magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Győztek a galambok

Jó hír a vilniusi NATO-csúcsról: Amerikában győztek a galambok.

Miután a kijevi főkormányzóság nem tudott eredményt felmutatni a fronton a kapott billiók ellenére, az amerikai elit döntött: kivonul míg nem késő, nem erőlteti a csatát most Moszkvával.

Ez a csúcs valódi lényege, hivatalosan ki lett mondva, Orkrajna nem lehet soha a NATO tagja.

Tombolnak is most az euroatlantista radikálisok, mármint az okosok, akik értik is mi van. Ami ismét jó jel.

diplomáciai nyelven így kell megfogalmazni, hogy "nem teljesítettél, Zöldi, takarodj a picsába"

78 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr10018165038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.14. 09:57:12

A legviccesebb azért az volt, hogy mostmár a FOS is azt állítja, hogy az USA elnökét Borisz jelcinnek hívják.

gigabursch 2023.07.14. 10:13:27

@Deak Tamas:
Ki/MI az a FOS.

Alighanem nem az F.O. System nevű, hazai undergrund zenekarra gondoltál...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.14. 10:42:27

@gigabursch: Független Objektív Sajtó.
Már régóta létezik amúgy a speciális magyar változata, az 1919 előtti variáns annyival volt sokkal rosszabb, hogy abban nyíltan uszítottak erőszakra, gyilkosságra, a közismert kedvelt célpont Tisza István volt (maga Jászi írta, hogy Magyarország felemelkedéséhez Tisza István "politikai" hulláján vezet az út, ezt is sokan csak odáig interpretálták mint Proudhon híres "a tulajdon lopás" mondását) de célpont volt a ma már kevéssé ismert Bánffy Dezső, Szilágyi Dezső, és még sokan mások.
Megmaradt jellemzője a képmutató gerinctelenség, lásd ezt a példát, hogy mivel Borisz Biden kezet fogott a Zorbánnal, egyből kisült, hogy mégis demens.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.14. 10:46:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: durvult is az érzékenyítés. A portugál tévé durván woke, elég megnézni ezt a klipet, kit építenek, nyelvtudás nem kell.

fb.watch/lMN9imIj1Z/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.14. 10:52:00

@Deak Tamas:

A legújabb magyarázat: így jelzett Biden Zorbánnak "vége a játéknak".

ZorróAszter 2023.07.14. 11:30:49

Én ezekből a hírekből se azt nem tudom kiolvasni, hogy vége a háborúnak, se azt hogy tovább nem támogatja az EU és a NATO Ukrajnát, se azt, hogy Ukrajna nem lehet a NATO tagja, mert a NATO és Amerika teljesíteni akarja a Gorbacsovnak tett igéretet, miszerint nem teszi ellenséggé, NATO tagállammá a szomszédait.

Ami történt az az , amit előzetesen mondtak hogy várható.

Amerika nyert: a világ bejegyezte az emlékkönyvébe: Lám mekkora szükség van még mindig az amerikai támaszpontokra a világ minden részét Albániától Zuluföldig.

Ami még vicces, a fidesznyik papagájkórus hozzáállása a független sajtóhoz, ami egyébként ugyanúgy a németek kezében, vaint minden más.

Kettősmérce - Megvédjük a ... - Rezsicsökkentés - Dollárbaloldal - PÓGÁR Viktor - Brüsszel-Soros-Brüsszel-Soros - KáÁáÁáÁr

Tessék gyakorolni papagájok.

:o)

Wildhunt 2023.07.14. 11:45:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Deak Tamas:
Én még megvárnám a független igaziújságírók állásfoglalását a 444-ről.

gigabursch 2023.07.14. 12:24:32

@Deak Tamas:
Köszi!

Egyetlen sajtó sincs sehány német kezében...

Gery87 2023.07.14. 13:04:08

Háborúban álló állam nem lehet tag.
Eddig is tudta mindenki!
Ebben semmi meglepetés nincs.

Gery87 2023.07.14. 13:06:22

@ZorróAszter:

Meg is lepődtem volna ha nem az lesz a magyarázat hogy ez "hatalmas vereség a ballibek számára" és "Ukrajna ejtve lett":D

Tapi2021 2023.07.14. 13:27:07

Ez az egész kezdettől arról szól CSAK, hogy minden meghalt orosz, minden ellőtt puskagolyó, rakéta... HASZON az USA-nak! Oroszország és az EU - sőt, a világ - meggyengítésében, megfegyelmezésében!!!

Amit ellőnek az oroszok, azon pénzt, erőforrást veszítenek. Amit ellőnek az ukránok, azt majd KIFIZETIK kamatostól, az USA és a nyugat fegyvergyáros nagytőkéseinek!!! ...

Az ukik nem hajlandók belátni, hogy eszközök, feláldozható bábuk egy oltári nagy BIZNISZBEN, és egy világhatalomért vívott harcban. És még az unokáikat is ELADÓSÍTJÁK éppen a nyugatnak, USA-nak!

De hát, hiába mondjuk, hogy csak a béke nem kerül pénzbe. Vagy nem ennyibe. A béke nem jó üzlet. :-(

Tapi2021 2023.07.14. 13:31:22

@Gery87: "Háborúban álló állam nem lehet tag.
Eddig is tudta mindenki!
Ebben semmi meglepetés nincs."

Ahogy azt is, hogy az USA-t nem korlátozzák a szabályok! Sem törvények, sem szerződések...!!! :-(

Szóval simán tudnak kreálni egy okot, amiért most kivételt KELL tenni. Mert különben oda egész Európa például.

Gery87 2023.07.14. 13:37:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Dehogy volt harc, nem vesznek fel háborúzó államot, ez kétségtelen.

Gery87 2023.07.14. 13:41:33

@Tapi2021:

Nem a szabályok betartásáról van szó hanem a józan észről!
Semmi értelme nem lenne ha most NATO tag lenne, a háború már folyik, ettől Oroszország még nem fog kivonulni, Amerika meg nem fog csapatokat küldeni!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.14. 14:02:44

@gigabursch: van, csak nem úgy ahogy a belpesti bomlóeszű szajkózza itt évtizedek óta.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.14. 14:04:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: van a közismert jelenet ugyebár amikor Sztálin, a hetvenedik szülinapi buliján Péter Gábort ölelgette Rákosi helyett Moszkvában.

gigabursch 2023.07.14. 14:10:04

@Tapi2021:

Vedd figyelembe, hogy ott nem háború van, hanem különleges hadművelet.
A NATO alapszerződés idézett cikkelyében az van, hogy háborúban álló ország nem lehet tagja.
Arról nincs szó, hogy különleges hadműveletben álló ország nem lehet belépő tag.

Figyeld meg - s sajnos lehet, hogy én adom azoknak a mocskoknak a szájukba a "megoldást" -, hogy fél éven belül elkezdik megmagyarázni, hogy Hohólia nem áll háborúban, mert különleges hadműávelettel érintett, tehát felvehető a NATO-ba.

De hogy ez így miért jó az oroszoknak, azt nem tudom?!

ez a nevem senki 2023.07.14. 14:18:02

timég sajt
ót néz tek mi
közbe a világifjúság tiktököl
vénmajmok

ZorróAszter 2023.07.14. 14:28:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem értem, miért mondja ezeket. Tudomásom szerint azt mondta előzetesen mindenki, hogy nem fog változni semmi, megy tovább a háború. És az is történt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.14. 14:32:19

@ZorróAszter:

Fontos változás történt: Amerika lassan kiszáll.

Óvatos nyomás történt a tárgyalások felé.

Wildhunt 2023.07.14. 14:33:36

@Deak Tamas: Ez még nem az igazi. Komolyabb tárcát várok.

Gery87 2023.07.14. 17:14:05

@Deak Tamas:

Nem úgy volt hogy "ez egy szenilis vén bolond" "azt se tudja hol van!"?:)

Mikor mi áll érdekünkben igaz?:)

Gery87 2023.07.14. 17:15:37

@gigabursch:

"Vedd figyelembe, hogy ott nem háború van, hanem különleges hadművelet."

Csakhogy ezt Putyin mondja egyedül nem a NATO!
Hoppácska.

2023.07.14. 17:34:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
azért moszkva és putyin pozíciója is gyengült egy picikét.

Boldeone2 2023.07.14. 20:09:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Miről tárgyaljanak az ukránok? Nagyjából Putyin sem tudja szerintem mit akar, itt van a probléma..
Az Ukrán álláspont egyértelmű: meghódított területekről nincs békealku

Egy másik nézőpont: Oroszország egy kiszámíthatatlan hadiállam. Ha aláírnak egy békét, azt sem tartaná be. Lásd : Budapesti Memorandum

Szerintem nem jól látod: Ukrajna továbbra is kapja a fegyvereket, de a NATO országok nem akarnak explicit hadviselő országgá válni, mert az ukrán NATO- tagság ezt jelentené
Illetve , az alapító okirat szerint sem léphet be háborúban álló ország

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.15. 09:03:10

@Boldeone2:

Pedig nyilvánvaló miről kell tárgyalni: a határokról és a megmaradó Ukrajna szövetségi státuszáról.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.15. 09:04:53

@Boldeone2:

"Az Ukrán álláspont egyértelmű: meghódított területekről nincs békealku"

Persze, ezt így kell mondani.

Horthy is "mindent vissza" szöveget mondott, miközben ő is és minden más akkori magyar vezető is tudta, ennek semmi realitása, etnikailag igazságosabb határokat kell elérni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.15. 09:05:57

@Boldeone2:

"Ukrajna továbbra is kapja a fegyvereket, de a NATO országok nem akarnak explicit hadviselő országgá válni, mert az ukrán NATO- tagság ezt jelentené"

Vilnius jelzés volt az ukrán vezetés felé: mivel nem tudtatok katonailag megoldást elérni, így tárgyaljatok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.15. 09:06:48

@Boldeone2:

"aláírnak egy békét, azt sem tartaná be. Lásd : Budapesti Memorandum"

Minden béke ideiglenes.

A budapesti memorandumot Ukrajan sértette meg eleve, nem Oroszo.

gigabursch 2023.07.15. 10:04:12

@Gery87:
Attól nem fêltem, hogy véletlenül sikerülne a szövegértelmezés.
Persze kiragadhatsz még kevesebbet is aztán írhatsz még nagyobb marhaságot, csakhogy okoskodhass.

gigabursch 2023.07.15. 10:05:54

@Boldeone2:
Ezek szerint akkor mégiscsak van egy Budapesti Memorandum, melynek része, hogy a NATO (álcája alatt az AEÁ) nem terjeszkedik pofátlanul?

Wildhunt 2023.07.15. 10:47:28

@Boldeone2: a Budapesti memorandumot ÉS a minszki egyezményeket is Ukrajna sértette meg. Mint ahogy a magyar ukrán alapszerződést is.

Gery87 2023.07.15. 10:49:44

@gigabursch:

Tökéletesen értettem amit írtál és nem lehet másképp értelmezni!
Ukrajna a nyugat szerint háborúban áll most is. A ruszkik szerint nincs háború.
Ez nem fog változni, a nyugat nem veszi át az orosz narratívát.

jónévez 2023.07.15. 11:24:09

@Gery87:
Erről, hogy nem vesznek fel háborúban álló országot, volt már többször szó itt is, megha kétségbevonódott is.
Az "állam" szó használata pedig helytelen, államot nem vesznek fel. Nem amerika, a világon kevés helyen szinonima az állam az országra. De úgy helyes, hogy olyan államszervezettel, ami pár évtizede Ukrajnán uralkodik: nehéz bejutni a NATO-ba. Nem is kizárólag érzelmi politizálázból. Egyszerűen megbízhatatlan.

Gery87 2023.07.15. 12:30:05

@jónévez:

Az állam szó használata tökéletes, mindenki érti miről van szó.

jónévez 2023.07.15. 19:43:48

@Gery87:
Nem annyira. Bár szeretnék sokan, de nem államokat vesznek fel sem az EU-ba, sem a NATO-ba. Az állam változik, és pontosan ezért nem veszik fel Ukrajnát sem (még). Ha stabil állam lesz az országban (jelesül Ukrajna), no, akkor lesz majd róla szó.
Mint mondtam: a világon kevésbé szinonima az állam az országra. Kevesebb amerikai filmet kell nézni.

jónévez 2023.07.15. 19:58:51

@Gery87:
Magyarországon vsn állam, még akkor is így van (volt) ez, ha nem szájízünk szerinti. Törekvés ugyan van ellene, vsak ellenáll maga az ország népessege. Itt nem lesz arab, de mégcsak cigány miniszterelnök sem. Mert egyelőre felnőtt férfiak és nők határoznak.
Ha idegeneket akasztanának a nyakunkba (ahogyan már megtették), azt csak külső nyomással tudnák (megtették, és meg szeretnék újra tenni). Akkor tényleg az lesz az ÁLLAM. De nem az lesz az ország. És mihelyt kifullad, onnantól megint az ország számít. Az dönt az államról, aki benne él. Így természetes, a kívülrölől jövőknek és a lepénzeltjeinek újra kuss lesz.
Tudom, nem tetszik sztálinistáinknak.

jónévez 2023.07.15. 20:11:02

@Wildhunt:
Ezen mindig felakadok én is.
Ukrajna (mármint a kormánya) folyamatosan felrúg minden alapvető szabályz, ezekután azt is, amit ő maga is szerződésekben vállalt.
Minket (Magyarországot) is folyamatosan fenyeget, azonkívül, hogy a területén élő magyarokat is folyamatosan terrorizálja.
És büszkén ki is jelentik mindig: ezt tesszük.
És ebbe halnak bele a srácok, kiknek egész más dolguk lenne a világon. És ha ezt mondom, putyinnyalóként bélyegeznek. Pedig nem, nem szeretem Putyint. De az ukrán kormányokat jobban félem. Veszélyesebbek lennének, ha nem püfölné őket végre valaki.

Gery87 2023.07.15. 22:14:40

@jónévez:

"Ha stabil állam lesz az országban (jelesül Ukrajna), no, akkor lesz majd róla szó."

Semmi értelem annak amit mondasz. Hétköznap értelmében ugyanazt az entitást értik alatta amikor azt mondják pl..."az ukrán államot felveszik a NATO tagja közé" "Ukrajna felvételezik a NATO közösségébe, de az ország tagfelvételi kérelmét elutasították" stb.

A szó amit keresel inkább "kormányzat."

Egyébként nem értem hogy jött most ez neked?

Gery87 2023.07.15. 22:25:07

@jónévez:

"de mégcsak cigány miniszterelnök sem"

:) Már van most is.
Sőt, Lázár személyében már készül a következő:)

"Mert egyelőre felnőtt férfiak és nők határoznak."

Szerintem meg ez egy kiskamasz korban lévő társadalom.

"Akkor tényleg az lesz az ÁLLAM. De nem az lesz az ország. "

Elvesztettem a fonalat:)
De biztos ez egy új faszbukos dili ami most nagyot megy a jobboldalon, nem tudom.....

"
-Ország: amelynek saját kormánya van, és elfoglal egy adott területet.
-Az állam: egy olyan politikai közösség, amely egy kormányzati rendszerben él."

"Az ország egy jogi kategória, amely egy földterület hovatartozását határozza meg. Az állam ennek az országnak a működéséhez szükséges szervezetek és testületek összessége."

Egyébként meg: Rokonértelmű szavak azonos jelentéssel.
Ez a hétköznapi tartalma.
Annyi hogy az ország inkább a népi, társadalmi, területi, kulturális vonatkozásban van használatban...az állam általában politikai, bürokratikus, hatalmi környezetben kerül elő.

(De pl Amerika esetében meg magyarul: az ''állam' általában valamelyik tagállamra utal csak, az 'ország' meg mindig az egész júeszéj..)

jónévez 2023.07.16. 01:09:09

@Gery87:
Nem veszítettel el semmi fonalat, hiszen pár mondat után pontosan idézted, amit elmondtam neked az állam és az ország különböző jelentéséről.
Az a baj, hogy játszod az eszed. Úhy csinálsz, mintha vitáznál, de nem. Butaságot mondasz, utána (néha csak hetek múlva) elmondod azt, amit már elmondtunk neked. De úgy, mintha mi (jelen esetben én) másként mondtam volna.
Ha jól ideidézted, mi az állam és az ország szó jelentese, akkor légyszíves, helyesen használd. Ne amerikánuskodj, ott (de ezt is megbeszéltük) államot mondanak. De az ott helyes.

jónévez 2023.07.16. 01:15:18

@jónévez:
Az, hogy az amerikai mit ért a "state" alatt, az nem biztos, hogy megfelel a magyarban elterjedt "állam" értelmezésnek. Magyarul az állam egészen mást jelent.
Magyarul viszont tudjunk.

jónévez 2023.07.16. 01:27:13

@Gery87:
Mit nem értesz azon?
Tudod, úgy jött ez, hogy erről szól a blogbejegyzés. Te pedig vitattad.
A többit (állam, mint az ország működtetője, tehát nam azonos) magad idézted később.
Jobb lett volna utánanézned hamarabb.

jónévez 2023.07.16. 01:31:45

@Gery87:
Az abban a hsz-be szereplő első megállapításaid (a többit már megbeszéltük) pedig csak azt tükrözik:
Egy kekeckedő taknyos vagy, kinek nem volt apja, hogy megnevelje.
Nem baj, ha iskolába jársz (igaziba, nem "tanult, városiba"), akkor nemcsak a csipád nyílik.

gigabursch 2023.07.16. 09:18:27

@jónévez:
Lassan ébredtél rá, hogy egy mindenkivel feleselő és kötekedő alakkal állsz szemben.
Nála nem az észérvek számítanak, hanem a kötekedés.

Két megoldás van:
Vagy szűrő listára teszed vagy egyszerűen észre sem veszed.

ZorróAszter 2023.07.16. 09:35:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Bár kiszállna, vagy még inkább bár ne itt provokálta volna az oroszokat a szomszédunkban.

Inkább az van, hogy belekezd egy új projectbe valahol Oroszország másik déli szomszédjánál és megpróbálja megcsinálni ugyanezt a forgatókönyvet mint Ukrajnában.

"Óvatos nyomás történt a tárgyalások felé."

Ezt én nem látom.

jónévez 2023.07.16. 10:55:47

@gigabursch:
Ó, amikor ráérek épp, szívesen vitázom. Vele is, -de néha tényleg bemérgesít. Valóban bántó, hogy néha én is úgy vélem: a célja pont ez.
De hátha nem.

Gery87 2023.07.16. 11:00:12

@jónévez:

("amerikánuskodj"? Ezt nem tudom megint mi a rosseb.")

Nézzük az elejétől:

"Az "állam" szó használata pedig helytelen, államot nem vesznek fel. "

De, mondják így....mi a probléma?

"Nem amerika,"

Nem számít. Mindenki tudja miről van szó.

" a világon kevés helyen szinonima az állam az országra. "

Hát pedig de, általbán szinonimaként használjuk, használhatjuk.

"De úgy helyes, hogy olyan államszervezettel, ami pár évtizede Ukrajnán uralkodik: nehéz bejutni a NATO-ba."

Végső soron egy államot/országot vesznek fel vagy nem vesznek fel.
Feleslegesen kukacoskodsz ezen.

Ha Törökország ami szintén nem a kisebbségi jogok és a demokrácia fellegvára lehet tag akkor Ukrajna is, nem az ukrán államszervezet és kormány az oka hogy nem tagok.

Gery87 2023.07.16. 11:05:15

@jónévez:

Államot ért alatta.

A másik szó a country, ország.

Gery87 2023.07.16. 11:07:41

@jónévez:

Azt nem értem mit rugózol ezen hogy az állam vagy az ország elnevezést használják e akkor amikor a NATO felvételről van szó.
Párhuzamosan használják és fogják is használni mindkettőt ha erről írnak majd.

jónévez 2023.07.16. 11:08:18

@Gery87:
Még mindig nem a lényegről írsz (ami azért is meglepő, mer pár órája már értetted, még idézted is)
Törökország pedig pont azért NATO-tag, mert ott az állam elég stabil az országban. Görögországnál jobban rezgett a léc.
Ukrajnában is lesz végre egy ukránpárti (azaz nem orosz-, nem amerikapérti) stabil állam, amely csak a valós erejéhez mérten fenyegetőzik, akkor még lehet is NATO tag. Valójában akkor sem biztos, hiszen a NATO vagy jónak találja ezt, vagy nem.
Én nem zárom ki, hogy a jelenlegi boxzsák szerep jobban fekszik a NATO vezetőinek, mint egy újabb megvédendő nyűg...

Gery87 2023.07.16. 11:09:01

@jónévez:

Jó akkor bazd fel magad mert valaki belekötött a hülyeségeidbe:D
"vén hülye":)

(A taknyostól nagyon messze vagyok, de látom érved nincs már több, csak a korral tudsz jönni...ennyid maradt?)

Gery87 2023.07.16. 11:14:09

@gigabursch:

Főleg az ilyen "posztnácikat" idegesítem, mint te:)
Remélem ma már hóhóliáztál meg zsidóztál egyett...

jónévez 2023.07.16. 11:20:55

@Gery87:
Azért, mert te használod (tévesen) azt a kifejezést.
Vannak, ismerek újságírókat (nem személyesen, csak olvasom), néha ők is tévesztik. De ritkán. Én csak óvnálak a helytelenségtől. Ne gyere a "bloghu-s" dumával most, hogy a nyelvet a nép, az emberek alakítják. Mert a kisebbség hangos helytelen szóhasználata: az nem a nép, nem azvemberek többsége

Gery87 2023.07.16. 11:21:23

@jónévez:

"Törökország pedig pont azért NATO-tag, mert ott az állam elég stabil az országban."
"Ukrajnában is lesz végre egy ukránpárti (azaz nem orosz-, nem amerikapérti) stabil állam"

Így ahogy most te más nem fogja használni ezt.
Országot és államot fognak írni és említeni a sajtóban is párhuzamosan és szinonimaiként.
Ennyi a lényege a mondandómnak.
Ezzel is kezdtem.

"Én nem zárom ki, hogy a jelenlegi boxzsák szerep jobban fekszik a NATO vezetőinek, mint egy újabb megvédendő nyűg..."

Valószínűnek tartom hogy egyébként én is hogy nem lesz NATO tag a jövőben sem.

jónévez 2023.07.16. 11:22:58

@Gery87:
Te tényleg igyekszel vitára alkalmatlan töltelékként viselkedni?
A blog tele van véled, de hasznosságod (ma/tegnap) elég kevés volt.

Gery87 2023.07.16. 11:26:48

@jónévez:

"Azért, mert te használod (tévesen) azt a kifejezést."

Nem használom tévesen.
Ha arról írnának majd:

"Ukrajna lehet a legújabb tagállama a NATO-nak, elfogadták a csatlakozási kérelmét.."

vagy

"Újabb ország csatlakozott a NATO-hoz, Ukrajna mától a szervezet tagja.."

stb.

Mindegyik helyes lesz.

Az hogy most ez lett épp a "dilid" hogy ezen rugózol hát te dolgod.

"Ne gyere a "bloghu-s" dumával most"

??
Az milyen?:)

Gery87 2023.07.16. 11:27:12

@jónévez:

Az az én bajom.
Egyébként kvára nem írok már sehova...

jónévez 2023.07.16. 11:36:34

@Gery87:
Te még nálam is kevésbé értesz amerikaiul ;)
De a "state" az nem (magyar értelmű) állam.
A "country" az inkább "haza". Texas például lehet az (nem nekem, nekik). De még a közvetlen környezetre is hsználatos (nálunk megyének, járásnak is nevezhetik)

jónévez 2023.07.16. 11:37:22

@Gery87:
Tagállama nincs. Helytelen szóhasználat.

jónévez 2023.07.16. 11:39:18

@Gery87:
De dili-ként fogod fel, ha vitázom veled? Apád fülét ;)
Persze, nem haragszom, majd vitázunk meg. Most megyek máshová.

Gery87 2023.07.16. 11:45:11

@jónévez:

hu.wikipedia.org/wiki/%C3%89szak-atlanti_Szerz%C5%91d%C3%A9s_Szervezete

"A szervezet célkitűzéseit az Észak-atlanti Szerződés foglalja magában, amelynek értelmében a tagállamok minden politikai és katonai eszközt igénybe vesznek a tagországok szabadságának és a biztonságának megőrzése érdekében. Hivatalos nyelvei az angol és a francia."

"2015. december 2-án a NATO külügyminiszterei meghívták Montenegrót, hogy csatlakozzon az észak-atlanti szervezetbe, mely 2017. június 5-étől a NATO huszonkilencedik tagállama lett."

magyarnemzet.hu/kulfold/2022/05/nato-minden-fontos-tudnivalo-egy-helyen-az-eszak-atlanti-szerzodes-szervezeterol

"Mi az a NATO és hogyan jött létre? Mely országok a tagjai és mi a célja? Hogyan lett Magyarországból NATO-tagállam? Milyen előnyei vannak a NATO-tagságnak? Összeállításunkból mindent megtudhat az Észak-atlanti Szerződés Szervezetéről."

Gery87 2023.07.16. 11:46:29

@jónévez:

Nem, az államon/országon és annak használatán való rugózásra mondtam.

Most meg azon szarakodsz a "tagállam" helyes e...

Hát a világ rajtad kívül létező része szerint igen:)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.17. 08:06:25

@Wildhunt: a furcsa ebben a cikkecskében, hogy rászüremkedő valóság az alapja.
Nagy fejlemény ez, emlékezz, amikor még "az a baj hogy továbbmennek" volt. Pedig a valósághoz még csak a belpestből se kellett kimenni akkortájt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.17. 08:10:54

@jónévez: Görögország NATO tagsága Chuchill nagy projektje volt, nem akart kommunista hídfőt a Mediterráneum közepén, pedig igény lett volna rá, lásd Beloiannisz.

Gery87 2023.07.17. 15:31:30

@Deak Tamas:

A görög kommunistákat Sztálin se támogatta, belenyugodott hogy a korábbi megállapodás szerint az nyugati érdekszféra, így az elvtársak mentek a levesbe.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.18. 08:49:10

@gigabursch: @jónévez: szűrni kell őket, mert úgy nem vesztesz értékes hozzászólásokat mástól. Az a baj, hogy e férgek miatt hirtelenében legalább hat normális figura jut eszembe, aki nem szól már itt a blogban semmit hosszú idő óta.

Gery87 2023.07.18. 15:57:20

@Deak Tamas:

Miféle értékes hozzászólásokról beszélsz?
Hogy összeszopkodjátok egymást meg a fideszt?:)

Zsidóztok, románoztok, meg hazaárulótok, Soros Brüsszel stb...
Marha értékes tényleg.

Aki azért megy el valahonnan mert nem pontosan saját véleményét hallja vissza szóról szóra az meg is érdemli.
Azért nem kár.

jónévez 2023.07.20. 22:57:30

@Gery87:
Most ez milyen agresszió már?
Zsidóztam, románoztam? (az összes hazugságodat nincs kedvem végigírni)
NemAzt pedig épp rajtad látom: kevésbé viseled el masok álláspontját.
De remélem, változik ez.

jónévez 2023.07.20. 22:59:51

@Gery87:
Mielőþ azzal jönnél, nem nekem mondtad: DE. Olyan többes számban beszéltél, hogy én is beletartozzam. Mert ott én is meg voltam szólítva.

Gery1987 2023.07.27. 17:34:06

@jónévez:

Általában véve a mai fideszesekről, "nemzethyekről" beszltem meg persze a blogba kommentelő pár ilyen alakról...
vedd magadra ha akarod, nekem mindegy.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása