Kifejezetten érdekes előadás Ungvárytól ügynökök, kommunista bűnök kérdésében:
Nyilván persze a nálam 2 évvel fiatalabb Ungváry személyesen nem tehet semmiről, nem volt semmilyen hatása a rendszerváltozáskor arra, ami végleg történt, az viszont nem hagyható figyelmen kívül, hogy az akkori "ungváryk" pont az ellenkezőjét mondták akkor, mint amit most ő.
Ha megváltozott a véleményük, az persze dicséretes.
Mindenesetre akkoriban minden mérvadó értelmiségi szélsőségesnek, bajkeverőnek, polgárháborús uszítónak minősítette volna a mai Ungváryt hallva. S mivel akkor gyakorlatilag minden média a "mérvadók" kezében volt, a közhangulat is pont ez volt: vagy megbocsátunk mindenkinek mindent automatikusan és vakon vagy véres polgárháború lesz és szétesik az ország.
Tulajdonképpen Ungváry szabatosan elmondja miért volt marhaság, sőt bűnös a 90-es évek eleji "mérvadó" álláspont. Minden szavával gyakorlatilag egyet lehet érteni.
Persze van bőven vörös farok, ki van hegyezve egyes fideszes emberekre, s a ballib felelősök nevét nem mondja ki, pl. Kuncze Gábort a neve kimondása nélkül kritizálja, míg Martonyi János nevét többször is elmondja. De a tartalom így is megállja a helyét.
Akkoriban aki az "egyetlen igaz" álláspontot kétségbe vonta, azzal nem vitáztak, hanem kijelentették róla, az illető tudatlan mucsai, aki nem ért semmihez. Az 1991-es igazságtételi törvényjavaslat szerzői, Zétényi és Takács pedig mindennek el lettek mondva. A törvény meg is lett semmisítve a Göncz-Sólyom liberális bűnbanda által. Teljesen abszurd érvekre hivatkozva.
Kb. az volt az érvelés, mint a Monty Python Holy Grail filmjében, amikor Lancelot tévedésből megtámadja a Mocsaras Kastélyt, ott leöli az esküvői vendégeket, majd amikor rájön hibájára, a kastély ura azzal intézi el, hogy "ne civakodjunk, ne vitatkozzunk többet azon, hogy ki ölt meg kit".

Vicces: mindezt a CEU-n mondja el. 30 éve ilyet maximum az alakuló MIÉP valamely klubjában mondhatott volna el, de ott se biztos.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2023.07.25. 06:53:15
-- belpolitikai elmélet. ez helyes volt. a szocializmus reformálható. létre lehet hozni egy vegyesvállalati rendszert.
-- belügyi gyakorlat. ez helytelen volt. a titkosszolgálatok egymással harcoltak. ebből lett a rendszerváltás. kádárt nem grósz, nyers, pozsgay és szűrös buktatták meg, hanem krjucskov mégpedig gorbacsov utasítására. (aki nem akart egy konkurens reformert) krjucskov itt volt 56-ban, beszélt magyarul, kgb főnök lett.
-- külpolitikai elmélet. ez helytelen volt. kádár öreg korában is nemzeti nihilista volt. azt képzelte, hogy bármiféle nacionalizmus egy újabb 56-ot eredményezhet. és úgy a nagy imre gyilkosság miatt felakasztják.
-- külügyi gyakorlat. ez viszont helyes volt. nyugat-barát politika. (ma is nyugat-barát politika kellene persze azzal, hogy szükséges a liberalizmus keretei között szükséges egy önkorrekció.)
a rendszerváltással ez lett megfordítva. a titkosszolgálatok győztek. ők váltottak rendszert. mondván, hogy a szocializmus reformálhatatlan. és az oroszoktól várni a magyar revizionizmus támogatását nyilvánvalóan tévedés. és persze a fideszesek is nemzeti nihilisták. bárki bármit mond. jön a fideszes, hogy értsed már meg te vadbarom, nem tehetünk semmit. nem engedi a nyugat. persze, mert a fidesz nyugatellenessé vált. és nem azt mondja, hogy liberális önkorrekció szükséges. ugyanaz a cél, lágyabb politikai eszközökkel. nyugatos diplomácia.
szóval mostanra szinte minden fordítva megy, mint kellene (véleményem szerint). késő kádár korban pedig félig fordítva.
2023.07.25. 07:25:26
a magyar társadalom többsége azonban kádárista volt abban az értelemben, hogy felépültek a gyárak. azokban megjelenik a gmk rendszer. ezekben be lehet bedolgozni a belépő multiknak. amit ugye nem elleneztek. és az agrárszocialista reform pedig kifejezetten sikeresen volt. az állami gazdaságok, nemzeti parkok mellett működő szövetkezeti rendszer a háztáji birtokokkal.
a probléma az volt, hogy nem ismerték fel azt, hogy a totális privatizáció helyett vegyesvállalatokat kell létrehozni. az összes párt neoliberális volt. az mdf és a fidesz is. és a fidesz váltott illiberális irányba. azonban a nemzetközi oligopóliumok mellett működő nemzeti oligarchia se lesz tartható.
debrecen lenne a fidesz mintavárosa. a 10+ ezer főt foglalkoztató ázsiai akkumulátorgyártelep nyilván tévedés. ahhoz egy migránsgettót is kellene építeni. az 1+ ezer főt foglalkoztató bmw-re temérdek pénzt elköltöttek. tegnap jelentették be, hogy még 11 milliárd forintból bővítik a járműipari képzőközpontot. persze az a 11 milliárd nem munkagépek vásárlása, hanem betonozás. az is nagyrészt értelmetlen. régi vasbeton épületeket összekötnek "hídszerkezettel". ahogyan a képen látható.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2023/muszakikar2.jpg
lázár leállíttatta, hogy fölösleges, baromság. és most újra beindítják, hogy a bmw nehogy ne valósítsa meg a beruházást, mert akkor a forintgazdaság csődbe menne.
(több száz, vagy lassan ezer milliárdos betonozás folyik ehhez a projekthez kapcsolódóan. mert az oligarchia csak ahhoz ért. ilyen-amolyan vasút. eleve egy olyan helyre épül a gyár, ahol semmilyen infastruktúra nem volt adott. azért, hogy közel legyen a nemzetközi iskola. amit eleve olyan helyre építettek, ahová senki se járatná a gyerekét. csak ugye így kerül a lehető legtöbbe, ehhez kell a legtöbb betonozás.)
persze lehet, hogy beindul a gyártás, német és kínai oldalról is. és minden környezetbarát lesz. de az azért kérdéses.
ZorróAszter 2023.07.25. 09:11:10
A Chaney-Goodman-Schwerner ügyből például nyílvánvaló, hogy az Egyesült Államokban vaktában elindul egy szolid egyetemi csoport három tagja délre, és eközben véletlenül három FBI besúgóval találkotnak egy nap alatt. Ott egy besúgó az egyetemi csoportjukban, egy a déli városban és egy a gyilkosaik között.
Törvénytelen lehallgatás: dettó. Snowden előtt itt tudtuk, hogy az amerikaiak mindenkit, az egész világot lehallgatják törvénytelenül. Beleértve persze elsősorban a saját állampolgáraikat.
És azt is tudjuk, hogy a kommunista rendszer besúgóit tovább foglalkoztatták. Mikor Csurka megkereste Borosst, hogy hamarosan kibukik hogy besúgó volt, Boross azt tanácsolta neki, hogy jelentkezzen a titkosszolgálatnál a reaktiválását kérve, és akkor mindent visszatitkosítanak.
A romagyilkosságok egyik elkövetője a katonai elhárítás spiclije volt.
Nyugat-Németországban az állam tele volt egykori nácikkal, SS-szel, egykori és újabbkori besúgóval.
Hanna Arent is nagyon szép dolgokat mondott a totalitárius rendszerekről. És a mestere helytállásáról. Aztán előkerültek Heidegger Gestaponak írt feljelentései.
ZorróAszter 2023.07.25. 09:15:59
Erre pár éve előkerült Orwell listája, amiben az MI5, az elhárítás kérésére írt egy listát, hogy kiket és miért gondol kommunistának a külügyminisztériumi ismerősei közül.
Serény Vélemény 2023.07.25. 09:40:08
Horn Gyula. "Pufajkás múltja közismert volt, senki sem kérdőjelezhette meg."
nem a frászt! Valójában az volt a narratíva, hogy ezt csak fasízták és nácik és horthysták feszegetik, egyébként gyufa bácsi egy nagy formátumú államférfi és satöbbi.
Serény Vélemény 2023.07.25. 09:51:54
2023.07.25. 09:53:56
Serény Vélemény 2023.07.25. 09:59:53
Mindenesetre ez az egész rendszergengszterváltás minden aspektusát bőszen magyarázza. És akkor a cia ügynököket még nem is említettük, akik mosták az emberek agyát. Például a kávés tévés.
2023.07.25. 10:05:08
horn gyulát úgy is megválasztották, hogy tudták azt, hogy 56 leverésében részt vett. mert az mszp szavazókat ez nem különösebben érdekelte.
ZorróAszter 2023.07.25. 10:09:11
Nem ez a probléma, hanem az, hogyha a besúgókat nyilvánosan megszégyenítik, pláne elítéli a bíróság besúgásért, akkor ma nem vállalkozna senki besúgónak.
Holott feltehetően ugyanannyi besúgó van ma is mint régen volt.
Ha a pufajkásokat bíróság elé állítják, akkor bírósági tárgyalásokon derül ki, hogy kik voltak az 56-os forradalmárok. Köztörvényes bűnözők, nyilasok.
Azt hogy ki volt Kopjás, az azért nem derült volna ki, mert a Kopjások nagyon profi konspirációs kiképzést kaptak. Tehát náluk csak az derülhetett volna ki, hogy ha 45 előtt is nyilas volt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 10:09:41
"Egyetlen döntést kellett volna meghozni: a múlt rendszerhez köthető vagyoni, kapcsolati és családi tőkét ne lehessen az új rendszerben használni."
Ez képtelenség. Hogyan állapítod meg?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 10:10:25
Ő is azt mondja, nem volt sok besúgó.
Pl. az NDK-hoz képest.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 10:11:46
Heidegger az elején hithű náci volt, sose tagadta.
Aztán kiábrándult. Nem a háború után, hanem még a 30-as évek második felében,
Serény Vélemény 2023.07.25. 10:11:53
Nos, ezt próbáltam elmagyarázni, hogy _nem_ tudták! Azt tudták, hogy volt _valamilyen_ szerepe, de hogy pontosan mit csinált pufajkásként, azt a mai napig szeretik homályban tartani. Akik ezt a témát - hogy konkrétan miben felelős - felvetették, azt a mainstream média negligálta és elhordta mindenféle nácifasísztának.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 10:13:18
Pár éve volt ilyen.
A német titkosszolgálat annyi ügynököt tett be az AFD-be, hogy stornózni kellett az bírósági ügyet, mert volt, hogy az egyik ügynök a másikat leplezte le, akaratán kívül persze.
Boldeone2 2023.07.25. 10:13:21
Pl. Debrecent ellepték az ázsiai vendégmunkások ( láttam) de senki nem tud semmit, hogy honnan jöttek és milyen számban
Szoboszló tiltakozik, mert érdekellentét van a két város között...
ZorróAszter 2023.07.25. 10:13:36
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 10:14:54
Így van.
A spanyol élményei hatására lett a brit szervek informátora.
Boldeone2 2023.07.25. 10:15:41
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 10:16:48
Mindenki ügynök volt? Hogyan?
Boldeone2 2023.07.25. 10:17:50
Boldeone2 2023.07.25. 10:20:27
Ez így volt Nemzeti Banknál is
Illetve, volt egy " összekötő" aki begyűjtötte mindenkitől az infókat, személyes elbeszélgetéssel, majd valahová jelentett, amit nem ismert a többi dolgozó ...
ZorróAszter 2023.07.25. 10:28:05
Nem az a probléma, hanem hogy más a politikai propaganda és más a valóság.
Ha a besúgókat megszégyenítik, akkor ma nem vállalkozna senki besúgásra.
Ma azért lehet annyi külföldi ügynök, kém Magyarországon, mert ma egy konszolidált békés időszak van. De ha kitörne a háború, akkor rögtön fontosság válna, hogy a baráti országok kémeit is lekapcsolják, mert nem lehet tudni, hogy a baráti ország kéme valóban az övek, vagy nem még másik két ellenséges országé is egyben.
A maihoz hasonló volt a helyzet a 30-as években. Akkor is tele volt az ország kémekkel és akkor se nagyon foglalkoztak velük. Legfeljebb a szovjet kémekkel.
2023.07.25. 10:28:26
Az 56-osok között természetesen voltak bűnözők, nyilasok is, de nem ezek voltak többségben. A fő résztvevők a fiatal értelmiség és munkásság voltak. Eleve a lázadás inkább a nyomor miatt volt. Lám, a lájtosabb, de annál pusztítóbb Kádár- majd a korai kapitalista rendszer ellen nem volt semmilyen felkelés.
A MHBK sose volt jelentős szervezet. Az ilyen „fasiszta” szervezetek mindig marginálisak voltak. A Gladio már érdekesebb, bár az is csak Eco könyve miatt. Nagyjából az ő stílusában, hozzáállásával érdemes a témát tárgyalni.
ZorróAszter 2023.07.25. 10:37:12
"Heidegger az elején hithű náci volt, sose tagadta."
Dehogynem tagadta. A gestaponak írt feljelentéseit pláne nem emlegette.
"A spanyol élményei hatására lett a brit szervek informátora."
Ez olyan, mint hogy Köstler Artúr is Spanyolországban ábrándult ki a kommunizmusból.
Aztán hogy a brit kormány kiszabadította Franco fogságából, fél évre rá megjelent a Magyar Klubban brit tiszti egyenruhában.
Senki se kérdezte hogyan? A britek ilyen kis gyanútlanok, hogy egy komcsi aszongya hogy meggondoltam magam és fél évre rá már tiszt is lehet?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 11:35:43
Dehogynem. Ez egy mítosz. Simán lehetett párttag is informátor.
Valaki ezt elterjesztette 1990-ben, hogy párttagokat nem szerveztek be. Pedig semmi alapja ennek.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 11:36:49
Orwell maradt kommunista. Ő csak a szovjet verzió ellen volt.
Olvastam majd minden cikkét.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 11:38:03
Mármint úti jelentést írni? Éves jelentést írni?
Azt mindenkinek kellett. De ez nem azonos az informátor státusszal.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 11:39:45
A gyakorlatban meg mindenki tudta ki a "belügyes", s vigyázott előtte.
Tudod ki volt a belügyes a Külker Minisztériumban az apám szerint?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 11:41:14
Mindig kell informátor.
De politikailag lényegtelen adatokat gyűjteni kisemberekről az a kommunista rendszer sajátossága volt.
ZorróAszter 2023.07.25. 12:43:42
"Orwell maradt kommunista. Ő csak a szovjet verzió ellen volt.
Olvastam majd minden cikkét."
És honnan tudta, hogy akiket feldobott, azok között nem volt pont olyan mint ő?
"De politikailag lényegtelen adatokat gyűjteni kisemberekről az a kommunista rendszer sajátossága volt."
Snowden óta tudjuk, hogy az amerikaiak is gyűjtöttek mindenkiről mindent. Én korábban is tudtam.
A Chaney-Goodman-Schwerner ügyből meg nyilvánvaló, hogy Amerikában is mindent lefed a besúgóhálózat.
Úgyhogy egyáltalán nem csak Oliver Stone kitalációja, hogy a pacák mond valamit a zuhanyzóban, egy óra múlva meg ott van a lakásán két FBI-os azzal, hogy a jövőben gondolja meg, miket beszél.
ZorróAszter 2023.07.25. 12:51:11
"Dehogynem. Ez egy mítosz. Simán lehetett párttag is informátor.
Valaki ezt elterjesztette 1990-ben, hogy párttagokat nem szerveztek be. Pedig semmi alapja ennek."
Volt alapja. Horváth tábornokot erről részletesen kifaggatták. Részletesen elmondta a vonatkozó belső utasításokat.
Csak akkor lehetett különengedéllyel párttagot beszervezni, ha más nem volt, és részletesen megindokolták hogy miért kell és miért nincs más.
Erre a korabeli sajtó úgy reagálthogy hogy persze mert minden MSZMP tag élből besúgó volt, de aztán mivel ezt meg a jelek szerint senki se hitte el, így inkább elhallgatják, mit mondott a pacák és milyen belső utasításokra hivatkozott.
ZorróAszter 2023.07.25. 12:59:53
"A MHBK sose volt jelentős szervezet. Az ilyen „fasiszta” szervezetek mindig marginálisak voltak."
A CIA nyilvánosságra hozta a legelső tárgyalásukról szóló összefoglaló jelentést. Abban Zákó több tízezer kopjásról beszél.
A dolognak az a jelentősége, hogy nem állt érdekében nagyon nagyot hazudni, mert az amerikaiak ezeknek megfelelően várták tőle az eredméneket.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 13:04:54
Apám párttag volt. S kétszer próbálták beszervezni.
2023.07.25. 13:29:11
Eco itt elmondja a lényeget az összeesküvéselméletekről: www.theguardian.com/books/booksblog/2015/nov/12/umberto-eco-real-literature-is-about-losers
“I am not denying that conspiracies exist, but the real ones are discovered. The assassination of Julius Caesar was a conspiracy – it was a success, it was well known … the Gunpowder plot was a conspiracy. So the real conspiracies are always discovered. The powerful ones are the ones which do not exist; you cannot demonstrate that they are not there so they continue to flow in the public mind and they can nourish a lot of naïve people.”
2025. 2023.07.25. 14:38:14
ZorróAszter 2023.07.25. 15:46:04
"Apám párttag volt. S kétszer próbálták beszervezni."
Akkor több dolog is lehet. Az egyik az, hogy vagy mindenki más is párttag volt, legalábbis abban a kőrben, ahonnan szükség volt az információra.
Vagy minden belső rendeletet meg lehet szegni még a III/III-nál is. Például mert egy tiszttől eredményt követelnek, de nincs meg rá a megfelelő feltétel.
Nálunk is szigorú informatikai biztonsági szabályzat van. A főnök meg követeli a megoldást, a lehetetlenségre azt válaszolja, hogy "Oldjátok meg!" Végül a megoldás persze az, hogy megsértem a biztonsági előírásokat a saját szakállamra.
ZorróAszter 2023.07.25. 15:53:43
"És voltak eredmények?"
A múlttal való szembenézés kelet-európai privilégium, és itt is csak a kommunizmussal kapcsolatosan, úgyhogy nem tudom. Az biztos, hogy az ÁVH és a katonai elhárítás a legveszélyesebb Magyarország ellen irányuló szervezetnek tekintette.
Ezek olyan profi kiképzést kaptak, hogy egy gyújtogatásról vagy vasúti, üzemi szabotázsról szinte lehetetlen volt kideríteni, hogy nem baleset volt. Erről a CIA tudna beszámolni, mert őket előre kellett értesíteni, nehogy az MHBK közönséges baleseteket számlázzon ki szabotázsakcióként.
Umberto Ecora: Mondjuk a Szuezi háború az mekkorának számít? Majdnem atomháború lett belőle. Bulganyin atomtámadással fenyegette meg az ENSZben Nagy Britanniát és Franciaországot. Aztán negyven évvel később előkerültek a Sevres-i jegyzőkönyvek, hogyan állapodtak meg a britek és a franciák Izraellel előre.
ZorróAszter 2023.07.25. 16:03:27
Az például nagyon gyanús, hogy az MHBK önkéntesek ezrével gyülekeztek Ausztriában, de nem vetették be őket.
De nekem furcsa, hogy egy forrás se kérdezi meg, hogy Jó, de mit csináltak a Kopjások? Ők végig itt voltak. Sőt az ÁVH azt is tudta, hogy 1953-tól intenzíven fegyverkeznek, és több mint 80 csoportot éppen a fegyverbeszerzések alapján azonosítottak. De Gerő nem engedélyezte a letartóztatásukat amíg ő volt az ÁVH főfelgyelője.
Piros László meg még beszaribb volt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 16:05:36
"mindenki más is párttag volt"
A havannai magyar kereskedelmi kirendeltségen 5 kiküldött volt, közülök 2 volt párttag.
ZorróAszter 2023.07.25. 16:28:23
Jó, de lehet hogy a többiek nem férhettek hozzá olyan infókhoz, mint amit az elhárítás akart.
A belső rendeleteket, szabályzatokat meg lehet szegni, de ha kibukik, akkor valakinek vállalnia kell a felelősséget. Adott esetben a főnök letagadhatja, hogy ő állította elő azt a helyzetet "Oldjátok meg!"-gel vagy hogy kifejezett utasítást adott szóban szabályszegésre. Akkor a beosztott marad csínben. Vagy egy nagyfőnök elé kerül az anyag és rájön, hogy nem igaz hogy MSZMP tagság: -
Az biztos, hogy a szabályokat, belső rendelkezéseket nem merték tömegesen megszegni.
Ki nem rúgtak ilyen miatt senkit, de megfenyítették, rákerült a káderlapjára, beleszámított hogy előléptessék-e és mikor, jutalomnál, kitüntetésnél egyebeknél.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 16:42:20
Ne viccelj.
A magyar titkosszolgálat nem fért hozzá a magyar külker minisztérium adataihoz?
2023.07.25. 17:42:23
ZorróAszter 2023.07.25. 20:01:36
Megint szándékosan ért félre. Az elhárítás meg akart figyelni valakit, de a három nempárttag és a másik párttag nem férkőzhetett olyan közel a célszemélyhez.
De mint mondtam, az is lehet hogy egy hülye szándékosan megszegte a szabályokat, vagy egy nemhülye nem hülyeségből hanem kényszerűen.
Az biztos, hogy a tábornok mondta a vonatkozó belső rendelkezéseket, és ez annak idején sokaknak nem tetszett.
ZorróAszter 2023.07.25. 20:08:38
Később láttam, hogy haverkodik a lentiekkel. Aztán egy hónap múlva eltűnt. De már amikor megjelent nálunk, már az is gyanús lehetett volna, mert szerintem akkor nem volt bevonulás, időszak közben két-három hónap késéssel meg nem szoktak behívni senkit.
A lényeg, lehet hogy az elhárítás tisztje volt, egy fiatal hadnagy vagy csak tiszthelyettes. Mert valami zűrök voltak abban a században, meg volt öngyilkosság is őrségben meg hasonlók.
ZorróAszter 2023.07.25. 20:15:49
"Tehát megint csak sejtések vannak. A kör körbeért. Ha szuezi dolog is ilyen szint, akkor az egész politika egy nagy összeesküvés: különböző szándékkal rendelkező emberek beszélnek egymással, amit nem mondanak el mindenkinek."
Én nem szoktam összeesküvésről, háttérhatalomról meg illuminátusokról és hasonlókról beszélni. Csak ha mások ezeket emlegetik de magam sosem.
Amit mondtam, az a politika és propaganda sajátosságai az ősidőktől fogva.
Ezért ami nyilvánvalóan propaganda, szemlátomást odavetett gumicsont és egyebek, azt úgy is kell kezelni. És nem bedőlni ezeknek.
És pláne nem elhinni, hogy ami az újságban megjelenik, az a teljes igazság. Ugyanis valószínűleg az ellenkezője, vagy éppen a lényeget hallgatják el, vagy éppen jó esetben ők se tudnak róla még a létezéséről se.
Még óvatosabbnak kell lenni azokkal a médiákkal, amik állítólag a mi világnézetünk szerinti nézeteket vallják, mert azokat kifejezetten olyanok félrevezetésére találták ki mint mi.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 20:42:21
Hát, nehezen hiszem.
2023.07.25. 20:44:29
ZorróAszter 2023.07.25. 20:47:48
Márpedig mindezt nem nem csak a III/III vezetője mondta, hanem az iratok alapján is ez látszik. Más kérdés, hogy kellemetlen a mai propaganda számára, ezért különösebben nem reklámozzák többé-kevésbé ezt se.
ZorróAszter 2023.07.25. 20:53:48
Amit mondani szoktam, az bejáratott hatalomgyakorlási technika. A gyarmatok kezelése szintén nem magyar sajátosság hanem általános. Más országokra hozzáférhetők ezek a módszerek, csak senki nem akarja felismerni, hogy nálunk ugyanezeket a technikákat alkalmazzák.
"Ha így lenne, nem lenne masszív Fidesz-előny."
A propaganda hatalmas erő volt régen is. Ma meg már szinte természettudományos módszerekkel beállítható a kívánt választási eredmény.
Ez se mai dolog. Harminc-negyven éve évtizedeken keresztül tanulmányyozta a politiológia a svájci népszavazási eredmények kimenetelét a kampánypénzek és egyéb érdekességek vonatkozásában. A koleráció csaknem 100%-os volt a kampánypénzzel.
Gery87 2023.07.25. 21:22:11
"Még óvatosabbnak kell lenni azokkal a médiákkal, amik állítólag a mi világnézetünk szerinti nézeteket vallják, mert azokat kifejezetten olyanok félrevezetésére találták ki mint mi."
Az a gyanús, ami nem gyanús, fene se érti.
Szerintem ne komplikáld túl:)
Mert a végén oda lyukadsz ki mint a szláv a fa alatt....
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.25. 21:33:43
Jobban hiszek saját tapasztalataimnak, mint utólagos szövegeléseknek.
Akkor mindenhol volt "belügyes", minden munkahelyen, sokszor mindenki tudta ki az, ennyire titkos volt.
S simán beszerveztek párttagokat.
Plusz mítosz, hogy az egyes osztályok közt szigorú elhatárolódás volt.
Viszont a legtöbb infót nem az ügynököktől vették, hanem általában mindenhonnan, a pletykákból is sokszor.
Eleve az egész magyar titkosszolgálat akkora bunkókból állt, hogy a hülye is felismerte őket. ELnéztem a havannai magyar követségen a kiküldött hivatásos kémeket, az ember néha elgondolkozott, megvolt-e a 8 általánosuk. Hülyék voltak, mint a segg.
Szóval ez nem a KGB szintje volt, nagyon nem.
ZorróAszter 2023.07.25. 22:36:58
"Az a gyanús, ami nem gyanús, fene se érti.
Szerintem ne komplikáld túl:)"
Nem komplikálom túl. Ha tudjuk, hogy vezeti félre a FIDESZ-média a fidesz szavazókat, akkor nem kell hozzá túl nagy absztrakciós-interpollációs készség ahhoz, hogy azt is tudjuk, hogy minket hogyan vezetnek félre.
"Mert a végén oda lyukadsz ki mint a szláv a fa alatt...."
Nem ismerem de érdekel.
ZorróAszter 2023.07.25. 22:45:21
Maga most váltott a besúgókról a hivatásos tisztekre.
Ahogy a besúgok között is volt Csöcsös Maca a kocsisorról meg Martonyi János, ugyanúgy a hivatásos állomány is nagy szórást mutatott.
Azon kívül Kuba baráti ország volt. Oda mindig a szerényebb képességű embereket küldték diplomatának is. Ott ahol akár egy rossz szó is atomháborúhoz vezethet, oda nyilván a jobbakat küldték.
És feltehetően a KGB-nél ugyanez volt a helyzet. Farkas Vladimír írt eseteket amikor a KGB is jól elkúrta az akciót.
Én olvastam Allan Dulles és Walter Schellenberg emlékiratait is. Ők is írnak hasonlót.
Mellesleg akit legjobban csíptem, az éppen a kubai Fabio Escalante tábornok volt. Végig röhögtem a szövegén amit nyomott az amerikai riporternőnek.
A Kennedy elleni merénylet kapcsán kérdezték egy piroshajú négerről, akivel állítólag Oswald találkozott.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.26. 08:08:33
majd leírom ezt is.
Baromi furcsa dolgok voltak.
ZorróAszter 2023.07.26. 08:39:33
OK El fogom olvasni
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.07.26. 08:41:38
Majd augusztusban.
ZorróAszter 2023.07.26. 08:59:08
Azt mondják, hogy pl. Amerikában teljesen rendbe van téve a kampányfinanszírozás. Csakhogy ez nem igaz. A hivatalos pénzadományok rendszere van így-úgy rendbetéve, de a magánszemélyek, vagy magánosoknak tűnők, vagy akár szervezetek politikai tevékenysége nincs se szabályozva, se ellenőrizve.
Hogy mit írnak a ki tudja ki által tulajdonolt médiák szintén.
Így senki se tudja, hogy valójában mi volt a teljes büdzséje Trumpnak vagy Clintonnénak.
Ugyanígy a FIDESZ esetében. A Mediaworks az ugye nem a FIDESZ-é. Nézze meg a médiakínálatát. És hogy mikori az alapítás és kik tulajdonolták már 2010-ben is.
Plusz ott vannak a strómanok: a MaHír esetén a Simicska-oszlopok kigyomlálása kapcsán bukott ki hogy az se Simicskáé. Simicska csak a németek strómanja. De csak az derült ki, hogy németek, de hogy konkrétan ki, azt ma se lehet tudni.
A Mediaworksnél szintúgy. A svájcinak és osztrákoknak látszó pacákok mögött is németek vannak. Legalábbis a tulajdoncserék szövevényéből ez sejlik. Ez nyilván nem a magyarországi hanem a németországi szabályozások miatt van ködösítve.
Vagyis a propaganda az a minden. Csak éppen nem látszik a propaganda összes szócsöve.
A pártokba való behatolás, a látszatellenzék csak a ráadás, hogy ne kelljen még sokkal több pénz propagandára költeni.
A lényeg, Magyarországon csak olyan könnyen zsarolható hazaárulók kerülhetnek a politika és a médiák közelébe is, akik szó nélkül végrehajtják a németek minden parancsát.
alöksz róz 2023.07.26. 12:28:26
Gery87 2023.07.26. 15:32:06
Semmi különös csak egy marhaság...én nem tudom már ki mondta vagy írta, meg honnan vette....de megtetszett anno.
"a bonyolult szláv lélek:
Ül a szláv az erdőben egy fa alatt és azon elmélkedik:
Mi lenne, ha most nem ott ülne, ahol ül, hanem a szomszéd fa alatt?
De ráeszmél: ha ott ülne, akkor pont ugyanezt gondolná.
A szláv rádöbben: a probléma megoldhatatlan!
Így arra jut: egyetlen megoldás a halál, így felköti magát a fára. "
Szóval csak arra akartam utalni hogy nem érdemes túltolni az összeesküvéselméleteket sem mert a végén még tényleg oda lyukadsz ki hogy semmi nem igaz és még a cáfolata sem:) így van bárminek értelme? Az életnek? "Hisz az igazság megismerhetetlen, minden csalás, mindenki csak átver".
ZorróAszter 2023.07.26. 16:31:19
Az egyszerűség miatt nem térek ki a többire. Magyarországon a külföldi tőke részesedés szerint csökkenő mértékben német, holland, francia, osztrák. Ezek közül a német toronymagasan a legnagyobb. A kb. 60 milliárd dollár külföldi tőke nagy része német.
És a politikai befolyásolás tekintetében is ők a legaktívabbak. A többiekről alig hallani. Sőt a propaganda azt szajkozza, hogy Soros, vagyis a CIA a legaktívabb de ez nem igaz.
ZorróAszter 2023.07.26. 16:39:11
Egy reményt én látok. A propaganda a kapitalizmusban is költséghatékonysági elvek szerint működnek. Nem akarnak mindenkit irányítani mert az túl költséges lenne, csak annyit amennyi feltétlenül szükséges kis biztonsági ráhagyással.
Ezért aki nem kifejezetten azt akarja, hogy az orránál fogva vezetgessék és gumicsontokkal etessék, annak meg van a lehetősége, hogy utána nézzen, utána gondoljon a dolgoknak.
Elég egy minimális gyanakvás is.
Amiről később kiderült, hogy összeesküvés volt, vagy gumicsont, vagy propaganda, arról sok ember tudta a maga idejében is hogy azok.
Szóval van remény. Nem kell rögtön felülni a propagandának akkor is, amikor az ellenkezőjét mondja ma mint tegnap, és nem kell ráharapni a gumicsontokra csak azért mert az orrunk előtt lóbálják.
Gery87 2023.07.26. 21:59:37
"Amiről később kiderült, hogy összeesküvés volt, vagy gumicsont, vagy propaganda, arról sok ember tudta a maga idejében is hogy azok."
Meg van egy csomó ami konteó maradt meg kiderült hogy nem igaz.