magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A buta szavazó

A ballib érvelés szerint ha rossz a helyzet egy országban, akkor ott bukik a hatalom a választáson. Ha nem bukik, az érthetetlen helyzet.

Ez egyrészt a liberális gondolkodás csapdája. Mindent materialista alapon néz, azaz valamiféle adásvételnek tekinti a szavazást, tehát ha a hatalom ad, akkor a szavazó rá szavaz, míg ha a hatalom nem tudott sikeresen kormányozni, azaz nem adott, akkor a szavazó az ellenzékre szavaz.

Miközben ez még a legmaterialistább nyugati államokban sincs így. Vannak mindig emberek, akik elkötelezettek valamilyen irányban, s akkor is az adott ideológiát képviselő pártra szavaznak, ha az nem tudott sikeresen kormányozni. Nem fognak ideológiát váltani csak mert a kedvenc ideológiát képviselő párt éppen rosszul teljesít.

Továbbá létezik ezen kívül még identitásszellem is. Mint egy focicsapat rajongói. A csapat lelkes hívei akkor se állnak át az ellenfélhez drukkolni, ha a saját csapat éppen nagyon rosszul áll.

Szóval a szavazás nem csak érdek, hanem eszmei és/vagy identitásbeli elköteleződés is.

Másrészt pedig még a materialista szavazó esetében sincs automatizmus. A kormánypárti szavazó első lépésben passzív lesz, s ahhoz hogy átálljon kell a következő 3 feltétel valamelyikének megléte is:

  • a jelenlegi helyzet legyen annyira rossz, hogy alakuljon ki egy "bármi jobb ennél" érzés,
  • ha a helyzet annyira azért nem rossz, csak mérsékelten rossz, akkor az ellenzéknek olyannak kell lennie, hogy a szavazó elhiggye róla a kormányzási képességet,
  • ha a kormány és az ellenzék között nincs jelentős eltérés ideológiai értelemben, s mindkettő kormányképesnek tűnik, akkor a legegyszerűbb a helyzet: ilyenkor a szavazó hajlamos a legkönnyebben tábort váltani amolyan "adjunk esélyt az ellenzéknek" alapon.

Szerintem Magyarországon ilyen "bármi jobb ennél" érzés kétszer alakult ki: 1994-ben és 2010-ben.

1994-ben az emberek a nem teljesült csodavárás miatt azt érezték, ez az egész nem jó. Az ellenzék meg ügyesen épített erre, elhitette, hogy minden baj oka a szakértelem nélküli kormány, ezért végre szakértői kormány kell, amit az ellenzék képes biztosítani.

2010 meg ismert eset: Gyurcsány és Bajnai szerencsétlenkedése megágyazott a Fidesznek. Maga a hatalom érte el, szinte nulla ellenzéki kampány mellett, hogy az emberek váltsanak tábort. Sose láttam olyat, ami akkor volt: hatalmas számban álltak át akkor MSZP- és SZDSZ-szavazók a Fideszhez - különösen feltünő volt, mert én akkor nem szavaztam a Fideszre.

62 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7818134634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 08:52:23

Én a két példa értékelésével nem annyira értek egyet. 94-ben a bukás fő oka, pontosabban a bukás ilyen arányának fő oka egyértelműen a proliirigységet felhorgasztó, akkor még középerős szinten is működőképes propaganda - az uraskodás, urizálás, nemzetieskedés, "Antall-Horthy korszak" (Uj Péter), ezek generációs okokból még simán működtek -, 2010-ben pedig már volt egy Bokros-csomagot átélt generáció, ott azért sokan rájöttek legalább másodjára, mit is jelent a szakértelem.

2023.06.01. 09:01:40

Ez a téves világlátás alapvetően a lokalista erők hasznára válik. A mindenkiről rosszat, önző hozzáállást feltételezők többsége a globalista, komprádor erők híve. Akik szerint minden csak tranzakció. Elriasztó hatásuk miatt fontos, hogy a hatalomtól távol tartásuk mellett azért ne is tűnjenek el, így mobilizálva a lokalista erők szimpatizánsait.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 09:06:36

@Deak Tamas:

Az is.

De az alap az volt, hogy az emberek tényleg elhitték, hogy 1995-re osztrák életszínvoanl lesz. Aztán nemhogy nem lett, még esett is a szint, sőt zuhant.

Valójában csak 2012-re lett is ismét az 1989-es szint. S az osztrák most is távol van.

Az akkori 95 %-ban ballib médiák meg sikeresen elhitették:
- az osztrák siznt reális cél,
- azért nem lett meg, mert Antall emberei nem szakértők,
- Antall a gazdaság megvajívtása helyett a királyság visszállításán szorgoskodik,
- a csúnya Antall megszakította a viszonyt az oroszokkal, ingyen elhagyta az orosz piacot,
- a kisgazdák tönkrették amezőgazdaságot.

Szóval csak kell egy szakértői kormány (ebből az MSZP-nak több is készen áll), s már jön is az osztrák élet!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 09:27:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így van, a harmadik meg a negyedik tételből vezették le az említetteket, plusz a szovjet "piac" elvesztése is erősítette ezt narratívát.
Amúgy ugye azt is tudjuk, hogy száz százalékos sikerből is lehet bukni, lásd Winston 1945-ben, illetve ha kellően elbutult a társadalom, akkor olyan ügyben is, amit a fél elit csinál, mint ahogy MacMillan a Profumo-ügybe 1963-ban, holott értelmes országban a Philby-ügye buknának bele már két évvel előbb.

Tapi2021 2023.06.01. 09:27:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Plusz: az első nem balos, "polgári" kormányzat rendkívül amatőr volt. Politikailag és kommunikációban is, de főleg az emberek befolyásolásában, manipulációjában. A túloldalon meg képzett profik voltak. Beleértve az utódpárt kádereit és az SZDSZ embereit is, akik zöme korábban is az emberek manipulálásából élt. (Újságírók, "filozófusok", teoretikusok, "közvélemény kutatóknak" nevezett közvélemény alakítók, egyetemi tanárok, a korábban hithű balos értelmiség zöme... Mindez 95%-os média túlsúllyal, és szinte az összes értelmiségi pozíció elfoglalásával, az egyetemi katedráktól a szakmai szervezetekig. + A nem kihagyható NEMZETKÖZI hálózati háttér! Amely akkor sem és most sem akar itt semmiféle nemzeti, szuverenista, keresztény kormányzást!!! Antallékat is ott ütötték, gáncsolták, nácizták..., ahol csak lehetett, ahogy most Orbánékat. Semmi újdonság. Most is hatalmas erőket mozgósítanak a nemzeti, kerdem. kormány(ok) megbuktatására. Ami az EP-ben is megy, az már túl van minden határon!!!)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.01. 09:42:19

@Tapi2021: ha a lenti interjúban állítottak igazak, akkor nem amatőr, hanem bűnösen ostoba is volt.

tortenelemportal.hu/2009/08/harmadik-trianon-elott/

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.06.01. 10:14:19

A ballibek nem veszik észre minden egyes birkamagyarozás, szolgalelkűzés, gerinctelennépezés, butavidékizés csak a Fidesz malmára hajtja a vizet.

Nincs is jobb propaganda arra hogy miért NE szavazzak rájuk, még ha a fidesz gazdaságilag szarul teljesít.

Miért is támogassak egy olyan erőt ami lenézi a magyarokat, vagy eleve nyíltan magyarellenes?

Boldeone2 2023.06.01. 10:38:13

Az egyik legfontosabb tényező az, hogy ki tudja a narratívákat uralni. Az elnyomó rezsimek óriási összegeket költenek, hazug és agymosó propagandára:

telex.hu/belfold/2023/06/01/politikai-youtube-facebook-kampany-megafon-fidesz-momentum-dk-forint

Amíg a kisember nem fogja föl mi történik vele, addig nehéz lesz bármilyen változás

2023.06.01. 10:58:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
antall idején 1 millió munkahely szűnt meg. nagyrészt vidéken. az mdf elsődlegesen ebbe bukott bele. debrecenben a többség az ubderclass részévé vált.
www.youtube.com/watch?v=bGBiuJTKA8A
és ezek után jött az mszp. és az hozta a bokros csomagot. és a fidesz '98 is neoliberális volt gazdasági értelemben. neokonzervatív kulturálisan. az is megbukott. és aztán a jóléti rendszerváltás hozta a neoliberális bajnai csomagot. és úgy bukik meg ez.

és jön létre a ner. az illiberális demokrácia a nemzeti oligarchiával is nyilvánvalóan bukársra van ítélve.

ZorróAszter 2023.06.01. 12:15:54

A választók a legnagyobb számban arra szavaznak, akit a média sulykol.

Magyarországon a gyarmatosítás első lépése az volt, hogy a külföldiek, főleg a németek felvásárolták a médiát. Ettől kezdve a politika közelébe se kerülhet olyan, aki nem a német érdekeket szolgálja, hanem a népet akarná.

A Mediaworks nem a FIDESZé, hanem a németeké.

Lesz majd nagy csudálkozás, amikor Orbánék ellen fordulnak.

Például Gyurcsány beszéde nem azért volt és nem azért szivárgot ki, mert ilyen a politika, vagy ilyen a Gyurcsány, hanem mert parancsot kapott, hogy bukjon meg.

Kiváncsi leszek Orbán hogy fog lelépni ha megkapja a selyemzsinórt. Valószínűleg csúnyán hogy a felgyűlt indulatokat levezesse.

Ezek bábok, akik a nekik kiosztott szerepeket játszák el. A választók meg tulnyomó többségükben valóban hülyék: mindent beszopnak amit a média az orruk alá dug.

2023.06.01. 12:43:00

@Boldeone2: Felületes következtetés bármit a csupán a YT-hirdetésekből levonni. A propaganda teljes vertikumár kell nézni, pl. pártoknak juttatott támogatások, média- és jogvédő szervezetek támogatása, stb. Ezek már milliárdos tételek az ellenzék oldalán.

2023.06.01. 12:57:44

@zavaleta:
ugyan már, a soros alapítvány mára nagyrészt eszköztelenné vált. "soros árvák" vannak.

ZorróAszter 2023.06.01. 13:16:26

@cvsvrs:

Soros nagy valószínűséggel a CIA.

Orbán akkor kapott parancsot a sorosozás megkezdésére, amikor a németek összevesztek a CIA-val illetve NSA-vel. Lehallgatás plusz svájci bankszámlák nyilvánosságra hozása, egyebek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 13:44:06

@ZorróAszter:

Gyurcsány maga szivárogtatta ki a beszédét. Csak nem számított arra, ami lett.

Ő TÉNYLEG "igazságbeszédnek" hitte, hogy íme, leszámol a korrupt MSZP-apparátussal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 13:46:25

@Boldeone2:

Annyit senki se költ, mint a liberálisok.

A nemzetközi híreket máig a nyugati propaganda uralja. Csak egyes repedések vannak ezen egyelőre: Aldzsazira, RT, de a dominancia nyugati, liberális.

Gery87 2023.06.01. 15:04:07

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

Inkább benyeled a másik fél hazugságát a "bátor vitéz okos szorgalmas szabadságszerető magyarokról":)

ZorróAszter 2023.06.01. 16:14:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha nem kifejezetten a önlejáráatás lett volna a célja, akkor nem így fogalmazott volna. Parancsot kapott és csak ez jutott az eszébe.

Ugyanez a ripacskodás látszik a mai ellenzéki megmozdulásokon is. Parancsot kaptak, hogy tegyenek úgy mintha lenne ellenzék Magyarországon, de a színészi tehetségükből ennyire tellik.

De nem baj, a magyaroknak ez is megfelelő színvonal. Költséghatékonynak kell lenni.

ZorróAszter 2023.06.01. 16:16:12

@cvsvrs:

Látszólag támadni hogy ne legyen nyilvánvaló, hogy csicskás ősrégi megoldás a politikában.

Évezredek óta finomítgatják a technikáit ezek a sátánista pszichopaták.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2023.06.01. 16:30:30

Emlékszünk a kommunista dumára 1917-ből: "csak a láncainkat veszíthetjük". Most olvasom SZolzsenyicin Gulágját. Hát nem csak azt, hanem MINDENT elveszíthetsz egy szar döntéssel. Kiirtották a parasztságot, az értemiséget, nyomort, szenvdeést hoztak. Ezért igaz, amit írtál: nem elég a jó duma, egy átlag szavazó elég óvatos. Persze 17-ben fennálltak a feltételek, megvolt a nagyon rossz érzése.

Tapi2021 2023.06.01. 17:22:31

@zavaleta: És fontos kampányok nincsenek is, pl. országos média- és plakát kampány arról, hogyan és kik árulják el a hazát, tesznek kárt az EGÉSZ NÉPNEK az EP-ben, Brüsszelben, EU-ban!!!! Konkrét idézetekkel, amikről a józan, normális ember tudja, hogy ha NEM IGAZAK!

Tapi2021 2023.06.01. 17:23:33

@Boldeone2: " a kisember nem fogja föl mi történik vele"

Láttam a kisembereket a Gyűrűk urában és egyáltalán nem voltak ostobák!

Tapi2021 2023.06.01. 17:27:15

@cvsvrs: "ugyan már, a soros alapítvány mára nagyrészt eszköztelenné vált. "soros árvák" vannak."

A "Soros" ma már nem egy embert jelent, hanem egy jól szervezett, agresszív rendszert. Sorostól az USA külügyminisztériumáig, médiájáig, nagykövetéig... és "mikro-adományozóiig".
Plusz a vazallus európaiakat is!

Tapi2021 2023.06.01. 17:30:30

@cvsvrs: "a hatalmi tényező brüsszel nato/eu központ. és orbán direktben őket támadja."

Hogy valójában ki támad és akar megbuktatni kit, arról lehetne beszélgetni.
Lásd a mai EP szavazást és az ellenünk irányuló megelőző gyűlöletcunamit, vitának álcázva.

Tapi2021 2023.06.01. 17:33:07

@fofilozofus: Soha többé szocializmust!

alöksz róz 2023.06.01. 18:32:16

@Boldeone2: "Az egyik legfontosabb tényező az, hogy ki tudja a narratívákat uralni." - ez nem a pénzen múlik. költhettek ti 100 ezer milliárdot a 'rontsuk meg az óvodásokat' kampányra vagy az 'ostoba fogatlan mucsai agyhalott vidékiek' kampányra, akkor se fogtok nyerni vele :-)
és nem, nem azért, mert ostoba a nép és nem fogja fel az üzenetet.

alöksz róz 2023.06.01. 18:36:21

@Boldeone2: ja meg a 'szavazz ránk, eu-sistákra, rögtön eljön a nyugati életszínvonal' kampány se nyerő, ezt már ismerik az emberek és tudják hogy akkora hazugság, mint a kávézó bécsben

élveteg 2023.06.01. 19:06:39

"Szerintem Magyarországon ilyen "bármi jobb ennél" érzés kétszer alakult ki: 1994-ben és 2010-ben."

Szerintem ez most is megvan nagyon sok embernél Bármi jobb ,és ez a bármi éppen a fidesz mint a ballib

_Neville 2023.06.01. 19:55:32

Amúgy kurva vicces, hogy a ballibek ugyanazokat a köröket futják évről évre. Most az a hiszti megy már nemtom hányadszor, hogy misét mondanak Orbánért, jaj hát hogy lehet ez :D
Egy évvel ezelőtt teljesen ugyanez lement, annak a hisztinek is sok hatása volt:
youtube.com/watch?v=pEHyjr_RcCU

_Neville 2023.06.01. 20:08:11

@cvsvrs: De hát ez vótmá', tavaly is hisztiztek, akkor is mindenki leszarta, most mi értelme van újra felmelegíteni? Miért várnak más eredményt? :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 20:09:38

@ZorróAszter:

Gyurcsány jelleme szerintem világos.

Kb. mint Orbán, azaz nem érdekli a pénz. Híres akar lenni, ez a fő cél. A pénz meg csak ennek feltételeihez kell.

S komolyan hiszi magáról, hogy ő egy világmegváltó kivételes politikus.

Szóval szerintem a saját emberek megijesztáse volt a fő cél a beszéddel, láthatóan többször is direkt túlzott. Ez mindig azt jelenti: nagy hatás kiváltása a cél.

Csak azzal nem számolt, hogy ami esetleg az MSZP vezetésében sikeres, az az utcán nem az. Csak a lakosság vele szimpatizáló felének lesz ez "igazságbeszéd" meg "wake up call", a másik fele cinikus hazudozás nyílt beismerésének veszi.

Gery87 2023.06.01. 20:38:30

@ZorróAszter:

Hát hogy lelketlen pszichopaták vannak köztük dögivel az tény...
Ezt kéne szűrni valahogy mint a rákot, aztán örökre eltiltani őket még az autóvezetéstől is:)

Gery87 2023.06.01. 20:39:12

@Tapi2021:

Hát pedig pont az lenne a megoldás sok mindenre;)

Billy Hill 2023.06.01. 21:27:09

@Deak Tamas: A "szovjet piac elvesztése" témában írták már egy 2002-es könyvben, hogy nem nagyon kellett elveszteni, mert 9-10 hónapos fizetési határidők voltak, az oroszok nem tudtak fizetni a kivitt áruért, így aki gazdaságosan szeretett volna működni, az befejezte az exportot oda...

Billy Hill 2023.06.01. 21:29:47

@Billy Hill: Egyébként remélhetőleg a mostani ellenzék azonnal rehabilitálja Antallt, hiszen ő már akkor helyesen cselekedett - elhagyta Putler gusztustalan piacát, nem kokettált a zoroszokkal!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.01. 21:37:43

@Billy Hill:

Ez a dolog egyik része.

A másik meg az, hogy mivel már dollárban ment a kereskedelem, semmi okuk nem volt az oroszoknak magyar árut venni, hiszen vehettek nyugatit is, jobb minőségben,

Azért azt tudni kell, hogy a KGST működése alatt az országok egymásnak a máshol eladhatatlan árut szállították, nem a jó minőségűt.

alöksz róz 2023.06.01. 21:44:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem inkább az volt, hogy csak olyan minőségűt tudtak gyártani, ami csak a kgst-országokban volt eladható? :-)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.02. 09:13:43

@Billy Hill: persze, ez így van, csak ez úgy jött le, hogy a "Kádár megvette a disznómat, az Antall nem veszi meg" (korabeli részeg pampogás innen a falunkból, a piacról)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.02. 09:17:28

@alöksz róz: nem hinném, hiszen Nyugatról ide most is másodosztályú áru jön épp ugyanezen logika mentén. Egy Vera Jourová nevű nőnek kellett volna ezzel foglalkoznia, de valamiért abbahagyta a témát.

Serény Vélemény 2023.06.02. 09:27:00

@alöksz róz: A '80-as évek vége felé (talán 88-ban) diákként dolgoztam egy budapesti konzervgyárban. Gyártottak almalevet (az kint rohadt az udvaron), töltöttpaprikát, meg a bánat tudja mit. Éhező kollégista voltam, ezért elloptam (tunk) egy holland exportra készülő marhapörkölt konzervet.
na, hogy az milyen finom volt!

Serény Vélemény 2023.06.02. 09:31:03

@Deak Tamas: A csodás EU-nak az a lényege, hogy a k-európai disznóhúst olcsón megvásárolja a német feldolgozó, ami akkora húsgyárral rendelkezik, hogy napi több ezer-tízezer disznót tud feldolgozni. Azon a vágóhídon meg kik dolgoznak?
Na persze hogy félig feketén de hogy teljesen szürkén és olcsón foglalkoztatott "román" vendégmunkások. (Mondjuk székely birkapásztor.)
A végeredményt meg terítik az egész eu-ban.

Tapi2021 2023.06.02. 10:44:35

@Gery87: Vót már! Kb. az egész XX. század az övék volt. Jobb lett az embereknek?

Tapi2021 2023.06.02. 10:49:22

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Nem hungarofóbok ezek. Ha a csicskáik lennénk szeretnének. Simogatnák a buksinkat, dobnának néhány csontot...

Azt kell látni, hogy világnézetek és hitek egyre ádázabb háborúja zajlik, amelyben mi nem az ő (új pogány, globalista, woke, progresszív, kozmopolita...) oldalukon állunk. És ezért megy a hiszti, a hazudozás, a kormány megbuktatására tett összes erőfeszítés.

Egy jól szolgáló magyar kormány és nép jó lenne nekik.

Tapi2021 2023.06.02. 10:53:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Azért azt tudni kell, hogy a KGST működése alatt az országok egymásnak a máshol eladhatatlan árut szállították, nem a jó minőségűt."

Ez így volt. Egyrészt kibaszásból, mert mindegyik nép utálta a többit. A szovjeteket különösen.
Másrészt, mert a jó minőséget mind igyekezett nyugatra elpasszolni kemény valutáért.

Tapi2021 2023.06.02. 10:57:11

@alöksz róz: Nem. A szabolcsi almát is kétféle módon szedtük: nyugati exportra darabonként kézzel, kocsánnyal, SZU-ba lerázva.

Nekem mutattak SZU-ba induló Tokaji Aszút, aminek a seprő ott volt az alján az üvegben...

Tapi2021 2023.06.02. 10:59:24

@Deak Tamas: "Egy Vera Jourová nevű nőnek kellett volna ezzel foglalkoznia, de valamiért abbahagyta a témát."

Mert leköti a munkaidejét a magyarországi diktatúra elleni harc.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.02. 11:08:24

@Tapi2021:

Kubában ilyen volt a szivargyártás is, 2 minőségben.

S a rosszabb verzió dobozán volt egy kicsi, de törölhetetlen jel.

Egyszer egy magyar kicsempészett 20 doboznyi szivart Madrdiba, mert magyar pénzben számítva Madridban egy doboz 1500 Ft volt, míg Havannában meg 200 Ft.

Azt hitte, majd jól eladja minimum 300-400 % haszonnal.

Aztán a boltos megfordította a dobozt, rámutatott a jelre "ez nem igazi kubai szivar".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.02. 11:18:38

@Tapi2021:

Még csak nem is ez. Nem kellett ehhez semmi érzelem, hátsó szándék. Szimpla gazdasági érdek volt.

Egyszerűen jobban megérte valuáért eladni. Az ment KGST-be, ami nem volt rendesen eladható.

Az én apám volt 1980-1986 között a magyar kereskedelmi tanácsos Havannában. Az egyik feladata az volt, hogy GÁTOLJA a magyar cégek működését, nehogy bármit eladjanak Kubában a kötelező KGST-kvótán felül. Nem vicc!

Ez könnyú feladat volt: 1988-ig külkereskedelemi monopólium volt Mo-on, azaz hiába voltak kis magáncégek, meg eléggé önálló állami vállalatok, azok nem keerskedhetettek külföldre a Külker. Min. engedélye nélkül.

Ugyanis a cégek szintén érdek volt az eladás bárhová, KGST-országba is, hiszen ők mindenképpen forintot kaptak a végén. Viszont ez utóbbi veszteség volt az állam számára.

Azaz jött XY cég, s az a kvótába igyekezett belekerülni, nem közvetlenül keerskedeni, mert tudta, esélytelen az utóbbi. A kevésbé okos cégvezetők meg erőlködtek, na ezek ellen volt a magyar kereskedelmi kirendeltség.

Apám mondta is viccesen: a szocialista kereskedelem célja, hogy ne legyen kereskedés.

Mai szemmel baromi furcsa, de akkor tényleg ez volt a gazdasági érdek.

ZorróAszter 2023.06.02. 13:40:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Csak azzal nem számolt, hogy ami esetleg az MSZP vezetésében sikeres, az az utcán nem az. Csak a lakosság vele szimpatizáló felének lesz ez "igazságbeszéd" meg "wake up call", a másik fele cinikus hazudozás nyílt beismerésének veszi."

Gyurcsány tökéletesen tisztában volt azzal, hogy ez a beszéde ki fog kerülni. Ha nem ő maga utasítására akkor majd más úton.

A többi látszólag azért nem került ki, mert nem volt benne semmi érdekes.

Teljesen nyilvánvaló volt, hogy parancsot kapott saját maga lejáratására. Hogy az EU pénzeket ne a prolikra költsék majd, hanem arra, amire a németek mondják. Gyurcsány meg nem tudott volna ellenállni a párton belüli nyomásnak.

ZorróAszter 2023.06.02. 13:42:05

@Gery87:

Reménytelen. Az emberiséget már legalább ötezer éve sátánista pszichopaták vezetik.

:o)

ZorróAszter 2023.06.02. 13:46:50

@Tapi2021:

"Soha többé szocializmust!"

Helyette inkább olyanok uralmát, akik két világháború kirobbantásában is bábáskodtak, és holdbéli tájat és milliós hullahegyeket, özvegyeket, árvákat és kéz-láb nélküli emberek tömegét hagytak maguk után.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.02. 15:03:58

@ZorróAszter:

Az összeesküvéselméletekben az a jó, hogy mindent bizonyítanak és annak ellenkezőjét is.

ZorróAszter 2023.06.02. 16:18:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az összeesküvéselméletekben az a jó, hogy mindent bizonyítanak és annak ellenkezőjét is."

Az összeesküvéselméletekben az a legjobb, hogy amikor kiderülnek az összeesküvések, akkor lehet azzal védekezni egy ideig, hogy ez csak összeesküvéselmélet. És utána talán már más gumicsonton rágódik a szabad világsajtó.

Lásd Szuezi válság kontra Sevresi jegyzőkönyv, vagy Ricin-kamu, vagy Iraki háborúval kapcsolatos egyebek, Gleiwitzi adó megtámadása, Reichstag leégése és a többi.

Ugyanez a haszna a fakenewsnak is rövidebb távon.

És ami a csúcs, hogy ezek mögött ugyanazok az államok/titkosszolgálatok állnak, és még az összeesküvéselmélet piac is szabályozott. Meg van mondva mit lehet és mit nem.

Például hogy a bankok nem is svájci frankban vették fel a viszonthiteleket az például szigorúan tiltott téma.

alöksz róz 2023.06.02. 16:55:10

@Tapi2021: "Nem. A szabolcsi almát is kétféle módon szedtük: nyugati exportra darabonként kézzel, kocsánnyal, SZU-ba lerázva." - én máshogy emlékszem, a lerázott illetve a válogatáson át nem ment alma nem a 'fogyasztási' hanem a léalma volt.

Gery87 2023.06.02. 21:27:28

@Tapi2021:

Igen a szocializmus mint eszme jobbá tette a világot.
Többek közt ezért nem az a norma hogy 16 órát robotolsz de van szabad szombat, munkajog meg szabadság és táppénz stb.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.05. 08:41:02

@Tapi2021: ó, ez még kicsivel előtte volt, akkor derült ki a budisovi kastéllyal való intim kapcsolata (ott egy ősnagybátyám, aki 1848-as dolgaiért a börtön után volt kertész), a magyar diktatúra elleni harc a rendőrségi ügye után kezdődött érdekes módon.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.05. 08:43:22

@alöksz róz: nálunk a két módszer kombinációja volt.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása