Semmi nem segít jobban egy ügynek, mint az ügyet ellenző szélsőséges. Olyan károkat képes okozni a saját oldalának az aki az oldalon belül marhaságot művel, mint amit sose képes az ellenoldal legaktívabb harcosa se.
Íme két friss példa.
Juhi Peti, a narkózás egyik magyarországi apostola, bukott ballib politikus kifejti, minden rendes ellenzéki alapvető kötelessége aktívan szolidáris lenni a homoklobbival. Miközben a ballib tábor zöme is homofób, de legalábbis semleges e téma kapcsán.
Peti nem veszi észri, csak a Fideszt segíti szövegével. Azzal, hogy ő nem fogad el olyan ellenzékiséget, mely nem homokpárti. Ez minden bizonytalan szavazót elriaszt a ballibektől.
Aztán szembejött egy nem követett videócsatorna - Juhit követem egyébként -, mely még jobb példa ugyanerre.
A fanatikus ballib blogger átkozza a ballib Partizánt! Miért? Mert a Partizán időnként elemez, kilép a "mindenki fogatlan mucsai analfabéta, aki nem ballib" elméletből. A srác személyes sértésnek érzi, hogy a Partizán kilép ebből időnként, ezt természetesen úgy értékeli, hogy Zorbánhoz idomul a Partizán!
Én természetesen hosszú, egészséges, aktív életet kívánok mind Juhinak, mind Dávidnak, remélem, még hosszú ideig ilyen hevesen segítik a ballibek elleni kampányt! Tavaly kicsit megijedtem, amikor a választás után Juhi elhallgatott. De aztán pár hónap után feldolgozta a ballib bukást, s visszatért mint blogger. Azóta is szorgalmasan - persze akaratán kívül, de ezt túl fanatikus észrevenni - dolgozik a következő fideszes kétharmadért.
Sok sikert nekik! S fel is iratkoztam Dávidra.
S még egy, harmadik példa. Úgy tűnik, az eddig hithű ballib Czeglédi Zoltán - egykor még fizetett Momentum-alkalmazott is volt - rálépett a ballibtalanodás rögös útjára. A következő elemzésben gyakorlatilag minden megállapítása igaz. Persze szidja a Fideszt, de olyan módon, ami egyre jobban kilóg a ballib narratívából:
Viccből bekommenteltem, hogy "a Zorbán megvette kilóra a Czeglédit!", amit többen - jellemzően a legostobább típusú törzsballibek - komolyan vettek és lelkesen helyeseltek. (A kommentem nem látható, senki se keresse, aztán Ungár törölte természetesen, már így is súlyos teher számára saját anyja a ballib tábor számára, nem akarja ezt még fokozni is Birca-kommentekkel.)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2023.07.21. 09:04:24
bár ugye ők se vettek részt az idei prájdon. mert a dk idős szavazói jelentős része ugyanolyan ártalmatlan homofób, xenofób szavazó. migránsozás, buzizás ügyében egyetértenek orbánnal. "csak ne lenne benne az a cigány vér". orbán viselkedését vetik meg, nézik le. tkp. kissé rasszisták is. orbán folyamatosan lop, csal, hazudik. ebben igazságuk van, ugyanazt nem látják gyurcsányban. bár egy részük azt is érzékeli. már amennyire a dk-s szavazókat ismerem.
orbánra a formálódó középutasság veszélyes. a saját pártja. a fidesz szavazók egyre erősebben megosztottak. egy részük orbán fanatikus. nekem is van olyan ismerősöm, aki azt mondta, hogy lássam már be, hogy sose volt olyan jó, mint jelenleg. mert növekednek a reálbérek. és hiába érveltem, hogy bár korábban növekedtek és most csökkennek, rekord infláció van. azt mondta, hogy mindez csak azért van, mert brüsszel ezt akarja. a 3 millió fideszesből talán lehet 1 milió fanatikus.
a másik oldalról van 1 millió fidesz szavazó, akik titkon utálják orbánt. közalkalmazottak, vezető szerepben. és úgy szidják, hogy csak nézek ki a fejemből. orbán a pártján belül diktatúrát vezetett be. és a szavazóinak egy része megutálta. önkormányzati képviselők, önkormányzati csúcsvezetőket orbán emberei tömegével utasítgattak, megaláztak. ez a führer parancsa. ezt hajtd végre, különben repülsz. és ez még a hadseregben is feszültségeket okozott.
a pártrendszer egésze van válságban. nemcsak a fidesz, hanem az összes többi párt. a dk is egyébként. mert a fanatikusok is látják, hogy gyurcsány már nem fog visszatérni. a momentum is. hiába a külföldi támogatottságuk, a fiataloknak se kell a brüsszelita poltiika. ugyanakkor a fidelitas is megszűnt. a fidesznek nincs ifjúsági tagozata. tömegével új belépőkkel. a diáktüntetéseket soros alapítvány pénzelte, hanem már spontán megmozdulások is voltak.
és van egy centrista irányzat. kb. schiffer féle vonal. ami persze lehet, hogy rövid távon nyer választást, mert szervezetlen, azonban tömegessé válhat, és váltja le orbánt. mert valami leváltja. orbán nem konszolidált. személyi kultuszt épít. nincs politikai örököse. ki lenne? gulyás gergely és kocsis máté vezetik majd az lmtq ellenes mozgalmat hollik istvánnal. németh sziszi, vagy kicsoda. szentkirályi alexandra vezeti majd budapestet? ő a női karigeri. novák katilin lesz a xenofób vezető. vagy kicsoda? kósa lajos előad tusványoson. ő. vagy kicsoda? pintér sanyi bá? ha megalázva leváltják, akkor zavart okozhat. lázár utálja orbánt, a brútusz szerepre készül, brüsszelből navracsicsot nyilván győzködik.
ezek a veszélyesek. és nem gyurcsány.
2023.07.21. 09:10:27
nyilván nem fogja ezt megtenni, de ekkor lenne nagy spíler.
gigabursch 2023.07.21. 09:42:03
Még nem látni tisztán, de alighanem rájöttek, (akár közösen a karmelitásokkal), hogy a ledarálás egyik módja, ha ők félrelépnek az eLMeBeTeQ műsortól.
2023.07.21. 10:12:19
Tapi2021 2023.07.21. 12:06:25
Ugyanilyen mostanában az USA/ukrán - orosz háborút JÓL értékelő Bekiáltós Domonkos. Száz százalékban egyezik a véleménye és a helyzetértékelése a kormányéval/miénkkel, de miután ezeket leírta, csak odabasz egy "vörös farkat", hogy de a Zorbán... az rossz.
Tapi2021 2023.07.21. 12:12:15
Szó sincsen semmi ilyesmiről akkor, amikor - a bibliai tanításnak és a természetes erkölcsnek és a természetellenes dolgoktól tartózkodásnak megfelelően - ELLENE vagyunk az LMBTQ+++-nak!!!
Tehát nincs olyan, hogy homofóbia! Ez egy megbélyegzés, egy eszköz ellenünk, ami jól kijátszható! Mint a náci-kártya, homofób-kártya...!!!
Legalább mi ne homofóbozzuk már magunkat.
Tapi2021 2023.07.21. 12:15:23
Igazold! Vagy te hazudsz!
Tapi2021 2023.07.21. 12:26:10
Hogyan lehetne konszolidálni az őt bármikor egy kanál vízben is megfojtani hajlandó ellenzékkel??? Akik FELŐL nulla a konstruktivitás, az együttműködési készség. Viszont folyamatos HAZUDOZÁSSAL ássák alá az egész országunk tekintélyét és pénzügyi támogatását itthon és külföldön?...
Teljes egyetértés meg NINCS egy többpárti demokráciában! Hiszen azért van több párt, mert MÁST gondolnak a világról!
Ha nem, akkor egy "párt" van sok néven. Mint nem egyszer látható bizonyos országokban.
" személyi kultuszt épít."
Ezt miben látod? Hol, hogyan építi?
" nincs politikai örököse."
Ez igaz, de még nem is készül nyugdíjba!
Viszont körül vette magát nagyon sok fiatallal, akikből vezetőt/minisztereket is, csinált! Tehát VAN utánpótlás-nevelés!
2023.07.21. 12:28:55
ez a népítélet. és a fideszben is. debrecenben csak a fidesz létezik, mint párt. a fideszes ismerőseim többsége is ezt gondolja. hogy nincs tisztességég, becsület. ők is ügyeskednek, csak kicsiben.
Tapi2021 2023.07.21. 12:32:47
Feleznék a szavazótábort.
Tapi2021 2023.07.21. 12:37:48
Az a "nép" is az ellenzék. Mi a nép másik része meg nem így látjuk. Erre hivatkozni tehát csak süketelés.
Egyébként tény, hogy a napi demagógia átmossa az agyakat. Ezen az oldalon is. :-(
Ezért nem mindegy, ki milyen forrásokból iszik! Mert azokhoz igazodik egy idő után.
2023.07.21. 12:39:22
debrecenben van orosz főkonzulátus. nformálisan lehet tudni, érteni, vagy érezni, hogy a diplmaták gondolnak. nem azt, amit a fidesz képvisel. az ausztriához és svájchoz hasonló semlegesség az elvárás. és nem a seggnyalás. az orosz konzul egy ukrán, vagy ukránul is beszélő orvos. és nem gondolja, hogy az új világrendben putyin, hszi csin pin, erdogan, netanjahu és orbán összefognak. ezen csak nevetnek. putyin nem akar ezekkel összefogni. különösen orbánnal. a nato felforgatás érdekük, de a magyar hergelése már nem. svájchoz és ausztriához hasonló csendes diplomáciát várnak el. semlegességet.
2023.07.21. 12:51:50
ez a népítélet, ami nem "ködös". hanem elég egyértelmű. még egyszer a fideszben is. főosztályvezetők a kormányhivatalban, vagy még magasabb beosztásban, amit azért nem nevezek meg, mert abból már egy van. a 89 óta fideszesek, akik tüzön vizen át kitartottak a párt mellett mondják azt, hogy igen, igen, hogy a kelet barát gazdasági, és nyugatellenes kulturális irány nem lesz jó. és maga az oligarchia se akar orosz mintát.
az, hogy az mdf-nek vége van azt debrecenben 1991-ben lehetett látni. akkor szűntek meg debrecenben. kdnp és fkgp debrecenben nem is voltak jelen. úgy értve, hogy szervezett pártként. az, hogy az mszp-nek vége van azt 1998-ban lehetett látni. és lehet látni a fidesz végét is. van egy apparátus, ami már nem hisz a szólamokban. a gigantikus akkumulátorgyárban. a csúcsvezetők kiállnak a sajtótájákoztatóra és lehet látni, hogy ezek tudják: a fidesznek vége van. debrecenből nézve a mszp-szdsz törése már 90-ben nyilvánvaló volt. mert itt a ballib kezdetben sem filozófusokból, hanem természettudósokból állt.
innen nézve a rendszerváltás bukása legalább a bokros csomag óta nyilvánvaló. a kezdetektől is. hogy a kádári reformokat kell folytatni. vegytisztán kapitalizmust debrecenben se lehet építeni. kisebb városokban még úgy se. csak most már a késő kádár kort is nehéz lenne visszahozni. tehát az is kényszerpálya lenne. de nem nagyon lesz más.
2023.07.21. 13:33:54
a ner a két végletet vonultatja fel. a prájd is a ner része. nemcsak birca, hanem a ner újságírói is kifejtik, hogy a prájd szuperjó. mert hozza a szavazót. csak épp nem jó a gyerekeknek, meg a társadalomnak. de mit számít az. legyen ortodox liberalizmus egyfelől és ortodox nacionalizmus másfelől. azzal szemben lépjen fel a homofóbia, vagy normális családi felvonulás. szófiában.
a keresztény konzervativizmus nem egyfelől felléni a homoszexuális propagandával szemben, másfelől elítélni a homofóbiát. minkdettőt egyszerre. és ebből tabusítás következik. tehát az sem normális család, ahol a papa mama kimennek a prájdra és azt mondják a gyereknek. látod kisfiam, pfúj buzik. és a másik családban meg olvassák az átírt meséket.
a keresztény konzervatívizmzus az egyik se.
2023.07.21. 13:46:32
ki az, aki úgy képzeli, hogy a bibliát ledobta a teremtő a zsidóknak és azt kell hinnie az emberiségnek. az egy mesevilág, aminek a tanulságaiban természetes módon lehet hinni. és aki hisz benne az nem buta. amelyik gyerek a csillagok háborútját látva a jedi lovagokban hisz az se buta. ezek mesék, amelyeket emberek írták. és amelyek tanulságából hihetünk valamennyit. ez a felvilágosodás. az nem törtölte el a kereszténységet.
aki ezekből a mesékből ellenérzést fabrikál az tévúton jár. keresztény konzervativizmus nem egy ellenérzés. éppen az a lényege, hogy azon felül kell emelkedni. és a két szélsőséget az underground világába szorítani.
orbán azt gondolja, hogy a másik nyer. dehogy is. még az oroszok se gondolják, hogy putyin diktálja az új világrendet. hanem mivel a blitzkrieg megbukott nyilvánvaló, hogy putyin ezzel a háborúval megbukik. a putyinisták azt mondják majd, hogy megtette, amit megkövetelt a haza. és lehet, hogy ez lesz az orosz történetítás.
maga az orosz értelmiség, duginisták se gondolják azt, hogy ezzel egy új keleties világrend a nyugat felett felülkereskedik és összefognak kínával. ez még csak nem is az orosz propaganda. hanem a régi szovjet. vagy az se ezt hirdette.
Tapi2021 2023.07.21. 13:52:12
Mindig voltak ilyenek, az én körömben is. Ők azok, akik aztán "meggyőződésből" az ellenfelekre szavaznak és jól kibaltáznak az országgal és magukkal is. Meggyőződésből. (Mert nem láttak a saját kis buborékuknál tovább!)
Most szerinted jobb lenne egy DK-Jobbik-Párbeszéd.... katyvasz, balos-libsi-globalista-parancsteljesítő kormány e helyett?
Még úgy is, ha nem vagy keresztény-konzi?
Tapi2021 2023.07.21. 13:54:35
Így van! De ez a TI TÉVESZMÉTEK!
OV-ék nem Moszkva pártiak, hanem MAGYAR pártiak!
Tapi2021 2023.07.21. 14:03:14
Nincs ellentmondás. Keresztény (zsidó, muszlim, krisnás..., stb.) szempontból a homok, LMBTQ minden betűje, egy-egy bűn. Tehát fel kell ellene lépnünk.
A homofóbia - ha létezne - azt jelentené, hogy - lásd fent a meghatározást! - betegesen iszonyodunk a homoktól, LMBTQ-tól, és a képviselőitől.
De erről szó sincs!
Hit, vallási, ízlés alapon utasítjuk el. Ez a mi hitünk és VÉLEMÉNYÜNK. Nem egy betegség.
Ha valaki valóban betegesen fél/gyűlöli a homokot és homokosokat, az nem helyes, ezért lehet ezt elítélni, mint másik végletet.
Tapi2021 2023.07.21. 14:19:45
Ha a bibliai tanítások csak mesék, amiket emberek találtak ki és nem Isten szavainak ember általi leirata, elmondása, áthagyományozása, sokszor emberi történetekbe ágyazva, akkor a bennük való hit értelmetlen. Mivel sokan ezt gondolják, hiszik, ezért ateisták, materialisták.
Ahhoz, hogy hívő keresztény vagy zsidó légy, el kell hinned, hogy ezekben a történetekben ott van beágyazva a valóban létező Teremtő üzenete az emberek számára.
Ha ez nincs meg, nem vagy sem keresztény, sem hívő izraelita.
A felvilágosodás eleve a keresztény hit és vallás ellen jött létre. Nagyon is célja, hogy ezt kiszorítsa, leváltsa! Csak ez nem megy gyorsan. Igaz, most éppen erősen rákapcsoltak, ahogyan ez az újpogányság gyors előretörésében naponta látható!
Wildhunt 2023.07.21. 14:22:56
@cvsvrs nem tudja mi a személyi kultusz.
Tapi2021 2023.07.21. 14:26:40
Volt egy olyan verzió is - bő egy évvel ezelőttig -, hogy Oroszország nyugodtan akart élni és fejlődni, nem jelentett fenyegetést senkire, sőt, mindenkit ellátott relatíve olcsó nyersanyagokkal, saját pénzen milliárdos vezetékeket épített a tengerben, hogy még jobban eláthassa Európát..., aztán, hogy, hogy nem, körül bástyázta a NATO-val és támaszpontjaival az USA, az ukránok meg - az USA által gründolt Majdan után - addig basztattak közel HÉT MILLIÓ oroszt, amíg az anyaországnak lépnie nem kellett...
2023.07.21. 14:35:07
a magyar nemzeti érdeket utoljára a korai horthyfasizmus képviselt. mert az akart nyugati (elsősorban angolszász támogatással) részleges revíziót. a fidesz hivatalos álláspontja, hogy szó se lehet semmféle revízióról. ez a kör ne mondja már magát nacionalistának. semmiféle nemzeti érdekérvényesítés nincsen.
Tapi2021 2023.07.21. 14:40:46
2023.07.21. 14:42:14
az oroszok vissza akarják állítani a szovjetuniót. eurázsiai unió címszóval. a szovjet himnusz kezdete: soiuz nerushimyj respublik svobodnykh, splotila naveki velikaia rus. magyar fordításban szövetségbe forrt szabad köztársaságok, a nagy oroszország kovácsolta frigy. gorbacsov ezt feladta. és egy hazaárulónak tartják, aki 1% alatt kapott a választásokon, amikor elindult.
de arról szó nincs, hogy ez a nagy oroszország összefogna kínával, törökországgal, izraellel és különösen magyarországgal. még a ruszkik is idiótának tartják a magyar diplomáciát. a magyar vezetést hasznos idiótáknak tekintik.
Gery87 2023.07.21. 14:49:14
És az nem lehet hogy mindkettő ugyanúgy igaz számára?
Csak az egyikkel egyetértesz, a másikkal meg nem.
2023.07.21. 14:56:56
2023.07.21. 15:02:52
és a magyar hadsereg ruszin romulusz vezetésével tiszebecsnél, beregsuránynál, lónyánál állomásozna. és a magyar kormányerők ungváron állomásoznának. ehhez képest mi van? a nagy semmi. kétnyelvű újságokat kellene kiadni. az ungvári új magyar szó a háborúról azt írta, hogy. és persze, hogy a megtámadott nép oldalán kell állni.
az általános emberségre és a nemzeti érdekérvényesítésre lenne szükség. és ehhez ott kell lenni a magyar ngp-knak. védeni a kárpátaljai lmtq-t a homofóbiától. ha ez kell a nyugati követségeknek, akkor legyen ez.
az a külpolitika, hogy ezekből egy olyan kombó jöjjön létre. amit a lehető legtöbben elfogadnak. és az ebből formálódó diplomácia magyar érdekekt érvényesít. ennek majdnem az ellenkezője történik. ez egy rossz irány. engem nem érdekel orbán se pro, se kontra. az se, hogy zsarolják vagy sem. mert ez attól független.
2023.07.21. 15:28:45
ez debrecenben józsa településrészen épült magyar-ruszin fatemplom,
static.civishir.hu/ci/2021/11/fatemplom22021-11-07_142646.jpg
2021-es áron 140 millió forintba került. ilyen létesítményeket kellett volna építeni. nem magyar állam, hanem a magyar görög katolikus egyház szerzvezésében akik ószlávul is beszélnek, vagy legalább is prédikálnak. és ezekhez kapcsolódóan kétnyelvű oktatást biztosítani, kétnyelvű újságokat kiadni, alapvető egészségügyi ellátást biztosítani, munkalehetőséget, közösségi bankolást, közlekedést, távközlést.
amire azt mondják a fideszben, hogy azt nem lehet. miért ne lehetne? mert az nem jó a szegény kis ukránoknak. ez a gyurcsányizmus. már a kerítés is baromság volt.
a nemzeti érdek a duna-száva vonalnánál megállítani a betolakodókat. tehát nem a trianoni határt kell megerősítani, hanem belgrádot, úgy, hogy a kárpát-medence integritása is helyreálljon. kárpátalját szüvetségi államrendbe leválasztani. nem utópia. nem álomvilág. a jelenkori állapotok azok, amelyek nem tarthatók. ez a magyar nacionalizmus.
horthy volt az urolsó magyar nacionalista. és a bethlen. teleki idők politikája volt a helyes. most is azt kellenek követni. ha ungvár nato/eu szövetségi fennhatóság alá kerül és lengyel kárpátalja központja lemberg, akkor teljesülnek a magyar-lengyel érdekek. úgy, hogy kiállunk ukrajna függetlensége mellett. az ukrán nép szabadságharcát támogatni kell. az orosz elnyomatás ellenében.
a magyar diplomácia mindennek az ellenkezőjét csinálja. nem lesz semmiféle új világrend, amiben győz a kelet. nem három globális játékos van, hanem nagyjából húsz. kína nem fog tartósan összefogni oroszországgal. a kínai tőke nem racionálisan lép. mi értelme van gigantikus akkumulátorgyárat építeni debrecenben? az nem lehet, hogy "valamit" akarnak építeni és betlire játszanak. garanciákat vállaltak?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.21. 15:44:23
2023.07.21. 16:39:23
ez egy állami nyelvtörvény. nem egy hivatalos állami iskolát kell nyitni. hanem nem hivatalos egyházit. a magyar görög katolikus egyház kéttannyelvű alapítványi oktatást folytat. ngo-k védik a kisebbségi jogokat. nem a magyar állam, hanem nem kormányzati szerveződődések. részben a nyugatos politikát kell használni keleties elemekkel kiegészítve.
Wildhunt 2023.07.21. 16:58:27
2023.07.21. 17:10:30
ez egy kárpátaljai református iskola.
life.karpat.in.ua/wp-content/uploads/2022/09/dsc04786-scaled.jpg
hol látsz ukrán feliratot?
2023.07.21. 17:25:44
ez az iskola debreceni református pedagógai intézet alá tartozik. annak az egyik patrikulája. és magyar nyelvű képzést folytat. nem ukrán államit, hanem magyar egyházit. a kijevi kormány nem ismer el. és?
a részleges revízió alapja az, hogy a magyar egyházszervezetet kell a határon túlra kitolni. ezt a reformátusok réges rég megtették. és a görög katolikusok is meglépték volna. csak a fidesz ezt leállította.
Wildhunt 2023.07.21. 19:29:57
Wildhunt 2023.07.21. 19:31:25
2023.07.21. 19:44:33
magyar érdek az, hogy kárptáalján a lehető legtöbb gyerek tanuljon magyarul.
erre lehetősége lenne az alábbiakban
1. református egyházi iskola. a kárpát-medencében csak magyar reformáció volt. ez az ukrán állam nem ismeri el. a magyar viszont mégis csak. és ilyenek léteznek.
ezeknél ukrán barátabb
2. magyar-ruszin görög katolikus egyházi iskola. ez magyar és ukrán/ruszin nyelven tanítana. ilyen nincs. ezt az ukrán állam nem ismerné el. de létezhetne.
3. multikulturális nemzetközi iskola. ahol a világ angol mellett ukrán/ruszin és magyar nyelven is folyik oktatás. ez magyarul is tudó nyugatos elitet képez kárpátalján. ezt a magyar állam mellett a nemzetközi elit is elismeri. ha ukrajna nem, akkor ne ismerje el.
Wildhunt 2023.07.21. 20:14:50
ZorróAszter 2023.07.21. 22:40:47
Tökéletesen tudják. Ezért fizetik őket a németek.
Ezért bábszínház hülyegyerekeknek a magyar politikai élet.
Jó példa erre a Partizán és a maga által mutatott "pártatlan" beszélgetés a médiákról.
Egy szót se szóltak benne a Mediaworks médiákról és a közös főszerkesztőségükről, holott ugye a médiakínálat legjelentősebb része.
ZorróAszter 2023.07.21. 22:55:16
"Így van! De ez a TI TÉVESZMÉTEK!
OV-ék nem Moszkva pártiak, hanem MAGYAR pártiak!"
Orbán egy éjszaka lett parancsra oroszfóbiásból oroszbarát.
2001-ben még azt mondta, hogy ha NATO akarja, telepíthet atomfegyvereket Magyarországra.
Erre a bunkó orosz nagykövet azt reagálta, hogy a SALT miatt törölték a rakétáikból a célpontokat, de akkor pár atomrakétát most becéloznak Magyarországra.
Ez a magyar érdek ugyebár például Oroszország vonatkozásában.
ZorróAszter 2023.07.21. 23:02:26
""""orbán folyamatosan lop, csal, hazudik. """"
"Igazold! Vagy te hazudsz!"
Annyit biztosan lehet tudni, hogy a Székházpénzből lett többek között az Orbán-bányák.
És hogy Kaya Ibrahim-Josif Tot trükk miatt mások sokéves börtönt szoktak kapni.
Az Orbán bányákhoz továbbra is dőlnek az állami megrendelések.
Mészáros cégeihez is.
Kinek a strómanja is Mészáros?
Mennyibe kerül egy magánszemélynek közérdekű adat kérelmezése? Kinek a zsebében van a sajtó, ami ezeket feszegetné és napirenden tarthatná?
2023.07.22. 09:41:56
kárpátalján
0. aki ukrán érettségi bizonyítványt akar az járjon ukrán iskolába.
1. aki magyar érettségi bizonyítványt akar az járhat magyar református iskolába.
2. aki magyar-ruszin érettségi bizonyítványt akar az járhasson kétnyelvű magyar görög katolikus iskolába.
3. aki nemzetközi érettségi bizonyítványt akar az járjon nemzetközi iskolába. és abba járhatnak kárpátaljai magyarok is.
és a 0. az ukrán érdek. azt a magyar diplomácia nem tudja tiltani, de 1, 2, 3-as pontot forszírozhatja. és ezeket a fidesz nem támogatja.
miközben az 1. pont (ref. isk.) jelenleg is működik. 2 (ruszin gör.kat) orosz. a 3. (multikulti nemzetközi isk.) európai és amerikai érdek egyben. és magyar érdek.
ha ezt sokadjára se érted, akkor hülye vagy.
_Neville 2023.07.22. 13:04:23
Wildhunt 2023.07.22. 14:09:37
Wildhunt 2023.07.22. 14:13:44
2023.07.22. 14:27:57
a magyar érdek az, hogy kárpátalján legyenek magyarul tanuló diákok.
a magyar állam kárpátalján nem létesíthet iskolákat, mivel kárpátalja ukrajna része. az ukrán állam nem engedélyez magyar állami iskolákat. ezért magyar egyházi iskolákat lehet nyitni és magyar állam által létrehozott nemzetközi iskolát. (pl. ilyen van debrecenben). a debreceni görög katolikusoknak szakképző intézményei is vannak.
www.szentlaszlo.edu.hu/
szentbazilszakkepzo.hu/
www.szentmiklosromaszakkoli.hu/
ezek működő debreceni iskolák. ugyanez a magyar görög katolikus egyház indíthat magya főiskolát, szakkollégiumot kárpátaljaiknak ungváron, görög katolikus szakképző központot munkácson. nem kell ukrán érettségi. mert majd jár a görög katolikusokhoz.
vagy az is nemzeti érdek, hogy a kárpátaljai magyarok járhassanak nemzetközi iskolába. ez a debrecenben működő állami tulajdonú nemzetközi iskola.
isd.debrecen.hu/
óvodától nemzetközi érettségiig juthat el.
vagy ugye járhat reformátusokhoz. nem szerez ukrán érettségit. és akkor mi van?
2023.07.22. 14:40:02
ha kijevbe akar menni tanulni, akkor ukrán érettségi bizonyítvány kell.
a magyar görög katolikus egyháznak lehet egy kéttannyelvű ruszin-magyar líceuma egy görög katolikus pedagógiai intézettel ungváron. és mellette görög katolikus ruszin-magyar szakkollégium, collegium academicum. és kéttannyelvű felsőfokú szakképző intézménye akár. ruszin-magyar gymnasium academicum. nem kell hozzá ukrán érettségi.
na most amíg ezek az intézmények nem épülnek ki addig az 1646-ban a magyar királyságban alapított ungvári görögkatolikus egyházmegyéből ejöhet tanulni mikolci, a nyíregyházi vagy a debreceni egyházmegyébe tanulni a katolikusokhoz.
és ezt kik ellenzik elsődlegesen? az ellenzék, vagy zelenszkij. lófaszkarikát. A FIDESZ.
Wildhunt 2023.07.22. 14:52:16
Wildhunt 2023.07.22. 14:54:54
Nem lehet.
2023.07.22. 14:57:50
amikor magyarországon járt a pápa akkor el kellett volna mondani neki, hogy ukrajában él 5.5 millió katolikus. a szentatya tud-e róla egyáltalán. és legalább ezt a közösséget európához kellene kapcsolni. ebből 5 millió lengyel kárpátaljai, 0.5 millió magyar kárpátaljai ruszin.
és vannak az ortodox nacionalista ukránok. ők vívják ki kijev függetlenségét. de ők nem csatlakozhatnak a nato-hoz. viszont a magyar és lengyel kárptalja mégis csak.
tehát a magyar külügynek ezt a lengyelekkel karöltve kellene képviselnie feltéve, hogy magyar konzervatívok és nemzeti érdekeket képviselnek. és egyébként ez orosz érdek is. hiszen ugyanígy válhat le a donbass, az azov és a kírm. ugyanakkor belső ukrajna függetlenné válik. tehát egy béketerv is egyben.
2023.07.22. 14:59:55
akkor hogy működnek a református egyházi iskolák?
ZorróAszter 2023.07.22. 15:09:25
"" horthyfasizmus" nem létezik, Horthy egy régivágású, 19. századi elvek szerint szocializálódott konzervatív politikus volt, semmi köze a fasizmushoz."
Horthy különítményes cimboráival voltak tele a fasiszta és nácipártok sora. Ostenburg és Prónay alapította a Magyar Fasiszta Pártot. Ők csak kisőbb álltak be Szállasihoz. Héjjas Iván és Francia Kiss Mihály eleve nyilas volt. Rátz Kálmán Hubayval igazgatta a Nyilaskeresztes Pártot.
És a többi Horthycimbora dettó. 1944-ben ugyanazt csinálták mint 1919-ben.
Ha Hitler győz Horthy segedelmével, akkor itt ma nem Nagy-Magyarország van, hanem Gross-Ungarn magyarok nélkül.
Horthy olyan emberekhez kötötte Magyarország sorsát, akik szerint a magyarok aljanép, untermenschek.
2023.07.22. 16:02:19
akadémikusan a fasizmus egy totalitárius, nacionalista, korproratív gazdasági-társadalmi rendszer. aki nem népi nacionalista az nem vezethet közintézményt. mert azt hazaárulónak tekintik. ilyesmi rendszer ha nincs semmi erőszak, akkor soft fasizmus. ezért fasisztázzák le az orbán rezsimet.)
és ha ebből indulunk ki, akkor horthy fasiszta volt, de nem volt náci. a nácizmus az, hogy alsóbbrendű népfajokkal bármi megtehető.a náci ilyenformán viszonyul az emberekhez. mint hitler. horthy ehhez képest úriember volt.
2023.07.22. 16:09:11
hitler ezt mondja 1942-ben himler társaságában.
Apart from those in Transylvania, the German minorities in
Hungary have a tendency to degenerate. I realised this at
Nuremberg, when I saw their delegations march past. In our
plans for colonisation in Russia, we'll find room for these
minorities. It's not profitable for us to repatriate minorities,
but if I settle them on territories that don't cost me anything,
that's quite different. A government must have a lot of authority
to succeed in such an operation. Anyway, I suppose that if we
want to practise a sincere friendship with Hungary, we shall
have to withdraw our minorities from the country.
Obviously, if we want to convert the Danube into a German
river, our policy will have to be different. In that case, we'd
have to settle all our minorities from the Balkans on the banks
of the river. But we would be obliged to give the Germans
of the Banat, for example, a land as fertile as the Banat.
It's clear that the Hungarians and Rumanians will never
be reconciled, even if they regard Germany as a common
enemy.
If I settle the fifteen hundred thousand Germans of our
minorities in the Eastern territories, I'll build an autobahn
fifteen hundred kilometres long, dotted at intervals of fifty to a
hundred kilometres with German agglomerations, including
some important towns.
That's a tentative solution, but the Danube remains the
Danube. We should establish a strong foothold at the Iron
Gates. Unfortunately it's an unprepossessing region and won't
attract our colonists. It will always be possible to populate the
region by the exploitation of the copper-mines. That will be an
excellent way of procuring the copper we need, and there will
be all the more reason for it if we're not on good terms with the
Yugoslavs.
jónévez 2023.07.22. 17:51:41
Perszehogy. Meg is lep néha, de néha nem, hogy sokszor még mindig azt visszhangozzák, amit a 80-as évek végéig kötelező volt. Nem bírnak belőle kilépni.
(Szakmunkásvizsgán kellett történelemből is vizsgázni. Jellemző kérdés volt -meg is kaptam- mikor volt Magyarorszégon ellenforradalom. Megmondtam mindkettőt, amit vártak, elégedettek voltak.
Az "ellenforradalom"-ra is rájár a szájuk embereknek. Többtíz évig úgy volt tanácsos emlegetni)
Wildhunt 2023.07.22. 19:22:30
2023.07.22. 19:51:48
ezért kellene kárpátalja viszonylagos önállóságát követelni.
az orbán kormány nevében szijjártó napont elmondta, hogy elismeri ukrajna területi integritását. és sohasem álltak ki az ukrán nép szabadságharca mellett. éppen a fordítottját kellene mondani.
magyarország természetesen ukrajna oldalán áll ebben a háborúban. azzal a feltétellel, hogy ukrajna segítek SZÖVETSÉGI ÁLLAMMÁ alkaul. és abban kárpátalja (ruszinföld) viszonylagos önállóságot élvez. ahogyan mondjuk ausztriában burgenland. szerbiában a vajdaság.
Wildhunt 2023.07.22. 20:07:03
2023.07.22. 20:15:18
burgenland a magyar részekkel egy osztrák-magyar szövetségi állam. abban az osztrákok ausztriához tartoznak a magyarok magyarországhoz. uniós terminológiával ez osztrák-magyar interrégió.
a kárpátaljai interrégióban élnek a magyarok és a ruszinok. magyar kárpátalján azaz ruszinföldön.a két népcsoport együttesen. unióban. szövetségi államrendben. az ungvári unió a magyar királyságban a rutén görög katolicizmus. (az is unió néven jön létre. uzhhorodska uniia is legyen az európai unió része. nato védernyő védje. kárpátok interrégió. multikulturális nemzetközi iskolával, a nyugatosságot kellene tolni ezerrel. ez a magyar érdek.
2023.07.22. 20:24:16
ukrajnában felteszem létesíthető egy nyelviskola. meg van engedve, hogy lehet idegen nyelvet tanítani. oda lehet telepíteni egy magyar nyelviskolát. amit egy alapítvány, egy magyar ngo működtet. és azok tartanak magyar szakköri foglalkozásokat.
ezt kellene csinálni 1989 óta. kádár nemzeti nihillista volt. szóval persze nem vagyok kádárista, bár szerintem van amit jól csinált. a határon túliak ügyét elárulta. az 56-os gyilkosságok mellett. ez ügyben a korai horthyfasizmushoz lehet visszatérni.
nyugati angolszász szövetségben (amit betlhen és teleki is képviseletek) elérni egy részleges revíziót. újra. mert az nem sikerült. megint neki kell futni. és kiállni az ukrán szabadsága mellett, az ukrán szszk területi integritását nem elismerve.
ha nem engednek állami mellett egyházi iskolát sem, vallásszabadság is csorbul, akkor magyar alapítványi iskolákat kell létrehozni, nyugati szövetségben, nemzetközi iskolákkal karöltve.
és ez a kormány ezeknek az ellenkezőjét csinálja.
2023.07.22. 20:34:08
az ukrán népi nacionalisták is homofóbok, és ha valakit sérelem ér, akkor a magyar ngo-k kiállnak az lmbtq mellett. szivárványos ukrajnát elnyomják.
az önállósodó kárpátalján lehet egy befogadó tábor, aki a gonosz putler karmai közül elmenekülnek és ahonnan a németek elvihetnek munkaerőból. illetve kárpátalja mezőgazdasági művelés alól kivont ritkán lakott kis folyóvidékeire telepíthető akkumulátorgyár. szabad munkaerő. és nem kínaiak, hanem fehér, európai, keresztények. és ezzel támogathatják az elektromobilitást.
legalább kárpátalja elcsatolása katonai érdek is. hogy a vereckei hágónál a szovjet tankok megálljanak. mert ha átjönnek, akkor már veszélyeztetik bécset. szóval ezt ausztria is támogatná. és még előtte a lengyel kárpátalját. a halicsi ütközőzónát. ehhez magyarországnak a lengyelekkel karöltve teljes mellszélességgel a nato oldalán kellene állnia. és támogatni a kárpátaljai előcsatlakozást.
értem, hogy ez kijevből nézve szeparatizmus. de azt majd mondják az ukránok.
ZorróAszter 2023.07.22. 21:32:11
Ez az idézet az Asztali beszélgetésekből van?
Én ebben azt a problémát látom, hogy az un. népi németeket (volksdeusche) családonként szétszórva akarták visszatelepíteni Németországba, mert őket kultúrálisan szennyezetteknek tekintették.
Ellentmondást még ott látok, hogy most akkor a Dunát akarták velük elnémetesíteni, vagy Oroszországban egy sávot?
Azt hogy a Duna végig német lesz, azt Lajos Iván könyvében olvastam.
A Keleti Terv, azaz az Urálig elnémetesítés húsz év alatt lett tervezvezve. Tehát kb. 1965-ben fejeződött volna be. De már közben haladtak volna az óramutató járása irányában tovább. Végül jött volna Olaszország, utoljára hagyva Franciaország.
ZorróAszter 2023.07.22. 21:40:43
"Ezen az alapon Horthy éppen zsidó is lehetne."
Azért az első és legfőbb híveinek viselkedése egyáltalán nem közömbös. A bebetonozott kormányzói hatalmát teljes mértékben ezeknek a különítményeseknek köszönheti.
És ők csak a felszín. És ott volt Gömbös, Imrédy, Sztójay.
Wildhunt 2023.07.22. 21:56:00
Gery87 2023.07.22. 23:30:03
Horthy a rövid és középtávú célokért (revízió) feláldozta a jövőt, ami tudva levő volt hogy német győzelem esetén eléggé "náci" és ezáltal "magyartalan", de szokás szerint úgy voltak vele hogy "majd lesz valahogy..talán másképp lesz".
Ez jellemzi az egész magyar diplomáciát és külpolitikát, nemzetpolitikát azóta is, előtte is.
ilyen Pató Pálos a magyar.
A nemzetiségi kérdéssel is ezért nem foglalkoztak érdemben: majd lesz valahogy...
"Életét így tengi által;
Bár apái nékie
Mindent oly bőven hagyának,
Soha sincsen semmije.
De ez nem az ő hibája;
Ő magyarnak születék,
S hazájában ősi jelszó:
„Ej, ráérünk arra még!”
ZorróAszter 2023.07.23. 00:59:39
Bibó is ezzel mentegeti a középosztályt.
És ő is elfeledkezik arról, hogy Magyarországon rengeteg ember, rengeteg vezető beosztású ember tudta, hogy a nácik Magyarország kitelepítését vagy rosszabb esetben kiirtását tervezik a háború után. Legfeljebb párszázezer magyar maradt volna mezőgazdasági rabszolgának.
A politikai rendőrség beépített ügynököket a nácipártokba és a magyarországi németek szervezeteibe. Tudták hogy mire spekulálnak a magyar nácik.
Sok magyarországi német SS tag volt. Tudták, hogy kik a nácik szerint az übermentsch és ki az untermensch.
És főként a náci fajelmélet nem volt Titkos Birodalmi Ügy: mindezt az általános iskolákban is tanították.
Úgyhogy a vezető réteg se Lajos Iván könyvéből tudta meg mindezt. De azt végképp nem mondhatja, hogy nem tudott róla.
ZorróAszter 2023.07.23. 01:10:39
Gery87 2023.07.23. 03:29:21
Mentegettem volna bárkit? Nem. Ez inkább vád volt.
Elkúrták, rövidtávú célokért.
Pusztán
"Sok magyarországi német SS tag volt. Tudták, hogy kik a nácik szerint az übermentsch és ki az untermensch."
A legtöbben meg nem, sőt, mikor vagonokra rakták őket is, "isten veled édes hazám" felirattal búcsúztak a vagonok oldalán!
A magyar svábok többsége érzelmileg magyar volt, ezért is elképesztő bűn ami történt.
ZorróAszter 2023.07.23. 21:10:48
"Elkúrták, rövidtávú célokért."
Ez annál sokkal súlyosabb.
Azért tiltott téma, mert ezekhez képest még Rákosit is szentté kellene avatni.
A Horthy rendszer politikai örököseit, neohorthysta restaurátorait meg ezek alapján a magyar politika közelébe se lett volna szabad engedni.
Csak azon az alapon nincs ez így, mert Magyarország ellenségei szerint az ellenségem ellensége a barátom. És őket segítették hatalomba.
ZorróAszter 2023.07.23. 21:15:16
Pónay Pál büszke volt rá, hogy ő zavarta el azokat a képviselőket a Parlament bejáratánál, akik nem szavazták volna meg Horthyt kormányzónak.
Ezek a fazonok nemcsak a nácipártok díszei voltak, hanem többségük tovább szolgált a hadseregben vagy más posztokon. Többek között ezért sem lehetett kiugrani se a háborúból.
A lényeg: én sem tartom Horthyt fasisztának, de akik annak mondják, azok se minden alap nélkül teszik.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.07.24. 07:14:35