magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Rendszerhű partizánnak lenni

Az ilyesmiről mindig a Švejk-beli Törvényesség Határain Belüli Mérsékelt Haladás Pártja jut eszembe, mely egyébként - kevesen tudják - nem csak a regényben létezett, hanem a valóságban is: Jaroslav Hašek ugyanis tényleg alapított egy ilyen nevű pártot, valószínűleg ez volt a világ első viccpártja.

Szóval azonnal ez ugrott be nekem a Partizán múltheti adása kapcsán.

Mert hát nézzük csak a dolog tartalmi oldalát. Gulyás gyerek interjút készít az egyik legnagyobb amerikai rendszerkritikus média, a Democracy Now! alapítójával. Aki nem ismeri, a Democracy Now! magyar szemmel teljesen értelmezhetetlen, mert rendszerkritikus és progresszív: az elején egy magyar ballib törzsszavazó lelkesen bólogatna a cikkeknek, hiszen azok kiállnak minden modern progresszív divat mellett, lásd genderizmus, BLM, homokosok, transzok, migráció, klímkatasztrófa, stb., de amint tovább olvas, lefagyna az arcáról a mosoly, hogy ugyanott a NATO elleni szöveg megy, kínai és orosz álláspontok bemutatása, pozitív vélemények Kubáról és Venezueláról, s persze olyan Izrael elleni masszív hisztizés, hogy azt a Kuruc Infó se közölné, még legkeményebb időszakában se (ez utóbbi annak köszönhető, hogy a Democracy Now! alapítója zsidó, s Amerikában szokás, hogy a progresszív zsidók jobban utálják Izraelt, mint a legkeményebb arab fegyveres harcosok, ugyanis ezzel bizonyítják, hogy ők elkötelezett progresszívek) - szóval a ballib olvasó nem tudná eldönteni, hogy ez most mi, szabad újságírás vagy fizetett Kreml-propaganda vagy felháborító zsidózás.

Egy törzskommentelő meg is jegyzi, amit Goodman mond az tulajdonképpen ugyanaz, amit Magyarországon a Fidesz állít, csak más szavakkal. Azaz, hogy kapjon hangot sok vélemény, s ne lehessen a rendszernek monopóliuma. Miközben a magyar ballib vélemény éppen az ellenkezőjét mondja, mint amit Amy Goodman. A ballib vélemény az, hogy van igazság és hazugság, van újságírás és propaganda, az egyik jó, a másik rossz, az egyiknek tapsolni kell, a másik ellen meg harcolni kell tényellenőrökkel, sőt direkt tiltással is, ha nincs más út.

Szóval a Marci gyerek hogyan is csinálja ezt? Nekem teljesen inkoherens az egész.

Már betettem más cikkhez, de itt is érdemes a zsidó szálhoz. Ez egy cionista humoros csapat száma, az Izrael ellenes zsidókról (héberül van, de angolul feliratozva), persze Soros is szerepel benne:

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr118154380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.03. 08:16:40

Valahogy a viccpártok alapítóinál valamilyen drogfüggés mindig jelen van. (Hasek ugyebár súlyos alkoholista volt, abba halt bele, nem pedig a "szegénységbe" ahogy a cocializmusban írták sokáig.)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.03. 08:46:44

@Deak Tamas:

Ez a kör alapvetően gazdag pesti srácok csődülete, akiknek már nem ad pluszt a drog, így most inkább forradalmárok. Persze csak óvatosan, nehogy a végén megsérüljön az ő ingatlanjuk is.

Gulyás pl. mint harmadikgenerációs bp-i értelmiségi bebeszélte magának, hogvy ő valamiféle munkásvezér. Szerintem csak akkor látott munkást, amikor kihívta a vízvezetékszerelőt a lakásába.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.03. 08:49:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: pedig esélyes az az ingatlansérülés, épp nézem a France Info TV-t. De lehet hogy ez rájuk is férne már, hiszen van promiens képviselőjük, aki erre izgul fel.

élveteg 2023.07.03. 09:56:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hát igen Csak egy melósnak elég csak ránézni a Gulyásra nem is kell megszólalni aztán legyint is egyett

2023.07.03. 10:02:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @élveteg: Régi ellentmondást ez: a jelenlegi rendszerben értelmiségi képviseletre van szükség, amit a munkások nem tudnak kitermelni magukból. Amúgy meg miért is baj a szolidarítás? Ha más rétegek érdekét is figyelembe veszem, az éppen egy magasabb erkölcsiség.
@Deak Tamas: Én teljes mértékben a zavargók pártján vagyok ezügyben. Remélem minél nagyobb felfordulás lesz, és minél nagyobb rombolás keletkezik. A szétvert boltjuk mellett álkló kiskereskedéseket sem tudom sajnálni: ők is a polgárság tagjai. A liberális államnak és társadalomnak pusztulnia kell. Annál egy muzulmán állam is nemesebb. Ráadásul utóbbi talán nagyobb megértéssel viszonyulna a Kelethez is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.03. 10:54:40

@zavaleta: abszolút egyet lehet érteni ezzel, lásd a térdeplő letartóztatás ellen ágáló szegény nénikét, mert a letartóztatás "rasszizmus".
Nézem ezt a France Info-t meg a spanyol tévét is, gőzerővel megy az érzékenyítés, főleg a spanyoloknál a választás miatt. Macsóizmus, szivárványszín, az egyedüli valós témájuk az alkoholizmus. A "macsóizmusra" egy röhejes példa: valami rendőrnő (!!) lelőtte a szüleit (ez volt a tudósításban kb. 15 másodpercig) majd átvezették arra, hogy egy nyugdíjas, feltehetően elmebeteg katona pedig a feleségét lőtte le.

2023.07.03. 11:00:56

@Deak Tamas: Igen, ott a némethez hasonló, csak kisebb mértékű kompenzálás megy már régóta. Szerencsére a Vox azért jön felfelé.

Wildhunt 2023.07.03. 11:16:49

@Deak Tamas: Apponyi mégis próféta lett volna?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.03. 12:17:52

@zavaleta: szeptember táján kinézek Valenciába, meg december tájt is, reméljük okosabbak leszünk.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.03. 12:40:25

@Wildhunt: meg Herczeg Ferenc: "Európa pedig, miután összezúzta a bécsi kultúrát, egyre mélyebben süllyed a barbárságba. [...] Ha a mostani európai zavarok tisztulása alkalmával nem teremtenek rendet a magyar kérdésben, akkor ez annak a jele, hogy az európai kultúra omladozóban van. Jól megértsük egymást : nem a kicsi és tehetetlen magyarság fogja megbuktatni az európai művelődést, hanem saját tehetlensége fogja megbuktatni Európát."
de idézhetném Rákosi Jenőt is:
"A Pán.európa, amelybe u mogréműlt, népek menekülni szeretnének, nem lesz csak egy nagy tó, kis halakkal ég nagy halakkal. 5 bizony nem a kis halak fogják megenni a nagy halakat. Ez a gazdasági háború, amelynek a világ elébe megy, a népvándorlás egy modern formája lesz, de épp úgy el fogja pusztítani Európát, mint ahogy elpusztította a barbár népvándorlás. A nagy nemzeti tömegek fogják csak túlélni, hogy egy új világrendet teremtsenekés a kicsinyek közül azok, akik fel tudják magukat vértezri veszedelmei ellen."
Ezek maholnap százéves szövegek.
Közben a France Infón befejeződött egy polgármester tájékoztatója, aki igazságot követelt Náhelnek. Quem Deus eliminatur dementia est, ha jól idéztem.

2023.07.03. 12:50:54

@Deak Tamas: Jó utat. Nagy eséllyel akkor már másik kormánya lesz az országnak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.03. 13:10:04

@zavaleta: ámen, Sanchez annyi kárt csinált, hogy ki tudja, nagyobb balhé nélkül javítható-e a dolog. De már legalább Valenciában más vezetés van, még olyan durván bedrogozott fazonokat fényes nappal mint ott ...

Gery87 2023.07.03. 15:01:05

"amit Magyarországon a Fidesz állít, csak más szavakkal. Azaz, hogy kapjon hangot sok vélemény, s ne lehessen a rendszernek monopóliuma."

Kár hogy a Fidesz nem ezt csinálja.

Gery87 2023.07.03. 15:02:38

"hogy van igazság és hazugság, van újságírás és propaganda, az egyik jó, a másik rossz, az egyiknek tapsolni kell, a másik ellen meg harcolni kell"

A NER szerint meg minden szubjektív propaganda, az egyik jó, a másik rossz, nincs objektív igazság, csak az egyiknek tapsolni kell, a másik hazaárulás.

Gery87 2023.07.03. 15:14:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezért se fog ez továbbfejlődni sehová, mármint a Partizán.
A Mérce inkább lemegy a munkások közé és foglakozik problémáikkal, a Partizán az újbalos értelmiségi gittegylet.
Akárhányszor a progresszió vs szociális kérdés kerül választás elé mindig a progresszió fog nyerni, mert Gulyás buzi....neki ez az elsődleges identitása, nem a balosság, soha nem lesz "munkásvezér".
Persze nem is kell, meg nem is akar.

Csak azt kéne belátni hogy az íróasztal mögül nincs munkásmozgalom.
Tehát ezek a belvárosi újbalos értelmiségi klubok világszerte nem teremtik meg azt, amiért aztán küzdeni lehetne.
Így meg súlytalan az egész.

Ez a Democracy Now! is egy kurva nagy lufi, most megmondom látatlanba....történelmi jelentősége nulla lesz.
Amekkora léha semmit lenyom ez a nő, ez látszik legalábbis.

Olyan mint megboldogult TGM, beszélnek órákig, írnak rengeteget....aminek aztán nulla közéleti, politikai jelentősége lesz.

Gery87 2023.07.03. 21:22:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az hogy nem minden szubjektív azért, pl a lopás az lopás.

Gery87 2023.07.03. 21:23:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A közpénzből eltartott közmédia miért kizárólag kormánypropagandát nyom akkor?
Ez már sajnos senkinek fel sem tűnik, annyira egybeolvadt az állam és a párt.

Wildhunt 2023.07.03. 22:27:48

@Gery87: és azért szavazol a DK-ra, mert ők nem így csinálták?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.04. 07:40:36

@Gery87:

mindenhol

Kell engedély lapindításhoz?

Egyedül rádióhoz kell, mert fizikailag nincs korlátlan frekvencia.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.04. 07:43:50

@Gery87:

Az, hogy mi lopás már szubjektív.

A ballibek szerint pl. lopás a nemzeti tőke fejlesztése, mert így nem minden pénz megy a nyugati tőke zsebébe.

Gery87 2023.07.04. 15:33:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te is nagyon jól tudod hogy itt a NER nélkül fingani sem lehet lassan már ott ahol pénz van.
Ezek mindent megvesznek, amit nem tudnak azt tönkre teszik.

Gery87 2023.07.04. 15:34:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem baszki, de megint csak álértetlenkedsz!

Ami Köz- ami állami és mindenki adójából megy, az nem egy párt és nem egyfajta kormányvélemény harsogására van!

Gery87 2023.07.04. 15:35:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A lopás az lopás, mindegy minek nevezed el, a "nemzethy tőke fejlesztése" meg egy hazugság.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.04. 15:36:50

@Gery87:

Világjelenség: az internet megöli a hagyományos médiákat.

S lovaskocsik sincsenek már, gondolom Zorbán tiltotta be őket...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.04. 15:38:17

@Gery87:

Pedig mindig a kormány irányította ezeket, kivéve ANtall idejét, aki akkora barom volt, hogy az ellenzéknek ajándékozta az állami médiákat. Az uszított is ellene szépen, hálából.

2023.07.04. 17:55:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van. Tipikus ballib tévedés, mikor a kapitalizmuskritikát keverik a Fidesz-kritikával.

Gery87 2023.07.04. 21:15:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem a hagyományos médiáról van csak szó és nem az internet csinál propagandát a köztvből hanem a NER....
Kár erre terelni.

Gery87 2023.07.04. 21:17:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A közmédia feladata nem az hogy adott párt és kormány propagandáját harsogja, hanem teret engedjen többféle véleménynek is a közéletből a civil szférából és mindenkinek aki a politikában releváns pl ellenzéki párt a parlamentben vagy akár azon kívül de társadalmilag tényező!

Ezt ma ellátja nálunk? Nem.

Gery87 2023.07.04. 21:21:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

1. nem is akarok kapitalizmust:)
2. az hogy más is lop nem teszi a te lopásod jóvá.
3. az hogy jobban és másképp, de magadnak, végképp nem.
Elég fura keresztényi erkölcsöd van...

Gery87 2023.07.04. 21:23:46

@zavaleta:

Ez nem hiba.
A kapitalizmuskritika, rendszerkritika, a rendszer élén meg a NER áll.

Bíráljam a kapitalizmust, de hunyjak szemet a ner korrupciója felett?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.04. 22:42:40

@Gery87:

Ellenzem az erőszakot.

De nem fogfok egyoldalúan lemondani róla, míg veszélye van annak, hogy mások visszaélhetnek erőszakmentességemről.-

Ugyanez itt. Szívesen leszek Mészáros és a többi ellensége, de csak akkor, ha előtt e anyugati tőkéseknek is végük van. Addig ez öngyilkosság lenne.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.05. 08:42:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát ugyebár úgy volt, azazhogy Antall azt képzelte, kormánypárti Híradó és ellenzéki Esti Egyenleg.
Ez ugyanarra a gyengeelméjűségre példa, amit az alapszerződések ügyében ment. Lemondunk a területekről (konkrétum) cserébe ti biztosítjátok a magyarok jogait (elvi pozitívum)
Az eredmény közös: a magyarok károsodnak, az ellenség pedig ezt csinálja :

ok.ru/video/2122576824859?fromTime=5841

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.05. 08:45:46

@Deak Tamas:

Antall eleve nem értett semmihez, s még amit mégis, azt is elhibázta.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.05. 08:48:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem akarom menteni, főleg a mai tragikus események függvényében nem érdemli meg, én azonban valószínűsítem, hogy a betegsége akadályozta sok mindenben. Ha állandóan a testi bajaidra kell ügyelj, nem tufsz koncentrálni rendesen.

2023.07.05. 09:07:37

@Gery87: Tévedés. A rendszer élén a nemzetközi tőke áll. Aminek kényszerű kiszolgálója a Fidesz-kormány, óvatos ellenlépésekkel.

2023.07.05. 09:10:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van. Bár más okokból, de ő is tévesen pozitív alakja a magyar történelemnek, mint Nagy Imre.

@Deak Tamas: Le kellett volna mondania azonnal. Boros mindenképp jobb lett volna, bár kétséges, hogy az inkompetens kabinet többi tagjával (pl. Jeszenszky) együtt mire ment volna.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.05. 09:13:45

@zavaleta: szerintem kivágta volna a fenébe mindet. Az MDF-barátsággal nehezen vádolható Sárközi Tamás írja, hogy egészen jó érzéke volt kiválasztani a megfelelő embert a megfelelő helyre.

Gery87 2023.07.05. 15:32:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Pont hogy közvetlen fenyegetés a magyar polgárokra nézve a Mészárost és társait kitermelő NER tőkései jelentenek!
Öngyilkosság pont az, hogy őket hagyjuk garázdálkodni.
Te azt hiszed értünk bármit tesznek, de egy lófaszt.

Gery87 2023.07.05. 15:34:10

@zavaleta:

Én is úgy értettem hogy a magyar tőkés rendszer élén, itt.

Tapi2021 2023.07.05. 19:32:55

Mindenütt találsz egy zsidót, aki kavar...

Kevesebb zsidó van a földön, mint magyar, mégis mindenhol ott vannak egy időben, ahol történik valami, ahol pénz van, ahol hatalom van, ahol társadalom mérnökösködni kell/lehet... . Ezt csináld utánuk!

Az amerikai kormányzati apparátus legalább fele, a külügyminiszter, a nagykövet, pénzemberek 99%-a, szinte az összes jelentős média tulaja és munkatársai, Hollywood, az ukrán elnök, a magyar árnyékkormány vezetője.... Bárhová nézel.

De, ha ezt észreveszed, náci vagy. Mert ugye nincsen itt semmi összefüggés vagy mintázat.
Csak véletlenül elfoglalták szinte az összes kulcspozíciót, vagy azon vannak.

Tapi2021 2023.07.05. 19:41:00

@Deak Tamas: "Közben a France Infón befejeződött egy polgármester tájékoztatója, aki igazságot követelt Náhelnek. Quem Deus eliminatur dementia est, ha jól idéztem."

Miközben nem öröm, hogy meghalt egy rendőrre támadó 17 éves bűnöző fiatal, el kell mondani, hogy gerinctelen, gyáva, befosott népnek, amely behódolt a korszellemnek és feladta a saját értékeit, erkölcsét, hitét, kultúráját, nem lesz sokáig hazája!

Tapi2021 2023.07.05. 19:43:49

@Gery87: "A Mérce inkább lemegy a munkások közé és foglakozik problémáikkal"

Megnevettettél. Lemennek, mint nagy tanítóik, TGM és társai.

Tapi2021 2023.07.05. 19:46:12

@Gery87: "Az hogy nem minden szubjektív azért, pl a lopás az lopás."

Már kértem példákat a lopásra, nem írtál egyet sem.
Lopás tehát az, amire te (ti) azt mondod.

Gery87 2023.07.05. 21:40:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Te állandóan ezzel jössz hogy "gennyes tus vagy rendvás szendvics?"...

Meg kell nézni a környező "libsi buzisimogató sorosista kormánnyal megvert" régiós országokat!!!
Semmivel nem rosszabb, szarabb, "buzibb" migráncstalanabb az élet mint itt, sőt, a csodás családbarát full heteró NER-ben!

Ennyit erről, nem igazolódik a felvetésed.

Gery87 2023.07.05. 21:40:49

@zavaleta:

Ránk közvetlen hatással akkor is ők vannak.

Gery87 2023.07.05. 21:42:06

@zavaleta:

A korlátlan magántulajdonon és korlátlan vagyonokon, örökítésen, lobbizáson alapuló kapitalizmust el kel törölni a picsába.

Gery87 2023.07.05. 21:47:03

@Tapi2021:

Nem szó szerint értem, de arra is van példa, de pl sztrájkokkal meg munkásmozgalmi eseményekkel ők inkább foglalkoznak!

TGM.-et hagyjuk. Nem értette, de főleg nem ismerte a munkásosztályt, és azok se értették volna őt, már ha ismerték volna....szalonértelmiségi volt, nulla ráhatással a világra.
"Pusztába kiáltott szó", ennyi az életműve és nem adott megoldást semmire.
Csak kesergett, cinikus lett.

Gery87 2023.07.05. 21:48:32

@Tapi2021:

van egy nagyon fasza oldal tele a ner aktuális és eddig korrupciós ügyeivel majd megkeresem neked...
Egyébként ha nem lennél a seggükben akkor látnád mi folyik.
Miért van az hogy más látja?

Tapi2021 2023.07.06. 11:11:26

@Gery87: "Miért van az hogy más látja?"

Mert azt látnak lehunyt szemmel, lelki szemeik előtt, amit a fantáziájuk eléjük vetít!

Amiket ti citáltok azok vagy teljesen alaptalan kitalációk és vádaskodások, vagy olyan esetek, amelyek világszerte természetesek, azaz, hogy minden kormányzat a saját köreit tömi pénzzel, megrendelésekkel.
Ezek egyike sem lopás!

Főleg nem, ha szerződéses megbízások, amelyeket - az akár haveri cégek - teljesítettek is.

"Lopás az, amiből engem kihagytak!" Vagy valahogy így van vele az a MINDENKORI ellenzék, ha nem csurran-cseppen nekik is.

Ergo, a mostani kormány semmiben nem más, mint bármely eddigi Magyarországon, vagy a világban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.06. 12:19:09

@Tapi2021: ez így igaz. Mint a későbbi ismétlésből kiderült, ez az említett jóember maga a nanterre-i polgármester volt ....

Gery87 2023.07.06. 15:10:36

@Tapi2021:

"Mert azt látnak lehunyt szemmel, lelki szemeik előtt, amit a fantáziájuk eléjük vetít!
Amiket ti citáltok azok vagy teljesen alaptalan kitalációk és vádaskodások, vagy olyan esetek, amelyek világszerte természetesek"

Agymosott vagy bazmeg, nem tudok erre mit mondani:)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása