nyomikám, meddig jutottál ezzel a pénzügyi leírással? Eljutottál címig a címig?
www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf
Ezt vertem a szádba és az az ami neked "szaros brossúra", úgyhogy töröld le a szádról a szart.
A "saját szavaid" meg a hülye fejed semmivel alá nem támasztott vinnyogása, ami a hozzád hasónló, semmihez nem értő, semmit nem értő hmályagyú tenyészlibernyákok sajátja.
Értem én hogy szenvedsz köcsög. Okoskodni akartál, és csúnyán beégtél. Mindenki látja hogy hülye vagy mint a segg.
tűz fal 2023.02.08. 12:14:02
Ordíts!
youtu.be/yxi7ASNS85U
tűz fal 2023.02.08. 12:21:20
A magázódós hülyegyerek már ott tart, hogy ugyanazt másolgatja a kommentjeimre. Amit megmutatnak neki az "szaros brossúra", a "saját szavai" szerinte "bizonyítékok".
Ezeket permetezni kell.
tűz fal 2023.02.08. 12:36:47
Akik a saját szavaikkal magyarázták el a hülyegyereknek hogy működik a bankrendszer, azoknál azon lovagol, hogy egyikük azt írta "teremt", más meg azt írta hogy "semmiből teremt". Ő maga meg írt Drábikról meg Ámon papokról, és kihirdette az eredényt, hogy mindenkit cáfolt.
Onnan indultunk hogy a debil válaszolt egy kommentemre amiben megmutattam ezt www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf amiben le van írva minden ami cáfolja szerencsétlen agyamputált zombit. Azt se érti a barom, hogy mi a különbség a semmivel alá nem támasztott fröcsögés és alátámasztott állítás között.
A magázódás amivel indítani szokott annak a leplezésére szolgál, hogy olyan hülye szerencsétlen mint a tök.
tűz fal 2023.02.08. 12:47:47
Gótita, Tapi, cvsvrs, és alöksz róz a saját szavaikkal mosták fel veled a padlót. Ott azon erőlködsz, hogy keress valamit ahol nem pont ugyanazt vagy ugyanúgy írták, és abba kapaszkodva próbálod kínkeservesen bizonygatni hogy ellentmondanak egymásnak.
Te meg Drábikról meg Ámon papokról írogatsz a "saját szavaiddal".
Hülyegyerek.
Tapi2021 2023.02.08. 13:08:33
Csak minden országban más az adott munkaerő ára! (Ahogy az egyéb költségek is.)
Ez nem érv a kapitalizmus ellen.
Tapi2021 2023.02.08. 13:10:55
Üzletpolitikai. Amit meghatároz az adott üzleti, piaci környezet.
Tapi2021 2023.02.08. 13:15:41
Ha kapsz megfelelő munkaerőt adott munkára mondjuk 300 ezerért, miért adnál neki 400 ezret???
A kapitalista/vállalkozó nem ad, mert nincs rá oka. Ő a saját pénzét költi, tehát igyekszik optimalizálni a költségeit.
A lehető legkisebb költséggel elérni a lehető legnagyobb hasznot. Ez a kapitalizmus, a magángazdaság.
Tapi2021 2023.02.08. 13:23:21
Minden korábbinál nagyobb mértékben csökkentek a reálbérek Németországban 2022-ben a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden közölt adatai szerint.
Az előzetes számítások szerint a reálbérek 4,1 százalékkal csökkentek tavaly az egy évvel korábbihoz képest. Ez nem csupán a legnagyobb mértékű visszaesés a rendszeres adatfelvételek kezdete óta, hanem sorban a harmadik a 2020-as 1,1 százalékos és a 2021-ben regisztrált 0,1 százalékos reálbércsökkenés után.
A nominális bérek ugyan szintén rekordütemben, 3,4 százalékkal emelkedtek, de az infláció is új csúcsra, 7,9 százalékra ugrott.
A tartósan magas infláció így ismét nem csupán a növekedést, hanem a bérek vásárlóértékét is csökkentette."
index.hu/gazdasag/2023/02/07/recesszio-realber-nemetorszag-berek-berlin/
Ha változik a helyzet, változnak a bérek is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 13:34:58
Miért lenne más az ár országonként?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 13:35:44
Nem. A politika dönt egyedül.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 13:36:23
Igen, ez az egyik baj a kapitalizmussal.
Tapi2021 2023.02.08. 14:16:08
Mert mindenütt mások a körülmények, a költségek, az adók, stb.
És a munkaerő ára is.
Tapi2021 2023.02.08. 14:18:40
Az üzletpolitika. A környezet függvényében. (Adók, költségek, piaci árak, munkaerő ára, gazdasági és jogi környezet, infrastruktúra, fizetőképes kereslet..., stb.)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 14:18:59
Azaz politikafüggő. Ez az egyetlen releváns eltérés.
Tapi2021 2023.02.08. 14:19:44
Mi? Hogy a magántulaj vigyáz a pénzére, ezért optimalizálja a működést?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 14:20:14
Nem az üzletpolitika.
Hanem az igazi politika.
Komolyan azt mondod, hogy Mo-on minden 3-4-szer olcsóbb, mint nyugaton?
Tapi2021 2023.02.08. 14:20:17
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 14:20:38
Ez nem érv.
Tapi2021 2023.02.08. 14:21:05
Eltérés, mitől?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 14:21:14
Igen, ez a baj.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 14:21:53
A magyarázat a bérszintek drasztikus eltérésére.
Tapi2021 2023.02.08. 14:22:11
Ha nem úgy érted, hogy egy kormány megszabja a Boschnak pl., hogy mennyit fizethet a munkásainak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 14:23:01
A nemzetkozi hatalmi viszonyok szabják meg mennyi lehet a bérszint.
Tapi2021 2023.02.08. 14:23:57
Minden nem, de pl. a munkaerő olcsóbb. Az energia olcsóbb (volt). A beszállítók olcsóbbak. Stb.
Tapi2021 2023.02.08. 14:25:10
Te is átmész konteóba? :-)
Tapi2021 2023.02.08. 14:26:16
A létező különbségek a felsorolt területeken éppen elegendőek magyarázatnak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 14:31:52
Tehát a munkaerő olcsóbb, mert a munkaerő olcsóbb? Ez szerinted komoly magyarázat? A kérdés éppen az: MIÉRT olcsóbb.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 14:32:38
Semmi konteó?
A kizsákmányolás nem konteó.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 14:34:13
Nem azok.
A magyar és az angol bérszint között az eltérés kb 1: 4. Míg a megélhetésben nem ekkora.
Az angol bérszint a magyar 2,5-szerese, reálértékben.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.08. 14:38:20
www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Hungary&city1=Budapest&country2=Slovakia&city2=Bratislava&displayCurrency=EUR
www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Hungary&city1=Budapest&country2=Albania&city2=Tirana&displayCurrency=EUR
Gery1987 2023.02.08. 14:55:31
A szolgáltatás lehet drágább, de enni muszáj, lakni muszáj, fűteni muszáj, fodrászhoz járni hetente meg nem:)
"Talán nincs jobb érv a kapitalizmus ellen, mint ez: azonnal kiderül, nem igaz, hogy a piaci kínálat-kereslet függvénye a bérezés. Hiszen ugyanabban a cégben ugyanaz a pozíció teljesen ugyanazt végzi minden országban."
HA a rendszeren belül nézzük kapitalista szempontból, akkor teljesen érthetőek a különbségek hiszen a cél a profit, a bérköltség csökkentése.
Szóval egyszerűen ahol lehet, keveset adnak, ami aztán öngerjesztő.
Meg szokták persze magyarázni hogy:
- mennyire "egyszerű" az adott munkakör:
Mintha egyszerűbb, könnyebb, alacsonyabb végzettséget igénylő munka miatt kevesebbet kéne enni, vagy olcsóbb lenne a lakbér, vagy a szerelő, ez nagyon szubjektív és teljesen lényegtelen: be kell tölteni az állást vagy sem hogy profit keletkezzen? Be! Elmegy rá a fél napod ugyanúgy mint egy mérnöki állásra vagy sem? El! Akkor ennyi.
- mennyien állnak sorba érte, hányan alkalmasak rá:
Ha többen vagyunk, egyenként kevesebbet érünk? Józsi azért kap kevesebbet mert Béla is ért hozzá? Ezt simán csak zsarolásnak hívják és semmi köze a munkához.
- mekkora az igény, kereslet rá a piacon:
Teljesen mindegy mekkora, kell az adott munkakört betölteni vagy sem? ha egy évben csak egyszer kell havat kotorni az illető csinálja ingyen mert kicsi rá az igény?
Persze a gyakorlatban működnek ezekre az ellentmondásokra épülő egyenlőtlenségek, de pont azért mert nem is cél hogy egyenlőség legyen.
A kapitalizmusban a cél nagyot nyerni másokon, mások felett.
Minél feljebb jutni.
Ezért nincs "kapitalista tömeg propaganda" hisz nem is ígérhet semmit a többségnek, a célja nem a többség felemelése.
Ezért van viszont individualista propaganda, a hős kultusz meg az egyén és az önzőség előtérbe tolása.
Tapi2021 2023.02.08. 14:59:59
Már írtam néhány példát: mások a költségek, az alapanyagé, az energiáé, a beszállítóké, mások az adók, járulékok..., más a munkaerő(piac) helyzete..., az általános megélhetési költségek, a gazdasági és társadalmi környezet, stb.
Ezekből jön ki, hogy olcsóbb az adott országban a munkaerő ára is.
Ezért van értelme egy gyárat idehozni onnan, ahol mindezek magasabbak. És majd tovább vinni, ha a költségek nőnek.
A tőke/gyár addig vándorol, amíg van ahol olcsóbban termelhet.
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2023.02.08. 15:00:22
Nem, Magyarországon 3-4-szer kevesebb tőke jut egy emberre, mint nyugaton. Szerintem elég érthetően elmagyaráztam, hogy miből adódik a különbség, de azt valahogy senki sem akarta észrevenni, mert akkor nem lehetne baromi jó vitát folytatni a semmiről. Azért van bérkülönbség, mert egy magyar ember sokkal kevesebbet termel egy nap alatt, mint a német. És nem azért, mert szar, hanem azért, mert
-kevesebb és rosszabb gépei vannak a munkaadójának (és az ingatlan is kevesebb),
-az állami infrastruktúra rosszabb
-a humántőke is rosszabb.
Ez utóbbi pont ellentmond annak, amit írtam, hogy a magyar munkaerő jó minőségű. Ugyanis csak átlagosan rosszabb a magyar munkaerő. Ha a Budapest környéki, nagyvárosi embereket nézed, azok jók, de Nógrádban a cigányfalvakban is rengeteg "munkaerő" van, ami kb. még olvasni sem tud. Tehát átlagosan rosszabb, de sok jó is van. Átlagosan kevesebben beszélnek angolul, mint Németországban, átlagosan kisebb a végzettségük, átlagosan rosszabb munkamorált örököltek a szocializmusból, mint a németek.
A munkaadónak meg azért van kevesebb gépe, mert ő csak 20-30 éve halmozza a tőkét, a német meg mondjuk 70-80, de a Haribo pl. 1920-ban alakult meg. Azóta családi vállalkozás, és nem rabolták ki a kommunisták. OK, lebombázták, de hagyták őket dolgozni úgy, ahogy szerettek volna. Nálunk ilyen luxus nem történhetett meg.
És még van egy fő különbség, hogy náluk nem akkora tolvaj volt az elit, ami ellpota az állami pénzeket, mint nálunk. Ezt is a komcsiktól örököltük, és csak 2010-re sikerült kisöpörni őket. Addig olyan f*sza döntéseket hoztak, amivle az állami infrastruktúrát is leépítették.
Tapi2021 2023.02.08. 15:02:10
Milyen kizsákmányolás?
Hogy munkát kapsz, jobb fizuért, mintha nem jönnének ide és kénytelen lennél magyar/bolgár garázsboltosnak dolgozni, óránként 900-ért?
Tapi2021 2023.02.08. 15:03:37
Tetszettünk volna gyarmatosítani a fél világot!
Tapi2021 2023.02.08. 15:06:34
Teljesen mindegy mekkora, kell az adott munkakört betölteni vagy sem? "
Mekkora a kereslet arra az ÁLLÁSRA a piacon? Ha nagy, nem a munkavállalónál van az alkupozíció!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 15:06:47
Azaz mégis politikai az ok.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 15:08:03
Teljesen így van.
Azért van x helyen olcsó munkaerő, hogy ezzel a nagytőke jól járjon. Semmi más ok nincs.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 15:10:45
Ez körkörös érv.
Lenyíratom a füvet akertemben, előbb X kertésszel, majd Y kertésszel.
X-nek adok 10 ezer ft-ot, Y-nak 40 ezret. Ugyanazért a munkáért.
Amikor X megkérdezi miért csak 10 ezer, azt mondom neki: "mert kisebb a termelékenységed, te csak 10 ezret termeltél ki".
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 15:12:01
Ezen az alapon megverlek, majd nem adok neked enni, aztán megverlek, s kapsz ételt - ugye milyen jó a verés, hiszen kapsz enni?
Tapi2021 2023.02.08. 15:13:07
Nem. Megfordítottad az okozatot és az okot!
Azért megy oda mert olcsó a munkaerő, tőle függetlenül. És ha odamennek a befektetők a bérek NŐNI kezdenek.
Tapi2021 2023.02.08. 15:14:22
Beszélgessünk komolyan!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 15:16:15
Nem.
A rendszer úgy van kialakítva, hogy a nyertesek nyerjenek.
Majd hülye lesz abefektető emelni abéreket ott, ahová a gyárát helyezte. Hiszen akkor minek van ott.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 15:17:52
Kb. pont ez a párhuzam, vedd észre.
Nyilván jobb, ha a verés mellett étel is van, mint a verés éhezéssel, de ez nem érv averés mellett.
Ez pont ugyanaz, mint a "mi lenne, ha nem lenne munkahely".
Gery1987 2023.02.08. 15:48:24
Jaj.:)
Ez a sablon duma...
Minden relatív.
"ha nem jöttek volna a rómaiak, hogy rabszolga legyél, ma egy kunyhóban kuporognál az erdőben, bogyókat gyűjtögetnél..."
Gery1987 2023.02.08. 15:49:06
Az alkupozició a legtöbb ember számára illúzió.
Gery1987 2023.02.08. 15:51:08
Ez marhaság.
Hogy lenne eleve a rendszertől független a munkaerő ára?
Az "olcsó munkaerő" az egy embertől független földrajzi adottság mint a tengerpart vagy a hegyek? Valahol van, valahol nincs?
Gery1987 2023.02.08. 15:52:12
Ezt már az idő cáfolta, ez nem automatikus.
Boldeone2 2023.02.08. 16:35:20
A kapitalizmusban a cél nagyot nyerni másokon, mások felett."
- Ha a tőkès szemszögèből nèzzük, ilyen cèlja nem lehet, szerintem. Ismered a mondást : 'etetni kell a birkát, hogy nyírni lehessen"
( valami ilyesmi..)
A kapitalizmusban - ha az jól működik- eleve bővített újratermelès folyik ( tegyük most fèlre a környezeti ès egyèb korlátokat )
tehát nő az eloszható jövedelem is
A win-win szituáció kialalakulása az èdeke mindenkinek, vagyis mindenki nyer, csak vannak akik kevesebbet, vannak akik többet
Az állam itt jöhet kèpbe, az újraelosztás kiegyenlíti a jövedelmi különbsègeket
Az sem jó, ha az állam túl sokat avatkozik be a gazdaságba. Lássuk be, az emberi ösztönök, a Mammon tisztelete az egyik mozgatórugója a társadalomnak. Becsvágy a többre...
Az ember arra van kondicionálva, hogy előnyt szerezzen embertársai felett, mert ha az előnyt megszerezte akkor az megèlhetèsi
(túlèlèsi) biztonsággal jár ès a legszebb partnert kapod a szaporodásban
Nagyjaból így működik a társadalom, de már a társadalom előtt is így volt.
A verseny mindig jóval nagyobb, mint a szolidaritás
A nagy szolidaritás a társadalom kívüli nèpeknèl jellemző, de ott is inkább a törzsön belüli , ez is inkább a volt kategória (bushmannok)
A bantuk már egy kecskèrt is megölik egymást ...
A másik meg a progresszív liberális társadalom, ahol van egy rèteg , amely már szinte kívül van a rendszeren, ők simán tudnak extrèm esetben dollár milliárdokat is adakozni.... Ők már tojnak versenyre ...
Boldeone2 2023.02.08. 16:48:42
Ők már szeretnék meghaladni a mostani rendet: legyen a Föld egy globális nagy falu, amely a megétésen, az egyenlősödésen, a liberális szemléleten alapul. Zöld, erőszakmentes, vegán , hippi , meg társai ...
Ők a" megvilágosodottak "
A másik oldalon meg a barbariumus, lásd orosz - ukrán haború ...Kb ugyanazt csináljak mint 1000 vagy tízezer ève...
Megölik a rokon szomszèdot, elrabolják az èrtèkeit, megerőszakolják a nőket ...
Ebből nem tudom mi lesz, mert az elitvilág haladna a haladás útján, mások meg a saját zsírjukban sülnek meg, kínszenvedve,így megmakacsolják magukat ....
Ez a globális alapellentèt lènyege ( szerintem)
Tapi2021 2023.02.08. 17:20:20
Pedig mindig jobb fizut adnak, mint az addig ott működő "nemzeti" vállalkozók.
Te sem bolgár vállalkozóknál szoktál valamiért dolgozni...
A Lidl is messze jobban fizet, mint itt a megyeszékhely hasonló "boltos" vállalkozói!
Tapi2021 2023.02.08. 17:21:59
Vállalkozni meg nem akarsz, nem tudsz...
tűz fal 2023.02.08. 17:22:03
"Ők már szeretnék meghaladni a mostani rendet: legyen a Föld egy globális nagy falu, amely a megétésen, az egyenlősödésen, a liberális szemléleten alapul. Zöld, erőszakmentes, vegán , hippi , meg társai ... Ők a megvilágosodottak"
Bill Gates biztos azért lett a Covid lezásárokat kihasználva (amit ő maga promótált szorgalmasan) Amerika legnagyobb földbirtokosa, mert arról álmodik, hogy az egész világ egy nagy globális falu lesz. Ja nem. Neki lesz földje, a hippik meg majd esznek bogarakat. Amíg lesz.
_Neville 2023.02.08. 17:22:31
Tapi2021 2023.02.08. 17:25:06
Ha nem jönnének ide, akkor meg keseregnétek, hogy milyen szar nektek, akik - gondolom - náluk dolgoztok.
Ez annyira a bennetek élő kis kommunista attitűdje! :-)
Tapi2021 2023.02.08. 17:26:20
Az "olcsó munkaerő" az egy embertől független földrajzi adottság mint a tengerpart vagy a hegyek? Valahol van, valahol nincs?"
Próbáld értelmezni amit írtam! És ne félre!
vasútihíd 2023.02.08. 18:26:42
Tapi2021 2023.02.08. 18:33:25
Persze, amint átadnák (vagy elvennék tőlük) a TELJES vagyonukat másnak, aki helyettük kerülne be a világelitbe, ők meg mehetnének naponta a gyárba..., akkor rögtön ők is másképp látnák a világot. Oda lenne az a fene nagy fel- és megvilágosodás!
Szóval a világelit nem a megoldás, hanem a probléma része. Sok tekintetben maga a probléma. Hiszen most sem a közemberek csinálják a háborút Ukrajnában, az USA geopolitikai hatalmáért, hanem a rajongott világelited.
Ők cselekedtek úgy, hogy ez ide fajuljon, és ők azok, akik nem találják a tárgyalóasztalt, hanem inkább még több fegyverrel eszkalálják a háborút.
És az kinek is az érdeke? Az ukránoké? A miénk? Nem.
Kinek az érdeke valójában?
Tudjuk. A haszonélvezőé! Ez az ókor óta világos.
Tapi2021 2023.02.08. 18:35:06
ZorróAszter 2023.02.08. 18:37:01
Faszorrú!
Néha mássz le anyádról. Kezdtek fáradni.
Azért csak a linket böködöd a tömpe kis ujjacskáddal miközben csorog a nyál a szádból,
mert ha valamit a saját szavaiddal próbálsz elmondani, akkor a szádból a kapa mellett olyan baromságok hullanak ki, mint például hogy a kereskedelmi bankok pénzt nyomtatnak.
Úgyhogy egyszeri kísérlet után miután a faszorrodat belevertem a baromságodba, visszatértél az egyszem link bökdöséséhez.
Még arra se mersz válaszolni, hogy akkor most te is azt mondod, hogy létezik a semmiből való pénzteremtés vagy sem.
Visszavonulsz a sündisznóállásba.
Faszorrú patkány a sündisznóállásban! - Mókás kis kép!
Muhahaha!!!
:o)
Az idézet tőled ami szerint a kereskedelmi bankok pénzt nyomtatnak:
bircahang.blog.hu/2023/02/06/a_magyar_rendszekritikus_baloldal_baja
tűz fal
2023.02.06. 15:37:44
"Leírom sokadjára is: mert attól még vannak szabályok amiket be kell tartani, például nem nyomtathatnak bármennyit."
Tapi2021 2023.02.08. 18:42:45
Ha mindenhol ugyanazt akarjuk, ugyanazt a bért, ugyanazt az ellátást..., ugyanazokat a törvényeket és szabályokat, meg adókat..., stb., akkor ahhoz előbb az EEÁ kell, aztán a Világkormány. Egy világ, egy ország.
De akkor mindennel ami ezzel jár: a nemzetállamok felszámolásával, minden szuverenitás feladásával, az egyes nemzeti kultúrák (nyelvek) eltűnésével, egyetlen kormány alá tartozással, stb. Az összes nem tetsző, pl. LMBTQ, gender... törvény zokszó nélküli átvételével...
Vajon tényleg akarjuk-e ezt a mindenben egyenlőséget???
(Én nem.)
tűz fal 2023.02.08. 18:44:37
Erre írtam le neked hogy ez csak rossz fogalmazás volt. Azért kapaszkodsz bele, mert tudod hogy szarrá égetted magad, szánalmas hülye debil.
Ez az a szaros brossúra amivel törölgetem a szád, ettől szaros a szád:
www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf
A többiek meg a saját szavaikkal törölgetik a hülye fejeddel a gangról a kutyaszart.
tűz fal 2023.02.08. 18:45:33
Hiába sírsz debil, belevertem a szádba a szaros brossíúrát és bele is fogom:
www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf
tűz fal 2023.02.08. 18:45:55
Ordíts!
youtu.be/yxi7ASNS85U
tűz fal 2023.02.08. 18:47:35
ZorróAszter 2023.02.08. 18:49:40
"Az olcsóbbság meg nem akkora, hogy ez kompenzálná az alacsonyabb bérszintet."
Nem kompenzálja, de más probléma is van. A bérek között valójában nem csak két és félszeres a különbség, csak a Lidl azonos beosztású dolgozói között.
A kvalifikált dolgozók között sokkal nagyobb. Legalább ötszörös a mérnököknél.
Ezzel szemben nekem nem tetszik a londoni és a budapesti lakásbérlet közötti különbség.
London tudomásom szerint sokkal drágább..
A családi költségvetés tetemes része a lakásbérlés. Az étel sokkal kisebb százalék.
tűz fal 2023.02.08. 18:51:08
A te saját szavaid egy szerencsétlen elmebeteg állat vinnyogása. Azért szeretnél menekülni a "szaros brossúra" elől amit belevertem a szaros szádba, mert már csak annyi maradt neked, szerencsétlen homályagyú tenyészlibernyáknak, hogy mások "saját szavait" kiforgasd és úgy tegyél mintha ellentmondásos lenne.
Ne erőlködj nyomi, mindenki látja hogy hülye vagy mint a segg.
tűz fal 2023.02.08. 18:56:00
És hiába vinnyogsz nyomi, még sokszor bele fogom verni a szaros brossúrát a szaros szádba: www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf
A genderfluid anyád meg majd a következő mélytorkos csütörtökön a farkával lenyomja a torkodon.
ZorróAszter 2023.02.08. 19:01:48
Faszorrú!
Az idézet tőled ami szerint a kereskedelmi bankok pénzt nyomtatnak:
bircahang.blog.hu/2023/02/06/a_magyar_rendszekritikus_baloldal_baja
tűz fal
2023.02.06. 15:37:44
"Leírom sokadjára is: mert attól még vannak szabályok amiket be kell tartani, például nem nyomtathatnak bármennyit."
----------------------------------------------------------------
Persze hogy láttam ahogy visszakozol.
A semmiből való pénzteremtésből is.
A cimboráid se válaszolnak.
Muhahaha!!!!
:o)
vasútihíd 2023.02.08. 19:01:53
tűz fal 2023.02.08. 19:11:07
Ne zavarjon nyomi hogy az előbb (is) válaszoltam erre a szánalmas vinnyogásodra, miközbe ezzel a szaros brossúrával törölgetem a szádat: www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf
Ez önmagában cáfolja a retqardált hülyeségeidet Drábikról meg az Ámon papokról.
Meg rajtam kívül legaláb négyen feltörölték a száddal a járdáról a kutyaszart.
tűz fal 2023.02.08. 19:11:59
Így működik ez nyomi.
Szaros brossúra a szádba: www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf
Ordítasz
youtu.be/yxi7ASNS85U
tűz fal 2023.02.08. 19:20:38
Ne tűnj el debil, gyere beszélgessünk. Vagy éppen szoptat a genderfuid anyád?
Mutattad neki hogy ez az a szaros brossúra amivel elvertem a szád?
www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 19:21:09
Igen. Ezt bizonyítja, hogy 4-szer több pénzt kap, nem?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 19:22:31
Önként, mert más lehetőség nincs.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.08. 19:23:57
Nyilván többet ad, hisz több a tőkéje, s ő akarja megvenni az alkalmas munkaerőt,
vasútihíd 2023.02.08. 19:31:09
Boldeone2 2023.02.08. 19:36:55
Ezért is mondtam: a lèt meghatározza a tudatot. Ha te is elèrsz egyszer egy magas anyagi szintre, akkor megváltozik a tudati ès filozófiai állapotod, ès megérted a dolgok működèsèt ( jobban..)
Azt, hogy mi zajlik a világban ès mit kell adni rá választ, te a provinciális , magyar bèkaperspektívából nem èrtheted
Ha èrtenèd, akkor most nem egy, a világban a helyèt kereső újságíró lennèl, hanem kint vitorláznál a februári hidegben az Antillákon
A kisembersèg sok esetben egy tudatállapo ( is) : nem tudod felvenni azt a viselkedèsmintát, ami már az elit esetèben bevált
Az elit nem egy kaszt, bár nèha annak tűnik, de be lehet kerülni oda, ha látják hogy olyan vagy mint ők, törsz előre a karrierlètrán, ès\vagy hasonlóan gondolkodsz
Ha minden nap a gyárba akarsz bemenni, akkor oda is fogsz, az biztos ...
Az elitnek kètfajta tudatállapota van:
1. Hajszolja a pènzt, a megszerzett pènz pedig hedonizmusra : sportautók, yachtok, villák, trophy wife, modell szerető. Ha mindez már nem elèg, jön a drog vagy a buzulás...
2. Azt gondolja, hogy szeretnè "megforgatni a világot " ès milliárdokat áldoz rá a vagyonából, hogy megváltozzon, jobb legyen a világ ...Ezt adakozással kezdi , majd globális filantróp lesz, a progresszió èlère áll
Ez első kategóriából nyilván jóval több van, de a második kategória is lètezik: ők a globális sorsfordítók, arra tesznek kísèrletet
hogy megvalósítsanak egy utópiát a Földön
Érdekes, az első csoport alig zavar valakit....Pedig, itthon azokból van a legtöbb
Mindig az absztrakt, távoli, nem valós ellenfèl a legutáltabb ...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.08. 19:41:42
Akkor én elit vagyok?
Meg most ezeket a csajokat nézegetem, akkor is?
bulvar.parameter.sk/ime-szlovakia-legszebb-holgyei-mutatjuk-miss-slovensko-2023-dontoseit-fotok
tűz fal 2023.02.08. 19:45:41
"2. Azt gondolja, hogy szeretnè "megforgatni a világot " ès milliárdokat áldoz rá a vagyonából, hogy megváltozzon, jobb legyen a világ ...Ezt adakozással kezdi , majd globális filantróp lesz, a progresszió èlère áll"
Ilyen példát nem igen tudok, de olyat igen, aki nácik oldalán vagyonelkobzásokkal indult, aztán gazdasági bűncselekményekkel tovább gyarapodott és politikusokat vesz meg, választásokat manipulál és a kitartottjai a békaperspektívából filantrópnak hívják.
Meg olyat is tudok, aki a saját maga által lobbizott Covid lezárások idején felvásárolta a földeket az ellehetetlenített gazdáktól és így lett Amerika legnagyobb földtulajdonosa, és őt is filantrópnak hívják a preogresszívek.
Ezeknél sokkal szimpatikusabb az első kategória.
tűz fal 2023.02.08. 19:50:51
Láthatod hogy saját szavaimmal írtam amit írtam.
Kérdés (de persze nem kötelező válaszolni): ezeket a "filantróp" embereket te úgy képzeled el ugye, hogy az íróasztalukra görnyedve töprengenek azon, hogyan lehetne jobbá tenni a világot?
tűz fal 2023.02.08. 19:54:49
"én pár napja jöttem vissza a lisszaboni borozgatásból meg koktélozásból"
Bizonyítsd be! Mutass egy közös szelfit Cristiano Ronaldoval! Különben nem hisszük el!
Boldeone2 2023.02.08. 22:11:32
- A kulcsszó az, hogy nézegeted! Majd ha az egyiket el is viszed haza, akkor már - talán - jó úton jársz!:)
Elmondok egy valós történetet. Egyszer volt egy ismerősöm, aki nagyon nagy szélhámos volt. A társaság akkoriban sokan járt szórakozni , így jöttek- mentek a lányok is....Egyszer jött két orvostanhallgató lány - ők ugye eleve nem keverednek mindenkivel, csak aki hasonló, de inkább magasabb társadalmi szinten áll. Az egyik nagyon tetszett ennek a szélhámosnak, de érezte, hogy nincs esèlye. Kitalálta, hogy bead egy mesét: előadta a lánynak hogy Afrikába járnak vadászni , oda is magánrepülőn mennek...Olyan jól sikerült az ámítás, hogy sikeres volt az udvarlás ...Minden szépen ment egy darabig, de egy idő után már nem lehetett tovább terelni. Ahogy komolyodott a kapcsolat, be kellett vallani az igazságot: elmondta, hogy tulajdonkèppen az anyjával él egy albèrletben, meg tulajdonkèppen nincs egy fillèrje sem.. Amikor ezt meghallotta az orvostanhallgató, sírás ès dührohamban tört ki. Tudod , ez nyugaton ma már nemi erőszaknak számít, fel is jelentenek èrte....
Ennyire számított akkor már a társadalmi pozíció. A szèlhámos vègül elérte cèlját, addig szélhámoskodott, hogy hatalmas vagyonra tett szert, így utána már nem kellett hazudni - legalább a nőknek....
Ha modell lányok szállnak a kocsidba, esetleg szépségkirálynők, akkor biztos lehetsz benne, hogy már az elitbe tartozol...
Persze, van akinek mást jelent az elitbe tartozást ...Becsatlakozhatsz, a belpesti, libernyák, világmegváltó, humánértelmisègi elitbe is....
Mehetsz a Madridi útra, a Migration Aid- hez, önkénteskedni...Ott esélyed lesz, hogy megismerj egy felvilágosult, progresszív lányt, ès ők még ingyen is muknak a haladás jegyében...De, csak ők! A többi nőnèl a legtöbb esetben már a társadalmi pozíció számít...Ma már nem az egykori NDK- ban vagyunk, ahol szabad ès "osztálymentes " szex volt...Mondjuk akkor még gyerek voltam, de hallottam pár dolgot ...
Ez az osztálytársadalom szilárd rendje.
Gery1987 2023.02.08. 22:13:13
"- Ha a tőkès szemszögèből nèzzük, ilyen cèlja nem lehet, szerintem. Ismered a mondást : 'etetni kell a birkát, hogy nyírni lehessen"
Sose fogják túletetni!
"A kapitalizmusban - ha az jól működik- eleve bővített újratermelès folyik ( tegyük most fèlre a környezeti ès egyèb korlátokat )
tehát nő az eloszható jövedelem is"
Valóban, de csak ott ahová a tőke áramlik.
Mivel MO-on pl főleg nyugati és azon belül német multik vannak, ezért innen oda tehát a német lidl pénztáros ezért keres jobban, a magyar meg szarul. Mindegyik dolgozhat ugyanolyan jól, az egyik eleve nyertes helyzetben van, persze neki sincs túl nagy ráhatása arra hogy mekkora az "újraelosztásból" a zsákmányból a konc.
"A win-win szituáció kialalakulása az èdeke mindenkinek,"
Tévedés, nem érdekük.
" vagyis mindenki nyer, csak vannak akik kevesebbet, vannak akik többet"
Tehát nem nyer mindenki:)
"Az állam itt jöhet kèpbe, az újraelosztás kiegyenlíti a jövedelmi különbsègeket"
ha bejön az állam és ha képes rá és ha van akkora felhalamozott tőke amit el tud osztani...
"Az sem jó, ha az állam túl sokat avatkozik be a gazdaságba. Lássuk be, az emberi ösztönök, a Mammon tisztelete az egyik mozgatórugója a társadalomnak. Becsvágy a többre..."
Persze, ez alap. Ahogy alap ösztön a szex meg az erőszak is. Csak korlátozni kell.
Aki meg sipákol ellene azt pofán baszni!
"Az ember arra van kondicionálva, hogy előnyt szerezzen embertársai felett, mert ha az előnyt megszerezte akkor az megèlhetèsi
(túlèlèsi) biztonsággal jár ès a legszebb partnert kapod a szaporodásban
Nagyjaból így működik a társadalom, de már a társadalom előtt is így volt."
Akkor menjünk vissza az állatvilágba, minek szarakodunk ennyit erkölccsel meg jogokkal?
Nagyon erőltetetten meg akarod itt magyarázni te is hogy miért jó meg kézenfekvő mégis hogy a többség le van szarva, kevesek érdeke miatt.
A "létező kapitalizmus" az amit látsz, szeméthalmok, pusztuló esőerdők, folyamatosan gazdagodó elit, meg háborúk....
Most épp te csinálsz úgy mint egy marxista agitátor a múlt században amikor megmagyarázza hogy miért jó mégis a diktatúra meg hogy mégsem lesz tiétek a gyár hanem az államé...."minden jó így, mert ez meg az....mindenki nyer....szebb új jövő.."
lófaszt.
"A verseny mindig jóval nagyobb, mint a szolidaritás"
akkor örülj neki és tedd el zsebre.
"A nagy globális diszkrepancia is ebből adódik: van egy felvilágosult világelit, ami nem csak Bill Gates-éket jelenti , hanem mondjuk a nyugati felső középtől felfelè.."
"felvilágosult" a tököm az....hagyjuk ezt a baromságot.
"Ők már szeretnék meghaladni a mostani rendet: legyen a Föld egy globális nagy falu, amely a megétésen, az egyenlősödésen, a liberális szemléleten alapul. Zöld, erőszakmentes, vegán , hippi , meg társai ...
Ők a" megvilágosodottak "
Pffffffffffffff.D
Jól van, ez elég szektás lett.
"
A másik oldalon meg a barbariumus, lásd orosz - ukrán haború ...Kb ugyanazt csináljak mint 1000 vagy tízezer ève...
Megölik a rokon szomszèdot, elrabolják az èrtèkeit, megerőszakolják a nőket ..."
igen tudjuk és gyerekeket esznek, engem többet ne fárasssz ezzel kérlek.
Elfelejtetted már mit mondtam erre a múltkor? Vagy csak nem érdekel? Vagy úgy gondolod idővel elhiszem ezt?
megsúgom az I.VH idején a németek voltak a "barbár hunok"...mindig az a barbár aki nem velünk van...úgyhogy nekem ne lökd a propagandát ne nézz hülyének.
"Ebből nem tudom mi lesz, mert az elitvilág haladna a haladás útján, mások meg a saját zsírjukban sülnek meg, kínszenvedve,így megmakacsolják magukat ...."
ah persze.
A haladás nekik kb az hogy minden akadály elhárul a tőke előtt és azt csinálnak amit akarnak a média és a politika leuralásával úgy manipulálnak ahogy akarnak.
Gery1987 2023.02.08. 22:23:28
Mind a két fajta elit viselkedés elítélendő.
-Az első pusztán csak pazarol és közben sokszor árt másoknak csak azért hogy ilyen luxus fasságokra költsön.
-A másik meg akár jótékony is lehet, csak épp egy társadalomnak nem arról kellene már szólnia hogy épp egy elit főfasz mit akar meg gondol és ez nekünk mennyire lesz jó...
Ha mások mondják meg mit tegyél vagy mit tegyünk és az is lesz, az nem demokrácia....a jótékonykodó filantrógerek világa ugyanúgy nem demokratikus mint az általad utált putyini "barbarizmus"
Soros gyuri bácsit meg Elon Musk bácsit senki nem hatalmazta fel hogy a vagyonával belepofázzon a politikába meg a közügyekbe...de ez történik mert ez a kapitalizmus lényege.
Gery1987 2023.02.08. 22:24:42
Ez teljesen érthető, hihető, csak most akkor ez szerinted jó?
tűz fal 2023.02.08. 22:30:42
A történeted tanulsága, hogy megvan az é betű, csak akarni kell.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.09. 07:50:36
Amúgy jó a példa, az ott leírt társadalmat továbbra sem akarjuk. Ahogy a progresszív lányokat sem.
Tapi2021 2023.02.09. 08:26:11
Mert a bölcs ember belátja, ha nincs értelme! Lóval imádkozni! :-)
Tapi2021 2023.02.09. 08:27:45
Vagyis jól járunk vele. Mi is, ő is. Win-win, ahogy Boldi írná.
Tapi2021 2023.02.09. 08:29:16
Tapi2021 2023.02.09. 08:36:31
A szegény is érti jól, lehet, hogy jobban is, mint egy anyagi burokba került gazdag. Csak szegény.
Ezért más a világ annak az 5-10%-nak és a többi 90%-nak.
Mindkettő valósága létezik, csak nagyon más. És hiba, ha az a 10% úgy gondolja, hogy majd ők ráhúzzák a maguk valóságát, DE VAGYONÁTADÁS NÉLKÜL, a dolgozó tömegekre.
Mert most erről álmodoznak, ebben mesterkednek.
De nem fog működni, mert az ő elméleteik abban az 5-10%-os (gazdag) buborékban születnek, amelynek köze sincs a 90% valóságához.
Ez ugyanaz, mint amikor nem dolgozók, nem szegények, íróasztaloknál társadalommérnökösködtek. Aztán vérbe, romba döntötték a világot, mert meg akarták valósítani az életszerűtlen, a 90%-nál objektív okokból nem működő terveiket.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.09. 08:40:35
Nem járunk jól.
Tapi2021 2023.02.09. 08:46:03
Érdekes, az első csoport alig zavar valakit....Pedig, itthon azokból van a legtöbb
Mindig az absztrakt, távoli, nem valós ellenfèl a legutáltabb ..."
Ez a lényeg: utópia!
Bele sem kéne kezdeni, mert utópiából nem lesz soha működő valóság. Ezért utópia.
A második csoport éppen azért zavar, mert úgy érzi, hogy bele kell szóljon más emberek életébe, életvitelébe, és MEG KELL MONDANIA nekik, nekünk, hogy SZERINTE hogyan KELL élnünk! Ez KÉRETLEN társadalommérnökösködés. (És a megszerzett vagyon nem tesz okosabbá, sem bölcsebbé, sem nem ruház fel semmiféle megváltó szereppel, meg vezérszereppel! Ezek az emberek ÖNJELÖLT megváltók. A jótékonykodás is csak eszköz nekik a "megváltáshoz", nem igazi, ÖNZETLEN jócselekedet. Csak befolyásnövelés. Adóoptimalizálás.)
A hedonista nem zavar senkit, nem árt senkinek, magán kívül. Nem tűzi ki célul, hogy diktálja nekem, hogyan kell élnem.
Tapi2021 2023.02.09. 08:47:42
Ha többet kapsz a betelepült tőkéstől, mint a helyi boltostól, vállalkozótól, akkor de.
Te sem helyi bolgár vállalkozónál szeretsz dolgozni.
tűz fal 2023.02.09. 08:52:30
"DE VAGYONÁTADÁS NÉLKÜL"
Igen, ez itt a lényeg. A "filantrópok" annyira szeretik a négereket, hogy buzgón támogatják a BLM mozgalmat meg korrupt vezetőit, "megértik" a randalírozásukat, csak a legegyszerűbb dolog nem jut eszükbe, hogy odaadják a pénzüket arra hogy kiemeljék őket a nyomorból. Miközben a pénzük közepes nagyságú államok költségvetésével vetekszik. És persze nem csak négerekre, hanem minden szegényebbre, alsó középosztálybelire igaz, csak a "filantrópok" ahelyett hogy a pénzüket adnák ahhoz hogy - Boldi szavaival - az egész világ egy nagy boldog falu legyen, azzal etetik a négereket, hogy a fehéreknek (úgy általában a fehéreknek) köszönhetik a sorsukat, lázadjanak a fehérek ellen.
Eredmény: Bill Gates félék által uszított BLM hordák ordítoznak középosztálybeli fehérek házai előtt, hogy adják át az ingatlanukat négereknek. A "filantróp" pedig sűrűn nyilatkozik, hogy mélyen "megérti" őket.
Tapi2021 2023.02.09. 08:54:39
"
A jó út, tehát a pénz. A minél nagyobb vagyon. Aztán lehet élni lazán, laza erkölccsel is, és szarni a világra, meg lenézni azokat, akik közül jöttél... stb.
És esetleg dobsz valamit nekik is, hogy fényezd magad, milyen jó ember is vagy. Ekkor is te vagy a lényeg, nem ők! A csodálatukat - és az irigységüket - veszed meg a PÉNZEDEN.
A jézusi jótékonykodás nagyon nem ez, nem ilyen.
Tapi2021 2023.02.09. 09:00:44
Erről szól a vicc:
"Férfi odalép az utcán egy csinos, lengén öltözött szőke nőhöz:
- Asszonyom, lefeküdne velem 200000 Ft-ért?
-Persze uram!
-És 2000-ért?
-Mit gondol, mi vagyok én?
- azt, hogy Ön micsoda, már megbeszéltük, most már csak az áron vitatkozunk."
Aki azért randizik, kefél, mert a másik gazdag, pénze van, luxust tud adni, stb., az szimplán kurva, csak az ára a kérdés.
Igazad van, az emberek nagy része így él, így gondolkodik. Közülük az igazán értékeseket úgy kell kimosni, mint az aranyat a sok-sok vízből.
tűz fal 2023.02.09. 09:07:45
Sok esze lehetett annak az orvostanhallgatónak ha egy nincstelen, anyjával egy albérletben lakó ember elhitette vele hogy dúsgazdag.
Tapi2021 2023.02.09. 09:08:15
Egyáltalán nem keres szarul! Kérdezd meg a COOP-osokat vagy a magyar kisboltosok dolgozóit, 900 forintos órabérrel! Fele be sincs jelentve, vagy napi bejelentővel. Vagy minimálbérre...
Egyszerűen nincs igazatok, amikor azt próbáljátok bemagyarázni, hogy rosszabbul jártunk a tőke beáramlásával, mint járnánk nélküle.
Sok magyar vállalkozó csak azért kénytelen többet adni, mert éppen ezek a betelepült külföldi cégek nyomják fel a béreket. Meg úgy általában a munkahelyek színvonalát.
Nélkülük lenne csak igazi córesz!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.09. 09:08:33
Ezt már tisztáztuk.
Jó a verés, hiszen ha megverlek majd nem adok neked enni az rosszabb, mintha megverlek és megebédeltetlek.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.02.09. 09:10:18
ok.ru/video/c11997438
A Villa Tamariz amúgy se egy rossz hely.
www.youtube.com/watch?v=jui9zW2lvMg
www.youtube.com/watch?v=KWgRYvvZv84
Tapi2021 2023.02.09. 09:17:24
"
De ez sincs így. Hülyeséget beszélsz.
Munkahelyet és fizetést AJÁNL neked, amit te SZABADON elfogadsz. (Sőt, örülsz neki, mint majom a farkának!)
És a munkádért cserébe MEGFIZETI azt az árat, amibe a te adott munkád, az adott piacon kerül. Ez így korrekt.
Ő jól jár, mert van megfelelő munkaereje, te jól jársz, mert valaki vette a fáradtságot, kockáztatott, talán hitelből, amit a házára vett fel eredetileg, és alapított egy céget, ahol te dolgozhatsz.
A munkádért bért kapsz. Nem ingyen vagy szívességből dolgozol neki.
Ez a win-win.
A többi - itt Európában, ma - csak szoci-komm síránkozás, irigység. Mert másnak több van. De ő többet is tett érte!
Tapi2021 2023.02.09. 09:31:11
De mindegy.
Miközben te is inkább náluk dolgozol valamiért.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.09. 09:40:49
Az, hogy van 2 rossz helyzet, s ezek közül XY a kisebb rosszat választja, az nem ad választ a kérdésre: a helyzet milyen, azt meg végképp nem igazolja, hjogy a kisebb rossz az jó.
Tapi2021 2023.02.09. 10:13:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.09. 10:17:43
Az alapkérdést nem nézed, csak a következményeket.
Gery1987 2023.02.09. 10:47:20
Ezt már mással is megbeszéltük itt: a munkaadó és munkavállaló nem egyenlő viszony, a szabad döntés sokszor illiuzió a béralku meg kb ne létezik az esetek 99%-ban.
Gery1987 2023.02.09. 10:49:44
"Egyáltalán nem keres szarul! "
jaj baszki, egymáshoz képest, mit nem lehet ezen érteni?
"Egyszerűen nincs igazatok, amikor azt próbáljátok bemagyarázni, hogy rosszabbul jártunk "
Nem azt próbálom mondani, csak annyit hogy nem igaz hogy mindenki jól jár..(Mihez képest?) és az sem hogy igazságos meg többség szempontú lenne.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.09. 10:59:12
Ez kb. olyan mint az zorrós vita csak trágárkodás nélkül.
Itt nem a szavak értelmének félreértése az alap, hanem egy hamis dilemma.
Nyilván, hogy az esetek 95+ %.ában jobb Kelet-Európában egy idegen munkáltató, mint egy helyi. Csak éppen ez nem ad választ az eredeti problémafelvetésre.
Gery1987 2023.02.09. 11:06:52
Igen, a fő probléma hogy képtelenek távolabbról nézni a dolgot.
Vagy számukra a probléma szubjektíve nem is létezik, így eleve nem is értik miért a kritika.
Mint a Puzsér Schiffer vita.
Puzsér nem érti hogy Schiffer távolabbról nézi a zajló nemzetközi folyamatokat, történéseket.
Puzsér meg annyit lát hogy "a nyugaton jobban élünk, Szent István, meg ki lőtt először hivatalosan.."
így nehéz.
Tapi2021 2023.02.09. 11:12:14
Miért lenne egyenlő? Az egyik létrehozott egy céget, munkahelyekkel, a másik csak ott dolgozik az egyik munkakörben. És bármikor cserélhető. A cég nem.
Nincs kényszermunka. Önként mennek oda munkát vállalni, az ismert feltételekkel. Az alku a felvételkor teljesül.
Ha nem lenne az adott cég, oda sem mehetnének.
Tapi2021 2023.02.09. 11:20:43
Azt, hogy a német és magyar pénztáros is alma meg körte.
Az a lényeg, hogy itt az adott fizetés jó-e vagy sem?
A többihez képest ITT jó-e vagy sem?
Érdektelen, hogy más országban, ahol nem élünk (Németországban, USA-ban, Új-Zélandon, Dél-Afrikában...), hasonló munkakörben mennyi a fizu. A fizu is más, meg kb. minden körülmény is.
Tapi2021 2023.02.09. 11:22:19
Pedig az. A döntő többségnek a magánvállalkozók adnak munkát.
Nélkülük mi lenne?
Tapi2021 2023.02.09. 11:24:09
Talán mert egy mondvacsinált probléma?!
Nektek probléma?!
Tapi2021 2023.02.09. 11:31:44
Vagy számukra a probléma szubjektíve nem is létezik, így eleve nem is értik miért a kritika."
Ez sem igaz. Átbeszéltük már, hogy nincs jobb a kapitalista (magán) gazdasági modellnél. Csak szabályozni kell, hogy méltányos legyen.
Az alternatívája valamilyen kommunista-szocialista rendszer lenne. Amit 1. már próbáltunk, 2. természetellenes, 3. csak diktatúra tudja működtetni.
A méltányos feltételekkel nektek is munkát és helyben jónak számító fizut adó "kapitalisták" állandó köpködése nekem egy szoci-komm. dolog és hozzáállás.
Az irigységeteket, frusztrációtokat próbáljátok valamilyen magasabb rendű, elvont (osztályharcos) maszlag mögé bújtatni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.09. 14:16:00
Neked mint liberálisnak nem probléma. De ha a liberalizmust nem tekinted a valósággal azonosnak, akkor az. Csak meg kell probálnod liberális ideológiától mentesen nézned a valóságot.
Gery1987 2023.02.09. 14:52:15
"Ez sem igaz. Átbeszéltük már, hogy nincs jobb a kapitalista (magán) gazdasági modellnél. Csak szabályozni kell, hogy méltányos legyen."
Nem tudom mit "beszéltünk át", én mindig azt mondtam a piacgazdaság jó, nem akarok pl tervgazdaságot, de a magánkapitalizmus nem az.
"Az alternatívája valamilyen kommunista-szocialista rendszer lenne. Amit 1. már próbáltunk, 2. természetellenes, 3. csak diktatúra tudja működtetni."
Az alternatíva mindenképp demokratikusabb és szocialista lenne valóban.
De,
1. nem próbáltuk ki, sokszor pont a kommunista rezsimek döngölték a földbe.
2, nem természet ellenes hisz nem tilt csak korlátoz emberi vonásokat, ahogy ma is minden társadalom, (csak épp az önzést a harácsolást és a hatalomvágyat nem.)
3. nem lenne diktatórikus, eleve csak demokráciában működik.
"A méltányos feltételekkel nektek is munkát és helyben jónak számító fizut adó "kapitalisták" állandó köpködése nekem egy szoci-komm. dolog és hozzáállás.
Az irigységeteket, frusztrációtokat próbáljátok valamilyen magasabb rendű, elvont (osztályharcos) maszlag mögé bújtatni."
Ezt is megbeszéltük már...valakivel...ez kb az a szint hogy "de nincs igazad mer csúnya vagy".
Most akkor én meg feltételezzem hogy csak azért állsz ki a kapitalizmus mellett mert tőkés vagy és rossz munkaadó?:)
Gery1987 2023.02.09. 14:53:51
Állami és kollektív dolgozói tulajdon. Mindegyikre van van valós példa ugye.
Egyébként senki nem mondta hogy nem lehetnének magán vállalkozók.
Gery1987 2023.02.09. 14:56:04
Ilyen alapon a legjobb rendszer a gyarmatosítás.
Elvesszük amilyük van, amennyi kell, felhalmozzuk, mi élünk mint a vízben ők meg gebedjenek meg.
Sőt, hozzuk vissza a rabszolgaságot....de szervezzük ki, az is "máshol" lenne, nem nálunk, tehát megint minden jó.
Gery1987 2023.02.09. 15:12:22
"Miért lenne egyenlő? Az egyik létrehozott egy céget, munkahelyekkel, a másik csak ott dolgozik az egyik munkakörben. És bármikor cserélhető. A cég nem."
Gógitával ezt is lejátszottuk már:
Lehet hogy X ember hozta létre, de idővel +1000 másik ember munkája is benne lesz.
Aki 30 évet húzott le a gyárba többet tett érte (a profitért) mint aki pl 2 éve megörökölte...
HA most az logikád leírnám a feudalizmussal, azt mondanád a feudalizmus rossz és igazságtalan. Pedig tök ugyanazt mondod.
Vannak a jobbágyok akik a földesúr földjén dolgoznak, ami sose lesz az övék.
A nemes örökíti birtokát és a jobbágyok gyereki is neki fognak dolgozni...a jobbágy öröksége a munka, a nemesé meg a birtok.
Akinek nem tetszik el lehet ballagni, van máshol is földesúr.
"Nincs kényszermunka. Önként mennek oda munkát vállalni, az ismert feltételekkel. Az alku a felvételkor teljesül."
Ahh....
99%-ban nincs semmiféle valódi választási lehetőség, meg pláne alku...
Mucsaröcsöge közelébe települ egy gyár....30-50 Km-es körzetben nincs semmi más lehetőség, meg hát pofán röhögnek ha alkudozni kezdesz az operátori bérre.
persze "el lehet menni máshova"...persze nyilván el lehet menni Győrbe is Szabolcsból... mintha ez annyira életszerű lenne.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.09. 15:15:49
Pontosan ez van.
Ahogy a kommunizmusban is.
Lehetett lázadni Kádár ellen. Csak akkor rossz esetben mehettél a börtönbe, jó esetben meg építőipari segédmunkásnak.
Tapi2021 2023.02.09. 15:19:52
Szerintem bőven kiderült már, hogy konzi-ker-nemzeti vagyok.
Gyakorlatilag mindenben az ellenkezőjét gondolom, mint Boldi, kivéve a kapitalista/magánvállalkozói kérdést.
De ebben ti csak fröcsögtök, egyetlen épkézláb érvetek nincsen ellene. És nagy kedvvel dolgoztok a "rohadt tőkéseknél", mert pontosan tudjátok, hogy EZ JOBB nektek is, mintha a magyar vagy a bolgár vállalkozónál melóznátok.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.09. 15:25:46
"konzi-ker-nemzeti vagyok"
Azaz liberális. A konzi és a progresszív ugyanúgy liberális, csak másak társadalmi nézeteik, de a gazdasági kérdésekben egyetértésben vannak.
A progi azt mondja "éljen a kapitalizmus és a buzik", a konzi meg azt "éljen a kapitalizmus és le az buzikkal".
Persze ez most durva leegyszerűsítés, de kb. ez ahelyzet.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.02.09. 15:26:56
"És nagy kedvvel dolgoztok a "rohadt tőkéseknél", mert pontosan tudjátok, hogy EZ JOBB nektek is, mintha a magyar vagy a bolgár vállalkozónál melóznátok."
Persze, hogy jobb: magasabb fizetés, biztosabb munkahely.
De ez mire érv?
Tapi2021 2023.02.09. 15:33:46
A nemes örökíti birtokát és a jobbágyok gyereki is neki fognak dolgozni...a jobbágy öröksége a munka, a nemesé meg a birtok.
Akinek nem tetszik el lehet ballagni, van máshol is földesúr."
Ez most is így van.
És nem kell hozzá feudalizmus, csak tulajdon.
Néhány paraszt elkapirgál, ha nincs nagy igénye, egy-egy kisebb birtokon, de igazán a nagybirtokot lehet versenyképesen működtetni, gépesíteni, a fajlagos költségeket leszorítani, stb.
Tehát most is XYZ nagybirtokos földjén dolgoznak a földtelenek. Pedig nincs feudalizmus.
Régen a földből termelték ki az értékeket, ma a cégekből, gyárakból. (Az igazi dologtalanok a pénzből, a tőzsdén spekulálva.)
És ahogy sok kis céh nem veszi fel a versenyt egy nagy gyárral, ha ugyanazt állítják elő, úgy a sok kisbirtok sem a naggyal.
Ez szinte "fizikai törvény".
És nem, semmi szükség arra, hogy egy jól működő és versenyképes nagybirtokot szétosszanak a "parasztoknak", hogy vegetáljanak rajtuk.
Ahogy a gyárat sem célszerű.
Azon lovagolni, hogy a gyerekek megöröklik az apjuk által létrehozott és felépített gyárat, és ezt irigyelni, színtiszta kommunizmus.
Tapi2021 2023.02.09. 15:42:01
Minimum négy van:
1. Nem mész oda dolgozni. Jogodban áll.
2. Helyben, más cégnél keresel munkát.
3. Máshol keresel munkát, jogodban áll, akár az egész EU-ban.
4. Te hozol létre egy vállalkozást és eltartod magadat.
Ha valamelyiket nem tudod, nem akarod, az a te problémád. Ne mást utálj érte. Főleg ne azt, aki helyben ad neked munkát, hogy ne kelljen elköltöznöd, külföldre menned vagy vállalkoznod.
Tapi2021 2023.02.09. 15:48:26
persze "el lehet menni máshova"...persze nyilván el lehet menni Győrbe is Szabolcsból... mintha ez annyira életszerű lenne."
Az alternatíva, hogy oda sem megy. Akkor mit csinálsz Mucsajröcsögén?
Könyörögsz, reménykedsz, imádkozol, lobbizol, hogy menjen oda.
Amikor odamegy meg le rohadt kizsákmányoló kapitalistázod. Meg úgy érzed, megaláz a fizetéssel, meg miért nem lesz a gyára a tiéd is, ha már öt évet lehúztál ott...
Érted mi ezzel a bajom?
Gery1987 2023.02.09. 18:41:27
Rengeteg érv van, hogy nem voltál itt vagy nem láttad a te bajod:)
Gery1987 2023.02.09. 18:46:14
"És nem, semmi szükség arra, hogy egy jól működő és versenyképes nagybirtokot szétosszanak a "parasztoknak", hogy vegetáljanak rajtuk."
Senki nem mondta hogy szét kell osztani pl egy gyárat vagy vállalkozást.
Ahogy mondod a fő a tulajdonviszonyokban van nem abban fizikailag, jogilag mekkora egy cég.
"Azon lovagolni, hogy a gyerekek megöröklik az apjuk által létrehozott és felépített gyárat, és ezt irigyelni, színtiszta kommunizmus.""
Az apjuk alttal létrehozott...majd még vagy 1000 meg 10000 ember által működtetett és fenntartott gyárat...
De látom ez hozzád sem tud eljutni fejben ahogy Gógitánál sem.
Mindegy.
Nem tudom mitől lenne ez egyből kommunizmus, de ez megint nem érv, egyszerűen neked ez nem téma, nem probléma.
Gery1987 2023.02.09. 18:50:14
"1...4"
Mint mondtam a rendszeren belül ez csak keveseknek lehetséges.
Kifelejted azt hogy pl a költözéshez pénz kell, ha nincs az ingatlant el kell adni, már ah tudod, márpedig ha azért kel eladni elköltözni mert nincs munka akkor eladni sem igen lehet hisz más sem akar odajönni, aztán ott van még az is hogy az ember nem mindig szívesen költözik a családjával messzire, távol a rokontoktól, barátoktól...
Ha úgy kezeljük az embert mind egy biorobotot akkor persze semmi gond: ha nem tetszik akkor költözzön akár 3 havonta kit érdekel...de ugye nem ilyen egyszerű.
"Ne mást utálj érte"
Senkit nem utálok, ez egy szimpla rendszerkritika te meg szimplán véded.
"Főleg ne azt, aki helyben ad neked munkát, hogy ne kelljen elköltöznöd, külföldre menned vagy vállalkoznod."
Azért ne menjünk már le szervilis jobbágyba, a seggé ne csókoljam meg?
Gery1987 2023.02.09. 18:51:29
Igen ez egy fantasztikus tanult, öröklött paraszti érv hogy "bezzeg ha ez sem lenne.."
Na pl ezért is van itt balkáni állapot!
Mert ilyen a mentalitás.
Gery1987 2023.02.09. 19:02:16
"Amikor odamegy meg le rohadt kizsákmányoló kapitalistázod. Meg úgy érzed, megaláz a fizetéssel, meg miért nem lesz a gyára a tiéd is, ha már öt évet lehúztál ott...
Érted mi ezzel a bajom?"
Szerintem te nem éred ennek a logikáját.
Nyilván ha egy adott rendszer van akkor azon belül van jobb meg rosszabb lehetőség.
Én távolról vizsgálom a dolgot, "kívülről", a kritikám alapja ez, te meg állandóan a mélybe
tekintesz és nem érted "miért baj ah munkát ad."
Egyébként meg ilyen alapon miért vagy állampolgár?
És ha ideszülettél? Akkor mi van? Tiéd az ország? Te alapítottad?
Hány és hány ember van akinek annyi tulajdona nincs mint "a talpa alatt a talaj", mert nem örökölt és nincs saját ingatlana, csak bérel.
vagy tegyük fel papíron nincs sémije, de nem is dolgozik és adót is "elfelejt" fizetni...
NA akkor ő milyen alapon pofázik bele az ország dolgaiba?
Márpedig megteheti, sőt minielnök is lehet belőle vagy képviselő....
Pedig se tulajdona nincs se ad hozzá semmit...na?
Ilyen alapon a demokrácia egy fasság, beleszólást adni a parasztokank mikor semmijük nincs....botrány.
NA pont ilyen logika azt mondani "a dolgozó ne követlejen semmit, se beleszólást abba amit csinál és ott ahol dolgozik"...."mert semmi köze hozzá, a céghez, csak bejár oda melózni"
(végül is csak a kurva profitot termelni semmi mást, ugye)
Szóval akkor az állampolgár se pofázzon bele az ország dolgaiba hisz csak "itt él", nem ért a gazdasághoz, se a diplomáciához és tulajdona sincs egy talpalatnyi se!
Szóval kussoljon.
ZorróAszter 2023.02.09. 19:20:37
Faszorrú!
Azért csak a linket böködöd a tömpe kis ujjacskáddal miközben csorog a nyál a szádból,
mert ha valamit a saját szavaiddal próbálsz elmondani, akkor a szádból a kapa mellett olyan baromságok hullanak ki, mint
például hogy a kereskedelmi bankok pénzt nyomtatnak.
Úgyhogy egyszeri kisérlet után miután a faszorrodat belevertem a baromságodba, visszatértél az egyszem link bökdöséséhez.
Még arra se mersz válaszolni, hogy akkor most te is azt mondod, hogy létezik a semmiből való pénzteremtés vagy sem.
Visszavonulsz a sündisznóállásba.
Faszorrú patkány a sündisznóállásban! - Mókás kis kép!
Muhahaha!!!
:o)
Néha mássz le anyádról. Kezdtek fáradni.
Az idézet tőled ami szerint a kereskedelmi bankok pénzt nyomtatnak:
bircahang.blog.hu/2023/02/06/a_magyar_rendszekritikus_baloldal_baja
tűz fal
2023.02.06. 15:37:44
"Leírom sokadjára is: mert attól még vannak szabályok amiket be kell tartani, például nem nyomtathatnak bármennyit."
ZorróAszter 2023.02.09. 19:23:04
"Mert a bölcs ember belátja, ha nincs értelme! Lóval imádkozni! :-)"
Én az ólatokból mekegést és nyögést hallok, nem nyihogást.
:o)
vasútihíd 2023.02.09. 20:50:50
tűz fal 2023.02.09. 21:27:57
A te "saját szavaid" egy belterjes szaporodástól elhülyült állat vonyítása. Rajtam kívül öten verték a saját szavaidat fröcsögő hülye fejedet a seggedbe.
Attól fáradsz, hogy a genderfluid anyád dögönyözi a gyomrod a lompos faszával. Mert nálatok, családon belül szaporodó állatoknál ez így működik.
Így működik ez nyomi.
Szaros brossúra a szádba: www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf
Ordítasz
youtu.be/yxi7ASNS85U
Ordításodra a válasz már régen megvolt:
bircahang.blog.hu/2023/02/08/fizetesek_664/full_commentlist/1#c41836540
tűz fal 2023.02.09. 21:30:34
Tapi is beleverte a hülye fejedet a seggedbe. Így működik ez nyomi. Hülye vagy, szenvedsz, ordítasz.
youtu.be/yxi7ASNS85U
ZorróAszter 2023.02.10. 06:29:38
Hallucinálsz, kis köcsög. Nem gyűlnek a híveid, hanem a válasz nélkül hagyott kérdésem nyomán teljesen elfogytak.
A kérdés, amit egyikötök se tudott megválaszolni, hogy miért megy csődbe a bank, ha egy rémhír nyomán a betétesek kiveszik a pénzüket. Miért nem mentik meg a tulajdonosok a bankjukat a semmiből való pénzteremtéssel?
Azért csak a linket böködöd a tömpe kis ujjacskáddal miközben csorog a nyál a szádból,
mert ha valamit a saját szavaiddal próbálsz elmondani, akkor a szádból a kapa mellett olyan baromságok hullanak ki, mint például hogy a kereskedelmi bankok pénzt nyomtatnak.
Úgyhogy egyszeri kísérlet után miután a faszorrodat belevertem a baromságodba, visszatértél az egyszem link bökdöséséhez.
Még arra se mersz válaszolni, hogy akkor most te is azt mondod, hogy létezik a semmiből való pénzteremtés vagy sem.
Visszavonulsz a sündisznóállásba.
Faszorrú patkány a sündisznóállásban! - Mókás kis kép!
Muhahaha!!!
:o)
Néha mássz le anyádról. Kezdtek fáradni.
Az idézet tőled ami szerint a kereskedelmi bankok pénzt nyomtatnak:
bircahang.blog.hu/2023/02/06/a_magyar_rendszekritikus_baloldal_baja
tűz fal
2023.02.06. 15:37:44
"Leírom sokadjára is: mert attól még vannak szabályok amiket be kell tartani, például nem nyomtathatnak bármennyit."
tűz fal 2023.02.10. 08:36:37
Még te beszélsz "saját szavak"-ról debil, miközben úgy bezombultál hogy már csak másolgatod ugyanazt. Itt a válasz:
bircahang.blog.hu/2023/02/09/a_nemzetkozi_nyelv/full_commentlist/1#c41839718
Indul a nap!
- Hátsó lábadra állsz
- Szaros brossúrát a szádba verem: www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf
- Ordítasz: youtu.be/yxi7ASNS85U
Jutalmad egy kockacukor.
Tapi2021 2023.02.10. 11:24:24
De látom ez hozzád sem tud eljutni fejben ahogy Gógitánál sem.
Mindegy."
Nem mindegy. Mert, ha jól értem azon lovagolsz, hogy miért nem keletkeztet egy munkavállalói jogviszony tulajdonosi jogviszonyt is.
Kicsiben: ha felfogadsz egy takarítónőt, aki éveken át szépen kitakarít a te lakásodban, akkor egy idő után be is költözhetne, mert rá szállna a lakásod egy része. Hiszen részben általa "működtetett és fenntartott " a lakásod!
Ez tömény hülyeség!
A munkavállaló megkapja a munkája ellenértékét fizetésként. És ennyi. Ennyi jár.
Ez egy szerződéses viszony. Tiszta és világos, amit szabadon megkötnek.
Amit te sokadszor leírsz az meg a szocializmus-kommunizmus "elmélete". A "hogyan tegyük rá máséra a kezünket".
Tapi2021 2023.02.10. 11:28:13
Amennyiben a marxista-komm. osztályharcos érvek azok.
Tapi2021 2023.02.10. 11:37:26
Kifelejted azt hogy pl a költözéshez pénz kell, ha nincs az ingatlant el kell adni, már ah tudod, márpedig ha azért kel eladni elköltözni mert nincs munka akkor eladni sem igen lehet hisz más sem akar odajönni, aztán ott van még az is hogy az ember nem mindig szívesen költözik a családjával messzire, távol a rokontoktól, barátoktól...
Ha úgy kezeljük az embert mind egy biorobotot akkor persze semmi gond: ha nem tetszik akkor költözzön akár 3 havonta kit érdekel...de ugye nem ilyen egyszerű."
Az USA-ban ez a valóság régen.
És ez miért lenne bármelyik vállalkozó problémája? Ők valahol létrehoznak egy céget és ott munkát adnak x embernek.
Nem tehet arról egyik sem, ha máshol, mások nem hoztak létre cégeket és nincs elég munkahely. Ezért költözni, ingázni kell.
Miért a "tőkést" cseszteted ezért?
Egyszer az a baj, hogy nem hoz ide gyárat, ezért nincs munkahely.
Másszor meg az, ha idehozta, de szerinted a fizetéssel megalázza és kizsákmányolja az itteni embereket...
Van sapka, nincs sapka.
Mivel nyilván nem lehet minden faluban gyár, ezért ingázni vagy költözni kell.
Feltéve, ha JOBB fizetést és munkát akarunk, mint ami az adott településen éppen elérhető.
Vagy nem költözünk.
Én már a negyedik városban élek. De maradhattam volna a szülővárosomban is.
Csak mást, JOBB munkát akartam!
Tapi2021 2023.02.10. 11:45:07
Ez nem rendszerkritika, sima köpködés. (Vagy marxizmus-leninizmus.)
Egyrészt nem igazoltad, hogy a kapitalista gazdaság valóban rossz és te, meg én, meg Birca, meg mások - mondjuk itt Európában - valóban ki vagyunk zsákmányolva.
(A valóság az, hogy tülekedés van, hogy a tőkéseknél dolgozhassunk. Mert az JOBB, mintha magyar vállalkozónál vagy az állami, önkori rendszerben dolgoznál.)
Másrészt, nem javasolsz jobbat.
Az ilyen-olyan közösségi megoldásokat már próbálta az emberiség, önként is, meg erőszak hatására is. Nem voltak jobbak. Nem működtek jobban.
Tapi2021 2023.02.10. 11:53:45
Elég, ha hálás vagy azért, mert valaki létrehozott egy céget, ahol neked munkát és megélhetést biztosít. :-)
Mert egyébként mit csinálnál, csinálna az emberiség többsége, ha a vállalkozók nem vállalkoznának és nem teremtenének munkahelyeket?
Tapi2021 2023.02.10. 11:59:39
Márpedig megteheti, sőt minielnök is lehet belőle vagy képviselő....
Pedig se tulajdona nincs se ad hozzá semmit...na?"
Jó a példa!
Pontosan olyan alapon szólhat bele az ország dolgaiba egy állampolgár- mint beleszületett állampolgár -, mint Robert Bosch unokája a Bosch cégek dolgaiba - mint a családba beleszületett Bosch családtag!
A beleszületés keletkezteti mindkét jogot.
Tapi2021 2023.02.10. 12:05:08
NA pont ilyen logika azt mondani "a dolgozó ne követlejen semmit, se beleszólást abba amit csinál és ott ahol dolgozik"...."mert semmi köze hozzá, a céghez, csak bejár oda melózni"
(végül is csak a kurva profitot termelni semmi mást, ugye)"
Ez egy illogikus, rossz példa. Hamis összehasonlítása két egészen más dolognak.
Te és a takarítónőd is állampolgárok vagytok, tehát szavazhattok, részt vehettek a KÖZÖS országotok KÖZügyeiben, de a takarítónődnek semmi köze nem lesz a te SAJÁT, MAGÁNTULAJDONÚ lakásodhoz azért/attól, mert X éve takarítja!
Ha ezt megérted, helyre billennek a dolgok. :-)
Tapi2021 2023.02.10. 12:10:37
ÍGY VAN! Semmi köze hozzá. Ahhoz van köze, AMI a SZERZŐDÉSÉBEN ÁLL!
És amiért MEGFIZETIK.
Ha a szerződésében foglaltak sérülnek (fizetés, munkakörülmények, juttatások...), követelheti, hogy azokat tartsák be. És ennyi.
Vagy csinál egy saját céget, ahol azt csinál, amit akar.
Tapi2021 2023.02.10. 12:12:55
Hű mekkora poén volt!
Tapi2021 2023.02.10. 12:13:55
Vagyis Jézus. De Ő hogy jön ide? :-)
Gery1987 2023.02.10. 13:54:23
Egy munkahely amely nem személyes tulajdon, nem a lakásod, szóval az érved hülyeség.
Gery1987 2023.02.10. 13:54:35
nem.
Gery1987 2023.02.10. 13:56:14
"Az USA-ban ez a valóság régen."
És úgy egy nagy ordas fasság ahogy van!
Az emberek teljesen kiszolgáltatottak ilyen téren a munkájuknak.
Ha nincs munkád, vagy nem jól fizet, idővel lakásod se lesz, vagy folyamatosan költöznöd kell, kisebbe, olcsóbba, olcsóbb rosszabb helyre....ez embertelen és nem életszerű.
Gery1987 2023.02.10. 13:57:11
"És ez miért lenne bármelyik vállalkozó problémája?"
Látod ezért nem érdemes vitáznunk teljesen másképp látjuk a világot ebben és képtelen vagy kilepni a rendszerből, és picit távolabbról nézni és kritizálni!
Gery1987 2023.02.10. 13:58:28
"Másszor meg az, ha idehozta, de szerinted a fizetéssel megalázza és kizsákmányolja az itteni embereket..."
Nem mondtam hogy "megalázza" egyszerűen felvázoltam egy az alapokat érintő kritikát.
Gery1987 2023.02.10. 13:59:56
"Egyrészt nem igazoltad, hogy a kapitalista gazdaság valóban rossz és te, meg én, meg Birca, meg mások - mondjuk itt Európában - valóban ki vagyunk zsákmányolva."
Dehogynem, csak számodra az nem probléma így nem látod érvényesnek.
"Másrészt, nem javasolsz jobbat."
megtettem.
Gery1987 2023.02.10. 14:01:22
A vállalkozók vállalkoznának és teremtenének munkahelyet, csak nem olyan keretek között mint ma.
Ahogy állam is létezik ma is, pont mint régen, csak más az alap.
Gery1987 2023.02.10. 14:04:42
Nem érted a példát akkor.
Te vérségi alapú rokonságról beszélsz, de a polgárok nem azok.
Állampolgárnak nem kell "beleszületnie" ez sose volt feltétel, a lényeg az hogy hol élsz, ahol élsz ott meg jogod van belepofázni a dolgokba.
Ahogy ahhoz is jogod kellene hogy legyen hogy abba belepofázz ahol dolgozol, ahonnan az élethez szükséges anyagiakat előteremted és ahol az életed felét, harmadát éled!!!
(Bosch unoka meg lehet hogy életében a közlébe se megy a gyárnak...de ez most mindegy)
Gery1987 2023.02.10. 14:09:44
Csakhogy egy munkahely nem egyenlő egy lakással.
Különbséget kell tenni - és tesznek is - magántulajdon meg személyes tulajdon között.
A legfontosabb különbség, hogy a „személyes tulajdon” elképzelése a „használati-” vagy „haszonélvezeti” jog koncepcióján nyugszik, míg a „magántulajdon” a használat és a birtoklás kettéválasztásában gyökeredzik.
Például egy ház, amiben él valaki, a személyes javak körébe tartozik, míg ha azt bérbe adjuk másnak profit érdekében, magántulajdonná válik.
Hasonlóképpen, ha egy fűrészt arra használunk, hogy megéljünk önalkalmazásban álló ácsként, a fűrész a személyes tulajdonunk; míg ha bérért alkalmaznak valakiket azért, hogy a fűrészt más profitja érdekében használják, akkor magántulajdon. Mondanunk sem kell, hogy a tőkés munkahely, ahol a munkásokat egy főnök irányítja, a „magántulajdon” egyik példája, míg egy szövetkezet, ahol a munkások igazgatják a saját munkájukat, a „személyes tulajdont” példázza.
Gery1987 2023.02.10. 14:12:01
Na a végére értem:)
---
"ÍGY VAN! Semmi köze hozzá. Ahhoz van köze, AMI a SZERZŐDÉSÉBEN ÁLL!"
Hagyjuk ezt, nem fogjuk meggyőzni egymást, mindig visszajutunk az elejére....
ZorróAszter 2023.02.11. 13:02:56
Hű mekkora poén volt!
Örülök hogy tetszett
:o)
ZorróAszter 2023.02.11. 13:14:33
Hallucinálsz, kis köcsög. Nem gyűlnek a híveid, hanem a válasz nélkül hagyott kérdésem nyomán teljesen elfogytak.
A kérdés, amit egyikötök se tudott megválaszolni, hogy miért megy csődbe a bank, ha egy rémhír nyomán a betétesek kiveszik a pénzüket. Miért nem mentik meg a tulajdonosok a bankjukat a semmiből való pénzteremtéssel?
Azért csak a linket böködöd a tömpe kis ujjacskáddal miközben csorog a nyál a szádból,
mert ha valamit a saját szavaiddal próbálsz elmondani, akkor a szádból a kapa mellett olyan baromságok hullanak ki, mint például hogy a kereskedelmi bankok pénzt nyomtatnak.
Úgyhogy egyszeri kísérlet után miután a faszorrodat belevertem a baromságodba, visszatértél az egyszem link bökdöséséhez.
Még arra se mersz válaszolni, hogy akkor most te is azt mondod, hogy létezik a semmiből való pénzteremtés vagy sem.
Visszavonulsz a sündisznóállásba.
Faszorrú patkány a sündisznóállásban! - Mókás kis kép!
Muhahaha!!!
:o)
Néha mássz le anyádról. Kezdtek fáradni.
Az idézet tőled ami szerint a kereskedelmi bankok pénzt nyomtatnak:
bircahang.blog.hu/2023/02/06/a_magyar_rendszekritikus_baloldal_baja
tűz fal
2023.02.06. 15:37:44
"Leírom sokadjára is: mert attól még vannak szabályok amiket be kell tartani, például nem nyomtathatnak bármennyit."
----------------------------------------------------
Mert ugye ez a magyarázatod:
1 "attól hogy a bank pénzt teremt, még vannak szabályok amiket nem lenne szabad megszegni."
2 "Írtam hogy megvan a korlátja a pénzteremtésnek."
3 "Amiről te beszélsz, az a készpénz. Készpénzt csak a jegybank bocsáthat ki. Ez is ott van a szövegben."
Ennek a három pontos válaszodnak a megfelelője:
1. Kiszera méra bávatag
2. Abba benne
3. Tehát a kisnyúl szőrös
Konkrétan: nyoma sincs benne annak, amire a kérdés vonatkozott.
Nincs szó benne se betétről, se hitelről, se semmiből való pénzteremtésről. Pedig a kérdésem erre vonatkozott.
Hogyan magyarázol meg valamit, ha a kérdésem egyik kulcsszava se szerepel a magyarázatodban?
Mit nevezel készpénznek? Elektronikus pénzt is csak az MNB bocsájhat ki.
Ja persze: szerinted a kereskedelmi bankok is nyomtatnak pénzt. Lásd feljebb.
tűz fal 2023.02.11. 13:57:55
Ne beszélj csúnyán, mert anyád megbasz.
Másolgatásaidra itt a válasz:
bircahang.blog.hu/2023/02/09/a_nemzetkozi_nyelv/full_commentlist/1#c41842554
tűz fal 2023.02.11. 14:00:37
Gyakorlat.
1. Hátsó lábadra állsz és tátod a szád.
2. Televerem a szád ezzel a szaros brossúrával: www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf
3. Ordítasz
youtu.be/yxi7ASNS85U
4. Anyád hozza a kannás bort és megnyugszol
ZorróAszter 2023.02.11. 18:22:08
Hallucinálsz, kis köcsög. Nem gyűlnek a híveid, hanem a válasz nélkül hagyott kérdésem nyomán teljesen elfogytak.
A kérdés, amit egyikötök se tudott megválaszolni, hogy miért megy csődbe a bank, ha egy rémhír nyomán a betétesek kiveszik a pénzüket. Miért nem mentik meg a tulajdonosok a bankjukat a semmiből való pénzteremtéssel?
Azért csak a linket böködöd a tömpe kis ujjacskáddal miközben csorog a nyál a szádból,
mert ha valamit a saját szavaiddal próbálsz elmondani, akkor a szádból a kapa mellett olyan baromságok hullanak ki, mint például hogy a kereskedelmi bankok pénzt nyomtatnak.
Úgyhogy egyszeri kísérlet után miután a faszorrodat belevertem a baromságodba, visszatértél az egyszem link bökdöséséhez.
Még arra se mersz válaszolni, hogy akkor most te is azt mondod, hogy létezik a semmiből való pénzteremtés vagy sem.
Visszavonulsz a sündisznóállásba.
Faszorrú patkány a sündisznóállásban! - Mókás kis kép!
Muhahaha!!!
:o)
Néha mássz le anyádról. Kezdtek fáradni.
Az idézet tőled ami szerint a kereskedelmi bankok pénzt nyomtatnak:
bircahang.blog.hu/2023/02/06/a_magyar_rendszekritikus_baloldal_baja
tűz fal
2023.02.06. 15:37:44
"Leírom sokadjára is: mert attól még vannak szabályok amiket be kell tartani, például nem nyomtathatnak bármennyit."
----------------------------------------------------
Mert ugye ez a magyarázatod:
1 "attól hogy a bank pénzt teremt, még vannak szabályok amiket nem lenne szabad megszegni."
2 "Írtam hogy megvan a korlátja a pénzteremtésnek."
3 "Amiről te beszélsz, az a készpénz. Készpénzt csak a jegybank bocsáthat ki. Ez is ott van a szövegben."
Ennek a három pontos válaszodnak a megfelelője:
1. Kiszera méra bávatag
2. Abba benne
3. Tehát a kisnyúl szőrös
Konkrétan: nyoma sincs benne annak, amire a kérdés vonatkozott.
Nincs szó benne se betétről, se hitelről, se semmiből való pénzteremtésről. Pedig a kérdésem erre vonatkozott.
Hogyan magyarázol meg valamit, ha a kérdésem egyik kulcsszava se szerepel a magyarázatodban?
Mit nevezel készpénznek? Elektronikus pénzt is csak az MNB bocsájthat ki.
Ja persze: szerinted a kereskedelmi bankok is nyomtatnak pénzt. Lásd feljebb.
:o)
tűz fal 2023.02.11. 19:37:13
Nincsenek híveim nyomi, mindenki külön külön verte tele a szád.
Ahogy én ezzel a szaros brossúrával: www.penzugyiszemle.hu/upload/documents/botos-2016-4pdf_20170110153109_17.pdf
tűz fal 2023.02.11. 19:37:30
Ordíts!
youtu.be/yxi7ASNS85U
ZorróAszter 2023.02.12. 08:11:03
@alöksz róz :
Buzikáim!
Ti egymáséiba veritek ha próbáljátok titkolni is.
Döntsétek el egymás között végre, hogy most van-e a semmiből való pénzteremtés vagy sem.
alöksz róz csupa nagybetűs idézetében ugyanis ott van.
@tűz fal: Te meg gyakrabban mássz le anyádról mert alöksz róz féltékenykedik.
:o)
tűz fal 2023.02.12. 08:17:10
Ne beszélj csúnyán, mert anyád és a haverjai, akiket neked Ámon papok néven mutatott be megbasznak.
Másolgatásodra a válasz itt:
bircahang.blog.hu/2023/02/06/a_magyar_rendszekritikus_baloldal_baja/full_commentlist/1#c41844276
tűz fal 2023.02.12. 08:17:27
Ordíts!
youtu.be/yxi7ASNS85U
ZorróAszter 2023.02.12. 11:11:52
@alöksz róz :
Buzikáim!
Ti egymáséiba veritek ha próbáljátok titkolni is.
Döntsétek el egymás között végre, hogy most van-e a semmiből való pénzteremtés vagy sem.
alöksz róz csupa nagybetűs idézetében ugyanis ott van.
@tűz fal: Te meg gyakrabban mássz le anyádról mert alöksz róz féltékenykedik.
:o)
tűz fal 2023.02.12. 11:52:32
Várni akartam vele míg eléred egy 3 éves gyermek értelmi szintjét, de ideje hogy megtudd az igazat, nyomi.
1) Akik esténként meglátogatnak téged, azok nem Ámon papok, hanem anyád ivócimborái.
2) Amit a torkodba nyomkodnak hajnalig, az nem nyalóka, hanem bráner.
ZorróAszter 2023.02.12. 20:41:45
Buzikám!
Anyád Csernobilban strichelt, hogy ilyen faszorrú patkányt sikerült a világra ellenie?
:o)
Ti egymáséiba veritek ha próbáljátok titkolni is.
Döntsétek el egymás között végre, hogy most van-e a semmiből való pénzteremtés vagy sem.
alöksz róz csupa nagybetűs idézetében ugyanis ott van.
tűz fal 2023.02.12. 22:01:24
Anyádat csernobilban baszták szét a sugárfertőzött "Ámon papok", pont amikor veled volt vemhes, azért lettél értelmi fogyatékos.
Meg azért, mert időnként meghívja hozzád az Ámon papokat és akik úgy megbasznak, hogy a szádon lóg ki a vége.
ZorróAszter 2023.02.13. 07:09:19
Nem igaz az újdonsült állításod, hogy semmi közöd cvsvrs, alöksz róz és Gógita véleményéhez a semmiből való pénzteremtéssel kapcsolatosan. Itt léptél be a vitában az ő oldalukon.
Őket hoztad fel magad mellé mint akikkel egyetértesz, és ők támogattak téged mint aki egy
véleményen van velük.
Egy szóval sem mondtad eközben, hogy ők hülyeséget beszélnek a semmiből való pénzteremtéssel kapcsolatosan és velem értesz egyet hogy nincs semmiből való pénzteremtés
bircahang.blog.hu/2023/01/27/az_eszmementes_partok
cvsvrs
2023.01.30. 10:04:08
@ZorróAszter:
a kapitalista kizsákmányolás elsődlegesen abból adódik, hogy a kereskedelmi bankok a semmiből teremthetnek pénzt és ezek után azt néhány nagybank szűk körben osztja el. ebből jön létre a nagytőke.
-------------------------------------------------------------
alöksz róz
2023.01.30. 19:08:59
A HELYES VÁLASZ UGYANIS A KÖVETKEZŐ: ÚJ PÉNZ DÖNTŐEN AKKOR JÖN LÉTRE, AMIKOR EGY KERESKEDELMI BANK JÓVÁHAGY SZÁMUNKRA EGY HITELT, ÉS ANNAK AZ ÖSSZEGÉT JÓVÁÍRJA A NÁLA VEZETETT SZÁMLÁNKON. EZ A PÉNZÜNK A SEMMIBŐL JÖN LÉTRE ÉS AZ ILYEN BETÉTEK TESZIK KI A PÉNZ TÁGAN VETT MENNYISÉGÉNEK A TÖBB MINT KILENCVEN SZÁZALÉKÁT. A FENTEBB EMLÍTETT KÉT MEGKÖZELÍTÉS PEDIG A VALÓSÁGBAN ÉPPEN FORDÍTOTTAN MŰKÖDIK: NEM A BETÉTEK HOZZÁK LÉTRE A HITELEKET, HANEM A HITELEK TEREMTIK MEG AZ ÚJ BETÉTEKET. A JEGYBANKNÁL ELHELYEZETT PÉNZMENNYISÉG PEDIG ÉPPEN, HOGY A BANKOK HITELEZÉSI DÖNTÉSEI SZERINT ALAKUL, NEM PEDIG FORDÍTVA.
-------------------------------------------------------------
Gógita
2023.01.31. 18:43:00
Fedezetlen, semmiből jött hitelpénz van, és a rendszer addig működik, amíg az egészet ki nem kell fizetni, amíg be nem akarják a pénzt váltani!
...
Amiből úgy lesz valódi pénz, hogy KIFIZETTETIK az adóssal! Így lesz a banknak a semmiből valódi pénze!!!
------------------------------------------------------------
Gery87, MaxVal és Boldeone2 értettek velem egyet abban, hogy nincs semmiből való pénzteremtés:
Gery87
2023.01.30. 21:05:02
@alöksz róz:
Nem, "teremt" a semmiből, hanem az hitel.
Ha nincs mögötte fedezet akkor a lufi.
-------------------------------------------------------------
bircahang.blog.hu/2023/02/04/az_alkoto_palyaja
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · bircahang.org
2023.02.06. 14:09:35
@tűz fal:
A viat itt a "semmi" szó.
A pénzteremtés nem semmiből van. Kell hozzá bank, betétes és hiteles. S szabályai vannak.
-------------------------------------------------------------
Ugyanezen vitatkoztál Boldeone2vel is amit így összegzett számomra:
Boldeone2
2023.02.06. 18:00:46
@ZorróAszter: Full kattant az ürge, nyilvánvaló...Csoda, hogy ennyi türelmed van hozzá!
Aztán itt vannak a visszakozásaid először abból a kijelentésedből, hogy a kereskedelmi bankok is nyomtatnak pénzt:
tűz fal
2023.02.06. 16:40:00
@ZorróAszter:
Ebben igazad van, de ez csak rossz fogalmazás. Nem nyomtatnak, hanem teremtenek. És nem készpénzt, hanem hitelpénzt.
-------------------------------------------------------------
tűz fal
2023.02.06. 16:42:13
@ZorróAszter:
Hol írtam hogy semmiből? Legfeljebb válaszoltam olyan kommentre.
Olyan értelemben ahogy te írod, hogy "kell hozzá bank", stb. úgy nyilván nem semmiből
-------------------------------------------------------------
Mintha bizony én a bankot hiányoltam volna a mondókátokból.
Én végig azt mondtam, hogy nincs semmiből teremtett pénz. Pénzt csak a jegybank bocsájt ki.
Ennek ellenébe csatlakoztál be a többiek oldalán, és rájuk hivatkoztál, hogy ők veled vannak, ellenem.
Egy szóval se mondtad, hogy nem értesz egyet velük, és szerinted is baromság a semmiből teremtett pénz.
tűz fal 2023.02.13. 09:14:06
Válasz itt:
bircahang.blog.hu/2023/02/11/vegrehajtas_616/full_commentlist/1#c41846474
És szerintem elég ha egy helyen folytatjuk.