magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Sajátos morál

Lényegtelen protokoll interjú egy lényegtelen, bukott, bár mindenképpen profi politikussal. Egyetlen egy része van, ami mond valamit: a múlt megítélése.

Nehéz a ballib politikus élete. Hiszen egyszerre kell éljeneneznie a nyugatot és szidnia a kommunizmust, de az utóbbiban óvatosnak kell lenni, mert a kádárista kisember nem tűri a kemény kritikát a Kádár-rendszer ellen.

Továbbá persze ott a minden emberben működő lelki béke hatás: kevesen képesek nem egyenesvonalú fejlődésnek felfogni saját életüket. Én erre nagyon vigyázok, igyekszem nem így tenni, de valószínűleg én is így teszek sokszor, csak esetleg más szinten.

Mint amikor az ókori V. századi Athénben Digenész megszidta Platónt, hogy lakása gazdagon berendezett, elitként él, miközben a szépet és jót hirdeti egyedüli értékként, így felemeli magát az emberek fölé, mire Platón azt mondta: te teljesen ugyanezt csinálod, csak más alakban, a kényszeres szegénységeddel emeled magad az emberek fölé. Ugyanaz a kevélység.

Szóval szinte karikatúra, amit előad Újhelyi. A narratívája szerint a Kádár-rendszerben a rosszak azok voltak, akik szóban idomultak a rendszerhez, miközben nem szerették, ezekből a "gerinctelenekből" lettek a rendszerváltozás utáni "véresszájú" antikommunisták. Míg voltak a jók: a reformerek, akik meg mindig nyugatot akartak, ők mindegy mit tettek, hiszen életük a bizonyíték nagyszerűségükre.

A röhej: maga Újhelyi személyesen nem is érintett, hiszen 14 éves volt a rendszerváltozáskor, azaz még KISZ-tag se lehetett. Mégis köteles a ballib tábor ma is létező kádárista nosztalgiája miatt ezt a baromságot előadni.

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr10018165120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2023.08.01. 09:10:13

@cvsvrs: Éppen ezért nem nagyon van megoldás: a tőkeexportőrök nem fognak beengedni a klubba. Esetleg bukásukat várhatjuk, de középtávon az is hátrány lenne nekünk.

jónévez 2023.08.01. 15:41:43

Ezeket a rossz dumákat imádják elsütögetni.

Meg felháborodnak, mikor a fő- és almaffiózók gyerekeiről kimondják: pont azok, akik. És azért azt tették, amit, azért bútoroztak végül mégiscsak össze apukáék bűntársaival, és azok utódaival.

ZorróAszter 2023.08.01. 16:13:39

@jónévez:

Mint például Orbán, Kövér és általában a FIDESZ vezérkar is.

:o)

jónévez 2023.08.01. 16:21:25

@ZorróAszter:
Ó, ebből a tromfolásból (minden a Fidesz bűne) nem tudunk kikeveredni...

ZorróAszter 2023.08.01. 16:21:56

Újhelyi azokhoz tatozik, akik elliberalizálták az MSZP-t. Azaz a liberálisok érdekében fű alatt megpróbálták megváltoztatni az irányvonalát, hátha a párttagság és a választók annyira hülyék, hogy ezt nem veszik észre, és pusztán a párt neve miatt és megszokásból majd továbbra is az MSZP-re szavaznak. Legalább "nincs más" alapon.

Most, hogy az SZDSZ után az MSZP is kimúlt, most tódulnak ezek a patkányok a DK-ba. A választók meg szídják a kurva anyjukat, nem mennek már választani, hanem otthon egyenesítik a kaszát és fenik a baltát.

Csakhogy mindez teljesen tudatosan folyt.

Mint ahogy a Népszabadság megszüntetése is: a Mediaworks előre tudta, hogy ha megszüntetik a Népszabadságot, akkor a liberálisok szétrajzanak az "ellenzéki" sajtóba és elliberalizálják a maradék balosokat is.

ZorróAszter 2023.08.01. 16:24:23

@jónévez:

Mondhatom Demszkit,TGM-et, Pozsgait, Szűröst és a többit is a patkánycsordából, akiket némi eufémizmussal rendszerváltó elitnek szoktunk aposztrofálni.

jónévez 2023.08.01. 16:46:21

@ZorróAszter:
"pusztán a párt neve miatt és megszokásból majd továbbra is az MSZP-re szavaznak. Legalább "nincs más" alapon."
Igen, ez így meg is történt. A különbseg az: nem a liberálisok változtattak a Párt vonalán. Ők maradtak a Párt vonalán. Ez volt a dolguk, meg is tették.

"otthon egyenesítik a kaszát és fenik a baltát."
Nem látom ezeket. Bár vannak (mindog is voltak) bűnözők, de szerencsénkre a nagy bűnözők most nem tudják ezeket magukhoz szólítani. Ezért csak nosztalgiáznak néha (a dicsőséges 133 napról is)

jónévez 2023.08.01. 17:07:09

@ZorróAszter:
Demszky azokhoz zartozik, akikről beszélte.
Pozsgai, Szűrös: eleve hiteltelen alakok.

jónévez 2023.08.01. 17:39:31

@cvsvrs:
:)
Tudsz te jókat írni. Csak mindig ilyen röveden tennéd, nem veszne el a poén.

ZorróAszter 2023.08.01. 18:09:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ő már a fiatal nemzedék. Jóval előtt lezajlott a folyamat."

A folyamat, az MSZP elliberalizálása akkor kapott gázfröccsöt, amikor nyilvánvalóvá lett, hogy az SZDSZ hamarosan 5% alá bukik, és hogy menthetetlenül eltűnik.

Akkor indult be az, hogy akkor elliberalizálják az MSZP-t. Közben még egyszer a hátán beviszi az SZDSZ-t a Parlamentnek nevezett disznóhízlaldába.

ZorróAszter 2023.08.01. 18:10:18

@jónévez:

"Pozsgai, Szűrös: eleve hiteltelen alakok."

Az összes az.

ZorróAszter 2023.08.01. 18:13:21

@jónévez:

"Ők maradtak a Párt vonalán. Ez volt a dolguk, meg is tették."

Meg kell nézni a korabeli jobboldali sajtót. Akkor nem ezt mondták. Persze ki mondja ebből a patkánycsordából azt, mint amit öt perce.

ZorróAszter 2023.08.01. 18:18:08

@jónévez:

"Nem látom ezeket. Bár vannak (mindog is voltak) bűnözők, de szerencsénkre a nagy bűnözők most nem tudják ezeket magukhoz szólítani. Ezért csak nosztalgiáznak néha (a dicsőséges 133 napról is)
Válasz erre "

Nem a volt munkásőrökről beszéltem. Hanem azokról a nyomorultakról, akiket a FIDESZ KSH-ja eltüntetett a nyilvántartásokból.

Az illiberalizmus egyenes következménye, hogy nagy tömegek kezdig úgy érezni, hogy a rendszer keretei között nincs lehetőségük az alapvető érdekeik érvényesítésére sem.

Én is azt remélem, hogy nem hagyják robbanásik feszülni, csakhogy saját magukat is átverik a propagandájukkal, és ez a robbanás megelőzését is lehetetlenné teszi.

jónévez 2023.08.01. 18:24:44

@ZorróAszter:
Én nem csak elméletben látok embereket. Ezért mondom: nem látom a bőszen kaszaegyenesítőket. Csak a bűnözők közt -de hát ők mindig szokták.

jónévez 2023.08.01. 18:30:14

@ZorróAszter: Mert a "robbanásig feszülni" csak akkor megy, ha van felülről támogatás, a nagyobb bűnösők felől. Addig hiába fenegetik a kicsik a baltát.

élveteg 2023.08.01. 19:17:17

A 80-as években már nagyon kevés ember volt aki hitt a rendszerben vagy egyáltalán érdekelte volna az egész Nem is kellett idomulni sem Én középiskolában ugyan kisz tag voltam de az akkor már az égegyadta világon nem jelentett semmit Minden hónapban egyszer volt egy kisz gyűlés az osztályban de mondjuk engem meg az az osztálytársaim zömét olyan szinten nem érdekelte hogy bár végig ültük az egyórát de ha utánna megkérdezte volna valaki miről volt szó egy kukkot nem tudtunk volna mondani

2023.08.01. 20:14:54

@ZorróAszter: Tehát egyik sem.

@cvsvrs: A rendszeren belül nincs megoldás a rendszer problémáira.

jónévez 2023.08.01. 21:46:27

@zavaleta:
"Tehát egyik sem."
Ez jó átfordítása a mondandónak. Én is úgy látom: aki az összes politikust hiteltelennek tartja, a politikát teljesen elítéli -az mit politizál itt furtonfurt?
Mert az államdó egyetlen név negatív vagy pozitív emlegetése sem túl jó, de a "mindenkihülye" az olyan besenyőpistás. (Bár látok besenyőpistában szimpatikus dolgokat is)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.02. 08:47:17

@ZorróAszter:

Nem.

A folyamat 1993-ra lezárult.

1991-re kizárták a népieket, lásd Pozsgay és társai.

Aztán marginalizálták a marxista kisebbséget.

Jött a Charta, s már teljes egység lett a 2 párt elitja között.

Aztán az SZDSZ még tovább akart menni, de ezt már Horn nem engedte. De politikában nem maradt különbség az MSZP és az SZDSZ kozött.

S Horn bizonyult erősebbnek: az ő emberei lettek a liberális hangadók, az SZDSZ meg visszatért a holdudvarba.

Máig így van. A DK is az MSZP-ből jött, nem az SZDSZ-ből.

2023.08.02. 09:19:20

@jónévez: Igen, a zavarba hozó árnyalatok nem látása, tudomásul nem vétele a történelem és a politika félreértelmezéséhez vezet. Másik kedvencem az embereket valamiféle önző, mindig saját érdeket néző lényeknek hinni. Ez a népszerű homo oeconomicus modellen alapul. Ha valami pozitív történik, mindjárt azt kell keresni, kinek a hátsószándéka van emögött, milyen alantas érdekek működnek biztosan.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az sokféle platformmal rendelkező MSZP liberális részéből lett a DK. Azok és az SZDSZ között nem volt semmi különbség. Szóval az MSZP inkább hijack-elve lett az SZDSZ által. Ahogy írod is: nem maradt lényegi különbség.

ZorróAszter 2023.08.03. 18:40:36

@jónévez:

"Csak a bűnözők közt -de hát ők mindig szokták."

és

"Mert a "robbanásig feszülni" csak akkor megy, ha van felülről támogatás, a nagyobb bűnösők felől. Addig hiába fenegetik a kicsik a baltát."

Örülök, hogy legalább 1956 értekelésében közel áll az véleményünk.

Mindig van külföldi erő, aki szükség esetén beáll szervezőnek.

ZorróAszter 2023.08.03. 18:42:34

@zavaleta:

"Tehát egyik sem."

A magától megszokott sajátos logika.

ZorróAszter 2023.08.03. 18:52:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Balos, munkavállalóknak szánt üzenetekben nem volt hiány. Csakhogy a párttagok és a választók szép lassan rájöttek, hogy ez már egy elliberalizált párt.

És már nem mennek szavazni. Néhányan még bedőlnek és "kisebb rossz" alapon elmennek a DK-ra vagy más németek/FIDESZ által létrehozott másik kamupártra szavazni, de a többség ugyanúgy hülyegyerekeknek szánt bábszínháznak tekinti a magyar rendszert, médiákat, mint én.

Pedig ez a szerintem is mindenki a németek bábja, kisebbik rossz alapon mégis elmegyek a DK-ra szavazni ezt be szokott jönni.

Lehet hogy ennyire nem lett volna szabad hülyének nézni a baloldali szavazókat.

Csak a FIDESZ szavazók tömegei ezt a benyomást keltették hogy igenis lehet.

2023.08.03. 21:26:38

@ZorróAszter: Hol a logikai hiba? Ahogy a kolléga is kiemelte: a két állítás entrópiája ugyanaz. Valahogy mindenki benne van a buliban, de az nem buli, ahol mindenki ott van.

ZorróAszter 2023.08.03. 23:09:54

@zavaleta:

"Hol a logikai hiba? "

Hogy ami mindenkire igaz az senkire se igaz.

Jól hangzik, paradox igazságnak tűnik, csak éppen nem igaz.

Vagy az is, hogy az állításoknak nincs emtrópiája.

2023.08.04. 09:49:38

@ZorróAszter: Megkülönböztető tulajdonságokra igaz. Ha mindenki szőke, akkor senki sem az. Abszolút értelemben persze az, de amilyen értelemben a szőkeségnek jelentősége van, úgy nem. Egy csak szőkékből álló világban a "szőke" szó nem létezik.
Ez jól illusztrálja: en.wikipedia.org/wiki/Entropy_(information_theory)#/media/File:Binary_entropy_plot.svg

ZorróAszter 2023.08.04. 21:08:36

@zavaleta:

"Megkülönböztető tulajdonságokra igaz. Ha mindenki szőke, akkor senki sem az."

Ha a halmaz minden elem rendelkezik egy tulajdonsággal, akkor egyik eleme se rendelkezik azzal a tulajdonsággal. Vagy maga a tulajdonság nem létezik emiatt?

Szerintem ez logikai hiba. Nem senki se lenne szőke, hanem senki se lenne kivétel.

Például a szőke Tisza se.

Találkoztam már ezzel, de akkor se értettem, mit akarnak vele. Viccnek, meghökkentésnek kevés.

Szimpla hiba.

2023.08.05. 11:09:58

@ZorróAszter: Sok betűt írtál, pedig ennyi elég lett volna: „Nem értem.”

ZorróAszter 2023.08.07. 18:14:17

@zavaleta:

"Sok betűt írtál, pedig ennyi elég lett volna: „Nem értem.”"

Csakhogy a véleményem nem ez, hanem hogy maga össze-vissza beszél ami épp az eszébe jut.

Különösen szereti a paradoxonoknak hangzó hülyeségeket ismételgetni.

:o)

2023.08.07. 21:20:00

@ZorróAszter: Ha értetted volna, nem írtad volna azt, amit.

ZorróAszter 2023.08.07. 23:37:56

@zavaleta:

Zseniálisnak kellene tekinteni ezeket a zagyvaságait?

Túl sokan játszák és túl régóta azt a műsort, hogy a kiszera méra bávatagra majd csak elég sokan bólogatnak egy idő után elgondolkodó arckifejezéssel az orcájukon.

De még közel se mindenki.

ZorróAszter 2023.08.08. 16:52:01

@zavaleta:

Elsőre paradoxonmániás illogikus ökörségnek tűnik.

Másodikra is. Harmadikra is.

Ha nem az, akkor magyarázza meg, hogy mi a valóságalapja.

ZorróAszter 2023.08.10. 18:25:19

@zavaleta:

Ha nem tudja megmagyarázni, akkor nyilván ismétcsak kamuzik. Próbálkozik mint az összes eddigivel, a papagájkodással és a többi szánalmas mutatványával.

:o)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása