magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Hogyan jövünk ki a válságból?

Interjú a Megbokrosodotttal az ATV-ben, címe "Gazdaság: hogyan jövünk ki a válságból?":

A válasz egy mondat: sose hallgatunk a Megbokrosodottra és elvtársaira, eleve semmilyen "szakértőre".

Nagyon szégyellem, hogy egyszer - 2009-ben - rá szavaztam.

107 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1418165948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2023.08.06. 11:25:27

@Boldeone2:
a piacvezető catl épített egy kisebb gyárat németországban. fejlesztő központtal. a németek el fogják tanulni az akkumulátor gyártás csínját bínját. van egy tippem, hogy az a türingiai gyár a németeké lesz. és a németek kínai üzemeiket bukják. és az akkumulátorgyárakat kapnák cserébe.

mert másképp mi a francért hozná ide a kínai a gyártást. kínában az automatizálással felszabadul szabad munkaerő. kevéssé érdekli őket a környezetrombolás. nincsenek szigorú előírások. tudnak energiát termelni. itt meg nincs semmi. az egész olyan, mintha a bmw a senjangi üzeméért cserébe kért volna magának egy baszott nagy akkumulátor gyárat. aminek a kutatás-fejlesztő központja ott lesz türingiában.

az majd eldől, hogy ebből mi valósul meg. a fidesz hülyére keresi magát. mert brüsszel ezt támogatja. de hogy a nép ezt nem fogja szeretni azt borítékolható. lehet, hogy egy kampányban megszavazza, hogy inkább ez mint gyurcsány. 2031-ben az őszödi beszéd 25 éves lesz és ez a politika zsákutcás lesz. az eu költségvetési ciklusban a pénzek kiszámíthatlanul áramlanak egy szűk és alkalmatlan réteghez. akiket nem is érdekli a ner. hanem csak az, hogy millárdokat kimenekítse svájcba a gyerekének.

van néhány hülye, aki tapsikol az mcc-ben. ők is csak pénzért. oké, azok a fiatalom még naivak és esetleg elhiszik, hogy a nemzeti eszményképet szolgálják. voltak, akik lenin lámpácskáiban hittek. (abból nekem több is van. az általános iskolában az volt a jutalomkönyv. de még a tanárok is elmagyarázták, hogy az egy hülyeség. ez van a raktáron, mert ki kell adni, csak nem fogy a könyvesboltban.)

most is lehet látni, nyilvánvaló dolog, hogy ez a nemzeti oligarchia kína oldalán állva se hozza a felzárkózást. mert olyan ágazatokat akar magyarországon csúcsra járatni, amihez szinte se adott. ez "vas és acél országa leszünk" program a fidesz kiadásában.

alöksz róz 2023.08.06. 11:52:18

@cvsvrs: "a keresletélénítésból a beruházásösztönzés eredményezhet hozhat eredményeket (nem szükségképpen, de lehetéges). és éppenséggel a fogyasztásösztönzést is meg lehet lépni anticiklikusan (recesszióban). de ugyanezt konjunktúrában nem érdemes. mert azzal rövid távon ugyan szavazatokat lehet szerezni és választást lehet vele nyerni (13. havi nyugdíj adócsökkentés, fegyverpénz) ez azonban az adósságot növelte és inflációt eredményezett." - 1. akkor mégsem úgy volt hogy a fogyasztásban egyre csúsztunk lejjebb az uniós rangsorban?
2. bokros csomagja rekordméretű inflációt eredményezett.

alöksz róz 2023.08.06. 11:54:32

@alöksz róz: szóval bokrosnak vagy fingja nincs róla mit beszél, vagy nagyon is tudja, ami még rosszabb...

Boldeone2 2023.08.06. 12:20:28

@cvsvrs: Nemhogy nem hoz felzárkózást a nemzeti oligarchia program, hanem inkább a lecsúszást fog eredményezni...

Lényegében a közszolgáltatások szintje már alatta van annak, ami az államszocializmusban volt

A Budapest - Debrecen vasút még lassabb is. Egy hányadék az egész, még a klíma sem működik, vagy nincs, próbáltam

Teljesen állampárti rendszer érzet van minden szinten: adott egy kontroll nélküli monolit hatalom, amely megdönthetetlen, amely polipszerűen behálózott mindent és fojtogatja az országot. Az emberek többsége - sokan tudatlanul -meg fenntartója lett az önsorsrontó rezsimnek

Érdekes, hogy pont a "Lenin lámpácskáit " hoztad példának...Kb elsős vagy másodikos általános iskolás lehettem, amikor ezt felolvasták a napköziben... Azzal értettem meg, hogy mekkora elmebaj rendszerben élünk, nálunk a napközis tanító komolyan vette ...A Vénkerti Általános Iskola volt, amit személyesen Kádár János avatott fel...Az igazgató is hithű kommunista volt...

A mai gyerekek ugyanazt az agymosó rendszert élik meg, meg anno az akkoriak ...

Boldeone2 2023.08.06. 12:33:54

@cvsvrs: Bebizonyosodott, hogy a tömegeket a tömegmédia és a szisztematikus propaganda segítségével nagyon könnyű manipulálni, csak az érzelmi húrokat kell pengetni, vagy félelmet kelteni

A belső- és külső vélt ellenségekkel szembeni gyűlöletkeltés alapmotívum. A hamis nemzeti illúziók keltése: " a magyar rafinált, okos nép "
( mégis az EU szegényháza vagyunk ..)
" Marsról érkező, géniusz, tudósok" ( csak mindenki az USA- ban vált valakivé, 90%-ban askenázi zsidó háttérrel )

Megy tovább a nemzeti önbecsapás, az "álmok álmodása", a hazudozás ...

Orbánéknak ez tökéletesen megfelel, mert a feudalizmus így működik, ott nincs kritikai gondolkodásra képes, független polgár

alöksz róz 2023.08.06. 12:57:42

@Boldeone2: "A Budapest - Debrecen vasút még lassabb is. Egy hányadék az egész, még a klíma sem működik, vagy nincs, próbáltam" - nem személyvonattal kell menni

2023.08.06. 14:21:45

@alöksz róz:
a fogyasztás a keresletélénkítéssel a választások előtt nőtt, de ennek következtében már akkor is növekedtek az árak. és ahhoz adódott még a válság. ez hasonló "elkúrás", mint amit gyurcsány csinált. bokros csúszóleértékelést vezetett be és vámpótlékot. hogy elinflálja a hiányt. és privatizáltak. a biogal gyógyszergyárat valami 20 millió dollárért adták el. ami napi árfolyan 7 milliárd forint. annyiért már nem vállalnak egy plakát kampányt. annak áráért.

persze bokros is elkúrás, gyucsány is. és orbán is. a rendszerváltók szinte kivétel nélkül mind.

2023.08.06. 14:25:29

@Boldeone2:
debrecenben a saját házzzal rendelkező jobbágyoknak 1361 óta jogukban áll esküdteket választani. akik bírót választanak. hol van most ilyen jog, ami elég általános volt a középkorban.

1361 május 1. Várad (feria quinta proxima post quindenas festi Paschae).
I. Lajos király azokért a hűséges szolgálatokért, amelyeket Debrecen városa, atyjával Róbert Károly királlyal szemben tanúsított, azt a jogot adományozza Debrecennek, hogy a saját kebelébői választott bíró és esküdtek ítélkezzenek lakosainak mindenféle peres ügyeiben; továbbá hogy a debreceni polgárt sem a maga, sem másnak a hibája vagy vétsége miatt sem földesurai, sem más bármilyen rangú vagy állású emberek letartóztatni ne merészeljék; vagyonát le ne foglalják, hanem ha valakinek debreceni polgáron van keresni valója, a panaszlott ellen a város bírója előtt szorgalmazza ügyét.

1361 június 14. Debrecen (decimo octavo Calendas Julii).
I. Lajos király Dózsa fia, Jakab fiának Istvánnak a kérésére megerősítve kiadja Debrecen városnak 1361 május 1-én Váradon kelt adománylevelét.

2023.08.06. 14:47:53

@Boldeone2:
a hatalmi ágak nincsenek szétválasztva. az országgyűlés nevezi ki a kormányfőt (teljes körű végrehajtó hatalommal, nincs valódi önkormányzatiság) és a főbírót (a végrehajtás és az igazságszolgáltatás ugyanazon a választással dőlnek el.)

van önkormányzati választás (de az önkormányzatok nincsenek valódi hatalommal felruházva) és az országgyűlési képviselő választás mellett nincs törvényszéki képviselő választás (ami a középkori városokban általános volt).

volt egy választott nagytanács. az alkotta a rendelet. volt egy választott kistanács. (ami alsóbb szinten) bíráskodott. és volt egy, vagy néhány tanácsos. aki az országgyűlésbe képviselte a várost, vagy városokat. a lakosság szám függvényében. ez a feudális jogrend az erdélyi fejedelemségben.

orbán egy egy feudális uralkodó? bocskai, vagy egy bethlen? török jancsi volt az utolsó földesúr. lehet mondani, hogy orbán egy döbrögi az a választottak rendszerektől független alávalósága és nem a feudalizmus. kommunista döbrögik is voltak, a hülye kommunisák, az agitproposok. orbán nem kommunista, nem is fasiszta. hanem elvtelen politikus, akit az egyszerűen az érdekli, hogy választást nyerjen. és a maga módján lop, csal. hazudik, ahogyan a legtöbb politikus. csak ebből nem lesz új világrend, új rendszer sem. és ez nem jó az országnak. ezzet együtt orbán nem hitler, nem putyin, és nem a sátán.

Boldeone2 2023.08.06. 15:32:27

@alöksz róz: Az nem személyvonat volt hanem "gyors" . Azt mondták, hogy ez egy pótkocsi, mert elfogyott a rendes vasúti kocsikra a helyjegy, így ezen nem lesz klíma. Normál vasúti kocsik is kb 30-40 évesek, gondolom ezért nincs klíma...

...Odakint koraesti + 33 fok, így végig lehúzott vonatablak... Ömlött befelé a földekről a kissé trágyaszagú levegő az arcomba, sok helyen már learattak, a sárga tallón őzcsapatok legelésztek...

Mellettem egy afrikai lány ült, meg a másik oldalon még kettő... Szürreális volt az egész

Gondoltam, kb hasonló érzés lehet a Tazara vasúton utazni Tanzániában, a szavannán keresztül a kelet- afrikai magasföldön...(De, lehet a kínaik azt jobban megcsinálták ...)

Boldeone2 2023.08.06. 15:47:06

@cvsvrs: Orbán valójában a magyar " fejlődés" (vég)terméke.

Teljesen normális, hogy van, hiszen ez a társadalom mindig is a tekintélyelvű vezetőket istenítette, a hierarchiát, hogy ne kelljen önállóan gondolkodni, felelősen döntéseket hozni, cselekedni, esetleg kockáztani. Mindez a szegénység és az elmaradottság következménye

A magyarok nem képesek kilépni a saját árnyékukból, ide teljes demokrácia felesleges, ahhoz döntést hozni képest, felelős, racionális társadalmi többség kell, az meg nincs. A haverok mondanak meg mindent, úgy ahogy nekik és a családjuknak jó....

A világon sok helyen van ugyanez a helyzet. Afrikában sem tudják fenntartani sok helyen még az alapszintű demokráciát sem
Oda diktatúra kell, még több elnyomás, még több szenvedés

Ez az "önmaguk választása", nem tudod megmenteni őket. Az oroszokat sem lehet, de a magyarokat sem lehet, ezek - sajnos - szükségszerű dolgok

2023.08.06. 19:04:16

@Boldeone2:
orbán a rendszerváltás terméke. és nem tekintélyelvű, hanem elvtelen.

Serény Vélemény 2023.08.06. 22:04:23

@jónévez: Bécike a hét hat napján reggel hattól este hatig dolgozik egy nagy m, vagy k, vagy t, vagy v ... betűs cégnél. Gyuszika viszont néha eljár dolgozni, de egy munkahelyen soha nem bírja sokáig, általában csak az első fizetésnapig, utána elmegy munkanélkülire, és néhány hónapot így hesszol.
Ez alapján már nem tűnik igazságtalannak Bécike heti hét csokija, és nem tűnik igazságosnak Gyuszika egy csokija.

erol 2023.08.06. 22:44:32

@Serény Vélemény:
Szerintem inkább Gyuszika dolgozik a hét hat napján reggel hattól este hatig, miközben Bécike "üzletel". Sokkal jellemzőbb...

jónévez 2023.08.07. 08:35:42

@Serény Vélemény:
Csakhát én nem erről beszéltem, kár mást adni a számba. Nem azon elmélkedtem, hogy melyiknek igazságos az eredeti járandósága (nem mellesleg azért beszéltem gyerekekről, hogy pont ezzzel ne foglaljozzunk)
Arról beszéltem, hogy: ha lemondani kell valamiről, akkor az is arányos legyen. Ne mindenkinek heti 1-ről kelljen lemondani -mert akkor az egyiknek egy sem marad.
És nem csak az nem igazságos, de az sem, ha csak a 7csokisnak kell lemondania valamennyiről.

jónévez 2023.08.07. 08:41:18

@erol:
Az üzletelés is munka -az, pedig, hogy kívülről azt látják az üzletelőn: könnyű élet, és nem savanyodik bele, nem utálja a munkáját, sőt, az azt is jelentheti, hogy ért hozzá, és szereti is csinálni.

2023.08.07. 10:08:44

@jónévez:
a munkabérek viszonylag egyenlően oszlanak el. a tőkejövedelmek pedig rendkívül egyenlőtlenül. és a fidesz is utóbbit preferálja a nemzeti nagytőkésekkel, az oligarchákkal. a nem-fidesz pedig a nemzetközi oligopóliumokkal. egyik se lesz tartható. történelmi léptékben mindkettő bukásra áll. és a kérdés, hogy mi lesz az új egyensúlyi állapot.

2023.08.07. 10:11:22

(mármint magyarországon). mert amerikában marad a neoliberalizmus. ázsiában pedig az illiberalizmus. csak az, hogy orbán aligha csatlakozik kínához. mert hogy a kínai tőke aligha épít majd szerethető üzemeket és megteszi azt a szívességet az ellenzéknek, hogy megbuktatja a fideszt.

alöksz róz 2023.08.07. 10:12:34

@Boldeone2: legközelebb nem fogsz filléreskedni és ic 1.o. :-)

(egyébként meg nem kellett volna eladni a máv hasznot hozó teherszállítási üzletágát hogy az állam nyakán csak a veszteséget termelő személyszállítás maradjon)

alöksz róz 2023.08.07. 10:16:08

@cvsvrs: pont ez az, hogy a többi országgal összehasonlítva nem nőtt a fogyasztásunk. ha meg bokros az adósságot "inflálta el", akkir a fidesz is.

bokrosék deklaráltan egy szegény olcsómunkaerőországát akarták létrehozni a külföldi tőke kiszolgálására, ez sikerült is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.07. 10:28:07

@Boldeone2: KISS motorvonat az Interrégió, klímával és működő nettel.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.07. 10:32:49

@Boldeone2: a talló az tarló, a trágyaszag pedig annak a jele, hogy az általad nagyon megvetett parasztok dolgoznak, hogy ne GMOs szart egyél.
30-40 éves kocsik már csak legfeljebb a mellékvonalakon vannak, pl. Esztergom-Nyergesújfalu vonalon, Budapest-Debrecen között vagy KISS vagy Intercity megy.Afrikai lányok meg maximum a Pestről hajnali 2:48-kor induló vonaton vannak, de az is KISS, másrészt arra téged nem tudlak elképzelni utasnak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.07. 10:36:40

@alöksz róz: nem azzal ment szerintem, hanem gyorssal, csak nem most, hanem mondjuk 1981-ben, akkor is lehettek "afrikai" lányok a vonaton :)

filmhiradokonline.hu/watch.php?id=22637

Debrecen felé már a személyvonat is Fecske, nagyon régen. Nemrég mentem Békéscsabára Szolnokról, ott is csak a legelső, négyórás vonat régi, a többi mind új.

2023.08.07. 10:51:35

@Deak Tamas:
engem múlt héten két afrikai lány próbált megtéríteni a nagyerdőn. effektíve térítettek. mondtam, hogy reformált vagyok. nem nagyon érették.

katt a videóra.
www.youtube.com/watch?v=lMnXo77U2fc
ez nem london. debrecen. kerti parti gróf klebelsberg és gróf tisza szobránál. a debreceni egyetemnek 7271 külföldi hallgatója van. no nem azért, mert a képzés annyira jó, hanem mert ingyenes a magyar kormány jóvoltából. az orbán kormány nagyjából minden harmadik helyet átenged a külföldieknek. kiszolgálva a nyugatot. nem püspökladányit képez ki orvosnak vagy mérnöknek vagy tanárnak, hanem egy muszlimot.

és az ellenzék azt mondja, hogy orbán xenofób. dehogy is. elvtelen. megy a handabadázás, hogy a szuverenisták, közben meg teszi az ellenkezőjét. és ugyanez lesz vendégmunkásokkal is. csak nagyobb nagyságrendben tervezik. a teszt város szintén debrecen. több tízezren jönnének csak debrecenben. az alpolgármester már mondott olyat, hogy 56 ezren 7 éven belül. hogy hová azt nem tudni. a háttérben folyik az ingatlanbiznisz. ezzel persze mennek fel az ingatlanárak.

a magyar fiatalok meg vannak "védve". olcsón lakáshoz juthatnak. a jobboldal úgy "nemzeti", ahogyan a baloldal "munkáspárti".

2023.08.07. 11:01:03

@alöksz róz:
pénzügyi értelemben lényegében ugyanazt csinálják. mert hogy a neolib és az illib pénzügyi rendszer ugyanaz. csak orbánék ebből nemzeti nagytőkés osztályt próbálnak gründolni. bokrosék meg azt mondják, hogy a nemzetközi oligopóliumoknak kell mindent kiszolgáltani.

amíg ez az oligarhca réteg kiszolgálta konjunktúrában a német tőkét szolgálta ki elsősorban addig nőttek a reálbérek, és szerethető vállalatok jöttek lére. recesszióban ugyanez kínával. erősen kérdőjeles.

Boldeone2 2023.08.07. 11:16:29

@Deak Tamas: Afrikai lányok meg maximum a Pestről hajnali 2:48-kor induló vonaton vannak, de az is KISS, másrészt arra téged nem tudlak elképzelni utasnak."

Dehogy! Debrecen tele van az egyetemen tanuló afrikai diákokkal, régen jártál ott, nem tudod mi a helyzet. IC- n utaztam, de ez " pótszerelvény" volt, mivel túl sok volt az utazó ( állítólag)
Külföldről jöttünk, odafelé első osztályon, de ott is alig ment a klíma, meg kicsi a hely is nekem

Szar az egész MÁV, úgy ahogy van

Boldeone2 2023.08.07. 11:29:22

@Deak Tamas: Debrecenben van Kelet- Közép Európa legnagyobb külföldi hallgatói közössége
A város most erről " híres" és most felfutó akkumulátor gyáraival tör a világhírnéve

Az ázsiai munkaerő özönlik befelé. A lakosság meg pánikol a környező településeken, mert ennyi ember rentábilis módon nyilván nem lehet mondjuk a Nagyerdőn, vagy a Liget- lakóparkban elhelyezni

Tapi2021 2023.08.07. 11:53:49

@cvsvrs: "a keresletélénítésból a beruházásösztönzés eredményezhet hozhat eredményeket (nem szükségképpen, de lehetéges). és éppenséggel a fogyasztásösztönzést is meg lehet lépni"

Ez is egy (kapitalista) "játék" a számokkal:

Tegnap egy cikk arról írt, hogy bajban van Kína, mert az emberek 1. nem fogyasztanak (költenek) eleget, 2., mert NINCS INFLÁCIÓ!!!

Másik cikk: a világ a napokban élte fel a Föld éves erőforrásait, ... ha mindenki úgy fogyasztana, mint az USA, akkor pillanatok alatt felélnénk minden erőforrásunkat..., stb.

Szóval az is baj, ha nem fogyasztunk (pazarlunk, hanem takarékosan élünk), és az is, ha fogyasztunk!!!!

Döntsük már el, mi a jó!!!

A GDP számmisztika alapján állva zsigereljük ki magunkat és a földet, vagy a normális ész szerint inkább takarékosan, önfenntartóan próbáljunk élni?

A kettő ellentmond egymásnak!

2023.08.07. 12:05:50

@Tapi2021:
magyarországon nincsenek szertethető beruházások és a reálbérek csökkennek. a kínai tőkebevonással ez aligha változik meg. növekedik a környezeti terhelés. nehéz lesz eladni azt, hogy ez jó irány azoknak, akik ezt közvetlen megtapasztalják.

Tapi2021 2023.08.07. 12:07:38

@Boldeone2: "A fedezetlenül ezermilliárdok nagyon hiányoznak, " Lölőék" pénzei, azokat "eltékozolták "

Lószart. Ott ül rajzuk Brüsszel és az újpogány, USA szopó európai elit, hogy talán ezzel megbuktathatják a nemzeti, szuverenista, keresztény kormányt(okat)!

Ez már Schiffernek is leesett nagy nehezen:

"Térdre akarják kényszeríteni a szuverenista kormányokat, ez a kivéreztetésről szól – Schiffer az uniós forrásokról a Mandinernek
Példát akarnak statuálni rajtunk azért, hogy megüzenjék mindenkinek: aki az EU intézményrendszerét behálózó globális progresszív hálózat akaratával szembemegy, annál félre lehet tenni a közösségi jogot. Mi a jogállami megcsúfolása, ha nem ez – véli Schiffer András, aki szerint az MSZP, az LMP, a Jobbik és a P zombipártok."

mandiner.hu/belfold/2023/07/terdre-akarjak-kenyszeriteni-a-szuverenista-kormanyokat-ez-a-kivereztetesrol-szol-schiffer-az-unios-forrasokrol-a-mandinernek

"De, van egy terv: "le kell feküdni " Kínának, ez most a csodafegyver. Csakhogy Kína egy csóró ország, nyilván ott is vannak milliárdosok, de a kisember csóró
Így a kínai állam először őket akarja felemelni

De, nem tudom hogy képzelték el ezt Orbánék..."

Nincs ilyen terv! Ez az ország realista menedzselése. Egy kormány azokkal tud együttműködni, akik együtt akarnak működni ellenségeskedés, és nyílt kormánybuktató szándék nélkül.

A terv meg az volt, hogy 1. SZERZŐDÉS SZERINT és JOGOSAN jönnek a pénzek az EU-ból, 2. nem csinál az USA és az európai szopói HÁBORÚT a szomszédban, vagy ha már csináltak, igyekszenek mielőbb befejezni. (Ez az USA-nak nem érdeke!) És az európai emberek pénzét nem tolják számolatlanul egy USA érdekében vívott (egyelőre proxy) háborúba, amihez az EU-nak SEMMI KÖZE, semmi érdeke nem fűződik hozzá! ....

Boldeone2 2023.08.07. 12:10:07

@Tapi2021: Döntsük már el, mi a jó!!!

- Ez a " fenntartható fejlődés" attól nyilván messze vagyunk...

"Kína" nincs bajban, mindig csak emberek vannak bajban, a vezető réteg szinte soha sem.
Nálunk sem Mészaros meg többi oligarcha van bajban, hanem a kisember...

Az infláció a leggyorsabb út az elszegényedéshez, a vagyon újraosztásához. Annak csak 2-3 % os üteme tolerálható, jegybanki szinten

Boldeone2 2023.08.07. 12:12:44

@Tapi2021: Schiffer András mondhatni felebarátom. Ő egy zseniális, önjáró ember, de nagyon van a valóságtól
Megrögzötten Nyugat- és kapitalimus- ellenes

Tapi2021 2023.08.07. 12:22:40

@cvsvrs: Az ideköltöző technológia a világ élvonala! Sorban állnak érte az országok.
Aogy az elektromos átállásért is.
Ehhez kell akksi, kell akksis jármű! Mi mindkettőt ITTHON gyártjuk.

Nincsen egyetlen gyár sem, amely ne terhelné a környezetet! Szerinted a TVK, a BorsodChem, a Dunai Vasmű, bármely műanyaggyár... nem terheli???
Akár sokkal jobban is, mint egy akkugyár?

"Egy kilogramm poliészter előállításához nem kevesebb, mint 1900 liter vizet használnak fel! Ugyanennek a mennyiségnek az előállítása pedig 3,8 kg széndioxid kibocsátásával jár együtt."

Ez a tüntetés a modern technológiák idehozása, az ipar fejlesztése, a haladás ELLEN, csak az ellenzék faszkodása, akik ellenérdekeltek a kormány bármilyen sikerében! És így sajnos az országéban is!

Fordított esetben szerinted ők elhajtanák ezeket a befektetéseket???

Tapi2021 2023.08.07. 12:33:06

@Boldeone2: "Teljesen állampárti rendszer érzet van minden szinten: adott egy kontroll nélküli monolit hatalom, amely megdönthetetlen, amely polipszerűen behálózott mindent és fojtogatja az országot. Az emberek többsége - sokan tudatlanul -meg fenntartója lett az önsorsrontó rezsimnek"

Érdekes látlelet arról, mit éreztek ti ellenzékben (és a kis bubitokban összezárva magatokkal), mert nem úgy mennek a dolgok, ahogy ti szeretnétek és nem ti irányítotok.
Mindenki más, köszi, jól van!

Az általatok előállított EU-s baszakodás és a háború eszkalálásáért tett erőfeszítéseitek ellenére is.

Tapi2021 2023.08.07. 12:40:46

@Boldeone2: "Teljesen normális, hogy van, hiszen ez a társadalom mindig is a tekintélyelvű vezetőket istenítette, a hierarchiát, hogy ne kelljen önállóan gondolkodni, felelősen döntéseket hozni, cselekedni, esetleg kockáztani. Mindez a szegénység és az elmaradottság következménye"

Én csak azt nem értem, minek sínylődsz itt, amikor tudsz angolul, van jó szakmád, egzisztenciád, nagytudású vagy, (bal)liberális), talán zsidó is..., bárhol a világon megélnél és jól éreznéd magad, ahol a nép önállóan gondolkodik, nem manipulálja őket a hatalom és a média..., stb.!

Szerintem menj oda! Csak majd írd meg légyszi, MELYIK ORSZÁG EZ???

Tapi2021 2023.08.07. 12:48:27

@cvsvrs: "és a fidesz is utóbbit preferálja a nemzeti nagytőkésekkel, az oligarchákkal."

Nem, a Fidesz azt preferálja, hogy legyenek magyar nagyvállalatok is, amelyek magyar nagyvállalkozók kezében vannak, NE CSAK külföldieknek tudjunk dolgozni, akik bármely pillanatban leléphetnek innen és a hasznot sem itt forgatják be újra.

" a nem-fidesz pedig a nemzetközi oligopóliumokkal. egyik se lesz tartható. történelmi léptékben mindkettő bukásra áll. és a kérdés, hogy mi lesz az új egyensúlyi állapot."

Miben látod te azt, hogy a kapitalizmus bukásra áll éppen?

2023.08.07. 12:48:44

@Tapi2021:
ez a fideszes duma. ha ezekből szerethető üzemek épülnek, akkor a fidesz szavazatokat nyer. ha nem, akkor nem. és ebben ott a bukás lehetősége is. amelyik nem kevés pénzébe kerül a költségvetésnek.

(ha fideszes lennék, akkor azt mondanám, hogy őrültség meglépni. és ha ellenzéki lennék, akkor tapsikolnék. hajrá, gyerünk, fogjatok csak össze kínával.)

2023.08.07. 12:58:00

@Tapi2021:
amerikában a neoliberalizmus, ázsiában az illiberalizmus alighanem fenntmarad. európában egymást döntik be.

2023.08.07. 13:06:16

@Deak Tamas:
debrecenben egy mai hír, hogy egy belga tanácsadó cég 600 millió forint állami támogatást kapott 70 új munkahely létrehozásához. a fidesz a neolibealizmust is kiszolgálja. úgy kapnak pénzt, hogy egy haver látja a hr/pr feladatokat. de ezeknek a cégeknek csak átmenetileg kell a fidesz. amíg van szabad munkaerő. debrecenben már nincs sok. talán találnak 70 embert. papíron legalább is. ehhoz hozzá tudnak tenni 600 millió forintot. utalja az állam. ez nem "szuverenista" gazdaságpolitika.

Tapi2021 2023.08.07. 13:13:32

@cvsvrs: "a háttérben folyik az ingatlanbiznisz. ezzel persze mennek fel az ingatlanárak."

Ha meg nem mennek fel az árak az a baj!!!

Ez a kapitalista gazdaság és GONDOLKODÁS agyréme!:

"Átmeneti lépéshátrányba került Kína. A kínai fogyasztói árak egyáltalán nem emelkedtek a júniust megelőző egy évben. Az ország GDP-deflátora, az áruk és szolgáltatások árának széles mérőszáma 1,4 százalékkal csökkent a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Ez a legnagyobb visszaesés a kínai gazdaság ezen mutatószámában 2009 óta.

A csökkenő árak közvetlen veszélyt jelentenek az ország döntéshozóira. Csökkenthetik a profitot, lenyomhatják a bizalmat, és elriaszthatják a hitelfelvételt és a befektetéseket, ami csak növeli a deflációs nyomást. Az infláció hiányának kevésbé közvetlen következménye is van, ez pedig különösen érdekes azok számára, akik a Kína és Amerika közötti geopolitikai versenyt vizsgálják.

A defláció ugyanis késleltetheti Kína felemelkedését a világ legnagyobb gazdasági hatalmává."...
"Az olyan feltörekvő gazdaságoknak, mint Kína, nem csupán gyorsabban kell növekedniük, mint az érett gazdaságoknak, hanem áraiknak is utol kell érniük a gazdag országokban uralkodó magasabb árakat. A feltörekvő gazdaságok szegényen és olcsón indulnak, majd gazdagodnak és drágulnak. Vagy azért, mert gyorsan emelkednek az áraik, vagy azért, mert erősödik a fizetőeszközük árfolyama."...

"

A Világbank szerint a kínai árak átlagosan csak 60 százalékát teszik ki az amerikai áraknak, ha azonos fogyasztói kosarat nézünk.

Az adatok egybecsengenek az úgynevezett Big Mac-indexszel, amely a világ hamburgereinek árát hasonlítja össze. Kínában egy Big Mac 24 jüanba kerül, ami 3,35 dollárnak felel meg. Ez csak 63 százaléka egy hasonló szendvics árának Amerikában.

A Goldman Sachs hosszú távú előrejelzői arra számítanak, hogy a kínai árszint a következő évtized közepére mérsékelten emelkedik Amerikához képest. Előrejelzésük szerint addigra Kína GDP-je a világ legnagyobbja lesz. Ha az árak a jelenlegi alacsony szinten maradnak, akkor az ország GDP-je soha nem fogja megelőzni Amerikát."

index.hu/kulfold/2023/08/05/kina-usa-gazdasag-tajvan-haboru/

Erre varrjunk gombot!

Vagyis, az a JÓ, ha folyamatosan emelkednek az árak! És elérjük a drága amerikai, nyugati árakat! Mert akkor leszünk FEJLETT gazdaság!
Jó, nem?

Tapi2021 2023.08.07. 13:22:54

@Boldeone2: "Az ázsiai munkaerő özönlik befelé. A lakosság meg pánikol a környező településeken, mert ennyi ember rentábilis módon nyilván nem lehet mondjuk a Nagyerdőn, vagy a Liget- lakóparkban elhelyezni"

Dehogy nem. New York is egy faházzal indult!

Több ezer, tízezer új fogyasztó, akik enni fognak, ruházkodni, moziba menni, hajat vágatni...!

A gond nem az, hogy jönnek, hanem az, hogy a szocializmusban szocializálódott magyar ebben nem látja meg az ÜZLETET, a hasznot, csak a gondot. Ezért nem vállalkozik, csak sápítozik. És ezt buzdítja a ballib ellenzék is.

2023.08.07. 13:25:49

@Tapi2021:
elemi közelítéssel ha valakinek 0 lakása van, akkor az ingatlanárak emelkedése rossz. ha 1, akkor mindegy. ha több, akkor jó. többek között ezért bukja el a fidesz a fiatalokat. a haverok zsebe ki van tömve. és ez a poltiika történelmi értelemben bukásra van ítélve. ez a neoliberalizmus valójában csak még mellette oligarchák nyúlják le a pénzt és nem a strabag. egy átlag fiatalnak az majdnem mindegy. egyik bizniszbe sincs benne. ez két zárt kör. és mindkettő aljas, gonosz.

Boldeone2 2023.08.07. 13:30:40

@Tapi2021: Mindenki más, köszi, jól van!"

-Dohogy van jól mindenki más! Az csak a fidesznyik propagandában van így, amit ti nyomtok rezsimszolga újságírók!

A társadalom többsége egyre sanyarúbb helyzetben van: tanárok, egészségügyi dolgozók , nyugdíjasok

Átvertétek a kisembert a háborús hazugságaitokkal, csak erről van szó, csakhogy a való világ realitásai mindenkit pofánvágnak!

Én évek óta mondom hogy baj lesz, ezért is tanácsoltam mindenkinek, hogy dollárban utazzon. Én is azt teszem

Persze, joga van mindenkinek hülyének lenni, ezt a jogot meghagyom nektek Fidesz- szavazóknak, akik miatt most az ország teljes összeomlás szélén áll

Boldeone2 2023.08.07. 13:35:28

@Tapi2021: A gond nem az, hogy jönnek, hanem az, hogy a szocializmusban szocializálódott magyar ebben nem látja meg az ÜZLETET, a hasznot, csak a gondot"

- Persze, üzlet az lesz, csak nem neked, te bolond!:)

A gyerekednek soha nem veszel lakást, mert már 40 millió lassan egy 2 szobás panel, jobb helyeken...

Az albérlet, meg 180 -200 ezer/ hó... és az még csak Debrecen, nem Budapest....

Én mondjuk nyerek ezzel is, mégsem tudok örülni, mert alapvetően rosszabb világ lesz...

2023.08.07. 13:36:03

@Tapi2021:
csak ez nem fog működni debrecenben. mert egyelőre nincsenek új lakások, mozik. a helyieknek se. nemhogy kínának. hanem megy a bizniszelés a háttérben, hogy ezt ki kapja.

Tapi2021 2023.08.07. 13:36:22

@cvsvrs: A fiatalok sosincsenek benne a bizniszekben! Mi sem voltunk.
Mi is úgy véltük, sosem lesz saját lakásunk, kocsink...
Ez ráadásul a 90-es évek elején volt, amikor tényleg elborított minket a szar, az ország a csőd szélén állt... NEM ÚGY, MINT MOST!

Aztán lett mindenünk.

És a szociális demagógia is velünk maradt, meg az állandósult sápítozás, világvége várás is, meg a mindig, minden szar érzést gerjesztők is.

Aztán ugyanúgy lesz nekik is lakás, autó..., ahogy nekünk is lett. Fizikai munkások gyerekeként, vidékiként.
De ők sem kapják ajándékba, ahogy mi sem kaptuk.

Tapi2021 2023.08.07. 13:39:17

@Boldeone2: "A társadalom többsége egyre sanyarúbb helyzetben van: tanárok, egészségügyi dolgozók , nyugdíjasok"

Feleségem tanár, anyám nyugdíjas... Mesélj még!

2023.08.07. 13:41:21

@Tapi2021:
ehhez egy migránsgettót kell építeni és azt a nép borítékolhatnak nem fogja szeretni. túl azon, hogy egyáltalán nem biztos az, hogy a kínaiak ténylegesen jönnek akkor ha nem vállalaltk garanciát. könnyen lehet egy patyomkin beruházás is. persze ezt nem tudjuk. nem látunk bele a kínaiak fejébe. valóságban dől majd el, hogy ez működik, vagy sem.

Tapi2021 2023.08.07. 13:42:55

@Boldeone2: "Átvertétek a kisembert a háborús hazugságaitokkal, csak erről van szó,"

Konkrétan mire gondolsz?

Hogy béketárgyalással lehet megállítani, nem (egyre erősebb és több) fegyverek küldésével? Vagy, hogy ez a háború nem érdeke sem Európának, sem az EU országoknak, sem az oroszoknak, sem az ukránoknak? Egyedül csak:... -nak?!

Melyik a hazugság?

Tapi2021 2023.08.07. 13:45:41

@Boldeone2: "Én évek óta mondom hogy baj lesz, ezért is tanácsoltam mindenkinek, hogy dollárban utazzon. Én is azt teszem"

De miért nem utazol a dollároddal Amerikába? Ott lennél otthon a te gondolkodásoddal. (Legalábbis, amíg a "demokratáké" a hatalom.)

Tapi2021 2023.08.07. 13:52:58

@Boldeone2: Az árak mindig igazodnak a kereslethez és az egyéb szűk keresztmetszetekhez! Te ezt tudhatnád, mint kapitalizmus párti!

A lakás ára mindig borsos volt, amióta világ a világ. Mint írtam, nekünk is elérhetetlennek tűnt a 90-es években, kezdő munkavállalókként, kezdő fizetésekkel.
Aztán lett. Meg minden más is.

Akik most adják el a lakásokat, azokét is megveszi valaki. Tehát VAN FIZETŐKÉPES kereslet!
A jobb módúnak könnyebben lesz, a szegényebbnek nehezebben, mint mindig is. Ez a kormány eszméletlenül sokat áldozott arra, hogy minél többen juthassanak lakáshoz. És jutottak is! Lásd a statisztikákat!

Mennyi pénzt, támogatást, segítséget adott erre, ehhez BÁRMELY előző, ballib kormányzat???
Vesd össze!

Boldeone2 2023.08.07. 13:53:32

@Tapi2021: Vagyis, az a JÓ, ha folyamatosan emelkednek az árak! És elérjük a drága amerikai, nyugati árakat! Mert akkor leszünk FEJLETT gazdaság!
Jó, nem?"

A gazdaság természetéből adódóan, nagyon lassú áremelkedés van alapvetően, hosszú távon. Ennek több oka van. Pl ha gazdálkodáshoz hitelt veszel fel, akkor annak normál pénzpiaci környezetben hitelkamata van
Tehát , ha 8 % a hitelkamat, akkor az nem minden évben + 8%, hanem kamatos kamattal kell számolni, azaz a 8% felmegy a kitevőbe 0.08 lesz...
Tehát gazdálkodni úgy éri meg, ha a növekedő költségeket, növekedő ár követi
Ezenkívül még számos befolyásoló tényező van, de az árak lassú történelmi növekedése jellemző

Monetáris oldalról nézve: folyamatos az eltúlzott pénzteremtés, vagyis a pénzteremtés nincs egyensúlyban a reálgazdasági teljesítménnyel

Ezt csinálták Matolcsy elvtársék is. Vagyis: sok pénz van, csak nem neked, mert Lölő abból vette a jachját amit az állam kiírt neki nulla kamatra vagy vissza nem térítendő...

Az államnak viszont az hiányzik, vagyis nekünk... Ezért vannak brutál megszorítások, mert ezermilliárdokat szórtak ki a NER-oligarcháknak

De, abból nem lett magyar multi, hanem csak jachtok, ahol Lölő a fonnyadt pöcsét áztatja Andikával...

Tapi2021 2023.08.07. 13:55:38

@cvsvrs: "hanem megy a bizniszelés a háttérben, hogy ezt ki kapja."

Akkor tehát ez zavar! Hogy kihagytak. :-)

De, ha tudod, hogy jön X tízezer ember, akkor miért nem építesz rájuk egy vállalkozást? Valami szolgáltatást pl.? Enni fognak, szórakozni fognak, vásárolni fognak...

Boldeone2 2023.08.07. 14:00:24

@Tapi2021: Hogy béketárgyalással lehet megállítani, nem (egyre erősebb és több) fegyverek küldésével"

Ezt a háborút nem lehet megállítani úgy, hogy egy ország engedjen az agresszornak. Az ukránoktól sem lehet elvárni, hogy a JOGSZERŰ határaikról lemondjanak

Nonszensz dolgokat követeltek! Ahogy Hitlert le kellett győzni, úgy Putlert is

Több fegyver kell Ukrajnának, nem pedig meghajolni az agresszor diktátuma előtt

Magyar oldalról nézve : kamu szöveg a " szankciós infláció" meg a békepárti hazugságkampány!

Mindenki békét akar, de nem úgy, hogy az agresszort megjutalmazza a szabad világ!

Tapi2021 2023.08.07. 14:00:54

@cvsvrs: Nem migránsok jönnek, hanem munkavállalók, megszűrten, limitált időre szóló szerződéssel.
Akiknek lesz állásuk és fizetésük is, tehát költeni is fognak.

Építhetnél pl. egy jó színvonalú munkásszállást és leszerződhetnél a gyárral! :-) Mellette kis bolttal, fagyizóval, pizzériával, fodrásszal, mobiltelefon üzlettel... Dőlne a lé.

Boldeone2 2023.08.07. 14:07:16

@Tapi2021: Tehát:

A magyar extrém infláció ORSZÁGSPECIFIKUS jelenség, egy kevés része jön a háborúból, majdnem semmi a szankciókból, a legfőbb ok az extrém orbáni elcúrás

A prociklikus fiskális és monetáris politika, a forint szétbaxása, a szemfényveszető gazdaságpolitika, a sok improduktív beruházás, a fedezetlenül kiszórt milliárdok a haveri körnek, ez a fő ok...

Egy szűk réteget kivéve teljes sorvadás van, minden szinten, egyre nagyobbak a vagyoni különbségek, munkavállalói jogok nincsenek, az emberek ki vannak szolgáltava a rezsimnek

Boldeone2 2023.08.07. 14:14:20

@Tapi2021: Mennyi pénzt, támogatást, segítséget adott erre, ehhez BÁRMELY előző, ballib kormányzat???
Vesd össze!"

Azt mindig is támogatta az állam, még az államszocializmus idején is, amikor volt ingyen lakás " tanácsi "

Orbánék csak az inflációt pörgették fel az ingatlanpiacon. Hibáztak, ezt még Matolcsy is megmondta

Ezt az óriási hitellufit most együtt cipeli az ország ....NER - szélhámosok meggazdagodtak

A többség rá lett szedve. A mai 50 millió értéke annyi mint pár év 20 millió....

Csak közben annyit bérek nem mentek olyan szinten ....Sőt, csökken a reálbér

Tapi2021 2023.08.07. 14:18:14

@Boldeone2: "Ezt csinálták Matolcsy elvtársék is. Vagyis: sok pénz van, csak nem neked, mert Lölő abból vette a jachját amit az állam kiírt neki nulla kamatra vagy vissza nem térítendő...

Az államnak viszont az hiányzik, vagyis nekünk... Ezért vannak brutál megszorítások, mert ezermilliárdokat szórtak ki a NER-oligarcháknak

De, abból nem lett magyar multi, hanem csak jachtok, ahol Lölő a fonnyadt pöcsét áztatja Andikával..."

Látod, ezekből a "példákból" látszik, hogy itt semmi másról nincs szó, csak az irigységről és a szociális demagógiáról. Vagyis hangulatkeltésről.

Amikor egyrészt azt próbálod elhinteni, hogy egy-két yachtra megy el az ország pénze (ami nagyságrendileg össze sem vethető!). Másrészt bedobod, hogy elfolyattak (loptak) csak úgy ezermilliárdokat, de ezt NEM IGAZOLOD!
Mert, hogy közben az ország ÉPÜL!
És ez LÁTSZIK! Lépten nyomon.

Hogy egy nagyvállalkozónak meg van yachtja, repülője, extra helyekre megy nyaralni... NORMÁLIS. Ezekkel jönni maga a szociális demagógia, a "kisember" hergelése.
Egy kapitalista rendszerben főleg.

És nem is vagytok következetesek. Ha egy nyugati vagy bármely más nagyvállalkozónak, milliárdosnak van egy hajója, magán gépe..., azt csodáljátok. Ha egy magyarnak, az meg nektek világbotrány. És felhasználható az emberek hergelésére, hogy nézd, neki ez is van, neked meg... Szocializmus a gyakorlatban.

Nem mondom, hogy a másik oldal nem ugyanezt csinálta, azt sem, hogy nem jogos megkérdezni, honnan van a vagyon? Ahogy azt sem, hogy az állami pénzekért cserébe mit kaptunk?
Mert, ha kaptunk, az is más, mintha nem kaptunk, csak elment a pénz!

Tapi2021 2023.08.07. 14:31:00

@Boldeone2: "Ezt a háborút nem lehet megállítani úgy, hogy egy ország engedjen az agresszornak. Az ukránoktól sem lehet elvárni, hogy a JOGSZERŰ határaikról lemondjanak"

Ezeket a határokat is tárgyalások hozták létre! ELEVE! Vagy az aktuális győztesek KÉNYE-KEDVE!
Ahogy voltak hozzá FELTÉTELEK is, ahogy Ukrajnában úgy Trianon után is. Miszerint biztosítják pl. a kisebbségek JOGAIT! ... Stb. Amely pl. NEM VALÓSULT meg sem Ukrajnában, sem az utódállamokban.
Ez a konfliktus sem csak úgy lett. Megcsinálták, és nem egyedül az oroszok!

"Nonszensz dolgokat követeltek! Ahogy Hitlert le kellett győzni, úgy Putlert is"

Az is nonszensz feltétel, hogy Oroszország tegyen úgy, mintha mi sem történt volna. Mintha nem venné körül a vele most már nyilvánvalóan ellenséges NATO/USA, mintha nem üldözték volna éveken át - sőt, katonasággal lőtték - a közel hétmillió ukrajnai oroszt... Mintha nem akarták volna elzárni a tengeri kijáratait... Stb.

Ez ugyanolyan teljesíthetetlen feltétel, amelyről ezt mindenki tudja, hogy nem teljesíthető. Tehát azért támasztják, hogy NE LEGYEN VÉGE a háborúnak!!!! Mert minél tovább tart, annál JOBB AZ USÁ-nak! Gyengülnek az ellenfelei, beleértve az EU-t is!

A háború a totális kapitulációig, csak azoknak opció, akiknek NEM SZÁMÍTANAK AZ EMBERÉLETEK!!!
Ilyenek vagytok ti. Meg az USA, meg a csatlós nyugat. :-(

Szerintem, szerintünk meg egy emberélet is túl sok, ha értelmetlenül vész el.

Tapi2021 2023.08.07. 14:40:42

@Boldeone2: "Egy szűk réteget kivéve teljes sorvadás van, minden szinten, egyre nagyobbak a vagyoni különbségek, munkavállalói jogok nincsenek, az emberek ki vannak szolgáltava a rezsimnek"

Ebből semmi sem igaz.
Akinek volt bármilyen munkája, az gyarapodott az elmúlt években. Hacsak nem baxta el a pénzt.

A vagyoni különbségek fokozódása a szocialista diktatúra mesterséges és ERŐSZAKOS egyenlősdije után, NORMÁLIS, természetes és kívánatos egy kapitalista gazdaságban! Ahogy ezzel te is tisztában vagy.

Munkavállalói jogok vannak, sőt, vesd őket össze pl. szeretett USÁD munkavállalói jogaival!!!
Csak már nem arra épülnek, hogy a dolgozóké a gyár!

Nem. Nem vagy kiszolgáltatva semmiféle rezsimnek, azt csinálsz amit akarsz.
Neked csak NEM TETSZIK a rezsim! De az más tészta.

Tapi2021 2023.08.07. 14:45:23

@Boldeone2: "Mennyi pénzt, támogatást, segítséget adott erre, ehhez BÁRMELY előző, ballib kormányzat???
Vesd össze!"

Azt mindig is támogatta az állam, még az államszocializmus idején is, amikor volt ingyen lakás " tanácsi ""

Ezzel kitértél a válasz elől!!!!

Tapi2021 2023.08.07. 14:51:48

@Boldeone2: "Orbánék csak az inflációt pörgették fel az ingatlanpiacon. Hibáztak, ezt még Matolcsy is megmondta
"

Ez sem igaz, és megint csak a rizsát nyomod. Nézd meg a statisztikákat, hányan jutottak lakáshoz az OV kormány alatt, és hányan korábban, adott időszak alatt?!

Az árakat MINDIG emeli a kereslet DRASZTUKUS NÖVEKEDÉSE! Vagyis, ha van infláció, áremelkedés a lakáspiacon, az a kereslet NÖVEKEDÉSE miatt van! Ergo: VESZIK A LAKÁSOKAT!
Miből? Több, mint fele a kormány különböző TÁMOGATÁSAIBÓL, kedvezményeit kihasználva.
Ez az igazság, amit nem akartok látni, és hazudoztok róla.

Egyébként is, láttad, azt írta az Indexen a szakértő, hogy addig nem lesz egy ország fejlett, amíg olcsó!
Kínával az a baj, hogy nem mentek fel az árak!!!

ZorróAszter 2023.08.07. 17:07:22

Hová lett a több mint 50 milliárd euró amit az Orbán-kormány kapott az EU-tól tizenvalahány év alatt?

És igaz hogy a magyar államadósság már több mint 100 milliárd euró?

Boldeone2 2023.08.07. 17:47:57

@Tapi2021: Látod, ezekből a "példákból" látszik, hogy itt semmi másról nincs szó, csak az irigységről és a szociális demagógiáról. Vagyis hangulatkeltésről."

- Dehogy demagógia! Bizonyítotott tények! Keresd vissza, mennyi százmilliárd ment ki ingyen a haverjeidnak! Attól hogy te agymosott vagy, ne várd el másoktól!

Fogd már fel: NINCS ingyenpénz senkinek! Sem Lölőnek, sem másnak! Ezen pénzek árát nekünk kell utólag megfizetni!

Ezekkel jönni maga a szociális demagógia, a "kisember" hergelése.
Egy kapitalista rendszerben főleg."

- Ezek nem kapitalisták, hanem haveri kapitalisták ócska tolvajok, tanulatlan senkiházik Orbán strómjai!

Mészáros milyen innovációval vitte ki Magyarországot a világpiacra?

Semmivel!. Egy büdös semmi, amit hozzáad a nemzetgazdasághoz, inkább elvesz!

De, ne aggódj, figyelünk! Vissza fogunk venni mindent venni! örökre az elnyomó, fos Orbán - rezsim nem lesz hatalmon!

Fogd már fel Lölőék mi, az emberek pénzét kockáztatják! Igyen- állami pénzből könnyű gazdálkodni

Boldeone2 2023.08.07. 17:55:38

@Tapi2021: Amely pl. NEM VALÓSULT meg sem Ukrajnában, sem az utódállamokban.
Ez a konfliktus sem csak úgy lett. Megcsinálták, és nem egyedül az oroszok!"

- Már megint marhaságokat beszélsz!

Ad 1, az etnikai konfliktust Putyin szította fel, 2014-ben ,erre csak viszontválasz volt az ukrán nyelvi és kisebbségi törvénykezés!

Ad 2, Szerinted az oroszok mit csináltak kozákföldön 250 évig??? Minden eszközzel elnyomták a kisebbséget

Ad 3, Ez még ha elismerjük, még mindig nem teszi jogszerűvé az orosz beavatkozást a nemzetközi jog alapján sem

Ad 4, Oroszország nem rúghatja fel a második vh utáni békerendet, meg saját aláírt nemzetközi szerződéseit

Boldeone2 2023.08.07. 18:06:39

@Tapi2021: Mintha nem venné körül a vele most már nyilvánvalóan ellenséges NATO/USA, mintha nem üldözték volna éveken át - sőt, katonasággal lőtték - a közel hétmillió ukrajnai oroszt... Mintha nem akarták volna elzárni a tengeri kijáratait... Stb."

- Ez megint egy faxság!

Az összes európai ország a történelmi szovjet- orosz agressziók miatt lett NATO - tag!
Magyarország is!

Amíg Putyin 2014-es Donbassi cirkusza nem történt meg, addig ott béke volt!

Fogd már fel: Donbass egy rablott terület, ott a legutolsó időkig " Kisorosz" vagy ukrán többség volt. A városokba a cár telepítette be majd a kommunisták a gyáriparban dolgozó oroszokat. Egyébként multietnikumú terület, de semmiképp nem orosz

Ez a háború SOHA nem szólt az orosz kisebbségről, nem lehetsz ennyire vak, hogy ne lásd be

Egy nárcisztikus , pszichopata háborúja, a dicsőségért a birodalom határainak visszaállítasáért.

Az ukránok nem makulátlanok állami szinten, de bármilyen kontextusban nézzük , akár történelmi ( orosz elnyomás 250 év) vagy nemzetközi jogi, akkor is IGAZUK van

Más kérdés, hogy neked mennyire szimpatikus az ukrán állam, a nemzetközi jog nem úgy működik!

Boldeone2 2023.08.07. 18:09:06

@Tapi2021: Ezzel kitértél a válasz elől!!!!

Dehogy! Számitsd vissza mondjuk a 90 - es évek családtámogatása mennyi most jelenértéken!

A mostani támogatások ezen extrém árak mellett szart sem érnek, lassan...

Boldeone2 2023.08.07. 18:15:12

@Tapi2021: Miből? Több, mint fele a kormány különböző TÁMOGATÁSAIBÓL, kedvezményeit kihasználva.
Ez az igazság, amit nem akartok látni, és hazudoztok róla."

- Az állami támogatások szinte egy az egyben beépültek az árakba, azonnal tehát az lófasz volt, nem segítség, amely csak tovább fújta az amúgy sem kicsi lufit ...

A befektetők az infláció miatt amúgy is fújták az ingatlanlufit, ehhez csak hozzáadódott a felesleges állami forrás...

Úgy, hogy közben demografiai csőd van, másik oldalon !

Boldeone2 2023.08.07. 18:21:58

Az Orbán - kormány politikája minden szintén kudarc, még a kiemelt területeken is:

hu.euronews.com/2023/01/27/soha-nem-szulettek-meg-olyan-kevesen-magyarorszagon-mint-2022-ben

Tapi2021 2023.08.08. 12:02:18

@ZorróAszter: Add össze mindazt a támogatást, megrendelt és elvégzett munkát..., amik ezalatt elkészültek vagy kiosztásra kerültek!

Tapi2021 2023.08.08. 12:04:34

@Boldeone2: "Dehogy demagógia! Bizonyítotott tények! Keresd vissza, mennyi százmilliárd ment ki ingyen a haverjeidnak! Attól hogy te agymosott vagy, ne várd el másoktól!"

Keresd ki te, mert te állítod, hogy ellentételezés (szerződés) nélkül "elloptak" ennyi pénzt!
Neked kell bizonyítanod.

Tapi2021 2023.08.08. 12:15:07

@Boldeone2: "Az állami támogatások szinte egy az egyben beépültek az árakba, azonnal tehát az lófasz volt, nem segítség, amely csak tovább fújta az amúgy sem kicsi lufit ...

A befektetők az infláció miatt amúgy is fújták az ingatlanlufit, ehhez csak hozzáadódott a felesleges állami forrás..."

A szokásos duma, számok - tények - nélkül!

Az elmúlt években havonta készítünk ingatlanpiaci körképet, interjúzunk ingatlanosokkal..., akik egészen mást mondtak, mondanak, mint te/ti.

És persze, hogy, ha dől a lé egy iparágba, ott mennek fel az árak. De ez KÖVETKEZMÉNY, amely előtt ott van a sok megvalósult vásárlás!
Ahogy pedig az árak mentek fel, a támogatások összege is nőtt.
Tehát VALÓS SEGÍZSÉGET adott, ad a kormány a lakásvásárláshoz is.

A Covid előtt szinte nulla önerővel is lakáshoz lehetett jutni (mondták az ingatlanos hitelszakértők akkor), a támogatások, adókedvezmények megfelelő kombinációjával, pl. egy fiatal házaspárnak. ...

Mondjad csak az érzelmi alapú hülyeségeket, ezzel is csak a szemeket nyitod fel, hogy az ellenzék hol tart agyilag és indulatilag.

Tapi2021 2023.08.08. 12:24:23

@Boldeone2: "De, ne aggódj, figyelünk! Vissza fogunk venni mindent venni! örökre az elnyomó, fos Orbán - rezsim nem lesz hatalmon!"

Elhiszem, hogy ezt tennétek, hiszen semmiben nem különböztök a szoci-kommunista elődeitektől.
Szász százalékban ugyanazt, ugyanúgy nyomjátok.

Ezért nem kerülhettek újra kormány közelbe. (Persze tudom, sok a hülye, aki visszaadná nektek, meg konkrétan a Gyurcsány-Dobrev-Apró klánnak az ország vezetését. :-( Elborzasztó.)

Tapi2021 2023.08.08. 12:29:58

@Boldeone2: OV-ék nem csinálhatnak gyereket másoknak, mások helyett! Ők csak a jobb körülményeket teremthetik meg hozzá! És ezt MEGTETTÉK!

A 2022-es (2023-as) évek magukon viselik sajnos a Covid ijedelem és az USA geopolitikai hatalmáért a közvetlen szomszédunkban folytatott háború lélektani és gazdasági nyomását!
Világjárványok, háborúk idején a legjobb kormányzati szándék ellenére is visszaesik a gyermekvállalási kedv.

Ahhoz BÉKE, biztonság és nyugalom kell. Tervezhető jövő. Ami most a háborútok miatt nincs.

ZorróAszter 2023.08.08. 16:29:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A pénz a helyén van, a nemzeti tõke èpült."

Vitéz orbángeci Simicska Lajos? Ő ment a levesbe.

Mészáros? Róla a válása/osztoszkodása kapcsán derült ki hogy stróman.

Akkor kik?

És igaz hogy a magyar államadósság már több mint 100 milliárd euró?

ZorróAszter 2023.08.08. 16:30:08

@Tapi2021:

"Add össze mindazt a támogatást, megrendelt és elvégzett munkát..., amik ezalatt elkészültek vagy kiosztásra kerültek!"

:o)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.08. 16:53:10

@ZorróAszter:

Ez a pénz a nagytőkének jár. Ez EU-s előírás.

Orbán ügyesen elérte, hogy ne menjen a teljes összeg vissza nyugatra, maradjon egy rész az országban.

Ennyi az egész.

Ha a baloldal lenne kormányon, 100 % nyugatra menne, most csak 70 % megy oda.

Ezért is akar Brüsszel baloldali kormányt Budapesten.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.08.08. 16:55:03

@ZorróAszter:

A legnagyobb államadóssága a nyugati országoknak van, szóval ez mindegy.

alöksz róz 2023.08.08. 20:33:40

@Boldeone2: "Ezt csinálták Matolcsy elvtársék is. Vagyis: sok pénz van, csak nem neked, mert Lölő abból vette a jachját amit az állam kiírt neki nulla kamatra vagy vissza nem térítendő..." - és az nem tűnt fel, nagyokos, hogy a yacht nincs benne az inflációs kosárban?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.09. 09:39:51

@Boldeone2: 2021 nem volt régen, hogyne láttam volna milyen diákok vannak. A Nagytemplom előtt már maga alá hugyozó hajléktalan volt, a gyógyszertáron viszont a Haas és Somogyi címer (ők csinálták az aradi gyógyszertárat is) örömteli volt.
Az utolsó mondatoddal, mint 30 évig ingázó, tökéletesen egyetértek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.09. 09:46:24

@cvsvrs: ha visszafáradnak kies szülőhazájukba nincs semmi gond. Ha maradnának, akkor sincs semmi gond, megtanulnak magyarul, és ki kell kényszeríteni hogy ne jöjjön létre rejtett új társadalom, mint a gery-féle férgek idegen felmenőinek német, szláv meg egyéb párhuzamos társadalmai.
Ehhez persze nemzetíépítés kéne, a gery meg a szőrehullott róka kedvenc szavával élve, soviniszta társadalom. Most nincs nemzet, az állam alkotja a magyarul beszélő népséget, nem pedig a (nem létező) magyar nemzet a magyar államot.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.09. 09:53:47

@Tapi2021: nem nézek ki belőle ennyit, de állítólag Antall lett volna aki az őt korrupcióval vádoló újságírokat feljelentette bűncselekmény eltitkolásáért, hiszen állítják: tudnak konkrét korrupciós cselekményt, és elmulasztják a feljelentést. Utána villámgyorsan elkussolt a lárma.

2023.08.09. 10:35:17

@Deak Tamas:
legnagyobb részt orvosnak képzik őket. kisebb részt mérnöknek. és nyugatra mennek. a debrecenbe érkezők kb. olyan gazdagok, mint a magyar átlag. talán kicsivel több pénzük van. fizetniük kell a kosztot és kvártéjt. apartmanszállásokat épít neki a mini elnök kedvenc focistája csucsi. a fidesz ezzel bizniszel. az állam fizeti a tanulányok önköltségét. full scholarship. tehát ugyanazt a támogatást megkapja, mint egy püspökladányi. csak valamivel könnyebb bejutnia. mert hogy külön felvételi van.

két dolog nyilvánvaló. 1. a fidesz nem nemzeti érzelmű. hiszen nem engedné át az orvosi mérnöki helyek közel felét külföldieknek. a magyarokat szakmunkásoknak neveli a német gyárakba. a legaljasabb módon szolgáltatják ki az országot. mert a kínai akkumulátorgyárakkal még a környezetet is tönkre teszik. a fidesz úgy nacionalista, ahogyan a cipőm sarka. 2. a fidesz nem xenofób. hanem egy elvtelen biznisz folyik. elsődlegesen az eu-s pénzek lenyúlására szakosodva. ha az nincs, akkor a kínaiaknak épülnek az ipari parkok vasbeton alapja. vasbeton apartmanházak épületek. a menedzsment effektíve a régi háév (hajdúsági építőipari vállalat). és újabban brutális mértékű betonozás, környezetpusztítás. úgy, hogy az infrastruktúra nem magyaroknak épül.

bezárják az arany bika szállót. azért, hogy abból mcc "főhadiszállás" legyen. és épül egy francia tulajdonú szálloda. az is olcsó vasbeton. ez debrecen legújabb belvárosi szállodája.
mercuredebrecen.hu/
francia tulajdonú. itt van az átadás. gulyás gerivel. a hölgy a francia. kicsit görbébb az orra. de ez már rasszizmus lenne.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/5231/220821mercurehotel_ksz_(16).jpg
a fidesz nem rasszista, nem antiszemita. hanem elvtelen.

2023.08.09. 11:00:03

@Deak Tamas:
idézem a fidesz propaganda lapját.

Innovatív, egyedi építészeti megoldásokkal kialakított négycsillagos szálloda nyílt a belvárosban. A Mercure Debrecen Európa legnagyobb nemzetközi szállodaláncának, az Accor cégcsoportnak a 24. magyarországi szállodája. A hiánypótló beruházáshoz a Magyar Turisztikai Ügynökség 3 és fél milliárd forinttal járult hozzá.

a fenti "innovatív" vasbetont 3.5 milliárd forinttal támogatták. de úgy, hogy mellette a konkurens patinás szállodát bezárják. ez még a régi háév (hajdúsági építőipari vállalat) vezetője. még az mszmp nevezte ki.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/5231/220821mercurehotel_ksz_(12).jpg
és így a haverok megrendeléshez jutnak. bárkivel együttműködnek. a lényeg, hogy rendeljenek vasbetont. és ahhoz jár állami támogatás.

a fidesz felépített a város szélén egy nemzetközi iskolát. vasbeton az is. a legnagyobb előadó 240 fő befogadására alkalmas. 188 gyerek jár összesen óvodától a nemzetközi érettségiig. pedig ingyenes öszöndíj program is van. a fidesz polgármester lánya is odajár. ezzel is reklámozzák. az idén az önkormányzatnak 850 millió forinttal kellett támogatnia. a nemzetközi magániskolát. amit az állam milliárdokért épített.

így ünneplik 56-ot. a felső diákok négy csapatba állnak. hóleopárdok, rókák, főnixek (felteszem ők a debreceni diákok) és tigrisek. és ugrabugrálnak. katt a kisfilmre nagyon tanulságos.
www.youtube.com/watch?v=es_fD8ZdPT0
ők lesznek európa diplomatái. akiket zsebre vágnak az amerikaiak. de ezt nem a soros alapítvány szervezi, hanem a fidesz. csak nem a soros alapítvány pénzéből, hanem a magyar adófizetőkéből. nyílt hazaárulás folyik. a fidesz nem horthysta. ha a haveroktól rendelnek valamit, akkor bármi lehet. a lényeg az államilag vagy uniós forrásokból támogatott elvtelen pénzlenyúlás.

Tapi2021 2023.08.09. 11:25:13

@cvsvrs: A pénzek úgy maradnak itt, ha 1. itt kerülnek felhasználásra (akár vasbeton szállodaként), 2. ha magyar cégek (akár barátiak) kapják a megbízásokat.

Különben az van, amit Birca írt: megy az egész a külföldi tőkések zsebébe.
Ti ennek örültök, mert azok nem magyarok. Nem irigylitek az idegentől úgy, mint a közülünk valóktól.

Azt sem értem, mi a gondotok pl. a külföldi diákokkal?
Nem férnek el az előadókban?
Ha tíznek tartanak ANGOLUL előadásokat, miért ne ülhetne ott száz? (Akik egy része, gondolom, fizető tanuló. És a helyi gazdaságban fogyaszt.)
Ezek nem a magyarok helyét foglalják.

Idén pl. a Miskolci Egyetemre 77%-al több diákot vettek fel, mint tavaly. És elférnek. Nagyok az előadók.

2023.08.09. 11:30:19

@Deak Tamas:
vagy mondjuk. debreceni német iskola. echte német tantervvel. ez is egy vasbeton épület. mondjuk ezt egy lakótelepen cicomázták ki.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/5241/220826nemetiskola_ksz_(4).jpg
belül full extrásan felszerelik, a magyar adófizetők pénzéből. és egyébként amagyar iskolákra meg nincs pénz. ha valaki a fideszt nemzeti érzelműnek látja, akkor valami szemellenzőt hord. az is, aki xenofób, rasszistának mondja. van két elvtelen banda, amelyik polarizálja a közéletet és a kérdés az, hogy pénzt melyik nyúlja le. illetve a fidesz újabban konkrétan az foreign direct investmest stratégiában látja a megoldást. ezt nyomatja nagy márton is. úgy, hogy ez "szuverenista" politika.

2023.08.09. 11:33:08

@Tapi2021:
ebből az 3.5 milliárdból hány debreceni részesül. mondjuk kósa lajos vezetésével egy. és még néhány és megáll tíznél. lehet, hogy az szdsz átengedte volna teljesen és a fideszben van néhány szélhámos. ez nem szuverenista politika, hanem nyílt hazaárulás.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.09. 11:44:49

@Tapi2021: ez bennem is felmerült, miért sínylődik itt. A válasz valószínűleg a küldetéstudatossága, boldoggá teszi a büdöslábú, idegenek nélkül az asztalra szaró, ostoba, mosott agyú magyarokat akkor is ha beledöglenek.

2023.08.09. 11:55:06

@Tapi2021:
több mint 7 ezer diák nappali tagozaton csak debrecenben. ennyien nem férnek el az előadókban. és ebből 407 phd-zik. a többiek amint kapnak valamilyen diplomát mennek nagyrészt nyugatra.

3 ezren tanulnak orvosnak csak debrecenben. a magyar orvosképzés kárára. 2.5 ezren mérnöknek. a magyar mérnökképzés kárára. és nagyjából 1 ezer közgazdász és kb. 500 bölcsész (nagyrészt jogászok). nem országosan, ez csak debrecen. és ez nyilván nyugat-európát szolgálja ki. a kurrens szakmákban.

ha azt mondja az szdsz mondja azt, hogy ezt kell csinálni, akkor oké. ez is egy legitim politika. hogy ez pénzébe kerül a magyar adófizetőknek, cserébe nemzetközi könyezetben tanulhatnak és szegény kis muszlimok is meg vannak támogatva. ez is egy legitim politika. a fidesz ugyanezt szuverenista politikának állítja be.

persze értem, hogy ezzel megnövekedik az international students ratio. és úgy előrébb lehet kerülni a nemzetközi rangsorban, stb. növekszik a gdp, mert hoznak költőpénzt. csak épp a helyi iskolákat ki kell semmizni. ezt csinálta az szdsz. ugyanaz a fost hirdetitek meg, csak nem nyíltan, hanem aljas módon.

2023.08.09. 11:55:49

@Deak Tamas:
te is egy agymosott vagy bazdmeg.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.09. 11:58:20

@cvsvrs: ez relatív, hiszen az ellenzséghez képest magasan nemzeti érzelmű, dehát én is leírtam szerintem hatezerszer, hogy opportunisták, illetve nem ostobák, ennyi.
Azt is írtam szerintem sokszor, hogy mindent elmond, ki mennyire nemzeti érzelmű azzal, amilyen emberek a kulcsposztokra, nevezetesen a külügybe és a kulturális tárcába kerülnek. Szíjjártó tökjó külgazdasági miniszter, buta menedzserfeje van, erre ugrik a befektető, ki is derült, hogy a valódi külügyminiszter az öt nyelven kommunikáló megfelelő megjelenésű Novák Katalin. Csák János idétlen bénáskodása pedig no comment, majdnem leváltotta Ókovács Szilvesztert, ha nem szólnak rá idejében, és a Zeneakadémiával is totál úgy kavar, hogy már a birkatürelműek is ordítanak. Közben a magyar nemzeti karakteren nyugvó, modern eszközökre építhető kultúra építése - ellentétben pl. Szerbiával ahol az ottani RTVA ezt profin tolja - nem indul, de a drogos Dietzhez hasonló holdudvarba folyik a pénz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.09. 11:59:39

@cvsvrs: szövegértés nem megy barátom, vagy csak eltakarta a konyak? Nem rólad volt szó.

2023.08.09. 12:07:58

@Deak Tamas:
ugyanazt a fost támogatjátok, amit az szdsz. csak ők ezt nyíltan hirdetitek meg. a kínai akkumulátorgyárakkal lesz az ország szuverén. mert ezek horthyt követik. tényleg? ha azt gondolod, akkor duplán agymosott vagy. legfeljebb a korai horthy kor teremtett valamiféle szuverenitást, amikor az angolszászokkal és nem a nácinémetekkel fogtak össze. csak ez sikertelen politika volt. de szuverenitsa. a fidesz sose volt az.

ők bárkit kiszolgálnak. a lényeg, hogy a suttyó építési vállalkozóik, akik ezermilliárdokból 1 azaz egy normális középületet nem emeltek. ugyanolyanok, mint az egykori kommunista bagázs. abból a késő kádár kor még éppen méltányolható. mert az akkori nagyon rövid időszakban volt az ország szabad. amikor a régi állampárt már nem működött és a régi még nem.

egy agymosott idióta vagy, konkrétan az orwelli világban hiszen. hogy óceánia álljon harcba eurázsiával. és a béke a háború. a békeharc. azt hirdeti meg a führer. csak az amerikaiak tegyék le a fegyvert. orbán úgy békeharcos. gyurcsány meg úgy, hogy a ruszkik tegyék le a fegyvert. és úgy teremtsenek demorkáciát. neoliberálist. te pedig illiberalizmusban hiszel. mintha az egy fikarcnyilval is jobb lenne. vagy akár nemzetibb.

2023.08.09. 12:08:37

@Deak Tamas:
konkétan rólad gondolom, hogy egy agymosott idióta vagy. és nem iszom alkhololt.

2023.08.09. 12:11:11

@Deak Tamas:
aki abban hisz, hogy legyen minden nemzetközi, bla, bla. az abban hisz. oké. de aki azt, hogy a fidesz összeáll mindenkivel azért, hogy betonozhassanak nekik és állami támogatást nyújt, hogy a pénz egy részét lenyúlhassák. ez a politikájuk és nyíltan. majd azt mondják, hogy ez szuverenista. aki ebben hisz az hülye. és aki ezt még horthystának is gondolja az komplett idióta.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.08.09. 12:16:38

@cvsvrs: de azt amit eddig szedsz, mindenképp hagyd abba, mert szövegértési nehézségeket okoz. Nemtom hogy jön az akkumulátorgyár meg Orwell ahhoz, amit Tapinak írtam várostársad nem is kevésszer hangoztatott véleményéről (merthogy arra kezdtél el megbillenni valamiért).
Na mind1, mész a szűrőbe, legalább nem kell az irreleváns betűtengereidet végignéznem, ez azért picit kár, mert amúgy sokszor írsz jókat, de az ár-értékarány már rossz, feleslegesnek érzem fárasztani magam.

Gery87 2023.08.09. 14:57:45

@cvsvrs:

"ez a politikájuk és nyíltan. majd azt mondják, hogy ez szuverenista. aki ebben hisz az hülye. és aki ezt még horthystának is gondolja az komplett idióta."

Ez így van.
Vagy hülye vagy egy számító hazug geci.

Gery87 2023.08.09. 18:09:09

@cvsvrs:

Nem, én szimplán nem foglalkozom veled az esetek többségében:)

ZorróAszter 2023.08.10. 18:09:28

@cvsvrs:

"így ünneplik 56-ot. a felső diákok négy csapatba állnak. hóleopárdok, rókák, főnixek (felteszem ők a debreceni diákok) és tigrisek. és ugrabugrálnak. katt a kisfilmre nagyon tanulságos."

Még mindig jobb, mintha úgy ünnepelnék 56-ot, hogy puskákat és lőszert osztogatnának a gyerekeknek.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása